Is die kruisende weg geen voorrangsweg?quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ok, misschien is dit een hele stomme vraag aangezien ik alweer bijna een jaar mijn rijbewijs heb, maar ik wil het toch even zeker weten.
Als je van rechts komt en er staan geen borden of er is geen sprake van een uitrit dan heb je voorrang. Ik dacht echter dat als de bestrating van de weg verschilt (in dit geval heeft de zijstraat klinkers en die straat komt uit op een normale weg) je ook geen voorrang hebt, ook al kom je dus van rechts uit de zijstraat. Nu merk ik vaak dat automobilisten geen voorrang geven als je uit zo`n zijstraat komt, aan de andere kant zijn er toch ook regelmatig mensen die wel voorrang geven. Is er iemand die hier opheldering over kan geven?
Misschien denken jullie nu wel waar ik dit verhaal vandaan haal. Tijdens de rijlessen zijn we heel af en toe dit soort situaties tegen gekomen en ik kan me vaag herinneren dat de instructeur toen iets over de verschillen in bestrating had verteld. En dat ging niet over een uitrit of van een onverharde naar een verharde weg.
Dat dus. En er is geen verschil tussen asfalt en bijv klinkers. Onverharde weg = niet bestraat, dus modder oid.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:42 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Is die kruisende weg geen voorrangsweg?
Staan er geen tekens op de weg?
Dan is het een gelijkwaardig kruispunt en heb jij, als je van rechts komt, voorrang. Maar het kan misschien zo zijn dat automobilisten jou geen voorrang geeft omdat je moeilijk zichtbaar bent.
Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.quote:Op woensdag 11 februari 2009 19:51 schreef Glennz het volgende:
Ik moet m'n zelfreflectie nog invullen voor m'n examen morgen. Maar hoe serieus kijken ze hier naar? Ik moet mezelf niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten.
Oh, okquote:Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Bij het BNOR kreeg ik te horen, "vul maar in als je zin hebt, anders niet"quote:Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Hopelijk word 't een beetje lekker weer..quote:Op zondag 15 februari 2009 18:30 schreef Qunix het volgende:
Morgen is het mijn beurt om af te rijden!
11 uur CBR Amsterdam!
Of niet.. minder fietsers op straat die je omver kan rijdenquote:Op zondag 15 februari 2009 19:02 schreef m3nster het volgende:
[..]
Hopelijk word 't een beetje lekker weer..
Suc6!
Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.
Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.
Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
60,quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
Het is toch maar iets van 120/150 euro, duurder dan een examen.
Als het 150 euro duurder zou zijn dan zou je 330 euro moeten aftikken ?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
Het is toch maar iets van 120/150 euro, duurder dan een examen.
Onlangs nog staande gehouden voor het negeren van een gesloten verklaring, was 90 euro.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag voor de eerste keer een boete mogen ontvangen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik mag 47 euro aftikken omdat ik 10 km/u te snel ging.
sorry typoquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:03 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Als het 150 euro duurder zou zijn dan zou je 330 euro moeten aftikken ?
Ik neem aan dat je bedoelt dat het 150 euro kost ?
Want dat kost het
dat werd mij ook verteld. best jammer dat het rijden op navigatie is afgeschaft dat vond ik nou net lekker makkelijkquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:40 schreef Nepthys het volgende:
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.![]()
Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
Volgens mij bedoel je dat ze na een kruispunt of rotonde daar een vraag over kunnen stellen. Bijvoorbeeld hoe de voorrang voor fietsers daar geregeld was. Maaaaar: jouw antwoord daarop mogen ze niet meenemen in de examenuitslag. Tenminste.. zo was het tot een paar weken geleden in elk geval. Waar het dan op slaat weet ik ook niet.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:40 schreef Nepthys het volgende:
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.![]()
Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
Hoe lang was je nou bezig? Je was toch net bezig toen ik geslaagd was?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.
Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.
Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
Yeps 16, alhoewel je ruim de helft amper gebruikt, zoals ik al zei heb je dus 8 versnellingen die je hoog en laag kunt pakken. Nu is het elke keer 3 hoog, rest laag. Om het wat simpler uit te leggen, vanuit stilstandquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:14 schreef Naamah het volgende:
Pfew, cool hoor! Heeft zo'n ding zestien versnellingen??? Nooit geweten! Lijkt me wel lachen om gewoon eens een keer in een vrachtwagen te rijdenZal er wel nooit van komen alleen.
Klopt, hele hoop. En je doet het ook zeker niet ffies, het theorie gedeelte is behoorlijk pittig vooral administratief/techniek imo.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:16 schreef TommyGun het volgende:
Blijft ook een to-do puntje bij mij, maarja, kost klauwen met geld
Je hebt momenteel 4 manieren die je tijdens het examen kan krijgen (al dan niet in combinatie):quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:44 schreef Weedle het volgende:
[..]
dat werd mij ook verteld. best jammer dat het rijden op navigatie is afgeschaft dat vond ik nou net lekker makkelijk
Bij de politie niet. Als je de opleiding doet moet je binnen 1 jaar zelf je rijbewijs halen. Wel ga je aanvullende de broa doen, een soort rijopleiding voor rijden met blauw blauw (zwaailichten, sirene).quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Ga het leger in / bij de politie, kan je gratis je rijbewijs voor dat soort dingen halen.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:44 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hoe lang was je nou bezig? Je was toch net bezig toen ik geslaagd was?Of ben ik nu per abuis
!
Mja, dat is zo. Maar ik vroeg het me gewoon af. Vond dat ik vrij lang werk had met 43 lessen. Valt dus in die zin wel mee.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
59 lessen gehad, 1x gezakt voor eindexamen 2de keer geslaagd ( duh )
Boven gemiddeld, maarja boeie kheb het nu
Maar nu zonder aankondiging vooraf, schijnt het.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:31 schreef Nouwk het volgende:
@ Neptys, dat bevragen deden ze eerder ook al hoor, gewoon situatiebevraging.
Volgens mij kun je pas opnieuw reserveren wanneer de boel is verlopen. Op die dag verloopt die van mij trouwens ook.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ja, maar kan ik hem voor 1 maart opnieuw doen, of kan dit pas na 15 april (als hij verloopt)?
Toen ik uitgelegd kreeg hoe ik moest schakelen, moest ik schakelen bij 2000 toeren (diesel).quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?)?
Nee hoor, tijdens mijn examen reden we gewoon een (vreemd) kruispunt over, zei hij: "Wil je daar even stoppen?" en toen ging hij vragen over dat kruispunt wie er voorrang had etc.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:44 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Maar nu zonder aankondiging vooraf, schijnt het.
[..]
Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maarquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.
Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:47 schreef rene90 het volgende:
[..]
Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Bedankt voor het advies.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.
Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.
Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.
En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Daar ben ik het niet mee eens. De examinator zei tegen mij ''Jij doet eerst, en denk dan pas. Dat moet juist andersom''. En zowieso moet je ook eerst in de spiegels kijken. Dat deed ik ook niet genoeg volgens mijn examinator. Dat waren de redenen dat ik de eerste keer gezakt was.quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.
Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.
Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.
En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Ik dacht ook dat ik het ff zou doen, ik ben nu na 5 maanden nog steeds bezig (komt ook door de rijinstructeur die er vaak gaten van 3 weken tussen had).quote:Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.
Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.
Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.
En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Mwah naar mijn mening zou dat niet veel schelen, je weet het misschien al hoe het werkt, alleen zoals al genoemd, het gaat om het doen. Het zelfde wat al is gezegd met fietsen, je moet eerst kracht met je rechterbeen zetten als je trapper boven zit, dan de kracht overlaten gaan naar links. Maar achteraf, is het gewoon iets dat je moet voelen en wat een automatisme wordt. Als je het toch echt wilt opzoeken, heb je in sommige theorieboeken achterin staan hoe het opschakelen etc. moetquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Nou, mijn rijinstructeur wil dus absoluut niet dat ik dat doen omdat het slecht voor de motor is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:06 schreef jappas het volgende:
De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
Erg simpel, maargoed: http://proto5.thinkquest.nl/~lle0138/index.phpquote:Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.
Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Ja precies, maar hij liet wel direct alles aan mij over. Als ik een onverwachtse fout maak is het met die snelheid toch wel even link.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:08 schreef Weedle het volgende:
ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef fespo het volgende:
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Ik ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:
[..]
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Ik mocht bij mijn eerste les alleen sturen en gassen/remmen. Bij de tweede les mocht ik ook schakelen. Eerst liet de rijinstructeur me wennen aan de koppeling door op bepaalde plaatsen te stoppen en op te trekken. Toen de les bijna voorbij was liet hij me echt schakelen, dat was rampzalig. Op kleine stukjes weg moest ik naar z`n 3 schakelen waarna er meteen een bocht kwam, waardoor ik dus weer naar de 2 moest schakelen. Omdat ik dat niet durfde bleef ik gewoon lekker in z`n 2 rijden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Casparovvv het volgende:
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd?
Mijne had ik toen geleend van een collega, was ook veka best. Word alles wel goed uitgelegd, alleen naar mijn mening vaak van die kleine dingen worden groots uitgelegd, maar belangrijke dingen word maar bar weinig aandacht aan besteed/.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:29 schreef Maikuuul het volgende:
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
Ga er maar vanuit dat het een diesel is gewoon, heb nog nooit gehoord van een benzine les-auto, zal best voorkomen maar door de vele kilometers is diesel goedkoper.quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:24 schreef Kahlen het volgende:
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.
Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?
Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef rene90 het volgende:
dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijkquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Kahlen het volgende:
[..]
tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).
Hmm tja, ik had ook dat gevoel alleen als je eenmaal een beetje gewend bent aan een benzine rij je er zo mee weg, kwestie van oefening en een druppeltje gas erbij wat je bij diesel niet hoeft. Dus daar hoef je je geen zorgen om te makenquote:Ik heb trouwens wel 4 lessen in een benzine auto gereden (maar die was heel zuinig volgens die man en je betaalde minder belasting dan met die diesel ofzo), maar diesels vind ik fijner omdat die niet zo snel afslaan bij het optrekken (en als ik ergens niet handig in ben...)
Best sadquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Ik ook inderdaadquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Doordat ik 2 keer verhuisd ben naar een andere provincie de afgelopen jaren zit ik nu bij rijschool nummero 3. En bij alle 3 de rijscholen was er altijd wel wat. Ik trek dat gewoon aan kennelijk als ik rijles heb. Ik kan nu wel weer een andere rijschool nemen, maar wat bereik ik ermee? Ik heb denk ik alleen mijzelf ermee?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:38 schreef rene90 het volgende:
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijk
Wat helpt is een cd downloaden/lenen/kopen, hiermee kun je het examen zelf simuleren (tijdsdruk, feeling van het antwoordkastje).quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:23 schreef xminator het volgende:
weet iemand nog een plek waarmee je theorie examen kan leren? Op internet enzo?
Alvast bedankt.
Spannend!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
Donderdag rijexamen, ben wel een beetje nerveus
Mja komt wel goed denk ik, T.T.T. is ook succesvol afgerond, alleen ik moest beter opletten bij de kruisingen, wat ik nu wel doorheb.
Kan niet wachten :x
Waar staat TTT voor?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
T.T.T. is ook succesvol afgerond
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.quote:
Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echtquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:56 schreef Juicyhil het volgende:
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.
Toch is het wel handig, je kunt namelijk ook al de oogtest, technische kennis en je bijzondere verrichtigen al laten aftekenen. Dit betekend dan dat je deze niet bij het examen hoeft te doen, dat neem wel veel stress weg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:45 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echtBalen, hopelijk dinsdag een betere dag.
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoorquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:37 schreef Kahlen het volgende:
ja, dure dingen allemaal.
Als je nu de TTT kon halen en dat het examen dan 100 euro werd... ik vind het echt duur allemaal. 40 euro per les en dan examen van 250 euro... maarja, ik wil het nu wel mijn roze papiertje hebben.
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:51 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!![]()
't Ligt er dus maar aan waar je lest, hier heb je 27 uur + theorie + afrijden voor 1000..
Maar het maakt echt veel verschil waar je les hebt. In Amsterdam bijv. heb je wel 45 lessen nodig, maar ik woon in Friesland en daar is het veel makkelijker en heb je met 35 lessen wel genoeg gemiddeld genomen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.
Dan ben je dus nog niet op afrijdniveau. Ga ervan uit dat je meer dan 1500 euro kwijt bent, minimaal. Ik zat bij een goedkope rijschool en ben tegen de 2000 euro kwijtgeweest (heb m'n examen één keer over moeten doen).quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).
Maar ik heb nog niet alle speciale verrichtingen gedaan en vorige les ging gewoon slecht. Dus dinsdag maar afwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |