Ik had de sluitpost:
Ik was vandaag in Antwerpen en heb daar 'Necessities' ontdekt. Een erg leuke zaak met interessante geuren.
Het personeel was erg behulpzaam en ik heb aardig wat leuks kunnen samplen (maar door de hoeveelheid werd het wel steeds lastiger samplen uiteindelijk, maar dat is een luxeprobleem

). Hier een korte samenvatting:
Comptoir sud - L'eau de gouverneur: Het blijft een lekkere stevige geur. Ik stel me een zakelijke setting voor bij deze. Toch merk ik nu dat hij niet lang blijft hangen en dat is een gemiste kans. Het is een warme geur die ik zou aanraden bij de koude dagen.
7+/10Diptyque - Tam Dao: Ik weet nog dat ik hem erg lekker vond en dat hij bestond uit warme houtnoten. Geen samplestrook mee naar huis helaas.
L'artisan Parfumeur- Mechant Loup: Wat is dit een heerlijke geur! Een mooie blend die warm en zoet overkomt. Echter wel mannelijk zoet. Visualiseer: cederhout gedrenkt in een zoete romige (anijs) substantie boven een houtvuur. [Catch of the day- award]
9/10L'artisan Parfumeur- Fou d'absinth: Buiten de geur je verwacht bij de naam heeft het begin wat weg van dennenappels en is het erg fris. Ik zei dat het me deed denken aan L'eau sauvage van Dior alleen dan beter. De dame was het daar niet zo zeer mee eens maar dat kan natuurlijk. Na een tijdje lijkt het daar ook echt niet meer op. Het wordt een milde herbal. Echt een lekkere koude- dagen- geur naar mijn mening.
8/10L'artisan Parfumeur- Poivre piquant: Dit vond ik een lastige. Hij opent zeker niet onaardig maar het benoemen wat je ruikt was tegen deze tijd een opgave geworden. De behulpzame verkoopster vroeg me of ik dan de peper niet rook. Die rook ik aanvankelijk echt niet. Maar ik heb even gespiekt op basenotes en ik ben niet de enige

. Hij zit nu al een hele tijd op het papier en de drydown is aantrekkelijk vanwege een aangename prikkel. Met peper verwacht je wellicht een gourmand geur maar dat is het zeker niet naar mijn mening. Intrigerende blend al met al.
8- /10De dame vertelde me tevens dat Creed weer naar boven gaat met de prijzen binnenkort en dat merken over de gehele linie zuiniger worden met hun samples.
Wat heb ik verder nog gesampled?
Bvlgari - Eau parfumee the vert extreme: Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Sorry Steer, ik vind hem te vrouwelijk. Vooral in de topnotes. Er komt een punt dat het zoete intoomt en dan is het al wat beter maar dat is ook het punt dat je hem minder goed gaat ruiken. Wellicht schaaps massagedrag )zie basenotes) maar de longetivity is het probleem bij deze geur.
6/10
[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.G op 25-01-2009 01:01:42 ]