quote:
In de loop van het draadje zijn de werknemers van 2% naar 3% gegaan en de werkgevers van +100% naar -50%.quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:26 schreef Boze_Appel het volgende:
EchtGaaf, heb je alvast taart besteld voor as. maandag?
Bedrijfsgoddelijken verdienen WEER veel MEER!!
Ik voorspel dit:quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
In de loop van het draadje zijn de werknemers van 2% naar 3% gegaan en de werkgevers van +100% naar -50%.
Het is NIET EERLIJK!
Wat zet je in?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik voorspel dit:
2014: CEO + 40% , werknemers 3,5%
Jammer dat die plaatjes nooit compleet worden door obscure belastingvoordeeltjes e.d.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:40 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik voorspel dit:
2014: CEO + 40% , werknemers 3,5%
Hou nou toch op zeg... Benoem ze maar. Gaat je niet lukken in dezen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:54 schreef Tup het volgende:
Jammer dat die plaatjes nooit compleet worden door obscure belastingvoordeeltjes e.d.
Steek die maar in je zak, DS4quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:43 schreef Montov het volgende:
Een beetje ontopic blijven graag.
Je zou ook een goede fles wijn of een borrel kunnen inzetten?quote:
Ik leg mijn verantwoording aan hogere autoriteiten af.quote:
Voor mij is het geen gokken. Gewoon geld afnemen van armeren...quote:
Dat is net zo onbijbels. Een goede fles wijn of een borrel vertegenwoordigen ook geld.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:05 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Je zou ook een goede fles wijn of een borrel kunnen inzetten?
Heb jij daar geen moeite mee als eigen baas zijnde?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:06 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik leg mijn verantwoording aan hogere autoriteiten af.
Jij zou moeten begrijpen dat hiermee De Here wordt bedoeld...quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Heb jij daar geen moeite mee als eigen baas zijnde?![]()
Vaak hebben eigen ondernemers moeite met gezag..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
Nouja, speculeren dan. Op een (on)waarschijnlijkheid. Ik zal je verklappen dat ik nooit meedoe aan kansspelen. Ook omdat het geluk met de domme isquote:
Of werknemers uitbuitenquote:Gewoon geld afnemen van armeren...
Voor mij is het ook geen speculatie hoor...quote:
Het schijnt dat ik niet eerlijk aan mijn geld gekomen kan zijn, mijn werknemers per definitie uit buit en steel van de armeren.quote:Of werknemers uitbuiten![]()
![]()
quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij zou moeten begrijpen dat hiermee De Here wordt bedoeld...
En indien daarnaar gevraagd als grap de vrouw... Nou ja... grap...
Wat snap je er niet aan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof dat ik nu maar even een sterke bak koffie neem.
Jij kan dus in de toekomst kijken? Jij weet wat de salarisontwikkeling van CEO na 2010 is?quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Voor mij is het ook geen speculatie hoor...
[..]
Benieuwd wie de bron is, want ik heb dat nooit gezegd.quote:Het schijnt dat ik niet eerlijk aan mijn geld gekomen kan zijn, mijn werknemers per definitie uit buit en steel van de armeren.
quote:Heb medelijden met me...
De laatste zin iig.....als grap de vrouw ?? Context. Maar ja, ik ben niet echt wakker geloof ik. Of niet in vorm.quote:
Nee, maar ik zeg dat jij geen gelijk gaat krijgen. Dus bij iedere afwijking (en ik neem achter de komma mee) krijg ik uitbetaald. Dat leek mij wel zo "eerlijk".quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:17 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij kan dus in de toekomst kijken? Jij weet wat de salarisontwikkeling van CEO na 2010 is?
Nee, er zijn figuren die het wel zo bot doen, jij bent net iets minder scherp daarin... Ik bedoelde jou ook niet. Toch geinig dat je je aangesproken voelde.quote:Benieuwd wie de bron is, want ik heb dat nooit gezegd.
Omdat met de hogere autoriteit god bedoeld wordt is het grappig als je dan zegt "nee, ik bedoelde mijn vrouw".quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
De laatste zin iig.....als grap de vrouw ?? Context. Maar ja, ik ben niet echt wakker geloof ik. Of niet in vorm.
Natuurlijk, jij kan zo veel zeggen. Maar wees ff "eerlijk" (quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:46 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, maar ik zeg dat jij geen gelijk gaat krijgen.
Geldwolfquote:Dus bij iedere afwijking (en ik neem achter de komma mee) krijg ik uitbetaald.
Wat heb jij nu in 1 keer met die "quotes"?quote:Dat leek mij wel zo "eerlijk".
Nou, dat laatste is niet zo raar in deze context....Ik kan met dat beetje info dat ik over je heb niet oordelen of jij eerlijk zaken doet. Ook niet of je goed voor je personeel bent enzo. Uiteraard hoop ik dat wel. Het blijft mensenwerk. Goed werkgeverschap is maar alles.quote:Nee, er zijn figuren die het wel zo bot doen, jij bent net iets minder scherp daarin... Ik bedoelde jou ook niet. Toch geinig dat je je aangesproken voelde.
Ik was niet echt wakker, het lag aan mij.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:47 schreef DS4 het volgende:
[..]
Omdat met de hogere autoriteit god bedoeld wordt is het grappig als je dan zegt "nee, ik bedoelde mijn vrouw".
Na uitleg zal het wel helemaal niet meer grappig zijn vermoed ik...
quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:27 schreef EchtGaaf het volgende:
had jij de kredietcrisis (in deze mate) voorspeld?
Gewoon, ik maak de bandbreedte van jouw gelijk zo klein dat je feitelijk geen gelijk kan krijgen.quote:Waarop baseer jij mijn ongelijk? Want naar die argumenten ben ik wel zeer benieuwd.
Geen draai. Ik heb altijd gezegd: ik wil winnen.quote:Jij was toch niet op geld belust? Je maakt nu even een flinke draai: 180graden+n*360graden. Kies zelf de n maar..
![]()
Mijn vrouw heeft zonder meer een goddelijk lichaam...quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:34 schreef EchtGaaf het volgende:
En vergeet niet dat vrouwen "goddelijk" kunnen zijn.
Waarom zou het bij ons ook anders zijn? Buitenshuis mag ik de baas spelen... Maar ook dat is nu eenmaal hoe het werkt.quote:En je wilt niet weten hoe vaak vrouwen de broek thuis aan hebben ipv de rok. Ik denk eerlijk gezegd dat het bij jullie ook het geval is.![]()
Ben jij niet fuifduif?quote:Denkt iedereen weer dat ik FuifDuif ben.![]()
Dus geen goede voorspelling gedaan. Dat zou zo ook kunnen zijn voor jouw voorspelling ten aanzien van de mijnequote:Op donderdag 29 januari 2009 14:00 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee, ik had sneller en slimmer ingrijpen van de Amerikaanse overheid verwacht.
[..]
Je ogen dichtknijpen dus voor andermans gelijk. Struisvogeltjes doen dat weer op hun manierquote:Gewoon, ik maak de bandbreedte van jouw gelijk zo klein dat je feitelijk geen gelijk kan krijgen.
[..]
Geef het nou maar toe, geld vind je erg belangrijk.quote:Geen draai. Ik heb altijd gezegd: ik wil winnen.
Lijkt ze op iemand die ik misschien ook ken?quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft zonder meer een goddelijk lichaam...
[..]
Moet ik hieruit begrijpen dat je vrouw thuis inderdaad de baas is?quote:Waarom zou het bij ons ook anders zijn?
Hmmm, ik ken genoeg gevallen waarbij vrouw niet de baas isquote:Buitenshuis mag ik de baas spelen... Maar ook dat is nu eenmaal hoe het werkt.
[..]
Ik zou zeggen, vraag het hem.quote:Ben jij niet fuifduif?
Kennelijk ben je vandaag wat traag van begrip: ik maak jouw bandbreedte zo klein dat jij 1 winstkans hebt en ik 100 miljard winstkansen heb. Begrijp je het nu?quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:56 schreef EchtGaaf het volgende:
Dat zou zo ook kunnen zijn voor jouw voorspelling ten aanzien van de mijne![]()
[..]
Je ogen dichtknijpen dus voor andermans gelijk. Struisvogeltjes doen dat weer op hun manier![]()
Dat lees JIJ tussen de regels door. Misschien wilde je maar 5 cent inzetten... Geloof me, daar raak ik niet van onder de indruk.quote:Geef het nou maar toe, geld vind je erg belangrijk.Dat lees je toch tussen de regels door?
Ik weet niet wie jij allemaal kent.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:00 schreef EchtGaaf het volgende:
Lijkt ze op iemand die ik misschien ook ken?
Grijstinten EG, grijstinten.quote:Moet ik hieruit begrijpen dat je vrouw thuis inderdaad de baas is?
Ik zou het niet eens willen, een volgzaam vrouwtje... Ik heb iemand nodig die mij aan kan. Af en toe moet ik ook met de benen op de grond gezet worden. Dat word ik feitelijk alleen thuis.quote:Hmmm, ik ken genoeg gevallen waarbij vrouw niet de baas isEn niet alleen in SGP gezinnen. Man als hoofd van het gezin?
Dat doe ik toch...quote:Ik zou zeggen, vraag het hem.
Jij kan hooguit een kleinere bandbreedte van mij toelaten. Dat is wat anders dan je feitelijk mijn bandbreedte beperken. Wat jij doet is filteren. Struisvolgeltjes doen dat door hun hoofdje in het zand te stoppen zodat ze de volledige bandbreedte filteren. Dat is nogal subjectief.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kennelijk ben je vandaag wat traag van begrip: ik maak jouw bandbreedte zo klein dat jij 1 winstkans hebt en ik 100 miljard winstkansen heb. Begrijp je het nu?
[..]
Klopt, ik lees. Toch erg opvallend dat je zegt niet op geld belust te zijn. Toch denk ik echt dat het jou voor een belangrijk deel in je leven drijft. Ik veroordeel je niet hoor, ik constateer alleen wat.quote:Dat lees JIJ tussen de regels door.
Nee, ook geen 5 cent. Doe ik uit principe niet.quote:Misschien wilde je maar 5 cent inzetten...
Van 5 cent raak ik ook niet onder de indruk.quote:Geloof me, daar raak ik niet van onder de indruk.
BN-ers die jij en ik vast ken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 22:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik weet niet wie jij allemaal kent.
[..]
Hoe moet ik dat zien, dan? Meestal is er toch eentje echt de baas over de ander. Of is dat bij jullie facultatief?quote:Grijstinten EG, grijstinten.
Feedback is altijd van belang. Maar ik zou er niet aan moeten denken dat je partner je steeds overruled.quote:Ik zou het niet eens willen, een volgzaam vrouwtje... Ik heb iemand nodig die mij aan kan. Af en toe moet ik ook met de benen op de grond gezet worden. Dat word ik feitelijk alleen thuis.
Dat klopt. Ik ken ook SGP-ers waar de vrouw informeel toch wel degelijk de broek aan heeft. En niet zo'n beetje ook.quote:Overigens is het natuurlijk vaak zo dat het lijkt alsof de vrouw volgzaam is.
[..]
Als hij hier meeleest, maar dat weet ik dus niet, dan heb je gelijk. Het zou mij zeer verbazen als je meent dat ik FuifDuif ben. Want ondanks overeenkomsten zijn er ook duidelijke verschillen.quote:Dat doe ik toch...
EG, wat ga je hier toch serieus op in...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 10:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Jij kan hooguit een kleinere bandbreedte van mij toelaten. Dat is wat anders dan je feitelijk mijn bandbreedte beperken. Wat jij doet is filteren. Struisvolgeltjes doen dat door hun hoofdje in het zand te stoppen zodat ze de volledige bandbreedte filteren. Dat is nogal subjectief.
Of verkeer je in een soort ambiguïteitsmodus?Ik hoop van niet
![]()
Je bent besmet door Calvijn. Je herkent een grap niet eens meer...quote:
Klopt, ik lees. Toch erg opvallend dat je zegt niet op geld belust te zijn. Toch denk ik echt dat het jou voor een belangrijk deel in je leven drijft. Ik veroordeel je niet hoor, ik constateer alleen wat.
Calvinist!quote:Nee, ook geen 5 cent. Doe ik uit principe niet.
Nee, niemand raakt daarvan onder de indruk in NL...quote:Van 5 cent raak ik ook niet onder de indruk.
Ik heb niet echt dat ik nou zeg: dat is net mijn vrouw. Maar als je jezelf een voorstelling wil maken, blond, blauwe ogen, heel vrouwelijk, dikke tieten, strak edoch geen gratenpakhuis, lange benen, 1 meter 70.quote:
Wij zijn beiden erg onafhankelijk en nemen dus onze vrijheid. Het is niet zoiets als de baas. Maar vrouwen hebben in huis nu eenmaal vaker een mening. Hoewel b.v. de inrichting van de kamer van mij moet beginnen met plaatsing van speakers. En dat krijg ik erdoor, net als de bioscoop in ons nieuwe huis. Het is dus niet zo dat mijn vrouw, die zich werkelijk ergert aan het feit dat de speakers niet in de hoek zijn verstopt, "nee" roept en dat is het dan. Die heb je. Maar een kenau is ze niet. Ik betrek haar wel bij bepaalde zaken. Zoals mijn nieuwe auto, ik twijfel tussen turbo en GT3, mijn vrouw wil geen GT3 (het erge is dat ze uit haar hoofd kan oplepelen dat die auto een spoiler heeft die ze niet mooi vindt, slechts achterwielaandrijving en comfort de deur uit is gemikt), dus wordt het zeer waarschijnlijk een turbo... Maar als ik per sé een GT3 wil, komt er een GT3.quote:Hoe moet ik dat zien, dan? Meestal is er toch eentje echt de baas over de ander. Of is dat bij jullie facultatief?
Dat is dus niet zo. Dat is deels natuurlijk omdat we weinig schaarste hebben. Een goede vriend van mij mocht tot voor kort ook redelijk doen met zijn geld wat hij wilde, maar nu zijn vrouw zwanger is... ja, dan houdt het op met de gadgets.quote:Feedback is altijd van belang. Maar ik zou er niet aan moeten denken dat je partner je steeds overruled.![]()
Dat zijn de ergste... Zo'n lulletje rozewater die een grote bek heeft en als de mensen de deur uit zijn hij een week lang wordt vernederd om maar te laten weten wie het voor het zeggen heeft.quote:Dat klopt. Ik ken ook SGP-ers waar de vrouw informeel toch wel degelijk de broek aan heeft. En niet zo'n beetje ook.
Ook dit was een geintje EG...quote:Als hij hier meeleest, maar dat weet ik dus niet, dan heb je gelijk. Het zou mij zeer verbazen als je meent dat ik FuifDuif ben. Want ondanks overeenkomsten zijn er ook duidelijke verschillen.
Dat heb je nou met getypte tekst. Op de koffie zou dat niet gebeuren hoorquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
EG, wat ga je hier toch serieus op in...
[..]
Mensen kennen mij irl nou niet als humorloos. En denk erom : communicaie is zenden en ontvangen.quote:Je bent besmet door Calvijn. Je herkent een grap niet eens meer...
[..]
Pas op he!quote:Calvinist!
[..]
Dat ligt eraan hoeveel van de muntjes er zijn...quote:Nee, niemand raakt daarvan onder de indruk in NL...
Huur ophalen bij bijstandmoeders das niet makkelijk hoorquote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
En gelukkig worden de topbestuurders van wooncorporaties nu ook aangepakt. Het is toch werkelijk van de zotte dat ze meer verdienen dan de MP?
Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat ze hogerhand te moeten worden aangepakt? Kunnen ze zelf nu niet dat beetje fatsoen opbrengen om maat te houden?
Het is belachelijk dat mensen als jij ze van hogerhand aan willen pakken.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 12:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden dat ze hogerhand te moeten worden aangepakt? Kunnen ze zelf nu niet dat beetje fatsoen opbrengen om maat te houden?
Bestuurders van Bejaardenhuizen en kraamzorginstellingen en Woningbouwverenigingen, militairen moeten in een salarisschaal van de overheid.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is belachelijk dat mensen als jij ze van hogerhand aan willen pakken.
Niet als je wat van een ander afpakt om die gelijkheid tot stand te brengen.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef Tup het volgende:
Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima.
Je mag met Jezus als verlosser iedereen feliciteren.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]
Nog gefeliciteerd EG!
VVD is een hypocriete partij. Geleid door een megadraaikontquote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:40 schreef henkway het volgende:
[..]
Huur ophalen bij bijstandmoeders das niet makkelijk hoor
mag je best 300.000 euro voor hebben
en de VVD wil de corporaties wel nationaliseren, dat is dus 200 miljard gemeenschapsgeld weggeven, gelijk aan de staatsschuld![]()
Ik heb er vooral moeite mee als mensen hier ieder gevoel voor nuance verliezen. En je vervolgens met dooddoeners bestoken als zijnde een communist of jaloers persoon. Ik stel slechts een probleem aan de kaak. Niks meer of minder.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef Tup het volgende:
Er lijkt wel een soort angst te zijn om niet voor "communistisch" te willen worden uitgemaakt. Rechtsere -maar ook PvdAlinkse- debtatrucs zullen niet nalaten om dit woord aan te halen. Onterecht, want voor een fractie van een miljoenenvergoeding kun je prima leven. Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima. En dat is geen jaloezie, dat is niet "mateloos" leven.
Als meer gelijkheid prima is dan kom je uiteindelijk uit op complete gelijkheid.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef Tup het volgende:
Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima.
Hoeft niet, hij streeft naar minder ongelijkheid. Of iig geen groeiende ongelijkheid. Ik denk dat hij dat bedoelt.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef FJD het volgende:
[..]
Als meer gelijkheid prima is dan kom je uiteindelijk uit op complete gelijkheid.
Zolang je geen onderlimiet aangeeft leidt het uiteindelijk tot complete gelijkheid. Een iets duidelijker statement is dus wel gewenst.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoeft niet, hij streeft naar minder ongelijkheid. Of iig geen groeiende ongelijkheid. Ik denk dat hij dat bedoelt.
Met die onderlimiet heb je een punt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Zolang je geen onderlimiet aangeeft leidt het uiteindelijk tot complete gelijkheid. Een iets duidelijker statement is dus wel gewenst.
Weer die avatar, FJD. Denk daar nou eens aan.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 11:32 schreef FJD het volgende:
[..]
Zolang je geen onderlimiet aangeeft leidt het uiteindelijk tot complete gelijkheid. Een iets duidelijker statement is dus wel gewenst.
Lieverd, als je verwacht dat ik bij het kiezen van een avatar me druk maak over wat jij er eventueel van zou kunnen vinden dan ben je nog egocentrischer ingesteld dan ik dacht.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Weer die avatar, FJD. Denk daar nou eens aan.
Lieverd, ik zeg het voor je bestwil. Jij bent toch een academicus? Kies dan iets beter, jij wilt toch ook serieus worden genomenquote:Op donderdag 5 februari 2009 11:26 schreef FJD het volgende:
[..]
Lieverd, als je verwacht dat ik bij het kiezen van een avatar me druk maak over wat jij er eventueel van zou kunnen vinden dan ben je nog egocentrischer ingesteld dan ik dacht.
WTF?quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Weer die avatar, FJD. Denk daar nou eens aan.
Ik wil graag serieus genomen worden op wat ik te melden heb. Niet op welk plaatje ik heb omdat ik toevallig een dolletje heb met vrienden (lees:Ajax vrienden).quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Lieverd, ik zeg het voor je bestwil. Jij bent toch een academicus? Kies dan iets beter, jij wilt toch ook serieus worden genomen
OK. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet weten, he? Maar besef je de dynamiek van plaatje? Eerder die rare paarse clown? Beeldvorimng, weet je wel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik wil graag serieus genomen worden op wat ik te melden heb. Niet op welk plaatje ik heb omdat ik toevallig een dolletje heb met vrienden (lees:Ajax vrienden).
Beschouw het als postitieve feedback. Ik ben iemand die graag waak over niveau en goede zeden.quote:Je kunt je er maar druk om maken zeg.
Je stond in een vorig topic al redelijk touche toen er geroepen werd dat je als gelovige niet zou mogen oordelen maar nu doe je het weer. Je had natuurlijk eerst kunnen vragen waarom ik het plaatje gebruik ipv het direct te veroordelen op basis van evt. beeldvorming.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
OK. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet weten, he? Maar besef je de dynamiek van plaatje? Eerder die rare paarse clown? Beeldvorimng, weet je wel.
Thanks. Koffie over m'n keyboardquote:Ik ben iemand die graag waak over niveau en goede zeden.
Op zijn minst erg discutabel, ik noem het abject in een periode dat het bedrijf door overheid moest worden gered. Ik vind het een onverantwoordelijke uitkomst. Het lijkt erop dat banken gewoon hun oude -van god los gedrag- weer oppakken. Business "as usual"quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:39 schreef FJD het volgende:
ABN Amro verhaal ging ook over mensen met dubbele functies, daar zouden dus dubbele bonussen vandaan kunnen komen.
Dat moet ik nog zien. Het leed zal intussen wel geleden zijn. ik heb er al helemaal geen vertrouwen in als de topman (Zalm) wegkomt met een exorbitant salaris (tov Balkenendenorm) wegkomt.quote:Overigens heeft de OR het algemene beloningsbeleid al "vreemd" genoemd.
Dat wordt op termijn dus prima opgelost in het bedrijf zelf.
Je zou mij eigenlijk moetne bedanken voor mijn opbouwende en goedbedoelde feedbackquote:Kun jij je weer druk maken over een pannenkoek.
Nou gaat gaat wel heel ver. Ik geloof ook dat je niet zo goed bent ingelezen ben als het om de Bijbel gaat.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:42 schreef FJD het volgende:
[..]
Je stond in een vorig topic al redelijk touche toen er geroepen werd dat je als gelovige niet zou mogen oordelen maar nu doe je het weer. Je had natuurlijk eerst kunnen vragen waarom ik het plaatje gebruik ipv het direct te veroordelen op basis van evt. beeldvorming.
[..]
Je raakt opgewonden. Je schiet snel in de emotie, als iemand op je vingers tikt. Het is niet nodigquote:Thanks. Koffie over m'n keyboard![]()
Het willen begrenzen van welvaart zonder enig objectieve reden is per definitie óf jaloezie óf communistisch.quote:Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef Tup het volgende:
Er lijkt wel een soort angst te zijn om niet voor "communistisch" te willen worden uitgemaakt. Rechtsere -maar ook PvdAlinkse- debtatrucs zullen niet nalaten om dit woord aan te halen. Onterecht, want voor een fractie van een miljoenenvergoeding kun je prima leven. Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima. En dat is geen jaloezie, dat is niet "mateloos" leven.
ABN hoefde niet gered te worden door de overheid. Fortis moest gered worden en hebben ABN verkocht aan de Nederlandse overheid.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Op zijn minst erg discutabel, ik noem het abject in een periode dat het bedrijf door overheid moest worden gered.
quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:25 schreef nikk het volgende:
[..]
Het willen begrenzen van welvaart zonder enig objectieve reden is per definitie óf jaloezie óf communistisch.
Het nakomen van contracten en afspraken tussen twee beslissingsbevoegde (rechts)personen is volgens jou abject. Waarvan acte.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:
Op zijn minst erg discutabel, ik noem het abject in een periode dat het bedrijf door overheid moest worden gered. Ik vind het een onverantwoordelijke uitkomst.
Dat is niet Zalm z'n schuld. Dat is Bos z'n schuld, dan had hij iemand aan moeten nemen die het voor de Balkenende norm zou doen.quote:Ergo: President Obama stelde gisteren als eis dat een CEO niet meer mag verienen dan 500.000 dollar als het bedrijf door de overheid wordt geholpen. Zalm krijgt bina het dubbele. Van god los, FJD. Het is een schande!
Zodra die komt zorg ik dat je een bedankje krijgtquote:Je zou mij eigenlijk moeten bedanken voor mijn opbouwende en goedbedoelde feedback
Er zijn veel emoties die ik voel in een 'discussie' met jou maar geloof me, opgewonden zit daar niet bij.quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:49 schreef EchtGaaf het volgende:
Je raakt opgewonden. Je schiet snel in de emotie, als iemand op je vingers tikt. Het is niet nodig
Om een lang verhaal kort te maken; hij vond het niet eerlijk dat ze zoveel zouden verdienen, ook al had hij geen (terecht) geen poot om op te staan.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:09 schreef EchtGaaf het volgende:
Nou DS4, je grote voorbeeld Willem Vermeend deed gisteren een moreel appel tijdens Eenvandaag op de betreffende managers bij ABN. En terecht, het is natuurlijk een gotspe!!
Hij erkende dat juridisch eea lastig is om terug te draaien, en deed om die reden het morele appel. Hij wees de betrokken medewerkers hoe zij het aanzien van de bank schaden. Het publiek vertrouwd banken niet meer, mezelf incluis. Vind je het gek.
Het wangedrag dat leidde tot deze crisis is heen millimeter verandert.
Ook weer iemand die het juridische aspect voor helig verklaard en boven moraliteit stel.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:37 schreef FJD het volgende:
[..]
Het nakomen van contracten en afspraken tussen twee beslissingsbevoegde (rechts)personen is volgens jou abject. Waarvan acte.
[..]
Nog even en je maakt Zalm tot slachtoffer. Nee, hij kon er niets aan doen, het was voor hem verplicht om dat hoge bedrag te incasseren. Het werd hem verboden om het voor minder te doen. Het geeft wederom aan dat Zalm geen enkel gevoel heeft voor de ernstige situatie waarin de bank is terecht gekomen. De bank is genationaliseerd, en het is niet gepast om dan je zakken te gaan vullen.quote:Dat is niet Zalm z'n schuld. Dat is Bos z'n schuld, dan had hij iemand aan moeten nemen die het voor de Balkenende norm zou doen.
[..]
Je doet aan slechte beeldvorming. Jammer dat je zo stronteigenwijs bent. Volgens mij ben jij niet te coachen.quote:Zodra die komt zorg ik dat je een bedankje krijgt
Je hebt heel veel emoties, koppig en driftigquote:Er zijn veel emoties die ik voel in een 'discussie' met jou maar geloof me, opgewonden zit daar niet bij.
Nee, een boze!. Een hele bozequote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:11 schreef Boze_Appel het volgende:
Er is hier maar één morele appel!
Nou, dan ken jij Vermeend niet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken; hij vond het niet eerlijk dat ze zoveel zouden verdienen, ook al had hij geen (terecht) geen poot om op te staan.
Afgunst in een notendop dus.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:36 schreef henkway het volgende:
We willen meer top bonussen, geef die jongens allemaal een miljoen, lang leve de marktwerking
Laat de consumenten maar verrekken.
quote:"Owners of capital will stimulate the working class to buy more of expensive goods, houses and technology, pushing them to take more and more expensive credits, until their debts become unbearable. The unpaid debt will lead to bankruptcy of banks, which will have to be nationalized and state will have to take the road which will eventually lead to communism."
Karl Marx, 1867
Inderdaad.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:30 schreef FJD het volgende:
Whehe leuk stukje idd
Maar goed de grote fout die hij maakt is natuurlijk dat hij mensen geen eigen verantwoordelijkheid toekent. Alsof bedrijven een individu dwingen om iets te kopen en daarvoor schulden aan te gaan.
Het systeem is ook totaal bedorven. Die topsalarissen vormen de voedingsbodem voor de huidige crisis.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 22:36 schreef henkway het volgende:
We willen meer top bonussen, geef die jongens allemaal een miljoen, lang leve de marktwerking
Laat de consumenten maar verrekken.
Het probleem is dat het morele verval in de BREEDTE optreedt. Er valt dus niet zo gek veel meer te kiezen. Zie bijvoorbeeld het kartel mbt brandstoffen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 09:30 schreef FJD het volgende:
Whehe leuk stukje idd
Maar goed de grote fout die hij maakt is natuurlijk dat hij mensen geen eigen verantwoordelijkheid toekent. Alsof bedrijven een individu dwingen om iets te kopen en daarvoor schulden aan te gaan.
Een kartel nog wel?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Het probleem is dat het morele verval in de BREEDTE optreedt. Er valt dus niet zo gek veel meer te kiezen. Zie bijvoorbeeld het kartel mbt brandstoffen.
Jij bent liever naïef? Nooit van het überkartel OPEC gehoord?quote:
quote:Bel Kroes eens op dan
Moah...vraag dat maar eens aan MS of Saint Gobain.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:05 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Jij bent liever naïef? Nooit van het überkartel de OPEC gehoord?
[..]
Krijgt slechts mondjesmaat haar vinger achter kartels. Het gebeurt toch wel.
En dat zou voor marktwerking dan weer niet gelden? Hoe correctiemechanismes in theorie zo mooi kunnen werken maar in de praktijk dat nogal eens anders uitpakt? Kartels bijvoorbeeld? En nee kartels ontstaan niet door overheidsoptreden.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 10:40 schreef jpjedi het volgende:
Tussen theorie en praktijk zit altijd een groot gapend gat in het gval van Communisme en ook socialisme.
Kartel wbt productie. Ze spreken af wat ze produceren. Tja volgens de definitie zou je dat een kartel kunnen noemen maar aangezien prijs en productie worden aangepast aan vraag/aanbod op een bepaald moment vind ik het erg ver gaan om de OPEC als een evil kartel te zien. Plus natuurlijk dat je gewoon toe kunt treden en uit kunt treden en het een openbaar orgaan is. Heel evil iddquote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:07 schreef jpjedi het volgende:
Maar Opec een kartel.. hoe zie jij het dan?
Ze bepalen in gezamenlijkheid de olieproductie en indirect daarmee de prijs. Nogal duidelijk dat dit het vrije marktmechanisme danig vervuild. Hoef je geen econoom voor te zijn.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:07 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar Opec een kartel.. hoe zie jij het dan?
Isn't it ironicquote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:14 schreef EchtGaaf het volgende:
Nogal duidelijk dat dit het vrije marktmechanisme danig vervuild.
Zoals ik in mij reply aan jpjedi al aangaf sturen ze indirect de prijs door afspraken te maken mbt de productiecapaciteit.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:11 schreef FJD het volgende:
[..]
Kartel wbt productie. Ze spreken af wat ze produceren. Tja volgens de definitie zou je dat een kartel kunnen noemen maar aangezien prijs en productie worden aangepast aan vraag/aanbod op een bepaald moment vind ik het erg ver gaan om de OPEC als een evil kartel te zien. Plus natuurlijk dat je gewoon toe kunt treden en uit kunt treden en het een openbaar orgaan is. Heel evil idd
Ja want communisme en socialisme zijn nooit anders uitgepakt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
En dat zou voor marktwerking dan weer niet gelden? Hoe correctiemechanismes in theorie zo mooi kunnen werken maar in de praktijk dat nogal eens anders uitpakt? Kartels bijvoorbeeld? En nee kartels ontstaan niet door overheidsoptreden.
MARKT! wij willen het er voor gevenquote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Zoals ik in mij reply aan jpjedi al aangaf sturen ze indirect de prijs door afspraken te maken mbt de productiecapaciteit.
Om je uit je naïviteit te helpen dit: toen er van de zomer de olieprijs tot recordhoogte steeg maakten ze geen aanstalten om de productie te verhogen. Ze hielden het te kort gewoon zoveel mogelijk in stand. Ze vonden die extreem hoge olieprijs wel best.....Ze wisten echter niet zo gauw de productie te knijpen toen de prijs ineens zakte
Jij maakt hrt ironisch. Al was het maar alleen door je overdadig gebruik van de smileys. En je geeft weer blijkt maar half mijn topics te lezen, want ik het het vrij marktmechanisme nooit in de volle breedte afgekeurd.Ik heb wel altijd gezegd dat ik het instrument niet geschikt vind om daar menselijk kapitaal ermee te reguleren.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:16 schreef FJD het volgende:
[..]
Isn't it ironicIemand die voortdurend schreeuwt om overheidsingrijpen klaagt nu over het vervuilen van het vrije marktmechanisme
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |