abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66210021
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66210244
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66213794
Kennis is iets anders dan praktijk, de kennis zal je niet zoveel gaan schelen hoor, het kan je zelfs idd tegen werken. Als je wilt dat het je helpt moet je oefenen oefenen oefenen ipv lezen lezen lezen. Ik deed dat voor ik begon te lessen en dat heeft zeker geholpen, maar of je dat nog gauwgauw leert in nog geen week weet ik niet
pi_66214572
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66216515
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Bedankt voor het advies.

Heb jij veel 'speciale verrichtingen' moeten uitvoeren om jouw rijbewijs te halen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66218343
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Daar ben ik het niet mee eens. De examinator zei tegen mij ''Jij doet eerst, en denk dan pas. Dat moet juist andersom''. En zowieso moet je ook eerst in de spiegels kijken. Dat deed ik ook niet genoeg volgens mijn examinator. Dat waren de redenen dat ik de eerste keer gezakt was.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:14:55 #157
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66218606
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Ik dacht ook dat ik het ff zou doen, ik ben nu na 5 maanden nog steeds bezig (komt ook door de rijinstructeur die er vaak gaten van 3 weken tussen had).
Je kunt over alles van tevoren wel makkelijk denken, maar in de praktijk ligt het toch net iets anders.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:52:04 #158
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66221972
Eigenlijk kun je je helemaal niet goed voorbereiden op je praktijk, je moet uiteraard wel de verkeersregels kennen, wie voorrang heeft, de borden kennen etc, maar als je straks echt begint met rijden dan pas weetje of het goed gaat of niet

Je kunt niet van tevoren zeggen hoeveel lessen je nodig hebt als je nog nooit hebt gereden, en haasten heeft geen zin gewoon goed luisteren naar de instructeur en doen wat hij zegt, dan gaat het eigenlijk het snelst.

En hebje 25 lessen nodig dan hebje geluk, hebje er bijna 60 nodig ( zoals ik ) tjah dan is dat zo, je kunt er toch niks aan veranderen, kost wel een pak geld maar ach, je hebt dat papiertje voor je ganse leven he ( mits je er goed mee omgaat ) en dat geld verdien je toch weer terug.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66223387
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Mwah naar mijn mening zou dat niet veel schelen, je weet het misschien al hoe het werkt, alleen zoals al genoemd, het gaat om het doen. Het zelfde wat al is gezegd met fietsen, je moet eerst kracht met je rechterbeen zetten als je trapper boven zit, dan de kracht overlaten gaan naar links. Maar achteraf, is het gewoon iets dat je moet voelen en wat een automatisme wordt. Als je het toch echt wilt opzoeken, heb je in sommige theorieboeken achterin staan hoe het opschakelen etc. moet

Ik ben ook wel benieuwd waar je op hebt gebaseerd dat je ongeveer 35 lessen nodig hebt?
Verder hoef je drie speciale verrichtingen te doen, maar het kan echt heel simpel zijn. Bij mij bij het CBR had je een kleine helling, hup dat was de hellingproef.
Wanneer heb je je eerste rijles?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66225527
Nou, toen mochten we nog een keer . De examinator vond dat het inzicht enzo nog niet helemaal goed was, dat ik meer moest opletten. Verder moest ik m'n voertuig iets beter onder controle houden. De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
pi_66228866
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:06 schreef jappas het volgende:
De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
Nou, mijn rijinstructeur wil dus absoluut niet dat ik dat doen omdat het slecht voor de motor is.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66231010
Ho wacht, nu vertel ik het ook verkeerd . Ik moet langer wachten met schakelen als ik aan het remmen ben. Ik trap hem juist in waardoor ik minder controle heb over het voertuig en blabla.

Nou, ben er inmiddels alweer aardig over heen, ik kan weer lachen .
pi_66242864
Ik heb gisteren en vandaag mijn eerste twee lessen gehad Ging goed, ben ook wel blij met mijn instructeur, relaxte gast.
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd? Mij liet 'ie gelijk vanuit z'n 1 wegrijden (wat direct lukte), en toen in 2e en 3e versnelling heel veel landweggetjes genomen, geoefend met schakelen en overpakken in de bochten enzo. De 2e les (vandaag) zijn we door heel de omgeving gereden waarbij ik vooral op moest letten bij de bochten; gas los, remmen, terugschakelen, goed de bocht in draaien en weer gas geven. Ook hebben we een stuk of 10 rotondes genomen waarbij ik moest letten op de lijn die ik maak, dus niet te ver naar binnen en op tijd weer de rotonde af, zodat je niet in de buurt van je tegenligger komt.

Wat mij opviel is dat hij me gelijk al alles zelf liet doen en we ook een half uur op 80 kilometer wegen gereden hebben, terwijl ik van anderen wel eens hoor dat zij eerst alleen mogen sturen of de eerste vier lessen op landweggetjes doorbrengen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66243859
ik heb ook pas mijn eerste lessen gehad. bij mij was het meer in stappen opgebouwd. eerst even alleen sturen, dan sturen en gasdosering en toen op een industrieterrein remmen, koppelen en schakelen. dit was trouwens de intake les. een week later de eerste gewone les gehad waar ik alles mocht behalve aan de versnellingspook zitten (een leerling heeft ooit zijn versnellingsbak gesloopt zei die, en volgens mij heeft die daar een trauma aan over gehouden )

ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
pi_66243988
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Erg simpel, maargoed: http://proto5.thinkquest.nl/~lle0138/index.php

Engels: http://auto.howstuffworks.com/
Children of the night. What music they make.
pi_66244131
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:08 schreef Weedle het volgende:

ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
Ja precies, maar hij liet wel direct alles aan mij over. Als ik een onverwachtse fout maak is het met die snelheid toch wel even link.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66284640
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
pi_66286366
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef fespo het volgende:
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66287782
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:16:14 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66287811
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66290579
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Ik ook.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Casparovvv het volgende:
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd?
Ik mocht bij mijn eerste les alleen sturen en gassen/remmen. Bij de tweede les mocht ik ook schakelen. Eerst liet de rijinstructeur me wennen aan de koppeling door op bepaalde plaatsen te stoppen en op te trekken. Toen de les bijna voorbij was liet hij me echt schakelen, dat was rampzalig. Op kleine stukjes weg moest ik naar z`n 3 schakelen waarna er meteen een bocht kwam, waardoor ik dus weer naar de 2 moest schakelen. Omdat ik dat niet durfde bleef ik gewoon lekker in z`n 2 rijden.

Het leek me dus wel dat de rijinstructeur kon zien dat ik er niks van bakte maar daar trok hij zich kennelijk niets van aan. Ik moest maar van hem terug naar de rijschool rijden, waarbij ik dus zelf moest schakelen. De rijschool zat midden in hartje Amsterdam dus dat was best stressen.
Tok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:29:32 #172
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66290716
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:31:59 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66290820
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:29 schreef Maikuuul het volgende:
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
Mijne had ik toen geleend van een collega, was ook veka best. Word alles wel goed uitgelegd, alleen naar mijn mening vaak van die kleine dingen worden groots uitgelegd, maar belangrijke dingen word maar bar weinig aandacht aan besteed/.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66321328
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.

Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?

Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66321523
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:24 schreef Kahlen het volgende:
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.

Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?

Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
Ga er maar vanuit dat het een diesel is gewoon, heb nog nooit gehoord van een benzine les-auto, zal best voorkomen maar door de vele kilometers is diesel goedkoper.

Een wisseling van instructeur zou ik niet fijn vinden, mede omdat je al 50% van je lessen erop hebt zitten en die instructeur precies weet waar je zit als het ware, en je toch wellicht een bepaalde vertrouwensband of whatever met diegene hebt, dat je je fijn voelt in de auto bij hem/haar. Een nieuw persoon kan echter ook weer het voordeel geven dat je een frisse kijk van iemand hebt, want met je examen heb je ook een "vreemde" als het ware.
Wel raar dat je oude instructeur je door drukte maar doorverwijst, dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')