Je blijft zeuren om de voordelen, wordt jou getoond wat veel mensen een voordeel vinden, is het weer niet goed.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:22 schreef macca728 het volgende:
De snelheid waarmee met de nieuwe pas kan worden gereisd en het overzicht in de kosten van de chipkaart worden als belangrijke voordelen gezien. Een op de vijf reizigers (18 procent) liet weten geen enkel voordeel te zien. De ondervraagden van Mijn-OV noemen de privacy (20 procent) en de storingsgevoeligheid (32 procent), vooral bij het in- en uitchecken bij de poortjes, als mogelijke nadelen.
hahaha overzicht in de kosten ? wat betekent dat in godsnaam.
snelheid hebben we het al eerder over gehad, zie boven voor de abonnementhouders
Toch blijft het apart dat de aanvangsfouten (3 jaar oud inmiddels, wie biedt meer?) er dus nog steeds in zitten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:32 schreef Yildiz het volgende:
Verder haalt van Aarts natuurlijk de verkeerde voorbeelden aan.
Mobiele telefoon (tientallen jaren ontwikkeld door technici), bankpas (ontwikkeld en getest door technici) en de euro (ingevoerd met hulp van de beste economen) zijn natuurlijk stuk voor stuk zeer andere dingen dan een OV-chipkaart, die door 'beleidsmedewerkers' gekopieerd is uit Hong Kong, en vervolgens met wat geblader in een catalogus voor extra onderdelen in elkaar is gevrot. Verder deed men in het gehele proces geen testen, anders was men er wel achter gekomen dat het zeer onveilig was.
Kijken hoe blij jij bent als je papieren abbo en paspoort zijn gerold als je net de tram in wilt stappen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:21 schreef Yildiz het volgende:
Kijken hoe blij Aarts is, als onverhoopt zijn OV-chippas geplunderd blijkt te zijn, net als hij in wil checken en slechts 5 minuten de tijd heeft om zijn tram te halen. Dan kun je natuurlijk niet meer in de rij staan, je oude pas laten blokkeren, een nieuwe aanvragen, die betalen en rennen naar je tram in 5 minuten.
In Londen hebben ze 7 jaar over de invoering gedaan. We zijn nog niet eens op de helft.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Toch blijft het apart dat de aanvangsfouten (3 jaar oud inmiddels, wie biedt meer?) er dus nog steeds in zitten.
Heeft iemand daar een verklaring voor?
Dan had ik jaren geleden al een wel werkende ov-chipkaart uitgevonden...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Je blijft zeuren om de voordelen, wordt jou getoond wat veel mensen een voordeel vinden, is het weer niet goed.
Waarom doe je koste wat het kost negatief over de kaart? Werk je bij een strippenkaart drukker ofzo?
Flikker toch op clown. Ik heb jou al vaak zat de voordelen in mijn ogen laten zien. Maar je toont steeds weer aan dat je geen enkel voordeel wilt zien en alleen maar op die kaart wilt zeiken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:27 schreef macca728 het volgende:
hahaha Snowgoon ziet zelf blijkbaar geen voordelen, moet OV fietsers erbij halen.
Dat die bestaan
moeten fietsers dubbel inchecken ? voor hunzelf en voor de fiets ?
En voor veel mensen wordt het goedkoper.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:37 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Dan had ik jaren geleden al een wel werkende ov-chipkaart uitgevonden...
Kom op, het idee is leuk (en dat zullen de meeste hier ook beamen), maar de uitvoering is ronduit belachelijk. Hij wordt voor veel mensen duurder (maar dat kan je vaak pas achteraf zien, als het al kan), de poortjes vertonen te veel problemen, je privacy wordt zwaar geschonden (al maakt jou dat geen ene bal uit, veel andere mensen gelukkig wel): er is dus gewoon nog zo veel te verbeteren dat van het begin af aan verkeerd is gegaan maar nog steeds niet is opgepakt.
Waarom doe je koste wat kost positief over de kaart? Werk je bij een chipkaartdrukker ofzo?
HAHAHA ja snelheid terwijl je aantoonbaar meer handelingen moet verrichten tov nu vaak niets voor abonnementhoudersquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:38 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Flikker toch op clown. Ik heb jou al vaak zat de voordelen in mijn ogen laten zien. Maar je toont steeds weer aan dat je geen enkel voordeel wilt zien en alleen maar op die kaart wilt zeiken.
voor de meeste mensen wordt het DUURDERquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En voor veel mensen wordt het goedkoper.
Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.
Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
Niet alle OV reizigers zijn abbo houders.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef macca728 het volgende:
[..]
HAHAHA ja snelheid terwijl je aantoonbaar meer handelingen moet verrichten tov nu vaak niets voor abonnementhouders
Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
voor de meeste mensen wordt het DUURDER
nogmaals waarom worden die gegevens dan 7 jaar opgeslagen, nog steeds geen goede reden gehoord
jaquote:
quote:http://www.mijn-ov.nl/m/inschrijven.php
Vul onderstaand formulier in om lid van Mijn-OV te worden.
Dit is voor jou gratis in 2008
Opzeggen kan op ieder moment zonder opzegtermijn.
Nee.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:40 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En voor veel mensen wordt het goedkoper.
Die ene test die ik er aan waagde, faalde het systeem feilloos...quote:Hoevaak heb jij problemen gehad in Rotterdam?
Laten we het netjes houden aub.quote:Privacy wordt niet zwaar geschonden, je lult uit je nek.
Vind je het ook niet frappant dat na 3 jaar testen nog steeds dezelfde fouten in het systeem zitten? Als die kaart zo'n succes moet worden, dan hadden ze die fouten toch kunnen aanpakken? Waarom gebeurt dat niet?quote:Ik doe niet koste wat het kost positief. Ik zie ook wel dat het nog niet soepel gaat en dat er dingen te verbeteren zijn. Maar ik geef het systeem wel een kans en ga niet bij voorbaat op alle slakken wagonladingen zout leggen.
Want?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:45 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Die ene test die ik er aan waagde, faalde het systeem feilloos...
En dat na drie jaar testen...
[..]
Laten we het netjes houden aub.
Mijn privacy wordt zwaar geschonden, dat jij aan de jouwe niet veel waarde hecht moet jij weten.
[..]
Vind je het ook niet frappant dat na 3 jaar testen nog steeds dezelfde fouten in het systeem zitten? Als die kaart zo'n succes moet worden, dan hadden ze die fouten toch kunnen aanpakken? Waarom gebeurt dat niet?
Nou dat probleem van poortjes die niet opengaan met je strippenkaart is overmorgen toch echt een probleem van de reiziger, niet van de RET.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef macca728 het volgende:
dat snapt Snowgoon niet
dat dezelfde fouten blijven gebeuren na 3 jaar testen.
In de metro gaat het meestal goed, dat klopt, al zijn er nog steeds falende poortjes, poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN
Bussen en tram is het nog steeds chaos, zeker in bussen
jij met je 3 strippen en 2 haltes, ja alleen voor die mensen wordt het goedkoper TENZIJ ze binnen 1,5 terug reisden, dan wordt het ook fors duurderquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Want?
2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?
Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
Tot zover jouw geloofwaardigheid
Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen
Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEENquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nou dat probleem van poortjes die niet opengaan met je strippenkaart is overmorgen toch echt een probleem van de reiziger, niet van de RET.
Zullen we dat probleem alvast afstrepen
Ik denk dat het ook aan jouw manier van dingen uitleggen ligtquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:52 schreef macca728 het volgende:
[..]
poortjes die je niet kan openen met strippenkaart maar met OV chipkaart ALLEEN
LUISTER NOU EENS
POORTJES DIE ALLEEN VOOR CHIPKAART GEBRUIKT WORDEN WEIGEREN DIENST, NIET DIE VOOR DUBBEL GEBRUIK
jij werkt echt bij de RET he, die luisteren ook al zo slecht
3 strippen 2 haltes is het meest duidelijke nadeel van het strippenkaart systeem. Het zou jou toch moeten aanspreken aangezien jij alles zo goedkoop mogelijk wil!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:51 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij met je 3 strippen en 2 haltes, ja alleen voor die mensen wordt het goedkoper TENZIJ ze binnen 1,5 terug reisden, dan wordt het ook fors duurder
Er zijn al eerder voorbeelden gegeven dat het duurder wordt voor veel mensen, zoek ze maar op (als in: doe eens wat moeite zonder dat zelf telkens alleen van anderen te vragen)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:49 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Want?
2 haltes reizen en 3 strippen betalen is goedkoper dan datzelfde stuk met de chipkaart?
Ik wist van de problemen en die blijken waar te zijn. Hoeveel meer testen moet je doen? Net zo lang tot het volgens de statistieken wel 'zou werken'quote:Je hebt het 1 keer getest en oordeeld meteen dat het helemaal niet werkt en ook nooit gaat werken
Laten we daar eens over beginnen...quote:Tot zover jouw geloofwaardigheid
Pinpas is in het vorige topic redelijk goed uitgelegd dat dat veel minder inbreuk maakt op je privacy.quote:Jouw privacy wordt minder zwaar geschonden dan wanneer je van je GSM of pinpas gebruik maakt. En als je daar zo'n moeite mee hebt kun je ook anoniem reizen
Het ligt niet aan de twee systemen naast elkaar (kijk maar naar Parijs waar ze een paar jaar uittrekken voor de volledige invoer, dus ook 2 systemen naast elkaar)quote:Er zijn meer dan genoeg fouten aangepakt. Het systeem wordt niet zomaar ingevoerd en het systeem is ook nog niet 100% foutenvrij. Er is niemand die dat beweerd. Maar er moet gewoon een keer een goed testtraject zijn. En dat kan niet zolang er twee systemen tegelijk draaien.
Zucht.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
Frans Mensonides.quote:Duurder uit
Ik zette een Felix Meurders-bril op en sloeg aan het rekenen, als zo’n echte Nederlandse kritische consument, die zijn dubbeltjes zorgvuldig wil omdraaien. Een strippenkaart kost thans 44 cent per strip, als ik even uitga van reizen volgens voltarief op een 45-strippenkaart. Het basistarief bedraagt dus 44 cent; voor elke zone waarin je reist, betaal je ook 44 cent.
Voor een rit in één zone (inclusief eventuele overstap binnen een uur) betaal je dus 88 cent, hoe kort of lang die rit ook is. Straks met de Chipkaart pakt een rit van maximaal 1900 meter goedkoper uit (0,67+ 19*1,1= 87,9). Wie 2 kilometer of meer reist, is duurder uit. Nu reis ik zelden minder dan 2 kilometer met de stadsbus; dan ga ik liever lopen. De reiziger binnen één zone zal onder de OV-chipkaart vast en zeker meer geld in het laatje brengen dan nu.
Hetzelfde geldt voor de lange-afstandsreiziger. Op lange streeklijnen, zoals Connexxion lijn 133, die ik vorige week nam, kom je gemiddeld om de 4,5 kilometer een zonegrens tegen; die afstand is wettelijk vastgelegd bij de introductie van het zonesysteem in de jaren 70. Zo’n gemiddelde zone kost de reiziger thans 44 cent, maar straks 45*1,1=49,5 cent, een tariefsverhoging van ruim 10%. Ook het basistarief, om de bus alleen maar te mogen betreden, is in het OV-chipkaarttijdperk hoger dan nu: 67 tegen 44 cent, zoals gezegd.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)_door_ov-chip__.htmlquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Onderbouw die stelling is dat het voor de meeste mensen duurder wordt. Rekenvoorbeelden graag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |