En daar is het nu dus mee bezig. Het komt wel.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Verder had Duitsland het fundament om door te groeien naar een liberale democratie zoals hij nu is. Irak heeft dat fundament niet op kunnen bouwen.
Dat weet ik wel zeker.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
De tijd zal leren in hoeverre democratie wortel kan schieten in Irak. Het is nu nog te vroeg om echt in een juich stemming te zijn. De opinie is daardoor misschien wat prematuur.
In vele landen heeft het honderden jaren geduurd voordat het fundament gelegd kon worden waarop een liberale democratie gebouwd kon worden.quote:Het probleem met de Amerikaanse aanpak is dat ze hun idee van democratie overal denken te kunnen copy pasten. Ik vind dat vrij kortzichtig ondanks het wellicht nobele principe dat ze streven naar een wereld waarin elk individu het recht moet hebben om in vrijheid te leven.
Democratie is een proces. Een langdurig proces met vallen en opstaan. Je kan je afvragen of de politiek daar de tijd voor heeft.
Dat fundament zal niet overleven als er nu al verkiezingen zijn zoals die nu zijn. Nagenoeg alle landen welke nu een liberale democratie zijn, zijn eerst lange tijd een 'liberale dictatuur' geweest. Het fundament wat in dat proces gelegd kan worden, lijkt -gezien de geschiedenis- noodzakelijk te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:35 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En daar is het nu dus mee bezig. Het komt wel.
En weer noem ik Japan en Duitsland, die hadden dat ook niet. Dat is geen garantie dat het Irak ook gaat lukken, maar het feit dat het bepaalde landen niet gelukt is, is net zo min een reden om aan te nemen dat het in Irak ook gaat mislukken.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:40 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat fundament zal niet overleven als er nu al verkiezingen zijn zoals die nu zijn. Nagenoeg alle landen welke nu een liberale democratie zijn, zijn eerst lange tijd een 'liberale dictatuur' geweest. Het fundament wat in dat proces gelegd kan worden, lijkt -gezien de geschiedenis- noodzakelijk te zijn.
Irak heeft geen liberale fundamenten op kunnen bouwen zoals, bijvoorbeeld, Pakistan dat nu wel doet. Gezien de geschiedenis lijkt Irak daarom binnen een termijn van 12 jaar te vervallen tot een gekozen dictatuur, waarna het geruime tijd -gezien de grote hoeveelheid grondstoffen- een dictatuur zal blijven zonder een liberaal fundament.
Politici proberen toch te scoren in de vier jaar dat ze aan de macht zijn. Daarnaast spelen er allerlei andere (politieke) belangen die het proces eerder kwaad dan goed doen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:35 schreef Yildiz het volgende:
Dat weet ik wel zeker.
In vele landen heeft het honderden jaren geduurd voordat het fundament gelegd kon worden waarop een liberale democratie gebouwd kon worden.
Als ik nu al zie dat men na slechts 30 jaar de hulp aan gebieden als Afrika op wilt geven 'omdat het niet opschiet', ben ik bang dat de politiek hier inderdaad geen tijd voor heeft.
Het is absurd om Irak te vergelijken met Duitsland en Japan. Volstrekt anders.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En weer noem ik Japan en Duitsland, die hadden dat ook niet. Dat is geen garantie dat het Irak ook gaat lukken, maar het feit dat het bepaalde landen niet gelukt is, is net zo min een reden om aan te nemen dat het in Irak ook gaat mislukken.
Duitsland had bijvoorbeeld een lange strijd tegen de kerk gevoerd, zoals een groot deel van Noord-West Europa. Een strijd als deze leidde -per ongeluk- tot een bescherming van het individu en het opbouwen van een Staat. Daarnaast had Duitsland schrijvers als, ik noem maar wat, Kant en Nietzsche. Zulk soort dingen zijn in Irak niet voorgekomen, voornamelijk omdat het niet kon.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
En weer noem ik Japan en Duitsland, die hadden dat ook niet. Dat is geen garantie dat het Irak ook gaat lukken, maar het feit dat het bepaalde landen niet gelukt is, is net zo min een reden om aan te nemen dat het in Irak ook gaat mislukken.
Elk land is anders...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:48 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is absurd om Irak te vergelijken met Duitsland en Japan. Volstrekt anders.
De ingrediënten om een liberale democratie te laten slagen of mislukken zijn anders grofweg universeel...quote:
Dat klopt en daarom kan je niet één tactiek gebruiken om democratie te brengen. Het Duitsland van voor de macht van Hitler is zo totaal anders dan het Irak van nu dat er geen garantie is dat het met Irak goedkomt omdat het met Duitsland ook goed is gekomen.quote:
Ik zeg toch ook dat het geen garantie isquote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Dat klopt en daarom kan je niet één tactiek gebruiken om democratie te brengen. Het Duitsland van voor de macht van Hitler is zo totaal anders dan het Irak van nu dat er geen garantie is dat het met Irak goedkomt omdat het met Duitsland ook goed is gekomen.
Om democratie wortel te laten schieten moet er een fundament zijn waarop je kunt bouwen. Ik zie dat fundament in Irak niet. Daar moet het fundament nog gebouwd worden zeg maar.
Ik vind het anders een wilde, gewaagde gok om nu direct verkiezingen in te voeren om er vervolgens vanuit te gaan dat het wel goed komt 'omdat westerse landen ook verkiezingen hebben'.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het geen garantie isMaar andersom dus ook.
Ik durf wel te stellen dat het in Irak zeker niet zo "eenvoudig" gaat als in Duitsland of Japan.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:00 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat het geen garantie isMaar andersom dus ook.
We zullen het over een jaar of 10 wel zien.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:04 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ik vind het anders een wilde, gewaagde gok om nu direct verkiezingen in te voeren om er vervolgens vanuit te gaan dat het wel goed komt 'omdat westerse landen ook verkiezingen hebben'.
Het maakt inderdaad wellicht een kans tot slagen, maar de geschiedenis laat zien dat die kans verschrikkelijk klein is.
Exact. Ik vind het erg voorbarig van Elsevier om te doen alsof 'de bevrijding' de juiste manier was. Of Irak hier blij mee is, moeten we inderdaad over een jaar of 20 zien.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:06 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
We zullen het over een jaar of 10 wel zien.
Duitsland had natuurlijk wel een zekere liberale - maar zeker geen democratische - traditie toen men in 1949 de BDR stichtte; bovendien was de BDR in haar beginjaren wel formeel een democratie, maar een zekere apathie bij het Duitse electoraat gecombineerd met een sterke hang naar tradities zorgde er de facto voor dat Adenauer jarenlang min of meer ongestoord zijn gang kon gaan. Hetzelfde valt te zeggen voor Japan; formeel wel een democratie, maar in feite een halve eenpartijstaat, tot op de dag van vandaag. Die politieke stabiliteit heeft in beide landen bijgedragen aan een economische groei die op zijn beurt weer zorgde voor acceptatie van het democratische regime; een dergelijke stabiliteit zie ik tot op heden nou niet echt in Irak.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 16:43 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.quote:Williamson trekt woorden nog niet in
De Britse bisschop Richard Williamson is vooralsnog niet van plan zijn omstreden uitspraken over de Jodenvervolging in te trekken. Williamson zei dat tegen het Duitse blad Der Spiegel.
In een zaterdag vrijgegeven interview stelt Williamson dat hij eerst de historische bewijzen voor de Holocaust wil checken. „En als ik die bewijzen vind, dan zal ik mezelf corrigeren. Maar daarvoor is tijd nodig.”
Paus Benedictus XVI eiste woensdag dat Williamson zijn uitspraken over de Holocaust intrekt. Williamson ontkent dat er in de concentratiekampen van de nazi's gaskamers hebben gestaan. Ook gaat hij ervan uit dat er niet zes miljoen, maar 200.000 tot 300.000 joden in die kampen zijn omgekomen.
Williamson is lid van het omstreden broederschap Pius X. De paus liet Williamson onlangs weer toe tot de katholieke kerk, wat internationaal tot sterk afkeurende reacties leidde.
Men probeert nu deze blunder van de paus af te schuiven op een Colombiaanse kardinaal. De paus schijnt zelf ook al niet na te kunnen denkenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:53 schreef Reya het volgende:
[..]
Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
Wat me dus in het bijzonder verbaast is dat iemand die een dergelijke mate van piëteit vertoont, en zich zo strikt naar de Bijbelse leer schikt, plots zo staat op bewijzen waar het gaat om een zekere historische gebeurtenis, waarvoor bewijzen bovendien nog eens in overvloed beschikbaar zijn. Het is iedereen zijn goed recht om al dan niet kritiekloos een leer te volgen, maar het is toch lichtelijk schizofreen te noemen om dan plots wel alle kritiek uit de kast te trekken bij een geburtenis die over het algemeen als historisch feit wordt beschouwd.
Die zijn er al zo veel. Ik ga dit jaar als centurion.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:59 schreef Boze_Appel het volgende:
Snowboardoutfit & plank geregeld.
Ik ga dit jaar als financieel adviseur.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die zijn er al zo veel. Ik ga dit jaar als centurion.
Nu nog sneeuw en bergen.quote:
Storing op de lijn met God.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:39 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Men probeert nu deze blunder van de paus af te schuiven op een Colombiaanse kardinaal. De paus schijnt zelf ook al niet na te kunnen denken
quote:De 6 miljoen was onderdeel van een profetie.
Heel in het kort
Leviticus 25:10
[Elk vijftigste jaar zal voor jullie een heilig jaar zijn, waarin kwijtschelding wordt afgekondigd voor alle inwoners van het land. Dit is het jubeljaar, waarin ieder naar zijn eigen grond en zijn eigen familie kan terugkeren. ]
In de vertaling miste in deze zin de letter V of VAU. De numerologische waarde daarvan is 6.
Zo kwam met tot de constructie "terugkeren tot de eigen grond" minus 6 (miljoen).
Dat was het geloof. Voor Israel gesticht kon worden zou God eerst een brandoffer (=holocaust) van 6 miljoen eisen.
Tom Segev, historicus in Israel, heeft er onder andere uitgebreid over geschreven.
De 6 miljoen was in de middeleeuwen al een heel belangrijk getal. Toen modern Zionisme in de 19e eeuw op gang kwam met het streven van een Israelische staat in Palestina liep men intern tegen veel weerstand op. Wat nu alleen nog door de "True Torah Jews" wordt aangehangen was toen het algemene geloof. Joden mochten geen eigen staat hebben totdat de messias zou komen, die alleen mocht een nieuw Israel stichten. Er was daarom veel verzet tegen Zionisme.
Nou was de messias op aarde brengen iets wat de zionisten niet konden doen maar de profetie van 6 miljoen bood wellicht uitkomst.
Zie deze advertentie voor een fundraiser tijdens de eerste WO
"Your help is needed to save the lives of six milion people"
Of dit artikel uit de The American Hebrew van 1919
The Crucifixion of Jews Must Stop!
"From across the sea six million men and women call to us for help"
"Six million men and women are dying"
"Because of this war for Democracy six million Jewsh men and women are starving across the seas"
enz.
Voor veel meer voorbeelden zie:
The First Holocaust
Jewish Fund Raising Campaigns with Holocaust Claims During and After World War One
Geniet er nog maar van, volgend jaar is het vermoedelijk verboden; carnaval is tenslotte niets anders dan spot drijven met het leven en sterven van Christus.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 19:05 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Die zijn er al zo veel. Ik ga dit jaar als centurion.
Ja, die vijf keer vijf minuten doen het 'm!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:12 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Misschien niet 5 keer per dag bidden?
quote:Ziet, omdat de HEERE ulieden den sabbat gegeven heeft, daarom geeft Hij u aan den zesden dag voor twee dagen brood; een ieder blijve in zijn plaats! dat niemand uit zijn plaats ga op den zevenden dag!
Mijn persoonlijke nog niet in ieder geval...quote:Op zondag 8 februari 2009 11:41 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Goedemorgen. Is de kredietcrisis al voorbij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |