abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64799154
Het grote kleine babietjes topic 170

Babietjes:

14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
15 januari 2008: Ruben Matthias Jesse, zoon van Troel en Bert
17 januari 2008: Vera, dochter van wenneke1
17 januari 2008: Yara, dochter van Tearsong
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
20 januari 2008: Finn, zoon van SaiG
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
01 februari 2008: Oliver, zoon van Renda
06 februari 2008: Dennis, zoon van Hestria
07 februari 2008: Matthijs, zoon van Suerte
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.neko
25 februari 2008: Thomas, zoon van Webkim
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
14 maart 2008: Ruby, dochter van Donnahvh
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
6 april 2008: Stella, dochter van Guuzewuus
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
19 april 2008: Rosa Mae Allison, dochter van FoN
01 mei 2008: Gabi, dochter van tinny
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
23 juni 2008: Junah, dochter van Libel
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte Jolein, dochter van Mrien
***01 juli 2008: Koen Jurriaan, zoon van LovelyLady***
06 juli 2008: Amber Mae, dochter van Llewella
14 juli 2008: Jade, dochter van Lunastar
18 juli 2008: Tim, zoon van Bright
25 juli 2008: Joyce Lynn, dochter van crumpet
26 juli 2008: Sewdou, zoon van Janena
02 augustus 2008: Caitlin, dochter van Lionheaad
04 augustus 2008: Cynthia, dochter van Speedy
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
06 augustus 2008: Evalynn Feline Kaidy, dochter van Mibos
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
06 december 2008: Thomas Pieter Jan Maurits Alexander, zoon van Reinhilde en nixxx
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van DolleMina
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 12-01-2009 08:40:46 ]
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 januari 2009 @ 08:23:08 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64799339
Hestria dat is echt veel .. ik weet nog wel met yolanda dat het ook een hongerlappie was, maar zo erg kan ik het me niet herinneren.. ik ben benieuwd wat het CB zegt...

ik moet JJ nu vit. k & d geven, en k is nie zo moeilijk, das vijf druppels, maar die d.. ik moet tien microgram geven, zijn dat nou vijf of tien druppels?? op de verpakking (davitamon op oliebasis) staat dat het 5 druppels zijn maar dan staat erachter dat het 5 ug is ofzo, mijn nicht zegt ook dat ik vijf druppels moet geven (die werkt op min van vws, lijkt me dat ze het wel weet maar toch) ik twijfel dus over vijf of tien druppels, gisteren heb ik er iig maar vijf gegeven; beter een keer te weinig dan gelijk te veel lijkt me
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:29:03 #3
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_64799399
Ik weet niet anders dan dat 5 druppels 5µg zijn en dat je dus 10 druppels moet geven voor 10µg. Die norm is volgens mij net veranderd, want het was altijd 5 (ik geef Isis ook nog 5). En waarom zou je nicht dat weten omdat ze bij VWS werkt? Ik werk in een ziekenhuis, maar kan ook geen blindedarmoperatie doen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 8 januari 2009 @ 08:34:08 #4
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64799450
oh, ja ehh.. misschien dat ik gemakshalve maar uitga van het feit volksgezondheid etc, overigens heeft ze zelf ook net een half jaar een kleintje dus misschien vandaar maar bedankt iig jojo!!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64799519
het is 10 druppels dan (10µg)
onlangs nieuw advies! Voorheen was dat alleen voor donkere kindjes..nu ook voor de bleekscheetjes

per merk druppels verschilt wel het nodige aantal druppels
DA-merk is 2 druppels 5µg!
  donderdag 8 januari 2009 @ 08:39:11 #6
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64799529
Hestria, wat gebeurt er als je die flessen melk overdag vervangt door iets van diksap ofzo?
Accepteert hij dat niet?
Nou ja, ze zullen je vandaag bij het CB vast ook wel tips geven.
Vergeet ook niet dat Dennis wel heel erg beweeglijk is met het lopen en zo voor zijn leeftijd en dat hij daar ook extra brandstof voor nodig heeft.

Jojo, ik wilde iets vragen, maar als je het een stomme vraag vindt moet je het zeggen hoor.
Merk je nu al dat er veel verschil is tussen Isis en Finn toen hij zo klein was? Of is ze nu eigenlijk nog gewoon een heel klein babietje dat nog niet al te veel kan net als alle kleine babietjes?
pi_64800130
Ik geef geen vitamine D. Ik let wel op de voeding van Jen en dat ze voldoende buiten komt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:38:51 #8
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_64800628
*Lois breekt even in * even opgeruimd, we gaan verder in Waarom Kinderen #4
alle reacties erop heb ik ook daarheen geplaatst.

[ Bericht 85% gewijzigd door Lois op 08-01-2009 10:24:30 ]
  donderdag 8 januari 2009 @ 09:58:50 #9
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64801186
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 09:51 schreef hestria het volgende:
kan toch elk moment gebeuren of niet diaan?
lees eigenlijk niet meer zoveel mee in zwangerschap&geboorte
Yeps ben a.s. zondag uitgerekend... maar tot nu toe is het rustig hoor.
Make love, not war ☮
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:09:07 #10
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64801512
Ik ga weer over op de orde van de dag:

Mijn babytje (Eva) is gisteren voor het eerst naar de EDS fysio geweest en ze had lol met hem dus dat is goed. Verder hangt ze tegen het maximale heup draaien met EDS aan 95% dwarsuit. Bij 100% zou het een spreidbroek worden om het steviger te laten worden en heeft ze een zeer lage spierspanning in haar romp waardoor haar zwaartepunt voor ligt en ze dus als een soort van zeehond op haar buik ligt maar heen beentjes hoog in de lucht. Ook de reflex om haar handjes naar voren te doen heeft ze niet maar daar heeft ze op het moment de kracht nog niet voor door de lage spierspanning. Nu gaan we drie weken naar de fysio met haar (kaith ook maar das een ander topic) en dan wordt ze weer beoordeeld. Het is een heel ingewikkeld plan van aanpak maar we gaan ermee door en veel zwemmen en dan vooral bij allebei veel met hun armpjes laten spetteren en bal rollen en dergelijke. Ze begint nu wel sinds een week of twee met open hand ergens naar te grijpen overigens en dat was wel een positief iets want eerst werd er sterk gedacht dat ze de EDS voornamelijk in haar handjes had omdat ze alleen maar vuistjes had/hield en nog steeds erg graag gebald ligt te meppen/slapen/drinken/eten/spelen enz. enz. enz.

Beide meiden hebben de lage spierspanning in hun romp vandaar dat het Kaith bv niet lukt om te fietsen op een driewieler maar wel op een skelter want dan komt de kracht vanuit haar bovenbenen en rug namelijk.
pi_64801815
Hoi!

En Leander heeft gisteren een kwartier op mijn schoor gezeten zonder dat ik hem vasthield En ook zonder dat hij met zijn rug tegen me aanleunde, gewoon los

En vandaag kon hij het niet meer (en das maar goed ook, rustig aan jongeman )
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 10:26:21 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64802010
*topic opgeruimd, verder tot de orde van de dag*
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64802178
Leander wat ga je hard man
Bapski gaat nu zelf zitten, ze heeft het pas 3x gedaan maar ze kan het wel Wel mooi, nu kan de maxi-cosi definitief de deur uit. Scheelt weer een sta-in-de-weg
Saartje
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:34:43 #14
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64802273
Goedemorgen .

Knap, zittende kindjes . Ja hoor, ik heb ook drie posts gelezen
pi_64802366
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:34 schreef Guuzewuus het volgende:
Goedemorgen .

Knap, zittende kindjes . Ja hoor, ik heb ook drie posts gelezen
Ik was ook al niet echt aan het bijlezen
Mibos, fijn dat het goed ging bij de fysio! Wel lastig zeg, dat EDS Ik ken het alleen in een veel mildere variant!
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:41:49 #16
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_64802506
Bij mezelf is het nu vrij rustig maar dat kan per moment verschillen en omdat Eva nog zo klein willen ze haar door met haar te fysio-en wat meer motiveren om het wel te gaan proberen. Mijn zusje bv heeft het ook en die kan soms geen 100 meter lopen want daarna heeft ze een rolstoel nodig en mijn andere zusje die merkt het amper dat ze het heeft. Het is gewoon zeer persoonsgebonden.
pi_64802692
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:31 schreef Maneki.Neko het volgende:
Leander wat ga je hard man
Bapski gaat nu zelf zitten, ze heeft het pas 3x gedaan maar ze kan het wel Wel mooi, nu kan de maxi-cosi definitief de deur uit. Scheelt weer een sta-in-de-weg
wat heeft het een met het ander te maken?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_64802747
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:47 schreef Jelief het volgende:

[..]

wat heeft het een met het ander te maken?
Dat ze nu in een grotere autostoel kan.
Ik leg wel vaker verbanden die niemand snapt
Saartje
  donderdag 8 januari 2009 @ 10:49:09 #19
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64802751
Maneki, is Beppie dan wel al 9 kilo?
Ik moet voor NIenke nog een andere stoel.. tot die tijd prop ik 'r gewoon in die maxi-cosi.. of ze wil of niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64802817
Jen past met haar winterpak echt niet in de maxicosi. Tenzij ik haar met een schoenlepel erin prop.

Maar ze zit ook al een tijdje in de grote stoel. Kan ze veel meer zien...
pi_64802870
Ja de 9 kilo redt ze wel ondertussen
Ik moet ook nog wel een nieuwe autostoel kopen dus we hebben nog wel even. Ze past ook nog wel gewoon in de cosi, ze is niet zo breed dat scheelt
Saartje
pi_64802890
Dat was mijn volgende vraag, wij hebben Emma vrij snel in een groep 0-1 stoel gedaan maar het advies is om een passende stoel zo lang mogelijk te gebruiken.
pi_64802927
Oh wacht dat kleine beepje van je is al 10,5 maand
pi_64803028
Jen is ook alweer bijna 1.
pi_64803078
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:53 schreef Jelief het volgende:
Oh wacht dat kleine beepje van je is al 10,5 maand
Ja ik schrik er ook wel eens van
Saartje
pi_64803232
Jen wilde gewoon niet meer achteruit rijden. Ze begon als een waanzinnige te brullen...

Straks maar zien hoe ze het ervan af brnegt naar Oostenrijk... Lange rit...
pi_64803950
Net het ontwerp voor de verjaardagstaart doorgezonden naar de hema..vanmiddag de wheelybug maar even bestellen. Die eerste verjaardag komt wel erg dichtbij!
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64804202
Ah, ik moet ook even een bumbataart gaan regelen.
  donderdag 8 januari 2009 @ 11:48:07 #29
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64804851
taarten maak ik altijd gewoon zelf, dus daar hoef ik alleen mijn boeken maar even op na te slaan.
Ben nu eerder bezig met wat ik als uitnodiging ga doen, bij mies heb ik hem zelf gemaakt, maar vind dat idee van BE ook eigenlijk wel heel leuk. pff gaat eigenlijk enorm snel, alweer bijna een jaar oud. en ondertussen ook eigenlijk meer bezig met michelle's verjaardag, want die word 4 in maart. vind ik toch veel spannenender/grotere stap als 1 jaar.(niet dat ik de ene belangrijker vind dan de andere)
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_64805185
Nou ja bij een 4e verjaardag lijkt de stap misschien wat groter omdat er 'meer' aan vast zit zoals de overgang naar de basisschool (argh...nog minder dan 3 maanden en Tomas wordt ook 4!)
Zo'n allereerste verjaardag heeft toch ook wel iets speciaals. Meer dan bij andere verjaardagen denk ik dan echt even terug aan de bevalling en dat er een jaartje terug nog maar zo'n klein meisje op mijn buik werd gelegd.

Taart zelf maken durf ik echt nog niet wegens gebrek aan vaardigheden Normaal gesproken bestellen we hier altijd bij de bakker maar nu probeer ik een keertje de taart-ontwerp service van de hema. Die van Tomas komt waarschijnlijk weer gewoon van de bakker want hij wil een Mickey Mouse of Cars taart en die hebben ze daar.
It's all up to you
pi_64806726
Amber is vanochtend weer naar het CB geweest. Alles goed; maar de groei valt wel wat tegen.
Ze is nu 7085 gram en 67 cm.
Maargoed; ze is geen klein mager kindje; dus niks aan de hand; we gaan gewoon kijken of het nu wat beter gaat nu we ook vast voedsel introduceren.
Ik zei ook al tegen de arts; had wel het vermoeden dat ze mogenlijk toch niet zo heel hard groeide; maar omdat ze gewoon geen klein maatje heeft qua kleding en nog steeds lekkere spekjes heeft maak ik me d'r geen zorgen over; en daar zijn ze het mee eens; want zowel de weegmevrouw als de arts vonden haar gewoon een lekkere grote meid met spekjes. Er is zelfs opnieuw gewogen om te zien of de weging wel goed was.
Qua gewicht duikte ze nu dus voor het eerst onder de middelste lijn; ook bij de borstvoedingscurve, ze begon op de +1 lijn.
Verder is ze gewoon een erg tevreden kindje; dus ook daarvan hadden ze zoiets; het zal wel goed zitten.
En de ontwikkeling gewoon prima; ze wilde alleen even niet laten zien hoe goed ze kan babbelen; wel nog even pffff...pffffffppp.

Ik vraag me alleen af; hoe kan het dat ze dan inmiddels al de maxicosi uitgroeit en in maat 74 zit?
(Gisteren dat leuke h&m maat80 shirtje aan met hertje erop; mouwtje zijn wel lang; maar qua romp is het allemaal net aan; gaan ze uit van skinny babies?)

Voorlopig nog maar niet even in de grote autostoel dus; maar proppen in de maxicosi wordt ook zo sneu.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64807344
Amber is toch wat zwaarder en een cmtertje groter dan Dana, gaan ze dan uit van het startgewicht bij de geboorte? *straks even opzoeken*
pi_64808122
Amber begon heel groot met ruim 9 pond en 53 cm; dus het lijntje buigt nu erg af; ook in de borstvoedingscurve. Op zich niet erg, maar eigenlijk had ik ook niet verwacht dat ze qua gewicht onder het middelste lijntje zou duiken; naar m'n idee is ze toch wel een stuk gegroeid met de vorige keer (nu 220gr aangekomen en 2cm erbij in 2 maanden). Hoofdomtrek blijft wel netjes de lijn volgen; dus ik begon al te grappen; ach; als de hersenen maar blijven groeien

Ze heeft iig net voor het eerst lekker gesabbelt op paar broodkorstjes; lekker smullen en kokhalsen afentoe
Maar ze zat mijn brood al van m'n bord te kijken
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_64809049
ja 2 cm en 220 gr vind ik ook best netjes

Oe lekker hoor, Amber aan t brood
pi_64809191
Hier weer even spannend, ik heb net een patatje met mayo op. Morgen ben ik toch vrij, dus als ze gaat spoken dan hoef ik in elk geval niet brak naar mn werk.

Hebben jullie dat ook, dat je je kindje steeds leuker vind worden?
pi_64809699
absoluut! Het is ook zo'n lekker moppie!

Maar ze wordt steeds leuker; nu weer grappig nu ze begint te brabbelen. En ik las in een ander topic dat kinderen geen humor hebben; Amber zit me gewoon uit te lachen als ik hoest; das humor; en dan raak ik weervertederd

En ze was al zo leuk en lief

(Ik eet trouwens ook gewoon afentoe ongezondere dingen; alleen dingen als uien; zuurkool mijd ik; daar kan ze niet goed tegen hebben we ondervonden).
Amber Mae
pi_64809726
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 13:56 schreef Ticootje het volgende:
Ben ik een slechte moeder als ik zeg dat ik het de laatste week niet zo heel erg leuk vind?
pi_64809813
Hoe kun je het beste neusje schoonmaken? Zit vol snot. Hij heeft er duidelijk last van, vooral met drinken.
Vanmorgen erg veel gespuugd, zielig koppie! Maar uurtje daarna met spoelen kwam er erg veel. Dus ga er maar vanuit dat het daardoor kwam. Hij is tussendoor steeds meer helder. Zo leuk!
pi_64809948
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:08 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ben ik een slechte moeder als ik zeg dat ik het de laatste week niet zo heel erg leuk vind?
Nee hoor; de anderhalve week/2weken voor amber d'r tandjes doorkwamen had ik het ook ff moeilijk; vond d'r nog steeds heel lief; maar ik was ook vermoeid doordat ze alleen bij me wilde hangen en ik niks kon doen. Das dan acceptatie en hopen op snel betere tijden.
Amber Mae
pi_64810617
Inderdaad hoop ik op betere tijden en hoop ik dus ook dat het dus tandjes zijn. Zou toch niet zo maar kunnen zijn dat Koen van het 1 op het andere moment een huilbaby wordt

Ingrid je kan evt met een neuspompje het snot weg proberen te halen, maar de meeste babies vinden dat maar niets is mijn pakketje nog aangekomen btw?
  donderdag 8 januari 2009 @ 14:31:19 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64810751
Ingrid, een gesneden ui bij zijn bedje zetten wil ook nog wel eens heel goed helpen bij die kleintjes.
Of in een volgestoomde badkamer gaan zitten. Of een beetje zoutoplossing maken van lauwwarm water met heel veel zout erin opgelost en dat dat in zijn neusje laten druppelen.
pi_64810886
Yep een lekkere grote dikke witte ui!

Maarten heeft een fikse verkoudheid gehad (is nu nog ietsje verkouden maar het gaat beter)
Voor het slapen gaan lekker in de douche stomen en met een ui naast z'n bed sliep hij behoorlijk goed.
Z'n neus zat ook iets minder verstopt de volgende ochtend.
Het stink wel naar frikandel speciaal in zijn kamer maar ach
pi_64810998
quote:
It's all up to you
pi_64812872
quote:
Ik vind het zo leuk om te zien dat ze steeds meer kan, en soms hele verhalen aan t vertellen is, en zo schattig kan lachen en en en en

En LL soms is t ook even minder leuk, heeft vast iedere mama wel eens als een kindje steeds huilt en ineens niks meer goed is, maar t gaat vanzelf over

Ik las trouwens laatst in het boekje dat je altijd van het CB meekrijgt geloof ik dat baby'wel degenlijk humor hebben
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:22:21 #45
4177 Jojogirl
pi_64812964
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 08:39 schreef Brighteyes het volgende:
Jojo, ik wilde iets vragen, maar als je het een stomme vraag vindt moet je het zeggen hoor.
Merk je nu al dat er veel verschil is tussen Isis en Finn toen hij zo klein was? Of is ze nu eigenlijk nog gewoon een heel klein babietje dat nog niet al te veel kan net als alle kleine babietjes?
Stomme vragen bestaan niet hoor. Hoogstens vragen waar iemand geen antwoord op wil of kan geven maar dan nog zijn ze het waard om te stellen.

En ik merk wel nu al verschillen tussen Finn en Isis. Sowieso hebben ze een heel ander karakter, al was Finn ook een erg makkelijke baby, net als Isis. Maar Finn was veel drukker en veel meer wakker, altijd heel druk aan het kijken naar alles en eigenlijk was alles wel best als er maar drukte en gezelligheid om hem heen was. Isis is veel rustiger en slaapt ook veel meer dan ik van Finn gewend was. Verder is ze qua ontwikkeling ook lagzamer dan Finn was, maar dat vertekent een beetje omdat Finn best snel was met dingen in z'n eerste jaar. Maar je ziet toch ook nu al wel dat Isis net wat langzamer is dan normaal met een hoop dingetjes. Pas lachen bij ruim 2 maanden bijvoorbeeld en nu nog steeds haar hoofdje laten liggen als je haar optrekt naar zit vanuit lig. Ook als je haar vasthebt is d'r hoofdje nog niet heel stabiel. Dus ja, we merken het nu al wel, maar ook weer niet echt, want ja wat kunnen babies van amper 4 maanden nou eigenlijk.
pi_64813294
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe kun je het beste neusje schoonmaken? Zit vol snot. Hij heeft er duidelijk last van, vooral met drinken.
Vanmorgen erg veel gespuugd, zielig koppie! Maar uurtje daarna met spoelen kwam er erg veel. Dus ga er maar vanuit dat het daardoor kwam. Hij is tussendoor steeds meer helder. Zo leuk!
zachtjes naar buiten wrijven met een nat watje hielp bij selene beter dan neusspray
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64813322
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 14:08 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

tuurlijk niet *troost*
  donderdag 8 januari 2009 @ 15:33:56 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64813472
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:22 schreef Jojogirl het volgende:

[..]

Stomme vragen bestaan niet hoor. Hoogstens vragen waar iemand geen antwoord op wil of kan geven maar dan nog zijn ze het waard om te stellen.

En ik merk wel nu al verschillen tussen Finn en Isis. Sowieso hebben ze een heel ander karakter, al was Finn ook een erg makkelijke baby, net als Isis. Maar Finn was veel drukker en veel meer wakker, altijd heel druk aan het kijken naar alles en eigenlijk was alles wel best als er maar drukte en gezelligheid om hem heen was. Isis is veel rustiger en slaapt ook veel meer dan ik van Finn gewend was. Verder is ze qua ontwikkeling ook lagzamer dan Finn was, maar dat vertekent een beetje omdat Finn best snel was met dingen in z'n eerste jaar. Maar je ziet toch ook nu al wel dat Isis net wat langzamer is dan normaal met een hoop dingetjes. Pas lachen bij ruim 2 maanden bijvoorbeeld en nu nog steeds haar hoofdje laten liggen als je haar optrekt naar zit vanuit lig. Ook als je haar vasthebt is d'r hoofdje nog niet heel stabiel. Dus ja, we merken het nu al wel, maar ook weer niet echt, want ja wat kunnen babies van amper 4 maanden nou eigenlijk.

Nu ik je antwoord lees denk ik ineens dat ik die vraag wellicht ook aan een ander met een 2e kindje had kunnen stellen en dan mss zelfs wel bijna hetzelfde antwoord had kunnen krijgen, want hoe dan ook zijn het natuurlijk 2 verschillende kindjes, dus echt vergelijken kan je niet.

Lief dat je wilde antwoorden. Soms ben ik ineens nieuwsgierig/benieuwd hoe het gaat bij jullie. Omdat het toch net even allemaal niet standaard is. En dat bedoel ik dan niet ramptoeristerig hoor, maar de normale verhalen hier fladderen wel door, en terecht, maar bij jullie is het net even iets gecompliceerder zeg maar.
Ow wat doe ik weer moeilijk.
  donderdag 8 januari 2009 @ 16:19:26 #49
4177 Jojogirl
pi_64815393
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 15:33 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nu ik je antwoord lees denk ik ineens dat ik die vraag wellicht ook aan een ander met een 2e kindje had kunnen stellen en dan mss zelfs wel bijna hetzelfde antwoord had kunnen krijgen, want hoe dan ook zijn het natuurlijk 2 verschillende kindjes, dus echt vergelijken kan je niet.

Lief dat je wilde antwoorden. Soms ben ik ineens nieuwsgierig/benieuwd hoe het gaat bij jullie. Omdat het toch net even allemaal niet standaard is. En dat bedoel ik dan niet ramptoeristerig hoor, maar de normale verhalen hier fladderen wel door, en terecht, maar bij jullie is het net even iets gecompliceerder zeg maar.
Ow wat doe ik weer moeilijk.
Je doet niet moeilijk hoor het is gewoon vreemd soms. Ik ben er zelfs soms ook niet uit of iets nou Down-syndroom is, of dat ze gewoon heel anders is dan Finn. En eigenlijk heeft het ook geen zin om zo te kijken, want Isis is gewoon 100% Isis, maar toch doe je dat zonder er bij na te denken.
Ik merk ook dat ik soms zelf die balans ook moeilijk kan vinden. Ik wil haar gewoon zien als Isis en niet vergelijken, maar om haar ontwikkeling in de gaten te kunnen houden (en te stimuleren) moet ik ook wel kijken wat ze al wel en niet kan en hoe normaal dat is. Lastig dus... Misschien kan de afspraak bij de Down-poli daar nog z'n nut in hebben want daar zijn ook contact-ouders bij en iemand van MEE.

Pff wat kan ik alles soms slecht en warrig verwoorden, krijg het helaas weer even niet beter dan dit op papier het scherm
pi_64816944
Bedankt voor jullie lieve reacties
pi_64818176
selene en ik hebben sinds gisteren trouwens heel veel lol met:

en nee: ik kan niet zingen, maar dat geeft niks volgens selene. als ik "manchester girl" van eels voordraag zingt ze mee
pi_64818414
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 17:32 schreef simmu het volgende:
en nee: ik kan niet zingen, maar dat geeft niks volgens selene. als ik "manchester girl" van eels voordraag zingt ze mee
Sarah Bettens en Eels

Had deze uitvoering van de aarde nog niet gehoord overigens, wel erg mooi!
It's all up to you
pi_64818536
Wheelybug staat in bestelling Nou maar hopen dat ze hem leuk gaat vinden.
It's all up to you
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:16:35 #54
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64821863
dennis is ook naar het CB geweest, 75 cm, 11.9 kilo, aan de zwaardere kant dus(terwijl hij dus niet zo dik lijkt)
gaan toch proberen om de flesjes van de nacht eraf te krijgen, de wijk komt binnenkort bij ons thuis om te bespreken hoe we het gaan aanpakken.
pi_64822382
Balen Lovely
Ik had dat toen Leander een week of 17/18 was en dat bleek achteraf ook een héél vervelende periode te zijn!
Toen hij weer 'normaal' was, zat hij weer in het 'elke week leuker' effect
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:39:29 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64822701
Hier is het iig een succes Tearsong!

hestria, ik ben benieuwd of hij erin gaat trappen.
Bij ons stelden ze toen voor om steeds maar minder melk en meer water erin te doen om hem te ontwennen dat hij echt voedsel krijgt. Maar of dat hongerlappie van jou dat accepteert.
Het is wel een flinkerd hoor. 2cm kleiner dan Sasha en ruim 2 kilo zwaarder

Jojo, die Downpoli lijkt mij idd ook wel heel prettig. Die zullen vast wel weer tips en handvatten hebben zodat je weer even vooruit kan zeg maar.
  Jubileum moderator donderdag 8 januari 2009 @ 19:41:09 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_64822765
Ik snap je helemaal Jojogirl, het staat er absoluut niet warrig.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_64822880
Ik wil ook een wheelybug voor Bep als ze jarig is Hebben jullie de grote of de kleine versie? Ik twijfel welke ik zal doen.

Whoah Dennis is geen kleintje Ik zou ook proberen wat BE zegt, steeds minder poeder toevoegen tot hij het gewoon niet lekker meer vind

Bep hier lijkt een aardig slaapritme gevonden te hebben..komt rond 22.30 voor een voeding en dan pas `s ochtends heel erg vroeg (uur of 5) weer.
Zo hou ik het wel uit
Saartje
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:50:43 #59
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64823144
hihi, en een maand jonger he!!
maar ben bang dat ie er niet in gaat trappen, maar het zal wel moeten, want meneer begint het lijntje van overgewicht steeds dichter te benaderen.
met het etenspatroon van overdag is niks mis mee, hij krijgt voldoende, gevarieerd en op de "juiste" tijden.
het is puur die 2/3 flessen s'nachts die slecht zijn, voor zijn tanden, voor zijn gewicht.
waarschijnlijk gaan we gewoon zijn campingbedje beneden neer zetten, zodat een van ons op de bank kan gaan liggen en we het gevecht aan kunnen gaan zonder dat de ander en mies er last van heeft.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:57:29 #60
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64823448
Ik heb de kleine Maneki. En dat is ook echt beter dan de grote. Nu kan hij hierbij net aan met zijn beentjes bij de grond, maar hij snapt nog niet heel goed wat hij ermee aan moet. Maar... en dat vind ik wel echt heel fijn, hij kan er zelf afstappen. Die grote is voor die hele kleintjes van ons echt nog te groot, dan komen de voetjes niet bij de grond.
Toevallig had een vriendinnetje een grote gekregen van haar schoonouders en die was een beetje 'jaloersig' om te zien dat Sasha met een kleine veel beter uit de voeten kon. Haar dochtertje moet echt nog een tijdje wachten.
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:58:17 #61
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64823477
maar heb ik al gezegt dat dennis ondertussen al 4 kiezen bijheeft? ik dacht heel stom dat het tanden waren . hij hoeft nu volgens mij alleen nog maar 4 tanden en de 4 achterste kiezen(maar die komen pas rond de 2/3 jaar) maar de tanden staan ook al op springen(zover ik mag kijken)

*edit, en hij kan zwaaien, en kusjes geven, en dingetjes aangeven die ik vraag, en is eigenlijk een heel lekker jong
pi_64825163
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Toevallig had een vriendinnetje een grote gekregen van haar schoonouders en die was een beetje 'jaloersig' om te zien dat Sasha met een kleine veel beter uit de voeten kon. Haar dochtertje moet echt nog een tijdje wachten.
Ja dat was ook mijn reden om de kleine te kopen. Zou sneu zijn als ze nog niet eens met haar voeten op de grond kan komen.
It's all up to you
pi_64826741
Oeh, dan gaan we met zn allen naar frikandel speciaal ruiken. Ben zelf ook aardig verkouden en hij slaapt bij ons in bed, of in de kinderwagenbak bij ons naast bed, vandaar. Neuspompje wil niet.

LL het pakje is aangekomen. Dacht dat ik een pm had gestuurd. Sorry!

Hij slaapt wel heel goed ’s nachts, komt eik alleen voor zijn flesje! En heeft van die schattige lachstuipjes nu.
pi_64827221
Hestria ik hou je even in de gaten hoe het gaat met afbouwen.
ik zat van de week ook met mijn handen in het haar. elke nacht nog 1 voeding en soms2. maar ik maak tegenwoordig op advies van de kinderarts fopflessen(150 cc en 2 scheppen voeding)
die van mij krijgt overdag maar 3 flessen van max.150cc. ja en de rest wil ze in halen 's nachts.
dus ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan aanpakken.

jojogirl je bent heel helder hoor met vertellen want zelfs ik snap het nog.
mama van 3 kids!
pi_64828562
Slim idee Popples, niet meteen een hele lege maag ineens, maar al wel wennen aan minder calorien 'snachts.
Hestria, lijkt me wel wat moed voor nodig om het ritme aan te gaan pakken...succes!
Plan je het beetje 'gunstig' ? Dat het qua mogelijke vermoeidheid voor jullie wel op te brengen is? Zou zo zonde zijn als je er energie in gaat steken en je het uiteindelijk weer opgeeft omdat het te zwaar is.
pi_64829808
marit ik heb het al met sap en water geprobeert maar toen was ik dus lekker de hele nacht zoet mee.
dus ik heb zoiets van ja doei mijn rust is mij belangrijker. op het cb waren ze niet blij ermee. deze maand moet ik weer met haar ben benieuwd.
mama van 3 kids!
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:37:18 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64831287
Ingrid, ik was ook wel benieuwd of Tyler al in de kleertjes past.
Wij mogen morgen weer naar de keuring. Ik ben echt benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Hier gaat het allemaal wel lekker. Stijn is gewoon een heerlijke vent.
En dat vergelijken doe ik ook hoor. Lijkt me ook heel normaal.
Lekker douchen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 06:40:03 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_64838855
Hier slaapt Ruben eigenlijk altijd gewoon door, als hij wakker wordt 's nachts is er eigenlijk altijd wat aan de hand (tandjes of oorpijn of een combinatie). Soms valt hij dan makkelijker in slaap met een fles, nou, dan krijgt hij gewoon een fles hoor! Zolang hij ook zonder fles gewoon in slaap kan vallen en elke keer bij een schone luier zijn tanden poetst
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 06:58:36 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64838913
mogguh .. dat zal je altijd zien, haal ik nieuwe gaasjes in huis om zijn navelstreng schoon te maken, (gisteren zat dat ding nog vrij stevig vast) had ik hem dus zojuist in mijn handen ... nu is zijn naveltje dus nog een beetje zwart: hoe verzorg ik dat??

en ik heb af en toe het idee, als ik liggend voed, dat JJ haast verdrinkt in de melkvloed.. het is echt slikken of stikken voor hem, zoveel melk heb ik en zeker na een paar uur slaap. dan voelen mijn borsten ook wat strak aan.. wat is beter: even de druk van de ketel afhalen en wat melk laten lopen of zittend gaan voeden?? (hij vind liggend voeden wel prettig heb ik het idee, dan kan hij meteen lekker tegen mama in slaap vallen als hij klaar is met drinken)

pi_64838989
DJMO, Merel haar naveltje was ook nog wat vies toen de streng eraf was. De wijkverpleegkundige zei toen: goed droog maken met verschonen steeds, met een gaasje goed droogdeppen. Eventueel met wat alcohol op een gaasje deppen, zo droogt het allemaal wat sneller in en ontsmet je het ook goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 07:20:03 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64839018
dat idee had ik op zich zelf ook al fuente, maar de kraam hier zei dus dat ik het niet meer met alcohol mocht doen als zijn streng eraf was gevallen. vandaar dat ik het hier kwam vragen, want wat ik dan wel moest doen heeft ze niet duidelijk gezegd

en dr schiet mij nog wat te binnen, JJ geeft soms een klein mondje melk terug. niets mis mee zolang het geen hele voedingen zijn lijkt me, maar als hij niest komt soms de melk uit zijn neus is dat normaal???

soms voel ik me echt weer een beginneling en zo dom

pi_64839353
djmo..hier keek de kraam me geschokt aan toen ik over alcohol en naveltje begon!
of ik haar huid kapot wilde maken? Braaf geen alcohol gebruikt dus...gewoon zoals Fuente zegt. Is mooi geworden hoor.
(bij ilse is het met alcohol ook mooi geworden )

ohja, keel/neus/mond is een verbinding
dus er kan best wat door neusje ook naar buiten komen!
pi_64839916
Djmo je bent echt niet dom hoor. iedere moeder heeft haar vragen. ik heb kinderopvang en verzorging geleerd en ik zal je zeggen ik heb studieboeken en stages gehad maar je eigen kids zijn 1000keer anders.
gewoon vragen, je kunt van elkaar leren
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:59:48 #74
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_64840050
Ik ben gister naar het bureau geweest met Mika, hij is nu 10 maanden en weegt 11,2 kilo en is 76 centimeter. Het is absoluut geen hongerig kindje maar is vanaf zijn geboorte al groot en volgt zijn eigen lijntje.
pi_64840630
@DJMO, helemaal niet dom hoor. Er is mij altijd geleerd (van thuis meegekregen) dat je beter iets 100 keer kan vragen dan dat je maar wat aanklooit. En geloof me wijffie, iedereen heeft het wel eens dat ze het even niet meer weten of het nog een keer voor de zekerheid moeten vragen. Of het nou je 1e beeb is of je 5e (bij wijze van). En ieder kind is ook anders, vertrouw ook een beetje op je moedergevoelens dan komt het heus wel goed

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2009 09:27:33 ]
pi_64840677
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:10 schreef marit1978 het volgende:
djmo..hier keek de kraam me geschokt aan toen ik over alcohol en naveltje begon!
of ik haar huid kapot wilde maken? Braaf geen alcohol gebruikt dus...gewoon zoals Fuente zegt. Is mooi geworden hoor.
(bij ilse is het met alcohol ook mooi geworden )
Bij Tomas moest ik van de kraam ook alcohol gebruiken en bij Yara mocht het juist weer niet. Het was het beste als je er niks op deed zei ze
It's all up to you
pi_64840826
DJMO, *hier* op borstvoeding.com staat meer info over hyperlactatie (te veel melk) en een sterkte toeschietreflex.
Ik heb er ook last van en het is soms knap vervelend maar met de juiste aanpak kan het ook weer over gaan.
Wat ik zelf doe is aanleggen en als het toeschiet en ik merk dat ze er moeite mee heeft dan kolf ik met de hand even in een hydrofieldoek tot het niet meer vanzelf spuit.
Steeds van te voren kolven stimuleert de melk aanmaak dus als het even kan dat vermijden. Wat je wel kan doen is zo af en toe (ik heb het tot nu toe maar een keer hoeven doen) beide borsten helemaal leeg kolven na een voeding. Dan reset je als het ware je borsten een beetje.

Blokvoeden kan ook een oplossing zijn: inplaats van steeds twee borsten geef je dan in blokken van zo'n drie uur maar één borst.
Dus een borst per voeding en als hij binnen drie uur daarna nog voor een extra slokje komt weer dezelfde borst geven.

Bij melk die snel en overvloeding stroomt wil het nog wel eens gebeuren dat kindjes veel lucht mee slikken. Dat gaat pijn doen en er past minder melk bij. Tussendoor even goed laten boeren vermindert de krampjes en zorgt dat er weer wat melk bij past.
pi_64840878
En Merel heeft vanacht van 23:30 tot 5:00 geslapen Jeeej, we gaan langzaam richting doorslapen
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 09:53:25 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64841293
Dank je Owlet!! dat voorbeeld wat daar staat, lijkt verdraaid veel op het patroon hier de eerste 2 dagen, hoewel dat nu al veel beter gaat, nu zo rond de 3, 3,5 uur tussen de voedingen, en met zittend voeten heeft hij er minder last van. het is ook voornamelijk snachts en smorgens vroeg dat de melk zo hard toeschiet dat hij zich verslikt.. ik ga dat kolven in een hydrofiel wel proberen als hij het weer heeft.

--edit-- ik moet op het cb zijn voor de gehoortest vanmiddag, even kijken of ik hem dan ook kan/mag wegen, ik ben zo nieuwsgierig wat hij in die vier dagen is aangekomen

pi_64842353
Hoezee Owlet, das fijn!
DJMO: moet jij naar het cb toe voor de gehoortest? Hier kwamen ze thuis toen Leander een dag of 4 oud was
pi_64842583
hehe Dana went iets te makkelijk aan t vroege opstaan, maak dr 1 keer om 6 uur wakker en de dag erna is ze ook gewoon om 6 uur wakker
Dat was niet helemaal de bedoeling
pi_64842757
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hehe Dana went iets te makkelijk aan t vroege opstaan, maak dr 1 keer om 6 uur wakker en de dag erna is ze ook gewoon om 6 uur wakker
Dat was niet helemaal de bedoeling
Whaha
Nou maar hopen dat het niet doorzet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 10:40:24 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64842815
ik moet daarheen idd Freecell, en ook nog twee dorpen verder ipv op het cb hier in het dorp

pi_64842912
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Whaha
Nou maar hopen dat het niet doorzet
nee idd
pi_64842944
Wat is fijn, Freecell?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:57:27 #86
3011 E.T.
pi_64843522
Nienke heeft ergens last van en we weten niet wat Wel dat het haar belemmert met slapen (en ons dus ook). Steeds als ze lekker gaat liggen om te slapen en dan wegzakt, verkrampt er iets en word ze weer wakker. En als ze slaapt zijn het steeds maar hazenslaapjes van max. 3 kwartier.
Vannacht is ze van 12 tot 5 bezig geweest.. steeds weer willen slapen en wakker schrikken.. bij ons in bed voelde je haar gewoon wegzakken onder je handen en dan weer wakker schrikken. IK dacht eerst dat het aan een verstopte neus zat, maar bij het drinken bij mij had ze nergens last van..
We houden het voorlopig maar op tanden/kiezen oid. En hopen dat het snel over is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64844926
Arme Nienke hopen dat jullie er snel achter zijn wat het is en dat het snel over is!
pi_64846212
Zojuist terug van het CB. De dame daar was vorige maand danig de war (tis nogal een warrig typje) want Jasja was gisteren 5 maanden en ze had eigenlijk pas met 6 maanden hoeven te komen. Ze weegt 6800 en haar lengte is 68 cm dus makkelijk te onthouden .
We hebben wel een verwijzing voor de fysio, ik gaf zelf aan dat ik vind dat ze in haar wippertje beetje scheefzakt naar een kant (al wel veel minder dan een tijdje geleden) en de arts vond haar zelf een beetje slapjes in haar schouders. Normaal moet een kindje eigenlijk gewoon kunnen 'hangen' als je je handen onder de oksels doet maar Jasja lijkt er wel doorheen te zakken zeg maar. Voor de zekerheid dus even een check laten doen. Verder doorstond ze alle testjes met verve.

We laten haar nu overdag in haar ledikantje op haar eigen kamer slapen en dat gaat best goed! 's Nachts slaapt ze nog wel bij ons in het kleine bedje. Ze heeft 's nachts nog wel een fles nodig maar verder slaapt ze meestal door. Misschien zou ze binnenkort dus wel de hele nacht op haat eigen kamertje kunnen gaan slapen maar ik zie daar zo vreselijk tegenop . Op ma-di-wo-do zie ik haar al amper voor mijn idee, wel 's ochtends want dan breng ik haar naar de creche (ma-di-wo want op do komen mijn ouders) maar 's avonds als ik thuis komt ligt ze vaak al op bed. Met de flesjes zie en knuffel ik haar wel maar nu kan ik 's nachts als ik wakker wordt nog altijd even lekker naar haar kijken .
pi_64847514
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef sjak het volgende:
Ingrid, ik was ook wel benieuwd of Tyler al in de kleertjes past.
Nee nog niet. Heeft echt nog maatje 44. Of het moet toevallig klein vallen. Geloof dat hij er nu 1 shirtje van past.
En hij past haast geen enkele broek, zakt zo van zijn kontje, best lastig!
pi_64847822
Ingrid, wat babietjes ook heel lekker vinden is een omslagluier. Zowel Ronja als Avalon hebben dat de eerste periode gedragen omdat het ze met blote beentjes in zo'n zak vaak beter lukt om warm te blijven dan met een broekje. Je hoeft dan ook niet zo te priegelen met kleine beentjes.
Je legt dan je baby op de flanellen luier, vouwt de bovenkant over de beentjes heen en slaat dan beide zijkanten om de buik. Zoals je ook zou doen met een wikkelrokje. Stukje schilderstape of een veiligheidsspeld om het vast maken, klaar!
Het ziet er niet zo stoer uit en het is een beetje ouderwets maar het werkt wel
pi_64848702
selene wil perse zelf drinken, dus ik heb toch maar het nuby no-leak drinkbekertje gepakt. mag eigenlijk pas met 6 maanden, maar 5 maanden en een beetje vond ik het wel de moeite van proberen waard en mogen. ze was er dolgelukkig mee en dronk prompt al spelend wel heur flesje leeg
pi_64849093
owlet dat werd hier standaard door de kraamzorg gedaan. werkte hier supergoed. beter dan broekjes.
mama van 3 kids!
pi_64850218
ET, heeft Nienke geen last van haar oortjes? Hopelijk is het in ieder geval snel over

Madelieve, niets moet joh, dan houd je haar toch nog even lekker zo bij je?
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 14:03:47 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64850418
JJ heeft nu al gevoel voor humor: ligt stil in de kinderwagen bak om zich heen te kijken, ik laat mijn gezicht zien ogen dicht; heel voorzichtig op een kiertje open, ik zeg: kleine sneak dat je bent! en hop die ogen wijdopen.. hij lacht er nog net niet bij

E.T ik hoop dat nienke snel opknapt!

FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 9 januari 2009 @ 14:40:18 #95
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64851796
K_I_M, hoe is het nu met het hoofdje van Lilah?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64852381
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 12:54 schreef owlet het volgende:
Ingrid, wat babietjes ook heel lekker vinden is een omslagluier. Zowel Ronja als Avalon hebben dat de eerste periode gedragen omdat het ze met blote beentjes in zo'n zak vaak beter lukt om warm te blijven dan met een broekje. Je hoeft dan ook niet zo te priegelen met kleine beentjes.
Je legt dan je baby op de flanellen luier, vouwt de bovenkant over de beentjes heen en slaat dan beide zijkanten om de buik. Zoals je ook zou doen met een wikkelrokje. Stukje schilderstape of een veiligheidsspeld om het vast maken, klaar!
Het ziet er niet zo stoer uit en het is een beetje ouderwets maar het werkt wel
Goed idee! Gaan we zeker proberen.
Hij heeft weer flink gespuugd, is bleek en was tijdens de fles niet zo helder zei Djeez. We gaan straks toch maar naar de huisarts.
pi_64858517
vraagje nav selene's wens om echt zelf te drinken: welke fles is dan handig? we hebben nu die nuby dingen geprobeerd, en wat selene betreft is dat prima, maar ik vind die spenen niks (valt nauwelijks goed schoon te maken, tenzij je op de koop neemt dat je het sloopt). het nuby ding is een soort drinkbeker met handvatten, maar wel een speentje erop. ze is denk ik wel veel te klein voor een echte drinkbeker nog, dilemma's dilemma's dilemma's, weet iemand iets?
pi_64860094
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:43 schreef owlet het volgende:
Wat is fijn, Freecell?
Ik bedoelde Fuente en het doorslapen, keek niet goed, sorry

Ingrid: verstandig dat je er even mee heen gaat!

En Simmu, ik heb geen idee, geen verstand van flessen
MIsschien een aventfles? Kunnen losse handvatten bij!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 18:45:48 #99
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64861287
Dat zou je idd kunnen proberen simmu. Sasha drinkt ook uit een Avent met handvaten erop gezet.

E.T., hoe is het vandaag gegaan met Nienke?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 18:48:02 #100
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64861370
Junior heeft zijn eerste rapport met een voldoende gehaald zijn gehoortest was dus prima
idd simmu bij een aventfles kun je losse handvatten krijgen. misschien dat een tip?

pi_64861589
Nou, we hebben een uur moeten wachten bij de vervang huisarts. Pfff!
Maar hij is onderzocht. De kinderarts Groningen gebeld. We moeten het in de gaten houden.
Maandagochtend wijkverpleegkundige bellen om te wegen, plasluiers in de gaten houden, spugen ook in de gaten houden en kijken of er met spoelen genoeg uit komt. Dan maandagmiddag weer naar de huisarts. Ligt aan alles bovenstaand of er verdere maatregelen nodig zijn. De kinderarts vond zijn gewicht wel zorgwekkend. Hij was met geboorte 2520gr en dinsdag was de wkvp hier en woog hij 2490gr.
Erg jammer dat de biopsie niet eerder kan dan 2 feb.
pi_64861869
we gaan morgenochtend gewoon ff met zn allen naar de drogist hier, die schijnt veel te hebben. ik wilde trouwens op de website van nuby kijken en ze mailen maar dat werd hem niet. die site zit vol malware, zelfs vuurvosje trok het niet.
pi_64862244
He gatver Ingrid, niet echt lekker het weekend ingaan zo . Sterkte met jullie mannetje!

Fuente, mijn post was nogal incompleet, het is niet dat het tijd wordt voor Jasja om in haar eigen kamertje te gaan slapen omdat ik het idee heb dat het zo zou moeten. Het is puur praktisch: ze groeit bijna uit het kleine bedje en het ledikantje pas echt niet op onze slaapkamer.
Bovendien: vandaag gehoord dat de collega van wie ik het kleine bedje in bruikleen heb zelf zwanger is . Dus ook al zou ik Jasja er over een paar maanden nog steeds dubbelgevouwen in willen proppen, het bedje zal toch terug moeten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 19:18:28 #104
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64862432
he bah ingrid, dat klinkt niet echt hoopvol .. hoop dat ie snel weer in gewicht bij komt en gewoon weer gezellig me gaat doen met jullie

vrijdag 9 januari 2009 @ 19:50:57 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64863670
He wat jammer dat het nog niet echt soepel loopt Ingrid. Sterkte, lijkt me erg moeilijk zo.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 20:15:27 #106
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64864607
Gets Ingrid, wat naar om zo het weekend in te gaan met Tyler, heel veel sterkte hoor

Ik ben vandaag voor het eerst met Maarten écht op pad geweest, nl. naar mijn moeder die een uur rijden bij ons vandaan woont (althans, wij zijn een uur bij haar vandaag gaan wonen). Maarten vond het auto rijden erg lekker om te gaan slapen, op de terugweg als ik even stilstond begon hij gelijk te huilen, maar daarna verder rijden vielen meteen zijn ogen dicht
Mijn zusje kwam tussen de middag vanuit haar werk even lunchen en ook mijn vader kwam even snel op en neer om Maarten te zien. 's Middags met mijn moeder en hun hondje naar mijn oma gewandeld en ook zij vond het erg leuk om Maarten te zien!
De hond trouwens was erg jaloers op alle aandacht die Maarten kreeg, normaal gesproken krijgt zij alle aandacht en nu niet. Ze wilde er telkens bij en als Maarten lag te huilen dan begon de hond te blaffen
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64865533
Madelieve, dan wordt het inderdaad lastiger, jammer hoor! Kan me indenken dat het moeilijk is!

Ingrid, wat naar dat het zo aanrommelen blijft, hopelijk gaat het snel beter

Marie, leuk zo;n uitstapje!

Merel heeft een slaapdag. Vanmorgen na de fles van 5 uur ging ze slapen tot 8:15. Toen weer een fles, slapen tot 12 uur, erna meteen weer geslapen tot 16:00 uur. Om 19:30 werd ze weer wakker, na de fles had ze wat krampjes. Normaal wil ze na deze fles niet meer slapen, alleen maar bij ons hangen, maar nu ligt ze in de box te slapen! Hopelijk slaapt ze komende nacht nog wel
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:29:37 #108
3011 E.T.
pi_64867175
Ingrid wat vervelend dat het niet lekker loopt

Nienke heeft vandaag nog niet echt veel geslapen.. Vanavond ging ze wel gewoon slapen na wat mopperen, maar ze was ook echt erg moe en zat. Ben benieuwd hoe de rest van de avond en nacht gaat. Ik ben vanmiddag vergeten nieuwe zetpilletjes te kopen, heb er nog eentje liggen voor na de late voeding eventueel. Als ze vannacht maar wat beter slaapt als afgelopen nacht, iets meer dan 2 uur slaap zou wel lekker zijn
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:35:31 #109
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64867399
Hebben jullie ook een centrale apotheek voor 's avonds en 's nachts E.T.? Daar zit nl. standaard iemand en ik wed dat die nu nog wel wakker is. Mss even lief naast je kijken? Dan heb je ze maar in huis.
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:37:20 #110
3011 E.T.
pi_64867473
eentje moet genoeg zijn.. ik bedacht het me nl. toen de winkels nog open waren
  vrijdag 9 januari 2009 @ 21:39:04 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64867544
Ah ok. Ja, die gaat natuurlijk ook gewoon 6 uur minimaal mee.
En zie ook wat ik in de SC zei.
pi_64867961
Fuente, wat een slaapmereltje Er zit wel tussen elke voeding zo'n 3 uur toch? Als ze nou 4 of 5 uur had geslapen zou je haar dan wakker maken voor een fles? Of voedt je een beetje op verzoek en hanteer je niet stipt elke 3 uur? (ik heb Koen altijd laten slapen, nog steeds eigenlijk, ik kom door het ritme altijd uit dat de laatste fles tegen half 8 is.)

E.T. sterkte met je meisje vannacht, hopelijk knapt ze wat op en slaapt ze beter (zou voor jullie ook lekker zijn). En wat BE zegt, misschien nog even naar de nachtapotheek. En anders komt het morgen wel

Mijn mannetje is weer een beetje bijgetrokken vandaag Ik was zoooo blij, maar volgens mij kwam het alleen maar omdat zijn papa thuis was vandaag
Geen idee waardoor het kwam, maar het was een fijne dag vandaag. Kan je weer een beetje bijtanken en gewoon ook genieten van zijn lachje (want dat kon hij amper afgelopen dagen). Echt helemaal weer
pi_64869950
Lovely, Merel krijgt normaal 6 flessen per 24 uur, waarvan 1 's nachts. Ze laat er gemiddeld 4 uur tussen overdag. Ik voed redelijk op verzoek, maar eigenlijk volgt ze zelf normaal een vast ritme (7, 11,15,19, 23, 03:00) alleen afgelopen nacht vroeg ze 's nachts pas om 5 uur. Dus vandaag kijk ik gewoon hoe het gaat en krijgt ze de laatste fles dus een stuk later.
Ik maak haar nooit wakker voor een fles. Een beetje als jij dus
Fijn dat jullie zo;n goede dag hebben gehad!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 9 januari 2009 @ 23:01:52 #114
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_64870898
Fijn LovelyLady!

Marlien slaapt sinds kort 's nachts lekker door! Ongeveer van 22:00 tot 6:00 uur, maar dat kan ook variëren van 21:00 tot 8:00 uur of van 0:00 tot 6:00 uur, dat wisselt nog wel een beetje. Maar in elk geval geen gebroken nachten meer .
En ze slaapt nu ook 's nachts op haar eigen kamertje (met de babyfoon, zodat ik haar wel kan horen als ze wakker wordt). En dat bevalt me eigenlijk best goed! Mijn man wilde eigenlijk al langer dat ze naar haar eigen kamer ging, maar dat wilde ik nog niet, omdat ik bang was dat ik dan niet wakker zou worden van haar (ik ben slechthorend, vandaar die babyfoon). Maar dat valt dus wel mee.

Heb ik nog een vraagje: Marliens naveltje is nogal rood de laatste tijd. Ze heeft er geen last van. Komt dat vaker voor bij baby's, is het iets dat ik in de gaten moet houden?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_64872028
Hallo allemaal..het gaat hier echt zo ontzettend goed Elin drinkt als een bouwvakker en ze is superlief (huilt bijna niet ) ze is nu bijv. echt de hele dag stil geweest, 1 huiltje na het uit het badje halen

Maarre hadden de andere moeders ook zo'n ongewoon slechte eetlust na het bevallen? ik krijg echt geen hap door mijn strot dus ik drink nu gore brinta om maar wat bouwstoffen binnen te krijgen...

De kraamzorg is sinds gisteren afgelopen, had echt een superleuk mens.. maar heb het vanmorgen wel even gemist hoor (heb 5 dagen kraamzorg gehad, half 9 tot half 2)

[ Bericht 11% gewijzigd door Dakota op 09-01-2009 23:46:10 ]
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_64877662
Dakota lekker aan het genieten , leuk om te lezen! Die slechte eetlust kan ik me niks van herinneren, en de weegschaal is mijn getuige .
pi_64878326
Dakota, ik had het bij mijn 1e bevalling. Door het te veel puffen, en te weinig vocht (lage weerstand door ook veel bloedverlies en 26 uur puffen) kreeg ik zo'n last van me strot dat kort na de bevalling ik er een flinke keelpijn eroverheen kreeg. Mijn eetlust wordt altijd een stuk minder dan.
Misschien lekkere vla uitzoeken met slagroom ? Elke dag brinta lijkt me ook zo En soms moet je jezelf er ook gewoon toe zetten om wat te eten. Fruitsalade oid? Wel fijn dat Elin zo'n tevreden meisje is
  zaterdag 10 januari 2009 @ 08:11:34 #118
223453 Guuzewuus
pi_64878419
Ooh dat had ik ook ja, was ik alweer vergeten joh .

Ik at en dronk niks uit mezelf de eerste week. Op een gegeven moment afgesproken dat ik alles zou opeten en drinken wat de kraamhulp me kwam brengen . En ik vond het allemaal best lekker hoor , drie happen .
  zaterdag 10 januari 2009 @ 08:14:26 #119
223453 Guuzewuus
pi_64878431
Stella heeft nu een mierenzoet, lichtblauw tuinbroekje aan met rose bloemtjes erop. Niet zelf uitgezocht en niet direct mijn smaak, maar met een effen donkerblauw shirtje eronder en met stoere leren slofjes erbij toch wel heél erg schattig .
  zaterdag 10 januari 2009 @ 08:50:44 #120
3011 E.T.
pi_64878578
Vannacht ging best goed
Ze kwam wel elke twee uur maar daarna sliep ze wel weer zonder problemen
Alleen na de voeding om 5.15 zat het even tegen .. toen nog even gepakt en bij mama liggen en nog een paar slokken en toen bleef het normale inslaapmopperen over, dus we konden nog even verder slapen tot Tijn om 7.30 wakker werd

Ik ben iig weer een beetje meer mens
pi_64878659
Ik had ook geen honger de eerste week of zelfs 2 weken (op de eerste 2 dagen na)na de bevalling, de kraamverzorgster heeft me bijna moeten verplichten iets te eten hehe

ET fijn dat het vanacht weer wat beter ging!
LL goed dat Koen weer de oude is, is niks he als ze zo zeurderig zijn.
Ingrid wat vervelend dat jullie zo t weekend in moeten gaan zeg, maar als je t niet vertrouwd gewoon nog eens iemand erbij roepen he.

Dana was vanmorgen alweer om 10 voor 6 wakker
Speen erin en sterretje aan en toen sliep ze gelukkig weer verder tot 8 uur
  zaterdag 10 januari 2009 @ 09:14:49 #122
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64878724
Ja Dakota, ik had t ook. full of love he
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_64878784
zoiets..misschien is het wat stress..ik dwing mijzelf iig om erg goed te drinken aangezien Elin een comazuipster is.
Ik vind de nachtvoedingen nog wat lastig..ik kom zelf moeilijk weer in slaap..maar t meisje slaapt dus ik ben gelukkig al voel ik mijn tepels nu wel hoor ondanks dat ze goed aanhapt

Ik zie een klein beetje op tegen morgen (veel kraamvisite uit de nadere kant van het land) die ik niet al te vlot weg kan sturen omdat ze Elin niet zo vaak zulen zien (mijn kleine zusjes enzo)
maargoed, doorbijten
wanna rub mah puppeh?!
pi_64878796
Oja en ik ben soms stiekem een beetje boos dat vriendlief aan 1 stuk doorslaapt en dan zelfs uitslaapt
maar dat is gewoon ff jaloezie
wanna rub mah puppeh?!
pi_64878851
En terechte jaloezie, vind ik
Fijn dat het zo goedgaat!

Merel heeft weer geslapen van 12 uur tot 5:15 en erna tot 9:00!!
Sara
Merel
Ukje
pi_64878890
Heerlijk die doorslapertjes
pi_64878893
Elin slaapt van 12:00 tot 4:00 en van 4:00 tot 7:30..overdag komt ze om de 2.5 of 3 uur
wanna rub mah puppeh?!
pi_64878933
Wow Dakota! Dat is echt knap van zo'n uksje nog!
Sara
Merel
Ukje
pi_64878938
wat heerlijk Dakota dat ze het zo goed doet. wat een poppetje is het

wat goed die doorslapertjes.

Hestria hoe gaat het bij jullie met doorslapen?
heb je al eens met goede nacht van nutrilon geprobeert?

ik heb gisteren goede nacht van nutrilon gehaald en langer opgelaten(kon ook niet anders want we zijn wezen uiteten) en ze heeft vannacht doorgeslapen tot dat de oudste wakker werd om 6.45uur. heerlijk!!!
de goede nacht is de laatste wat we nog kunnen verzinnen eerst maar een paar dagen aankijken of ze door blijft slapen
mama van 3 kids!
pi_64878982
Wij mogen het komend jaar hier mee posten.
Gisteren is Seb gewogen en hij weegt nu 3050 gram, (bij zijn geboorte was hij 3260) Het gaat allemaal prima met hem en het is een tevreden mannetje.

ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_64879010
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:26 schreef Dakota het volgende:
Oja en ik ben soms stiekem een beetje boos dat vriendlief aan 1 stuk doorslaapt en dan zelfs uitslaapt
Dan zou ik niet stiekem boos zijn maar gewoon boos. Manlief doet hier alle luiers en haalt hem uit bed voor de voedingen en helpt zelfs met aanleggen. Moet em alleen wel wakker maken
pi_64879013
Estrys wat een mooi mannetje wat veel haar heeft Seb.
mama van 3 kids!
pi_64879045
Estrys wees blij met zo een man, echt waar. die van mij slaapt gewoon door of schopt mij het bed uit.

dakota een tip gan hem achter zijn vodden zitten anders krijg je er net zo een als mij. die van mij laat mij maar alles doen omdat ik het zo goed kan en omdat hij er niet tegen kan.
mama van 3 kids!
pi_64879048
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:53 schreef Popples het volgende:
Estrys wat een mooi mannetje wat veel haar heeft Seb.
Ja heel veel haar en het is een cm of 2 lang en een matje in zijn nek , ik heb hem al verteld dat een matje zoooo 2008 is. Hij heeft ook nog overal zwarte donshaartjes op zijn lijfje, het is net een klein aapje. Hij is ook vrij donker van kleur want paps is half indo.

Mijn man moet volgende week weer gaan werken dus ben benieuwd hoe het dan gaat, maar over het algemeen kan hij ook wel heel goed tegen wat minder slaap. Ik heb nog maar 1 keer een luier verschoont, hij staat te popelen elke keer. Kan em niet vol genoeg volgens mij
  zaterdag 10 januari 2009 @ 10:02:29 #135
56471 pinquit
oh my lama!
pi_64879104
Wauw Estrys, wat is Seb een prachtventje
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_64879222
Estrys wat een engeltje!

Elin heeft ook veel haar..zo mooi

papa is verder super hoor, hij kookt doet de bodschappen..moet <-- stofzuigen en lag gisteren zelfs de vloer te dweilen.
Verschonen is toch meer mijn ding..spuitluiers en een onervaren man = horror
wanna rub mah puppeh?!
pi_64879246
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:43 schreef Fuente het volgende:
Wow Dakota! Dat is echt knap van zo'n uksje nog!
Ja he! Al vergat ik wel te melden dat ze 30 minuten aan 1 tiet zuipt en dan 10 aan de ander.. dus echt een bouwvakkertje..en poepmachine.
En! geen krampjes !!! Gisteren 2 huiltjes, koud na het badje en in de avond even een huilminuutje
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 januari 2009 @ 10:17:09 #138
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64879254
dakota, ik heb er ook geen last van, sterker nog, ik eet nog steeds meer dan manlief ik val dan ook niet echt af moet ik zeggen

estrys wat is seb een mooi mannetje!! en idd wat veel haar

ik ben net wakker, JJ heeft heerlijk de hele nacht naast me gelegen, en wist zo goed als zelf de borst te vinden (werd zelf net wakker voor hij wilde drinken zeg maar) als hij dorst had, dus even goed helpen met happen en samen verder slapen. als hij klaar was met drinken andersom gaan liggen, zodat de volgende voeding weer andere borst zou zijn, en dit keer geen last van teruggegeven melk of overvloedig moeten slikken en op deze manier hebben we ook nog wat uitgeslapen

pi_64879258
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:57 schreef Popples het volgende:
Estrys wees blij met zo een man, echt waar. die van mij slaapt gewoon door of schopt mij het bed uit.
Hallo, het is toch ook ZIJN kind
pi_64879457
Wat is Seb mooi! *rammel!*

Ik zag gisteren foto's van Leander van dag 1 en toen had hij ook best veel zwart haar, waar dat allemaal gebleven is? Hij heeft nu een rood-blond donslaagje op zijn knarretje
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 09:26 schreef Dakota het volgende:
Daar ben ik zelfs op dit moment jaloers op. Leander slaapt weer, TARA slaapt nog en ik ben wakker
En vannacht ook de halve nacht wakker geweest, elke 10 minuten was het huilen...

Om een uur of half 5 maar bij ons in bed gelegd en toen sliep hij letterlijk binnen 5 seconden maar de laatste keer 's nachts tussen ons in was alweer een paar weken geleden, dus het mag best een keer.
Ik ben alleen bang dat hij dat nu morgen weer wil
pi_64879598
Wat is Seb mooi! Gefeliciteerd!

In de kraamweek in het ziekenhuis weinig gegeten, toen had ik niet veel trek.
Vrij vlot erna toen ik thuis was was het weer normaal. Maar onregelmatig, ivm de ziekenhuisbezoeken.

Tot nut toe heeft Tyler alles erin gehouden! Met spoelen kwam er ook veel uit. Dus dat is goed!
pi_64879867
Klinkt goed Ingrid!
pi_64880101
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 10:17 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Hallo, het is toch ook ZIJN kind
ja maar hij moet de volgende ochtend werken en ik niet en met een chagie man de hele dag zitten, nee dank je wel;) en als er een van de dames een volle luier heb dan wil ik zijn gedeelte ook niet opruimen dan heb ik gewoon dubbel werk. maar ach kan ik lekker even tutten met de dames
mama van 3 kids!
pi_64880156
ingrid wat fijn dat het weer beter gaat.

wat een zuipschuitje Dakota.

ik keek net in mijn dame haar mond en ze heeft haar eerste tandje
mama van 3 kids!
pi_64881094
Ik ben echt wel blij dat manlief hier 's nachts gewoon meedoet met flesjes en verschonen enzo, ook al moet hij werken, ik heb het ook druk zat overdag Wij doen meestal zo dat ik de fles ga maken en hij Merel uit bed haalt 's nachts, hij geeft vaak ook de fles (omdat hij overdag al zo weinig tijd met haar heeft) en legt haar ook weer in bed.'
Maar het wisselt ook nog wel eens, meestal gaat het zo.

En Popples, zo'n eerste tandje is echt bijzonder Leuk joh!
Sara
Merel
Ukje
pi_64881116
Oh ik zie ineens dat het de 10e is Merel is alweer een maand oud!! Jeetje wat vliegt de tijd....
Sara
Merel
Ukje
pi_64881894
wat gaat dat snel Fuente.
mama van 3 kids!
pi_64882660
Popples, tandje! Hoezee!

Fuente een maand alweer!
pi_64882963
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 11:18 schreef Popples het volgende:

[..]

ja maar hij moet de volgende ochtend werken en ik niet en met een chagie man de hele dag zitten, nee dank je wel;) en als er een van de dames een volle luier heb dan wil ik zijn gedeelte ook niet opruimen dan heb ik gewoon dubbel werk. maar ach kan ik lekker even tutten met de dames
sorry hoor, maar ik vind echt dat je man zich daar dan maar overheen moet zetten. Prima dat hij moet werken, maar het is niet dat jij de hele dag thuis op je achterwerk zit ofzo. Je bent vast ook druk genoeg met de kinderen.
Ik vind het persoonlijk echt zo raar als vaders niet meehelpen, het zijn ook HUN kinderen. Samen de zorg verdelen lijkt me niet meer dan logisch. En als het verzorgen of verschonen nog niet 100% goed gaat dan moet hij dat maar leren. Maar als jij het altijd doet dan zal hij het ook nooit leren.
pi_64883061
Ik doe Leander ook meestal 's nachts eigenlijk. Ik ben toch wakker, ook als TARA het doet en hij slaapt er door heen. Dan moet ik hem echt gaan wakker rammelen en dan ben ik helemáál wakker. Beetje zinloos dus. Daarbij moet hij 's morgens vaak vroeg werken en na de voeding van 7 uur slapen Leander en ik nog door tot 9.
Daarbij, ik ben thuis voor Leander en ik ben gastouder en TARA werkt en studeert, dan is het toch best logisch dat ik 's nachts ook doe?

Moet ik wel bij zeggen dat TARA overdag als hij thuis is wel mee aanpakt Hij verschoont dan net zoveel luiers als ik en doet het vuilnis enzo

edit: én ik word niet zo chagrijnig als TARA van gebroken nachten. Hij slaapt meestal door sinds Leander 3 dagen oud is
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:03:22 #151
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64884488
ben net aan het knutselen geweest met paintshop, de uitnodiging voor dennis zijn eerste verjaardag.

gaan hem gewoon via de hema afdrukken als uitnodiging. Dit is de eerste die ik heb gemaakt heb er nog 1 die is veel mooier maar nog veel groter dus die heb ik maar niet geplaatst,

ik hoop dat ie niet te groot is, heb dat via de mail gedaan maar hij vroeg helemaal niet of ie verkleitn moest worden?
pi_64884764
Tof
En hij is hier niet te groot hoor
pi_64884945
ik heb ook de nachtdiensten. M. kan niets doen. Hij heeft geen borsten. Dus waarom zou ik hem er dan uit schoppen?
pi_64884950
freecell mijn man word ook super chagerijnig als hij niet fatsoenlijk kan slapen.

piglet ik snap helemaal wat je bedoelt hoor. hij gaat er heus wel uit als hij wakker is dan pakt hij de dame in kwestie eruit en gaat dan een fles maken het is echt niet dat ik alles alleen doe hoor.
ik zit ook echt niet de hele dag op mijn achterwerk dat weet hij ook. ik doe meer de kinderen en hij meer het huishouden omdat ik dat moet afstemmen ivm whiplash. wij verdelen het gewoon anders en hij kan wel een luier verschonen want de kraamzorg heeft hem dat heel goed geleerd
achja iedereen heeft zijn dingen.

haha die dennis. leuk.
ik ga maar eens een bumba taart ontwerpen want ze is echt bumba gek.
mama van 3 kids!
  zaterdag 10 januari 2009 @ 14:35:43 #155
186094 Floria
Ghost of shark
pi_64885391
*meld*
Ik zou dolgraag een foto plaatsen van mijn geweldige, kersverse, nageslacht maar ik snap er de ballen van dus jullie moeten mij geloven ze is geweldig! En dus ook veeeeel haar, ik kan het zo achter haar oren doen en ze kan al speldjes in (mocht je dat willen eh!) tis een centimeter of 4 denk ik en na een badje gaat het krullen *zucht*.

Alles gaat goed hier, bv kwam slecht op gang maar het behulp van een aantal geweldige mensen is dat nu erg aan het rechtrekken en is Lola aangekomen in plaats van teveel afvallen (dat deed ze dus). Ik leg haar véél aan en kolf na elke voeding nog extra en geef dat dan aan haar en dat werkt.

Slapen doet ze wel goed en veel!

Ik ben verliefd!
Do you feel helpless, anxxious, malcontent, pissed off at the government, antisocial, anarchistic and seriously fatalisitic?
pi_64885985
dat is uit je post te merken floria dat je verliefd bent. heerlijk die verliefde moeders en vaders.
mama van 3 kids!
pi_64886179
Floria, je klinkt heerlijk gelukkig Fijn!!

Hestria, mooie uitnodiging
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 januari 2009 @ 15:46:05 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64887665
hier doet johan ook gewoon alles mee, zelfs sinds hij werkt doet me nog in het huishouden helpen met zware dingen, snachts ben ik toch wakker voor de borstvoeding, laat hem maar slapen (voor zover mogelijk dan) als hij om vijf uur op moet staan voor zijn werk..

JJ lag tot afgelopen nacht in de kinderwagenbak of in de box, heb hem nu na een voeding in zijn bedje gelegd, en ik vind het wel een beetje eng .. dat bedje is zo groot voor zo'n ukkie

k ga m even wat beter instoppen nu, hij worstelt zich nu al los

pi_64888131
Lief DJMO

En ik zag een mooie foto van Seb langs komen

Lotte begint praatjes te krijgen! Gisteravond/nacht werd ze opeens wakker om 12 uur, was ontzettend vrolijk en de hele tijd babababababadadadadapapada te brabbelen. Ze leek zelfs papa te zeggen maar dat was natuurlijk puur toeval
Enige nadeel is dat ze nu, als je haar in bed legt, alleen maar gaat brabbelen en niet gaat slapen
Gelukkig is ze daarnet toch wel in slaap gevallen, moest ook wel want ze was volgens mij echt moe
Wel heeeel lief dat brabbelen

Edit: en ik hoor alweer dadadadadadadada uit d'r kamertje komen, alweer wakker dus
pi_64890250
Floria, klinkt geweldig!
En wat een klein mannetje in dat grote bed DJMO

Oh-ow Mrien, ze moet natuurlijk éérst mama zeggen voor ze aan papa begint

En kijk wat wij vandaag voor het eerst gedaan hebben?

Hij vond het helemaal geweldig
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 januari 2009 @ 17:24:39 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64890506
floria je hebt pm

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 10 januari 2009 @ 17:27:22 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64890606
mrien, ik had hier gepost en JJ was ook gelijk weer wakker, hij vond het "grote" bed toch te koud en te groot blijkbaar

wat een schatje zo Freecell wat gaat het hard he ..

pi_64891652
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 17:27 schreef DJMO het volgende:

wat een schatje zo Freecell wat gaat het hard he ..
Ja hij leek zo groot
Ik moest er helemaal een beetje van slikken
  zaterdag 10 januari 2009 @ 18:46:01 #164
35189 Troel
scherp en bot
pi_64893133
Ik heb vandaag Rubens eerste echte schoentjes gekocht

Wat een geld

Maat 21
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64900360
ik ben al aan paar 3 bezig. Er wordt hier nu ook buiten gelopen.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:05:06 #166
3011 E.T.
pi_64901233
Loopt Jennifer al stevig los dan?
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:13:01 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64901488
Volgens mij niet E.T. maar als ik het goed heb wil Jennifer de hele dag het liefst aan de hand lopen.

Sasha doet het nog steeds met zootjes, heeft nog geen schoenen (aan) gehad.
En voorlopig laat ik het daar ook even bij. Buiten lopen doen we nog niet aan en zolang hij niet echt zelf kan lopen zie ik dat ook niet gauw gebeuren dus dan dus de zootjes gewoon.
  zaterdag 10 januari 2009 @ 23:18:05 #168
35189 Troel
scherp en bot
pi_64901677
Hier waren Rubens slofjes echt te klein en hij is nu heel erg bezig met ook proberen los te gaan lopen, dus dan vind ik het wel prettig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64901720
Wat leuk zoveel nieuwe babietjes hier in dit topic! En wat een mooie namen allemaal, Elin, Fee, Annicka, Seb en Lola
pi_64907524
Elin heeft weer briljant geslapen!
Half 1, 4 uur, 7 uur
Alleen gisteravond was t ff schrikken omdat tuthola blauw aanliep..en vervolgens in slaap kinkelde omdat ze al 5 uur wakker was ging dat nogal abrupt..dus ik schreeuwde al dat vriendlief 112 moest bellen toen maar de verloskundige en die zei dat Elin waarschijnlijk iets teveel gegeten had (ze had een regeldag op dag 7 ) en t wat moeilijk kon verwerken. Gelukkig was er niets aan de hand dus..nouja ik moest 3 minuten later de vk weer bellen..had de hele week niet gebloed..sta ik gisteren op..stort het met bakken uit me, geen maandverbanden, kraamverbanden en handdoeken aan te slepen dat trok gelukkig ook net op tijd bij want t was bijna ziekenhuis..nu viel ik gewoon 3 uur lang in slaap

Vandaag krijg ik een extra druk dagje..zie er een beetje tegenop maar komt vast goed (visiteee)
wanna rub mah puppeh?!
pi_64907548
jeejtje Dakota dan schrik je wel even zeg als je dat met je kindje gebeurt. jij veel succes vandaag, je overleeft het wel.

Freecell wow dat gaat snel hij lijkt wel heel groot zo.

Troel wat voor schoentjes heb je gekocht?

hier zal het de eerste tijd nog wel slofjes zijn. mevrouw heeft geen haast. ze is liever lui dan moe.
mama van 3 kids!
pi_64907662
dubbel!
Sara
Merel
Ukje
pi_64907663
Dakota, dat is schrikken dan he! Gelukkig dat ht gewoon moeheid was!

Merel heeft ook weer van half 12 tot 5 geslapen
Sara
Merel
Ukje
pi_64907681
jen loopt aan de hand en staat los. Dat duurt niet lang meer. Schoenen gaan alleen aan buiten. Binnen heeft ze nooit schoenen of sloffen aan.

Zijn jullie kindjes ook zo driftig als het niet gaat zoals ze willen?
pi_64907797
quote:
Op zondag 11 januari 2009 08:56 schreef Ticootje het volgende:

en dat is niet leuk dan kan ze echt flink rood aanlopen.
mama van 3 kids!
pi_64907919
Wat een leuke lieve foto's zag ik voorbij komen
quote:
Op zondag 11 januari 2009 08:56 schreef Ticootje het volgende:
  zondag 11 januari 2009 @ 10:17:50 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64908064
Ja Troel, laat die schoentjes eens zien dan? Zonder foto kan natuurlijk niet he.
pi_64908936
Hier ook een klein gifkikkertje als het niet gaat zoals madam blieft.
Koot wat een schrik! Wij hadden ook eens zoiets met middelste, die trok eens helemaal blauw weg toen ik hem ging verschonen. Die had het gewoon koud en reageerde daar zo op.
Bepski wordt ook helemaal grauw en blauw als ze het koud heeft..rotgezicht vind ik.
Saartje
pi_64911365
Dat is schrikken blauwe kindertjes!
pi_64911773
hier een boze selene, like *nu*

die draaide net helemaal zelf op de buikje
pi_64911804
hoe lang duurt het voordat ze ook zelf weer terug kunnen draaien?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 11 januari 2009 @ 13:26:12 #182
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64911854
grr hele reply zitten tikken, valt FF uit korte versie dan maar:

dat is wel even schrikken dan idd dakota!!

ik vroeg me nog af; JJ heeft allemaal kleine vetpukkeltjes in zijn gezichtje, kan ik daar wat tegen doen?? olie oid?? en vanaf wanneer mogen ze (even) op de buik liggen in de box bijv??

morgen wegen op het cb, ben benieuwd wat hij is aangekomen in een week tijd

pi_64912191
Djmo je kunt het beste eraf blijven maar als hij een droog huidje heeft gewone vaseline.
wij moesten meteen op de buik leggen en elke week 1 min. langer. ik moest bij 2 weken 2 min. op de buik en dat 3 keer pedag. ja doei het kind is nog zo klein dus ik ben wat minder lang gaan doen en die 2 van mij spuugden veel dus heb het zowiezo nooit graag gedaan.

simmu het terug rollen was bij de oudste 1,5 maand later en bij de jongste 1maand later. maar het is bij ieder kind verschillend.
mama van 3 kids!
pi_64912375
quote:
Op zaterdag 10 januari 2009 15:59 schreef mrien het volgende:
Lief DJMO

En ik zag een mooie foto van Seb langs komen

Lotte begint praatjes te krijgen! Gisteravond/nacht werd ze opeens wakker om 12 uur, was ontzettend vrolijk en de hele tijd babababababadadadadapapada te brabbelen. Ze leek zelfs papa te zeggen maar dat was natuurlijk puur toeval
Enige nadeel is dat ze nu, als je haar in bed legt, alleen maar gaat brabbelen en niet gaat slapen
Gelukkig is ze daarnet toch wel in slaap gevallen, moest ook wel want ze was volgens mij echt moe
Wel heeeel lief dat brabbelen

Edit: en ik hoor alweer dadadadadadadada uit d'r kamertje komen, alweer wakker dus
Amber doet dit ook volop; brabbelen dan; en toch valt het op dat het lijkt alsof ze al aanduidingen gebruikt; het is al een paar keer gebeurd dat als ze mij ziet wawa brabbelt; of bij vriendlief dada, bij oma brabbelt ze ook weer wat anders (mond dicht en hmmmhmmm). Maargoed; het zal toeval wezen (eigenlijk zie ik het niet als toeval maar als voorloper; brabbelen doet ze; nu nog finetunen ).

Vanochtend mocht ik uitslapen; en zo gezellig dan als ik d'r van beneden af druk hoor brabbelen!

Dakota; jeetje wat schrikken zeg!!!

En Leander wordt ook steeds leuker zeg; wat lijkt ie al groot in de buggy!

Ohw, en Amber is een papa's kindje; ze heeft haar eerste fruitpotje gehad; en ze vond het lekker!! Vriendlief is er op groot gebracht (lustte geen groente bijna; nog steeds niet ). En dat ze het lust heeft ze dus van papa; want ik gruwel ervan; als baby moest ik het al niet; en dat ik het voor Amber in een bakje deed stond ik weer te gruwelen.
(Vriendlief probeerde een harde peer te prakken; dus toen heb ik maar een proefpakket-potje aangeboden )
Peer vind ze trouwens om van te rillen; maar ze eet het wel

En over dat driftig zijn; Amber is echt een schatje; maar kan ook heel driftig worden
Amber Mae
pi_64912516
Update-je!
Thomas doet het heel erg goed en groeit echt heel hard! Morgen naar het cb, wordt hij eindelijk weer gewogen (laatste keer was toen hij 6 dagen oud was). Ik ben heel benieuwd!
pi_64915419
Jen gooit zich met volle kracht achteruit en ligt dan op haar rug te krijsen. Ik laat haar mooi in haar sop gaarkoken, dramaqueen.

Nu heeft ze weer een paar dagen dat ze niet wilt drinken. Niet uit de beker, niet uit een tuit, niet uit de fles. Gewoon niet. Zodra ze een beker of de fles ziet slaat ze m gewoon uit je handen. En dan gooi je jezelf achteruit om wat kracht achter je daad te zetten.
pi_64915829
quote:
Op zondag 11 januari 2009 15:22 schreef Ticootje het volgende:
Jen gooit zich met volle kracht achteruit en ligt dan op haar rug te krijsen. Ik laat haar mooi in haar sop gaarkoken, dramaqueen.
Oh herkenbaar, hier gooit Yara zich ook achteruit dan. Hup, hoofd en nek achterover en de rest volgt wel.
Ze probeert wel eerst te krijgen wat ze wil door haar oogjes nat te laten worden en een pruillipje op te zetten maar als dat niet lukt dan is het drama
It's all up to you
pi_64917722
dat slaan doet selene ook al ja

en slecht drinken als ze met iets nieuws leren bezig is dus. ik laat haar maar. als ze niet wil drinken dan wil ze niet. ze weet zelf het beste hoeveel honger/dorst ze heeft hoor. dan doen we het volgende flesje wel wat eerder. meestal drinkt ze prima, dus boeiuh als ze ffies wat slecht drinkt. ik zie de spekkies op haar billen en alles, dus dat zit wel goed
pi_64918102
Merel ligt graag op haar buik DJMO, maar ik doe het nog weinig omdat ze veel spuugt. Ze kan haar hoofd al goed ophouden, dus dat scheelt gelukkig.

Reinhilde, ik ben ook benieuwd naar hoeveel Thomas weegt! Merel mag woensdag weer naar het CB voor de keuring bij de arts, ben benieuwd hoeveel ze weegt, ik denk zelf zo'n 4700 gram.

Merel heeft eergisteren, gisteren en vannacht heel veel dunne luiers gehad. Echt heel erg, zo'n 5 op een dag. Moesten haar dan ook helemaal verschonen omdat alles telkens onderzat. Toch leek ze er zelf geen last van te hebben en ze plastte ook goed tussendoor. Het wordt nu wat minder, maar anders wou ik morgen toch de huisarts bellen, want het lijkt me niet goed voor een flesgevoed kindje. Ze heeft trouwens ook heel veel baby-acne. Weet iemand hoe lang zat blijft? Want het is het ene moment ook veel erger dan het andere.
Sara
Merel
Ukje
pi_64921681
Bij de "keuring"

Hier mocht ik haar heel eventjes vasthouden...

Dit is Mila
Geboren op 11-01-09
Om 6.04
Geboortegewicht: 1880 gram
Lengte: +/- 42 cm
pi_64921745
hai raissa welkom

gefeliciteerd! en dat Mila maar snel met jullie mee naar huis mag *knufs*
pi_64922832
Aaahw wat een schattig poppetje
Ik hoop dat ze snel naar huis mag
pi_64922899
Raissa gefeliciteerd en welkom. Ik hoop dat Mila snel naar huis mag. En dan vind ik Tyler al klein, Mila is nog kleiner.
pi_64923112
Ik hoop ook dat ze snel naar huis mag

Hoe klein is/was Tyler?
pi_64923160
Hopelijk mag ze snel naar huis, wat een plaatje! Ook hier nog gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
pi_64924431
Raissa wat een poppetje zeg. hopelijk mag ze idd snel naar huis.

ticootje zo een drift kikkertje hebben wij ook. wat de oudste niet deed, doet de jongste.
mijn dames zijn even bij mijn ouders. even heerlijk hun kamer uitgepluisd. wat een zooi kan je hebben zeg.
mama van 3 kids!
pi_64924554
Ik zie nog een kleine baby. Raissa gefeliciteerd met mila.
pi_64927175
wat denken jullie, moet je kunnen lopen om te skieen? Of is goed staan ook goed? Ik heb nog maar 6 weken met Jen, dus we moeten nog even goed oefenen.
pi_64927245
lijkt me dat je wel moet kunnen lopen he
maarja weet t niet zeker, kan wel lopen maar niet skieen
pi_64931751
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:04 schreef Raissa het volgende:
Ik hoop ook dat ze snel naar huis mag

Hoe klein is/was Tyler?
Tyler was 2520 en 47 lang.
Nu ongeveer nog steeds gok ik. Morgen wordt hij als het goed is gewogen.
Nu spoelen en dan straks flesje en naar bed.
  zondag 11 januari 2009 @ 22:40:50 #201
35189 Troel
scherp en bot
pi_64931936
Wonderbaarlijk hoe snel de tijd gaat.

Vorig jaar rond deze tijd was mijn laatste dag thuis als niet-mama. De afgelopen dagen heb ik meerdere malen nog terug moeten denken aan de meiden van de thuismonitoring die elke langs kwamen om te kijken of Ruben het nog goed deed. Ook de echo's van de laatste weken staan me nog heel helder voor de geest en dan met name degene met het slechte nieuws. Morgen een jaar geleden werd ik opgenomen in het ziekenhuis met weeen en ontsluiting, na een voortijdig afgebroken etentje bij de Wok. Helaas is de Wok morgen dicht, anders was ik er dolgraag gaan eten

De komende dagen zullen wel behoorlijk heftig zijn qua emoties, net zoals de laatste dagen van mijn zwangerschap van Ruben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64931940
Ticootje, ik denk dat het wel handig is als ze kan lopen.
Ik woonde vroeger in Duitsland, en wij gingen minstens 1x per maand skien in de winter. Ik kon iig al heel jong skien! Maar toen liep ik al wel. Ik zal morgen mijn moeder eens bellen en het vragen!
  zondag 11 januari 2009 @ 22:56:48 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64932636
Dakota, hoe is het nu met je meisje? Vandaag geen enge dingen meer geweest?
pi_64933126
Raissa van harte! wat een poppie!

Hier is de dag goed verlopen, visite was gezellig, mijn zusjes, stiefvader, oma en moeder hebben haar vandaag voor het eerst gezien
Elin heeft de hele dag geslapen ..en komt elke 3 uur netjes even smekken om de tiet en valt dan weer in slaap
vanmorgen weer gewogen door de vk en ze weegt nu 3640 nog maar ietsiepietsie onder haar gebootegewicht..ze komt sinds de stuwing per dag 100 gram aan

anyway, ik ben gelukkig
wanna rub mah puppeh?!
pi_64939187
quote:
Op zondag 11 januari 2009 22:40 schreef Reinhilde het volgende:
Ticootje, ik denk dat het wel handig is als ze kan lopen.
Ik woonde vroeger in Duitsland, en wij gingen minstens 1x per maand skien in de winter. Ik kon iig al heel jong skien! Maar toen liep ik al wel. Ik zal morgen mijn moeder eens bellen en het vragen!
Ik was ook net 1, maar ik kon wel loslopen. Ik kijk wel even of het lukt, anders gaat het dit jaar over.
  maandag 12 januari 2009 @ 10:45:19 #206
3011 E.T.
pi_64941463

Nienke heeft sinds vorige week besloten dat er tussen 19.00 en 7.00 ook periodes van 3 uur wakker om te spelen moeten zijn
En overdag is ze ook steeds na 3 kwartier wakker..

Sprongetje? Tandjes? Krampjes? Gewoon geen slaap? (al kan ik me dat laatste niet voorstellen, ze staat overdag te wiebelen op die beentjes en alles is goed voor een huilbui).

Geen idee wat er is, maar aangezien overdag er nog twee kinderen rondlopen die aandacht willen en ook recht op een gezellige moeder hebben kan ik alleen maar hopen dat dit snel over is
pi_64941520
Oh wat een drama E.T.!
Ik voel met je mee maar daar heb je ook niks aan
Hier vannacht tussen 1 en 2 een concert waar alleen maar ja!jaaaa!ja!ja!jaa! werd geroepen
Saartje
pi_64941569
zo, hier is de fysio langsgeweest ivm selene's voorkeurshouding. die lijkt helemaal te verdwijnen de afplatting wordt ook vanzelf minder. ik had het zelf al gezien, en nu bevestigde de fysio het ook. eind februari moeten we nog terugkomen naar de praktijk, dan maken ze weer een meting van haar hoofdje. maar waarschijnlijk is dat dan het laatste, ze doet het gewoon prima zelf. ze doet het exact gemiddeld volgens de fysio
pi_64941737
Raissa wat een hummeltje nog!

Troel: en in gedachten vandaag de hele dag weer bij langs hè?
GEFELICITEERD RUBEN!
pi_64941787
Ook hier van die lieve felicitaties! Straks gaan we naar het ziekenhuis, naar onze kleine meid
pi_64941965
ET wat vervelend trouwens
Hier ook een spookje. Gisternacht de hele nacht, ik viel om 7:00 in slaap en werd om 8:30 wakker van de wekker. Die heb ik toen genegeerd, maar om 9:00 was Leander ook wakker

Afgelopen nacht sliep hij om 23:30, was om 24:0 weer héél wakker en begon weer opnieuw. Ik had géén zin in nog zo'n nacht en langer dan 10 minuten laten huilen is geen optie, want dan hebben we de onderbuurman op de stoep
Dus toen maar bij ons in bed genomen.

Overdag werkt het nu heel goed dat ik Leander op vaste tijden in bed gooi speen er in, na een tijdje is het dan huilen, 5 minuten laten huilen en dan de speen er weer in en hem een halve minuut over zijn wangetje aaien.
Daarna is het bijna altijd diepe slaap.
Soms moet de speen er dan nog wel even 1 of 2x weer in, maar dat is dan in de 5 minuten na de eerste keer, daarna slaapt hij absoluut

Alleen 's nachts werkt dit dus niet
  maandag 12 januari 2009 @ 11:32:35 #212
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_64942765
Hier ook weer even een update-je van Maarten...
We hebben een aardig vol weekend gehad, maar Maarten heeft zich er goed doorheen geslagen. We zijn nu dus echt aan het regelmaat aanbrengen in zijn dagen, voorheen wilde het nog wel eens zo zijn dat nadat hij gedronken had hij even bij mamma lag en dan bij visite en dan naar bed en als hij veel huilde, we hem er dan uithaalden en dan maar weer op schoot.
Nu met het ritme "voeden, op schoot, box, bed/wagen" begint hij er al aan te wennen en gaat hij leren wat er komen gaat.
Nu begint hij net weer te huilen, hij heeft denk ik zo'n drie kwartier geslapen. Ik heb nu precies alleen het babietjes topic door kunnen lezen, volgende keer maar weer wat andere topics en een uitgebreidere reactie. Nu naar Maarten...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_64942842
ET, wat een drama lijkt me dat

Simmu, wat fijn dat het zo goed gaat!

Freecell, wat vervelend van die nachten! Weet zo ook geen oplossing, zeker vanwege je onderbuurman (anders zou je de 5 minutenmethode kunnen proberen)..

Marie, fijn dat het zo goed gaat! Dat ritme proberen wij hier ook te krijgen. De ene keer gaat het beter dan de andere keer
Sara
Merel
Ukje
pi_64944110
ET

Simmu fijn dat het goed gaat met Selene!

Freecell lastig zeg! Sterkte ermee!

Hier een zwaar gebroken nacht gehad. Hij begon al steeds meer te hoesten 's avonds. En daardoor soms ook spugen. Fles na het spoelen wilde hij niet. Om 00.30 uiteindelijk gehad. 1.00 klaar. Toen naar bed. Veel mopperen en wat hoesten en spugen. Toch in slaap gevallen. Rond 5.00 weer een fles. Duurde ca half uur. Na de fles goed geboerd, klein mondje terug. Maar slapen ging niet. Hij moest ook steeds meer hoesten en daardoor spugen.
Werd erg onrustig. Kim werd er wakker van, is sinds hij thuis is nog niet eerder gebeurd. Kim overstuur, niet te kalmeren. Djeez met Tyler naar beneden, Tyler in de kinderwagenbak. Kim bij mij in bed. Ik hoorde Tyler nog regelmatig rochelen, hoesten en proesten en huilen. En Kim wilde bij mij op het kussen, duwde me half het bed uit. Dus nu best brakjes.

Djeez is nu Tyler wegen. Ben heel benieuwd wat hij nu weegt. Laat het aub meer zijn dan 2490 gr! En dan straks om 13.00 naar de huisarts. Moesten we terugkomen, was vrijdag afgesproken. Nu opperde een kennis misschien is het wel rs virus. Vanwege het vele hoesten ineens en spugen daardoor.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:28:23 #215
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64944595
Vreselijk he Freecell en Ingrid, die gebroken nachten.
Wij hebben sinds de geboorte van Thijmen eigenlijk nooit langer dan 5 a 6 uur geslapen per nacht (en die worden nog onderbroken ook voor de voedingen) Met uitzondering van de nachten in het r mc donald huis dan

Thijmen komt nog om de 3 uur elke nacht voor een voeding. Hij drinkt ook overdag en 's nachts niet meer als 100 cc, dus hij heeft het ook echt nodig. Eigenlijk zou een baby van zijn leeftijd wat meer moeten drinken, maar het zal wel aan zijn slechte start liggen. Dat zijn maagje niet meer kan verdragen? Toch hoop ik dat er snel verandering in komt, want die nachten beginnen me echt op te breken. En daarbij heb ik ook een griepje, en dan zorgen voor twee kinderen...... pffff ... ze zuigen echt al het leven uit me (Ja.... wat dramatisch he, maar zo voelt het wel af en toe )

Aankomende vrijdag gaan beide kinderen naar een oppas en gaan en ik heerlijk uit eten in amsterdam en daarna slapen in een mooi hotel midden in het centrum. Oh.. wat kun je ergens zin in hebben.

Ingrid, ik hoop dat Tyler snel weer beter is. Even in de gaten houden. En tsja RS virus.... (het kan natuurlijk altijd) maar misschien is het wel gewoon een 'simpel' verkoudheidje. Hier is ook iedereen snotterig en verkouden. Ook Thijmen. En dan drinken ze wat minder.
Ik hoop dat hij is aangekomen!
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
pi_64944612
Ah, er zit iets in de lucht zie ik. Jen was vannacht ook meer aanwezig dan normaal. Elke 2 uur willen drinken, keihard huilen als ik niet opschoot...

Mag van mij snel weer overwaaien.
pi_64944641
Ingrid, dat hoesten klinkt inderdaad niet fijn. Goed dat jullie naar de huisarts gaan, dan kan die er meteen naar kijken!
Sara
Merel
Ukje
pi_64944852
Hij is aangekomen! Hij weegt nu 2650gr, vorige week dus 2490 gr.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:38:18 #219
197301 Miffy1984
Mama van Jesper en Thijmen
pi_64944940
Gelukkig, hopelijk blijft er nu een duidelijke stijgende lijn in.
Als een mens in voorspoed leeft heeft het wel 1000 wensen.
Als je kind ziek is heb je er maar 1.
  maandag 12 januari 2009 @ 12:41:12 #220
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64945035
Even voor Tyler!
Dat is best veel toch? (voor zo'n klein frumpie) En nu zit hij boven zijn geboorte gewicht!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64947122
Hee Tyler, goed zo jochie!

Thomas weegt nu 5010 gr!!! De laatste keer dat hij gewogen was, was hij 6 dagen oud, en woog hij 3660 gr.
Hij groeit lekker dus! Hij zit boven het gemiddelde lijntje, maar de arts was erg tevreden. Hij is nu 55,5 cm, wat echt precies op het lijntje is. Helemaal goed dus!

Fijn gevoel geeft dat, .
pi_64947251
Thomas lekker bulletje
Fijn dat Tyler nu boven z`n geboortegewicht zit!
Saartje
pi_64947320
Reinhilde, wat is Thomas goed gegroeid zeg! Gewoon bijna anderhalve kilo zwaarder dan bij z;n geboorte alweer!

En Tyler ook zo goed gegroeid, wauw!
Sara
Merel
Ukje
pi_64947454
En toch ziet 'ie er echt niet uit als een bulletje. Hij is geen mager scharminkeltje meer (zo zag 'ie er wel uit) maar echte vetjes heeft hij nog niet.

Toen de cb arts hem op zn buik legde, begon hij zowat te kruipen .
Hij zette zich af met zn voeten en kwam echt vooruit, maar zn armen nam hij niet mee dus het zag er nogal komisch uit. Raar kind. Hij is pas 5 weken!
pi_64947721
Ah wat leuk he
Ik denk dat Merel dat gewicht niet haalt woensdag, ik schat haar zo rond de 4700/4800 gram, en ze was bij haar geboorte 4370!
Sara
Merel
Ukje
pi_64947843
Ja was wel leuk! Vooral omdat hij naar mij toe kwam .
Hmm. Ik geef geloof ik slagroom dan denk ik Fuente!

(Oh, en ze gingen mij ook meten, en ik ben kleiner dan ik dacht maar ik steek mn kop in het zand en negeer dat gewoon en dus ben ik nog steeds 1.60.)
pi_64947916
Ben jij korter dan ik? Cool, dat maak ik niet vaak mee
Saartje
pi_64948326
Wow THomas Dat gaat hard!
En Tyler ook al lekker gegroeid.
pi_64950524
Maneek, je leest niet goed, ik ben nog steeds 1.60.

Of ben je groter dan 1.60?
pi_64950727
Seb is gisteren weer gewogen voor de tweede keer. Bij zijn geboorte was hij 3260, daarna 3050 en nu 3020 gram. De verloskundige wilde toch graag daar meteen actie op ondernemen ondanks dat hij nog netjes onder de 10% zit. Nu dus na de voeding de rest afkolven en dan nog bijvoeden. Ik heb wel genoeg voeding dus dat is het niet echt maar goed, niks om ons druk over te maken. Morgen komen ze weer wegen dus ben benieuwd of hij nu is aangekomen.
pi_64950853
Estrys, je zou ook even met een vrijwilliger van LLL of de VBN kunnen bellen, die hebben wellicht goede tips hoe je hem zo optimaal mogelijk aan de borst zou kunnen laten drinken.
pi_64951804
quote:
Op maandag 12 januari 2009 15:03 schreef Reinhilde het volgende:
Maneek, je leest niet goed, ik ben nog steeds 1.60.

Of ben je groter dan 1.60?
Een whopping 1 meter 61 en-een-half

Wat p_iglet zegt is een hele goede Estrys, een vrijwilliger zou precies een tip kunnen geven waar je wat aan hebt
Saartje
pi_64952077
Oei, vooral die half doet t m Maneek..
pi_64953748
Elin is de afgelopen dagen elke dag 100 gram aangekomen.. ik geef milkshake
wanna rub mah puppeh?!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2009 @ 16:33:10 #235
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64954331
allemaal goede berichten lees ik vooral tyler, kleine vechter

hier was meneertje 3005 gram, dus 225 gram aangekomen sinds de laatste weging.. ik ben benieuwd wat hij volgende week weegt ... heb ook gelijk boodschappen gedaan, ben langs de bank en de huisarts geweest, ook nog even bij primera geweest voor postzegels .. meneer sliep overal doorheen, ook op het cb gaf hij geen kik, en alsof hij wilde laten zien hoe netjes hij was, piste hij een keer niet toen hij geen luier omhad.. thuis is het standaard piesen als je de luier wil verschonen namelijk

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 12 januari 2009 @ 16:34:11 #236
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64954372
oh en de kinderwagen heeft een lekke band

pi_64954476
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:34 schreef DJMO het volgende:
oh en de kinderwagen heeft een lekke band
Even laten repareren bij de fietsenmaker....
pi_64954792
quote:
Op maandag 12 januari 2009 16:36 schreef Ticootje het volgende:
Even laten repareren bij de fietsenmaker....
Of laten maken door je vriend/man
pi_64954836
selene wil haar flesjes niet meer leeg drinken. 's ochtends de papfles wel, maar overdag maar de helft en dan wil ze niet meer. ff aankijken maar. ze is vrolijk genoeg, beetje erg wakker en bewerkelijk. en weer 1 vuurrode wang (de andere deze keer). en ze lijkt op een draaitol. elke 5 minuten als ze wakker is ligt ze op der buikje om na 5 minuten te gaan gillen dat ze niet meer wil

lekker hoe alle kindjes het goed doen
pi_64956520
hmmm. terugdraaien van buik naar rug lukt ook al. hier had ik even een *halleluja* moment, angezien ik haar vandaag al 27 keer terug heb gedraaid
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:48:46 #241
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64979107
ja, hij doet het sinds eergisteren doet hij alles lopen!! ben zo trots op mijn manneke, heb nu ook eindelijk een filmpje kunnen maken. is een beetje donker heb hem gisteravond gemaakt.

filmpje
  dinsdag 13 januari 2009 @ 08:50:14 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64979133
Troel!
Ik ging vanmorgen even Sasha's kaplaarsjes proberen, die zijn maatje 20 en met de 21 van Ruben in gedachten kreeg ik het ineens benauwd dat ze niet meer zouden passen.
Maar ze passen prima en zijn volgens mij zelfs nog gewoon te groot.
Leeft jouw ventje dan zo erg op grote voet?
pi_64979299
Maat 21? Jen zit nog op maat 18/19. Ik heb schoentjes van elephanten, die hebben echt een zooltje zodat ze buiten ook kan stappen. Ik heb ook adidasschoentjes, maar dat is meer voor de sier/warm.

Ik ga op de wintersport even pantoffels voor haar kopen. Ik heb al pantoffels voor haar, maar die zijn maat 23 en die past ze nog lang niet.
  dinsdag 13 januari 2009 @ 09:05:04 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64979353
Wat goed dat Dennis loopt Hestria!
pi_64979482
Elin heeft voor het eerst een jurkje aan en nu durf ik niet meer langs de box te lopen omdat ik spontaan spuituiers krijg als ik naar haar kijk
wanna rub mah puppeh?!
pi_64979555
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:12 schreef Dakota het volgende:
Elin heeft voor het eerst een jurkje aan en nu durf ik niet meer langs de box te lopen omdat ik spontaan spuituiers krijg als ik naar haar kijk

Geniale uitspraak
pi_64979564
En dat zijn dan van die luiers dat je na 3 doekjes besluit je kind toch maar in bad te doen?
pi_64979583
Dakota

Wat goed van Dennis

Na een aantal voor ons onrustige nachten heeft Lotte vannacht weer lekker geslapen van 9:45 tot 8 uur vanmorgen Gisteren was kdv dag en blijkbaar was ze echt helemaal kapot!
Gisteravond werd ze rond half 10 "wakker", toen ik d'r uit bed haalde was het echter alleen maar brullen en oogjes wrijven. Toch beetje drinken, toen viel ze aan de borst in slaap (langgeleden!), weer beetje wakker, schone luier, beetje drinken, weer in slaap vallen en toen mooi naar bed. Toen ik de deur dicht deed was ze volgens mij al diep in slaap
pi_64979647
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:15 schreef Ticootje het volgende:
En dat zijn dan van die luiers dat je na 3 doekjes besluit je kind toch maar in bad te doen?
pssst spuitUiers
wanna rub mah puppeh?!
pi_64979700
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 09:12 schreef Dakota het volgende:
Doe`s een fotootje?
Van Elin he, niet van je spuituiters
Saartje
pi_64979769
batt leeg verdorie
en dan ga ik straks steeds naar die foto kijken en dan heb ik een plasje melk op schoot Evil You
wanna rub mah puppeh?!
pi_64979830
weet je toch
Saartje
pi_64979930
Hydrofieldoeken in je bh proppen..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 09:52:31 #254
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980287
fijn dat dennis loopt hestria!
lekker dat lotte zo goed geslapen heeft mrien!!

schoenen hoef ik voorlopig niet aan te denken hier

wat betreft de kinderwagen: de eigenaar hiervoor waarschuwde al dat één van de banden slecht was, die had hij al eens laten repareren bij de fietsenwinkel, en ik heb dus net de importeur aan de telefoon gehad, en ik kan zonder problemen een nieuwe binnen en buiten band bestellen bij een babyspeciaalzaak, kosten circa 10 tot 15 euro per onderdeel. valt me op zich nog heel erg mee. zometeen even de band eraf halen, en bij schoonpapa neerleggen, hij moet te plakken zijn net als een fietsband, maar geloof me als ik zeg dat johan dat absoluut niet kan als dat niet werkt, dan bestel ik wel een nieuwe via de prenatal. wat betreft de boodschappen, die moet johan maar doen als hij thuiskomt, ik ga geen zware dingen halen zonder kinderwagen

Verder komt JJ nu om de vier uur voor een voeding, gisteren moest ik hem zelfs wakker maken, meneer sliep ontzettend vast.. en wanneer kan je spreken van een voorkeurshouding?? ik merk dat hij momenteel veel op zijn linkerkant wil liggen, ben een beetje huiverig ..

dinsdag 13 januari 2009 @ 09:56:13 #255
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_64980378
Dakota!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_64980397
Probeer wat leuks aan zijn niet voorkeurskant te leggen... Draai het wiegje, of leg hem zo neer dat het licht komt vanaf de kant dat niet zijn voorkeur is. En maak de voorkeurskant saai.
pi_64980417
Voorkeurskant lijkt hier ook een beetje te zijn. Flesje is meestal op mijn linkerarm, dan draait hij ook helemaal richting borst. Anders wil hij niet drinken. Op de rechterarm gaat het moeizamer.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 10:03:53 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64980573
dat lijkt niets uit te halen ticootje , ik kan hem leggen hoe ik wil hij blijft zijn koppie naar links draaien..
oh en er schiet me net te binnen dat ik gisteren zijn vitamines ben vergeten te geven is dat heel erg ??

pi_64981187
Dakota

Een dagje geen vitamine is geen drama hoor Er zijn ook zat kinderen die het helemáál zonder doen en die doen het ook nog steeds

Leander was vannacht weer aan het spoken. Nu dacht ik: sinds kort slaapt hij 's avonds van 20:00-23:00. Zou het helpen als ik hem om 22:00 uit bed vis en met hem ga spelen?
Dan is hij misschien wat meer moe
pi_64981277
Inderdaad Freecell, ik geef Jen geen extra vitamines. Vitamine K heb ik wel netjes gegeven tot 3 maanden, maar daar zaten ook wel dagen tussen dat ik het vergat.
pi_64982254
Nou geen spuituiers want ze heeft r jurkje volgeplast

Nu is de bovenbuurman aan het boren en het is zo schattig om te zien dat papa steeds zijn handen voor haar oren houdt als hij weer begint
wanna rub mah puppeh?!
pi_64983847
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 10:27 schreef freecell het volgende:
Dakota

Een dagje geen vitamine is geen drama hoor Er zijn ook zat kinderen die het helemáál zonder doen en die doen het ook nog steeds

Leander was vannacht weer aan het spoken. Nu dacht ik: sinds kort slaapt hij 's avonds van 20:00-23:00. Zou het helpen als ik hem om 22:00 uit bed vis en met hem ga spelen?
Dan is hij misschien wat meer moe
Hier gaat Jen zo rond 8en naar bed, dan is ze inderdaad wel een paar keer wakker, maar ik haal haar toch nooit uit bed. En zeker niet uit de slaapkamer. Ik wil daar heel duidelijk in zijn dat als je eenmaal in bed ligt dat het dan ook slaaptijd is.

Vanmorgen was mevrouw wel om 6 uur present. Gelukkig gaat ze dan altijd papa wakker maken, en laat ze mama liggen. Maar 6 uur, dan heb je wel wat aan je dag. Ik was ook lekker vroeg op mn werk.
pi_64984052
We willen met Thomas gaan zwemmen, voor het eerst.
Maar wat moet een baby dan aan? Zo'n zwemluier? En moet daar dan weer een zwembroekje overheen?
Hardloper.
IG @webkim
pi_64984096
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:46 schreef Webkim het volgende:
We willen met Thomas gaan zwemmen, voor het eerst.
Maar wat moet een baby dan aan? Zo'n zwemluier? En moet daar dan weer een zwembroekje overheen?
Gewoon een zwembroek.

babyzwemmen
  dinsdag 13 januari 2009 @ 11:50:26 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_64984203
Daar is net een heel topic over geweest Webkim. babyzwemmen

Mss moet je even naar het zwembad bellen wat zij willen. Heb ik ook gedaan en bij ons juist liever geen zwemluiers, maar sommige zwembaden verplichten het juist weer.
En dan zou ik alleen een zwemluier doen en ook neit nog eens een zwembroekje eroverheen proberen te frunniken. Anders gewoon alleen een zwembroekje.
pi_64985026
Wist ik, maar ff geen tijd om te zoeken; ik ben blij dat mijn hoofd nog vastzit. Vanmiddag dus heel even een uurtje iets voor onszelf doen, tussen de bedrijven door. Met mijn lieve vent, die volgende maand al 1 wordt! En mama zegt! En gek is op pindakaas.
* rent weer verder * Thanks ladies!
Hardloper.
IG @webkim
pi_64985104
pindakaas! Vind hij dat niet vies plakken? Of doe je er iets van suiker op. Pindakaas zo vind ik echt niet lekker. Jennifer heeft het ook nog niet gehad, die pikt wel eens een hapje van papa met chocopasta (maar ze krijgt er geen eigen boterham mee).
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:19:26 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_64985229
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 08:50 schreef Brighteyes het volgende:
Troel!
Ik ging vanmorgen even Sasha's kaplaarsjes proberen, die zijn maatje 20 en met de 21 van Ruben in gedachten kreeg ik het ineens benauwd dat ze niet meer zouden passen.
Maar ze passen prima en zijn volgens mij zelfs nog gewoon te groot.
Leeft jouw ventje dan zo erg op grote voet?
Hij heeft geen kleine voeten nee
En ook geen kleine handen

En van de rest kan ik me niet echt een vergelijking maken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 13 januari 2009 @ 12:21:42 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_64985321
Ruben zei vanochtend banaan

Ik vond het al erg zat dat wij het woord niet uit konden spreken zonder dat hij vervolgens om zo'n ding ging bedelen (of hier thuis gewoon naar de keuken gaat en bij de fruitschaal gaat zitten wachten ), maar nu kan hij het zeggen ook
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64994150
*zwaait naar vamperotica*

Ayden morgen alweer 1 ! Doe eens even vertellen hoe het gaat met jouw mannetje
It's all up to you
pi_64994414
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 16:13 schreef TearSong het volgende:
*zwaait naar vamperotica*

Ayden morgen alweer 1 ! Doe eens even vertellen hoe het gaat met jouw mannetje
Met foto uiteraard!
pi_64996225
Wanneer begin je eigenlijk met tanden poetsen? Of doe je dat met de hele kleine baby's niet zo snel?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 17:24:41 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64997248
met het eerste tandje is mij altijd verteld mrien .. een keer per dag en vanaf een bepaalde leeftijd twee keer per dag

pi_64997980
Dan ga ik maar eens op zoek naar een tandenborstel voor d'r
Poets je dan met tandpasta?
pi_64998756
Ik poets amber d'r 2 tandjes met tandpasta; heel klein beetje maar en naborstelen met water. Ze vibd het wel leuk Tandenborstel hebben we bij de hielprik/gehoortest gehad (weet niet of dat standaard hier gedaan wordt; begreep van wel. schoonmoeder van m'n beste vriendin kwam dat toevallig doen).
En kindertandpasta uit 1 van de babydozen.

Amber heeft weer wat nieuws geleerd
Als ze iets leuk vind gaat haar mond wagenwijd open met een lach; of zonder lach. Heeft papa d'r geleerd in zeer korte tijd. Het is dan net een aapje
Nu dus maar weer afleren in zoverre als dat lukt. Oma stond vandaag er ook vreemd van op te kijken
Amber Mae
pi_64998827
Amber
Hier geen tandenborstel bij de hielprik. Ook geen kindertandpasta overigens in de babydozen.

Lotte reageert ook vaak met d'r mond open of met een lach, vooral als ze een van de katten ziet
pi_64999460
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:11 schreef mrien het volgende:
Amber
Hier geen tandenborstel bij de hielprik. Ook geen kindertandpasta overigens in de babydozen.

Lotte reageert ook vaak met d'r mond open of met een lach, vooral als ze een van de katten ziet
Dat dus
Leander reageert ook vaak met zijn mond blij open, lijkt me dan vrij normaal dus
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 11:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier gaat Jen zo rond 8en naar bed, dan is ze inderdaad wel een paar keer wakker, maar ik haal haar toch nooit uit bed. En zeker niet uit de slaapkamer. Ik wil daar heel duidelijk in zijn dat als je eenmaal in bed ligt dat het dan ook slaaptijd is.
Leander wordt misschien 1 keer wakker tussen 20:00 en 23:00 maar hij slaapt 's nachts zo slecht

En katten? Leander vindt de kat héél tof en de kat vindt Leander heel oninteressant
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 13 januari 2009 @ 18:37:05 #278
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64999599
quote:
Op dinsdag 13 januari 2009 18:11 schreef mrien het volgende:
Amber

ik kreeg het mee uit het ziekenhuis (tandpasta dan)
linkje over tandenpoetsen vanaf 0 jaar

pi_65005357
Hier nog geen tandje of randje te zien hoor
Meneer besloot om vannacht toch even honger te krijgen Dus dat was 2 uur vannacht Het spook

Webkim, hoe is het zwemmen gegaan? Hoe vond Thomas het?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2009 21:00:38 ]
pi_65013806
Thomas had vandaag z'n dag niet geloof ik.. wel willen drinken, maar ergens om moeten huilen, dat gaat niet samen. Arm ventje. Ik hoop dat ie vannacht lekker slaapt zodat hij morgen weer zn zonnige zelf is!
pi_65016307
Jasja is uit logeren bij opa en oma . Ik heb een fikse griep te pakken (lag met 40 graden te ijlen in mijn bed) en mijn lief had een soort van darmafsluiting (terugkerend probleem), We konden amper voor onszelf zorgen, laat staan voor Jasja, en bovendien was ik bang dat ik haar zo aansteken. Ik was verdorie vroeger nooit ziek, en nu al 2x in korte tijd. Minder toch verminderde weerstand door de gebroken nachten...
Kan niet wachten om haar weer te zien maar moet eerst maar eens een beetje beter worden. Lief voelt zich wel weer wat beter dus die kan mooi een beetje voor mij zorgen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 06:44:27 #282
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65017458
beterschap madelieve!!! bah, dat je maar snel mag opknappen dit lijkt me niets

pi_65017855
Beterschap Madelieve!

Wij gaan zo naar de kinderarts. Avalon heeft een bultje achter haar oor. Niet zo'n gekke plek om een bultje te hebben maar deze groeit en dus moet er toch even naar gekeken worden.
Ik vind het wel een beetje spannend, ookal weet ik dat het hoogstwaarschijnlijk een kliertje o.i.d. is.
pi_65017974
Elin heeft vannacht voor het eerst in haar ledikant gelegen.. het lijkt dan net een doperwt in een voetbalveld ik denk dat ik haar nog maar een tijdje in de wandelwagenbak leg..
wanna rub mah puppeh?!
  woensdag 14 januari 2009 @ 08:19:44 #285
156412 hestria
erg gastvrij
pi_65017990
beterschap madelieve, wel fijn dat jasja even uit logeren kan, ondanks dat je haar enorm mist kun je zo wel even lekker uitzieken.

Owlet dat klinkt idd eng. zou het ook spannend vinden.

Hier gisteren tijdens het winkelen een waar drama, ik had meneer in de wandelwagen zitten, maar dat was na een half uur ofzo drama, want lopen is veel toffer. nou ja, dan ga je toch lopen, geef hem een hand en zo lopen we een aantal meter, maar daarna rukt meneer zich los en gaat zelf stappen, met als gevolg dat elk papiertje/blaadje/rotzooitje uitvoerig bekeken moest worden en ik dus constant kon zeggen nee niet oppakken. En toen ie moe van het stappen was ging ie maar over op kruipen, midden op straat, dus hup opgepakt en in de wandelwagen gezet, nou ja de rest van het winkelen maar snel gedaan met een huilend kind is dat ook niks.

En met het risico dat hij vannacht toch weer komt, meneer heeft al een aantal dagen uit zichzelf de fles van 2 uur achterwege gelaten nu dus alleen nog maar een fles om 23:00 en om 5:00. gaan denk ik eerst proberen of die fles van 5 kan komen te vervallen en dan laten we de fles van 23:00 nog even op het programma staan.
pi_65018192
Beterschap Madelieve!
pi_65018368
Ik poets Jen haar tanden vanf het eerste tandje. Jen heeft gister haar eerste stap los gezet. En vlak daarna greep ze net mis en knalde ze met dr koppie op tafel.
pi_65018678
Madelieve, beterschap, hopelijk knappen jullie snel op
Owlet, dat klinkt idd niet goed, hopelijk is het niets ernstigs.
Arme Jennifer dan laat je zien dat je het kunt en wordt je meteen gestraft.
pi_65018914
Beterschap Madelieve!

Lotte ging gisteravond om 19:10 naar bed en vanmorgen om 8 uur hebben we haar maar wakker gemaakt want ze lag nog diep te slapen
Slaapkop
Sowieso had ze gisteren een bijslaap dagje leek het wel. Ze heeft echt heel veel geslapen en was elke keer maar kort wakker
  woensdag 14 januari 2009 @ 09:20:59 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_65018997
Owlet, sterkte, kan me voorstellen dat je het spannend vindt.
pi_65019292
Vandaag ben ik voor het eerst alleen. Ik mis de kraamhulp verschrikkelijk en niet eens zozeer haar hulp maar meer de gezelligheid. Wat een ongelooflijk leuk mens was dat, het was een grote melige boel hier tijdens de kraamweek, wat hebben we gelachen.
Gisteren is de VK geweest om te wegen en Seb is nu 50 gram aangekomen in 2 dagen Ik vond het zelf niet om over naar huis te schrijven maar goed hij is in ieder geval niet nog meer afgevallen, begin wel een beetje gek te worden van die verloskundigen. Er zitten er 4 in de praktijk en er zijn er inmiddels 3 geweest en alle drie geven ze een ander advies. Wat heb ik nou aan 4 totaal verschillende adviezen? Morgen komt ook de wijkverpleegkundige dus dan komt advies nummer 5 Heb ik nog het geluk dat ik niet heel onzeker ben van aard maar anders kan ik me voorstellen dat mensen borstvoeding inruilen voor flesvoeding. Maar ik volg gewoon mijn intuïtie en zij kunnen mooi de boom in. Hij plast en poept goed, zijn temp is prima en hij is alert en tevreden (maar dat is wel met het bijvoeden van afgekolfde melk) , ik merk wel dat hij nu beter begint te drinken aan de borst. Hij lag de eerste week echt zo aan de borst van " komt het vandaag niet dan wel morgen."
Nou ik ga weer verder genieten van mijn schatje, kan er wel de hele dag naar kijken
pi_65019456
Estrys, wat vervelend dat ze allemaal verschillende adviezen geven. Gelukkig laat je je niet snel van de kaart brengen. Verder klink je heel erg

Ticootje, heeft Jennifer nog last gehad van jouw patatje mayo?
pi_65019961
Ik ben ook helemaal verliefd. Ik heb een muziekmobiel met het nummer " Top of the world" die tekst is echt van toepassing hier.
Heb trouwens wel een beetje irritatie wat betreft mijn schoonmoeder en schoonzusje. Die willen overal steeds bij zijn, wanneer ze hier zijn en ik ga even een luier verschonen dan staan ze echt een halve meter achter me over mijn schouder mee te kijken. Laatst kwamen ze hier net na een voeding en Seb lag lekker te slapen. Gaan ze met zijn tweeën een uur boven dat kind hangen om te kijken of hij toevallig wakker gaat worden want " dat is zoooo leuk" En dan de hele tijd als hij beweegt vragen is hij wakker? " wordt hij nou wakker, Sebje ben je wakker, Sebje?" Echt mega irritant. En dan vragen wanneer ze het beste kunnen komen want ze willen hem wakker zien. Mja snachts rond een uur of 4. (wel grappig dat ze nog geen vijf minuten weg waren en hij zijn ogen open deed)
Ik had er iets van moeten zeggen, de volgende keer doe ik dat ook, ik snap dat ze blij zijn maar alsjeblieft zeg het is een baby wat hadden ze verwacht? Dat hij slaapt van 13 tot 15 ofzo? en dan na 20 uur weer?
pi_65020131
Herkenbaar hoor Estrys!
Vervelend dat je allerlei verschillende adviezen krijgt zeg!
pi_65020220
Ik zei als mensen hem wakker wilde zien altijd dat ze over een aantal weken maar moesten komen
Gelukkig had Mikael al snel een leuk ritme qau eten en slapen dus konden we de visite daar in proppen!!
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 10:09:10 #296
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65020303
jennifer op je bol
Owlet, klinkt toch best eng sterkte

Estrys, klinkt bekend, hier ook zo'n leuke verloskundigenpraktijk.. de laatste nacontrole zijn ze nog steeds niet voor geweest, ze werken behoorlijk langs elkaar heen daarom maar een afspraak gemaakt bij de HA, dan kan die even alles nakijken, ook bij de kleine. Dat hij in het begin zo slecht dronk had ik ook, en nu komt hij gewoon goed aan, dus ik zou me geen zorgen maken als ik jou was maar lekker op je eigen ding afgaan idd ik ben overigens wel blij dat ik mijn huis weer voor mezelf heb.

JJ heeft van de laatste voeding giserenavond (half elf/elf uur) tot vanmorgen drie uur/half vier geslapen, en daarna (aan de borst in slaap gevallen) tot half zeven kwart voor zeven ongeveer ik was zelf wel om één uur wakker, in de veronderstelling dat hij zou komen voor een voeding..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 14 januari 2009 @ 10:13:07 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_65020411
och estrys, ook dat herken ik.. de tante van johan is ook helemaal weg van onze kleine (kan ik me goed voorstellen) maar toen ze de eerste week langs kwam en zei: ik kom even kijken of hij toevallig aan het eten/drinken is had ik het wel even gehad.. ze bedoelde natuurlijk alleen maar te zeggen dat hij dan ook wakker is (en dat is leuk idd ) maar komop zeg, in mijn eigen huis wil ik wel enigszins privacy als ik jr. de borst geef, als ze er toevallig zijn en hij wordt wakker voor een voeding ala, maar je gaat je bezoek er niet op afstemmen, want dan laat ik je mooi voor de deur staan ongeacht wie het is, al ben je de koningin

[ Bericht 0% gewijzigd door DJMO op 14-01-2009 10:13:47 (verkeerde smiley :')) ]

pi_65020971
Estrys wat irritant
Hier ook 3 verloskundigen, maar degene die de bevalling zelf doet komt ook voor alle nacontroles, das wel relaxed
pi_65022353
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:37 schreef LovelyLady het volgende:
Estrys, wat vervelend dat ze allemaal verschillende adviezen geven. Gelukkig laat je je niet snel van de kaart brengen. Verder klink je heel erg

Ticootje, heeft Jennifer nog last gehad van jouw patatje mayo?
Nee, gelukkig niet.

Al is ze de laatste tijd niet heel erg in haar hum. Maar ze is vooral gefrustreerd dat ze wilt lopen, en dat lukt niet. En mama heeft niet de hele tijd zin om met haar te lopen. Ze is nu ook weer vreselijk aan het spoken 's nachts (dat kan komen doordat het de tijd van de maand is en dat mijn productie dan iets daalt, of anders misschien tand nummer 3?)

Verder is ze ook gezellig aan de babbel. Maar moet je nu met een baby meepraten dus lekker babababababa doen, of moet ik dat vooral niet doen.
pi_65022599
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 11:12 schreef Ticootje het volgende:

Verder is ze ook gezellig aan de babbel. Maar moet je nu met een baby meepraten dus lekker babababababa doen, of moet ik dat vooral niet doen.
Er was een hip onderazoek geweest dat baby's sneller leren praten als je babytaal (boebiedoebiedoe en bababa) tegen ze doet dan wanneer je gewoon tegen ze praat
'gewone' taal pikken ze wel op hoor, dat praat je namelijk automatisch ook veel. Dus dat horen ze ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')