FOK!forum / Klaagbaak / Nutteloze wiskunde die me het leven minder doet waarderen
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 22:31
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?

Hier gaat het dus om:


Klacht: Wiskunde
Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief
Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er .
Zwansendonderdag 29 januari 2009 @ 22:32
Anders kom je op het HBO terecht!
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 22:32
Oooooooh dat vond ik juist het leukste aan wiskunde
Discovery.donderdag 29 januari 2009 @ 22:32
Jezus man, de antwoorden staan er al in, wat loop je nou te zeiken?
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 22:33
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:32 schreef Discovery. het volgende:
Jezus man, de antwoorden staan er al in, wat loop je nou te zeiken?
Ja, maar morgen tijdens de herkansingen niet .
Koewamdonderdag 29 januari 2009 @ 22:34
Dit leert je de volgende vaardigheid: logisch en systematisch nadenken.

Waarschijnlijk ga je de algebraische formules niet exact toepassen als je een kutstudie als Rechten of Communicatie gaat doen, maar je traint je brein in een bepaalde denkwijze. En ik heb er veel aan gehad!
Gehannesdonderdag 29 januari 2009 @ 22:34
Geniet er van man. Dit is toch prachtig om uit te zoeken.
Handardonderdag 29 januari 2009 @ 22:34
Je zal maar in een noodsituatie komen waar die dingen nog van pas komen! Dan ben je toch blij dat je die ooit op school hebt geleerd!
credendo_videsdonderdag 29 januari 2009 @ 22:34
Het leert je op een bepaalde manier denken. Je zal ook nooit de wet van Archimedes hoeven te gebruiken tenzij je schepen gaat bouwen, maar het gaat om begripsvorming.

Goniometrie vind ik daarentegen weer kicken
viagraapdonderdag 29 januari 2009 @ 22:34
Ik deel je klacht. Behalve dat ik nu havo nieuwe tweede fase CM doe, waar geen wiskunde in zit
Kurolondonderdag 29 januari 2009 @ 22:34
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ja, maar morgen tijdens de herkansingen niet .
Ach, Eenmaal je op Havo zit hoef je nooit meer dan een uur te leren voor iets
MASDdonderdag 29 januari 2009 @ 22:35
Het zijn gewoon een zestal regels Wat is daar moeilijk aan?
Wijnand_Bierensteindonderdag 29 januari 2009 @ 22:35
Oh help. TS je weet waar je aan begonnen bent he?


Die hele universitaire anti-HBO volkshetze wordt nu weer in gang gezet.
FastFox91donderdag 29 januari 2009 @ 22:35
"y gelijk is aan ax^n"
Super handig, dit heeft iets met oa rente te maken en exponentiële groei. Kom je genoeg tegen.
Owja, als je dit lastig vind, gebruik dan de solver van je GR, die kan je vinden onder math -> solver.
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 22:35
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:33 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Ja, maar morgen tijdens de herkansingen niet .
Zet het in je GR ofzo niet moeilijk doen. En het is zoooooo fucking makkelijk wacht maar tot de 5e en 6e.
Barcaconiadonderdag 29 januari 2009 @ 22:36
Vroeger dacht ik ook altijd dat je er totaal niets aan had, maar inderdaad, de denkwijze en je vermogen om logische formules en processen te begrijpen zal sterk verbeteren door dit soort dingen.
Lookbehinddonderdag 29 januari 2009 @ 22:37
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:35 schreef MASD het volgende:
Het zijn gewoon een zestal regels Wat is daar moeilijk aan?
Sterker nog, het is er maar 1. Als je c snapt, dan hoort de rest totaal geen probleem te zijn.
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 22:37
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:35 schreef MASD het volgende:
Het zijn gewoon een zestal regels Wat is daar moeilijk aan?
Morgen krijg ik zo'n 8-tal sommen met allemaal van zulke a t/m f'jes, en dan alleen alles wat voor het eerste =-teken staat. Het antwoord met berekening moet ik zelf uitvinden.
Nielschdonderdag 29 januari 2009 @ 22:38
Ik vond dit ook altijd zo kut...

Gelukkig kon ik m'n wiskunde cijfer altijd ophalen met kansberekening...
Wijnand_Bierensteindonderdag 29 januari 2009 @ 22:38
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:37 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

de linkse dingen
En dát is dus het probleem.
GasTurbinedonderdag 29 januari 2009 @ 22:39
GR. Wat is er nou moeilijk aan grafische rekenmachine, vraag ik me dan af. Vandaag ook. Ik zit gewoon, komt er een meisje aangehuppeld 'Magk jullie GR?'
Heb 6 keer 'wad' gezegd.
B.E.Ddonderdag 29 januari 2009 @ 22:40
Nielschdonderdag 29 januari 2009 @ 22:40
De eerste kan ook zijn: 5a1/3 = (4+1)a1/3

Zo moeilijk is het allemaal niet...
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 22:41
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:39 schreef GasTurbine het volgende:
GR. Wat is er nou moeilijk aan grafische rekenmachine, vraag ik me dan af. Vandaag ook. Ik zit gewoon, komt er een meisje aangehuppeld 'Magk jullie GR?'
Heb 6 keer 'wad' gezegd.
Ik zeg wel gewoon grafische rekenmachine, maar ben te lui om te typen
Nielschdonderdag 29 januari 2009 @ 22:41
Tsss, wij moesten dit gewoon met een ouderwetse zakjapanner doen
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 22:42
Maar TS, waarom zet je het dan niet gewoon in je GR? Gewoon de vuistregels? Schrijf je dat vervolgens op je kladblaadje en kan je zonder moeite alle leuke sommetjes oplossen!
Sneijder5donderdag 29 januari 2009 @ 22:43
Wie zegt dat je ze nooit hoeft toe te passen?
Misschien word je een keer gegijzeld en wordt je pas vrijgelaten als je dit soort sommen kunt oplossen.
yosanderdonderdag 29 januari 2009 @ 22:43
Daarom: wiskunde A !
Kurolondonderdag 29 januari 2009 @ 22:44
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:43 schreef yosander het volgende:
Daarom: wiskunde A !
Wiskunde B pas ik dagelijks toe in tegenstelling tot Wiskunde A.
#ANONIEMdonderdag 29 januari 2009 @ 22:45
Wiskunde topic
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 22:45
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:43 schreef yosander het volgende:
Daarom: wiskunde A !
Dit ís wiskunde A
En er staat al redelijk wat in mijn grafische rekenmachine ja, maar het is zo veel, dat gaat morgen niet goed .

Kutproefwerk ook, haalde voor het eerste proefwerk een 7,4, en voor het tweede een 4,3 . Morgen dus de herkansing, maar ach, het hoofdstuk dat we nu behandelen is makkelijk en dus haal ik wel weer een 7 voor het derde proefwerk, waardoor ik wel weer redelijk sta.
yosanderdonderdag 29 januari 2009 @ 22:46
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:44 schreef Kurolon het volgende:

[..]

Wiskunde B pas ik dagelijks toe in tegenstelling tot Wiskunde A.
En wat doe je dan dagelijks?
GasTurbinedonderdag 29 januari 2009 @ 22:47
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:46 schreef yosander het volgende:

[..]

En wat doe je dan dagelijks?
Les geven ofzo.
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 22:47
Ohja, Duits moet ik eigenlijk ook nog aan beginnen .
Ik ken de voorzetsels en 7/2 regel voor de eerste 4 naamvallen nog niet eens
yosanderdonderdag 29 januari 2009 @ 22:48
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dit ís wiskunde A
En er staat al redelijk wat in mijn grafische rekenmachine ja, maar het is zo veel, dat gaat morgen niet goed .

Kutproefwerk ook, haalde voor het eerste proefwerk een 7,4, en voor het tweede een 4,3 . Morgen dus de herkansing, maar ach, het hoofdstuk dat we nu behandelen is makkelijk en dus haal ik wel weer een 7 voor het derde proefwerk, waardoor ik wel weer redelijk sta.

Gelukkig hebben wij het voor 2/3 alleen nog maar over kansberekening/statistiek gehad .
Wackyduckdonderdag 29 januari 2009 @ 22:48
Waarom krijg je eigenlijk geen echte sommen?

Dit zijn gewoon wat simpele schrijfmanieren...
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 22:50
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:48 schreef Wackyduck het volgende:
Waarom krijg je eigenlijk geen echte sommen?

Dit zijn gewoon wat simpele schrijfmanieren...
Ja, dit zijn van die "schrijf zonder negatieve exponenten", "schrijf als macht van a", etc, maar sommen zitten er ook in.
credendo_videsdonderdag 29 januari 2009 @ 22:53
Deze is daarentegen dan wel weer praktisch toepasbaar:



punkjunkdonderdag 29 januari 2009 @ 22:53
Ik had ook weer een 3,9 voor me wiskunde tentamen
Opperkwaldonderdag 29 januari 2009 @ 22:57
Dit is wel heel simpel.
#ANONIEMdonderdag 29 januari 2009 @ 22:59
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:53 schreef punkjunk het volgende:
Ik had ook weer een 3,9 voor me wiskunde tentamen
hbo
bijdehanddonderdag 29 januari 2009 @ 23:01
Eens
punkjunkdonderdag 29 januari 2009 @ 23:01
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:59 schreef HSG-BOMBER het volgende:

[..]

hbo
6 vwo
#ANONIEMdonderdag 29 januari 2009 @ 23:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?

Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]

Klacht: Wiskunde
Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief
Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er .
Opschepper
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:01 schreef punkjunk het volgende:

[..]

6 vwo
tentamens op de middelbare school
proefwerken noem je die
Bioman_1donderdag 29 januari 2009 @ 23:05
Het zijn ook wel extreem lastige sommen, zeg

TS kan altijd nog kapper worden. Of nog erger: HBO'er
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 23:06
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:04 schreef IlsjePils het volgende:

[..]

Opschepper
Wat, dat ik een zielige jongen ben die van iets wat blijkbaar simpel is niks snapt? Nee, een opschepper ben ik niet .
punkjunkdonderdag 29 januari 2009 @ 23:06
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:04 schreef zquing het volgende:

[..]

tentamens op de middelbare school
proefwerken noem je die
Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer.
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:09
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer.
dit is precies 't zelfde als een HBO'er die zegt dat hij student is

Je maakt proefwerken welke tellen voor je SE
Sneijder5donderdag 29 januari 2009 @ 23:09
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:06 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer.
Ahh zit dat zo!
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:09
je weet trouwens wel 't verschil tussen me en mijn?
punkjunkdonderdag 29 januari 2009 @ 23:10
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef zquing het volgende:

[..]

dit is precies 't zelfde als een HBO'er die zegt dat hij student is

Je maakt proefwerken welke tellen voor je SE
Ok prima

Ik ga volgend jaar wel HBO doen, kun je nu nog meer bijdehante opmerkingen maken?
TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:11
TS, zeik niet. Dit is supersimpele wiskunde, en op de middelbare school doe je voorbereidend onderwijs. Dan leer je altijd dingen die je later niet nodig gaat hebben. Wat heb je überhaupt aan Nederlands als je Engels gaat studeren? Wat heb je aan Engels als je Frans gaat studeren? Wat heb je aan Frans als je bedrijfseconomie gaat doen? Elk vak is in principe nutteloos. Maar als je later iets economisch of technisch gaat doen en je kan dit niet in één keer opschrijven ben je ten dode opgeschreven.
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:11
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:10 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ok prima

Ik ga volgend jaar wel HBO doen, kun je nu nog meer bijdehante opmerkingen maken?
Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet?
MacorgaZdonderdag 29 januari 2009 @ 23:12
Fok Klaagbaak: Waar jeals TS bijna altijd spijt hebt dat je je topic hebt geopend, en er vaak een HBO-bashtopic van wordt gemaakt, of een friet/patat-discussie ontstaat.
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 23:12
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef zquing het volgende:

[..]

dit is precies 't zelfde als een HBO'er die zegt dat hij student is

Je maakt proefwerken welke tellen voor je SE
Nee, je maakt SE's. Die tellen allemaal voor een bepaald percentage mee en alle SE's bij elkaar = 100%.
Dan heb je nog je CSE en die tel je bij het gemiddelde SE-cijfer op en dat deel je door 2.
viagraapdonderdag 29 januari 2009 @ 23:12
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:09 schreef zquing het volgende:

[..]

dit is precies 't zelfde als een HBO'er die zegt dat hij student is

Je maakt proefwerken welke tellen voor je SE
Zo zagen wij het ook ja. Maar toen we een keer de toets uit de koffer van een leraar gejat hadden (they found out) hing ons uitsluiting van het examen boven ons hoofd omdat het officieel een onderdeel van het examen is. Dit gebeurde in 4 VWO he.
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 23:13
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:11 schreef zquing het volgende:

[..]

Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet?
Sommige opleidingen heb je nou eenmaal niet in WO
punkjunkdonderdag 29 januari 2009 @ 23:15
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:11 schreef zquing het volgende:

[..]

Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet?
Er is geen WO opleiding akkerbouw die mij aanspreekt.
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:17
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:15 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Er is geen WO opleiding akkerbouw die mij aanspreekt.
Niets vergelijkbaars in wageningen? Maar opzich de enige goede reden om van 't VWO naar het HBO te gaan
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:17
TS, al zijn dit vreselijk simpele vergelijkingen, ik leef met je mee. Ik heb namelijk ook vakken gehad waar ik geen reet aan had, waaronder:

Maatschappijleer, economie, frans, duits, nog een paar talen, lichamelijke opvoeding, GESCHIEDENIS, aardrijkskunde, levensbeschouwing, verzorging, ckv, tekenen, informatica.
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 23:18
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:17 schreef Cmonv het volgende:
TS, al zijn dit vreselijk simpele vergelijkingen, ik leef met je mee. Ik heb namelijk ook vakken gehad waar ik geen reet aan had, waaronder:

Maatschappijleer, economie, frans, duits, nog een paar talen, lichamelijke opvoeding, GESCHIEDENIS, aardrijkskunde, levensbeschouwing, verzorging, ckv, tekenen, informatica.
Je leeft van een uitkering?
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:19
Van studentenuitkering ja.
TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:19
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:18 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Je leeft van een uitkering?
Waarom denk je dat?
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:20
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:17 schreef Cmonv het volgende:
TS, al zijn dit vreselijk simpele vergelijkingen, ik leef met je mee. Ik heb namelijk ook vakken gehad waar ik geen reet aan had, waaronder:

Maatschappijleer, economie, frans, duits, nog een paar talen, lichamelijke opvoeding, GESCHIEDENIS, aardrijkskunde, levensbeschouwing, verzorging, ckv, tekenen, informatica.
mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vak
punkjunkdonderdag 29 januari 2009 @ 23:20
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:17 schreef zquing het volgende:

[..]

Niets vergelijkbaars in wageningen? Maar opzich de enige goede reden om van 't VWO naar het HBO te gaan
Nee, wageningen is meer op innoveren gericht en de VHI in Leeuwarden meer op uitvoeren. Daarnaast zijn ze in wageningen veel technischer en wetenschappelijker terwijl ik gewoon mooi wil boeren zeg maar.
TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:21
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:20 schreef zquing het volgende:

[..]

mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vak
Waarom zouden basisregels wiskunde niet als algemene ontwikkeling gezien mogen worden?
Hoi_Piepeloidonderdag 29 januari 2009 @ 23:22
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat?
Omdat ik ontzettend veel vakken zie die van groot belang zijn in het dagelijks leven/bij studies/uitoefenen van een beroep waar [insert naam van die ene] beweert niets aan te hebben
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:23
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Waarom zouden basisregels wiskunde niet als algemene ontwikkeling gezien mogen worden?
zeg ik dat ergens?
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:25
Jammer dat m'n sarcasme niet voor iedereen duidelijk was.

Maar voor de duidelijkheid, ik doe een technische studie en zal al die dingen van genoemde vakken dus nooit toepassen in dat vakgebied. TS zegt nooit wiskunde toe te hoeven passen. Dus als je 't zo bekijkt ben ik het met 'm eens.

Qua ontwikkeling heb je er wel degelijk wat aan, maarja dit is de klaagbaak dus ik dacht laat ik het simpel houden voor al die HBOers hier.
TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:25
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:22 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Omdat ik ontzettend veel vakken zie die van groot belang zijn in het dagelijks leven/bij studies/uitoefenen van een beroep waar [insert naam van die ene] beweert niets aan te hebben
Ja, en er zijn ook ontzettend veel studies die geen direct belang bij die vakken hebben.
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:27
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:25 schreef Cmonv het volgende:
Jammer dat m'n sarcasme niet voor iedereen duidelijk was.

Maar voor de duidelijkheid, ik doe een technische studie en zal al die dingen van genoemde vakken dus nooit toepassen in dat vakgebied. TS zegt nooit wiskunde toe te hoeven passen. Dus als je 't zo bekijkt ben ik het met 'm eens.

Qua ontwikkeling heb je er wel degelijk wat aan, maarja dit is de klaagbaak dus ik dacht laat ik het simpel houden voor al die HBOers hier.
je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijk
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:28
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:27 schreef zquing het volgende:

[..]

je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijk


Drijfzanddonderdag 29 januari 2009 @ 23:28
Dit kan toch enkel een probleem zijn als je niet weet wat een negatieve exponent of een breuk als exponent betekent?

negat expon: X-a =1/Xa
Xa/b = bwortelteken ( Xa )

btw: vergeet niet dat
(Xa)b=Xa*b
Xa.Xb=Xa+b
TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:29
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:27 schreef zquing het volgende:

[..]

je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijk
Je hoeft ook geen communicatiewetenschappen te studeren om te zien dat Cmonv de klacht van de TS kopieert en overdrijft, een duidelijke kenmerk van sarcasme.
Onbegrijpelijk_Haribodonderdag 29 januari 2009 @ 23:30
Ik vond dat soort systematische shit ruk. Ik zag daar nooit echt het verband in..
Maar bètawiskunde, berekenen van afstanden e.d., hoeken berekenen en dat soort dingen had ik mijn eigen methode die sneller was dan de standaard methode van de leraar. En daarin pwnde ik, want mijn leraar snapte mijn berekening niet, al klopte de uitkomst altijd

Heb toch N+T gehaald
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:31
Trouwens, wiskunde is wel degelijk belangrijk, anders kon je dit nu niet lezen.

TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:31
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:30 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:
Ik vond dat soort systematische shit ruk. Ik zag daar nooit echt het verband in..
Maar bètawiskunde, berekenen van afstanden e.d., hoeken berekenen en dat soort dingen had ik mijn eigen methode die sneller was dan de standaard methode van de leraar. En daarin pwnde ik, want mijn leraar snapte mijn berekening niet, al klopte de uitkomst altijd

Heb toch N+T gehaald
Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar jouw geniale methode.
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:33
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:29 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je hoeft ook geen communicatiewetenschappen te studeren om te zien dat Cmonv de klacht van de TS kopieert en overdrijft, een duidelijke kenmerk van sarcasme.
Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doen

maar opzich had ik 't idd moeten opmerken aan de eerste paar woorden
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:34
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doen

maar opzich had ik 't idd moeten opmerken aan de eerste paar woorden
Maakt niet uit hoor, ik hou nog steeds van je.


Speciaal voor jou, zodat je begrijpt wat ik bedoel:
TC03donderdag 29 januari 2009 @ 23:34
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:33 schreef zquing het volgende:

[..]

Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doen

maar opzich had ik 't idd moeten opmerken aan de eerste paar woorden
Ook opmerkelijk, iemand die op Fok gewoon toegeeft fout te zitten.
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:34
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:34 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Maakt niet uit hoor, ik hou nog steeds van je.


Speciaal voor jou, zodat je begrijpt wat ik bedoel:
ik ook van jou
Onbegrijpelijk_Haribodonderdag 29 januari 2009 @ 23:40
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar jouw geniale methode.
Dan zal ik me er even weer in moeten verdiepen want eigenlijk heb ik N+T voor niks gehaald. Doe nu nml iets waarbij ik net zo goed C&M had kunnen doen, en daarom heb me sinds de examens niet meer in wiskunde verdiept. Alhoewel, ik heb nog even werktuigbouwkunde gedaan, maar dat was erg saai..

Maar goed, ik kan me er weleens weer in gaan verdiepen en mijn methode hier plaatsen. Zal dan even wat meetkunde zooi uit de bieb moeten halen .
Cmonvdonderdag 29 januari 2009 @ 23:41
Hoe kan je nou weer werktuigbouwkunde doen als je de systematische verbanden tussen die vergelijkingen in OP niet ziet?
Onbegrijpelijk_Haribodonderdag 29 januari 2009 @ 23:54
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:41 schreef Cmonv het volgende:
Hoe kan je nou weer werktuigbouwkunde doen als je de systematische verbanden tussen die vergelijkingen in OP niet ziet?
Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat . Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla. Verder nog wat drukverschillen. Hoe druk te berekenen, andere meetsystemen. Bluh..
zquingdonderdag 29 januari 2009 @ 23:55
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:54 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:

[..]

Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat . Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla.
krijg je geen calculus/analyse?
Onbegrijpelijk_Haribodonderdag 29 januari 2009 @ 23:57
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:55 schreef zquing het volgende:

[..]

krijg je geen calculus/analyse?
Niet zover ik het heb gedaan, heb het een half jaartje gevolgd. Mogelijk gebeurde het daarna wel, maar heb alle boeken die ik had gekocht destijds direct weer verkocht. Dus die heb ik (aan de ene kant helaas) niet meer. Bepaalde boeken had ik zelfs nooit gebruikt .
credendo_videsdonderdag 29 januari 2009 @ 23:59
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:54 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:

[..]

Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat . Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla. Verder nog wat drukverschillen. Hoe druk te berekenen, andere meetsystemen. Bluh..
Toch komt bij WTB ook veel inzicht kijken, zeker als het om niet-standaard werk gaat zoals bijvoorbeeld machines. Dan is het toch wel verdraaid handig als je bepaalde verbanden kunt leggen.

Erg lang geleden voor me, tegenwoordig zit ik in de ICT
Drijfzandvrijdag 30 januari 2009 @ 00:00
Bij nader inzien is het toch een kutoefening.

Ze geven je een formule in de eenvoudigste vorm en vragen om er een rommeltje van te maken. Moet je vooral aanleren, als het een beetje complex wordt krijg je van die formules met worteltekens die 2 of 3 regels doorlopen, tien cm hoog gestapelde breuken op breuken in breuken...

yep, erg nuttig.
Onbegrijpelijk_Haribovrijdag 30 januari 2009 @ 00:02
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:59 schreef credendo_vides het volgende:

[..]

Toch komt bij WTB ook veel inzicht kijken, zeker als het om niet-standaard werk gaat zoals bijvoorbeeld machines. Dan is het toch wel verdraaid handig als je bepaalde verbanden kunt leggen.

Erg lang geleden voor me, tegenwoordig zit ik in de ICT
Same here . Van WTB naar ICT gegaan

Naja ik heb een paar apparaten moeten analyseren, op welke krachten ze gebouwd waren, of het veilig was en dat soort zooi. Eigenlijk kon die fietspomp me helemaal niks schelen. Man, dat ding werkt, er komt zoveel lucht uit, dat komt door dat en dat ringetje. Of help, die ring sluit niet goed af, kutfietspomp .
Of de drukpers. Ontwerp een betere drukpers. Waarom is de jouwe beter? Geef er een gehele krachten analyse bij. Vertel welke materialen je gebruikt. Etc..

Geef mij maar ICT
Cmonvvrijdag 30 januari 2009 @ 00:03
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:54 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:

[..]

Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat . Wat voor krachten zulke materialen aankunnen en bla. Verder nog wat drukverschillen. Hoe druk te berekenen, andere meetsystemen. Bluh..
Ow, dan doe je een andere werktuigbouwkunde als ik.
motorbloempjevrijdag 30 januari 2009 @ 00:03
gewoon doen

had ik het maar gedaan, dan was ik nu een stuk beter af en hoefde ik NU niet te blokken voor wiskunde

je hebt er zeker wat aan, dus kun je het beter nu leren dan over 5 jaar

leren! Voor je toekomst!
credendo_videsvrijdag 30 januari 2009 @ 00:05
Altijd handig om je toekomstige uitkering te berekenen.
Onbegrijpelijk_Haribovrijdag 30 januari 2009 @ 00:06
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:05 schreef credendo_vides het volgende:
Altijd handig om je toekomstige uitkering te berekenen.
Rbnnvrijdag 30 januari 2009 @ 00:06

Voor hetzelfde examen als jou had ik een 9,1

Edit: zonder ook maar er voor te leren.

[ Bericht 9% gewijzigd door Rbnn op 30-01-2009 00:12:28 ]
Onbegrijpelijk_Haribovrijdag 30 januari 2009 @ 00:07
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:06 schreef Rbnn het volgende:

Voor hetzelfde examen als jou had ik een 9,1
Maar jij had vast geen 9,1 voor Nederlands.
Mr.Noodlevrijdag 30 januari 2009 @ 00:08
Zo moeilijk is het toch niet?
Rbnnvrijdag 30 januari 2009 @ 00:12
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:07 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:

[..]

Maar jij had vast geen 9,1 voor Nederlands.
Dat klopt, voor Nederlands sta ik slechts een 7.
mi_ni_mevrijdag 30 januari 2009 @ 00:24
Merkievrijdag 30 januari 2009 @ 00:29
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:02 schreef Onbegrijpelijk_Haribo het volgende:

[..]

Same here . Van WTB naar ICT gegaan

Naja ik heb een paar apparaten moeten analyseren, op welke krachten ze gebouwd waren, of het veilig was en dat soort zooi. Eigenlijk kon die fietspomp me helemaal niks schelen. Man, dat ding werkt, er komt zoveel lucht uit, dat komt door dat en dat ringetje. Of help, die ring sluit niet goed af, kutfietspomp .
Of de drukpers. Ontwerp een betere drukpers. Waarom is de jouwe beter? Geef er een gehele krachten analyse bij. Vertel welke materialen je gebruikt. Etc..

Geef mij maar ICT
HBO dan denk ik? Werktuigbouwkunde aan de TU Delft is in ieder geval niets van wat jij omschrijft. In ieder geval zeker geen standaardberekeningen. Het heeft in ieder geval bijna niets met machines te maken, op een verdwaalde thermodynamica-vraag na.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:00 schreef Drijfzand het volgende:
Bij nader inzien is het toch een kutoefening.

Ze geven je een formule in de eenvoudigste vorm en vragen om er een rommeltje van te maken. Moet je vooral aanleren, als het een beetje complex wordt krijg je van die formules met worteltekens die 2 of 3 regels doorlopen, tien cm hoog gestapelde breuken op breuken in breuken...

yep, erg nuttig.
Vind ik niet, als je dit niet van voor naar achter kan opschrijven aan de TU Delft kan je net zo goed iets anders gaan studeren. Voor technische studies is dit echt basiskennis.
Fetaivrijdag 30 januari 2009 @ 00:30
Wiskunde is samen met seks en drank één van de grootste genotten van het leven.
BlackStar2kvrijdag 30 januari 2009 @ 00:41
Zo zei een vriend van me,

"Dom dat wiskunde"

Waarop ik reageerd

"Heel dom ja, als een vliegtuig ineens uit de lucht valt "

Jammer dat de niet in het echt kan
Bananenmanvrijdag 30 januari 2009 @ 01:08
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:41 schreef BlackStar2k het volgende:
Zo zei een vriend van me,

"Dom dat wiskunde"

Waarop ik reageerd

"Heel dom ja, als een vliegtuig ineens uit de lucht valt "

Jammer dat de niet in het echt kan
Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken!

SwJvrijdag 30 januari 2009 @ 07:02
Wiskunde is mooi
motorbloempjevrijdag 30 januari 2009 @ 07:39
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 01:08 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken!


ik even mee
zquingvrijdag 30 januari 2009 @ 09:38
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 07:02 schreef SuperwormJim het volgende:
Wiskunde is mooi
net kunst(ja ik vind 't geweldig als er bewijzen worden uitgelegd), maar net zoals kunst bak ik er niets van als ik 't zelf moet maken
BlackStar2kvrijdag 30 januari 2009 @ 09:43
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 01:08 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken!


Van je zin?
Thoreauvrijdag 30 januari 2009 @ 09:59
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 23:20 schreef zquing het volgende:

[..]

mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vak
Ik niet, ik kijk op Wikipedia.
BigKahunavrijdag 30 januari 2009 @ 10:24
Ik zit in 6vwo en ik snap die dingen in de OP niet .
MacorgaZvrijdag 30 januari 2009 @ 10:32
Ik snap nu trouwens iets meer van de dingen in de OP trouwens, en hoofdstuk 7 valt ook wel mee .
Hagelkaasvrijdag 30 januari 2009 @ 11:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:45 schreef MacorgaZ het volgende:

[..]

Dit ís wiskunde A
En er staat al redelijk wat in mijn grafische rekenmachine ja, maar het is zo veel, dat gaat morgen niet goed .

Kutproefwerk ook, haalde voor het eerste proefwerk een 7,4, en voor het tweede een 4,3 . Morgen dus de herkansing, maar ach, het hoofdstuk dat we nu behandelen is makkelijk en dus haal ik wel weer een 7 voor het derde proefwerk, waardoor ik wel weer redelijk sta.
Is dit wiskunde A?

Je bent 16, dus dan zit je waarschijnlijk in 4 of 5 VWO. Ik heb dat niet gehad hoor
dubidubvrijdag 30 januari 2009 @ 11:07
Omg. Dit is juist leuke wiskunde, beetje formuletjes ombouwen.
Achmed666vrijdag 30 januari 2009 @ 11:32
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:24 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit in 6vwo en ik snap die dingen in de OP niet .
MacorgaZvrijdag 30 januari 2009 @ 11:35
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:04 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Is dit wiskunde A?

Je bent 16, dus dan zit je waarschijnlijk in 4 of 5 VWO. Ik heb dat niet gehad hoor
Ja, wiskunde A . 4VWO ja, al krijg ik door dit soort dingen neigingen om af te stromen...
Cmonvvrijdag 30 januari 2009 @ 12:54
Wat is daar nou moeilijk aan? Beetje wortels en machten ombouwen. Ik vondt D of DT altijd lastiger

En nu de wortel van -9?
Rbnnvrijdag 30 januari 2009 @ 14:10
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 11:04 schreef Hagelkaas het volgende:

[..]

Is dit wiskunde A?

Je bent 16, dus dan zit je waarschijnlijk in 4 of 5 VWO. Ik heb dat niet gehad hoor
Wiskunde A is wat Wiskunde 1 was ofzo. (Wiskunde A is zeg maar het wiskunde voor mensen die de stroming niet aankunnen, kansen berekenen en zulks.)
Merkievrijdag 30 januari 2009 @ 14:14
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 10:24 schreef BigKahuna het volgende:
Ik zit in 6vwo en ik snap die dingen in de OP niet .
Wat valt er niet aan te snappen? a-b = 1/ab en .

Als je dat eenmaal weet ben je klaar toch .
miodziovrijdag 30 januari 2009 @ 14:24
Rbnnvrijdag 30 januari 2009 @ 15:26
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:30 schreef Fetai het volgende:
Wiskunde is samen met seks en drank één van de grootste genotten van het leven.
Stukjekaasvrijdag 30 januari 2009 @ 17:01
Middelbare school

Wacht maar tot dadelijk het echte leven begint, aansteller
hoerezooivrijdag 30 januari 2009 @ 18:26
anders ga je toch een lekker simpele alfa studie doen waarbij je alleen wat termen uit je hoofd hoeft te kennen en niets echt snappen
Cmonvvrijdag 30 januari 2009 @ 18:33
Had ik dat maar gedaan.
Ofyles2vrijdag 30 januari 2009 @ 19:46
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:54 schreef Cmonv het volgende:
Wat is daar nou moeilijk aan? Beetje wortels en machten ombouwen. Ik vondt D of DT altijd lastiger

En nu de wortel van -9?
Dat wordt 3i als het goed is.

i=imaginair getal
Quyxz_vrijdag 30 januari 2009 @ 19:54
Ik faal de laatste tijd ook best vaak met wiskunde. Maar een opmerking als deze:
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:35 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:

[..]

Zet het in je GR ofzo niet moeilijk doen. En het is zoooooo fucking makkelijk wacht maar tot de 5e en 6e.
Doet me dan weer goed aangezien dat onderhand appeltje eitje is.

Edit: Ik faal dus met die zooi die in de post hierboven staat (en dan wel iets moeilijker dan daar).
Quyxz_vrijdag 30 januari 2009 @ 20:00
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:24 schreef mi_ni_me het volgende:
Ofyles2zaterdag 31 januari 2009 @ 02:51
Ik begrijp hem ook.
McGilleszaterdag 31 januari 2009 @ 10:52
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?

Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]

Klacht: Wiskunde
Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief
Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er .
Als je dit al lastig vind kan je beter gelijk stoppen met je studie.
Simpele brugklas rekenregeltjes.
Buffalo-Soldierzaterdag 31 januari 2009 @ 11:01
Hehehe TS zit op school
LadyBugLydiazaterdag 31 januari 2009 @ 11:35
Ik vond dit ook het allerleukste van wiskunde! Ha!

En ik was er heeeel slecht in, maar het kwartje valt gewoon op een gegeven moment en dan kan je ze allemaal oplossen!

3 jaar lang wiskundebijles >.<

[edit] typo
GlowMousezaterdag 31 januari 2009 @ 11:40
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat wordt 3i als het goed is.

i=imaginair getal
3i is ook een imaginair getal.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 00:24 schreef mi_ni_me het volgende:
Er zit een vrij grote fout in dat plaatje
Cmonvzaterdag 31 januari 2009 @ 11:54
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 19:46 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Dat wordt 3i als het goed is.

i=imaginair getal
Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal.
GlowMousezaterdag 31 januari 2009 @ 11:56
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:54 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal.
Strikt genomen niet, maar je kunt wel een getal vinden waarvan het kwadraat -9 is
Quyxz_zaterdag 31 januari 2009 @ 11:57
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:54 schreef Cmonv het volgende:

[..]

Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal.
nog nooit van complexe getallen gehoord?
Cmonvzaterdag 31 januari 2009 @ 11:58
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:56 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Strikt genomen niet, maar je kunt wel een getal vinden waarvan het kwadraat -9 is
dat dus
Drijfzandzaterdag 31 januari 2009 @ 11:58
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:40 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

3i is ook een imaginair getal.
[..]

Er zit een vrij grote fout in dat plaatje
werkelijk? Vertel!

het ontbreken van absolute waarde streepjes rond de noemer?
Cmonvzaterdag 31 januari 2009 @ 12:00
Pijltje van x->8 moet naar beneden wijzen
wikwakka2zaterdag 31 januari 2009 @ 12:01
Vind je dit nou echt moeilijk? Ik denk dat er een mooie MBO toekomst voor je ligt.
Core2zaterdag 31 januari 2009 @ 12:25
Uiteraard snapt 90% van fok deze sommen, hebben ze een grote penis, een vriendin en een sociaal leven

[ Bericht 2% gewijzigd door Core2 op 31-01-2009 12:39:06 ]
Arcturuszaterdag 31 januari 2009 @ 12:32
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:25 schreef Core2 het volgende:
Uiteraard snapt 90% van fok deze sommen, daarnaast hebben ze een grote penis, een vriendin en een sociaal leven
wikwakka2zaterdag 31 januari 2009 @ 13:43
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:25 schreef Core2 het volgende:
Uiteraard snapt 90% van fok deze sommen, hebben ze een grote penis, een vriendin en een sociaal leven
Sorry hoor, maar dat is toch echt gewoon simpele wiskunde. Als je dit niet snapt heb je of geen wiskunde gedaan of ben je een dombo.
Belliczaterdag 31 januari 2009 @ 14:12
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:34 schreef credendo_vides het volgende:
Het leert je op een bepaalde manier denken. Je zal ook nooit de wet van Archimedes hoeven te gebruiken tenzij je schepen gaat bouwen, maar het gaat om begripsvorming.

Goniometrie vind ik daarentegen weer kicken
Zoiets 'kicken' vinden -> nerd-alert. Weet niet eens wat het is maar het klinkt saai, wiskunde is kut hoef voor de rest van mijn vakken niks te doen maar wiskunde elke week 5 uur werk :r:r:r
Merkiezaterdag 31 januari 2009 @ 14:13
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:12 schreef Bellic het volgende:

[..]

Zoiets 'kicken' vinden -> nerd-alert. Weet niet eens wat het is maar het klinkt saai, wiskunde is kut hoef voor de rest van mijn vakken niks te doen maar wiskunde elke week 5 uur werk :r:r:r
Dan ben je gewoon dom. Ieder persoon met een beetje intelligentie hoeft niks voor wiskunde te doen op de middelbare school.
Belliczaterdag 31 januari 2009 @ 14:17
Ja klopt ook wel heb eens beroepskeuzetest gedaan en dan is wiskundige dingen ondergemiddeld en talen etc bovengemiddeld (hoogst mogelijke score) bij mij. Dus dom ben ik niet maar wel in wiskunde
Merkiezaterdag 31 januari 2009 @ 14:19
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus . Next.
Belliczaterdag 31 januari 2009 @ 14:20
Bullshit.
MacorgaZzaterdag 31 januari 2009 @ 14:43
Toch weer een kwaliteitstopic he .
gebrokenglaszaterdag 31 januari 2009 @ 14:47
Heb je liever dat competentie-gericht leren?
TC03zaterdag 31 januari 2009 @ 15:08
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:40 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

3i is ook een imaginair getal.
[..]

Er zit een vrij grote fout in dat plaatje
Bedoel je dat het -oneindig moet zijn? Anders weet ik het niet.
McGilleszaterdag 31 januari 2009 @ 16:16
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:08 schreef TC03 het volgende:

[..]

Bedoel je dat het -oneindig moet zijn? Anders weet ik het niet.
Het naderen van de limiet van links of van rechts inderdaad.
LadyBugLydiazaterdag 31 januari 2009 @ 16:24
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:19 schreef Merkie het volgende:
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus . Next.
Talen hoef je niet te begrijpen om fatsoenlijk te communiceren? Goh wat ben jij slim zeg!
Merkiezaterdag 31 januari 2009 @ 16:39
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:24 schreef LadyBugLydia het volgende:

[..]

Talen hoef je niet te begrijpen om fatsoenlijk te communiceren? Goh wat ben jij slim zeg!


Een taal aanleren heeft weinig tot niks te maken met analytisch inzicht, alleen bij grammatica is dat een beetje van toepassing. Het is vooral oefenen en stampen. Wiskunde moet je kunnen, daar valt niks aan te stampen. Je kan wel oefenen om je begrijpend vermogen te vergroten.
Wooldoorzaterdag 31 januari 2009 @ 16:42
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers²
TC03zaterdag 31 januari 2009 @ 16:43
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers²
Je bent bekend met het fenomeen 'computers'?
Merkiezaterdag 31 januari 2009 @ 16:46
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers²
Het analytisch inzicht wat je verschaft door het oefenen van wiskunde is universeel toepasbaar op de samenleving.
Wooldoorzaterdag 31 januari 2009 @ 16:46
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:43 schreef TC03 het volgende:

[..]

Je bent bekend met het fenomeen 'computers'?
Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.
TC03zaterdag 31 januari 2009 @ 16:48
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:46 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.


Ik zeg alleen maar dat er niemand is die dit soort dingen voor zijn beroep 'uitrekent', omdat computers miljoenen van dit soort stappen per seconde kunnen doen.
Wooldoorzaterdag 31 januari 2009 @ 16:51
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:48 schreef TC03 het volgende:

[..]



Ik zeg alleen maar dat er niemand is die dit soort dingen voor zijn beroep 'uitrekent', omdat computers miljoenen van dit soort stappen per seconde kunnen doen.
Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
TC03zaterdag 31 januari 2009 @ 16:55
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit.
BasementDwellerzaterdag 31 januari 2009 @ 16:56
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:51 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan.
Bovendien is het nuttig om te oefenen. Hoe meer je oefent, hoe meer gevoel je gaat krijgen voor wat eruit zou moeten komen. Daardoor kan je intuïtief al bepalen wat de uitkomst zal zijn. Dat is handig want dan hoef je niet eerst alles in de computer in te voeren.

EN als niemand meer weet hoe wiskunde in elkaar zit zullen er nooit nieuwe dingen ontdekt worden.
Sargonzaterdag 31 januari 2009 @ 17:21
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit.
simpel mannetje
qonmannzaterdag 31 januari 2009 @ 17:24
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:46 schreef Wooldoor het volgende:

[..]

Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos.
als je het begrijpt kost, het verder geen enkele moeite
McGilleszaterdag 31 januari 2009 @ 18:35
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:42 schreef Wooldoor het volgende:
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers²
Niks mis met wiskunde, het is zo mooi als je je er een beetje in verdiept (en er ook nog wat vanaf weet).

Jammer genoeg is 95% van FoK te 'dom' (zie de '') om ermee aan de slag te gaan.
BigKahunazaterdag 31 januari 2009 @ 23:51
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:19 schreef Merkie het volgende:
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus . Next.
Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.
Quyxz_zondag 1 februari 2009 @ 01:32
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.
ik niet eens hebben jou mening met
McGilleszondag 1 februari 2009 @ 09:32
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.
Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
qonmannzondag 1 februari 2009 @ 11:16
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo.
Woordjes stampen kan iedereen..
Merkiezondag 1 februari 2009 @ 11:19
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:51 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:16 schreef qonmann het volgende:

[..]

Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo.
Woordjes stampen kan iedereen..
Dat dus BK .
ErikTzondag 1 februari 2009 @ 11:19
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 22:31 schreef MacorgaZ het volgende:
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n?

Hier gaat het dus om:
[ afbeelding ]

Klacht: Wiskunde
Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief
Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er .
Gast, je hoeft niet eens te rekenen hier, het is alleen maar omschrijven.
Er gebeuren hier maar 2 dingen:
1. Negatieve machten gaan onder de streep.
2. Halfwaardige machten gaat een wortelteken over.
BigKahunazondag 1 februari 2009 @ 11:27
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
Wiskunde ook.
qonmannzondag 1 februari 2009 @ 11:32
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:27 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Wiskunde ook.
Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde).
Begrijp je de wiskunde niet dan wordt het niets.
.Of je moet dat begrip kunnen leren ik weet niet of dat kan, ik verwacht dat niet iedereen dat kan.
Iedereen kan wel woordjes stampen.
ikhouvannoodleszondag 1 februari 2009 @ 11:32
Ts, ik zou die basis algebra regels echt meteen oefenen. Wiskunde wordt alleen maar exponentieel moeilijker!
BigKahunazondag 1 februari 2009 @ 11:36
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:32 schreef qonmann het volgende:

[..]

Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde).
Begrijp je de wiskunde niet dan wordt het niets.
.Of je moet dat begrip kunnen leren ik weet niet of dat kan, ik verwacht dat niet iedereen dat kan.
Iedereen kan wel woordjes stampen.
Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM ) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.

En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
McGilleszondag 1 februari 2009 @ 12:12
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:36 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM ) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.

En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
En dat is wiskunde op welk niveau?
zquingzondag 1 februari 2009 @ 12:18
quote:
Op zondag 1 februari 2009 09:32 schreef McGilles het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je er wat beter in zijn.
Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren.
Een aap kan je ook leren optellen. Maar dat noemt men ook geen wiskunde
qonmannzondag 1 februari 2009 @ 12:26
quote:
Op zondag 1 februari 2009 11:36 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM ) hetzelfde doe, begrijp ik het na een tijdje wel.

En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap.
Ik zal een voorbeeld geven (op basis nivo)

Sinus van 0 = 0

Dat kan je uit je hoofd leren, door dit steeds te herhalen:
Sinus van 0 = 0
Sinus van 0 = 0
Sinus van 0 = 0
Je kunt zelfs nog een ezelsbruggetje gebruiken NUS lijkt op NUL

Ik ken mensen die dat deden

Als je weet wat de definitie van Sinus is, is dat helemaal niet nodig, je leidt dat zo af ..en alle andere populaire waarden ook.
Als je dat begrepen hebt hoef je zeer weinig te investeren..en dat geldt ook voor lastiger opgaven
Want als je dit begrijpt, begrijp je ook de cosinus, tangens en cotangens ( die allemaal afgeleiden zijn) etc.
Arcturuszondag 1 februari 2009 @ 12:43
Wiskunde
Ik snap er geen bal van op het gymnasium dan
Pappie_Culozondag 1 februari 2009 @ 12:49
Wiskunde was ik ook nooit een ster in.

Heb een 7 voor Wiskunde A weten te bergen uit het brandend inferno dat mijn middelbare schooltijd was. Niet slecht voor iemand die op 4 VWO een 1 herkanste met een 1,5 en vervolgens het proefwerk door z'n pa moest laten ondertekenen
Ixnayzondag 1 februari 2009 @ 12:56
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
BasementDwellerzondag 1 februari 2009 @ 14:06
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Ixnay het volgende:
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
Basisschool lijkt me wel erg overdreven, maar het zijn wel elementaire algebra opgaven. Kan me niet voorstellen dat ieder Duits kind van een jaar of 10 deze stof moet kunnen beheersen (dus ook de kinderen die naar het vmbo of iets gelijkwaardigs gaan).
Ofyles2zondag 1 februari 2009 @ 14:11
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:16 schreef McGilles het volgende:

[..]

Het naderen van de limiet van links of van rechts inderdaad.
In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ofyles2 op 01-02-2009 16:55:20 (Misschien iets completer nu.) ]
Chimayzondag 1 februari 2009 @ 16:37
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Ixnay het volgende:
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen.
WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt.
En dan nog op het VWO (dat is toch vergelijkbaar met ASO in België?).
TC03zondag 1 februari 2009 @ 16:39
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:37 schreef Chimay het volgende:

[..]

WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt.
En dan nog op het VWO (dat is toch vergelijkbaar met ASO in België?).
Geloof ik niks van.
GlowMousezondag 1 februari 2009 @ 16:40
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Maar in het geval 1/(x-8) hebben we te maken met een oneigenlijke integraal omdat het totale limiet (van min oneindig naar oneindig) niet te berekenen valt.
Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk?
Ofyles2zondag 1 februari 2009 @ 16:47
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:40 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk?
Ik bedoel bereik, sorry.

Was weer te haastig.
GlowMousezondag 1 februari 2009 @ 16:51
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedoel bereik, sorry.

Was weer te haastig.
Maak er eens een goed kloppende zin van, want er is niets van te maken.
TC03zondag 1 februari 2009 @ 16:51
quote:
Op zondag 1 februari 2009 16:47 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Ik bedoel bereik, sorry.

Was weer te haastig.
Maar dan nog, wat heeft het bereik ermee te maken?
McGilleszondag 1 februari 2009 @ 17:20
Ofyles2 is minder slim dan hij zelf denkt
Ofyles2maandag 2 februari 2009 @ 18:52
quote:
Op zondag 1 februari 2009 17:20 schreef McGilles het volgende:
Ofyles2 is minder slim dan hij zelf denkt
De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger.

Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik ga nu mijn best doen.
qonmannmaandag 2 februari 2009 @ 18:58
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:52 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger.

Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik ga nu mijn best doen.
Wat heb ik nu aan Algebra ...
GlowMousemaandag 2 februari 2009 @ 19:15
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:58 schreef qonmann het volgende:

[..]

Wat heb ik nu aan Algebra ...
Luister je wel eens een mp3?
qonmannmaandag 2 februari 2009 @ 19:17
want ?
GlowMousemaandag 2 februari 2009 @ 19:21
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:17 schreef qonmann het volgende:
want ?
En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
#ANONIEMmaandag 2 februari 2009 @ 19:24
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
Laat staan de hardware waar hij op wordt afgespeeld
Ofyles2maandag 2 februari 2009 @ 19:26
quote:
Op maandag 2 februari 2009 18:58 schreef qonmann het volgende:

[..]

Wat heb ik nu aan Algebra ...
Lineair Programmeren, in het kader van een zo groot mogelijk winstoogmerk of zo min mogelijke kosten.
qonmannmaandag 2 februari 2009 @ 19:27
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:21 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra.
OK .dacht even dat het je om het woordje nu ging van de titel (dat moest nou zijn)


Versleuteling mbv. priemgetallen is ook een toepassing etc.
TheGuymaandag 2 februari 2009 @ 19:39
Whaha sorry hoor maar dit is wiskunde A2 ofzo
Drijfzandmaandag 2 februari 2009 @ 19:40
wat heb ik nu aan Algebra leren?
GlowMousemaandag 2 februari 2009 @ 19:42
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:40 schreef Drijfzand het volgende:
wat heb ik nu aan Algebra leren?
Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
BigKahunamaandag 2 februari 2009 @ 19:47
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:12 schreef McGilles het volgende:

[..]

En dat is wiskunde op welk niveau?
6vwo.
Drijfzandmaandag 2 februari 2009 @ 20:03
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:42 schreef GlowMouse het volgende:

[..]

Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos.
ok, kunnen dan.
ik dacht, zo meteen gaan ze alles opsommen dat niet had bestaan zonder wiskunde.
Ofyles2maandag 2 februari 2009 @ 20:04
quote:
Op maandag 2 februari 2009 19:39 schreef TheGuy het volgende:
Whaha sorry hoor maar dit is wiskunde A2 ofzo
Dat is voor mensen die te slim zijn voor wiskunde A1, maar te stom zijn voor wiskunde B1.
GlowMousemaandag 2 februari 2009 @ 20:12
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast
quote:
Op zondag 1 februari 2009 14:11 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8.
Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?).
BasementDwellermaandag 2 februari 2009 @ 22:26
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:12 schreef GlowMouse het volgende:
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast
[..]

Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?).
Glowmouse laat die arme jongen nou
DurumDonermaandag 2 februari 2009 @ 22:27
Dit is best eenvoudige wiskunde.


Tevens verkapte eerste-post-na-een-maand-ban-post
koffiegastdinsdag 3 februari 2009 @ 14:15
wiskunde was nog enigszins interessant op middelbaar
BasementDwellerdinsdag 3 februari 2009 @ 14:45
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:15 schreef koffiegast het volgende:
wiskunde was nog enigszins interessant op middelbaar
Dus? Want? Hoezo? En nu?
koffiegastdinsdag 3 februari 2009 @ 15:04
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:45 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Dus? Want? Hoezo? En nu?
Ik gebruik de wiskunde nu bij mijn studie.
Verder was wiskunde veel interessanter dan geschiedenis of talen.
BasementDwellerdinsdag 3 februari 2009 @ 15:09
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:04 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik gebruik de wiskunde nu bij mijn studie.
Verder was wiskunde veel interessanter dan geschiedenis of talen.
Je suggereert dat je het nu niet meer leuk vindt of zit ik ernaast?
koffiegastwoensdag 4 februari 2009 @ 15:50
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 15:09 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Je suggereert dat je het nu niet meer leuk vindt of zit ik ernaast?
Ik zie niet hoe je daar op komt?
McGilleswoensdag 4 februari 2009 @ 16:07
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je daar op komt?
Hij dacht dat je het nog enigsinds interessant vergeleken met nu, maar je bedoelde (natuurlijk) t.o.v. de andere vakken
Quyxz_woensdag 4 februari 2009 @ 16:08
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 15:50 schreef koffiegast het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je daar op komt?
doordat je dit zei:
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 14:15 schreef koffiegast het volgende:
wiskunde was nog enigszins interessant op middelbaar