quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hm, Nee, aan mijn moeders kant zit niks..
En hoe het met de Clomid zit zal ik idd wel navragen.
Zitten er aan jou moeders kant tweelingen? Of ben je zo de enige?
Lijkt me zo gaaf, een tweeling!
quote:
het hoesten helpt bij mij ook niet echtquote:Op donderdag 15 januari 2009 09:26 schreef Jelief het volgende:
Was het maar waar dames! Die kuch was naar aanleiding van het bankje waar Mous opmerkte dat ik niet te hard moest hoesten anders zou onsje tussen mijn knieën hangen. Ik hoest mij suf maar geen baby hoor
Er gebeurt wel wat maar serieus werk kan ik het echt nog niet noemen, al is het een pietsie meer dan 'gewoon' een harde buik.
Nou, geniet ervan!quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:19 schreef Koningin het volgende:
Mijn laatste werkdag vandaagEindelijk!!!
Ja, dat besef komt nu in een keer heel erg dichtbij. Vreemd hoor.quote:Op donderdag 15 januari 2009 09:24 schreef Brighteyes het volgende:
Oh wat lekker!
Nu heerlijk van je verlof genieten en dan over een paar weken heb je gewoon zo'n lief klein frummeltje!
Inderdaad jammer, ze heeft trouwens geen inwendig onderzoek gedaan... niet dat ik dat zo fijn vind, maar dan weet je een beetje hoe het "van onderen" gaat...quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat er niets ernstigs was, Diaan, maar jammer dat er niet al echt iets gaande is, he? Nog effies
Ik had me ingeschreven bij De Baker in Amsterdam en ik krijg net een mail dat ze me niet kunnen aannemen ivm grote drukte in die periode. Zij moeten eerst verzekerden van zorgverzekeringen waarmee ze een contract hebben, en met FBTO hebben ze dat niet.
Dus nu hebik maar een aanvraag ingediend bij de Kraamvogel. Hopen dat het daar nog wel kan. Wat nou als het overal te druk is? Kunnen ze je dan ook gewoon kraamzorg weigeren?
Miss, ik was bij Particura en daar hebben was de derde mevrouw eigenlijk van Haarlem e.o., maar die is toch bij ons gekomen (Amstelveen). Misschien is dat nog een idee? Om bij hun te proberen?quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:27 schreef miss_sly het volgende:
Fijn dat er niets ernstigs was, Diaan, maar jammer dat er niet al echt iets gaande is, he? Nog effies
Ik had me ingeschreven bij De Baker in Amsterdam en ik krijg net een mail dat ze me niet kunnen aannemen ivm grote drukte in die periode. Zij moeten eerst verzekerden van zorgverzekeringen waarmee ze een contract hebben, en met FBTO hebben ze dat niet.
Dus nu hebik maar een aanvraag ingediend bij de Kraamvogel. Hopen dat het daar nog wel kan. Wat nou als het overal te druk is? Kunnen ze je dan ook gewoon kraamzorg weigeren?
Hoezo is dat belachelijk? Het is wel heel vervelend, maar als er geen mensen zijn, wat kunnen zij daar dan aan doen? Ze kunnen moeilijk mensen dwingen om te komen werken in de kraamzorg toch? En beter dat ze nu zeggen dat ze niet genoeg mensen hebben, dan dat je straks bevallen en wel kunt fluiten naar je kraamzorg omdat ze het verkeerd ingeschat hebben.quote:Op donderdag 15 januari 2009 16:34 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Inderdaad jammer, ze heeft trouwens geen inwendig onderzoek gedaan... niet dat ik dat zo fijn vind, maar dan weet je een beetje hoe het "van onderen" gaat...
Jeetje dat is balen zeg. Ik heb weleens gehoord dat het niet zozeer weigeren is, maar dat er gewoon geen mensen genoeg zijn om kraamzorg te verlenen, ik vind dat zwaar belachelijk maar in grote steden "normaal". Hier in Enschede hebben we daar (nog) geen last van gelukkig...
Daarom zei ik je een paar weken geleden al : de Kraamvogel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:19 schreef miss_sly het volgende:
Ow, dat is ook een goede, DAvinia, thanks. En Jelief nog een tip. Samen met de tips van De Baker moet er toch uiteindelijk wel eentje zijn die voldoende personeel heeft, zou je zeggen. Ik ga me er nog maar even niet heel erg druk om maken, want ik merkte toen ik het mailtje van de Baker kreeg, dat ik even lichtelijk in paniek raakte. Wat moeten schaap en ik zonder ervaren hulp samen met een hulpeloze baby![]()
![]()
Komt vast goed
Volgens mij is dat beleid samen met de gyns hier in het ziekenhuis: pas doorsturen na 2 weken overtijd, ik heb dat wel vaker gelezen... tot die tijd hopen ze nog op een spontane bevalling, bij 2 weken overtijd moet je volgens mij ook in het ziekenhuis bevallen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 17:52 schreef marlieske het volgende:
Diaan ik hoop echt dat jullie kindje snel gaat komen, en wat stom dat ze je niet vast een keer naar de gyn sturen voor je 2 weken overtijd bent....
mee eens, dankjewelquote:Op donderdag 15 januari 2009 19:09 schreef Lois het volgende:
Diaan ik vind het toch eng klinken allemaal, het zou gewoon fijn zijn als de bevalling gewoon start vandaag of morgen. Sterkte!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Die klanten vissen dan eerder achter het net. Want een kraamzorgorganisatie moet altijd capaciteit achterhouden voor de klanten die ze 'moeten' bedienen vanuit hun contract en zo houden ze dus minder capaciteit over voor klanten buiten dat contract.
Praktisch gezien: hier in het zuiden hebben een flink aantal grote organisaties een contract met CZ en VGZ. Die verzekerden gaan voor. En als je dus een andere verzekering hebt moet je op zoek naar een andere organisatie. Ook al is dat vanuit Den Bosch dan ook een organisatie in Utrecht![]()
Zoiets heet marktwerking in de zorg...breek me de bek niet open. Klantvriendelijk is het niet echt.![]()
Diaan, staan we toch weer samen in 1 lijst. Hopelijk voor jou niet al te lang meer, ik was namelijk van plan toch nog wel effe (lees maanden) te blijven.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
mag je dan eigenlijk ook bv je moeder/schoonmoeder "inhuren" dat die helpen, en dat dat vergoed word door de verzekering als je in zo'n gebied woont waar er geen plaats meer voor je is?quote:
Wat vindt Amber er eigenlijk van dat ze een zusje krijgt? Die vindt het zeker wel leuk, een vriendinnetje erbij?quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:21 schreef Vicky het volgende:
Gefeliciteerd Kinderwens!!
Ben benieuwd wie je bent!
ze MOETEN leveren. Wel maar het minimale aantal uren (24 uur volgens google) en desnoods doen ze dat door kraamzorg te combineren met andere vormen van zorg (alfahulp, gezinszorg, thuiszorg, poetshulp). Maar of je ook eigen hulp mag inhuren, geen idee. Ik had me er de vorige keer net in verdiept toen het misging en heb dus zelf nooit m'n verzekeraar gesproken. Geen idee dus hoe het hier zit. Schijnt namelijk erg regiogebonden te zijn (Randstad, Brabant, Zuid-Holland en zuid-Gelderland).quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
mag je dan eigenlijk ook bv je moeder/schoonmoeder "inhuren" dat die helpen, en dat dat vergoed word door de verzekering als je in zo'n gebied woont waar er geen plaats meer voor je is?
ze vindt het helemaal geweldig. Vanaf het moment dat we zeiden dat er een baby kwam zei ze meteen dat ze een zusje wilde. Ze zegt ook elke dag dat ze flesje gaat geven en de baby in bad gaat doen en naar bed gaat brengen en helpt met de luier en aankledenquote:Op donderdag 15 januari 2009 20:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Wat vindt Amber er eigenlijk van dat ze een zusje krijgt? Die vindt het zeker wel leuk, een vriendinnetje erbij?
Nou nu je het zegt, ik ben laatst overgestapt van verzekeraar, dus kraamzorg aangevraagd, en toen stond er wel de optie dat je een kraamzorg uitkering kunt krijgen. Ik heb me er niet echt in verdiept wat dat inhoudt, maar het leek erop dat je dan geld krijgt uitgekeerd om zelf iets/iemand te regelen ipv dat je een kraamverzorgster van een kraambureau krijgt.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
mag je dan eigenlijk ook bv je moeder/schoonmoeder "inhuren" dat die helpen, en dat dat vergoed word door de verzekering als je in zo'n gebied woont waar er geen plaats meer voor je is?
ja zeker. ze heeft nou steeds kusjes op mijn buik en praat soms ook tegen de baby. gister ging ze met haar oor op mijn buik liggen, baby luisterenquote:
Aaaaaaaaaah Truusjequote:Op donderdag 15 januari 2009 20:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
ze vindt het helemaal geweldig. Vanaf het moment dat we zeiden dat er een baby kwam zei ze meteen dat ze een zusje wilde. Ze zegt ook elke dag dat ze flesje gaat geven en de baby in bad gaat doen en naar bed gaat brengen en helpt met de luier en aankleden
Ok, dan heb ik je verhaal verkeerd begrepen.quote:Op donderdag 15 januari 2009 22:10 schreef Linda2205 het volgende:
Dat terugwillen zien was voornamelijk omdat er op de echo niks te zien was...hij vond ook dat ik te vroeg was gekomen, zoals gezegd, eerste dag 5e week. Maar ik vind het wel echt raar dat hij bij binnenkomst al over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen begon en me een lijst meegeeft waar ik heen moet deze week, mocht ik ineens heel erg buikpijn krijgen. Ik bedoel...mij nu stress bezorgen lijkt me ook niet echt ok toch?
Fijn gevoel hèquote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben vandaag 12 weken zwanger, ongelofelijk
Ik vind het zo super voor je!!!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
Nou ik weet wel dat ik daar een keer over gegrapt heb met een vriendin. Zij is in het verleden kraamverzorgster geweest dus ik zei als er schaarste is in de toekomst dat ik haar wel zou vragen. Zegt ze: dat mag. Je moet het dan doorgeven aan je verzekeraar en dan moet ik mijn certificaat laten zien en dan kan dat gewoon.quote:Op donderdag 15 januari 2009 20:22 schreef Ynske het volgende:
[..]
Ik krijg er nog steeds kippevel vanquote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 08:16 schreef miss_sly het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |