abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 22:37:51 #1
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65473835
Op dinsdag 20 januari 2009 16:23 schreef Stupendous76 het volgende:
Deel 6 alweer, vorige topics vind je hier:
  • deel 1
  • deel 2
  • deel 3
  • deel 4
  • deel 5
  • deel 6

    Post hier nog steeds nieuws, meningen en ervaringen met de OV-chipkaart.
    Topictitel gaat over "gebruikers-vertegenwoordigers" als de Consumentenbond en Rover, die niet meer meedoen met het overleg over deze chipkaart omdat dat toch geen zin heeft. Problemen van 3 jaar oud bestaan nog steeds (naast bijvoorbeeld de prijsveranderingen en privacyschending) en ondanks herhaalde verzoeken en pogingen van de consumentenclubs! blijven de bedrijven doorgaan met de chipkaart...

    [edit 1]
    Extra informatie:
    wikipedia over de ov-chipkaart
    wikipedia over de oyster-kaart (in gebruik in Londen)
    wikipedia over de octopus-kaart (in gebruik in Hong Kong)
    [/edit 1]

    Laatste post uit het vorige topic:
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:24 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Die testfase begint nu pas echt goed nu de strippenkaart wordt afgeschaft!

    Die conclusies kan jij trekken, maar of dat een realistische conclusie is kun je niet zeggen.


    [ Bericht 16% gewijzigd door Stupendous76 op 28-01-2009 00:42:42 ]
  • Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65473920
    misschien kan SNowgoon ons nog een keer de voordelen van de chipkaart geven. Voor iedereen hier
    pi_65474002
    Ik woon in regio Rotterdam en ik heb dat ov studenten chipkaart nog steeds niet! en men is al begonnen ermee? zegt men.

    lekker handig voor als ik met de metro moet!
      dinsdag 27 januari 2009 @ 22:42:37 #4
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65474082
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:41 schreef Kwaliteit het volgende:
    Ik woon in regio Rotterdam en ik heb dat ov studenten chipkaart nog steeds niet! en men is al begonnen ermee? zegt men.

    lekker handig voor als ik met de metro moet!
    Heb je niet een keer een nieuwe kaart moeten afhalen waar die al in verwerkt was?
    Zo ja, dan zou het goed moeten gaan (let op: zou)
    Zo nee, dan heb je donderdag een flink probleem

    -edit-
    Bij de FAQ van de site van de OV-chipkaart staat een en ander uitgelegd

    [ Bericht 17% gewijzigd door Stupendous76 op 27-01-2009 23:14:02 ]
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65474124
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:41 schreef Kwaliteit het volgende:
    Ik woon in regio Rotterdam en ik heb dat ov studenten chipkaart nog steeds niet! en men is al begonnen ermee? zegt men.

    lekker handig voor als ik met de metro moet!
    ja ze weten het pas 3 jaar. Je kan speciale kaart halen bij een RET verkooppunt, kan je alsnog gratis mee, als je daar recht op heb
      dinsdag 27 januari 2009 @ 22:55:19 #6
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_65474697
    Ben benieuwd wanneer Frans Mensonides met een update komt.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:05:50 #7
    100297 teamlead
    Nu met Napoleon complex
    pi_65475127
    beroepshalve een tvp
    If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
    Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
    Victory belongs to the most persevering
    pi_65475253
    Nou ik ben buitengewoon benieuwd wat er in Rotterdam gaat gebeuren.
    know'm sayin?
    ×
    word? word.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:11:25 #9
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_65475314
    Ik ben voor de OVchip!
    Het is zó handig. 90% van de gebruikers van het OV in de tram en trein heeft een OV-abo.
    In plaats van dat men nu zomaar door kan lopen -de luiwammessen!- moeten ze nu wat terug doen. Iedereen moet zijn portemonnee uit zijn broekzak halen, in de rij voor de poortjes gaan staan, langzaam lopen, de chip over de lezer halen, en langzaam door het poortje lopen.

    Dat is toch geweldig!

    .
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_65475406
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:11 schreef Yildiz het volgende:
    Ik ben voor de OVchip!
    Het is zó handig. 90% van de gebruikers van het OV in de tram en trein heeft een OV-abo.
    In plaats van dat men nu zomaar door kan lopen -de luiwammessen!- moeten ze nu wat terug doen. Iedereen moet zijn portemonnee uit zijn broekzak halen, in de rij voor de poortjes gaan staan, langzaam lopen, de chip over de lezer halen, en langzaam door het poortje lopen.

    Dat is toch geweldig!

    .
    zeker !!! en dat 2 x he, ook nog uitchecken, in metro dan. In bussen kan je dat wel vergeten zonder gevolgen toch ?
    pi_65475459
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:39 schreef macca728 het volgende:
    misschien kan SNowgoon ons nog een keer de voordelen van de chipkaart geven. Voor iedereen hier
    Misschien kun jij gewoon eens een keer leren dingen onthouden.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:16:40 #12
    39952 Hukkie
    Wanna bang heads with me
    pi_65475491
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:14 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    zeker !!! en dat 2 x he, ook nog uitchecken, in metro dan. In bussen kan je dat wel vergeten zonder gevolgen toch ?
    Ja man, en dan wordt er standaard 4 euro afgeschreven en mag je zelf achter je geld aan. Lang leve de ovchip.
    There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
    DeviantArt
    pi_65475526
    uit het AD
    quote:
    OV-Chipkaart: gewoon even wennen
    Door GERT ONNINK

    ‘Begrijpen nieuwe kaart vereist universitaire opleiding’, ‘Consumentenbond vreest chaos openbaar vervoer’, ‘Bejaarden in de problemen’ en ‘Kaart pakt duurder uit’. Zijn dit krantenkoppen over de nieuwe ov-chipkaart, die zo omstreden oplaadbare vervoerspas die donderdag definitief in de Rotterdamse metro zal worden ingevoerd? Nee hoor, ze horen bij berichten uit 1980 bij de introductie van de strippenkaart in het landelijk openbaar vervoer.

    De Rotterdamse vervoerder RET ziet een opvallende overeenkomst met de introductie van de ov-chipkaart. ,,Mensen moesten niets van de strippenkaart hebben. En nu deze gaat verdwijnen, willen ze er opeens niet meer vanaf,’’ zegt Pedro Peters, algemeen directeur van de RET.

    Consumenten hebben grote moeite met dingen die ineens anders worden, stelt dr. Henk Aarts, hoogleraar sociale psychologie aan de Universiteit van Utrecht. ,,Mensen vinden veranderingen vervelend, zeker als het om routinezaken gaat, dagelijkse dingen waar je niet zo lang over hoeft na te denken.’’

    De reiziger, geeft Aarts aan, kijkt in het geval van de nieuwe chippas vooral naar eventuele winst, in tijd en in geld. ,,Levert het hem of haar iets op? Als dat niet zo is, dan is de wens tot veranderen niet zo groot.’’ De hoogleraar weet dat het imago van de ov-chipkaart niet al te best is. ,,De pas is te kraken, je kunt je geld zomaar kwijtraken. Met een besmet product wil het publiek niets te maken hebben.’’

    Aarts stipt nog meer voorbeelden aan van aanvankelijke weerstand. ,,Met de euro zou het niets worden, alles werd maar duurder. Nu hoor je daar niemand meer over. Of neem de mobiele telefoon. Bij de eerste dacht je toch ook: wat moet ik hiermee? Nu ben ik al aan mijn zesde exemplaar toe.’’ Dan de allereerste keer pinnen met een bankpas. ,,Geld uit de muur halen, dat was eng, zeker in het donker. Nu doet iedereen het, zelfs ouderen,’’ zegt Aarts.

    De Utrechtse hoogleraar denkt dat het met de vervoerspas uiteindelijk ook goedkomt. ,,Je kunt eraan wennen, vermoed ik. Ik heb er zelf nog geen. Als u me over een jaar weer belt, gaat het ongetwijfeld beter. Dan is iedereen eraan gewend.’’

    Volgens dr. Rick van Baaren, directeur van de master gedragsverandering van de Radboud Universiteit in Nijmegen, valt bij de invoering van de ov-chipkaart vooral het geklungel en het gebrek aan leiderschap op. ,,Mensen hebben toch al zo’n moeite van hun ingesleten gewoontes af te springen.’’

    Neem het rookverbod, zegt Van Baaren. ,,Daar wordt maar geschipperd. Dat werkt niet. Je moet duidelijkheid scheppen. Dat gepolder is funest. Er moet worden gezegd: geen gezeur meer, we gaan het doen.’’

    Van Baaren vindt de komst van de euro een goed voorbeeld. Daar voerde het rijk een uitvoerige, duidelijke informatiecampagne voor. ,,Dat er later, ver na de invoering, toch weer een paar idioten tegen waren, zijn we allemaal vergeten.’’

    Bij het debat over rekeningrijden heeft de overheid volgens de gedragsdeskundige juist het verkeerde signaal afgegeven. ,,Geen leiderschap. Je moet een besluit nemen en dat ook uitstralen. De ov-chipkaartdiscussie is heel on-Rotterdams.’’

    Arno Bonte, gemeenteraadslid voor GroenLinks in Rotterdam en het gezicht van het verzet tegen de pas, vindt dat de gebruikers zijn gepasseerd. ,,De RET is uitgegaan van het systeem en niet van de reiziger. Het is best dat ze willen veranderen - de strippenkaart loopt inderdaad op zijn einde - maar zorg wel dat alle problemen zijn opgelost. Zo ver zijn we nog lang niet.’’ Bonte voorziet donderdag - als de strippenkaart in de metro niet meer kan worden gebruikt - problemen op de metrostations. ,,Ik hoop dat het meevalt, maar ik vrees het ergste.’’ Hij verwijst naar Londen waar in de metro zeven jaar lang twee systemen naast elkaar hebben bestaan. ,,En Rotterdam wil het na drie jaar proeftuin nu al gaan doen. Dat is absurd.’’

    Ook de Consumentenbond kijkt met grote vrees uit naar donderdag. ,,Wij zetten nog steeds vraagtekens bij de ov-chipkaart. Het moest makkelijker worden en niet duurder. Zolang dat niet zo is, moet je de strippenkaart niet afschaffen,’’ zegt Frederique Hermie namens de organisatie.

    Vorige week hebben Consumentenbond, reizigersvereniging Rover en ANWB nog geprobeerd het vastgelopen overleg met Verkeer en Waterstaat over de ov-chipkaart vlot te trekken, maar dat had geen succes. ,,Praten helpt niet, de invoering gaat toch door. Maar wij zijn bang dat de mensen er niet klaar voor zijn.’’
    pi_65475547
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:15 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Misschien kun jij gewoon eens een keer leren dingen onthouden.
    lezen, voor iedereen even een update want niemand kan de voordelen onthouden
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:19:06 #15
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_65475586
    Vandaag hoorde ik in het nieuws dat critici van OV-chipkaarten weggezet werden als zwartkijkers.

    Nu vraag ik je.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_65475588
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 22:39 schreef macca728 het volgende:
    misschien kan SNowgoon ons nog een keer de voordelen van de chipkaart geven. Voor iedereen hier
    Nou vooruit, laten andere gebruikers het jou nog eens uitleggen:
    quote:
    Reiziger ziet voordelen ov-chipkaart
    Door GERT ONNINK

    UTRECHT - Alle kritiek op de ov-chipkaart ten spijt, zijn er ook reizigers in het openbaar vervoer die wel vertrouwen hebben in de nieuwe oplaadbare vervoerspas.

    OV-chipkaart. FOTO ANP
    Dat stelt organisatie Mijn-OV, met ruim negenduizend leden de grootste ov-reizigersvereniging van Nederland. Mijn-OV, dat zichzelf ‘de stem van de reiziger’ noemt, heeft eerder deze maand een peiling gehouden waarop bijna 2300 deelnemers ‘uit alle hoeken van het land’ hebben gereageerd.

    ,,Uit dit onderzoek is vooral naar voren gekomen dat de reizigers voordelen zien in de ov-chipkaart. Al moeten ze natuurlijk nog wel eerst zien of het werkt,’’ zo laat een woordvoerder van Mijn-OV in een toelichting weten.

    Van de ondervraagden noemde 67 procent het gemak als het grootste voordeel van de ov-chipkaart, die morgen definitief in de Rotterdamse metro zijn intrede zal doen. ,,De reizigers zijn positief sceptisch over de kaart, laat ik het zo maar samenvatten,’’ stelt de zegsman van Mijn-OV.

    De snelheid waarmee met de nieuwe pas kan worden gereisd en het overzicht in de kosten van de chipkaart worden als belangrijke voordelen gezien. Een op de vijf reizigers (18 procent) liet weten geen enkel voordeel te zien. De ondervraagden van Mijn-OV noemen de privacy (20 procent) en de storingsgevoeligheid (32 procent), vooral bij het in- en uitchecken bij de poortjes, als mogelijke nadelen.

    Volgens de vereniging, die is voortgekomen uit OV-fiets, staat het merendeel van de reizigers die aan het onderzoek hebben meegedaan ‘relatief modern’ in het leven, omdat een op de drie gebruik maakt van mobiel internet.
    pi_65475608
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:18 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    lezen, voor iedereen even een update want niemand kan de voordelen onthouden
    Dat is dan het probleem van die mensen, niet van mij.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:21:48 #18
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_65475685
    Kijken hoe blij Aarts is, als onverhoopt zijn OV-chippas geplunderd blijkt te zijn, net als hij in wil checken en slechts 5 minuten de tijd heeft om zijn tram te halen. Dan kun je natuurlijk niet meer in de rij staan, je oude pas laten blokkeren, een nieuwe aanvragen, die betalen en rennen naar je tram in 5 minuten.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_65475694
    De snelheid waarmee met de nieuwe pas kan worden gereisd en het overzicht in de kosten van de chipkaart worden als belangrijke voordelen gezien. Een op de vijf reizigers (18 procent) liet weten geen enkel voordeel te zien. De ondervraagden van Mijn-OV noemen de privacy (20 procent) en de storingsgevoeligheid (32 procent), vooral bij het in- en uitchecken bij de poortjes, als mogelijke nadelen.


    hahaha overzicht in de kosten ? wat betekent dat in godsnaam.

    snelheid hebben we het al eerder over gehad, zie boven voor de abonnementhouders
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:23:39 #20
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65475731
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:17 schreef snowgoon het volgende:
    uit het AD
    [..]
    Je bedoelt dit artikel?
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65475775
    Dit las ik nog m.b.t. de levering van de ov chipkaarten voor studenten:

    Dit is de huidige planning:
    Jouw postcode Periode van levering
    3299 t/m 2600 12-1-2009 t/m 24-1-2009
    2599 t/m 2200 24-1-2009 t/m 29-1-2009

    En wat lees ik hier:
    quote:
    Alle poortjes worden door camera’s bewaakt en zijn voorzien van sensoren. Een poortje sluit pas als er geen beweging meer wordt waargenomen. Bij calamiteiten gaan alle poortjes automatisch open, zodat reizigers direct het station kunnen verlaten
    Nog meer camera's! Jaa dat hebben we nodig
    know'm sayin?
    ×
    word? word.
    pi_65475817
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:19 schreef snowgoon het volgende:

    http://www.mijn-ov.nl/
    Wat een organisatie die dit bericht de wereld in slingerd.
    quote:
    Mijn-OV, een nieuwe vereniging
    Mijn-OV is de vereniging van en voor OV-fietsers.
    En dan de wiki
    quote:
    Mijn-OV is een moderne web 2.0 vereniging met 9000 leden waar de reizigers echt het stuur in handen hebben. En bijdragen via internet bij op een moment dat het hen uitkomt, bijvoorbeeld via deze wiki.
    Wanneer je al een keer geklikt hebt ben je al automagisch lid lijkt het wel.
    pi_65475856
    hahaha Snowgoon ziet zelf blijkbaar geen voordelen, moet OV fietsers erbij halen.

    Dat die bestaan

    moeten fietsers dubbel inchecken ? voor hunzelf en voor de fiets ?
    pi_65475901
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:24 schreef alors het volgende:
    Dit las ik nog m.b.t. de levering van de ov chipkaarten voor studenten:

    Dit is de huidige planning:
    Jouw postcode Periode van levering
    3299 t/m 2600 12-1-2009 t/m 24-1-2009
    2599 t/m 2200 24-1-2009 t/m 29-1-2009

    En wat lees ik hier:
    [..]

    Nog meer camera's! Jaa dat hebben we nodig
    zit toch niemand achter die camera's
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:30:55 #25
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65475975
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:25 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Wat een organisatie die dit bericht de wereld in slingerd.
    [..]

    En dan de wiki
    [..]

    Wanneer je al een keer geklikt hebt ben je al automagisch lid lijkt het wel.
    Deze club?

    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:32:18 #26
    120804 Yildiz
    Freedom or loyalty?
    pi_65476020
    Verder haalt van Aarts natuurlijk de verkeerde voorbeelden aan.

    Mobiele telefoon (tientallen jaren ontwikkeld door technici), bankpas (ontwikkeld en getest door technici) en de euro (ingevoerd met hulp van de beste economen) zijn natuurlijk stuk voor stuk zeer andere dingen dan een OV-chipkaart, die door 'beleidsmedewerkers' gekopieerd is uit Hong Kong, en vervolgens met wat geblader in een catalogus voor extra onderdelen in elkaar is gevrot. Verder deed men in het gehele proces geen testen, anders was men er wel achter gekomen dat het zeer onveilig was.
    Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
    pi_65476099
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:22 schreef macca728 het volgende:
    De snelheid waarmee met de nieuwe pas kan worden gereisd en het overzicht in de kosten van de chipkaart worden als belangrijke voordelen gezien. Een op de vijf reizigers (18 procent) liet weten geen enkel voordeel te zien. De ondervraagden van Mijn-OV noemen de privacy (20 procent) en de storingsgevoeligheid (32 procent), vooral bij het in- en uitchecken bij de poortjes, als mogelijke nadelen.


    hahaha overzicht in de kosten ? wat betekent dat in godsnaam.

    snelheid hebben we het al eerder over gehad, zie boven voor de abonnementhouders
    Je blijft zeuren om de voordelen, wordt jou getoond wat veel mensen een voordeel vinden, is het weer niet goed.

    Waarom doe je koste wat het kost negatief over de kaart? Werk je bij een strippenkaart drukker ofzo?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:34:52 #28
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65476113
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Yildiz het volgende:
    Verder haalt van Aarts natuurlijk de verkeerde voorbeelden aan.

    Mobiele telefoon (tientallen jaren ontwikkeld door technici), bankpas (ontwikkeld en getest door technici) en de euro (ingevoerd met hulp van de beste economen) zijn natuurlijk stuk voor stuk zeer andere dingen dan een OV-chipkaart, die door 'beleidsmedewerkers' gekopieerd is uit Hong Kong, en vervolgens met wat geblader in een catalogus voor extra onderdelen in elkaar is gevrot. Verder deed men in het gehele proces geen testen, anders was men er wel achter gekomen dat het zeer onveilig was.
    Toch blijft het apart dat de aanvangsfouten (3 jaar oud inmiddels, wie biedt meer?) er dus nog steeds in zitten.
    Heeft iemand daar een verklaring voor?
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65476184
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:21 schreef Yildiz het volgende:
    Kijken hoe blij Aarts is, als onverhoopt zijn OV-chippas geplunderd blijkt te zijn, net als hij in wil checken en slechts 5 minuten de tijd heeft om zijn tram te halen. Dan kun je natuurlijk niet meer in de rij staan, je oude pas laten blokkeren, een nieuwe aanvragen, die betalen en rennen naar je tram in 5 minuten.
    Kijken hoe blij jij bent als je papieren abbo en paspoort zijn gerold als je net de tram in wilt stappen.

    Ownee, dat gebeurd natuurlijk nooit. Dat je chipkaart gehackt en daardoor onbruikbaar wordt is wel al een dagelijks probleem
    pi_65476208
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Toch blijft het apart dat de aanvangsfouten (3 jaar oud inmiddels, wie biedt meer?) er dus nog steeds in zitten.
    Heeft iemand daar een verklaring voor?
    In Londen hebben ze 7 jaar over de invoering gedaan. We zijn nog niet eens op de helft.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:37:47 #31
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65476217
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Je blijft zeuren om de voordelen, wordt jou getoond wat veel mensen een voordeel vinden, is het weer niet goed.

    Waarom doe je koste wat het kost negatief over de kaart? Werk je bij een strippenkaart drukker ofzo?
    Dan had ik jaren geleden al een wel werkende ov-chipkaart uitgevonden...
    Kom op, het idee is leuk (en dat zullen de meeste hier ook beamen), maar de uitvoering is ronduit belachelijk. Hij wordt voor veel mensen duurder (maar dat kan je vaak pas achteraf zien, als het al kan), de poortjes vertonen te veel problemen, je privacy wordt zwaar geschonden (al maakt jou dat geen ene bal uit, veel andere mensen gelukkig wel): er is dus gewoon nog zo veel te verbeteren dat van het begin af aan verkeerd is gegaan maar nog steeds niet is opgepakt.
    Waarom doe je koste wat kost positief over de kaart? Werk je bij een chipkaartdrukker ofzo?
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65476243
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:27 schreef macca728 het volgende:
    hahaha Snowgoon ziet zelf blijkbaar geen voordelen, moet OV fietsers erbij halen.

    Dat die bestaan

    moeten fietsers dubbel inchecken ? voor hunzelf en voor de fiets ?
    Flikker toch op clown. Ik heb jou al vaak zat de voordelen in mijn ogen laten zien. Maar je toont steeds weer aan dat je geen enkel voordeel wilt zien en alleen maar op die kaart wilt zeiken.
    pi_65476305
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:37 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Dan had ik jaren geleden al een wel werkende ov-chipkaart uitgevonden...
    Kom op, het idee is leuk (en dat zullen de meeste hier ook beamen), maar de uitvoering is ronduit belachelijk. Hij wordt voor veel mensen duurder (maar dat kan je vaak pas achteraf zien, als het al kan), de poortjes vertonen te veel problemen, je privacy wordt zwaar geschonden (al maakt jou dat geen ene bal uit, veel andere mensen gelukkig wel): er is dus gewoon nog zo veel te verbeteren dat van het begin af aan verkeerd is gegaan maar nog steeds niet is opgepakt.
    Waarom doe je koste wat kost positief over de kaart? Werk je bij een chipkaartdrukker ofzo?
    En voor veel mensen wordt het goedkoper.
    Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
    Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.

    Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
    pi_65476313
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:38 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Flikker toch op clown. Ik heb jou al vaak zat de voordelen in mijn ogen laten zien. Maar je toont steeds weer aan dat je geen enkel voordeel wilt zien en alleen maar op die kaart wilt zeiken.
    HAHAHA ja snelheid terwijl je aantoonbaar meer handelingen moet verrichten tov nu vaak niets voor abonnementhouders
    pi_65476342
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En voor veel mensen wordt het goedkoper.
    Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
    Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.

    Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
    voor de meeste mensen wordt het DUURDER
    nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
    pi_65476380
    hoeveel ervaring heb jij al Snowgoon. 1 ritje ?
    pi_65476388
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    HAHAHA ja snelheid terwijl je aantoonbaar meer handelingen moet verrichten tov nu vaak niets voor abonnementhouders
    Niet alle OV reizigers zijn abbo houders.
    En in tram en bus moet men nu ook nog steeds abbo laten zien. Dat zijn 2 van de 3 vervoersmiddelen van de RET. En bij de Metro zijn vaak controles.
    Dus het is helemaal niet zo dat ze vaak die kaart in de zak kunnen laten.
    pi_65476423
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    voor de meeste mensen wordt het DUURDER
    nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
    Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
    pi_65476446
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:30 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Deze club?

    ja

    ik durf dit jaar niet lid te worden ze zijn zo up to date met hun website dat ik niet weet wat het in 2009 wel gaat kosten.
    quote:
    http://www.mijn-ov.nl/m/inschrijven.php

    Vul onderstaand formulier in om lid van Mijn-OV te worden.
    Dit is voor jou gratis in 2008
    Opzeggen kan op ieder moment zonder opzegtermijn.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:45:57 #40
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65476451
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    En voor veel mensen wordt het goedkoper.
    Nee.
    quote:
    Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
    Die ene test die ik er aan waagde, faalde het systeem feilloos...
    En dat na drie jaar testen...
    quote:
    Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.
    Laten we het netjes houden aub.
    Mijn privacy wordt zwaar geschonden, dat jij aan de jouwe niet veel waarde hecht moet jij weten.
    quote:
    Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
    Vind je het ook niet frappant dat na 3 jaar testen nog steeds dezelfde fouten in het systeem zitten? Als die kaart zo'n succes moet worden, dan hadden ze die fouten toch kunnen aanpakken? Waarom gebeurt dat niet?
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
    pi_65476549
    dat snapt Snowgoon niet

    dat dezelfde fouten blijven gebeuren na 3 jaar testen.
    In de metro gaat het meestal goed, dat klopt, al zijn er nog steeds falende poortjes, poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

    Bussen en tram is het nog steeds chaos, zeker in bussen
    pi_65476567
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:45 schreef Stupendous76 het volgende:

    [..]

    Nee.
    [..]

    Die ene test die ik er aan waagde, faalde het systeem feilloos...
    En dat na drie jaar testen...
    [..]

    Laten we het netjes houden aub.
    Mijn privacy wordt zwaar geschonden, dat jij aan de jouwe niet veel waarde hecht moet jij weten.
    [..]

    Vind je het ook niet frappant dat na 3 jaar testen nog steeds dezelfde fouten in het systeem zitten? Als die kaart zo'n succes moet worden, dan hadden ze die fouten toch kunnen aanpakken? Waarom gebeurt dat niet?
    Want?
    2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?

    Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
    Tot zover jouw geloofwaardigheid

    Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen

    Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
    pi_65476615
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef macca728 het volgende:
    dat snapt Snowgoon niet

    dat dezelfde fouten blijven gebeuren na 3 jaar testen.
    In de metro gaat het meestal goed, dat klopt, al zijn er nog steeds falende poortjes, poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

    Bussen en tram is het nog steeds chaos, zeker in bussen
    Nou dat probleem van poortjes die niet opengaan met je strippenkaart is overmorgen toch echt een probleem van de reiziger, niet van de RET.
    Zullen we dat probleem alvast afstrepen
    pi_65476619
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Want?
    2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?

    Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
    Tot zover jouw geloofwaardigheid

    Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen

    Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
    jij met je 3 strippen en 2 haltes, ja alleen voor die mensen wordt het goedkoper TENZIJ ze binnen 1,5 terug reisden, dan wordt het ook fors duurder
    pi_65476652
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Nou dat probleem van poortjes die niet opengaan met je strippenkaart is overmorgen toch echt een probleem van de reiziger, niet van de RET.
    Zullen we dat probleem alvast afstrepen
    poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

    LUISTER NOU EENS

    POORTJES DIE ALLEEN VOOR CHIPKAART GEBRUIKT WORDEN WEIGEREN DIENST, NIET DIE VOOR DUBBEL GEBRUIK

    jij werkt echt bij de RET he, die luisteren ook al zo slecht
    pi_65476738
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

    LUISTER NOU EENS

    POORTJES DIE ALLEEN VOOR CHIPKAART GEBRUIKT WORDEN WEIGEREN DIENST, NIET DIE VOOR DUBBEL GEBRUIK

    jij werkt echt bij de RET he, die luisteren ook al zo slecht
    Ik denk dat het ook aan jouw manier van dingen uitleggen ligt
    Net ook al. Ik en iemand anders hadden het over kaartlezers en jij gaat ineens over pin automaten zeuren
    pi_65476767
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef macca728 het volgende:

    [..]

    jij met je 3 strippen en 2 haltes, ja alleen voor die mensen wordt het goedkoper TENZIJ ze binnen 1,5 terug reisden, dan wordt het ook fors duurder
    3 strippen 2 haltes is het meest duidelijke nadeel van het strippenkaart systeem. Het zou jou toch moeten aanspreken aangezien jij alles zo goedkoop mogelijk wil!

    En hoeveel mensen maken gebruik van binnen 1 of 1,5 uur terugreizen?
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:58:23 #48
    188877 Stupendous76
    wenst iedereen veel plezier
    pi_65476791
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Want?
    2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?
    Er zijn al eerder voorbeelden gegeven dat het duurder wordt voor veel mensen, zoek ze maar op (als in: doe eens wat moeite zonder dat zelf telkens alleen van anderen te vragen)
    quote:
    Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
    Ik wist van de problemen en die blijken waar te zijn. Hoeveel meer testen moet je doen? Net zo lang tot het volgens de statistieken wel 'zou werken' ?
    quote:
    Tot zover jouw geloofwaardigheid
    Laten we daar eens over beginnen...
    quote:
    Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen
    Pinpas is in het vorige topic redelijk goed uitgelegd dat dat veel minder inbreuk maakt op je privacy.
    GSM is voor een deel waar, maar redelijk eenvoudig te doen: je zet je telefoon uit. Maar voor het OV zou dit betekenen dat mensen of duurder(!) of niet met het OV gaan, dat is best wel tegenstrijdig voor openbaar vervoer, niet?
    quote:
    Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
    Het ligt niet aan de twee systemen naast elkaar (kijk maar naar Parijs waar ze een paar jaar uittrekken voor de volledige invoer, dus ook 2 systemen naast elkaar)
    3 jaar testtraject is voor mij goed genoeg (verdorie, veel ontwikkelaars zouden van zo'n termijn dromen)
    Repent, Pray, Forgive
    Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
    Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
      dinsdag 27 januari 2009 @ 23:58:45 #49
    39333 Zelva
    Fortunate observer of time
    pi_65476802
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
    Zucht.
    quote:
    Duurder uit

    Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.

    Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.

    Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
    Frans Mensonides.

    Een strip kost inmiddels 48 cent, maar de ov-chipkaart is nog steeds feitelijk en onomstotelijk duurder. Alleen voor mensen die toevallig net op een zonegrens zitten, kan het wel eens gunstig uitvallen, maar dat is echt een zeer klein percentage.

    En ja, dit heb je allemaal al kunnen lezen, want dit heb ik in deel 5 ook al gepost, maar ik heb het idee dat je langetermijngeheugen nogal kapot is. Misschien kun je eens naar de neuroloog? Schrijf het dan wel in je agenda voor je het drie posts later alweer vergeten bent.
    pi_65476804
    quote:
    Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef snowgoon het volgende:

    [..]

    Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
    http://www.trouw.nl/nieuw(...)_door_ov-chip__.html
    En tot morgen dan komen we nog dichter bij dag XXX dat we gaan zien hoe het gaat functioneren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')