quote:Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef Mr.G het volgende:
L'artisan Parfumeur- Mechant Loup: Wat is dit een heerlijke geur!
Eén keer gepoogd daarheen te gaan, was de deur op slot. Kwam er één of andere pinguïn kijken wat er voor klootjesvolk aan de deur stond te rammelen en maakte mij duidelijk dat ik er niet gewenst was. Die ervaring maakt nou niet zozeer dat ik sta te trappelen om het nog een keer te proberen.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 22:41 schreef W1ZZ het volgende:
Zal vast wel in de PC Hoofstraat te krijgen zijn. Vriendinnetje van mij heeft Rose Ikebana, ook van de Hermessence collectie.
quote:Toen Lianne Tio acht jaar geleden haar Annick Goutal-boutique opende in Rotterdam, kende -afgezien van enkele kenners op geurengebied- bijna niemand deze naam en waar Annick Goutal Parfums voor stond: 'emotioneel geladen' parfums gebaseerd op inspiratie en natuurlijke ingrediënten die zich bewust onderscheiden van de standaardgeuren voor de massa te koop in de gewone ketenparfumerie.
Lianne Tio's manier van presenteren maar vooral van vakkundig adviseren staat nu bekend onder het begrip niche. En onder deze naam zijn er de afgelopen jaren - eigenlijk afgelopen eeuwen waarvan bijvoorbeeld Santa Maria Novella uit Florence getuigt - diverse merken verschenen waarover Lianne Tio ook zeer enthousiast is.
En dit enthousiasme wil ze - naast haar nog steeds aanwezige fervente passie voor de 'wereld van Annick Goutal' - ook met u delen.
Daarom kunt u onder de naam Lianne Tio Parfums vanaf nu aan het Weena-Zuid 144 kennis maken met onder meer de bijzondere parfums van Clive Christian, Lorenzo Villoresi, Carthusia, Robert Piguet, Parfums DelRae, Miller Harris, Parfums de Rosine, Teo Cabanel, Floris, Hubert Maes, en Sjal Skincare.
Kom eens langs dan zult u ook ervaren waarom Lianne Tio niet alleen in Nederland maar ook inmiddels ver over de grenzen faam geniet als een van de meest gepassioneerde boutique-eigenaars in de parfumeriebranche.
De geurstrookjes zijn in mijn zak wellicht wat gemengd geraakt maar hij is nog steeds -->quote:Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
![]()
Mijn aantekeningen: "baden in pindakaas, thanks but no thanks".
Als je Tam Dao nog nader wilt samplen kan ik je wel een paar ml sturen, trouwens.
[..]
Tof van je!quote:Op maandag 26 januari 2009 16:45 schreef veuve_amiot het volgende:
Hm, Myrrhe Ardente staat wel op m'n sample wishlist.![]()
PM je adres maar, ik krijg later wel een decantje van je. Heb ook nog maar twee piefjes, Sally krijgt meer klandizie
Mijn fout btw, Bois Farine was "baden in pindakaas", Mechant Loup wel ooit geprobeerd maar kan ik me niet meer herinneren.
Dat klopt, maar het gaat helaas niet om wat de douane ervan vindt maar wat de posterijen ervan vinden... iig zo heb ik 't begrepen. Good luck!quote:Op maandag 26 januari 2009 17:21 schreef veuve_amiot het volgende:
Maareh, hier staat parfum/alcohol niet onder "verboden in te voeren"![]()
Afwachten dus.
Thanks!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:50 schreef W1ZZ het volgende:
Update: Micallef Aoud en Idole de Lubin aangekomen
EDIT: gepost!
Tja, in alle eerlijkheid hecht ik niet zoveel waarde aan de meningen van LT/TS aangezien ze vrijwel nooit met de mijne overeenkomen.quote:
quote:Op woensdag 28 januari 2009 15:06 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
Tja, in alle eerlijkheid hecht ik niet zoveel waarde aan de meningen van LT/TS aangezien ze vrijwel nooit met de mijne overeenkomen.
Carnal Flower van Frederic Mallequote:Op woensdag 28 januari 2009 18:52 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vond dit per ongeluk. Tania Sanchez had Hermès Osmanthe Yunnan op en Luca Turin L'Air du désert Marocain tijdens hun huwelijk.
Ik denk dat ik Bulgari pour Homme of Bulgari Black op zou hebben.
En jullie?
http://community.basenotes.net/showthread.php?t=220989quote:Op donderdag 29 januari 2009 02:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ja, maar dan moet er wel iets bijzonders tegenover staanVind 'm errrg lekker namelijk en was eigenlijk van plan 'm zelf op te maken
Ja... Tam Dao van gekocht.quote:Op maandag 26 januari 2009 23:43 schreef Stereotomy het volgende:
Deze Nederlandse gast verkoopt er een. Oh, ik zie dat V_A hem al een keer heeft ontmoet.
Wat een dingen zeg.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:25 schreef W1ZZ het volgende:
Als vandaag de andere samples en m'n Rose31 decant niet binnenkomen word ik chagrijnig! Gisteren zijn wel m'n té foute pimpsloffen binnengekomen:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 09:25 schreef W1ZZ het volgende:
Als vandaag de andere samples en m'n Rose31 decant niet binnenkomen word ik chagrijnig! Gisteren zijn wel m'n té foute pimpsloffen binnengekomen:
[ afbeelding ]
Nou, echt vriendelijk leest dit niet.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:33 schreef W1ZZ het volgende:
Lijkt me een wat omslachtige oplossing aangezien ivoire balmain 37 hits genereert op eBay.
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 18:33 schreef W1ZZ het volgende:
@Steer/LKS: iemand bij de post haat ons!
En van diequote:Op zondag 1 februari 2009 22:05 schreef Mr.G het volgende:
Je hebt een erg net handschrift overigens..
Hey stinkerd zit je hierquote:Op woensdag 4 februari 2009 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Dus nu heb ik 2.7 ml aan Tom Ford Japon Noir?
Ik zal je nog 50 cent overmaken of ik stuur ooit een extra sample voor je op.
Lieverd, ik heb een enorme parfumallergie, van die 2 posts zit ik al onder de korstenquote:Op woensdag 4 februari 2009 00:20 schreef Stereotomy het volgende:
Bloes
Oh en nu je ongetwijfeld aan Japon Noir hebt geroken W1ZZ, doe je mee met een bottle split?
Meer voor Stereo en mij bij de eventuele split purchasequote:Op woensdag 4 februari 2009 00:30 schreef W1ZZ het volgende:
Nope, ik vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan. Wat waarschijnlijk betekent dat jij 'm geweldig vindt
Ik ben blond...quote:[img=12,12]
Ik vind Japon Noir veelzijdiger. En ik zou Tobacco Vanille wel eens op een mooie blondine in sexy business casual kleding met hoge zwarte pumps willen zien.![]()
?quote:Ohja Stereo, ik ben wel voor die split purchase. Alleen wil ik eigenlijk wel graag 't originele flesje graag hebben, daarom ben ik ook nooit zo'n fan van die bottle splits. Hecht jij veel waarde aan zoiets? Anders wil ik wel iets extra betalen daarvoor...
Bij mij gaat er van alles verloren als ik zo'n vial open probeer te pulkenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:15 schreef W1ZZ het volgende:
ja dat klopt wel maar ik heb weer 't idee dat door zo'n atomiser spul verloren gaat dacht achterblijft in de sprayer en het slangetje... En aangezien ik maar 1ml heb
Heeft idd weinig weg van de originele TF for Men voorzover ik me kan herinneren!quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]
Gekocht voor 3 EUR uit de VS, maar hij valt me toch ietwat tegen.
Ik herken de originele Tom Ford er niet meer in. Het is een soort woody gourmand oriental geworden, heel dik. Misschien een keertje echt goed dragen.
Ik gebruik: http://countdown.ebay.comquote:TOM FORD JAPON NOIR EAU DE PARFUM 50 ML NIB NEW !
Uiteindelijke biedprijs: US $127,50
(Ongeveer EUR 99,31)
Ik ben zeer te spreken over de 2 die ik gesampled heb, A Taste of Heaven en Beyond Love. Ik ben er wel voor in dus, maar ga binnenkort nog wel even bij Skins langs om de andere uit de lijn te proberen.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 19:19 schreef W1ZZ het volgende:
Wat betreft de BK refills dacht ik in principe aan Straight to Heaven, maar als we vier lui weten op te trommelen die ¤45 willen uitgeven kunnen we misschien wel vier verschillende kopen?
Ik heb er nog maar 2 geprobeerd en TV min of meer dus. Moet zeggen dat TV me het meest aanspreekt van wat ik er van heb kunnen ruiken vanaf papier.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:37 schreef Stereotomy het volgende:
Nah, laatste bod was een snipe, dus was hier niet het geval
Wat is trouwens jouw favoriet uit de Private Blend lijn?
Ik ben ook zeer te spreken over A Taste of Heaven, maar die is exact te repliceren door Caron Yatagan en Caron Pour un Homme 1:1 te layeren... En die zijn op eBay per stuk ~ $25 voor 125mlquote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Ik ben zeer te spreken over de 2 die ik gesampled heb, A Taste of Heaven en Beyond Love. Ik ben er wel voor in dus, maar ga binnenkort nog wel even bij Skins langs om de andere uit de lijn te proberen.
quote:Dior was then asking for submissions on a major new masculine, to be called Fahrenheit. Ellena submitted his tea fragrance. According to Ellena, Dior loved it and, after changes and questions and a lot of waiting, told him that he had won the brief. He remembers it: going to Paris, drinking Champagne with the Dior bosses, everyone celebrating. The next day, they called to say they’d changed their minds. The marketers were uncomfortable with the abstract quality of Ellena’s juice. They announced that the winners of the brief were Jean-Louis Sieuzac and Michel Almairac, whose submission became the Dior Fahrenheit currently on the market — a huge hit. Ellena was astounded, then crushed.
http://themoment.blogs.ny(...)the-vert-by-bulgari/
Is het niet grappig dat met zo'n beperkte clientele bij Skins het best mogelijk is dat een aantal van ons op hetzelfde moment in zo'n winkel hebben gestaan zonder elkaar te kennen?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]... maar ga binnenkort nog wel even bij Skins langs om de andere uit de lijn te proberen.
Ik heb er een 100ml fles van.... Dat beantwoordt je vraag wel.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:31 schreef Mr.G het volgende: wat vind jij v_a?
MM City rules! Mijn beste vriendin komt daar oorspronkelijk vandaan, en heb er een keer oudjaar gevierd. In de Bras. Fan-tas-ties.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Wel apart, ik was vandaag in m'n geboorteplaats Emmen![]()
Ik vind het wel leuk om af en toe terug te komen hoor, maar ik kan me voorstellen dat 't op veel buitenstaanders niet zoveel indruk maakt. De Bras is dan wel weer leuk idd! Ook wel eens oud & nieuw gevierd daar, dus misschien zijn we niet tegelijk in Skins geweest, maar wel tegelijk in De Bras met o&n!quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:04 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
MM City rules! Mijn beste vriendin komt daar oorspronkelijk vandaan, en heb er een keer oudjaar gevierd. In de Bras. Fan-tas-ties.
quote:[b]Op woensdag 11 februari 2009 13:15Ook wel eens oud & nieuw gevierd daar, dus misschien zijn we niet tegelijk in Skins geweest, maar wel tegelijk in De Bras met o&n!
YSL Kouros of Body Kouros wellicht.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:06 schreef belendel het volgende:
Meer suggesties zijn altijd welkom.
Doe maar duur inderdaad.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 23:29 schreef Stereotomy het volgende:
Hee Horloge, ben inmiddels voorzien van Idole de Lubin. Aardige geur, maar helaas zit het in dezelfde categorie als Tom Ford Japon Noir. En de laatste tijd lijkt het wel alsof dat mijn Holy Grail is.
't zal ook niet eens een 10 EUR Kruitvat geurtje zijn he.![]()
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef Stereotomy het volgende:
Goed dat je weer terugbent LKS!
Heb jij wel eens een scharrel met kort haar en sproeten gehad?![]()
quote:![]()
Ik zeg niks.
eens, maar ik kan de opening helemaal niet verdragen, te sterk, krijg er hoofdpijn van. Daarna vindk 'm overigens wel zeer goed!quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef Stereotomy het volgende:
Als je een nóg frissere zoekt, 212 Men van Herrera is erg goed, grassig.
Kun je 5 minuten je adem inhouden?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:03 schreef El_Borracho het volgende:
[..]
eens, maar ik kan de opening helemaal niet verdragen, te sterk, krijg er hoofdpijn van. Daarna vindk 'm overigens wel zeer goed!
ja, problem solved! daarna ruik ik helemaal niets meerquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Kun je 5 minuten je adem inhouden?
helaas, want het is een van mn lievelingsgeuren (vers gemaaid gras in de lente) :p zijn er nog andere mainstreamgeuren die je me kan aanraden? kheb een zeer beperkt budgetquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:25 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, ze hebben natuurlijk niet echt gras lopen uitpersen voor het luchtje.
D&G The One is wel een sterke geur als je 'm op je huid draagt. Niet bepaald fris alleen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef El_Borracho het volgende:
weinig luchtjes die de les males overstijgen, heel de ruimte ruikt er namelijk naar als je ergens gaat stappen
ik heb eenmaal d&g the one in de winkel op een kaartje getest, maar ik rook gewoon niks, nada, nul...![]()
Hoe verhoudt deze zich tot Kenzo PH? Is die lichter of zwaarder, of zijn het compleet andere geuren?quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
CB I Hate Perfume - Mr Hulot's Holiday
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Mr Hulot's Holiday ontleent z'n naam en inspiratie aan een film uit 1953 over een man die zijn vakantie doorbrengt in een hotel aan de Franse kust. Door zijn onbeholpen gedrag botst hij tijdens zijn verblijf meermaals met andere vakantiegangers van de hogere klasse.
[ afbeelding ]
Zoals in de meeste andere CB parfums is de compositie simpel gehouden en lijkt het doel te zijn een directe herinnering en duidelijke associatie op te roepen. Mr Hulot's Holiday wordt omschreven als de geur van een frisse zoute zeebries, de met zeewier bedekte rotsen, wrakhout en oude leren koffers. Dit klinkt sommigen misschien meer als een mislukte Bløf songtekst in de oren, maar Christopher Brosius weet zijn woord doorgaans goed te houden als het op dit soort beschrijvingen van geuren aankomt. De geur van hout vind ik er niet in terug, maar voor de rest is dit een ochtend aan de kust in een flesje. Het moment voordat de frisse zeelucht wordt overstemd door de geur van zonnebrandcreme, zweet en de rumoer van een overdaad aan toeristen met bijbehorende geuren.
Ik ben normaal niet echt van de aquatics, ook omdat de parfums die in deze categorie geplaatst worden veelal gewoon fris, en ietwat saai, ruiken, zonder verder al te veel met water van doen hebben. Dat ik deze aquatic koos uit ongeveer 15 uitgeprobeerde CB parfums wil wel wat zeggen dus. In mijn zoektocht naar een extra geurtje voor in de zomer ging mijn gedachte vooraf namelijk vooral uit naar klassieke citrusgeuren. Nu heb ik een alternatief in de kast staan in de vorm van deze 100ml fles water based perfume.
Mr Hulot's Holiday is erg gangbaar met een gedoseerde sillage en is dan ook prima te dragen op kantoor. Dit in tegenstelling tot enkele andere CB parfums die bijvoorbeeld sterk spreidende geuren van rabarber, verbrande blaadjes of zand met zich meebrengen. Ik sluit echter niet uit dat ik nog enkele van de andere geuren uit deze lijn ga aanschaffen in de toekomst, al was het maar omdat ze door hun simpele compositie ook erg geschikt zijn om mee te layeren.
Prijzen:
100ml water based perfume - $60
15ml perfume absolute - $60 of 2ml voor $12
Ik dacht dat Kenzo PH een aquatic was ook?quote:Op donderdag 19 februari 2009 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke review trouwens, LKS.
Ik denk dat Kenzo PH, een synthetische vanillefloral, in een andere categorie zit. Heb overigens daar een sample van gescoord, binnenkort maar eens opdoen. Echt een ENORME longevity heeft Kenzo Power.
De mooiboys?quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:02 schreef Stereotomy het volgende:
Oh. PH. Ik las Power.
Stiekem is Power de gelukte versie van JPG Le Male. Nog steeds erg vrouwelijk, maar ik vind het wel iets hebben. Zelfde doelgroep wordt aangesproken, denk ik.
Die zitten er allebei in.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 08:48 schreef W1ZZ het volgende:
Hmm daar was ik ook nog benieuwd naar! Chypres zijn trouwens geuren met een oakmoss/bergamot basis he, heeft niet veel met cypressen te maken
Dat kwam juist door die verstuiver!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:32 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt hem ook laten lekken in je rugtas. Hoef je maar 1x te doen. He LKS.
Ik heb er nog geen één hoeven weg te gooien, en dankzij de schroefdop kun je ze makkelijk bijvullen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:48 schreef MFPascal het volgende:
Hey Stereotomy dat zie ik opzich wel zitten. Gaan die atomizers wel een beetje lang mee?:P
Ga je mond spoelen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:51 schreef Stereotomy het volgende:
Het is een gelukte versie van Chanel Pour Monsieur.
Niet met Pour Monsieur.quote:
Bois Farine al geprobeerd? Een van m'n favoriete L'Artisan's!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:31 schreef Stereotomy het volgende:
Dan worden het Safran Troublant (ik hou van saffraan rijst) en Voleur de Rose, want Dzing en Tea for Two heb ik al een keer gehad. Ik vind Dzing volwassener dan Bulgari Black, en Tea for Two was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Teveel melk in de thee. Dan zou ik liever voor Tobacco Vanille gaan van Tom Ford omdat die dezelfde vibe heeft, maar complexer is.
Heb je nog één suggestie?![]()
= Boterham met pindakaas.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 21:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Bois Farine al geprobeerd? Een van m'n favoriete L'Artisan's!
Weer fijn wakker worden met Stereo's openbare geflirt op de zondagochtendquote:Op zondag 22 februari 2009 02:08 schreef Stereotomy het volgende:
Bedankt voor de suggesties.Waar vind je tegenwoordig nog een vrouw met smaak, sproeten en een voorliefde voor Star Trek
![]()
Wáár? Amsterdam, je weetz.quote:Op zondag 22 februari 2009 02:08 schreef Stereotomy het volgende:
Bedankt voor de suggesties.Waar vind je tegenwoordig nog een vrouw met smaak, sproeten en een voorliefde voor Star Trek
![]()
quote:Op zondag 22 februari 2009 01:39 schreef veuve_amiot het volgende:
[..]
= Boterham met pindakaas.
![]()
Interessant als exercitie in fotorealisme maar ondraagbaar, tenzij je de basisschool-lunchbox-vibe wilt opwekken. (IMNSHO, uiteraard)
Hoe kwam je eigenlijk bij die ND? Worden niet in Nederland verkocht toch verder?quote:Op zondag 22 februari 2009 15:47 schreef W1ZZ het volgende:
Net op BN mijn Nasomatto Duro geruild tegen Ungari II en Rive Gauche PH. Ik vond die Duro wel lekker maar zó sterk dat ik 'm nooit op durfde te doen... Beetje een miskoop was het.
Oh, dat valt wel mee. 10 ml decant.quote:Op maandag 23 februari 2009 19:36 schreef W1ZZ het volgende:
wtf? Goeie deal, hoeveel ml zit er nog in de fles??
Dat sowieso. Zo herinnert L'Air mij aan die keer dat ik in een overvolle trein flauwviel.quote:Op maandag 23 februari 2009 23:52 schreef Stereotomy het volgende:
Of, hebben jullie dat ook, dat je 'onbevlekte' geuren een mooie memory imprint kan geven?
Ik heb dus sinds gisteren mn Sally bestelling binnen en ik snuif niks vreemds...quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
Had jij er 100 gekocht destijds?
Oh en W1ZZ, kun jij even 1 random atomizer uit de zak pakken, en even aan de binnenkant van de dop snuiven? Wat ruik je?
Alleen bij de 3ml atomizers. Heb jij die?quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:40 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ik heb dus sinds gisteren mn Sally bestelling binnen en ik snuif niks vreemds...
quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Alleen bij de 3ml atomizers. Heb jij die?
Ik ruik dus rotte vislucht bij *elke* nieuwe dop. Had ik bij mijn vorige bestelling ook.
quote:Op donderdag 26 februari 2009 13:01 schreef W1ZZ het volgende:
V_A: ik gebruik veel minder atomisers dan ik had verwacht toen ik mijn voorraad kocht dus je kunt er ook wel een stapel van mij overkopen? Ik heb nog zeker zo'n 75 ongebruikte 3ml atomisers in de kleuren wit en lichtblauw (die ik natuurlijk niet allemáál kwijt wil)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |