MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 22:31 |
In wat voor maatschappij leven we als je als zielige 16-jarige jongen deze nutteloze wiskunde moet kunnen, en als je ouder bent nooit toepassen? Wat boeit het mij dat y gelijk is aan ax^n? Hier gaat het dus om: ![]() Klacht: Wiskunde Klacht 2: Wiskunde zoals dit maakt me depressief Klacht 3: VWO is kut, was ik maar een simpele VMBO'er ![]() | |
Zwansen | donderdag 29 januari 2009 @ 22:32 |
Anders kom je op het HBO terecht! | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 22:32 |
Oooooooh dat vond ik juist het leukste aan wiskunde ![]() | |
Discovery. | donderdag 29 januari 2009 @ 22:32 |
Jezus man, de antwoorden staan er al in, wat loop je nou te zeiken? | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 22:33 |
quote:Ja, maar morgen tijdens de herkansingen niet ![]() ![]() | |
Koewam | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
Dit leert je de volgende vaardigheid: logisch en systematisch nadenken. Waarschijnlijk ga je de algebraische formules niet exact toepassen als je een kutstudie als Rechten of Communicatie gaat doen, maar je traint je brein in een bepaalde denkwijze. En ik heb er veel aan gehad! ![]() | |
Gehannes | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
Geniet er van man. Dit is toch prachtig om uit te zoeken. | |
Handar | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
Je zal maar in een noodsituatie komen waar die dingen nog van pas komen! Dan ben je toch blij dat je die ooit op school hebt geleerd! ![]() | |
credendo_vides | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
Het leert je op een bepaalde manier denken. Je zal ook nooit de wet van Archimedes hoeven te gebruiken tenzij je schepen gaat bouwen, maar het gaat om begripsvorming. Goniometrie vind ik daarentegen weer kicken ![]() | |
viagraap | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
Ik deel je klacht. Behalve dat ik nu havo nieuwe tweede fase CM doe, waar geen wiskunde in zit ![]() | |
Kurolon | donderdag 29 januari 2009 @ 22:34 |
quote:Ach, Eenmaal je op Havo zit hoef je nooit meer dan een uur te leren voor iets | |
MASD | donderdag 29 januari 2009 @ 22:35 |
Het zijn gewoon een zestal regels ![]() | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 29 januari 2009 @ 22:35 |
Oh help. TS je weet waar je aan begonnen bent he? Die hele universitaire anti-HBO volkshetze wordt nu weer in gang gezet. | |
FastFox91 | donderdag 29 januari 2009 @ 22:35 |
"y gelijk is aan ax^n" Super handig, dit heeft iets met oa rente te maken en exponentiële groei. Kom je genoeg tegen. Owja, als je dit lastig vind, gebruik dan de solver van je GR, die kan je vinden onder math -> solver. | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 22:35 |
quote:Zet het in je GR ofzo ![]() ![]() | |
Barcaconia | donderdag 29 januari 2009 @ 22:36 |
Vroeger dacht ik ook altijd dat je er totaal niets aan had, maar inderdaad, de denkwijze en je vermogen om logische formules en processen te begrijpen zal sterk verbeteren door dit soort dingen. | |
Lookbehind | donderdag 29 januari 2009 @ 22:37 |
quote:Sterker nog, het is er maar 1. Als je c snapt, dan hoort de rest totaal geen probleem te zijn. ![]() | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 22:37 |
quote:Morgen krijg ik zo'n 8-tal sommen met allemaal van zulke a t/m f'jes, en dan alleen alles wat voor het eerste =-teken staat. Het antwoord met berekening moet ik zelf uitvinden. | |
Nielsch | donderdag 29 januari 2009 @ 22:38 |
Ik vond dit ook altijd zo kut... Gelukkig kon ik m'n wiskunde cijfer altijd ophalen met kansberekening... | |
Wijnand_Bierenstein | donderdag 29 januari 2009 @ 22:38 |
quote:En dát is dus het probleem. | |
GasTurbine | donderdag 29 januari 2009 @ 22:39 |
GR. Wat is er nou moeilijk aan grafische rekenmachine, vraag ik me dan af. Vandaag ook. Ik zit gewoon, komt er een meisje aangehuppeld 'Magk jullie GR?' Heb 6 keer 'wad' gezegd. | |
B.E.D | donderdag 29 januari 2009 @ 22:40 |
![]() | |
Nielsch | donderdag 29 januari 2009 @ 22:40 |
De eerste kan ook zijn: 5a1/3 = (4+1)a1/3 Zo moeilijk is het allemaal niet... | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 22:41 |
quote:Ik zeg wel gewoon grafische rekenmachine, maar ben te lui om te typen ![]() | |
Nielsch | donderdag 29 januari 2009 @ 22:41 |
Tsss, wij moesten dit gewoon met een ouderwetse zakjapanner doen ![]() | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 22:42 |
Maar TS, waarom zet je het dan niet gewoon in je GR? Gewoon de vuistregels? Schrijf je dat vervolgens op je kladblaadje en kan je zonder moeite alle leuke sommetjes oplossen! | |
Sneijder5 | donderdag 29 januari 2009 @ 22:43 |
Wie zegt dat je ze nooit hoeft toe te passen? ![]() Misschien word je een keer gegijzeld en wordt je pas vrijgelaten als je dit soort sommen kunt oplossen. ![]() | |
yosander | donderdag 29 januari 2009 @ 22:43 |
Daarom: wiskunde A ![]() | |
Kurolon | donderdag 29 januari 2009 @ 22:44 |
quote:Wiskunde B pas ik dagelijks toe in tegenstelling tot Wiskunde A. | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2009 @ 22:45 |
Wiskunde topic ![]() | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 22:45 |
quote:Dit ís wiskunde A ![]() En er staat al redelijk wat in mijn grafische rekenmachine ja, maar het is zo veel, dat gaat morgen niet goed ![]() Kutproefwerk ook, haalde voor het eerste proefwerk een 7,4, en voor het tweede een 4,3 ![]() | |
yosander | donderdag 29 januari 2009 @ 22:46 |
quote:En wat doe je dan dagelijks? | |
GasTurbine | donderdag 29 januari 2009 @ 22:47 |
quote:Les geven ofzo. ![]() | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 22:47 |
Ohja, Duits moet ik eigenlijk ook nog aan beginnen ![]() Ik ken de voorzetsels en 7/2 regel voor de eerste 4 naamvallen nog niet eens ![]() ![]() | |
yosander | donderdag 29 januari 2009 @ 22:48 |
quote: ![]() Gelukkig hebben wij het voor 2/3 alleen nog maar over kansberekening/statistiek gehad ![]() | |
Wackyduck | donderdag 29 januari 2009 @ 22:48 |
Waarom krijg je eigenlijk geen echte sommen? Dit zijn gewoon wat simpele schrijfmanieren... ![]() | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 22:50 |
quote:Ja, dit zijn van die "schrijf zonder negatieve exponenten", "schrijf als macht van a", etc, maar sommen zitten er ook in. | |
credendo_vides | donderdag 29 januari 2009 @ 22:53 |
Deze is daarentegen dan wel weer praktisch toepasbaar:![]() ![]() | |
punkjunk | donderdag 29 januari 2009 @ 22:53 |
Ik had ook weer een 3,9 voor me wiskunde tentamen ![]() | |
Opperkwal | donderdag 29 januari 2009 @ 22:57 |
Dit is wel heel simpel. ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2009 @ 22:59 |
quote:hbo ![]() | |
bijdehand | donderdag 29 januari 2009 @ 23:01 |
Eens ![]() | |
punkjunk | donderdag 29 januari 2009 @ 23:01 |
quote:6 vwo ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 29 januari 2009 @ 23:04 |
quote:Opschepper ![]() | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:04 |
quote:tentamens op de middelbare school ![]() proefwerken noem je die ![]() | |
Bioman_1 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:05 |
Het zijn ook wel extreem lastige sommen, zeg ![]() TS kan altijd nog kapper worden. Of nog erger: HBO'er | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 23:06 |
quote:Wat, dat ik een zielige jongen ben die van iets wat blijkbaar simpel is niks snapt? Nee, een opschepper ben ik niet ![]() | |
punkjunk | donderdag 29 januari 2009 @ 23:06 |
quote:Nee, tentamens. Ik heb al sinds 4 vwo tentamens, dat is me SE. Aan het eind van dit jaar heb ik examens, dat is me CE. Het SE cijfer + het CE cijfer / 2 is me uiteindelijke diploma cijfer. | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:09 |
quote: ![]() ![]() Je maakt proefwerken welke tellen voor je SE ![]() | |
Sneijder5 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:09 |
quote:Ahh zit dat zo! ![]() | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:09 |
je weet trouwens wel 't verschil tussen me en mijn? | |
punkjunk | donderdag 29 januari 2009 @ 23:10 |
quote:Ok prima ![]() Ik ga volgend jaar wel HBO doen, kun je nu nog meer bijdehante opmerkingen maken? | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:11 |
TS, zeik niet. Dit is supersimpele wiskunde, en op de middelbare school doe je voorbereidend onderwijs. Dan leer je altijd dingen die je later niet nodig gaat hebben. Wat heb je überhaupt aan Nederlands als je Engels gaat studeren? Wat heb je aan Engels als je Frans gaat studeren? Wat heb je aan Frans als je bedrijfseconomie gaat doen? Elk vak is in principe nutteloos. Maar als je later iets economisch of technisch gaat doen en je kan dit niet in één keer opschrijven ben je ten dode opgeschreven. | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:11 |
quote:Beetje zonde van 6 jaar VWO vind je niet? | |
MacorgaZ | donderdag 29 januari 2009 @ 23:12 |
Fok Klaagbaak: Waar jeals TS bijna altijd spijt hebt dat je je topic hebt geopend, en er vaak een HBO-bashtopic van wordt gemaakt, of een friet/patat-discussie ontstaat. | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 23:12 |
quote:Nee, je maakt SE's. Die tellen allemaal voor een bepaald percentage mee en alle SE's bij elkaar = 100%. Dan heb je nog je CSE en die tel je bij het gemiddelde SE-cijfer op en dat deel je door 2. | |
viagraap | donderdag 29 januari 2009 @ 23:12 |
quote:Zo zagen wij het ook ja. Maar toen we een keer de toets uit de koffer van een leraar gejat hadden (they found out) hing ons uitsluiting van het examen boven ons hoofd omdat het officieel een onderdeel van het examen is. Dit gebeurde in 4 VWO he. | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 23:13 |
quote:Sommige opleidingen heb je nou eenmaal niet in WO | |
punkjunk | donderdag 29 januari 2009 @ 23:15 |
quote:Er is geen WO opleiding akkerbouw die mij aanspreekt. | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:17 |
quote:Niets vergelijkbaars in wageningen? Maar opzich de enige goede reden om van 't VWO naar het HBO te gaan ![]() | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:17 |
TS, al zijn dit vreselijk simpele vergelijkingen, ik leef met je mee. Ik heb namelijk ook vakken gehad waar ik geen reet aan had, waaronder: Maatschappijleer, economie, frans, duits, nog een paar talen, lichamelijke opvoeding, GESCHIEDENIS, aardrijkskunde, levensbeschouwing, verzorging, ckv, tekenen, informatica. | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 23:18 |
quote:Je leeft van een uitkering? | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:19 |
Van studentenuitkering ja. | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:19 |
quote:Waarom denk je dat? | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:20 |
quote:mensen die algemene ontwikkeling niet kunnen waarderen....... Heb er nogsteeds spijt van dan ik geen geschiedenis had gekozen als keuze vak | |
punkjunk | donderdag 29 januari 2009 @ 23:20 |
quote:Nee, wageningen is meer op innoveren gericht en de VHI in Leeuwarden meer op uitvoeren. Daarnaast zijn ze in wageningen veel technischer en wetenschappelijker terwijl ik gewoon mooi wil boeren zeg maar. | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:21 |
quote:Waarom zouden basisregels wiskunde niet als algemene ontwikkeling gezien mogen worden? | |
Hoi_Piepeloi | donderdag 29 januari 2009 @ 23:22 |
quote:Omdat ik ontzettend veel vakken zie die van groot belang zijn in het dagelijks leven/bij studies/uitoefenen van een beroep waar [insert naam van die ene] beweert niets aan te hebben ![]() | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:23 |
quote:zeg ik dat ergens? | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:25 |
Jammer dat m'n sarcasme niet voor iedereen duidelijk was. Maar voor de duidelijkheid, ik doe een technische studie en zal al die dingen van genoemde vakken dus nooit toepassen in dat vakgebied. TS zegt nooit wiskunde toe te hoeven passen. Dus als je 't zo bekijkt ben ik het met 'm eens. Qua ontwikkeling heb je er wel degelijk wat aan, maarja dit is de klaagbaak dus ik dacht laat ik het simpel houden voor al die HBOers hier. | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:25 |
quote:Ja, en er zijn ook ontzettend veel studies die geen direct belang bij die vakken hebben. | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:27 |
quote:je hoeft geen communicatiewetenschappen te doen om te beseffen dat zonder intonatie ongeveer het grootste deel van de informatieoverdracht wegvalt. Daarom is smiley/PI gebruik belangerijk | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:28 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Drijfzand | donderdag 29 januari 2009 @ 23:28 |
Dit kan toch enkel een probleem zijn als je niet weet wat een negatieve exponent of een breuk als exponent betekent? negat expon: X-a =1/Xa Xa/b = bwortelteken ( Xa ) btw: vergeet niet dat (Xa)b=Xa*b Xa.Xb=Xa+b | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:29 |
quote:Je hoeft ook geen communicatiewetenschappen te studeren om te zien dat Cmonv de klacht van de TS kopieert en overdrijft, een duidelijke kenmerk van sarcasme. | |
Onbegrijpelijk_Haribo | donderdag 29 januari 2009 @ 23:30 |
Ik vond dat soort systematische shit ruk. Ik zag daar nooit echt het verband in.. ![]() Maar bètawiskunde, berekenen van afstanden e.d., hoeken berekenen en dat soort dingen had ik mijn eigen methode die sneller was dan de standaard methode van de leraar. En daarin pwnde ik, want mijn leraar snapte mijn berekening niet, al klopte de uitkomst altijd ![]() Heb toch N+T gehaald ![]() | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:31 |
Trouwens, wiskunde is wel degelijk belangrijk, anders kon je dit nu niet lezen.![]() | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:31 |
quote:Nou ben ik toch wel heel benieuwd naar jouw geniale methode. | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:33 |
quote:Ik heb helaas te vaak op fok gezien dat mensen het menen als ze dergelijke uitspraken doen ![]() maar opzich had ik 't idd moeten opmerken aan de eerste paar woorden | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:34 |
quote:Maakt niet uit hoor, ik hou nog steeds van je. Speciaal voor jou, zodat je begrijpt wat ik bedoel: ![]() | |
TC03 | donderdag 29 januari 2009 @ 23:34 |
quote:Ook opmerkelijk, iemand die op Fok gewoon toegeeft fout te zitten. | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:34 |
quote:ik ook van jou ![]() | |
Onbegrijpelijk_Haribo | donderdag 29 januari 2009 @ 23:40 |
quote:Dan zal ik me er even weer in moeten verdiepen want eigenlijk heb ik N+T voor niks gehaald. Doe nu nml iets waarbij ik net zo goed C&M had kunnen doen, en daarom heb me sinds de examens niet meer in wiskunde verdiept. Alhoewel, ik heb nog even werktuigbouwkunde gedaan, maar dat was erg saai.. Maar goed, ik kan me er weleens weer in gaan verdiepen en mijn methode hier plaatsen. ![]() ![]() | |
Cmonv | donderdag 29 januari 2009 @ 23:41 |
Hoe kan je nou weer werktuigbouwkunde doen als je de systematische verbanden tussen die vergelijkingen in OP niet ziet? | |
Onbegrijpelijk_Haribo | donderdag 29 januari 2009 @ 23:54 |
quote:Omdat WTB vooral veel standaard berekeningen zijn. Sterkteberekeningen bijvoorbeeld. Verder moet je veel weten over materialen, hoe het verloopt als je er bv koolstof bij doet en weet ik veel wat ![]() | |
zquing | donderdag 29 januari 2009 @ 23:55 |
quote:krijg je geen calculus/analyse? | |
Onbegrijpelijk_Haribo | donderdag 29 januari 2009 @ 23:57 |
quote:Niet zover ik het heb gedaan, heb het een half jaartje gevolgd. Mogelijk gebeurde het daarna wel, maar heb alle boeken die ik had gekocht destijds direct weer verkocht. Dus die heb ik (aan de ene kant helaas) niet meer. Bepaalde boeken had ik zelfs nooit gebruikt ![]() | |
credendo_vides | donderdag 29 januari 2009 @ 23:59 |
quote:Toch komt bij WTB ook veel inzicht kijken, zeker als het om niet-standaard werk gaat zoals bijvoorbeeld machines. Dan is het toch wel verdraaid handig als je bepaalde verbanden kunt leggen. Erg lang geleden voor me, tegenwoordig zit ik in de ICT ![]() | |
Drijfzand | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:00 |
Bij nader inzien is het toch een kutoefening. ![]() Ze geven je een formule in de eenvoudigste vorm en vragen om er een rommeltje van te maken. Moet je vooral aanleren, als het een beetje complex wordt krijg je van die formules met worteltekens die 2 of 3 regels doorlopen, tien cm hoog gestapelde breuken op breuken in breuken... yep, erg nuttig. ![]() | |
Onbegrijpelijk_Haribo | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:02 |
quote:Same here ![]() ![]() Naja ik heb een paar apparaten moeten analyseren, op welke krachten ze gebouwd waren, of het veilig was en dat soort zooi. Eigenlijk kon die fietspomp me helemaal niks schelen. Man, dat ding werkt, er komt zoveel lucht uit, dat komt door dat en dat ringetje. Of help, die ring sluit niet goed af, kutfietspomp ![]() Of de drukpers. Ontwerp een betere drukpers. Waarom is de jouwe beter? Geef er een gehele krachten analyse bij. Vertel welke materialen je gebruikt. Etc.. Geef mij maar ICT ![]() | |
Cmonv | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:03 |
quote:Ow, dan doe je een andere werktuigbouwkunde als ik. | |
motorbloempje | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:03 |
gewoon doen had ik het maar gedaan, dan was ik nu een stuk beter af en hoefde ik NU niet te blokken voor wiskunde ![]() je hebt er zeker wat aan, dus kun je het beter nu leren dan over 5 jaar ![]() leren! Voor je toekomst! ![]() | |
credendo_vides | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:05 |
Altijd handig om je toekomstige uitkering te berekenen. | |
Onbegrijpelijk_Haribo | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:06 |
quote: ![]() | |
Rbnn | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:06 |
![]() Voor hetzelfde examen als jou had ik een 9,1 ![]() Edit: zonder ook maar er voor te leren. [ Bericht 9% gewijzigd door Rbnn op 30-01-2009 00:12:28 ] | |
Onbegrijpelijk_Haribo | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:07 |
quote:Maar jij had vast geen 9,1 voor Nederlands. ![]() | |
Mr.Noodle | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:08 |
Zo moeilijk is het toch niet? | |
Rbnn | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:12 |
quote:Dat klopt, voor Nederlands sta ik slechts een 7. | |
mi_ni_me | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:24 |
![]() | |
Merkie | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:29 |
quote:HBO dan denk ik? Werktuigbouwkunde aan de TU Delft is in ieder geval niets van wat jij omschrijft. In ieder geval zeker geen standaardberekeningen. Het heeft in ieder geval bijna niets met machines te maken, op een verdwaalde thermodynamica-vraag na. quote:Vind ik niet, als je dit niet van voor naar achter kan opschrijven aan de TU Delft kan je net zo goed iets anders gaan studeren. Voor technische studies is dit echt basiskennis. | |
Fetai | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:30 |
Wiskunde is samen met seks en drank één van de grootste genotten van het leven. | |
BlackStar2k | vrijdag 30 januari 2009 @ 00:41 |
Zo zei een vriend van me, "Dom dat wiskunde" Waarop ik reageerd "Heel dom ja, als een vliegtuig ineens uit de lucht valt ![]() Jammer dat de ![]() ![]() | |
Bananenman | vrijdag 30 januari 2009 @ 01:08 |
quote:Gelukkig kan 'ie wel op Fok, want ik had na het lezen van die domme opmerking van je zin om hem te gebruiken! ![]() | |
SwJ | vrijdag 30 januari 2009 @ 07:02 |
Wiskunde is mooi ![]() | |
motorbloempje | vrijdag 30 januari 2009 @ 07:39 |
quote:ik ![]() ![]() | |
zquing | vrijdag 30 januari 2009 @ 09:38 |
quote:net kunst(ja ik vind 't geweldig als er bewijzen worden uitgelegd), maar net zoals kunst bak ik er niets van als ik 't zelf moet maken ![]() | |
BlackStar2k | vrijdag 30 januari 2009 @ 09:43 |
quote:Van je zin? | |
Thoreau | vrijdag 30 januari 2009 @ 09:59 |
quote:Ik niet, ik kijk op Wikipedia. | |
BigKahuna | vrijdag 30 januari 2009 @ 10:24 |
Ik zit in 6vwo en ik snap die dingen in de OP niet ![]() | |
MacorgaZ | vrijdag 30 januari 2009 @ 10:32 |
Ik snap nu trouwens iets meer van de dingen in de OP trouwens, en hoofdstuk 7 valt ook wel mee ![]() | |
Hagelkaas | vrijdag 30 januari 2009 @ 11:04 |
quote:Is dit wiskunde A? ![]() Je bent 16, dus dan zit je waarschijnlijk in 4 of 5 VWO. Ik heb dat niet gehad hoor ![]() | |
dubidub | vrijdag 30 januari 2009 @ 11:07 |
Omg. Dit is juist leuke wiskunde, beetje formuletjes ombouwen. | |
Achmed666 | vrijdag 30 januari 2009 @ 11:32 |
quote: ![]() ![]() | |
MacorgaZ | vrijdag 30 januari 2009 @ 11:35 |
quote:Ja, wiskunde A ![]() ![]() | |
Cmonv | vrijdag 30 januari 2009 @ 12:54 |
Wat is daar nou moeilijk aan? Beetje wortels en machten ombouwen. Ik vondt D of DT altijd lastiger ![]() ![]() En nu de wortel van -9? | |
Rbnn | vrijdag 30 januari 2009 @ 14:10 |
quote:Wiskunde A is wat Wiskunde 1 was ofzo. (Wiskunde A is zeg maar het wiskunde voor mensen die de stroming niet aankunnen, kansen berekenen en zulks.) | |
Merkie | vrijdag 30 januari 2009 @ 14:14 |
quote:Wat valt er niet aan te snappen? a-b = 1/ab en ![]() Als je dat eenmaal weet ben je klaar toch ![]() | |
miodzio | vrijdag 30 januari 2009 @ 14:24 |
![]() | |
Rbnn | vrijdag 30 januari 2009 @ 15:26 |
quote: ![]() | |
Stukjekaas | vrijdag 30 januari 2009 @ 17:01 |
Middelbare school ![]() ![]() Wacht maar tot dadelijk het echte leven begint, aansteller ![]() | |
hoerezooi | vrijdag 30 januari 2009 @ 18:26 |
anders ga je toch een lekker simpele alfa studie doen waarbij je alleen wat termen uit je hoofd hoeft te kennen en niets echt snappen ![]() | |
Cmonv | vrijdag 30 januari 2009 @ 18:33 |
Had ik dat maar gedaan. | |
Ofyles2 | vrijdag 30 januari 2009 @ 19:46 |
quote:Dat wordt 3i als het goed is. i=imaginair getal | |
Quyxz_ | vrijdag 30 januari 2009 @ 19:54 |
Ik faal de laatste tijd ook best vaak met wiskunde. ![]() quote:Doet me dan weer goed aangezien dat onderhand appeltje eitje is. ![]() Edit: Ik faal dus met die zooi die in de post hierboven staat (en dan wel iets moeilijker dan daar). ![]() ![]() | |
Quyxz_ | vrijdag 30 januari 2009 @ 20:00 |
quote: ![]() ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 31 januari 2009 @ 02:51 |
Ik begrijp hem ook. ![]() ![]() | |
McGilles | zaterdag 31 januari 2009 @ 10:52 |
quote:Als je dit al lastig vind kan je beter gelijk stoppen met je studie. Simpele brugklas rekenregeltjes. | |
Buffalo-Soldier | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:01 |
Hehehe TS zit op school ![]() ![]() ![]() | |
LadyBugLydia | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:35 |
Ik vond dit ook het allerleukste van wiskunde! Ha! En ik was er heeeel slecht in, maar het kwartje valt gewoon op een gegeven moment en dan kan je ze allemaal oplossen! ![]() [edit] typo | |
GlowMouse | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:40 |
quote:3i is ook een imaginair getal. quote:Er zit een vrij grote fout in dat plaatje ![]() | |
Cmonv | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:54 |
quote:Nee joh je kan geen wortel trekken van een negatief getal. | |
GlowMouse | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:56 |
quote:Strikt genomen niet, maar je kunt wel een getal vinden waarvan het kwadraat -9 is ![]() | |
Quyxz_ | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:57 |
quote:nog nooit van complexe getallen gehoord? ![]() | |
Cmonv | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:58 |
quote:dat dus | |
Drijfzand | zaterdag 31 januari 2009 @ 11:58 |
quote:werkelijk? ![]() het ontbreken van absolute waarde streepjes rond de noemer? | |
Cmonv | zaterdag 31 januari 2009 @ 12:00 |
Pijltje van x->8 moet naar beneden wijzen ![]() | |
wikwakka2 | zaterdag 31 januari 2009 @ 12:01 |
Vind je dit nou echt moeilijk? ![]() | |
Core2 | zaterdag 31 januari 2009 @ 12:25 |
Uiteraard snapt 90% van fok deze sommen, hebben ze een grote penis, een vriendin en een sociaal leven ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Core2 op 31-01-2009 12:39:06 ] | |
Arcturus | zaterdag 31 januari 2009 @ 12:32 |
quote: | |
wikwakka2 | zaterdag 31 januari 2009 @ 13:43 |
quote:Sorry hoor, maar dat is toch echt gewoon simpele wiskunde. Als je dit niet snapt heb je of geen wiskunde gedaan of ben je een dombo. | |
Bellic | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:12 |
quote:Zoiets 'kicken' vinden ![]() ![]() | |
Merkie | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:13 |
quote:Dan ben je gewoon dom. Ieder persoon met een beetje intelligentie hoeft niks voor wiskunde te doen op de middelbare school. | |
Bellic | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:17 |
Ja klopt ook wel ![]() | |
Merkie | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:19 |
Talen moet je stampen, wiskunde moet je begrijpen. Gewoon dom dus ![]() | |
Bellic | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:20 |
Bullshit. | |
MacorgaZ | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:43 |
Toch weer een kwaliteitstopic he ![]() | |
gebrokenglas | zaterdag 31 januari 2009 @ 14:47 |
Heb je liever dat competentie-gericht leren? | |
TC03 | zaterdag 31 januari 2009 @ 15:08 |
quote:Bedoel je dat het -oneindig moet zijn? Anders weet ik het niet. | |
McGilles | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:16 |
quote:Het naderen van de limiet van links of van rechts inderdaad. | |
LadyBugLydia | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:24 |
quote:Talen hoef je niet te begrijpen om fatsoenlijk te communiceren? Goh wat ben jij slim zeg! ![]() | |
Merkie | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:39 |
quote: ![]() Een taal aanleren heeft weinig tot niks te maken met analytisch inzicht, alleen bij grammatica is dat een beetje van toepassing. Het is vooral oefenen en stampen. Wiskunde moet je kunnen, daar valt niks aan te stampen. Je kan wel oefenen om je begrijpend vermogen te vergroten. | |
Wooldoor | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:42 |
Damn als je die shit allemaal later moet gaan oplossen en berekenen heb je denk ik wel de meest suffe kutbaan die er bestaat. Cijferneukers² ![]() | |
TC03 | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:43 |
quote:Je bent bekend met het fenomeen 'computers'? | |
Merkie | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:46 |
quote:Het analytisch inzicht wat je verschaft door het oefenen van wiskunde is universeel toepasbaar op de samenleving. | |
Wooldoor | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:46 |
quote:Yup maar ik heb behalve voor programmeren nog nooit zulke shit hoeven berekenen. Maar programmeren is al dodelijk saai en kansloos. | |
TC03 | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:48 |
quote: ![]() Ik zeg alleen maar dat er niemand is die dit soort dingen voor zijn beroep 'uitrekent', omdat computers miljoenen van dit soort stappen per seconde kunnen doen. | |
Wooldoor | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:51 |
quote:Er zijn toch mensen die ooit eens die berekeningen moeten inkloppen voordat het apparaat ermee aan de slag kan. | |
TC03 | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:55 |
quote:Dat doe je één keer en de wereld kan een eeuwigheid vooruit. | |
BasementDweller | zaterdag 31 januari 2009 @ 16:56 |
quote:Bovendien is het nuttig om te oefenen. Hoe meer je oefent, hoe meer gevoel je gaat krijgen voor wat eruit zou moeten komen. Daardoor kan je intuïtief al bepalen wat de uitkomst zal zijn. Dat is handig want dan hoef je niet eerst alles in de computer in te voeren. EN als niemand meer weet hoe wiskunde in elkaar zit zullen er nooit nieuwe dingen ontdekt worden. | |
Sargon | zaterdag 31 januari 2009 @ 17:21 |
quote: ![]() | |
qonmann | zaterdag 31 januari 2009 @ 17:24 |
quote:als je het begrijpt kost, het verder geen enkele moeite ![]() | |
McGilles | zaterdag 31 januari 2009 @ 18:35 |
quote:Niks mis met wiskunde, het is zo mooi als je je er een beetje in verdiept (en er ook nog wat vanaf weet). Jammer genoeg is 95% van FoK te 'dom' (zie de '') om ermee aan de slag te gaan. | |
BigKahuna | zaterdag 31 januari 2009 @ 23:51 |
quote:Onzin, er bestaat ook nog zoiets als taalgevoel. | |
Quyxz_ | zondag 1 februari 2009 @ 01:32 |
quote:ik niet eens hebben jou mening met | |
McGilles | zondag 1 februari 2009 @ 09:32 |
quote:Natuurlijk kan je er wat beter in zijn. Een exact vak als wiskunde is niet voor iedereen weggelegd om goed in te worden, maar een taal kan je zelfs een aap leren. | |
qonmann | zondag 1 februari 2009 @ 11:16 |
quote:Dat klopt wel ..als je wiskunde op wat voor nivo niet begrijpt word het nooit wat op dat nivo. Woordjes stampen kan iedereen.. | |
Merkie | zondag 1 februari 2009 @ 11:19 |
quote: quote: quote:Dat dus BK ![]() | |
ErikT | zondag 1 februari 2009 @ 11:19 |
quote:Gast, je hoeft niet eens te rekenen hier, het is alleen maar omschrijven. Er gebeuren hier maar 2 dingen: 1. Negatieve machten gaan onder de streep. 2. Halfwaardige machten gaat een wortelteken over. | |
BigKahuna | zondag 1 februari 2009 @ 11:27 |
quote:Wiskunde ook. | |
qonmann | zondag 1 februari 2009 @ 11:32 |
quote:Nee dat gaat wsl. niet lukken..weinig vakken zijn zo onderscheidend als Wiskunde ( en Natuurkunde). Begrijp je de wiskunde niet dan wordt het niets. .Of je moet dat begrip kunnen leren ik weet niet of dat kan, ik verwacht dat niet iedereen dat kan. Iedereen kan wel woordjes stampen. | |
ikhouvannoodles | zondag 1 februari 2009 @ 11:32 |
Ts, ik zou die basis algebra regels echt meteen oefenen. Wiskunde wordt alleen maar exponentieel moeilijker! | |
BigKahuna | zondag 1 februari 2009 @ 11:36 |
quote:Ik ben zelf niet goed in wiskunde, en wel in talen. Maar als ik gewoon een x aantal keer (HAHAHA X AANTAL SNAP JE HEM ![]() ![]() ![]() En ik schat dat mijn intelligentie gelijkwaardig is aan die van de gemiddelde aap. | |
McGilles | zondag 1 februari 2009 @ 12:12 |
quote:En dat is wiskunde op welk niveau? | |
zquing | zondag 1 februari 2009 @ 12:18 |
quote:Een aap kan je ook leren optellen. Maar dat noemt men ook geen wiskunde | |
qonmann | zondag 1 februari 2009 @ 12:26 |
quote:Ik zal een voorbeeld geven (op basis nivo) Sinus van 0 = 0 Dat kan je uit je hoofd leren, door dit steeds te herhalen: Sinus van 0 = 0 Sinus van 0 = 0 Sinus van 0 = 0 Je kunt zelfs nog een ezelsbruggetje gebruiken NUS lijkt op NUL Ik ken mensen die dat deden Als je weet wat de definitie van Sinus is, is dat helemaal niet nodig, je leidt dat zo af ..en alle andere populaire waarden ook. Als je dat begrepen hebt hoef je zeer weinig te investeren..en dat geldt ook voor lastiger opgaven Want als je dit begrijpt, begrijp je ook de cosinus, tangens en cotangens ( die allemaal afgeleiden zijn) etc. | |
Arcturus | zondag 1 februari 2009 @ 12:43 |
Wiskunde ![]() ![]() ![]() Ik snap er geen bal van ![]() ![]() | |
Pappie_Culo | zondag 1 februari 2009 @ 12:49 |
Wiskunde was ik ook nooit een ster in. Heb een 7 voor Wiskunde A weten te bergen uit het brandend inferno dat mijn middelbare schooltijd was. Niet slecht voor iemand die op 4 VWO een 1 herkanste met een 1,5 en vervolgens het proefwerk door z'n pa moest laten ondertekenen ![]() | |
Ixnay | zondag 1 februari 2009 @ 12:56 |
Ben maar blij dat je geen Duitser bent. Dan moet je zoiets als in de OP al op de basisschool kunnen. | |
BasementDweller | zondag 1 februari 2009 @ 14:06 |
quote:Basisschool lijkt me wel erg overdreven, maar het zijn wel elementaire algebra opgaven. Kan me niet voorstellen dat ieder Duits kind van een jaar of 10 deze stof moet kunnen beheersen (dus ook de kinderen die naar het vmbo of iets gelijkwaardigs gaan). | |
Ofyles2 | zondag 1 februari 2009 @ 14:11 |
quote:In het geval 1/(x-8) is er geen oneindig bereik. Dus links of rechts van x=8. [ Bericht 10% gewijzigd door Ofyles2 op 01-02-2009 16:55:20 (Misschien iets completer nu.) ] | |
Chimay | zondag 1 februari 2009 @ 16:37 |
quote:WIj leerden dit op het eerste jaar middelbare school, ik vind het maar raar dat je dit als 16 jarige pas krijgt. En dan nog op het VWO (dat is toch vergelijkbaar met ASO in België?). | |
TC03 | zondag 1 februari 2009 @ 16:39 |
quote:Geloof ik niks van. | |
GlowMouse | zondag 1 februari 2009 @ 16:40 |
quote:Waarom haal je de integraal erbij? Weet je wat een oneigenlijke integraal is? Zoja, wat heeft dat te maken met 'het totale limiet niet te berekenen valt'? En wat is een limiet van min oneindig naar oneindig eigenlijk? | |
Ofyles2 | zondag 1 februari 2009 @ 16:47 |
quote:Ik bedoel bereik, sorry. Was weer te haastig. | |
GlowMouse | zondag 1 februari 2009 @ 16:51 |
quote:Maak er eens een goed kloppende zin van, want er is niets van te maken. | |
TC03 | zondag 1 februari 2009 @ 16:51 |
quote:Maar dan nog, wat heeft het bereik ermee te maken? | |
McGilles | zondag 1 februari 2009 @ 17:20 |
Ofyles2 is minder slim dan hij zelf denkt ![]() | |
Ofyles2 | maandag 2 februari 2009 @ 18:52 |
quote:De laatste tijd ben ik in ieder geval niet meer zo geniaal als vroeger. Bedankt voor de opbouwende kritieken, ik ga nu mijn best doen. | |
qonmann | maandag 2 februari 2009 @ 18:58 |
quote:Wat heb ik nu aan Algebra ... | |
GlowMouse | maandag 2 februari 2009 @ 19:15 |
quote:Luister je wel eens een mp3? ![]() | |
qonmann | maandag 2 februari 2009 @ 19:17 |
want ? | |
GlowMouse | maandag 2 februari 2009 @ 19:21 |
quote:En- en decoderen ervan zijn bijvoorbeeld onmogelijk zonder algebra. | |
#ANONIEM | maandag 2 februari 2009 @ 19:24 |
quote:Laat staan de hardware waar hij op wordt afgespeeld ![]() ![]() ![]() | |
Ofyles2 | maandag 2 februari 2009 @ 19:26 |
quote:Lineair Programmeren, in het kader van een zo groot mogelijk winstoogmerk of zo min mogelijke kosten. | |
qonmann | maandag 2 februari 2009 @ 19:27 |
quote:OK .dacht even dat het je om het woordje nu ging van de titel (dat moest nou zijn) Versleuteling mbv. priemgetallen is ook een toepassing etc. | |
TheGuy | maandag 2 februari 2009 @ 19:39 |
Whaha sorry hoor maar dit is wiskunde A2 ofzo ![]() | |
Drijfzand | maandag 2 februari 2009 @ 19:40 |
wat heb ik nu aan Algebra leren? | |
GlowMouse | maandag 2 februari 2009 @ 19:42 |
quote:Niets, je moet het kunnen, veel oefenen dus. Maar dan zijn de mogelijkheden eindeloos. | |
BigKahuna | maandag 2 februari 2009 @ 19:47 |
quote:6vwo. | |
Drijfzand | maandag 2 februari 2009 @ 20:03 |
quote:ok, kunnen dan. ik dacht, zo meteen gaan ze alles opsommen dat niet had bestaan zonder wiskunde. ![]() | |
Ofyles2 | maandag 2 februari 2009 @ 20:04 |
quote:Dat is voor mensen die te slim zijn voor wiskunde A1, maar te stom zijn voor wiskunde B1. | |
GlowMouse | maandag 2 februari 2009 @ 20:12 |
Ik zie dat je je bericht hebt aangepast ![]() quote:Het begrip 'oneindig bereik' bestaat niet. Daarnaast is je tweede zin zeer onlogisch (dus? Wat nou dus, trek je een conclusie? En wat heb ik aan die conclusie?). | |
BasementDweller | maandag 2 februari 2009 @ 22:26 |
quote:Glowmouse laat die arme jongen nou ![]() | |
DurumDoner | maandag 2 februari 2009 @ 22:27 |
Dit is best eenvoudige wiskunde. ![]() Tevens verkapte eerste-post-na-een-maand-ban-post ![]() | |
koffiegast | dinsdag 3 februari 2009 @ 14:15 |
wiskunde was nog enigszins interessant op middelbaar | |
BasementDweller | dinsdag 3 februari 2009 @ 14:45 |
quote:Dus? Want? Hoezo? En nu? | |
koffiegast | dinsdag 3 februari 2009 @ 15:04 |
quote:Ik gebruik de wiskunde nu bij mijn studie. Verder was wiskunde veel interessanter dan geschiedenis of talen. | |
BasementDweller | dinsdag 3 februari 2009 @ 15:09 |
quote:Je suggereert dat je het nu niet meer leuk vindt of zit ik ernaast? ![]() | |
koffiegast | woensdag 4 februari 2009 @ 15:50 |
quote:Ik zie niet hoe je daar op komt? | |
McGilles | woensdag 4 februari 2009 @ 16:07 |
quote:Hij dacht dat je het nog enigsinds interessant vergeleken met nu, maar je bedoelde (natuurlijk) t.o.v. de andere vakken ![]() | |
Quyxz_ | woensdag 4 februari 2009 @ 16:08 |
quote:doordat je dit zei: quote: |