abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65673838
quote:
Op maandag 2 februari 2009 20:08 schreef Boze_Appel het volgende:
[ afbeelding ]

Nog gefeliciteerd EG!
Je mag met Jezus als verlosser iedereen feliciteren.
pi_65673908
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:40 schreef henkway het volgende:

[..]

Huur ophalen bij bijstandmoeders das niet makkelijk hoor
mag je best 300.000 euro voor hebben

en de VVD wil de corporaties wel nationaliseren, dat is dus 200 miljard gemeenschapsgeld weggeven, gelijk aan de staatsschuld
VVD is een hypocriete partij. Geleid door een megadraaikont
pi_65674029
quote:
Op maandag 2 februari 2009 15:37 schreef Tup het volgende:
Er lijkt wel een soort angst te zijn om niet voor "communistisch" te willen worden uitgemaakt. Rechtsere -maar ook PvdAlinkse- debtatrucs zullen niet nalaten om dit woord aan te halen. Onterecht, want voor een fractie van een miljoenenvergoeding kun je prima leven. Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima. En dat is geen jaloezie, dat is niet "mateloos" leven.
Ik heb er vooral moeite mee als mensen hier ieder gevoel voor nuance verliezen. En je vervolgens met dooddoeners bestoken als zijnde een communist of jaloers persoon. Ik stel slechts een probleem aan de kaak. Niks meer of minder.

Waar is trouwens DS4? Weekendje weg mag wel van mij als hij maar bij me afmeldt.
pi_65675398
quote:
Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima.
Als meer gelijkheid prima is dan kom je uiteindelijk uit op complete gelijkheid.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_65685170
quote:
Op maandag 2 februari 2009 22:34 schreef FJD het volgende:

[..]

Als meer gelijkheid prima is dan kom je uiteindelijk uit op complete gelijkheid.
Hoeft niet, hij streeft naar minder ongelijkheid. Of iig geen groeiende ongelijkheid. Ik denk dat hij dat bedoelt.
pi_65686215
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Hoeft niet, hij streeft naar minder ongelijkheid. Of iig geen groeiende ongelijkheid. Ik denk dat hij dat bedoelt.
Zolang je geen onderlimiet aangeeft leidt het uiteindelijk tot complete gelijkheid. Een iets duidelijker statement is dus wel gewenst.
pi_65687053
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Zolang je geen onderlimiet aangeeft leidt het uiteindelijk tot complete gelijkheid. Een iets duidelijker statement is dus wel gewenst.
Met die onderlimiet heb je een punt.
Maar een complete gelijkheid is sowieso nogal hypothetisch.

Ik pleit ervoor dar verschillen niet groter worden. Dat is helaas wel het geval.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:40:21 #158
212757 Fajarowicz
1.d4 pf6 2.c4 e5!
pi_65688381
Waarom is geld als omgevingsfactor een legitiem argument ter motivatie van personeel/topmannen en voor de beste mensen willen behouden?

Waarom is een bepaalde sociale achtergrond als omgevingsfactor geen legitiem argument voor mensen die niet mee kunnen komen in de maatschappij? (Want dan is voor velen hier eigen verantwoordelijkheid leidend en niet de omgevingsfactoren)
pi_65760261
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:32 schreef FJD het volgende:

[..]

Weer die avatar, FJD. Denk daar nou eens aan.

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 05-02-2009 11:17:39 ]
pi_65760662
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:
Lieverd, als je verwacht dat ik bij het kiezen van een avatar me druk maak over wat jij er eventueel van zou kunnen vinden dan ben je nog egocentrischer ingesteld dan ik dacht.
pi_65760743
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:26 schreef FJD het volgende:

[..]

Lieverd, als je verwacht dat ik bij het kiezen van een avatar me druk maak over wat jij er eventueel van zou kunnen vinden dan ben je nog egocentrischer ingesteld dan ik dacht.
Lieverd, ik zeg het voor je bestwil. Jij bent toch een academicus? Kies dan iets beter, jij wilt toch ook serieus worden genomen
pi_65760760
En bij ABN Amro leren ze het ook nooit. Echt heel schandalig dit het verhaal over dubbele bonnusen:

http://www.telegraaf.nl/b(...)_bonus__.html?p=19,2

Geen wonder dat mensen alle vertrouwen in banken zo gaan verliezen

Het gegraai gaat maar door.

Werkelijk te gek voor woorden.
pi_65760858
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:10 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

WTF?
  † In Memoriam † donderdag 5 februari 2009 @ 11:32:41 #164
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_65760876
Pannenkoek
Carpe Libertatem
pi_65760969
Een pannenkoek is op z'n tijd best lekker. Dat wel. Maar FJD moet daar niet te koop mee lopen. Ik zou hem heropvoeden als ik zijn coach was.
pi_65761017
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Lieverd, ik zeg het voor je bestwil. Jij bent toch een academicus? Kies dan iets beter, jij wilt toch ook serieus worden genomen
Ik wil graag serieus genomen worden op wat ik te melden heb. Niet op welk plaatje ik heb omdat ik toevallig een dolletje heb met vrienden (lees:Ajax vrienden).

Je kunt je er maar druk om maken zeg.
pi_65761072
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:32 schreef jpjedi het volgende:

[..]

WTF?
En dat is taal van een leidinggevende?

Imfaam en abject.
pi_65761150
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:35 schreef FJD het volgende:

[..]

Ik wil graag serieus genomen worden op wat ik te melden heb. Niet op welk plaatje ik heb omdat ik toevallig een dolletje heb met vrienden (lees:Ajax vrienden).
OK. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet weten, he? Maar besef je de dynamiek van plaatje? Eerder die rare paarse clown? Beeldvorimng, weet je wel.
quote:
Je kunt je er maar druk om maken zeg.
Beschouw het als postitieve feedback. Ik ben iemand die graag waak over niveau en goede zeden.
pi_65761153
ABN Amro verhaal ging ook over mensen met dubbele functies, daar zouden dus dubbele bonussen vandaan kunnen komen.

Overigens heeft de OR het algemene beloningsbeleid al "vreemd" genoemd. Dat wordt op termijn dus prima opgelost in het bedrijf zelf. Kun jij je weer druk maken over een pannenkoek.
pi_65761238
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:39 schreef EchtGaaf het volgende:
OK. Maar ja, dat kan ik natuurlijk niet weten, he? Maar besef je de dynamiek van plaatje? Eerder die rare paarse clown? Beeldvorimng, weet je wel.
Je stond in een vorig topic al redelijk touche toen er geroepen werd dat je als gelovige niet zou mogen oordelen maar nu doe je het weer. Je had natuurlijk eerst kunnen vragen waarom ik het plaatje gebruik ipv het direct te veroordelen op basis van evt. beeldvorming.
quote:
Ik ben iemand die graag waak over niveau en goede zeden.
Thanks. Koffie over m'n keyboard
pi_65761349
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:39 schreef FJD het volgende:
ABN Amro verhaal ging ook over mensen met dubbele functies, daar zouden dus dubbele bonussen vandaan kunnen komen.
Op zijn minst erg discutabel, ik noem het abject in een periode dat het bedrijf door overheid moest worden gered. Ik vind het een onverantwoordelijke uitkomst. Het lijkt erop dat banken gewoon hun oude -van god los gedrag- weer oppakken. Business "as usual"
quote:
Overigens heeft de OR het algemene beloningsbeleid al "vreemd" genoemd.
Dat wordt op termijn dus prima opgelost in het bedrijf zelf.
Dat moet ik nog zien. Het leed zal intussen wel geleden zijn. ik heb er al helemaal geen vertrouwen in als de topman (Zalm) wegkomt met een exorbitant salaris (tov Balkenendenorm) wegkomt.

Ergo: President Obama stelde gisteren als eis dat een CEO niet meer mag verienen dan 500.000 dollar als het bedrijf door de overheid wordt geholpen. Zalm krijgt bina het dubbele. Van god los, FJD. Het is een schande!
quote:
Kun jij je weer druk maken over een pannenkoek.
Je zou mij eigenlijk moetne bedanken voor mijn opbouwende en goedbedoelde feedback
pi_65761498
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:42 schreef FJD het volgende:

[..]

Je stond in een vorig topic al redelijk touche toen er geroepen werd dat je als gelovige niet zou mogen oordelen maar nu doe je het weer. Je had natuurlijk eerst kunnen vragen waarom ik het plaatje gebruik ipv het direct te veroordelen op basis van evt. beeldvorming.
[..]
Nou gaat gaat wel heel ver. Ik geloof ook dat je niet zo goed bent ingelezen ben als het om de Bijbel gaat.

De 10 geboden, laten zich als volgt samenvatten:

1 Het eerste grote gebod: de Here lief te hebben met je gehele hart, met je hele ziel en met je gehele verstand.
2 Het tweede daaraan gelijk: je naaste lief te hebben als jezelf.

Mijn opbouwende kritiek is gene veroordeling maar een uit liefde bedoelde feedback.
quote:
Thanks. Koffie over m'n keyboard
Je raakt opgewonden. Je schiet snel in de emotie, als iemand op je vingers tikt. Het is niet nodig
pi_65762457
Als je goed leest zie je dat die mensen vast salaris hebben ingeleverd. Bonussen betreffen altijd een periode die afgerond en 2008 is een goed jaar geweest op veel punten. (op de laatste 3 maanden na.)

Bij ons in de firma zijn er redelijk wat mensen die voor de helft een salaris op basis van bonus hebben al komen ze daar van terug en hebben wij in de UK bijvoorbeeld nu een verhouding van 80/20 - vast/bonus.

Ziet het meer als een variabele beloning.

Je lijkt wel een stier die reageert op een rode lap die bonus heet! Je kunt toch ook wel bedenken dat alles niet zo zwart wit is als dat het ind e pers weergegeven wordt?
pi_65762592
quote:
Er lijkt wel een soort angst te zijn om niet voor "communistisch" te willen worden uitgemaakt. Rechtsere -maar ook PvdAlinkse- debtatrucs zullen niet nalaten om dit woord aan te halen. Onterecht, want voor een fractie van een miljoenenvergoeding kun je prima leven. Er hoeft geen complete gelijkheid te zijn, maar meer gelijkheid is prima. En dat is geen jaloezie, dat is niet "mateloos" leven.
Het willen begrenzen van welvaart zonder enig objectieve reden is per definitie óf jaloezie óf communistisch.
pi_65762682
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 11:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Op zijn minst erg discutabel, ik noem het abject in een periode dat het bedrijf door overheid moest worden gered.
ABN hoefde niet gered te worden door de overheid. Fortis moest gered worden en hebben ABN verkocht aan de Nederlandse overheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')