quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:39 schreef Rucebo het volgende:
[..]
Hopelijk gaat het niet door. Zitten zo te lezen alleen maar nadelen aan voor de werknemer...
Ik heb een contract van 17 uur in de week. Nergens last van dus.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:45 schreef Rucebo het volgende:
Laatste post gaat over het mogelijke all-in loon:
[..]
Nee want je vakantieuren zitten direct in je loon je neemt dan dus OBV.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:33 schreef Renesite het volgende:
Maar, ik ga op vakantie 3 weken. Dit valt in 1 periode. Ik werk 1 week 10 uur. ik heb en 40 urig contract: krijg ik nog wel 40 uur uitbetaald?
Ik zou dit echt ontzettend verrot vinden. Dit zou dus gaan berekenen dat ik nooit eens boven mijn contracturen komquote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:04 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Nee want je vakantieuren zitten direct in je loon je neemt dan dus OBV.
Dat is dus het voornaamste probleem, echter zijn er veel bedrijven die dit voor jongeren al in het loon verrekenen waardoor je scheve verhoudingen krijgt (oneerlijke concurrentie in lonen) daarom zegt AH dit nu ook te gaan doen, ik denk dat je iedereen misschien de keus moet laten, zeker degene die nu in dienst zijn.
Isquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:08 schreef Weemz het volgende:
Al dat gedoe om dat all-in loon... En dat alleen maar zodat de AH kan zeggen dat je een hoger uurloon hebt... Zo hopen ze dat alle werkzoekende jongeren naar de AH komen. Jongere werknemers = minder uurloon = lagere loonsom = begroting halen...
Heb bij ons niets zien hangen, en bij andere collega's was het ook niet bekend dat er zoiets komen zou..quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:22 schreef Simsfan88 het volgende:
In onze kantine hangen een stuk of 4 pagina's op dat all-in loon. Volgens enkele collega's wordt het dan juist heel relax, maar hier wordt juist gezegd van niet. Wat is het nou? En gaat het nu wel of niet door?
Er hangt bij ons een klein postertje. We zouden binnenkort een bericht kijgen in onze postvakjes.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Heb bij ons niets zien hangen, en bij andere collega's was het ook niet bekend dat er zoiets komen zou..
lijkt het je niet verstandiger eerst eens ZELF te bedenken wat het inhoudt? en wat het voor jou betekend, in plaatst van blindelings een paar gasten op je werk te volgen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:39 schreef Simsfan88 het volgende:
Ik heb sinds vorige week vast werk, en zat er al aan te denken om ze uit te zwaaien, dus ook maar. En twee andere jongens hadden het er net ook al over, ik zal doorgeven dat ze alvast nieuwe mensen moeten zoeken
Waarom zou je in dit systeem niet boven je contracturen komen, terwijl je in het andere dat wel komt?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 22:15 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ik zou dit echt ontzettend verrot vinden. Dit zou dus gaan berekenen dat ik nooit eens boven mijn contracturen kom![]()
!
Ik ga nog niet weg, maar ik zit er sowieso al aan te denken. Ach, we zien het allemaal welquote:Op woensdag 21 januari 2009 10:53 schreef zuivelman het volgende:
[..]
lijkt het je niet verstandiger eerst eens ZELF te bedenken wat het inhoudt? en wat het voor jou betekend, in plaatst van blindelings een paar gasten op je werk te volgen.
Die zijn redelijk, heb zeker wat achter de hand...quote:Op woensdag 21 januari 2009 15:17 schreef Renesite het volgende:
mja, ligt er aan hoe je cashreserves zijn!
Bij ons ook, we krijgen een nog een brief erover. Ben eens benieuwd...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
Er hangt bij ons een klein postertje. We zouden binnenkort een bericht kijgen in onze postvakjes.
quote:CNV eist stopzetting all-in uurloon Albert Heijn
Uitgegeven: 22 januari 2009 15:42
Laatst gewijzigd: 22 januari 2009 15:47
UTRECHT - CNV Dienstenbond eist dat Albert Heijn stopt met het invoeren van een all-in uurloon voor parttimers van de supermarkt.
De vakbond dreigde donderdag met een gang naar de rechter als de supermarktketen zijn plannen hiervoor niet voor maandag 12.00 uur heeft gestaakt.
Een all-in beloning betekent dat in het uurloon van medewerkers onder meer vakantiegeld, vakantie-uren en winstuitkering verrekend zijn.
Parttimers
Parttimers met een contract van 48 uur of minder per vier weken kunnen een dergelijk salaris tegemoetzien.
De maatregel geldt ook voor medewerkers van Etos en Gall & Gall. Medewerkers die het betreft, kunnen begin februari hun eerste all-in loon verwachten.
Keurslijf
Volgens bestuurder Fedde Monsma worden werknemers ''zonder enige ruggespraak in een steeds flexibeler keurslijf gedwongen.''
Een all-in uurloon zou in de praktijk betekenen dat er steeds minder rekening wordt gehouden met de wensen van medewerkers, zo stelt Monsma.
Volgens de CNV-bestuurder handelt Albert Heijn met de maatregel in strijd met de wet en de cao. Monsma: ''Hier steken we toch echt een stokje voor.''
Reactie
Albert Heijn liet in een reactie weten dat het bedrijf hiermee niet onwettig handelt en dat de maatregel ook niet in strijd is met afgesproken cao's.
Verder meent de grootgrutter dat met de invoering van een dergelijk uurloon het recht op vakantie niet verdwijnt.
''We hebben naar de markt gekeken en gezien dat hier vraag naar is, met name bij jongeren'', aldus een woordvoerder van het supermarktconcern.
© ANP
Daar gaat je levenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:27 schreef Renesite het volgende:
* Renesite gaat als 19 jarige maar eens rondkijken voor een eventueel nieuw baantje! Per april loopt het af.
Je bedoelt 10 tot 15 uur in de week?quote:
Lange armen?quote:Op donderdag 22 januari 2009 11:09 schreef joey_k het volgende:
Weet iemand een manier om vanaf afstand in te loggen op winkelweb, of kan dat niet?
Hoezo "percentages". Je valt gewoon in schijf 1.quote:Op zaterdag 24 januari 2009 00:20 schreef stofzuierslang het volgende:
kan iemand mij ff uitleggen hoe dit zit... Heb 12 uur per week contract en verdien 10,18 per uur. Werkgever zei vandaag dat ik per periode 2, alles in een keer uitbetaald krijgt. Is dat zowel vakantierechten als de basis vakantietoeslag? Gegevens laatste loonstrook (periode 13-08):
Vakantierechten: opneembaar: 179,91
Bij adv, pvt en tvt alles 0,00
Basis vak.toeslag: 504,77 (dit is toch de vakantiegeld die we altijd rond april/mei uitbetaald krijgen?)
Betekent dit dat ik per periode 2, 179,91x10,18= eur 1831.48 + 504,77 eur aan vak toeslag krijgt? En met welke percentages gaat dit belast worden? Zeker meer dan 33% belasting?
Snap er helemaal niks van, hoop dat jullie te weten! Alvast bedankt!
Huh? Hoe bedoel je schijf 1? Hoorde van collega's dat je dan bv 45% betaalt aan belastig als je al je adv in een keer uitbetaald krijg. Naja hopen idd dat het 33% belast wordt, dik geld verdienen met die 180 uur!!!quote:Op uur 24 januari 2009 21:03 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoezo "percentages". Je valt gewoon in schijf 1.
Je dat kan je dan inderdaad onbeperkt opnemenquote:Op zondag 25 januari 2009 13:03 schreef Rucebo het volgende:
Vraag me wel af of je nu nog vakantierechten houdt ofzo, misschien heb ik dat niet goed gelezen...
Of kun je nou gewoon onbeperkt vakantie opnemen in overleg met je baas?
Klopt, lekker veel nieuws! Blikjes Coca Cola Sherryquote:Op zondag 25 januari 2009 12:58 schreef waterreus23 het volgende:
Aankomende weken weer lekker Worpen![]()
Deze week: Frisdrank Kleinverpakking
Oequote:Op zondag 25 januari 2009 16:43 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
Klopt, lekker veel nieuws! Blikjes Coca Cola Sherry
Ok, bedankt voor je uitleg! Zal dus wel 33% belast worden dan, betaal hoe dan ook niet teveel belasting!quote:Op zondag 25 januari 2009 14:29 schreef joriszss het volgende:
Even over dat schijf 1, schijf 2 geneuzel hier de hele tijd. Zeer waarschijnlijk werkt het als volgt (ik heb slechts een course inleiding belastingrecht gehad in mijn curriculum dus shoot me if I am wrong).
Je betaalt 33% in de eerste schijf, hiervan is zo'n 30% sociale lasten. Ik ga er even vanuit dat hier niemand JAARLIJKS zoveel verdient dat hij in schaal 2 valt. Daarnaast hoef je over de eerste 6600¤ (ongeveer) geen belasting te betalen.
Dus, ik verdien 10.000 in een jaar. Dan betaal ik dus over: 10.000-6.600=3.400¤ belasting. Dit komt neer op ruw weg gezegd: 1.100¤.
Nu is de Nederlandse belastingdienst jullie zo welwillend dat ze niet van je verlangen om dit bedrag het hele jaar opzij te zetten en dan aan het einde van het jaar over te maken (geld opzij zetten lukt niet he Renesite). Dus wat doen ze: elke maand wordt het bedrag geëxtrapoleerd naar een jaarlijks bedrag en vervolgens wordt berekend welk bedrag je die maand zou moeten betalen om aan het jaarlijkse belastingbedrag te komen.
Terug naar het voorbeeld van 10.000 euro per jaar, verdeeld in gelijke porties van 769¤ per periode (13 in het jaar, ik negeer vakantie geld en andere uitkeringen).
Zoals gezegd betaal je over 10.000¤ zo'n 1.100¤ belasting. Dit betekend dat de belasting dienst (wanneer je in de eerste periode ¤769 verdient) per periode 84,61¤ inhoud op je loon. Je krijgt dus netto ¤684,39.
In bovenstaand voorbeeld verdien je elke maand hetzelfde, maar wat gebeurt er nu als je geen 10.000 verdient maar 12.000 en die laatste 2.000 verklaart worden door een uitbetaling van vakantie uren...
De belastingdienst redeneert dan alsvolgt: je verdient die maand 2.769¤. Geëxtrapoleerd naar een jaar inkomen zou je dan uitkomen op: (uitgaande dat dit de eerste maand is), ¤35.997,-.
Een leuk bedrag, maar je komt dan wel in de tweede schijf terecht. Je gaat ook betalen alsof je in de tweede schijf zit. Dus een gedeelte van het inkomen van die maand wordt belast tegen het tarief van schijf 1, terwijl een deel wordt belast in schijf 2. Mocht je dus de rest van het jaar dit zelfde periode salaris verdienen, dan hoef je aan het einde ook niks bij te betalen (en hoeft de belastingdienst er dus ook niet achteraan).
Ok, nu begint dus iedereen te zeuren dat ie teveel betaald heeft want hij komt niet in schaal 2 terecht over het hele jaar bezien.
De overige maanden worden weer correcties gemaakt met het geld wat je teveel betaald blijkt te hebben in de bewuste periode (of als ik dit mis heb, je kan het weer terug vragen via je TJ biljet).
MAAR JE BETAALD NOOIT TEVEEL (nadat je je TJ biljet hebt ingevuld).
Ik hoop dat nu het eeuwige gezeik over het al dan niet uitbetalen van vakantie uren afgelopen kan zijn.
En over dat all-in loon, cut the crap, geld is meer waard als je het nu hebt dan wanneer je het later hebt. Leer er maar mee omgaan dat zal je later ook moeten, dat heet budgetteren....
Ja, dat is dan een meevaller bij een hele smerige tegenvaller...quote:Op zondag 25 januari 2009 20:18 schreef uitje4life het volgende:
Allemaal de brief over het All-in uurloon gehad? Wel handig dat ze alles apart op je loonstrook zetten. weet je tenminste wat je opzij moet zetten om toch vakantiegeld te hebben zeg maar.
valt op zich nog mee.. vergelen met die worp van de lampjes.. vind het er wel altijd erg mooi uitzien als je klaar bentquote:Op zondag 25 januari 2009 12:58 schreef waterreus23 het volgende:
Volgende Week: Suikerwerk en Shampoo
Over twee weken: Kattenvoer
en week 9, 3 diepvries worpenquote:Op zondag 25 januari 2009 12:58 schreef waterreus23 het volgende:
Volgende Week: Suikerwerk en Shampoo
Over twee weken: Kattenvoer
Het CNV overweegt stappen en het FNV gaat maandag hier over pratenquote:Op zondag 25 januari 2009 20:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, dat is dan een meevaller bij een hele smerige tegenvaller...
Waarom hebben de vakbonden niks gedaan hiertegen? Ik dacht dat Ahold zo verschrikkelijk tegen de CAO inging?
Tja, blijkbaar kunnen ze dat gewoon maken..quote:Op zondag 25 januari 2009 20:22 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ja, dat is dan een meevaller bij een hele smerige tegenvaller...
Waarom hebben de vakbonden niks gedaan hiertegen? Ik dacht dat Ahold zo verschrikkelijk tegen de CAO inging?
Idd!quote:Op maandag 26 januari 2009 00:37 schreef uitje4life het volgende:
en dan voor iedereen een enorme loonsverhoging eisen!
God bless CNVquote:Op maandag 26 januari 2009 15:46 schreef Michel. het volgende:
Het is wel serieus dus.
http://www.nu.nl/economie(...)jn-voor-rechter.html
Ernstig dat jij en zelfs een teamleider daarvoor een officiele waarschuwing voor krijgen :/quote:Op maandag 26 januari 2009 15:50 schreef MikeCitybike het volgende:
oke ff vraagje
ik en mijn teamleider hebben vrijdag allebei een mondelinge/schriftelijke waarschuwing gehad![]()
we vulden vlees btw
om de volgende redenen:
- geen gebruik van een vuldolly
- niet vullen met 2 handen (lukt ook amper zonder vuldolly uiteraard)
- vulnorm drastisch te laag ( ?? was uiteindelijk 2 uur later met beetje doorwerken in de vultijd klaar)
- na het gesprek was ik nog even in de winkel en had ik bijna pauze en had ik alleen mn vulkar weer in de koelcel gezet (en mn restantenkar laten staan)
maar we zijn gecontroleerd door 5min ons te volgen door de camera
daarna hadden we op kantoor een preek van de SM en ASM, met talloze zinloze verwijten maargoed
maarja mag je je werknemers in de gaten houden via de camera?
oh ik werk er al 6 jaar, dus wordt beetje duur(ze willen me graag kwijt
)
Volgens mij mogen ze dat absoluut niet.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ze mogen je wel controleren met die camera's. Ze hangen er tenslotte toch,
ja heb wel vast contractquote:Op maandag 26 januari 2009 15:53 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ernstig dat jij en zelfs een teamleider daarvoor een officiele waarschuwing voor krijgen :/
Ze mogen je wel controleren met die camera's. Ze hangen er tenslotte toch, maar dit is miereneuken...
Als je er al 6 jaar werkt heb je een vast contract lijkt me... denk dat ze dan iets meer moeten hebben om je eruit te werken.
En je vulde vlees? Bij mijn filiaal mag je dan überhaupt niet gebruik maken van een dolly omdat het (in combinatie met de vulkar en het vrije nauwe gangpad) de klanten in de weg staat. Gevolg is dat met twee handen vullen alleen mogelijk is als je het krat ergens op kwijt kan... en dat kan dus niet altijd.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:50 schreef MikeCitybike het volgende:
om de volgende redenen:
ja dat was mijn overweging eigenlijk ook, bij ons is ook niet veel ruimte bij het vlees en het was daarbij ook nog is flink druk die vrijdagmiddagquote:Op maandag 26 januari 2009 16:14 schreef Rikketik het volgende:
En je vulde vlees? Bij mijn filiaal mag je dan überhaupt niet gebruik maken van een dolly omdat het (in combinatie met de vulkar en het vrije nauwe gangpad) de klanten in de weg staat. Gevolg is dat met twee handen vullen alleen mogelijk is als je het krat ergens op kwijt kan... en dat kan dus niet altijd.
Hoezo niet? Of ze nou even verderop in de winkel staan te kijken hoe je je werk aan het doen bent of ze kijken op kantoor mee via een scherm?quote:Op maandag 26 januari 2009 15:59 schreef NJ het volgende:
[..]
Volgens mij mogen ze dat absoluut niet.
Dat is een behoorlijk verschil. En een privacyissue. Dat ze kijken hoe je werkt en je daar op aanspreken is natuurlijk niet te stoppen, maar als ze het meenemen in je beoordeling (wat gebeurt bij een schriftelijke waarschuwing) dan overtreden ze -volgens mij en ik heb er nauwelijks verstand van- de privacywetgeving.quote:Op maandag 26 januari 2009 16:55 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoezo niet? Of ze nou even verderop in de winkel staan te kijken hoe je je werk aan het doen bent of ze kijken op kantoor mee via een scherm?
Wij hebben ook winkelwagens op zaterdag, maar dat gaat meer om het splitsenquote:Op maandag 26 januari 2009 18:25 schreef finsdefis het volgende:
Dolly's bij het vlees gebruikenwat een onzin. Alleen voor enorme restantenkratten zijn die ondingen handig. Voor de rest vind ik winkelwagens veel fijner, maar dat mag tegenwoordig bij ons niet meer
Dat is waar, maar buiten dat laatste feit wat jij opnoemt, mogen ze toch wel checken hoe je werkt via de camera?quote:Op maandag 26 januari 2009 17:00 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat is een behoorlijk verschil. En een privacyissue. Dat ze kijken hoe je werkt en je daar op aanspreken is natuurlijk niet te stoppen, maar als ze het meenemen in je beoordeling (wat gebeurt bij een schriftelijke waarschuwing) dan overtreden ze -volgens mij en ik heb er nauwelijks verstand van- de privacywetgeving.
Heb sinds kort zowel een nieuwe SM als ASM dus die gaan met de TL's overleggen deze week... morgen maar eens navragenquote:
Omdat ik een maand nadat ze mijn contract verlengen al 19 word en door de bril van AH is dat bejaard en uitermate duur. Voor mij hebben ze 2 nieuwe van 15 jaar...quote:Op maandag 26 januari 2009 20:38 schreef Rikketik het volgende:
Maar waarom zouden ze per se jou eruit gooien dan? Ik ben bijvoorbeeld ook niet de beste vuller waarschijnlijk, maar ik weet dat er nog een heleboel beunhazen bij ons filiaal werken die er eerst uitgekickt gaan worden bij bezuinigingen.
Ik sta op de groente en ben met mijn bijna 2 jaar ervaring de langstwerkende daar op die afdelingquote:Op maandag 26 januari 2009 20:56 schreef Rikketik het volgende:
Dat is waar. Maar ze gooien er wel een boel ervaring uit dan. Al weet ik niet hoe jouw team verder opgebouwd is. Wij hebben in elk geval een hele leegloop achter de rug en ik hoor nu bij een relatief klein groepje dat al wat langer meeloopt. Als mijn contract afloopt ben ik ook negentien, maar ik maak me er niet al te druk om.
Als er bij mij een 19-jarige met twee jaar ervaring wordt uitgelazerd voor twee idioten van 15 die het eerste half jaar nog geen deuk in een pakje boter vullen dan maak ik m'n chef toch wel even duidelijk dat ie dan niet hoeft te verwachten dat ik nog op kwaliteit en vulnorm ga sturen.quote:Op maandag 26 januari 2009 20:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Omdat ik een maand nadat ze mijn contract verlengen al 19 word en door de bril van AH is dat bejaard en uitermate duur. Voor mij hebben ze 2 nieuwe van 15 jaar...
Ach ik ben waarschijnlijk 2x zo duur als jij en heb laatst nog een verdubbeling van mijn contract gekregen(30 naar 60 uur).quote:Op maandag 26 januari 2009 20:49 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Omdat ik een maand nadat ze mijn contract verlengen al 19 word en door de bril van AH is dat bejaard en uitermate duur. Voor mij hebben ze 2 nieuwe van 15 jaar...
Ach, uiteindelijk word iedereen voorzichtig weggepest/wegge-mondelinge waarschuwd door hun eigen SM, zo gaat het té vaak.quote:Op maandag 26 januari 2009 15:50 schreef MikeCitybike het volgende:
oke ff vraagje
ik en mijn teamleider hebben vrijdag allebei een mondelinge/schriftelijke waarschuwing gehad![]()
we vulden vlees btw
om de volgende redenen:
- vulnorm drastisch te laag ( ?? was uiteindelijk 2 uur later met beetje doorwerken in de vultijd klaar)
- na het gesprek was ik nog even in de winkel en had ik bijna pauze en had ik alleen mn vulkar weer in de koelcel gezet (en mn restantenkar laten staan)
maar we zijn gecontroleerd door 5min ons te volgen door de camera
daarna hadden we op kantoor een preek van de SM en ASM, met talloze zinloze verwijten maargoed
maarja mag je je werknemers in de gaten houden via de camera?
oh ik werk er al 6 jaar, dus wordt beetje duur(ze willen me graag kwijt
)
en wat is dan het verschil of je je personeel in de gaten houdt, of iemand die waarschijnlijnlijk gaat jatten??quote:Op maandag 26 januari 2009 23:52 schreef juan123nl het volgende:
Als je teamleider een schriftelijke waarschuwing krijgt, lijkt me niet echt dat de samenwerking binnen het MT goed loopt dan..
Bij ons zou zoiets nooit gebeuren, teamleiders en SM/ASM werken altijd goed samen.
Ik heb een keer gehoord dat het volgen van medewerkers op de camera verboden is.
Bij het vullen van Vlees is een vuldolly bij ons niet verplicht, want je kan de kratten op de rand zetten en dan met 2 handen vullen. 2 uur te laat lijkt wel dat jullie veel sneller hadden kunnen werken.
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zondag 25 januari 2009 14:29 schreef joriszss het volgende:
Even over dat schijf 1, schijf 2 geneuzel hier de hele tijd. Zeer waarschijnlijk werkt het als volgt (ik heb slechts een course inleiding belastingrecht gehad in mijn curriculum dus shoot me if I am wrong).
Je betaalt 33% in de eerste schijf, hiervan is zo'n 30% sociale lasten. Ik ga er even vanuit dat hier niemand JAARLIJKS zoveel verdient dat hij in schaal 2 valt. Daarnaast hoef je over de eerste 6600¤ (ongeveer) geen belasting te betalen.
Dus, ik verdien 10.000 in een jaar. Dan betaal ik dus over: 10.000-6.600=3.400¤ belasting. Dit komt neer op ruw weg gezegd: 1.100¤.
Nu is de Nederlandse belastingdienst jullie zo welwillend dat ze niet van je verlangen om dit bedrag het hele jaar opzij te zetten en dan aan het einde van het jaar over te maken (geld opzij zetten lukt niet he Renesite). Dus wat doen ze: elke maand wordt het bedrag geëxtrapoleerd naar een jaarlijks bedrag en vervolgens wordt berekend welk bedrag je die maand zou moeten betalen om aan het jaarlijkse belastingbedrag te komen.
Terug naar het voorbeeld van 10.000 euro per jaar, verdeeld in gelijke porties van 769¤ per periode (13 in het jaar, ik negeer vakantie geld en andere uitkeringen).
Zoals gezegd betaal je over 10.000¤ zo'n 1.100¤ belasting. Dit betekend dat de belasting dienst (wanneer je in de eerste periode ¤769 verdient) per periode 84,61¤ inhoud op je loon. Je krijgt dus netto ¤684,39.
In bovenstaand voorbeeld verdien je elke maand hetzelfde, maar wat gebeurt er nu als je geen 10.000 verdient maar 12.000 en die laatste 2.000 verklaart worden door een uitbetaling van vakantie uren...
De belastingdienst redeneert dan alsvolgt: je verdient die maand 2.769¤. Geëxtrapoleerd naar een jaar inkomen zou je dan uitkomen op: (uitgaande dat dit de eerste maand is), ¤35.997,-.
Een leuk bedrag, maar je komt dan wel in de tweede schijf terecht. Je gaat ook betalen alsof je in de tweede schijf zit. Dus een gedeelte van het inkomen van die maand wordt belast tegen het tarief van schijf 1, terwijl een deel wordt belast in schijf 2. Mocht je dus de rest van het jaar dit zelfde periode salaris verdienen, dan hoef je aan het einde ook niks bij te betalen (en hoeft de belastingdienst er dus ook niet achteraan).
Ok, nu begint dus iedereen te zeuren dat ie teveel betaald heeft want hij komt niet in schaal 2 terecht over het hele jaar bezien.
De overige maanden worden weer correcties gemaakt met het geld wat je teveel betaald blijkt te hebben in de bewuste periode (of als ik dit mis heb, je kan het weer terug vragen via je TJ biljet).
MAAR JE BETAALD NOOIT TEVEEL (nadat je je TJ biljet hebt ingevuld).
Ik hoop dat nu het eeuwige gezeik over het al dan niet uitbetalen van vakantie uren afgelopen kan zijn.
En over dat all-in loon, cut the crap, geld is meer waard als je het nu hebt dan wanneer je het later hebt. Leer er maar mee omgaan dat zal je later ook moeten, dat heet budgetteren....
Voor de duidelijkheid dit zijn de all in one lonen voor werknemers met een contract van 48 of lagerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:22 schreef Michel. het volgende:
Lijstje nieuwe lonen, bruto, maar die oude lonen waren toch ook bruto, zoals bv. 2,93, of heb ik het fout ?
·Tot en met 15 jaar ¤3,90
· 16 jaar ¤ 4,49
· 17 jaar ¤ 5,15
· 18 jaar ¤ 5,81
· 19 jaar ¤ 6,79
· 20 jaar ¤ 7,91
· 21 jaar ¤ 9,20
· 22 jaar ¤ 10,69
· 23 jaar en ouder ¤12.46
Aye! Zoveel? 320 euro minimaal voor mijquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:22 schreef Michel. het volgende:
Lijstje nieuwe lonen, bruto, maar die oude lonen waren toch ook bruto, zoals bv. 2,93, of heb ik het fout ?
·Tot en met 15 jaar ¤3,90
· 16 jaar ¤ 4,49
· 17 jaar ¤ 5,15
· 18 jaar ¤ 5,81
· 19 jaar ¤ 6,79
· 20 jaar ¤ 7,91
· 21 jaar ¤ 9,20
· 22 jaar ¤ 10,69
· 23 jaar en ouder ¤12.46
Zoveel? Ik vond het al een kutregeling en ik ga er maar 60 cent per uur op vooruitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:49 schreef Renesite het volgende:
[..]
Aye! Zoveel? 320 euro minimaal voor mij
Inderdaad, maar je kreeg het sowieso al. Dus wat maakt het uit, is maar een schijnvooruitgang...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:59 schreef Simsfan88 het volgende:
[..]
![]()
Zo is het ook best relax, scheelt toch aardig wat. Van 5,95 naar 7,91?
Nee, jij bent verkoper B, de nieuwe lonen die gepost zijn zijn die voor verkoper A/caissaire A en vulploegmedewerkerquote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Zoveel? Ik vond het al een kutregeling en ik ga er maar 60 cent per uur op vooruit![]()
![]()
![]()
rrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!
graftakketyfus regeling
van 5,17 naar 5,81
Zie boven of dat evt ook op jou van toepassing is.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:55 schreef Renesite het volgende:
Scheelt een euro in mijn geval. Alleen ben ik ook net 20 geworden (gisteren)
Ik neem aan dat die 5.17 niet het minimumloon is, maar wellicht verkoper B en andere verhogingen...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 18:52 schreef Neo-Mullen het volgende:
Zoveel? Ik vond het al een kutregeling en ik ga er maar 60 cent per uur op vooruit![]()
![]()
![]()
graftakketyfus regeling
van 5,17 naar 5,81
Als het goed is al je opgebouwde vakantierechten en vakantiegeld en ja wordt in periode 2 uitbetaald. Heb je geen brief gehad dan?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:23 schreef monsterd. het volgende:
Krijgen we alles volgende week al dan?:p Ik dacht in maart pas
Jawel, ik ben een beetje in de war met de periodes geloof ikquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:35 schreef stofzuierslang het volgende:
[..]
Als het goed is al je opgebouwde vakantierechten en vakantiegeld en ja wordt in periode 2 uitbetaald. Heb je geen brief gehad dan?
Je heb teen contract van meer dan 12uur per week dus dan krijg je in periode 2 niks uitbetaald. van vakantiegeld voor jou veranderd er niks.quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:08 schreef Nouwk het volgende:
Oke, ik heb ook geen brief gehad over vakantiedingen hoor, ik werk dan ook meer per week op contract, maar vakantiegeld volgende week uitbetalen wist ik nog niet!Maargoed, ik verdien nu als 18-jarige caissiere B (maar volgende maand pas op contract, ook al ben ik het een ruim jaar al
) iets van euh.. 4.50 deze periode? Vorige periode 3.87
Waarom ik dit nu eigenlijk doe, maargoed!
heb ik iets gemist?quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:12 schreef schuilnaampje het volgende:
ben benieuwd of die nieuwe sm van de Ah to go nog wat hoort van z'n medewerker met de piercing...
hoe kan het dat ik ook 18 ben, ook caissiere B en meer verdien dan jou?quote:Op woensdag 28 januari 2009 00:08 schreef Nouwk het volgende:
Oke, ik heb ook geen brief gehad over vakantiedingen hoor, ik werk dan ook meer per week op contract, maar vakantiegeld volgende week uitbetalen wist ik nog niet!Maargoed, ik verdien nu als 18-jarige caissiere B (maar volgende maand pas op contract, ook al ben ik het een ruim jaar al
) iets van euh.. 4.50 deze periode? Vorige periode 3.87
Waarom ik dit nu eigenlijk doe, maargoed!
Je werkt er langer?quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:34 schreef uitje4life het volgende:
[..]
hoe kan het dat ik ook 18 ben, ook caissiere B en meer verdien dan jou?
Ik ben 17, verkoper B en ik verdien ook 4.65 dus,quote:
?quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:12 schreef schuilnaampje het volgende:
ben benieuwd of die nieuwe sm van de Ah to go nog wat hoort van z'n medewerker met de piercing...
eerste slokje was een beetje vaag... maar niet verkeerd.... vrijdag met avondetenquote:
Die ene op atlasbier lijkende blikken gaan als warme broodjes.quote:Op woensdag 28 januari 2009 21:42 schreef waterreus23 het volgende:
Alle middelbare scholieren over het zien van de 0,5 liter variant van Rodeo en Red Bull:
'Wajoooooooooooh, kijk zo groot. Ik zweer je deze moet ik hebben'
Nee, op papier ben ik nog geen verk. B, volgende periode pas want dan werk ik er een jaar, al vervul ik de functie al ruim een half jaar maargoed. Ik verdien 4.60 ofzo, waarschijnlijk hetzelfde als monsterd. Ben benieuwd maandag!quote:
De verkeerde informatie is hier gebruikt, dat het ingaat per periode 2 dus het salaris dat 2 maart word betaald.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:48 schreef Bosnier het volgende:
Medewerkers die het betreft, kunnen begin februari hun eerste all-in loon verwachten.
volgens: http://www.nu.nl/economie(...)on-albert-heijn.html
Het is toch zo dat je niet meer automatisch caissiere B wordt na 1 jaar? Ik stond ook al na een half jaar ofzo zelf te sluiten bij de kassa.... K hoop voor je dat je wel B wordt....quote:Op woensdag 28 januari 2009 22:47 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Nee, op papier ben ik nog geen verk. B, volgende periode pas want dan werk ik er een jaar, al vervul ik de functie al ruim een half jaar maargoed. Ik verdien 4.60 ofzo, waarschijnlijk hetzelfde als monsterd. Ben benieuwd maandag!
Zit dan het hele vakantiegeld erbij????quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:41 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
De verkeerde informatie is hier gebruikt, dat het ingaat per periode 2 dus het salaris dat 2 maart word betaald.
Ja dan ziy het hele vakantiegeld er bij, er van uitgaande dat de rechter het niet tegen houdquote:Op woensdag 28 januari 2009 23:55 schreef Bosnier het volgende:
[..]
Zit dan het hele vakantiegeld erbij????
En hoe komt ''t dat me vakantieuren al 4 maanden lang 44 uur zijn, normaal hoort 't toch hoger te worden, maar een vriend zij dat er in de computer meer uren staan?
Wat versta je onder het zelf sluiten van je kassa? Je afmelden en de kassa aan het einde van de avond naar het telkantoor brengen? Daar is volgens mij geen Cassiere B voor verreist. Cassiere B is als je op info mag staan geloof ik, en ik weet ook niet zeker of je nog wel binnen de regeling van 1 jaar valt. DIe hebben ze afgeschaft, nu wordt je naar inzicht van je leidinggevende verkoper B..quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:44 schreef uitje4life het volgende:
[..]
Het is toch zo dat je niet meer automatisch caissiere B wordt na 1 jaar? Ik stond ook al na een half jaar ofzo zelf te sluiten bij de kassa.... K hoop voor je dat je wel B wordt....
Jawel, maaar iedereen zegt hele tijd wat anders, dus volgend maand lekker shoppen in de Outlets van Roermond:)quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:35 schreef stofzuierslang het volgende:
[..]
Als het goed is al je opgebouwde vakantierechten en vakantiegeld en ja wordt in periode 2 uitbetaald. Heb je geen brief gehad dan?
Wat er in de computer staat klopt niet.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:55 schreef Bosnier het volgende:
[..]
Zit dan het hele vakantiegeld erbij????
En hoe komt ''t dat me vakantieuren al 4 maanden lang 44 uur zijn, normaal hoort 't toch hoger te worden, maar een vriend zij dat er in de computer meer uren staan?
lol je gaat er sowieso niet op vooruitquote:Zoveel? Ik vond het al een kutregeling en ik ga er maar 60 cent per uur op vooruit![]()
![]()
![]()
graftakketyfus regeling
van 5,17 naar 5,81
Klopt de winstuitkering er in is dan ook voor de part-timers wel gunstigerquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:38 schreef Rucebo het volgende:
Als ze mijn contract niet verlengen in de zomer (redelijke kans) dan is het uiteindelijk wel gunstig. Anders was ik die winstuitkering in december sowieso misgelopen...
Ik bedoel dus als nep-teamleider de kassa-afdeling afsluiten. De kweek van vakantieuren voor dit jaar + saldo afgelopen jaar wordt dan uitbetaald ofzo?quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat versta je onder het zelf sluiten van je kassa? Je afmelden en de kassa aan het einde van de avond naar het telkantoor brengen? Daar is volgens mij geen Cassiere B voor verreist. Cassiere B is als je op info mag staan geloof ik, en ik weet ook niet zeker of je nog wel binnen de regeling van 1 jaar valt. DIe hebben ze afgeschaft, nu wordt je naar inzicht van je leidinggevende verkoper B..
Ja die dingen deed ik ook... Alleen sluit ik nooit meer omdat ik nu 3x in de week trainen heb. Info sta ik nog wel vaak.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:56 schreef Nouwk het volgende:
Ja ik word wel B, ik viel nog net onder de oude regeling van automatisch na een jaar. Voor het bedrijf nu voordelig, voor mij dus niet. Ik sta info, open en sluit, stuur aan, doe klachtafhandeling etc dus ik neem aan dat ik wel de functie van B vervul hoorMaar volgende periode [as!
gisteravond bij t avondeten zo'n blik Rockstar weggedronken... lekker!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 11:09 schreef Simsfan88 het volgende:
Die halve liter energy drinks zijn echt te veel. Ik drink zo af en toe weleens de gewone Euroshopper energy drink, nu die Monster van een halve liter geprobeerd, gaat echt nergens over. Veul te veul
sommige mensen toch ook..quote:Op zaterdag 31 januari 2009 21:15 schreef Simsfan88 het volgende:
Fijn, klanten die verder kijken dan hun neus lang is. Sta ik naast de beschuit, "meneer, weet u waar ik de beschuit kan vinden"? Nee dude, geen idee
Ja.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:56 schreef Graa het volgende:
weet iemand misschien of er een uitzondering kan worden gemaakt om verkoper B te worden?
Hoe doe je dat?quote:Op zondag 1 februari 2009 18:47 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Yup en belastingaangifte is ingevuldkrijg ¤130 terug
.
Wanneer je teveel betaald hebt.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?
En wanneer krijg je iets terug?
Belastingaangifte 2008 (deel 2)quote:Op zondag 1 februari 2009 19:43 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Hoe doe je dat?
En wanneer krijg je iets terug?
Rodeo Sugarfree is the best!quote:Op zondag 1 februari 2009 18:26 schreef Rikketik het volgende:
Ah, kom op. ES energydrink is toch wel zo ranzig. Ik gruwel alleen al van de geur.
oh nou ik heb het nu ook binnenquote:Op maandag 2 februari 2009 12:24 schreef Rikketik het volgende:
Ik krijg het altijd precies om 12.30, nog even geduld dus.
Hier precies dezelfde situatiequote:Op maandag 2 februari 2009 13:08 schreef Rucebo het volgende:
Contract wordt in de zomer niet verlengd, toch wel handig dus dat all-inloon.
Was ook mijn derdequote:Op maandag 2 februari 2009 16:58 schreef morgane het volgende:
[..]
Hier precies dezelfde situatieheb nu mn laatste contract en een vast contract geven ze niet meer.
De 4 jaar dat je er niet werkt nooit op vakantie bent geweest?quote:Op maandag 2 februari 2009 12:29 schreef FerdiV het volgende:
Mmm lekker, erg veel zeg. Ik heb nog niks binnen. Krijg als het goed is wel wat meer omdat ik de 4 jaar dat ik er niet werk nooit op vakantie ben geweest en nu een zooi vakantie geld krijg (- ontzettend veel belasting dan)
En daar komt dan nog eens die all-in loon bovenop als ik het goed begrijp? Ben benieuwd wat mijn loon dan wordt.quote:Op maandag 2 februari 2009 18:18 schreef waterreus23 het volgende:
Het hoge salaris heeft te maken met:
- We kregen in Januari 09 nog een extra loonsverhoging
Ik hoop echt dat je gelijk hebtquote:Op maandag 2 februari 2009 19:36 schreef ikbenschipper het volgende:
Juni is pas loonsverhoging.
WW-premie idd wel maar dat is niet echt heel noemenswaardig
All-inn Loon is NIET deze periode wees NIET bang
Er zit deze periode GEEN wintuitkering in
Er zit deze periode WEL personeelskorting in
Duidelijk MOOI niks meer aan doen
deels.quote:Op maandag 2 februari 2009 20:40 schreef Nouwk het volgende:
Het is toch zo dat in de periode dat je 18 wordt je ook als 18 jarige uitbetaald krijgt of niet? Ik werd 5 januari 18, midden van de betaalde periode dus..
Van die parmezaanse, en fetakaas toch?quote:Op maandag 2 februari 2009 21:12 schreef KiTiKo het volgende:
Weet iemand welke (niet hollandse) kazen je als filiaal nog zelf kunt verpakken (brie, cheddar,rambol?)
quote:Op maandag 2 februari 2009 17:53 schreef Renesite het volgende:
B 5,18 dacht ik?
Bizar, wel achteraan blijven gaan inderdaadquote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:54 schreef duncannn het volgende:
Wat een kut actie zeg, ik ben vorige periode op een of andere manier van verkoper B naar verkoper A gegaan. Aan m'n baas gevraagd hoe dat kwam, hij had geen flauw idee maar zei dat het deze periode goed zou komen door en herberekeningsspecificatie. Nu heb ik 50 uur gewerkt en krijg een salaris van 260, terwijl ik zelf 307 heb berekend, en dan nog met die herberekeningsspecificatie zou ik daar nog 40 euro bovenop moeten krijgen, dus 347 euro.
Dus nu moet ik nog een maand wachten voor 2 herberekeningen!
Hmmm... okee... goed dat je het ff zegtquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:14 schreef juan123nl het volgende:
iedereen die wel eens kassa draait: Let op valse 50 euro briefjes! Gister hadden wij er weer een aantal te pakken hoor
Argh dat hebben ze bij de Dirk hiero.... werkt alleen maar kut... al die oudjes die dat niet zien en gewoon in de rij gaan staan en waar dan een half uur uitgelegd moet worden dat ze moeten pinnen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hmmm... okee... goed dat je het ff zegt
Snap sowieso niet waarom wij allemaal niet een controle dinges hebben bij élke kassa.
Wij zijn trouwens begonnen met 'alleen pin' kassa's!
quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:30 schreef Nouwk het volgende:
Wij hebben er ergens een in het telkantoor, maar die is onder het stof en verstopt geloof ik, nog nooit gezien. Je ziet het vaak wel, van die blauwe lampjes enzo.. Ipv dat ze dat dan gewoon doen, twas bij ons nog nooit voorgekomen hoor en het fiiaal bestaat al een tijdje. Tis toch betere besparing zullen we maar zeggen! Nu miss ook wel voor 200 euro opgelicht!
Over wat voor stiften heb je het precies? Ben een leek op het gebied van kassa namelijkquote:
Doe die aan een ketting (zo'n bank kettinkjequote:Op vrijdag 6 februari 2009 09:52 schreef morgane het volgende:
http://www.geenvalsgeld.nl/B/nl_controle_stift_echtheid_geld.html
alles beter dan niets. Bij 100 euro mogen de mensen best wachten hoor... eerder dat de inkt opgedroogd is gaat de beste klant niet weg hoorquote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:43 schreef Nouwk het volgende:
Ja, jo wij hebben dus zo'n stift bij elke kassa. De streep lichtte alleen pas op nadat mevrouw al weg was, duurt even voordat de inkt droogt :/
zo vaak zie je een briefje van 100 ook weer niet tegenwoordig aan de kassa.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 11:48 schreef Renesite het volgende:
[..]
alles beter dan niets. Bij 100 euro mogen de mensen best wachten hoor... eerder dat de inkt opgedroogd is gaat de beste klant niet weg hoor
Ermquote:Op vrijdag 6 februari 2009 12:13 schreef monsterd. het volgende:
[..]
zo vaak zie je een briefje van 100 ook weer niet tegenwoordig aan de kassa.
En je was zo bang dat je te oud was.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 16:15 schreef Neo-Mullen het volgende:
Contract verlengd
Mn laatste jaartje toch gehaald
Huh dacht ook dat het 75 max was?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 23:57 schreef monsterd. het volgende:
Waar staat de BCD op je salarisstrook eigenlijk voor? Ik had trouwens 103 euro personeelskorting, dacht dat dat niet mogelijk was aangezien er een limiet is van 75 euro per keer?
Het is in principe 300 euro per jaar maximaal. Dus als je bv in kwartaal 1 die 75 euro niet haalt, kan je het kwartaal erop inderdaad boven die 75 euro komen!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:11 schreef Kadooosh het volgende:
Huh dacht ook dat het 75 max was?
Wou wel mooi zijn aangezien een buurman met mijn bonuskaartje ¤1200 bier heeft gekocht.
Heb over het algemeen geen problemen met dat all in gedoe.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:37 schreef Simsfan88 het volgende:
Krijg er net ook weer één binnen, maar dat wil ik helemaal niet
Servexquote:Op zondag 8 februari 2009 18:37 schreef WasMachinator het volgende:
een of andere toko die winkels exploiteert op stations
Ja klopt, en wij zijn geen risicofiliaal (ookal is de winkel in een "zwarte" wijk..). Onze winkel heeft zelfs de koffieautomaat een tijd geleden (toen werkte ik er nog niet) weggehaalt omdat die mensen met zn allen alleenmaar kwamen om koffie te drinken, en ze maakten zelfs pakken koekjes openquote:Op vrijdag 6 februari 2009 20:38 schreef Weemz het volgende:
Je krijgt pas van die controle lampen als je risico filiaal bent toch? Dus filiaal in een risicogebied (ik gok à la Amsterdam damplein) of aantoonbaar een bepaalde hoeveelheid vals geld hebt gekregen.
Overigens, de geldtelcentrale (die dus alle kokers telt) controleert als het goed is ook op echtheid. Als zij dus merken dat je boven een bepaald percentage vals geld zit zou je van die lampjes moeten (kunnen) krijgen...
Wat stond er in die brief? Nog nieuws over die all in loon?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 17:37 schreef Simsfan88 het volgende:
Krijg er net ook weer één binnen, maar dat wil ik helemaal niet
Stond een samenvatting van het all-in uurloon in en een telefoonnummer waar je heen kan bellen als je nog vragen hebt.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:19 schreef stofzuierslang het volgende:
[..]
Wat stond er in die brief? Nog nieuws over die all in loon?
Heb geen brief gehad verder.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:01 schreef Bokita het volgende:
[..]
Stond een samenvatting van het all-in uurloon in en een telefoonnummer waar je heen kan bellen als je nog vragen hebt.
Tja, druk op het werk hequote:Op zondag 15 februari 2009 12:44 schreef waterreus23 het volgende:
Zozo, een unicum:
Al bijna een week geen bericht hier![]()
Opneembaar natuurlijk, dat is wat je nu kan opnemen.quote:Op maandag 16 februari 2009 00:35 schreef uitje4life het volgende:
vraagje: krijg je de vakantieuren uitbetaald die onder het kopje 'saldo' staan of die onder 'opneembaar' staan op de loonstrook?
Dat probleem hebben wij ook af en toe, chauffeurs willen het niet meenemen omdat de rest er dan moeilijker uit kan, waardoor ons magazijntje vol met fust e.a. staat. Zelfs als alles is ingevoerd doen ze daar moeilijk over, zo jammerquote:Op maandag 16 februari 2009 22:21 schreef Rikketik het volgende:
Een deellading is toch wanneer er twee (of meerdere) filialen in één vrachtwagen gepropt zitten? Ik vind dat namelijk zo slecht geregeld bij ons. De hele week hebben we een enkele vrachtwagen voor onszelf en net op de dag met de meeste retouren, zaterdag dus, moeten we de vrachtwagen delen. Gevolg: een groot deel van de fusten (en natuurlijk het papier) kan niet mee wat weer allemaal ruimte in ons toch al te kleine magazijn opslokt.
1000 vierkante meter bij ons. Ruimte genoeg.quote:Op maandag 16 februari 2009 23:27 schreef Lauriette91 het volgende:
Zou willen dat wij een groot magazijn hadden
Bij ons is het dus echt te kleinquote:Op maandag 16 februari 2009 23:32 schreef NJ het volgende:
[..]
1000 vierkante meter bij ons. Ruimte genoeg..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |