abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:18:57 #1
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65741565
Welkom in het politieke café van het politieke subforum van Fok!. Hier kan gepraat worden over politieke complotjes die niet worden besproken in POL, of over niet-politieke zaken die óók niet worden besproken in dit subforum, oftewel: het passioneel spuien van politieke ideeën en populistisch gezemel zonder feitelijke justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws en andere onzin.
Tell the folks back home, this is the promised land calling
And the poor boy is on the line
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:20:11 #2
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65741615
Welkom
  woensdag 4 februari 2009 @ 19:35:33 #3
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65742803
'navond.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65743306
avond.
Helaas debat Irak gemist. Iets met werk enzo. Heb eigenlijk ook geen zin tig topics te lezen over hoe hard balkenende de boel zit te verdraaien. Ik bedoel, als je partij cda heet, dan zegt dat genoeg.

Kan iemand mij uitleggen waarom de Kamer nu niet gewoon per direct een enquete gaat houden. Ze zijn toch niet gebonden aan het onderzoek van de balk zelf? Net of hij de boel laat ploffen als de kamer het nu gaat houden. Dat zou politieke zelfmoord zijn. Dus waarom gaan ze in godsnaam 9 maanden wachten. Het CDA is per definitie de weg kwijt met een christelijke kromme redeneringen, de PvdA doet er alles aan om onnavolgbaar vaag te zijn.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:12:57 #6
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65743520
Ik vind dat Irak gezeur echt totaal niet relevant of interessant, ben ik de enige?
pi_65743856
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:
Ik vind dat Irak gezeur echt totaal niet relevant of interessant, ben ik de enige?
Ik vind het een mooie aanleiding om al die jaren gedraai en gelieg van balkenende een keer politiek af te straffen. Ik kan heel slecht tegen mensen die strooien met normen en waarden maar zelf zo hun best doen de schijn tegen te krijgen. Irak zelf is verleden tijd, maar voor het democratisch proces vind ik het wel belangrijk. Balkenende krijgt een hoop shit over zich heen, maar de kamer moet ook bedenken dat het zo zijn verantwoordelijkheden heeft. Zou mooi zijn als een onderzoek als dit de kamerfracties van de regering wakker schudt dat ze weer beseffen dat ze ook een controlerende taak hebben.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  woensdag 4 februari 2009 @ 20:21:27 #8
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65743908
Gadverdamme, die Marjon van Royen van de NOS
pi_65744275
leven is hard he
And that is the news.''
pi_65744472
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:07 schreef One_of_the_few het volgende:
avond.
Helaas debat Irak gemist. Iets met werk enzo. Heb eigenlijk ook geen zin tig topics te lezen over hoe hard balkenende de boel zit te verdraaien. Ik bedoel, als je partij cda heet, dan zegt dat genoeg.

Kan iemand mij uitleggen waarom de Kamer nu niet gewoon per direct een enquete gaat houden. Ze zijn toch niet gebonden aan het onderzoek van de balk zelf? Net of hij de boel laat ploffen als de kamer het nu gaat houden. Dat zou politieke zelfmoord zijn. Dus waarom gaan ze in godsnaam 9 maanden wachten. Het CDA is per definitie de weg kwijt met een christelijke kromme redeneringen, de PvdA doet er alles aan om onnavolgbaar vaag te zijn.
Tsja. De kamer blijft maar het kabinet ter verantwoording roepen, en de beslissingen daarvan bekritiseren alsof zij aangenomen zijn. In plaats van degenen die die beslissingsbevoegdheid (formeel) hebben: namelijk hun kamergenoten. Het zijn de regeringsfracties die zich de wet laten voorschrijven en hun taak verkwanselen en het parlementair recht uithollen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_65745487
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Tsja. De kamer blijft maar het kabinet ter verantwoording roepen, en de beslissingen daarvan bekritiseren alsof zij aangenomen zijn. In plaats van degenen die die beslissingsbevoegdheid (formeel) hebben: namelijk hun kamergenoten. Het zijn de regeringsfracties die zich de wet laten voorschrijven en hun taak verkwanselen en het parlementair recht uithollen.
tja, de extremen aan beide zijden worden groter. Midden partijen in de regering gaan krampachtiger vasthouden met dit als gevolg. Waardoor de extremen alleen maar meer aanhang krijgen.
And that is the news.''
pi_65745671
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 20:33 schreef sigme het volgende:

[..]

Hun partijleiders zitten in het kabinet en ze laten met zich sollen. Hamer, Slob en Van Geel zijn ook gewoon watjes die eigenlijk nog nooit echt hebben moeten laten zien waarom zij nou geschikt zijn voor die functie; ze zitten er bij gratie van de partijleiders in het kabinet.
pi_65745759
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:06 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hun partijleiders zitten in het kabinet en ze laten met zich sollen. Hamer, Slob en Van Geel zijn ook gewoon watjes die eigenlijk nog nooit echt hebben moeten laten zien waarom zij nou geschikt zijn voor die functie; ze zitten er bij gratie van de partijleiders in het kabinet.
De kamer zou de bevoegden ter verantwoording moeten roepen - de fractievoorzitters dus. Niet de partijleiders want interne partijdingussen hebben formeel natuurlijk geen enkele waarde.
Waarom vraagt de oppositie geen hoofdelijke stemming over een enquete-voorstel? Kunnen ze lekker met de billen bloot, die PvdA'ers die eigenlijk weten dat dat onderzoek er moet komen.
pi_65745874
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:09 schreef sigme het volgende:

[..]

De kamer zou de bevoegden ter verantwoording moeten roepen - de fractievoorzitters dus. Niet de partijleiders want interne partijdingussen hebben formeel natuurlijk geen enkele waarde.
Waarom vraagt de oppositie geen hoofdelijke stemming over een enquete-voorstel? Kunnen ze lekker met de billen bloot, die PvdA'ers die eigenlijk weten dat dat onderzoek er moet komen.
Er spelen natuurlijk altijd andere belangen dan logische redenatie.
And that is the news.''
pi_65746038
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:12 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Er spelen natuurlijk altijd andere belangen dan logische redenatie.
Welk belang heeft de opppositie om geen hoofdelijke stemming te vragen?
pi_65746333
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 21:17 schreef sigme het volgende:

[..]

Welk belang heeft de opppositie om geen hoofdelijke stemming te vragen?
De oppositie geen. Maar de PvdA kamerleden wel. Er zijn denk ik erg weinig kamerleden die dan principieel genoeg zijn om lekker voor te stemmen. Eigen status in de partij, beloofd promotie etc. Zat redenen dat er een reden x uit de hoed wordt getoverd om toch lekker tegen te stemmen. Maar misschien ben ik te cynisch. Ik hoop dat ze het doen, hoofdelijk stemmen.
And that is the news.''
pi_65746481
quote:

[..]

Formeel kun je in het parlement ook niet je voorzitter ter verantwoording roepen volgens mij. Daarbuiten wel natuurlijk.
quote:

[..]

Goede vraag ja. Misschien gooien ze het op een dealtje om de PvdA bij een ander onderwerp mee te krijgen. Geloof niet dat het allemaal zo principieel gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Autodidact op 04-02-2009 21:37:35 ]
  woensdag 4 februari 2009 @ 21:37:44 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65746805
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 10:51 schreef Reya het volgende:
Pieter van Geel over waarheidsvinding; het is maar goed dat Yildiz niet kijkt.
Ik wil hem voorlopig even niet horen inderdaad.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65747241
Het mooiste van vandaag was toch wel (want de uitkomst van het debat stond al vast) mevrouw Hamer die het had over "de mores" van de Tweede Kamer.
Hoe dom kan je zijn!!
geniet nooit met mate
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 22:53:14 #20
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65750017
Ik heb helemaal geen tijd gehad om het zelfs maar een beetje te volgen. Is er wat uitgekomen?
Carpe Libertatem
  woensdag 4 februari 2009 @ 22:58:20 #21
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65750214
een loopgravenoorlog in de kamer
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2009 @ 23:01:07 #22
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65750305
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Aoristus het volgende:
een loopgravenoorlog in de kamer
Ik ben benieuwd naar de zwart-wit foto's en buskruitgeur.
Carpe Libertatem
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:13:36 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65750745
ik denk dat een hoop van de politici vooral erg moe is.

Balkenende schrijft in elk geval geschiedenis per vandaag. Hij streeft een meergelijkheid na die niet bij een parlementaire democratie past. Overigens is het niets anders dan zijn rol tijdens het satiredebat, commissie stiekem e.d.
pi_65751433
quote:
SP Tweede Kamerlid Harry van Bommel vindt dat Palestijnen de wapens mogen opnemen tegen Israel.
Goh, maar dat zei 'ie toch al eerder?
pi_65751464
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de zwart-wit foto's en buskruitgeur.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_65751597
quote:
Me 2. Nav Joegoslavië zijn ook enquetes gehouden, en dus? Niets.

Het zou interessant worden als partijen aan tafel gingen om een fundamentele discussie te voeren over de rol van defensie in de wereld. Waartoe dient defensie? De naam impliceert dat defensie verdediging jegens agressors is. Maar defensie in Nederland betekent dat we onze jongens naar brandhaarden sturen waar wij eigenlijk niets mee te schaften hebben, met als oogmerk vrijheid en vooruitgang te stichten. Doorgaans faalt dat, Irak is wéér eens een voorbeeld.

Het is dan onzinnig om een loeiduur onderzoekje te doen naar het wie, wat, en waarom rondom Irak. Beter is het om eens duidelijk van mening te wisselen over de wenselijkheid van het gebruik van ons leger om de 'wereld te redden'. Imo is het beter defensie énkel nog achter te houden als beveiliging van de belastingbetaler. Defensie = geen offensie en géén wereldpolitie.
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:39:54 #27
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65751605
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 23:33 schreef Picchia het volgende:

[..]

Goh, maar dat zei 'ie toch al eerder?
Volgens mij zei Willem Oltmans dat al
  woensdag 4 februari 2009 @ 23:41:33 #28
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_65751655
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  donderdag 5 februari 2009 @ 00:00:25 #29
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65752231
Märklin is failliet

Had ik vroeger treintjes van
pi_65752556
Märklin, dat is jeugdsentiment.

Mijn opa en oma hadden daar treintjes enzo van en altijd als ik daarheen ging maakte mijn opa een mooie baan om mee te spelen .
  donderdag 5 februari 2009 @ 00:19:08 #31
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65752780
Ik heb in het hele debat niet 1. argument gehoord waarom een dergelijke commissie te verkiezen is boven een parlementaire enquete.. het geheel was ook 1 grote farce, de regeringspartijen hadden voor het debat allang besloten wat de uitkomst zou zijn.

het ergste vind ik nog dat kamervragen, waarvan de termijn allang is verstreken, niet beantwoord werden.. omdat er misschien een commissie zou kunnen komen die onderzoek zou doen bla bla bla bla blaaaaa. Gewoon wederom de parlementaire democratie ff flink verneuken door kamervragen over dit onderwerp tot november in de vriezer te zetten.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_65753019
Ik heb het debat niet gevolgd maar Balkenende lijkt me gewoon bang te zijn voor een parlementaire enquete hoewel ik hoorde dat als de Kamer niet tevreden is met het "onafhankelijke" onderzoek dat hij een parlementaire enquete best vindt.

Hoe dan ook hij bevindt zich in een lastig parket want volgens mij loopt hij gewoon keihard te liegen als het aankomt op de steun voor de oorlog in Irak.
  donderdag 5 februari 2009 @ 07:06:24 #33
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65756124
.
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:27:46 #34
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65756713
Hallo.
pi_65757003
Hoi .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65757004
Dit gaat een zware dag worden .
  donderdag 5 februari 2009 @ 08:50:04 #37
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65757020
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:49 schreef du_ke het volgende:
Je vervangt Rock bij zijn cursus?
  donderdag 5 februari 2009 @ 10:40:08 #38
Stranger than fiction
pi_65759455
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:00 schreef Aoristus het volgende:
Märklin is failliet

Had ik vroeger treintjes van
Marklin had net 5 maanden geleden een vestiging geopend in Groningen. Dit weekend eens kijken of de winkel dicht is.
  donderdag 5 februari 2009 @ 10:40:48 #39
Stranger than fiction
pi_65759477
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 08:49 schreef du_ke het volgende:
Ik heb t ook zwaar.
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:13:05 #40
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65760311
Lekker rustig dagje...
pi_65760383
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:13 schreef Wheelgunner het volgende:
Lekker rustig dagje...
M'n baas begon weer een volstrekt lachwekkende deadline te stellen vandaag. Heb hem toch maar subtiel proberen duidelijk te maken dat dit niet erg verstandig was.
pi_65760476
Tof weer een essay
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 5 februari 2009 @ 11:20:28 #43
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65760497
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

M'n baas begon weer een volstrekt lachwekkende deadline te stellen vandaag. Heb hem toch maar subtiel proberen duidelijk te maken dat dit niet erg verstandig was.
Ren zijn kantoor in en cockslap hem!
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:00:31 #44
Stranger than fiction
pi_65761920
Mannen mag je niet swaffelen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:04:36 #45
Stranger than fiction
pi_65762051

† In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 12:18:23 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65762427
Heh, gelukkig, eindelijk komt het zuur.
Carpe Libertatem
pi_65762563
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ren zijn kantoor in en cockslap hem!
Als ik een neger was geweest, dan had ik daarvoor niet eens van m'n bureaustoel af hoeven te komen.
pi_65762860
quote:
Het is gewoon belachelijk dat de keuze voor deze oorlog na zeven jaar nog steeds niet geëvalueerd is. Los van het feit of je voor of tegen was. Zeker ook omdat de regeerakkoord zeer ondemocratisch is.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:14:32 #49
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65764028
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Marklin had net 5 maanden geleden een vestiging geopend in Groningen. Dit weekend eens kijken of de winkel dicht is.
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 00:10 schreef MrX1982 het volgende:
Märklin, dat is jeugdsentiment.

Mijn opa en oma hadden daar treintjes enzo van en altijd als ik daarheen ging maakte mijn opa een mooie baan om mee te spelen .
Ze gaan kijken of er nog wat te regelen valt, maar kinderen van nu spelen liever met de computer, dus is het eigenlijk wel een gelopen race voor Märklin
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:15:18 #50
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65764049
quote:
Krakerscafé Vrankrijk moet binnen drie dagen leeg zijn
Van onze verslaggever Willem Beusekamp

Café definitief dicht. Cohen veegt verweer uitbaters van tafel.

AMSTERDAM Krakerscafé Vrankrijk aan de Amsterdamse Spuistraat gaat definitief dicht.

Vandaag krijgen de uitbaters een brief van burgemeester Cohen, waarin hij hen sommeert binnen drie dagen de bar te ontmantelen.

De politie controleert komend weekeinde of alle glazen en drank zijn verwijderd. Als de bar nog steeds in bedrijf is, wordt het autonome bolwerk dichtgespijkerd.

Cohen laat weten niet onder de indruk te zijn van het verweer van de krakers. Zij konden de afgelopen twee weken stelling nemen tegen de politierapportage over de vechtpartij in en buiten Vrankrijk, waar kraker ‘Yoghurt ’ vorig jaar september door vier leden van ‘de bargroep’ invalide werd geslagen.

In tegenstelling tot wat de uitbaters beweren, staat volgens Cohen vast dat de krakers hun slachtoffer hulpeloos op straat hebben achtergelaten.

Tevens hebben zij geweigerd de politie binnen te laten voor technisch onderzoek. Pas nadat alle sporen waren uitgewist en de gasten een voor een naar buiten kwamen, mocht een agent Vrankrijk betreden.

Verantwoordelijk voor de ‘ern - stige mishandeling’ waren volgens Cohen bovendien ‘bestuurs - leden en leidinggevenden’ van Vrankrijk. Allen hebben zij tot nu toe geweigerd de namen vrij te geven van degenen die ‘Yoghurt’ met ondermeer een ijzeren staaf te lijf zijn gegaan.

Vrankrijk is sinds begin jaren negentig eigendom van de krakers.

De bar geldt als ‘autonome ruimte’.
Dat is makkelijk gegaan. Hoeft Cohen nooit meer op te roepen om iedereen in Vrankrijk preventief op te pakken, zoals in 2000 met de Eurotop

Het wordt alleen maar makkelijker om nu een anti-kraakwet in te dienen. Daar zal dit Balkenendekabinet blij mee zijn. Cohen laat zich zoals gewoonlijk werktuigelijk gebruiken door de landelijke politiek.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:22:49 #51
Stranger than fiction
pi_65764283
Maar nu is het tuig meer verspreid waardoor het moeilijker is om ze te volgen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:38:24 #52
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65764773
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:22 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Maar nu is het tuig meer verspreid waardoor het moeilijker is om ze te volgen.
Zou best kunnen, in 1995 legde de politie het af tegen de marokkanen in de Mercatorbuurt, dat werd een straatgevecht van dagen nadat er iemand was neergeschoten.

Nog een half jaar en écht iedereen kan veilig over het zebrapad oversteken.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:44:47 #53
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65764982
zelf zijn ze nog redelijk positief over een doorstart:
quote:
Vrankrijk voorlopig dicht

Vandaag bereikte ons het bericht van de definitieve intrekking van onze vergunningen. Hoe betreurenswaardig het incident van 13 september ook is, het blijft disproportioneel om alle gebruikers en bezoekers van Vrankrijk hier collectief voor verantwoordelijk te houden. De huidige bargroep heeft al aangegeven op te stappen en ruimte te laten voor nieuwe mensen en initiatieven. Dit heeft tijd nodig en die zullen wij en de nieuwe mensen dan ook nu ten volle benutten. De plek, idealen en reputatie van Vrankrijk overstijgt vele malen de individuele belangen die hiermee gemoeid zijn. Om de nieuwe groep mensen niet in de wielen te rijden en te belasten met het verleden hebben we dan ook besloten om vrijwillig de horeca gerelateerde activiteiten voorlopig te te staken. Natuurlijk zullen sommige activiteiten gewoon doorgaan. Men zal altijd in de ruimte kraakspreekuur kunnen draaien, spandoeken kunnen schilderen, acties voorbereiden en jawel terugtrekken na demonstraties als de repressieve staatsorganen weer eens mensen wil “pakken”.

De eis van Cohen en consorten van volledige controle op wat wij doen in onze ruimte is ridicuul. Eén keer kunnen ze controleren dat alles ontmanteld is dat met de bar oftewel horeca activiteiten gerelateerd is, daarna heeft de gemeente en de politie niets te zeggen over wat wij in onze ruimte doen.

Verbitterd zijn we ontegenzegelijk maar dit alles zal een herstart van Vrankrijk nooit in de weg staan. Als de gemeente in zijn blinde controlewoede elk volgend initiatief hier wil torpederen zullen we dat nooit pikken. Hoe dan ook zal Vrankrijk met nieuwe mensen en hopelijk vernieuwende initiatieven voortbestaan als de plek van activistisch, sociaal en politiek betrokken luis in de pels van de vertrutting en normalisatie fetishisten van de gemeente.

Tot een volgende keer

Vrankrijk
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:04:55 #54
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65765724
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:15 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Dat is makkelijk gegaan. Hoeft Cohen nooit meer op te roepen om iedereen in Vrankrijk preventief op te pakken, zoals in 2000 met de Eurotop

Het wordt alleen maar makkelijker om nu een anti-kraakwet in te dienen. Daar zal dit Balkenendekabinet blij mee zijn. Cohen laat zich zoals gewoonlijk werktuigelijk gebruiken door de landelijke politiek.
Ik ben er ook blij mee
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:52:57 #55
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65767517
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:04 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ben er ook blij mee
Zou jij je niet eens met letters bezig houden, joh?
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:06:54 #56
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65770079
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:52 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Zou jij je niet eens met letters bezig houden, joh?
Ik ben druk bezig met een vertaalopdracht, maar mijn haat voor links krakertuig heeft altijd voorrang
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:10:50 #57
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65770199
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ben druk bezig met een vertaalopdracht, maar mijn haat voor links krakertuig heeft altijd voorrang
Anarchisten zijn niet zo heel erg links hoor
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:22:56 #58
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65770641
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:10 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Anarchisten zijn niet zo heel erg links hoor
Randfiguren in het algemeen dan.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 16:42:48 #59
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65771373
Carpe Libertatem
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:51:05 #60
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65771693
Aliens zijn cool, die kraken niet...
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:52:34 #61
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65771750
ok. Is je huiswerk af?
  donderdag 5 februari 2009 @ 16:54:58 #62
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65771863
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:52 schreef Aoristus het volgende:
ok. Is je huiswerk af?
Ja baas. Ik weet trouwens niet of jij zelf in de krakers-scene zit, maar ken jij Ad Hoc?
pi_65772102
quote:

[..]

Ach, dan kraken ze het pand toch gewoon. Zijn het nou krakers of niet?
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:06:10 #64
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65772335
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:00 schreef Picchia het volgende:

[..]

Ach, dan kraken ze het pand toch gewoon. Zijn het nou krakers of niet?
Ze hebben het pand in 1992 gekocht. Daarna hebben ze het een vrijhaven verklaard, d.w.z ze accepteren geen autoriteit binnen, dus politie mag niet naar binnen, tenzij op afspraak en onder begeleiding.
Het pand is van hen. De bewoners zijn van het alternatieve slag en dat is vermoedelijk de doorn in het oog van het stadsbestuur
pi_65772458
Ik bedoelde na het moment dat Vrankrijk gesloten moet zijn. Een krakersbolwerk dat hun eigen pand leeg laat staan zou nogal ironisch zijn.

Maar ik had dat stuk over de doorstart nog niet gelezen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:13:07 #66
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65772616
Ach, er zijn ook ironische gangsters.
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:14:18 #67
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65772669
Amsterdam is het Anne Frankhuis, het van Gogh museum en een zooitje flikkers. Meer heeft men niet te bieden.

O ja en straks glasvezel voor een hoop huishoudens, want dan kunnen ze nog sneller internetten.
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:17:57 #68
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65772808
Ga jij dan echt naar Almere?
  donderdag 5 februari 2009 @ 17:19:57 #69
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65772882
Nee, dat is de blauwdruk van het Amsterdam dat gecreeerd wordt.
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 17:43:24 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65773675
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:14 schreef Aoristus het volgende:
Amsterdam is het Anne Frankhuis, het van Gogh museum en een zooitje flikkers. Meer heeft men niet te bieden.

O ja en straks glasvezel voor een hoop huishoudens, want dan kunnen ze nog sneller internetten.
Nog sneller gay porn downloaden.

Maar maak je geen zorgen, Rotterdan en Den Haag zijn druk bezig Amsterdam naar de kroon te steken als homostad.
Carpe Libertatem
pi_65774308
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:07:38 #72
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65774433
Plaats liever een plaatje van Marokkaanse schonen.
pi_65774772
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:07 schreef Sam_Spade het volgende:
Plaats liever een plaatje van Marokkaanse schonen.
Speciaal voor jou dan.

Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:19:32 #74
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65774807
-1 voorspelbaar
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:23:27 #75
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65774924
+2, kopzorgen voor Aoristus.
pi_65775149
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 10:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik heb t ook zwaar.
't viel niet mee . Voortaan op woensdagavonden toch wat eerder naar bed en dat laatste biertje laten staan .
pi_65775199
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:14 schreef Aoristus het volgende:

Aangelegd door Reggefiber de nieuwe KPNQwest .
pi_65775818
+3 mothherf-
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:56:14 #79
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65775953
quote:

[..]

Benieuwd of een 'normale' bar ook gesloten wordt als een testosteron-bouncer weer eens iemand tegen de vlakte slaat die vervolgens voor de rest van zijn leven gehandicapt is.

Nee, dan verhalen we het ineens op de dader. Hier heeft ineens, op de een of andere manier, het hele pand schuld aan een ruzie van 2 man.

Kan aan mij liggen, maar ik begrijp het niet.
  donderdag 5 februari 2009 @ 18:57:02 #80
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65775980
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Benieuwd of een 'normale' bar ook gesloten wordt als een testosteron-bouncer weer eens iemand tegen de vlakte slaat die vervolgens voor de rest van zijn leven gehandicapt is.

Nee, dan verhalen we het ineens op de dader. Hier heeft ineens, op de een of andere manier, het hele pand schuld aan een ruzie van 2 man.

Het is een complot.
pi_65775990
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 16:42 schreef Boze_Appel het volgende:
God heeft het druk gehad.
Bullshitbericht.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:01:57 #82
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65776150
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:57 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het is een complot.
Ik vind het gewoon vreemd. Genoeg tenten in Nederland die gewoon met allerlei malafide praktijken door mogen gaan. Ik noem een Sjoerd Kooistra. Genoeg uitsmijters die mensen half-dood slaan, die mogen allemaal stuk voor stuk doorgaan. En ook enkele 'beveiligers' -'mannetjes' met een V'tje- die mensen letterlijk doden door wurging, en zelfs vrijgesproken worden.
Die dode viel bij Bavaria City Racing, zou dat nu ook gesloten worden..?
Natuurlijk niet.

Maar inderdaad, is het een tent die wat aan politiek doet, in plaats van 'ik wil je neuken voor een breezer, ft. J3w4aitTog-boi' draaien... dan is het ineens 'lastig'.

[ Bericht 7% gewijzigd door Yildiz op 05-02-2009 19:11:01 ]
pi_65776521
Mijn lievelingsliedje....
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:13:43 #84
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65776604
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:01 schreef Yildiz het volgende:

[..]

En ook enkele 'beveiligers' -'mannetjes' met een V'tje- die mensen letterlijk doden door wurging, en zelfs vrijgesproken worden.

Moet ik nou jouw conclusie boven die van een rechter gaan verkiezen?
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:13:57 #85
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65776611
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:56 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Tuurlijk niet, dan was het een klant die zich zonder pasje de toegang tot de besloten gelegenheid verschafte.

De ironie wil dat Vrankrijk al voor de tolerantiehype een beleid voerde om allerlei pluimage binnen te halen. Dat koppelden ze zelfs aan thema-avonden, maar het is niet vreemd dat je op andere dagen ook vreemde snuiters kan tegenkomen. Voor een stad die zo'n agressief 'tolerantiebeleid' zegt te voeren, vind ik dat Cohen wat heeft uit te leggen.
pi_65776663
Yildiz heeft gelijk; de gevestigde orde, de mainstream, kan meer, zelfs in onze samenleving.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:17:33 #87
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65776737
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 17:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Nog sneller gay porn downloaden.

Maar maak je geen zorgen, Rotterdan en Den Haag zijn druk bezig Amsterdam naar de kroon te steken als homostad.
Neem ze allemaal maar over. Ze gaan per 13
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:17:38 #88
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65776739
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:13 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Moet ik nou jouw conclusie boven die van een rechter gaan verkiezen?
Nee, natuurlijk zal het wel een foutje geweest zijn. Net zo'n 'foutje' als bij Joghurt, bij Vrankrijk.

In ieder geval heeft een dode bij het ene feest geen effect, maar bij Vrankrijk is een 'voor het leven gehandicapte' een ramp. Ik vind het vreemd om een tent (als Vrankrijk) te sluiten omdat iemand er na een ruzie 'voor het leven gehandicapt' is.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:20:35 #89
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65776846
Rechters zijn doorgaans onwetend.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:21:30 #90
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65776870
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:15 schreef Monidique het volgende:
Yildiz heeft gelijk; de gevestigde orde, de mainstream, kan meer, zelfs in onze samenleving.
Is dat raar?
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:21:39 #91
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65776876
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:20 schreef Sam_Spade het volgende:
Rechters zijn doorgaans onwetend.
Ze zouden niet mogen gissen, en mogen alleen maar oordelen over feitelijk bewijs. Wat natuurlijk gezond is.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:22:52 #92
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65776924
De biologische redenering van de rechter klinkt niet geheel steekhoudend.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:25:31 #93
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65777015
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk zal het wel een foutje geweest zijn. Net zo'n 'foutje' als bij Joghurt, bij Vrankrijk.

In ieder geval heeft een dode bij het ene feest geen effect, maar bij Vrankrijk is een 'voor het leven gehandicapte' een ramp. Ik vind het vreemd om een tent (als Vrankrijk) te sluiten omdat iemand er na een ruzie 'voor het leven gehandicapt' is.
Ik weet niet of het zo'n ramp is. Vrankrijk bood 21.000 euro schadevergoeding en Yoghurt wilde het dubbele hebben als vergoeding voor zijn levenslange handicap. Dat betekent dat hij zijn eigen gezondheid op 42.000 euro inschat. Je moet wel een bijzondere lowlife zijn als je genoegen neemt met dat bedrag in ruil voor een levenslange beperking en de zekerheid dat je nooit meer hoeft te werken.
pi_65777086
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:21 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Is dat raar?
De twist betreft ongebruikelijkheid?
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:31:52 #95
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65777184
Wat een mooi antwoord.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:41:01 #96
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65777466
en daar stopt het weer.
pi_65777789
Fin.
  donderdag 5 februari 2009 @ 19:52:10 #98
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65777840
Das Unbeschreibliche, hier ist's getan:
Das Ewig-Weibliche, ist Reya.
pi_65777943
Paturain, da's pas fin.
pi_65778051
Waarom praat je Chinees? Ben je een Chinees ofzo?!?!
pi_65778153
Een geweldige strikvraag waarmee elke discussie gewonnen kan worden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:02:40 #102
Stranger than fiction
pi_65778219
Praat geen poep man.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:04:11 #103
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65778256
Een geweldige dooddoener waarmee onverdragelijke lummels altijd weer op de proppen komen.
pi_65778385
Een geweldig bijvoeglijk naamwoord waarmee Karel Glastra van Loon tot leven gewekt zou kunnen worden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:10:03 #105
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65778412
I rap for listeners, blunt heads, fly ladies and prisoners.
pi_65778698
avond
And that is the news.''
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:18:45 #107
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65778739
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:52 schreef Sam_Spade het volgende:
Das Unbeschreibliche, hier ist's getan:
Das Ewig-Weibliche, ist Reya.
Deze Haagse ontboezeming betreurt mij.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:27:34 #108
Stranger than fiction
pi_65779038
Is er voor een parlementair onderzoek een meerderheid in de tweede kamer nodig?
pi_65779109
Ja.
pi_65779211
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:27 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Is er voor een parlementair onderzoek een meerderheid in de tweede kamer nodig?
Nee. Rock_de_Braziliaan moet ermee akkoord gaan.
pi_65779219
Voor een onderzoek vanuit de Tweede Kamer dan.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:40:03 #112
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65779530
En een onderzoek door de Tweede Kamer?
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:43:33 #113
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65779638
pi_65779676
Peuker.
  donderdag 5 februari 2009 @ 20:45:51 #115
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65779716
sooo sààààd
pi_65779869
Rare jongens die Chinezen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:32:06 #117
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65781568
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 19:25 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Ik weet niet of het zo'n ramp is. Vrankrijk bood 21.000 euro schadevergoeding en Yoghurt wilde het dubbele hebben als vergoeding voor zijn levenslange handicap. Dat betekent dat hij zijn eigen gezondheid op 42.000 euro inschat. Je moet wel een bijzondere lowlife zijn als je genoegen neemt met dat bedrag in ruil voor een levenslange beperking en de zekerheid dat je nooit meer hoeft te werken.
Dat Vrankrijk zonder tussenkomst van een rechter / schadeclaim / advocaat al 21.000 euro biedt zegt al veel. In geval van letsel moet je juist vaak jaren wachten op enige financiële compensatie.

Ik snap mede daarom nog steeds niet waarom die tent dicht moest. Ik vind het een overtrokken reactie, op zijn minst.
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:35:25 #118
Stranger than fiction
pi_65781718
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:31 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee. Rock_de_Braziliaan moet ermee akkoord gaan.
Dat zou toch een rare zaak zijn.
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:36:08 #119
Stranger than fiction
pi_65781760
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:40 schreef Sam_Spade het volgende:
En een onderzoek door de Tweede Kamer?
Wat houdt de andere partijen tegen om een onderzoek te starten?
pi_65782121
Omdat ze geen meerderheid hebben.
pi_65782385
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:45 schreef MrX1982 het volgende:
Omdat ze geen meerderheid hebben.
Voor het starten van een onderzoek zou dat toch geen noodzaak moeten zijn? Zou wat mij betreft met minimaal 1/3 van de stemmen ook moeten kunnen.
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:16:50 #122
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65783388
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 20:50 schreef MrX1982 het volgende:
Rare jongens die Chinezen.
Het betreft in dit geval een Japans jongetje, maar in China zag ik inderdaad wel eens jonge kinderen roken.
pi_65783458
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

Voor het starten van een onderzoek zou dat toch geen noodzaak moeten zijn? Zou wat mij betreft met minimaal 1/3 van de stemmen ook moeten kunnen.
Vind ik eigenlijk ook.

3 keer raden waar onderstaande quote vandaan komt.
quote:
Het raakt waarschijnlijk vooral jongere generaties, maar die rekenen al lang niet meer op een pensioen voor hun zeventigste.
And that is the news.''
  donderdag 5 februari 2009 @ 22:20:45 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65783559
Ik kan me het gesprek tussen Balkenende en Willibrord Davids al helemaal voorstellen

Brord zegt: Dag J.P.
J.P. zegt: en wat zeggen we dan?
Brord zegt: Pardon?
J.P. zegt: Ja, wat zeggen we dan..?
Brord zegt: Dankjewel?
J.P. zegt: Alsjeblieft. Zo gaan we inderdaad met elkaar om. Alsjeblieft met dit Irak-onderzoek.
Brord zegt: Ja, eventjes daarover.
J.P. zegt: Vertel
Brord zegt: Ik heb documenten nodig. Dus waar kan ik beginnen?
J.P. zegt: Goede vraag.
Brord zegt: Sorry?
J.P. zegt: Oh, maakt niet uit.
Brord zegt: Hè?
J.P. zegt: Ik zei: goede vraag.
Brord zegt: Ja, maar je zei dat ik elk document mocht inzien.
J.P. zegt: Dat klopt.
Brord zegt: Nou, waar kan ik beginnen.
J.P. zegt: Waar jij wilt.
Brord zegt: Ja, help me eens.
J.P. zegt: Goed.
Brord zegt: Nou, kom op.
J.P. zegt: Ok, ik heb een documentnummer nodig.
Brord zegt: Een documentnummer?
J.P. zegt: Ja, we hebben alles genummerd, uiteraard. VOC-mentaliteit, jeweetselluf.
Brord zegt: Beste J.P, ik heb geen documentnummers. Heb je niet een overzichtje van wat documenten? Dan kan ik daar beginnen.
J.P. zegt: Die heb ik inderdaad.
Brord zegt: Nou, zou ik die mogen?
J.P. zegt: Dan heb ik wel het documentnummer nodig.
Brord zegt: Ja, fijn, hoe kom ik daaraan?
J.P. zegt: Door het aan mij te vragen.
Brord zegt: Allemacht...
J.P. zegt: Sorry?
Brord zegt: Maakt niet uit, heb je nu dat document?
J.P. zegt: Ja, maar daar heb ik een documentnummer voor nodig, die kun je bij Jack de Vries krijgen.
Brord zegt: Is dat die gast die kwam met 'draaikont Bos'?
J.P. zegt: Ja, hem ja. Hij is tegenwoordig secretaris van Defensie.
Brord zegt: Wow.
J.P. zegt: Voor wat hoort wat hè..
Brord zegt: Zal wel, maar hem moet ik dus bellen?
J.P. zegt: Nee, doe ook maar via msn, ik zeg wel even dat je hem toevoegd.
Brord zegt: Ok, mag ik zijn msnadres?
J.P. zegt: Tuurlijk, dat is defensiedegekste81@hotmail.com
Brord zegt: Dankjewel.
J.P. zegt: Nou, toedeloe!
Brord zegt: Dag.

Respect als je het uitgelezen hebt..
  donderdag 5 februari 2009 @ 23:51:56 #125
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65786586
Het zou interessanter worden als ze tvlxd vonden op een verre planeet.
pi_65786685
Mars bijvoorbeeld?
pi_65786989
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:16 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Het betreft in dit geval een Japans jongetje, maar in China zag ik inderdaad wel eens jonge kinderen roken.
Dan klopt het bericht op de FP niet. Daar hebben ze het over een Chinees ventje .
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:13:35 #128
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65787065
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:10 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dan klopt het bericht op de FP niet. Daar hebben ze het over een Chinees ventje .
Ohja, Japanse website. Te snel gelezen.
pi_65787071
Het lijkt inderdaad wel meer chinees dan japans .
pi_65787090
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 21:51 schreef du_ke het volgende:

[..]

quote:
De Wet op de Parlementaire Enquête geeft de Kamer allerlei specifieke onderzoeksrechten, indien het instrument van de enquête wordt ingezet. Een voorbeeld is de verplichting voor getuigen zich onder ede te laten verhoren. Voor het houden van een enquête is een meerderheidsbesluit van de Kamer nodig. De Tweede Kamer bereidt een vernieuwing van het enquêterecht voor.
http://www.parlement.com/9291000/modulesf/g8qkdvh1

Zo zijn de regels. Een Parlementaire Enquête is natuurlijk niet iets wat elk Kamerlid voor elk wissewasje moet kunnen opstarten. Een meerderheid in de Kamer lijkt me opzich wel redelijk.

Het zou me niet verbazen als er uiteindelijk wel zo'n enquête komt. De PvdA heeft wat dat betreft de macht in handen.
pi_65787329
Een meerderheid van de kamer als voorwaarde stellen is niet redelijk want dat betekent dat een kabinet gesteund door hun meerderheidscoalitie (dmv partijdiscipline) vrij spel heeft om ongezien zaken achter te houden. Wanneer er grote twijfels bestaan over het waarheidsgehalte van gedane uitspraken van het kabinet bij het deel van de volksvertegenwoordiging die geen onvoorwaardelijke steun bieden aan de kabinetsleden, dan moeten zij de middelen hebben om feiten boven tafel te krijgen. Anders kunnen ze immers hun controlerende functie niet naar behoren uitvoeren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Picchia op 06-02-2009 00:37:05 ]
pi_65787535
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:26 schreef Picchia het volgende:
Een meerderheid van de kamer als voorwaarde stellen is niet redelijk want dat betekent dat een kabinet gesteund door hun meerderheidscoalitie (dmv partijdiscipline) vrij spel heeft om ongezien zaken achter te houden. Wanneer er grote twijfels bestaan over het waarheidsgehalte van gedane uitspraken van het kabinet bij het deel van de volksvertegenwoordiging die geen onvoorwaardelijke steun bieden aan de kabinetsleden, dan moeten zij de middelen hebben om feiten boven tafel te krijgen. Anders kunnen ze immers hun controlerende taak niet naar behoren uitvoeren.
Dat kun je wel vinden maar zo is het niet.

De opositie moet gewoon zorgen dat ze meer stemmen krijgen, hebben ze hun meerderheid, kunnen hun doen wat ze willen, inclusief een enquete.....
pi_65787575
Best triest eigenlijk wanneer kamerleden omwille van de partijdiscipline weigeren het kabinet te controleren. Men mag slechts één keer in de vier jaar op een knopje drukken en dan weigeren die volksvertegenwoordigers ook nog hun taak uit te voeren. Dat is echt een flinke uitholling van de democratie.
pi_65787598
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:37 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Dat kun je wel vinden maar zo is het niet.

De opositie moet gewoon zorgen dat ze meer stemmen krijgen, hebben ze hun meerderheid, kunnen hun doen wat ze willen, inclusief een enquete.....
Ze moeten gewoon.. want zo is het nu.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 07:35:19 #135
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65789121
pi_65789640
Moge
pi_65790249
moge
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:16:10 #138
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65790335
Bijna weekend
pi_65790565
Mogge.

pi_65790643
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:24 schreef Autodidact het volgende:
Mogge.

[ afbeelding ]
Dit was bij z'n auditie voor Lord of the Rings?
pi_65791029
NL industrie - orders krimpt met 13%.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65791114
Z'n just-out-of-bed look.
pi_65791372
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:43 schreef Mutant01 het volgende:
NL productie zelfs.
Allah Al Watan Al Malik
pi_65791403
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:24 schreef Autodidact het volgende:
Mogge.

[ afbeelding ]
Koos hij het celibaat of koos het celibaat hem?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:13:17 #145
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65791740
quote:
Dan kun jij straks een hoop mensen bijstaan.
pi_65791841
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 10:13 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Dan kun jij straks een hoop mensen bijstaan.
Nog een reden om dit jaar af te studeren.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 februari 2009 @ 10:23:04 #147
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65792006
Zodat je mij kunt bijstaan, zeker.
pi_65794047
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 08:36 schreef du_ke het volgende:
Moge
pi_65795032
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 18:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou dan.

[ afbeelding ]
Worden homo's nu ook al geaccepteerd bij Marokkanen?
pi_65797622
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 11:59 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Worden homo's nu ook al geaccepteerd bij Marokkanen?
Accepteren is een andere uiterste.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:30:12 #151
Stranger than fiction
pi_65797894
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk ook.

[..]

Laat ons niet langer in spanning!
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 13:33:50 #152
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65798036
quote:
DEN HAAG - Staatssecretaris Jetta Klijnsma (Sociale Zaken) wil in de wet vastleggen dat gemeenten iedereen met schulden moeten helpen.

Klijnsma overweegt een uitzondering te maken voor mensen die steeds opnieuw schulden maken.

Enerzijds doen deze mensen in haar ogen ''een onevenredig groot beroep'' op de schuldhulpverlening, anderzijds wijst zij op het ''belang ook deze groep hulp te bieden en te blijven betrekken bij de samenleving''.

Startnotitie

Dat stelt Klijnsma vrijdag bij de bekendmaking van de startnotitie voor haar wetsvoorstel om de minnelijke schuldhulpverlening te regelen.

In september vorig jaar maakte haar voorganger Ahmed Aboutaleb met minister Wouter Bos (Financiën) al bekend dat wettelijk vastgelegd moet worden hoe snel en op welke wijze schuldenaren geholpen moeten worden door gemeenten.
http://www.nu.nl/economie(...)schulden-helpen.html
Carpe Libertatem
pi_65800202
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 22:18 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Vind ik eigenlijk ook.

[..]

het moet een babyboomer zijn ik gok dan op donner
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_65800886
Baas naar huis, tijd om vroeg weekend te gaan vieren.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:12:56 #155
Stranger than fiction
pi_65801775
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:48 schreef Monolith het volgende:
Ik werk thuis.
  † In Memoriam † vrijdag 6 februari 2009 @ 15:46:56 #156
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65802911
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik werk thuis.
Arme jongen.
Carpe Libertatem
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:47:37 #157
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65802939
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:12 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Ik werk thuis.
Jouw baas is altijd thuis, !
pi_65803053
Ik werk thuis niet. Een goede vrije dag uitgekozen.
pi_65803110
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:48 schreef Monolith het volgende:
Ik heb wel eens een baas gehad, die zowat elke vrijdagmiddag heel toevallig een afspraak buiten de deur had.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:56:24 #160
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65803227
O, la, la!
pi_65803292
Zulke boefjes zijn het nou, in de bouwmaffia van Nederland.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 16:01:00 #162
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65803382
Links heeft nooit een probleem gehad met racisme. Integendeel, in de linkse kerk wordt je net verondersteld door en door racistisch te zijn, zij het wel dat je je racisme moet beperken tot die volkeren die door de papen van de kernpartij worden uitgekozen voor de two-minute hate. Vaste waarden hierbij zijn Amerikanen (vooral gezette, godsvruchtige Amerikanen met geweren die niet beschaamd zijn om hun vrijheid te verdedigen) en Israëli's (een haat die voor een deel te wijten is aan de links-atheïstische collusie met de papen en voor een deel volgt uit de jaloersheid op de sterke, voedende groepsidentiteit van de Israeli's die ze zelf in hun postmoderne stuurloosheid niet meer hebben)... maar in principe is elk welvarend judeo-christelijk volk een potentieel doelwit van de linkse afgunst.
pi_65805038
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:16 schreef Wheelgunner het volgende:
Bijna weekend
gelukkig wel . Was weer een productieve week . Ging van het maandagochtendgevoel vrij soepel over in het vrijdagmiddaggevoel
  vrijdag 6 februari 2009 @ 17:14:55 #164
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65806107
Bah, weer weekend.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:53:04 #165
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_65808716
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 13:30 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Laat ons niet langer in spanning!
Elsevier natuurlijk.
And that is the news.''
pi_65810320
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 16:01 schreef Sam_Spade het volgende:
Links heeft nooit een probleem gehad met racisme. Integendeel, in de linkse kerk wordt je net verondersteld door en door racistisch te zijn, zij het wel dat je je racisme moet beperken tot die volkeren die door de papen van de kernpartij worden uitgekozen voor de two-minute hate. Vaste waarden hierbij zijn Amerikanen (vooral gezette, godsvruchtige Amerikanen met geweren die niet beschaamd zijn om hun vrijheid te verdedigen) en Israëli's (een haat die voor een deel te wijten is aan de links-atheïstische collusie met de papen en voor een deel volgt uit de jaloersheid op de sterke, voedende groepsidentiteit van de Israeli's die ze zelf in hun postmoderne stuurloosheid niet meer hebben)... maar in principe is elk welvarend judeo-christelijk volk een potentieel doelwit van de linkse afgunst.
niet grappig...
je meent het nog te serieus ... en dan wordt zo'n grap wrang,zurig en mislukt...
hetzelfde als het wel een serieus statement is.....
pi_65810491
Als er "wordt je" staat, twijfel je dan niet aan de auteur?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:36:13 #168
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65812267
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:48 schreef sigme het volgende:
Ik ga natuurlijk arbitrair te werk.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 20:36:40 #169
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65812281
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:43 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

niet grappig...
je meent het nog te serieus ... en dan wordt zo'n grap wrang,zurig en mislukt...
hetzelfde als het wel een serieus statement is.....
Wrang, zurig en mislukt! Nou, dat is wel het laatste wat ik wil!
pi_65813784
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:48 schreef sigme het volgende:
welke auteur en welke twijfel ?
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 20:36 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

gelukkig heb je nog zelfkennis....ook al laat je het in reverse zien
misschien las ik het niet goed en voelde ik de context niet aan ..ik zou van andere slowchatters willen horen of ze wel de grap ervan geslaagd vonden.
ik zag een te serieuse toon verweven en dan slaan zulke grappen 180 graden om..

[ Bericht 25% gewijzigd door Bluesdude op 06-02-2009 21:21:22 ]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:17:46 #171
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65813843
quote:

[..]

Er is helaas niets meer dat we voor u kunnen doen.
pi_65814163
Sam_Spade maakt nooit grappen. Zijn post is het zoveelste bewijs om de linkse kerk in een kwaad daglicht te stellen. Ik walg ervan!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:26:28 #173
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65814170
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Er is helaas niets meer dat we voor u kunnen doen.

U bent een flamboyante kippeborst, daar helpt geen moedertje lief aan.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:27:49 #174
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65814229
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:26 schreef MrX1982 het volgende:
Sam_Spade maakt nooit grappen. Zijn post is het zoveelste bewijs om de linkse kerk in een kwaad daglicht te stellen. Ik walg ervan!
Het zoveelste bewijs?
pi_65814346
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:27 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Het zoveelste bewijs?
Ja Johndope is toch jouw kloon.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:34:21 #176
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65814493
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:30 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja Johndope is toch jouw kloon.
this song make i look my past , and that rememberbers of new jersey state, where i learned the enghish and my professinal carrer. new jersey 1998.
pi_65814675
Klonen sturen niet zulke idiote PM's rond.
pi_65814907
Klonen en idiotie zijn op internet synoniemen geworden.
pi_65815136
Nou ja, JohnDope heeft natuurlijk wel altijd gelijk. Hij kan zo de Tweede Kamer in, gesteund door de Mossad.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 21:48:27 #180
234623 Sam_Spade
Despotisme is stoer
pi_65815141
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:42 schreef MrX1982 het volgende:
Klonen en idiotie zijn op internet synoniemen geworden.
Mijn kloonsen
pi_65815408
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 21:48 schreef Sam_Spade het volgende:

[..]

Mijn kloonsen
4 jaar verder. POL = M.
pi_65820897
  zaterdag 7 februari 2009 @ 00:46:55 #183
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65821008
pi_65821579
Uit pure verveling fotoboek geupdeet, maar nog steeds geen foto's..
  zaterdag 7 februari 2009 @ 02:53:13 #185
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65822406
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 00:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[ afbeelding ]
Zucht, Cox & Forkum, ik mis ze nog steeds.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 09:48:48 #186
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65823933
In verhouding heeft de US toch nog minder staatsschuld dan Nederland, nietwaar? Is met die staatsschuld in de US ook de schuld van elke staat meegenomen, over het algemeen? En wat is de schuld van de EU? En wat is de totale schuld van alle landen in de EU?

Iemand die dat toevallig weet?
pi_65824461
quote:

[..]

Ik ga natuurlijk arbitrair te werk.
Dus.

Goedemorgen .
pi_65824796
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 10:39 schreef sigme het volgende:

Goedemorgen .

Goedemorgen, sigme. Ik ben blij dat je nog leeft.
pi_65825314
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 09:48 schreef Yildiz het volgende:
In verhouding heeft de US toch nog minder staatsschuld dan Nederland, nietwaar? Is met die staatsschuld in de US ook de schuld van elke staat meegenomen, over het algemeen? En wat is de schuld van de EU? En wat is de totale schuld van alle landen in de EU?

Ja, maar dat zeg ik niet
  zaterdag 7 februari 2009 @ 11:51:37 #190
Stranger than fiction
pi_65825441
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Goedemorgen, sigme. Ik ben blij dat je nog leeft.
Het zou wat zijn als je dat niet bent...
pi_65825775
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 11:51 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Het zou wat zijn als je dat niet bent...
Dat is ook zo.
pi_65825919
quote:

Geen idee

zaterdag 7 februari 2009 @ 12:30:23 #193
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65826182
1+0=30

_!
pi_65826380
pi_65826447
quote:
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:56 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

NL productie zelfs.
Ik ben geen econoom hoor, maar als de productie (en daarmee de omzet) met 13% daalt dan kan dat nog in de marge zitten. Stel ze maken een verlies van 2 a 3% oid, dan kunnen ze dat prima hebben. Zeker wanneer het afgelopen jaren prima is gegaan. Het kan niet altijd meezitten, dat hoort er gewoon bij. Of ben ik nou gek?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:04:50 #196
Stranger than fiction
pi_65826829
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 12:44 schreef Picchia het volgende:

[..]

[..]

Ik ben geen econoom hoor, maar als de productie (en daarmee de omzet) met 13% daalt dan kan dat nog in de marge zitten. Stel ze maken een verlies van 2 a 3% oid, dan kunnen ze dat prima hebben. Zeker wanneer het afgelopen jaren prima is gegaan. Het kan niet altijd meezitten, dat hoort er gewoon bij. Of ben ik nou gek?
Nee, dit hoort allemaal bij het spelletje. De afgelopen jaren zijn binnen veel bedrijven weinig aanpassingen / herstructureringen geweest. Heel hard herrie maken maakt het makkelijker om de megalomane ideeën van managers te kunnen uitvoeren.

Bovendien zijn veel topbestuurders bang dat ze door de aandeelhouders eruit worden geschopt. Dan is dramatiseren handiger.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:07:07 #197
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65826877
quote:

Nederland staat er beter voor dan de VS, maar er zijn Europese landen die het in verhouding (schuld als deel van het BNP) slechter doen. De staatsschuld refereert naar de schuld van de federale overheid, maar ik betwijfel of staatsoverheden onafhankelijk buitenlandse schulden mogen maken.
pi_65827093
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee, dit hoort allemaal bij het spelletje. De afgelopen jaren zijn binnen veel bedrijven weinig aanpassingen / herstructureringen geweest. Heel hard herrie maken maakt het makkelijker om de megalomane ideeën van managers te kunnen uitvoeren.

Bovendien zijn veel topbestuurders bang dat ze door de aandeelhouders eruit worden geschopt. Dan is dramatiseren handiger.
Dat idee kreeg ik ook. Schreeuwen om de verantwoordelijkheid voor de tegenvallende resultaten te verplaatsen. Maar ieder fatsoenlijk bedrijf heeft hier winstreserves voor opgebouwd.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:17:38 #199
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65827110
schuld..

bij schuld hoort een schuldige.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:27:16 #200
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65827253
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:17 schreef Aoristus het volgende:
schuld..

pi_65827448
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 00:41 schreef HenriOsewoudt het volgende:
[ afbeelding ]
Wonderbaarlijk hoe conservatieven hun "roots" zogenaamd weer vinden wanneer de Heiland niet meer in het Witte Huis zit...
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:37:56 #202
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65827467
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:36 schreef Monidique het volgende:

[..]

Wonderbaarlijk hoe conservatieven hun "roots" zogenaamd weer vinden wanneer de Heiland niet meer in het Witte Huis zit...
Idd. Cox & Forkum wilde bijvoorbeeld behoorlijk wat 'Government Intervention' in de vorm van de Patriot Act, inval in Irak, tegen de Islam, dat soort dingen.
pi_65827493
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:44:01 #204
Stranger than fiction
pi_65827605
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:27 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_65827636
quote:
schuld..

Daar hebben we de moslims voor naar hier gehaald.
pi_65827659
Barack Hoessein dus.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 13:51:09 #207
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65827750
quote:

[..]

Die wist tenminste nog banen te creeren bij Halliburton, Blackwater en begrafenisondernemers.
pi_65827763
quote:
schuld..

Je moeder is de schuldige.
pi_65827786
Of eerder: hun zogenaamde "roots".
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:02:11 #210
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65827917
Conservatieven zijn cool, net als de Paus, Geert Wilders en Israel.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:05:05 #211
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65827973
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:02 schreef Wheelgunner het volgende:
Conservatieven zijn cool, net als de Paus, Geert Wilders en Israel.
Ik mis Hitler in het rijtje.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:06:13 #212
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65827991
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik mis Hitler in het rijtje.
Dat was een socialist
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:07:52 #213
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65828015
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat was een socialist
Ja, die was wel sociaal met de Joden.
pi_65828043
Conservatisme is inherent hypocriet.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:11:31 #215
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65828071
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:09 schreef Monidique het volgende:
Conservatisme is inherent hypocriet.
Je bent in de war met socialisme, religie en menselijkheid in het algemeen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:12:04 #216
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65828082
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke consequent.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:12:40 #217
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65828095
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:12 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik ben hartstikke consequent.
Maar dat is natuurlijk subjectief en derhalve een illusie.
pi_65828100
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:11 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Nee.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:15:07 #219
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65828132
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:12 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee.
Ja

x oneindig
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:17:19 #220
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65828167
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:15 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ja

x oneindig
Plus één!
pi_65828168
Dit is geen geval van 'ja' en 'nee', van de een zegt dit, de ander dat, het is een geval van: jij hebt ongelijk (ik verwar conservatisme niet met socialisme, religie en "menselijkheid"(?)) en ik heb gelijk (ik verwar het niet). Case closed.
pi_65828176
10: GOTO 10
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:23:22 #223
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65828271
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:17 schreef Monidique het volgende:
Dit is geen geval van 'ja' en 'nee', van de een zegt dit, de ander dat, het is een geval van: jij hebt ongelijk (ik verwar conservatisme niet met socialisme, religie en "menselijkheid"(?)) en ik heb gelijk (ik verwar het niet). Case closed.

Jij hebt nog nooit gelijk gehad, dat verklaart dan ook je verwarring; je weet niet hoe het voelt
pi_65828277
Hm...
pi_65828294
Ik heb op iemand gestemd die niet in de Tweede Kamer zit; wat nou representatieve democratie?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:25:31 #226
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65828311
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:24 schreef Monidique het volgende:
Ik heb op iemand gestemd die niet in de Tweede Kamer zit; wat nou representatieve democratie?
Ik mis Pim ook.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 14:35:44 #227
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_65828486
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 13:45 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Daar hebben we de moslims voor naar hier gehaald.
Gelukkig, ik was al even in de veronderstelling dat ik hier niet uit zou komen
pi_65828677
quote:
Is dit een sneer naar mij? Ik kende die hele Cox & Forkum niet, vond het gewoon een treffend plaatje. Hoop niet dat je me nu guilty by association in de conservatieve hoek wegzet zeg.
pi_65828731
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Is dit een sneer naar mij? Ik kende die hele Cox & Forkum niet, vond het gewoon een treffend plaatje. Hoop niet dat je me nu guilty by association in de conservatieve hoek wegzet zeg.
Ik zou naar jou niet sneren. Ik sneer naar niemand.

Het was een opmerking over dat Cox & Forkum.
pi_65828743
Nieuw plaatje, nu komt Fox niet echt "balanced" meer uit. ('Balans' is trouwens ruk, kut, slecht.)

pi_65829288
Linkse media.
pi_65829313
quote:
Elsevier.nl - Commentaren - Succes verkiezingen Irak toont nut invasie
De democratie in Irak is aan de winnende hand. De succesvolle verkiezingen laten ook zien dat de Haagse kritiek op de Amerikaanse inval in Irak bespottelijk is
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:08:05 #233
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65829973
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:24 schreef Monidique het volgende:

[..]

De verkiezingen in het bevrijdde Zimbabwe en Wit-Rusland zou ook aan moeten tonen dat vuig links Den Haag ongelijk heeft.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:10:41 #234
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830014
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 14:46 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik heb van Bram gehoord dat je direct afstand had moeten nemen, nu ben je volgens Bram M. de lul. .
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:11:19 #235
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830025
Dat standbeeld van George W. Bush de bevrijder komt er nog wel
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:13:45 #236
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830057
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:11 schreef Wheelgunner het volgende:
Dat standbeeld van George W. Bush de bevrijder komt er nog wel
Net zoals Congo, Zimbabwe, Ethiopié, Wit-Rusland of elk ander land wat 'plots bevrijd werd' en ook nog wat grondstoffen had? Die 'plots bevrijdde landen' zijn er inderdaad goed aan toe...
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:16:57 #237
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830090
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:13 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Net zoals Congo, Zimbabwe, Ethiopié, Wit-Rusland of elk ander land wat 'plots bevrijd werd' en ook nog wat grondstoffen had? Die 'plots bevrijdde landen' zijn er inderdaad goed aan toe...
Duitsland, Japan
pi_65830108
Oppervolta, Siam...
pi_65830110
De schoen inzake Irak wringt bij de reden tot oorlog namelijk de aanwezigheid van WMD's. Dat is achteraf onjuist gebleken.

Voor de rest niets mis met die Elsevier opinie.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:22:03 #240
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830155
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:16 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Duitsland, Japan
Die hadden voorheen een redelijke Staat met diverse instituten. Dit in tegenstelling tot Zimbabwe, Irak.. Duitsland is maar enige tijd geen liberale democratie geweest. De bevrijding was daarmee meer een herstel naar het oude, dan het opbouwen van het nieuwe.
pi_65830185
Democratie moet uit de mensen zelf komen. Bottom up in plaats van het kunstmatige top down.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:25:36 #242
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830205
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:22 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Die hadden voorheen een redelijke Staat met diverse instituten. Dit in tegenstelling tot Zimbabwe, Irak.. Duitsland is maar enige tijd geen liberale democratie geweest. De bevrijding was daarmee meer een herstel naar het oude, dan het opbouwen van het nieuwe.
Haha, voor Hitler was Duistsland echt geen liberale democratie...
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:26:39 #243
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830225
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:19 schreef MrX1982 het volgende:
De schoen inzake Irak wringt bij de reden tot oorlog namelijk de aanwezigheid van WMD's. Dat is achteraf onjuist gebleken.

Voor de rest niets mis met die Elsevier opinie.
Ik vind van wel. Voornamelijk omdat geen enkel land wat in zijn recente verleden niet echt een liberale democratie is geweest en veel grondstoffen heeft, na 'bevrijding' binnen 12 jaar tot een walgelijke -gekozen- dictatuur vervalt.

Ik weet niet of Irak wel zo blij moet zijn met zijn bevrijding. Als het allemaal lukt, en het houdt het een jaar 20 vol (en langer) dan is het mooi. Helaas laten andere landen zien dat zodra een land 'bevrijd' is, het land met rust gelaten wordt (lees: men doet er geen moeite meer voor). Vervolgens vervalt het naar een gekozen dictatuur, wat binnen enkele jaren dankzij valse verkiezingen een heuse dictatuur is. Vervolgens wordt die dictator boos, en gaan we de schuld geven aan infantiele dingen als 'Islam' of 'ze zijn dom'.
Etnische conflicten worden vervolgens door dictators opgeblazen, simpelweg vanwege 'verdeel en heers'.
pi_65830229
Hallo. Is Fok! erg traag?
pi_65830243
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Weimar.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:28:23 #246
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830250
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:25 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat ligt aan je definitie voor liberale democratie in die tijd. Waarschijnlijk hadden vrouwen bijvoorbeeld geen kiesrecht, maar de rechterlijke instituten waren in ieder geval aanwezig, om maar wat te noemen. Bij Irak had je die niet, en als die er al waren, had Saddam het laatste woord.
pi_65830262
Och, mensen, mensen... "Irak" was zo'n kolossale, conservatieve blunder, het zal jaren en decennia later nog worden bestudeerd. Het Vietnam van de eenentwintigste eeuw.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:31:28 #248
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830311
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat ligt aan je definitie voor liberale democratie in die tijd. Waarschijnlijk hadden vrouwen bijvoorbeeld geen kiesrecht, maar de rechterlijke instituten waren in ieder geval aanwezig, om maar wat te noemen. Bij Irak had je die niet, en als die er al waren, had Saddam het laatste woord.
De Kaiser was net 10 jaar van het toneel voor Hitler de macht greep, democratie was echt nog niet zo gevestigd in Duitsland dat het gemakkelijk was om daarnaar terug te keren.

Hetzelfde geldt voor Japan, waar überhaupt geen sprake was van een democratie voor WOII.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:33:51 #249
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830343
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

De Kaiser was net 10 jaar van het toneel voor Hitler de macht greep, democratie was echt nog niet zo gevestigd in Duitsland dat het gemakkelijk was om daarnaar terug te keren.

Hetzelfde geldt voor Japan, waar überhaupt geen sprake was van een democratie voor WOII.
Duitsland en Japan zijn dan ook geen landen die extreem rijk zijn aan grondstoffen zoals Irak dat is. Japan had kennis (en daarmee een gezonde staat met goed onderwijs) nodig om te kunnen concurreren met de buitenwereld. Irak niet, en zal derhalve minder geneigd zijn om hierin te investeren.

Verder had Duitsland het fundament om door te groeien naar een liberale democratie zoals hij nu is. Irak heeft dat fundament niet op kunnen bouwen.
pi_65830358
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:26 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind van wel. Voornamelijk omdat geen enkel land wat in zijn recente verleden niet echt een liberale democratie is geweest en veel grondstoffen heeft, na 'bevrijding' binnen 12 jaar tot een walgelijke -gekozen- dictatuur vervalt.

Ik weet niet of Irak wel zo blij moet zijn met zijn bevrijding. Als het allemaal lukt, en het houdt het een jaar 20 vol (en langer) dan is het mooi. Helaas laten andere landen zien dat zodra een land 'bevrijd' is, het land met rust gelaten wordt (lees: men doet er geen moeite meer voor). Vervolgens vervalt het naar een gekozen dictatuur, wat binnen enkele jaren dankzij valse verkiezingen een heuse dictatuur is. Vervolgens wordt die dictator boos, en gaan we de schuld geven aan infantiele dingen als 'Islam' of 'ze zijn dom'.
Etnische conflicten worden vervolgens door dictators opgeblazen, simpelweg vanwege 'verdeel en heers'.
De tijd zal leren in hoeverre democratie wortel kan schieten in Irak. Het is nu nog te vroeg om echt in een juich stemming te zijn. De opinie is daardoor misschien wat prematuur.

Het probleem met de Amerikaanse aanpak is dat ze hun idee van democratie overal denken te kunnen copy pasten. Ik vind dat vrij kortzichtig ondanks het wellicht nobele principe dat ze streven naar een wereld waarin elk individu het recht moet hebben om in vrijheid te leven.

Democratie is een proces. Een langdurig proces met vallen en opstaan. Je kan je afvragen of de politiek daar de tijd voor heeft.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:35:57 #251
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830391
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Verder had Duitsland het fundament om door te groeien naar een liberale democratie zoals hij nu is. Irak heeft dat fundament niet op kunnen bouwen.
En daar is het nu dus mee bezig. Het komt wel.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:35:57 #252
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830392
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:34 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De tijd zal leren in hoeverre democratie wortel kan schieten in Irak. Het is nu nog te vroeg om echt in een juich stemming te zijn. De opinie is daardoor misschien wat prematuur.
Dat weet ik wel zeker.
quote:
Het probleem met de Amerikaanse aanpak is dat ze hun idee van democratie overal denken te kunnen copy pasten. Ik vind dat vrij kortzichtig ondanks het wellicht nobele principe dat ze streven naar een wereld waarin elk individu het recht moet hebben om in vrijheid te leven.

Democratie is een proces. Een langdurig proces met vallen en opstaan. Je kan je afvragen of de politiek daar de tijd voor heeft.
In vele landen heeft het honderden jaren geduurd voordat het fundament gelegd kon worden waarop een liberale democratie gebouwd kon worden.

Als ik nu al zie dat men na slechts 30 jaar de hulp aan gebieden als Afrika op wilt geven 'omdat het niet opschiet', ben ik bang dat de politiek hier inderdaad geen tijd voor heeft.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:40:51 #253
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830471
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:35 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En daar is het nu dus mee bezig. Het komt wel.
Dat fundament zal niet overleven als er nu al verkiezingen zijn zoals die nu zijn. Nagenoeg alle landen welke nu een liberale democratie zijn, zijn eerst lange tijd een 'liberale dictatuur' geweest. Het fundament wat in dat proces gelegd kan worden, lijkt -gezien de geschiedenis- noodzakelijk te zijn.

Irak heeft geen liberale fundamenten op kunnen bouwen zoals, bijvoorbeeld, Pakistan dat nu wel doet. Gezien de geschiedenis lijkt Irak daarom binnen een termijn van 12 jaar te vervallen tot een gekozen dictatuur, waarna het geruime tijd -gezien de grote hoeveelheid grondstoffen- een dictatuur zal blijven zonder een liberaal fundament.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:43:15 #254
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830509
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:40 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat fundament zal niet overleven als er nu al verkiezingen zijn zoals die nu zijn. Nagenoeg alle landen welke nu een liberale democratie zijn, zijn eerst lange tijd een 'liberale dictatuur' geweest. Het fundament wat in dat proces gelegd kan worden, lijkt -gezien de geschiedenis- noodzakelijk te zijn.

Irak heeft geen liberale fundamenten op kunnen bouwen zoals, bijvoorbeeld, Pakistan dat nu wel doet. Gezien de geschiedenis lijkt Irak daarom binnen een termijn van 12 jaar te vervallen tot een gekozen dictatuur, waarna het geruime tijd -gezien de grote hoeveelheid grondstoffen- een dictatuur zal blijven zonder een liberaal fundament.
En weer noem ik Japan en Duitsland, die hadden dat ook niet. Dat is geen garantie dat het Irak ook gaat lukken, maar het feit dat het bepaalde landen niet gelukt is, is net zo min een reden om aan te nemen dat het in Irak ook gaat mislukken.
pi_65830522
Democratie houdt in dat het volk de regering kiest, en dat de regering dan macht heeft, in feite, over dat zelfde volk. Als dat niet het geval is, zoals in Irak vooralsnog, dan is die democratie slechts een loos woord.
pi_65830562
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:35 schreef Yildiz het volgende:
Dat weet ik wel zeker.

In vele landen heeft het honderden jaren geduurd voordat het fundament gelegd kon worden waarop een liberale democratie gebouwd kon worden.

Als ik nu al zie dat men na slechts 30 jaar de hulp aan gebieden als Afrika op wilt geven 'omdat het niet opschiet', ben ik bang dat de politiek hier inderdaad geen tijd voor heeft.
Politici proberen toch te scoren in de vier jaar dat ze aan de macht zijn. Daarnaast spelen er allerlei andere (politieke) belangen die het proces eerder kwaad dan goed doen.

In hoeverre zijn de Amerikanen oprecht bezig om een democratie wortel te laten schieten in bijv. Irak of draait het gewoon om het stillen van de Amerikaanse verslaving naar olie. Dat maakt het allemaal niet eenvoudiger.
pi_65830597
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:43 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En weer noem ik Japan en Duitsland, die hadden dat ook niet. Dat is geen garantie dat het Irak ook gaat lukken, maar het feit dat het bepaalde landen niet gelukt is, is net zo min een reden om aan te nemen dat het in Irak ook gaat mislukken.
Het is absurd om Irak te vergelijken met Duitsland en Japan. Volstrekt anders.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:49:40 #258
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830617
quote:

[..]

Duitsland had bijvoorbeeld een lange strijd tegen de kerk gevoerd, zoals een groot deel van Noord-West Europa. Een strijd als deze leidde -per ongeluk- tot een bescherming van het individu en het opbouwen van een Staat. Daarnaast had Duitsland schrijvers als, ik noem maar wat, Kant en Nietzsche. Zulk soort dingen zijn in Irak niet voorgekomen, voornamelijk omdat het niet kon.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:52:46 #259
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830662
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:48 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het is absurd om Irak te vergelijken met Duitsland en Japan. Volstrekt anders.
Elk land is anders...
pi_65830698
Elk landje heeft z'n eigen kantje...
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:58:26 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830758
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Elk land is anders...
De ingrediënten om een liberale democratie te laten slagen of mislukken zijn anders grofweg universeel...

Veel kans op mislukken:
- veel grondstoffen (staatshoofd heeft dan geen noodzaak om zijn volk op te leiden zodat het kan concurreren)
- te vroeg verkiezingen (die inspelen op etnische conflicten, en deze opblazen) dit kan ertoe leiden dat populistische politici de zojuist gevestigde rechtsorde 'van tafel vegen' omdat het in de weg van hun wil zou staan

Veel kans op slagen:
- ruime tijd diverse fundamenten, zoals: vrijheid van geschrift
- een behoorlijk opgebouwde advocatuur (waar Pakistan aardig mee bezig is)
- diverse generaties lang dingen als eigendomsrecht
- onafhankelijke instituten
- relatief vrije handel, zodat de macht niet alleen bij het staatshoofd / overheid ligt
pi_65830767
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:52 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Elk land is anders...
Dat klopt en daarom kan je niet één tactiek gebruiken om democratie te brengen. Het Duitsland van voor de macht van Hitler is zo totaal anders dan het Irak van nu dat er geen garantie is dat het met Irak goedkomt omdat het met Duitsland ook goed is gekomen.

Om democratie wortel te laten schieten moet er een fundament zijn waarop je kunt bouwen. Ik zie dat fundament in Irak niet. Daar moet het fundament nog gebouwd worden zeg maar.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 16:59:17 #263
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830785
En FOK! loopt trouwens te kutten, het valt elke keer weg.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:00:49 #264
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830828
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 16:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat klopt en daarom kan je niet één tactiek gebruiken om democratie te brengen. Het Duitsland van voor de macht van Hitler is zo totaal anders dan het Irak van nu dat er geen garantie is dat het met Irak goedkomt omdat het met Duitsland ook goed is gekomen.

Om democratie wortel te laten schieten moet er een fundament zijn waarop je kunt bouwen. Ik zie dat fundament in Irak niet. Daar moet het fundament nog gebouwd worden zeg maar.
Ik zeg toch ook dat het geen garantie is Maar andersom dus ook.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:04:12 #265
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65830898
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik vind het anders een wilde, gewaagde gok om nu direct verkiezingen in te voeren om er vervolgens vanuit te gaan dat het wel goed komt 'omdat westerse landen ook verkiezingen hebben'.

Het maakt inderdaad wellicht een kans tot slagen, maar de geschiedenis laat zien dat die kans verschrikkelijk klein is.
pi_65830911
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:00 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik durf wel te stellen dat het in Irak zeker niet zo "eenvoudig" gaat als in Duitsland of Japan.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:06:12 #267
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65830949
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:04 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ik vind het anders een wilde, gewaagde gok om nu direct verkiezingen in te voeren om er vervolgens vanuit te gaan dat het wel goed komt 'omdat westerse landen ook verkiezingen hebben'.

Het maakt inderdaad wellicht een kans tot slagen, maar de geschiedenis laat zien dat die kans verschrikkelijk klein is.
We zullen het over een jaar of 10 wel zien.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:10:00 #268
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65831025
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:06 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

We zullen het over een jaar of 10 wel zien.
Exact. Ik vind het erg voorbarig van Elsevier om te doen alsof 'de bevrijding' de juiste manier was. Of Irak hier blij mee is, moeten we inderdaad over een jaar of 20 zien.

Echter heb ik Elsevier nooit echt kunnen betrappen op een onderbouwde opinie, dus zo verbaasd ben ik nu ook weer niet.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:13:53 #269
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65831119
quote:

[..]

Duitsland had natuurlijk wel een zekere liberale - maar zeker geen democratische - traditie toen men in 1949 de BDR stichtte; bovendien was de BDR in haar beginjaren wel formeel een democratie, maar een zekere apathie bij het Duitse electoraat gecombineerd met een sterke hang naar tradities zorgde er de facto voor dat Adenauer jarenlang min of meer ongestoord zijn gang kon gaan. Hetzelfde valt te zeggen voor Japan; formeel wel een democratie, maar in feite een halve eenpartijstaat, tot op de dag van vandaag. Die politieke stabiliteit heeft in beide landen bijgedragen aan een economische groei die op zijn beurt weer zorgde voor acceptatie van het democratische regime; een dergelijke stabiliteit zie ik tot op heden nou niet echt in Irak.

In het geval van Irak zou een stabiel, langdurig regime vermoedelijk ook de beste optie zijn om op lange termijn een liberale democratie te kunnen vestigen, maar een dergelijk regime dient wel brede steun te hebben onder de bevolking (of op zijn minst geen brede activistische weerstand), en dient zeker geen bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Het is overbodig om te vermelden dat een dergelijk regime onder de huidige omstandigheden aldaar weinig haalbaar blijft, en daarmee zie ik het ook somber in voor het toekomstige liberaal-democratische gehalte van Irak.
pi_65831543
Jahaa...
pi_65831622
Als wij wereldleiders waren geweest was de wereld het paradijs wat volgens sommigen slechts na dit leven bestaat.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:53:34 #272
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65831877
quote:
Williamson trekt woorden nog niet in

De Britse bisschop Richard Williamson is vooralsnog niet van plan zijn omstreden uitspraken over de Jodenvervolging in te trekken. Williamson zei dat tegen het Duitse blad Der Spiegel.

In een zaterdag vrijgegeven interview stelt Williamson dat hij eerst de historische bewijzen voor de Holocaust wil checken. „En als ik die bewijzen vind, dan zal ik mezelf corrigeren. Maar daarvoor is tijd nodig.”

Paus Benedictus XVI eiste woensdag dat Williamson zijn uitspraken over de Holocaust intrekt. Williamson ontkent dat er in de concentratiekampen van de nazi's gaskamers hebben gestaan. Ook gaat hij ervan uit dat er niet zes miljoen, maar 200.000 tot 300.000 joden in die kampen zijn omgekomen.

Williamson is lid van het omstreden broederschap Pius X. De paus liet Williamson onlangs weer toe tot de katholieke kerk, wat internationaal tot sterk afkeurende reacties leidde.
Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.

Wat me dus in het bijzonder verbaast is dat iemand die een dergelijke mate van piëteit vertoont, en zich zo strikt naar de Bijbelse leer schikt, plots zo staat op bewijzen waar het gaat om een zekere historische gebeurtenis, waarvoor bewijzen bovendien nog eens in overvloed beschikbaar zijn. Het is iedereen zijn goed recht om al dan niet kritiekloos een leer te volgen, maar het is toch lichtelijk schizofreen te noemen om dan plots wel alle kritiek uit de kast te trekken bij een geburtenis die over het algemeen als historisch feit wordt beschouwd.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:07:45 #273
Stranger than fiction
pi_65832130
Een mooi schizofreen verhaal.
pi_65832585
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:53 schreef Reya het volgende:

[..]

Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.

Wat me dus in het bijzonder verbaast is dat iemand die een dergelijke mate van piëteit vertoont, en zich zo strikt naar de Bijbelse leer schikt, plots zo staat op bewijzen waar het gaat om een zekere historische gebeurtenis, waarvoor bewijzen bovendien nog eens in overvloed beschikbaar zijn. Het is iedereen zijn goed recht om al dan niet kritiekloos een leer te volgen, maar het is toch lichtelijk schizofreen te noemen om dan plots wel alle kritiek uit de kast te trekken bij een geburtenis die over het algemeen als historisch feit wordt beschouwd.
Men probeert nu deze blunder van de paus af te schuiven op een Colombiaanse kardinaal. De paus schijnt zelf ook al niet na te kunnen denken
pi_65832798
Terabyte harde schijf erbij. Hoppa!
  † In Memoriam † zaterdag 7 februari 2009 @ 18:59:27 #276
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65832843
Snowboardoutfit & plank geregeld.
Carpe Libertatem
pi_65832943
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Die zijn er al zo veel. Ik ga dit jaar als centurion.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:08:24 #278
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65832988
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ik ga dit jaar als financieel adviseur.

Of hebben jullie het niet over Halloween?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:22:24 #279
Stranger than fiction
pi_65833173
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Nu nog sneeuw en bergen.
pi_65833334
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 18:39 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Men probeert nu deze blunder van de paus af te schuiven op een Colombiaanse kardinaal. De paus schijnt zelf ook al niet na te kunnen denken
Storing op de lijn met God.

God: Hey Pgggrrrrrraugrrrrrs
Paus: Hey ik hoor U niet.
God: Hallo?
Paus: *Voor deze keur beslis ik zelf wel.
God: ------------
pi_65833798
Je verzint het niet.

Wat is het nut van het aantal ''zes miljoen', als het gaat om het aantal gedode joden? Het is niet zomaar een getal:
quote:
De 6 miljoen was onderdeel van een profetie.

Heel in het kort

Leviticus 25:10
[Elk vijftigste jaar zal voor jullie een heilig jaar zijn, waarin kwijtschelding wordt afgekondigd voor alle inwoners van het land. Dit is het jubeljaar, waarin ieder naar zijn eigen grond en zijn eigen familie kan terugkeren. ]

In de vertaling miste in deze zin de letter V of VAU. De numerologische waarde daarvan is 6.

Zo kwam met tot de constructie "terugkeren tot de eigen grond" minus 6 (miljoen).

Dat was het geloof. Voor Israel gesticht kon worden zou God eerst een brandoffer (=holocaust) van 6 miljoen eisen.

Tom Segev, historicus in Israel, heeft er onder andere uitgebreid over geschreven.

De 6 miljoen was in de middeleeuwen al een heel belangrijk getal. Toen modern Zionisme in de 19e eeuw op gang kwam met het streven van een Israelische staat in Palestina liep men intern tegen veel weerstand op. Wat nu alleen nog door de "True Torah Jews" wordt aangehangen was toen het algemene geloof. Joden mochten geen eigen staat hebben totdat de messias zou komen, die alleen mocht een nieuw Israel stichten. Er was daarom veel verzet tegen Zionisme.

Nou was de messias op aarde brengen iets wat de zionisten niet konden doen maar de profetie van 6 miljoen bood wellicht uitkomst.

Zie deze advertentie voor een fundraiser tijdens de eerste WO

"Your help is needed to save the lives of six milion people"

Of dit artikel uit de The American Hebrew van 1919

The Crucifixion of Jews Must Stop!

"From across the sea six million men and women call to us for help"

"Six million men and women are dying"

"Because of this war for Democracy six million Jewsh men and women are starving across the seas"

enz.

Voor veel meer voorbeelden zie:
The First Holocaust
Jewish Fund Raising Campaigns with Holocaust Claims During and After World War One
pi_65833925
Tering, waarom heb ik het zo druk
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:10:02 #283
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65833979
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
Aanslagen plannen kost nou eenmaal tijd.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:12:24 #284
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65834041
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:07 schreef Mutant01 het volgende:
Misschien niet 5 keer per dag bidden?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:12:29 #285
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65834046
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Geniet er nog maar van, volgend jaar is het vermoedelijk verboden; carnaval is tenslotte niets anders dan spot drijven met het leven en sterven van Christus.
pi_65834103
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Misschien niet 5 keer per dag bidden?
Ja, die vijf keer vijf minuten doen het 'm!
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:15:40 #287
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65834108
Protestanten
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:21:09 #288
66825 Reya
Fier Wallon
pi_65834199
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:15 schreef Wheelgunner het volgende:
Protestanten
En dat studeert Amerikanistiek.
pi_65834816
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:04:56 #290
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65835003
Oh.
pi_65835197
nep.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 7 februari 2009 @ 21:21:26 #292
Stranger than fiction
pi_65835278
En nu?
pi_65842534
Mogge.
quote:
Ziet, omdat de HEERE ulieden den sabbat gegeven heeft, daarom geeft Hij u aan den zesden dag voor twee dagen brood; een ieder blijve in zijn plaats! dat niemand uit zijn plaats ga op den zevenden dag!
  zondag 8 februari 2009 @ 08:29:22 #294
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65842589
Die tekst hoeft niet te schreeuwen heur. .
pi_65842750
Op zondag is de TV vervuild met Gristelijke shit.
Allah Al Watan Al Malik
  zondag 8 februari 2009 @ 10:53:25 #296
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65843695
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:21 schreef Reya het volgende:

[..]

En dat studeert Amerikanistiek.
RK is de grootste stroming in de VS, ook in de politiek
  zondag 8 februari 2009 @ 11:41:49 #297
Stranger than fiction
pi_65844252
Goedemorgen. Is de kredietcrisis al voorbij?

zondag 8 februari 2009 @ 11:45:00 #298
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65844292
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Goedemorgen. Is de kredietcrisis al voorbij?

Mijn persoonlijke nog niet in ieder geval...
pi_65846481
Moge
pi_65847195
Huppa, ook een Sapphire HD 4850 in m'n computer gestopt. Nu is mijn monitor de zwakste schakel. Een snellere computer is nutteloos zolang mijn monitor geen hogere resoluties aan kan.
  zondag 8 februari 2009 @ 14:22:12 #301
Stranger than fiction
pi_65847439
Wie is er een beetje bekend met de omgeving rond Londen? Ik ga weekend van 20 februari met een stel vrienden daarheen. Tips zijn van harte welkom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')