quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:05 schreef huuphuup het volgende:
Hullo! Ik kom ff binnenvallenecho was goed! Idd een sleutelhanger zoals dakota zegt. Hartje klopt. Ben 1 dag verder dan gedacht. Yay!
Ik heb nu kraamzorg (moederzorg) voor 3 uur per dag en ik ben het na anderhalf uur alweer een beetje zat.. Maar dat komt vast omdat Mila nog niet thuis isquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:10 schreef miss_sly het volgende:
over de kraamzorg: je kunt kiezen tussen 8 uur, 5 uur of 3 uur per dag. Schaap heeft het idee dat 3 uur voldoende is, maar ik denk dat dat wat weinig is. hoe hebben jullie dat ervaren bij je eerste kind?
Is ze bezig?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zal dit het deel worden dan waarin ik kan vermelden dat me vriendin bevallen is....nog ff wachten
Nee, nog niet bezigquote:
Hier ook studie + concentratieproblemen, maar het gaat langzaamaan wat beter, gelukkig. Sterkte met leren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Zijn er meer meiden hier die nog studeren? Ik ben nu bezig met het leren voor mijn laatste tentamens maar ik kan me gewoon echt niet concentreren terwijl ik normaal toch altijd me er gewoon goed op kon richten. Kan dat met de zwangerschap te maken hebben dat je niet zo geconcentreerd kan zijn?
kun je de pagina messages.fok.nl niet bezoeken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:28 schreef mefke79 het volgende:
weet iemand hoe je je pmbox checkt op een mobiel? Ik kan em niet vinden
enne hee hee, niet voorkruipen hè? Wij zijn eerst...quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee, nog niet bezigmaar de 21e uitgerekend dus het zo zo maar kunnen
whehehe en weet niet hoe snel deze topics gaan
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
enne hee hee, niet voorkruipen hè? Wij zijn eerst...
heel goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]we zullen op onze beurt wachten
ja daaagquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:28 schreef innepin het volgende:
Mooie echo Huup! Ben benieuwd of er toch niet stiekem een tweede verstopt zit
Mijn vriendin heeft vanmiddag ook een eerste echo gehad. Ze krijgt ook zomaar een tweeling. Ze belde me net helemaal overrompeld opquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:46 schreef marlieske het volgende:
Huup van harte met de goede echo, ach en de kans om via de normale weg een tweeling te krijgen is vrij klein
Oh dan zou het zomaar nog 5 topics kunnen durenquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee, nog niet bezigmaar de 21e uitgerekend dus het zo zo maar kunnen
whehehe en weet niet hoe snel deze topics gaan
Het kan natuurlijk altijd maar je hoort het vrij weinig (of het moet in de genen zitten zeg maar) maar ik zou er ook niet zo om staan te springen je hebt meer kans op complicaties en bent meteen een medisch geval.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:49 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft vanmiddag ook een eerste echo gehad. Ze krijgt ook zomaar een tweeling. Ze belde me net helemaal overrompeld op:" Dat kan toch alleen als je hulp krijgt met zwanger worden?" Maar ze is wel super blij. Het waren er eerst ook nog 3 maar 1 was ten opzichte van de andere 2 veel kleiner en hartje klopte ook niet meer. Dus was waarschijnlijk met 9 weken gestopt met groeien
Het is toch juist fijn dat ze je extra in de gaten houden? Vind ik wel tenminste! Het is idd wel zo dat veel mensen reageren in de trant van: oh jee! Pff, heftig!! etc.. en dat maakt het er niet leuker op! Ik probeer gewoon te genieten van mijn zwangerschap en ik vind het helemaal geweldig dat er TWEE kindjes in mijn buik zitten....quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef marlieske het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk altijd maar je hoort het vrij weinig (of het moet in de genen zitten zeg maar) maar ik zou er ook niet zo om staan te springen je hebt meer kans op complicaties en bent meteen een medisch geval.
[/sub]
Precies, daarom vragen ze dat toch ook bij de verloskundige? Zou weinig nut hebben als het níet erfelijk wasquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:25 schreef mikoxx het volgende:
Een tweeling kan erfelijk zijn, zo ook in mijn geval. Het is dan meestal wel 2-eeig. Komen tweelingen in jullie familie voor MeNicole?
1-eiig is ook niet erfelijk, heb ik geleerd tijdens mijn zus d'r zwangerschapquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:25 schreef mikoxx het volgende:
Een tweeling kan erfelijk zijn, zo ook in mijn geval. Het is dan meestal wel 2-eeig. Komen tweelingen in jullie familie voor MeNicole?
De dochter van vriendlief en je schoonzusje dragen niet bij aan jouw kans om een tweeling te krijgenquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Precies, daarom vragen ze dat toch ook bij de verloskundige? Zou weinig nut hebben als het níet erfelijk wasin mijn geval heb ik een broer die ook tot 24wk zwangerschap één van een tweeling was, net als de dochter van vriendlief, en schoonzusje heeft een tweeling
![]()
Ahaaa, weer wat geleerd, dankje!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:53 schreef owlet het volgende:
[..]
De dochter van vriendlief en je schoonzusje dragen niet bij aan jouw kans om een tweeling te krijgen![]()
Een twee-eiïge tweeling wordt veroorzaakt door een dubbele eisprong bij jou, je vriend heeft daar geen invloed op. De gave om twee eitjes tegelijk te laten springen is erfelijk dus in die zin kan je wel een verhoogde kans hebben als je moeder twee-eiïge tweelingen kan maken. Met de dochter van vriendlief en je schoonzusje deel je echter geen bloedband dus die zijn niet van invloed
* owlet hield beide keren haar hart vast door de behoorlijk verhoogde kans dankzij een moeder die een twee-eiïge tweeling heeft gehad en een vader die er een is (en dus de genen wel aan zijn dochters door heeft gegeven waarschijnlijk). Ach, misschien bij een derde zwangerschap![]()
Dat is ook kei gaaf en geweldigquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:28 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Het is toch juist fijn dat ze je extra in de gaten houden? Vind ik wel tenminste! Het is idd wel zo dat veel mensen reageren in de trant van: oh jee! Pff, heftig!! etc.. en dat maakt het er niet leuker op! Ik probeer gewoon te genieten van mijn zwangerschap en ik vind het helemaal geweldig dat er TWEE kindjes in mijn buik zitten....
Je bloedgroep zal niet veranderd zijn hoor, en het ligt eraan wat voor bloedgroep had Mikael?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik zit nu net pasde papieren van de vlos door te lezen en nu zie ik dat er met bloedprikken rhesus negatief uitgekomen is. Maar ik heb bij Mikael daar toch een spuit toen voor gehad? Dna kan dat nu toch niet weer negatief zijn? Zo'n spuit is toch voor een daarna komende zwangerschap of snap ik dat niet goed? En ik zie ook rubella positief staan! Heeft dat met de rode hond te maken dat ik die al gehad heb?
misschien heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik zit nu net pasde papieren van de vlos door te lezen en nu zie ik dat er met bloedprikken rhesus negatief uitgekomen is. Maar ik heb bij Mikael daar toch een spuit toen voor gehad? Dna kan dat nu toch niet weer negatief zijn? Zo'n spuit is toch voor een daarna komende zwangerschap of snap ik dat niet goed? En ik zie ook rubella positief staan! Heeft dat met de rode hond te maken dat ik die al gehad heb?
Oh Huup ik moet wel mijn pillen tegen hooikoorts laten staan maar iets anders helpt er niet tegen. Hier heb ik gewoon dikke pech. Ha zei dat ik dan maar in een ander jaargetij zwanger moest worden![]()
Nu kan het heel goed zijn maar pin je er aub niet op vast, dat doormiddel van de hormonen je er nu wel eens of heel veel minder of juist helemaal niks geen last van hebt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
ohja trouwens, nog even een vraagje, ik mag mijn medicijnen tegen mn allergie niet meer gebruiken. Nou had ik daar wel rekening mee gehouden maar ik had gehoopt dat ik ze bij een aanval toch wel mocht gebruiken. Maar helemaal niet dus. VK zei wel dat ik misschien iets homeopathisch kon proberen maar ze had er geen ervaring mee dus kon me geen advies geven over wat werkte.
Iemand enige ervaring met een homeopathisch middel tegen huismijtallergie? Ik heb het meeste last van verstopte neus en erge eczeem (die godzijdank niet jeukt...) en bij een aanval ook van die dikke opgezette ogen. Normaal gesproken slik ik dagelijks aerius anti-histamine en gebruik ik (ook dagelijks) fluctosamine neusspray.
Die had ik al gevonden maar word er niet veel wijs uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien heb je hier wat aan?
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=290
Die is maar tot 3 uur bereikbaar voor niet noodgevallen. Dacht misschien dat iemand het hier weetquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef _Bar_ het volgende:
@ menicole waarom bel je niet gewoon even de vlos of de ha die kunnen er zoiezo meer over vertellen dan wij
de informatie heb ik gekregen van de vlos.
je door de huisarts even naar een allergoloog of longarts of dermatoloog laten verwijzen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
ohja trouwens, nog even een vraagje, ik mag mijn medicijnen tegen mn allergie niet meer gebruiken. Nou had ik daar wel rekening mee gehouden maar ik had gehoopt dat ik ze bij een aanval toch wel mocht gebruiken. Maar helemaal niet dus. VK zei wel dat ik misschien iets homeopathisch kon proberen maar ze had er geen ervaring mee dus kon me geen advies geven over wat werkte.
Iemand enige ervaring met een homeopathisch middel tegen huismijtallergie? Ik heb het meeste last van verstopte neus en erge eczeem (die godzijdank niet jeukt...) en bij een aanval ook van die dikke opgezette ogen. Normaal gesproken slik ik dagelijks aerius anti-histamine en gebruik ik (ook dagelijks) fluctosamine neusspray.
oh hey okay, dat is goed om te horen. De eczeem jeukt gelukkig niet maar het is wel vervelend dat het er zit. Ik ga denk ik morgen even bellen voor een afspraak! (mag maar tot 10 uur bellen ofzo daar en ze zijn altijd in gesprekquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:35 schreef p_iglet het volgende:
[..]
je door de huisarts even naar een allergoloog of longarts of dermatoloog laten verwijzen.
ik heb gedurende mijn zwangerschap corticosteroidcreme en tavegil gebruikt.
Tavegil bleek later niet te mogen bij borstvoeding, dus nu xyzal of loratadine.
Er kunnen wel degelijk dingen, het is alleen even zoeken welke.
Huuphuup, ik gebruik in overleg met de gynaecoloog wel gewoon medicijnen en mag dat ook blijven doen als ik zwanger ben. Allerfree mag je gewoon gebruiken, daarnaast gebruik ik gewoon m'n inhaler. En dat is al aan de voorzichtige kant. De gynaecoloog heeft voor me gebeld met het RIVM en daar is dit uitgekomen. Ik gebruikte altijd Xyzal maar dat mocht niet. Al is het motto natuurlijk altijd, als het niet per se hoeft liever niet... maar tegenwoordig vindt men dat de risico's van die medicijnen niet opwegen tegen de gezondheidsvoordelen voor de moeder, zeker bij benauwdheidsklachten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
Xyzal mag ik juist níet tijdens de zwangerschap...!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:35 schreef p_iglet het volgende:
Tavegil bleek later niet te mogen bij borstvoeding, dus nu xyzal of loratadine.
Het gaat vandaag wel wat beter, vanmiddag wel weer even in bed gelegen en geslapen. Net even gedoucht en nu weer "fris en fruitig" voor zover mogelijk beneden. De baby zit behoorlijk in mn bekken/onderste te drukken....niet fijn.quote:
Het is inderdaad nieuw dat je bij een nieuwe zwangerschap weer een prik moet halen rond de 30 weken, heb ik ook gehad. En het is ook weer zo dat meteen na de bevalling navelstrengbloed naar het lab gebracht moet worden gebracht om te kijken wat de bloedgroep van de baby is, is die positief, krijg ik weer binnen 48 uur een prik. De anti-D die je hebt gekregen tijdens de zwangerschaps van Mikael verandert je bloedgroep niet, het zorgt er alleen voor dat je bloed geen antistoffen gaat maken tegen rhesus positief bloed.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef MeNicole het volgende:
Oh Huup ik moet wel mijn pillen tegen hooikoorts laten staan maar iets anders helpt er niet tegen. Hier heb ik gewoon dikke pech. Ha zei dat ik dan maar in een ander jaargetij zwanger moest worden![]()
Hm, Nee, aan mijn moeders kant zit niks..quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:31 schreef mikoxx het volgende:
Erfelijkheid met tweelingen ligt in de vrouwelijke lijn, dus van jouw moeder op jou of van jouw oma of jou of je moeder (en dus niet van je schoonmoeder). Hoe groot de kans voor jullie is omdat je Clomid gebruikt weet ik niet, kan je dat niet navragen??
Leuk!quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:35 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat 2-eiig ook eerder voorkomen bij mensen die stoppen met de pil.
Ik heb niet echt veel 2-lingen in de familie, wel ergens, maar niet noemenswaardig..
Maar ja....1 iemand moet de trend zetten !
op zich heb je met clomid ook een iets grotere kans, omdat de kans dat er niet 1 maar 2 eitjes (of meer nog!) rijpen altijd aanwezig is. Ze kunnen nu eenmaal niet exact zo stimuleren dat er maar eentje groeit. Bij ons en ook bij mijn vriendinnetje wilden ze tot 3 follikels gaan met de iui, meer werd de poging gestaakt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hm, Nee, aan mijn moeders kant zit niks..
En hoe het met de Clomid zit zal ik idd wel navragen.
Zitten er aan jou moeders kant tweelingen? Of ben je zo de enige?
Lijkt me zo gaaf, een tweeling!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:11 schreef Quinny het volgende:
Mogen Sjotime en Quinny op het lijstje erbij op 12 aug. ?
quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hm, Nee, aan mijn moeders kant zit niks..
En hoe het met de Clomid zit zal ik idd wel navragen.
Zitten er aan jou moeders kant tweelingen? Of ben je zo de enige?
Lijkt me zo gaaf, een tweeling!
quote:
het hoesten helpt bij mij ook niet echtquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:26 schreef Jelief het volgende:
Was het maar waar dames! Die kuch was naar aanleiding van het bankje waar Mous opmerkte dat ik niet te hard moest hoesten anders zou onsje tussen mijn knieën hangen. Ik hoest mij suf maar geen baby hoor
Er gebeurt wel wat maar serieus werk kan ik het echt nog niet noemen, al is het een pietsie meer dan 'gewoon' een harde buik.
Nou, geniet ervan!quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:19 schreef Koningin het volgende:
Mijn laatste werkdag vandaagEindelijk!!!
Ja, dat besef komt nu in een keer heel erg dichtbij. Vreemd hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat lekker!
Nu heerlijk van je verlof genieten en dan over een paar weken heb je gewoon zo'n lief klein frummeltje!
Inderdaad jammer, ze heeft trouwens geen inwendig onderzoek gedaan... niet dat ik dat zo fijn vind, maar dan weet je een beetje hoe het "van onderen" gaat...quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat er niets ernstigs was, Diaan, maar jammer dat er niet al echt iets gaande is, he? Nog effies
Ik had me ingeschreven bij De Baker in Amsterdam en ik krijg net een mail dat ze me niet kunnen aannemen ivm grote drukte in die periode. Zij moeten eerst verzekerden van zorgverzekeringen waarmee ze een contract hebben, en met FBTO hebben ze dat niet.
Dus nu hebik maar een aanvraag ingediend bij de Kraamvogel. Hopen dat het daar nog wel kan. Wat nou als het overal te druk is? Kunnen ze je dan ook gewoon kraamzorg weigeren?
Miss, ik was bij Particura en daar hebben was de derde mevrouw eigenlijk van Haarlem e.o., maar die is toch bij ons gekomen (Amstelveen). Misschien is dat nog een idee? Om bij hun te proberen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat er niets ernstigs was, Diaan, maar jammer dat er niet al echt iets gaande is, he? Nog effies
Ik had me ingeschreven bij De Baker in Amsterdam en ik krijg net een mail dat ze me niet kunnen aannemen ivm grote drukte in die periode. Zij moeten eerst verzekerden van zorgverzekeringen waarmee ze een contract hebben, en met FBTO hebben ze dat niet.
Dus nu hebik maar een aanvraag ingediend bij de Kraamvogel. Hopen dat het daar nog wel kan. Wat nou als het overal te druk is? Kunnen ze je dan ook gewoon kraamzorg weigeren?
Hoezo is dat belachelijk? Het is wel heel vervelend, maar als er geen mensen zijn, wat kunnen zij daar dan aan doen? Ze kunnen moeilijk mensen dwingen om te komen werken in de kraamzorg toch? En beter dat ze nu zeggen dat ze niet genoeg mensen hebben, dan dat je straks bevallen en wel kunt fluiten naar je kraamzorg omdat ze het verkeerd ingeschat hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Inderdaad jammer, ze heeft trouwens geen inwendig onderzoek gedaan... niet dat ik dat zo fijn vind, maar dan weet je een beetje hoe het "van onderen" gaat...
Jeetje dat is balen zeg. Ik heb weleens gehoord dat het niet zozeer weigeren is, maar dat er gewoon geen mensen genoeg zijn om kraamzorg te verlenen, ik vind dat zwaar belachelijk maar in grote steden "normaal". Hier in Enschede hebben we daar (nog) geen last van gelukkig...
Daarom zei ik je een paar weken geleden al : de Kraamvogel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:19 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat is ook een goede, DAvinia, thanks. En Jelief nog een tip. Samen met de tips van De Baker moet er toch uiteindelijk wel eentje zijn die voldoende personeel heeft, zou je zeggen. Ik ga me er nog maar even niet heel erg druk om maken, want ik merkte toen ik het mailtje van de Baker kreeg, dat ik even lichtelijk in paniek raakte. Wat moeten schaap en ik zonder ervaren hulp samen met een hulpeloze baby![]()
![]()
Komt vast goed
Volgens mij is dat beleid samen met de gyns hier in het ziekenhuis: pas doorsturen na 2 weken overtijd, ik heb dat wel vaker gelezen... tot die tijd hopen ze nog op een spontane bevalling, bij 2 weken overtijd moet je volgens mij ook in het ziekenhuis bevallen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:52 schreef marlieske het volgende:
Diaan ik hoop echt dat jullie kindje snel gaat komen, en wat stom dat ze je niet vast een keer naar de gyn sturen voor je 2 weken overtijd bent....
mee eens, dankjewelquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:09 schreef Lois het volgende:
Diaan ik vind het toch eng klinken allemaal, het zou gewoon fijn zijn als de bevalling gewoon start vandaag of morgen. Sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Die klanten vissen dan eerder achter het net. Want een kraamzorgorganisatie moet altijd capaciteit achterhouden voor de klanten die ze 'moeten' bedienen vanuit hun contract en zo houden ze dus minder capaciteit over voor klanten buiten dat contract.
Praktisch gezien: hier in het zuiden hebben een flink aantal grote organisaties een contract met CZ en VGZ. Die verzekerden gaan voor. En als je dus een andere verzekering hebt moet je op zoek naar een andere organisatie. Ook al is dat vanuit Den Bosch dan ook een organisatie in Utrecht![]()
Zoiets heet marktwerking in de zorg...breek me de bek niet open. Klantvriendelijk is het niet echt.![]()
Diaan, staan we toch weer samen in 1 lijst. Hopelijk voor jou niet al te lang meer, ik was namelijk van plan toch nog wel effe (lees maanden) te blijven.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
mag je dan eigenlijk ook bv je moeder/schoonmoeder "inhuren" dat die helpen, en dat dat vergoed word door de verzekering als je in zo'n gebied woont waar er geen plaats meer voor je is?quote:
Wat vindt Amber er eigenlijk van dat ze een zusje krijgt? Die vindt het zeker wel leuk, een vriendinnetje erbij?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:21 schreef Vicky het volgende:
Gefeliciteerd Kinderwens!!
Ben benieuwd wie je bent!
ze MOETEN leveren. Wel maar het minimale aantal uren (24 uur volgens google) en desnoods doen ze dat door kraamzorg te combineren met andere vormen van zorg (alfahulp, gezinszorg, thuiszorg, poetshulp). Maar of je ook eigen hulp mag inhuren, geen idee. Ik had me er de vorige keer net in verdiept toen het misging en heb dus zelf nooit m'n verzekeraar gesproken. Geen idee dus hoe het hier zit. Schijnt namelijk erg regiogebonden te zijn (Randstad, Brabant, Zuid-Holland en zuid-Gelderland).quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
mag je dan eigenlijk ook bv je moeder/schoonmoeder "inhuren" dat die helpen, en dat dat vergoed word door de verzekering als je in zo'n gebied woont waar er geen plaats meer voor je is?
ze vindt het helemaal geweldig. Vanaf het moment dat we zeiden dat er een baby kwam zei ze meteen dat ze een zusje wilde. Ze zegt ook elke dag dat ze flesje gaat geven en de baby in bad gaat doen en naar bed gaat brengen en helpt met de luier en aankledenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat vindt Amber er eigenlijk van dat ze een zusje krijgt? Die vindt het zeker wel leuk, een vriendinnetje erbij?
Nou nu je het zegt, ik ben laatst overgestapt van verzekeraar, dus kraamzorg aangevraagd, en toen stond er wel de optie dat je een kraamzorg uitkering kunt krijgen. Ik heb me er niet echt in verdiept wat dat inhoudt, maar het leek erop dat je dan geld krijgt uitgekeerd om zelf iets/iemand te regelen ipv dat je een kraamverzorgster van een kraambureau krijgt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
mag je dan eigenlijk ook bv je moeder/schoonmoeder "inhuren" dat die helpen, en dat dat vergoed word door de verzekering als je in zo'n gebied woont waar er geen plaats meer voor je is?
ja zeker. ze heeft nou steeds kusjes op mijn buik en praat soms ook tegen de baby. gister ging ze met haar oor op mijn buik liggen, baby luisterenquote:
Aaaaaaaaaah Truusjequote:Op donderdag 15 januari 2009 20:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
ze vindt het helemaal geweldig. Vanaf het moment dat we zeiden dat er een baby kwam zei ze meteen dat ze een zusje wilde. Ze zegt ook elke dag dat ze flesje gaat geven en de baby in bad gaat doen en naar bed gaat brengen en helpt met de luier en aankleden
Ok, dan heb ik je verhaal verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef Linda2205 het volgende:
Dat terugwillen zien was voornamelijk omdat er op de echo niks te zien was...hij vond ook dat ik te vroeg was gekomen, zoals gezegd, eerste dag 5e week. Maar ik vind het wel echt raar dat hij bij binnenkomst al over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen begon en me een lijst meegeeft waar ik heen moet deze week, mocht ik ineens heel erg buikpijn krijgen. Ik bedoel...mij nu stress bezorgen lijkt me ook niet echt ok toch?
Fijn gevoel hèquote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben vandaag 12 weken zwanger, ongelofelijk
Ik vind het zo super voor je!!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Nou ik weet wel dat ik daar een keer over gegrapt heb met een vriendin. Zij is in het verleden kraamverzorgster geweest dus ik zei als er schaarste is in de toekomst dat ik haar wel zou vragen. Zegt ze: dat mag. Je moet het dan doorgeven aan je verzekeraar en dan moet ik mijn certificaat laten zien en dan kan dat gewoon.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik krijg er nog steeds kippevel vanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Wij breken het bevaltempo van begin januari helemaal af he??quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:15 schreef Jelief het volgende:
môge
Emma heeft gisteren wel een uur bij me gelegen en dat gaf ook behoorlijke krampen, toen ze eenmaal sliep om een uur of half tien ben ik maar even onder een hete douche gaan zitten maar dat werkte ook niet versterkend. Voorweeën dus nog...
Miss
Bij mij ging je na week 20 pas echt wat zien. Ben nu 35 weken zwanger en nu kan je er niet meer omheen zienquote:Op vrijdag 16 januari 2009 09:27 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Miss sly 12 weken wat fijn! Lijkt veel sneller te gaan dan bij mij raar eigenlijk dat het zo voelt, maar goed het kan me dan ook niet snel genoeg gaan
Vanaf wanneer kregen jullie een beetje een buikje? Hier is namelijk eigenlijk nog niks te zien, ik ben nu 14 weken en 3 dagen dan zou het toch wel een beetje moeten komen of niet?
Bij mij ook pas rond de 20-21 weken (toen had ik ook pas positiemode aan).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:00 schreef Zweefvliegje het volgende:
[..]
Bij mij ging je na week 20 pas echt wat zien. Ben nu 35 weken zwanger en nu kan je er niet meer omheen zien
en door onze eigenwijsjes natuurlijkquote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:31 schreef Jelief het volgende:
jamaar dat is niet onze schuld! Dat komt door al die datumtweelingen![]()
Ik ben weer een beetje hersteld, nog wel hoofdpijn en een beetje snotterig, maar het gaat gelukkig wel een stuk beter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 10:50 schreef mrien het volgende:
Sterkte met de laatste loodjes en het afwachten dames!
Ben je weer een beetje hersteld Diaan?
En bij Jelief de ziekenboeg weer een beetje beter?
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 11:38 schreef Jelief het volgende:
Mrien, Mike is nog wel wat brak, veel hoesten en moe,ik hoest maar verder gaat het wel en Emma blijft wat kwakkelen,gisteren had ze weer wat verhoging maar vandaag niet dus iszenaar het kdv. Het snotteren en hoesten blijft, en ook het moeilijk slapen.
Ik krijg nu van jan en alleman de vraag hoe lang ik nog moet. één week zeg ik dan, of drie maar daar denk ik nog even niet aan....
Ow Diaan, ik wil ook nog ergens heen, naar de Ikea of naar een prenatal warenhuis. Bij de Ikea heb ik ook echt wat nodig (wcborstel en douchegordijn),bij de prenatal nietmaar wie weetvind ik nog iets datik écht absoluut nodig heb![]()
helaas is mams ook zwaar verkouden dus een tripje zit er niet in, dan maar weer een was doen. En misschien kan ik nog wel even de deuren afsoppennet als bij Emma. hachee heeft Mike van de week al gemaakt en is ook alweer op
![]()
Ow en hetgras hoef ikniettestofzuigen,dat doet de wind wel![]()
Ik ga voorlopig maar gewoon uit van volgende week vrijdag misschien een inleiding.... heb er niet echt vertrouwen in dat deze spontaan gaat komen. Verveling betekent wel dat ik me beter ga voelen...quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:22 schreef Fruppel het volgende:
Diaan ik ben zo benieuwd wanneer jullie kindje zich aan zal dienen! Vervelend dat de verveling zich aan begint te dienen!
Miss Sly alweer 12 wekeneen hele mijlpaal!
Laura heel veel succes met het doorkomen van de week, hopelijk kan je de gyn je twijfels wegnemen en was je boontje gewoon verstopt!
Chan ik weet niet of het veel uitmaakt eigenlijk maar wil je wel sterkte wensen met de blaasontsteking!
Jelief doe eens werpen
Hier nogsteeds geen baby op komst, wel hebben we net het bed maar eens op klossen gezet....wat een eind zegvind het een beetje eng haha
Ik heb weer zo af en toe een pijnlijke buik maar werpen lukt nog niet denk ik.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 12:22 schreef Fruppel het volgende:
Jelief doe eens werpen
Hier nogsteeds geen baby op komst, wel hebben we net het bed maar eens op klossen gezet....wat een eind zegvind het een beetje eng haha
Ik stuur je een PMquote:Op vrijdag 16 januari 2009 14:34 schreef miss_sly het volgende:
snoopy, je zei dat jij een particuliere had geregeld. Was dat omdat het ook zo moeizaam ging? En waar en hoe heb je die dan geregeld?
Oeh, wat spannend!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Jelief het volgende:
Ikben er weer... vlak voorhetslapen nog een flink pijnlijke kramp gehad maar verder rustig een uur kunnen slapen. Emma opgehaald, lekker ff frisse lucht! Nu ik weer zit voel ik mijn buik weer aantrekken. Ik denk dat het toch wel wat serieuzer gaat worden vanavond of vanacht.
Ah, dus toch.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 17:31 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja wel, het is idd een tijdje terug dat we Carmella gezien hebben. Ik ben benieuwd hoe het met haar is!
Jep, heel spannend. Was het geplande gesprek met de gyn wegens kinderwens waarin we evt. verder onderzoek zouden bespreken. Dus die hebben we maar laten staanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 18:09 schreef Chan het volgende:
Happy jij hebt dinsdag ook een echo? Spannend!
Spannend.....quote:Op vrijdag 16 januari 2009 16:42 schreef Jelief het volgende:
Ikben er weer... vlak voorhetslapen nog een flink pijnlijke kramp gehad maar verder rustig een uur kunnen slapen. Emma opgehaald, lekker ff frisse lucht! Nu ik weer zit voel ik mijn buik weer aantrekken. Ik denk dat het toch wel wat serieuzer gaat worden vanavond of vanacht.
Je hoeft hier echt geen knipoog achter te zetten, hoor. Ondanks dat het helaas weer een vreselijk verhaal is, klink je geen ogenblik zeurderig. Je klinkt sterk en positief en ik heb enorme bewondering voor je. Dat je niet kunt genieten van je zwangerschap vind ik alleen maar logisch; het is eigenlijk gewoon een lijdensweg.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:14 schreef Carmella het volgende:
-knip-
Nou tot zover weer m'n heerlijk positieve update zoals gewoonlijk
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 10:25 schreef mefke79 het volgende:
.....
Maar pfff, alleen al het idee dat het weer mis zou gaan was voldoende voor dikke tranen. (ooo en dan alleen in het donker in je bed met een snurkende vent naast je, in je borsten gaan lopen prikken, zo van: "doet het nog pijn?".)
Da's wel pech dat die pillen niet werken. Hopelijk werken die vitamine B6 tabletten. Zo geniet je niet van je zwangerschap als je altijd letterlijk kotsmisselijk bent. Sterkte.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:57 schreef Kersjes het volgende:
Dank allemaal voor de adviezen. Emesafene zetpillen gebruik ik al, die doen echter niet zoveel.
Op advies van de vrouw v.d. osteopaat (itt wat ik dacht is ze dus geen homeopathe maar mesologe) ben ik sinds vandaag begonnen met 50 mg extra vitamine B6 te slikken. Volgens haar zouden mijn klachten te maken kunnen hebben met een tekort daaraan. 2 tabletten per dag en met 2 weken moet ik verschil gaan merken. Als het idd datgene is wat zij denkt althans. Nou ja, ik ben bereid alles te proberen. We wachten dus nog even af.
Als het dat inderdaad is, weet dan ook dat het gespoten kan worden, ik kan me voorstellen dat veel slikken voor jou nu ook geen pretje is met die misselijkheid! (En het effect is groter als het gespoten wordtquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:57 schreef Kersjes het volgende:
Ik heb wat kunnen bijlezen.
Er zijn weer baby's geboren! En nieuwe zwangeren erbij!
Super, gefeliciteerd allemaal![]()
Ook dames met goed echo's gefeliciteerd!
Carmella, wat een domper dat je na de zwangerschap nog steeds last zult blijven houden![]()
Diaan en Jelief, sterkte met de laatste loodjes. Hopelijk komt er gauw wat schot in de zaak.
En voor de rest vergeet ik steeds waar ik op wilde reageren![]()
Dank allemaal voor de adviezen. Emesafene zetpillen gebruik ik al, die doen echter niet zoveel.
Op advies van de vrouw v.d. osteopaat (itt wat ik dacht is ze dus geen homeopathe maar mesologe) ben ik sinds vandaag begonnen met 50 mg extra vitamine B6 te slikken. Volgens haar zouden mijn klachten te maken kunnen hebben met een tekort daaraan. 2 tabletten per dag en met 2 weken moet ik verschil gaan merken. Als het idd datgene is wat zij denkt althans. Nou ja, ik ben bereid alles te proberen. We wachten dus nog even af.
Nee, m'n laatste 2 opnames ben ik ook compleet alleen geweest, de hele week... Gelukkig zijn er zusters, zodat je nog een beetje leven om je heen hebt.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:37 schreef Leah het volgende:
Ik vind het zo sneu dat niemand je bij kan staan. Kan je vriend dat wel op bezoek komen als je bv een week in het ziekenhuis ligt? Ik begrijp wel dat sommige mannen echt rottige banen kunnen hebben soms (de mijne had ook niet echt een fijn baantje toen de jongste geboren werd, qua vrij zijn enzo), maar ik hoop toch echt dat jullie dat nog wel een klein beetje samen kunnen doen?
idd. waar is dat ziekenhuis? ik wordt er helemaal naar van als ik bedenk dat je dan heel alleen bent. toegegeven, inet is niet echt, maar om nu helemaal alleen te zijn? met iedereen die hier rondhuppelt valt er vast wel te regelen dat er iemand langskomt (tenzij je dat niet wiltquote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:17 schreef Maneki.Neko het volgende:
Carmella naar welk ziekenhuis ga je steedstoe? Heb je verder ook helemaal geen vriendin die er bij zou willen zijn of wil je dat zelf niet? Ik zou zo je hand vast komen houden en koude washandjes bij je brengen al zouje daar behoefte aan hebben. Vind dit zo rot voor je
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:34 schreef Lois het volgende:
Hier Mikoxx ervaringen met een luieremmer
Hier gebeurd ook nog helemaal niets helaas! Merk wel dat ik echt aan het aftellen ben nu.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 08:57 schreef Shaienne het volgende:
Jelief, wat jammer dat het niet heeft doorgezet.
Dat wachten is echt saai, ik moet nog 10 dagen. Volgens mij ben ik tegelijk met Fruppel uitgeteld? Elke dag denk ik: zal het vandaag?? En als ik iets voel dan denk ik dat het begonnen is.
Maar tot nu toe nog steeds niets. Ook geen afscheiding of slijm(prop).
Inderdaad, afleiding zoeken is wel een goed idee.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 19:36 schreef Fruppel het volgende:
[..]
Hier gebeurd ook nog helemaal niets helaas! Merk wel dat ik echt aan het aftellen ben nu.
Gewoon lekker bezig blijven, dat doe ik ook en moet zeggen dat me dat ook wel lukt en bevalt!
Succes met je laatste loodjes meis.
Jee.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:44 schreef Carmella het volgende:
Iedereen bedankt voor de hele lieve berichtjes, dat doet me echt goed!Ik probeer "gewoon" door te zetten en positief te blijven.
[..]
Ws moet ik ook alleen bevallen en daar zie ik wel aardig tegenop. De bevalling zelf heb ik helemaal geen angst voor, maar nu ik het heel waarschijnlijk alleen moet doen vind ik het wel moeilijk. Ik zie mezelf al 15 uur met weeën alleen op een kamer liggen, als ik er al aan denk springen de tranen in m'n ogen. Emotioneel lijkt me een bevalling al heftig genoeg, maar in je uppie dat doen is toch heel anders. Ook dat je dan eenmaal met de pasgeboren baby in je armen ligt, zonder het te kunnen delen... nee zo had ik het me niet voorgesteld allemaal. Maar ja, je doet er verder niks aan, dingen zijn zoals ze zijn.
Ik heb verder geen vriendinnen die ik zou kunnen vragen om bij de bevalling te zijn. Iedereen woont te ver weg en ik zie het ook niet zitten om dat te delen, dat je daar ligt, dat vind ik echt te prive. Verder geen familie daarvoor ook, dus dan houdt het gewoon op.
quote:Op zaterdag 17 januari 2009 18:21 schreef mikoxx het volgende:
Wij hebben vandaag een kamertje besteld!! Helemaal blij!! Hij is wit met bruin (hout), supermooi! (vinden wij natuurlijk..!) En we hebben ook meteen 2 maxicosi's besteld met isofix systeem. Wel een dure aanschaf, maar t lijkt ons straks met een tweeling wel enorm handig! Het wordt nu wel echt hoor... .. we gaan de 17e week alweer in... !!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |