Was uitgebreid aangekondigd op L1. Voorpost kwam provoceren.quote:Op zondag 1 maart 2009 22:33 schreef riesjdabietsj het volgende:
Was vanmiddag even in Maastricht, fam. bezoek... zag er gezellig uit, al die busjes ME op de wilhelminabrug en de ME'ers zelf op de griend...
Ja... en de zgn. 'tegendemonstranten', de antifascisten dus, die hebben een ME bus aan gort geslagenquote:Op zondag 1 maart 2009 22:51 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Was uitgebreid aangekondigd op L1. Voorpost kwam provoceren.
Ik begrijp dat die demonstraties in het verleden niet toegestaan werden. Mij is sowieso eigenlijk onduidelijk waarom een belgische groepering in Nederland zou mogen demonstreren. Maar goed, er heeft dus een ambtenaar zitten slapen en toestemming gegeven voor een dag waarop er een heleboel mensen in de stad zijn normaalgezien. Die sufferd is de eerste die aangepakt moet worden...quote:Op maandag 2 maart 2009 09:09 schreef ultra_ivo het volgende:
In het verleden werden Voorpost demonstraties niet toegelaten. Die groepering heeft nogal een trackrecord van crimineel gedrag (zijn zo'n beetje de knokploeg van het Vlaams Blok). En Leers weer z'n bekende toontje op L1 aanslaan.
Ik geloof dat wel. Ik ben zelf bij geen van de beide demonstraties geweest (bij Voorpost zijn zou voor mij fors gevaarlijk zijn). Gistermiddag, voordat ik het nieuws had gehoord, was ik nog ff op bezoek bij m'n moeder. Heb daar nog gezegd dat het grootste veiligheidsrisico voetbalsupporters zouden zijn, daar zou niet zo op gelet worden/die hebben betere lokale kennis. Er zijn een aantal voetbalsupportersgroepen die zeker niet ultra-rechts gezind zijn. In Duitsland begint het zelfs gebruik te worden dat hooligans van FC St. Pauli gelijk optrekken met AFA-achtige demonstraties.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:16 schreef Sjeen het volgende:
En dan de groep tegendemonstraten die beweren vredelievend te zijn en nu om het hardst roepen dat het MVV-hooligans waren die zich onder hun groep gemengd hadden en stennis gemaakt hebben. Laat ik dat nou niet geloven...
Waarom zouden voetbalsupporters zich mengen onder een demonstratie van links-extremisten? Ik kan die combinatie niet rijmen eerlijk gezegd... Ik heb niets met beiden hoor, niet met extreem links, ook niet met extreem rechts. Maar ik vind het wel een beetje vreemd dat er nu dus iets gebeurd is in het 'kamp'van extreem links en dat meteen de verantwoordelijkheid afgeschoven wordt op anderen.quote:Op maandag 2 maart 2009 09:18 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel. Ik ben zelf bij geen van de beide demonstraties geweest (bij Voorpost zijn zou voor mij fors gevaarlijk zijn). Gistermiddag, voordat ik het nieuws had gehoord, was ik nog ff op bezoek bij m'n moeder. Heb daar nog gezegd dat het grootste veiligheidsrisico voetbalsupporters zouden zijn, daar zou niet zo op gelet worden/die hebben betere lokale kennis. Er zijn een aantal voetbalsupportersgroepen die zeker niet ultra-rechts gezind zijn. In Duitsland begint het zelfs gebruik te worden dat hooligans van FC St. Pauli gelijk optrekken met AFA-achtige demonstraties.
Ik heb de constructie gisteren en vandaag moeten gebruiken. Het is een in elkaar geknutseld zootje van steigermateriaal. Wellicht stevig genoeg om niet in elkaar te storten maar volstrekt onvoldoende voor de hoeveelheid fietsers die daar overheen moet. Veel mensen halen de helling niet en komen onderweg in de problemen. Kennelijk wil de gemeente morgen een bordje ophangen dat fietsers moeten afstappen. Wordt het helemaal leuk, dit tunneltje is veel te smal. 1m50, laat me niet lachen. Met volle postfietsen kom ik er een voetganger nog amper voorbij, laat staan dat ik voorbij te rijden ben als ik met moeite het hele zaakje omhoog sjor. Het geheel is ook nog eens gemaakt van metalen steigerplaten en houten planken. Heerlijk stroef als het regent. Hoe een ambtenaar dit heeft kunnen goedkeuren snap ik niet.quote:Vanaf donderdag 5 maart is het fietspad langs de Renier Nafzgerstraat (de opgang naar de J.F. Kennedybrug) ongeveer zes weken afgesloten. Er worden keerwanden aangebracht rondom de nieuwe kantoorpanden en hiervoor wordt een kraan op het fietspad geplaatst. Om ervoor te zorgen dat (brom)fietsers over de J.F. Kennedybrug kunnen blijven rijden, komt er naast de huidige steigers langs de gebouwen een tijdelijke, verhoogde fietsvoorziening. Deze voorziening is ongeveer 1.50 meter breed, 150 meter lang en wordt overdekt en verlicht. Vanwege de hellingshoek kunnen bestuurders van scootmobielen beter een andere route kiezen.
Eind van dit jaar wordt het huidige fietspad definitief hersteld. Ook wordt er dan een nieuwe stoep aangelegd. Tot die tijd worden tijdelijke maatregelen getroffen, zodat voetgangers op een verantwoorde wijze gebruik kunnen maken van de J.F. Kennedysingel.
Dat ding is echt niet veilig genoeg om overheen te fietsen. Jezus wat een gammel ding.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 19:41 schreef ultra_ivo het volgende:
En weer is er een weg verdwenen:
[..]
Ik heb de constructie gisteren en vandaag moeten gebruiken. Het is een in elkaar geknutseld zootje van steigermateriaal. Wellicht stevig genoeg om niet in elkaar te storten maar volstrekt onvoldoende voor de hoeveelheid fietsers die daar overheen moet. Veel mensen halen de helling niet en komen onderweg in de problemen. Kennelijk wil de gemeente morgen een bordje ophangen dat fietsers moeten afstappen. Wordt het helemaal leuk, dit tunneltje is veel te smal. 1m50, laat me niet lachen. Met volle postfietsen kom ik er een voetganger nog amper voorbij, laat staan dat ik voorbij te rijden ben als ik met moeite het hele zaakje omhoog sjor. Het geheel is ook nog eens gemaakt van metalen steigerplaten en houten planken. Heerlijk stroef als het regent. Hoe een ambtenaar dit heeft kunnen goedkeuren snap ik niet.
Ondertussen toch al de nodige keren overheen gereden, maar toch zonder problemen tegen op gefietst. Okee, met alleen een rugzak op en verder onbeladen fiets, dat wel.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 22:59 schreef Mss het volgende:
[..]
Dat ding is echt niet veilig genoeg om overheen te fietsen. Jezus wat een gammel ding.
Ik persoonlijk vind maastricht geweldig in vergelijking met andere nederlandse steden.quote:Op maandag 23 maart 2009 08:45 schreef Esuri het volgende:
Wat is het toch een vreselijke stad, Maastricht. Waarom woon ik er in goeshnaam?
Hoenderstraat is midden in het centrum. Behoorlijk centraal en niet te gek ver weg van je opleiding, 10 minuutjes met de fiets, heen bergop(heuvelop) dus bijtijds vertrekkenquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:43 schreef Flankengott het volgende:
Ja, ik ga CMD doen op HS Zuyd. Locatie Brusselseweg, in dat oude klooster. Zsm alvast een kamer zoeken, heb al een afspraak staan om er een te bezichtigen. Hoenderstraat, best wel centraal dacht ik.
Daar heb ik ook gezeten, mooie school, zeker de CMD afdelingquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:43 schreef Flankengott het volgende:
Ja, ik ga CMD doen op HS Zuyd. Locatie Brusselseweg, in dat oude klooster. Zsm alvast een kamer zoeken, heb al een afspraak staan om er een te bezichtigen. Hoenderstraat, best wel centraal dacht ik.
Oh leuk, zit ook op HsZuyd, Vertaalacademie (zelfde locatie). Laatste jaar, dus hopelijk kom ik er na juni niet meerquote:Op zaterdag 4 april 2009 16:43 schreef Flankengott het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |