Nice...quote:
Check die daggrafiek, krankzinnigquote:
BAM kun je nu ook weer goedkoop krijgen whehehe.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:47 schreef LXIV het volgende:
Ik heb 3000 aandelen AEGON bijgekocht @4,29. Had nog geld liggen van een verkoop @5,25. Dat had ik met winst bij ING geparkeerd. We zullen wel zien hoe het gaat. Op de 5 gooi ik ze er weer uit!
Ben toch benieuwd wanneer de rally weer omhoog gaat. We beginnen weer aardig oversold te raken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:49 schreef Mr_DG het volgende:
Kijken of de Dow Jones nog onder de 8000 komt vandaag.
Ik zou Ordina niet boven de 1,80 kopen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef ruben3123 het volgende:
Nog een paar dagen omlaag en dan ga ik Ordina eens kopen. Zijn dan lekker goedkoop.
Ik heb de neiging wel, maarja...quote:
Ik zie alleen de ECB morgen als licht punten ik sla een dag over denk ikquote:Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik heb de neiging wel, maarja...
quote:In het uiterste geval zou de index nog terug kunnen naar de onderkant van het stijgende trendkanaal op 247.
die man met die kale kop en die lange snor, eind 2008: begin 2009 is alles goed alles gaat omhoog tot half februari.......ohhh.....quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
Een analist op beursplaza vanochtend:
[..]
Daar zijn we ook al doorquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
Een analist op beursplaza vanochtend:
[..]
Ik snap ook niet waarom de beurs zo terugkijkt eigenlijk. Liep de beurs niet een half jaar voorop?quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Best bizar, alsof die retailcijfers uit de VS een verrassing zijn. Het was toch allang bekend dat de verkopen daar tegen zouden gaan vallen?
Echt geen idee. Voor shorts is het te laat, omdat we al tamelijk oversold zijn op korte termijn. Maar de daling kan best nog even doorzetten met een aantal procent. Long gaan zou ik echter ook niet aangaan ivm de bedrijfscijfers. Als we verder wegzakken de komende dagen dan wordt het misschien interessant om long te gaan ivm Obama's aanstelling.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:13 schreef edwinh het volgende:
Goed, misschien dan toch nog een paar shorts voor morgen, wat tip pberends?
ja, misschien is het toch even verstandiger om de kat uit de boom te kijken. Er is geen pijl op te trekken natuurlijk ook niet op een eventuele obama rallyquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:15 schreef pberends het volgende:
[..]
Echt geen idee. Voor shorts is het te laat, omdat we al tamelijk oversold zijn op korte termijn. Maar de daling kan best nog even doorzetten met een aantal procent. Long gaan zou ik echter ook niet aangaan ivm de bedrijfscijfers. Als we verder wegzakken de komende dagen dan wordt het misschien interessant om long te gaan ivm Obama's aanstelling.
Je weet inmiddels toch wel hoe opties werken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:19 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat een AEX put 260 is?
Niet doen. Gratis tip. Als er ergens koersmanipulatie is...quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:18 schreef M.Melandri het volgende:
Je kan nog et beste Anonov PLC kopen volgens mij, gaat telkens van 0,18 naar 0,19 en weer terug
Die koop ik ook weer terug (de geschreven calls) maar daar mag ook wat tijdwaarde uit. En ik zit nog 50% long met mijn geschreven puts.quote:Op woensdag 14 januari 2009 16:49 schreef pberends het volgende:
[..]
BAM kun je nu ook weer goedkoop krijgen whehehe.
check het fortis volumequote:Op woensdag 14 januari 2009 17:31 schreef M.Melandri het volgende:
wtf wat een kopers bij ING nabeurs
Klopt je komt er ook nooit tussen veel te grote bied en laatquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:27 schreef slap het volgende:
[..]
Niet doen. Gratis tip. Als er ergens koersmanipulatie is...
Let maar op, volgende week ong. schommelt ie tussen 0,17 en 0,18
ik had het nog wel aangedurft met een 100 stuks asml shorts, alleen is nu te laat.....quote:
Een leeg bedrijf samenvoegen met een ziek bedrijf... ben benieuwd welke syndromen het nageslacht krijgt...quote:Fortis - WSJ: 'Fuseer Fortis met het zieke Dexia'
14-01-2009 17:14:30
Brussel (tijd) - De Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal schrijft in zijn invloedrijke column 'Heard on the street' dat de Belgische regering voor Fortis best uitkijkt naar alternatieven voor de overname door het Franse BNP Paribas.
'Als de aandeelhouders van Fortis de opsplitsing en de verkoop aan BNP Paribas (in februari) verwerpen, kan de regering van haar slechte zet nog het beste maken door Fortis met het zieke Dexia samen te smelten', besluit auteur Matthew Curtin.
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef pberends het volgende:
[..]
Een leeg bedrijf samenvoegen met een ziek bedrijf... ben benieuwd welke syndromen het nageslacht krijgt...
To short or not to shortquote:15-01-2009 AEX Unibail-Rodamco (NL) Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 NAS Intel Corporation 4e Kwartaalcijfers 2008
15-01-2009 NYSE JP Morgan Chase & Co. 4e Kwartaalcijfers 2008 - Voorbeurs
15-01-2009 BRU Solvay Notering ex-interim dividend
15-01-2009 BRU Solvay Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 BRU Deceuninck Trading update 4e Kwartaal 2008
15-01-2009 BRU Deceuninck Trading update 2008
15-01-2009 PSE Accor SA Omzetcijfers 2008
15-01-2009 PSE Carrefour SA Omzetcijfers 2008
15-01-2009 PSE Neopost SA Notering ex-interim dividend
15-01-2009 PSE Neopost SA Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 PSE Unibail-Rodamco Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 PSE Stallergenes SA 4e Kwartaal omzetcijfers 2008 - Nabeurs
15-01-2009 LSE Experian Group Ltd Trading update 3e Kwartaal 2008 - 2009
15-01-2009 ATX Flughafen Wien AG Vervoercijfers 2008
15-01-2009 ATX Flughafen Wien AG Vervoercijfers December
15-01-2009 AEX ASML Holding NV 4e Kwartaalcijfers 2008
15-01-2009 AEX ASML Holding NV Jaarcijfers 2008
15-01-2009 CBS - Internationale handel - 09:30
15-01-2009 CBS - Omzet detailhandel - 09:30
15-01-2009 Economic and Financial Affairs DG - Key indicatoren Eurozone - 11:00
15-01-2009 EuroStat - Inflatie - 11:00
15-01-2009 EuroStat - Monetaire Vergadering, Rentebesluit - 13:45
15-01-2009 NYSE JP Morgan Chase & Co. Conference call - 15:00
15-01-2009 Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Basis producenten prijsindex - 14:30
15-01-2009 The Employment and Training Administration of the Department of Labor - Nieuwe aanvragen werkloosheidsuitkering - 14:30
15-01-2009 Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Producenten prijsindex - 14:30
Ons aandelenfonds doet het goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 18:33 schreef TeringHenkie het volgende:
Wanneer kunnen we de oprichting van het Fok!CapitalManagement-hedgefund verwachten?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:42 schreef TeringHenkie het volgende:
En de sprinters noemen we Fokkers! Bijvoorbeeld een:
Fokker! Long Fortis 1,3
Financieringsniveau 1,4 Hefboom 46,66
Fokker hmmm dan denk ik gelijk aan Fokker...das nou niet waar ik aan wil denken, laten we het Focker doen dan.quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:42 schreef TeringHenkie het volgende:
En de sprinters noemen we Fokkers! Bijvoorbeeld een:
Fokker! Long Fortis 1,3
Financieringsniveau 1,4 Hefboom 46,66
Lijkt me een bug, stond 2 dagen geleden nog op 83 ofzo.quote:Op woensdag 14 januari 2009 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
kijk dit zijn pas fondsen: http://finance.google.com/finance?q=NYSE:NMK-C (480.000% in de plus van $0,02 naar $96)
heb je al wat gekocht dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 20:08 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik heb besloten om morgen weer lekker short te gaan, ik kan geen enkele reden bedenken waarom we in het groen zouden zitten. We krijgen ook weer veel onvoorziene cijfers, net zoals vandaag.
Ik verwacht dat ASML's winst zo'n 50% lager uit zal gaan vallen vergeleken met 2007, ze zullen zeker nog wel winst maken.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:48 schreef pberends het volgende:
Heeft AMSL uberhaupt nog orders gehad afgelopen maanden? Lijkt me van niet...
Hadden ze in 1853 al een aandelenbeurs dan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Het valt nog mee, dit is niet zo erg. Nog een saai dagje eigenlijk![]()
Als we maar geen dump krijgen in het laatste kwartiertje.
Nikkei virtueel al weer onder de 8000
Ze gaan de lows van 1853 weer opzoeken
PPT lijkt er de laatste tijd sowieso weinig zin in te hebben.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:39 schreef SeLang het volgende:
Het PPT heeft een bailout nodig volgens mij
Tuurlijk, er werd toen volop gespeculeerd in Kamikaze Industries. Het bedrijf was één van de eerste die zich richtte op alternatieve energie, met name windenergie. Daar komt ook de naam vandaan, 'kamikaze' betekent 'goddelijke wind'.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef pberends het volgende:
[..]
Hadden ze in 1853 al een aandelenbeurs dan?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Tuurlijk, er werd toen volop gespeculeerd in Kamikaze Industries. Het bedrijf was één van de eerste die zich richtte op alternatieve energie, met name windenergie. Daar komt ook de naam vandaan, 'kamikaze' betekent 'goddelijke wind'.
Het gonsde van de geruchten dat windenergie echt de bomb zou worden en veel Japanners hadden hun hele rijstvermogen in aandelen van het bedrijf gestoken. Maar in 1853 klapte dus die windenergiebubbel en hele volksstammen stierven aan hongersnood.
Door dit voorval heeft het woord 'kamikaze' een nare bijsmaak gekregen. Vandaar ook dat wij tegenwoordig iets dat ondoordacht is en zeer waarschijnlijk fout gaat aflopen een 'kamikaze-actie' noemen.
Deze zin kan ik niet matchen met de rest van je verhaal?quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:12 schreef ruben3123 het volgende:
De koersen van Frontline, Teekay en Mitsui OSK Lines lijken bijna één op één te lopen met de olieprijs, dus daar heb je niet zoveel aan.
Dat is de 'truuk' die ik gisteren postte:quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:12 schreef ruben3123 het volgende:
In de Pers van vandaag stond nog wel een aardig stukje over de olieprijs. Dat sommige mensen op zoek waren naar olietankers om te profiteren van de lage olieprijs nu en dan willen ze over enkele maanden de olie tegen een hogere prijs weer verkopen. Maar het huren van zo'n olietanker kost wel 60 tot 90 duizend euro per dag.... Toch valt er nog wel wat te verdienen.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:
[..]
Tip voor als je opslag capaciteit hebt:
NU een February future kopen voor $36,43.
NU een Maart future verkopen voor $42,55.
Krijg je de olie in Feb geleverd --> opslaan --> leveren in maart.
Gratis risicoloos geld = $42,55 - $36,43 - kosten
Dan loop je risico.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar goed je kunt 'gewoon' turbo's/sprinters/speeders long kopen op olie natuurlijk
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Je post zat er tussen SeLangik bedoelde in het algemeen: als particulier profiteren van een stijgende olieprijs.
Maar wellicht gaat het artikel dat ie gelezen heeft idd over verdienen aan het verschil in de waarde van de futures. Dat zou ook verklaren waarom het beleggen in fondsen die de olieprijs 1:1 volgen geen zin heeft.
Gewoon een turbo pakken, of een olie ETF.quote:Op woensdag 14 januari 2009 23:27 schreef M.Melandri het volgende:
Heb jij nog suggesties voor oliefondsen Selang?
Ja dat bedoel ik dus ookquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef SeLang het volgende:
[..]
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.
Welnee half procentje eraf bij openingquote:Op donderdag 15 januari 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
goeie dag, nikkei onder de 8. -5% wordt weer een slechte dag vandaag maar denk toch minder slecht als gisteren. ik hou mijn longs nog effe vast
Heb je echt longs?quote:Op donderdag 15 januari 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
goeie dag, nikkei onder de 8. -5% wordt weer een slechte dag vandaag maar denk toch minder slecht als gisteren. ik hou mijn longs nog effe vast
Klopt, het artikel ging er dan ook over dat tankers opeens populair zijnquote:Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef SeLang het volgende:
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.
Ik denk dat die renteverlaging gaat tegenvallen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef LXIV het volgende:
Vooralsnog blijven we liggen. Renteverlaginkje er overheen en we kunnen weer plussen.
Ok daar heb je me, ik heb nauwelijks opgeletquote:
in de minquote:
w00t 10% verlies op m'n enige long.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef pberends het volgende:
w00t, 5% rendement op m'n enige long.
Goh, een analist die het bij het rechte eind heeftquote:MARKET COMMENT: AEX +0,6% door ASML, Philips, Unilever
15-01-2009 09:17:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag kort na een licht lagere opening licht hoger nu ASML hoger opende na de vierdekwartaalcijfers en Philips meetrekt, aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. Hij wijst verder op de winst van een andere zwaargewicht in de AEX, Unilever. "Maar de cijfers van ASML waren onderliggend niet goed. Kennelijk beloont de belegger nu even alleen de zogeheten 'big figure'. Houdt overigens de AEX goed in de gaten, want de kans is groot dat de bescheiden winst van korte duur zal zijn", aldus Jurgens. De omzetten zijn nog zeer laag. De AEX noteert donderdag rond 9.10 uur 0,6% hoger op 248,83 bij een opening op 246,84 punten. (ANS)
Alweer een euro goedkoper dan de opening... geen idee ook waarom iemand nu AMSL zou willen kopen. In 2003 stonden ze nog op 6 euro.quote:
Intel liet ergere cijfers zien dan toen de techbubble in elkaar klapte. AMSL moet onder de 6 euro!quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:
Omdat ASML een van de allermooiste Nederlandse bedrijven is. Bovendien is de kaspositie erg goed en hebben ze laten zien te kunnen omgaan met een recessie door die periode juist alle aandacht te richten op R&D. Heb geen geld, maar onder het tientje koop ik er ook een paar hoor!
gaat wel erg hard naar beneden weer...quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:38 schreef pberends het volgende:
AEX -1,07%, gaat weer ouderwets lekker.
quote:MARKET COMMENT: AEX bereidt succesvolle test voor
15-01-2009 10:02:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX maakt zich op voor een succesvolle test van de steunzone 240 tot 230 punten, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Die test zal in zijn visie tussen nu en volgende week plaatsvinden. Daarna zal de AEX op de korte termijn opveren naar 250 tot 255 punten. "We hebben in het begin van het jaar een rally van de AEX gezien die was gebaseerd op drijfzand met lage volumes. Dat is de reden waarom het er nu zo hard van afgaat. Er ligt een nog niet geheel gevulde 'gap' op 239,20 punten, waarvan ik verwacht dat deze nu wel gevuld zal worden. Dat gebeurde eerder niet en dat niveau fungeert nu als eerste richtpunt. De AEX zal daar doorheen gaan en steun vinden op de horizontale steunlijn die ligt rond 230 punten, een niveau waar de AEX al een aantal keer op opveerde", aldus Van den Akker. Hij geeft aan dat niet alleen de AEX, maar ook bijvoorbeeld de DAX zich in een consolidatiefase bevindt en dat dit grote zijwaartse patroon voorlopig intact zal blijven. De AEX noteert donderdag rond 10.00 uur 1,7% lager op 243,21 punte
Die is eruit geklapt dus kan dat toch niet meer.quote:
Die is vrij short ja.quote:
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.quote:Eurozone inflatie dec -0,1% (maand); +1,6% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie dec verwachting was -0,1% (maand) 11:00:00
Eurozone kerninflatie dec +0,4% (maand); +1,8% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie ex-tabak dec -0,1% (maand); +1,5% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie dec verwachting was +1,6% (jaar) 11:00:00
Dus 1,6% inflatie jaar over jaar.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.
Voeding volatiel, like wtfquote:De kerninflatie, waarin volatiele zaken als energie, voeding, tabak en alcohol buiten beschouwing worden gelaten, bedroeg 1,8% op jaarbasis. Vergeleken met november komt de kerninflatie uit op 0,4%.
Mijn short op -13%, maar ik ga niet onder m'n aankoopkoers verkopen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, je zal maar sprinters hebben
Mijn short staat op -3%
Oh, je hebt er ook maar één?quote:Op donderdag 15 januari 2009 12:13 schreef TeringHenkie het volgende:
[..]
Mijn short op -13%, maar ik ga niet onder m'n aankoopkoers verkopen.
Nee, stop loss is 240quote:
ECB moet gewoon rustig aan doen met renteverlaging, niet alle munitie verspelen en de euribor staat al ontzettend laag. De inflatie is gewoon zoals het target.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.
Nu nog short gaan zou ik alleen voor Kees de Kort adviseren. De markt gaat nooit in 1 streep naar beneden of naar boven.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:00 schreef edwinh het volgende:
valt me toch een beetje tegen had verwacht dat ASML wel -5% zou worden , wederom geen pijl op te trekken..... ik heb 75 shorts gekocht vanmorgen en Gvd nu alweer in de min. mijn longs worden daarin tegen van dieprood naar rood.
We gaan echt nog wel verder dalen. Vandaag misschien maar een procentje, maar morgen weer 4 of 5. De meeste beurzen dalen al de hele week.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:39 schreef pberends het volgende:
[..]
Nu nog short gaan zou ik alleen voor Kees de Kort adviseren. De markt gaat nooit in 1 streep naar beneden of naar boven.
even kieken naar de GBP - EUR koers of het ingecalculeerd was.quote:
1.11504 staat hier nogquote:Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef shilizous_88 het volgende:
[..]
even kieken naar de GBP - EUR koers of het ingecalculeerd was.
que? Kijk je niet bij een ander aandeel?quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:48 schreef shilizous_88 het volgende:
Het is verschil trouwens in de dagkoers van Arcelor-Mittal op de CAC40 en op de AEX is ook weer lekker.
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
Welnee, die koersen zijn vrijwel exact hetzelfde.quote:Op donderdag 15 januari 2009 13:48 schreef shilizous_88 het volgende:
Het is verschil trouwens in de dagkoers van Arcelor-Mittal op de CAC40 en op de AEX is ook weer lekker.
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
LONDON -(Dow Jones)- ArcelorMittal (MT), the world's largest steelmaker, will make its various stock ticker symbols uniform from Jan. 15, a company spokesman said Tuesday.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
que? Kijk je niet bij een ander aandeel?
En om 13:45 een klein snoekduikje naar benedenquote:Op woensdag 14 januari 2009 17:10 schreef pberends het volgende:
[..]
Daar zijn we ook al door.
Rentebesluit zou me niet verbazen dat het een teleurstelling wordt. Ik denk niet dat het ECB de rente agressief gaat verlagen. Mede omdat de euribor rente al historisch laag is.
Dit is natuurlijk al een tijdje zo, de afgelopen periode dat het wat omhoog ging was echt niet opeens 'beter'. We zullen nog wel dalen, je moet alleen wat consistent en discipline tonen om winst te krijgen met shorten / longs qua turbo's.quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef shilizous_88 het volgende:
En de beurs tikt de 247 weer aan... het is me duidelijk dat iedereen als een kip zonder kop koopt en verkoopt...
macroeconomisch nieuws is de leidraad en bij slecht nieuws massaal verkopen en in de tussentijd maar wat gokken en onzeker rondlopen.
Is het verstandig om de komende week short te blijven? Ik zie vooral kwartaalcijfers op de agenda staan. Als die overeenkomen met de verwachtingen van de analisten, en de beurs weer zekerheid bieden hoe het zit, kan het weer omhoog gaan. Zeker met Obama's aanstelling in het voorruitzicht.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk al een tijdje zo, de afgelopen periode dat het wat omhoog ging was echt niet opeens 'beter'. We zullen nog wel dalen, je moet alleen wat consistent en discipline tonen om winst te krijgen met shorten / longs qua turbo's.
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden, anders dat dat hij de begroting totaal uit de hand gaat laten lopen met onzinnige verkwistende stimuleringsplannen ?quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:33 schreef CashStock het volgende:
Zeker met Obama's aanstelling in het voorruitzicht.
Geen. Het biedt wel een nieuw elan voor de beurs.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden.
Nee, maar het kan het sentiment wel bespelen. Ik denk overigens dat de Obama-rally misschien 2 dagen duurt en dan +5% is, maar daarna misschien weer een mooi moment om short te gaan.quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:
[..]
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden, anders dat dat hij de begroting totaal uit de hand gaat laten lopen met onzinnige verkwistende stimuleringsplannen ?
Dagorder betekent dat de order alleen voor vandaag geldt (of voor de volgende dag als je de order nabeurs invoert). Doorlopend betekent dat je order ook morgen kan worden uitgevoerd als het vandaag niet lukt. Je voert namelijk een prijs in die jij wil betalen voor die aandelen, als niemand die de aandelen bezit dat ervoor wil geven, krijg je ze natuurlijk ook niet.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik wil graag aandelen ING en en Ahold kopen. Ik heb wat geld van mijn opa gekregen om ermee te gaan beleggen (¤200,-).
Nu wil ik de aandelen gewoon vasthouden totdat ik ze zelf besluit te verkopen. Nu staat er echter bij mijn internet bankieren "dagorder" en "doorlopende order" waarbij ik bij de laatste een datum moet invoeren. Echter wil ik pas als IK het wil de aandelen weer verkopen. Moet ik dan dagorder of doorlopende order kiezen?
Net zo'n klein bedrag is het misschien verstandiger om gewoon een beleggingsfonds te kopen ipv aandelen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik wil graag aandelen ING en en Ahold kopen. Ik heb wat geld van mijn opa gekregen om ermee te gaan beleggen (¤200,-).
Nu wil ik de aandelen gewoon vasthouden totdat ik ze zelf besluit te verkopen. Nu staat er echter bij mijn internet bankieren "dagorder" en "doorlopende order" waarbij ik bij de laatste een datum moet invoeren. Echter wil ik pas als IK het wil de aandelen weer verkopen. Moet ik dan dagorder of doorlopende order kiezen?
Slimme opa heb je, hij heeft je niet verteld over de transactiekosten van beleggen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
bank of america -25%quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:10 schreef IdealCrash het volgende:
bank of america -20%
citigroup -15%
Mss dat ik er morgen ook wel een paar koop, hopelijk gaat de ppt vrijdagavond weer es aan de bak.quote:
Zeg lezen jullie mijn topics wel.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:31 schreef IdealCrash het volgende:
[..]
bank of america -25%
citigroup -25%
Maar kijk eens naar de CAC, die komt al dichbij de eerder bodem, er is nog maar 5% extra daling nodig!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:09 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ouwe intraday low is nog 700 pnt weg
dan praten we verder
Ik denk dat het nog wel wat lager kan, maar de korte termijn-bodem moet toch wel in zicht zin onderhand. Bij een paar procent stijging van de AEX verzilver ik ze overigens meteen weer.quote:
Fail.... de eerste 'echte' stroom van Q4 results moeten nog komen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Ik denk dat het nog wel wat lager kan, maar de korte termijn-bodem moet toch wel in zicht zin onderhand. Bij een paar procent stijging van de AEX verzilver ik ze overigens meteen weer.
Ja, totdat de koopjesjagers verschijnen. Speculeren op een verdere daling op heel korte termijn vind ik persoonlijk vrij link.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
toch 60 euro weten te cashen vandaag op mn sprinters short
Nu ook shorts Dow gekocht, die zakt toch alleen maar
Je vergeet dat de markt vooruit probeert te kijken. Die Q4 cijfers zijn eigenlijk oud nieuws.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:25 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Fail.... de eerste 'echte' stroom van Q4 results moeten nog komen.
De plotselinge uitval is nog verre van verwerkt in de koersen (daar hadden zelfs de meest pessimistische analysten niet op gerekend).
De komende 2-3 mnd is hard down.
Deze bodem is van karton...
Sorry, maar het is vooral vooruit kijken naar nog verdere onheil, Q1 2009 zal in 9 van de 10 gevallen geen vooruit gang zijn van Q4 in 2008. Wij hebben de bodem nog niet gezien. En Q4 cijfers zijn natuurlijk niet oud nieuws, het is meer een bevestiging voor de belegger die op dit moment z'n kop in het zand heeft dat hij er verder in weg zakt. We zijn er nog lang niet!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Je vergeet dat de markt vooruit probeert te kijken. Die Q4 cijfers zijn eigenlijk oud nieuws.
Maar idd, op termijn gaat de AEX zeker naar de 200, waarschijnlijk 150-180 punten. Maar ik neem persoonlijk aan dat het nog wel een paar maanden duurt.
Ah, dus jullie steken al je geld in shorts? Ik zou het er niet op wagen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Sorry, maar het is vooral vooruit kijken naar nog verdere onheil, Q1 2009 zal in 9 van de 10 gevallen geen vooruit gang zijn van Q4 in 2008. Wij hebben de bodem nog niet gezien. En Q4 cijfers zijn natuurlijk niet oud nieuws, het is meer een bevestiging voor de belegger die op dit moment z'n kop in het zand heeft dat hij er verder in weg zakt. We zijn er nog lang niet!
Ik steek atm nergens mn geld in. Te druk met andere dingen (examens volgende week), maar ik zou idd wel voor shorts gaan. En hoezo de korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit? Een speculant kijkt sowieso niet naar de realiteit. Maar gokt op basis van 'kleine' zekerheden op hoge winsten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:56 schreef pberends het volgende:
[..]
Ah, dus jullie steken al je geld in shorts? Ik zou het er niet op wagen.
De korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit.
the plungers zijn weer van de partij,quote:
ik denk niet daar iemand een zinnig antwoord op kan geven, als je denkt we gaan naar beneden dan gaan we omhoog en visa versa.quote:Op donderdag 15 januari 2009 18:52 schreef Dave7 het volgende:
Ik had niet verwacht dat we zo snel op dit punt zouden aankomen! Waar gaan we heen de komende paar weken denken jullie?
M'n enige long van gister staat zwaar in verliesquote:Op donderdag 15 januari 2009 18:44 schreef edwinh het volgende:
[..]
the plungers zijn weer van de partij,
heb je nog wat kunnen winnen vandaag berends? ik was juist short gegaan op ASML, schade is beperkt.
Mwah het begint pas weer netquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:08 schreef Dave7 het volgende:
Het valt mij wel op dat er een stuk minder paniek is dan 1,5 maand geleden.
Dat hangt helemaal van jezelf af.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
Het liefst zou ik voor het grootste deel in Amerikaanse aandelen zitten, omdat ik daar het meeste rendement van verwacht. Maar wat als vanaf 2009 de dollar ineens compleet wegzakt, dan weet ik niet of het een verstandige zet is... Meest slechte scenario zou zijn als de beleggingen niet stijgen en de dollar wel zakt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van jezelf af.
Hou er rekening mee dat euro fondsen ook $ exposure hebben, en $ fondsen hebben ook ¤ exposure. Door de globalisering wordt het thuisland van bedrijven steeds minder belangrijk. De grote internationals hebben van nature al een grote internationale spreiding.
Heel interessant inderdaad.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
Het waarderings plaatje per vandaag, S&P500=822.
Blauwe diamandje is vandaag.
Nog steeds niet goedkoop.
[ afbeelding ]
quote:
Ik heb op mijn kooplijst vrijwel uitsluitend Europese fondsen staan. Maar dat zijn bijna allemaal internationals met een aanzienlijke exposure buiten Europa. Ik schat de totale exposure naar de USA op 25% (heel ruw geschat).quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:42 schreef Dave7 het volgende:
Hoeveel zou jij maximaal in dollars beleggen van een portefeuille Selang?
Op korte termijn en voor dit jaar zie ik niet veel risico in de dollar, maar op lange termijn blijft de dollar dramatisch als munteenheid. Zeker niet voor de longterm in dollargenoteerde fondsen zitten.quote:Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
Wat wil je dat er gebeurd op je vakantie dan? Een crash zodat je daarna kan instappen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:08 schreef SeLang het volgende:
Het PPT heeft het feestje alweer verpest
Maar ik heb liever dat ze hun kapitaal bewaren voor als ik op vakantie ben.
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:13 schreef pberends het volgende:
[..]
Wat wil je dat er gebeurd op je vakantie dan? Een crash zodat je daarna kan instappen?
Gefeliciteerd met je pensioen!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.
Alles is goed, zolang er maar geen bodem wordt gezet als ik in de rimboe ben zonder internet access.
Dat wordt nog lastig trouwens, want mijn voornemen voor 2009 is om 50% van de tijd op vakantie te zijn.
Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
Waarschijnlijk wel als we het dieptepunt raken. Maar een beetje winst pakken tijdens oplevende beurzen mag ook wel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef M.Melandri het volgende:
Financials kunnen nog makkelijk lager
tja, ik heb nog een lading sprinters staan long > -52,35%quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:23 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel als we het dieptepunt raken. Maar een beetje winst pakken tijdens oplevende beurzen mag ook wel!
Dat is geen alltime low hoor (maar wel een lowquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef edwinh het volgende:
olie btw op all time low 34,66 USD
-2,79 USD
-7,45 %
nee sry ik las verkeerd het stukje text inmiddels had ik het al naar 5 jaars low gezet :p en dat is ook LOW IDDquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is geen alltime low hoor (maar wel een low).
Ik herinner me nog $10, een jaar of 10 geleden.
quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.
Alles is goed, zolang er maar geen bodem wordt gezet als ik in de rimboe ben zonder internet access.
Dat wordt nog lastig trouwens, want mijn voornemen voor 2009 is om 50% van de tijd op vakantie te zijn.
Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
PPT heeft m'n sms-je ontvangen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef M.Melandri het volgende:
ze hebben er hard voor moeten werken maar het resultaat mag er zijn; alle 3 groen![]()
"Financials can easily double before they go to zero"quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:20 schreef Mendeljev het volgende:
Barclays ook bijna richting zijn tweede lowpiek. Het wordt wel erg aantrekkelijk om financials te kopen, maar toch vertrouw ik het sentiment niet!
Worden er dan nog futures verhandeld? Het lijkt me knap lastig om dan nog onder je minimale margin call te komenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat is geen alltime low hoor (maar wel een low).
Ik herinner me nog $10, nog maar een jaar of 10 geleden.
Als de nominale waarde lager is dan kopen speculanten natuurlijk gewoon meer contracten. En de margeverplichting is gerelateerd aan de nominale waarde en de volatiliteit, dus dat wordt allemaal netjes aangepast.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:36 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Worden er dan nog futures verhandeld? Het lijkt me knap lastig om dan nog onder je minimale margin call te komen
quote:Democraten willen $825 miljard in economie VS steken
15-01-2009 21:09:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Democraten in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden willen de economie stimuleren met $825 miljard aan overheidsuitgaven en belastingverlagingen. Het groter dan verwachte stimuleringspakket, dat de steun heeft van aantredend president Barack Obama, zal naar verwachting op kritiek van de Republikeinen stuiten.
Het plan voorziet in $550 miljard aan investeringen door de federale overheid en $275 miljard aan lastenverlichting. De cijfers zijn nog aan discussie onderhevig.
De Democraten willen onder meer $90 miljard steken in snelwegen, vaarwegen en andere publieke werken, om meer werkgelegenheid te creeren. Ook investeringen in schone energie en energiebesparing staan hoog op de agenda.
Verder wordt $102 miljard uitgetrokken om werknemers aan een nieuwe baan te helpen en om ziektenkostenregelingen te handhaven.
De opstellers van het plan stellen dat er in de afgelopen vier maanden 2 miljoen banen verloren zijn gegaan, en dat er in het komende jaar er naar verwachting nog eens 3 tot 5 miljoen banen verdwijnen door de huidige economische crisis, die de grootste is sinds de jaren dertig van de vorige eeuw.
Zelfs als het plan wordt aangenomen, zal de werkloosheid in de VS dit jaar tot 8-9% stijgen, stellen de Democraten, terwijl zonder het plan een stijging tot 12% mogelijk is.
Het plan zal volgens de parlementariers leiden tot een jarenlang groot begrotingstekort, maar zonder het plan zullen die tekorten nog veel groter zijn en wordt bovendien economische chaos geriskeerd.
De Democratische meerderheid in het Huis van Afgevaardigden zal volgende week gaan werken aan het voorstel, dat zij medio februari door het Congres willen loodsen.
Woensdag stelden Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden een eigen stimuleringspakket voor, dat vooral gericht is op belastingverlagingen en niet voorziet in de extra overheidsuitgaven waar Obama en de Democraten voorstander van zijn
"maar zonder het plan zullen die tekorten nog veel groter zijn"quote:
dat kunnen de persen niet aanquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:18 schreef pberends het volgende:
[..]
"maar zonder het plan zullen die tekorten nog veel groter zijn"
Ah, goed argument. Waarom investeren ze dan niet gelijk 4.000 miljard?
quote:
Die koersen lopen achterquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef LXIV het volgende:
Nee joh! Kijk hier maar eens. Een steile lijn omhoog!
http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
quote:Wall Street: Dow besluit hobbelige sessie nipt positief
15-01-2009 22:21:50
Brussel (tijd) - De beurzen in New York zijn donderdag met winst gesloten, terwijl ze met duidelijke verliescijfers van start waren gegaan. Halverwege de sessie keerde het tij, toen er na de karrenvracht slecht nieuws ook goed nieuws was over Bank of America en Citigroup. Retailers en luchtvaartaandelen profiteerden van een daling van de olieprijs.
De Dow Jones sloot 0,15 procent hoger op 8.212,49 punten na tussentijds even onder de 8.000 punten te zijn gezakt. De S&P500 eindigde 0,1 procent in de plus op 843,74 punten. De Nasdaq deed beter met een winst van 1,5 procent tot 1.511,84 punten.
Het was een wispelturige sessie in New York. De indices openden diep in het rood, vooral onder invloed van enkele grote financials. Beleggers maakten zich grote zorgen dat de Amerikaanse overheid opnieuw een fors bedrag zou moeten pompen in Bank of America. The Wall Street Journal schreef vanmorgen dat de bankgroep op het punt stond Amerikaanse staatssteun te ontvangen. Bank of America zou daar al in december om hebben gevraagd. De instelling was in geldnood gekomen door de overname van de zakenbank Merrill Lynch in september. Berichten dat het benodigde steunbedrag ‘slechts’ 15 miljard dollar zou bedragen, bedaarden de gemoederen. Het koersverlies kromp weliswaar, maar Bank of America sloot toch nog 18,4 procent lager op 8,32 dollar.
Ook over Citigroup was er grote bezorgdheid. Er zijn meer en meer aanwijzingen dat de bankgroep voor een zware afslanking staat. Dinsdag stemde Citigroup in met de verkoop van een controlebelang in haar effectenmakelaarsdochter Smith Barney aan Morgan Stanley. Geruchten dat Citigroup zou worden genationaliseerd, werden donderdag door instelling zelf echter ontkend. Hierdoor herstelde het aandeel tijdelijk wat. Citigroup sloot niettemin 15,45 procent lager op 3,83 dollar. Vrijdag maakt de groep haar kwartaalcijfers bekend evenals een strategisch plan.
JPMorgan hield aanvankelijk stand, maar eindigde toch ook in het rood. De bank presteerde beter dan verwacht in het vierde kwartaal, dankzij een boekhoudkundige meerwaarde. JPMorgan sloot 6,1 procent lager op 24,34 dollar.
De olieprijs viel in New York fors terug, op een bepaald ogenblik zelfs met 10 procent. De OPEC verwacht dat de consumptie van haar olie dit jaar met 4,2 procent zal dalen. Consumentgerichte aandelen stegen op dit nieuws. Home Depot won 4,1 procent en Delta Air Lines 6,6 procent.
Computergigant Apple zakte 2,3 procent weg tot 83,38 dollar. Woensdag nabeurs maakte de maker van de iPod en de iPhone bekend dat ceo Steve Jobs tot eind juni met ziekteverlof gaat.
Valt mee, niet eens een verlies.quote:Kwartaalwinst Intel gedecimeerd
15-01-2009 22:52:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Intel heeft over het vierde kwartaal nog nipt winst geboekt, terwijl de omzet met meer dan een vijfde inzakte. Dat maakt de chipfabrikant donderdag nabeurs bekend.
De nettowinst daalde naar $234 miljoen, of $0,04 per aandeel, tegen $2,27 miljard of $0,38 per aandeel in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde met 23% tot $8,2 miljard, van $10,7 miljard een jaar eerder.
De cijfers zijn zoals de markt verwachtte. Analisten geraadpleegd door Thomson Reuters kwamen vooraf gemiddeld op precies dezelfde cijfers uit.
quote:AEX-fondsen op Wall Street, slot
15-01-2009 22:28:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX-fondsen met een notering in de VS staan na het slot van Wall Street alle 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 3,56 punten (1,46%).
De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):
Aegon 4,104 (+3,02); Arcelor mittal 17,63 (+3,58); ASML 12,57 (+1,53); ING 6,909 (+2,83); Kon. Olie 18,98 (+2,15); Philips 13,52 (+2,11); Unilever 17,92 (+1,59)
Bij twijfel geen positie.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:23 schreef lammegiraf het volgende:
zit erg in dubio....longs gaan aanhouden tot na Obama of weg doen vandaag? lastig lastig...denk dat niemand hier echt iets zinnigs over kan zeggen maar het zijn lastige keuzes
quote:Handelstekort eurozone twee keer zo groot als verwacht
16-01-2009 11:46:17
(Dow Jones) - Het tekort op de handelsbalans van de eurozone is in november 2008 veel groter dan verwacht. Het tekort is uitgekomen op EUR7 miljard, tegen een overschot van 2,3 miljard euro dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van Eurostat, het Europees bureau voor de statistiek.
Door Dow Jones geraadpleegde economen voorzagen een tekort van 3,5 miljard euro.
Eurostat heeft verder de handelsbalans over oktober 2008 herzien naar een overschot van 0,5 miljard euro.
Beetje kortzichtig van je om voor Obama's aanstelling shorts te kopen. Das veel te vroeg. Je kan beter short gaan na de mogelijke Obama-rally. Maandag staat er sowieso weinig nieuws op de agenda, dus weinig reden voor de beurs om dan omlaag te gaan. Dinsdag kan wel spannender worden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb net 100 shorts aangeschaft. Wel zo slim geweest om SS255 in plaats van SSS250 te nemen en inderdaad schoot de AEX toen nipt door de 250
Maar... Binck loopt te klooien en heeft wel transactiekosten in rekening gebracht! Aangezien ik twee keer 50 stuks heb gekocht, is dat al 20 euro. Hebben andere mensen hier ook mee te maken?
Ik heb ze al gemaild, dus we zullen zien.
Het is één van de vandaag geïntroduceerde sprinters, misschien ligt het daaraan.
Maandag is Wall Street zelfs gesloten.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:18 schreef pberends het volgende:
[..]
Beetje kortzichtig van je om voor Obama's aanstelling shorts te kopen. Das veel te vroeg. Je kan beter short gaan na de mogelijke Obama-rally. Maandag staat er sowieso weinig nieuws op de agenda, dus weinig reden voor de beurs om dan omlaag te gaan. Dinsdag kan wel spannender worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |