quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:05 schreef huuphuup het volgende:
Hullo! Ik kom ff binnenvallenecho was goed! Idd een sleutelhanger zoals dakota zegt. Hartje klopt. Ben 1 dag verder dan gedacht. Yay!
Ik heb nu kraamzorg (moederzorg) voor 3 uur per dag en ik ben het na anderhalf uur alweer een beetje zat.. Maar dat komt vast omdat Mila nog niet thuis isquote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:10 schreef miss_sly het volgende:
over de kraamzorg: je kunt kiezen tussen 8 uur, 5 uur of 3 uur per dag. Schaap heeft het idee dat 3 uur voldoende is, maar ik denk dat dat wat weinig is. hoe hebben jullie dat ervaren bij je eerste kind?
Is ze bezig?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:35 schreef admiraal_anaal het volgende:
Zal dit het deel worden dan waarin ik kan vermelden dat me vriendin bevallen is....nog ff wachten
Nee, nog niet bezigquote:
Hier ook studie + concentratieproblemen, maar het gaat langzaamaan wat beter, gelukkig. Sterkte met leren.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:54 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Zijn er meer meiden hier die nog studeren? Ik ben nu bezig met het leren voor mijn laatste tentamens maar ik kan me gewoon echt niet concentreren terwijl ik normaal toch altijd me er gewoon goed op kon richten. Kan dat met de zwangerschap te maken hebben dat je niet zo geconcentreerd kan zijn?
kun je de pagina messages.fok.nl niet bezoeken?quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:28 schreef mefke79 het volgende:
weet iemand hoe je je pmbox checkt op een mobiel? Ik kan em niet vinden
enne hee hee, niet voorkruipen hè? Wij zijn eerst...quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee, nog niet bezigmaar de 21e uitgerekend dus het zo zo maar kunnen
whehehe en weet niet hoe snel deze topics gaan
quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
enne hee hee, niet voorkruipen hè? Wij zijn eerst...
heel goedquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:13 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]we zullen op onze beurt wachten
ja daaagquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:28 schreef innepin het volgende:
Mooie echo Huup! Ben benieuwd of er toch niet stiekem een tweede verstopt zit
Mijn vriendin heeft vanmiddag ook een eerste echo gehad. Ze krijgt ook zomaar een tweeling. Ze belde me net helemaal overrompeld opquote:Op woensdag 14 januari 2009 13:46 schreef marlieske het volgende:
Huup van harte met de goede echo, ach en de kans om via de normale weg een tweeling te krijgen is vrij klein
Oh dan zou het zomaar nog 5 topics kunnen durenquote:Op woensdag 14 januari 2009 12:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Nee, nog niet bezigmaar de 21e uitgerekend dus het zo zo maar kunnen
whehehe en weet niet hoe snel deze topics gaan
Het kan natuurlijk altijd maar je hoort het vrij weinig (of het moet in de genen zitten zeg maar) maar ik zou er ook niet zo om staan te springen je hebt meer kans op complicaties en bent meteen een medisch geval.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:49 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft vanmiddag ook een eerste echo gehad. Ze krijgt ook zomaar een tweeling. Ze belde me net helemaal overrompeld op:" Dat kan toch alleen als je hulp krijgt met zwanger worden?" Maar ze is wel super blij. Het waren er eerst ook nog 3 maar 1 was ten opzichte van de andere 2 veel kleiner en hartje klopte ook niet meer. Dus was waarschijnlijk met 9 weken gestopt met groeien
Het is toch juist fijn dat ze je extra in de gaten houden? Vind ik wel tenminste! Het is idd wel zo dat veel mensen reageren in de trant van: oh jee! Pff, heftig!! etc.. en dat maakt het er niet leuker op! Ik probeer gewoon te genieten van mijn zwangerschap en ik vind het helemaal geweldig dat er TWEE kindjes in mijn buik zitten....quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:05 schreef marlieske het volgende:
[..]
Het kan natuurlijk altijd maar je hoort het vrij weinig (of het moet in de genen zitten zeg maar) maar ik zou er ook niet zo om staan te springen je hebt meer kans op complicaties en bent meteen een medisch geval.
[/sub]
Precies, daarom vragen ze dat toch ook bij de verloskundige? Zou weinig nut hebben als het níet erfelijk wasquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:25 schreef mikoxx het volgende:
Een tweeling kan erfelijk zijn, zo ook in mijn geval. Het is dan meestal wel 2-eeig. Komen tweelingen in jullie familie voor MeNicole?
1-eiig is ook niet erfelijk, heb ik geleerd tijdens mijn zus d'r zwangerschapquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:25 schreef mikoxx het volgende:
Een tweeling kan erfelijk zijn, zo ook in mijn geval. Het is dan meestal wel 2-eeig. Komen tweelingen in jullie familie voor MeNicole?
De dochter van vriendlief en je schoonzusje dragen niet bij aan jouw kans om een tweeling te krijgenquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:40 schreef innepin het volgende:
[..]
Precies, daarom vragen ze dat toch ook bij de verloskundige? Zou weinig nut hebben als het níet erfelijk wasin mijn geval heb ik een broer die ook tot 24wk zwangerschap één van een tweeling was, net als de dochter van vriendlief, en schoonzusje heeft een tweeling
![]()
Ahaaa, weer wat geleerd, dankje!quote:Op woensdag 14 januari 2009 14:53 schreef owlet het volgende:
[..]
De dochter van vriendlief en je schoonzusje dragen niet bij aan jouw kans om een tweeling te krijgen![]()
Een twee-eiïge tweeling wordt veroorzaakt door een dubbele eisprong bij jou, je vriend heeft daar geen invloed op. De gave om twee eitjes tegelijk te laten springen is erfelijk dus in die zin kan je wel een verhoogde kans hebben als je moeder twee-eiïge tweelingen kan maken. Met de dochter van vriendlief en je schoonzusje deel je echter geen bloedband dus die zijn niet van invloed
* owlet hield beide keren haar hart vast door de behoorlijk verhoogde kans dankzij een moeder die een twee-eiïge tweeling heeft gehad en een vader die er een is (en dus de genen wel aan zijn dochters door heeft gegeven waarschijnlijk). Ach, misschien bij een derde zwangerschap![]()
Dat is ook kei gaaf en geweldigquote:Op woensdag 14 januari 2009 14:28 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Het is toch juist fijn dat ze je extra in de gaten houden? Vind ik wel tenminste! Het is idd wel zo dat veel mensen reageren in de trant van: oh jee! Pff, heftig!! etc.. en dat maakt het er niet leuker op! Ik probeer gewoon te genieten van mijn zwangerschap en ik vind het helemaal geweldig dat er TWEE kindjes in mijn buik zitten....
Je bloedgroep zal niet veranderd zijn hoor, en het ligt eraan wat voor bloedgroep had Mikael?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik zit nu net pasde papieren van de vlos door te lezen en nu zie ik dat er met bloedprikken rhesus negatief uitgekomen is. Maar ik heb bij Mikael daar toch een spuit toen voor gehad? Dna kan dat nu toch niet weer negatief zijn? Zo'n spuit is toch voor een daarna komende zwangerschap of snap ik dat niet goed? En ik zie ook rubella positief staan! Heeft dat met de rode hond te maken dat ik die al gehad heb?
misschien heb je hier wat aan?quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef MeNicole het volgende:
Ik zit nu net pasde papieren van de vlos door te lezen en nu zie ik dat er met bloedprikken rhesus negatief uitgekomen is. Maar ik heb bij Mikael daar toch een spuit toen voor gehad? Dna kan dat nu toch niet weer negatief zijn? Zo'n spuit is toch voor een daarna komende zwangerschap of snap ik dat niet goed? En ik zie ook rubella positief staan! Heeft dat met de rode hond te maken dat ik die al gehad heb?
Oh Huup ik moet wel mijn pillen tegen hooikoorts laten staan maar iets anders helpt er niet tegen. Hier heb ik gewoon dikke pech. Ha zei dat ik dan maar in een ander jaargetij zwanger moest worden![]()
Nu kan het heel goed zijn maar pin je er aub niet op vast, dat doormiddel van de hormonen je er nu wel eens of heel veel minder of juist helemaal niks geen last van hebt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
ohja trouwens, nog even een vraagje, ik mag mijn medicijnen tegen mn allergie niet meer gebruiken. Nou had ik daar wel rekening mee gehouden maar ik had gehoopt dat ik ze bij een aanval toch wel mocht gebruiken. Maar helemaal niet dus. VK zei wel dat ik misschien iets homeopathisch kon proberen maar ze had er geen ervaring mee dus kon me geen advies geven over wat werkte.
Iemand enige ervaring met een homeopathisch middel tegen huismijtallergie? Ik heb het meeste last van verstopte neus en erge eczeem (die godzijdank niet jeukt...) en bij een aanval ook van die dikke opgezette ogen. Normaal gesproken slik ik dagelijks aerius anti-histamine en gebruik ik (ook dagelijks) fluctosamine neusspray.
Die had ik al gevonden maar word er niet veel wijs uitquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:20 schreef Ynske het volgende:
[..]
misschien heb je hier wat aan?
http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuseaction=art&art_id=290
Die is maar tot 3 uur bereikbaar voor niet noodgevallen. Dacht misschien dat iemand het hier weetquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:29 schreef _Bar_ het volgende:
@ menicole waarom bel je niet gewoon even de vlos of de ha die kunnen er zoiezo meer over vertellen dan wij
de informatie heb ik gekregen van de vlos.
je door de huisarts even naar een allergoloog of longarts of dermatoloog laten verwijzen.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
ohja trouwens, nog even een vraagje, ik mag mijn medicijnen tegen mn allergie niet meer gebruiken. Nou had ik daar wel rekening mee gehouden maar ik had gehoopt dat ik ze bij een aanval toch wel mocht gebruiken. Maar helemaal niet dus. VK zei wel dat ik misschien iets homeopathisch kon proberen maar ze had er geen ervaring mee dus kon me geen advies geven over wat werkte.
Iemand enige ervaring met een homeopathisch middel tegen huismijtallergie? Ik heb het meeste last van verstopte neus en erge eczeem (die godzijdank niet jeukt...) en bij een aanval ook van die dikke opgezette ogen. Normaal gesproken slik ik dagelijks aerius anti-histamine en gebruik ik (ook dagelijks) fluctosamine neusspray.
oh hey okay, dat is goed om te horen. De eczeem jeukt gelukkig niet maar het is wel vervelend dat het er zit. Ik ga denk ik morgen even bellen voor een afspraak! (mag maar tot 10 uur bellen ofzo daar en ze zijn altijd in gesprekquote:Op woensdag 14 januari 2009 15:35 schreef p_iglet het volgende:
[..]
je door de huisarts even naar een allergoloog of longarts of dermatoloog laten verwijzen.
ik heb gedurende mijn zwangerschap corticosteroidcreme en tavegil gebruikt.
Tavegil bleek later niet te mogen bij borstvoeding, dus nu xyzal of loratadine.
Er kunnen wel degelijk dingen, het is alleen even zoeken welke.
Huuphuup, ik gebruik in overleg met de gynaecoloog wel gewoon medicijnen en mag dat ook blijven doen als ik zwanger ben. Allerfree mag je gewoon gebruiken, daarnaast gebruik ik gewoon m'n inhaler. En dat is al aan de voorzichtige kant. De gynaecoloog heeft voor me gebeld met het RIVM en daar is dit uitgekomen. Ik gebruikte altijd Xyzal maar dat mocht niet. Al is het motto natuurlijk altijd, als het niet per se hoeft liever niet... maar tegenwoordig vindt men dat de risico's van die medicijnen niet opwegen tegen de gezondheidsvoordelen voor de moeder, zeker bij benauwdheidsklachten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:14 schreef huuphuup het volgende:
Xyzal mag ik juist níet tijdens de zwangerschap...!quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:35 schreef p_iglet het volgende:
Tavegil bleek later niet te mogen bij borstvoeding, dus nu xyzal of loratadine.
Het gaat vandaag wel wat beter, vanmiddag wel weer even in bed gelegen en geslapen. Net even gedoucht en nu weer "fris en fruitig" voor zover mogelijk beneden. De baby zit behoorlijk in mn bekken/onderste te drukken....niet fijn.quote:
Het is inderdaad nieuw dat je bij een nieuwe zwangerschap weer een prik moet halen rond de 30 weken, heb ik ook gehad. En het is ook weer zo dat meteen na de bevalling navelstrengbloed naar het lab gebracht moet worden gebracht om te kijken wat de bloedgroep van de baby is, is die positief, krijg ik weer binnen 48 uur een prik. De anti-D die je hebt gekregen tijdens de zwangerschaps van Mikael verandert je bloedgroep niet, het zorgt er alleen voor dat je bloed geen antistoffen gaat maken tegen rhesus positief bloed.quote:Op woensdag 14 januari 2009 15:17 schreef MeNicole het volgende:
Oh Huup ik moet wel mijn pillen tegen hooikoorts laten staan maar iets anders helpt er niet tegen. Hier heb ik gewoon dikke pech. Ha zei dat ik dan maar in een ander jaargetij zwanger moest worden![]()
Hm, Nee, aan mijn moeders kant zit niks..quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:31 schreef mikoxx het volgende:
Erfelijkheid met tweelingen ligt in de vrouwelijke lijn, dus van jouw moeder op jou of van jouw oma of jou of je moeder (en dus niet van je schoonmoeder). Hoe groot de kans voor jullie is omdat je Clomid gebruikt weet ik niet, kan je dat niet navragen??
Leuk!quote:Op woensdag 14 januari 2009 18:35 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat 2-eiig ook eerder voorkomen bij mensen die stoppen met de pil.
Ik heb niet echt veel 2-lingen in de familie, wel ergens, maar niet noemenswaardig..
Maar ja....1 iemand moet de trend zetten !
op zich heb je met clomid ook een iets grotere kans, omdat de kans dat er niet 1 maar 2 eitjes (of meer nog!) rijpen altijd aanwezig is. Ze kunnen nu eenmaal niet exact zo stimuleren dat er maar eentje groeit. Bij ons en ook bij mijn vriendinnetje wilden ze tot 3 follikels gaan met de iui, meer werd de poging gestaakt.quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:53 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Hm, Nee, aan mijn moeders kant zit niks..
En hoe het met de Clomid zit zal ik idd wel navragen.
Zitten er aan jou moeders kant tweelingen? Of ben je zo de enige?
Lijkt me zo gaaf, een tweeling!
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 14 januari 2009 17:11 schreef Quinny het volgende:
Mogen Sjotime en Quinny op het lijstje erbij op 12 aug. ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |