Stond ook in de Limburger van vandaag.quote:Op maandag 12 januari 2009 16:50 schreef BloodyLotte het volgende:
[ afbeelding ]
dat gat in de weg. is van een afstandje genomen maar het is echt een behoorlijk groot gat en best diep. in de ehm, athosstraat.
Oepsquote:Op maandag 12 januari 2009 16:50 schreef BloodyLotte het volgende:
[ afbeelding ]
dat gat in de weg. is van een afstandje genomen maar het is echt een behoorlijk groot gat en best diep. in de ehm, athosstraat.
Zelfs in Scharn nog gehoordquote:Op vrijdag 16 januari 2009 22:39 schreef The6thgate het volgende:
Trillende ruiten net hier in Daalhof. Ze bliezen de brug over het albertkanaal op vanavond
Die weet ik wel, maar ik vroeg het me gewoon af. Als Tilburg zoiets kan hebben, waarom Maastricht dan niet? Er is echt sprake van geen interesse hier?quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:01 schreef ultra_ivo het volgende:
Kleinschalige muziekplekken zijn er zeker, je moet ze alleen weten te vinden. Het hele uitgaanscircuit in Maastricht is vooral gebaseerd op kleinschaligheid en een breed aanbod. Er zijn wel eens grotere plekken geprobeerd maar die gingen meestal snel failliet.
Zijn de bekendere namen nodig dan? Ik ga iig liever naar een onbekendere band waar ik nog wat nieuws kan zien. Bands die nog benaderbaar zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 15:41 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Maar het is niet dat je zegt: daar komen bekendere namen, toch? Zoals inderdaad Phoenix.
'laatst' Jantje Smit nogquote:Op donderdag 29 januari 2009 15:22 schreef oh-oh het volgende:
Ze hebben het geprobeerd met Night Live en de Platte Zaal, maar das beide geflopt dus dr is schijnbaar geen interesse of ze doen iets niet goed.
Zelfs in Sittard en Roermond heb je wel al honderd jaar goedlopende leuke kleine zalen als Phoenix en de Azijnfabriek, ik heb ook nooit begrepen waarom het hier niet lukt.
Die paar grote concerten die er wel es in het Mecc waren lang geleden waren wel erg leuk trouwens.
behalve Erwin in Ahoyquote:Op zondag 1 februari 2009 12:34 schreef ultra_ivo het volgende:
Een punt wat vaak vergeten wordt is dat de muzieksmaak in Maastricht sterk uiteenlopend is. Groepen die in de rest van Nederland erg populair zijn hebben in Maastricht maar een beperkte doelgroep, andersom zijn de typisch Maastrichtse/Limburgse groepen die veel volk trekken buiten de regio zo goed als onbekend. Daarmee wordt het lastiger voor zalen om een band te vinden waar ze echt veel publiek mee trekken.
Ik zie een studentenvereniging Erwin niet zo snel programmerenquote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 06:25 schreef ultra_ivo het volgende:
Hoezo Randstad? Brussel is dichterbij. Daar spelen ook veel bands.
Agreed! Ik ga dan ook al zeker een paar jaar alleen nog maar in Maastricht op stap als het om een verjaardagsfeest gaat o.i.d. Ik wijk liever uit richting belgiequote:Op zondag 15 februari 2009 02:39 schreef Mss het volgende:
Nou dat uitgaan op zaterdagavond is ook niet meer wat het geweest is he
Is het volgens mij nooit echt geweest. Twee Heeren vond ik eerst nog leuk, maar het afgelopen jaar dat ik er een enkele keer kwam was het kut, met name de muziek. Ik vind de Clinique af en toe nog wel leuk en om daarna nog verder te gaan moet je vooral kneiter lam zijnquote:Op zondag 15 februari 2009 02:39 schreef Mss het volgende:
Nou dat uitgaan op zaterdagavond is ook niet meer wat het geweest is he
Twee Heeren was opzich nog wel leuk, alleen te lam volk, en het is óf heel jong, óf heel oud. En sinds het rookverbod is uitgaan sowieso minder geworden. Iedereen staat buiten en binnen ruikt het nog verre van fris.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:54 schreef The6thgate het volgende:
[..]
Is het volgens mij nooit echt geweest. Twee Heeren vond ik eerst nog leuk, maar het afgelopen jaar dat ik er een enkele keer kwam was het kut, met name de muziek. Ik vind de Clinique af en toe nog wel leuk en om daarna nog verder te gaan moet je vooral kneiter lam zijn
quote:Op zondag 15 februari 2009 14:02 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Agreed! Ik ga dan ook al zeker een paar jaar alleen nog maar in Maastricht op stap als het om een verjaardagsfeest gaat o.i.d. Ik wijk liever uit richting belgie
Hou op man, moet gvd werken tot 22 op de maandagquote:
Waar? Dan komt ik even langs'vliegen'... ga als stewardess dit jaarquote:Op maandag 16 februari 2009 19:18 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Hou op man, moet gvd werken tot 22 op de maandag
Heb ik zondag nog de hele dag bij rondgehangen, Segura en Vrunquote:
Ok, geen liefhebber dus. Enige voordeel is dat je weer eens wat anders hebt om naar te kijken als je je beeldscherm beu bentquote:Op woensdag 18 februari 2009 13:47 schreef oh-oh het volgende:
Zondag thuis en zo weinig mogelijk naar buiten en maandag en dinsdag gewoon op mn werk![]()
In het centrum, waar maandag de optocht rond kantoor dendert
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Ok, geen liefhebber dus. Enige voordeel is dat je weer eens wat anders hebt om naar te kijken als je je beeldscherm beu bent
Wordt moeilijk pum, tel is gecrashed, heb je nummer niet meer! (sms me ff svp!)quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:52 schreef riesjdabietsj het volgende:
vr/za/zo/ma/di bierrrrrrr!
deecruise, nog ff belle, ondanks 24... moet bier!
De Belsj!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:40 schreef Sjeen het volgende:
Om half zeven in de Belsj... we gaan beginnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kom er ook regelmatig binnenwippen
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Zeker, ik begin pas zondagmiddag -> werkquote:
Volgens de echte Maastrichtenaren is dat idd zoquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:38 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag
klopt het dat je niet zaterdag verkleed mag gaan
Niet mogen is een groot woord... Gisteren heb ik er ook al verkleed zien rondlopenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:38 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag
klopt het dat je niet zaterdag verkleed mag gaan
quote:Op zaterdag 21 februari 2009 14:14 schreef numero_uno het volgende:
Zo het eerste dagje werken zit er weer op
Lekker 13 uurtjes in de Struys staan te sjonnen. Vandaag weer naar het andere werk en morgen, maandag en dinsdag weer aon de geng!
Jammer dat de playlist ongeveer maar een uur duurde en dus in totaal alles minimaal 13 keer gehoord heb
waar zit je? ik zat er net ook middeninquote:Op maandag 23 februari 2009 14:05 schreef oh-oh het volgende:
Denk van niet jong, alles is dicht.
Behalve het kantoor waar ik werk![]()
Ik bevind me midden in de kinderoptocht in Wyck op dit moment.
Achter stellen ze nu op, nog even en ze lopen aan beide kanten tegelijk
Belachelijk ja dat de winkels moeten open zijn zodat jij een muis kan halen terwijl andere dan speciaal moeten gaan werken tijdens carnaval en zodoende het feest moeten missen voor jouw muisje.quote:Op maandag 23 februari 2009 20:07 schreef Oproerkraaier het volgende:
Bah, ik heb een nieuwe muis nodig... Belachelijk eigenlijk dat de winkels niet gewoon open zijn, maar goed, dadelijk weer de stad in!
Kom ook langs in de Take 5 denk ik wel trouwens
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 16:37 schreef mirved het volgende:
[..]
Belachelijk ja dat de winkels moeten open zijn zodat jij een muis kan halen terwijl andere dan speciaal moeten gaan werken tijdens carnaval en zodoende het feest moeten missen voor jouw muisje.
Het zijn nou eenmaal feestdagen, net zoals met kerst alles dicht is.. Morgen is alles weer bereikbaar, dus kun je dan je muis halen.. Ik stel voor om je verdriet weg te drinkenquote:Op maandag 23 februari 2009 20:07 schreef Oproerkraaier het volgende:
Bah, ik heb een nieuwe muis nodig... Belachelijk eigenlijk dat de winkels niet gewoon open zijn, maar goed, dadelijk weer de stad in!
Kom ook langs in de Take 5 denk ik wel trouwens
quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:00 schreef Sjeen het volgende:
In Nijmegen is op de derde vrijdag in juli ook geen winkel open...
Ik vond zondag te druk trouwens en de muziek was waardeloos, het publiek was ook minder. Gisteren was wel weer heel gezellig... Dus ik denk dat ik volgend jaar op zondag gewoon een rustdag inlas
Och... er was genoeg volk in de stad. Maar goed, ook heel Dukenburg is dicht op vrijdag bijvoorbeeld, dat is heus niiet vanwege de druktequote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:04 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Volgens mij is het op de laatste dag van de zomerfeesten in Nijmegen ook wel tig keer drukker dan in Maastricht op carnavalsmaandag en -dinsdag hoor!
Maar goed, ik zou dat zuipende volk ook niet in mn toko willen hebben hoor
Waar ligt die precies?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:12 schreef oh-oh het volgende:
Gelukkig is morgen alles weer normaal en heeft iedereen zn lol weer gehad!
Ik ga morgen ff gluren op de Kesselskade bij die tent van Mijn Tent is Top!
Was uitgebreid aangekondigd op L1. Voorpost kwam provoceren.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef riesjdabietsj het volgende:
Was vanmiddag even in Maastricht, fam. bezoek... zag er gezellig uit, al die busjes ME op de wilhelminabrug en de ME'ers zelf op de griend...
Ja... en de zgn. 'tegendemonstranten', de antifascisten dus, die hebben een ME bus aan gort geslagenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Was uitgebreid aangekondigd op L1. Voorpost kwam provoceren.
Ik begrijp dat die demonstraties in het verleden niet toegestaan werden. Mij is sowieso eigenlijk onduidelijk waarom een belgische groepering in Nederland zou mogen demonstreren. Maar goed, er heeft dus een ambtenaar zitten slapen en toestemming gegeven voor een dag waarop er een heleboel mensen in de stad zijn normaalgezien. Die sufferd is de eerste die aangepakt moet worden...quote:Op maandag 2 maart 2009 09:09 schreef ultra_ivo het volgende:
In het verleden werden Voorpost demonstraties niet toegelaten. Die groepering heeft nogal een trackrecord van crimineel gedrag (zijn zo'n beetje de knokploeg van het Vlaams Blok). En Leers weer z'n bekende toontje op L1 aanslaan.
Ik geloof dat wel. Ik ben zelf bij geen van de beide demonstraties geweest (bij Voorpost zijn zou voor mij fors gevaarlijk zijn). Gistermiddag, voordat ik het nieuws had gehoord, was ik nog ff op bezoek bij m'n moeder. Heb daar nog gezegd dat het grootste veiligheidsrisico voetbalsupporters zouden zijn, daar zou niet zo op gelet worden/die hebben betere lokale kennis. Er zijn een aantal voetbalsupportersgroepen die zeker niet ultra-rechts gezind zijn. In Duitsland begint het zelfs gebruik te worden dat hooligans van FC St. Pauli gelijk optrekken met AFA-achtige demonstraties.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:16 schreef Sjeen het volgende:
En dan de groep tegendemonstraten die beweren vredelievend te zijn en nu om het hardst roepen dat het MVV-hooligans waren die zich onder hun groep gemengd hadden en stennis gemaakt hebben. Laat ik dat nou niet geloven...
Waarom zouden voetbalsupporters zich mengen onder een demonstratie van links-extremisten? Ik kan die combinatie niet rijmen eerlijk gezegd... Ik heb niets met beiden hoor, niet met extreem links, ook niet met extreem rechts. Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat er nu dus iets gebeurd is in het 'kamp'van extreem links en dat meteen de verantwoordelijkheid afgeschoven wordt op anderen.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel. Ik ben zelf bij geen van de beide demonstraties geweest (bij Voorpost zijn zou voor mij fors gevaarlijk zijn). Gistermiddag, voordat ik het nieuws had gehoord, was ik nog ff op bezoek bij m'n moeder. Heb daar nog gezegd dat het grootste veiligheidsrisico voetbalsupporters zouden zijn, daar zou niet zo op gelet worden/die hebben betere lokale kennis. Er zijn een aantal voetbalsupportersgroepen die zeker niet ultra-rechts gezind zijn. In Duitsland begint het zelfs gebruik te worden dat hooligans van FC St. Pauli gelijk optrekken met AFA-achtige demonstraties.
Ik heb de constructie gisteren en vandaag moeten gebruiken. Het is een in elkaar geknutseld zootje van steigermateriaal. Wellicht stevig genoeg om niet in elkaar te storten maar volstrekt onvoldoende voor de hoeveelheid fietsers die daar overheen moet. Veel mensen halen de helling niet en komen onderweg in de problemen. Kennelijk wil de gemeente morgen een bordje ophangen dat fietsers moeten afstappen. Wordt het helemaal leuk, dit tunneltje is veel te smal. 1m50, laat me niet lachen. Met volle postfietsen kom ik er een voetganger nog amper voorbij, laat staan dat ik voorbij te rijden ben als ik met moeite het hele zaakje omhoog sjor. Het geheel is ook nog eens gemaakt van metalen steigerplaten en houten planken. Heerlijk stroef als het regent. Hoe een ambtenaar dit heeft kunnen goedkeuren snap ik niet.quote:Vanaf donderdag 5 maart is het fietspad langs de Renier Nafzgerstraat (de opgang naar de J.F. Kennedybrug) ongeveer zes weken afgesloten. Er worden keerwanden aangebracht rondom de nieuwe kantoorpanden en hiervoor wordt een kraan op het fietspad geplaatst. Om ervoor te zorgen dat (brom)fietsers over de J.F. Kennedybrug kunnen blijven rijden, komt er naast de huidige steigers langs de gebouwen een tijdelijke, verhoogde fietsvoorziening. Deze voorziening is ongeveer 1.50 meter breed, 150 meter lang en wordt overdekt en verlicht. Vanwege de hellingshoek kunnen bestuurders van scootmobielen beter een andere route kiezen.
Eind van dit jaar wordt het huidige fietspad definitief hersteld. Ook wordt er dan een nieuwe stoep aangelegd. Tot die tijd worden tijdelijke maatregelen getroffen, zodat voetgangers op een verantwoorde wijze gebruik kunnen maken van de J.F. Kennedysingel.
Dat ding is echt niet veilig genoeg om overheen te fietsen. Jezus wat een gammel ding.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:
En weer is er een weg verdwenen:
[..]
Ik heb de constructie gisteren en vandaag moeten gebruiken. Het is een in elkaar geknutseld zootje van steigermateriaal. Wellicht stevig genoeg om niet in elkaar te storten maar volstrekt onvoldoende voor de hoeveelheid fietsers die daar overheen moet. Veel mensen halen de helling niet en komen onderweg in de problemen. Kennelijk wil de gemeente morgen een bordje ophangen dat fietsers moeten afstappen. Wordt het helemaal leuk, dit tunneltje is veel te smal. 1m50, laat me niet lachen. Met volle postfietsen kom ik er een voetganger nog amper voorbij, laat staan dat ik voorbij te rijden ben als ik met moeite het hele zaakje omhoog sjor. Het geheel is ook nog eens gemaakt van metalen steigerplaten en houten planken. Heerlijk stroef als het regent. Hoe een ambtenaar dit heeft kunnen goedkeuren snap ik niet.
Ondertussen toch al de nodige keren overheen gereden, maar toch zonder problemen tegen op gefietst. Okee, met alleen een rugzak op en verder onbeladen fiets, dat wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:59 schreef Mss het volgende:
[..]
Dat ding is echt niet veilig genoeg om overheen te fietsen. Jezus wat een gammel ding.
Ik persoonlijk vind maastricht geweldig in vergelijking met andere nederlandse steden.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:45 schreef Esuri het volgende:
Wat is het toch een vreselijke stad, Maastricht. Waarom woon ik er in goeshnaam?
Hoenderstraat is midden in het centrum. Behoorlijk centraal en niet te gek ver weg van je opleiding, 10 minuutjes met de fiets, heen bergop(heuvelop) dus bijtijds vertrekkenquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:43 schreef Flankengott het volgende:
Ja, ik ga CMD doen op HS Zuyd. Locatie Brusselseweg, in dat oude klooster. Zsm alvast een kamer zoeken, heb al een afspraak staan om er een te bezichtigen. Hoenderstraat, best wel centraal dacht ik.
Daar heb ik ook gezeten, mooie school, zeker de CMD afdelingquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:43 schreef Flankengott het volgende:
Ja, ik ga CMD doen op HS Zuyd. Locatie Brusselseweg, in dat oude klooster. Zsm alvast een kamer zoeken, heb al een afspraak staan om er een te bezichtigen. Hoenderstraat, best wel centraal dacht ik.
Oh leuk, zit ook op HsZuyd, Vertaalacademie (zelfde locatie). Laatste jaar, dus hopelijk kom ik er na juni niet meerquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:43 schreef Flankengott het volgende:
Ok leuk, wat heb jij gedaan ?quote:Op zondag 5 april 2009 00:38 schreef Mss het volgende:
[..]
Daar heb ik ook gezeten, mooie school, zeker de CMD afdeling
Leuk, talen spreken me ook best wel aan. Ik ga nu een lotingstudie doen, dus moet ook een back-up hebben. Heb wél even bij HEBO en Oriëntaalse Talen gekeken. Wel aardig.quote:Op zondag 5 april 2009 20:08 schreef -Peach het volgende:
[..]
Oh leuk, zit ook op HsZuyd, Vertaalacademie (zelfde locatie). Laatste jaar, dus hopelijk kom ik er na juni niet meerJammer dat je een kerel bent (toch?) anders had je misschien mn kamer over kunnen nemen (huisbaas wil alleen maar vrouwen in huis) haha.
Ik heb SPH gedaan, toen het nog op die locatie zat.quote:Op maandag 6 april 2009 01:18 schreef Flankengott het volgende:
[..]
Ok leuk, wat heb jij gedaan ?
[..]
Leuk, talen spreken me ook best wel aan. Ik ga nu een lotingstudie doen, dus moet ook een back-up hebben. Heb wél even bij HEBO en Oriëntaalse Talen gekeken. Wel aardig.
Haha ja, ik zie mezelf wel als een kerel ja. Nee maar even zonder gein, hoe goed ik het ook met de meeste dames kan vinden, ik zie mezelf ook niet echt in een (studenten)huis vol vrouwen wonen.
Ik dacht trouwens dat jij het land weer uit was?quote:Op vrijdag 17 april 2009 11:06 schreef Oksel het volgende:
Hmm. Schiet niet echt op dus allemaal. Ik rij wel ergens anders heen..
Vreselijk ding inderdaad. Rijdt echt niet lekker, maar ik weiger af te stappen.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 23:12 schreef ultra_ivo het volgende:
En de gemeente maar beweren dat ie aan de eisen voldoet. Maar wel direkt een bordje 'fietsers afstappen' ophangen.
Ik lag ook in het parkquote:Op maandag 20 april 2009 15:55 schreef BloodyLotte het volgende:
Er lagen ook allemaal mensen in het park.
De joy de vivre? Daar hangt nl meestal wel een groot scherm op bij de belangrijkere matches.. Pin me er overigens niet op vast, heb zelf nl niet zo heel veel met voetbalquote:Op maandag 20 april 2009 21:16 schreef exporQ het volgende:
Iemand enig idee in welke kroeg morgen de voetbalwedstrijd FC Twente - NAC wordt uitgezonden?
Toffe foto'squote:
Het word hier niet zo gevierd als in de randstad, dus oranje kleding kun je best achterwege latenquote:Op zaterdag 25 april 2009 12:55 schreef Keios het volgende:
Ik kom eens op bezoek volgende donderdag en vrijdag. n'Kijkje nemen of Maastricht nu echt wel die mooie en gezellige winkelstad is zoals al mn collega's beweren...
Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat 30 april koninginnendag is in Nederland. Ik zal maar al mn oranje kleren uithalen zeker?
Iemand iets meegekregen van deze kansloze actie in randwyck?quote:Onverlaten hebben vanochtend rond kwart over zes twee fietsen van een viaduct op de A2 gegooid. Op dat moment reden twee auto's voorbij, waarvan er een flink beschadigd raakte.
Het voorval vond plaats ter hoogte van het academisch ziekenhuis Maastricht in de richting van de Limburgse hoofdstad. Een automobilist heeft dus flinke beschadigingen aan zijn wagen, de andere bestuurder kon de fietsen nog net ontwijken. De daders, twee mannen, zijn nog niet achterhaald. De politie zoekt dan ook naar eventuele getuigen.
Helaas niks van meegekregen..quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:01 schreef oh-oh het volgende:
Nope, toen sliep ik nog![]()
Gisteren was er ergens brand hier in de Heeg volgens mij, daar iets van bekend?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
Ik heb niks gehoord (woon in de Eyldergaard).quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:01 schreef oh-oh het volgende:
Nope, toen sliep ik nog![]()
Gisteren was er ergens brand hier in de Heeg volgens mij, daar iets van bekend?
Als je vervoer ter beschikking hebt vooral het 3landen punt in Vaals bezoeken.quote:Op zondag 26 april 2009 20:34 schreef MOD het volgende:
Wat zijn nou de toffe dingen om daar te doen en ook om vooral te laten?
Goeie restaurants (niet te duur) en bezigheden en dergelijk.
Wat zijn dus d dingen om te doen als je daar een dag te vertoefen heb?
-3landenpunt is niet zo heel bijzonder. Is wel aardig, maar niet heel spectaculair.quote:Op zondag 26 april 2009 21:17 schreef Osramp het volgende:
[..]
Als je vervoer ter beschikking hebt vooral het 3landen punt in Vaals bezoeken.
In Maastricht:
-Stadspark(omwalling en verdedigingswerken goed te zien.
-St. Pietersberg en Encibos
-Onze Lieve vrouweplein en evt Vrijthof, wel de markt bezoeken
-Restaurants vind ja zat in Maastricht:cafe043 aan het vrijthof is is okee, grandcafe met fatsoenlijke porties van goede kwaliteit voor aantrekkelijke prijzen. Komt publiek vanaf 28 tot 38 ongeveer (give or take a few)
Grotten zijn te doen, maar ook niet heel spectaculair. Ik pik liever een terrasje aan de Maas (Kesselskade).
PM maar als het maandag tegenzit, kan je desnoods `s middags op sleeptouw nemen.
Waty dacht je van zelf iets gezonds van huis meenemen ipv die vette bagger?quote:Op woensdag 29 april 2009 16:24 schreef Porsche_911 het volgende:
Zo, vannacht moet ik weer een nachtdienst draaien in Maastricht. Tot voor de zomer vorig jaar bestelden we op het werk regelmatig eten (= kebab) bij Marmaris in Vroenhoven. Helaas bleek dat er in de zomer 2008 niet werd bezorgd, waarna er nooit meer eten is besteld tijdens de nachtdienst.
Marmaris heeft het voordeel dat het goede kwaliteit levert en rond 2 uur 's nachts het eten kon bezorgen. Dit komt ideaal uit i.v.m. pauzes en dergelijke. Alle andere fatsoenlijke vreettenten in Maastricht bezorgen niet meer na middernacht.
Wie weet of Marmaris inmiddels wel weer bezorgt en/of bij welke toko we wel nog 's nachts eten kunnen laten komen? Een paar collega's vertellen namelijk dat Marmaris nog steeds niets meer bezorgt... Maar volgens mij is dit niet meer dan een gerucht.
Alvast bedankt!
Hier ben ik het volledig mee eens..quote:Op woensdag 29 april 2009 16:40 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
-3landenpunt is niet zo heel bijzonder. Is wel aardig, maar niet heel spectaculair.
-Cafe 043 is een touristtrap waar vooral veel touristen komen. Er zijn leuker en beter restaurants. Sfeervolle aanraders zijn Witloof in de st Bernardusstraat, Pieke Potloed of Chalet bergrust op de st Pietersberg. Bergrust is ook de plek waar je kaartjes voor de grotten kan kopen. De grotten/mijnen moet je zeker doen.
- De markt in Maastricht is geen aanrader. Het plein zelf is vrij sfeerloos en de algemenen warenmarkt staat er in het weekend niet.
Niks mis mee...Meer ter hoogte van de burght neem ik dan aan? Aan het andere uiteinde heb je de molukkenbuurt, maar ook die mensen zijn hartstikke vriendelijk, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:15 schreef morgaine21 het volgende:
kan iemand mij hier iets vertellen over de (omgeving van de) Haspengouw in Maastricht? Is dit een goede of slechte buurt?
Ik ben dan wel een echte geboren 'sjeng' maar ik kom uit west en ben niet zo heel erg bekend met Heer, eyldergaard en Randwijck.
We gaan daar misschien een huis kopen (aan de kant van het bruggetje over het spoor en het ziekenhuis) maar we horen van enkele mensen dat het niet zo'n goede buurt is. Ik zelf kan dr met de beste wil van de wereld geen achterbuurt van maken maar misschien zie ik het niet goed ofzo
Idd, van het uitgaan naar huis lopen (st annalaan) is niet echt fijn, gaan ook altijd met meerdere. De annalaan is nog wel redelijk druk, maar 2 vriendinnen die de wijk bij het Volksplein in moeten vinden het echt doodeng daar 's nachts...quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:28 schreef oh-oh het volgende:
De minst fijne wijk 's nachs is gewoon het centrum hoor. De straat aan de achterkant van ons kantoor vind ik op klaarlichte dag al vaak eng
Als je in de buurt van de Ridder van Heerstraat bedoelt (staan dacht ik nu 2-3 huizen te koop). Die buurt is qua buurt wel rustig. Enige overlast die je daar hebt is parkeeroverlast van ziekenhuis/MECC en eventueel bij hoog water een natte kelder (ligt erg laag). Voor de rest rustig en toch vlakbij alles. (Woon zelf even verderop in de Eyldergaard).quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:15 schreef morgaine21 het volgende:
kan iemand mij hier iets vertellen over de (omgeving van de) Haspengouw in Maastricht? Is dit een goede of slechte buurt?
Ik ben dan wel een echte geboren 'sjeng' maar ik kom uit west en ben niet zo heel erg bekend met Heer, eyldergaard en Randwijck.
We gaan daar misschien een huis kopen (aan de kant van het bruggetje over het spoor en het ziekenhuis) maar we horen van enkele mensen dat het niet zo'n goede buurt is. Ik zelf kan dr met de beste wil van de wereld geen achterbuurt van maken maar misschien zie ik het niet goed ofzo
Grappig, ik heb er bijna 5 jaar gewoond, nagenoeg elke nacht doorheen gefietst, en nog NOOIT iemand tegen gekomen langs de via regia.. Denk dat je het je ingebeeld hebt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:13 schreef -Peach het volgende:
[..]
Idd, van het uitgaan naar huis lopen (st annalaan) is niet echt fijn, gaan ook altijd met meerdere. De annalaan is nog wel redelijk druk, maar 2 vriendinnen die de wijk bij het Volksplein in moeten vinden het echt doodeng daar 's nachts...
Een paar panden naast mn studentenhuis zit een coffeeshop, zo ongeveer de eerste die je tegenkomt als je vanuit Veldwezelt/Lanaken komt en daar lopen ook wel vaak ongure types rond![]()
Heb een tijdje in Veldwezelt zelf gewoond (met mensen die na wat een tijdje heroïnedealers bleken te zijn)en het was idd niet erg fijn om door dat miniparkje naast de Via Regia te fietsen. Overdag door de evil ganzen en 's nachts door de freaks die er rondliepen
Ja echt? Die kant vind ik eigenlijk nooit een probleem... Ik vind het Boschstraatkwartier en de Kesselkade richting het Bassin weer creepyquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:03 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou ik bedoel de andere kant van het centrum, bij de lage Barakken en de Bourgognestraat, daar lopen overdag al de meest ongure types rond...
En op de parkeerplaats achter de Boekel is het vergeven van de drugskoeriers altijd.
In die wijk bij het Volksplein (blauwdorp) woon ikquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:13 schreef -Peach het volgende:
[..]
Idd, van het uitgaan naar huis lopen (st annalaan) is niet echt fijn, gaan ook altijd met meerdere. De annalaan is nog wel redelijk druk, maar 2 vriendinnen die de wijk bij het Volksplein in moeten vinden het echt doodeng daar 's nachts...
Een paar panden naast mn studentenhuis zit een coffeeshop, zo ongeveer de eerste die je tegenkomt als je vanuit Veldwezelt/Lanaken komt en daar lopen ook wel vaak ongure types rond![]()
Heb een tijdje in Veldwezelt zelf gewoond (met mensen die na wat een tijdje heroïnedealers bleken te zijn)en het was idd niet erg fijn om door dat miniparkje naast de Via Regia te fietsen. Overdag door de evil ganzen en 's nachts door de freaks die er rondliepen
Ik woon al 8 jaar aan de rand van dat parkje en er is me nog nooit iets opgevallen. Vijvers kom ik regelmatig langs in alle jaargetijden en tijden, nooit last gehad van ganzen. Denk dat je dan toch wat angstig bent aangelegd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:13 schreef -Peach het volgende:
Nou ik heb twee jaar lang over dat pad langs die grotere weg (via regia ofzo) gefietst, en er stonden toch echt vaak ganzen midden op het pad te blazen als je eraan kwam fietsen...quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:51 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik woon al 8 jaar aan de rand van dat parkje en er is me nog nooit iets opgevallen. Vijvers kom ik regelmatig langs in alle jaargetijden en tijden, nooit last gehad van ganzen. Denk dat je dan toch wat angstig bent aangelegd.
's Nachts ofzo? Nog nooit last van gehad hoorquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:06 schreef -Peach het volgende:
[..]
Nou ik heb twee jaar lang over dat pad langs die grotere weg (via regia ofzo) gefietst, en er stonden toch echt vaak ganzen midden op het pad te blazen als je eraan kwam fietsen...
Potentieel reltopic!quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:17 schreef riesjdabietsj het volgende:
Nog even en 3 juni is een officiele Maastrichtse feestdag...![]()
Onder voorbehoud: Welkom Roda
Bij welke faculteit zit je?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:54 schreef Seam het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een kamer. Ik wil dichter bij de uni zitten, maar ik moet 20+ meters hebben
geneeskunde, bij het AZM. Ik zoek dus iets in Heugem of Scharn, terwijl ik nu bij de Tongerseweg zitquote:
Klopt, maar hij stond ook nog niet zolang ingeschreven maar kon meteen verhuizen terwijl ze op de andere kandidaten maanden moesten wachten dus de kans is aanwezig dat je er in kanquote:Op vrijdag 5 juni 2009 09:54 schreef oh-oh het volgende:
Sociale huur?
Ik neem aan dat je gewoon via de woningbouwvereniging bedoelt?
Dat is gewoon een kwestie van ingeschreven staan en genoeg wachttijd hebben en maar reageren.
Ja sommige mensen hebben dat geluk inderdaad. Een vriend van mij had zich daar ook ingeschreven en kon de volgende week al meteen intrekken. Ik heb me ondertussen nu ook ingeschreven, maar nog geen geluk gehad.quote:Op vrijdag 5 juni 2009 10:15 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Klopt, maar hij stond ook nog niet zolang ingeschreven maar kon meteen verhuizen terwijl ze op de andere kandidaten maanden moesten wachten dus de kans is aanwezig dat je er in kan
Dank voor jullie antwoordenquote:Op donderdag 18 juni 2009 09:39 schreef Sjeen het volgende:
Ik geloof dat je sowieso niets gaat zien, want er staan gesloten hekken om het Vrijthof. Het gaat bij het dinerarrangement vooral om de muziek...
@ Peach..balen is dat ja. Ik zag arrangementen met hotel waarbij je een hotel had in Luik ofzoquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:40 schreef -Peach het volgende:
Ja door die gekke Rieu zitten alle hotels vol en ik heb de 10e diploma-uitreiking...Mijn ouders moeten uit Eindhoven komen dus voor hun is het geen probleem, maar een aantal ouders moeten vanuit Zwolle o.i.d. komen...Dus die zitten nu in Urmond ofzo
Ik heb nog eens wat op foto's zitten googlen... lijkt erop dat er geen hekken staan. Als het podium dit jaar weer hetzelfde staat, dan zit je bij Gaucho's min of meer in het verlengde van het publiek. Bij 043 zit je helemaal naast het podium, Monopole, Momus en die andere twee zitten ook aan de rechterzijde.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:12 schreef zesje het volgende:
[..]
Dank voor jullie antwoorden![]()
Oh echt Sjeenda's lijkt me niks dan als je niet eens iets ziet. Ik bedoel bomen maakt niet zoveel uit want dan zit je toch nog in de sfeer maar als er echt hoge hekken omheen staan en je zit dan daar na het eten tegen zo'n hek aan te kijken en er mag niet eens geschonken worden... pfff
Btw meer over de maatregelen om het optreden heen vind je hier
Bij die cafés staan dan grote TV schermen zodat je toch het podium kan zien en o wee als je van je plek afkomt om een foto te maken. Dan heb je en beveiliger in je nek.quote:Op donderdag 18 juni 2009 13:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik heb nog eens wat op foto's zitten googlen... lijkt erop dat er geen hekken staan. Als het podium dit jaar weer hetzelfde staat, dan zit je bij Gaucho's min of meer in het verlengde van het publiek. Bij 043 zit je helemaal naast het podium, Monopole, Momus en die andere twee zitten ook aan de rechterzijde.
En wat de drank betreft, gewoon een fles wijn bestellen
Vanaf geen enkel terras heb je echt goed uitzicht op het podium. Er staan hekken om het plein. Misschien kun je van bij Gauchos net de bovenkant van het podium zien.quote:Op donderdag 18 juni 2009 08:36 schreef zesje het volgende:
vraag me af welk terras het beste is qua eten/uitzicht. Genoemde restaurants zijn Grand Cafe 043, Gauchos, Knossos, Monopole, Momus en Cabane.
Heel graag jullie input & big thanks!
Ja ik was erbijquote:Op vrijdag 19 juni 2009 23:41 schreef Mss het volgende:
Nog mensen naar het eindfeest geweest? Het was weer top!
Heel erg triest ja, Jan had trouwens wel pech dat hij geen telefoon kreeg van zo'n meidquote:Op zaterdag 20 juni 2009 20:25 schreef Mss het volgende:
Ik heb bij Jan Smit ook vooraan gestaan. Ik vind er niks aan, maar serieus, wat een blije snollen daar met hun gedring
Ohja kloptquote:Op zaterdag 20 juni 2009 21:48 schreef Mss het volgende:
Ah hij had die ene meid die het podium op was gerend
Met Vodafone overal bereikquote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:47 schreef 49euro het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hier hebben met het telefoonnetwerk rondom maastricht? Ik hoorde namelijk dat enkele providers zogenoemde "gaten" hebben in en rondom maastricht waardoor je terrecht komt op het Duitse netwerk wat je dan ook wat meer zal gaan kosten. Dus welke providers bijvoorbeeld er geen last van hebben en welke wel.
Waar wil je zitten, wat studeer je etc?quote:Op zaterdag 25 juli 2009 18:52 schreef 49euro het volgende:
oke
ik zoek ook nog een kamer in maastricht heeft iemand een kamer in de aanbieding?
Het liefst zo dicht mogelijk bij het centrum, voor de rest maakt het me niet erg veel uit zolang het maar niet in een plaatsje buiten maastricht is. Ik ga international business studeren.quote:Op maandag 27 juli 2009 09:47 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Waar wil je zitten, wat studeer je etc?
Daarnaast heb ik de laatste tijd wel vrij vaak een Belgisch netwerk.Krijg je weer een smsje welkom in België....
Je kunt eens kijken bij Maaslandbeheer (zoek maar via google), maar denk dat het nu vrij moeilijk is, aangezien iedereen een kamer wil.quote:Op maandag 27 juli 2009 12:40 schreef 49euro het volgende:
[..]
Het liefst zo dicht mogelijk bij het centrum, voor de rest maakt het me niet erg veel uit zolang het maar niet in een plaatsje buiten maastricht is. Ik ga international business studeren.
maaslandbeheer is kut, die kamers van hun gaan werkelijk nergens over.quote:Op maandag 27 juli 2009 16:39 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Je kunt eens kijken bij Maaslandbeheer (zoek maar via google), maar denk dat het nu vrij moeilijk is, aangezien iedereen een kamer wil.
Ik heb ook nog een kamer nodig trouwens, het liefst in het Statenkwartier, aangezien ik op de Grote Gracht werk (in het oude pand van de Knibbeler), maar denk niet dat Fok!kers me kunnen helpen daarmee
Een vriend van mij heeft er iets heel behoorlijks gevonden, maar ik had er al slechte verhalen over gehoord.quote:Op maandag 27 juli 2009 17:39 schreef 49euro het volgende:
[..]
maaslandbeheer is kut, die kamers van hun gaan werkelijk nergens over.
WMM misschien, geen wachtlijsten,wie het eerst komt die het eerst maalt. Ik heb er een leuke kamer aan overgehoudenquote:Op woensdag 29 juli 2009 19:12 schreef Oproerkraaier het volgende:
[..]
Een vriend van mij heeft er iets heel behoorlijks gevonden, maar ik had er al slechte verhalen over gehoord.
Waar zou je je dan nog meer kunnen inschrijven?
DOS heb ik geprobeerd, maar die deden aan inkomenstoetsing, terwijl ze zich voor één complex wel op studenten richten.
Kamerburo van Universiteit Maastricht heb ik ook ingeschreven, maar die werken met wachtlijsten vooral.
In het grensgebied moet je sowieso je telefoon op handmatig zetten. Dan voorkom je dat er een andere provider overheenkomt. Dat komt in alle grensgebieden voor. Je kunt hier ook voordeel uit halen door 2 telefoons te hebben met verschillende providers uit verschillende landen. Dan kun je bijvoorbeeld tegenb innenlands tarief bellen/SMS'en naar het buurland.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:47 schreef 49euro het volgende:
Zijn er mensen die ervaring hier hebben met het telefoonnetwerk rondom maastricht? Ik hoorde namelijk dat enkele providers zogenoemde "gaten" hebben in en rondom maastricht waardoor je terrecht komt op het Duitse netwerk wat je dan ook wat meer zal gaan kosten. Dus welke providers bijvoorbeeld er geen last van hebben en welke wel.
Ik woon op 50 meter van de belgische grens en toch altijd Vodafone NL op mijn gsm (staat gewoon op automatisch). Trouwens Duitse providers zal je hier niet krijgen, die afstand is toch te groot.quote:Op vrijdag 24 juli 2009 21:47 schreef 49euro het volgende:
Doe er wat aan.quote:
In Maastricht hebben ze daar een andere uitvinding voor: Carnaval....quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:16 schreef numero_uno het volgende:
INKOM!!!
Het excuus voor complete openbare dronkenschap!
Waar ergens? Ik woonde op de Adelbert van Scharnlaan, maar nu op de Demertstraatquote:Op maandag 10 augustus 2009 20:54 schreef morgaine21 het volgende:
Na jaren cadier en keer kom ik toch weer terug naar Maastricht![]()
We hebben een huis gekocht in heer/scharn (beetje op de grens). Eindelijk word ik weer unne sjeng
Vasteloavendquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:56 schreef riesjdabietsj het volgende:
[..]
In Maastricht hebben ze daar een andere uitvinding voor: Carnaval....
Je huurbaas in princiepe niet zo veel (heb jaren bij mn schoonmoeder gewoond zonder gezeik) nja ze doen iig niet moeilijk. Het gaat natuurlijk wel invloed hebben op huursubsidie, toeslagen, een eventuele uitkering en afvalbelastingen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 21:43 schreef Twizla het volgende:
Hoop dat dit het goede subforum is.. Ik ben samen met mijn vriendin opzoek naar een appartementje in Maastricht. Niets speciaals gewoon klein maar het liefst met de slaapkamer apart (dus geen studio).
Nou is ons budget niet echt hoog, 700 incl... Nou vinden we heel vaak super leuke dingen voor zelfs 550 of 600 euro. Maar alles is altijd voor 1 persoon geschikt. Dat komt natuurlijk door vergunningen etc. Maar ik vroeg me af, zit iemand van jullie ook stiekem met z'n tweeen in een 1 persoons appartement? Kan de huurbaas je wat maken als je een 'pernamente sleepover' hebt?
En de iets gedistingeerdere variant... 't Preuvenemintquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:56 schreef riesjdabietsj het volgende:
[..]
In Maastricht hebben ze daar een andere uitvinding voor: Carnaval....
weet je dat ik het allebei niet meer leuk vindquote:Op vrijdag 4 september 2009 14:07 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En de iets gedistingeerdere variant... 't Preuvenemint
Ik vond het dit jaar eigenlijk goed meevallen, 3,60 voor een glas wijn betaal ik op het gemiddelde terras ook. Maar het helpt natuurlijk ook wel dat we een beetje in het wereldje zitten, dan krijg je links en rechts ook nog wat aangebodenquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:07 schreef Ladylike het volgende:
[..]
weet je dat ik het allebei niet meer leuk vind
Preuvenemint is gewoon veel te duur voor de gewone sjeng en met carnaval is er alleen maar ruzie de laatste 5 jaar
Vorig jaar ben ik al op mn gezicht gemept op zondag om 21:00u door een of andere dronken hollander die de zin van carnaval helemaal niet snapt (samenhorigheid enzo)
Niet zeiken dat een kroeg te druk is en dat ik je op je tenen stond denk ik dan
Mja we gaan wel weer naar duitsland
kheb ook niet veel met het volk wat er rond liep maar de 100 bonnen die ik in mn zak had compenseerden een hoop. bier en sushiquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vond het dit jaar eigenlijk goed meevallen, 3,60 voor een glas wijn betaal ik op het gemiddelde terras ook. Maar het helpt natuurlijk ook wel dat we een beetje in het wereldje zitten, dan krijg je links en rechts ook nog wat aangeboden
En carnaval, ik ga het liefste op de vrijdag en zaterdag. Op zondag zul je me niet meer in de stad vinden... Heb overigens geen ruzie gezien, maar de muziek en het volk stonden me absoluut niet aan...
3,60 voor een drankje op het teras?quote:Op vrijdag 4 september 2009 16:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik vond het dit jaar eigenlijk goed meevallen, 3,60 voor een glas wijn betaal ik op het gemiddelde terras ook. Maar het helpt natuurlijk ook wel dat we een beetje in het wereldje zitten, dan krijg je links en rechts ook nog wat aangeboden
En carnaval, ik ga het liefste op de vrijdag en zaterdag. Op zondag zul je me niet meer in de stad vinden... Heb overigens geen ruzie gezien, maar de muziek en het volk stonden me absoluut niet aan...
Gewoon een cola of een pilsje ligt inderdaad rond de twee euro, op Preuvenemint dus 1 lap (= 1,80). Maar een glas wijn krijg je echt nergens voor minder dan 3,50... Ook niet in Belgiëquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:18 schreef Ladylike het volgende:
[..]
3,60 voor een drankje op het teras?
ben ik al zo lang niet meer op het teras in Maastricht geweest?
Ik betaal nog altijd rond de 2 euro voor een drankje (vaak zelfs minder) maar zit op belgische terrasjes tegenwoordig.
Ik moet meer terrasjes pikken merk ik alquote:Op vrijdag 4 september 2009 16:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Gewoon een cola of een pilsje ligt inderdaad rond de twee euro, op Preuvenemint dus 1 lap (= 1,80). Maar een glas wijn krijg je echt nergens voor minder dan 3,50... Ook niet in België
www.wmm.nlquote:Op dinsdag 15 september 2009 16:31 schreef Oproerkraaier het volgende:
Heeft er nog iemand suggesties voor het zoeken naar een zelfstandige woonruimte?
Ik kijk regelmatig op kamerburo, maaslandbeheer, directwonen en dergelijke, maar ik kan maar niets vinden.
Misschien zie ik iets over het hoofd? Ik weet wel dat het nu erg druk is maar er moet toch wel íets te vinden zijn...
In de Kadanz volgens mij!quote:Op maandag 28 september 2009 11:49 schreef El_Matador het volgende:
Hola allemaal.
Ik heb een vraagje:
Weet iemand hier toevallig een goeie plek om in Maastricht te leren salsa'en? Ervaring met cursussen (niet voor 50-jarigen, maar voor jongeren/studenten dus)?
Zou tof zijn.
![]()
Chao
Ah, daar zat ik gisteren op het terras. Dank voor je snelle antwoord!quote:
Ah!quote:Op maandag 28 september 2009 11:49 schreef El_Matador het volgende:
Hola allemaal.
Ik heb een vraagje:
Weet iemand hier toevallig een goeie plek om in Maastricht te leren salsa'en? Ervaring met cursussen (niet voor 50-jarigen, maar voor jongeren/studenten dus)?
Zou tof zijn.
![]()
Chao
I agreequote:Op woensdag 16 december 2009 19:24 schreef jordysjeng het volgende:
Tis hier ook best dood he mensen, moet weer beetje leven in de brouwerij komen, sjus wie in us Mestreech
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |