abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65953755
Ok, misschien is dit een hele stomme vraag aangezien ik alweer bijna een jaar mijn rijbewijs heb, maar ik wil het toch even zeker weten.

Als je van rechts komt en er staan geen borden of er is geen sprake van een uitrit dan heb je voorrang. Ik dacht echter dat als de bestrating van de weg verschilt (in dit geval heeft de zijstraat klinkers en die straat komt uit op een normale weg) je ook geen voorrang hebt, ook al kom je dus van rechts uit de zijstraat. Nu merk ik vaak dat automobilisten geen voorrang geven als je uit zo`n zijstraat komt, aan de andere kant zijn er toch ook regelmatig mensen die wel voorrang geven. Is er iemand die hier opheldering over kan geven?

Misschien denken jullie nu wel waar ik dit verhaal vandaan haal. Tijdens de rijlessen zijn we heel af en toe dit soort situaties tegen gekomen en ik kan me vaag herinneren dat de instructeur toen iets over de verschillen in bestrating had verteld. En dat ging niet over een uitrit of van een onverharde naar een verharde weg.
Tok.
  woensdag 11 februari 2009 @ 16:42:49 #102
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_65954040
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:35 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ok, misschien is dit een hele stomme vraag aangezien ik alweer bijna een jaar mijn rijbewijs heb, maar ik wil het toch even zeker weten.

Als je van rechts komt en er staan geen borden of er is geen sprake van een uitrit dan heb je voorrang. Ik dacht echter dat als de bestrating van de weg verschilt (in dit geval heeft de zijstraat klinkers en die straat komt uit op een normale weg) je ook geen voorrang hebt, ook al kom je dus van rechts uit de zijstraat. Nu merk ik vaak dat automobilisten geen voorrang geven als je uit zo`n zijstraat komt, aan de andere kant zijn er toch ook regelmatig mensen die wel voorrang geven. Is er iemand die hier opheldering over kan geven?

Misschien denken jullie nu wel waar ik dit verhaal vandaan haal. Tijdens de rijlessen zijn we heel af en toe dit soort situaties tegen gekomen en ik kan me vaag herinneren dat de instructeur toen iets over de verschillen in bestrating had verteld. En dat ging niet over een uitrit of van een onverharde naar een verharde weg.
Is die kruisende weg geen voorrangsweg?
Staan er geen tekens op de weg?
Dan is het een gelijkwaardig kruispunt en heb jij, als je van rechts komt, voorrang. Maar het kan misschien zo zijn dat automobilisten jou geen voorrang geeft omdat je moeilijk zichtbaar bent.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 11 februari 2009 @ 19:09:54 #103
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_65958851
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 16:42 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Is die kruisende weg geen voorrangsweg?
Staan er geen tekens op de weg?
Dan is het een gelijkwaardig kruispunt en heb jij, als je van rechts komt, voorrang. Maar het kan misschien zo zijn dat automobilisten jou geen voorrang geeft omdat je moeilijk zichtbaar bent.
Dat dus. En er is geen verschil tussen asfalt en bijv klinkers. Onverharde weg = niet bestraat, dus modder oid.

In het laatste geval heb je geen voorrang dus, ook niet als je uit een 15 km zone (woonerf) komt of van een afrit
pi_65960500
Ik moet m'n zelfreflectie nog invullen voor m'n examen morgen. Maar hoe serieus kijken ze hier naar? Ik moet mezelf niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten.

[ Bericht 6% gewijzigd door Glennz op 11-02-2009 19:57:16 ]
pi_65960516
Bedankt voor de antwoorden. Het zou inderdaad kunnen dat er geen voorrang gegeven wordt omdat er auto`s aan biede kanten van de straat geparkeerd staan, waardoor je niet zo snel zichtbaar bent. Er staan geen tekens en het is zeker geen uitrit dus dan weet ik nu dat het gewoon een gelijkwaardig kruispunt is.
Tok.
pi_65962852
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 19:51 schreef Glennz het volgende:
Ik moet m'n zelfreflectie nog invullen voor m'n examen morgen. Maar hoe serieus kijken ze hier naar? Ik moet mezelf niet onderschatten, maar ook zeker niet overschatten.
Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_65963554
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ze kijken hier pas naar als je klaar bent met rijden en ze al hebben besloten of het een ja of een nee is, dus doet er weinig toe.
Oh, ok
  woensdag 11 februari 2009 @ 23:33:12 #108
155616 Proximo
For god, king & country
pi_65970120
quote:
Op woensdag 11 februari 2009 20:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Bij het BNOR kreeg ik te horen, "vul maar in als je zin hebt, anders niet"
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_66091560
Morgen is het mijn beurt om af te rijden!

11 uur CBR Amsterdam!
pi_66092786
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:30 schreef Qunix het volgende:
Morgen is het mijn beurt om af te rijden!

11 uur CBR Amsterdam!
Hopelijk word 't een beetje lekker weer..

Suc6!
Two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not sure about the universe.
-- Albert Einstein
pi_66093899
Thanks!

Ik vind het verdomde spannend!
pi_66094670
quote:
Op zondag 15 februari 2009 19:02 schreef m3nster het volgende:

[..]

Hopelijk word 't een beetje lekker weer..

Suc6!
Of niet.. minder fietsers op straat die je omver kan rijden
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_66115672
En gezakt....
Ik neem te laat beslissingen... Volgens mijn rijinstructeur had hij dat door zijn vingers kunnen zien en mij laten slagen omdat ik het best goed deed. Maar jah.
pi_66144893
Balenn

Morgen mijn 14e rijles.
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:19:26 #115
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66156646
Vandaag geslaagd
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66156683
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:19 schreef Maikuuul het volgende:
Vandaag geslaagd
Gefeliciteerd
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:57:20 #117
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66158168
Gefeliciteerd Maikuuul

Vandaag heb ik ttt gehad, ging op zich goed, anders had ik geen vrijstelling gehad voor bijzondere verrichtingen. Maar ik ben wat laks met kijken, dooie hoek enzo.

Dus daar gaan we nog wat op timmeren.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:03:52 #118
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66158395
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.

Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.

Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66172028
Ik heb vandaag voor de eerste keer een boete mogen ontvangen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik mag 47 euro aftikken omdat ik 10 km/u te snel ging.
Tok.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:14:15 #120
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66172215
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:03 schreef Maikuuul het volgende:
TTT is eigenlijk zinloos, iig als het niet in je pakket zit.

Bij mij zat het erin, vrijstelling bijzondere verrichtingen gedaan, vooruitkijken verbeterd etc, maar kwas gezakt de eerste keer, dan komt de TTT te vervallen en hebje er eigenlijk niet veel aan gehad.

Achja schijt het is nu binnen dus het maakt allemaal niks meer uit
Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
Het is toch maar iets van 120/150 euro, duurder dan een examen.
pi_66172350
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Ja ik weet dat het vervalt als je zakt, maar het is sowieso handig dat je dan weet hoe het examen in elkaar steekt en ook onafhankelijk/proffesioneel advies krijgt waar je nog aan moet timmeren.
60,
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:03:52 #122
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66182495
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:14 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Als het 150 euro duurder zou zijn dan zou je 330 euro moeten aftikken ?

Ik neem aan dat je bedoelt dat het 150 euro kost ?

Want dat kost het
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 18 februari 2009 @ 07:39:34 #123
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_66186365
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Ik heb vandaag voor de eerste keer een boete mogen ontvangen sinds ik mijn rijbewijs heb. Ik mag 47 euro aftikken omdat ik 10 km/u te snel ging.
Onlangs nog staande gehouden voor het negeren van een gesloten verklaring, was 90 euro.

En 'n keer ergens 4km te hard ofzo, (na correctie). Valt nog wel mee, aangezien ik altijd 10km boven de Vmax rijd.
  woensdag 18 februari 2009 @ 09:47:45 #124
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66188390
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:03 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Als het 150 euro duurder zou zijn dan zou je 330 euro moeten aftikken ?

Ik neem aan dat je bedoelt dat het 150 euro kost ?

Want dat kost het
sorry typo

Het kostte me idd zoveel
pi_66198545
Ik hoorde vandaag het een en ander van m'n instructrice over de nieuwe manier van examineren. Het schijnt dat je nu zelf een leuke plaats moet bedenken om heen te rijden (zonder navigatie?) of dat ze je kunnen vragen om bijvoorbeeld naar 'dat gebouw daar aan de overkant van de snelweg' te rijden en je vervolgens zelf moet uitzoeken hoe je er komt. En je moet nu ook op willekeurige momenten kunnen vertellen op welke dingen je net (na een kruispunt bijvoorbeeld) hebt gelet zonder dat ze dat van tevoren aankondigen.

Dus dat wordt vooral erg leuk voor de mensen die in een onbekende buurt moeten afrijden...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')