Dan zou je naar de Nike+ kunnen kijken, ik ga voor deze: Garmin Forerunner 305.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:39 schreef michail8 het volgende:
Nieuw topic, nogmaals de vraag: weet iemand een horloge die čn hartslag čn loopsnelheid kan meten? Liefst tussen ¤ 50-¤ 100.
Garmin Forerunner 50, zijn nieuw op ebay te krijgen voor 100 euroquote:Op woensdag 14 januari 2009 10:39 schreef michail8 het volgende:
Nieuw topic, nogmaals de vraag: weet iemand een horloge die čn hartslag čn loopsnelheid kan meten? Liefst tussen ¤ 50-¤ 100.
Een footpod lijkt me zo klote lopen...quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:06 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Garmin Forerunner 50, zijn nieuw op ebay te krijgen voor 100 euroEventueel kan je later ook nog een cadensmeter voor je fiets erbij halen. Verder slaat hij al je trainingen automatisch op je computer op!
Misschien tapen met sporttape?quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi.
Weet niet of dit het goede topic is voor mijn vraag maar laten we het maar proberen.
Mijn conditie laat redelijk toe dat ik een flink stuk aan het hardlopen ben. Alleen op een gegeven moment gaat het tussen mijn benen verschrikkelijk schuren. Ik heb al verschillende soorten ondergoed geprobeert maar het lijkt niet echt te helpen. Op een gegeven moment kan ik echt niet verder lopen omdat het gewoon zo irriteert.
Iemand een idee wat ik wel aan kan doen?
Ah dat is wel slim.quote:Op woensdag 14 januari 2009 13:50 schreef Terechtplus1 het volgende:
[..]
Misschien tapen met sporttape?
Straks weer ff een 10k lopen, eerst ff het eten laten zakken
Ik zou eens voor een tight gaan kijken. Daar loop je in zonder ondergoed, dus ook geen kans op schuren. Maar dan moet je natuurlijk wel serieus gaan hardlopen, anders is het zonde van je geld.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi.
Weet niet of dit het goede topic is voor mijn vraag maar laten we het maar proberen.
Mijn conditie laat redelijk toe dat ik een flink stuk aan het hardlopen ben. Alleen op een gegeven moment gaat het tussen mijn benen verschrikkelijk schuren. Ik heb al verschillende soorten ondergoed geprobeert maar het lijkt niet echt te helpen. Op een gegeven moment kan ik echt niet verder lopen omdat het gewoon zo irriteert.
Ik loop er wel met ondergoed inquote:Op donderdag 15 januari 2009 10:31 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ik zou eens voor een tight gaan kijken. Daar loop je in zonder ondergoed, dus ook geen kans op schuren. Maar dan moet je natuurlijk wel serieus gaan hardlopen, anders is het zonde van je geld.
En dan vanavond weer?quote:Op donderdag 15 januari 2009 11:52 schreef JortK het volgende:
[..]
Ik loop er wel met ondergoed in
Vanavond proberen een 10km duurloopje eruit te persen, gister ook al 5km gelopen
Ja, dat is precies zo'n dingquote:Op donderdag 15 januari 2009 11:57 schreef boem-dikkie het volgende:
Wat is precies zo'n tight? Is dat zo'n strakke hardloop broek achtig ding?
Nul ervaring vandaar.
Vanavond weer ja, vanaf februari 6 runs in de week, maar dan duurloopquote:Op donderdag 15 januari 2009 12:37 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En dan vanavond weer?![]()
Ik vind het fijner zonder ondergoed, die wordt bij mij sowieso zeiknat
Knap wel!quote:Op donderdag 15 januari 2009 14:05 schreef JortK het volgende:
[..]
Vanavond weer ja, vanaf februari 6 runs in de week, maar dan duurloop
Hehe geflitst.quote:Op woensdag 14 januari 2009 21:04 schreef Sanderrrr het volgende:
Speltip 1: Niet eigenwijs zijn als je ziek bent. Heb onderweg 2x moeten kotsen aan de kant van de weg.Pluspunt: Ik liep zo snel dat ik werd geflitst door een flitspaal.
Of was dat de auto die langs me reed? Powned
Evy draait trouwens wel veel dezelfde muziek zeg.. Elke laatste keer lopen is het elke keer hetzelfde slechte nummer..
Vaseline?quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:00 schreef boem-dikkie het volgende:
Hoi.
Netjesquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:14 schreef JortK het volgende:
Zo. 9.5km in 53 minuten.
Ook gevallen, wat is dan weer moeilijk op gang komen zeg
lijkt mij ook erg kloten. Het was hier ook erg glad, maar niet gevallen gelukkig...quote:Op donderdag 15 januari 2009 21:44 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Netjes![]()
GevallenOef, dat lijkt me wel erg kut! Hoe kwam het?
Keurig! Ik verbaas me steeds over jouw tijden joh! Maar ik had vandaag ook gewoon 7.01 km in 39 minuten ofzo. Best netjesquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:47 schreef Jo0Lz het volgende:
Nou, met weer 6km in bijna 31 minuten, best tevreden. Ik merk dat ik door de kou vooral in het begin minder hard loop... Ik hoop op een vroege en lange zomer...
Ik struikelde over een tak, heel me spieren waren gelijk verkrampt dus het duurde even voordat ik weer op gang wasquote:Op donderdag 15 januari 2009 21:44 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Netjes![]()
GevallenOef, dat lijkt me wel erg kut! Hoe kwam het?
Klopt inderdaad, koop een thermoshirt, en doe geen katoen aan!quote:Op vrijdag 16 januari 2009 19:01 schreef michail8 het volgende:
Net les 2 van serie 1 gehad, ging wel makkelijk!
Btw, ik doe gewoon een trui (met capuchon) aan, met een normaal shirt eronder. Geen winddichte zooi, volgens mij gaat dat veel te hard zweten...
als beginner moet je je niet druk maken over snelheid, eerst die 5 km volhouden, de rest komt vanzelfquote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef Serinde het volgende:
Ik vraag me alleen af: rond welke snelheid zou ik moeten rennen? Wat is 'normaal' / gemiddeld / aan te raden voor een beginner?
Als je aan het begin denkt "wat een oude wijven tempo" dan loop je precies hard genoeg om de hele les vol te houden.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:35 schreef Serinde het volgende:
Ik vraag me alleen af: rond welke snelheid zou ik moeten rennen? Wat is 'normaal' / gemiddeld / aan te raden voor een beginner?
In de winter kan ik me er nog iets bij voorstellen (alhoewel ik het dan eigenlijk nog lekkerder vind om te lopen) maar als ik naar m'n werk fietste dan stonden er om 07:00 in de stralende zon, mensen op een loopband hun training af te werken terwijl ze naar buiten kekenquote:Op zondag 18 januari 2009 08:25 schreef Luchtbel het volgende:
Buiten lopen is zo veel fijner dan binnen. Ik vraag me echt af waarom ik dit niet eerder gedaan heb.
Daar kan ik ook niet bij hoor. Ik zie dat ook in het gebouw waar ik werk, daar is ook een sportschool. Ik loop echt tien keer liever buitenquote:Op zondag 18 januari 2009 09:47 schreef FJD het volgende:
[..]
In de winter kan ik me er nog iets bij voorstellen (alhoewel ik het dan eigenlijk nog lekkerder vind om te lopen) maar als ik naar m'n werk fietste dan stonden er om 07:00 in de stralende zon, mensen op een loopband hun training af te werken terwijl ze naar buiten kekenIk snap er werkelijk geen ene reet van
Goed dat je het volhoudt en dat het beter gaatquote:Op zondag 18 januari 2009 13:16 schreef jollieboer1 het volgende:
Ik heb vandaag les 4 gelopen, probleemloos voor het eerst. Ik liep te hard en in de sneeuw....voor een beginner niet echt ideaal weet ik nu.
Ik ben nu op gaan letten hoe 'hard' andere lopers gaan, vrij langzaam zo te zien. Althans, zo ziet het er uit voor mijn gevoel. Dat doe ik nu zelf ook en nu gaat het prima.
Les 4 heeft wel leuke muziek.
Weet iemand of het echt noodzakelijk is om 2 dagen later weer te gaan lopen? Want ik ga ook beginnen met Nordic Walking dinsdagavond, dus ik wilde woensdag gaan lopen. En dan vrijdag weer en zondag etc. etc. M.a.w. , luistert het heel nauw of je 1 dag later gaat..?
Ik had wel weer een enorm gevlekt bietenhoofd...pffff. Schaam me dood als ik iemand tegen kom. Kwam een man van een jaar of 70 tegen, die totaal niet rood was. Ik heb maar even Hallo gezegd, hoewel dat ook wel raar is met zo'n mp3-speler op je kop. Dan kun je lastig inschatten of de ander ook iets zegt, maar ja wat boeit het, ik groet vriendelijk
Ik zit in de laatste week, week 9 is dat. Op een gegeven moment worden de lessen herhaald, dit om je conditie uit te breiden voor het lopen van die 5 km. Het klopt dus dat je die minuten vaker ziet voorkomen. En het zijn dan niet meer 'al' 38 minuten hoor, je went er zo snel aan. En dan wil je ook dat die minuten wandelen korter worden. Erg leuk om mee te makenquote:Op zondag 18 januari 2009 14:43 schreef jollieboer1 het volgende:
Ziet er goed uit![]()
In welke week zit jij nu? Ik zie vanaf week 7 al zo'n 38 minuten aangegeven staan. Maar bij 8 en 9 ook weer.
Bedankt voor je support..!
Best rap inderdaad, netjes!quote:Op zondag 18 januari 2009 16:11 schreef JortK het volgende:
Zojuist weer 6km gelopen, dit maal in 31.16 min.
Had me windjack ook aan maar dat was teveel van het goede, desondanks een zeer snelle tijd
Vanaf februari pas, afgelopen donderdag eentje van 9km in 53 minuten.quote:Op zondag 18 januari 2009 16:34 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Best rap inderdaad, netjes!Wanneer was die duurloop van je?
Welke duurloop ga je lopen?quote:Op zondag 18 januari 2009 16:35 schreef JortK het volgende:
[..]
Vanaf februari pas, afgelopen donderdag eentje van 9km in 53 minuten.
Ik wil een halve marathon gaan lopen hier in het dorp van de zomer, en dan na de zomer de dam-tot-dam en misschien de zeven heuvelenquote:
Hartstikke licht, je merkt er helemaal niks van. Apparaatje past precies! Ik vind deze trouwens handiger dan GPS omdat ik vaak ook in de bossen train.quote:Op woensdag 14 januari 2009 11:12 schreef JortK het volgende:
[..]
Een footpod lijkt me zo klote lopen...
Maar het is een stappenteller, en lijkt me dus zo onnauwkeurig als de pest?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 18:04 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Hartstikke licht, je merkt er helemaal niks van. Apparaatje past precies! Ik vind deze trouwens handiger dan GPS omdat ik vaak ook in de bossen train.
Valt hartstikke mee, als ik geen rare dingen doe (stuk wandelen of achteruit lopenquote:Op woensdag 21 januari 2009 08:21 schreef JortK het volgende:
[..]
Maar het is een stappenteller, en lijkt me dus zo onnauwkeurig als de pest?
Ze zegt het in meerdere lessen. In les 3 ook geloof ik.quote:Op donderdag 22 januari 2009 08:49 schreef FJD het volgende:
Iemand die weet in welke les Evy fier op je is? Heb dat fragmentje nodig
Valt heel erg mee, garmin geeft een nauwkeurigheid van 95% en gecalibreert 98%.quote:Op woensdag 21 januari 2009 08:21 schreef JortK het volgende:
[..]
Maar het is een stappenteller, en lijkt me dus zo onnauwkeurig als de pest?
Helaasquote:Op donderdag 22 januari 2009 11:39 schreef michail8 het volgende:
Ze zegt het in meerdere lessen. In les 3 ook geloof ik.
Vervelend zeg.quote:Op donderdag 22 januari 2009 17:41 schreef Serinde het volgende:
Ik heb het weer gaan sporten na twee jaar toch iets onderschat. Niet qua conditie want dat die ruk is wist ik almaar m'n knieblessure van vele jaren terug (meerdere keren geopereerd) begint weer op te spelen, althans ik krijg pijnklachten
![]()
Vorige week vrijdag heb ik les 1 van Evy gedaan maar in het begin teveel gewandeld omdat ook ik even niet doorhad dat ze met lopen rennen bedoeltDrong een beetje laat pas tot me door. Anyway, zondag dus nogmaals les 1 en vandaag les 2. Wel uitgelopen, maar bij het laatste stukje wandelen merkte ik echt dat ik misschien toch iets teveel heb gedaan.
Ik ga morgen maar eens een afspraak bij een fysiotherapeut maken om e.e.a. te bespreken. Morgen of maandag goede schoenen halen (beetje triest qua financien altijd in januari, dus moet op mijn loon wachten) Ook al wordt het hardlopen misschien niet wat ik in gedachten had, zulke schoenen zijn ook voor "gewoon wandelen" stukken beter voor m'n gewrichten.
Ik baal er wel van
Op m'n fitness-schoenen.... en ja ik weet het, het is niet goed voor m'n kniequote:
Ik wilde langs de runnersworld gaan, er staat veel informatie op hun internetsite en ik heb het idee dat ze me daar wel goed zullen kunnen adviserenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:28 schreef feelsgoodman het volgende:
Verdiep je dus ook goed in wat voor schoenen je gaat nemen, ga anders even langs een speciaalzaak langs waar ze je voeten kunnen meten, en dus precies kunnen aanraden wat voor schoen jij nodig hebt.
Vriend van me heeft ze bij Run2Day vandaan, en ik heb het een aantal keer gezien toen ik in de winkel was om andere dingen te kopen. Daar maken ze een analyse van hoe jij loopt, en aan de hand daarvan geven ze je advies over welk schoeisel bij jou past. Zullen ze ook vast wel bij Runnersworld hebbenquote:Op donderdag 22 januari 2009 18:32 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik wilde langs de runnersworld gaan, er staat veel informatie op hun internetsite en ik heb het idee dat ze me daar wel goed zullen kunnen adviseren![]()
Iemand anders die zijn/haar schoenen ook bij Runnersworld aangeschaft heeft?
Ik heb mijn schoenen bij Runnersworld in Nijmegen gehaald, goede service.quote:Op donderdag 22 januari 2009 18:32 schreef Serinde het volgende:
[..]
Ik wilde langs de runnersworld gaan, er staat veel informatie op hun internetsite en ik heb het idee dat ze me daar wel goed zullen kunnen adviseren![]()
Iemand anders die zijn/haar schoenen ook bij Runnersworld aangeschaft heeft?
die 21 km kan hij misschien wel uitlopen aangezien hij nu met vrijwel geen training 10 km loopt, maar hij loopt wel veel kans op blessures, vooral als hij zichzelf wil pushen om ook nog een goede tijd te lopenquote:
Voor een eenmalige weddenschap kun je het wel proberen maar tis een risico en je kan daarna absoluut niet op dat soort afstanden door blijven trainen. Als Utrecht een normaal agenda-item is dan moet je die schrappen en Amsterdam (najaar) n je agenda zetten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:34 schreef Silenus het volgende:
Okay, bedankt voor de reacties, dit sterkt me in mijn missie.![]()
Whoehelppp
Ik heb nog ruim anderhalve maand he. Het enige wat ik dus moet doen is de afstand die ik vandaag heb gerend dubbel rennen (quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:53 schreef FJD het volgende:
[..]
Voor een eenmalige weddenschap kun je het wel proberen maar tis een risico en je kan daarna absoluut niet op dat soort afstanden door blijven trainen. Als Utrecht een normaal agenda-item is dan moet je die schrappen en Amsterdam (najaar) n je agenda zetten.
Daar gaat nog een week aan rust vanaf.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:58 schreef Silenus het volgende:
Ik heb nog ruim anderhalve maand he. Het enige wat ik dus moet doen is de afstand die ik vandaag heb gerend dubbel rennen () en dat dus...sneller.
Het risico ligt niet op het conditionele vlak. Op het conditionele vlak is je grootste risico wss. iets van uitdroging/uitputting maar als je goed naar je lichaam blijft luisteren en ook durft uit te stappen dan komt dat wel goed.quote:Als ik elke week drie keer train moet dat toch een 'mogelijkheid' zijn. Ik maak op zich wel redelijk grote sprongen nu qua conditie. Ik ga donderdag weer rennen met een paar vrienden, kijken wat het dan wordt.
Mijn fysiotherapeut heeft me erop geattendeerd dat de "loopanalyse" niet op een loopband gemaakt moet worden, maar dat doen ze blijkbaar ook niet bij de Runnersworld?quote:Op donderdag 22 januari 2009 20:41 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Ik heb mijn schoenen bij Runnersworld in Nijmegen gehaald, goede service.Medewerker liet me daar idd buiten wat lopen en legde me wat uit over verschillende type zolen.
We kijken er erg naar uit! Sterkte!quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:33 schreef Serinde het volgende:
[..]
Mijn fysiotherapeut heeft me erop geattendeerd dat de "loopanalyse" niet op een loopband gemaakt moet worden, maar dat doen ze blijkbaar ook niet bij de Runnersworld?
De aankoop van schoenen heb ik maar uitgesteld aangezien ik voorlopig toch niet mag hardlopen![]()
De aanhechting van de pees naar de knieschijf is iets ontstoken doordat ik, blijkbaar, te enthousiast begonnen ben. Gisteren ben ik (ondanks verkoudheid) toch even naar de sportschool gegaan, op lage intensiteit trainen op crosstrainer/roeiapparaat/fiets was het advies. Niet vaker dan 2x per week en vanaf volgende week maandag ga ik bij de fysio werken aan de functionele stabiliteit en kracht van m'n knie.
Ik onthou het topic voor als ik weer mag/kan gaan hardlopen
Nee dan mag je je hier melden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:31 schreef beertenderrr het volgende:
mag ik me hier ook melden als hardloper als ik alleen naar mn eigen gehijg luister?
ja daar was ik al lidquote:Op vrijdag 30 januari 2009 17:56 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]
Nee dan mag je je hier melden.Lijkt me trouwens best vermoeiend, zonder muziek hardlopen?? Muziek geeft mij toch wel wat extra energie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |