abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 januari 2009 @ 19:58:17 #61
156412 hestria
erg gastvrij
pi_64823477
maar heb ik al gezegt dat dennis ondertussen al 4 kiezen bijheeft? ik dacht heel stom dat het tanden waren . hij hoeft nu volgens mij alleen nog maar 4 tanden en de 4 achterste kiezen(maar die komen pas rond de 2/3 jaar) maar de tanden staan ook al op springen(zover ik mag kijken)

*edit, en hij kan zwaaien, en kusjes geven, en dingetjes aangeven die ik vraag, en is eigenlijk een heel lekker jong
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_64825163
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 19:57 schreef Brighteyes het volgende:
Toevallig had een vriendinnetje een grote gekregen van haar schoonouders en die was een beetje 'jaloersig' om te zien dat Sasha met een kleine veel beter uit de voeten kon. Haar dochtertje moet echt nog een tijdje wachten.
Ja dat was ook mijn reden om de kleine te kopen. Zou sneu zijn als ze nog niet eens met haar voeten op de grond kan komen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64826741
Oeh, dan gaan we met zn allen naar frikandel speciaal ruiken. Ben zelf ook aardig verkouden en hij slaapt bij ons in bed, of in de kinderwagenbak bij ons naast bed, vandaar. Neuspompje wil niet.

LL het pakje is aangekomen. Dacht dat ik een pm had gestuurd. Sorry!

Hij slaapt wel heel goed ’s nachts, komt eik alleen voor zijn flesje! En heeft van die schattige lachstuipjes nu.
pi_64827221
Hestria ik hou je even in de gaten hoe het gaat met afbouwen.
ik zat van de week ook met mijn handen in het haar. elke nacht nog 1 voeding en soms2. maar ik maak tegenwoordig op advies van de kinderarts fopflessen(150 cc en 2 scheppen voeding)
die van mij krijgt overdag maar 3 flessen van max.150cc. ja en de rest wil ze in halen 's nachts.
dus ik ben benieuwd hoe jullie dat gaan aanpakken.

jojogirl je bent heel helder hoor met vertellen want zelfs ik snap het nog.
mama van 3 kids!
pi_64828562
Slim idee Popples, niet meteen een hele lege maag ineens, maar al wel wennen aan minder calorien 'snachts.
Hestria, lijkt me wel wat moed voor nodig om het ritme aan te gaan pakken...succes!
Plan je het beetje 'gunstig' ? Dat het qua mogelijke vermoeidheid voor jullie wel op te brengen is? Zou zo zonde zijn als je er energie in gaat steken en je het uiteindelijk weer opgeeft omdat het te zwaar is.
pi_64829808
marit ik heb het al met sap en water geprobeert maar toen was ik dus lekker de hele nacht zoet mee.
dus ik heb zoiets van ja doei mijn rust is mij belangrijker. op het cb waren ze niet blij ermee. deze maand moet ik weer met haar ben benieuwd.
mama van 3 kids!
  donderdag 8 januari 2009 @ 22:37:18 #67
593 sjak
Juffie Bloem
pi_64831287
Ingrid, ik was ook wel benieuwd of Tyler al in de kleertjes past.
Wij mogen morgen weer naar de keuring. Ik ben echt benieuwd hoeveel hij gegroeid is. Hier gaat het allemaal wel lekker. Stijn is gewoon een heerlijke vent.
En dat vergelijken doe ik ook hoor. Lijkt me ook heel normaal.
Lekker douchen!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 06:40:03 #68
35189 Troel
scherp en bot
pi_64838855
Hier slaapt Ruben eigenlijk altijd gewoon door, als hij wakker wordt 's nachts is er eigenlijk altijd wat aan de hand (tandjes of oorpijn of een combinatie). Soms valt hij dan makkelijker in slaap met een fles, nou, dan krijgt hij gewoon een fles hoor! Zolang hij ook zonder fles gewoon in slaap kan vallen en elke keer bij een schone luier zijn tanden poetst
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 06:58:36 #69
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64838913
mogguh .. dat zal je altijd zien, haal ik nieuwe gaasjes in huis om zijn navelstreng schoon te maken, (gisteren zat dat ding nog vrij stevig vast) had ik hem dus zojuist in mijn handen ... nu is zijn naveltje dus nog een beetje zwart: hoe verzorg ik dat??

en ik heb af en toe het idee, als ik liggend voed, dat JJ haast verdrinkt in de melkvloed.. het is echt slikken of stikken voor hem, zoveel melk heb ik en zeker na een paar uur slaap. dan voelen mijn borsten ook wat strak aan.. wat is beter: even de druk van de ketel afhalen en wat melk laten lopen of zittend gaan voeden?? (hij vind liggend voeden wel prettig heb ik het idee, dan kan hij meteen lekker tegen mama in slaap vallen als hij klaar is met drinken)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_64838989
DJMO, Merel haar naveltje was ook nog wat vies toen de streng eraf was. De wijkverpleegkundige zei toen: goed droog maken met verschonen steeds, met een gaasje goed droogdeppen. Eventueel met wat alcohol op een gaasje deppen, zo droogt het allemaal wat sneller in en ontsmet je het ook goed.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 07:20:03 #71
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64839018
dat idee had ik op zich zelf ook al fuente, maar de kraam hier zei dus dat ik het niet meer met alcohol mocht doen als zijn streng eraf was gevallen. vandaar dat ik het hier kwam vragen, want wat ik dan wel moest doen heeft ze niet duidelijk gezegd

en dr schiet mij nog wat te binnen, JJ geeft soms een klein mondje melk terug. niets mis mee zolang het geen hele voedingen zijn lijkt me, maar als hij niest komt soms de melk uit zijn neus is dat normaal???

soms voel ik me echt weer een beginneling en zo dom
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_64839353
djmo..hier keek de kraam me geschokt aan toen ik over alcohol en naveltje begon!
of ik haar huid kapot wilde maken? Braaf geen alcohol gebruikt dus...gewoon zoals Fuente zegt. Is mooi geworden hoor.
(bij ilse is het met alcohol ook mooi geworden )

ohja, keel/neus/mond is een verbinding
dus er kan best wat door neusje ook naar buiten komen!
pi_64839916
Djmo je bent echt niet dom hoor. iedere moeder heeft haar vragen. ik heb kinderopvang en verzorging geleerd en ik zal je zeggen ik heb studieboeken en stages gehad maar je eigen kids zijn 1000keer anders.
gewoon vragen, je kunt van elkaar leren
mama van 3 kids!
  vrijdag 9 januari 2009 @ 08:59:48 #74
185640 vrouwtje-theelepel
Vrouwtje-theelepel
pi_64840050
Ik ben gister naar het bureau geweest met Mika, hij is nu 10 maanden en weegt 11,2 kilo en is 76 centimeter. Het is absoluut geen hongerig kindje maar is vanaf zijn geboorte al groot en volgt zijn eigen lijntje.
pi_64840630
@DJMO, helemaal niet dom hoor. Er is mij altijd geleerd (van thuis meegekregen) dat je beter iets 100 keer kan vragen dan dat je maar wat aanklooit. En geloof me wijffie, iedereen heeft het wel eens dat ze het even niet meer weten of het nog een keer voor de zekerheid moeten vragen. Of het nou je 1e beeb is of je 5e (bij wijze van). En ieder kind is ook anders, vertrouw ook een beetje op je moedergevoelens dan komt het heus wel goed

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-01-2009 09:27:33 ]
pi_64840677
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 08:10 schreef marit1978 het volgende:
djmo..hier keek de kraam me geschokt aan toen ik over alcohol en naveltje begon!
of ik haar huid kapot wilde maken? Braaf geen alcohol gebruikt dus...gewoon zoals Fuente zegt. Is mooi geworden hoor.
(bij ilse is het met alcohol ook mooi geworden )
Bij Tomas moest ik van de kraam ook alcohol gebruiken en bij Yara mocht het juist weer niet. Het was het beste als je er niks op deed zei ze
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_64840826
DJMO, *hier* op borstvoeding.com staat meer info over hyperlactatie (te veel melk) en een sterkte toeschietreflex.
Ik heb er ook last van en het is soms knap vervelend maar met de juiste aanpak kan het ook weer over gaan.
Wat ik zelf doe is aanleggen en als het toeschiet en ik merk dat ze er moeite mee heeft dan kolf ik met de hand even in een hydrofieldoek tot het niet meer vanzelf spuit.
Steeds van te voren kolven stimuleert de melk aanmaak dus als het even kan dat vermijden. Wat je wel kan doen is zo af en toe (ik heb het tot nu toe maar een keer hoeven doen) beide borsten helemaal leeg kolven na een voeding. Dan reset je als het ware je borsten een beetje.

Blokvoeden kan ook een oplossing zijn: inplaats van steeds twee borsten geef je dan in blokken van zo'n drie uur maar één borst.
Dus een borst per voeding en als hij binnen drie uur daarna nog voor een extra slokje komt weer dezelfde borst geven.

Bij melk die snel en overvloeding stroomt wil het nog wel eens gebeuren dat kindjes veel lucht mee slikken. Dat gaat pijn doen en er past minder melk bij. Tussendoor even goed laten boeren vermindert de krampjes en zorgt dat er weer wat melk bij past.
pi_64840878
En Merel heeft vanacht van 23:30 tot 5:00 geslapen Jeeej, we gaan langzaam richting doorslapen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 09:53:25 #79
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64841293
Dank je Owlet!! dat voorbeeld wat daar staat, lijkt verdraaid veel op het patroon hier de eerste 2 dagen, hoewel dat nu al veel beter gaat, nu zo rond de 3, 3,5 uur tussen de voedingen, en met zittend voeten heeft hij er minder last van. het is ook voornamelijk snachts en smorgens vroeg dat de melk zo hard toeschiet dat hij zich verslikt.. ik ga dat kolven in een hydrofiel wel proberen als hij het weer heeft.

--edit-- ik moet op het cb zijn voor de gehoortest vanmiddag, even kijken of ik hem dan ook kan/mag wegen, ik ben zo nieuwsgierig wat hij in die vier dagen is aangekomen

pi_64842353
Hoezee Owlet, das fijn!
DJMO: moet jij naar het cb toe voor de gehoortest? Hier kwamen ze thuis toen Leander een dag of 4 oud was
pi_64842583
hehe Dana went iets te makkelijk aan t vroege opstaan, maak dr 1 keer om 6 uur wakker en de dag erna is ze ook gewoon om 6 uur wakker
Dat was niet helemaal de bedoeling
pi_64842757
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:33 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
hehe Dana went iets te makkelijk aan t vroege opstaan, maak dr 1 keer om 6 uur wakker en de dag erna is ze ook gewoon om 6 uur wakker
Dat was niet helemaal de bedoeling
Whaha
Nou maar hopen dat het niet doorzet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 9 januari 2009 @ 10:40:24 #83
147316 crew  DJMO
#trut
pi_64842815
ik moet daarheen idd Freecell, en ook nog twee dorpen verder ipv op het cb hier in het dorp

pi_64842912
quote:
Op vrijdag 9 januari 2009 10:38 schreef freecell het volgende:

[..]

Whaha
Nou maar hopen dat het niet doorzet
nee idd
pi_64842944
Wat is fijn, Freecell?
  vrijdag 9 januari 2009 @ 10:57:27 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64843522
Nienke heeft ergens last van en we weten niet wat Wel dat het haar belemmert met slapen (en ons dus ook). Steeds als ze lekker gaat liggen om te slapen en dan wegzakt, verkrampt er iets en word ze weer wakker. En als ze slaapt zijn het steeds maar hazenslaapjes van max. 3 kwartier.
Vannacht is ze van 12 tot 5 bezig geweest.. steeds weer willen slapen en wakker schrikken.. bij ons in bed voelde je haar gewoon wegzakken onder je handen en dan weer wakker schrikken. IK dacht eerst dat het aan een verstopte neus zat, maar bij het drinken bij mij had ze nergens last van..
We houden het voorlopig maar op tanden/kiezen oid. En hopen dat het snel over is.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64844926
Arme Nienke hopen dat jullie er snel achter zijn wat het is en dat het snel over is!
pi_64846212
Zojuist terug van het CB. De dame daar was vorige maand danig de war (tis nogal een warrig typje) want Jasja was gisteren 5 maanden en ze had eigenlijk pas met 6 maanden hoeven te komen. Ze weegt 6800 en haar lengte is 68 cm dus makkelijk te onthouden .
We hebben wel een verwijzing voor de fysio, ik gaf zelf aan dat ik vind dat ze in haar wippertje beetje scheefzakt naar een kant (al wel veel minder dan een tijdje geleden) en de arts vond haar zelf een beetje slapjes in haar schouders. Normaal moet een kindje eigenlijk gewoon kunnen 'hangen' als je je handen onder de oksels doet maar Jasja lijkt er wel doorheen te zakken zeg maar. Voor de zekerheid dus even een check laten doen. Verder doorstond ze alle testjes met verve.

We laten haar nu overdag in haar ledikantje op haar eigen kamer slapen en dat gaat best goed! 's Nachts slaapt ze nog wel bij ons in het kleine bedje. Ze heeft 's nachts nog wel een fles nodig maar verder slaapt ze meestal door. Misschien zou ze binnenkort dus wel de hele nacht op haat eigen kamertje kunnen gaan slapen maar ik zie daar zo vreselijk tegenop . Op ma-di-wo-do zie ik haar al amper voor mijn idee, wel 's ochtends want dan breng ik haar naar de creche (ma-di-wo want op do komen mijn ouders) maar 's avonds als ik thuis komt ligt ze vaak al op bed. Met de flesjes zie en knuffel ik haar wel maar nu kan ik 's nachts als ik wakker wordt nog altijd even lekker naar haar kijken .
pi_64847514
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 22:37 schreef sjak het volgende:
Ingrid, ik was ook wel benieuwd of Tyler al in de kleertjes past.
Nee nog niet. Heeft echt nog maatje 44. Of het moet toevallig klein vallen. Geloof dat hij er nu 1 shirtje van past.
En hij past haast geen enkele broek, zakt zo van zijn kontje, best lastig!
pi_64847822
Ingrid, wat babietjes ook heel lekker vinden is een omslagluier. Zowel Ronja als Avalon hebben dat de eerste periode gedragen omdat het ze met blote beentjes in zo'n zak vaak beter lukt om warm te blijven dan met een broekje. Je hoeft dan ook niet zo te priegelen met kleine beentjes.
Je legt dan je baby op de flanellen luier, vouwt de bovenkant over de beentjes heen en slaat dan beide zijkanten om de buik. Zoals je ook zou doen met een wikkelrokje. Stukje schilderstape of een veiligheidsspeld om het vast maken, klaar!
Het ziet er niet zo stoer uit en het is een beetje ouderwets maar het werkt wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')