abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65381589
Aankomende weken weer lekker Worpen

Deze week: Frisdrank Kleinverpakking

Volgende Week: Suikerwerk en Shampoo

Over twee weken: Kattenvoer
pi_65381764
Vraag me wel af of je nu nog vakantierechten houdt ofzo, misschien heb ik dat niet goed gelezen...
Of kun je nou gewoon onbeperkt vakantie opnemen in overleg met je baas ?
pi_65381964
Zucht kwam er laatst iemand klagen dat we geen heel (sesam ofzo)brood hadden wel hadden we 2 halfjes marja dat was een paar cent duurder dus wou ie echt 8 cent korting sorry maar vond dat zo grierig dat ik nee heb gezegd.
Ben meestal wel klantvriendelijk maar dit was te triest voor worden .
Was trouwens niet zelfgebakken brood...

Oh ja contractverhoging naar 60 gekregen net op tijd voor het all in one loon .
pi_65382424
quote:
Op zondag 25 januari 2009 13:03 schreef Rucebo het volgende:
Vraag me wel af of je nu nog vakantierechten houdt ofzo, misschien heb ik dat niet goed gelezen...
Of kun je nou gewoon onbeperkt vakantie opnemen in overleg met je baas ?
Je dat kan je dan inderdaad onbeperkt opnemen
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  zondag 25 januari 2009 @ 14:29:36 #55
93207 joriszss
you need less, to become more
pi_65384605
Even over dat schijf 1, schijf 2 geneuzel hier de hele tijd. Zeer waarschijnlijk werkt het als volgt (ik heb slechts een course inleiding belastingrecht gehad in mijn curriculum dus shoot me if I am wrong).

Je betaalt 33% in de eerste schijf, hiervan is zo'n 30% sociale lasten. Ik ga er even vanuit dat hier niemand JAARLIJKS zoveel verdient dat hij in schaal 2 valt. Daarnaast hoef je over de eerste 6600¤ (ongeveer) geen belasting te betalen.
Dus, ik verdien 10.000 in een jaar. Dan betaal ik dus over: 10.000-6.600=3.400¤ belasting. Dit komt neer op ruw weg gezegd: 1.100¤.

Nu is de Nederlandse belastingdienst jullie zo welwillend dat ze niet van je verlangen om dit bedrag het hele jaar opzij te zetten en dan aan het einde van het jaar over te maken (geld opzij zetten lukt niet he Renesite). Dus wat doen ze: elke maand wordt het bedrag geëxtrapoleerd naar een jaarlijks bedrag en vervolgens wordt berekend welk bedrag je die maand zou moeten betalen om aan het jaarlijkse belastingbedrag te komen.

Terug naar het voorbeeld van 10.000 euro per jaar, verdeeld in gelijke porties van 769¤ per periode (13 in het jaar, ik negeer vakantie geld en andere uitkeringen).
Zoals gezegd betaal je over 10.000¤ zo'n 1.100¤ belasting. Dit betekend dat de belasting dienst (wanneer je in de eerste periode ¤769 verdient) per periode 84,61¤ inhoud op je loon. Je krijgt dus netto ¤684,39.

In bovenstaand voorbeeld verdien je elke maand hetzelfde, maar wat gebeurt er nu als je geen 10.000 verdient maar 12.000 en die laatste 2.000 verklaart worden door een uitbetaling van vakantie uren...
De belastingdienst redeneert dan alsvolgt: je verdient die maand 2.769¤. Geëxtrapoleerd naar een jaar inkomen zou je dan uitkomen op: (uitgaande dat dit de eerste maand is), ¤35.997,-.
Een leuk bedrag, maar je komt dan wel in de tweede schijf terecht. Je gaat ook betalen alsof je in de tweede schijf zit. Dus een gedeelte van het inkomen van die maand wordt belast tegen het tarief van schijf 1, terwijl een deel wordt belast in schijf 2. Mocht je dus de rest van het jaar dit zelfde periode salaris verdienen, dan hoef je aan het einde ook niks bij te betalen (en hoeft de belastingdienst er dus ook niet achteraan).

Ok, nu begint dus iedereen te zeuren dat ie teveel betaald heeft want hij komt niet in schaal 2 terecht over het hele jaar bezien.
De overige maanden worden weer correcties gemaakt met het geld wat je teveel betaald blijkt te hebben in de bewuste periode (of als ik dit mis heb, je kan het weer terug vragen via je TJ biljet).

MAAR JE BETAALD NOOIT TEVEEL (nadat je je TJ biljet hebt ingevuld).

Ik hoop dat nu het eeuwige gezeik over het al dan niet uitbetalen van vakantie uren afgelopen kan zijn.
En over dat all-in loon, cut the crap, geld is meer waard als je het nu hebt dan wanneer je het later hebt. Leer er maar mee omgaan dat zal je later ook moeten, dat heet budgetteren....
The greatest things in life cost nothing
pi_65389542
quote:
Op zondag 25 januari 2009 12:58 schreef waterreus23 het volgende:

Klopt, lekker veel nieuws! Blikjes Coca Cola Sherry
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 16:48:27 #57
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65389733
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:43 schreef Simsfan88 het volgende:

[..]

Klopt, lekker veel nieuws! Blikjes Coca Cola Sherry
Oe !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zondag 25 januari 2009 @ 16:50:39 #58
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_65389829
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:29 schreef joriszss het volgende:
-knip-
.
And now for something completely different, I'm on a horse.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 16:54:14 #59
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65389967
quote:
Op zondag 25 januari 2009 16:50 schreef NJ het volgende:

[..]

.
en toch vind ik het kut !
pi_65391788
quote:
Op zondag 25 januari 2009 14:29 schreef joriszss het volgende:
Even over dat schijf 1, schijf 2 geneuzel hier de hele tijd. Zeer waarschijnlijk werkt het als volgt (ik heb slechts een course inleiding belastingrecht gehad in mijn curriculum dus shoot me if I am wrong).

Je betaalt 33% in de eerste schijf, hiervan is zo'n 30% sociale lasten. Ik ga er even vanuit dat hier niemand JAARLIJKS zoveel verdient dat hij in schaal 2 valt. Daarnaast hoef je over de eerste 6600¤ (ongeveer) geen belasting te betalen.
Dus, ik verdien 10.000 in een jaar. Dan betaal ik dus over: 10.000-6.600=3.400¤ belasting. Dit komt neer op ruw weg gezegd: 1.100¤.

Nu is de Nederlandse belastingdienst jullie zo welwillend dat ze niet van je verlangen om dit bedrag het hele jaar opzij te zetten en dan aan het einde van het jaar over te maken (geld opzij zetten lukt niet he Renesite). Dus wat doen ze: elke maand wordt het bedrag geëxtrapoleerd naar een jaarlijks bedrag en vervolgens wordt berekend welk bedrag je die maand zou moeten betalen om aan het jaarlijkse belastingbedrag te komen.

Terug naar het voorbeeld van 10.000 euro per jaar, verdeeld in gelijke porties van 769¤ per periode (13 in het jaar, ik negeer vakantie geld en andere uitkeringen).
Zoals gezegd betaal je over 10.000¤ zo'n 1.100¤ belasting. Dit betekend dat de belasting dienst (wanneer je in de eerste periode ¤769 verdient) per periode 84,61¤ inhoud op je loon. Je krijgt dus netto ¤684,39.

In bovenstaand voorbeeld verdien je elke maand hetzelfde, maar wat gebeurt er nu als je geen 10.000 verdient maar 12.000 en die laatste 2.000 verklaart worden door een uitbetaling van vakantie uren...
De belastingdienst redeneert dan alsvolgt: je verdient die maand 2.769¤. Geëxtrapoleerd naar een jaar inkomen zou je dan uitkomen op: (uitgaande dat dit de eerste maand is), ¤35.997,-.
Een leuk bedrag, maar je komt dan wel in de tweede schijf terecht. Je gaat ook betalen alsof je in de tweede schijf zit. Dus een gedeelte van het inkomen van die maand wordt belast tegen het tarief van schijf 1, terwijl een deel wordt belast in schijf 2. Mocht je dus de rest van het jaar dit zelfde periode salaris verdienen, dan hoef je aan het einde ook niks bij te betalen (en hoeft de belastingdienst er dus ook niet achteraan).

Ok, nu begint dus iedereen te zeuren dat ie teveel betaald heeft want hij komt niet in schaal 2 terecht over het hele jaar bezien.
De overige maanden worden weer correcties gemaakt met het geld wat je teveel betaald blijkt te hebben in de bewuste periode (of als ik dit mis heb, je kan het weer terug vragen via je TJ biljet).

MAAR JE BETAALD NOOIT TEVEEL (nadat je je TJ biljet hebt ingevuld).

Ik hoop dat nu het eeuwige gezeik over het al dan niet uitbetalen van vakantie uren afgelopen kan zijn.
En over dat all-in loon, cut the crap, geld is meer waard als je het nu hebt dan wanneer je het later hebt. Leer er maar mee omgaan dat zal je later ook moeten, dat heet budgetteren....
Ok, bedankt voor je uitleg! Zal dus wel 33% belast worden dan, betaal hoe dan ook niet teveel belasting!
Zullen ze niet moeilijk doen om die 180 uur wat ik nog krijg aan vakantierechten? Of moet ah per periode 2 toch alles in 1 x betalen?
pi_65394168
we krijgen monster energydrink
Wel lekker blijven plakken hè?
  zondag 25 januari 2009 @ 20:18:06 #62
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_65397091
Allemaal de brief over het All-in uurloon gehad? Wel handig dat ze alles apart op je loonstrook zetten. weet je tenminste wat je opzij moet zetten om toch vakantiegeld te hebben zeg maar.
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_65397236
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:18 schreef uitje4life het volgende:
Allemaal de brief over het All-in uurloon gehad? Wel handig dat ze alles apart op je loonstrook zetten. weet je tenminste wat je opzij moet zetten om toch vakantiegeld te hebben zeg maar.
Ja, dat is dan een meevaller bij een hele smerige tegenvaller...
Waarom hebben de vakbonden niks gedaan hiertegen? Ik dacht dat Ahold zo verschrikkelijk tegen de CAO inging?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_65400938
quote:

valt op zich nog mee.. vergelen met die worp van de lampjes.. vind het er wel altijd erg mooi uitzien als je klaar bent we hadden bij ons nog geen stijlverlengers erop zitten voor die lampjes die komen te hangen.. dus die mocht ik er laatst fijn in hameren. dan is het toch jammer als je verbouwing pas later gedaan wordt.

suikerwerk en shampoo gaat ook wel een leuke worden..
kattenvoer zal niet heel trauma-gevend worden denk ik..
pi_65403847
quote:

en week 9, 3 diepvries worpen
pi_65403955
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:22 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Waarom hebben de vakbonden niks gedaan hiertegen? Ik dacht dat Ahold zo verschrikkelijk tegen de CAO inging?
Het CNV overweegt stappen en het FNV gaat maandag hier over praten
  zondag 25 januari 2009 @ 23:24:11 #67
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_65403972
quote:
Op zondag 25 januari 2009 20:22 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar kunnen ze dat gewoon maken..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 25 januari 2009 @ 23:26:28 #68
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_65404058
Ik meende dat het CNV stappen ging ondernemen als Ahold morgen om 12.00 uur de plannen niet ingetrokken had.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  Moderator zondag 25 januari 2009 @ 23:35:47 #69
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_65404424
idd !
pi_65406113
Ik hoop het van harte
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 26 januari 2009 @ 00:37:39 #71
159003 uitje4life
www.rijnsburgseboys.nl
pi_65406615
en dan voor iedereen een enorme loonsverhoging eisen!
RBB + 6 jaar Ted Verdonkschot: 3 Kampioenschappen, 1 zaterdagkampioenschap, 2 Districtsbekers en 1 Amateurbeker!
als de dag van gisteren.... 13 mei 2006...
pi_65406796
quote:
Op maandag 26 januari 2009 00:37 schreef uitje4life het volgende:
en dan voor iedereen een enorme loonsverhoging eisen!
Idd!
Die DC eikels kregen het ook klaargespeeld!
Cuz I'm Mr. Brightside
  maandag 26 januari 2009 @ 11:58:43 #73
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_65414748
nog 2 minuten en dan worden er maatregelen genomen jongens . Waarschijnlijk mondt het uit op niets
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_65422245
Come on green white army..
pi_65422403
oke ff vraagje
ik en mijn teamleider hebben vrijdag allebei een mondelinge/schriftelijke waarschuwing gehad
we vulden vlees btw

om de volgende redenen:
- geen gebruik van een vuldolly
- niet vullen met 2 handen (lukt ook amper zonder vuldolly uiteraard)
- vulnorm drastisch te laag ( ?? was uiteindelijk 2 uur later met beetje doorwerken in de vultijd klaar)
- na het gesprek was ik nog even in de winkel en had ik bijna pauze en had ik alleen mn vulkar weer in de koelcel gezet (en mn restantenkar laten staan)

maar we zijn gecontroleerd door 5min ons te volgen door de camera
daarna hadden we op kantoor een preek van de SM en ASM, met talloze zinloze verwijten maargoed

maarja mag je je werknemers in de gaten houden via de camera?
oh ik werk er al 6 jaar, dus wordt beetje duur (ze willen me graag kwijt )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')