tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:33 schreef rene90 het volgende:
dan moet hij toch geen nieuwe mensen aannemen als hij vol zit
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijkquote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:36 schreef Kahlen het volgende:
[..]
tja, geld is kennelijk belangrijker dan het nakomen van afspraken. Maar ik vind het verder niet erg hoor (eerst maar die man ontmoeten en zien of het wat klikt).
Hmm tja, ik had ook dat gevoel alleen als je eenmaal een beetje gewend bent aan een benzine rij je er zo mee weg, kwestie van oefening en een druppeltje gas erbij wat je bij diesel niet hoeft. Dus daar hoef je je geen zorgen om te makenquote:Ik heb trouwens wel 4 lessen in een benzine auto gereden (maar die was heel zuinig volgens die man en je betaalde minder belasting dan met die diesel ofzo), maar diesels vind ik fijner omdat die niet zo snel afslaan bij het optrekken (en als ik ergens niet handig in ben...)
Best sadquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Ik ook inderdaadquote:Op zaterdag 21 februari 2009 20:11 schreef DeHovenier het volgende:
Mijn eerste les mocht ik alleen maar sturen
Doordat ik 2 keer verhuisd ben naar een andere provincie de afgelopen jaren zit ik nu bij rijschool nummero 3. En bij alle 3 de rijscholen was er altijd wel wat. Ik trek dat gewoon aan kennelijk als ik rijles heb. Ik kan nu wel weer een andere rijschool nemen, maar wat bereik ik ermee? Ik heb denk ik alleen mijzelf ermee?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 19:38 schreef rene90 het volgende:
Hmm tja..., voor mij zou dat al genoeg zeggen, maar als jij het niet erg vindt verder maakt het niks uit natuurlijk
Wat helpt is een cd downloaden/lenen/kopen, hiermee kun je het examen zelf simuleren (tijdsdruk, feeling van het antwoordkastje).quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:23 schreef xminator het volgende:
weet iemand nog een plek waarmee je theorie examen kan leren? Op internet enzo?
Alvast bedankt.
Spannend!quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
Donderdag rijexamen, ben wel een beetje nerveus
Mja komt wel goed denk ik, T.T.T. is ook succesvol afgerond, alleen ik moest beter opletten bij de kruisingen, wat ik nu wel doorheb.
Kan niet wachten :x
Waar staat TTT voor?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:03 schreef Morellow het volgende:
T.T.T. is ook succesvol afgerond
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.quote:
Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echtquote:Op woensdag 25 februari 2009 11:56 schreef Juicyhil het volgende:
TussenTijdse Toets, soort proefexamen, ga je met een CBR examinator op pad, die geeft je dan een advies mee voor het echte examen.
Toch is het wel handig, je kunt namelijk ook al de oogtest, technische kennis en je bijzondere verrichtigen al laten aftekenen. Dit betekend dan dat je deze niet bij het examen hoeft te doen, dat neem wel veel stress weg.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:45 schreef Kahlen het volgende:
[..]
Ok, ik had al een vermoeden dat het die toets was. Die doe ik niet, vind dat wat zonde van het geld en ga er toch vanuit dat ik het in 1 keer haal. Maar dan moet ik wel beter gaan rijden en dat wil nog niet echtBalen, hopelijk dinsdag een betere dag.
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoorquote:Op woensdag 25 februari 2009 21:37 schreef Kahlen het volgende:
ja, dure dingen allemaal.
Als je nu de TTT kon halen en dat het examen dan 100 euro werd... ik vind het echt duur allemaal. 40 euro per les en dan examen van 250 euro... maarja, ik wil het nu wel mijn roze papiertje hebben.
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:39 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Hehe, je moet niet verwachten dat je voor minder dan 1200 euro op weg mag rijden hoor
Ik ben nu al 1700 euro kwijt en m`n examen is nog geen eens ingeplant.
Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.quote:Op donderdag 26 februari 2009 08:51 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Ik zal eens een rekensommetje maken: Heb nu 14 uur, eerste 10 lessen + een intakeles van een uur voor 250 euro, daarna 32 euro per (klok)uur. Dat is dus 250 + 4x32 = 378 euro aan lessen tot nu toe. Ik verwacht nog zo'n 10 uur nodig te hebben, dus zo'n 320 euro. Dat maakt samen zo'n 700 euro, 30 euro voor theorie en 175 voor praktijk. Ik zit dan zeg maar op 900 euro. Heb 1000 euro 'begroot' voor nog een paar lesjes extra voor de zekerheid!![]()
't Ligt er dus maar aan waar je lest, hier heb je 27 uur + theorie + afrijden voor 1000..
Maar het maakt echt veel verschil waar je les hebt. In Amsterdam bijv. heb je wel 45 lessen nodig, maar ik woon in Friesland en daar is het veel makkelijker en heb je met 35 lessen wel genoeg gemiddeld genomen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 09:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Het blijkt toch dat het gemiddelde aantal lessen 45 uur is voordat er geslaagd is, en volgens mij zakt ongeveer de helft de eerste keer. Dus als je 1 keer zakt ben je wel meteen 300 euries verder vaak.
Dan ben je dus nog niet op afrijdniveau. Ga ervan uit dat je meer dan 1500 euro kwijt bent, minimaal. Ik zat bij een goedkope rijschool en ben tegen de 2000 euro kwijtgeweest (heb m'n examen één keer over moeten doen).quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:46 schreef Kahlen het volgende:
Het gaat wel heel goed bij mij, na 6 lessen was ik al op afrij niveau voor de meeste onderdelen, alleen moet ik nog wat puntjes op de i zetten en vind meneer dat ik te hard rijd en te lomp rotondes neem (rechtdoor, maar dat werkt ook haha).
Maar ik heb nog niet alle speciale verrichtingen gedaan en vorige les ging gewoon slecht. Dus dinsdag maar afwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |