Wat jij wil Jul.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:35 schreef DS4 het volgende:
Lul maar raak, je slaat gewoon de plank mis met jut en jul in dezen.
Het is nog altijd mijnheer Jul voor jou...quote:
Het hele economische kaartenhuis is gebaseerd op de aanname dat het fortuin van een persoon geen onfortuin voor de ander betekent, laten we het maar weer eens "niet-zero-sum" noemen. Neem je dat aan dan is een grote beloning niet zo'n probleem want niemand heeft er last van. Neem je het niet aan dan is dat wel een probleem. Menig onderwerp eindigde op (een variant) van deze vermeende waardevermeerdering in de economie. Als je dan vraagt om onderbouwing dan was het antwoord steevast: - je bent dom, - ik heb gestudeerd, - het is toch logisch dat. Werd het inhoudelijk dan werd specialisatie genoemd als "heilige graal". De aannames die daar bij horen werden voor het gemak dan maar vergeten. De enige die in al die jaren een poging deed om met inhoud te komen was ExtraWasKracht. In het licht van exorbitante beloningen kwam hij met een interessant artikel waarin CEO's persoonlijk aansprakelijk konden worden gesteld voor milieuverontreiniging, aandelenverlies enzovoorts. Dat vond ik wel een aardige, dat zou wel eens afschrikwekkend kunnen werken. Hoge beloning=persoonlijk aansprakelijk=veel risico. Of minder inkomen=weinig risico.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:53 schreef DS4 het volgende:
Nog afgezien van de wat vreemde stelling... wie heb jij deze zien bezigen? En wat wordt er volgens jou mee bedoeld?
Ik kan mij voorstellen dat je in 35 afleveringen niet iedere post gezien hebt, maar ik heb weldegelijk onomstotelijk aangetoond dat zero-sum onzin is.quote:Op maandag 26 januari 2009 19:26 schreef Tup het volgende:
Het hele economische kaartenhuis is gebaseerd op de aanname dat het fortuin van een persoon geen onfortuin voor de ander betekent, laten we het maar weer eens "niet-zero-sum" noemen. Neem je dat aan dan is een grote beloning niet zo'n probleem want niemand heeft er last van. Neem je het niet aan dan is dat wel een probleem. Menig onderwerp eindigde op (een variant) van deze vermeende waardevermeerdering in de economie. Als je dan vraagt om onderbouwing dan was het antwoord steevast: - je bent dom, - ik heb gestudeerd, - het is toch logisch dat. Werd het inhoudelijk dan werd specialisatie genoemd als "heilige graal". De aannames die daar bij horen werden voor het gemak dan maar vergeten.
Volgens mij heb jij niet eens zelf een autoquote:Op maandag 26 januari 2009 08:26 schreef FJD het volgende:
[..]
. Het zou mij dan ook niets verbazen als hij bij de eerste de beste vergadering direct z'n manager afblaft omdat die toevallig een BMW 3 rijdt en hij een Aygo en vanaf dan is de weg omhoog toch wel weer een stuk lastiger.
Dan kan het hem nog steeds niets verbazen...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:28 schreef EchtGaaf het volgende:
Volgens mij heb jij niet eens zelf een auto
IK rij wel wat beters dan een Aygo hoorquote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dan kan het hem nog steeds niets verbazen...
Het gerucht gaat dat je een Mercedes onder je reet hebt...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:32 schreef EchtGaaf het volgende:
IK rij wel wat beters dan een Aygo hoor
Klopt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:34 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het gerucht gaat dat je een Mercedes onder je reet hebt...
Das niet echt een solidaire auto. Meer een aan-de-kant-gepeupel-auto. Mooi ding.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:36 schreef EchtGaaf het volgende:
Mijn droomauto is een Bentley Arnage trouwens.[ afbeelding ]
Neuh, niet echt solidair. Ik wacht totdat JPJEDI gaat reageren dat ik zwaar status gevoelig ben.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 00:42 schreef waht het volgende:
[..]
Das niet echt een solidaire auto. Meer een aan-de-kant-gepeupel-auto. Mooi ding.
Met die Bentley? Met een proletenrolls? In gezelschap van Harry Mens?quote:
Precies, met een aygo kom je ook overal...quote:
Wat heb je aan een Porsche?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:45 schreef Reya het volgende:
Wat heb je in godsnaam aan zo'n auto?
