Kun je je eindpost in #19 ook nog even aanpassen met een linkje naar dit topic?quote:
Helemaal mee eens. De afbeelding die ik heb gepost komt van de site van een concurrent van mijn werkgever.quote:
Dat kan ik ookquote:Op maandag 9 februari 2009 20:40 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Kun je je eindpost in #19 ook nog even aanpassen met een linkje naar dit topic?
Dan moet het Hübner zijn, die ook geledingen fabriceert.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:56 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De afbeelding die ik heb gepost komt van de site van een concurrent van mijn werkgever.![]()
En je hebt je nooit 's afgevraagd waar die rechter muisknop nou eigenlijk voor is?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dan moet het Hübner zijn, die ook geledingen fabriceert.
Zin of onzin? (afgezien van het feit dat de tweede observatie de eerste al bijvoorbaat onderuit haalt)quote:Joure
Hallo Allemaal
Deze week Joure de foto,s zijn nog van vorig jaar. Vanuit het connexxion depot in Joure rijden nog enkel Fryskers.
Ook is Joure bekend door zijn blauwe Connexxion Qliners die vanuit dit depot rijden
Dit was het weer van mijn kant.
Groeten Marcel
Ja, zo helpt dat dus niet, hè.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
noulaat ze rap die ambas uit de 8400 serie weer ff weg halen hier uit friesland zeg :/
Ze zullen 'm daar trouwens wel snel weer terug willen hebben nu ze bij Amstelveen 2 stuks in de poeier hebben gereden.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
De Connexxion 2304 staat nu onder Ben Vos, Alkmaar.
[ afbeelding ]
Waar overigens ook dit Amstelland en Meerlanden MANneke verdwaald staat te zijn.
[ afbeelding ]
Oeh, en kijk nou toch 'ns wat daar op de film staat?!
onzin natuurlijkquote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/marcelnijland/
[..]
Zin of onzin? (afgezien van het feit dat de tweede observatie de eerste al bijvoorbaat onderuit haalt)
Marcel is ook lid op BB, is één dagje in Fryslân geweest voor wat foto's, misschien dat er op die dag alleen Fryskers te zien waren, maar das dus niet permanent zoquote:Op maandag 9 februari 2009 21:47 schreef BeefRWijker het volgende:
http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/busfoto/marcelnijland/
[..]
Zin of onzin? (afgezien van het feit dat de tweede observatie de eerste al bijvoorbaat onderuit haalt)
Ik ging er te snel doorheen, sorry.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En je hebt je nooit 's afgevraagd waar die rechter muisknop nou eigenlijk voor is?
Niet janken, ze hebben een beter schakelprogramma dan de oudere Amba's.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:19 schreef Ou-Tannu het volgende:
noulaat ze rap die ambas uit de 8400 serie weer ff weg halen hier uit friesland zeg :/
't Zal 'm bekend voorgekomen zijn, daar in Alkmaar.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:13 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
onzin natuurlijk
*vanmiddag de 8203 gespot op de 350
Ah, meneer is een kenner.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:47 schreef NoBody122 het volgende:
Die deuren doen me denken aan die van een Frysker![]()
wanneer gaan we die eens op de weg zien?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:22 schreef Alexxxxx het volgende:
Frysker deuren zijn van vóór mijn tijd... Ik ben meer into de Citea's
Al wist ik het, mocht ik het nog niet zeggenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wanneer gaan we die eens op de weg zien?
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmorgen:
Ik ben vandaag meer dan anderhalf uur onderweg geweest van huis in Leeuwarden naar het kantoor van Conimex in Joure...
In de vieze sneeuwdrap van vanmorgen op straat wel op tijd op het station aangekomen (8u). Om 8:04 de trein naar Heerenveen gepakt. In Heerenveen, so far so good, kom ik op tijd aan om 8:25. Om 8:28 zou lijn 98 richting Joure vertrekken. Van de bus helaas geen enkel spoor. Hij kwam gewoon niet opdagen, of is met -4 al vertrokken, maar getuige de vele reizigers lijkt mij dit onwaarschijnlijk.
Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98 richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden. Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden. Het was dan ook gemütlich binnen. De chauffeur rijdt in ieder geval wel door, al rijdt lijn 98 over de provinciale weggetjes in plaats van de A7.
Zo'n 5km voor Joure wijken we opeens af van de gebruikelijke route. Er blijken wegwerkzaamheden te zijn waardoor we toch zo'n vier kilometer om moeten rijden over enkele behoorlijk smalle boerenland weggetjes, welke nog net aan geasfalteerd waren. Aangezien al het andere verkeer ook via deze route werd omgeleid, moesten we vaak aan de kant om elkaar te kunnen passeren.
Afijn, we rijden door en nadat de reguliere route weer is bereikt, dient al snel het volgende knelpunt zich aan: de rotonde bij Joure. Ook hier verdoen we tijd, ruim 5 minuten, voor we op de invalsweg van Joure gekomen zijn. In de kern van Joure loopt de bus verder leeg, maar stroomt ook meteen weer vol met nieuwe reizigers.
Uiteindelijk kwam ik om 9:19 bij de bushalte aan, waar ik theoretisch 9:10 (maar eigenlijk al om 8:55 (uitgevallen rit) had moeten zijn. Om 9:25 loop ik het kantoor binnen.....
ik had voor die logging t genot van een 12 meterquote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:52 schreef NoBody122 het volgende:
Kun je nagaan hoeveel vertraging je op die smalle weggetjes had gehad met een 12-meter
In plaats van vijf kwartier. Wow, arme jij.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Vanmorgen:
Ik ben vandaag meer dan anderhalf uur onderweg geweest van huis in Leeuwarden naar het kantoor van Conimex in Joure...
quote:In de vieze sneeuwdrap van vanmorgen op straat wel op tijd op het station aangekomen (8u). Om 8:04 de trein naar Heerenveen gepakt. In Heerenveen, so far so good, kom ik op tijd aan om 8:25. Om 8:28 zou lijn 98 richting Joure vertrekken. Van de bus helaas geen enkel spoor. Hij kwam gewoon niet opdagen, of is met -4 al vertrokken, maar getuige de vele reizigers lijkt mij dit onwaarschijnlijk.
Lijkt me sterk. Die gemiste zal lijn 99 zijn geweest.quote:Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98
quote:richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden.
Alsof je die grote bus binnen een kwartiertje even uit de lucht tovert.quote:Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden.
Wat, gingen ze d'r allemaal in? Die Fryskers zijn dus meer dan groot zat.quote:Het was dan ook gemütlich binnen.
neequote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
alsof er in de ochtendspits veel mensne van heerenveen naar Joure willen....
"t hangt nog op de deuren ... ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
wanneer gaan we die eens op de weg zien?
