abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65373359
Welkom in het elfde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com
skins.nl

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel IX
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 10
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 11

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 25-01-2009 19:45:58 ]
pi_65373377
Ik had de sluitpost:

Ik was vandaag in Antwerpen en heb daar 'Necessities' ontdekt. Een erg leuke zaak met interessante geuren.

Het personeel was erg behulpzaam en ik heb aardig wat leuks kunnen samplen (maar door de hoeveelheid werd het wel steeds lastiger samplen uiteindelijk, maar dat is een luxeprobleem ). Hier een korte samenvatting:

Comptoir sud - L'eau de gouverneur: Het blijft een lekkere stevige geur. Ik stel me een zakelijke setting voor bij deze. Toch merk ik nu dat hij niet lang blijft hangen en dat is een gemiste kans. Het is een warme geur die ik zou aanraden bij de koude dagen. 7+/10

Diptyque - Tam Dao: Ik weet nog dat ik hem erg lekker vond en dat hij bestond uit warme houtnoten. Geen samplestrook mee naar huis helaas.

L'artisan Parfumeur- Mechant Loup: Wat is dit een heerlijke geur! Een mooie blend die warm en zoet overkomt. Echter wel mannelijk zoet. Visualiseer: cederhout gedrenkt in een zoete romige (anijs) substantie boven een houtvuur. [Catch of the day- award] 9/10

L'artisan Parfumeur- Fou d'absinth: Buiten de geur je verwacht bij de naam heeft het begin wat weg van dennenappels en is het erg fris. Ik zei dat het me deed denken aan L'eau sauvage van Dior alleen dan beter. De dame was het daar niet zo zeer mee eens maar dat kan natuurlijk. Na een tijdje lijkt het daar ook echt niet meer op. Het wordt een milde herbal. Echt een lekkere koude- dagen- geur naar mijn mening. 8/10

L'artisan Parfumeur- Poivre piquant: Dit vond ik een lastige. Hij opent zeker niet onaardig maar het benoemen wat je ruikt was tegen deze tijd een opgave geworden. De behulpzame verkoopster vroeg me of ik dan de peper niet rook. Die rook ik aanvankelijk echt niet. Maar ik heb even gespiekt op basenotes en ik ben niet de enige . Hij zit nu al een hele tijd op het papier en de drydown is aantrekkelijk vanwege een aangename prikkel. Met peper verwacht je wellicht een gourmand geur maar dat is het zeker niet naar mijn mening. Intrigerende blend al met al. 8- /10

De dame vertelde me tevens dat Creed weer naar boven gaat met de prijzen binnenkort en dat merken over de gehele linie zuiniger worden met hun samples.

Wat heb ik verder nog gesampled?

Bvlgari - Eau parfumee the vert extreme: Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Sorry Steer, ik vind hem te vrouwelijk. Vooral in de topnotes. Er komt een punt dat het zoete intoomt en dan is het al wat beter maar dat is ook het punt dat je hem minder goed gaat ruiken. Wellicht schaaps massagedrag )zie basenotes) maar de longetivity is het probleem bij deze geur. 6/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.G op 25-01-2009 01:01:42 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 00:09:07 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65373527
Foei. Conformeer.
Confidence through competence
pi_65377215
Yes, geurtjesfittie! Go Mr. G!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_65378583
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef Mr.G het volgende:

L'artisan Parfumeur- Mechant Loup: Wat is dit een heerlijke geur!

Mijn aantekeningen: "baden in pindakaas, thanks but no thanks".

Als je Tam Dao nog nader wilt samplen kan ik je wel een paar ml sturen, trouwens.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:41 schreef W1ZZ het volgende:
Zal vast wel in de PC Hoofstraat te krijgen zijn. Vriendinnetje van mij heeft Rose Ikebana, ook van de Hermessence collectie.
Eén keer gepoogd daarheen te gaan, was de deur op slot. Kwam er één of andere pinguïn kijken wat er voor klootjesvolk aan de deur stond te rammelen en maakte mij duidelijk dat ik er niet gewenst was. Die ervaring maakt nou niet zozeer dat ik sta te trappelen om het nog een keer te proberen.

[ Bericht 36% gewijzigd door veuve_amiot op 25-01-2009 11:52:41 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 11:21:51 #6
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_65379136
Ik ben uiteraard ook weer van de partei!
pi_65394633
Ik heb liannetioparfums.nl toegevoegd aan de OP.
quote:
Toen Lianne Tio acht jaar geleden haar Annick Goutal-boutique opende in Rotterdam, kende -afgezien van enkele kenners op geurengebied- bijna niemand deze naam en waar Annick Goutal Parfums voor stond: 'emotioneel geladen' parfums gebaseerd op inspiratie en natuurlijke ingrediënten die zich bewust onderscheiden van de standaardgeuren voor de massa te koop in de gewone ketenparfumerie.

Lianne Tio's manier van presenteren maar vooral van vakkundig adviseren staat nu bekend onder het begrip niche. En onder deze naam zijn er de afgelopen jaren - eigenlijk afgelopen eeuwen waarvan bijvoorbeeld Santa Maria Novella uit Florence getuigt - diverse merken verschenen waarover Lianne Tio ook zeer enthousiast is.

En dit enthousiasme wil ze - naast haar nog steeds aanwezige fervente passie voor de 'wereld van Annick Goutal' - ook met u delen.

Daarom kunt u onder de naam Lianne Tio Parfums vanaf nu aan het Weena-Zuid 144 kennis maken met onder meer de bijzondere parfums van Clive Christian, Lorenzo Villoresi, Carthusia, Robert Piguet, Parfums DelRae, Miller Harris, Parfums de Rosine, Teo Cabanel, Floris, Hubert Maes, en Sjal Skincare.

Kom eens langs dan zult u ook ervaren waarom Lianne Tio niet alleen in Nederland maar ook inmiddels ver over de grenzen faam geniet als een van de meest gepassioneerde boutique-eigenaars in de parfumeriebranche.
pi_65395743
Mylene, bedankt maar zij staat er niet tussen omdat zij bekend staat als bijzonder onsympathieke vrouw/verkoopster met wie het beter is geen zaken te doen. Nog even een sappige roddel daarover: zij mag de distributie van Annick Goutal in Nederland niet meer doen omdat ze inmiddels bij Annick Goutal ook doordrongen zijn van het feit dat haar service en klantvriendelijkheid veel te wensen overlaten.
pi_65395873
Okay, ik heb het linkje maar meteen verwijderd.
pi_65396075
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Mijn aantekeningen: "baden in pindakaas, thanks but no thanks".

Als je Tam Dao nog nader wilt samplen kan ik je wel een paar ml sturen, trouwens.
[..]

De geurstrookjes zijn in mijn zak wellicht wat gemengd geraakt maar hij is nog steeds -->

Wbt Tam Dao, pm maar een prijs.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:45:46 #11
55709 Stereotomy
pi_65402471
Hey Mr. G, welke samples heb jij? Ik heb hier bijna 2 ml aan Ormonde Jayne Man in original atomizer, wat voor mij ontzettend veel similarities heeft met Tam Dao. Misschien wil je die ook wel ruilen en uitproberen?
pi_65403802
Vandaag nog een paar monsters gescoord:

Lorenzo Villoresi Piper Nigrum
Lorenzo Villoresi Yerbamate
L'Eau d'Italie Paestum Rose

De laatste heb ik al even op m'n hand geprobeerd en 't is meteen een aparte. Opent met een droge en frisse roosnoot van het type rozenwater. De grappige twist is dat er een zilte noot doorheen zit, maar niet als echt zeewater meer als gezouten zoet water. Het kan ook weleens myrre zijn. Dit wordt door veel mensen op BN genoemd en de zilte geur heeft idd wel iets weg van de myrre uit Serge Lutens Encense et lavande. De rozenwaternoot blijft de hele tijd doorgaan, de zilte noot vertrekt na een uurtje weer. Dan wordt de geur een stuk zoeter, beetje als een mix tussen Turks fruit en rozenwater. Na een tijdje komt er nog een soort romige kwaliteit bij, als een goeie kwaliteit synthetische musk.

Paestum Rose is een mooie geur maar ik ben er nog niet helemaal door gevangen, hoewel ik 'm natuurlijk alleen even op m'n hand heb geprobeerd. Eerst maar 'ns een keertje een hele dag dragen
pi_65416947
Piper Nigrum is een vreemd beestje, ben benieuwd wat je daarvan zal vinden. *Kuch*tijgerbalsem*kuch*

Mr G: als je nog interessante sampletjes hebt wil ik liever ruilen dan er een prijs op plakken. Laat maar weten

Één van jullie trouwens ervaring met bestellen buiten de EU & douane-troubles? Heb een bestelling gedaan zonder daarbij stil te staan en denk nu ineens *oh shit*.
pi_65421578
Ik heb slechts 3 niche samples:

Annick Goutal: Myrrhe Ardente en Mandragore
Etat libre d'Orange - Elogne du traitre

Maar die wil ik eerst even zelf proberen. Dus helaas op het moment bijzonder weinig te ruil. Evt kan ik wel iets leuks decanten maar ik heb ook maar 3 piefjes over en die heb ik dus nodig voor die 3 samples.

Sally maar weer eens mailen
pi_65424659
Hm, Myrrhe Ardente staat wel op m'n sample wishlist.
PM je adres maar, ik krijg later wel een decantje van je. Heb ook nog maar twee piefjes, Sally krijgt meer klandizie

Mijn fout btw, Bois Farine was "baden in pindakaas", Mechant Loup wel ooit geprobeerd maar kan ik me niet meer herinneren.
pi_65425190
v_a: zolang de afzender maar iets van gift of cosmetics samples ofzo op het pakket heeft gezet is er niets aan de hand. Als ie dat niet heeft gedaan en ze maken het open ben je het simpelweg kwijt ipv dat je extra moet dokken ofzo (omdat de alcohol in parfum als gevaarlijke stof wordt gezien).
pi_65426036

Damn & blast. Ja, 't komt van zo'n online discounter. Ik vermoed dat die wel een correcte declaratie erop plakken, dus dan ben ik de sjaak. Maareh, hier staat parfum/alcohol niet onder "verboden in te voeren"

Afwachten dus.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:29:52 #18
55709 Stereotomy
pi_65426316
Ik weet dat parfum/alchol iig bij USPS illegaal spul is. Ik weet niet wat de Nederlandse douane ermee doet.
pi_65427736
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:45 schreef veuve_amiot het volgende:
Hm, Myrrhe Ardente staat wel op m'n sample wishlist.
PM je adres maar, ik krijg later wel een decantje van je. Heb ook nog maar twee piefjes, Sally krijgt meer klandizie

Mijn fout btw, Bois Farine was "baden in pindakaas", Mechant Loup wel ooit geprobeerd maar kan ik me niet meer herinneren.
Tof van je!

maar: "De inbox "veuve_amiot" is niet beschikbaar"
pi_65428586
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:21 schreef veuve_amiot het volgende:
Maareh, hier staat parfum/alcohol niet onder "verboden in te voeren"

Afwachten dus.
Dat klopt, maar het gaat helaas niet om wat de douane ervan vindt maar wat de posterijen ervan vinden... iig zo heb ik 't begrepen. Good luck!
pi_65434928
Ik heb hier nog een ongebruikt flesje tresor van lancome staan.

Was een kerstkadootje, maar bij mij ruikt het luchtje niet lekker. Ruilen gaat niet meer omdat de verpakking open is geweest.
Misschien dat iemand wil ruilen tegen een ander luchtje?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_65435093
Maar als dat het geval was, dan zouden ook EU-bedrijven daar last van moeten hebben, correct? En ik heb wél eerder met succes uit Engeland besteld. Het blijft een raadsel.

Ik zal even naar de PM dinges kijken, geen idee waarom ie dat zegt. Anders Basenotes, zelfde naam.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:35:56 #23
55709 Stereotomy
pi_65435349
Op eBay zie ik *eindelijk* een Guerlain L'Instant PH EdP staan in Europa (Oostenrijk). It's mine over 5 dagen.

Ik had hem eigenlijk op Heathrow moeten kopen voor 33 EUR, maarja.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:43:10 #24
55709 Stereotomy
pi_65440914
W1ZZ, jij vond L'Eau d'Hiver toch lekker?

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=220367

Deze Nederlandse gast verkoopt er een. Oh, ik zie dat V_A hem al een keer heeft ontmoet.
pi_65441149
Aardig dat je eraan denkt kerel, maar ik heb al een fles met kerst gekocht
pi_65443042
Ik ben begonnen als community member bij basenotes, op dit tijdstip...
  dinsdag 27 januari 2009 @ 01:36:31 #27
55709 Stereotomy
pi_65443353
En je bent vriendjes met mij geworden.
pi_65461690
En met mij.
Wat een vriendschap all around.
Weet niet waarom de PM hier raar doet, maar gebruik die daar dan maar, ik vind 't wel.
pi_65476597
Update: Micallef Aoud en Idole de Lubin aangekomen

EDIT: gepost!

[ Bericht 18% gewijzigd door W1ZZ op 28-01-2009 11:25:36 ]
pi_65488226
Is L'Air du Temps van Nina Ricci wat? Die lag hier bij het Kruidvat in de budgetbak voor ¤15,- Meende me te herinneren dat dat een mooie geur was maarja, budgetbak Kruidvat natuurlijk geen tester!
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:01:33 #31
55709 Stereotomy
pi_65488659
quote:
L'Air du Temps Nina Ricci 2 lily amber TS 58
  woensdag 28 januari 2009 @ 13:11:12 #32
180385 Horloge
pi_65488976
quote:
Op dinsdag 27 januari 2009 23:50 schreef W1ZZ het volgende:
Update: Micallef Aoud en Idole de Lubin aangekomen

EDIT: gepost!
Thanks!
pi_65493832
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Tja, in alle eerlijkheid hecht ik niet zoveel waarde aan de meningen van LT/TS aangezien ze vrijwel nooit met de mijne overeenkomen.
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:16:54 #34
55709 Stereotomy
pi_65494203
Wat Vind jij Sécretions Magnifiques geen 5 sterren waard?

NOT SPERM
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:19:11 #35
55709 Stereotomy
pi_65494288
Oh, en morgen ga ik eindelijk de sample van v_a opdoen:

Heb al wat gesampled en vind hem erg lekker. Volgens mij een van de weinige echte thee-geuren die voor mannen gemarketeerd is.
  woensdag 28 januari 2009 @ 18:52:26 #36
55709 Stereotomy
pi_65501649
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:06 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Tja, in alle eerlijkheid hecht ik niet zoveel waarde aan de meningen van LT/TS aangezien ze vrijwel nooit met de mijne overeenkomen.

Vond dit per ongeluk. Tania Sanchez had Hermès Osmanthe Yunnan op en Luca Turin L'Air du désert Marocain tijdens hun huwelijk.

Ik denk dat ik Bulgari pour Homme of Bulgari Black op zou hebben.

En jullie?
pi_65505197
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 18:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Vond dit per ongeluk. Tania Sanchez had Hermès Osmanthe Yunnan op en Luca Turin L'Air du désert Marocain tijdens hun huwelijk.

Ik denk dat ik Bulgari pour Homme of Bulgari Black op zou hebben.

En jullie?
Carnal Flower van Frederic Malle
pi_65509455
Mouchoir de Monsieur van Guerlain of Chanel No. 19
pi_65514352
Oh kut er was al een nieuw topic, ik dacht al: "wat wordt er weinig gepost de laatste tijd"

Op m'n bruiloft een onopvallend klassiek geurtje, iets lichts van Creed waarschijnlijk. Laat de bruid maar opvallen
  donderdag 29 januari 2009 @ 02:05:07 #40
55709 Stereotomy
pi_65515502
Hey, heeft een van jullie een sample van Mûre et Musk (Extreme) van L'Artisan? Lijkt me wel een leuke geur voor mij uit de beschrijving.
pi_65515794
Ja, maar dan moet er wel iets bijzonders tegenover staan Vind 'm errrg lekker namelijk en was eigenlijk van plan 'm zelf op te maken
  donderdag 29 januari 2009 @ 02:34:58 #42
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_65515801

issey miyake l'eau d'issey
Geniaal die
  donderdag 29 januari 2009 @ 02:39:46 #43
55709 Stereotomy
pi_65515822
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 02:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Ja, maar dan moet er wel iets bijzonders tegenover staan Vind 'm errrg lekker namelijk en was eigenlijk van plan 'm zelf op te maken
http://community.basenotes.net/showthread.php?t=220989

Kies maar uit
pi_65520059
quote:
Op maandag 26 januari 2009 23:43 schreef Stereotomy het volgende:

Deze Nederlandse gast verkoopt er een. Oh, ik zie dat V_A hem al een keer heeft ontmoet.
Ja... Tam Dao van gekocht.
[strike]Als die pannekoek nou ook zo vriendelijk was geweest om mij een feedback te geven... Maar nee. Naja. [/strike]
Ich habe nichts gesagt.

[ Bericht 3% gewijzigd door veuve_amiot op 30-01-2009 08:26:12 ]
  donderdag 29 januari 2009 @ 13:03:20 #45
180385 Horloge
pi_65525701
W1ZZ, krijg ze net binnen, thanks voor de moeite!

Ze zijn erg lekker, zo effe snel geroken. Ga ze van de week eens even uitproberen op mijn huid.
pi_65529682
Graag gedaan en veel plezier ervan!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 02:36:27 #47
55709 Stereotomy
pi_65554355
Okay dus ik heb de hele avond Annick Goutal's Duel op gehad, en nu heb ik het gevoel de hele avond met Gucci PH II rondgelopen te hebben.

vrijdag 30 januari 2009 @ 02:46:03 #48
55709 Stereotomy
pi_65554398
v_a, heleboel Ava Luxe dingen hier:

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=222602
pi_65555608
Tsja.. ken ik allemaal niet. Ga ik niet blind kopen, het is vaak haat-liefde bij die lijn. Toch bedankt!
pi_65556603
Als vandaag de andere samples en m'n Rose31 decant niet binnenkomen word ik chagrijnig! Gisteren zijn wel m'n té foute pimpsloffen binnengekomen:

vrijdag 30 januari 2009 @ 11:55:14 #51
180385 Horloge
pi_65561540
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:25 schreef W1ZZ het volgende:
Als vandaag de andere samples en m'n Rose31 decant niet binnenkomen word ik chagrijnig! Gisteren zijn wel m'n té foute pimpsloffen binnengekomen:

[ afbeelding ]

Wat een dingen zeg.

Die Idole de Lubin ruikt hetzelfde als Lonestar Memories van Tauer. Iets meer 'bloemachtig', maar voor de rest overheerst dezelfde geur. Is dat het sandelhout wellicht? Dat is de enige note die in beiden zit.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 11:58:03 #52
55709 Stereotomy
pi_65561651
L'Idole de Beef Jerky.

Als je wil, wil ik die wel ruilen voor een sample van Creed's Silver Mountain Water. Frisse zwarte bes / ambergris / musk geur, past misschien wel beter in je straatje van niet te zware geuren.

En wat Lonestar karakteriseert, is Birch Tar, een bittere leer/hout/wierrook achtige geur, misschien ruik je dat wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 30-01-2009 12:32:08 ]
  vrijdag 30 januari 2009 @ 12:49:47 #53
180385 Horloge
pi_65563281
Steer, je moet wel onthouden wat je ruilt want je hebt die Creed al aan mij gestuurd.
Nu je het zegt van die bes ruik ik het pas.

Ik wacht sowieso nog ff met ruilen tot ik de samples van Luckyscent heb gehad (die gasten zijn echt traaaag).

Birch Tar zou heel goed kunnen, het heeft ook wel iets tabak-achtigs.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 12:53:27 #54
55709 Stereotomy
pi_65563399
Huh, had ik die al naar jou opgestuurd? Ik dacht dat ik geen piefjes meer overhad toen, en dit dus niet meer naar je kon sturen.

Wat heb ik je nog meer gestuurd?

Anders heb ik ook nog Ormonde Jayne - Ormonde Man. Soort mannelijke versie van Tam Dao.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:03:06 #55
180385 Horloge
pi_65563736
Klopt, je had geen dingetjes meer over en toen had je Thierry Mugler in een Paco Rabanne vial gedaan . Ik heb dus van jou: Creed Silver Mountain Water, Thierry Mugler Cologne en Prada Infusion D'Homme.

Nogmaals ik wacht nog even, als ik die anderen binnen heb weet ik wat ik eventueel nog meer in de aanbieding kan gooien.
pi_65566959
Aiai Steer, zijn de parfumdampen naar je hoofd gestegen of begint de alzheimer toe te slaan?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 21:45:24 #57
55709 Stereotomy
pi_65581164
Nouja, iets anders heeft weer toegeslagen. Zei ik de vorige keer na Kouros Fraicheur niet dat ik noooooit meer zal Blind Buyen?

Nou, Lalique Equus EdT is coming soon.
pi_65582461
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 09:25 schreef W1ZZ het volgende:

[ afbeelding ]

Verder niks binnengekomen vandaag?
pi_65584872
Nee!
pi_65592973
Ja, een newby in dit topic.

Onlangs vond ik een fles terug met nog een beetje eau de toilette erin van mijn favoriet:
Ivoire van Balmain.
Nou blijkt Balmain al jaaaaren niet meer te bestaan !

En hier las ik eens snel een link of naam van een man in Berlijn met een neus, die geuren kan herleiden en maken (?)
En die naam en gegevens vergat ik op te slaan.

Heeft iemand dat wél gedaan en/of weet éen van de experts een geur die er (errug) veel oplijkt?

Dank alvast ...
pi_65601641
Lijkt me een wat omslachtige oplossing aangezien ivoire balmain 37 hits genereert op eBay.

@Steer/LKS: iemand bij de post haat ons!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:45:39 #62
55709 Stereotomy
pi_65602021
Ik heb net op Basenotes samples van Idole de Lubin en Lalique Encre Noir (de nieuwe hit van BN lijkt het wel ) geswapt.
pi_65607239
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:33 schreef W1ZZ het volgende:
Lijkt me een wat omslachtige oplossing aangezien ivoire balmain 37 hits genereert op eBay.

Nou, echt vriendelijk leest dit niet.

Tot nu toe had ik wel eens gegoocheld en nu met jouw tip dus naar Ebay gegaan.
en aangeschaft. spannend allemaal.

* nog steeds interesse in naam en/of adres van de Neus in Berlijn.
pi_65615210
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:33 schreef W1ZZ het volgende:
@Steer/LKS: iemand bij de post haat ons!

Hopelijk maandag dan maar
  zondag 1 februari 2009 @ 03:55:28 #65
55709 Stereotomy
pi_65615213
W1ZZ heeft alles weer met winst doorverkocht
pi_65615247
Wat een pimp, binnenkort zal ie wel de overgang maken naar de Tom Ford pimpsloffen

pi_65615862
Ik vind dit vanuit een artistiek oogpunt trouwens serieus een mooie combinatie. Maar je bent natuurlijk wel een moeilijke clown als je hierin over straat gaat
  zondag 1 februari 2009 @ 19:28:18 #68
55709 Stereotomy
pi_65633015
Zo, nu ook Guerlain L'Instant PH EdP gekocht en tevens een sample van Tom Ford for Men Extreme gescoord.
pi_65638507
V_A bedankt voor Tam Dao.

Je hebt een erg net handschrift overigens..
pi_65665178

Ik heb net even de berekening gedaan en tussen de verzending en aankomst van Horloges samples zaten 7 werkdagen. Als ik ook 7 werkdagen reken voor de rest van de samples moet het morgen aankomen. We hebben alleen een beetje pech dat er twee weekends tussen zitten ipv één zoals bij Horloges samples.
  maandag 2 februari 2009 @ 19:02:08 #71
55709 Stereotomy
pi_65665980
Mja.
pi_65669395
De nada, Mr. G.

Nog steeds geen levering van FragranceX...
Ziet er somber uit, vrees ik.

Heb wel zojuist op fragrantica SJP Covet gewonnen - MAAR (ultieme ironie) prijs wordt verzorgd door FragranceX.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:48:28 #73
55709 Stereotomy
pi_65670592
Hoe win je zoiets? Shippen ze wel naar Europa?

Oh en wie wil een 50 ml Japon Noir bottlesplit doen? Er staat er eentje op eBay en ik vermoed dat de prijs ongeveer naar 80-90 EUR gaat.
  maandag 2 februari 2009 @ 20:48:51 #74
55709 Stereotomy
pi_65670620
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:05 schreef Mr.G het volgende:

Je hebt een erg net handschrift overigens..
En van die sproetjes!
pi_65676545
foto! desnoods per basenotes pm

Ik zal die Japon Noir wel even ruiken als ie aankomt dan weet ik 't
pi_65693559
Grappenmakers.
MAAR Power of Posting heeft geholpen... vandaag lag het pakketje op de stoep, zonder extra belasting of andere narigheden.
Je kan daar wat winnen door reviews te tikken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 16:03:20 #77
55709 Stereotomy
pi_65695516
Wou je zeggen dat je geen sproeten hebt?
pi_65701079
Well boys, the eagle has finally landed!

pi_65703399

Die split purchase denk ik nog heel even over na, of is er echt haast bij?
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:51:47 #80
55709 Stereotomy
pi_65710517
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=280308486699

3 dagen, 1 uur.

En hee, een spelvout op de decants.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:55:23 #81
55709 Stereotomy
pi_65710732
Oh en W1ZZ, ik heb even gemeten met water, een 1 ml pipet, en zo'n 3 ml Sally atomizer: het is ook pas 3 ml als ie echt nokkie nokkie vol zit, dus probeer hem maar te vullen zonder te morsen.

Vul, als je wil, anders 2x exact een halve atomizer. Minder kans om te morsen. Dan betaal ik wel voor een atomizer extra.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 03-02-2009 22:17:40 ]
pi_65717159
Ik heb de eerste atomiser ook vergeten op de bon te zetten Anyway, ik heb het al rond negen uur op de post gedaan dus je bent te laat
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:15:07 #83
55709 Stereotomy
pi_65717448
Dus nu heb ik 2.7 ml aan Tom Ford Japon Noir?

Ik zal je nog 50 cent overmaken of ik stuur ooit een extra sample voor je op.
pi_65717573
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:15 schreef Stereotomy het volgende:
Dus nu heb ik 2.7 ml aan Tom Ford Japon Noir?

Ik zal je nog 50 cent overmaken of ik stuur ooit een extra sample voor je op.
Hey stinkerd zit je hier
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:20:58 #85
55709 Stereotomy
pi_65717596
Bloes

Oh en nu je ongetwijfeld aan Japon Noir hebt geroken W1ZZ, doe je mee met een bottle split?
pi_65717788
Nope, ik vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan. Wat waarschijnlijk betekent dat jij 'm geweldig vindt
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:31:53 #87
55709 Stereotomy
pi_65717821

Vandaag had ik met Salsa dansles Creed Virgin Island Water op. Bleek mijn danspartner verkouden te zijn en niks te ruiken.
pi_65717905
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:20 schreef Stereotomy het volgende:
Bloes

Oh en nu je ongetwijfeld aan Japon Noir hebt geroken W1ZZ, doe je mee met een bottle split?
Lieverd, ik heb een enorme parfumallergie, van die 2 posts zit ik al onder de korsten
pi_65718495
quote:
Op woensdag 4 februari 2009 00:30 schreef W1ZZ het volgende:
Nope, ik vond er eerlijk gezegd niet zoveel aan. Wat waarschijnlijk betekent dat jij 'm geweldig vindt
Meer voor Stereo en mij bij de eventuele split purchase

En wat vond je van Tobacco Vanille?
pi_65722295
Ik heb TV alleen nog even een keertje op m'n hand geprobeerd gisteren en hij's heerlijk! Het begon met een zoetige minty blast, daarna veel droge tabak, uitgerond door tonka bean en het geheel eindigt met een donkere boozy vanille. In dit laatste stadium lijkt ie heel erg op een tammere Spiritueuse Double Vanille. Ook de tabak van het begin mag wat mij betreft wel heftiger maar we zullen zien wat er gebeurt als ik 'm een dag echt draag.
pi_65724339
Van de week wat samples van Andy Tauer binnen gekregen.. Was meteen verkocht van L'air du Désert Marocain, dus daar maar een 50ml fles van besteld
pi_65725662
De consensus is dat L'Air du Désert ook gelijk de enige van Tauer is die een fles waard is. Goeie keuze
  woensdag 4 februari 2009 @ 11:36:54 #93
55709 Stereotomy
pi_65725801
Ja, beste idee van die hele Tauer was om de 100 ml fles eruit te gooien en dezelfde prijs te gaan vragen voor de 50 ml fles.
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:31:52 #94
55709 Stereotomy
pi_65766720
W1ZZ, bedankt voor het opsturen van de spullen

Tom Ford Japon Noir: precies zoals op mijn tester strip. Wow! Ik vind hem erg lekker en heb nu al spijt dat ik geen 4 ml heb genomen. Spicy woody sweet smokey oriental.

Tom Ford Tobacco Vanille: L'Artisan Tea for Two met een kopje thee + wolkje melk waarin iemand een sigaret heeft gegooid? Ook erg lekker. Topnote is pure honing.

Ik vind Japon Noir veelzijdiger. En ik zou Tobacco Vanille wel eens op een mooie blondine in sexy business casual kleding met hoge zwarte pumps willen zien.

Al die geuren van Tom Ford van zijn Private lijn zijn wel erg lekker, maar of het nou 150 EUR per 50 ml waard is? Het is nochtans beter en consistenter dan wat, laten we zeggen, Tauer produceert.

[ Bericht 42% gewijzigd door Stereotomy op 05-02-2009 14:46:26 ]
pi_65772790
graag gedaan, glad you like 'em
pi_65776316
quote:
[img=12,12]
Ik vind Japon Noir veelzijdiger. En ik zou Tobacco Vanille wel eens op een mooie blondine in sexy business casual kleding met hoge zwarte pumps willen zien.
Ik ben blond...
Uit een potje, mjah.
pi_65779356
Hier zijn ze ook binnen, maar die lompe postbode heeft m'n pakketje zo hard door de bus geduwd dat de Tobacco Vanille kapot is gegaan M'n huisgenoot heeft nu wel een lekker ruikende elektriciteitsrekening.

Wel jammer, maar weinig aan te doen. Ben iig erg blij met de Japon Noir!
pi_65782780
Klote hee Heb je wel op z'n minst een impressie van hoe 'ie ruikt? Heb 'm zelf weer op m'n hand gedaan nu en ik snap die honing opmerking van Stereo wel... Het begint heeft wel wat weg van Frederic Malle L'Eau d'Hiver die ook honing heeft. Morgen maar eens een hele dag dragen.
pi_65785340
Ja, wat ik er van op papier ruikt is ie echt zeer prima! Maar dat maakt 't alleen nog maar kutter natuurlijk
pi_65785457
Ohja Stereo, ik ben wel voor die split purchase. Alleen wil ik eigenlijk wel graag 't originele flesje graag hebben, daarom ben ik ook nooit zo'n fan van die bottle splits. Hecht jij veel waarde aan zoiets? Anders wil ik wel iets extra betalen daarvoor... Laat maar weten! Ik moet morgen werken, maar kan 's avonds eventueel ook wel bieden. En tot hoe hoog wou je gaan?
pi_65785577
Whoa ik haat het echt als mensen al dagen voor 't einde van de auction gaan bieden zoals bij die TF die jullie op 't oog hebben.. Dat drijft de prijs van het artikel altijd zo op
pi_65785769
Inderdaad, zo doelloos ook. Niemand is er bij gebaat, behalve de verkoper. Hoewel het nu nog niet bijzonder hoog is opgedreven, dit zal nog niet al te veel invloed hebben op het uiteindelijke verkoopbedrag vermoed ik. Moet 't de komende 15 uur wel een beetje rustig blijven natuurlijk
pi_65786888
Ik hoop voor jullie dattie niet op hetzelfde niveau komt als de Tobacco Vanilla van dezelfde verkoper... Die staat omgerekend al op 97E met nog een dag te gaan. Domme kopers!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 02:48:12 #105
55709 Stereotomy
pi_65788531
Hm, eigenlijk wil ik de fles ook wel.

Zullen we voor de lol opbieden tot 80 EUR? 50 ml is doorgaans $165 USD ~ 130 EUR.

En die L'eau d'hiver lijkt me wel legitiem, eigenlijk.
pi_65789751
Lijkt me ook wel, ik heb nog nooit verhalen gehoord over fake Frederic Malle. Gewoon met PayPal betalen, dan kun je altijd nog je geld terugeisen
pi_65796862
Tobacco Vanille
By: Tom Ford

De opening van TV heeft veel weg van een combinatie tussen L'Eau d'Hiver en de door Stereo genoemde L'Artisan T42, alleen iets groener dan beide geuren. Alsof er iets van munt door zit. Al gauw neemt deze opening afscheid en worden we begroet door een combinatie van siroopzoet en tabak. In het begin heeft de tabak iets meer de overhand, gaandeweg krijgt de zoete noot steeds meer de overhand. Persoonlijk had ik het lekkerder gevonden als de tabak iets heftiger geweest zou zijn en wat langer was blijven hangen, ik vind dat namelijk echt een heerlijke noot! Daarom vind ik Czech & Speake Cuba en Creed Vintage Tabarôme ook zo geweldig

Anyway, wat erg mooi is aan TV is dat je nergens echt goed weet wanneer de tabak ophoudt en de vanille begint, zo goed zijn de notes gemixt. Helaas vind ik wel echt dat de siroopachtige zoetheid, die duidelijk geen vanille is overigens, meer maple syrupachtig - op mijn huid iig - veel te sterk de overhand heeft. Dit gelukkig dan weer niet zo sterk als bij Fumerie Turque van Serge Lutens, waarin de tabak echt een ondergeschikte rol speelt aan de typische Serge Lutens tanden- en neusharenverwoestende zoetheid.

Naar het einde toe komt dan eindelijk wat echte vanille zijn rol opeisen, maar tegen die tijd is het wat mij betreft al te laat want ik ben nu, een kleine vier uur na het opdoen van de geur, die overdreven zoetigheid al zat. Maar persoonlijk heb ik het gevoel dat dit nog wel even gaat duren Longevity en sillage zijn top: sillage is net goed genoeg om m zelf goed te blijven ruiken maar niet te overdreven dat mensen om je heen funny naar je kijken (zoals ik laatst wel meemaakte toen ik iets te enthousiast was geweest met de Muscs Koublai Khan ).

Mijn eindoordeel is dat TV een goede mix is van andere geuren die in de individuele componenten van TV een betere prestatie leveren. Wil je een melk en honingachtige opening met groene tinten, neem dan L'Eau d'Hiver. Wil je tabak, neem dan Cuba of Vintage Tabarôme. Wil je donkere vanille, neem dan Guerlain Spiritueuse Double Vanille. Wil je dat allemaal, dan is TV wel een goede optie. Is die optie ook $165 voor 50ml waard. Hell no, IMO.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 13:09:30 #108
55709 Stereotomy
pi_65797250
puike review!

Hoe vaak heb je gesprayed? En waar precies? Ik vind Tobacco Vanille meer Tobacco sweetfluff Vanille. Vind het wel leuk om het een keertje op gehad te hebben, maar nodigt voor die prijs niet uit tot meer.

Eigenlijk wil ik een geur met een hevige tabaknote en een even hevige vanillenote. Zou je eigenlijk Cuba moeten layeren met Givenchy Pi of Boucheron Jaïpur PH ofzo.
pi_65800786
Thanks Ik heb op vijf plaatsen wat opgedaan: binnenkant beide ellebogen, beide kanten borstkas en achter op m'n nek. Maar als ik uit zo'n sample opdoe is het per plek uiteindelijk altijd minder dan wat er met één spray uit een fles komt.

Ik zou zelf juist meer tabak dan vanille willen. Wat je zou kunnen proberen is Cuba of Creed VT layeren met Shalimar. Die heeft van zichzelf een wat rokeriger karakter dan Pi of Jaipur dus dat match denk ik beter met de tabak.

ik wil 'm wel nog een keer een hele dag dragen en dan stuur ik 't restant (waarschijnlijk genoeg voor 1x een hele dag dragen) naar jou op LKS, okee?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:53:49 #110
55709 Stereotomy
pi_65801084
Oh, ik heb de mijne in een atomizer gegooid.

Ik vind het irritant opdoen uit zo'n vial, namelijk. En vials zijn ook zo moeilijk open te krijgen.
pi_65801879
ja dat klopt wel maar ik heb weer 't idee dat door zo'n atomiser spul verloren gaat dacht achterblijft in de sprayer en het slangetje... En aangezien ik maar 1ml heb
pi_65806603
By Kilian komt met een travel spray voor al z'n geuren. De spray plus vier navulling van 7.5ml elk gaat ¤95,- kosten, de vier navullingen los ¤45,-. Zeker die losse navullingen lijken me een topprijs als je bedenkt dat je dan 30ml voor ¤45 krijgt. Goedkoper dan bijvoorbeeld Creed (30ml voor ¤65,-). Wat me wel verbaast is dat de prijs van een 50ml navulling voor je gewone fles By Kilian ¤95 is. Deze travel sprays zijn dus per ml goedkoper! Dit is voor mij wel een reden om een aankoop van BK te overwegen. Wellicht kunnen we ook een split doen van die refills?

Plaatje van de spray:

Bron: http://nowsmellthis.blogh(...)009/2/3/4079763.html

P.S.: Tobacco Vanille na een kleine 10 uur nog steeds strong like bull!
pi_65807255
W1ZZ, thanks! Ik kan jou m'n sampletje Moss Breches uit de Private Blend lijn wel opsturen? Zit nog wel genoeg in om 1 keer te dragen ook vermoed ik Of had je die al eens geprobeerd?

Die By Kilian split klinkt wel als een goed idee, maar welke had je in gedachten?

@Stereo, ¤80 is prima! Zal ik bieden of jij? En what about:
quote:
Ohja Stereo, ik ben wel voor die split purchase. Alleen wil ik eigenlijk wel graag 't originele flesje graag hebben, daarom ben ik ook nooit zo'n fan van die bottle splits. Hecht jij veel waarde aan zoiets? Anders wil ik wel iets extra betalen daarvoor...
?

Lamaarwete
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:53:04 #114
55709 Stereotomy
pi_65808717
Ja nogal lastig omdat ik ook de voorkeur geef aan de fles.

Zullen we maar eerst proberen dat ding voor 80 EUR incl. te kopen? Ik ga wel bieden, zien we daarna wel wat we gaan doen. Desnoods spreken we af dat jij de fles krijgt en dat je dan van tijd tot tijd tegen $x-y/ml wat in een Sally atomizer decant naar mij, of andersom.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 18:54:11 #115
55709 Stereotomy
pi_65808750
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:15 schreef W1ZZ het volgende:
ja dat klopt wel maar ik heb weer 't idee dat door zo'n atomiser spul verloren gaat dacht achterblijft in de sprayer en het slangetje... En aangezien ik maar 1ml heb
Bij mij gaat er van alles verloren als ik zo'n vial open probeer te pulken
  vrijdag 6 februari 2009 @ 19:08:51 #116
55709 Stereotomy
pi_65809136

Gekocht voor 3 EUR uit de VS, maar hij valt me toch ietwat tegen.

Ik herken de originele Tom Ford er niet meer in. Het is een soort woody menthol gourmand oriental geworden, heel dik. Misschien een keertje echt goed dragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 06-02-2009 19:18:53 ]
pi_65809142
Laten we eerst maar überhaupt proberen te winnen idd! Ik zal met spanning volgen vanavond
pi_65809164
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:08 schreef Stereotomy het volgende:
[ afbeelding ]

Gekocht voor 3 EUR uit de VS, maar hij valt me toch ietwat tegen.

Ik herken de originele Tom Ford er niet meer in. Het is een soort woody gourmand oriental geworden, heel dik. Misschien een keertje echt goed dragen.
Heeft idd weinig weg van de originele TF for Men voorzover ik me kan herinneren!
pi_65809453
Hee LKS: ruilen voor Moss Brèches (sp?) is uiteraard prima! Alleen ik ga m dus ergens deze week nog een keer dragen eerst dus t duurt nog wel een paar dagen voor ik m opstuur...

Wat betreft de BK refills dacht ik in principe aan Straight to Heaven, maar als we vier lui weten op te trommelen die ¤45 willen uitgeven kunnen we misschien wel vier verschillende kopen?
pi_65817308
En we zitten al op ¤80 met nog een kwartier te gaan, ik hoop dat dat bod van jou was Stereo

Ohja, je mag er van mij wel iets overheen gaan hoor.
pi_65817582
Zeg, je let wel op he? Of heb je een snipe aanstaan?

edit: voor ¤100 verkocht

[ Bericht 56% gewijzigd door le_knightclub_soda op 06-02-2009 23:01:31 ]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 23:01:19 #122
55709 Stereotomy
pi_65817934
quote:
TOM FORD JAPON NOIR EAU DE PARFUM 50 ML NIB NEW !
Uiteindelijke biedprijs: US $127,50
(Ongeveer EUR 99,31)
Ik gebruik: http://countdown.ebay.com

Real-time snipen. Maar helaas, zou ca. 120 EUR geworden zijn incl shipping. Wel een beetje veel voor 50 ml.

Maar ik vind Japon Noir denk ik wel een van de beste orientals die ik ooit heb geroken. Ik kan nu gewoon bijna Chanel Egoiste niet meer aan omdat het een hele cheape versie van Japon Noir lijkt.

[ Bericht 22% gewijzigd door Stereotomy op 06-02-2009 23:12:12 ]
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:20:27 #123
55709 Stereotomy
pi_65829250
pi_65829309
Misschien heeft die dude zelf de prijs wel lopen opdrijven en is ie per ongeluk de hoogste bieder geworden. Wel eens vaker zien gebeuren
  zaterdag 7 februari 2009 @ 15:37:41 #125
55709 Stereotomy
pi_65829507
Nah, laatste bod was een snipe, dus was hier niet het geval

Wat is trouwens jouw favoriet uit de Private Blend lijn?

[ Bericht 17% gewijzigd door Stereotomy op 07-02-2009 16:07:44 ]
pi_65831503
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 19:19 schreef W1ZZ het volgende:
Wat betreft de BK refills dacht ik in principe aan Straight to Heaven, maar als we vier lui weten op te trommelen die ¤45 willen uitgeven kunnen we misschien wel vier verschillende kopen?
Ik ben zeer te spreken over de 2 die ik gesampled heb, A Taste of Heaven en Beyond Love. Ik ben er wel voor in dus, maar ga binnenkort nog wel even bij Skins langs om de andere uit de lijn te proberen.
pi_65831537
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 15:37 schreef Stereotomy het volgende:
Nah, laatste bod was een snipe, dus was hier niet het geval

Wat is trouwens jouw favoriet uit de Private Blend lijn?
Ik heb er nog maar 2 geprobeerd en TV min of meer dus. Moet zeggen dat TV me het meest aanspreekt van wat ik er van heb kunnen ruiken vanaf papier.

Moss Breches is wel een heel leuke geur trouwens. Zeker de moeite waard om eens te proberen.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:49:00 #128
55709 Stereotomy
pi_65831782
TV beter dan Japon Noir, en dan toch voor een bottle split willen gaan? Fanboi.

Ik was niet zo onder de indruk van Moss Breches in Harrods, maar ik ben van plan maar de hele TF Private Blend lijn te sampelen. Alhoewel ik het gevoel heb dat me dat veel gaat kosten.
pi_65832049
Ik vind ze beide gewoon heel goed Al is Japon Noir wel ietwat eentoniger dan ik me herinnerde, vandaar.

Ik heb er ook wel eens over gedacht om die hele Prviate Blend sample set te bestellen op the perfumed court, maar een setje van 1,5ml spray samples kost al $100.

Ohja, Italian Cypress heb ik ook nog geprobeerd, maar die vond ik niet zo denderend.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 18:30:49 #130
55709 Stereotomy
pi_65832456
Krankzinnige prijzen eigenlijk.

Hoop dat ik ooit een designergeurtje tegenkom die even goed is als Japon Noir, alhoewel je hier wel merkt dat je niet alleen voor de naam betaalt, maar dat ze daadwerkelijk vast ook wat duurdere ingredienten gebruiken. Tenminste, dat hoop ik.
pi_65832552
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Ik ben zeer te spreken over de 2 die ik gesampled heb, A Taste of Heaven en Beyond Love. Ik ben er wel voor in dus, maar ga binnenkort nog wel even bij Skins langs om de andere uit de lijn te proberen.
Ik ben ook zeer te spreken over A Taste of Heaven, maar die is exact te repliceren door Caron Yatagan en Caron Pour un Homme 1:1 te layeren... En die zijn op eBay per stuk ~ $25 voor 125ml

Ik ken eigenlijk alleen A Taste of Heaven en Straight to Heaven tot nu toe.
pi_65832582
Weten jullie trouwens dat die hele Private lijn bestaat uit geuren die het niet werden toen TF Black Orchid uit wilde brengen? Dus eigenlijk zijn het allemaal afdankertjes
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:10:30 #133
55709 Stereotomy
pi_65833015
Ach nou ja, Bulgari Eau Parfumee au Thé Vert zou eerst Fahrenheit geweest moeten zijn. 't is duidelijk welke de betere is.
quote:
Dior was then asking for submissions on a major new masculine, to be called Fahrenheit. Ellena submitted his tea fragrance. According to Ellena, Dior loved it and, after changes and questions and a lot of waiting, told him that he had won the brief. He remembers it: going to Paris, drinking Champagne with the Dior bosses, everyone celebrating. The next day, they called to say they’d changed their minds. The marketers were uncomfortable with the abstract quality of Ellena’s juice. They announced that the winners of the brief were Jean-Louis Sieuzac and Michel Almairac, whose submission became the Dior Fahrenheit currently on the market — a huge hit. Ellena was astounded, then crushed.

http://themoment.blogs.ny(...)the-vert-by-bulgari/
pi_65833130
Black Orchid is dan ook een uitstekende geur
pi_65833135
Duidelijk, Fahrenheit is één van de smerigste geuren ooit uitgebracht.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 19:32:56 #136
55709 Stereotomy
pi_65833351
Ik las dat Black Orchid wat naar de vrouwelijke kant neigde, is dat waar?
pi_65833411
ja wel wat ja... maar niet zo erg als bijvoorbeeld Fleur du Male.
pi_65843019
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:33 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]... maar ga binnenkort nog wel even bij Skins langs om de andere uit de lijn te proberen.
Is het niet grappig dat met zo'n beperkte clientele bij Skins het best mogelijk is dat een aantal van ons op hetzelfde moment in zo'n winkel hebben gestaan zonder elkaar te kennen?
*Zenmomentje*

Over die Black Orchid - BO is een passend acronym.
Het is reeeeeeetesterk, stroperig siropig spul. Vrij zoet ah begin, maar volgens mij kalmeert het tot een draagbaar niveau na een tijdje. Ik heb het niet afgewacht, mij te zoet. Hoofdpijnstroop.
pi_65843596
I don't get it? BO betekent meestal body odour...?

Van Skins: zou best kunnen inderdaad! Hoewel er natuurlijk wel meerdere vestigingen zijn... En LKS en ik zijn ook weleens samen gegaan
pi_65847404
Ja, ik bedoelde BO als in body odour: penetrant, outstays its welcome, kan hoofdpijn induceren.
Ik had m even uit moeten leggen, ja.
pi_65848065
Okee! Maar bij BO denk ik automatisch aan zweet
pi_65853435
v_a, ik ben tot nu toe alleen in de Groningen vestiging geweest, kom je daar wel eens?

Ik ben volgens mij enkel tegelijk met W1ZZ daar geweest, of Stereo moet stiekem een lange blanke gast met Gronings accent zijn
  zondag 8 februari 2009 @ 16:53:23 #143
55709 Stereotomy
pi_65853594
Verre van dat.

Oh, net op eBay voor 10 EUR incl. shipping een grote fles 250 ml Manfred Mugler Shampoo/Shower Gel gekocht. Ik had daar al een complimentary mini van, die ik altijd meeneem als ik naar het buitenland ga. Het ruikt zo heerlijk, dat vetiver dat NOT VETIVER is.

[ Bericht 33% gewijzigd door Stereotomy op 08-02-2009 19:48:49 ]
pi_65879463
Neuh, ben alleen in Skins Amsterdam geweest. Moet misschien eens andere steden gaan afschuimen, voor echt iedereen die daar werkt m'n gezicht kent.
  maandag 9 februari 2009 @ 14:03:08 #145
55709 Stereotomy
pi_65879567
Met sproeten
pi_65879761
pi_65909225
Net mn laatste tentamen gehad en zit weer eens aan mn basenotes te freubelen.

V_A ik heb vandaag voor de derde keer je Tam Dao op. Hij begint erg vrouwelijk naar mijn mening, maar na een ochtendje is het al aardiger. Lekker kruidig santal hout met een oosters tintje. Ik zou hem niet kopen, te lineair, niet echt spannend. Ben het niet eens met het gros van de basenoters dat het een potloodslijpsel-geur is (santal galore ). Daar is het te kruidig voor. wat vind jij v_a?

Desalniettemin wel:
pi_65934689
Wel apart, ik was vandaag in m'n geboorteplaats Emmen

Liep ik een of ander nondescript parfumzaakje binnen, op het eerste gezicht zelfde assortiment als de Douglas, minus de Guerlain etc. Sta ik op het punt om weg te gaan, staat er ineens in een hoekje een hele rij Serge Lutens geurtjes! In Emmen!
  dinsdag 10 februari 2009 @ 23:59:46 #149
55709 Stereotomy
pi_65934715
En, heb je je atomizers gevuld?
pi_65936441
Ik heb een flesje Sa Majeste la Rose over m'n shirt leeggegoten en thuis uitgewrongen in een atomizer ja, hoezo?
  woensdag 11 februari 2009 @ 01:30:44 #151
55709 Stereotomy
pi_65936458
Robijn

Serge Lutens
pi_65936572
Ik las dat laatst trouwens echt op BN, dat iemand een of andere dude in de winkel letterlijk een heel flesje Versace Eau Fraiche had zien leegspuiten op zichzelf, met z'n vriendin die er nonchalant naast stond te kijken. wtf
pi_65940340
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 12:31 schreef Mr.G het volgende: wat vind jij v_a?
Ik heb er een 100ml fles van.... Dat beantwoordt je vraag wel. (Overigens alleen omdat die op BN werd aangeboden voor goedkoper dan de 50ml bij Skins, maar dat terzijde)
'T is absoluut lineair, maar daar heb ik nooit zo'n probleem mee. Voor mij zit de aantrekkingskracht erin dat ik afhankelijk van het weer/vochtigheidsgraad/neusgevoeligheid/weetikveel sandelhout of wierook of groen-kruidige dennenbossen krijg. Ik zie die 100ml wel opgaan.
quote:
Op dinsdag 10 februari 2009 23:59 schreef le_knightclub_soda het volgende:
Wel apart, ik was vandaag in m'n geboorteplaats Emmen
MM City rules! Mijn beste vriendin komt daar oorspronkelijk vandaan, en heb er een keer oudjaar gevierd. In de Bras. Fan-tas-ties.
pi_65946439
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 10:04 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

MM City rules! Mijn beste vriendin komt daar oorspronkelijk vandaan, en heb er een keer oudjaar gevierd. In de Bras. Fan-tas-ties.
Ik vind het wel leuk om af en toe terug te komen hoor, maar ik kan me voorstellen dat 't op veel buitenstaanders niet zoveel indruk maakt. De Bras is dan wel weer leuk idd! Ook wel eens oud & nieuw gevierd daar, dus misschien zijn we niet tegelijk in Skins geweest, maar wel tegelijk in De Bras met o&n!

@W1ZZ Moss Breches op de post gedaan net!

Ik ben ff een weekje naar Stockholm
  woensdag 11 februari 2009 @ 13:19:47 #155
55709 Stereotomy
pi_65946583
Veel plezier in Stockholm, LKS.

Op BN heb ik net mijn SMW voor een Japon Noir proberen te ruilen. Blijkt die gast een Creed-hater te zijn.
pi_65949659
Wat is jullie ervaring met het kopen van testers die nog niet gebruikt zijn?

Het lijkt best een goede deal als je zoiets op ebay kunt krijgen, de prijs is een stuk lager en het doosje hoef ik toch niet...
  woensdag 11 februari 2009 @ 14:59:42 #157
55709 Stereotomy
pi_65950017
Testers = identiek aan normaal product.
pi_65954876
Ahh thx LKS!

Bartaz: testers = perfect, lekker cheap en precies hetzelfde product. Alleen vaak geen dop da's een klein minpuntje.
pi_65955440
quote:
[b]Op woensdag 11 februari 2009 13:15Ook wel eens oud & nieuw gevierd daar, dus misschien zijn we niet tegelijk in Skins geweest, maar wel tegelijk in De Bras met o&n!

The mind boggles.
Veel plezier met die Zweden!
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:22:12 #160
55709 Stereotomy
pi_65955538
!

Hee v_a, heb je wel eens na een one night stand een parfumsample meegekregen van je scharrel?
pi_65955568
pi_65955967

If so, dan was-ie nu geïdentificeerd, bedoel je?
*Kuch*Emmen*kuch*

...Of was dat een voorstel??!?
  woensdag 11 februari 2009 @ 17:56:22 #163
55709 Stereotomy
pi_65956551
Um nee, dan was jij geïdentificeerd, babe.
  woensdag 11 februari 2009 @ 18:00:06 #164
55709 Stereotomy
pi_65956648
Nee serieus, heb je dat wel eens gehad?

badass
pi_65974439

Ik zeg niks.
  donderdag 12 februari 2009 @ 17:18:43 #166
55709 Stereotomy
pi_65992648
Jaja.

OT: vandaag heb ik een fles Lalique Equus PH binnen gekregen. Fantastische fles! Lalique is een merk voor luxe kristallen beeldjes enzo, en da's wel te zien. De geur doet me denken aan een zoete versie van Bulgari PH en dat komt mooi uit, want die fles is bijna leeg.

Ook heb ik een paar GROTE samples binnengekregen van een aardige Zweed van BN: Idole de Lubin (not a patch on Japon Noir!), Lalique Encre Noir en Hermes Ambre Narguile uit de Hermessence lijn. De laatste twee moet ik nog even proberen.
pi_65994557
Ambre Narguileeeeeeeee....
Als je dat naks vind, bied ik geheel vrijwillig aan om je er vanaf te helpen.
Vriendelijk, niet?
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:21:40 #168
55709 Stereotomy
pi_65994583
Hm, ik moet nog even denken wat ik ervoor in ruil vraag hoor.
pi_65994640

Iets zegt me dat deze grappen nog maanden doorgaan.
  donderdag 12 februari 2009 @ 18:25:20 #170
55709 Stereotomy
pi_65994681
Mja dat krijg je als je op een forum zit met alleen kerels.

Wist niet dat je zo preuts was.
pi_66001651
heeft iemand die nieuwe Hugo Elements al geprobeerd.. op welk geurtje lijkt ie qua geur?
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
  vrijdag 13 februari 2009 @ 13:47:46 #172
55709 Stereotomy
pi_66019362
Lalique Encre Noir: Prada Infusion d'Homme zonder de schreeuwende neroli-note!

Oh en, d'r is een verrassing op Basenotes als je 1000 post haalt. Maar ik mag er niks over zeggen. Nog even doorposten, y'all.

Oh en LKS:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=280311067526&ssPageName=ADME:B:WNA:US:1123

Ik heb mijn wekker al voor 6 uur 's ochtends gezet, morgen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Stereotomy op 13-02-2009 18:31:23 ]
  zaterdag 14 februari 2009 @ 06:04:19 #173
55709 Stereotomy
pi_66047355

Zometeen snipet iemand hem toch. Gewoon prijs opgedreven dus, dit is zelfs Japon Noir niet waard. Ik ga weer
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:15:00 #174
55709 Stereotomy
pi_66068118
Mijn Green Irish Tweed is op.

toch maar een vialtje of 3 bestellen op eBay?
pi_66068341
Ik lees dat jullie er erg verstand van hebben

Ik ben een man en ben op zoek naar een nieuw lekker geurtje voor tijdens het uitgaan, wat raden jullie aan? Heb er zelf niet heel veel verstand van, gebruik momenteel Jean Paul Gaultier le male.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:22:52 #176
55709 Stereotomy
pi_66068357
Zoek je eenzelfde soort vanillezoet geurtje?
pi_66068642
Ik vind deze wel heel lekker, dus iets in die richting is prima. Maar ik sta open voor alle suggesties! Verras me
  zaterdag 14 februari 2009 @ 22:36:34 #178
55709 Stereotomy
pi_66068789
Nouja, als je het bij vanille wil houden is Givenchy Pi en Boucheron Jaïpur pour Homme wel wat. Verder als je in de kroeg of disco op wil vallen, moet je geen subtiele geuren opdoen, maar een schreeuwlelijkerd als Manfred Mugler A*Men.
pi_66069065
Dat opvallen maakt mij niet zo uit, als ik het zelf maar lekker vind ruiken! Wat voor winkels kan ik dit vinden en proberen?
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:01:23 #180
55709 Stereotomy
pi_66069475
http://www.douglas.nl of http://www.iciparisxl.nl of http://www.bijenkorf.nl of.....

[ Bericht 0% gewijzigd door Stereotomy op 14-02-2009 23:09:17 ]
pi_66069585
Goed , dat zal wel lukken Aankomende week maar is langs dan.

Dankjewel!

Meer suggesties zijn altijd welkom.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:25:04 #182
180385 Horloge
pi_66070155
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:06 schreef belendel het volgende:
Meer suggesties zijn altijd welkom.
YSL Kouros of Body Kouros wellicht.
  zaterdag 14 februari 2009 @ 23:29:22 #183
55709 Stereotomy
pi_66070314
Hee Horloge, ben inmiddels voorzien van Idole de Lubin. Aardige geur, maar helaas zit het in dezelfde categorie als Tom Ford Japon Noir. En de laatste tijd lijkt het wel alsof dat mijn Holy Grail is.

't zal ook niet eens een 10 EUR Kruitvat geurtje zijn he.
  zondag 15 februari 2009 @ 12:09:04 #184
180385 Horloge
pi_66078361
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 23:29 schreef Stereotomy het volgende:
Hee Horloge, ben inmiddels voorzien van Idole de Lubin. Aardige geur, maar helaas zit het in dezelfde categorie als Tom Ford Japon Noir. En de laatste tijd lijkt het wel alsof dat mijn Holy Grail is.

't zal ook niet eens een 10 EUR Kruitvat geurtje zijn he.
Doe maar duur inderdaad.

Maar jij vond het dus geen Idole de Beef Jerky?
  zondag 15 februari 2009 @ 17:51:56 #185
55709 Stereotomy
pi_66090393
Nou, nee: Idole de Lubin's mid- en basenotes zijn exact als de eerste 10 minuten van Japon Noir, die ik niet zo mooi vind. Het is dan Japon Noir die minder zoet en rokerig is, maar er zit dan een zure gember note doorheen.

Daarom vind ik Japon Noir beter dan Idole. Wat mij betreft staat Japon Noir nu bovenaan mijn oriental-lijstje. Takkeduur spul helaas.
pi_66091055
Wordt sparen dan, of aan pappie en mammie vragen voor je verjaardag
  zondag 15 februari 2009 @ 18:14:44 #187
55709 Stereotomy
pi_66091074
Pappie en Mammie zijn niet heel veel rijker dan ik hoor.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:41:57 #188
55709 Stereotomy
pi_66157577
Argh, 45 ml Japon Noir voor 100 EUR incl. shipping van een Basenoter, doen?
pi_66168652
Op zich prima, toch? Die 50ml flessen gingen ook allemaal voor 95+ excl shipping weg op eBay...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:46:24 #190
55709 Stereotomy
pi_66168783
* mompelt iets van dubbeltje eerste rij... Heb gewoon verkeerde hobby uitgekozen.

Vanavond weer Virgin Island Water op, Salsa les!

Heb net L'Instant de Guerlain Eau Extreme EdP binnen gekregen! Hij valt me vooralsnog ietwat tegen ivm de EdT... te medicinaal en een hele bittere cacao note....
pi_66169123
Dit is gewoon een koopje, niets dubbeltje eerste rij

Die L'Instant ga je dus weer verkopen?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:15:29 #192
55709 Stereotomy
pi_66169864
Even een keer goed dragen, had hem alleen op mijn ene arm gespoten, en de EdT op de andere. Het is eigenlijk een 2x zo luide EdT met extra cacao en een medicinale ondertoon. Het grappige is dat de EdT al vrij zwaar is, maar wanneer je de EdP tegelijk ruikt, de EdT zo licht is als een veertje.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:39:26 #193
180385 Horloge
pi_66170813
Heb vandaag Micallef Aoud op gehad. Als je hem op doet heb je meteen het idee dat je op een markt in Damascus terecht bent gekomen, erg lekker! Maar vanaf ongeveer 8 uur later, ruikt het meer als een Amsterdamse steeg na het weekend...
pi_66171799
Tsk tsk ik ben amper weg of Stereo begint al over me te roddelen

Anyway, I'm back, wat een leuke stad is Stockholm! vol leuke blonde dames

Uiteraard nog even wat parfumwinkels bezocht. Kwam helaas niet echt veel tegen bij NK, behalve wat standaard Creeds, Acqua di Parma en Byredo, wat wel wat meer te vinden is in Zweden lijkt me. Wel één en ander van geprobeerd, maar alleen Byredo Green sprong er voor me uit, beetje opvallendere versie van Creed Green Valley.

Bij Cow Parfymeri was echter genoeg te vinden! Comme des Garçons, CB I Hate Perfume, L'Artisan, Damien Bash etc. etc. De eigenaar was aanwezig in de winkel en was extreem behulpzaam en had plenty kennis van zaken, ben iets van 3 kwartier blijven hangen en heb van alles uitgeprobeerd. Uiteindelijk nog een 100ml flesje Mr Hulot's Holiday gekocht van CB I Hate Perfume. Heel erg leuke lijn trouwens! Niet allemaal even gangbaar, maar om zo te proberen zeker de moeite waard. Helemaal als je van wat avant garde geurtjes houdt.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:18:47 #195
55709 Stereotomy
pi_66177552
Goed dat je weer terugbent LKS!

Heb jij wel eens een scharrel met kort haar en sproeten gehad?

En ik heb eindelijk 4 Tauers kunnen ruilen tegen SL Chene, Ambre Sultan en Iris Silver Mist
pi_66179132
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:18 schreef Stereotomy het volgende:
Goed dat je weer terugbent LKS!

Heb jij wel eens een scharrel met kort haar en sproeten gehad?
quote:

Ik zeg niks.

Ik krijg trouwens 't idee dat echt niemand die Tauer parfums lekker vindt, op die Mocro Desert na dan.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:51:15 #197
55709 Stereotomy
pi_66179151
Jullie zijn gemeen

Gah, even wat betalingsproblemen voor de Japon Noir.

Duurste aankop tot nu toe, maar wel een megadeal hopelijk straks. Soms voel ik me echt een Nederlander.

[ Bericht 55% gewijzigd door Stereotomy op 18-02-2009 00:21:47 ]
pi_66189278
Sowieso. Of een Schot, die zijn nog gieriger als ik het geloven mag.
Ik ben ook gek in m'n hoofd trouwens, ga van een BN'er een 15ml travel spray Ambre Narguilé overnemen. $50 incl shipping is weliswaar het goedkoopst dat ik 'm ooit heb gezien, maar toch.
Moet even bedenken of ik haar ga vragen om ook gelijktijdig een Ava Luxe voor me op de post te doen - is uiteindelijk natuurlijk een besparing wbt verzendkosten, maar het totaal is schrikbarend.
pi_66190739
Hehe, you addicts

* W1ZZ kijkt zelf al drie weken naar een Mitsouko 30ml parfum tester voor $190
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:31:14 #200
55709 Stereotomy
pi_66191904
Kopen! Doen!
pi_66193397
Ik twijfel nog... De verkoper heeft ook een niet-tester staan voor $229 en die fles is wel echt véél mooier:

VS

woensdag 18 februari 2009 @ 13:03:27 #202
55709 Stereotomy
pi_66194771
Ik merk de laatste tijd dat ik ook flessensnob ben geworden. Liever een echte fles dan een tester.
pi_66195975
Hmjah. Ik zou voor de tester gaan; ik hou gewoon niet zo van die elaborate Guerlain-frustels. Maar goed, ik leg wel weer meer neer voor een travel size Hermès-flesje ipv één of andere random decant van Ambre Narguilé. Misschien moet ik ook gewoon m'n mond houden.
pi_66196731
De experts hier kunnen me mss helpen
Wat vinden jullie van Chic for men van Herrera?
Ik ben op zoek naar een subtiel luchtje voor casual gebruik of voor een date..
the pleasure - the privilege is mine
  woensdag 18 februari 2009 @ 13:58:04 #205
55709 Stereotomy
pi_66196812
Daar valt Chic wel onder. Fresh Oriental. Dus fris genoeg voor alledaags, maar wel net spicy genoeg om je te onderscheiden van de Les Males en de Acquae di Gio.

Davidoff Adventure is een populaire geur momenteel die die richting ook op gaat. Of D&G The One. maar Chic is wel het meest frisse van deze drie denk ik.
pi_66196896
weinig luchtjes die de les males overstijgen, heel de ruimte ruikt er namelijk naar als je ergens gaat stappen
ik heb eenmaal d&g the one in de winkel op een kaartje getest, maar ik rook gewoon niks, nada, nul...
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:00:59 #207
55709 Stereotomy
pi_66196935
Als je een nóg frissere zoekt, 212 Men van Herrera is erg goed, grassig.
pi_66197000
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef Stereotomy het volgende:
Als je een nóg frissere zoekt, 212 Men van Herrera is erg goed, grassig.
eens, maar ik kan de opening helemaal niet verdragen, te sterk, krijg er hoofdpijn van. Daarna vindk 'm overigens wel zeer goed!
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:09:01 #209
55709 Stereotomy
pi_66197258
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:03 schreef El_Borracho het volgende:

[..]

eens, maar ik kan de opening helemaal niet verdragen, te sterk, krijg er hoofdpijn van. Daarna vindk 'm overigens wel zeer goed!
Kun je 5 minuten je adem inhouden?
pi_66197809
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Kun je 5 minuten je adem inhouden?
ja, problem solved! daarna ruik ik helemaal niets meer maar de opening blijft toch erg lang hangen? de echte "grassige" geur komt erg synthetisch ruikend over. Ik zal je overige suggesties ook eens proberen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:25:01 #211
55709 Stereotomy
pi_66197956
Nouja, ze hebben natuurlijk niet echt gras lopen uitpersen voor het luchtje.
pi_66198186
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:25 schreef Stereotomy het volgende:
Nouja, ze hebben natuurlijk niet echt gras lopen uitpersen voor het luchtje.
helaas, want het is een van mn lievelingsgeuren (vers gemaaid gras in de lente) :p zijn er nog andere mainstreamgeuren die je me kan aanraden? kheb een zeer beperkt budget
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:40:51 #213
55709 Stereotomy
pi_66198558
Guerlain Homme (Mojito ) , Chanel Allure Homme Edition Blanche (citrus-sandelhout), Cartier Roadster (mint-sandelhout), Bulgari Aqua (de zee, en dan ook inclusief het zeewier), Dior Homme (iris cacao), Sean John Unforgivable (7-up fizz).

Allemaal geuren die niet in de top-10 staan.
pi_66199613
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef El_Borracho het volgende:
weinig luchtjes die de les males overstijgen, heel de ruimte ruikt er namelijk naar als je ergens gaat stappen
ik heb eenmaal d&g the one in de winkel op een kaartje getest, maar ik rook gewoon niks, nada, nul...
D&G The One is wel een sterke geur als je 'm op je huid draagt. Niet bepaald fris alleen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:07:23 #215
55709 Stereotomy
pi_66199676
Met orientals heb ik altijd dat ik geen steek ruik op papier. Pas op mijn huid kan ik ze goed beoordelen. Zware moleculen die niet verdampen uit papier ofzo. Citrusdingen (kleine aldehydes zijn da) ruik je meestal erg goed vanaf papier.
pi_66199940
Dat is ook mijn ervaring. Ik denk dat de topnotes gewoon het beste eruit komen op papier, citrus dus etc.
pi_66205197
CB I Hate Perfume - Mr Hulot's Holiday

Mr Hulot's Holiday ontleent z'n naam en inspiratie aan een film uit 1953 over een man die zijn vakantie doorbrengt in een hotel aan de Franse kust. Door zijn onbeholpen gedrag botst hij tijdens zijn verblijf meermaals met andere vakantiegangers van de hogere klasse.

Zoals in de meeste andere CB parfums is de compositie simpel gehouden en lijkt het doel te zijn een directe herinnering en duidelijke associatie op te roepen. Mr Hulot's Holiday wordt omschreven als de geur van een frisse zoute zeebries, de met zeewier bedekte rotsen, wrakhout en oude leren koffers. Dit klinkt sommigen misschien meer als een mislukte Bløf songtekst in de oren, maar Christopher Brosius weet zijn woord doorgaans goed te houden als het op dit soort beschrijvingen van geuren aankomt. De geur van hout vind ik er niet in terug, maar voor de rest is dit een ochtend aan de kust in een flesje. Het moment voordat de frisse zeelucht wordt overstemd door de geur van zonnebrandcreme, zweet en de rumoer van een overdaad aan toeristen met bijbehorende geuren.

Ik ben normaal niet echt van de aquatics, ook omdat de parfums die in deze categorie geplaatst worden veelal gewoon fris, en ietwat saai, ruiken, zonder verder al te veel met water van doen hebben. Dat ik deze aquatic koos uit ongeveer 15 uitgeprobeerde CB parfums wil wel wat zeggen dus. In mijn zoektocht naar een extra geurtje voor in de zomer ging mijn gedachte vooraf namelijk vooral uit naar klassieke citrusgeuren. Nu heb ik een alternatief in de kast staan in de vorm van deze 100ml fles water based perfume.

Mr Hulot's Holiday is erg gangbaar met een gedoseerde sillage en is dan ook prima te dragen op kantoor. Dit in tegenstelling tot enkele andere CB parfums die bijvoorbeeld sterk spreidende geuren van rabarber, verbrande blaadjes of zand met zich meebrengen. Ik sluit echter niet uit dat ik nog enkele van de andere geuren uit deze lijn ga aanschaffen in de toekomst, al was het maar omdat ze door hun simpele compositie ook erg geschikt zijn om mee te layeren.

Prijzen:
100ml water based perfume - $60
15ml perfume absolute - $60 of 2ml voor $12

[ Bericht 1% gewijzigd door le_knightclub_soda op 18-02-2009 17:29:01 ]
pi_66206106
Hee LKS ik wilde vandaag de TV op de post doen maar had geen enveloppen meer... Moet er dus eerst morgen even nieuwe gaan halen... Sorry for the delay!
pi_66206151
Oh geen probleem joh, is de Moss Breches heel aangekomen?
pi_66206280
Yep is heel aangekomen. Ik heb m nog niet een hele dag gedragen maar hij freakt me een beetje out... Dunno why, het is een beetje een rare geur!
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:38:06 #221
180385 Horloge
pi_66221609
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:22 schreef le_knightclub_soda het volgende:
CB I Hate Perfume - Mr Hulot's Holiday

[ afbeelding ][ afbeelding ]

Mr Hulot's Holiday ontleent z'n naam en inspiratie aan een film uit 1953 over een man die zijn vakantie doorbrengt in een hotel aan de Franse kust. Door zijn onbeholpen gedrag botst hij tijdens zijn verblijf meermaals met andere vakantiegangers van de hogere klasse.

[ afbeelding ]

Zoals in de meeste andere CB parfums is de compositie simpel gehouden en lijkt het doel te zijn een directe herinnering en duidelijke associatie op te roepen. Mr Hulot's Holiday wordt omschreven als de geur van een frisse zoute zeebries, de met zeewier bedekte rotsen, wrakhout en oude leren koffers. Dit klinkt sommigen misschien meer als een mislukte Bløf songtekst in de oren, maar Christopher Brosius weet zijn woord doorgaans goed te houden als het op dit soort beschrijvingen van geuren aankomt. De geur van hout vind ik er niet in terug, maar voor de rest is dit een ochtend aan de kust in een flesje. Het moment voordat de frisse zeelucht wordt overstemd door de geur van zonnebrandcreme, zweet en de rumoer van een overdaad aan toeristen met bijbehorende geuren.

Ik ben normaal niet echt van de aquatics, ook omdat de parfums die in deze categorie geplaatst worden veelal gewoon fris, en ietwat saai, ruiken, zonder verder al te veel met water van doen hebben. Dat ik deze aquatic koos uit ongeveer 15 uitgeprobeerde CB parfums wil wel wat zeggen dus. In mijn zoektocht naar een extra geurtje voor in de zomer ging mijn gedachte vooraf namelijk vooral uit naar klassieke citrusgeuren. Nu heb ik een alternatief in de kast staan in de vorm van deze 100ml fles water based perfume.

Mr Hulot's Holiday is erg gangbaar met een gedoseerde sillage en is dan ook prima te dragen op kantoor. Dit in tegenstelling tot enkele andere CB parfums die bijvoorbeeld sterk spreidende geuren van rabarber, verbrande blaadjes of zand met zich meebrengen. Ik sluit echter niet uit dat ik nog enkele van de andere geuren uit deze lijn ga aanschaffen in de toekomst, al was het maar omdat ze door hun simpele compositie ook erg geschikt zijn om mee te layeren.

Prijzen:
100ml water based perfume - $60
15ml perfume absolute - $60 of 2ml voor $12
Hoe verhoudt deze zich tot Kenzo PH? Is die lichter of zwaarder, of zijn het compleet andere geuren?
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:43:23 #222
55709 Stereotomy
pi_66221765
Leuke review trouwens, LKS.

Ik denk dat Kenzo PH, een synthetische vanillefloral, in een andere categorie zit. Heb overigens daar een sample van gescoord, binnenkort maar eens opdoen. Echt een ENORME longevity heeft Kenzo Power.
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:59:49 #223
180385 Horloge
pi_66222139
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:43 schreef Stereotomy het volgende:
Leuke review trouwens, LKS.

Ik denk dat Kenzo PH, een synthetische vanillefloral, in een andere categorie zit. Heb overigens daar een sample van gescoord, binnenkort maar eens opdoen. Echt een ENORME longevity heeft Kenzo Power.
Ik dacht dat Kenzo PH een aquatic was ook?

Power vond ik op een geurstrip een beetje 'gewoontjes'. Maar ik wil het topic niet derailen ofzo dus ik hou nu weer op over Kenzo.
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:02:50 #224
55709 Stereotomy
pi_66222192
Oh. PH. Ik las Power.

Stiekem is Power de gelukte versie van JPG Le Male. Nog steeds erg vrouwelijk, maar ik vind het wel iets hebben. Zelfde doelgroep wordt aangesproken, denk ik.
  donderdag 19 februari 2009 @ 01:05:47 #225
180385 Horloge
pi_66222248
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:02 schreef Stereotomy het volgende:
Oh. PH. Ik las Power.

Stiekem is Power de gelukte versie van JPG Le Male. Nog steeds erg vrouwelijk, maar ik vind het wel iets hebben. Zelfde doelgroep wordt aangesproken, denk ik.
De mooiboys?
pi_66222302
@W1ZZ, het is zeker een apart geurtje, maar wel weer eens wat anders. Als je er niet al te zeker over bent zou ik 'm niet zo snel een hele dag opdoen als je allemaal plannen hebt, de sillage is volgens mij wel redelijk en longevity zelfs behoorlijk.

@Horloge, Kenzo PH heb ik wel eens geprobeerd, maar kan ik me zo niet meer voor de geest halen, ik zal 'm morgen eens opnieuw proberen als ik langs de Douglas loop. Ik doe m'n nieuwe Kenzo schoenen wel aan om de ervaring optimaal te maken

@Stereo, thanks!

Die gozer in die parfumwinkel in Stockholm vertelde me trouwens dat alle CB parfums van elkaar verschillen in prijs, afhankelijk van de kost van de ingrediënten die gebruikt zijn voor de geur. Had ik nog niet eerder gehoord zoiets.
  donderdag 19 februari 2009 @ 02:58:21 #227
55709 Stereotomy
pi_66223616
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:05 schreef Horloge het volgende:

[..]

De mooiboys?

Nee joh. Eh. Matrozen met tattoo's.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 03:53:51 #228
55709 Stereotomy
pi_66264077
Hee LKS, ik had je Italian Cypress op, en wauw, ik *hou* niet eens van chypres (of Italiaanse coniferen for that matter). Vind chypres vaak gedateerd '70, '80 ruiken, maar ik weet niet of het Tom Ford is of iets anders, maar ik voelde me er erg goed bij.

Bedankt voor de sample.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stereotomy op 20-02-2009 05:30:46 ]
pi_66265598
Hmm daar was ik ook nog benieuwd naar! Chypres zijn trouwens geuren met een oakmoss/bergamot basis he, heeft niet veel met cypressen te maken
pi_66266041
Blij dat ie in de smaak valt Stereo! Mij kon 't niet echt bekoren, op de opening na.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:51:14 #231
55709 Stereotomy
pi_66278178
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 08:48 schreef W1ZZ het volgende:
Hmm daar was ik ook nog benieuwd naar! Chypres zijn trouwens geuren met een oakmoss/bergamot basis he, heeft niet veel met cypressen te maken
Die zitten er allebei in. Het is een gelukte versie van Chanel Pour Monsieur.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:10:59 #232
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_66279177

Een 200 ml fles meegenomen met 30 % korting bij Bijenkort A'dam. Hele zachte maar fijne citrusgeur vind ik het. Alleen vind ik het kut dat ik geen vaporisator erbij heb. Deppen is meh.
Last.FM
Tant se val d'on venim. Visca el Barça.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:32:26 #233
55709 Stereotomy
pi_66280065
Je kunt hem ook laten lekken in je rugtas. Hoef je maar 1x te doen. He LKS.

Maar MFPascal, ik kan je wel 2 atomizers (3 ml per stuk), een pipet en een trechtertje sturen, in ruil voor dat je één van de atomizers met Acqua di Genova vult en naar me terugstuurt. Rest mag je houden. Is dat een idee?

Deze dingen.
pi_66280195
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:32 schreef Stereotomy het volgende:
Je kunt hem ook laten lekken in je rugtas. Hoef je maar 1x te doen. He LKS.
Dat kwam juist door die verstuiver!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 16:48:56 #235
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_66283059
Hey Stereotomy dat zie ik opzich wel zitten. Gaan die atomizers wel een beetje lang mee?:P
Last.FM
  vrijdag 20 februari 2009 @ 17:05:15 #236
55709 Stereotomy
pi_66283614
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:48 schreef MFPascal het volgende:
Hey Stereotomy dat zie ik opzich wel zitten. Gaan die atomizers wel een beetje lang mee?:P
Ik heb er nog geen één hoeven weg te gooien, en dankzij de schroefdop kun je ze makkelijk bijvullen.

Als je me je adres even PM'ed, dan probeer ik de spullen morgen op te sturen.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 18:18:13 #237
148124 MFPascal
PeanutButterWolf
pi_66285859
Ik had gereageerd op je PM, die heb je ontvangen?
Last.FM
pi_66296452
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:51 schreef Stereotomy het volgende:
Het is een gelukte versie van Chanel Pour Monsieur.
Ga je mond spoelen!
pi_66301240
3 maanden later en nog steeds niks ontvangen van Sally...

Ze blijken echter goede service te hebben aangezien ze mijn bestelling kosteloos opnieuw zullen verzenden onder voorwaarde dat ik betaal voor deze zending als de eerste zending alsnog aankomt. Netjes
  zaterdag 21 februari 2009 @ 01:38:55 #240
55709 Stereotomy
pi_66304188
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 22:16 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ga je mond spoelen!
Niet met Pour Monsieur.

Samplefest binnengekregen! Van BN:

Serge Lutens Cédre
Serge Lutens Ambre Sultan
Serge Lutens Iris Silver Mist

Van L'Artisan uit NY:

L'Artisan Parfumeur Mechant Loup
L'Artisan Parfumeur Thé pour un été
L'Artisan Parfumeur Mûre et Musc Extrême
L'Artisan Parfumeur Dzongkha
L'Artisan Parfumeur Timbuktu

Overigens wel een aanrader, die sampleservice van L'Artisan. Voor 7 USD / 5 EUR mag je 5 samples uitzoeken. Da's best goed te doen, om zo de *hele* L'Artisan lijn eens goed uit te proberen. Ik ga meteen opnieuw bestellen met de normale Mure et Musc en de Cologne versie. Kan ik ze eens naast elkaar proberen.

Welke 3 andere L'Artisans raden jullie nog aan?
pi_66307759
In *ieder* geval Dzing, om de gelijkenis met Bulgari Black te zien.
Ik zou ook Safran Troublant, Tea for Two & Voleur de Rose doen.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 14:31:29 #242
55709 Stereotomy
pi_66313967
Dan worden het Safran Troublant (ik hou van saffraan rijst ) en Voleur de Rose, want Dzing en Tea for Two heb ik al een keer gehad. Ik vind Dzing volwassener dan Bulgari Black, en Tea for Two was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Teveel melk in de thee. Dan zou ik liever voor Tobacco Vanille gaan van Tom Ford omdat die dezelfde vibe heeft, maar complexer is.

Heb je nog één suggestie?
pi_66323541
Mijn eerste bericht hier, yeuy!

Ik volg het hier al een poosje en was benieuwd of een van jullie dit geurtje ook kennen en wat jullie ervan vinden?

Edit: Versace Pour Homme
pi_66324985
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 14:31 schreef Stereotomy het volgende:
Dan worden het Safran Troublant (ik hou van saffraan rijst ) en Voleur de Rose, want Dzing en Tea for Two heb ik al een keer gehad. Ik vind Dzing volwassener dan Bulgari Black, en Tea for Two was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. Teveel melk in de thee. Dan zou ik liever voor Tobacco Vanille gaan van Tom Ford omdat die dezelfde vibe heeft, maar complexer is.

Heb je nog één suggestie?
Bois Farine al geprobeerd? Een van m'n favoriete L'Artisan's!
pi_66331566
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 21:21 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Bois Farine al geprobeerd? Een van m'n favoriete L'Artisan's!
= Boterham met pindakaas.

Interessant als exercitie in fotorealisme maar ondraagbaar, tenzij je de basisschool-lunchbox-vibe wilt opwekken. (IMNSHO, uiteraard)

Safran Troublant vind ik 'n groot succes, S - maar wel heul subtiel. Saffraan + hele lichte rozen. Poivre Piquant misschien dan? Méchant Loup? Passage d'Enfer? Navegar? (Navegar nooit geprobeerd overigens) Jour de Fête is mijn kindje natuurlijk, maar die vind je waarschijnlijk te vrouwelijk. Maareh, anders bestel je gewoon 2x zo'n sampler, hoef je maar een keer verzendkosten te dokken, toch?
  zondag 22 februari 2009 @ 02:08:12 #246
55709 Stereotomy
pi_66332031
Bedankt voor de suggesties. Waar vind je tegenwoordig nog een vrouw met smaak, sproeten en een voorliefde voor Star Trek

Helaas mag je maar 5 samples per keer bestellen, maximaal. Volgens mij. Ik zal even prutsen met het order systeem om te kijken of er wat aan te passen valt.
pi_66332352
Kylie Minoque vind ik heerlijk. Een lekker zoet geurtje en mooi leuk flesje.
pi_66333933
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:08 schreef Stereotomy het volgende:
Bedankt voor de suggesties. Waar vind je tegenwoordig nog een vrouw met smaak, sproeten en een voorliefde voor Star Trek
Weer fijn wakker worden met Stereo's openbare geflirt op de zondagochtend
pi_66342557
Net op BN mijn Nasomatto Duro geruild tegen Ungari II en Rive Gauche PH. Ik vond die Duro wel lekker maar zó sterk dat ik 'm nooit op durfde te doen... Beetje een miskoop was het.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:53:22 #250
55709 Stereotomy
pi_66342761
Ungaro II?
pi_66342871
quote:
Op zondag 22 februari 2009 02:08 schreef Stereotomy het volgende:
Wáár? Amsterdam, je weetz.
  zondag 22 februari 2009 @ 15:58:17 #252
55709 Stereotomy
pi_66342886
Randstad
pi_66342896
Ja dat is een blind swap maar wat er in de BN directory stond klonk wel goed

http://www.basenotes.net/ID26121629.html
pi_66344886
quote:
Op zondag 22 februari 2009 01:39 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

= Boterham met pindakaas.

Interessant als exercitie in fotorealisme maar ondraagbaar, tenzij je de basisschool-lunchbox-vibe wilt opwekken. (IMNSHO, uiteraard)

Dat kreeg ik er totaal niet uit zelf! Maar misschien verkopen ze wel heel speciale pindakaas in de randstad
  maandag 23 februari 2009 @ 01:54:02 #255
55709 Stereotomy
pi_66361315
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190287453040&ssPageName=ADME:B:WNA:US:1123

Bottlesplitje, jongens?

2500 USD voor niet eens een liter aan geurspul.
pi_66364252

Die buy it now prijs is nog geen 15% korting op de totale nieuwwaarde
pi_66367508
quote:
Op zondag 22 februari 2009 15:47 schreef W1ZZ het volgende:
Net op BN mijn Nasomatto Duro geruild tegen Ungari II en Rive Gauche PH. Ik vond die Duro wel lekker maar zó sterk dat ik 'm nooit op durfde te doen... Beetje een miskoop was het.
Hoe kwam je eigenlijk bij die ND? Worden niet in Nederland verkocht toch verder?
pi_66371929
Ik had ergens een sample gescoord en 'm vervolgens stevig afgeprijsd op eBay gekocht. Toen ik de fles kreeg had ik meteen al t vermoeden dat het sample minder sterk was ofzo... Hopen dat die U2 bevalt
pi_66376065
Heeft er iemand de nieuwe Baldessarini - Strictly Private al geprobeerd?
  maandag 23 februari 2009 @ 18:00:02 #260
55709 Stereotomy
pi_66380695
Nog niet, maar ik geloof dat die Baldessarini dingen van Hugo Boss wel heel aardig zijn, toch?

Oh en:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=350166856441

20 EUR excl. shipping voor wat prutssamples van Tom Ford. Oh wacht, zoveel kostte de TPC bestelling van ons ook.
pi_66382323
Betrek mij niet in die Tom Ford obsessie
  maandag 23 februari 2009 @ 19:26:05 #262
55709 Stereotomy
pi_66383554
Ik heb net Santa Maria Novella Cuba geswapt voor mijn resterende Tauer Sadness . Iemand ervaring met Santa Maria Novella?

Ik wilde eigenlijk SMN Toscano hebben, die een wat mildere tabakgeur heeft zoals Tobacco Vanille, maar Cuba schijnt ook erg lekker te zijn met een zoet/tabak/leather-note erdoorheen.
pi_66383788
Je fles of al die samples?

Ben hier ook wel benieuwd naar!
  maandag 23 februari 2009 @ 19:35:06 #264
55709 Stereotomy
pi_66383872
Tauer L'Eau de Beef Jerky, Reverie du Jardin en een sample van L'Air.
pi_66383913
wtf? Goeie deal, hoeveel ml zit er nog in de fles??
  maandag 23 februari 2009 @ 19:37:03 #266
55709 Stereotomy
pi_66383945
quote:
Op maandag 23 februari 2009 19:36 schreef W1ZZ het volgende:
wtf? Goeie deal, hoeveel ml zit er nog in de fles??
Oh, dat valt wel mee. 10 ml decant.
pi_66384113
Ooohhh... Nou ja, nog steeds prima aangezien je die samples toch k.u.t. vond Mocht je met een van die 10ml's niet weten wat te doen.......
  maandag 23 februari 2009 @ 22:24:26 #268
55709 Stereotomy
pi_66390181
Heb er ook een paar andere samples voor moeten swappen die ik op het randje vond (Tom Ford for men Extreme, bijvoorbeeld), dus ik hoop dat het idd wat is ja.

Heb jij hem al een keer geprobeerd? Hoe verhoud jij Cuba tot SMN Toscano?
pi_66390983
Geen idee, ik ben nog een SMN maagd
  maandag 23 februari 2009 @ 23:09:45 #270
55709 Stereotomy
pi_66392031
Lijkt me wel een leuk parfummerk. Niet té duur $110 voor 100 ml en vrij veel variatie in het aangebodene.

Maar he, ik heb jullie oneindige wijsheid nodig. A.s. donderdag repeteer ik met mijn tegenspeelster voor het eerst een romantische zoenscene in onze toneelopvoering.

Welk geurtje zal ik op doen?

Ik zat zelf te denken aan Tom Ford Tobacco Vanille of Hermès Ambre Narguilé. Waar is die Il Giardino wanneer je hem nodig hebt
pi_66392626
Smooth operator meldt zich.
En ik maar denken dat jij indruk zou gaan maken met je glittering personality. Tsk.

TV ken ik niet (hint, hint - ben nog steeds blond), maar iedereen die AN draagt zou ik persoonlijk ter plekke opeten. Ben ook wel benieuwd hoe het op een man zou werken, wordt errug zoet bij mij. Wel even rapporteren na die donderdag, he?
  maandag 23 februari 2009 @ 23:38:16 #272
55709 Stereotomy
pi_66393098
Oh ja, karakter. Dát was pas belangrijk.
pi_66393348
Ik kan je die Il Giardino wel weer terugsturen?

Ik ken AN niet maar je hebt alvast één vrouw mee. TV is ook een hele goeie keuze en SMW heeft me al heel veel complimenten opgeleverd omdat ie apart is maar toch genoeg binnen het mainstream kader valt om door 'de meisjes' geaccepteerd te worden
  maandag 23 februari 2009 @ 23:52:59 #274
55709 Stereotomy
pi_66393637
Bedankt voor de tips! Ik heb twee zoenscenes in het stuk die we -tig keren gaan repeteren, dus op zich heb ik nog wel kans zat om ze allemaal uit te proberen. Kijken of het kwalitatief dan verschil uitmaakt.

Of, hebben jullie dat ook, dat je 'onbevlekte' geuren een mooie memory imprint kan geven? Dat had ik verleden jaar dus met Terre d'Hermes en Bulgari Thé Vert Extreme per ongeluk gedaan: superleuke dag gehad met die geuren en nu maken ze me erg blij. Ook al vind ik ze geen top-top geuren.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:02:14 #275
180385 Horloge
pi_66403402
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:52 schreef Stereotomy het volgende:
Of, hebben jullie dat ook, dat je 'onbevlekte' geuren een mooie memory imprint kan geven?
Dat sowieso. Zo herinnert L'Air mij aan die keer dat ik in een overvolle trein flauwviel.
pi_66405535
Tuurlijk Stereo. Maar het kan natuurlijk ook de andere kant op.

: Elke spray Original Santal doet mij instant aan de drie jaren met mijn vorige vriendin (en nog steeds beste vriendin) denken, het was haar favoriete geur.
: L'Eau d'Hiver doet mij aan de heerlijke afgelopen kerstvakantie in Polen denken.
: Muscs Koublai Khan heb ik niet meer opgespoten sinds ik er echt te ver mee was gegaan en mensen raar naar me zag kijken...
pi_66407806
Die MKK wil ik anders wel eens een sampletje van ruilen voor iets hier uit de kast als je er zo op uitgekeken bent W1ZZ

Dat geuren direct iets oproepen is wel bekend voor mij idd. Ik heb dat ook met geurtjes die ik veel droeg toen ik nog in Lissabon woonde. De meeste daarvan sindsdien niet veel meer gedragen, maar als ik er nu één van op doe waan ik meteen weer even aan de rio Tejo Zijn verder ook niet echt topgeuren normaal gesproken.
pi_66411089
Ik ben er niet op uitgekeken maar iets weerhoudt me er even van 'm te dragen... Sample is nooit een probleem hoor, wat is je wardrobe? En is TV al aangekomen?
pi_66414548
TV zojuist aangekomen en je gelooft 't niet, maar ook deze is kapot gegaan in de post Je had 'm goed verpakt, dus daar lag 't verder niet aan. Ik denk dat TV gewoon vervloekt is voor mij!

Zal vanavond even een lijstje maken van wat ik hier nog heb liggen. Kan sowieso wel even een sampletje van die CB parfum sturen die ik gekocht heb vorige week?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:17:10 #280
55709 Stereotomy
pi_66414620
Wat een TV pech
pi_66415800
Doe dat maar LKS, da's prima. Volgens mij moet jij een hartig woordje met je postbode gaan spreken
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:16:01 #282
55709 Stereotomy
pi_66416416

Tom Ford - Japon Noir 50 ml
Frederic Malle - Noir Epices (hey, die had ik al een keer van LKS!)
Frederic Malle - En Passant
Parfum d'Empire - Cuir Ottoman
By Killian - A Taste of Heaven
Maitre Parfumeur et Gantier - Eau des Iles
John Varavatos

Gast is echt niet gierig geweest. Sowieso vind ik Basenoters niet echt gierig daar leer ik ook nog eens wat van.

en nu hou ik *echt* op met swappen/kopen, ik heb hier 25 samples die ik nog moet proberen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Stereotomy op 24-02-2009 18:47:24 ]
pi_66441539
Cuir Ottoman , de rest kenniknie.
Mijn decantje Moroccan Mint Tea is inmiddels alweer op, dus ik heb gefixt dat een BN'er de volle fles voor mij gaat bestellen & opsturen. Vrienden in de VS, altijd handig. En dan hou ik ook op met kopen, gvd.
pi_66445463
Junkiepraat
  woensdag 25 februari 2009 @ 16:25:54 #285
55709 Stereotomy
pi_66450310
Nieuwe samples binnen

Santa Maria Novella - Acqua di Cuba (fuck, spul ruikt sterk zeg)
Annick Goutal - Sables
Eau d'Italie - Eau d'Italie

Wel een beetje jammer dat die BN'er zei dat het 10 ml aan Cuba was, maar volgens mijn berekeningen zit er maar 6 ml in. Nouja, Nederlandse BN'ers zijn wat gieriger denk ik.

-- edit --

Zoooo... weer een pakje binnen. De douche & showergel van Mugler Cologne. Die is echt , beter nog dan de EdC.

[ Bericht 15% gewijzigd door Stereotomy op 25-02-2009 17:47:39 ]
pi_66457881
Ik heb ook spul binnen!

Piefjes van Sally zijn deze keer wel aangekomen. Let wel: inclusief de gebruikelijke vrolijke stickertjes én een potlood en een heus USA satéprikkertje.

Samples:

Frederic Malle - L'eau d'Hiver
Annick Goutal - Eau d'Hadrien
L'artisan - Voleur de Roses
Creed - Green Irish tweed
Montale - Black Aoud (het flesje ruikt nu al prima )
Creed - Original Vetiver

En nog wat oudgedienden die ik erg goed zijn bevallen en ik eigenlijk altijd in huis wil hebben:

Frederic Malle - Carnal Flower
Frederic Malle - Musc Ravageur
L'Artisan - Mechant Loup
Creed - Millisieme Imperial

Dus we kunnen weer
pi_66462755
Ik heb vandaag ook even aan die Cuba geroken, amai wat een mierzoet honingspul hee! Serge Lutens zou trouwens op SMN zijn maar zo hoeft 't van mij niet...
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:28:55 #288
55709 Stereotomy
pi_66464684
Serge Lutens doet het met SMN? Wah?
pi_66473387
Gaat iemand binnenkort nog een Sallybestelling doen of is iedereen al voorzien? Ga ergens in maart denkik maar bestellen, dus wie er mee wil doen moet 't maar laten weten. Via BN, de PM hier werkt voggesmij nog steeds niet.
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:00:02 #290
55709 Stereotomy
pi_66475331
Ik niet, heb nog 40 3 ml atomizers en ditto 1ml vials hier liggen. Ah, kun je gelijk de stank controleren van de doppen waar ik het over had van de atomizers.
pi_66477251
V_A: ik gebruik veel minder atomisers dan ik had verwacht toen ik mijn voorraad kocht dus je kunt er ook wel een stapel van mij overkopen? Ik heb nog zeker zo'n 75 ongebruikte 3ml atomisers in de kleuren wit en lichtblauw (die ik natuurlijk niet allemáál kwijt wil )
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:10:30 #292
55709 Stereotomy
pi_66477560
Had jij er 100 gekocht destijds?

Oh en W1ZZ, kun jij even 1 random atomizer uit de zak pakken, en even aan de binnenkant van de dop snuiven? Wat ruik je?
pi_66478683
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
Had jij er 100 gekocht destijds?

Oh en W1ZZ, kun jij even 1 random atomizer uit de zak pakken, en even aan de binnenkant van de dop snuiven? Wat ruik je?
Ik heb dus sinds gisteren mn Sally bestelling binnen en ik snuif niks vreemds...
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:49:57 #294
55709 Stereotomy
pi_66478980
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:40 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Ik heb dus sinds gisteren mn Sally bestelling binnen en ik snuif niks vreemds...
Alleen bij de 3ml atomizers. Heb jij die?

Ik ruik dus rotte vislucht bij *elke* nieuwe dop. Had ik bij mijn vorige bestelling ook.
pi_66480067
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:49 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Alleen bij de 3ml atomizers. Heb jij die?

Ik ruik dus rotte vislucht bij *elke* nieuwe dop. Had ik bij mijn vorige bestelling ook.

Ja 3 ml en niks aan de hand. Wel balen dat jij dat wel hebt...

Net nog even willekeurig 5 units geroken en eentje had enigszins een vreemde geur de rest gewoon geurloos.
  donderdag 26 februari 2009 @ 14:22:56 #296
55709 Stereotomy
pi_66480115
pi_66481640
Hier ook niets aan de hand hoor Stereo!
  donderdag 26 februari 2009 @ 16:28:03 #298
55709 Stereotomy
pi_66485127
Ik snap er niks meer van

Voordat ik mijn atomizers in gebruik *kan* nemen, *moet* ik de doppen altijd eerst even afwassen. Anders blijf ik tot in het einde der tijden zitten met die verrotte vis/rubber/leerlucht. Ik snap werkelijk niet waarom ik blijkbaar de enige ben die het ruikt. 't is ook niet alsof het niet makkelijk te ruiken is, 't is echt een hele penetrante geur (voor mij).

Sally heeft de pik op moi.

[ Bericht 10% gewijzigd door Stereotomy op 26-02-2009 16:35:23 ]
pi_66486654
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 13:01 schreef W1ZZ het volgende:
V_A: ik gebruik veel minder atomisers dan ik had verwacht toen ik mijn voorraad kocht dus je kunt er ook wel een stapel van mij overkopen? Ik heb nog zeker zo'n 75 ongebruikte 3ml atomisers in de kleuren wit en lichtblauw (die ik natuurlijk niet allemáál kwijt wil )
25 à 30 is ook max wat ik nodig heb.

Stereo, ik had er eentje in een swap gekregen die idd goed sterk naar rotte vis rook. Ik heb nog steeds de associatie bij die geur ook al is die meur inmiddels verdwenen. Had je Sally nog gemaild erover?
  donderdag 26 februari 2009 @ 17:13:48 #300
55709 Stereotomy
pi_66486948
Ja. Zij weet ook van niets.

Vanavond Tom Ford Tobacco Vanille op! 1ml moet goed zijn om 2x te dragen.

* Stereotomy excited is
pi_66486954
Alright! PM me even je gegevens en wat je precies wilt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')