abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65035662

Welkom op De Beursvloer! Dit is het [AEX]-topic waarin je live met mede-FOK!kers alle wereldwijde beurzen kunt volgen en over de laatste economische nieuwtjes kunt discussiëren. Op De Beursvloer is een beetje slowchat best toegestaan. Heb je trouwens een link die kan worden toegevoegd aan de OP? Super! Post 'm alsjeblieft in het Feedback-topic van AEX of stuur 'm naar italodancer -at- fok.nl. De OP voor het openen van een nieuw topic staat hier. Voeg alsjeblieft helemaal onderaan in de Wiki het zojuist gesloten topic toe, sla de pagina op en copy-paste het dan naar je nieuwe topic op FOK!
Veel plezier op De Beursvloer

Het Financieele Dagblad
De Financiële Telegraaf
BNR Nieuwsradio
Bloomberg
CNBC
MarketWatch (Dow Jones)
Briefing.com (incl. economische kalenders)
RTL Z (streaming TV)
CNBC Europe TV (streaming TV, alleen 's ochtends)
Bloomberg TV [2] (streaming TV)

AEX-fondsen
De Financiële Telegraaf - Streaming
Beurs.nl - Delayed

Intraday AEX-index

Europese Indices
Yahoo - Streaming / Delayed (zie tijd)
US Markets - Real-time
ProFinance - Streaming indices
IG Index - Streaming FTSE 100 (spread betting)
RTS (Moskou)

Intraday DAX (Duitsland)

Intraday CAC-40 (Frankrijk)

Intraday BEL-20 (België)

Intraday FTSE-100 (Verenigd Koninkrijk)

Intraday RTS-index (Rusland)

Amerikaanse Indices
Yahoo! Dow Jones Indices - Streaming
Yahoo! S&P Indices - Streaming
Yahoo! Nasdaq Indices - Streaming
Google Finance - Real-time
MarketWatch - Real-time
IG-Index - Dow Jones-index (fair value) streaming (spread betting)

Amerikaanse Futures
ProFinance - Streaming S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
CNN Money - Delayed S&P-, Dow- en Nasdaq-futures
US Markets - S&P- en Nasdaq-futures Semi-real-time

Federal Funds Futures (indicatie van aankomende rentebesluiten, info)
CBOT - Federal Funds Futures - Semi-real-time

Amerikaanse fondsen
Google Finance - Streaming
Google Finance (belangrijkste bankaandelen) - Streaming / Real-time
MarketWatch - Delayed

Intraday Dow Jones-index

Intraday S&P 500-index

Intraday Nasdaq Composite

Intraday Dow, S&P, Nasdaq (dagverschil in percentage)

Wereldwijde Indices
Yahoo! Azië - Streaming / Delayed
Yahoo! Brazilië, Mexico, Argentinië - Streaming / Delayed
AME Info (Midden-Oosten) - Delayed

Intraday Nikkei (Japan)

Intraday Hang Seng (Hong Kong, China)

Intraday SSE Composite (Shanghai, China)

Intraday Bovespa (Brazilië)

Koersen
FXStreet - Streaming valuta
ProFinance - Streaming valuta en commodities
ProFinance - Streaming grafieken valuta, commodities, indices
Rohstoff Tool - Streaming commodities
CNBC - Streaming olie en goud
US Markets - Semi-real-time goud, zilver en olie

Intraday Euro-Dollar

Intraday Olieprijs

Intraday Goud en Zilver

Ask - Vraagprijs of laatprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt gevraagd -‘gelaten’- voor de verkoop van een bepaald effect.

Bestens order - Een order om effecten te kopen of te verkopen zonder limiet, dus zonder maximumprijs voor een kooporder of zonder minimumprijs voor een verkooporder. Een bestens order wordt ook wel marktorder genoemd. Een bestens order kan altijd worden uitgevoerd.

Bid - Biedprijs. De prijs die door de ‘markt’ wordt geboden voor de aankoop van een bepaald effect.

Calloptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te kopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Commodities - Engelse term voor (bulk)goederen. Termijncontracten en opties op commodities worden onder andere verhandeld op de optiebeurs van Euronext.

Dagorder - Een gelimiteerde order die uitsluitend gedurende de dag van opgave kan worden uitgehandeld. Niet uitgevoerde orders vervallen automatisch bij het sluiten van de handel.

Delayed - Koersen worden vertraagd doorgegeven. Meestal is de vertraging 15 of 20 minuten.

Dividend - Een winstuitkering in de vorm van geld (cashdividend) of aandelen (stockdividend) aan de houder van een aandeel. De hoogte van de dividenduitkering is doorgaans gerelateerd aan de hoogte van de behaalde winst.

Expiratie - Het ophouden te bestaan,‘expireren’, van een optie of een future. Een optie heeft altijd een beperkte looptijd, na het bereiken van de einddatum (expiratiedatum) bestaat de optie niet meer.

FTI - De future op de AEX-index.

Future - Termijncontract. Er zijn futures op o.a. indices, aandelen, valuta en commodities. Anders dan bij opties hebben bij futures zowel de koper als de verkoper een verplichting en er is geen premiebetaling.

Hedgen - Engelse term voor afdekken. Hedging is het afdekken van risico’s door het aangaan van een andere positie. Een belegger die callopties schrijft, kan deze shortpositie afdekken door het kopen van de onderliggende waarde.

In-the-money optie - Een optie is in-the-money als deze intrinsieke waarde heeft. Callopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. Putopties zijn in-the-money als de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde.

Koers - De waarde van een effect op een bepaald moment. Koersen van effecten zijn variabel.

Koers-winstverhouding - Een cijfer waarmee de verhouding tussen de koers van een aandeel en de nettowinst per aandeel wordt uitgedrukt. Als de koers van een aandeel ¤ 100 bedraagt en de winst per aandeel bedraagt ¤ 5, dan is de koers-winstverhouding 20.

Limit order - Het bij een beursorder opgeven tegen welke maximale koers men wenst te kopen of tegen welke minimale koers men wenst te verkopen.

Liquideren - Het (gedwongen) afbouwen van een effectenpositie. Dit kan door een clearingorganisatie, bank of commissionair worden afgedwongen als een belegger bijvoorbeeld niet aan zijn margin-verplichtingen kan voldoen.

Longpositie - Een ander woord voor een kooppositie. Men krijgt een longpositie door het kopen van een effect.

Looptijd - Opties en futures hebben een beperkte levensduur, de zogeheten looptijd. De meeste optieklassen hebben een maximale looptijd van negen maanden, een aantal maximaal vijf jaar. Futures hebben een maximale looptijd van twaalf maanden.

Mandje - Pakket van verschillende aandelen die gezamenlijk worden verhandeld. Een mandje kan bijvoorbeeld het pakket aandelen zijn waaruit een index is samengesteld.

Margin - De margin is een vereist geldbedrag dat als onderpand fungeert voor eventuele verliezen op de termijn- en optiemarkten.

Onderliggende waarde - Een product waarop een optie of een future wordt verhandeld, bijvoorbeeld aandelen, een index, valuta, (edel)metaal of een bulkgoed (commodity) zoals aardappelen, graan of goud.

Openingsveiling - Alle orders die 's morgens voor de opening zijn binnengekomen worden verzameld in het orderboek. Bij de opening is dus een verhoudingsgewijs grote liquiditeit voorhanden. Direct bij de opening vindt een veiling plaats waarbij orders daar waar mogelijk worden gekoppeld aan de in het orderboek aanwezige tegenorders en zo mogelijk uitgevoerd. Dit gebeurt in het NSC-systeem, het verloopt volgens vaste regels en is volledig geautomatiseerd.

Optiepremie - De prijs van een optie. De optiepremie bestaat uit de intrinsieke waarde plus de tijd- en verwachtingswaarde. De optiepremie is uiteraard variabel.

Out-of-the-money optie - Een optie zonder intrinsieke waarde wordt out-of-the-money genoemd. Een calloptie is out-of-the-money wanneer de uitoefenprijs hoger is dan de koers van de onderliggende waarde. Een putoptie is out-of-the-money als de uitoefenprijs lager is dan de koers van de onderliggende waarde. De premie van een out-of-the-money optie bestaat alleen uit tijd- en verwachtingswaarde. Door een sterke koersbeweging kan een out-of-the-money optie intrinsieke waarde ontwikkelen en dus at-the-money of zelfs in-the-money worden.

Putoptie - Een verhandelbaar recht om op een bepaald moment in de toekomst een afgesproken hoeveelheid onderliggende waarde te verkopen tegen een vooraf afgesproken prijs.

Real-time - Koersen zijn (zo goed als) actueel. Je zult alleen moeten F5-en voor een nieuwe stand.

Scheefzitten - Een belegger zit ‘scheef’ als zijn effectenpositie op (een nog ongerealiseerd) verlies staat.

Schrijven - Het verkrijgen van een shortpositie in een optie door een openingsverkoop.

Shortpositie - Effectenbeurs: indien een belegger effecten heeft verkocht die hij op dat moment niet in bezit heeft. Optiebeurs: een positie aangegaan door een openingsverkoop waarbij schrijver de verplichting neemt de onderliggende waarde te leveren of af te nemen.

Slotveiling - Om de slotkoersen niet af te laten hangen van orders die toevallig de laatste zijn is er voor het slot een korte handelsonderbreking van 5 minuten. Gedurende deze tijd worden de orders verzameld waarna er een slotveiling plaats vindt die een breed gedragen slotkoers oplevert.

Spread - Het verschil tussen de bied- en laatprijs. Als de markt ¤ 22,50 biedt en ¤ 23 laat, dan is de spread dus ¤ 0,50.

Streaming - Koersen zijn actueel. Ze worden live op je scherm geüpdate.

Technische analyse - Een methode waarbij met behulp van koersgrafieken en rekenmodellen wordt getracht een trend op de beurs te voorspellen. Er wordt vooral gekeken naar de verhouding tussen kopers en verkopers. In feiten tracht men met technische analyse het (massa)gedrag van de beleggers te doorgronden om daaruit de mogelijke richting van de markt te voorspellen.

Tracker - Een tracker is feitelijk een aandeel op een index. Een tracker volgt nauwkeurig de koersontwikkeling van de index, inclusief de dividenduitkering.

Turbo - Een turbo (ook bekend als speeder) is een beleggingsproduct dat beleggers de mogelijkheid geeft met een hefboom te beleggen in verschillende onderliggende waarden zoals aandelen, beursindices of valuta.

Volatility - Engels voor beweeglijkheid of volatiliteit. Met het begrip volatility wordt de beweeglijkheid van de koers van een effect aangeduid. Een hoge volatility betekent dat de koers van een fonds sterk stijgt en daalt binnen een relatief korte periode. Volatility is mede een indicator voor het risico dat een belegger loopt met een bepaald fonds. Volatility is een belangrijke factor bij de waardebepaling van een optie.

De Beursvloer #1: Beurzen duiken weer in het rood
De Beursvloer #2: Wall Street weer in achtbaan
De Beursvloer #3: Beurzen kelderen tot 10%
De Beursvloer #4: Could've been worse
De Beursvloer #5: Bloedbad Azië; trekt Europa mee
De Beursvloer #6: Wall Street maakt duikvlucht in laatste kwartier
De Beursvloer #7: Wall Street sluit 11% hoger
De Beursvloer #8: 5e grootste dagwinst ooit voor AEX
De Beursvloer #9: Waar de AEX weer omhoog gaat
De Beursvloer #10: Wall Street onderuit op recessienieuws
De Beursvloer #11: Beurzen onrustig na renteverlagingen
De Beursvloer #12: Stemming slaat om
De Beursvloer #13: Wall Street terug in achtbaan
De Beursvloer #14: Wall Street levert deel winst weer in
De Beursvloer #15: Mijn Aegon, wat doe je!
De Beursvloer #16: Wall Street bloedrood, nieuwe lows
De Beursvloer #17: Ook Europa zoekt nieuwe lows
De Beursvloer #18: Wall Street in vrije val
De Beursvloer #19: Europa begint week goed
De Beursvloer #20: AEX 10% hoger
De Beursvloer #21: Europa lager in afwachting van Wall Street
De Beursvloer #22: Beurzen beginnen week fors lager
De Beursvloer #23: Wall Street herstelt van kater
De Beursvloer #24: Beurzen omlaag na renteverlaging
De Beursvloer #25: Beurzen dieprood na banenrapport
De Beursvloer #26: AEX sluit ruim 8% hoger
De Beursvloer #27: Beurzen rustig omhoog
De Beursvloer #28: Beurzen duiken in het rood
De Beursvloer #29: Wall Street herpakt zich
De Beursvloer #30: AEX zoekt het iets hogerop
De Beursvloer #31: Europese beurzen proberen het nog eens
De Beursvloer #32: AEX start nieuwe jaar met 5% winst
De Beursvloer #33: AEX hardloper; door 270 punten
De Beursvloer #34: Europese beurzen openen in de min
De Beursvloer #35: Bouwers krijgen 'm wel omhoog
De Beursvloer #36: Europese beurzen verliezen 3%
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_65035772
Ik sta inmiddels op 45%56% winst
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:45:57 #3
174150 slap
slappy happer
pi_65035808
thnx voor nieuwe topic, puk

'k Ben blij dat dat ik fondsen op tijd de deur uit heb gedaan, vooral AMG. Die rally naar 290... ain't happening.
Laat het nu maar ff flink in elkaar pleuren, dan kunnen we eindelijk weer eens allemaal omhoog gaan kijken.
Zachte heelmeesters maken immers stinkende wonden. Even kijken wat 't doet, anders kooporder AMG op 6,20
Succes allen.
pi_65035823
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:45 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik sta inmiddels op 45% winst
Nice...

De AEX geeft de technische analyses een lesje...
pi_65035856
Fortis , gelijk 7% in de min, ze stonden net nog groen.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:47:22 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65035873
Ik heb 3000 aandelen AEGON bijgekocht @4,29. Had nog geld liggen van een verkoop @5,25. Dat had ik met winst bij ING geparkeerd. We zullen wel zien hoe het gaat. Op de 5 gooi ik ze er weer uit!
The End Times are wild
pi_65035884
Benieuwd wat het olifantje vandaag met Aegon gaat doen...
pi_65035902
FORTIS WAT DOE JE?

Sukkels
pi_65035945
aegon kan makkelijk weer naar de 3 denk ik.. echter hebben we morgen nog wel die renteverlaging natuurlijk, toen ging aegon ook dik up volgens mij.
pi_65035948
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:47 schreef TeringHenkie het volgende:
FORTIS WAT DOE JE?
Check die daggrafiek, krankzinnig .
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:49:52 #11
202421 Mr_DG
Areeverdairchee
pi_65035986
Kijken of de Dow Jones nog onder de 8000 komt vandaag.
“Dream as if you'll live forever, live as if you'll die today.”
pi_65035987
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:47 schreef LXIV het volgende:
Ik heb 3000 aandelen AEGON bijgekocht @4,29. Had nog geld liggen van een verkoop @5,25. Dat had ik met winst bij ING geparkeerd. We zullen wel zien hoe het gaat. Op de 5 gooi ik ze er weer uit!
BAM kun je nu ook weer goedkoop krijgen whehehe.
pi_65036011
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:49 schreef Mr_DG het volgende:
Kijken of de Dow Jones nog onder de 8000 komt vandaag.
Ben toch benieuwd wanneer de rally weer omhoog gaat. We beginnen weer aardig oversold te raken.
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:51:02 #14
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65036029
Oei, had je toch flink mee kunnen cashen, die SL245. Daylow op 245,08
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:51:20 #15
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65036043
Hell, hebben we de 245 aangetikt? back tot the start.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_65036074
Wanneer openen we #38?
pi_65036145
aegon gelukkig is ie weg anders had het me nu ruim boven de 1000 gekost.
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_65036154
wow ga ook even een hapje eten
pi_65036162
DONDERDAG 15 JANUARI

BEDRIJFSNIEUWS

- ASML, jaarcijfers 2008, 07.00 uur

MACRO-ECONOMISCH NIEUWS

- Dui, inflatie, december, 08.00 uur
- NL, omzet detailhandel, november, 09.30 uur
- EU, inflatie geharmoniseerd, december, 11.00 uur
- EU, rentebesluit ECB, 13.45 uur
- VS, producentenprijzen, december, 14.30 uur
- VS, wekelijkse steunaanvragen, t/m 10 jan, 14.30 uur
pi_65036211
wie durft er nog Long te gaan
pi_65036256
Nog een paar dagen omlaag en dan ga ik Ordina eens kopen. Zijn dan lekker goedkoop.
pi_65036261
Deutsche postbank blijft steken op -18%
pi_65036308
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef ruben3123 het volgende:
Nog een paar dagen omlaag en dan ga ik Ordina eens kopen. Zijn dan lekker goedkoop.
Ik zou Ordina niet boven de 1,80 kopen.
pi_65036325
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:55 schreef edwinh het volgende:
wie durft er nog Long te gaan
Ik heb de neiging wel, maarja...
pi_65036330
Citi -16%
  woensdag 14 januari 2009 @ 16:58:44 #26
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65036385
Best bizar, alsof die retailcijfers uit de VS een verrassing zijn. Het was toch allang bekend dat de verkopen daar tegen zouden gaan vallen?
---
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:00:15 #27
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65036460
Volgens de grafiek zijn er een paar sprinters tegen 0,50 euro verkocht om 16:46.
Een minuut later waren die al 0,80 waard...

Krabbelt sowieso weer aardig op, inmiddels.
pi_65036474
Ik denk dat we morgen ook diep in het rood blijven, misschien dat ik zelfs 300 euro aan sprinters overnight vasthoud.
pi_65036534
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:57 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik heb de neiging wel, maarja...
Ik zie alleen de ECB morgen als licht punten ik sla een dag over denk ik

ach het valt allemaal nog wel mee

AEX Index (sinds 1983)
1. 19 oktober 1987 -12.0%
2. 26 oktober 1987 -9.3%
3. 6 oktober 2008 -9.1%
4. 29 september 2008 -8.8%
5. 10 oktober 2008 -8.5%
6. 8 oktober 2008 -7.7%
7. 15 oktober 2008 -7.6%
8. 14 september 2001 -7.3%
9. 22 oktober 1987 -7.2%
10. 9 november 1987 -7.1%
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:05:36 #30
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65036697
Die renteverlagingen lijden meestal tot teleurgestelde handelaars, de laatste tijd. Wat verwacht men?
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:08:19 #31
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65036806
Een analist op beursplaza vanochtend:
quote:
In het uiterste geval zou de index nog terug kunnen naar de onderkant van het stijgende trendkanaal op 247.
pi_65036908
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]

die man met die kale kop en die lange snor, eind 2008: begin 2009 is alles goed alles gaat omhoog tot half februari.......ohhh.....
pi_65036913
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]

Daar zijn we ook al door .

Rentebesluit zou me niet verbazen dat het een teleurstelling wordt. Ik denk niet dat het ECB de rente agressief gaat verlagen. Mede omdat de euribor rente al historisch laag is.
pi_65036982
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:58 schreef Zero2Nine het volgende:
Best bizar, alsof die retailcijfers uit de VS een verrassing zijn. Het was toch allang bekend dat de verkopen daar tegen zouden gaan vallen?
Ik snap ook niet waarom de beurs zo terugkijkt eigenlijk. Liep de beurs niet een half jaar voorop?
pi_65037026
Goed, misschien dan toch nog een paar shorts voor morgen, wat tip pberends?
pi_65037092
Net boven daylow gebleven, slotveiling dan maar?
pi_65037094
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:13 schreef edwinh het volgende:
Goed, misschien dan toch nog een paar shorts voor morgen, wat tip pberends?
Echt geen idee. Voor shorts is het te laat, omdat we al tamelijk oversold zijn op korte termijn. Maar de daling kan best nog even doorzetten met een aantal procent. Long gaan zou ik echter ook niet aangaan ivm de bedrijfscijfers. Als we verder wegzakken de komende dagen dan wordt het misschien interessant om long te gaan ivm Obama's aanstelling.
pi_65037159
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:15 schreef pberends het volgende:

[..]

Echt geen idee. Voor shorts is het te laat, omdat we al tamelijk oversold zijn op korte termijn. Maar de daling kan best nog even doorzetten met een aantal procent. Long gaan zou ik echter ook niet aangaan ivm de bedrijfscijfers. Als we verder wegzakken de komende dagen dan wordt het misschien interessant om long te gaan ivm Obama's aanstelling.
ja, misschien is het toch even verstandiger om de kat uit de boom te kijken. Er is geen pijl op te trekken natuurlijk ook niet op een eventuele obama rally
pi_65037184
AEX put jan 250
Last: 7,30 +6,00 +461,54%
Close: 1,30
Low: 0,60
High: 7,70

pi_65037203
Je kan nog et beste Anonov PLC kopen volgens mij, gaat telkens van 0,18 naar 0,19 en weer terug
pi_65037229
Kan iemand me uitleggen wat een AEX put 260 is?
pi_65037350
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:19 schreef pberends het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat een AEX put 260 is?
Je weet inmiddels toch wel hoe opties werken?
Anders moet je het even op Wikipedia intikken die hebben een prima verhaaltje.
pi_65037428
ja of bladzijde 165 uit je beleggen voor dummies boek
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:27:24 #44
174150 slap
slappy happer
pi_65037522
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:18 schreef M.Melandri het volgende:
Je kan nog et beste Anonov PLC kopen volgens mij, gaat telkens van 0,18 naar 0,19 en weer terug
Niet doen. Gratis tip. Als er ergens koersmanipulatie is...
Let maar op, volgende week ong. schommelt ie tussen 0,17 en 0,18
pi_65037664
wtf wat een kopers bij ING nabeurs
  woensdag 14 januari 2009 @ 17:31:55 #46
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65037692
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 16:49 schreef pberends het volgende:

[..]

BAM kun je nu ook weer goedkoop krijgen whehehe.
Die koop ik ook weer terug (de geschreven calls) maar daar mag ook wat tijdwaarde uit. En ik zit nog 50% long met mijn geschreven puts.
The End Times are wild
pi_65037705
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:31 schreef M.Melandri het volgende:
wtf wat een kopers bij ING nabeurs
check het fortis volume
pi_65037748
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:27 schreef slap het volgende:

[..]

Niet doen. Gratis tip. Als er ergens koersmanipulatie is...
Let maar op, volgende week ong. schommelt ie tussen 0,17 en 0,18
Klopt je komt er ook nooit tussen veel te grote bied en laat
pi_65037805
Toch ff ¤ 265,32 gecasht
pi_65037933
Mooie afstort weer bij fortis nabeurs, aegon en ing wat omhoog met beide 3 mil stuks
pi_65037991
Berends gaat er vol in!
pi_65038169
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:38 schreef pberends het volgende:
Ik heb toch 1 long gekocht. Ja, 1.
ik had het nog wel aangedurft met een 100 stuks asml shorts, alleen is nu te laat.....
pi_65038216
Daar haal je morgen wss wel winst mee idd met hun cijfers...
pi_65038256
quote:
Fortis - WSJ: 'Fuseer Fortis met het zieke Dexia'
14-01-2009 17:14:30

Brussel (tijd) - De Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal schrijft in zijn invloedrijke column 'Heard on the street' dat de Belgische regering voor Fortis best uitkijkt naar alternatieven voor de overname door het Franse BNP Paribas.

'Als de aandeelhouders van Fortis de opsplitsing en de verkoop aan BNP Paribas (in februari) verwerpen, kan de regering van haar slechte zet nog het beste maken door Fortis met het zieke Dexia samen te smelten', besluit auteur Matthew Curtin.
Een leeg bedrijf samenvoegen met een ziek bedrijf... ben benieuwd welke syndromen het nageslacht krijgt...
pi_65038283
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:47 schreef pberends het volgende:

[..]

Een leeg bedrijf samenvoegen met een ziek bedrijf... ben benieuwd welke syndromen het nageslacht krijgt...
pi_65038288
Heeft AMSL uberhaupt nog orders gehad afgelopen maanden? Lijkt me van niet...
pi_65038291
quote:
15-01-2009 AEX Unibail-Rodamco (NL) Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 NAS Intel Corporation 4e Kwartaalcijfers 2008
15-01-2009 NYSE JP Morgan Chase & Co. 4e Kwartaalcijfers 2008 - Voorbeurs
15-01-2009 BRU Solvay Notering ex-interim dividend
15-01-2009 BRU Solvay Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 BRU Deceuninck Trading update 4e Kwartaal 2008
15-01-2009 BRU Deceuninck Trading update 2008
15-01-2009 PSE Accor SA Omzetcijfers 2008
15-01-2009 PSE Carrefour SA Omzetcijfers 2008
15-01-2009 PSE Neopost SA Notering ex-interim dividend
15-01-2009 PSE Neopost SA Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 PSE Unibail-Rodamco Betaalbaarstelling interim dividend
15-01-2009 PSE Stallergenes SA 4e Kwartaal omzetcijfers 2008 - Nabeurs
15-01-2009 LSE Experian Group Ltd Trading update 3e Kwartaal 2008 - 2009
15-01-2009 ATX Flughafen Wien AG Vervoercijfers 2008
15-01-2009 ATX Flughafen Wien AG Vervoercijfers December
15-01-2009 AEX ASML Holding NV 4e Kwartaalcijfers 2008
15-01-2009 AEX ASML Holding NV Jaarcijfers 2008
15-01-2009 CBS - Internationale handel - 09:30
15-01-2009 CBS - Omzet detailhandel - 09:30
15-01-2009 Economic and Financial Affairs DG - Key indicatoren Eurozone - 11:00
15-01-2009 EuroStat - Inflatie - 11:00
15-01-2009 EuroStat - Monetaire Vergadering, Rentebesluit - 13:45
15-01-2009 NYSE JP Morgan Chase & Co. Conference call - 15:00
15-01-2009 Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Basis producenten prijsindex - 14:30
15-01-2009 The Employment and Training Administration of the Department of Labor - Nieuwe aanvragen werkloosheidsuitkering - 14:30
15-01-2009 Bureau of Labor Statistics, US Department of Labor - Producenten prijsindex - 14:30
To short or not to short
pi_65039014
pffff krijge we dit weer
AFM: maatregelen verlengd tot 28 februari 2009
AFM verlengt looptijd maatregelen tegen short selling
pi_65039532
Citi -20%
Nog zeker 50% boven de oude low
Maar alweer weer bijna gehalveerd tov de 'bailout-high' van december.
pi_65039988
Wanneer kunnen we de oprichting van het Fok!CapitalManagement-hedgefund verwachten?
pi_65040267
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:33 schreef TeringHenkie het volgende:
Wanneer kunnen we de oprichting van het Fok!CapitalManagement-hedgefund verwachten?
Ons aandelenfonds doet het goed
dus misschien moeten we eens gaan kijken naar derivaten
pi_65040391
En de sprinters noemen we Fokkers! Bijvoorbeeld een:

Fokker! Long Fortis 1,3
Financieringsniveau 1,4 Hefboom 46,66
pi_65040394
Mên ben ik even mooi door het oog van de naald gekropen . Vorige week op 259 wat putjes 240 gekocht die vrijdag dus aflopen. Wat heb ik met geknepen billetjes gezeten toen we rond de 270 stonden. Ik had wel verwacht dat we nog 253 ofzo zouden gaan opzoeken, maar dit had ik in mijn stoutste dromen niet kunnen voorzien. Dikke 1.50 per putje winst.
pi_65040395
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:42 schreef TeringHenkie het volgende:

Fokker! Long Fortis 1,3

pi_65040564
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 18:42 schreef TeringHenkie het volgende:

Fokker! Long Fortis 1,3

Fokker hmmm dan denk ik gelijk aan Fokker...das nou niet waar ik aan wil denken, laten we het Focker doen dan.
pi_65040637
En we verhogen het financieringsniveau met 10 cent per dag
  woensdag 14 januari 2009 @ 18:49:38 #69
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_65040677
tvp.
  woensdag 14 januari 2009 @ 19:04:46 #70
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65041301
Ik wou net zeggen, er stonden ooit opties FOK genoteerd aan de optiebeurs.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_65043175
kijk dit zijn pas fondsen: http://finance.google.com/finance?q=NYSE:NMK-C (480.000% in de plus van $0,02 naar $96 )
pi_65043598
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 19:48 schreef M.Melandri het volgende:
kijk dit zijn pas fondsen: http://finance.google.com/finance?q=NYSE:NMK-C (480.000% in de plus van $0,02 naar $96 )
Lijkt me een bug, stond 2 dagen geleden nog op 83 ofzo.
pi_65043729
lijkt mij ook ja, volgens finance.google.com stond ie alleen gister ineens op 2cent
pi_65044194
Ik heb besloten om morgen weer lekker short te gaan, ik kan geen enkele reden bedenken waarom we in het groen zouden zitten. We krijgen ook weer veel onvoorziene cijfers, net zoals vandaag.
pi_65044474
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:08 schreef TeringHenkie het volgende:
Ik heb besloten om morgen weer lekker short te gaan, ik kan geen enkele reden bedenken waarom we in het groen zouden zitten. We krijgen ook weer veel onvoorziene cijfers, net zoals vandaag.
heb je al wat gekocht dan?
pi_65044622
Dow blijft wel aardig liggen vanavond.
pi_65045141
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:48 schreef pberends het volgende:
Heeft AMSL uberhaupt nog orders gehad afgelopen maanden? Lijkt me van niet...
Ik verwacht dat ASML's winst zo'n 50% lager uit zal gaan vallen vergeleken met 2007, ze zullen zeker nog wel winst maken.
pi_65045659
De Nikkei future staat alweer 400 punten lager, zo'n 5 procent.
Gisteren waren ze ook al 5 procent gezakt (vandaag vrijwel onveranderd).
  woensdag 14 januari 2009 @ 20:44:57 #79
174150 slap
slappy happer
pi_65045769
'k Denk dat het bij ASML vooral zal gaan over de vraag in hoeverre
de toekomstverwachting negatief voorgesteld gaat worden.
pi_65046067
ziet er somber uit voor morgen vrees ik
it's better to burn out than to fade away...
pi_65046095
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 20:13 schreef edwinh het volgende:

[..]

heb je al wat gekocht dan?
Nee, ga ik morgen doen.
pi_65047036
Ai lastig laatste uurtje
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:39:04 #83
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65048417
Het PPT heeft een bailout nodig volgens mij
Mijn reisverslagen
pi_65048778
Het valt nog mee, dit is niet zo erg. Nog een saai dagje eigenlijk
Als we maar geen dump krijgen in het laatste kwartiertje.

Nikkei virtueel al weer onder de 8000
Ze gaan de lows van 1853 weer opzoeken
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:48:37 #85
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65048926
We gaan toch hopelijk geen koopwaardige niveaus bereiken als ik straks een maand in de rimboe zit
Mijn reisverslagen
pi_65049019
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Het valt nog mee, dit is niet zo erg. Nog een saai dagje eigenlijk
Als we maar geen dump krijgen in het laatste kwartiertje.

Nikkei virtueel al weer onder de 8000
Ze gaan de lows van 1853 weer opzoeken
Hadden ze in 1853 al een aandelenbeurs dan?
pi_65049225
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:39 schreef SeLang het volgende:
Het PPT heeft een bailout nodig volgens mij
PPT lijkt er de laatste tijd sowieso weinig zin in te hebben.
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:56:26 #88
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65049341
Misschien moeten ze een olifantje kopen
Mijn reisverslagen
pi_65049688
Als dit zo doorgaat kun je eigenlijk bijna 24 uur per dag winst te maken door voor half 6 sprinters DOW te kopen en die te volgende morgen te verkopen, waarna je verder gaat met shorten op de AEX.
pi_65049799
Owja, dit gebeurt er met je shorts als je niet uitkijkt:
pi_65050055
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 21:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Hadden ze in 1853 al een aandelenbeurs dan?
Tuurlijk, er werd toen volop gespeculeerd in Kamikaze Industries. Het bedrijf was één van de eerste die zich richtte op alternatieve energie, met name windenergie. Daar komt ook de naam vandaan, 'kamikaze' betekent 'goddelijke wind'.

Het gonsde van de geruchten dat windenergie echt de bomb zou worden en veel Japanners hadden hun hele rijstvermogen in aandelen van het bedrijf gestoken. Maar in 1853 klapte dus die windenergiebubbel en hele volksstammen stierven aan hongersnood.

Door dit voorval heeft het woord 'kamikaze' een nare bijsmaak gekregen. Vandaar ook dat wij tegenwoordig iets dat ondoordacht is en zeer waarschijnlijk fout gaat aflopen een 'kamikaze-actie' noemen.
pi_65050103
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 22:11 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Tuurlijk, er werd toen volop gespeculeerd in Kamikaze Industries. Het bedrijf was één van de eerste die zich richtte op alternatieve energie, met name windenergie. Daar komt ook de naam vandaan, 'kamikaze' betekent 'goddelijke wind'.

Het gonsde van de geruchten dat windenergie echt de bomb zou worden en veel Japanners hadden hun hele rijstvermogen in aandelen van het bedrijf gestoken. Maar in 1853 klapte dus die windenergiebubbel en hele volksstammen stierven aan hongersnood.

Door dit voorval heeft het woord 'kamikaze' een nare bijsmaak gekregen. Vandaar ook dat wij tegenwoordig iets dat ondoordacht is en zeer waarschijnlijk fout gaat aflopen een 'kamikaze-actie' noemen.
.
pi_65050626
  woensdag 14 januari 2009 @ 22:25:04 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65050725
Nlse fondsen op Wallstreet allemaal tussen de -1% en de +1% gesloten.
Geen paniek daar in ieder geval.

http://www.iex.nl/stocks/NLinNY.asp
The End Times are wild
pi_65051293
Es kijken wat ze morgen met de rente gaan doen
pi_65052905
In de Pers van vandaag stond nog wel een aardig stukje over de olieprijs. Dat sommige mensen op zoek waren naar olietankers om te profiteren van de lage olieprijs nu en dan willen ze over enkele maanden de olie tegen een hogere prijs weer verkopen. Maar het huren van zo'n olietanker kost wel 60 tot 90 duizend euro per dag.... Toch valt er nog wel wat te verdienen.
Beleggen in (olietanker)rederijen is niet echt aantrekkelijk volgens het artikel. De koersen van Frontline, Teekay en Mitsui OSK Lines lijken bijna één op één te lopen met de olieprijs, dus daar heb je niet zoveel aan. Ook schommelt het nogal wat omdat de koers van Teekay maandag met 11% daalde en die van Frontline met 3,5% steeg. Is dus niet echt een touw aan vast te knopen.
Het aandeel van opslagbedrijf Vopak is misschien een aardig idee, hoewel het zeker geen pure pay is.

Helaas kunnen we er als gemiddelde belegger weinig aan verdienen....
pi_65053002
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:12 schreef ruben3123 het volgende:
De koersen van Frontline, Teekay en Mitsui OSK Lines lijken bijna één op één te lopen met de olieprijs, dus daar heb je niet zoveel aan.
Deze zin kan ik niet matchen met de rest van je verhaal?
pi_65053145
Zo staat het in het artikel. Snapte het zelf ook niet helemaal. Misschien dat ze op langer termijn lijken op de koers van de olieprijs, maar op korte termijn er nogal van af kunnen wijken?
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:19:19 #99
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65053201
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:12 schreef ruben3123 het volgende:
In de Pers van vandaag stond nog wel een aardig stukje over de olieprijs. Dat sommige mensen op zoek waren naar olietankers om te profiteren van de lage olieprijs nu en dan willen ze over enkele maanden de olie tegen een hogere prijs weer verkopen. Maar het huren van zo'n olietanker kost wel 60 tot 90 duizend euro per dag.... Toch valt er nog wel wat te verdienen.
Dat is de 'truuk' die ik gisteren postte:
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:42 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tip voor als je opslag capaciteit hebt:
NU een February future kopen voor $36,43.
NU een Maart future verkopen voor $42,55.
Krijg je de olie in Feb geleverd --> opslaan --> leveren in maart.
Gratis risicoloos geld = $42,55 - $36,43 - kosten
Mijn reisverslagen
pi_65053219
Maar goed je kunt 'gewoon' turbo's/sprinters/speeders long kopen op olie natuurlijk

edit: het verschil in de waarde van de futurecontracten is een ander verhaal. Wellicht dat het daar idd enkel om gaat.
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:21:14 #101
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65053277
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Maar goed je kunt 'gewoon' turbo's/sprinters/speeders long kopen op olie natuurlijk
Dan loop je risico.
De constructie die ik postte is risicoloos.
Mijn reisverslagen
pi_65053301
Ik ben voor LT wel op zoek naar degelijke fondsen die bijna 1op 1 lopen met de olieprijs.
pi_65053367
Je post zat er tussen SeLang ik bedoelde in het algemeen: als particulier profiteren van een stijgende olieprijs.
Maar wellicht gaat het artikel dat ie gelezen heeft idd over verdienen aan het verschil in de waarde van de futures. Dat zou ook verklaren waarom het beleggen in fondsen die de olieprijs 1:1 volgen geen zin heeft.
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:26:05 #104
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65053497
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:23 schreef ItaloDancer het volgende:
Je post zat er tussen SeLang ik bedoelde in het algemeen: als particulier profiteren van een stijgende olieprijs.
Maar wellicht gaat het artikel dat ie gelezen heeft idd over verdienen aan het verschil in de waarde van de futures. Dat zou ook verklaren waarom het beleggen in fondsen die de olieprijs 1:1 volgen geen zin heeft.
Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.
Mijn reisverslagen
pi_65053544
Heb jij nog suggesties voor oliefondsen Selang?
  woensdag 14 januari 2009 @ 23:30:19 #106
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65053673
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:27 schreef M.Melandri het volgende:
Heb jij nog suggesties voor oliefondsen Selang?
Gewoon een turbo pakken, of een olie ETF.
Zelf heb ik uitsluitend met futures gewerkt, dat is verreweg het goedkoopst en het meest liquide. Maar die moet je dus wel elke maand doorrollen. Mijn trades duurden meestal niet langer dan een paar dagen.
Mijn reisverslagen
pi_65053879
Wat is eigenlijk de onderliggende waarde voor bijvoorbeeld een WTI Crude Oil Future Sprinter Long 39,80? Als de olieprijs steeds een golfbeweging aanhoudt is het wel interessant om mee te klooien.
pi_65054259
http://depers.bijbaneninfo.nl/#home

Hier heb ik het betreffende artikel neergezet. Beeldkwaliteit is helaas niet zo goed.... Er wordt nergens over futures en dergelijke gesproken.
pi_65058716
goeie dag, nikkei onder de 8. -5% wordt weer een slechte dag vandaag maar denk toch minder slecht als gisteren. ik hou mijn longs nog effe vast
pi_65059363
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef SeLang het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het artikel over verdienen aan speculanten die 'mijn' constructie in de praktijk uitvoeren. Die hebben opslag nodig (tankers e.d.). Door het grote prijsverschil tussen de futures is er voor arbitrage spelletjes opeens meer vraag naar dit soort opslag.
Ja dat bedoel ik dus ook
pi_65059364
De Europese Centrale Bank (ECB) verlaagt donderdag het belangrijkste rentetarief in de eurozone met waarschijnlijk nog eens 50 basispunten tot 2 procent. In december ging de rente al met 75 basispunten omlaag, de scherpste renteverlaging in het bestaan van de ECB.
Sommige analisten houden rekening met een verlaging van 75 procentpunt gezien de recente vloedgolf aan negatieve economische berichten uit het bedrijfsleven. Met een lagere rente probeert de ECB de economie een oppepper te geven.
De economie van de eurolanden is voor het eerst sinds de invoering van de euro in een recessie beland. De economie kromp met 0,2 procent in het derde kwartaal, na een krimp van 0,2 procent in het tweede kwartaal.
ECB-president Jean-Claude Trichet heeft dankzij de teruglopende inflatie bovendien meer bewegingsruimte om de rente verder terug te schroeven. De inflatie in de eurozone kwam in december uit op 1,6 procent, het laagste niveau in bijna twee jaar en onder de norm van maximaal 2 procent.
pi_65059397
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
goeie dag, nikkei onder de 8. -5% wordt weer een slechte dag vandaag maar denk toch minder slecht als gisteren. ik hou mijn longs nog effe vast
Welnee half procentje eraf bij opening
Tenzij het echt weer goed mis is
Waar het wel een beetje op lijkt met een dag als gisteren maar ja...
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:54:52 #113
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65059489
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 07:47 schreef edwinh het volgende:
Heb je echt longs?
Misschien moet je deze eens proberen:

AEX Index Turbo Long 260,00
vandaag geïntroduceerd en oh zo nuttig...
  donderdag 15 januari 2009 @ 08:55:00 #114
174150 slap
slappy happer
pi_65059492
do 15 jan 2009, 08:42
’Aegon schrapt dividend 2009’

AMSTERDAM - Als verzekeraar Aegon moet kiezen, dat betaalt hij liever ¤1 miljard staatssteun terug dan dat het eerste halfjaardividend over 2009 wordt uitgekeerd. http://www.telegraaf.nl/d(...)dividend_2009__.html
pi_65059676
hij?
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:07:59 #116
174150 slap
slappy happer
pi_65059687
hermafrodiet idd
pi_65059692
We staan al in de plus trouwens
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:11:26 #118
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65059755
Al?
of nog?
pi_65059768
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 23:26 schreef SeLang het volgende:
Klopt, het artikel ging er dan ook over dat tankers opeens populair zijn .
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:13:13 #120
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65059796
Vooralsnog blijven we liggen. Renteverlaginkje er overheen en we kunnen weer plussen.
The End Times are wild
pi_65059828
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef LXIV het volgende:
Vooralsnog blijven we liggen. Renteverlaginkje er overheen en we kunnen weer plussen.
Ik denk dat die renteverlaging gaat tegenvallen.
pi_65059837
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:11 schreef Lemans24 het volgende:
Al?
of nog?
Ok daar heb je me, ik heb nauwelijks opgelet maar laatste koers was in de min en nu in de plus vandaar
pi_65059851
Fortis weer -3%... de euforie is even weg .
pi_65059860
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:08 schreef ItaloDancer het volgende:
We staan al in de plus trouwens
in de min .
pi_65059904
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:13 schreef pberends het volgende:
w00t, 5% rendement op m'n enige long.
w00t 10% verlies op m'n enige long.
pi_65059933
Die ruikt naar hetzelfde dagje als gister... begonnen positief... denk dat de komende tijd nog wel een paar procent lager kunnen. Vrijdag misschien goedkoop longs kopen in de hoop op een Obama-rally.
pi_65059954
quote:
MARKET COMMENT: AEX +0,6% door ASML, Philips, Unilever
15-01-2009 09:17:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX noteert donderdag kort na een licht lagere opening licht hoger nu ASML hoger opende na de vierdekwartaalcijfers en Philips meetrekt, aldus handelaar Peter Jurgens van Keijser Capital. Hij wijst verder op de winst van een andere zwaargewicht in de AEX, Unilever. "Maar de cijfers van ASML waren onderliggend niet goed. Kennelijk beloont de belegger nu even alleen de zogeheten 'big figure'. Houdt overigens de AEX goed in de gaten, want de kans is groot dat de bescheiden winst van korte duur zal zijn", aldus Jurgens. De omzetten zijn nog zeer laag. De AEX noteert donderdag rond 9.10 uur 0,6% hoger op 248,83 bij een opening op 246,84 punten. (ANS)
Goh, een analist die het bij het rechte eind heeft .
pi_65060035
daar gaat asml
pi_65060246
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:24 schreef M.Melandri het volgende:
daar gaat asml
Alweer een euro goedkoper dan de opening... geen idee ook waarom iemand nu AMSL zou willen kopen. In 2003 stonden ze nog op 6 euro.
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:35:25 #131
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65060302
Omdat ASML een van de allermooiste Nederlandse bedrijven is. Bovendien is de kaspositie erg goed en hebben ze laten zien te kunnen omgaan met een recessie door die periode juist alle aandacht te richten op R&D. Heb geen geld, maar onder het tientje koop ik er ook een paar hoor!
The End Times are wild
pi_65060341
Deutsche Postbank wordt ook weer volledig afgestraft
pi_65060343
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:35 schreef LXIV het volgende:
Omdat ASML een van de allermooiste Nederlandse bedrijven is. Bovendien is de kaspositie erg goed en hebben ze laten zien te kunnen omgaan met een recessie door die periode juist alle aandacht te richten op R&D. Heb geen geld, maar onder het tientje koop ik er ook een paar hoor!
Intel liet ergere cijfers zien dan toen de techbubble in elkaar klapte. AMSL moet onder de 6 euro!
pi_65060382
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:38 schreef pberends het volgende:
AEX -1,07%, gaat weer ouderwets lekker.
gaat wel erg hard naar beneden weer...
pi_65060384
tomtom moet onder de 3 zo te zien
pi_65060431
berends is je long al ontploft ?
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:43:23 #138
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65060460
De stijging van begin dit jaar is weer tenietgedaan.
---
  donderdag 15 januari 2009 @ 09:48:26 #139
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65060600
Van dik hout... enzo.

Ik denk dat er vanmiddag wel een topic # 38 geopend gaat worden hier.
Zelfs Ahold op -3,5%
pi_65061702
quote:
MARKET COMMENT: AEX bereidt succesvolle test voor
15-01-2009 10:02:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX maakt zich op voor een succesvolle test van de steunzone 240 tot 230 punten, aldus technisch analist Roelof-Jan van den Akker van ING Wholesale Banking. Die test zal in zijn visie tussen nu en volgende week plaatsvinden. Daarna zal de AEX op de korte termijn opveren naar 250 tot 255 punten. "We hebben in het begin van het jaar een rally van de AEX gezien die was gebaseerd op drijfzand met lage volumes. Dat is de reden waarom het er nu zo hard van afgaat. Er ligt een nog niet geheel gevulde 'gap' op 239,20 punten, waarvan ik verwacht dat deze nu wel gevuld zal worden. Dat gebeurde eerder niet en dat niveau fungeert nu als eerste richtpunt. De AEX zal daar doorheen gaan en steun vinden op de horizontale steunlijn die ligt rond 230 punten, een niveau waar de AEX al een aantal keer op opveerde", aldus Van den Akker. Hij geeft aan dat niet alleen de AEX, maar ook bijvoorbeeld de DAX zich in een consolidatiefase bevindt en dat dit grote zijwaartse patroon voorlopig intact zal blijven. De AEX noteert donderdag rond 10.00 uur 1,7% lager op 243,21 punte
pi_65062248
iemand nog op de SL245 gestapt?
pi_65062324
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:47 schreef lammegiraf het volgende:
iemand nog op de SL245 gestapt?
Die is eruit geklapt dus kan dat toch niet meer.
  donderdag 15 januari 2009 @ 10:52:17 #143
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65062377
Mooi moment om alsnog short te gaan!
pi_65062378
je moeder
pi_65062403
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 10:52 schreef GameDowns het volgende:
je moeder
Die is vrij short ja.
pi_65062624
Nou moet er natuurlijk wel slecht nieuws komen anders loop ik in het verlies met m'n shorts
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:07:28 #147
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65062885
quote:
Eurozone inflatie dec -0,1% (maand); +1,6% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie dec verwachting was -0,1% (maand) 11:00:00
Eurozone kerninflatie dec +0,4% (maand); +1,8% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie ex-tabak dec -0,1% (maand); +1,5% (jaar) 11:00:00
Eurozone inflatie dec verwachting was +1,6% (jaar) 11:00:00
Verwachtingen zijn volledig waarheid geworden.
  donderdag 15 januari 2009 @ 11:14:43 #148
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65063150
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Dus 1,6% inflatie jaar over jaar.
Met je geld op een 5,75% deposito heb je dus gewoon een risicoloos reel rendement van 4,15%
Beat that
Mijn reisverslagen
pi_65063209
ik durf het niet aan nu iets te doen! pfff
pi_65063892
quote:
De kerninflatie, waarin volatiele zaken als energie, voeding, tabak en alcohol buiten beschouwing worden gelaten, bedroeg 1,8% op jaarbasis. Vergeleken met november komt de kerninflatie uit op 0,4%.
Voeding volatiel, like wtf .
pi_65064528
En de beurs tikt de 247 weer aan... het is me duidelijk dat iedereen als een kip zonder kop koopt en verkoopt...
macroeconomisch nieuws is de leidraad en bij slecht nieuws massaal verkopen en in de tussentijd maar wat gokken en onzeker rondlopen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_65064690
Toch maken ze het wel spannend
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:04:55 #153
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65065059
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:55 schreef TeringHenkie het volgende:
Toch maken ze het wel spannend
Ja, je zal maar sprinters hebben

Mijn short staat op -3%
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:11:24 #154
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65065271
groen, dwazen...
pi_65065324
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:04 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ja, je zal maar sprinters hebben

Mijn short staat op -3%
Mijn short op -13%, maar ik ga niet onder m'n aankoopkoers verkopen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 12:17:09 #156
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65065469
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:13 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Mijn short op -13%, maar ik ga niet onder m'n aankoopkoers verkopen.
Oh, je hebt er ook maar één?
pi_65065737
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 12:17 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Oh, je hebt er ook maar één?
Nee, ik heb voor 800 euro aan shorts.
pi_65065760
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 09:42 schreef M.Melandri het volgende:
berends is je long al ontploft ?
Nee, stop loss is 240 .

Het is echt uiterst onduidelijk waar de AEX nu naar toe gaat.
pi_65065813
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

ECB moet gewoon rustig aan doen met renteverlaging, niet alle munitie verspelen en de euribor staat al ontzettend laag. De inflatie is gewoon zoals het target.
pi_65065905
SNS Reaal kredietwaardigheidrating omlaag naar Baa1 - Moody's 12:06:00

. En dit is een bank die niet eens belegde in Amerikaanse baggerproducten.
pi_65066969
valt me toch een beetje tegen had verwacht dat ASML wel -5% zou worden , wederom geen pijl op te trekken..... ik heb 75 shorts gekocht vanmorgen en Gvd nu alweer in de min . mijn longs worden daarin tegen van dieprood naar rood.
pi_65068544
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:00 schreef edwinh het volgende:
valt me toch een beetje tegen had verwacht dat ASML wel -5% zou worden , wederom geen pijl op te trekken..... ik heb 75 shorts gekocht vanmorgen en Gvd nu alweer in de min . mijn longs worden daarin tegen van dieprood naar rood.
Nu nog short gaan zou ik alleen voor Kees de Kort adviseren. De markt gaat nooit in 1 streep naar beneden of naar boven.
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:42:57 #163
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65068673
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:39 schreef pberends het volgende:

[..]

Nu nog short gaan zou ik alleen voor Kees de Kort adviseren. De markt gaat nooit in 1 streep naar beneden of naar boven.
We gaan echt nog wel verder dalen. Vandaag misschien maar een procentje, maar morgen weer 4 of 5. De meeste beurzen dalen al de hele week.

Mijn shorts, ik heb er inmiddels 2 ,staan alweer 7% in de plus.

[ Bericht 13% gewijzigd door Lemans24 op 15-01-2009 13:52:13 ]
pi_65068865
Het is verschil trouwens in de dagkoers van Arcelor-Mittal op de CAC40 en op de AEX is ook weer lekker.
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
  donderdag 15 januari 2009 @ 13:51:30 #165
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65069006
Rente naar 2%
(0,5% verlaagd)
Mijn reisverslagen
pi_65069065
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:51 schreef SeLang het volgende:
Rente naar 2%
even kieken naar de GBP - EUR koers of het ingecalculeerd was.
pi_65069492
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:52 schreef shilizous_88 het volgende:

[..]

even kieken naar de GBP - EUR koers of het ingecalculeerd was.
1.11504 staat hier nog
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:07:52 #168
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65069660
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:48 schreef shilizous_88 het volgende:
Het is verschil trouwens in de dagkoers van Arcelor-Mittal op de CAC40 en op de AEX is ook weer lekker.
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
que? Kijk je niet bij een ander aandeel?
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:11:20 #169
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65069781
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 13:48 schreef shilizous_88 het volgende:
CAC40 -7.53%
AEX +0.51%
Welnee, die koersen zijn vrijwel exact hetzelfde.
(helaas, want anders gratis geld )
Mijn reisverslagen
pi_65069875
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:07 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

que? Kijk je niet bij een ander aandeel?
LONDON -(Dow Jones)- ArcelorMittal (MT), the world's largest steelmaker, will make its various stock ticker symbols uniform from Jan. 15, a company spokesman said Tuesday.
The company is changing its ticker symbol in Paris, Amsterdam and Brussels stock exchanges to MT.
ArcelorMittal currently trades on the stock exchanges of New York (MT), Amsterdam (MT), Paris (MTP), Brussels (MTBL), Luxembourg (MT) and on the Spanish stock exchanges of Barcelona, Bilbao, Madrid and Valencia (MTS).
ArcelorMittal will remain a member of key NYSE-Euronext indices, in particular the CAC40 and the AEX, the company said.

http://www.easybourse.com(...)-LU0323134006-595438
pi_65070046
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 17:10 schreef pberends het volgende:

[..]

Daar zijn we ook al door .

Rentebesluit zou me niet verbazen dat het een teleurstelling wordt. Ik denk niet dat het ECB de rente agressief gaat verlagen. Mede omdat de euribor rente al historisch laag is.
En om 13:45 een klein snoekduikje naar beneden .
pi_65070106
CAC40:

AEX:

Inderdaad... het staat gewoon scheef op beurs.nl
pi_65070138
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 11:51 schreef shilizous_88 het volgende:
En de beurs tikt de 247 weer aan... het is me duidelijk dat iedereen als een kip zonder kop koopt en verkoopt...
macroeconomisch nieuws is de leidraad en bij slecht nieuws massaal verkopen en in de tussentijd maar wat gokken en onzeker rondlopen.
Dit is natuurlijk al een tijdje zo, de afgelopen periode dat het wat omhoog ging was echt niet opeens 'beter'. We zullen nog wel dalen, je moet alleen wat consistent en discipline tonen om winst te krijgen met shorten / longs qua turbo's.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65070621
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk al een tijdje zo, de afgelopen periode dat het wat omhoog ging was echt niet opeens 'beter'. We zullen nog wel dalen, je moet alleen wat consistent en discipline tonen om winst te krijgen met shorten / longs qua turbo's.
Is het verstandig om de komende week short te blijven? Ik zie vooral kwartaalcijfers op de agenda staan. Als die overeenkomen met de verwachtingen van de analisten, en de beurs weer zekerheid bieden hoe het zit, kan het weer omhoog gaan. Zeker met Obama's aanstelling in het voorruitzicht.
  donderdag 15 januari 2009 @ 14:45:31 #175
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65071133
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:33 schreef CashStock het volgende:
Zeker met Obama's aanstelling in het voorruitzicht.
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden, anders dat dat hij de begroting totaal uit de hand gaat laten lopen met onzinnige verkwistende stimuleringsplannen ?
Mijn reisverslagen
pi_65072187
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:
Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden.
Geen. Het biedt wel een nieuw elan voor de beurs.
pi_65072363
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 14:45 schreef SeLang het volgende:

[..]

Welke zekerheden denk jij dan dat Obama gaat bieden, anders dat dat hij de begroting totaal uit de hand gaat laten lopen met onzinnige verkwistende stimuleringsplannen ?
Nee, maar het kan het sentiment wel bespelen. Ik denk overigens dat de Obama-rally misschien 2 dagen duurt en dan +5% is, maar daarna misschien weer een mooi moment om short te gaan.

Ik wacht vrijdag even af en dan koop ik 50 longs als de beurs weer in mineur is.
pi_65073295
zou de duikvlucht nog komen?
pi_65073365
Ik heb een vraagje. Ik wil graag aandelen ING en en Ahold kopen. Ik heb wat geld van mijn opa gekregen om ermee te gaan beleggen (¤200,-).

Nu wil ik de aandelen gewoon vasthouden totdat ik ze zelf besluit te verkopen. Nu staat er echter bij mijn internet bankieren "dagorder" en "doorlopende order" waarbij ik bij de laatste een datum moet invoeren. Echter wil ik pas als IK het wil de aandelen weer verkopen. Moet ik dan dagorder of doorlopende order kiezen?
pi_65073693
Bij gaat er de laatste dagen minimaal 200 euro af...beter kun je het op een spaarrekening zetten!
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:50:36 #181
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65073882
Gelukkig hebben we Wall Street nog om ons weer een beetje richting te geven...
+ 12% voor de shorts. Had ik er nou maar 500 gekocht...
pi_65073967
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 15:38 schreef moby92 het volgende:
Ik heb een vraagje. Ik wil graag aandelen ING en en Ahold kopen. Ik heb wat geld van mijn opa gekregen om ermee te gaan beleggen (¤200,-).

Nu wil ik de aandelen gewoon vasthouden totdat ik ze zelf besluit te verkopen. Nu staat er echter bij mijn internet bankieren "dagorder" en "doorlopende order" waarbij ik bij de laatste een datum moet invoeren. Echter wil ik pas als IK het wil de aandelen weer verkopen. Moet ik dan dagorder of doorlopende order kiezen?
Dagorder betekent dat de order alleen voor vandaag geldt (of voor de volgende dag als je de order nabeurs invoert). Doorlopend betekent dat je order ook morgen kan worden uitgevoerd als het vandaag niet lukt. Je voert namelijk een prijs in die jij wil betalen voor die aandelen, als niemand die de aandelen bezit dat ervoor wil geven, krijg je ze natuurlijk ook niet.
Maar 200 euro is veel te weinig om mee te gaan beleggen. Je betaalt (afhankelijk van je broker) in Nederland zeker een euro of 8 per transactie - dat is dus zowel als je koopt en verkoopt. Als je dus voor 200 euro aan Ahold en ING koopt, betaal je tenminste 16 euro bij aankoop en nog eens 16 euro bij verkoop. Dan moet je al een rendement van 16% halen op je aandelen wil je quitte spelen (exclusief dividend dan).
Dat is dus alleen nuttig als je er 20 jaar in denkt te blijven zitten, maar hopelijk maak jij je over 20 jaar niet druk meer over 200 eurootjes...
  donderdag 15 januari 2009 @ 15:52:36 #183
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65073971
quote:

Net zo'n klein bedrag is het misschien verstandiger om gewoon een beleggingsfonds te kopen ipv aandelen.

Maar goed: als antwoord, als je wil dat je order vandaag na sluiting vervalt (als hij niet uitgevoerd is) moet je dagorder kiezen. Dat is wel het verstandigste.
The End Times are wild
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:10:17 #184
181478 IdealCrash
Don't believe the hype!
pi_65074742
bank of america -20%
citigroup -15%
pi_65074752
quote:

Slimme opa heb je, hij heeft je niet verteld over de transactiekosten van beleggen?
pi_65074796
S&P op 828, tamelijk oversold op korte termijn zou je denken...
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:17:16 #188
174150 slap
slappy happer
pi_65075061
Crucell... blijft mooi liggen. Is gewoon zo. Dalende indices en toch zo positief blijven, fijn.
Check de spike vlak voor 10.00 VS CRXL: http://finance.yahoo.com/(...)off;source=undefined
pi_65075113
Crucell lijkt wel aan een magneet vast te zitten
pi_65075337
Komt die goede oude tijd weer terug dat je Aegon voor 2hoog/3laag kan kopen
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:24:09 #191
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65075377
De CAC40 dik onder de 3000
Mijn reisverslagen
pi_65075434
AEX onder 240 moet toch wel kunnen
pi_65075527
dow bijna onder de 8000
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:31:32 #195
181478 IdealCrash
Don't believe the hype!
pi_65075741
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:10 schreef IdealCrash het volgende:
bank of america -20%
citigroup -15%

bank of america -25%
citigroup -25%
pi_65075981
We gaan erg hard. Ik had het eigenlijk wel verwacht eerlijk gezegd deze week, aangezien de 1ste week van january net op het einde al omlaag was gegaan, en daarbij dus negatieg gesloten op weekbasis. Dat geeft meestal een indicatie voor de hele maand january, die op zijn beurt wel een goede indicatie is voor de rest van het jaar.

Citigroup en Bank of America, die heb ik ooit nog gehad, gelukkig niet meer, is lekker knallen, bijna steil naar beneden
pi_65076153
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 16:30 schreef pberends het volgende:
Longs worden nu interessant...
Mss dat ik er morgen ook wel een paar koop, hopelijk gaat de ppt vrijdagavond weer es aan de bak.
pi_65076193
mijn shorts vorige week dinsdag
pi_65076228
Niet best dit geweld was wel te verwachten... maar dan vanaf nu zo'n beetje
  donderdag 15 januari 2009 @ 16:48:13 #200
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65076467
Holy shit we zakken echt ver weg.
---
pi_65076616
randje 8xxx weer omhoog
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:00:55 #202
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:03:02 #203
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_65077112
Whoa 8k grens, wtf
pi_65077410
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:03 schreef Tokamak het volgende:
Whoa 8k grens, wtf
Ouwe intraday low is nog 700 pnt weg
dan praten we verder
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:16:51 #205
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65077713
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:09 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Ouwe intraday low is nog 700 pnt weg
dan praten we verder
Maar kijk eens naar de CAC, die komt al dichbij de eerder bodem, er is nog maar 5% extra daling nodig!
pi_65077725
Zo, 50 longs gekocht. Niet dat ik er vertrouwen in heb .
pi_65077763
contact gehad met ppt ofzo?
pi_65077833
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:18 schreef M.Melandri het volgende:
Ik denk dat het nog wel wat lager kan, maar de korte termijn-bodem moet toch wel in zicht zin onderhand. Bij een paar procent stijging van de AEX verzilver ik ze overigens meteen weer.
  donderdag 15 januari 2009 @ 17:25:11 #209
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_65078059
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:20 schreef pberends het volgende:

[..]

Ik denk dat het nog wel wat lager kan, maar de korte termijn-bodem moet toch wel in zicht zin onderhand. Bij een paar procent stijging van de AEX verzilver ik ze overigens meteen weer.
Fail.... de eerste 'echte' stroom van Q4 results moeten nog komen.
De plotselinge uitval is nog verre van verwerkt in de koersen (daar hadden zelfs de meest pessimistische analysten niet op gerekend).
De komende 2-3 mnd is hard down.
Deze bodem is van karton...
pi_65078107
toch 60 euro weten te cashen vandaag op mn sprinters short
Nu ook shorts Dow gekocht, die zakt toch alleen maar
pi_65078553
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:26 schreef TeringHenkie het volgende:
toch 60 euro weten te cashen vandaag op mn sprinters short
Nu ook shorts Dow gekocht, die zakt toch alleen maar
Ja, totdat de koopjesjagers verschijnen. Speculeren op een verdere daling op heel korte termijn vind ik persoonlijk vrij link.
pi_65078858
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:25 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Fail.... de eerste 'echte' stroom van Q4 results moeten nog komen.
De plotselinge uitval is nog verre van verwerkt in de koersen (daar hadden zelfs de meest pessimistische analysten niet op gerekend).
De komende 2-3 mnd is hard down.
Deze bodem is van karton...
Je vergeet dat de markt vooruit probeert te kijken. Die Q4 cijfers zijn eigenlijk oud nieuws.

Maar idd, op termijn gaat de AEX zeker naar de 200, waarschijnlijk 150-180 punten. Maar ik neem persoonlijk aan dat het nog wel een paar maanden duurt.
pi_65079049
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:45 schreef pberends het volgende:

[..]

Je vergeet dat de markt vooruit probeert te kijken. Die Q4 cijfers zijn eigenlijk oud nieuws.

Maar idd, op termijn gaat de AEX zeker naar de 200, waarschijnlijk 150-180 punten. Maar ik neem persoonlijk aan dat het nog wel een paar maanden duurt.
Sorry, maar het is vooral vooruit kijken naar nog verdere onheil, Q1 2009 zal in 9 van de 10 gevallen geen vooruit gang zijn van Q4 in 2008. Wij hebben de bodem nog niet gezien. En Q4 cijfers zijn natuurlijk niet oud nieuws, het is meer een bevestiging voor de belegger die op dit moment z'n kop in het zand heeft dat hij er verder in weg zakt. We zijn er nog lang niet!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_65079259
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:50 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Sorry, maar het is vooral vooruit kijken naar nog verdere onheil, Q1 2009 zal in 9 van de 10 gevallen geen vooruit gang zijn van Q4 in 2008. Wij hebben de bodem nog niet gezien. En Q4 cijfers zijn natuurlijk niet oud nieuws, het is meer een bevestiging voor de belegger die op dit moment z'n kop in het zand heeft dat hij er verder in weg zakt. We zijn er nog lang niet!
Ah, dus jullie steken al je geld in shorts? Ik zou het er niet op wagen.

De korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit.
pi_65079698
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:56 schreef pberends het volgende:

[..]

Ah, dus jullie steken al je geld in shorts? Ik zou het er niet op wagen.

De korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit.
Ik steek atm nergens mn geld in. Te druk met andere dingen (examens volgende week), maar ik zou idd wel voor shorts gaan. En hoezo de korte termijn speculant kijkt niet naar de realiteit? Een speculant kijkt sowieso niet naar de realiteit. Maar gokt op basis van 'kleine' zekerheden op hoge winsten.

Pas als je naar lange termijn gaat kijken, ga je naar realiteit kijken en dan wordt speculeren beleggen.

En jij verwacht overigens wel dat we nog lekker omhoog gaan? Ik denk zelfs dat als je een lage hefboom short turbo pakt, hem nog lang vast kan houden met winst ook.
pi_65080688
8000 RIP
voor wat betreft daylow

nu even mee spelen
pi_65080762
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:42 schreef pberends het volgende:
Down Jones weer door de 8000 .
the plungers zijn weer van de partij,

heb je nog wat kunnen winnen vandaag berends? ik was juist short gegaan op ASML, schade is beperkt.
  donderdag 15 januari 2009 @ 18:46:17 #219
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65080831
Wanneer gaat de 741,02 eraan?
Mijn reisverslagen
pi_65081053
Ik had niet verwacht dat we zo snel op dit punt zouden aankomen! Waar gaan we heen de komende paar weken denken jullie?
pi_65081144
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:52 schreef Dave7 het volgende:
Ik had niet verwacht dat we zo snel op dit punt zouden aankomen! Waar gaan we heen de komende paar weken denken jullie?
ik denk niet daar iemand een zinnig antwoord op kan geven, als je denkt we gaan naar beneden dan gaan we omhoog en visa versa.
pi_65081601
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 18:44 schreef edwinh het volgende:

[..]

the plungers zijn weer van de partij,

heb je nog wat kunnen winnen vandaag berends? ik was juist short gegaan op ASML, schade is beperkt.
M'n enige long van gister staat zwaar in verlies . Maar goed, 1 longetje...

Ik hou m'n kruid grotendeels ook droog atm.
pi_65081602
Het valt mij wel op dat er een stuk minder paniek is dan 1,5 maand geleden.
pi_65081723
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:08 schreef Dave7 het volgende:
Het valt mij wel op dat er een stuk minder paniek is dan 1,5 maand geleden.
Mwah het begint pas weer net
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:13:59 #225
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65081816
Het waarderings plaatje per vandaag, S&P500=822.
Blauwe diamandje is vandaag.
Nog steeds niet goedkoop.

Mijn reisverslagen
pi_65082157
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
  donderdag 15 januari 2009 @ 19:29:57 #227
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65082448
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Hoe risicovol is het om een gedeelte van mijn beleggingen in dollargenoteerde fondsen te doen? En hoe groot mag dat gedeelte maximaal zijn in % van de totale portefeuille?
Dat hangt helemaal van jezelf af.
Hou er rekening mee dat euro fondsen ook $ exposure hebben, en $ fondsen hebben ook ¤ exposure. Door de globalisering wordt het thuisland van bedrijven steeds minder belangrijk. De grote internationals hebben van nature al een grote internationale spreiding.
Mijn reisverslagen
pi_65082983
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat hangt helemaal van jezelf af.
Hou er rekening mee dat euro fondsen ook $ exposure hebben, en $ fondsen hebben ook ¤ exposure. Door de globalisering wordt het thuisland van bedrijven steeds minder belangrijk. De grote internationals hebben van nature al een grote internationale spreiding.
Het liefst zou ik voor het grootste deel in Amerikaanse aandelen zitten, omdat ik daar het meeste rendement van verwacht. Maar wat als vanaf 2009 de dollar ineens compleet wegzakt, dan weet ik niet of het een verstandige zet is... Meest slechte scenario zou zijn als de beleggingen niet stijgen en de dollar wel zakt.

Hoeveel zou jij maximaal in dollars beleggen van een portefeuille Selang?
pi_65083661
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:13 schreef SeLang het volgende:
Het waarderings plaatje per vandaag, S&P500=822.
Blauwe diamandje is vandaag.
Nog steeds niet goedkoop.

[ afbeelding ]
Heel interessant inderdaad.

Ik zou zelf ook nooit zeggen dat Amerikaanse aandelen nu goedkoop zouden zijn. Die zijn eerder normaal gewaardeerd atm.

Maar als je geld print als een gek heeft de aandelenmarkt niet zoveel aan de boodschap van de KW-verhouding.
pi_65083727
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 17:18 schreef M.Melandri het volgende:
pi_65083772
PPt heeft het verlies weer bijna goede gemaakt
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:05:31 #232
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65083854
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:42 schreef Dave7 het volgende:
Hoeveel zou jij maximaal in dollars beleggen van een portefeuille Selang?
Ik heb op mijn kooplijst vrijwel uitsluitend Europese fondsen staan. Maar dat zijn bijna allemaal internationals met een aanzienlijke exposure buiten Europa. Ik schat de totale exposure naar de USA op 25% (heel ruw geschat).

Wat een goede verdeling is hangt van je doel af. Als je een bepaalde visie hebt op de $ of op de USA dan kun je je posities zo kiezen. Zelf ga ik er vanuit dat mijn uitgaven in de toekomst vooral in ¤ zullen zijn, dus streef ik naar een inkomen in ¤. Valutakoersen zijn niet te voorspellen, dus teveel exposure naar andere currencies voegt wat mij betreft alleen maar extra onvoorspelbaarheid toe. Aan de andere kant wil ik wel wat geografische spreiding hebben en ook wat exposure naar groeiregios. Maar internationaal opererende bedrijven doen dat uit zichzelf al. Zij zullen daar investeren waar er geld valt te verdienen. Van de aandelen op mijn lijst heb ik gekeken waar zij hun winst vandaan halen en heb geconcludeerd dat ik al met al een heel behoorlijke geografische spreidiong heb, zelfs met bijna alleen euro fondsen.
Mijn reisverslagen
pi_65083900
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 19:22 schreef Dave7 het volgende:
Op korte termijn en voor dit jaar zie ik niet veel risico in de dollar, maar op lange termijn blijft de dollar dramatisch als munteenheid. Zeker niet voor de longterm in dollargenoteerde fondsen zitten.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:08:44 #234
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65083967
Het PPT heeft het feestje alweer verpest
Maar ik heb liever dat ze hun kapitaal bewaren voor als ik op vakantie ben.
Mijn reisverslagen
pi_65084171
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:08 schreef SeLang het volgende:
Het PPT heeft het feestje alweer verpest
Maar ik heb liever dat ze hun kapitaal bewaren voor als ik op vakantie ben.
Wat wil je dat er gebeurd op je vakantie dan? Een crash zodat je daarna kan instappen?
pi_65084238
Ah daar zijn ze weer es, kijken of ze alle 3 groen kunnen krijgen.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:18:27 #237
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65084337
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:13 schreef pberends het volgende:

[..]

Wat wil je dat er gebeurd op je vakantie dan? Een crash zodat je daarna kan instappen?
Een beetje zijwaards bewegen of omhoog.
Alles is goed, zolang er maar geen bodem wordt gezet als ik in de rimboe ben zonder internet access.

Dat wordt nog lastig trouwens, want mijn voornemen voor 2009 is om 50% van de tijd op vakantie te zijn.

Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
Mijn reisverslagen
pi_65084423
Barclays ook bijna richting zijn tweede lowpiek. Het wordt wel erg aantrekkelijk om financials te kopen, maar toch vertrouw ik het sentiment niet!
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_65084452
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Alles is goed, zolang er maar geen bodem wordt gezet als ik in de rimboe ben zonder internet access.

Dat wordt nog lastig trouwens, want mijn voornemen voor 2009 is om 50% van de tijd op vakantie te zijn.

Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
Gefeliciteerd met je pensioen!
Greece
pi_65084479
Financials kunnen nog makkelijk lager
pi_65084498
olie btw op 5 years low 34,66 USD
-2,79 USD
-7,45 %
pi_65084524
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef M.Melandri het volgende:
Financials kunnen nog makkelijk lager
Waarschijnlijk wel als we het dieptepunt raken. Maar een beetje winst pakken tijdens oplevende beurzen mag ook wel!
Greece
pi_65084587
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:23 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wel als we het dieptepunt raken. Maar een beetje winst pakken tijdens oplevende beurzen mag ook wel!
tja, ik heb nog een lading sprinters staan long > -52,35%
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:24:36 #244
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65084588
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef edwinh het volgende:
olie btw op all time low 34,66 USD
-2,79 USD
-7,45 %
Dat is geen alltime low hoor (maar wel een low ).
Ik herinner me nog $10, nog maar een jaar of 10 geleden.
Mijn reisverslagen
pi_65084631
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik herinner me nog $10, een jaar of 10 geleden.
nee sry ik las verkeerd het stukje text inmiddels had ik het al naar 5 jaars low gezet :p en dat is ook LOW IDD
pi_65084711
http://finance.google.com/finance?client=ob&q=INDEXDJX:DJI

en nog maar een lading steun aankopen :S wanneer gaat het eens echt crashen daar
pi_65084894
ze hebben er hard voor moeten werken maar het resultaat mag er zijn; alle 3 groen
pi_65084936
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:18 schreef SeLang het volgende:

[..]

Januari - thuis
Februari - weg
Maart - thuis
April - weg
etc
.
pi_65084945
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:31 schreef M.Melandri het volgende:
ze hebben er hard voor moeten werken maar het resultaat mag er zijn; alle 3 groen
PPT heeft m'n sms-je ontvangen.
pi_65084980
PPT BUBBEL in de maak.
pi_65084989
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:20 schreef Mendeljev het volgende:
Barclays ook bijna richting zijn tweede lowpiek. Het wordt wel erg aantrekkelijk om financials te kopen, maar toch vertrouw ik het sentiment niet!
"Financials can easily double before they go to zero"

Zelfs als je denkt dat financials goedkoop zijn, waarom stap je dan niet in fondsen waar tenminste nog een toekomst inzit? industrials zijn veel harder afgestraft, dat lijkt me ook een zinnigere investering dan financials, waarvan je nog helemaal niet weet wat er op de balans staat.
pi_65085037
berends weer met voorkennis!
pi_65085054
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:24 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik herinner me nog $10, nog maar een jaar of 10 geleden.
Worden er dan nog futures verhandeld? Het lijkt me knap lastig om dan nog onder je minimale margin call te komen
Greece
pi_65085104
Ik denk dat het uitkijken is met financials met name ING, die krijgt denk ik nog heel wat voor de kiezen met de aankomende Prime Alt A en Options Arms hypotheken.
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:39:08 #255
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65085164
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:36 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Worden er dan nog futures verhandeld? Het lijkt me knap lastig om dan nog onder je minimale margin call te komen
Als de nominale waarde lager is dan kopen speculanten natuurlijk gewoon meer contracten. En de margeverplichting is gerelateerd aan de nominale waarde en de volatiliteit, dus dat wordt allemaal netjes aangepast.
Mijn reisverslagen
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:42:34 #256
174150 slap
slappy happer
pi_65085269
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 20:35 schreef M.Melandri het volgende:
berends weer met voorkennis!
  donderdag 15 januari 2009 @ 20:46:10 #257
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_65085379
Denken jullie dat deze daling nog lang zal doorzetten?
---
pi_65085855
M'n shorts DJ wat doe je?
Ach er is gauw genoeg toch wel weer nieuws waardoor de boel door het putje gaat
pi_65086023
Krijgt de ppt al hoogtevrees ?
pi_65086476
quote:
Democraten willen $825 miljard in economie VS steken
15-01-2009 21:09:00
AMSTERDAM (Dow Jones)--Democraten in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden willen de economie stimuleren met $825 miljard aan overheidsuitgaven en belastingverlagingen. Het groter dan verwachte stimuleringspakket, dat de steun heeft van aantredend president Barack Obama, zal naar verwachting op kritiek van de Republikeinen stuiten.

Het plan voorziet in $550 miljard aan investeringen door de federale overheid en $275 miljard aan lastenverlichting. De cijfers zijn nog aan discussie onderhevig.

De Democraten willen onder meer $90 miljard steken in snelwegen, vaarwegen en andere publieke werken, om meer werkgelegenheid te creeren. Ook investeringen in schone energie en energiebesparing staan hoog op de agenda.

Verder wordt $102 miljard uitgetrokken om werknemers aan een nieuwe baan te helpen en om ziektenkostenregelingen te handhaven.

De opstellers van het plan stellen dat er in de afgelopen vier maanden 2 miljoen banen verloren zijn gegaan, en dat er in het komende jaar er naar verwachting nog eens 3 tot 5 miljoen banen verdwijnen door de huidige economische crisis, die de grootste is sinds de jaren dertig van de vorige eeuw.

Zelfs als het plan wordt aangenomen, zal de werkloosheid in de VS dit jaar tot 8-9% stijgen, stellen de Democraten, terwijl zonder het plan een stijging tot 12% mogelijk is.

Het plan zal volgens de parlementariers leiden tot een jarenlang groot begrotingstekort, maar zonder het plan zullen die tekorten nog veel groter zijn en wordt bovendien economische chaos geriskeerd.

De Democratische meerderheid in het Huis van Afgevaardigden zal volgende week gaan werken aan het voorstel, dat zij medio februari door het Congres willen loodsen.

Woensdag stelden Republikeinen in het Huis van Afgevaardigden een eigen stimuleringspakket voor, dat vooral gericht is op belastingverlagingen en niet voorziet in de extra overheidsuitgaven waar Obama en de Democraten voorstander van zijn
pi_65086711
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

"maar zonder het plan zullen die tekorten nog veel groter zijn"

Ah, goed argument. Waarom investeren ze dan niet gelijk 4.000 miljard?
pi_65086768
hoe hoog wordt daarmee de staat schuld van amerika?
pi_65086787
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:18 schreef pberends het volgende:

[..]

"maar zonder het plan zullen die tekorten nog veel groter zijn"

Ah, goed argument. Waarom investeren ze dan niet gelijk 4.000 miljard?
dat kunnen de persen niet aan
pi_65086884
http://www.brillig.com/debt_clock/

Maar ik heb mezelf nooit echt zorgen gemaakt om het overheidstekort. Het handelstekort vind ik veel belangrijker. Daarin kun je ook zien of dat overheidstekort intern of extern gefinancierd wordt.
pi_65087291
dow jones en S&P
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:34:56 #268
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65087425
Dikke plussen voor NL-se fondsen in NY.
The End Times are wild
pi_65087571
plussen nemen nu wel snel af... dax future nog maar +1%
  donderdag 15 januari 2009 @ 21:43:07 #270
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65087767
Nee joh! Kijk hier maar eens. Een steile lijn omhoog!

The End Times are wild
pi_65087941
ArcelorMittal
pi_65088264
quote:
Op donderdag 15 januari 2009 21:43 schreef LXIV het volgende:
Nee joh! Kijk hier maar eens. Een steile lijn omhoog!

Die koersen lopen achter
pi_65088294
trekt toch alweer bij..
pi_65088608
Dow 8,212.25 +12.11 (0.15%)
S&P 500 843.77 +1.15 (0.14%)
Nasdaq 1,511.84 +22.20 (1.49%)
pi_65088653
Zat er wel in natuurlijk, we zijn aardig oversold op korte termijn. Waar het nu naar toe gaat heb ik nog geen idee. Maar Obama kan nog steeds voor een paar positieve dagen zorgen.
pi_65089643
quote:
Wall Street: Dow besluit hobbelige sessie nipt positief
15-01-2009 22:21:50

Brussel (tijd) - De beurzen in New York zijn donderdag met winst gesloten, terwijl ze met duidelijke verliescijfers van start waren gegaan. Halverwege de sessie keerde het tij, toen er na de karrenvracht slecht nieuws ook goed nieuws was over Bank of America en Citigroup. Retailers en luchtvaartaandelen profiteerden van een daling van de olieprijs.

De Dow Jones sloot 0,15 procent hoger op 8.212,49 punten na tussentijds even onder de 8.000 punten te zijn gezakt. De S&P500 eindigde 0,1 procent in de plus op 843,74 punten. De Nasdaq deed beter met een winst van 1,5 procent tot 1.511,84 punten.

Het was een wispelturige sessie in New York. De indices openden diep in het rood, vooral onder invloed van enkele grote financials. Beleggers maakten zich grote zorgen dat de Amerikaanse overheid opnieuw een fors bedrag zou moeten pompen in Bank of America. The Wall Street Journal schreef vanmorgen dat de bankgroep op het punt stond Amerikaanse staatssteun te ontvangen. Bank of America zou daar al in december om hebben gevraagd. De instelling was in geldnood gekomen door de overname van de zakenbank Merrill Lynch in september. Berichten dat het benodigde steunbedrag ‘slechts’ 15 miljard dollar zou bedragen, bedaarden de gemoederen. Het koersverlies kromp weliswaar, maar Bank of America sloot toch nog 18,4 procent lager op 8,32 dollar.

Ook over Citigroup was er grote bezorgdheid. Er zijn meer en meer aanwijzingen dat de bankgroep voor een zware afslanking staat. Dinsdag stemde Citigroup in met de verkoop van een controlebelang in haar effectenmakelaarsdochter Smith Barney aan Morgan Stanley. Geruchten dat Citigroup zou worden genationaliseerd, werden donderdag door instelling zelf echter ontkend. Hierdoor herstelde het aandeel tijdelijk wat. Citigroup sloot niettemin 15,45 procent lager op 3,83 dollar. Vrijdag maakt de groep haar kwartaalcijfers bekend evenals een strategisch plan.

JPMorgan hield aanvankelijk stand, maar eindigde toch ook in het rood. De bank presteerde beter dan verwacht in het vierde kwartaal, dankzij een boekhoudkundige meerwaarde. JPMorgan sloot 6,1 procent lager op 24,34 dollar.

De olieprijs viel in New York fors terug, op een bepaald ogenblik zelfs met 10 procent. De OPEC verwacht dat de consumptie van haar olie dit jaar met 4,2 procent zal dalen. Consumentgerichte aandelen stegen op dit nieuws. Home Depot won 4,1 procent en Delta Air Lines 6,6 procent.

Computergigant Apple zakte 2,3 procent weg tot 83,38 dollar. Woensdag nabeurs maakte de maker van de iPod en de iPhone bekend dat ceo Steve Jobs tot eind juni met ziekteverlof gaat.
pi_65091027
quote:
Kwartaalwinst Intel gedecimeerd
15-01-2009 22:52:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--Intel heeft over het vierde kwartaal nog nipt winst geboekt, terwijl de omzet met meer dan een vijfde inzakte. Dat maakt de chipfabrikant donderdag nabeurs bekend.

De nettowinst daalde naar $234 miljoen, of $0,04 per aandeel, tegen $2,27 miljard of $0,38 per aandeel in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde met 23% tot $8,2 miljard, van $10,7 miljard een jaar eerder.

De cijfers zijn zoals de markt verwachtte. Analisten geraadpleegd door Thomson Reuters kwamen vooraf gemiddeld op precies dezelfde cijfers uit.
Valt mee, niet eens een verlies.
pi_65091048
quote:
AEX-fondsen op Wall Street, slot
15-01-2009 22:28:00

AMSTERDAM (Dow Jones)--De AEX-fondsen met een notering in de VS staan na het slot van Wall Street alle 7 op winst in vergelijking met hun slotkoers op de AEX. Omgerekend boekt de AEX op Wall Street een winst van 3,56 punten (1,46%).

De fondsen op een rij, met achter hun naam de koers op Wall Street (omgerekend in euro's) en het verschil tussen de koers in New York en de slotkoers in Amsterdam (in percentage):

Aegon 4,104 (+3,02); Arcelor mittal 17,63 (+3,58); ASML 12,57 (+1,53); ING 6,909 (+2,83); Kon. Olie 18,98 (+2,15); Philips 13,52 (+2,11); Unilever 17,92 (+1,59)
pi_65091448
Stop maar met posten van foutieve informatie van Binck die gasten gaan om 21.55 naar huis geloof ik
pi_65097120
ik ben benieuwd vandaag, van mij mag het 2 kanten op ik heb zowel short als long
pi_65097612
AEX lijkt 2% hoger te openen, Amerikaanse futures ook in de plus.
pi_65097801
Gut. Ben er vandaag toch niet.
Vermaakt u allen.
pi_65097951
ik gok voor vandaag op groen +1,25
pi_65098813
Stabiele plus vooralsnog, zelfs even de 250 aangeraakt. M'n 50 sprinters een rendement van 45% . Heb maar even een stoploss ingevoerd op +1% AEX zodat ik sowieso een kleine winst heb, ik denk echter dat het nog wel hoger kan.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:38:28 #285
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65098869
Ik heb net 100 shorts aangeschaft. Wel zo slim geweest om SS255 in plaats van SSS250 te nemen en inderdaad schoot de AEX toen nipt door de 250

Maar... Binck loopt te klooien en heeft wel transactiekosten in rekening gebracht! Aangezien ik twee keer 50 stuks heb gekocht, is dat al 20 euro. Hebben andere mensen hier ook mee te maken?
Ik heb ze al gemaild, dus we zullen zien.

Het is één van de vandaag geïntroduceerde sprinters, misschien ligt het daaraan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Lemans24 op 16-01-2009 09:44:09 ]
pi_65099036
denk dat we zo door de +3 gaan knallen!
pi_65099125
wellicht nog een beetje geluk met het obama effect tot woensdag een leuke plus op de longs?
  vrijdag 16 januari 2009 @ 09:54:51 #288
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65099378
Nee joh, we zitten weer op een onhoudbare top en knallen zo terug naar 246. Dan verkoop ik alweer.

Overigens worden nu alweer geen transactiekosten in rekening gebracht, het was dus maar heel tijdelijk.
Telefonisch is alles inmiddels hersteld.

[ Bericht 14% gewijzigd door Lemans24 op 16-01-2009 10:03:10 ]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 10:48:52 #289
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65101249
De Euro wordt vandaag rap duurder, dat kan weleens een rem op de stijgingen in Europa gaan gooien. Anders stonden we al boven de +4% nu.
pi_65102434
zit erg in dubio....longs gaan aanhouden tot na Obama of weg doen vandaag? lastig lastig...denk dat niemand hier echt iets zinnigs over kan zeggen maar het zijn lastige keuzes
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:29:47 #291
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65102678
Mijn reisverslagen
  vrijdag 16 januari 2009 @ 11:30:22 #292
78918 SeLang
Black swans matter
pi_65102703
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 11:23 schreef lammegiraf het volgende:
zit erg in dubio....longs gaan aanhouden tot na Obama of weg doen vandaag? lastig lastig...denk dat niemand hier echt iets zinnigs over kan zeggen maar het zijn lastige keuzes
Bij twijfel geen positie.
Simpel.
Mijn reisverslagen
pi_65103583
op naar 4%
pi_65103725
De grafiek ziet er redelijk stabiel stijgende uit, maar ik ben benieuwd wat er op stapel staat vandaag.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:01:32 #295
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65103907
Wanneer de AEX opent op +3% en dan maar licht verder stijgt, resulteerde dat de laatste tijd vaak in het instorten later op de dag.
Soms lijdt het natuurlijk juist tot de wonderbaarlijke +10% dagen, maar daar lijkt het sentiment me nu te negatief voor.

En spontaan twee punten eraf.

Vreemd trouwens dat ING en Aegon tot nu toe meestijgen met de AEX, terwijl de financials op WS juist zwaar de min in gingen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lemans24 op 16-01-2009 12:09:53 ]
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:14:05 #296
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65104341
quote:
Handelstekort eurozone twee keer zo groot als verwacht
16-01-2009 11:46:17

(Dow Jones) - Het tekort op de handelsbalans van de eurozone is in november 2008 veel groter dan verwacht. Het tekort is uitgekomen op EUR7 miljard, tegen een overschot van 2,3 miljard euro dezelfde maand vorig jaar. Dat blijkt vrijdag uit cijfers van Eurostat, het Europees bureau voor de statistiek.

Door Dow Jones geraadpleegde economen voorzagen een tekort van 3,5 miljard euro.

Eurostat heeft verder de handelsbalans over oktober 2008 herzien naar een overschot van 0,5 miljard euro.
pi_65104480
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 09:38 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb net 100 shorts aangeschaft. Wel zo slim geweest om SS255 in plaats van SSS250 te nemen en inderdaad schoot de AEX toen nipt door de 250

Maar... Binck loopt te klooien en heeft wel transactiekosten in rekening gebracht! Aangezien ik twee keer 50 stuks heb gekocht, is dat al 20 euro. Hebben andere mensen hier ook mee te maken?
Ik heb ze al gemaild, dus we zullen zien.

Het is één van de vandaag geïntroduceerde sprinters, misschien ligt het daaraan.

Beetje kortzichtig van je om voor Obama's aanstelling shorts te kopen. Das veel te vroeg. Je kan beter short gaan na de mogelijke Obama-rally. Maandag staat er sowieso weinig nieuws op de agenda, dus weinig reden voor de beurs om dan omlaag te gaan. Dinsdag kan wel spannender worden.
pi_65104494
Nog even een vraagje voor de mensen die met Binck beleggen: Deze week zou er een kwartaalverekening plaatsvinden van het 4e kwartaal van 2008. Ik heb echter nog steeds geen rente erbij zien worden geschreven of eraf worden geschreven omdat ik tijdelijk een effectenkrediet had.
Is er bij jullie wat wel wat vanaf of bijgeschreven hiervoor?
pi_65104609
http://www.rtl.nl/compone(...)willem.avi_plain.xml
beursupdate Willem Middelkoop 09:00 Komende jaren blijft financiële sector in de hoek

Helemaal mee eens. Middelkoop zegt dat als mensen winst willen maken met financiële waarden, dat ze zeer bedrogen uitkomen.
  vrijdag 16 januari 2009 @ 12:22:06 #300
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_65104624
quote:
Op vrijdag 16 januari 2009 12:18 schreef pberends het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig van je om voor Obama's aanstelling shorts te kopen. Das veel te vroeg. Je kan beter short gaan na de mogelijke Obama-rally. Maandag staat er sowieso weinig nieuws op de agenda, dus weinig reden voor de beurs om dan omlaag te gaan. Dinsdag kan wel spannender worden.
Maandag is Wall Street zelfs gesloten.
En de shorts zijn puur voor de korte termijn, ze gaan eruit voordat WS opent. Waarschijnlijk met geen of weinig winst, dus inderdaad te vroeg. Maar ach Ik heb een AEX van 249 nodig, moet toch kunnen om 14:00.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')