abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65953755
Ok, misschien is dit een hele stomme vraag aangezien ik alweer bijna een jaar mijn rijbewijs heb, maar ik wil het toch even zeker weten.

Als je van rechts komt en er staan geen borden of er is geen sprake van een uitrit dan heb je voorrang. Ik dacht echter dat als de bestrating van de weg verschilt (in dit geval heeft de zijstraat klinkers en die straat komt uit op een normale weg) je ook geen voorrang hebt, ook al kom je dus van rechts uit de zijstraat. Nu merk ik vaak dat automobilisten geen voorrang geven als je uit zo`n zijstraat komt, aan de andere kant zijn er toch ook regelmatig mensen die wel voorrang geven. Is er iemand die hier opheldering over kan geven?

Misschien denken jullie nu wel waar ik dit verhaal vandaan haal. Tijdens de rijlessen zijn we heel af en toe dit soort situaties tegen gekomen en ik kan me vaag herinneren dat de instructeur toen iets over de verschillen in bestrating had verteld. En dat ging niet over een uitrit of van een onverharde naar een verharde weg.
Tok.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:42:49 #102
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_65954040
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ok, misschien is dit een hele stomme vraag aangezien ik alweer bijna een jaar mijn rijbewijs heb, maar ik wil het toch even zeker weten.

Als je van rechts komt en er staan geen borden of er is geen sprake van een uitrit dan heb je voorrang. Ik dacht echter dat als de bestrating van de weg verschilt (in dit geval heeft de zijstraat klinkers en die straat komt uit op een normale weg) je ook geen voorrang hebt, ook al kom je dus van rechts uit de zijstraat. Nu merk ik vaak dat automobilisten geen voorrang geven als je uit zo`n zijstraat komt, aan de andere kant zijn er toch ook regelmatig mensen die wel voorrang geven. Is er iemand die hier opheldering over kan geven?

Misschien denken jullie nu wel waar ik dit verhaal vandaan haal. Tijdens de rijlessen zijn we heel af en toe dit soort situaties tegen gekomen en ik kan me vaag herinneren dat de instructeur toen iets over de verschillen in bestrating had verteld. En dat ging niet over een uitrit of van een onverharde naar een verharde weg.
Is die kruisende weg geen voorrangsweg?
Staan er geen tekens op de weg?
Dan is het een gelijkwaardig kruispunt en heb jij, als je van rechts komt, voorrang. Maar het kan misschien zo zijn dat automobilisten jou geen voorrang geeft omdat je moeilijk zichtbaar bent.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:09:54 #103
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65958851
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:42 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Is die kruisende weg geen voorrangsweg?
Staan er geen tekens op de weg?
Dan is het een gelijkwaardig kruispunt en heb jij, als je van rechts komt, voorrang. Maar het kan misschien zo zijn dat automobilisten jou geen voorrang geeft omdat je moeilijk zichtbaar bent.
Dat dus. En er is geen verschil tussen asfalt en bijv klinkers. Onverharde weg = niet bestraat, dus modder oid.

In het laatste geval heb je geen voorrang dus, ook niet als je uit een 15 km zone (woonerf) komt of van een afrit
pi_65960500
Ik moet m'n zelfreflectie nog invullen voor m'n examen morgen. Maar hoe serieus kijken ze hier naar? Ik moet mezelf niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Glennz op 11-02-2009 19:57:16 ]
pi_65960516
Bedankt voor de antwoorden. Het zou inderdaad kunnen dat er geen voorrang gegeven wordt omdat er auto`s aan biede kanten van de straat geparkeerd staan, waardoor je niet zo snel zichtbaar bent. Er staan geen tekens en het is zeker geen uitrit dus dan weet ik nu dat het gewoon een gelijkwaardig kruispunt is.
Tok.
pi_65962852
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:51 schreef Glennz het volgende:
Ik moet m'n zelfreflectie nog invullen voor m'n examen morgen. Maar hoe serieus kijken ze hier naar? Ik moet mezelf niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten.
Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65963554
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Oh, ok
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:33:12 #108
155616 Proximo
For god, king & country
pi_65970120
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Bij het BNOR kreeg ik te horen, "vul maar in als je zin hebt, anders niet"
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_66091560
Morgen is het mijn beurt om af te rijden!

11 uur CBR Amsterdam!
pi_66092786
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:30 schreef Qunix het volgende:
Morgen is het mijn beurt om af te rijden!

11 uur CBR Amsterdam!
Hopelijk word 't een beetje lekker weer..

Suc6!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_66093899
Thanks!

Ik vind het verdomde spannend!
pi_66094670
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:02 schreef m3nster het volgende:

[..]

Hopelijk word 't een beetje lekker weer..

Suc6!
Of niet.. minder fietsers op straat die je omver kan rijden
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_66115672
En gezakt....
Ik neem te laat beslissingen... Volgens mijn rijinstructeur had hij dat door zijn vingers kunnen zien en mij laten slagen omdat ik het best goed deed. Maar jah.
pi_66144893
Balenn

Morgen mijn 14e rijles.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:19:26 #115
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66156646
Vandaag geslaagd
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66156683
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:19 schreef Maikuuul het volgende:
Vandaag geslaagd
Gefeliciteerd
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:57:20 #117
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66158168
Gefeliciteerd Maikuuul

Vandaag heb ik ttt gehad, ging op zich goed, anders had ik geen vrijstelling gehad voor bijzondere verrichtingen. Maar ik ben wat laks met kijken, dooie hoek enzo.

Dus daar gaan we nog wat op timmeren.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:03:52 #118
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66158395
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.

Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.

Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66172028
Ik heb vandaag voor de eerste keer een boete mogen ontvangen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik mag 47 euro aftikken omdat ik 10 km/u te snel ging.
Tok.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:14:15 #120
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66172215
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.

Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.

Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
Het is toch maar iets van 120/150 euro, duurder dan een examen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66172350
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
Het is toch maar iets van 120/150 euro, duurder dan een examen.
60,
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:03:52 #122
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66182495
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
Het is toch maar iets van 120/150 euro, duurder dan een examen.
Als het 150 euro duurder zou zijn dan zou je 330 euro moeten aftikken ?

Ik neem aan dat je bedoelt dat het 150 euro kost ?

Want dat kost het
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 18 februari 2009 @ 07:39:34 #123
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66186365
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag voor de eerste keer een boete mogen ontvangen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik mag 47 euro aftikken omdat ik 10 km/u te snel ging.
Onlangs nog staande gehouden voor het negeren van een gesloten verklaring, was 90 euro.

En 'n keer ergens 4km te hard ofzo, (na correctie). Valt nog wel mee, aangezien ik altijd 10km boven de Vmax rijd.
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:47:45 #124
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66188390
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Als het 150 euro duurder zou zijn dan zou je 330 euro moeten aftikken ?

Ik neem aan dat je bedoelt dat het 150 euro kost ?

Want dat kost het
sorry typo

Het kostte me idd zoveel
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66198545
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.


Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
pi_66198617
mij kostte de TTT 90 en het examen 140... Nog geen jaar geleden.
pi_66198699
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:40 schreef Nepthys het volgende:
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.


Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
dat werd mij ook verteld. best jammer dat het rijden op navigatie is afgeschaft dat vond ik nou net lekker makkelijk
pi_66198844
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:40 schreef Nepthys het volgende:
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.


Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
Volgens mij bedoel je dat ze na een kruispunt of rotonde daar een vraag over kunnen stellen. Bijvoorbeeld hoe de voorrang voor fietsers daar geregeld was. Maaaaar: jouw antwoord daarop mogen ze niet meenemen in de examenuitslag. Tenminste.. zo was het tot een paar weken geleden in elk geval. Waar het dan op slaat weet ik ook niet.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:00:05 #129
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66199377
Nou vanochtend me eerste rijles op de vrachtwagen achter de rug, ik moet zeggen, toch best pittig met zo een ding rijden! Met je B rijbewijs moet je constant rechts/rechts houden. Hier moet je links op de rechterrijstrook rijden. Je gaat automatisch super dicht langs de lijn rijden omdat de breedte nog moet wennen.. Ik rij ook nog eens een MAN dus lekker splitter + stapelen. Opzich had ik dat vrij snel wel door.
3 Laag, 5 hoog, 6hoog, 7hoog, 8hoog, Snelweg 80km/u: 8 laag (en dan heb je 16 versnellingen gepasseerd).
Het is allemaal zo wennen dat hij stuk minder snel optrekt, bij 1700 toeren al opschaken, nog eerder remmen.. Rollend afkomen op het stoplicht kan je in 5 hoog doorrijden. Rontondes in zijn 5. etc. Heb ook al recht achteruit, bochtje achteruit en achteruit (vrachtwagen)parkeer plek op.

Fietsers hebben het allemaal overleeft vandaag dus ik ga de goede kant op denk ik.


Zie je deze? Aan de kant! ik ben het!
pi_66200018
Pfew, cool hoor! Heeft zo'n ding zestien versnellingen??? Nooit geweten! Lijkt me wel lachen om gewoon eens een keer in een vrachtwagen te rijden Zal er wel nooit van komen alleen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:16:13 #131
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66200091
Blijft ook een to-do puntje bij mij, maarja, kost klauwen met geld
pi_66200472
Morgen afrijden (rijbewijs B) , eens zien hoe het gaat. Bij de TTT werd vooral duidelijk dat ik goed moet kijken en bewust zijn en beslissingen nadat ik ze neem ook direct uitvoeren. Doelmatig zijn.

Ik denk dat ik niet veel meer kan doen dan er gewoon naar toe gaan, iemand nog tips om jezelf een beetje rustig te houden, als ik mezelf een beetje ken ga ik wel lopen stressen. Arme mensen die vanavond nog bij mij in de buurt moeten zijn .
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:25:07 #133
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66200482
Ga het leger in / bij de politie, kan je gratis je rijbewijs voor dat soort dingen halen.

Wat je vooral niet moet doen vanavond is al om half 11 gaan slapen ofzo, want dan ga je de hele tijd denken.

Gewoon rond een uur of 1 zodat je redelijk moe bent naar bed gaan, en dan lekker slapen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66200743
Moe naar bed gaan zal me ook om half 11 wel lukken, druk met tentamens aan het leren ook nog, dat komt wel goed .

Ach, ik kan niks meer doen dan het aanzien.
pi_66200765
@ Neptys, dat bevragen deden ze eerder ook al hoor, gewoon situatiebevraging. Het valt opzich best mee hoor, vandaag eens dat gedaan, mijn instructeur vroeg me bijvoorbeeld of ik wist waar '..' was, dan zei ik nee, dan zei hij bijvoorbeeld van nou rijdt maar naar die toren dan, of zoek het station op oid.

Over rijden met navigatie: het is helemaal niet afgeschaft. Het is alleen nooit verplicht geweest en dat is nu nog steeds niet zo.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:38:44 #136
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66201054
Die nieuwe regel is gewoon is dat ze de vaste coördinatiepunten gingen afschaffen, omdat sommigen zich deze route uit de kop gingen leren.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 15:44:44 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66201308
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.

Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.

Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
Hoe lang was je nou bezig? Je was toch net bezig toen ik geslaagd was? Of ben ik nu per abuis !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:50:34 #138
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66201556
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:14 schreef Naamah het volgende:
Pfew, cool hoor! Heeft zo'n ding zestien versnellingen??? Nooit geweten! Lijkt me wel lachen om gewoon eens een keer in een vrachtwagen te rijden Zal er wel nooit van komen alleen.
Yeps 16, alhoewel je ruim de helft amper gebruikt, zoals ik al zei heb je dus 8 versnellingen die je hoog en laag kunt pakken. Nu is het elke keer 3 hoog, rest laag. Om het wat simpler uit te leggen, vanuit stilstand
5, 8, 10, 12, 14, 16.
Je kan ook gewoon een intakelesje nemen, schijnen wel meer mensen te doen puur voor de lol om eens te kijken hoe dat is.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:16 schreef TommyGun het volgende:
Blijft ook een to-do puntje bij mij, maarja, kost klauwen met geld
Klopt, hele hoop. En je doet het ook zeker niet ffies, het theorie gedeelte is behoorlijk pittig vooral administratief/techniek imo.
Heb ze gelukkig allebei Verkeer/Techniek Administratie in 1x mogen halen.
pi_66201819
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:44 schreef Weedle het volgende:

[..]

dat werd mij ook verteld. best jammer dat het rijden op navigatie is afgeschaft dat vond ik nou net lekker makkelijk
Je hebt momenteel 4 manieren die je tijdens het examen kan krijgen (al dan niet in combinatie):

1) Los rijden, dus je krjigt te horen: ga maar 10 minuten rondrijden
2) Rijden via navigatieappartatuur
3) Rijden naar herkenningspunten
4) Rijden op aanwijzingen van examinator (hier naar links, rotonde 3/4 etc.)
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Ga het leger in / bij de politie, kan je gratis je rijbewijs voor dat soort dingen halen.
Bij de politie niet. Als je de opleiding doet moet je binnen 1 jaar zelf je rijbewijs halen. Wel ga je aanvullende de broa doen, een soort rijopleiding voor rijden met blauw blauw (zwaailichten, sirene).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:19:00 #140
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66202828
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoe lang was je nou bezig? Je was toch net bezig toen ik geslaagd was? Of ben ik nu per abuis !

59 lessen gehad, 1x gezakt voor eindexamen 2de keer geslaagd ( duh )

Boven gemiddeld, maarja boeie kheb het nu
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 16:35:14 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66203497
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

59 lessen gehad, 1x gezakt voor eindexamen 2de keer geslaagd ( duh )

Boven gemiddeld, maarja boeie kheb het nu
Mja, dat is zo. Maar ik vroeg het me gewoon af. Vond dat ik vrij lang werk had met 43 lessen. Valt dus in die zin wel mee.

Wat het vaak is, is dat mensen die 20 lessen nodig hebben vaker hoort schreeuwen hoe tof dit en dat terwijl er juist ook veel mensen zijn die niet alles zo snel halen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66207098
Ach, ik zit nu ook aan een les of 40. Ik geloof ook echt niet dat ik het heel veel sneller had gekund. Als ik zo naar m'n broertjes kijk gaan die dat wel makkelijk sneller halen. Die zitten nu ook al veel op de trekker enzo. Hebben er ook meer interesse in dan ik.

Nou hoop ik wel dat het bij deze lessen blijft, het is wel een stuk goedkoper als je het snel haalt.
pi_66208242
Even een vraagje, mijn theoriecertificaat loopt af op 15 april dit jaar, maar ik wil graag langer doen over mijn rijbewijs. Kan ik dan vóór 1 maart mijn certificaat "verversen"? Of zal ik dan na 15 april het theorie-examen nieuwe stijl moeten doen? Alvast bedankt.
pi_66208445
Opnieuw doen, helaas
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_66208499
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:08 schreef MaxC het volgende:
Opnieuw doen, helaas
Ja, maar kan ik hem voor 1 maart opnieuw doen, of kan dit pas na 15 april (als hij verloopt)?
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:40:27 #146
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66209763
Volgens mij kan je gewoon als je je inschrijft en er is plaats hem opnieuw doen.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66209852
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66209907
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:31 schreef Nouwk het volgende:
@ Neptys, dat bevragen deden ze eerder ook al hoor, gewoon situatiebevraging.
Maar nu zonder aankondiging vooraf, schijnt het.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Ja, maar kan ik hem voor 1 maart opnieuw doen, of kan dit pas na 15 april (als hij verloopt)?
Volgens mij kun je pas opnieuw reserveren wanneer de boel is verlopen. Op die dag verloopt die van mij trouwens ook.
pi_66209964
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?)?
Toen ik uitgelegd kreeg hoe ik moest schakelen, moest ik schakelen bij 2000 toeren (diesel).

Bij het wegrijden: Koppeling helemaal intrappen, en langzaam op laten komen totdat je voelt dat de auto wil gaan rijden, dan gas bijgeven en de koppeling langzaam helemaal op laten komen.
pi_66209996
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:44 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Maar nu zonder aankondiging vooraf, schijnt het.
[..]

Nee hoor, tijdens mijn examen reden we gewoon een (vreemd) kruispunt over, zei hij: "Wil je daar even stoppen?" en toen ging hij vragen over dat kruispunt wie er voorrang had etc.

Het is niet zo dat je een kruispunt waar je een half uur geleden hebt gereden krijgt hoor
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_66210021
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66210244
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66213794
Kennis is iets anders dan praktijk, de kennis zal je niet zoveel gaan schelen hoor, het kan je zelfs idd tegen werken. Als je wilt dat het je helpt moet je oefenen oefenen oefenen ipv lezen lezen lezen. Ik deed dat voor ik begon te lessen en dat heeft zeker geholpen, maar of je dat nog gauwgauw leert in nog geen week weet ik niet
pi_66214572
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66216515
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Bedankt voor het advies.

Heb jij veel 'speciale verrichtingen' moeten uitvoeren om jouw rijbewijs te halen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66218343
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Daar ben ik het niet mee eens. De examinator zei tegen mij ''Jij doet eerst, en denk dan pas. Dat moet juist andersom''. En zowieso moet je ook eerst in de spiegels kijken. Dat deed ik ook niet genoeg volgens mijn examinator. Dat waren de redenen dat ik de eerste keer gezakt was.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:14:55 #157
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66218606
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Ik dacht ook dat ik het ff zou doen, ik ben nu na 5 maanden nog steeds bezig (komt ook door de rijinstructeur die er vaak gaten van 3 weken tussen had).
Je kunt over alles van tevoren wel makkelijk denken, maar in de praktijk ligt het toch net iets anders.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:52:04 #158
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66221972
Eigenlijk kun je je helemaal niet goed voorbereiden op je praktijk, je moet uiteraard wel de verkeersregels kennen, wie voorrang heeft, de borden kennen etc, maar als je straks echt begint met rijden dan pas weetje of het goed gaat of niet

Je kunt niet van tevoren zeggen hoeveel lessen je nodig hebt als je nog nooit hebt gereden, en haasten heeft geen zin gewoon goed luisteren naar de instructeur en doen wat hij zegt, dan gaat het eigenlijk het snelst.

En hebje 25 lessen nodig dan hebje geluk, hebje er bijna 60 nodig ( zoals ik ) tjah dan is dat zo, je kunt er toch niks aan veranderen, kost wel een pak geld maar ach, je hebt dat papiertje voor je ganse leven he ( mits je er goed mee omgaat ) en dat geld verdien je toch weer terug.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66223387
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Mwah naar mijn mening zou dat niet veel schelen, je weet het misschien al hoe het werkt, alleen zoals al genoemd, het gaat om het doen. Het zelfde wat al is gezegd met fietsen, je moet eerst kracht met je rechterbeen zetten als je trapper boven zit, dan de kracht overlaten gaan naar links. Maar achteraf, is het gewoon iets dat je moet voelen en wat een automatisme wordt. Als je het toch echt wilt opzoeken, heb je in sommige theorieboeken achterin staan hoe het opschakelen etc. moet

Ik ben ook wel benieuwd waar je op hebt gebaseerd dat je ongeveer 35 lessen nodig hebt?
Verder hoef je drie speciale verrichtingen te doen, maar het kan echt heel simpel zijn. Bij mij bij het CBR had je een kleine helling, hup dat was de hellingproef.
Wanneer heb je je eerste rijles?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66225527
Nou, toen mochten we nog een keer . De examinator vond dat het inzicht enzo nog niet helemaal goed was, dat ik meer moest opletten. Verder moest ik m'n voertuig iets beter onder controle houden. De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
pi_66228866
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:06 schreef jappas het volgende:
De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
Nou, mijn rijinstructeur wil dus absoluut niet dat ik dat doen omdat het slecht voor de motor is.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66231010
Ho wacht, nu vertel ik het ook verkeerd . Ik moet langer wachten met schakelen als ik aan het remmen ben. Ik trap hem juist in waardoor ik minder controle heb over het voertuig en blabla.

Nou, ben er inmiddels alweer aardig over heen, ik kan weer lachen .
pi_66242864
Ik heb gisteren en vandaag mijn eerste twee lessen gehad Ging goed, ben ook wel blij met mijn instructeur, relaxte gast.
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd? Mij liet 'ie gelijk vanuit z'n 1 wegrijden (wat direct lukte), en toen in 2e en 3e versnelling heel veel landweggetjes genomen, geoefend met schakelen en overpakken in de bochten enzo. De 2e les (vandaag) zijn we door heel de omgeving gereden waarbij ik vooral op moest letten bij de bochten; gas los, remmen, terugschakelen, goed de bocht in draaien en weer gas geven. Ook hebben we een stuk of 10 rotondes genomen waarbij ik moest letten op de lijn die ik maak, dus niet te ver naar binnen en op tijd weer de rotonde af, zodat je niet in de buurt van je tegenligger komt.

Wat mij opviel is dat hij me gelijk al alles zelf liet doen en we ook een half uur op 80 kilometer wegen gereden hebben, terwijl ik van anderen wel eens hoor dat zij eerst alleen mogen sturen of de eerste vier lessen op landweggetjes doorbrengen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66243859
ik heb ook pas mijn eerste lessen gehad. bij mij was het meer in stappen opgebouwd. eerst even alleen sturen, dan sturen en gasdosering en toen op een industrieterrein remmen, koppelen en schakelen. dit was trouwens de intake les. een week later de eerste gewone les gehad waar ik alles mocht behalve aan de versnellingspook zitten (een leerling heeft ooit zijn versnellingsbak gesloopt zei die, en volgens mij heeft die daar een trauma aan over gehouden )

ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
pi_66243988
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Erg simpel, maargoed: http://proto5.thinkquest.nl/~lle0138/index.php

Engels: http://auto.howstuffworks.com/
Children of the night. What music they make.
pi_66244131
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:08 schreef Weedle het volgende:

ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
Ja precies, maar hij liet wel direct alles aan mij over. Als ik een onverwachtse fout maak is het met die snelheid toch wel even link.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66284640
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
pi_66286366
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef fespo het volgende:
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66287782
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:16:14 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66287811
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66290579
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Ik ook.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Casparovvv het volgende:
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd?
Ik mocht bij mijn eerste les alleen sturen en gassen/remmen. Bij de tweede les mocht ik ook schakelen. Eerst liet de rijinstructeur me wennen aan de koppeling door op bepaalde plaatsen te stoppen en op te trekken. Toen de les bijna voorbij was liet hij me echt schakelen, dat was rampzalig. Op kleine stukjes weg moest ik naar z`n 3 schakelen waarna er meteen een bocht kwam, waardoor ik dus weer naar de 2 moest schakelen. Omdat ik dat niet durfde bleef ik gewoon lekker in z`n 2 rijden.

Het leek me dus wel dat de rijinstructeur kon zien dat ik er niks van bakte maar daar trok hij zich kennelijk niets van aan. Ik moest maar van hem terug naar de rijschool rijden, waarbij ik dus zelf moest schakelen. De rijschool zat midden in hartje Amsterdam dus dat was best stressen.
Tok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:29:32 #172
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66290716
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:31:59 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66290820
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:29 schreef Maikuuul het volgende:
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
Mijne had ik toen geleend van een collega, was ook veka best. Word alles wel goed uitgelegd, alleen naar mijn mening vaak van die kleine dingen worden groots uitgelegd, maar belangrijke dingen word maar bar weinig aandacht aan besteed/.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66321328
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.

Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?

Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66321523
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:24 schreef Kahlen het volgende:
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.

Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?

Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
Ga er maar vanuit dat het een diesel is gewoon, heb nog nooit gehoord van een benzine les-auto, zal best voorkomen maar door de vele kilometers is diesel goedkoper.

Een wisseling van instructeur zou ik niet fijn vinden, mede omdat je al 50% van je lessen erop hebt zitten en die instructeur precies weet waar je zit als het ware, en je toch wellicht een bepaalde vertrouwensband of whatever met diegene hebt, dat je je fijn voelt in de auto bij hem/haar. Een nieuw persoon kan echter ook weer het voordeel geven dat je een frisse kijk van iemand hebt, want met je examen heb je ook een "vreemde" als het ware.
Wel raar dat je oude instructeur je door drukte maar doorverwijst, dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66321619
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef rene90 het volgende:
dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).

Ik heb trouwens wel 4 lessen in een benzine auto gereden (maar die was heel zuinig volgens die man en je betaalde minder belasting dan met die diesel ofzo), maar diesels vind ik fijner omdat die niet zo snel afslaan bij het optrekken (en als ik ergens niet handig in ben...)
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66321700
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Kahlen het volgende:

[..]

tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijk
quote:
Ik heb trouwens wel 4 lessen in een benzine auto gereden (maar die was heel zuinig volgens die man en je betaalde minder belasting dan met die diesel ofzo), maar diesels vind ik fijner omdat die niet zo snel afslaan bij het optrekken (en als ik ergens niet handig in ben...)
Hmm tja, ik had ook dat gevoel alleen als je eenmaal een beetje gewend bent aan een benzine rij je er zo mee weg, kwestie van oefening en een druppeltje gas erbij wat je bij diesel niet hoeft. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66322798
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:12:41 #179
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66322846
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Best sad
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66322848
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Ik ook inderdaad
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66352777
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:38 schreef rene90 het volgende:
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijk
Doordat ik 2 keer verhuisd ben naar een andere provincie de afgelopen jaren zit ik nu bij rijschool nummero 3. En bij alle 3 de rijscholen was er altijd wel wat. Ik trek dat gewoon aan kennelijk als ik rijles heb. Ik kan nu wel weer een andere rijschool nemen, maar wat bereik ik ermee? Ik heb denk ik alleen mijzelf ermee?

Ik kan in iedergeval elke week 2 uur achter elkaar rijden (en als ik wil ook 3 of 4 uur), daar ben ik al heel blij mee. Moet alleen even zien of de nieuwe instructeur ook om 07:00 wil beginnen, dat wilde de vorige wel en dat is wel zo relaxed aangezien ik ook werk en het anders allemaal vakantieuren kost.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66405124
Mmm, nieuwe instructeur is prima, nog strenger en dat is wel prima.

Alleen had ik 3 uur afgesproken, maar kon maar 2 uur rijden en het ging niet helemaal naar wens, veel ging mis terwijl het vorige keer goed ging. Al is mijn niveau erg hoog voor de paar lessen die ik gehad heb, maar ik ben absoluut niet tevreden over mijn rijkunsten vandaag. Volgende week maar hopen dat het weer beter gaat, ik word hier alleen maar chagerijnig van zeg!
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66422411
weet iemand nog een plek waarmee je theorie examen kan leren? Op internet enzo?
Alvast bedankt.
pi_66426729
Donderdag rijexamen, ben wel een beetje nerveus
Mja komt wel goed denk ik, T.T.T. is ook succesvol afgerond, alleen ik moest beter opletten bij de kruisingen, wat ik nu wel doorheb.

Kan niet wachten :x
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:36:12 #185
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66428049
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:23 schreef xminator het volgende:
weet iemand nog een plek waarmee je theorie examen kan leren? Op internet enzo?
Alvast bedankt.
Wat helpt is een cd downloaden/lenen/kopen, hiermee kun je het examen zelf simuleren (tijdsdruk, feeling van het antwoordkastje).
Maar je moet toch echt een boek lezen, zonder zou je echt niet kunnen hoor.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:36:53 #186
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66428071
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
Donderdag rijexamen, ben wel een beetje nerveus
Mja komt wel goed denk ik, T.T.T. is ook succesvol afgerond, alleen ik moest beter opletten bij de kruisingen, wat ik nu wel doorheb.

Kan niet wachten :x
Spannend!
Je bent wel zeker van jezelf? Das wel belangrijk idd
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66439136
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
T.T.T. is ook succesvol afgerond
Waar staat TTT voor?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:56:19 #188
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66439645
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Waar staat TTT voor?
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66458738
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:56 schreef Juicyhil het volgende:
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.
Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echt Balen, hopelijk dinsdag een betere dag.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:55:29 #190
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66459059
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echt Balen, hopelijk dinsdag een betere dag.
Toch is het wel handig, je kunt namelijk ook al de oogtest, technische kennis en je bijzondere verrichtigen al laten aftekenen. Dit betekend dan dat je deze niet bij het examen hoeft te doen, dat neem wel veel stress weg.
Voor mij is het ook al onlangs afgetekend, nu hoef ik niet meer intensief de bijzonder verrichtingen te oefenen. Ik voelde me bij de TTT wel gespannen, maar ook wel relaxed. Daardoor is het toch net iets makkelijker om het te halen.

In elk geval, ik raad het iedereen aan.

Overigens moet je natuurlijk altijd zelf weten wat je doet, zo`n TTT kost iets van 150 euro, een examen 250 euro. Ben je 400 euro kwijt en dan weet je tenminste wel wat je gaat overkomen, zonder TTT niet echt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66460595
ja, dure dingen allemaal.

Als je nu de TTT kon halen en dat het examen dan 100 euro werd... ik vind het echt duur allemaal. 40 euro per les en dan examen van 250 euro... maarja, ik wil het nu wel mijn roze papiertje hebben.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:39:43 #192
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66460673
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:37 schreef Kahlen het volgende:
ja, dure dingen allemaal.

Als je nu de TTT kon halen en dat het examen dan 100 euro werd... ik vind het echt duur allemaal. 40 euro per les en dan examen van 250 euro... maarja, ik wil het nu wel mijn roze papiertje hebben.
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:43:03 #193
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66460792
Ik wil trouwens niet teveel over jou gaan beslissen, maar ik raad je wel aan om van tevoren goed te sparen of zeker weten dat je alles in 1 keer kan betalen.
Zo voorkom je dat je halverwege moet stoppen vanwege geldgebrek.

Ik heb het allemaal in termijnen betaald, is prima vol te houden.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66460916
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).

Maar ik heb nog niet alle speciale verrichtingen gedaan en vorige les ging gewoon slecht. Dus dinsdag maar afwachten.

Ik hoop maar dat het zo door blijft gaan, meer dan 1500 euro hoop ik niet kwijt te zijn. Ga zaterdag een nieuwe babykamer kopen en die is ook al meer dan 1000 euro. Dan gaat je spaargeld er snel doorheen. (verder is geld niet het probleem hoor, maar vind het gewoon duur).

Ik had beter een vriend kunnen hebben die rij instructeur was
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66470299
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!

't Ligt er dus maar aan waar je lest, hier heb je 27 uur + theorie + afrijden voor 1000..
pi_66470462
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:51 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!

't Ligt er dus maar aan waar je lest, hier heb je 27 uur + theorie + afrijden voor 1000..
Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:52:52 #197
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66479080
Achja, je moet gewoon rond de 2500 euro uitsparen voor je rijbewijs, ik ben er echter 2700 kwijt geweest.

Vooral als je 1x zakt dan komt er al 190 + een paar lesjes ( 5 had ik er tussen het zakken en het examen ) en das ook alweer 200 euro.

Je moet er niet vanuit gaan dat je in 1x slaagt, je kunt beter sparen zodat als je zakt je het nog 1x kunt doen anders ben je straks genaaid als je geen geld meer hebt
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66479717
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.
Maar het maakt echt veel verschil waar je les hebt. In Amsterdam bijv. heb je wel 45 lessen nodig, maar ik woon in Friesland en daar is het veel makkelijker en heb je met 35 lessen wel genoeg gemiddeld genomen.

Ik zie wel, helaas zijn mijn lessen 37,50 per uur en ik moet 2 lessen per week doen (les is 2 uur hier). Dus toch wel 300 euro per maand, maar daar hoef ik niet voor te sparen. Al kan ik dan niet meer op stap ofzo, maarja, je moet er wat voor over hebben.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66480072
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).

Maar ik heb nog niet alle speciale verrichtingen gedaan en vorige les ging gewoon slecht. Dus dinsdag maar afwachten.
Dan ben je dus nog niet op afrijdniveau. Ga ervan uit dat je meer dan 1500 euro kwijt bent, minimaal. Ik zat bij een goedkope rijschool en ben tegen de 2000 euro kwijtgeweest (heb m'n examen één keer over moeten doen).
Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen, anders moet je straks stoppen wegens geldgebrek en dat is ook zonde.
pi_66482081
Jongs ik ben geslaagd. Heb maar 15 minuten hoeven te rijden en alles ging vlekkeloos, ondanks de zenuwen haha
De instructrice had een leuke route in de planning, maar de GPS gaf een heel andere route aan en die ben ik gewoon gaan volgen, geen snelweg gehad, geen moeilijke stukken, echt te makkelijk allemaal.

Succes aan de eerstvolgende(n) die op moet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')