Ik heb niks gehoord (woon in de Eyldergaard).quote:Op zaterdag 25 april 2009 13:01 schreef oh-oh het volgende:
Nope, toen sliep ik nog![]()
Gisteren was er ergens brand hier in de Heeg volgens mij, daar iets van bekend?
Als je vervoer ter beschikking hebt vooral het 3landen punt in Vaals bezoeken.quote:Op zondag 26 april 2009 20:34 schreef MOD het volgende:
Wat zijn nou de toffe dingen om daar te doen en ook om vooral te laten?
Goeie restaurants (niet te duur) en bezigheden en dergelijk.
Wat zijn dus d dingen om te doen als je daar een dag te vertoefen heb?
-3landenpunt is niet zo heel bijzonder. Is wel aardig, maar niet heel spectaculair.quote:Op zondag 26 april 2009 21:17 schreef Osramp het volgende:
[..]
Als je vervoer ter beschikking hebt vooral het 3landen punt in Vaals bezoeken.
In Maastricht:
-Stadspark(omwalling en verdedigingswerken goed te zien.
-St. Pietersberg en Encibos
-Onze Lieve vrouweplein en evt Vrijthof, wel de markt bezoeken
-Restaurants vind ja zat in Maastricht:cafe043 aan het vrijthof is is okee, grandcafe met fatsoenlijke porties van goede kwaliteit voor aantrekkelijke prijzen. Komt publiek vanaf 28 tot 38 ongeveer (give or take a few)
Grotten zijn te doen, maar ook niet heel spectaculair. Ik pik liever een terrasje aan de Maas (Kesselskade).
PM maar als het maandag tegenzit, kan je desnoods `s middags op sleeptouw nemen.
Waty dacht je van zelf iets gezonds van huis meenemen ipv die vette bagger?quote:Op woensdag 29 april 2009 16:24 schreef Porsche_911 het volgende:
Zo, vannacht moet ik weer een nachtdienst draaien in Maastricht. Tot voor de zomer vorig jaar bestelden we op het werk regelmatig eten (= kebab) bij Marmaris in Vroenhoven. Helaas bleek dat er in de zomer 2008 niet werd bezorgd, waarna er nooit meer eten is besteld tijdens de nachtdienst.
Marmaris heeft het voordeel dat het goede kwaliteit levert en rond 2 uur 's nachts het eten kon bezorgen. Dit komt ideaal uit i.v.m. pauzes en dergelijke. Alle andere fatsoenlijke vreettenten in Maastricht bezorgen niet meer na middernacht.
Wie weet of Marmaris inmiddels wel weer bezorgt en/of bij welke toko we wel nog 's nachts eten kunnen laten komen? Een paar collega's vertellen namelijk dat Marmaris nog steeds niets meer bezorgt... Maar volgens mij is dit niet meer dan een gerucht.
Alvast bedankt!
Hier ben ik het volledig mee eens..quote:Op woensdag 29 april 2009 16:40 schreef oxylus11 het volgende:
[..]
-3landenpunt is niet zo heel bijzonder. Is wel aardig, maar niet heel spectaculair.
-Cafe 043 is een touristtrap waar vooral veel touristen komen. Er zijn leuker en beter restaurants. Sfeervolle aanraders zijn Witloof in de st Bernardusstraat, Pieke Potloed of Chalet bergrust op de st Pietersberg. Bergrust is ook de plek waar je kaartjes voor de grotten kan kopen. De grotten/mijnen moet je zeker doen.
- De markt in Maastricht is geen aanrader. Het plein zelf is vrij sfeerloos en de algemenen warenmarkt staat er in het weekend niet.
Niks mis mee...Meer ter hoogte van de burght neem ik dan aan? Aan het andere uiteinde heb je de molukkenbuurt, maar ook die mensen zijn hartstikke vriendelijk, nooit problemen mee gehad.quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:15 schreef morgaine21 het volgende:
kan iemand mij hier iets vertellen over de (omgeving van de) Haspengouw in Maastricht? Is dit een goede of slechte buurt?
Ik ben dan wel een echte geboren 'sjeng' maar ik kom uit west en ben niet zo heel erg bekend met Heer, eyldergaard en Randwijck.
We gaan daar misschien een huis kopen (aan de kant van het bruggetje over het spoor en het ziekenhuis) maar we horen van enkele mensen dat het niet zo'n goede buurt is. Ik zelf kan dr met de beste wil van de wereld geen achterbuurt van maken maar misschien zie ik het niet goed ofzo
Idd, van het uitgaan naar huis lopen (st annalaan) is niet echt fijn, gaan ook altijd met meerdere. De annalaan is nog wel redelijk druk, maar 2 vriendinnen die de wijk bij het Volksplein in moeten vinden het echt doodeng daar 's nachts...quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:28 schreef oh-oh het volgende:
De minst fijne wijk 's nachs is gewoon het centrum hoor. De straat aan de achterkant van ons kantoor vind ik op klaarlichte dag al vaak eng
Als je in de buurt van de Ridder van Heerstraat bedoelt (staan dacht ik nu 2-3 huizen te koop). Die buurt is qua buurt wel rustig. Enige overlast die je daar hebt is parkeeroverlast van ziekenhuis/MECC en eventueel bij hoog water een natte kelder (ligt erg laag). Voor de rest rustig en toch vlakbij alles. (Woon zelf even verderop in de Eyldergaard).quote:Op donderdag 14 mei 2009 17:15 schreef morgaine21 het volgende:
kan iemand mij hier iets vertellen over de (omgeving van de) Haspengouw in Maastricht? Is dit een goede of slechte buurt?
Ik ben dan wel een echte geboren 'sjeng' maar ik kom uit west en ben niet zo heel erg bekend met Heer, eyldergaard en Randwijck.
We gaan daar misschien een huis kopen (aan de kant van het bruggetje over het spoor en het ziekenhuis) maar we horen van enkele mensen dat het niet zo'n goede buurt is. Ik zelf kan dr met de beste wil van de wereld geen achterbuurt van maken maar misschien zie ik het niet goed ofzo
Grappig, ik heb er bijna 5 jaar gewoond, nagenoeg elke nacht doorheen gefietst, en nog NOOIT iemand tegen gekomen langs de via regia.. Denk dat je het je ingebeeld hebt.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:13 schreef -Peach het volgende:
[..]
Idd, van het uitgaan naar huis lopen (st annalaan) is niet echt fijn, gaan ook altijd met meerdere. De annalaan is nog wel redelijk druk, maar 2 vriendinnen die de wijk bij het Volksplein in moeten vinden het echt doodeng daar 's nachts...
Een paar panden naast mn studentenhuis zit een coffeeshop, zo ongeveer de eerste die je tegenkomt als je vanuit Veldwezelt/Lanaken komt en daar lopen ook wel vaak ongure types rond![]()
Heb een tijdje in Veldwezelt zelf gewoond (met mensen die na wat een tijdje heroïnedealers bleken te zijn)en het was idd niet erg fijn om door dat miniparkje naast de Via Regia te fietsen. Overdag door de evil ganzen en 's nachts door de freaks die er rondliepen
Ja echt? Die kant vind ik eigenlijk nooit een probleem... Ik vind het Boschstraatkwartier en de Kesselkade richting het Bassin weer creepyquote:Op donderdag 14 mei 2009 23:03 schreef oh-oh het volgende:
Oh nou ik bedoel de andere kant van het centrum, bij de lage Barakken en de Bourgognestraat, daar lopen overdag al de meest ongure types rond...
En op de parkeerplaats achter de Boekel is het vergeven van de drugskoeriers altijd.
In die wijk bij het Volksplein (blauwdorp) woon ikquote:Op donderdag 14 mei 2009 18:13 schreef -Peach het volgende:
[..]
Idd, van het uitgaan naar huis lopen (st annalaan) is niet echt fijn, gaan ook altijd met meerdere. De annalaan is nog wel redelijk druk, maar 2 vriendinnen die de wijk bij het Volksplein in moeten vinden het echt doodeng daar 's nachts...
Een paar panden naast mn studentenhuis zit een coffeeshop, zo ongeveer de eerste die je tegenkomt als je vanuit Veldwezelt/Lanaken komt en daar lopen ook wel vaak ongure types rond![]()
Heb een tijdje in Veldwezelt zelf gewoond (met mensen die na wat een tijdje heroïnedealers bleken te zijn)en het was idd niet erg fijn om door dat miniparkje naast de Via Regia te fietsen. Overdag door de evil ganzen en 's nachts door de freaks die er rondliepen
Ik woon al 8 jaar aan de rand van dat parkje en er is me nog nooit iets opgevallen. Vijvers kom ik regelmatig langs in alle jaargetijden en tijden, nooit last gehad van ganzen. Denk dat je dan toch wat angstig bent aangelegd.quote:Op donderdag 14 mei 2009 18:13 schreef -Peach het volgende:
Nou ik heb twee jaar lang over dat pad langs die grotere weg (via regia ofzo) gefietst, en er stonden toch echt vaak ganzen midden op het pad te blazen als je eraan kwam fietsen...quote:Op donderdag 21 mei 2009 11:51 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik woon al 8 jaar aan de rand van dat parkje en er is me nog nooit iets opgevallen. Vijvers kom ik regelmatig langs in alle jaargetijden en tijden, nooit last gehad van ganzen. Denk dat je dan toch wat angstig bent aangelegd.
's Nachts ofzo? Nog nooit last van gehad hoorquote:Op woensdag 3 juni 2009 09:06 schreef -Peach het volgende:
[..]
Nou ik heb twee jaar lang over dat pad langs die grotere weg (via regia ofzo) gefietst, en er stonden toch echt vaak ganzen midden op het pad te blazen als je eraan kwam fietsen...
Potentieel reltopic!quote:Op woensdag 3 juni 2009 22:17 schreef riesjdabietsj het volgende:
Nog even en 3 juni is een officiele Maastrichtse feestdag...![]()
Onder voorbehoud: Welkom Roda
Bij welke faculteit zit je?quote:Op donderdag 4 juni 2009 19:54 schreef Seam het volgende:
Ik ben nog steeds op zoek naar een kamer. Ik wil dichter bij de uni zitten, maar ik moet 20+ meters hebben
geneeskunde, bij het AZM. Ik zoek dus iets in Heugem of Scharn, terwijl ik nu bij de Tongerseweg zitquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |