abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:20:29 #101
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65144384
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als het gaat om aantoonbare, onweerlegbare feiten, dan is het totaal irrelevant wat Hamas ervan denkt.
Dat is een goede visie die je daar stelt. Men moet éérst kijken naar de feiten.
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:20:34 #102
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65144389
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja alsof de talmud zo'n fris boek is maar die wordt er ook niet constant bij gesleept.

Het is geen religieus conflict. Ik begrijp dat men het zo graag afschilderd, net zoals men zich verschuilt achter "de strijd tegen terorrisme", maar het is en blijft gaan om hele aardse dingen namelijk grondbezit en zelfbeschikking.
Dat het in de oorsprong geen religieus conflict is, betekent niet dat religie geen rol speelt. Al is het alleen al omdat de verdeling van aardse zaken als grondbezit en zelfbeschikking in dit conflict duidelijk verdeeld is langs religieuze lijnen.

Schaarste is in bijna alle conflicten een belangrijke oorzaak, en dat kan schaarste in vanalles zijn, maar het is niet zeldzaam dat de oneerlijke verdeling te trekken is langs religieuze, etnische of culturele lijnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wheelgunner op 17-01-2009 16:25:56 ]
pi_65144418
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:16 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ja alsof de talmud zo'n fris boek is maar die wordt er ook niet constant bij gesleept.

Het is geen religieus conflict. Ik begrijp dat men het zo graag afschilderd, net zoals men zich verschuilt achter "de strijd tegen terorrisme", maar het is en blijft gaan om hele aardse dingen namelijk grondbezit en zelfbeschikking.
Het is meer een cultureel dan een religieus conflict (juist omdat het Jodendom zo'n grote culturele invloed heeft op de geschiedenis).

Kwesties over grondbezit en zelfbeschikking spelen ook tussen islamitische landen/regio's. Zie je daar zo'n groot wereldwijd tumult over ontstaan? De enige conclusie ik kan trekken is de volgende: de Joden (als zelfstandige bevolkingsgroep) zullen nooit gelijk behandeld worden t.o.v. andere bevolkingsgroepen (positief of negatief).
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 16:22:09 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65144430
Hier, rabbi's die het doden van kinderen en onschuldige burgers goedkeuren:

Het topje van de ijsberg. Er is genoeg om topics vol mee te vullen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 16:24:08 #105
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65144494
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:21 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het is meer een cultureel dan een religieus conflict (juist omdat het Jodendom zo'n grote culturele invloed heeft op de geschiedenis).

Kwesties over grondbezit en zelfbeschikking spelen ook tussen islamitische landen/regio's. Zie je daar zo'n groot wereldwijd tumult over ontstaan? De enige conclusie ik kan trekken is de volgende: de Joden (als zelfstandige bevolkingsgroep) zullen nooit gelijk behandeld worden t.o.v. andere bevolkingsgroepen (positief of negatief).
Ze behandelen zichzelf als apart. Daar is het hele idee van een "joodse staat" op gebasseerd. Een etnocratie.
pi_65144498
-edit-

[ Bericht 100% gewijzigd door paddy op 17-01-2009 16:50:42 ]
pi_65144521
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat het in de oorsprong geen religieus conflict is, betekent niet dat religie geen rol speelt. Al is het alleen al omdat de verdeling van aardse zaken als grondbezit en zelfbeschikking in dit conflict duidelijk verdeelt is langs religieuze lijnen.
Niet echt. Moslims, als burger, hebben recht op grond(bezit) een zelfbeschikking in Israël, net als joden. Hoewel levend in dictaturen, hebben moslims wel hun eigen, niet bezet en onderdrukt, land, net als joden, zeg maar, in Libanon (ook nog maar net), Syrië, Jordanië en Egypte. De verdeling is langs kolonistische lijnen.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:25:21 #108
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65144534
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:18 schreef Monidique het volgende:

[..]

Als het gaat om aantoonbare, onweerlegbare feiten, dan is het totaal irrelevant wat Hamas ervan denkt.
Hoe bedoel je dat? Hamas gebruikt deze Hadith om hun strijd te helpen motiveren, en de bevolking luistert duidelijk naar Hamas. Dan kan het nog niet veel te maken hebben met de echte redenen van het verzet, het speelt wel een rol en is dus relevant. De Israeli's weten van de Hadith en hoe deze gebruikt wordt, dus zij denken er het hunne van. Het is het zoveelste stukje van de haat-spiraal in die regio.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:25:44 #109
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65144548
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:22 schreef NorthernStar het volgende:
Hier, rabbi's die het doden van kinderen en onschuldige burgers goedkeuren:

Het topje van de ijsberg. Er is genoeg om topics vol mee te vullen.
Het verschil is dat dit een mens, welke domme uitspraken kan doen (heb het niet bekeken). Maar de Koran een boek is wat door vele wordt gevolgd en fundamentele uitspraken tegen Joden doet.

Ik ga toch ook geen YouTube filmpjes posten van Franse Moslims welke gisteren in Nova zeiden dat ze elke Jood zullen opjagen en afslachten (waar hebben we dat toch eerder gehoord, zei Mohammed dat ook niet?).
pi_65144568
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Ze behandelen zichzelf als apart. Daar is het hele idee van een "joodse staat" op gebasseerd. Een etnocratie.
Nee, want ze beschouwen zichzelf niet als een ras, maar als een volk. Net als het Palestijne, Egyptische of Japanse volk. Wat is in godsnaam het verschil?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:28:51 #111
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65144639
Hoe meer ik de reacties van pro-palestina fans lees, hoe meer ik begrijp dat dit een conflict is wat niet zomaar uit te praten is. Elk menselijk stuk logica lijkt hier te ontbreken, zelfs eventuele invloeden van de Koran worden ontkent. Hoe is het mogelijk...
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:29:42 #112
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65144657
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:25 schreef damsco het volgende:

[..]

Het verschil is dat dit een mens, welke domme uitspraken kan doen (heb het niet bekeken). Maar de Koran een boek is wat door vele wordt gevolgd en fundamentele uitspraken tegen Joden doet.

Ik ga toch ook geen YouTube filmpjes posten van Franse Moslims welke gisteren in Nova zeiden dat ze elke Jood zullen opjagen en afslachten (waar hebben we dat toch eerder gehoord, zei Mohammed dat ook niet?).
De Talmoed definieert specifiek allen die niet joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-joden als niet afstammend van Adam.
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

Dat vind ik gevaarlijk omdat het door zoveel Joden gevolgd wordt.
Dasvidanja
pi_65144660
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:25 schreef damsco het volgende:

[..]

Het verschil is dat dit een mens, welke domme uitspraken kan doen (heb het niet bekeken).
Bekijk het dan eerst even, knuppel.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 16:30:36 #114
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65144684
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:20 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat het in de oorsprong geen religieus conflict is, betekent niet dat religie geen rol speelt. Al is het alleen al omdat de verdeling van aardse zaken als grondbezit en zelfbeschikking in dit conflict duidelijk verdeelt is langs religieuze lijnen.

Schaarste is in bijna alle conflicten een belangrijke oorzaak, en dat kan schaarste in vanalles zijn, maar het is niet zeldzaam dat de oneerlijke verdeling te trekken is langs religieuze, etnische of culturele lijnen.
Natuurlijk speelt het een rol. Een hele grote en eentje die de zaak ontzettend compliceerd. Maar ga niet suggereren dat er maar aan een kant een probleem met fundi's is. Of de zaak afspiegelen als een Israel vs. De Islam. Dat is het vertroebelen van het water.

Maar mijn klacht ging dus daar niet over maar over het hier uitpluizen van de koran en weet ik wat voor teksten. Maak dan een topic in WFL ofzo.
pi_65144703
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:28 schreef damsco het volgende:
Hoe meer ik de reacties van pro-palestina fans lees, hoe meer ik begrijp dat dit een conflict is wat niet zomaar uit te praten is. Elk menselijk stuk logica lijkt hier te ontbreken, zelfs eventuele invloeden van de Koran worden ontkent. Hoe is het mogelijk...
Stel je bent Hamas
Waarom geen bestand aanvaarden ?
Je zult weer eindeloos gesteund worden met fin. middelen uit alle landen.
etc.

Maar het zijn kortzichtige terroristen helaas.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65144704
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:29 schreef Verluste het volgende:

[..]

De Talmoed definieert specifiek allen die niet joods zijn als onmenselijke dieren, en beschouwt speciaal niet-joden als niet afstammend van Adam.
"De Joden worden mensen genoemd, maar niet-Joden zijn geen mensen. Het zijn beesten."
Talmoed: Baba mezia, 114b

Dat vind ik gevaarlijk.
Omdat je niet belezen genoeg bent om te kunnen begrijpen hoe het Jodendom is ontstaan en wat de voorwaarden waren om als volk te kunnen overleven.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:31:36 #117
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65144707
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:25 schreef Monidique het volgende:

[..]

Niet echt. Moslims, als burger, hebben recht op grond(bezit) een zelfbeschikking in Israël, net als joden. Hoewel levend in dictaturen, hebben moslims wel hun eigen, niet bezet en onderdrukt, land, net als joden, zeg maar, in Libanon (ook nog maar net), Syrië, Jordanië en Egypte. De verdeling is langs kolonistische lijnen.
Maar ik neem aan dat jij ook vindt dat er voor de Palestijnse Moslims wel degelijk sprake is van schaarste. Ze zijn armer dan de Israeli's, veel armer. Is dat alleen voldoende voor het conflict? Nee, maar veel Palestijnen geven Israel de schuld van die schaarste; door de bezetting, door de blokkades, door het geweld. En religie wordt door de Islamitische kant gebruikt om de haat kracht bij te zetten en hun daden en tactieken te verantwoorden. En zo haalt Israel haar bestaansrecht en redenen voor haar daden ook weer voor een deel uit hun eigen religie.

Religie is een belangrijke factor in dit conflict, ondanks dat het niet de oorzaak is.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:31:40 #118
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65144710
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:29 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Bekijk het dan eerst even, knuppel.
Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het helemaal niet uitmaakt. Ook jij kan domme uitspraken doen, maar dat neem ik toch niet meteen alle Moslims kwalijk. Ik neem het pas kwalijk wanneer het in een religieus boek staat, ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:32:17 #119
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65144728
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Natuurlijk speelt het een rol. Een hele grote en eentje die de zaak ontzettend compliceerd. Maar ga niet suggereren dat er maar aan een kant een probleem met fundi's is. Of de zaak afspiegelen als een Israel vs. De Islam. Dat is het vertroebelen van het water.

Maar mijn klacht ging dus daar niet over maar over het hier uitpluizen van de koran en weet ik wat voor teksten. Maak dan een topic in WFL ofzo.
Dat was ik niet aan het doen, maar dat was wel duidelijk neem ik aan.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:32:36 #120
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65144741
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Omdat je niet belezen genoeg bent om te kunnen begrijpen hoe het Jodendom is ontstaan en wat de voorwaarden waren om als volk te kunnen overleven.
Zo is het ook met de Hadiths. Enig verschil is dat het niet vast tot de Koran behóórt, i.t.t. de Talmoed.
Je moet niet zo hypocriet zijn de hele tijd
Dasvidanja
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 16:36:15 #121
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65144834
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:31 schreef damsco het volgende:

[..]

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat het helemaal niet uitmaakt. Ook jij kan domme uitspraken doen, maar dat neem ik toch niet meteen alle Moslims kwalijk. Ik neem het pas kwalijk wanneer het in een religieus boek staat, ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Waar denk je dat die rabbis zich op basseren? Nijntje gaat op reis?
pi_65144836
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_65144839
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:32 schreef Verluste het volgende:

[..]

Zo is het ook met de Hadiths.
Je moet niet zo hypocriet zijn de hele tijd
Eh? Heb ik het over Hadiths? Overigens is er wel een significant verschil: Joden misbruiken de Talmud niet om anno 2009 anderen als minderwaardig af te schilderen, in tegenstelling tot vele islamitische (en invloedrijke) geestelijken en terroristen: zij gebruiken het geloof om totale macht op een volk of regio uit te kunnen oefenen (het islamofascisme).
pi_65144849
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:31 schreef cultheld het volgende:

[..]

Talmoed citaten zijn vals en de wereld in gebracht door Holocaust ontkenners en Ku Klux Klan figuren.

The Talmud in
Anti-Semitic Polemics
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 16:38:54 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65144905
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:32 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Dat was ik niet aan het doen, maar dat was wel duidelijk neem ik aan.
Dat was het. Ik sprak jou niet aan.
pi_65144915
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:28 schreef damsco het volgende:
Je hebt hier 2 kampen, die ieder volledig overtuigd zijn van hun gelijk en die ook volledig achter hun standpunten en meningen staan. Beide kampen zijn ook te koppig door hun overtuiging om ook maar iets toe te geven op de ander.
En als 'we' op een forum al zo 'vast' zitten, hoe verwachten we dan dat dat daar goed moet komen?

Daarom hebben dit soort discussie eigenlijk weinig zijn imho. We zijn hier in deeltje 47 nog net zo ver als in deeltje 1 en als we in deel 120 zijn aanbeland (god/jaweh./allah behoede) zal dat niet veel anders zijn.

[ Bericht 11% gewijzigd door StateOfMind op 17-01-2009 16:50:10 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:39:49 #127
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65144930
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:36 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Waar denk je dat die rabbis zich op basseren? Nijntje gaat op reis?
Het grote boek van Sinterklaas.
pi_65144939
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:36 schreef Mylene het volgende:

[..]

Talmoed citaten zijn vals en de wereld in gebracht door Holocaust ontkenners en Ku Klux Klan figuren.

The Talmud in
Anti-Semitic Polemics

Lambiekje?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:41:44 #129
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65144977
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Eh? Heb ik het over Hadiths? Overigens is er wel een significant verschil: Joden misbruiken de Talmud niet om anno 2009 anderen als minderwaardig af te schilderen, in tegenstelling tot vele islamitische (en invloedrijke) geestelijken en terroristen: zij gebruiken het geloof om totale macht op een volk of regio uit te kunnen oefenen (het islamofascisme).
O nee? Niet als het aan de religieus radicalen zit in de Knesset. Dezelfde Knesset die Arabische partijen weert.
Vind het best hypocriet dat je nu opeens wél het verschil weet tussen Hadiths en de Koran, maar anders je ze als één ziet als het jou uitkomt.
Dasvidanja
pi_65145012
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:36 schreef Mylene het volgende:

[..]

The Talmud in
Anti-Semitic Polemics

Het Jodendom is ontstaan om te ontsnappen aan de slavernij en een menswaardig bestaan te kunnen leiden. De eerste religie die sociale gelijkheid bood (want iedereen kon Joods worden) aan hen die Joods waren.

De zonnekoning/god (het geloof van de Egyptenaren) had wel een (raciaal) kastensysteem, waardoor je een groep van slaven en een groep van slavendrijvers had, als opgelegd door god. Het Jodendom heeft echter elementen uit Babylonische geloven (o.a. die van de Egyptenaren) meegenomen, wat logisch is als zo'n geloof is ontsproten aan zo'n situatie.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:43:20 #131
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65145017
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:39 schreef damsco het volgende:

[..]

Het grote boek van Sinterklaas.
Nee joh, zoveel radicale Joden en radicale geweldsgeile non-moslims kan Spanje niet aan als ze teruggaan met de pakjesboot.
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:43:21 #132
14509 reem
Correspondent in Buenos Aires
pi_65145018
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Je hebt hier 2 kampen, die ieder volledig overtuigd zijn van hun gelijk en die ook volledig achter hun standpunten en meningen staan. Beide kampen zijn ook te koppig door hun overtuiging om ook maar iets toe te geven op de ander.
En als 'we' op een forum al zo 'vast' zitten, hoe verwachten we dan dat dat daar goed moet komen?
Er is ook op Fok! een derde stroming hoor. Ik reken mijzelf daar in ieder geval toe. Ik heb al meerdere malen laten weten dat het niet alleen dom (want gebrek aan kennis als niet-expert) maar ook ongewenst (want we dragen niets bij aan de oplossing van het conflict) door een "kant" te kiezen en feiten vervolgens interpreteren zoals die "onze partij" uitkomen.

Nederlanders die blind achter Israël aanlopen
Nederlanders die een oogje dichtknijpen voor Hamas

Het enige waar het om zou moeten draaien is het welzijn vd burgerbevolking van zowel Palestina (Gaza/Westbank) als Israël.
[b]@RemiLehmann[/b]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:44:04 #133
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65145038
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het Jodendom is ontstaan om te ontsnappen aan de slavernij en een menswaardig bestaan te kunnen leiden. De eerste religie die sociale gelijkheid bood (want iedereen kon Joods worden) aan hen die Joods waren.

Net als het geloof van Mohammed dude.
Dasvidanja
pi_65145069
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:41 schreef Verluste het volgende:

[..]

O nee? Niet als het aan de religieus radicalen zit in de Knesset. Dezelfde Knesset die Arabische partijen weert.
Vind het best hypocriet dat je nu opeens wél het verschil weet tussen Hadiths en de Koran, maar anders je ze als één ziet als het jou uitkomt.
Natuurlijk zijn er wel extremistische Israëli's (de kolonisten voorop), maar hun invloed op de Joodse maatschappij is dermate klein, dat Israël een bijna seculiere staat is. Nergens in het Midden-Oosten hebben minderheden (homoseksuelen, christenen, ongelovigen) zoveel rechten als in Israël. Kom daar maar eens om in Saudi-Arabië of zelfs Egypte.
pi_65145138
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:44 schreef Verluste het volgende:

[..]

Net als het geloof van Mohammed dude.
Weet je wat zo intrigerend is aan het Christendom en de Islam? De stichters van deze geloven hebben het Jodendom als voorbeeld genomen om vervolgens een ander geloof voort te brengen. Waarom? Waarom sloten ze zich niet gewoon aan bij het Jodendom?

Dat is ook de verklaring van Arabische en Griekse elementen die aan respectievelijk de Islam en het Christendom werden toegevoegd: anders kun je je net zo goed bij het Jodendom aansluiten. Datgene wat die machtswellustelingen ervan weerhield om 'gewoon' Joods te worden, fascineert mij.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 16:48:44 #136
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_65145162
quote:
Geen woorden voor.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 16:52:24 #137
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65145264
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:47 schreef cultheld het volgende:

[..]

Weet je wat zo intrigerend is aan het Christendom en de Islam? De stichters van deze geloven hebben het Jodendom als voorbeeld genomen om vervolgens een ander geloof voort te brengen. Waarom? Waarom sloten ze zich niet gewoon aan bij het Jodendom?

Dat is ook de verklaring van Arabische en Griekse elementen die aan respectievelijk de Islam en het Christendom werden toegevoegd: anders kun je je net zo goed bij het Jodendom aansluiten. Datgene wat die machtswellustelingen ervan weerhield om 'gewoon' Joods te worden, fascineert mij.
Het verschil tussen het Jodendom en de Christenen is vooral het erkennen van de Jezus als de Messias (Joden verwachten deze nog). Daardoor zijn onder andere het Nieuwe Testament erbij gekomen, met verhalen over Jezus en zijn volgelingen. Er zit dus wel degelijk een wezenlijk verschil in.
pi_65145324
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:31 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat jij ook vindt dat er voor de Palestijnse Moslims wel degelijk sprake is van schaarste.
O, absoluut. Echter dit geldt ook voor Palestijnse christenen, maar niet voor Israëlische moslims. Wat dus duidelijk maakt dat het conflict niet primair langs religieuze, maar kolonialistische lijnen loopt.
pi_65145441
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:52 schreef damsco het volgende:

[..]

Het verschil tussen het Jodendom en de Christenen is vooral het erkennen van de Jezus als de Messias (Joden verwachten deze nog). Daardoor zijn onder andere het Nieuwe Testament erbij gekomen, met verhalen over Jezus en zijn volgelingen. Er zit dus wel degelijk een wezenlijk verschil in.
Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar waarom die reformatie? Wat was het belang van de Romeinen en afvallige Farizeeërs (Jezus was eerst een Farizeeër) om een eigen religie te stichten? En waarom vertoont die verder zoveel gelijkenis met het Jodendom, evenals de Islam?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:00:01 #140
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65145488
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:58 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ja, dat begrijp ik ook wel. Maar waarom die reformatie? Wat was het belang van de Romeinen en afvallige Farizeeërs (Jezus was eerst een Farizeeër) om een eigen religie te stichten? En waarom vertoont die verder zoveel gelijkenis met het Jodendom, evenals de Islam?
Jezus heeft helemaal geen eigen religie gestart. En Jezus was helemaal geen Farizeeër. Hoe kom je aan deze wijsheid?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:02:39 #141
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65145565
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:00 schreef damsco het volgende:

[..]

Jezus heeft helemaal geen eigen religie gestart. En Jezus was helemaal geen Farizeeër. Hoe kom je aan deze wijsheid?
Dat zegt hij ook niet.
Dasvidanja
pi_65145575
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:00 schreef damsco het volgende:

[..]

Je moet het niet letterlijk als 'eigen religie' zien, maar zijn reformaties stuurden duidelijk aan op een andere geloofskoers (en daarmee in zekere zin een afwijzing van het oude). Ik heb meerdere bronnen gelezen over die bewering en ook hier wordt er aan gerefereerd:

pi_65145617
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:45 schreef cultheld het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er wel extremistische Israëli's (de kolonisten voorop), maar hun invloed op de Joodse maatschappij is dermate klein, dat Israël een bijna seculiere staat is. Nergens in het Midden-Oosten hebben minderheden (homoseksuelen, christenen, ongelovigen) zoveel rechten als in Israël. Kom daar maar eens om in Saudi-Arabië of zelfs Egypte.
tja, maar waarmee heeft de Palestijn op bezet gebied te maken .. juist ja, met de extremistische kolonist ..

iemand maakte eerder een vergelijking over 'tegen de schenen schoppen' en de daarop te verwachten reactie, uiteraard met het uitgangspunt dat de Palestijnen het zijn die tegen die schenen zitten te schoppen ..

maar hoe zit dat dan met die Palestijn die achter elkaar getreiterd wordt door de extremistische kolonisten, vaak onder bescherming van de IDF nog ook .. die mag niet terug schoppen terwijl die aangevallen wordt op eigen gebied ?

nah, als Israël vrede had gewild dan waren ze na de Oslo-akkoorden wel gestopt met het uitbreiden van de nederzettingen, zoals afgesproken, ipv nog meer van die dingen te bouwen en te laten bewonen door juist die extremistische Joden die almaar conflicten zoeken met de Palestijnse bewoners
pleased to meet you
pi_65145688
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:04 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, maar waarmee heeft de Palestijn op bezet gebied te maken .. juist ja, met de extremistische kolonist ..

iemand maakte eerder een vergelijking over 'tegen de schenen schoppen' en de daarop te verwachten reactie, uiteraard met het uitgangspunt dat de Palestijnen het zijn die tegen die schenen zitten te schoppen ..

maar hoe zit dat dan met die Palestijn die achter elkaar getreiterd wordt door de extremistische kolonisten, vaak onder bescherming van de IDF nog ook .. die mag niet terug schoppen terwijl die aangevallen wordt op eigen gebied ?

nah, als Israël vrede had gewild dan waren ze na de Oslo-akkoorden wel gestopt met het uitbreiden van de nederzettingen, zoals afgesproken, ipv nog meer van die dingen te bouwen en te laten bewonen door juist die extremistische Joden die almaar conflicten zoeken met de Palestijnse bewoners
Ik kan me anders nog genoeg beelden herinneren van kolonisten die uit hun huizen werden gehaald door IDF, omdat ze de veiligheid van Israël in de weg stonden. De meeste IDF-soldaten hebben een bloedhekel aan deze kolonisten en verreweg de meeste Israëli's ook.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:06:44 #145
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65145714
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:02 schreef cultheld het volgende:

[..]

Je moet het niet letterlijk als 'eigen religie' zien, maar zijn reformaties stuurden duidelijk aan op een andere geloofskoers (en daarmee in zekere zin een afwijzing van het oude). Ik heb meerdere bronnen gelezen over die bewering en ook hier wordt er aan gerefereerd:

De Joden verwachten ook de Messias, echter zagen ze Jezus niet als de Messias. Sommige mensen zagen Jezus wel als de Messias, vandaar dat ze hem volgden. Een logische verschijning is dat er dan een zijstroming ontstaat.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:10:21 #146
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65145808
Misschien dat de Joden de Palestijnen eens hun stuk land kunnen teruggeven.
pi_65145859
Jezus van Nazareth was niet de enige.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:12:35 #148
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65145880
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:10 schreef AryaMehr het volgende:
Misschien dat de Joden de Palestijnen eens hun stuk land kunnen teruggeven.
Gaat niet gebeuren, ze beschouwen het als heilige land.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:14:04 #149
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65145923
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:11 schreef Monidique het volgende:
Jezus van Nazareth was niet de enige.
Vele (valse) profeten zijn er inderdaad in de loop der tijd voorbijgekomen. Ik las laatst dat er door de new age beweging ook een nieuwe "profeet" naar voren is geschoven, ben zijn naam even kwijt. Volgens mij heeft hij een Islamitische achtergrond.
pi_65146135
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:30 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

quote:
Utrecht, 17 jan. Rafik Kamri (19) vraagt om de pen en het kladblok van de verslaggever. Hij wil uitleggen hoe het conflict in de Gaza-strook moet worden opgelost. Volgens hem dan.

Hij tekent een Palestijnse vlag. Daarnaast tekent hij een Joodse. Dan een pijl van de Palestijnse naar de Joodse vlag, met een grote bom ertussen. „Zo los je dat op”, zegt hij.

„Doe dat nou niet”, zegt Sadika Elmanssouri (21), die bij hem komt staan. „Zo verpest je het alleen maar.”

Koopavond bij winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht, afgelopen donderdag. Zo’n honderd jongeren demonstreren tegen de inval van Israël in de Gazastrook. Jongens schreeuwen ‘Vrij, vrij, Palestina vrij’ en ‘Israël terrorist’. Als de politie jongeren vraagt de Palestijnse sjaals van hun gezicht te halen, worden ze kwaad. „Jullie provoceren ons”, schreeuwt er een. De jongen: „Een sjaal is toch ook vrijheid van meningsuiting? Dat mag hoor, in dit land.”

Het zijn vooral jonge moslima’s van begin twintig, zoals Sadika Elmanssouri, die de demonstratie serieus nemen. Zij zoeken de confrontatie met de politie niet. Zij verheffen niet de stem maar gebruiken een megafoon. Ze delen flyers uit en vragen de jongens het winkelpubliek in Hoog Catharijne met rust te laten.

„De helft van de jongeren weet niet eens waarom ze hier zijn”, zegt Elmanssouri. „Jammer.” Op de een of andere manier lijkt een demonstratie van allochtone jongeren nooit soepel te verlopen, zegt ze. „Nederlanders durven zich niet te mengen in onze demonstratie.” Kijk zelf, en ze wijst naar de jongeren die tegen de politie schreeuwen. „Zou jij daar tussen gaan staan?”

Tsja, verzucht ze. Het klopt dat de demonstraties de kloof tussen autochtonen en allochtonen verbreedt. Laatst zei iemand tegen haar: ‘Als je wilt demonstreren, ga je maar naar de Gaza-strook’. Wat een onzin, zegt ze fel. „Nederland is ook mijn land.”

Van Groningen tot Rotterdam, overal in Nederland zijn er dit soort protesten sinds Israël eind vorige maand Gaza binnenviel. Gisteravond werden in Rotterdam zes jongeren opgepakt na het roepen van antisemitische leuzen. Waarom demonstreren deze jongeren eigenlijk?

Onze bloedbroeders, onze geloofsgenoten in Palestina, daar gaat het om, zegt een aantal. Maar waar waren ze toen hun ‘broeders’ in Irak onder vuur lagen? Of toen er werd geprotesteerd tegen de inval in Afghanistan? Waarom is Palestina voor hen zo belangrijk?

Het is David tegen Goliath, zegt Ruben Gowricharn, hoogleraar sociale cohesie in de multiculturele samenleving aan de Universiteit van Tilburg. „Het is een helder conflict. Israël is oppermachtig en krijgt ook nog eens onvoorwaardelijke steun van de westerse landen. De zwakke partij zijn de moslims. Als Nederlandse moslim kun je je met hen identificeren.”

Moslims hebben het gevoel dat Nederland, nee, de hele westerse wereld, de moslims in de steek laat, zegt Yusuf Altuntas van het Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO). Dat hoor je op school, op straat en in de huiskamers. Moslims voelen een natuurlijke betrokkenheid bij de mensen in Gaza. Maar die religieuze band wordt versterkt door het gevoel dat er met twee maten wordt gemeten. Als er in Georgië zo’n slachting zou plaatsvinden, zouden we niet enkel toekijken. Dat versterkt ook het wij-zij denken in Nederland. Dat baart mij zorgen.”

Ik ben vooral boos, zegt Sadika Elmanssouri. „Boos op de Nederlandse regering die Israël maar blijft steunen. Het doet pijn om in een land te wonen dat partij kiest voor Israël.” Haar familie komt uit Marokko. Sadika Elmanssouri is zelf in Nederland geboren. De hele dag staat Al-Jazeera aan. „Bij mij thuis wordt er alleen maar gepraat over de Palestijnen.” Al-Jazeera is de enige zender die echt laat zien wat er gebeurt, zegt ze. Niet de Nederlandse televisie. Misschien dat Nederlanders daarom achter Israël blijven staan, denkt ze. „Veel Nederlandse mensen weten er te weinig vanaf.”

Dat hoort hij vaker, zegt Sadik Harchaoui, directeur van het multicultureel instituut Forum. „De jongeren van nu leven in een beeldcultuur. Het aantal mails, foto’s en filmpjes op internet van ontredderde moeders op zoek naar hun kinderen en babylijkjes, is overweldigend. Allemaal om te laten zien: ‘Het is veel erger dan jullie denken’.” Hoe langer het conflict duurt, hoe meer verankerd die beelden raken, denkt Harchaoui.

Maar er is nog iets, zegt Harchaoui: „Jongeren hebben vaak heftige opvattingen over rechtvaardigheid. Dat hoort bij de leeftijd. De nuance is vaak ver te zoeken. Het conflict tussen de Israëliërs en de Palestijnen leent zich bij uitstek voor heftige opvattingen. Voor Marokkaans-Nederlandse jongeren die het gevoel hebben dat ze eigenlijk niet gewenst zijn in Nederland, is het makkelijk zich te identificeren met de Palestijnen.”

Sadika Elmanssouri studeert pedagogiek. „Dat kan hier. Het grijpt mij aan dat de gedode kinderen in Palestina niet die kans hebben gehad zoals ik die heb gegrepen. Omdat ze zijn vermoord.”

Rafik Kamri, de jongen van het kladblok, komt er weer bij staan. Dat van die bommen op Israël, zegt hij, is bij nader inzien toch niet de oplossing. „Hoe meer geweld er is, hoe meer geweld er zal komen.” Ook hij vindt dat er te weinig aandacht is voor de Palestijnse gebieden. „Het is even de camera op Palestina en hup, snel weer door met de kredietcrisis.”

Palestina dragen wij in ons hart, zegt Rafik Kamri.

Maar waarom juist Palestina? Waarom niet Irak?

Kamri: „Tsja, goeie vraag. Nooit over nagedacht.” Een vriend, Fouad El Amraoui, schiet hem te hulp. „Irak is pas gebeurd. Maar Palestina wordt al bijna zeventig jaar bezet. Dat is veel erger.” En, zegt hij, „thuis leren we dat Palestina ook ónze heilige grond is.”

Iedereen zegt het: het is de ongelijkheid waardoor ze de straat op gaan. Ongelijkheid tussen Israël en de Palestijnen. Maar ook omdat Nederland wél het moslimterrorisme afwees na 9/11, en nu niet de „terreur” van Israël hardgrondig veroordeelt. En omdat ‘de Hollanders’ bij ‘hun’ demonstraties de sjaals mogen dragen als ze willen, en zij niet, vinden ze.

Of zoals Farouk Bikes (19) het verwoordt: „Als wij islamieten iets doen, is dat terrorisme. Als Turkse of Marokkaanse jongeren op straat iets kapot maken, noemt Wilders ons zelfs straatterroristen. Maar als Israël bommen gooit op de Palestijnse burgers gebruikt niemand het woord terrorisme.”

Het valt hem sowieso de laatste tijd op dat er meer wordt gediscrimineerd, zegt hij. „Mensen op straat fluisteren raar, lopen om mij heen. Vooral oude mensen. ” Heel anders toen zijn ouders vanuit Ankara naar Nederland kwamen. „Die waren gewoon welkom.”
Bron Ik zie in dit geval maar één wijs iemand, en dat is die vrouw.

En geen geloofskwestie? Maak dat al die jongelui wijs die joden hier in Europa in elkaar slaan, bespugen en synagoges in de brand steken even wijs? Zie je dezelfde praktijken richting moslims nu?

Dat ze voor hamas zijn? Geeft me het gevoel dat ze gewoon kiezen voor een fundamentalist. Ik ben fel tegen Hamas. Ik ben voor de onschuldige Palestijnen en tegen de overdadige aanval. Ik ben voor het terugtrekken uit de gazastrook, maar zou voor zijn wanneer ze ondanks terugtrekking toch blijven aanvallen. Het is alleen zo dat ik geen geluid kan laten horen, want de Hamas zou de overwinning van mijn stem hebben en ik ben fel tegen de hamas, die mensen die niet voor hem stemmen vermoord mishandelt etc. Dat is nl OOK de Hamas, en dat IS de regering Hamas.

Het is heel eenvoudig iemand kortzichtig te noemen terwijl andere users die pure poep praten worden gedoogd door dezelfde users. Je kan onmogelijk een monoloog verwachten van users die het niet met je eens zijn. Snoer ze dus niet de mond door gelaat, maar ga dan onderbouwend tegen ze in.

Ik heb zoveel medelijden met de moeders en de kinderen daar. De jongens hier in Nederland die al die racistische leusen rondschreeuwen, mogen van mij een vloek op hun stembanden krijgen, zodat ze niet meer gehoord worden. En ja, zo denk ik richting alle kanten op.

En ik zie het echt niet, dat anti-Palestijn op TV of radio (zie het wel in enkele kranten, maar zowel pro als wel anti-Israël). Het is alleen Nederland. Die zoeken al gauw weer anders nieuws. Het is dat hier gewoon veel moslims leven en veel jongeren de drama en haat tegen joden profeteren, zodat die in het nieuws komen. De drama daar is alweer oud nieuws.voor veel Nederlandse zenders (was ook zo met de de ellende en genocide in Afrika) Aljazeera zie ik ook niets melden over de ellende in Afrika, maar zie alleen elk kleine verandering gemeld worden. En neutraal? Nop, ik zie echt wat anders, maar ik sta er denk ik dan ook wat verder vanaf.
Liever leven zonder liefde, dan liefde zonder leven
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:30:39 #151
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_65146406
Gezellige boel:

mms://media2.sonara.net/online2
mms://212.235.81.102/online2/?MSWMExt=.asx
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_65146484
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:12 schreef damsco het volgende:

[..]

Gaat niet gebeuren, ze beschouwen het als heilige land.
Dat snap ik ook al niet eigenlijk. Heilig land? Het is vervloekt, satanistisch land met boed en haat besmeurd, en ze zouden moeten weten dat hun God en Allah niet in een stukje land zit, maar in het hart.
pi_65146517
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:30 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Gezellige boel:

mms://media2.sonara.net/online2
mms://212.235.81.102/online2/?MSWMExt=.asx
Doet het niet
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:37:24 #154
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65146569
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:33 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Dat snap ik ook al niet eigenlijk. Heilig land? Het is vervloekt, satanistisch land met boed en haat besmeurd, en ze zouden moeten weten dat hun God en Allah niet in een stukje land zit, maar in het hart.
Als jij je had verdiept in deze materie dan had je geweten waarom het voor de Joden/Christenen heilig land is.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:37:36 #155
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_65146576
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:34 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Doet het niet
Link kopiëren en plakken in Windows Media Player, onder 'file' -> 'open url', dan werkt het wel.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 17:38:46 #156
230491 Zith
pls tip
pi_65146599
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er zijn anders vele joden (zoals jij vele islamiten noemt) die gebieden bezetten onder de naam van god.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65146617
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:33 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

ze zouden moeten weten dat hun God en Allah niet in een stukje land zit, maar in het hart.
Mee eens. Maar Israël is wel een prachtig land, kwa natuur en cultuur.
אין מקום כמו ארץ ישראל
pi_65146694
Hier een heel bizarre filmpje.
Hoe een Palastijnse dokter zijn huis in puin geschoten wordt, terwijl hij een live verslag doet voor de Israelische TV.
Ambulances uit Israel gaan er naar toe, om te redden wat er nog te redden valt.

Wederom en triest verhaal.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65146719
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:38 schreef Zith het volgende:

[..]

Er zijn anders vele joden (zoals jij vele islamiten noemt) die gebieden bezetten onder de naam van god.
Er zijn ook christenen die gebied bezetten onder de naam van god (zoals jij het graag lijkt te willen omschrijven). Dat heeft toch niets te maken met wat ik zeg? Religieus getinte landen zijn het probleem helemaal niet; het gaat om de cultuur die daar omheen hangt en de manier waarop de maatschappij omgaat met minderheden en andersdenkenden.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:45:23 #160
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65146766
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:42 schreef Mr_Memory het volgende:
Hoe een Palastijnse dokter zijn huis in puin geschoten wordt, terwijl hij een live verslag doet voor de Israelische TV.

Hartverscheurend.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:46:18 #161
225274 Robijn1961
Beatles Forever
pi_65146788
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:43 schreef reem het volgende:

[..]

Er is ook op Fok! een derde stroming hoor. Ik reken mijzelf daar in ieder geval toe. Ik heb al meerdere malen laten weten dat het niet alleen dom (want gebrek aan kennis als niet-expert) maar ook ongewenst (want we dragen niets bij aan de oplossing van het conflict) door een "kant" te kiezen en feiten vervolgens interpreteren zoals die "onze partij" uitkomen.

Nederlanders die een oogje dichtknijpen voor Hamas

Het enige waar het om zou moeten draaien is het welzijn vd burgerbevolking van zowel Palestina (Gaza/Westbank) als Israël.
Waiting for This is it!
pi_65146792
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Er zijn ook christenen die gebied bezetten onder de naam van god (zoals jij het graag lijkt te willen omschrijven). Dat heeft toch niets te maken met wat ik zeg? Religieus getinte landen zijn het probleem helemaal niet; het gaat om de cultuur die daar omheen hangt en de manier waarop de maatschappij omgaat met minderheden en andersdenkenden.
En die manier is in Israel beter dan in de omringende landen. Voor mij de primaire reden om pro-Israel te zijn.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 17:49:39 #163
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65146884
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:43 schreef cultheld het volgende:

[..]

Het waren juist de christenen die gebied bezetten in de naam van god. En iedereen weet hoe de christenen in de koloniale tijdperk omgingen met de minderheden en andersdenkenden. De christelijke kolonisten hebben meer bloed aan hun handen kleven dan welk in-de-naam-van-god strijdende beweging dan ook.
pi_65147171
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Het waren juist de christenen die gebied bezetten in de naam van god. En iedereen weet hoe de christenen in de koloniale tijdperk omgingen met de minderheden en andersdenkenden. De christelijke kolonisten hebben meer bloed aan hun handen kleven dan welk in-de-naam-van-god strijdende beweging dan ook.
Oh ja? Timoer Lenk was zeker een bisschop?
pi_65147188
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:37 schreef damsco het volgende:

[..]

Als jij je had verdiept in deze materie dan had je geweten waarom het voor de Joden/Christenen heilig land is.
Ik weet waarom het voor Joden en Christenen en Moslims heilig land is. Het is alleen geen gezegend land dus. Dat blijkt wel door de historie.

Je lijkt de user wel die ook jou de mond snoert door deze zin. wanneer je mijn geschiedenis hier had gelezen, had je geweten dat ik weet waarover ik praat.

Dat er belangrijke religieuze gebeurtenissen hebben plaatsgevonden en het dus voor de mens een heilig stukje land is gaan worden? Wil niet zeggen dat het niet al heel lang geleden door al die bezettingen, oorlogen en bloedvergieten van de mens ontheiligt is. Het is de mens die er een heilige plek van heeft gemaakt. Het zijn de feiten die laten zien dat er weinig heiligs meer aan is.

En dat allemaal door machtgeile regeringsleiders
pi_65147227
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:49 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

Ja, ga lekker selectief de historie in
pi_65147249
Israeli Prime Minister Ehud Olmert has agreed to a "unilateral ceasefire" in Gaza, the AFP newswire is reporting.

While declaring a "unilateral ceasefire" in Gaza, Israeli PM Olmert says it will respond to any attacks from Hamas.

bron: http://twitter.com/BreakingNewsOn
pi_65147355
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:02 schreef Tourniquet het volgende:
Israeli Prime Minister Ehud Olmert has agreed to a "unilateral ceasefire" in Gaza, the AFP newswire is reporting.

While declaring a "unilateral ceasefire" in Gaza, Israeli PM Olmert says it will respond to any attacks from Hamas.

bron: http://twitter.com/BreakingNewsOn
Met andere woorden.. Het Israelische leger blijft voorlopig nog in Gaza, het luchtruim blijft in handen van Israel, Israel bepaalt welke goederen er wel en niet in komen, de grenzen blijven gesloten etc etc. Kortom, gevangenis Gaza blijft gewoon bestaan.

Er verandert dus niets behalve een hoop doden, veel gewonden, veel gebouwen in puin etc.

Hier gaat Hamas natuurlijk nooit mee akkoord.
pi_65147361
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:43 schreef reem het volgende:

[..]

Nederlanders die een oogje dichtknijpen blind achter Hamas aanlopen

Dit gedeelte
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:07:06 #170
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_65147370
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:01 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ja, ga lekker selectief de historie in
Of jij reageert lekker selectief.
pi_65147572
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Met andere woorden.. Het Israelische leger blijft voorlopig nog in Gaza, het luchtruim blijft in handen van Israel, Israel bepaalt welke goederen er wel en niet in komen, de grenzen blijven gesloten etc etc. Kortom, gevangenis Gaza blijft gewoon bestaan.

Er verandert dus niets behalve een hoop doden, veel gewonden, Veel gebouwen in puin etc.
Weet je? Ik snap werkelijk niet dat het de regering niet is gelukt de kopstukken en de kopstukken onder de hamas (dus het brein achter de aanslagen en de raketaanvallen) te kunnen elimineren.

Ik snap de bevolking wel dat de angst en armode zo groot is voor de Hamas, dat ze geen leden van de Hamas aangeven.

Ik kijk nu trouwens al een tijdje al jazeera en geloof nu dus ook niet meer in het neutraal zijn van deze zender. Let maar op de toon. IHet wisselt trouwens, maar echt neutraal zie ik het niet.

sraël zegt: willen jullie vrijheid, zullen jullie de wapens neer moeten leggen. Veel Palestijnen zeggen nu dat ze een neutrale bemiddelaar nodig hebben, want alleen de burger boet. Er zou ook een overleg komen zondag tussen Egypte, Israël en Abbas v/d Palestijnen. zegt Al-jazeera
pi_65147628
quote:

[..]

Er verandert dus niets behalve een hoop doden, veel gewonden, veel gebouwen in puin etc.

en daar komt nog dit bij
quote:
In addition to declaring a unilateral ceasefire, Israeli officials said they expected Israel and Egypt to reach an agreement on increased security along the Gaza-Egyptian border.

Under its terms, they said, the Rafah border crossing would only reopen in line with a 2005 agreement with the Palestinian Authority, which calls for President Mahmoud Abbas's forces to be in control and for Europeans to monitor traffic
http://www.reuters.com/article/topNews/idUSTRE5053R720090117?feedType=RSS&feedName=topNews
pleased to meet you
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:22:34 #173
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65147797
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:00 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Ik weet waarom het voor Joden en Christenen en Moslims heilig land is. Het is alleen geen gezegend land dus. Dat blijkt wel door de historie.

Je lijkt de user wel die ook jou de mond snoert door deze zin. wanneer je mijn geschiedenis hier had gelezen, had je geweten dat ik weet waarover ik praat.

Dat er belangrijke religieuze gebeurtenissen hebben plaatsgevonden en het dus voor de mens een heilig stukje land is gaan worden? Wil niet zeggen dat het niet al heel lang geleden door al die bezettingen, oorlogen en bloedvergieten van de mens ontheiligt is. Het is de mens die er een heilige plek van heeft gemaakt. Het zijn de feiten die laten zien dat er weinig heiligs meer aan is.

En dat allemaal door machtgeile regeringsleiders
Nee hoor, staat ook in de bijbel. Nadat het Joodse volk haar eigen staat heeft en dus terug is in haar eigen land (1948 gebeurd dus) zal het land onder geweld en ellende blijven leven. Als jij je dus een beetje in deze materie had verdiept had je dit kunnen weten.

[ Bericht 0% gewijzigd door damsco op 17-01-2009 18:30:01 ]
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:26:47 #174
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_65147915
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:14 schreef Waterwereld het volgende:

[..]

Weet je? Ik snap werkelijk niet dat het de regering niet is gelukt de kopstukken en de kopstukken onder de hamas (dus het brein achter de aanslagen en de raketaanvallen) te kunnen elimineren.

Ik snap de bevolking wel dat de angst en armode zo groot is voor de Hamas, dat ze geen leden van de Hamas aangeven.
Ik denk niet dat men in Gaza zo snel Israël zou gaan helpen. Volgens mij is het in geen enkele samenleving een populaire daad om de bezetter/agressor te steunen. Dat heeft natuurlijk weinig met Hamas (of angst daar voor) te maken.
pi_65147976
quote:

[..]

Dit is net zo opzichtig als Balkenende's juridisch advies dat niet aankwam.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:33:38 #176
38114 beantherio
pi_65148096
quote:

[..]

Ik ben benieuwd hoe snel Israël z'n eenzijdige "bestand" opgeeft. Het zou me verbazen als het langer dan een dag duurt.

En het is ook onzin. Olmert doet dit alleen zodat z'n PR-medewerkers straks weer kunnen zeggen "Zie je wel: we waren van goede wil! Maar het waren de Palestijnen die geen vrede willen". Het is allemaal zo voorspelbaar.
pi_65148195
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd hoe snel Israël z'n eenzijdige "bestand" opgeeft. Het zou me verbazen als het langer dan een dag duurt.

En het is ook onzin. Olmert doet dit alleen zodat z'n PR-medewerkers straks weer kunnen zeggen "Zie je wel: we waren van goede wil! Maar het waren de Palestijnen die geen vrede willen". Het is allemaal zo voorspelbaar.
Waarom nemen de Palestijnen dan het bestand niet aan ?
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:37:30 #178
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65148198
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:33 schreef beantherio het volgende:

[..]

Zelfs als Israël een staakt het vuren afkondigt is het niet goed. Immers, mocht Hamas straks Israël weer beschieten is het ALSNOG de schuld van Israël, immers het is natuurlijk allemaal zo geplanned. Laten we het lekker bij feiten houden

FEIT: Hamas wil geen staakt-het-vuren; en dus geen vrede
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:41:26 #179
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65148297
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:37 schreef qonmann het volgende:

[..]

Waarom nemen de Palestijnen dan het bestand niet aan ?
Omdat ze er geen invloed op hebben??? Je kunt toch geen eenzijdig bestand hebben? Ben je nou zo dom?
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:42:27 #180
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65148331
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:37 schreef damsco het volgende:

[..]

Zelfs als Israël een staakt het vuren afkondigt is het niet goed. Immers, mocht Hamas straks Israël weer beschieten is het ALSNOG de schuld van Israël, immers het is natuurlijk allemaal zo geplanned. Laten we het lekker bij feiten houden

FEIT: Hamas wil geen staakt-het-vuren; en dus geen vrede
FEIT: Israël geeft de bezette gebieden niet terug noch stelt ze haar grenzen en blokkades open. Dus geen vrede.
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:45:23 #181
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65148417
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:41 schreef Verluste het volgende:

[..]

Omdat ze er geen invloed op hebben??? Je kunt toch geen eenzijdig bestand hebben? Ben je nou zo dom?
Onzin. Israël heeft een handreiking gedaan, en deze is door Hamas afgewezen. Het toont alleen maar weer de ware aard van Hamas aan. In plaats dat Hamas zegt "we stoppen NU met het geweld en laten we daarna om de tafels de details bespreken blijft het maar door vechten. Alles waar jullie Israël van betichten wordt keihard onderuit gehaald, Israël heeft namelijk een tijdelijk staakt het vuren aangeboden.

En zelfs dan weten jullie het nog in de schoenen van Israël te schuiven, alles wat krom is praten jullie recht. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, want mijn mond valt steeds verder open van verbazing. Jullie hebben gewoon een hekel aan Israël, en het maakt jullie voor de rest niks uit zolang het gebash op Israël maar kan plaats vinden, zelfs als dit feitelijk gewoon geheel onterecht is.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:46:09 #182
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65148444
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:42 schreef Verluste het volgende:

[..]

FEIT: Israël geeft de bezette gebieden niet terug noch stelt ze haar grenzen en blokkades open. Dus geen vrede.
Israël zal NOOIT het land teruggeven. Face it.

En owja, van mij hoeft er geen vrede meer te komen. Maar ga dan niet lopen janken om vrede
pi_65148545
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:41 schreef Verluste het volgende:

[..]

Daarna kun je toch onderhandelen ?
(als je vrede wilt natuurlijk)

En denigrerende opmerkingen hou je maar voor je
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:52:19 #184
38114 beantherio
pi_65148578
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:45 schreef damsco het volgende:

[..]

Onzin. Israël heeft een handreiking gedaan, en deze is door Hamas afgewezen. Het toont alleen maar weer de ware aard van Hamas aan. In plaats dat Hamas zegt "we stoppen NU met het geweld en laten we daarna om de tafels de details bespreken blijft het maar door vechten. Alles waar jullie Israël van betichten wordt keihard onderuit gehaald, Israël heeft namelijk een tijdelijk staakt het vuren aangeboden.
Met deze uitspraken bevestig je volledig de theorie die ik in mijn vorige posting deed. Israel wil geen vrede: ze willen alleen kunnen zeggen dat ze vrede willen en dat alles de schuld is van de Palestijnen.
quote:
En zelfs dan weten jullie het nog in de schoenen van Israël te schuiven, alles wat krom is praten jullie recht. Ik ben erg benieuwd naar je reactie, want mijn mond valt steeds verder open van verbazing. Jullie hebben gewoon een hekel aan Israël, en het maakt jullie voor de rest niks uit zolang het gebash op Israël maar kan plaats vinden, zelfs als dit feitelijk gewoon geheel onterecht is.
Waarom vraag jij om "redelijkheid" terwijl het Israel is die burgers, scholen en ziekenhuizen bombardeert? Israël is geen slachtoffer dus waarom doe je alsof dat wel zo is? Ik denk niet dat je helemaal in de gaten hebt wat er allemaal gebeurd.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:53:31 #185
38114 beantherio
pi_65148613
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:46 schreef damsco het volgende:

[..]

Israël zal NOOIT het land teruggeven. Face it.

En owja, van mij hoeft er geen vrede meer te komen. Maar ga dan niet lopen janken om vrede
Nu ben je eerlijk: goed zo.

Niet dat je mening netjes is trouwens.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:55:32 #186
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65148665
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:52 schreef beantherio het volgende:

[..]

Met deze uitspraken bevestig je volledig de theorie die ik in mijn vorige posting deed. Israel wil geen vrede: ze willen alleen kunnen zeggen dat ze vrede willen en dat alles de schuld is van de Palestijnen.
[..]

Waarom vraag jij om "redelijkheid" terwijl het Israel is die burgers, scholen en ziekenhuizen bombardeert? Israël is geen slachtoffer dus waarom doe je alsof dat wel zo is? Ik denk niet dat je helemaal in de gaten hebt wat er allemaal gebeurd.
Laat ik je dan maar even wakker schudden: er zal nooit vrede komen. Israël geeft het land NOOIT meer terug, en gezien de Palestijnen alleen dan vrede willen houdt het op. Oftewel, het zal mij werkelijk een zorg zijn wat er gebeurd in de Gazastrook.

En de enige man welke bereid was om het land terug te geven ligt in coma, hoe zou dat toch komen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 18:59:07 #187
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65148759
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:53 schreef beantherio het volgende:

[..]

Nu ben je eerlijk: goed zo.

Niet dat je mening netjes is trouwens.
Het is simpelweg het beleid van Israël, Israël gaat nooit het land teruggeven. Kun je het wel als een mening van mij toeschrijven. Of dacht jij echt dat er ooit vrede komt ? Sorry dat ik je dan zo hard wakker schud, ik dacht dat de meeste mensen dat onderhand nu wel wisten
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:02:50 #188
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65148876
Egypte verstuurt uitnodigingen voor top Gaza
Uitgegeven: 17 januari 2009 18:41
Laatst gewijzigd: 17 januari 2009 18:41

CAIRO - Egypte wil zondag in de badplaats Sharm el-Sheikh een internationale top over de Gazastrook houden. Caïro heeft daarvoor uitnodigingen verstuurd naar onder meer Groot-Brittannië, Frankrijk, Italië, Spanje en Turkije.

Dat hebben diplomatieke bronnen zaterdag laten weten. Ook de Palestijnse president Mahmoud Abbas en secretaris-generaal Ban Ki-moon van de Verenigde Naties staan op de invitatielijst. Ban Ki-moon liet in een reactie weten dat hij overweegt de top bij te wonen.

Volgens het Egyptische persbureau MENA zal in ieder geval de Franse president Nicolas Sarkozy zondag in Sharm el-Sheikh arriveren. Een Turkse functionaris zei dat de Turkse president Recep Tayyip Erdogan verstek moet laten gaan wegens verplichtingen in Brussel LOL.

Bronnen rond de Spaanse regering lieten weten dat Madrid de Egyptische uitnodiging heeft geaccepteerd. Het is niet bekend wie Spanje op de top zal vertegenwoordigen

bron nu.nl

-----------------------------------------
deze bijeenkomt gaat gewoon aangeven dat de arabische wereld niet gediend is van hamas en daarmee laat zien dat ook moslims erg humaan kunnen zijn.

heel slim. anders wordt het kruit te snel verschoten natuurlijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:03:11 #189
38114 beantherio
pi_65148892
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:55 schreef damsco het volgende:

[..]

Laat ik je dan maar even wakker schudden: er zal nooit vrede komen. Israël geeft het land NOOIT meer terug, en gezien de Palestijnen alleen dan vrede willen houdt het op. Oftewel, het zal mij werkelijk een zorg zijn wat er gebeurd in de Gazastrook.
Wat doe je dan in dit topic?

Het lijkt me trouwens nog belangrijker voor Israël dat er vrede komt dan voor de Palestijnen. Over een paar decennia heeft de Arabische bevolking in Israël een meerderheid en het lijkt me uitgesloten dat die nog tegen de Palestijnen zullen willen vechten. Tegen die tijd zullen Joden en Moslims toch op een bepaalde manier met elkaar samen moeten leven.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:05:49 #190
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_65148953
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het lijkt me trouwens nog belangrijker voor Israël dat er vrede komt dan voor de Palestijnen. Over een paar decennia heeft de Arabische bevolking in Israël een meerderheid en het lijkt me uitgesloten dat die nog tegen de Palestijnen zullen willen vechten. Tegen die tijd zullen Joden en Moslims toch op een bepaalde manier met elkaar samen kunnen leven.
Jij gelooft er werkelijk nog in dat Israël met de rest van de Islamitische wereld een vreedzaam bestaan kan leiden? Met landen is Iran welke Israël van de kaart willen vegen, met landen als Syrië welke Hezbollah hebben, met landen als.... ach laat ook maar
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:15:16 #191
38114 beantherio
pi_65149195
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:05 schreef damsco het volgende:

[..]

Jij gelooft er werkelijk nog in dat Israël met de rest van de Islamitische wereld een vreedzaam bestaan kan leiden? Met landen is Iran welke Israël van de kaart willen vegen, met landen als Syrië welke Hezbollah hebben, met landen als.... ach laat ook maar
Wat zeg je dan feitelijk: dat Israël verdoemd is? Of dat ze straks een soort van apartheid-staat moeten gaan creëren? Want dat de Joodse bevolking op een gegeven moment een minderheid zal gaan vormen is een feit. Dwz: tenzij de Joden daar Arabieren gaan deporteren ofzo.

En wat politici in Iran en Syrië zeggen en doen betekend niet zoveel. Gewone burgers willen een normaal leven leiden en die geven uiteindelijk weinig om allerlei ideologische of politieke oorlogen. Dwz: tenzij je ze er zo nadrukkelijk in mengt zoals nu in Gaza gebeurd.
pi_65149449
Hamas kan dat bestand toch niet volhouden. Binnen een week, zoals bij het laatste bestand, zullen er weer raketten op Israël worden afgevuurd.
  † In Memoriam † zaterdag 17 januari 2009 @ 19:27:28 #193
230491 Zith
pls tip
pi_65149562
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:24 schreef Mylene het volgende:
Hamas kan dat bestand toch niet volhouden. Binnen een week, zoals bij het laatste bestand, zullen er weer raketten op Israël worden afgevuurd.
Yep, want 1.5 miljoen mensen blijven vastgehouden worden door israel - geen toegang tot goederen, geen mogelijkheid om te reizen, honderden zoniet duizenden doden, etc... maar he! zolang ze maar niet voor zichzelf opkomen he!
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_65149574
quote:

[..]

Dit drukt Hamas natuurlijk wel in een hele moeilijke spagaat.
Zal mij benieuwen hoe ze dit op gaan lossen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_65149618
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:27 schreef Zith het volgende:

[..]

Yep, want 1.5 miljoen mensen blijven vastgehouden worden door israel - geen toegang tot goederen, geen mogelijkheid om te reizen, honderden zoniet duizenden doden, etc... maar he! zolang ze maar niet voor zichzelf opkomen he!
Ja, de Palestijnen hebben het idd heel slecht.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:32:22 #196
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65149729
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 18:50 schreef qonmann het volgende:

[..]

Daarna kun je toch onderhandelen ?
(als je vrede wilt natuurlijk)

En denigrerende opmerkingen hou je maar voor je
eeh nee? Wat snap je niet aan bestand?

1 afspraak die twee partijen maken om niet meer te vechten, wapenstilstand
na lange onderhandelingen een bestand overeenkomen
een bestand schenden

Hoezo denigrerend? Je snapt het gewoon niet!
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:34:00 #197
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_65149802
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:03 schreef beantherio het volgende:

[..]

Het lijkt me trouwens nog belangrijker voor Israël dat er vrede komt dan voor de Palestijnen. Over een paar decennia heeft de Arabische bevolking in Israël een meerderheid en het lijkt me uitgesloten dat die nog tegen de Palestijnen zullen willen vechten. Tegen die tijd zullen Joden en Moslims toch op een bepaalde manier met elkaar samen moeten leven.
afgezien dat jouw visie wat onduidelijk is en vol met toekomstgepraat, is het duidelijk dat israel al vanaf het begin van hun reeds duur betaalde rentree ministaat, ter grootte van een paar % van de hele 'islamitische wereld', gezien wordt als paria. oorlogen zijn de stille getuigen.
dát terwijl het de oorspronkelijke bewoners zijn, weggestuurd door oa mohammed.
lekker makkelijk vechten tegen een minderheid! dé ondankbaarheid! en de laffe vrouwelijke/mieterige eigenschap om zelfs een verlies als winst toe te eigenen, speelt de 'grote vechter' mohammed nog steeds parten. het was uiteindelijk een analafbetische soldaat met epilepsie en een voorkeur voor jonge vrouwen.

we moeten eens leren opkomen voor de echte minderheid, niet de palestijnen die vervangen worden door hun islamitische 'vrienden' als pionnen, maar voor joden. de kleinste, maar de bijzondere uitvinders, van de monotheïstische machten.
islam zou een dankbaardere rol moeten spelen ten aanzien van hun avant la lettre godsdienst die hun eigen 'profeet' mohammed ooit bedacht... het blijkt gewoon een slechte kopie van de door hun zo gehaatte joden.

de leraar wordt slecht gekopieerd en belachelijk gemaakt door de domme meerderheid.

niet mee eens? stuur brieven naar postbus 313, utrecht.

als je dom bent, krijg je sowieso geen reacties.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_65149825
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 17:42 schreef Mr_Memory het volgende:

Typisch.

De bijbehorende idioten van wie "er geen vrede hoeft te komen" en Israels acties goedkeuren, zijn ook typisch.
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:35:43 #199
207371 Verluste
Definitely Maybe
pi_65149859
- knip -

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 17-01-2009 19:57:28 ]
Dasvidanja
  zaterdag 17 januari 2009 @ 19:44:32 #200
38114 beantherio
pi_65150187
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 19:34 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

afgezien dat jouw visie wat onduidelijk is en vol met toekomstgepraat, is het duidelijk dat israel al vanaf het begin van hun reeds duur betaalde rentree ministaat, ter grootte van een paar % van de hele 'islamitische wereld', gezien wordt als paria. oorlogen zijn de stille getuigen.
dát terwijl het de oorspronkelijke bewoners zijn, weggestuurd door oa mohammed.
lekker makkelijk vechten tegen een minderheid! dé ondankbaarheid! en de laffe vrouwelijke/mieterige eigenschap om zelfs een verlies als winst toe te eigenen, speelt de 'grote vechter' mohammed nog steeds parten. het was uiteindelijk een analafbetische soldaat met epilepsie en een voorkeur voor jonge vrouwen.

we moeten eens leren opkomen voor de echte minderheid, niet de palestijnen die vervangen worden door hun islamitische 'vrienden' als pionnen, maar voor joden. de kleinste, maar de bijzondere uitvinders, van de monotheïstische machten.
islam zou een dankbaardere rol moeten spelen te aanzien van hun avant la lettre godsdienst die hun eigen 'profeet' mohammed ooit bedacht... het blijkt gewoon een slechte kopie van de door hun zo gehaatte joden.

de leraar wordt slecht gekopieerd en belachelijk gemaakt door de domme meerderheid.

niet mee eens? stuur brieven naar postbus 313, utrecht.

als je dom bent, krijg je sowieso geen reacties.
Misschien moet Israël en z'n supporters eens ophouden om het land te zien als een zielig en bedreigd landje. Ze hebben verdomme een van de sterkste legers ter wereld! Feit: Israel wordt niet in zijn bestaan bedreigd. Geen land in het midden-oosten heeft ook maar enigszins een leger dat Israel zou kunnen bedreigen en de enige groepering waarmee ze "in oorlog" zijn heeft zelfs geen enkele tank of straaljager! Israel kan doen en laten wat het wil en is zelf de bedreiging.

En nog een feit: er zijn wel degelijk Islamitische landen waarmee Israël op goede voet staat en waarmee het vrede heeft gesloten (Turkije, Jordanië en Egypte om ze maar eens te noemen). Het is niet gezegd dat er niet met meer van dat soort landen vrede kan worden gesloten. Sterker nog: naarmate het er meer worden zal het ook makkelijker worden en zal Israël minder als eenling gezien worden.

Damn, soms heb ik wel eens het gevoel alsof Israël de bullebak van de klas is die steeds meppen uitdeelt aan de kleintjes uit de klas, maar die dat doet omdat ie zo onzeker over zichzelf is. Maar dat dus op wereldschaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')