abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65373359
Welkom in het elfde Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic

Dit is een topic waar je uitgebreid over parfum en geurtjes kunt discussiëren met je mede-fokkers, en wellicht wat samples en/of testers kunt uitwisselen. Mannengeuren, vrouwengeurtjes, nieuws uit de parfumindustrie: alles kan besproken worden!

Misschien zie je een interessant geurtje waarvan je altijd al benieuwd bent geweest hoe die op je huid ruikt? Vraag hier of iemand een tester, mini of sample overheeft, en ruil het met iets uit je eigen collectie! Over smaak valt niet te twisten, en niet iedereen heeft hetzelfde bedrag voor geurtjes over, dus iedereen wordt zijn eigen smaak gegund.

Wil je alleen kort melden wat je draagt vandaag, dan kun je in de volgende serie posten:
Welk geurtje draag jij vandaag? # 22

Informatie:
basenotes.net - Engelstalig discussieforum over geurtjes
Now Smell This
parfum.startpagina.nl
Perfume Smelling Things
The Scented Salamander
leffingwel.com een aantal herengeuren zijn hier op categorie in kaart gebracht.

Online Winkels:
accessoriesforfragrances.com
ausliebezumduft.de
fragrancenet.com
lessenteurs.com
thedifferentscent.de
theperfumedcourt.com
skins.nl

Eerdere deeltjes:

Geurtjes Discussie & Ruiltopic - deel 1
Deel #2: Geurtjes Discussie & Ruiltopic
Deel #3: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #4: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #5: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic
Deel #6: Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic voor m/v
Geurtjes Discussie, Review en Ruiltopic - Deel 7
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 8
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel IX
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 10
Geurtjes Discussie, Review & Ruiltopic - Deel 11

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 25-01-2009 19:45:58 ]
pi_65373377
Ik had de sluitpost:

Ik was vandaag in Antwerpen en heb daar 'Necessities' ontdekt. Een erg leuke zaak met interessante geuren.

Het personeel was erg behulpzaam en ik heb aardig wat leuks kunnen samplen (maar door de hoeveelheid werd het wel steeds lastiger samplen uiteindelijk, maar dat is een luxeprobleem ). Hier een korte samenvatting:

Comptoir sud - L'eau de gouverneur: Het blijft een lekkere stevige geur. Ik stel me een zakelijke setting voor bij deze. Toch merk ik nu dat hij niet lang blijft hangen en dat is een gemiste kans. Het is een warme geur die ik zou aanraden bij de koude dagen. 7+/10

Diptyque - Tam Dao: Ik weet nog dat ik hem erg lekker vond en dat hij bestond uit warme houtnoten. Geen samplestrook mee naar huis helaas.

L'artisan Parfumeur- Mechant Loup: Wat is dit een heerlijke geur! Een mooie blend die warm en zoet overkomt. Echter wel mannelijk zoet. Visualiseer: cederhout gedrenkt in een zoete romige (anijs) substantie boven een houtvuur. [Catch of the day- award] 9/10

L'artisan Parfumeur- Fou d'absinth: Buiten de geur je verwacht bij de naam heeft het begin wat weg van dennenappels en is het erg fris. Ik zei dat het me deed denken aan L'eau sauvage van Dior alleen dan beter. De dame was het daar niet zo zeer mee eens maar dat kan natuurlijk. Na een tijdje lijkt het daar ook echt niet meer op. Het wordt een milde herbal. Echt een lekkere koude- dagen- geur naar mijn mening. 8/10

L'artisan Parfumeur- Poivre piquant: Dit vond ik een lastige. Hij opent zeker niet onaardig maar het benoemen wat je ruikt was tegen deze tijd een opgave geworden. De behulpzame verkoopster vroeg me of ik dan de peper niet rook. Die rook ik aanvankelijk echt niet. Maar ik heb even gespiekt op basenotes en ik ben niet de enige . Hij zit nu al een hele tijd op het papier en de drydown is aantrekkelijk vanwege een aangename prikkel. Met peper verwacht je wellicht een gourmand geur maar dat is het zeker niet naar mijn mening. Intrigerende blend al met al. 8- /10

De dame vertelde me tevens dat Creed weer naar boven gaat met de prijzen binnenkort en dat merken over de gehele linie zuiniger worden met hun samples.

Wat heb ik verder nog gesampled?

Bvlgari - Eau parfumee the vert extreme: Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Sorry Steer, ik vind hem te vrouwelijk. Vooral in de topnotes. Er komt een punt dat het zoete intoomt en dan is het al wat beter maar dat is ook het punt dat je hem minder goed gaat ruiken. Wellicht schaaps massagedrag )zie basenotes) maar de longetivity is het probleem bij deze geur. 6/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.G op 25-01-2009 01:01:42 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 00:09:07 #3
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_65373527
Foei. Conformeer.
Confidence through competence
pi_65377215
Yes, geurtjesfittie! Go Mr. G!
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_65378583
quote:
Op zondag 25 januari 2009 00:04 schreef Mr.G het volgende:

L'artisan Parfumeur- Mechant Loup: Wat is dit een heerlijke geur!

Mijn aantekeningen: "baden in pindakaas, thanks but no thanks".

Als je Tam Dao nog nader wilt samplen kan ik je wel een paar ml sturen, trouwens.
quote:
Op zaterdag 24 januari 2009 22:41 schreef W1ZZ het volgende:
Zal vast wel in de PC Hoofstraat te krijgen zijn. Vriendinnetje van mij heeft Rose Ikebana, ook van de Hermessence collectie.
Eén keer gepoogd daarheen te gaan, was de deur op slot. Kwam er één of andere pinguïn kijken wat er voor klootjesvolk aan de deur stond te rammelen en maakte mij duidelijk dat ik er niet gewenst was. Die ervaring maakt nou niet zozeer dat ik sta te trappelen om het nog een keer te proberen.

[ Bericht 36% gewijzigd door veuve_amiot op 25-01-2009 11:52:41 ]
  zondag 25 januari 2009 @ 11:21:51 #6
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_65379136
Ik ben uiteraard ook weer van de partei!
pi_65394633
Ik heb liannetioparfums.nl toegevoegd aan de OP.
quote:
Toen Lianne Tio acht jaar geleden haar Annick Goutal-boutique opende in Rotterdam, kende -afgezien van enkele kenners op geurengebied- bijna niemand deze naam en waar Annick Goutal Parfums voor stond: 'emotioneel geladen' parfums gebaseerd op inspiratie en natuurlijke ingrediënten die zich bewust onderscheiden van de standaardgeuren voor de massa te koop in de gewone ketenparfumerie.

Lianne Tio's manier van presenteren maar vooral van vakkundig adviseren staat nu bekend onder het begrip niche. En onder deze naam zijn er de afgelopen jaren - eigenlijk afgelopen eeuwen waarvan bijvoorbeeld Santa Maria Novella uit Florence getuigt - diverse merken verschenen waarover Lianne Tio ook zeer enthousiast is.

En dit enthousiasme wil ze - naast haar nog steeds aanwezige fervente passie voor de 'wereld van Annick Goutal' - ook met u delen.

Daarom kunt u onder de naam Lianne Tio Parfums vanaf nu aan het Weena-Zuid 144 kennis maken met onder meer de bijzondere parfums van Clive Christian, Lorenzo Villoresi, Carthusia, Robert Piguet, Parfums DelRae, Miller Harris, Parfums de Rosine, Teo Cabanel, Floris, Hubert Maes, en Sjal Skincare.

Kom eens langs dan zult u ook ervaren waarom Lianne Tio niet alleen in Nederland maar ook inmiddels ver over de grenzen faam geniet als een van de meest gepassioneerde boutique-eigenaars in de parfumeriebranche.
pi_65395743
Mylene, bedankt maar zij staat er niet tussen omdat zij bekend staat als bijzonder onsympathieke vrouw/verkoopster met wie het beter is geen zaken te doen. Nog even een sappige roddel daarover: zij mag de distributie van Annick Goutal in Nederland niet meer doen omdat ze inmiddels bij Annick Goutal ook doordrongen zijn van het feit dat haar service en klantvriendelijkheid veel te wensen overlaten.
pi_65395873
Okay, ik heb het linkje maar meteen verwijderd.
pi_65396075
quote:
Op zondag 25 januari 2009 10:50 schreef veuve_amiot het volgende:

[..]

Mijn aantekeningen: "baden in pindakaas, thanks but no thanks".

Als je Tam Dao nog nader wilt samplen kan ik je wel een paar ml sturen, trouwens.
[..]

De geurstrookjes zijn in mijn zak wellicht wat gemengd geraakt maar hij is nog steeds -->

Wbt Tam Dao, pm maar een prijs.
  zondag 25 januari 2009 @ 22:45:46 #11
55709 Stereotomy
pi_65402471
Hey Mr. G, welke samples heb jij? Ik heb hier bijna 2 ml aan Ormonde Jayne Man in original atomizer, wat voor mij ontzettend veel similarities heeft met Tam Dao. Misschien wil je die ook wel ruilen en uitproberen?
pi_65403802
Vandaag nog een paar monsters gescoord:

Lorenzo Villoresi Piper Nigrum
Lorenzo Villoresi Yerbamate
L'Eau d'Italie Paestum Rose

De laatste heb ik al even op m'n hand geprobeerd en 't is meteen een aparte. Opent met een droge en frisse roosnoot van het type rozenwater. De grappige twist is dat er een zilte noot doorheen zit, maar niet als echt zeewater meer als gezouten zoet water. Het kan ook weleens myrre zijn. Dit wordt door veel mensen op BN genoemd en de zilte geur heeft idd wel iets weg van de myrre uit Serge Lutens Encense et lavande. De rozenwaternoot blijft de hele tijd doorgaan, de zilte noot vertrekt na een uurtje weer. Dan wordt de geur een stuk zoeter, beetje als een mix tussen Turks fruit en rozenwater. Na een tijdje komt er nog een soort romige kwaliteit bij, als een goeie kwaliteit synthetische musk.

Paestum Rose is een mooie geur maar ik ben er nog niet helemaal door gevangen, hoewel ik 'm natuurlijk alleen even op m'n hand heb geprobeerd. Eerst maar 'ns een keertje een hele dag dragen
pi_65416947
Piper Nigrum is een vreemd beestje, ben benieuwd wat je daarvan zal vinden. *Kuch*tijgerbalsem*kuch*

Mr G: als je nog interessante sampletjes hebt wil ik liever ruilen dan er een prijs op plakken. Laat maar weten

Één van jullie trouwens ervaring met bestellen buiten de EU & douane-troubles? Heb een bestelling gedaan zonder daarbij stil te staan en denk nu ineens *oh shit*.
pi_65421578
Ik heb slechts 3 niche samples:

Annick Goutal: Myrrhe Ardente en Mandragore
Etat libre d'Orange - Elogne du traitre

Maar die wil ik eerst even zelf proberen. Dus helaas op het moment bijzonder weinig te ruil. Evt kan ik wel iets leuks decanten maar ik heb ook maar 3 piefjes over en die heb ik dus nodig voor die 3 samples.

Sally maar weer eens mailen
pi_65424659
Hm, Myrrhe Ardente staat wel op m'n sample wishlist.
PM je adres maar, ik krijg later wel een decantje van je. Heb ook nog maar twee piefjes, Sally krijgt meer klandizie

Mijn fout btw, Bois Farine was "baden in pindakaas", Mechant Loup wel ooit geprobeerd maar kan ik me niet meer herinneren.
pi_65425190
v_a: zolang de afzender maar iets van gift of cosmetics samples ofzo op het pakket heeft gezet is er niets aan de hand. Als ie dat niet heeft gedaan en ze maken het open ben je het simpelweg kwijt ipv dat je extra moet dokken ofzo (omdat de alcohol in parfum als gevaarlijke stof wordt gezien).
pi_65426036

Damn & blast. Ja, 't komt van zo'n online discounter. Ik vermoed dat die wel een correcte declaratie erop plakken, dus dan ben ik de sjaak. Maareh, hier staat parfum/alcohol niet onder "verboden in te voeren"

Afwachten dus.
  maandag 26 januari 2009 @ 17:29:52 #18
55709 Stereotomy
pi_65426316
Ik weet dat parfum/alchol iig bij USPS illegaal spul is. Ik weet niet wat de Nederlandse douane ermee doet.
pi_65427736
quote:
Op maandag 26 januari 2009 16:45 schreef veuve_amiot het volgende:
Hm, Myrrhe Ardente staat wel op m'n sample wishlist.
PM je adres maar, ik krijg later wel een decantje van je. Heb ook nog maar twee piefjes, Sally krijgt meer klandizie

Mijn fout btw, Bois Farine was "baden in pindakaas", Mechant Loup wel ooit geprobeerd maar kan ik me niet meer herinneren.
Tof van je!

maar: "De inbox "veuve_amiot" is niet beschikbaar"
pi_65428586
quote:
Op maandag 26 januari 2009 17:21 schreef veuve_amiot het volgende:
Maareh, hier staat parfum/alcohol niet onder "verboden in te voeren"

Afwachten dus.
Dat klopt, maar het gaat helaas niet om wat de douane ervan vindt maar wat de posterijen ervan vinden... iig zo heb ik 't begrepen. Good luck!
pi_65434928
Ik heb hier nog een ongebruikt flesje tresor van lancome staan.

Was een kerstkadootje, maar bij mij ruikt het luchtje niet lekker. Ruilen gaat niet meer omdat de verpakking open is geweest.
Misschien dat iemand wil ruilen tegen een ander luchtje?
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_65435093
Maar als dat het geval was, dan zouden ook EU-bedrijven daar last van moeten hebben, correct? En ik heb wél eerder met succes uit Engeland besteld. Het blijft een raadsel.

Ik zal even naar de PM dinges kijken, geen idee waarom ie dat zegt. Anders Basenotes, zelfde naam.
  maandag 26 januari 2009 @ 21:35:56 #23
55709 Stereotomy
pi_65435349
Op eBay zie ik *eindelijk* een Guerlain L'Instant PH EdP staan in Europa (Oostenrijk). It's mine over 5 dagen.

Ik had hem eigenlijk op Heathrow moeten kopen voor 33 EUR, maarja.
  maandag 26 januari 2009 @ 23:43:10 #24
55709 Stereotomy
pi_65440914
W1ZZ, jij vond L'Eau d'Hiver toch lekker?

http://community.basenotes.net/showthread.php?t=220367

Deze Nederlandse gast verkoopt er een. Oh, ik zie dat V_A hem al een keer heeft ontmoet.
pi_65441149
Aardig dat je eraan denkt kerel, maar ik heb al een fles met kerst gekocht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')