abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66210021
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66210244
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:47 schreef rene90 het volgende:

[..]

Mijn advies; doe het niet. Je kan je wel heel tof inlezen, alleen mijn ervaring is dat als je eenmaal de auto instapt, het alleen maar tegenwerkt dat je in je hoofd al die stappen langsgaat over hoe je alles moet doen. Is gewoon een stukje ervaring, zelfde als fietsen zeg maar
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66213794
Kennis is iets anders dan praktijk, de kennis zal je niet zoveel gaan schelen hoor, het kan je zelfs idd tegen werken. Als je wilt dat het je helpt moet je oefenen oefenen oefenen ipv lezen lezen lezen. Ik deed dat voor ik begon te lessen en dat heeft zeker geholpen, maar of je dat nog gauwgauw leert in nog geen week weet ik niet
pi_66214572
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:
Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66216515
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Bedankt voor het advies.

Heb jij veel 'speciale verrichtingen' moeten uitvoeren om jouw rijbewijs te halen?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_66218343
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Daar ben ik het niet mee eens. De examinator zei tegen mij ''Jij doet eerst, en denk dan pas. Dat moet juist andersom''. En zowieso moet je ook eerst in de spiegels kijken. Dat deed ik ook niet genoeg volgens mijn examinator. Dat waren de redenen dat ik de eerste keer gezakt was.
  woensdag 18 februari 2009 @ 23:14:55 #157
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66218606
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 21:50 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ik denk dat je net als mij goed kan leren en het lastig vind om dingen uit te voeren zonder dat je weet hoe het werkt. Probeer dit zovele mogelijk te onderdrukken. Tijdens het rijden gewoon exact doen wat de instructeur zegt. Krijg je opdracht om naar rechts te gaan? Gewoon gelijk richtingaanwijzer aandoen en niet eerst denken wanneer je het moet doen. Zo is het ook met schakelen en naderen van kruispunten / rotondes (wat betreft snelheid) en speciale verrichtingen.

Het kost je echt meer tijd ipv minder tijd als je nu al bezig gaat en dingen uit je hoofd gaat leren. Het is zo anders in het echt dan dat je leest, echt, het is net als fietsen een gevoel dat je moet krijgen.

Ik weet niet of je je theorie al hebt, het helpt heeeeeeel veel als je dat al hebt of geleerd hebt voordat je aan de lessen begint, daardoor heb je juist minder lessen nodig.

En denk maar niet hoeveel lessen je nodig hebt, kan je beter eens vragen na 10 lessen aan de instructeur. Het kan zijn dat je talent hebt en het in 20 lessen kan, maar je ziet dat er hier ook mensen zijn die 60 lessen nodig hadden. Het hangt er ook vanaf in welke auto je rijd (kleinere auto betekend volgens mijn instructeur vaak dat je 6 lessen minder nodig hebt) en in welke plaats (amsterdammers hebben gemiddeld 20 lessen meer nodig meen ik omdat het daar zo druk en heel lastig is om af te rijden).
Ik dacht ook dat ik het ff zou doen, ik ben nu na 5 maanden nog steeds bezig (komt ook door de rijinstructeur die er vaak gaten van 3 weken tussen had).
Je kunt over alles van tevoren wel makkelijk denken, maar in de praktijk ligt het toch net iets anders.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:52:04 #158
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66221972
Eigenlijk kun je je helemaal niet goed voorbereiden op je praktijk, je moet uiteraard wel de verkeersregels kennen, wie voorrang heeft, de borden kennen etc, maar als je straks echt begint met rijden dan pas weetje of het goed gaat of niet

Je kunt niet van tevoren zeggen hoeveel lessen je nodig hebt als je nog nooit hebt gereden, en haasten heeft geen zin gewoon goed luisteren naar de instructeur en doen wat hij zegt, dan gaat het eigenlijk het snelst.

En hebje 25 lessen nodig dan hebje geluk, hebje er bijna 60 nodig ( zoals ik ) tjah dan is dat zo, je kunt er toch niks aan veranderen, kost wel een pak geld maar ach, je hebt dat papiertje voor je ganse leven he ( mits je er goed mee omgaat ) en dat geld verdien je toch weer terug.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66223387
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:53 schreef Asskicker14 het volgende:

[..]

Dat zou toch kunnen schelen in het aantal lessen dat ik nodig heb (?).
Als ik van te voren al een beetje kennis heb. Dat er niet een paar extra lessen nodig zijn om datgene uit te leggen waar je niet persé voor in de rijdersstoel moet hebben gezeten, om te begrijpen.
Ik geloof namelijk dat ik rond de 35 lessen nodig heb om mijn rijbewijs te halen.
Mwah naar mijn mening zou dat niet veel schelen, je weet het misschien al hoe het werkt, alleen zoals al genoemd, het gaat om het doen. Het zelfde wat al is gezegd met fietsen, je moet eerst kracht met je rechterbeen zetten als je trapper boven zit, dan de kracht overlaten gaan naar links. Maar achteraf, is het gewoon iets dat je moet voelen en wat een automatisme wordt. Als je het toch echt wilt opzoeken, heb je in sommige theorieboeken achterin staan hoe het opschakelen etc. moet

Ik ben ook wel benieuwd waar je op hebt gebaseerd dat je ongeveer 35 lessen nodig hebt?
Verder hoef je drie speciale verrichtingen te doen, maar het kan echt heel simpel zijn. Bij mij bij het CBR had je een kleine helling, hup dat was de hellingproef.
Wanneer heb je je eerste rijles?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66225527
Nou, toen mochten we nog een keer . De examinator vond dat het inzicht enzo nog niet helemaal goed was, dat ik meer moest opletten. Verder moest ik m'n voertuig iets beter onder controle houden. De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
pi_66228866
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:06 schreef jappas het volgende:
De koppeling pas later oplaten komen bij het afremmen enzo, dat deze ook nog op de motor afremt.
Nou, mijn rijinstructeur wil dus absoluut niet dat ik dat doen omdat het slecht voor de motor is.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66231010
Ho wacht, nu vertel ik het ook verkeerd . Ik moet langer wachten met schakelen als ik aan het remmen ben. Ik trap hem juist in waardoor ik minder controle heb over het voertuig en blabla.

Nou, ben er inmiddels alweer aardig over heen, ik kan weer lachen .
pi_66242864
Ik heb gisteren en vandaag mijn eerste twee lessen gehad Ging goed, ben ook wel blij met mijn instructeur, relaxte gast.
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd? Mij liet 'ie gelijk vanuit z'n 1 wegrijden (wat direct lukte), en toen in 2e en 3e versnelling heel veel landweggetjes genomen, geoefend met schakelen en overpakken in de bochten enzo. De 2e les (vandaag) zijn we door heel de omgeving gereden waarbij ik vooral op moest letten bij de bochten; gas los, remmen, terugschakelen, goed de bocht in draaien en weer gas geven. Ook hebben we een stuk of 10 rotondes genomen waarbij ik moest letten op de lijn die ik maak, dus niet te ver naar binnen en op tijd weer de rotonde af, zodat je niet in de buurt van je tegenligger komt.

Wat mij opviel is dat hij me gelijk al alles zelf liet doen en we ook een half uur op 80 kilometer wegen gereden hebben, terwijl ik van anderen wel eens hoor dat zij eerst alleen mogen sturen of de eerste vier lessen op landweggetjes doorbrengen.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66243859
ik heb ook pas mijn eerste lessen gehad. bij mij was het meer in stappen opgebouwd. eerst even alleen sturen, dan sturen en gasdosering en toen op een industrieterrein remmen, koppelen en schakelen. dit was trouwens de intake les. een week later de eerste gewone les gehad waar ik alles mocht behalve aan de versnellingspook zitten (een leerling heeft ooit zijn versnellingsbak gesloopt zei die, en volgens mij heeft die daar een trauma aan over gehouden )

ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
pi_66243988
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:42 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik heb op 24 februari mijn eerste rijles. Ik verheug mij erop. Maar ik ben zo'n type dat vooraf al het nodige uitgezocht wil hebben zodat ik niet dumbstruck mijn eerste les inga en domme vragen kan vermijden.

Nu was ik van plan nu al uit te zoeken hoe de auto werkt met de koppelingen/ en versnellingsbak.
Heeft iemand een link die precies uitlegt hoe je moet schakelen, wanneer je moet schakelen (als je een bepaalde snelheid passeert?) en meer handige uitleg over de basishandelingen die vereist zijn bij het auto-rijden?
Erg simpel, maargoed: http://proto5.thinkquest.nl/~lle0138/index.php

Engels: http://auto.howstuffworks.com/
Children of the night. What music they make.
pi_66244131
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 17:08 schreef Weedle het volgende:

ik mocht ook gelijk op die 80 en 100 kilometer wegen, wat trouwens veel makkelijker is dan rijden in een dorp of stad als je het mij vraagt.
Ja precies, maar hij liet wel direct alles aan mij over. Als ik een onverwachtse fout maak is het met die snelheid toch wel even link.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_66284640
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
pi_66286366
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:35 schreef fespo het volgende:
Welk theorie boek kan je het beste kopen?
Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66287782
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 19:16:14 #170
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66287811
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66290579
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 18:36 schreef rene90 het volgende:

[..]

Ik heb goede ervaringen met Vekabest.
Ik ook.
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:41 schreef Casparovvv het volgende:
Hoe waren jullie eerste lessen opgebouwd?
Ik mocht bij mijn eerste les alleen sturen en gassen/remmen. Bij de tweede les mocht ik ook schakelen. Eerst liet de rijinstructeur me wennen aan de koppeling door op bepaalde plaatsen te stoppen en op te trekken. Toen de les bijna voorbij was liet hij me echt schakelen, dat was rampzalig. Op kleine stukjes weg moest ik naar z`n 3 schakelen waarna er meteen een bocht kwam, waardoor ik dus weer naar de 2 moest schakelen. Omdat ik dat niet durfde bleef ik gewoon lekker in z`n 2 rijden.

Het leek me dus wel dat de rijinstructeur kon zien dat ik er niks van bakte maar daar trok hij zich kennelijk niets van aan. Ik moest maar van hem terug naar de rijschool rijden, waarbij ik dus zelf moest schakelen. De rijschool zat midden in hartje Amsterdam dus dat was best stressen.
Tok.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:29:32 #172
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66290716
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 20 februari 2009 @ 20:31:59 #173
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66290820
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:29 schreef Maikuuul het volgende:
Iemand een theorieboek nodig ? ik zet de mijne vanavond wel ff te koop voor een mooi prijsje
Mijne had ik toen geleend van een collega, was ook veka best. Word alles wel goed uitgelegd, alleen naar mijn mening vaak van die kleine dingen worden groots uitgelegd, maar belangrijke dingen word maar bar weinig aandacht aan besteed/.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66321328
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.

Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?

Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66321523
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:24 schreef Kahlen het volgende:
Ik ben gebeld door rijinstructeur: hij heeft het te druk en ik ga bij een collega van hem (zelfde bedrijf) rijden. Is volgens mij ook dezelfde auto (al weet ik niet of ik nu een benzine of diesel krijg.

Ik vind het verder wel prima, maar er zitten vast ook nadelen aan de wisseling van instructeur of valt dat mee? Hebben jullie zoiets weleens meegemaakt?

Ik zit op ongeveer 50% van mijn praktijklessen nu ik een wisseling van instructeur krijg.
Ga er maar vanuit dat het een diesel is gewoon, heb nog nooit gehoord van een benzine les-auto, zal best voorkomen maar door de vele kilometers is diesel goedkoper.

Een wisseling van instructeur zou ik niet fijn vinden, mede omdat je al 50% van je lessen erop hebt zitten en die instructeur precies weet waar je zit als het ware, en je toch wellicht een bepaalde vertrouwensband of whatever met diegene hebt, dat je je fijn voelt in de auto bij hem/haar. Een nieuw persoon kan echter ook weer het voordeel geven dat je een frisse kijk van iemand hebt, want met je examen heb je ook een "vreemde" als het ware.
Wel raar dat je oude instructeur je door drukte maar doorverwijst, dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66321619
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef rene90 het volgende:
dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).

Ik heb trouwens wel 4 lessen in een benzine auto gereden (maar die was heel zuinig volgens die man en je betaalde minder belasting dan met die diesel ofzo), maar diesels vind ik fijner omdat die niet zo snel afslaan bij het optrekken (en als ik ergens niet handig in ben...)
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66321700
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Kahlen het volgende:

[..]

tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijk
quote:
Ik heb trouwens wel 4 lessen in een benzine auto gereden (maar die was heel zuinig volgens die man en je betaalde minder belasting dan met die diesel ofzo), maar diesels vind ik fijner omdat die niet zo snel afslaan bij het optrekken (en als ik ergens niet handig in ben...)
Hmm tja, ik had ook dat gevoel alleen als je eenmaal een beetje gewend bent aan een benzine rij je er zo mee weg, kwestie van oefening en een druppeltje gas erbij wat je bij diesel niet hoeft. Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66322798
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Children of the night. What music they make.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:12:41 #179
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66322846
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Best sad
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66322848
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Ik ook inderdaad
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_66352777
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 19:38 schreef rene90 het volgende:
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijk
Doordat ik 2 keer verhuisd ben naar een andere provincie de afgelopen jaren zit ik nu bij rijschool nummero 3. En bij alle 3 de rijscholen was er altijd wel wat. Ik trek dat gewoon aan kennelijk als ik rijles heb. Ik kan nu wel weer een andere rijschool nemen, maar wat bereik ik ermee? Ik heb denk ik alleen mijzelf ermee?

Ik kan in iedergeval elke week 2 uur achter elkaar rijden (en als ik wil ook 3 of 4 uur), daar ben ik al heel blij mee. Moet alleen even zien of de nieuwe instructeur ook om 07:00 wil beginnen, dat wilde de vorige wel en dat is wel zo relaxed aangezien ik ook werk en het anders allemaal vakantieuren kost.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66405124
Mmm, nieuwe instructeur is prima, nog strenger en dat is wel prima.

Alleen had ik 3 uur afgesproken, maar kon maar 2 uur rijden en het ging niet helemaal naar wens, veel ging mis terwijl het vorige keer goed ging. Al is mijn niveau erg hoog voor de paar lessen die ik gehad heb, maar ik ben absoluut niet tevreden over mijn rijkunsten vandaag. Volgende week maar hopen dat het weer beter gaat, ik word hier alleen maar chagerijnig van zeg!
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66422411
weet iemand nog een plek waarmee je theorie examen kan leren? Op internet enzo?
Alvast bedankt.
pi_66426729
Donderdag rijexamen, ben wel een beetje nerveus
Mja komt wel goed denk ik, T.T.T. is ook succesvol afgerond, alleen ik moest beter opletten bij de kruisingen, wat ik nu wel doorheb.

Kan niet wachten :x
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:36:12 #185
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66428049
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:23 schreef xminator het volgende:
weet iemand nog een plek waarmee je theorie examen kan leren? Op internet enzo?
Alvast bedankt.
Wat helpt is een cd downloaden/lenen/kopen, hiermee kun je het examen zelf simuleren (tijdsdruk, feeling van het antwoordkastje).
Maar je moet toch echt een boek lezen, zonder zou je echt niet kunnen hoor.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:36:53 #186
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66428071
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
Donderdag rijexamen, ben wel een beetje nerveus
Mja komt wel goed denk ik, T.T.T. is ook succesvol afgerond, alleen ik moest beter opletten bij de kruisingen, wat ik nu wel doorheb.

Kan niet wachten :x
Spannend!
Je bent wel zeker van jezelf? Das wel belangrijk idd
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66439136
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
T.T.T. is ook succesvol afgerond
Waar staat TTT voor?
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 11:56:19 #188
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66439645
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Waar staat TTT voor?
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66458738
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 11:56 schreef Juicyhil het volgende:
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.
Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echt Balen, hopelijk dinsdag een betere dag.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 20:55:29 #190
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66459059
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:45 schreef Kahlen het volgende:

[..]

Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echt Balen, hopelijk dinsdag een betere dag.
Toch is het wel handig, je kunt namelijk ook al de oogtest, technische kennis en je bijzondere verrichtigen al laten aftekenen. Dit betekend dan dat je deze niet bij het examen hoeft te doen, dat neem wel veel stress weg.
Voor mij is het ook al onlangs afgetekend, nu hoef ik niet meer intensief de bijzonder verrichtingen te oefenen. Ik voelde me bij de TTT wel gespannen, maar ook wel relaxed. Daardoor is het toch net iets makkelijker om het te halen.

In elk geval, ik raad het iedereen aan.

Overigens moet je natuurlijk altijd zelf weten wat je doet, zo`n TTT kost iets van 150 euro, een examen 250 euro. Ben je 400 euro kwijt en dan weet je tenminste wel wat je gaat overkomen, zonder TTT niet echt.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66460595
ja, dure dingen allemaal.

Als je nu de TTT kon halen en dat het examen dan 100 euro werd... ik vind het echt duur allemaal. 40 euro per les en dan examen van 250 euro... maarja, ik wil het nu wel mijn roze papiertje hebben.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:39:43 #192
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66460673
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:37 schreef Kahlen het volgende:
ja, dure dingen allemaal.

Als je nu de TTT kon halen en dat het examen dan 100 euro werd... ik vind het echt duur allemaal. 40 euro per les en dan examen van 250 euro... maarja, ik wil het nu wel mijn roze papiertje hebben.
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
  woensdag 25 februari 2009 @ 21:43:03 #193
178193 Juicyhil
Bekende FOK!ker
pi_66460792
Ik wil trouwens niet teveel over jou gaan beslissen, maar ik raad je wel aan om van tevoren goed te sparen of zeker weten dat je alles in 1 keer kan betalen.
Zo voorkom je dat je halverwege moet stoppen vanwege geldgebrek.

Ik heb het allemaal in termijnen betaald, is prima vol te houden.
Op dinsdag 9 augustus 2011 23:01 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik hou zoveel van jou, ik doe alles voor je! O+
pi_66460916
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).

Maar ik heb nog niet alle speciale verrichtingen gedaan en vorige les ging gewoon slecht. Dus dinsdag maar afwachten.

Ik hoop maar dat het zo door blijft gaan, meer dan 1500 euro hoop ik niet kwijt te zijn. Ga zaterdag een nieuwe babykamer kopen en die is ook al meer dan 1000 euro. Dan gaat je spaargeld er snel doorheen. (verder is geld niet het probleem hoor, maar vind het gewoon duur).

Ik had beter een vriend kunnen hebben die rij instructeur was
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66470299
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:

[..]

Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!

't Ligt er dus maar aan waar je lest, hier heb je 27 uur + theorie + afrijden voor 1000..
pi_66470462
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 08:51 schreef Nouwk het volgende:

[..]

Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!

't Ligt er dus maar aan waar je lest, hier heb je 27 uur + theorie + afrijden voor 1000..
Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 26 februari 2009 @ 13:52:52 #197
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_66479080
Achja, je moet gewoon rond de 2500 euro uitsparen voor je rijbewijs, ik ben er echter 2700 kwijt geweest.

Vooral als je 1x zakt dan komt er al 190 + een paar lesjes ( 5 had ik er tussen het zakken en het examen ) en das ook alweer 200 euro.

Je moet er niet vanuit gaan dat je in 1x slaagt, je kunt beter sparen zodat als je zakt je het nog 1x kunt doen anders ben je straks genaaid als je geen geld meer hebt
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_66479717
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:01 schreef rene90 het volgende:

[..]

Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.
Maar het maakt echt veel verschil waar je les hebt. In Amsterdam bijv. heb je wel 45 lessen nodig, maar ik woon in Friesland en daar is het veel makkelijker en heb je met 35 lessen wel genoeg gemiddeld genomen.

Ik zie wel, helaas zijn mijn lessen 37,50 per uur en ik moet 2 lessen per week doen (les is 2 uur hier). Dus toch wel 300 euro per maand, maar daar hoef ik niet voor te sparen. Al kan ik dan niet meer op stap ofzo, maarja, je moet er wat voor over hebben.
I think prime numbers are like life. They are very logical but you could never work out the rules, even if you spent all your time thinking about them.
pi_66480072
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).

Maar ik heb nog niet alle speciale verrichtingen gedaan en vorige les ging gewoon slecht. Dus dinsdag maar afwachten.
Dan ben je dus nog niet op afrijdniveau. Ga ervan uit dat je meer dan 1500 euro kwijt bent, minimaal. Ik zat bij een goedkope rijschool en ben tegen de 2000 euro kwijtgeweest (heb m'n examen één keer over moeten doen).
Je kunt beter het zekere voor het onzekere nemen, anders moet je straks stoppen wegens geldgebrek en dat is ook zonde.
pi_66482081
Jongs ik ben geslaagd. Heb maar 15 minuten hoeven te rijden en alles ging vlekkeloos, ondanks de zenuwen haha
De instructrice had een leuke route in de planning, maar de GPS gaf een heel andere route aan en die ben ik gewoon gaan volgen, geen snelweg gehad, geen moeilijke stukken, echt te makkelijk allemaal.

Succes aan de eerstvolgende(n) die op moet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')