Nee natuurlijk niet. Maar wat als ik er "blind" voor ben. Ziet "iedereen dat bijzondere" wel en ik niet? Mis ik dan iets?quote:Op zondag 23 november 2008 23:23 schreef Mone het volgende:
Ah joh je vindt je weg er wel in. Het wel of niet willen. Het hoeft natuurlijk ook gewoon niet.
Ik zal toch ooit moeten beginnen met het uberhaupt uit kunnen spreken, hehe.quote:Op zondag 23 november 2008 23:25 schreef Mone het volgende:
Dat week worden is pas nadat je moema bent.
O god, weer zo een die denkt dat ze uniek is. Laat me raden..je bent ook "lekker gek en prettig gestoord? "quote:Op zondag 23 november 2008 23:28 schreef Prutserin het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Maar wat als ik er "blind" voor ben. Ziet "iedereen dat bijzondere" wel en ik niet? Mis ik dan iets?
Ik bedoel, als iedereen links gaat, dan ga ik rechts, als iedereen rood roept, dan roep ik blauw.
Ik ben gewoon een eigenwijs. Maar als iedereen "kind" roept dan roep ik "geen kind".
Nou ja, dat bedoel ik dus. Het is niet anders dan het topic van SHE, dus ik vroeg me af of het een nieuwe trend gaat worden, dit soort topics, en zo ja, dan lijkt een centraal topic me raadzamer dan dat iedereen een eigen topic gaat openen met 30.000 keer hetzelfde (allang beantwoorde) gemiep.quote:Op maandag 24 november 2008 11:14 schreef Brighteyes het volgende:Viev! Wat ben jij in een lekkere bui zeg!
Ik vind dit topic niet anders dan dat van SHE eigenlijk en ik wilde eerst naar het rammeltopic verwijzen, maar daar hoort het ook niet echt.
Dus wmb kan het prima hier hoor.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:38 schreef Elkafila het volgende:
Ik heb laatst een goed boek gelezen waar meenigeen van jullie eigenlijk al te laat mee is om te lezen, namelijk het anti-kinderen boek.
Daar in staan 10 ,met betrouwbare en significant aantoonbare argumenten, uitgelegd waarom kinderen niet leuk zijn en je er niet aan zou moeten beginnen;
1.Kinderen hebben geen humor
2.Ze doen lastig in de supermarkt
3.Ze zijn egocentrisch
4.Kinderen zijn dure speeltjes
5.Vriendschappen verdwijnen
6.Weg identiteit
7.Kinderen zijn niet onschuldig (ze kennen geen grenzen, zijn wreed, berekend en kwaadaardig)
8.Ze zijn slecht voor dieren
9.Ze zijn slecht voor het interieur
10.Je bent gelukkiger zonder (wetenschappelijk aangetoond)
Het Anti-kinderen boek is geschreven door Camiel de Vries en Hanna de Heus en zeker een aanrader om te lezen, zelfs voor de mensen die al babies hebben. Dan maak je die fout in ieder geval niet een tweede keer.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:45 schreef Fuente het volgende:
[..]
En als niemand meer kinderen krijgt is er over 100 jaar geen menselijk leven meer. Dus eigenlijk moet jij blij zijn dat wij ze wel hebben, want wij knappen nu jouw vuile werk op
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:52 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Ik heb er serieus over nagedacht om ooit kinderen te nemen, maar ik denk dat het beter is voor de wereld als dit niet gebeurt. Helaas zijn sommige mensen niet zo kritisch op zichzelf...
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:54 schreef Brighteyes het volgende:
Elkafila, je denkt toch niet serieus dat je de eerste bent die deze mening komt verkondigen in OUD?
Dat jij de messias bent die onze ogen even komt openen?
Echt, je bent niet origineel en je preekt ook tegen de verkeerde mensen. Wij zijn namelijk wel allemaal gewoon blij met onze kinderen, zelfs al zijn ze soms eens vervelend.
Wat wil je nu precies met je post?
quote:Op donderdag 8 januari 2009 09:56 schreef Elkafila het volgende:
[..]
Ik denk dat deze post in dit topic goed op zijn plaats is en er ruimte is voor discussie. Bovendien vinden anderen dit ook aangezien er volop op de post gereageerd wordt.
En wellicht weten jullie me te overtuigen of een goed boek aan te raden waarin het tegendeel dat kinderen lastig zijn wordt bewezen.
quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:09 schreef DJMO het volgende:
[..]
stom om hier op in te gaan misschien, maar ik wil toch reageren:
een kind is wel onschuldig, jij bent er als ouder verantwoordelijk voor dat ze die grenzen leren kennen, zelf verken je ook nog dagelijks grenzen. speeltjes? laat me niet lachen, het is een kostbaar "bezit" waar jij verantwoordelijk voor bent. slecht voor dieren?? alleen als jij het slechte voorbeeld geeft; immers voorbeeld doet volgen .
interieur: tja als jij meer waarde hecht aan je spullen dan je aan je kind doet ben je het ouderschap niet eens waard in mijn ogen. identiteit: ik heb mezelf juist gevonden dankzij mijn twee kinderen. vriendschappen verdwijnen: ook flauwekul, je vind er nieuwe vriendschappen door, andere (oudere) vriendschappen veranderen misschien, maar zullen vaak ook intenser worden. gelukkiger zonder: helemaal bullshit, mijn zoon en dochter verrijken mijn leven juist en ik zou niet weten wat ik zonder ze zou moeten supermarkt: ach ja, het is maar hoe je je kinderen opvoedt etc en hoe zwaartillend je zelf bent; ik zou me rot lachen als mijn zoontje straks ineens de blote billendans van shin shan gaat nadoen in de albert heijn. met humor, liefde en een goed humeur bereik je ook met kinderen veel meer dan met een chagrijnige rotkop
--edit-- post van lois te laat gezien
En waarom zou je dan heel OUD over je heen krijgen? Als je ze (nog) niet wilt, moet je het vooral niet doen. Daar is niets mis mee. En inderdaad, als je 25 bent heb je nog een zee van tijd om te kijken of je ze ooit nog wel wilt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:51 schreef Scorpie het volgende:
Zonder gelijk heel OUD over mij heen te krijgen; ik zie op dit moment nog geen reden om kinderen te nemen, misschien ooit wel een keer. Ben pas 25, dus heb nog ff de tijdEn ja, ik ben een man, dus wss heb ik nog wel hele andere ideeen erover dan vrouwen.
die post van DJMO vind ik dan ook weer een beetje 'generaliserend'quote:
Maar ook niet dat ze waar zijn. Ze zijn namelijk ontzettend subjectief, en dus net zo gemakkelijk door iemand anders net zo subjectief te pareren.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
die post van DJMO vind ik dan ook weer een beetje 'generaliserend'
dat dat voor haar geldt, soit, maar het is geen feit dat je geen vriendschappen verliest of zogenaamde 'diepere vriendschappen' krijgt als je ineens een kind hebt
Begrijp me niet verkeerd, blij dat DJMO zo blij is met het kroost, maar het is geen feit dat de '10 redenen om geen kinderen te krijgen' 'onwaar' zijn
Sorry ik moest lachen....quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:04 schreef moussy het volgende:
De blotenbillendans in AH?!
Als die van mij hetw eer eens in zn hoofd haalt om de piemeldans in de kleedkamer van zwemles te doen kan ik echt niet lachen
Voor haar is het onzin, dat is net zo goed als dat het voor iemand anders de waarheid is, toch?quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nee, dat bedóel ik, maar DJMO zegt 't juist alsof álles in dat boekje klinkklare onzin is, terwijl 't echt een kern van waarheid kan bevatten
Inderdaad! Als ik soms hoor of lees (dat topic hier is hilarisch!) waar kinderen mee komen, dat is echt wel een bewijs van gevoel voor humorquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Vivi het volgende:
Het is ook geen feit dat ze wél waar zijn.
Om te beginnen klopt die eerste al voor geen meter.
Nou ja eh...quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:06 schreef Vivi het volgende:
Het is ook geen feit dat ze wél waar zijn.
Om te beginnen klopt die eerste al voor geen meter.
gammaquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja eh...
Ticootje schreef net als reactie dat zij vaak om Jen moet lachen en andersom, maar dat vind ik persoonlijk nog geen definitie van humor 'moeten lachen'.
Dat laatste geldt echter ook voor veel grapjes van volwassenenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb het nog ietsjes aangevuld.
Overigens ben ik het ook weer niet helemaal met je eens. Het hangt een beetje van de leeftijd af, want kinderen kunnen al wel heel snel bewust grapjes maken. Maar again... dat hoeft niet iedereen per sé leuk te vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
Klopt, maar dat maakt de eerste bewering van dat anti-lijstje niet per definitie onwaar.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:18 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat laatste geldt echter ook voor veel grapjes van volwassenen
28 jaar geleden viel ik al van mijn fiets van het lachen toen mijn fietsvriendje daarmee kwam..dus dat is echt, heel echt, oudquote:
En dat geldt voor alle punten: het zijn geen feiten, beide kanten op niet. Het is zo subjectief als iets maar subjectief kan zijnquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Klopt, maar dat maakt de eerste bewering van dat anti-lijstje niet per definitie onwaar.Ook niet per definitie wel waar hoor.
ach, ik houd van nutteloze en zwarte humor, dat kan ook niet iedereen waarderenquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
28 jaar geleden viel ik al van mijn fiets van het lachen toen mijn fietsvriendje daarmee kwam..dus dat is echt, heel echt, oud
En tja, of het nu werkelijk iets over humor zegt?
Mooi, kunnen we weer over tot de orde van de dag... Babies maken!quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat geldt voor alle punten: het zijn geen feiten, beide kanten op niet. Het is zo subjectief als iets maar subjectief kan zijn
jij hebt er al weer een gemaaktquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we weer over tot de orde van de dag... Babies maken!
Dat is natuurlijk ons enige echte doelquote:Op donderdag 8 januari 2009 11:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Mooi, kunnen we weer over tot de orde van de dag... Babies maken!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |