abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66198617
mij kostte de TTT 90 en het examen 140... Nog geen jaar geleden.
pi_66198699
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:40 schreef Nepthys het volgende:
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.

Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
dat werd mij ook verteld. best jammer dat het rijden op navigatie is afgeschaft dat vond ik nou net lekker makkelijk
pi_66198844
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:40 schreef Nepthys het volgende:
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.

Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
Volgens mij bedoel je dat ze na een kruispunt of rotonde daar een vraag over kunnen stellen. Bijvoorbeeld hoe de voorrang voor fietsers daar geregeld was. Maaaaar: jouw antwoord daarop mogen ze niet meenemen in de examenuitslag. Tenminste.. zo was het tot een paar weken geleden in elk geval. Waar het dan op slaat weet ik ook niet.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:00:05 #129
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66199377
Nou vanochtend me eerste rijles op de vrachtwagen achter de rug, ik moet zeggen, toch best pittig met zo een ding rijden! Met je B rijbewijs moet je constant rechts/rechts houden. Hier moet je links op de rechterrijstrook rijden. Je gaat automatisch super dicht langs de lijn rijden omdat de breedte nog moet wennen.. Ik rij ook nog eens een MAN dus lekker splitter + stapelen. Opzich had ik dat vrij snel wel door.
3 Laag, 5 hoog, 6hoog, 7hoog, 8hoog, Snelweg 80km/u: 8 laag (en dan heb je 16 versnellingen gepasseerd).
Het is allemaal zo wennen dat hij stuk minder snel optrekt, bij 1700 toeren al opschaken, nog eerder remmen.. Rollend afkomen op het stoplicht kan je in 5 hoog doorrijden. Rontondes in zijn 5. etc. Heb ook al recht achteruit, bochtje achteruit en achteruit (vrachtwagen)parkeer plek op.

Fietsers hebben het allemaal overleeft vandaag dus ik ga de goede kant op denk ik.

Zie je deze? Aan de kant! ik ben het!
pi_66200018
Pfew, cool hoor! Heeft zo'n ding zestien versnellingen??? Nooit geweten! Lijkt me wel lachen om gewoon eens een keer in een vrachtwagen te rijden Zal er wel nooit van komen alleen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:16:13 #131
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66200091
Blijft ook een to-do puntje bij mij, maarja, kost klauwen met geld
pi_66200472
Morgen afrijden (rijbewijs B) , eens zien hoe het gaat. Bij de TTT werd vooral duidelijk dat ik goed moet kijken en bewust zijn en beslissingen nadat ik ze neem ook direct uitvoeren. Doelmatig zijn.

Ik denk dat ik niet veel meer kan doen dan er gewoon naar toe gaan, iemand nog tips om jezelf een beetje rustig te houden, als ik mezelf een beetje ken ga ik wel lopen stressen. Arme mensen die vanavond nog bij mij in de buurt moeten zijn .
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:25:07 #133
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66200482
Ga het leger in / bij de politie, kan je gratis je rijbewijs voor dat soort dingen halen.

Wat je vooral niet moet doen vanavond is al om half 11 gaan slapen ofzo, want dan ga je de hele tijd denken.

Gewoon rond een uur of 1 zodat je redelijk moe bent naar bed gaan, en dan lekker slapen
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66200743
Moe naar bed gaan zal me ook om half 11 wel lukken, druk met tentamens aan het leren ook nog, dat komt wel goed .

Ach, ik kan niks meer doen dan het aanzien.
pi_66200765
@ Neptys, dat bevragen deden ze eerder ook al hoor, gewoon situatiebevraging. Het valt opzich best mee hoor, vandaag eens dat gedaan, mijn instructeur vroeg me bijvoorbeeld of ik wist waar '..' was, dan zei ik nee, dan zei hij bijvoorbeeld van nou rijdt maar naar die toren dan, of zoek het station op oid.

Over rijden met navigatie: het is helemaal niet afgeschaft. Het is alleen nooit verplicht geweest en dat is nu nog steeds niet zo.
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:38:44 #136
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66201054
Die nieuwe regel is gewoon is dat ze de vaste coördinatiepunten gingen afschaffen, omdat sommigen zich deze route uit de kop gingen leren.
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 15:44:44 #137
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66201308
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.

Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.

Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
Hoe lang was je nou bezig? Je was toch net bezig toen ik geslaagd was? Of ben ik nu per abuis !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:50:34 #138
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_66201556
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:14 schreef Naamah het volgende:
Pfew, cool hoor! Heeft zo'n ding zestien versnellingen??? Nooit geweten! Lijkt me wel lachen om gewoon eens een keer in een vrachtwagen te rijden Zal er wel nooit van komen alleen.
Yeps 16, alhoewel je ruim de helft amper gebruikt, zoals ik al zei heb je dus 8 versnellingen die je hoog en laag kunt pakken. Nu is het elke keer 3 hoog, rest laag. Om het wat simpler uit te leggen, vanuit stilstand
5, 8, 10, 12, 14, 16.
Je kan ook gewoon een intakelesje nemen, schijnen wel meer mensen te doen puur voor de lol om eens te kijken hoe dat is.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:16 schreef TommyGun het volgende:
Blijft ook een to-do puntje bij mij, maarja, kost klauwen met geld
Klopt, hele hoop. En je doet het ook zeker niet ffies, het theorie gedeelte is behoorlijk pittig vooral administratief/techniek imo.
Heb ze gelukkig allebei Verkeer/Techniek Administratie in 1x mogen halen.
pi_66201819
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:44 schreef Weedle het volgende:

[..]

dat werd mij ook verteld. best jammer dat het rijden op navigatie is afgeschaft dat vond ik nou net lekker makkelijk
Je hebt momenteel 4 manieren die je tijdens het examen kan krijgen (al dan niet in combinatie):

1) Los rijden, dus je krjigt te horen: ga maar 10 minuten rondrijden
2) Rijden via navigatieappartatuur
3) Rijden naar herkenningspunten
4) Rijden op aanwijzingen van examinator (hier naar links, rotonde 3/4 etc.)
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:25 schreef Maikuuul het volgende:
Ga het leger in / bij de politie, kan je gratis je rijbewijs voor dat soort dingen halen.
Bij de politie niet. Als je de opleiding doet moet je binnen 1 jaar zelf je rijbewijs halen. Wel ga je aanvullende de broa doen, een soort rijopleiding voor rijden met blauw blauw (zwaailichten, sirene).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 18 februari 2009 @ 16:19:00 #140
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66202828
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:44 schreef Renesite het volgende:

[..]

Hoe lang was je nou bezig? Je was toch net bezig toen ik geslaagd was? Of ben ik nu per abuis !

59 lessen gehad, 1x gezakt voor eindexamen 2de keer geslaagd ( duh )

Boven gemiddeld, maarja boeie kheb het nu
Sokkel Lolleromfg[/b]
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 16:35:14 #141
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66203497
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 16:19 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

59 lessen gehad, 1x gezakt voor eindexamen 2de keer geslaagd ( duh )

Boven gemiddeld, maarja boeie kheb het nu
Mja, dat is zo. Maar ik vroeg het me gewoon af. Vond dat ik vrij lang werk had met 43 lessen. Valt dus in die zin wel mee.

Wat het vaak is, is dat mensen die 20 lessen nodig hebben vaker hoort schreeuwen hoe tof dit en dat terwijl er juist ook veel mensen zijn die niet alles zo snel halen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66207098
Ach, ik zit nu ook aan een les of 40. Ik geloof ook echt niet dat ik het heel veel sneller had gekund. Als ik zo naar m'n broertjes kijk gaan die dat wel makkelijk sneller halen. Die zitten nu ook al veel op de trekker enzo. Hebben er ook meer interesse in dan ik.

Nou hoop ik wel dat het bij deze lessen blijft, het is wel een stuk goedkoper als je het snel haalt.
pi_66208242
Even een vraagje, mijn theoriecertificaat loopt af op 15 april dit jaar, maar ik wil graag langer doen over mijn rijbewijs. Kan ik dan vóór 1 maart mijn certificaat "verversen"? Of zal ik dan na 15 april het theorie-examen nieuwe stijl moeten doen? Alvast bedankt.
pi_66208445
Opnieuw doen, helaas
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_66208499
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:08 schreef MaxC het volgende:
Opnieuw doen, helaas
Ja, maar kan ik hem voor 1 maart opnieuw doen, of kan dit pas na 15 april (als hij verloopt)?
  woensdag 18 februari 2009 @ 19:40:27 #146
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66209763
Volgens mij kan je gewoon als je je inschrijft en er is plaats hem opnieuw doen.
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66209852
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66209907
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:31 schreef Nouwk het volgende:
@ Neptys, dat bevragen deden ze eerder ook al hoor, gewoon situatiebevraging.
Maar nu zonder aankondiging vooraf, schijnt het.
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:10 schreef Apfelsaft het volgende:

[..]

Ja, maar kan ik hem voor 1 maart opnieuw doen, of kan dit pas na 15 april (als hij verloopt)?
Volgens mij kun je pas opnieuw reserveren wanneer de boel is verlopen. Op die dag verloopt die van mij trouwens ook.
pi_66209964
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?)?
Toen ik uitgelegd kreeg hoe ik moest schakelen, moest ik schakelen bij 2000 toeren (diesel).

Bij het wegrijden: Koppeling helemaal intrappen, en langzaam op laten komen totdat je voelt dat de auto wil gaan rijden, dan gas bijgeven en de koppeling langzaam helemaal op laten komen.
pi_66209996
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:44 schreef Nepthys het volgende:

[..]

Maar nu zonder aankondiging vooraf, schijnt het.
[..]

Nee hoor, tijdens mijn examen reden we gewoon een (vreemd) kruispunt over, zei hij: "Wil je daar even stoppen?" en toen ging hij vragen over dat kruispunt wie er voorrang had etc.

Het is niet zo dat je een kruispunt waar je een half uur geleden hebt gereden krijgt hoor
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')