Functioneel heb je maar heel beperkt nut van +100pk (beetje vlot inhalen op de snelweg oid) maar emotioneel is het het geld meer dan waardquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:03 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat heb je aan een Porsche?
Zeker. Ik zal ook nooit zo denigrerend doen over een Aygo zoals FJD dat doet. die (iig tot voor kort zelf geen auto had, dus hoe durft hij eigenlijk). Het is een hartstikke leuk autootje en je komt er inderdaad overal mee. Niks mis mee.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:55 schreef DS4 het volgende:
[..]
Precies, met een aygo kom je ook overal...
Toegeven, ik ben een autogek. Zeer kleine auto's tot zeer grote sjieke auto's als een Bentley boeien mij gewoon.quote:Ik zit mij overigens te bedenken dat EG niet zo heel lang geleden nog meende een vergelijkbare tekst ten aanzien van mijn auto te produceren. Moest iedereen met 40 pk rond gaan snorren in veredelde scootmobieltjes oid...
Smiley-blindheid?quote:Weer een draai?
Dat is absoluut waar. De sound van ene Porsche klinkt super. Als muziek in de oren. Ik heb liever het oude model dan de nieuwe. Die vind ik te beschaaft.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Functioneel heb je maar heel beperkt nut van +100pk (beetje vlot inhalen op de snelweg oid) maar emotioneel is het het geld meer dan waard
Denigrerendquote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Zeker. Ik zal ook nooit zo denigrerend doen over een Aygo zoals FJD dat doet. die (iig tot voor kort zelf geen auto had, dus hoe durft hij eigenlijk). Het is een hartstikke leuk autootje en je komt er inderdaad overal mee. Niks mis mee.
Met al die smileys erbij, leek het daar wel een beetje op. Maar dan heb je ik dan niet goed begrepen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Denigrerend![]()
Alleen maar omdat ik in een post een BMW 3 boven een Aygo stel? Dat is een feitelijke constatering.
Zeker. Niks mis mee. Toyota bouwt voortreffelijke wagen. De IQ is redelijk innovatief. Bloedmooi ding. En nog compleet ook.quote:Ik vind het enorm geinige wagentjes en als ik zelf iets zou willen en kunnen kopen dan zou ik ook in de Aygo/C1 klasse kijken. Klein, goedkoop en zuinig.
Blijf dromen. En ook tweedehands is er keuze te over. Ik koop zelf nooit nieuw. Zeker niet in de hogere klasse.quote:Neemt niet weg dat als ik het geld zou hebben en ik kan het missen dat ik liever een auto met +300pk onder m'n kont heb.
Ik vind het dus zelf eigenlijk niets, maar het is goedkoop rijden. Alleen heb dan het fatsoen om een peugeot of citroen te nemen denk ik dan (werkgelegenheid binnen de EU is ook wat waard).quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is een hartstikke leuk autootje en je komt er inderdaad overal mee. Niks mis mee.
De Aygo wordt naar mijn weten in Slowakije geassembleerd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het dus zelf eigenlijk niets, maar het is goedkoop rijden. Alleen heb dan het fatsoen om een peugeot of citroen te nemen denk ik dan (werkgelegenheid binnen de EU is ook wat waard).
Ik heb dan ook een onbeschaafd oud model... nog wel tenminste... dank zijn de CU ga ik dit jaar over op een moderne.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 11:08 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik heb liever het oude model dan de nieuwe. Die vind ik te beschaaft.
Ze komen allemaal uit dezelfde fabriek, maar er zit nog wel wat extra werkgelegeheid achter. Het is ook gewoon een principe.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:01 schreef Reya het volgende:
De Aygo wordt naar mijn weten in Slowakije geassembleerd.
Veeeeel mooier. De huidige vind ik ook minder mooi qua uiterlijk. Te beschaafd.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:01 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb dan ook een onbeschaafd oud model... nog wel tenminste...
Het zal er uiteindelijk om spannen wie bij jullie de broek aan heeft. De kans is groot dat het je vrouw is, die eigenlijk een rok aan hoort te hebben.
Ik zou die dus nooit de deur uit doen. Ik heb het dus over die auto![]()
Hoezo dankzij de CUquote:dank zijn de CU ga ik dit jaar over op een moderne.
Dat laatste klopt, ik doelde het meer in de trant dat B_A voortdurend achter jou kont aan loopt te jut en jullen.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jut en Jul trekken samen op. Ik denk niet dat de woordenwisseling van EG en ondergetekende daar onder valt...
Klopt, hij lijkt moeite te hebben met beeldspraak. Niet de eerste keer trouwens.quote:Op maandag 26 januari 2009 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lul maar raak, je slaat gewoon de plank mis met jut en jul in dezen.
Ik krijg bijna de neiging om het j-woord eens uit te spreken. Deden er hier maar meer mensen aan discussie. Maar POL wordt stiller en stiller.quote:
Ik ga wel aanpassingen doen. Sportiever onderstel, betere remmen, meer vermogen. Dus zo beschaafd als ze uit de fabriek komt zal ze niet blijven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Veeeeel mooier. De huidige vind ik ook minder mooi qua uiterlijk. Te beschaafd.
Wetsvoorstel inzake het vervallen van de bijtelling tegen dagwaarde bij auto's van 15 jaar en ouder... CU.quote:
Weet ik niet. Als het duurder is om het vliegtuig niet af te nemen dan is dat gewoon een domme zet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:07 schreef EchtGaaf het volgende:
Je moet toch werkelijk geen gram inlevingsvermogen hebben als je als RvB dit werkelijk probeert door te drukken.
De sound van de oude zal je nooit krijgen, denk ik. En dat vond ik nou zo mooi aan een Porsche.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik ga wel aanpassingen doen. Sportiever onderstel, betere remmen, meer vermogen. Dus zo beschaafd als ze uit de fabriek komt zal ze niet blijven.
Nou er komt een speciale uitlaat onder die je van achter het stuur om kan zetten naar een volopen systeem. Dan klinkt het als een 935... Moet je ook van houden, want dat is nl. echt enorm lawaaiig. Maar goed, het geeft ook de beste prestaties.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:42 schreef EchtGaaf het volgende:
De sound van de oude zal je nooit krijgen, denk ik. En dat vond ik nou zo mooi aan een Porsche.
Dat lukt nog steeds wel...quote:En die kont die lekker uit kan breken
OK. wist ik niet. Tsja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:13 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wetsvoorstel inzake het vervallen van de bijtelling tegen dagwaarde bij auto's van 15 jaar en ouder... CU.
Op het moment dat je het vliegtuig afneemt, zijn er ook al miljoenen afschreven volgens mij. Verder het punt van exploitatiekosten vs alternatieve vervoerskosten.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:15 schreef DS4 het volgende:
[..]
Weet ik niet. Als het duurder is om het vliegtuig niet af te nemen dan is dat gewoon een domme zet.
Ja, heel even is wel leuk, maar wordt al gauw vermoeiend. Dus nog niet zo gek zo'n knop.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:53 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou er komt een speciale uitlaat onder die je van achter het stuur om kan zetten naar een volopen systeem. Dan klinkt het als een 935... Moet je ook van houden, want dat is nl. echt enorm lawaaiig. Maar goed, het geeft ook de beste prestaties.
[..]
Ook kwestie van ESP uitschakelen? Kan dat?quote:Dat lukt nog steeds wel...
Kennelijk is het een vervanging van een onzuiniger vliegtuig (tenminste, ik meen zoiets te lezen). Als ik mijn auto zou vervangen door een zuiniger model (en even Porsche vergeten, want benzine is de spreekwoordelijke druppel bij een Porsche) dan verdien ik in de loop van het gebruik een deel terug. Ouder vliegtuig schrijft wel minder af maar vraagt meer onderhoud.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
Wat afnemen betreft: Ik denk dat het wat betreft weinig anders is dan een nieuwe auto. Als jij je nieuwe Porsche binnenkort afneemt, dan zijn de eerste meters die je rijdt om uit de showroom te rijden de allerduurste, nietwaar? Ik weet niet hoe dat verhoudt tot evt annuleringskosten.![]()
Ik lees iets van die communicatie terug, maar het stukje komt van een journalist. En die heeft geen belang bij nuance...quote:Maar mocht het werkelijk zo zijn dat het minder duur is om het vliegtuig af te nemen,dan kunnen ze dat toch aannemelijk maken? Dat ze het 2 jaar geleden beslisten toen het nog goed ging? En dat ze nu een niew plan trekken?
Kwestie van communicatie, dunkt mij.
Tsja, een goede CEO moet inderdaad ontstellend goed kunnen communiceren, aangezien hij dat de hele dag doet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Kwestie van communicatie, dunkt mij.
Ook omdat je zoiets niet moet willen in bewoond gebied. Op het circuit dan weer wel.quote:
Ik ben te verzot op autorijden. Ik wil het voelen. Ik wil het ruiken. Heerlijk.quote:Maar zelf hou ik liever van limousines. Comfort met een hoofdletter. Dat je niet merkt hoe hard het allemaal gaat. Automaat uiteraard. Geen rijgeluiden.
PSM kan uitgezet worden.quote:Ook kwestie van ESP uitschakelen? Kan dat?
Ik denk dat het één van de kernkwaliteiten moet zijn, ja. Ik krijg de kriebels als ik bijvoorbeeld W. Bos zie optreden. Een geboren communicator. De Nederlandse Obama wmb. Misschien nog wel beter dan Obama. Ik betrap Obama op heel veel voorlezen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:25 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Tsja, een goede CEO moet inderdaad ontstellend goed kunnen communiceren, aangezien hij dat de hele dag doet.
Linkje?quote:Is wel wat anders dan 'alleen een pen vast kunnen houden' vrije quote van jou, EG in een van de eerdere deeltjes
Tjsa, het is inderdaad een rekensom. Blijft natuurlijk altijd gissen. Je weet immers niet hoeveel onderhoud je zou krijgen als je de onzuinige oude zou aanhouden. Lastige dingen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kennelijk is het een vervanging van een onzuiniger vliegtuig (tenminste, ik meen zoiets te lezen). Als ik mijn auto zou vervangen door een zuiniger model (en even Porsche vergeten, want benzine is de spreekwoordelijke druppel bij een Porsche) dan verdien ik in de loop van het gebruik een deel terug. Ouder vliegtuig schrijft wel minder af maar vraagt meer onderhoud.
Die politiek ook. Ik krijg ook vreselijk jeuk van die GL trutterijen .Laatst nog met dat vuurwerk.quote:De reden dat ik naar een watergekoelde turbo over ga is dat een moderne 911 gewoon goedkoper is per kilometer dan een oude. Dat was vanwege fiscale voordelen rechtgetrokken, maar ik ben niet van plan om twee keer zoveel kwijt te zijn voor een 964 dan voor een moderne turbo. Die laatste heeft nl. ook wel een paar pluspunten tov de 964.
[..]
Dat laatste klopt. Maar het blijft natuurlijk wel zaak dat een CEO zaken natuurlijk goed uitlegt....quote:Ik lees iets van die communicatie terug, maar het stukje komt van een journalist. En die heeft geen belang bij nuance...
Zeker. Mooie techniek vandaag de dag. Alleen kwetsbaar al die elektronica.....quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:26 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ook omdat je zoiets niet moet willen in bewoond gebied. Op het circuit dan weer wel.
[..]
En daarom zou ik soms zin hebben in de oude nieuwe miniquote:Ik ben te verzot op autorijden. Ik wil het voelen. Ik wil het ruiken. Heerlijk.
[..]
Dat is dan weer mooi. Jammer dat elke fabrikant weer hun eigen afkortingen gebruikt.quote:PSM kan uitgezet worden.
Uit het verleden kan ik dat redelijk afleiden. Het wordt nooit minder...quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:40 schreef EchtGaaf het volgende:
Je weet immers niet hoeveel onderhoud je zou krijgen als je de onzuinige oude zou aanhouden.
Ach, het was mijn tweede 964 al. En naast de dagelijkse auto een andere 911... dan wordt dat een volledig op circuit afgestelde auto. Een RS bijvoorbeeld.quote:Toch zou ik geen afstand kunnen doen van de oude.
Nee, maar die kun je op zolder kwijt. Bovendien is stilstand voor een auto niet goed.quote:Wat bij mij telt is dat ik geen afstand kan doen van oude makelij. Die oude speakers van de eerste generatie doe ik never nooit weg.
Dat is wel zo, maar luisteren is niet een kwaliteit die veel journalisten bezitten.quote:Dat laatste klopt. Maar het blijft natuurlijk wel zaak dat een CEO zaken natuurlijk goed uitlegt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |