abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:32:18 #26
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65476020
Verder haalt van Aarts natuurlijk de verkeerde voorbeelden aan.

Mobiele telefoon (tientallen jaren ontwikkeld door technici), bankpas (ontwikkeld en getest door technici) en de euro (ingevoerd met hulp van de beste economen) zijn natuurlijk stuk voor stuk zeer andere dingen dan een OV-chipkaart, die door 'beleidsmedewerkers' gekopieerd is uit Hong Kong, en vervolgens met wat geblader in een catalogus voor extra onderdelen in elkaar is gevrot. Verder deed men in het gehele proces geen testen, anders was men er wel achter gekomen dat het zeer onveilig was.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65476099
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:22 schreef macca728 het volgende:
De snelheid waarmee met de nieuwe pas kan worden gereisd en het overzicht in de kosten van de chipkaart worden als belangrijke voordelen gezien. Een op de vijf reizigers (18 procent) liet weten geen enkel voordeel te zien. De ondervraagden van Mijn-OV noemen de privacy (20 procent) en de storingsgevoeligheid (32 procent), vooral bij het in- en uitchecken bij de poortjes, als mogelijke nadelen.


hahaha overzicht in de kosten ? wat betekent dat in godsnaam.

snelheid hebben we het al eerder over gehad, zie boven voor de abonnementhouders
Je blijft zeuren om de voordelen, wordt jou getoond wat veel mensen een voordeel vinden, is het weer niet goed.

Waarom doe je koste wat het kost negatief over de kaart? Werk je bij een strippenkaart drukker ofzo?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:34:52 #28
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65476113
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Yildiz het volgende:
Verder haalt van Aarts natuurlijk de verkeerde voorbeelden aan.

Mobiele telefoon (tientallen jaren ontwikkeld door technici), bankpas (ontwikkeld en getest door technici) en de euro (ingevoerd met hulp van de beste economen) zijn natuurlijk stuk voor stuk zeer andere dingen dan een OV-chipkaart, die door 'beleidsmedewerkers' gekopieerd is uit Hong Kong, en vervolgens met wat geblader in een catalogus voor extra onderdelen in elkaar is gevrot. Verder deed men in het gehele proces geen testen, anders was men er wel achter gekomen dat het zeer onveilig was.
Toch blijft het apart dat de aanvangsfouten (3 jaar oud inmiddels, wie biedt meer?) er dus nog steeds in zitten.
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65476184
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:21 schreef Yildiz het volgende:
Kijken hoe blij Aarts is, als onverhoopt zijn OV-chippas geplunderd blijkt te zijn, net als hij in wil checken en slechts 5 minuten de tijd heeft om zijn tram te halen. Dan kun je natuurlijk niet meer in de rij staan, je oude pas laten blokkeren, een nieuwe aanvragen, die betalen en rennen naar je tram in 5 minuten.
Kijken hoe blij jij bent als je papieren abbo en paspoort zijn gerold als je net de tram in wilt stappen.

Ownee, dat gebeurd natuurlijk nooit. Dat je chipkaart gehackt en daardoor onbruikbaar wordt is wel al een dagelijks probleem
pi_65476208
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Toch blijft het apart dat de aanvangsfouten (3 jaar oud inmiddels, wie biedt meer?) er dus nog steeds in zitten.
Heeft iemand daar een verklaring voor?
In Londen hebben ze 7 jaar over de invoering gedaan. We zijn nog niet eens op de helft.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:37:47 #31
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65476217
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Je blijft zeuren om de voordelen, wordt jou getoond wat veel mensen een voordeel vinden, is het weer niet goed.

Waarom doe je koste wat het kost negatief over de kaart? Werk je bij een strippenkaart drukker ofzo?
Dan had ik jaren geleden al een wel werkende ov-chipkaart uitgevonden...
Kom op, het idee is leuk (en dat zullen de meeste hier ook beamen), maar de uitvoering is ronduit belachelijk. Hij wordt voor veel mensen duurder (maar dat kan je vaak pas achteraf zien, als het al kan), de poortjes vertonen te veel problemen, je privacy wordt zwaar geschonden (al maakt jou dat geen ene bal uit, veel andere mensen gelukkig wel): er is dus gewoon nog zo veel te verbeteren dat van het begin af aan verkeerd is gegaan maar nog steeds niet is opgepakt.
Waarom doe je koste wat kost positief over de kaart? Werk je bij een chipkaartdrukker ofzo?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65476243
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:27 schreef macca728 het volgende:
hahaha Snowgoon ziet zelf blijkbaar geen voordelen, moet OV fietsers erbij halen.

Dat die bestaan

moeten fietsers dubbel inchecken ? voor hunzelf en voor de fiets ?
Flikker toch op clown. Ik heb jou al vaak zat de voordelen in mijn ogen laten zien. Maar je toont steeds weer aan dat je geen enkel voordeel wilt zien en alleen maar op die kaart wilt zeiken.
pi_65476305
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:37 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Dan had ik jaren geleden al een wel werkende ov-chipkaart uitgevonden...
Kom op, het idee is leuk (en dat zullen de meeste hier ook beamen), maar de uitvoering is ronduit belachelijk. Hij wordt voor veel mensen duurder (maar dat kan je vaak pas achteraf zien, als het al kan), de poortjes vertonen te veel problemen, je privacy wordt zwaar geschonden (al maakt jou dat geen ene bal uit, veel andere mensen gelukkig wel): er is dus gewoon nog zo veel te verbeteren dat van het begin af aan verkeerd is gegaan maar nog steeds niet is opgepakt.
Waarom doe je koste wat kost positief over de kaart? Werk je bij een chipkaartdrukker ofzo?
En voor veel mensen wordt het goedkoper.
Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.

Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
pi_65476313
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:38 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Flikker toch op clown. Ik heb jou al vaak zat de voordelen in mijn ogen laten zien. Maar je toont steeds weer aan dat je geen enkel voordeel wilt zien en alleen maar op die kaart wilt zeiken.
HAHAHA ja snelheid terwijl je aantoonbaar meer handelingen moet verrichten tov nu vaak niets voor abonnementhouders
pi_65476342
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En voor veel mensen wordt het goedkoper.
Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.

Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
voor de meeste mensen wordt het DUURDER
nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
pi_65476380
hoeveel ervaring heb jij al Snowgoon. 1 ritje ?
pi_65476388
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef macca728 het volgende:

[..]

HAHAHA ja snelheid terwijl je aantoonbaar meer handelingen moet verrichten tov nu vaak niets voor abonnementhouders
Niet alle OV reizigers zijn abbo houders.
En in tram en bus moet men nu ook nog steeds abbo laten zien. Dat zijn 2 van de 3 vervoersmiddelen van de RET. En bij de Metro zijn vaak controles.
Dus het is helemaal niet zo dat ze vaak die kaart in de zak kunnen laten.
pi_65476423
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

voor de meeste mensen wordt het DUURDER
nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
pi_65476446
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:30 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Deze club?

ja

ik durf dit jaar niet lid te worden ze zijn zo up to date met hun website dat ik niet weet wat het in 2009 wel gaat kosten.
quote:
http://www.mijn-ov.nl/m/inschrijven.php

Vul onderstaand formulier in om lid van Mijn-OV te worden.
Dit is voor jou gratis in 2008
Opzeggen kan op ieder moment zonder opzegtermijn.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:45:57 #40
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65476451
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:

[..]

En voor veel mensen wordt het goedkoper.
Nee.
quote:
Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
Die ene test die ik er aan waagde, faalde het systeem feilloos...
En dat na drie jaar testen...
quote:
Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.
Laten we het netjes houden aub.
Mijn privacy wordt zwaar geschonden, dat jij aan de jouwe niet veel waarde hecht moet jij weten.
quote:
Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
Vind je het ook niet frappant dat na 3 jaar testen nog steeds dezelfde fouten in het systeem zitten? Als die kaart zo'n succes moet worden, dan hadden ze die fouten toch kunnen aanpakken? Waarom gebeurt dat niet?
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_65476549
dat snapt Snowgoon niet

dat dezelfde fouten blijven gebeuren na 3 jaar testen.
In de metro gaat het meestal goed, dat klopt, al zijn er nog steeds falende poortjes, poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

Bussen en tram is het nog steeds chaos, zeker in bussen
pi_65476567
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:45 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Nee.
[..]

Die ene test die ik er aan waagde, faalde het systeem feilloos...
En dat na drie jaar testen...
[..]

Laten we het netjes houden aub.
Mijn privacy wordt zwaar geschonden, dat jij aan de jouwe niet veel waarde hecht moet jij weten.
[..]

Vind je het ook niet frappant dat na 3 jaar testen nog steeds dezelfde fouten in het systeem zitten? Als die kaart zo'n succes moet worden, dan hadden ze die fouten toch kunnen aanpakken? Waarom gebeurt dat niet?
Want?
2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?

Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
Tot zover jouw geloofwaardigheid

Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen

Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
pi_65476615
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef macca728 het volgende:
dat snapt Snowgoon niet

dat dezelfde fouten blijven gebeuren na 3 jaar testen.
In de metro gaat het meestal goed, dat klopt, al zijn er nog steeds falende poortjes, poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

Bussen en tram is het nog steeds chaos, zeker in bussen
Nou dat probleem van poortjes die niet opengaan met je strippenkaart is overmorgen toch echt een probleem van de reiziger, niet van de RET.
Zullen we dat probleem alvast afstrepen
pi_65476619
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Want?
2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?

Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
Tot zover jouw geloofwaardigheid

Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen

Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
jij met je 3 strippen en 2 haltes, ja alleen voor die mensen wordt het goedkoper TENZIJ ze binnen 1,5 terug reisden, dan wordt het ook fors duurder
pi_65476652
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Nou dat probleem van poortjes die niet opengaan met je strippenkaart is overmorgen toch echt een probleem van de reiziger, niet van de RET.
Zullen we dat probleem alvast afstrepen
poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

LUISTER NOU EENS

POORTJES DIE ALLEEN VOOR CHIPKAART GEBRUIKT WORDEN WEIGEREN DIENST, NIET DIE VOOR DUBBEL GEBRUIK

jij werkt echt bij de RET he, die luisteren ook al zo slecht
pi_65476738
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:

[..]

poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN

LUISTER NOU EENS

POORTJES DIE ALLEEN VOOR CHIPKAART GEBRUIKT WORDEN WEIGEREN DIENST, NIET DIE VOOR DUBBEL GEBRUIK

jij werkt echt bij de RET he, die luisteren ook al zo slecht
Ik denk dat het ook aan jouw manier van dingen uitleggen ligt
Net ook al. Ik en iemand anders hadden het over kaartlezers en jij gaat ineens over pin automaten zeuren
pi_65476767
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef macca728 het volgende:

[..]

jij met je 3 strippen en 2 haltes, ja alleen voor die mensen wordt het goedkoper TENZIJ ze binnen 1,5 terug reisden, dan wordt het ook fors duurder
3 strippen 2 haltes is het meest duidelijke nadeel van het strippenkaart systeem. Het zou jou toch moeten aanspreken aangezien jij alles zo goedkoop mogelijk wil!

En hoeveel mensen maken gebruik van binnen 1 of 1,5 uur terugreizen?
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:58:23 #48
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_65476791
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Want?
2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?
Er zijn al eerder voorbeelden gegeven dat het duurder wordt voor veel mensen, zoek ze maar op (als in: doe eens wat moeite zonder dat zelf telkens alleen van anderen te vragen)
quote:
Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
Ik wist van de problemen en die blijken waar te zijn. Hoeveel meer testen moet je doen? Net zo lang tot het volgens de statistieken wel 'zou werken' ?
quote:
Tot zover jouw geloofwaardigheid
Laten we daar eens over beginnen...
quote:
Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen
Pinpas is in het vorige topic redelijk goed uitgelegd dat dat veel minder inbreuk maakt op je privacy.
GSM is voor een deel waar, maar redelijk eenvoudig te doen: je zet je telefoon uit. Maar voor het OV zou dit betekenen dat mensen of duurder(!) of niet met het OV gaan, dat is best wel tegenstrijdig voor openbaar vervoer, niet?
quote:
Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
Het ligt niet aan de twee systemen naast elkaar (kijk maar naar Parijs waar ze een paar jaar uittrekken voor de volledige invoer, dus ook 2 systemen naast elkaar)
3 jaar testtraject is voor mij goed genoeg (verdorie, veel ontwikkelaars zouden van zo'n termijn dromen)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  dinsdag 27 januari 2009 @ 23:58:45 #49
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_65476802
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
Zucht.
quote:
Duurder uit

Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.

Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.

Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
Frans Mensonides.

Een strip kost inmiddels 48 cent, maar de ov-chipkaart is nog steeds feitelijk en onomstotelijk duurder. Alleen voor mensen die toevallig net op een zonegrens zitten, kan het wel eens gunstig uitvallen, maar dat is echt een zeer klein percentage.

En ja, dit heb je allemaal al kunnen lezen, want dit heb ik in deel 5 ook al gepost, maar ik heb het idee dat je langetermijngeheugen nogal kapot is. Misschien kun je eens naar de neuroloog? Schrijf het dan wel in je agenda voor je het drie posts later alweer vergeten bent.
pi_65476804
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_door_ov-chip__.html
En tot morgen dan komen we nog dichter bij dag XXX dat we gaan zien hoe het gaat functioneren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')