Hangt er van af of Douwe z'n eigen personeels vervoer heeft, lijkt me. Maar dan nog.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:19 schreef Alexxxxx het volgende:
alsof er in de ochtendspits veel mensne van heerenveen naar Joure willen....
voor de dagdienst heb je dr hooguit last van in de spits..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:00 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Hangt er van af of Douwe z'n eigen personeels vervoer heeft, lijkt me. Maar dan nog.
Kan me al helemaal niets voorstellen wat een kwartiersdienst plus ook nog een Qliner op die lijnen zou verantwoorden.
Mag ie niet. Dat is van de concurrent.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
neeeerder de andere kant uit
waarom niet gewoon via sneek gegaan? B)
de NS niet dan?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Mag ie niet. Dat is van de concurrent.
Wachtend op die boer met z'n trekker.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:52 schreef NoBody122 het volgende:
Kun je nagaan hoeveel vertraging je op die smalle weggetjes had gehad met een 12-meter![]()
Tenzij ze daar bus vervoer willen gaan doen -en ik denk dat ze wel link uitkijken- niet.quote:
Qbuzzquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:12 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Tenzij ze daar bus vervoer willen gaan doen -en ik denk dat ze wel link uitkijken- niet.
Jij hoort op de bus te wachten, niet andersom. Oh, en netjes op de halte natuurlijkquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:08 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wachtend op die boer met z'n trekker.
Deze ontgaat me even. Wat heeft dat met die boer en z'n trekker te maken (die die bus los komt trekken)?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:17 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Jij hoort op de bus te wachten, niet andersom. Oh, en netjes op de halte natuurlijk![]()
Wat de tuinder zegt, maar hoe kom je daar bij?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:26 schreef Alexxxxx het volgende:
zijn de dalkaartjes hierzo afgeschaft btw?
Volgens mij was je de weg even helemaal kwijt, sjofeur.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:00 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wat de tuinder zegt, maar hoe kom je daar bij?
Oh en bever; ik dacht dat je bedoelde dat de bus gewoon achter een slome trekker zou zitten ofzo, want daar staat Fryslân natuurlijk bol van, geheel conform de bekende vooroordelen
Echter in de context van 'weg komen trekken' klopt het wel![]()
Nee, jij communiceerde weer eens vaag i.p.v. duidelijkquote:Op woensdag 11 februari 2009 00:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Volgens mij was je de weg even helemaal kwijt, sjofeur.![]()
Johquote:Oh, en aan deze kant van De Dijk barst 't anders ook van de polders, hoor.
Daar kan dan ook geen daltarief kaartje tegen op.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:43 schreef Dangel het volgende:
vriendinlief wilde gister met de bus en dat kostte 1.60, geen strippenkaart....
En dan drijft er bij jouw zomaar spontaan een willekeurige frustratie boven. OK ....., over vaag gesproken.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:54 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Nee, jij communiceerde weer eens vaag i.p.v. duidelijk
Over vaag gesproken idd, want er is in geen geval sprake van frustratiequote:Op woensdag 11 februari 2009 15:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En dan drijft er bij jouw zomaar spontaan een willekeurige frustratie boven. OK ....., over vaag gesproken.
Ken de drgl. Vertrek uit Heerenveen ri Joure-Sneek, lijn 98 om 8:28 en 8:43 en lijn 99 om 8:09 en 8:54quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:15 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Die gemiste zal lijn 99 zijn geweest.
[..]
mijn hemel, dat zijn geen grappen.. waar zijn de eurotijden gebleven? Als de sneeuw weg is gaat ze voortaan maar mooi op de fiets!quote:Op woensdag 11 februari 2009 15:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Daar kan dan ook geen daltarief kaartje tegen op.
Daltarief is leuk voor meer dan 5 strippen met een blauwe strippenkaart en meer dan 3 strippen met grijs.
Twee grijze strippen (1 zone) kosten tegenwoordig 1.60 bij de sjoofs, een dalkaartje 2.50.
Kompleet bezopen, dat is in de praktijk gewoon een uur's regeling.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:59 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Ken de drgl. Vertrek uit Heerenveen ri Joure-Sneek, lijn 98 om 8:28 en 8:43 en lijn 99 om 8:09 en 8:54
Daarom gaat er om .43 ook nog een 98quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:03 schreef Zug-Chef het volgende:
Wederom fail. Reizigers uit de richting Leeuwarden kunnen inderdaad met de 8:28 bus mee. Reizigers uit de richting Wolvega zullen die niet halen (aankomst trein 8:31) en reizen daardoor met de 8:43 bus. Een half uur later met de slag lijn 99 zelfde verhaal.
Dat staat er toch:quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Daarom gaat er om .43 ook nog een 98
quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:03 schreef Zug-Chef het volgende:
en reizen daardoor met de 8:43 bus.
Even off-topic: Houdini-act?quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:43 schreef Dangel het volgende:
vriendinlief wilde gister met de bus en dat kostte 1.60, geen strippenkaart....
Jij zou die trein in je ava eens kunnen omshoppen naar een Frysker, schiet me nu ineens zomaar tebinnenquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:25 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]![]()
maar anders lijkt mijn verhaal zo raar
ik heb vier ritten naar mooie paal in de aanbieding, waarvan 3 op lijn 72quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:09 schreef NoBody122 het volgende:
Die bussen komen nog eens ergens allemaal
Ik mag morgen weer eens op avontuur naar Sneek, Hemelum, Makkum en BolswardLaatst liet ik Wons op de heenweg letterlijk rechts liggen
En je begint zeker om 13:45quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:25 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
ik heb vier ritten naar mooie paal in de aanbieding, waarvan 3 op lijn 72
Het zou verboden moeten worden !!!!!quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:56 schreef Ofyles2 het volgende:
De 2952 rijdt inmiddels vanuit Almere, ik zag hem op lijn 260.
Een Integro die waarschijnlijk een tijdje op lijn 350 gereden heeft?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 22:37 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het zou verboden moeten worden !!!!!![]()
Oh uh, waar gaat dit trouwens over? Je gaat al net zo als J_TM klinken.
Aha, dus die goeie ouwe wit/gele Alliance rijdt nog wel rond hierquote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:19 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag aan bijzondere bussen in Leeuwarden de 2301, 2326 en 7818 voorbij zien flitsen
Komt wel dichtbij zo, dat geouwehoerquote:Op zondag 15 februari 2009 10:36 schreef Gnittoo het volgende:
Buschauffeur krijgt klap
HEMELUM - De politie stelt een onderzoek in naar de mishandeling van een buschauffeur van Connexxion.
Vrijdagavond werd de chauffeur op de lijn naar Sneek in de bus lastig gevallen door vier jongens. Bij de bushalte op het Flinkeboskje had de buschauffeur, met hulp van een andere chauffeur die ook bij de bushalte stond geparkeerd, de vier jongens de bus uitgekregen.
De jongens stribbelden tegen en de buschauffeur uit Drachten kreeg daarbij een klap tegen zijn hoofd. De groep rende er vandoor. De beide chauffeurs zijn de jongens nog achteraan gegaan maar konden ze niet meer achterhalen. Ook agenten hebben nog een zoekslag naar het groepje gemaakt maar niemand meer aangetroffen. Er moet nog aangifte worden gedaan.
Weet je het zeker dat het geen luchtspiegeling was?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 19:56 schreef Ofyles2 het volgende:
De 2952 rijdt inmiddels vanuit Almere, ik zag hem op lijn 260.
Binnenkort misschien?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:25 schreef Gnittoo het volgende:
[.Alex's fetish: citea deuren.]
wanneer gaan we die eens op de weg zien?
Die op de brug was ook de enigste. Achter de deur rechts er naast stond een Ambassador (ook) van Veolia.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Cosmo Bolsward, kom er net vandaan. Geen Citea's gezien (en geen deuren, had een dagje vrij), wel een mooie ex-FRAM bus, nu in de Van der Horn kleuren
Getver, nog meer Turkse oostblok kathedralen op de Nederlandse wegen.quote:En op Buzzybee post iemand mee die bij de MAN bus fabriek in Turkije werkt, en die hebben een order van 1100 bussen uit Nederland gekregen, iig Qbuzz, andere maatschappijen wist ie niet...
Het was in ieder geval een grijze Integro. Nu ben ik het even kwijt.quote:Op maandag 16 februari 2009 15:09 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Weet je het zeker dat het geen luchtspiegeling was?![]()
[ afbeelding ]
Connexxion 2952 Bolsward Kloosterlaan 14-02-09
Volgens deze chauffeur was ie vrijdag de hele dag op 351 Harlingen-Heerenveen.
Dat gebeurt wel vaker.quote:Op maandag 16 februari 2009 18:44 schreef BeefRWijker het volgende:
Quizvraag: Hoeveel Infoxx-en passen er in een Infoxx.
Had vanmiddag voor de verandering een 5121 Amba op lijntje 167 Alkmaar Beverwijk (wat eigenlijk zo'n Turkse kathedraal behoort te zijn) met de nieuwste(?) versie Infoxx. In Castricum ligt er een straat uit dus wordt er even flink omgereden. Dus geeft het reisinfo scherm er na een paar minuten de brui aan nadat eerst een aantal regels leeg waren gebleven. Geheel los daarvan bedacht de halte omroep opeens dat we weer op de oude route zaten en riep vrolijk Castricum Station om. Het reisinfo scherm hield evenwel stug vol dat de route informatie 'helaas' even niet beschikbaar was. Omroep dame was het daar kennelijk toch wel eventjes mee eens en hield verder stug haar mond om midden in Heemskerk ineens weer van gedachten te veranderen en netjes de Ruysdaal straat aftekondigen. Het reisinfo scherm hield evenwel nog steeds vol dat de route informatie 'helaas' even niet beschikbaar was wat de omroep miep niet verhinderde om ook de rest van de haltes aftekondigen tot ik in Beverwijk ben uitgestapt.
De laatste foto:quote:Op maandag 16 februari 2009 17:06 schreef BeefRWijker het volgende:
Vandaag alle drie de Integro's van Alkmaar gespot. Connexxion 2922 en 2924 zijn nu geheel Qliner blauw. Connexxion 2923 zou vorige week nog weer in Alkmaar gespot zijn door Ben Vos. Hij was toen nog wit/grijs maar verder weer geheel strak, na het ongelukje bij de garage in Alkmaar, zie eerder in dit topic. Vandaag reedt ie gedeelteijk blauw maar met nog steeds een wit front. Ach, een kniesoor die 't ziet.
Onderweg kwam ons bij Wieringerwerf ook nog een 14.5 meter Volvo tegemoet met een ongeuniformeerde bestuurder aan het roer. Mogelijk dat Fryslân de beschikking daar over krijgt?
Verder werd bij de garage in Alkmaar net een groene Alliance B95 met klassiek front afgeleverd door een bergings wagen. 't Zou de 2327 kunnen zijn geweest die nu op OViB onder weekfoto's staat.
[ afbeelding ]
Geel broertje 2329 stond op de buffer.
[ afbeelding ]
Op die kleine displaytjes van de ex-Amersfoortse Ambas kom je de gekste combinaties tegen.
Deze is doorelkaar maar halve regels kom je ook tegen waar de onderkant van elk karakter mist.
Verder kwam er nog eentje voorbij met "generation 2" op de zijfilm.
Wat was het nummer van die bus ook alweer? 't Ging zó snel allemaal ....quote:Op maandag 16 februari 2009 19:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Afsluitdijk, 14 februari 2009
111....quote:Op maandag 16 februari 2009 20:05 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wat was het nummer van die bus ook alweer? 't Ging zó snel allemaal ....
Vervaldatum APK: 21-02-2009 (over 5 dagen)quote:Op maandag 16 februari 2009 20:12 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
111....
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je meent het! Ik was vandaag bij de kwik fit voor een verse APKquote:Op maandag 16 februari 2009 20:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Vervaldatum APK: 21-02-2009 (over 5 dagen)
De 2326 toevallig? Of is dat geen rit van Cxx zelf?quote:Op maandag 16 februari 2009 22:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Morgen in Sneek ook maar eens een ouwe Den Oudsten B88 platen, uiteraard in het geel. Rijdt elke werkdag op de versterkingsrit uit omgeving Balk naar Sneek.
Door de weeks wisselen bussen veel van stalling, i.v.m. de vele buswisselsquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:49 schreef Peterselieman het volgende:
2326 zit in Leeuwarden als het goed is, dus die kan het waarschijnlijk niet zijn
Die zijn er ook niet fraaier op geworden.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:37 schreef Ofyles2 het volgende:
Een gelede OmniLink in Stockholm:
[ afbeelding ]
Wel mooie deuren. Maar ja, die zet ie dan weer niet op de foto....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:02 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet fraaier op geworden.
Bij Scania durfden ze een algehele facelift niet aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:36 schreef Alexxxxx het volgende:
Het front ziet er niet uit, maar dat zijn me toch een paar puikende deuren, of niet!
(zie ik die dingen ook eens in hun context, leuk! )
Is die chauf aan het bellen met twee mobieltjes??quote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:35 schreef Ofyles2 het volgende:
De deurenzijde, op verzoek van de mod:
[ afbeelding ]
Wel mooi dat er voor de IQ-lozen nu ook een bustopic is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 21:36 schreef NoBody122 het volgende:
Er loopt trouwens (tijdelijk) een 2e bussentopic op Fok!: Die nieuwe connexxion bussen
Er post ook een paar mensen in, die hier ook postenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:44 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wel mooi dat er voor de IQ-lozen nu ook een bustopic is.
Ik zie PSM posten inderdaad, dus dat van de IQ lozen klopt dan toch?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er post ook een paar mensen in, die hier ook posten
Daar zit natuurlijk wel weer een kern van waarheid inquote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zie PSM posten inderdaad, dus dat van de IQ lozen klopt dan toch?
Dat zei ik toch .....quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:42 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er post ook een paar mensen in, die hier ook posten
Niets is heerlijker dan twee Friezen die elkaar bekampen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je weet dat het Alex is die het zegt. Dat zegt al genoeg
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:49 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Ik zie PSM posten inderdaad, dus dat van de IQ lozen klopt dan toch?
Kijk 's aan, en nu voel je je er helemaal thuis daar tussen je soortgenoten.quote:
Uhuh. En hoe dacht meneer dat te gaan bewijzen? Allemaal smoesjes.quote:en ik ben heul niet IQ-loos
quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Kijk 's aan, en nu voel je je er helemaal thuis daar tussen je soortgenoten.
[..]
Uhuh. En hoe dacht meneer dat te gaan bewijzen? Allemaal smoesjes.
Nee het is inderdaad, zoals al gezegd is, een gele Den Oudsten B88. Maar tijdens de vakantie rijdt er bijna geen versterking dus volgende week een nieuwe kans. Morgen+vrijdag weer Hilversum Sportpark, na twee dagen Joure (wat een KUT cq ellende woon-werk traject is dat trouwens met het OVquote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De 2326 toevallig? Of is dat geen rit van Cxx zelf?
ben je net thuis.. kan je weer vertrekkenquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Handig als je elke dag van Sneek naar Maastricht reist en aangewezen bent op dit karretje.
neem een normale route :pquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:53 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Nee het is inderdaad, zoals al gezegd is, een gele Den Oudsten B88. Maar tijdens de vakantie rijdt er bijna geen versterking dus volgende week een nieuwe kans. Morgen+vrijdag weer Hilversum Sportpark, na twee dagen Joure (wat een KUT cq ellende woon-werk traject is dat trouwens met het OVVandaag Joure-Leeuwarden weer heerlijk 1u45 minuten over gedaan (deur tot deur)
Wie elke dag van Sneek naar Maastricht reist zou inderdaad tot zo'n IQ-lozen karretje veroordeeld moeten worden.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Handig als je elke dag van Sneek naar Maastricht reist en aangewezen bent op dit karretje.![]()
Heb je sowieso het IQ van een haring, dat zijn de twee steden waarin je gewoon al niet wil zijnquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:16 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Handig als je elke dag van Sneek naar Maastricht reist en aangewezen bent op dit karretje.
Statussymbool, omdat de jongeren toch niet beter weten. Lekker ravotten in de wagen van je oma.quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:23 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Wie elke dag van Sneek naar Maastricht reist zou inderdaad tot zo'n IQ-lozen karretje veroordeeld moeten worden.
Overigens schijnen die dingen tegenwoordig best in te zijn bij de jeugd, als nieuw status symbool.
anticlimax.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
Leuk Arrivabusje zo.
Filmpje over het ongeval trouwens:
Tip: zet m op hoge kwaliteit en op groot scherm, dan kun je zit dat de verkeerslichten op dat moment op rood stonden en je hoort een enorme klap. Beelden van de bus zie je er nauwelijks op.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:00 schreef BeefRWijker het volgende:
Iedereen afgereisd met die nieuwe connexxion bussen?
LIJNBUS MIST DRIE RUITEN NA ONGEVAL
Reed je toch bijna de manege die niet in Wergea is voorbij!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag vandaag in Leeuwarden nog een grijze bus van Qbuzz rijden. Ze zijn er dus nog wel in Fryslân.
Daarnaast was de scherminfo in Frysker 3727 niet helemaal correct. De bestemming stond er keurig op, maar de haltes stonden in de omgekeerde volgorde op het scherm en ze verdwenen ook gewoon na het passeren van een halte
DAF CF space cab van Oegemaquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Hé, een collega op de achtergrond.
Het is een spookhol, ik zeg het je. Maar ik moet verderop zijn hequote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
Reed je toch bijna de manege die niet in Wergea is voorbij!Het is me wat!
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag vandaag in Leeuwarden nog een grijze bus van Qbuzz rijden. Ze zijn er dus nog wel in Fryslân.
Daarnaast was de scherminfo in Frysker 3727 niet helemaal correct. De bestemming stond er keurig op,
Ja, en?quote:maar de haltes stonden in de omgekeerde volgorde op het scherm en ze verdwenen ook gewoon na het passeren van een halte
Jup, maar niet lang meer. Als het goed is gaan ze begin maart terug naar Rotterdam.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
Ik zag vandaag in Leeuwarden nog een grijze bus van Qbuzz rijden. Ze zijn er dus nog wel in Fryslân.
Het zijn maar B95's maar je waant je in een B91 (of zelfs een B89) met zo'n ouderwets interieur.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:26 schreef Peterselieman het volgende:
Je hebt in ieder geval een mooie bus mee gehad![]()
Het zijn tenminste nog echte bussenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het zijn maar B95's maar je waant je in een B91 (of zelfs een B89) met zo'n ouderwets interieur.
Wat bedoel je met ouderwets? Ik versta onder ouderwets doffe en vale kleuren en dat vind ik donkergroen en donkerblauw niet.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 22:13 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Het zijn maar B95's maar je waant je in een B91 (of zelfs een B89) met zo'n ouderwets interieur.
quote:
Oud en ouderwets zijn twee heel verschillende dingen.quote:Ik versta onder ouderwets doffe en vale kleuren en dat vind ik donkergroen en donkerblauw niet.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:45 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
[..]
DAF CF space cab van Zwoegema
Lijn 22 hequote:Op zaterdag 21 februari 2009 17:58 schreef Zug-Chef het volgende:
Hoe meer hoe beterWaar reed ie ongeveer? Als in: welke lijn en welke tijd? Dan ga ik eens even in de omlopen spitten
En dan denk je dat zoiets heel erg oud is, maar dat is dus niet zo, volgens de RDW.quote:Op maandag 23 februari 2009 21:19 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Hilversum, maandagochtend 23 februari 2009.
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:47 schreef Zug-Chef het volgende:
Volgens de bijhuuroverzichten bij Cxx moet het of Hielkema of Van der Bles zijn...
dan gok ik op Coulantquote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:52 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik houd het op Coulant Touring
edit: of![]()
W
i
t
t
e
v
e
e
n
![]()
![]()
splitruit goedkoper mischien bij vervaning / reparatie?quote:Op maandag 23 februari 2009 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En dan denk je dat zoiets heel erg oud is, maar dat is dus niet zo, volgens de RDW.
Toch heeft ie een split voorruit.
Tsja, dat is een kenmerk van de O405 (G) van Mercedes Benzquote:Op maandag 23 februari 2009 22:35 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
En dan denk je dat zoiets heel erg oud is, maar dat is dus niet zo, volgens de RDW.
Toch heeft ie een split voorruit.
nou,quote:Op woensdag 25 februari 2009 14:40 schreef Dangel het volgende:
Nee, waarom? Stel, er is een blokkade in Cornjum en lijn 72 kan er niet langs.. Dan rijd ie over de rpovinciale weg ipv doro alle kutdoprjes, en is ie er een stuk vlugger, en via een kortere route.
De O407 heeft een enkele voorruit. Volgens John Veerkamp is die ook op een aantal O405 gebruikt:quote:Op woensdag 25 februari 2009 10:26 schreef Peterselieman het volgende:
[.split voorruit.]
Tsja, dat is een kenmerk van de O405 (G) van Mercedes Benz
Hij is inderdaad wel een paar maanden later overgeschreven.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:36 schreef Peterselieman het volgende:
zeker weten van niet.
Waarschijnlijk is ie weer van een ander obscuur bus verhuur bedrijf.quote:Maar zowel de sites van Hylkema als Van der Bles vermelden de bus niet.
Wellicht is hij via de A7 naar Joure gereden i.p.v. door de durpjesquote:Op woensdag 25 februari 2009 14:51 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou,
mijn lijn 98 rijd ook een tyfus eind om nu.. okee dat eind kan die wel met een beetje geluk met 80~100km/h doen ipv met een slakkegang door dorpjes maar toch issie later
maar goed de bus die ik bedoelde rijd een slag waardoor de route iets langer wordt.. maar om dan nog 5 min te vroeg te komen? :|
zelfde soort gebied ook;)
gelukkig was het een kubus die VEEL te vroeg reedquote:Op woensdag 25 februari 2009 16:45 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Wellicht is hij via de A7 naar Joure gereden i.p.v. door de durpjes
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:30 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
Sneek, dinsdagochtend 24 februari 2009
ex BBA 443 dusquote:ex BBA 447
quote:komt als versterkingsrit op lijn 47 (of het nu Oudemirdum-Sneek of Balk-Sneek is ben ik nog niet achter) aan op het busstation van Sneek.
ja.. kom dan telaatquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
dat hebben ze beloofd niet te doen
en dan rijden ze een halfuursdienst?quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:36 schreef Dr_Flash het volgende:
kutveolia![]()
Vanmiddag weer eens 3 kwartier staan wachten op een bus waarvoor ik netjes op tijd was. Ik dan. Hoeren.
Right. EN de volgende had ook nog +6 waardoor ik NOG een trein miste, maar goedquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
en dan rijden ze een halfuursdienst?
tijd om de vergoeding bij vertraging ook maar in te voeren op het bus vervoerquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Right. EN de volgende had ook nog +6 waardoor ik NOG een trein miste, maar goed
Ja, dan is het hek ECHT van de damquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tijd om de vergoeding bij vertraging ook maar in te voeren op het bus vervoer
boeiendquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:51 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, dan is het hek ECHT van de dam![]()
De afgelopen 2 jaar heb ik 44 uitgevallen bussen genoteerd, waarvan die de 3e is die meteen een half uur kost.
bussen met pauper ramenquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
zeker de helft van die kutkrengen van vealio rijden ook gewoon rond met een joekeloerus van een barst in de voorruit. Alleen wettelijk verplicht onderhoud voeren ze uit begreep ik. Vuile hufters. Ja, ik werk ook voor een dochterbedrijf van veolia tegenwoordig
Veolia is een heel groot afvalverweringsbedrijf, wat openbaar vervoer er "bij"doet toch?quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:59 schreef Dr_Flash het volgende:
zeker de helft van die kutkrengen van vealio rijden ook gewoon rond met een joekeloerus van een barst in de voorruit. Alleen wettelijk verplicht onderhoud voeren ze uit begreep ik. Vuile hufters. Ja, ik werk ook voor een dochterbedrijf van veolia tegenwoordig
ow, trap de bussen dan maar bij t afvalquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Veolia is een heel groot afvalverweringsbedrijf, wat openbaar vervoer er "bij"doet toch?
Sort of. Ik zit bij een waterzuiveringskliniek iigquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Veolia is een heel groot afvalverweringsbedrijf, wat openbaar vervoer er "bij"doet toch?
rommel, water en bussen, das veolia in t kort wat ik had begrpeen jaquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sort of. Ik zit bij een waterzuiveringskliniek iig
kliniek nog welquote:Op woensdag 25 februari 2009 22:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sort of. Ik zit bij een waterzuiveringskliniek iig
93, 45, 47, 93 en dat rondje dan nog een keer.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:50 schreef NoBody122 het volgende:
Welke lijnen moet jij dan wel niet allemaal, want zoveel Frysker-diensten zijn er helemaal niet op de streek in Lwd?
Begint de botenterreur nu trouwens alweer?
Als je die vier gasten daar op het Flinkeboskje tegenkomt, moet je ze maar ff alle hoeken van je Frysker laten zienquote:Op donderdag 26 februari 2009 10:22 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
93, 45, 47, 93 en dat rondje dan nog een keer.
idd.. eerst er 4x overheen stuiteren eh! en dan pas alle hoekenquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:18 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Als je die vier gasten daar op het Flinkeboskje tegenkomt, moet je ze maar ff alle hoeken van je Frysker laten zien
Die komen waarschijnlijk uit de concessie ZO-Friesland.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:48 schreef Cerbie het volgende:
Zojuist de 5871 van Arriva gehad van Nijmegen naar Tiel![]()
Vroeg me op de A73 af of hij wel de volgende halte zou halen, kunnen die dingen niet gewoon in Grûnn blijven.
Ik mistte de standaard Wright Commanders die normaal rijden al bijnaquote:Op donderdag 26 februari 2009 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een Dennis-barrel. Die dingen zijn niet de beste bussen en dan druk ik me nog zacht uit
En dat zijn heel slechte motoren, vraag maar aan Berkhof.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:11 schreef Peterselieman het volgende:
klopt. Die dingen hebben een Cummins-motor.
Eigenlijk is het een Alexander ALX200 op een Dennis Dart chassis, maar dat terzijde.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:03 schreef Peterselieman het volgende:
Dat is een Dennis-barrel. Die dingen zijn niet de beste bussen en dan druk ik me nog zacht uit
De Engelse Ambassador.quote:Op donderdag 26 februari 2009 17:08 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik mistte de standaard Wright Commanders
quote:die normaal rijden al bijnaKlonk trouwens alsof die dezelfde motor hebben
Dat ook.quote:Op donderdag 26 februari 2009 16:57 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Die komen waarschijnlijk uit de concessie ZO-Friesland.
klikquote:Vervoerders zorgen redelijk goed voor hun eigen deel van het vervoer, maar voelen zich niet verantwoordelijk voor hoe de reiziger vervolgens verder komt.
Dat concludeert de stichting OPC nadat het voor de eerste keer onderzoek deed naar de hele keten van openbaar vervoer, van deur tot deur. OPC bracht het onderzoek vrijdag naar buiten.
''Niemand is verantwoordelijk voor de totale reis met het openbaar vervoer, maar als het misgaat is de reiziger het slachtoffer'', stelt de stichting die zich profileert als expertisecentrum voor consumenteninspraak in het openbaar vervoer.
Over de afzonderlijke vervoerders is OPC, die met behulp van Rover en vrijwilligers de keten bestudeerde, zeer te spreken.
''De dienstregeling wordt goed gevolgd, de voertuigen zijn over het algemeen nieuw, aantrekkelijk en schoon.'' Maar de vervoerders verzuimen reizigers behulpzaam te zijn bij het overstappen naar andere vervoerders of andere manieren van vervoer.
Die is daar dus nog steeds. Stadsbus op een stadslijntje, prima toch?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 21:44 schreef Peterselieman het volgende:
Vanmiddag reed MAN 8836 op de stadsdienst in Leeuwarden.
quote:Verder reed Frysker 3771 op lijn 42 naar Sneek.
Infoxx meteen over de rooie.quote:Op zich niet bijzonder, maar de bus vertrok uit Leeuwarden en die plaats kent geen lijn 42![]()
die oekels kondigen altidj een jaar van te voren aan dat ze langs komenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
klik
Ik nodig die wereldvreemde navelstaarbrigade van harte uit op de veluweconcessie van Veolia.
Hard voor de klant, hart voor het geld van de klantquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Nee, ik heb absoluut begrip voor geweld tegen buschauffeurs![]()
Al kunnen zijn er ook niet altijd alles aan doen (vaak ook gewoon wel natuurlijk), maar laat het dan iig een signaal naar het vervoerbedrijf zijn. "Hart voor de klant" staat leuk op een GVU-bus, maar in de praktijk komt er dus echt geen ene donder van terecht. Nou, beweer dat dan ook niet.
Wat kost een ritje?quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:27 schreef Alexxxxx het volgende:
de afgelopen 2 weken heb ik in totaal 74 ritjes met een Lada 111 gemaakt. 74 daarvan met een Lada 111 met een voorraam met een piepminuscool putje en een los voorraamrubber, 1 van die ritten was meer dan 5 minuten te laat, 1 van die ritten was meer dan 10 minutente laat, maar ik was dan ook te laat vertrokken. Er is niets geheel uitgevallen. Schoon? Aantrekkelijk? Nee, maar dat boeit me niet, mijn Lada rijdt altijd!
* Dr_Flash biertje doorschuiftquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
een glimlach
oh wacht, jij bent geen mooi meisje he?
Kunnen we op zn minst nog een chauf in elkaar tremmenquote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:48 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja, dan mag ik niet meer rijden, moeten we alsnog met de bus
Dwars door de deur heen mikken.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen we op zn minst nog een chauf in elkaar tremmen
quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Kunnen we op zn minst nog een chauf in elkaar tremmen
Try mequote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:58 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Dwars door de deur heen mikken.omzet
Neppert met je 111quote:Op vrijdag 27 februari 2009 23:27 schreef Alexxxxx het volgende:
de afgelopen 2 weken heb ik in totaal 74 ritjes met een Lada 111 gemaakt. 74 daarvan met een Lada 111 met een voorraam met een piepminuscool putje en een los voorraamrubber, 1 van die ritten was meer dan 5 minuten te laat, 1 van die ritten was meer dan 10 minutente laat, maar ik was dan ook te laat vertrokken. Er is niets geheel uitgevallen. Schoon? Aantrekkelijk? Nee, maar dat boeit me niet, mijn Lada rijdt altijd!
Als het kon, had ik er nu hoogstpersoonlijk voor gezorgd dat al die troep alleen nog maar op jouw lijn(en) kwam te rjidenquote:Op zondag 1 maart 2009 00:56 schreef zwahiel het volgende:
[..]
Neppert met je 111Echte mannen rijden 2105 of 2104 of 2121
* zwahiel deed een rit met zijn Lada 2105 en kwam slechts vijf minuten te laat aan.
Trouwens het zou voor de rest van Nederland een zegen zijn als die Arriva / ex-Noordnet troep gewoon lekker van een brug in Friesland af zou vallen of gewoon lekker daar zou blijven! Net als die Fryskers. Die heten niet voor niets zo. Daar houden dus!
quote:Op maandag 2 maart 2009 13:22 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat de gelede Maxx-Citaro op de verkeerde QLiner-omloop, waardoor hij i.p.v. om 23:00 pas om 0:30 terug kwam op de stalling; zullen de wagenparkbeheerders leuk gevonden hebben
" Deze LIJN wordt gereden met een achtpersoons (niet-rolstoel toegankelijke) bus. " aldus Veolia.quote:Op maandag 2 maart 2009 19:38 schreef Dr_Flash het volgende:
We nemen u mee naar het pittoreske dorpje De Klomp, op de grens van de provincies Utrecht en Gelderland. Niet alleen is dit dorpje gezegend met de vorstelijke bevolkingsomvang van VIJFHONDERD TACHTIG (580) zielen, en wordt het volkomen terecht, en zoals algemeen bekend, tweemaal per uur per richting bediend door InterCity-treinen naar Arnhem en Utrecht. Nee, onze vrienden van het Franse mega-conglomeraat Veolia weten zelfs dat De Klomp een Centraal Station heeft! Ik zeg: Chapeau!
[ afbeelding ]
Stuk? Welnee. Gewoon niemand die weet hoe dat ding werkt, en geen geld voor opleidingen en al dat soort onzinquote:Op maandag 2 maart 2009 20:29 schreef BeefRWijker het volgende:
" Deze LIJN wordt gereden met een achtpersoons (niet-rolstoel toegankelijke) bus. " aldus Veolia.
Ze zullen het zelf wel het beste weten, zullen we maar zeggen. Zal die duidelijk zichtbare rolstoel lift dan dus ook wel stuk zijn.
Ik hoef ze niet ALLEMAAL hoorquote:Op maandag 2 maart 2009 20:51 schreef Peterselieman het volgende:
Best nog wel wat denk ik, omdat de jongste exemplaren uit 2005 stammen
Die Qliners komen toch allemaal op het halve uur aan in Leeuwarden?quote:Op maandag 2 maart 2009 13:22 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat de gelede Maxx-Citaro op de verkeerde QLiner-omloop, waardoor hij i.p.v. om 23:00 pas om 0:30 terug kwam op de stalling; zullen de wagenparkbeheerders leuk gevonden hebben
Boeiend! hebben ze ook es overwerkquote:Op maandag 2 maart 2009 13:22 schreef NoBody122 het volgende:
Gisteren zat de gelede Maxx-Citaro op de verkeerde QLiner-omloop, waardoor hij i.p.v. om 23:00 pas om 0:30 terug kwam op de stalling; zullen de wagenparkbeheerders leuk gevonden hebben
Voor 5.000 euro kan je al eigenaar zijn van een B88 of SB220quote:Op maandag 2 maart 2009 21:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
vast een hoop![]()
hoewel zo`n ding leegstrippen en ombouwen
Wat mag ign een SB220 zijn.quote:Op maandag 2 maart 2009 21:53 schreef Cothen het volgende:
[..]
Voor 5.000 euro kan je al eigenaar zijn van een B88 of SB220
Een DAF-onderstel waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III)quote:
Die zullen uit de stadsdiensten van Breda en Tilburg ook nog wel plenty vrij komenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:12 schreef Cothen het volgende:
[..]
Een DAF-onderstel waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III)
(en waar een B88 ook op is gebouwd overigens)
[ afbeelding ]
Geleed hoeft dan weer niet... Maarquote:Op maandag 2 maart 2009 22:03 schreef Cothen het volgende:
Voor 13.000 euro heb je zoiets trouwens:
[ afbeelding ]
daar kan je opzich wel een rijdend paleisje van maken
Precies.quote:
Onzin dus.quote:waarop een ST2000 gebouwd is (CSA-III)
Zie je wel, onzin. En de B89 en diverse Berkhof modellen zoals de 2000NL en de ST2000 Duvedec.quote:(en waar een B88 ook op is gebouwd overigens)
quote:[ afbeelding ]
Integro of Citaro om half-één. What's the diff.quote:
Dat soort troep ik in Utrecht nog goed meegemaaktquote:Op maandag 2 maart 2009 22:26 schreef Cothen het volgende:
Over stadsbussn gesproken: (Overigens is alles wat op deze foto staat inmiddels verdwenen)
[ afbeelding ]
bron: busfoto.nl
Punt was dat je voor 5000 B88 of een ST2000 (met duvedec kop) kan kopen.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Onzin dus.
[..]
Zie je wel, onzin. En de B89 en diverse Berkhof modellen zoals de 2000NL en de ST2000 Duvedec.
[..]
Dan ben je nog een sufferd want op de sloop krijg je die waarschijnlijk met geld toe mee.quote:Op maandag 2 maart 2009 22:42 schreef Cothen het volgende:
[..]
Punt was dat je voor 5000 B88 of een ST2000 (met dudec kop) kan kopen.
Hij komt zo rond 22:30 in Leeuwarden aan, maar betreffende collega moet dan nog op een normale lijn. De QLiner wordt dan een half uur later door iemand anders (gisteren door mij dus) naar de stalling gebrachtquote:Op maandag 2 maart 2009 21:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Die Qliners komen toch allemaal op het halve uur aan in Leeuwarden?
Van waar dan dat half uur verschil op (danwel met) elf uur?
Integro's worden op de stalling ergens vooraan weggezet. De gelede bussen staan echter altijd op de verste rijen, want zolang ze allemaal een beetje netjes op tijd terug zijn is dat gewoon het handigst gok ik. Zo rond 0:30 zijn alle bussen echter wel weer zo'n beetje terug en staan de andere rijen dus volgeparkeerd; drie maal raden wat die lui dan dus allemaal moeten doen om die gelede dan nog op z'n plaats te krijgenquote:Op maandag 2 maart 2009 22:32 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Integro of Citaro om half-één. What's the diff.
Gewoon op de plek die is vrijgekomen door de busen die de plek van die gelede hebben ingenomen. schat ik. Of wegzetten langs de kant en 's ochtends alsnog wegzetten waar ie hoort als de eerste bussen weer weg zijn. Ik neem aan dat er enige flexibiliteit in het systeem zit zodat als er 's een bus niet start dat dan het systeem ook niet meteen in duigen ligt.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 01:09 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Hij komt zo rond 22:30 in Leeuwarden aan, maar betreffende collega moet dan nog op een normale lijn. De QLiner wordt dan een half uur later door iemand anders (gisteren door mij dus) naar de stalling gebracht
[..]
Integro's worden op de stalling ergens vooraan weggezet. De gelede bussen staan echter altijd op de verste rijen, want zolang ze allemaal een beetje netjes op tijd terug zijn is dat gewoon het handigst gok ik. Zo rond 0:30 zijn alle bussen echter wel weer zo'n beetje terug en staan de andere rijen dus volgeparkeerd; drie maal raden wat die lui dan dus allemaal moeten doen om die gelede dan nog op z'n plaats te krijgen
Is een eigen Veolia topic misschien wat voor jou?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Veolia, sterf. En rot maar hard op naar je eigen mislukkelingen-land.
Is het GVB topic eindelijk doodgebloed, wil hij een Veolia topicquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:20 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Is een eigen Veolia topic misschien wat voor jou?
Heeft J_TM ze eindelijk suf geluld?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:38 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Is het GVB topic eindelijk doodgebloed, wil hij een Veolia topicWe hebben klaagbaak toch al?
Je weet toch wel dat er ook andere bussen dan Alliances in die serie tussendoor zitten, hè, Knilles?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:56 schreef NoBody122 het volgende:
Oh, nog bijna vergeten te vermelden; afgelopen zondag ook nog de 2326 gespot op de stalling in Joure (daar haal ik wel eens een bakje koffie tussendoor)![]()
ochquote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:56 schreef NoBody122 het volgende:
Oh, nog bijna vergeten te vermelden; afgelopen zondag ook nog de 2326 gespot op de stalling in Joure (daar haal ik wel eens een bakje koffie tussendoor)
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
* Ou-Tannu zag vanmiddag de stokoude FRAM 5509 rijden
ja die jaquote:Op woensdag 4 maart 2009 01:16 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
http://www.voertuig-zoeker.nl/BJ-52-85/
Specificaties van deze Leyland-Den Oudsten LOK (BJ-52-85)
Datum eerste toelating: 11-05-1971 (37 jaar, 9 maanden, 21 dagen geleden)
Handelsbenaming: LOK (Leyland Den Oudsten Kort)
Ja, knul, maar de 2326 is dus wel een Alliance en tevens al vaker gespot in onze mooie bussenreeksquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:47 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Heeft J_TM ze eindelijk suf geluld?
[..]
Je weet toch wel dat er ook andere bussen dan Alliances in die serie tussendoor zitten, hè, Knilles?
Als Frysker-II?quote:Op woensdag 4 maart 2009 10:33 schreef Ou-Tannu het volgende:
[.LOK.]
ja die ja
mag dat even terug op de lijndienst?![]()
Zeker maar we zijn niet allemaal J_TM-etjes met een absoluut geheugen voor wagennummers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 12:26 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Ja, knul, maar de 2326 is dus wel een Alliance en tevens al vaker gespot in onze mooie bussenreeks
zou wel leuk zijn ja.. retrolooksquote:Op woensdag 4 maart 2009 16:26 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Als Frysker-II?
Misschien een tip voor de bussenbouwers, bouw eens nieuwe retro versies van oudere bussen zoals tegenwoordig ook bij auto's gebeurt, zoals bij de Mini, de Fiat 500 of de PT Cruiser.
De 2326 is de enige geel/witte Alliance (en volgens mij ook de enige 23xx op zich), die nog in Frieslân rondrijdt; die kennen we hier allemaal wel dus dan ga ik geen reduntante info lopen spammen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Zeker maar we zijn niet allemaal J_TM-etjes met een absoluut geheugen voor wagennummers.
En dat 'ie al eerder gespot was bleek niet duidelijk uit jouw post, het kon ook een nieuwe spot zijn, bvb van een Manheimer (Mercedes O408).
True. Maar dan nog, verbazend dat juist net een paar maanden into de nieuwe drgl er _OPEENS_ blijkt dat van een lijn of twintig een hele zooi ritten leeg rondrijdenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Naja, busritten die vrijwel altijd leeg rijden, tjaaaaaa, dat heeft natuurlijk weinig zin.
Ook 2301 is nog niet afgemeldquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:08 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
De 2326 is de enige geel/witte Alliance (en volgens mij ook de enige 23xx op zich),
Nou sorry hoor, ik wist niet dat dit het "allinnig Fryslân" bussentopic was.quote:die nog in Frieslân rondrijdt; die kennen we hier allemaal wel dus dan ga ik geen reduntante info lopen spammen.
wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus....quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
For those who care...
Wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009
Bron: www.connexxion.nl
Belangrijkste wijzigingen
Lijn 22 op zaterdag geschrapt
Lijn 28 op zondag ingekort tot Leeuwarden-Grou v.v.
Lijn 45 daluren (incl weekend) ingekort tot Hemelum-Ypecolsga-Balk. Ypecolsga-Sneek zie lijn 47.
Lijn 46 op zondag geschrapt.
Lijn 47 neemt reizigers Lijn 45 tussen Ypecolsga-Sneek over. Lijn 47 sluit in Sneek weer aan op de treinen.
Lijn 52 op zaterdag geschrapt
Lijn 53 op zaterdag half uur verlegde dienstregeling. Op zondag geschrapt
Lijn 62 dienstregeling verlegd, betere aansluiting van/op IC Leeuwarden-Zwolle
Lijn 63 op zaterdag geschrapt
Lijn 70 op zaterdag alleen 's middags. Op zondag geschrapt
Lijn 71 Bijna alle verdichtingsritten Leeuwarden-Minnertsga v.v. geschrapt.
Lijn 72 ritten Leeuwarden-Stiens geschrapt
Lijn 92 daluren (ma-vr) 2x/uur ipv 4x/uur. Zaterdag+zondag nog maar 1x/uur
Lijn 93 op zaterdag geschrapt
Lijn 94 enkele ritten Reduzum-Leeuwarden v.v. geschrapt
Lijn 95 op zondag 1x/2uur in de ochtend.
Lijn 98 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 99 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem, Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags.
Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 98 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem.
Daarnaast veel minutenwijzigingen en geschrapte 1e / laatste ritten of juist extra/nieuwe 1e/laatste ritten.
Oh ja, die was ik nog vergeten iddquote:
Zo is de realiteit momenteel wel grotendeels, maar als er Utrechtenaren (of anderen) zijn die graag over het GVU danwel Utrechtse Connexxion-bussen willen posten; be my guestquote:[..]
Nou sorry hoor, ik wist niet dat dit het "allinnig Fryslân" bussentopic was.
Van die wijzigingen word ik idd niet erg blij; terug naar vroegere tijdenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus....
Lekker duidelijkquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:15 schreef Zug-Chef het volgende:
For those who care...
Wijzigingen nieuwe dienstregeling Noord/Zuid West Friesland, ingaande 29 maart 2009
Bron: www.connexxion.nl
Belangrijkste wijzigingen
[.]
Lijn 98 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 99 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem, Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags.
Lijn 99 Maandag-Vrijdag 30-30 interval. Na 18:00 omnummering in lijn 98 vanaf Joure (v.v.). Zondag hele dag dit systeem.
Die visa (Deel 1 t/m 1329) tussen Cornjum en Jelsum?quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:33 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
wat ben ik blij dat ik een auto heb, serieus....
De Ladaquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Die visa (Deel 1 t/m 1329) tussen Cornjum en Jelsum?
Goed nog een keer dan (in plaats van dat je even thx zegt voor het overzicht, kostte me wel en uur of 2quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Natuurlijk moet de ene onduidelijkheid altijd door andere onduidelijkheid vervangen worden.
Wat is in godsnaam 'vanaf Joure (v.v.)'. En wat 'Bolsward-Makkum losgeknipt een alleen 's middags'.
Alleen 's middags losgeknipt of alleen 's middags.
Kunnen de boeren 'smiddags voor 't melken even bij mekaar op bezoek?
Hoe kan dat nou man, een lada bestaat uit 3 onderdelen. Voorasmetwielen, achterasmetwielen, restquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
De LadaMaar die is nu ook over meerder locaties verdeeld, het grootste deel bij de delaer, en het blok bij een motorenrevisiebedrijf
oftewel dan krijg je gewoon dat de bus ALLE kut dorpjes aandoetquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:54 schreef BeefRWijker het volgende:
[..]
Lekker duidelijk. Natuurlijk moet de ene onduidelijkheid altijd door andere onduidelijkheid vervangen worden.
Wat is in godsnaam 'vanaf Joure (v.v.)'. En wat 'Bolsward-Makkum losgeknipt en alleen 's middags'.
Alleen 's middags losgeknipt of alleen 's middags.
Kunnen de boeren 'smiddags voor 't melken even bij mekaar op bezoek?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |