Het enkelvoud lasagna betekent slecht 1 lasagna-blad. Voor het gerecht heb je er meerdere nodig, dus heet dat lasagne, meervoud dus. Opgelost!!quote:Op zaterdag 3 januari 2009 23:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O kut.
Daar gaat m'n reputatie.
In Italië is het lasagna dus.
Aan jou had ik ook niet veel hè.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:08 schreef Muis006 het volgende:
En weer een nieuwe!
Vik, ik ben helemaal stil van je TT! Zeker lang op gebroed?
Dit..quote:Op zondag 4 januari 2009 11:21 schreef Abbadon het volgende:
[..]
Ik ben 30 en het wordt er eigenlijk alleen maar leuker op...
Ja jij pakt steeds de lapoquote:Op zondag 4 januari 2009 12:08 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Aan jou had ik ook niet veel hè.
"Awwww".
Volgende keer open jij maar een nieuwe.
Het is een TT die uitnodigt tot meditatie.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:09 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een toevoeging die TT zeg!
*mooi*
Eenvoud siert de mens en zulks
Adieu!quote:Op zondag 4 januari 2009 12:12 schreef Muis006 het volgende:
Ik ga er vandoor, ik ga zo richting Eindhoven.
Adios!
hmmz...da's ook wel weer wat zwart/wit...altijd achteraf blij willen zijn met de beslissing die je gemaakt hebt, leidt tot wel een erg voorzichtig leven, denk ik....achteraf geen spijt hebben van je keuzes is een ander verhaal...quote:Op zondag 4 januari 2009 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meer mensen zouden hun leven moeten leiden op zo'n manier dat ze niet alleen nu maar ook later nog blij kunnen zijn met de beslissingen die ze maken. (Daarom vind ik 'leven alsof het je laatste dag is' ook zo'n belachelijk motto.) Als je je gevoel, je hormonen en de stofjes in je hersenen achterna loopt, dan ben je gevangen in een soort eeuwig heden.
Daaaaaaaaagquote:Op zondag 4 januari 2009 12:12 schreef Muis006 het volgende:
Ik ga er vandoor, ik ga zo richting Eindhoven.
Adios!
Zwahiel dacht dat ik 25 was; door mijn postgedragquote:Op zondag 4 januari 2009 11:59 schreef Muis006 het volgende:
[..]
YES.
Zie je wel Vik! Ik ben de peuter en niet de baby
Ja, over 1,5 uur ongeveerquote:
quote:Op zondag 4 januari 2009 11:20 schreef Claudia_x het volgende:
Is er ook iemand die wél gewoon zijn/haar leeftijd omarmt? Ik ben 28 en ik vind het prima.
Ouder worden vind ik op zichzelf nou niet echt grappig. Maar wat SHE hier zegt gaat in elk geval ook voor mij op. Ik weet niet of dat aan de leeftijd ligt, of aan de ervaringen des levens. Ik weet wel dat ik blij ben dat ik geen 25 meer ben. Ik maakte in de 6 jaar daar omheen neslissingen die ik nu nooit meer zo zou maken. Het jagen, het streven en het 'proberen te zijn of te hebben' is er zo goed als vanaf en daar worden mijn beslissingen en prioriteiten een stúk gezonder van!quote:Op zondag 4 januari 2009 12:09 schreef SHE het volgende:
Het gejaagde gaat er af, het ongeduldige ook..eigenlijk neemt alles wat slecht is een beetje af en ben je beter in staat van je goede kanten te houden. ( en deze ook de aandacht te geven die het verdient )
Ben ik wel met je eens. Ik leef nu zoals ik wil leven en probeer het meeste er uit te halen. Omdat ik niet volkomen achterlijk ben en in m'n beslissingen mensen over het algemeen niet ontzettend veel pijn doe, zal ik ook nooit spijt hebben achteraf. Ik heb misschien wel dingen gedaan die ik nu anders zou doen, maar uiteindelijk gaat het er om wat je op dat moment dacht dat goed was. Daar kan ik voor 100% mee leven.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:12 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hmmz...da's ook wel weer wat zwart/wit...altijd achteraf blij willen zijn met de beslissing die je gemaakt hebt, leidt tot wel een erg voorzichtig leven, denk ik....achteraf geen spijt hebben van je keuzes is een ander verhaal...
en de leukste dingen komen soms voort uit het onverwachtse en het impulsieve...
quote:Op zondag 4 januari 2009 11:51 schreef kwakveense het volgende:
en nu heb ik zin in fried breadgelukkig ga ik douchen en onder de douche kan je niet echt eten...
Thanksquote:
Ad.nlquote:- Mensen die zich ondanks waarschuwingen op dun ijs begeven en dan door het ijs zakken, moeten zelf de kosten van hun reddingsoperatie betalen. Dat vindt brandweercommandant Hans Zuidijk van Alphen aan den Rijn.
De brandweer is de laatste tijd veel mensen te hulp gekomen die uit een wak of van het ijs moesten worden gehaald. Zuidijk wil met de gemeente gaan praten over de kosten die komen kijken bij de winterse reddingsacties. De maatregel om zelf voor de kosten op te draaien, zou volgens Zuidijk wellicht ertoe kunnen leiden dat mensen niet het dunne ijs opgaan.
Volgens de zegsvrouw moet het voorstel worden gezien in de context van het skiën. ,,Daar zie je nu ook veel meer dat mensen buiten de pistes brokken maken. Dat gebeurt nu ook op het ijs.'' Zuidijk wil bekijken of er iets kan worden gedaan aan de kosten ,,als mensen willens en wetens iets doen waarvan ze weten dat het gevaarlijk is,'' aldus de woordvoerster.
Ik heb niet direct spijt van beslissingen, maar betreur ze wel. Had ik op sommige momenten het gevoel gehad dat ik anders had gekund, dan was mijn leven anders gelopen en had ik mezelf waarschijnlijk een hoop pijn en verdriet bespaard. Gelukkig ben je nooit te oud om te leren en dat leren heb ik dan ook braaf gedaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
Omdat ik niet volkomen achterlijk ben en in m'n beslissingen mensen over het algemeen niet ontzettend veel pijn doe, zal ik ook nooit spijt hebben achteraf. Ik heb misschien wel dingen gedaan die ik nu anders zou doen, maar uiteindelijk gaat het er om wat je op dat moment dacht dat goed was. Daar kan ik voor 100% mee leven.
Ja, zolang je geen andere mensen kwetst...en verantwoordelijkheid neemt voor de consequenties van je keuzes op je eigen leven, is er weinig reden om achteraf spijt te krijgen...quote:Op zondag 4 januari 2009 12:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ben ik wel met je eens. Ik leef nu zoals ik wil leven en probeer het meeste er uit te halen. Omdat ik niet volkomen achterlijk ben en in m'n beslissingen mensen over het algemeen niet ontzettend veel pijn doe, zal ik ook nooit spijt hebben achteraf. Ik heb misschien wel dingen gedaan die ik nu anders zou doen, maar uiteindelijk gaat het er om wat je op dat moment dacht dat goed was. Daar kan ik voor 100% mee leven.
En om even door te gaan op hetzelfde voorbeeld als eerder. Ik heb er geen spijt van dat ik m'n vader uit m'n leven gegooid heb. Dat hij straks me niet weggeeft op m'n bruiloft en dat mijn kinderen hem nooit zullen kennen als opa is iets waar ik achter sta en altijd achter zal blijven staan.
Verder denken dan het heden staat niet gelijk aan verlamd worden door angst voor het onbekende.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:12 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hmmz...da's ook wel weer wat zwart/wit...altijd achteraf blij willen zijn met de beslissing die je gemaakt hebt, leidt tot wel een erg voorzichtig leven, denk ik....achteraf geen spijt hebben van je keuzes is een ander verhaal...
uiteraard, maar elke bewuste keuze heeft onvoorziene consequenties...dus je kan alleen maar je best doen, en er dan het beste van hopen...quote:Op zondag 4 januari 2009 12:26 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Verder denken dan het heden staat niet gelijk aan verlamd worden door angst voor het onbekende.
Ik stel me zo voor dat je die beslissing hebt genomen niet alleen op basis van frustratie en gekrenkte gevoelens in het heden, maar ook op basis van ervaringen uit het verleden en je verwachtingen voor de toekomst. Dat is natuurlijk uitstekend.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:19 schreef BlaatschaaP het volgende:
En om even door te gaan op hetzelfde voorbeeld als eerder. Ik heb er geen spijt van dat ik m'n vader uit m'n leven gegooid heb. Dat hij straks me niet weggeeft op m'n bruiloft en dat mijn kinderen hem nooit zullen kennen als opa is iets waar ik achter sta en altijd achter zal blijven staan.
quote:Op zondag 4 januari 2009 12:36 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat een onderwerp voor de zondagmiddag mensen...
[ afbeelding ]
Misschien moet je even je ik snap grapjes hoed opzetten PFquote:Op zondag 4 januari 2009 12:38 schreef P.F het volgende:
[..]Het is toch fijn dat iedereen hier even z'n ding kwijt kan, wanneer is dan het goede tijdstip
Dat wou ik ook tot ik net naar buiten werd gestuurd om boodschappen uit de auto te halen. HET IS KOUDquote:Op zondag 4 januari 2009 12:27 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik blijf wel binnen vandaag
Oké ik begreep je verkeerd (omdat je veel vaker zo een soort opmerking hebt als het echt niet kan..)quote:Op zondag 4 januari 2009 12:41 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Misschien moet je even je ik snap grapjes hoed opzetten PF
Het is grappig dat je dat aanhaalt, ik zat er net ook aan te denken. Volgens mij is dat namelijk ook afhankelijk van de situatie waar je in zit en heeft het misschien minder met je aard te maken. Ik heb me vroeger namelijk een partijtje ruzies gemaaktquote:Op zondag 4 januari 2009 12:39 schreef kwakveense het volgende:
het is ook gewoon gedeeltelijk een kwestie van je "aard". de een is impulsiefer en flapuiteriger dan de ander, in woord zowel als gedrag...
bij ons thuis wordt bijvoorbeeld best veel ruzie gemaakt, en dan is t explosief, met schreeuwen, en stampen en janken. maar het kan dan wel een half uur later weer goed zijn.
in een impulsief moment zeggen we weleens dingen waar we spijt van hebben omdat het kwetst, of gewoon niet helemaal waar is, maar we zijn allemaal vergevingsgezind genoeg om dat te compenseren voor elkaar.
I kies er voor deze opmerking te negerenquote:Op zondag 4 januari 2009 12:43 schreef P.F het volgende:
[..]
Oké ik begreep je verkeerd (omdat je veel vaker zo een soort opmerking hebt als het echt niet kan..)
My bad.
ik weet niet wie ik was geweest als ik er geen last van had gehad.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Je verhaal is een bron van herkenning, moblo! En ik snap precies wat je bedoelt met dat je misschien vreselijke dingen hebt meegemaakt, maar dat die je wél hebben gevormd tot wie je nu bent. En daar mag jij (en ik) zeker trots op zijn!.
jaquote:Op zondag 4 januari 2009 12:44 schreef P.F het volgende:
ik ben wel slank met een leuki hoofd, daar gaat het toch om
Haha, nee daar gaat het helemaal niet om.. Op het eerste gezicht misschien wel, maar als je oud bent, je hebt er niets aan.quote:
Noujaquote:Op zondag 4 januari 2009 12:44 schreef P.F het volgende:
Mijn probleem is dat ik nooit keuzes heb gemaakt.. En daardoor... Ik kan een heel lang verhaal typen: een soort slap aftreksel van een mens ben maar hee, ik ben wel slank met een leuki hoofd, daar gaat het toch om
Ho! Wacht!quote:Op zondag 4 januari 2009 12:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
I kies er voor deze opmerking te negeren
en nu moet dizzy weer even dr ik snap pf petje opzetten:quote:Op zondag 4 januari 2009 12:44 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
I kies er voor deze opmerking te negeren
volwassen aan het worden?quote:Op zondag 4 januari 2009 12:43 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Het is grappig dat je dat aanhaalt, ik zat er net ook aan te denken. Volgens mij is dat namelijk ook afhankelijk van de situatie waar je in zit en heeft het misschien minder met je aard te maken. Ik heb me vroeger namelijk een partijtje ruzies gemaakt. Niet normaal. Tot vechten aan toe. Meerdere keren per week tot schreeuwens aan toe. De laatste keer dat ik dat heb gedaan is ongeveer 5/6 jaar geleden. Nu ben ik ontzettend rustig in ruzies en praat ik dingen altijd op een normale manier uit. Natuurlijk kan ik even woest zijn en m'n stem verheffen of heel incidenteel zelfs de deur dichtsmijten, maar dat doe ik nooit meer op een agressieve manier naar de andere persoon toe. Bizar toch, dat dat zo kan omslaan?
het begint met zelfkennis...komt wel goed met jequote:Op zondag 4 januari 2009 12:44 schreef P.F het volgende:
Mijn probleem is dat ik nooit keuzes heb gemaakt.. En daardoor... Ik kan een heel lang verhaal typen: een soort slap aftreksel van een mens ben maar hee, ik ben wel slank met een leuki hoofd, daar gaat het toch om
quote:Op zondag 4 januari 2009 12:46 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha, nee daar gaat het helemaal niet om.. Op het eerste gezicht misschien wel, maar als je oud bent, je hebt er niets aan.
Been there, done that en het maakt je niet tot een bijzonder blij mensje.quote:
Verhalen en grappen zijn er inderdaad onderdeel van.. Maar mijn tijd komt nog welquote:Op zondag 4 januari 2009 12:47 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Noujawat een ontzettend triest iets om over jezelf te zeggen. Niemand is een slap aftreksel van een mens, je mag trots op jezelf zijn PF, met al je malle grappige dingen die ik je altijd hier zie zeggen en je leuke acties en je vriendje en weet ik wat nog meer.
Ja dat bedoelde ik, thx kwak!! Maar je mag het nog steeds negerenquote:Op zondag 4 januari 2009 12:47 schreef kwakveense het volgende:
[..]
en nu moet dizzy weer even dr ik snap pf petje opzetten:
pf bedoelt dat in gevalln waar het onderwerp inderdaad echt niet passend is bij het tijdstip of het topic je er weleens wat van zegt, en ze je grapje daarom deze keer ook seirues nam, terwijl ze niet snapte wat er nu dan mis was.
![]()
ik word later mediator
Een normaal (wat is dat eigenlijk?) persoon moet op jouw leeftijd ook nog geen ingrijpende keuzes hebben hoeven maken. Dat klinkt lekker moederlijk, maar zo bedoel ik het niet. Ik weet je achtergrond niet, maar volgens mij heb jij een redelijk normale gelukkige jeugd achter de rug? Ik denk dat jouw persoonlijkheid zich anders heeft gevormd en waarschijnlijk op een heel positieve manier. Dat betekent absoluut niet dat je geen persoonlijkheid hebtquote:Op zondag 4 januari 2009 12:46 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha, nee daar gaat het helemaal niet om.. Op het eerste gezicht misschien wel, maar als je oud bent, je hebt er niets aan.
Weet je dat ik vaak een beetje jaloers ben op MB dat ik denk van, was ik maar zo als zij. Echt ik vind het zo tof hoe je dan verteld over je wereldreis over je motorrijden over nou ja over super veel! Dat ik denk van, was ik ook maar een beetje zo! En dan hoor ik je iets negatiefs zeggen en dan denk ik neee waaromquote:Op zondag 4 januari 2009 12:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Been there, done that en het maakt je niet tot een bijzonder blij mensje.
Maar je hebt het overleefd, en voor wat ik van je heb meegekregen, heb je jezelf tot een mooi mens gemaakt. Wees er trots op, want dat heb je verdiend
Dat dus.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:51 schreef P.F het volgende:
[..]
Weet je dat ik vaak een beetje jaloers ben op MB dat ik denk van, was ik maar zo als zij. Echt ik vind het zo tof hoe je dan verteld over je wereldreis over je motorrijden over nou ja over super veel! Dat ik denk van, was ik ook maar een beetje zo! En dan hoor ik je iets negatiefs zeggen en dan denk ik neee waarom
Vind je dat echt? Heb je niet het idee dat je alleen maar sterker bent geworden door wat je hebt meegemaakt en gedaan? Ik vind het namelijk wel heel.. zieligquote:Op zondag 4 januari 2009 12:51 schreef Isabeau het volgende:
En ik? Ik vind ook dat ik overal in mijn leven gefaald hebPrachtige voedingsbodem voor een depressie
ach, sommige mensen worden het nooitquote:Op zondag 4 januari 2009 12:51 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dan deed de rest van m'n familie daar wel een beetje lang over.
De filosoof Nozick heeft een interessant gedachte-experiment ontwikkeld:quote:Op zondag 4 januari 2009 12:41 schreef BlaatschaaP het volgende:
Je verhaal is een bron van herkenning, moblo! En ik snap precies wat je bedoelt met dat je misschien vreselijke dingen hebt meegemaakt, maar dat die je wél hebben gevormd tot wie je nu bent. En daar mag jij (en ik) zeker trots op zijn!.
*bloos*quote:Op zondag 4 januari 2009 12:49 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Been there, done that en het maakt je niet tot een bijzonder blij mensje.
Maar je hebt het overleefd, en voor wat ik van je heb meegekregen, heb je jezelf tot een mooi mens gemaakt. Wees er trots op, want dat heb je verdiend
Haha, ja ik heb een verschrikkelijke jeugd gehad. Ouders die nog bij elkaar zijn en van elkaar houden. Een broertje dat gezond is en nooit problemen heeft gehad net als ik. Ouders die zeggen dat ik ontzettend slim mooi en geweldig ben. Ouders die mijn school en studie betalen en waar ik altijd geld van kan lenen mocht er iets zijn. Elk jaar op vakantie, en soms nog wel vaker eventjes weg. Eten is nooit een probleem geweest, altijd veel en lekker. Nooit echt gepest maar ook nooit echt ergens bij gehoord. Wel uitgenodigd op feestjes van leuke mensen etc.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:50 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Een normaal (wat is dat eigenlijk?) persoon moet op jouw leeftijd ook nog geen ingrijpende keuzes hebben hoeven maken. Dat klinkt lekker moederlijk, maar zo bedoel ik het niet. Ik weet je achtergrond niet, maar volgens mij heb jij een redelijk normale gelukkige jeugd achter de rug? Ik denk dat jouw persoonlijkheid zich anders heeft gevormd en waarschijnlijk op een heel positieve manier. Dat betekent absoluut niet dat je geen persoonlijkheid hebt. Maar gewoon dat je niet hebt hoeven ontdekken wie je was toen je alleen over straat zwierf, ofzo
. Wees gewoon lekker blij met wie je bent, dat is het belangrijkste
.
En dan heb je dat leuke koppie en lekkere lichaam er nog gratis bij ook.
ook een knuffel voor jou Isaquote:Op zondag 4 januari 2009 12:51 schreef Isabeau het volgende:
BJ: ja, volwassenen kunnen er ook wat van. Als kind had ik een soort illusie dat volwassen mensen heel...nou ja, volwassen zijnEn dat viel dus vies tegen.
En ik? Ik vind ook dat ik overal in mijn leven gefaald hebPrachtige voedingsbodem voor een depressie
Ben ik dan heel raar als ik me wel zou inpluggen?quote:Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De filosoof Nozick heeft een interessant gedachte-experiment ontwikkeld:
[...]
Het idee is dat je als mens niet gelukkig wordt door je alleen te richten op je gevoel en door alle andere omstandigheden te behandelen als middel. Mensen vinden zaken als authenticiteit en waarheid belangrijk.
dank!quote:Op zondag 4 januari 2009 12:51 schreef Isabeau het volgende:
MoBlo, ik kan me nog wel herinneren toen ik voor het eerst iets van je hoorde of las over je jeugd en ik kon het ook bijna niet geloven. Ik vond je direct een tof mens, dus ik kon me amper voorstellen dat er mensen waren geweest die jou wilden pestenEcht ongelofelijk. *knuffel en kusssss!*
BJ: ja, volwassenen kunnen er ook wat van. Als kind had ik een soort illusie dat volwassen mensen heel...nou ja, volwassen zijnEn dat viel dus vies tegen.
Ja, dat vind ik echtquote:Op zondag 4 januari 2009 12:54 schreef BlaatschaaP het volgende:
Vind je dat echt? Heb je niet het idee dat je alleen maar sterker bent geworden door wat je hebt meegemaakt en gedaan? Ik vind het namelijk wel heel.. zielig. Dat is niet de bedoeling!
Nope. Ik wou er nog aan toevoegen: Dat klinkt misschien heel vanzelfsprekend, maar hoeveel mensen zeggen niet zaken als: "Als mijn lief vreemdgaat dan wil ik het niet weten!" Dat is ook een soort van laten inpluggen. Als je eenmaal aangesloten bent op je gegenereerde ervaringen, dan weet je toch niet beter.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Ben ik dan heel raar als ik me wel zou inpluggen?
Volgens mij ben jij veel sterker dan je zelf denktquote:Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha, ja ik heb een verschrikkelijke jeugd gehad. Ouders die nog bij elkaar zijn en van elkaar houden. Een broertje dat gezond is en nooit problemen heeft gehad net als ik. Ouders die zeggen dat ik ontzettend slim mooi en geweldig ben. Ouders die mijn school en studie betalen en waar ik altijd geld van kan lenen mocht er iets zijn. Elk jaar op vakantie, en soms nog wel vaker eventjes weg. Eten is nooit een probleem geweest, altijd veel en lekker. Nooit echt gepest maar ook nooit echt ergens bij gehoord. Wel uitgenodigd op feestjes van leuke mensen etc.
Eigenlijk gewoon heel erg beschermend en goed en fijn. Maar ik denk dat als er ECHT iets zou gebeuren dat ik echt niet weet hoe ik daar mee om moet gaan.
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maargoed, ik zal altijd positief proberen te blijven denken, anders was ik al tien keer voor een trein gesprongenquote:Op zondag 4 januari 2009 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben cynischer en bitterder geworden, maar ik denk dat 'sterker' het woord is dat mensen gebruiken om mensen met veel pech een hart onder de riem te steken.
hoezo NOOIT??quote:Op zondag 4 januari 2009 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echtNiks zieligs aan hoor. Ik had nu een gezin met kinderen willen hebben, maar op het moment dat we daar mee bezig waren is hij er met een ander vandoor gegaan. Dat was nou niet bepaald goed voor mijn eigenwaarde en voor mijn beeld van mannen. Inmiddels heb ik me er maar half bij neergelegd dat ik nooit kinderen krijg. De andere helft huilt nog. En sterker geworden? Ik ben cynischer en bitterder geworden, maar ik denk dat 'sterker' het woord is dat mensen gebruiken om mensen met veel pech een hart onder de riem te steken.
En ik hou mezelf overeind met 'alles komt wel goed'. Wat dat alles en goed dan ook is.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Maargoed, ik zal altijd positief proberen te blijven denken, anders was ik al tien keer voor een trein gesprongen.
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:00 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij veel sterker dan je zelf denkt. Ooit komt er een dag dat je keihard op je bek gaat, zoals bij iedereen, en dan zul je zien of je het aan kan of niet. Maar ik ben er van overtuigd dat je dat wel kan. Alleen het feit al dat jij je bewust bent van wie je bent en waar je vandaan komt is 90% van het werk.
Denk ik.
Ik zeg niet dat ik niet leuk benquote:Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef Chicolate het volgende:
PF, je bent leuk. Omdat ik het zeg, omdat je vriendje het zegt en omdat nog veel meer mensen het met me eens zijn. En waag het eens om het met me oneens te zijn
.
Waarom vind je dat dan niet van jezelf?
ah...the matrixquote:Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
De filosoof Nozick heeft een interessant gedachte-experiment ontwikkeld:
"Suppose there were an experience machine that would give you any experience you desired. Superduper neuropsychologists could stimulate your brain so that you would think and feel you were writing a great novel, or making a friend, or reading an interesting book. All the time you would be floating in a tank, with electrodes attached to your brain. Should you plug into this machine for life, preprogramming your life's desires?...Of course, while in the tank you won't know that you're there; you'll think it's all actually happening. Others can also plug in to have the experiences they want, so there's no need to stay unplugged to serve them. (Ignore problems such as who will service the machines if everyone plugs in.) Would you plug in? What else can matter to us, other than how our lives feel from the inside?"
Het idee is dat je als mens niet gelukkig wordt door je alleen te richten op je gevoel en door alle andere omstandigheden te behandelen als middel. Mensen vinden zaken als authenticiteit en waarheid belangrijk.
Dat vind ik dan weer een beetje een enge post. Als ik mijn zelfbeeld zou moeten baseren op andermans ervaringen.. nouja, laten we zeggen dat ik dan niet zo gelukkig geweest wasquote:Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef Chicolate het volgende:
PF, je bent leuk. Omdat ik het zeg, omdat je vriendje het zegt en omdat nog veel meer mensen het met me eens zijn. En waag het eens om het met me oneens te zijn
.
Waarom vind je dat dan niet van jezelf?
Ik ben niet extreem veel gepest, maar hoorde er echt nooit bij. Nergens. Als er gepest moest worden, was ik dus altijd wel een erg goede kandidaat. En daar ga je raar van doen. Afdwalen van jezelf en proberen te zijn wie ze willen dat je was (of in elk geval: wie jij dénkt dat ze willen dat je bent). En als je dat maar lang genoeg volhoudt, dan komt er een moment dat je echt niet meer weet wie je werkelijk bent, wat je wilt en wat je voelt. En dáár ben ik geweest. Rock bottom.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef motorbloempje het volgende:
maar je zegt "been there done that", dus jij hebt vast ook je deel hiervan wel ervaren...
En ik vraag me af, was ik echt beter af geweest als alles 'van een leien dakje' was gegaan? Had ik mijn leven dan wel zo tof en waardevol gevonden, als alles me aan was komen waaien en ik nergens moeite voor had hoeven doen?
Ik weet 't niet, maar ik denk stiekem wel, dat ik straks terechter blij met mezelf kan zijn dan iemand die nooit ergens moeite voor heeft hoeven doen...
Ik ben 35. Ik heb totaaaal geen behoefte aan een man momenteel en ben dus ook niet op zoek of iets dergelijks. Meestal begin je niet direct aan kinderen, dat lijkt mij in ieder geval niet zo verstandig. Dus je wacht een paar jaar. Ik wil geen oude moeder zijn. Tsja, jammer dan. De aarde is al overbevolkt genoeg zonder mijn nageslacht. (hey, je moet toch iets met die cognitieve dissonantie)quote:
jquote:Op zondag 4 januari 2009 13:01 schreef Isabeau het volgende:
En jullie gaan te snel. BJ: wat ongelofelijk kut voor jeIk kan me zo voorstellen hoe rot dat moet voelen. 3 maanden klinkt heel lang, of het is maar een fractie van je leven, maar net hoe je pet staat. Probeer het als 'het is maar een fractie van mijn leven' te bekijken. Verstand op nul, je best doen en voor ogen houden dat het maar 3 maanden zijn.
MoBlo, m'n leven staat een beetje stil en ik weet niet eens waar ik op wacht
je moet nergens op wachten tut!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:01 schreef Isabeau het volgende:
En jullie gaan te snel. BJ: wat ongelofelijk kut voor jeIk kan me zo voorstellen hoe rot dat moet voelen. 3 maanden klinkt heel lang, of het is maar een fractie van je leven, maar net hoe je pet staat. Probeer het als 'het is maar een fractie van mijn leven' te bekijken. Verstand op nul, je best doen en voor ogen houden dat het maar 3 maanden zijn.
MoBlo, m'n leven staat een beetje stil en ik weet niet eens waar ik op wacht
Ik vind dit echt heel naar om te lezen.quote:Op zondag 4 januari 2009 12:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik echtNiks zieligs aan hoor. Ik had nu een gezin met kinderen willen hebben, maar op het moment dat we daar mee bezig waren is hij er met een ander vandoor gegaan. Dat was nou niet bepaald goed voor mijn eigenwaarde en voor mijn beeld van mannen. Inmiddels heb ik me er maar half bij neergelegd dat ik nooit kinderen krijg. De andere helft huilt nog. En sterker geworden? Ik ben cynischer en bitterder geworden, maar ik denk dat 'sterker' het woord is dat mensen gebruiken om mensen met veel pech een hart onder de riem te steken.
Tot hier hetzelfdequote:Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha, ja ik heb een verschrikkelijke jeugd gehad. Ouders die nog bij elkaar zijn en van elkaar houden. Een broertje dat gezond is en nooit problemen heeft gehad net als ik. Ouders die zeggen dat ik ontzettend slim mooi en geweldig ben. Ouders die mijn school en studie betalen en waar ik altijd geld van kan lenen mocht er iets zijn. Elk jaar op vakantie, en soms nog wel vaker eventjes weg. Eten is nooit een probleem geweest, altijd veel en lekker.
Ik ben vanaf het moment dat ik verhuisde en naar een andere basisschool ging (grp.4) veel gepest op die school. Vanaf de 1e klas niet meer. Als mij iets dwarszit vertel ik het ook niemand, omdat ik gewoon niemand vertrouw met persoonlijke dingen, dat zijn juist de dingen waarmee je gekwetst kan worden en zolang ze die niet weten kan er weinig gebeuren.quote:Nooit echt gepest maar ook nooit echt ergens bij gehoord. Wel uitgenodigd op feestjes van leuke mensen etc.
Ik vind helemaal niet dat jij persoonlijkheid mist. Ik ken je dan wel niet in het echt, maar ik vind je op fok altijd een helder stipje in het donkerquote:Op zondag 4 januari 2009 13:04 schreef P.F het volgende:
Ik zeg niet dat ik niet leuk ben
maar ik mis een beetje persoonlijkheid..
he bah... word hier helemaal sentimenteel van.....vind dit zo NIET leuk....quote:Op zondag 4 januari 2009 13:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben 35. Ik heb totaaaal geen behoefte aan een man momenteel en ben dus ook niet op zoek of iets dergelijks. Meestal begin je niet direct aan kinderen, dat lijkt mij in ieder geval niet zo verstandig. Dus je wacht een paar jaar. Ik wil geen oude moeder zijn. Tsja, jammer dan. De aarde is al overbevolkt genoeg zonder mijn nageslacht. (hey, je moet toch iets met die cognitieve dissonantie)
Hm, vat ik dit onvriendelijk op of is het gewoon een k*topmerking?quote:Op zondag 4 januari 2009 11:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meer mensen zouden hun leven moeten leiden op zo'n manier dat ze niet alleen nu maar ook later nog blij kunnen zijn met de beslissingen die ze maken. (Daarom vind ik 'leven alsof het je laatste dag is' ook zo'n belachelijk motto.) Als je je gevoel, je hormonen en de stofjes in je hersenen achterna loopt, dan ben je gevangen in een soort eeuwig heden.
Voor mij is het een grote troost dat ik zonder spijt terugkijk op het leven dat ik met mijn vader heb gehad. Dat maakt het draaglijker dat ik een toekomst tegemoet zie waarin ik promoveer zonder dat mijn vader erbij is, waarin ik trouw zonder 'weggegeven' te worden en kinderen krijg die hun opa nooit zullen kennen.
En ik weet nooit zo goed wat ik op jou moet zeggen! Omdat je dan 35 bent maar ik heb het idee alsof je nog aan het begin staat van je leven en dat er nog een heel leven op je staat te wachten. Een soort omgekeerde oude ziel.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind helemaal niet dat jij persoonlijkheid mist. Ik ken je dan wel niet in het echt, maar ik vind je op fok altijd een helder stipje in het donkerJe lijkt me een ontzettend leuk mens toe. Je persoonlijkheid bestaat uit meer facetten dan alleen 'ik ben niet gemotiveerd voor mijn studie'. Waarschijnlijk is dit dan niet de juiste studie voor jou en dan is dat helemaal niet gek.
Ik ben bang dat ik nooit meer de vrije blije ik zal worden. Ik ben een bepaalde onschuld kwijt die ik niet terug zal vinden. Mijn leven is de afgelopen paar jaar zo rap bergafwaarts gegaan dat ik me serieus afvraag of ik ooit nog de moed en de energie weet op te brengen om die berg weer op te klimmen. En een groot deel van dat bergafwaarts gaan is ook nog mijn eigen schuld, ik heb me maar gewoon laten vallen omdat opstaan me te eng leek.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind dit echt heel naar om te lezen.Ik ken je niet eens echt, maar ik word er gewoon boos om als ik eraan denk dat iemand je heeft geleerd dat alles wat je leuk en fijn vindt aan het leven ineens niet waar blijkt te zijn. Dat doet iets met je (en ik hoop vurig voor je dat je ooit op het punt komt dat je dat cynische en verbitterde kunt laten varen en gewoon weer vertrouwen krijgt).
Nee, het was niet persoonlijk! Ik zat gewoon hardop te denken.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:13 schreef mspoez het volgende:
[..]
Hm, vat ik dit onvriendelijk op of is het gewoon een k*topmerking?
Nee en het is ook logisch dat jij als hormonen mens daar overvalt omdat je het bent. Diezelfde hormonen zorgen er weer voor dat je zo reageert.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:13 schreef mspoez het volgende:
[..]
k heb heus altijd gedaan wat ik dacht dat goed was, heb geen spijt, maar dat wil niet zeggen dat ik nu, terugkijkend op wat voorbij is, altijd de best mogelijke keuze heb gemaakt. Dat betekent niet dat ik me heb laten regeren door hormonen of stofjes in mijn hersenen, dat betekent alleen dat dingen soms anders lopen dan je ze tevoren voor je zag. Dat heeft níets te maken met spijt hebben van mijn keuzes.
Dank u wel.
Ik vind het knap als jij er een kutopmerking in kan zien, want ik zie het nietquote:Op zondag 4 januari 2009 13:13 schreef mspoez het volgende:
Lol. Okay, duidelijk.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef P.F het volgende:
[..]
Nee en het is ook logisch dat jij als hormonen mens daar overvalt omdat je het bent. Diezelfde hormonen zorgen er weer voor dat je zo reageert.
(Nee dit is ook geen kut opmerking)
Ik zat al te wachten op je postquote:Op zondag 4 januari 2009 13:15 schreef SHE het volgende:
Ik word depressief van jullie.
Ik herken ook niks eigenlijk. Ja, ik weet wel wat rockbottom is, ik ben lager dan dat geweest. Niet door anderen hoor, helemaal zelf gedaan. Niets zo mooi als zelfdestructie met een kracht groter dan jij zelf![]()
Ik weet ook wat euforie en intens geluk is.
Ik heb spijt, en ik heb geen spijt.
Ik vind mezelf tof. En ik weet nog wel wat verbeterpuntjes.
Soms wil ik iemand anders zijn. Soms wil ik dat iedereen mij is.
Ik moet vooral vaak lachen om het leven, de mensen die het leven en de dingen die men opzoekt/overkomt. En het hardst om mezelf. Maar ik vind mijn eigen grappen dan ook het grappigst.
Eigenlijk herken je dus alles?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:15 schreef SHE het volgende:
Ik herken ook niks eigenlijk.
[...]
Ollie heeft ook beloofd dat hij mijn grafsteen overdwars zet, ipv rechtop.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:16 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten op je post
waarin je tegen iedereen in zou gaan
Dat is ook niet helemaal wat ik bedoel. Sommige mensen vinden zichzelf echt waardeloos. Kunnen niet inzien dat ze iets waard zijn. Maar als ánderen wel iets moois in je zien, is dat in mijn ogen een teken dat je niet volledig waardeloos bent. Er móet iets moois in je zijn, dat die anderen wel zien en jij zelf niet.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:05 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer een beetje een enge post. Als ik mijn zelfbeeld zou moeten baseren op andermans ervaringen.. nouja, laten we zeggen dat ik dan niet zo gelukkig geweest was. De truc is juist ZELF weten wie je bent. Dat je daarbij bevestiging zoekt is niet verkeerd, net zoals ik verslaafd ben aan de bevestiging van mijn vriend, maar je moet het er natuurlijk niet op gaan baseren. Hoe erg stort je anders in wanneer die je verlaat?
Hier zat ik op te wachten (want ik wilde het niet zelf posten). Eng, bang, angst. Met als resultaat een verlangen. Daar heb je 'm, die hele slechte raadgever die maakt dat mensen beslissingen maken waar ze niet beter van worden.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben bang dat ik nooit meer de vrije blije ik zal worden. Ik ben een bepaalde onschuld kwijt die ik niet terug zal vinden. Mijn leven is de afgelopen paar jaar zo rap bergafwaarts gegaan dat ik me serieus afvraag of ik ooit nog de moed en de energie weet op te brengen om die berg weer op te klimmen. En een groot deel van dat bergafwaarts gaan is ook nog mijn eigen schuld, ik heb me maar gewoon laten vallen omdat opstaan me te eng leek.
Tweeling zeker?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:19 schreef Laureline het volgende:
P
Ik deed ook nooit aan zelfreflectie (en dat zei ik dan ook altijd triomfantelijk tegen vriendjes die eens wilden uitleggen hoe vreselijk het allemaal wel niet was met mij) en had tot ongeveer mijn 25e zelfs het idee dat ik niet eens een karakter had, alleen een enorme lade met verschillende personages die ik dan maar aanpaste aan de situatie en het gezelschap waar ik op dat moment in verkeerde.
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:15 schreef SHE het volgende:
Als je snel bent kan je je armen nog om me heen doen!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:17 schreef ElisaB het volgende:
Hier zat ik op te wachten (want ik wilde het niet zelf posten). Eng, bang, angst. Met als resultaat een verlangen. Daar heb je 'm, die hele slechte raadgever die maakt dat mensen beslissingen maken waar ze niet beter van worden.
Ik wil jou ook so huggen en kissen. In voor een groepshug?
Wees blij dat je een gezin nu bespaart is gebleven. Niemand heeft iets aan een moeder die zichzelf heeft laten gaan.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]gedeelde smart is halve smart
Ik vind mezelf overigens wel tof. Je kan jezelf ook best tof vinden ook al vind je dat je gefaald hebt. Als ik om me heen kijk dan vind ik mezelf gewoon een prima mens, iemand die oprecht om anderen geeft en ik vind mezelf vaak ook leuker dan anderen. Alleen hebben anderen die ik minder leuk dan mezelf vind wèl een gezin en kinderen en vraag ik me af of mijn beeld van de werkelijkheid wel klopt
Ik moet eerlijk zeggen (en vat dit niet verkeerd op!!) dat ik een jaartje of 8-9-10 was en het verschrikkelijk vond dat mijn ouders gewoon mijn ouders waren en mijn familie heel normaal. Ik had altijd de hoop geadopteerd te zijn oid.. Toen ik hoorde dat mijn tante hele zware anorexia heeft gehad met een drankverslaving, dat mijn vader een drankverslaving had o en m'n andere tante ook.. Dat ik eigenlijk uit een hele rijke familie kwam maar doordat een zeker persoon voor een zigeneurmeisje was gevallen hij onterft werd en uit de familie gegooid. Werd ik stiekem een beetje blij, en dat is eigenlijk heel naar en verschrikkelijkquote:Op zondag 4 januari 2009 13:19 schreef Laureline het volgende:
PF, ik heb bij jou het idee dat je gewoon nu pas begint aan het analyseren van jezelf? En die twijfels, het bijna absurde verlangen maar eens iets 'heftigs' (a la de jeugd van MoBlo, jezus, dat wens je toch echt niemand toe! Wat een hufters om je heen zeg) mee te maken, omdat je dan zou weten hoe of wie je bent?
Ik deed ook nooit aan zelfreflectie (en dat zei ik dan ook altijd triomfantelijk tegen vriendjes die eens wilden uitleggen hoe vreselijk het allemaal wel niet was met mij) en had tot ongeveer mijn 25e zelfs het idee dat ik niet eens een karakter had, alleen een enorme lade met verschillende personages die ik dan maar aanpaste aan de situatie en het gezelschap waar ik op dat moment in verkeerde.
Het is volkomen begrijpelijk. Je hebt iets traumatisch meegemaakt. Dat schud je niet zomaar even van je af.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik nooit meer de vrije blije ik zal worden. Ik ben een bepaalde onschuld kwijt die ik niet terug zal vinden. Mijn leven is de afgelopen paar jaar zo rap bergafwaarts gegaan dat ik me serieus afvraag of ik ooit nog de moed en de energie weet op te brengen om die berg weer op te klimmen. En een groot deel van dat bergafwaarts gaan is ook nog mijn eigen schuld, ik heb me maar gewoon laten vallen omdat opstaan me te eng leek.
hou op, dat jeuktquote:
toen ik die leeftijd had wilde ik altijd ontvoerd worden door piraten, of misschien een mysterieuze clan van ninja's....er is zo weinig avontuur in het leven, vind je niet? al zou ik waarschijnlijk geen idee hebben wat ik ermee zou moeten als het ineens in m'n schoot geworpen werd...quote:Op zondag 4 januari 2009 13:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen (en vat dit niet verkeerd op!!) dat ik een jaartje of 8-9-10 was en het verschrikkelijk vond dat mijn ouders gewoon mijn ouders waren en mijn familie heel normaal. Ik had altijd de hoop geadopteerd te zijn oid.. Toen ik hoorde dat mijn tante hele zware anorexia heeft gehad met een drankverslaving, dat mijn vader een drankverslaving had o en m'n andere tante ook.. Dat ik eigenlijk uit een hele rijke familie kwam maar doordat een zeker persoon voor een zigeneurmeisje was gevallen hij onterft werd en uit de familie gegooid. Werd ik stiekem een beetje blij, en dat is eigenlijk heel naar en verschrikkelijk
... tief die nieuwe weegschaal ergens achter in een kast!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je snel bent kan je je armen nog om me heen doen!Ik groei dicht
![]()
(al is dat niet helemaal waar, maar mijn nieuwe weegschaal geeft me dat idee)
Oooo, maar dat komt door al die verhalen uit de Tina! (toch, Greysquote:Op zondag 4 januari 2009 13:24 schreef P.F het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen (en vat dit niet verkeerd op!!) dat ik een jaartje of 8-9-10 was en het verschrikkelijk vond dat mijn ouders gewoon mijn ouders waren en mijn familie heel normaal. Ik had altijd de hoop geadopteerd te zijn oid.. Toen ik hoorde dat mijn tante hele zware anorexia heeft gehad met een drankverslaving, dat mijn vader een drankverslaving had o en m'n andere tante ook.. Dat ik eigenlijk uit een hele rijke familie kwam maar doordat een zeker persoon voor een zigeneurmeisje was gevallen hij onterft werd en uit de familie gegooid. Werd ik stiekem een beetje blij, en dat is eigenlijk heel naar en verschrikkelijk
Whehehehe.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Oke, en na het lezen van dit topic niet allemaal gaan emotie-eten he?!
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Oke, en na het lezen van dit topic niet allemaal gaan emotie-eten he?!
Ja!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oooo, maar dat komt door al die verhalen uit de Tina! (toch, Greys) Het zijn altijd die weesmeisjes die het beste zijn in turnen, paardrijden of ballet, en eens wekenlang op avontuur door Engeland kunnen zwerven om twee ponnies te redden
![]()
Ik begreep ook op die leeftijd trouwens niet dat ik niet met mijn lagereschoolvriendjes alleen in een huifkar op vacantie mocht gaan, of eens midden in de nacht in de Bosjes van Poot mocht spelen. Hoe kon ik dan ooit iets gaan beleven zoals de Vijf?
Haha, ja misschien wel, ik las wel heel veel, 10 boeken per weekquote:Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Laureline het volgende:
[..]
Oooo, maar dat komt door al die verhalen uit de Tina! (toch, Greys) Het zijn altijd die weesmeisjes die het beste zijn in turnen, paardrijden of ballet, en eens wekenlang op avontuur door Engeland kunnen zwerven om twee ponnies te redden
![]()
Ik begreep ook op die leeftijd trouwens niet dat ik niet met mijn lagereschoolvriendjes alleen in een huifkar op vacantie mocht gaan, of eens midden in de nacht in de Bosjes van Poot mocht spelen. Hoe kon ik dan ooit iets gaan beleven zoals de Vijf?
Daar dan:quote:Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Als je snel bent kan je je armen nog om me heen doen!Ik groei dicht
![]()
(al is dat niet helemaal waar, maar mijn nieuwe weegschaal geeft me dat idee)
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:24 schreef SHE het volgende:
[..]
Dus doe maar ff kloten bij elkaar rapen, niet meer achterom kijken en gelukkig zijn. Met 35 ben je nog niet afgeschreven heur. Ik heb gehoord dat het dan pas leuk wordt.
Hehe, ja! Ik was gelukkig niet de enigequote:Op zondag 4 januari 2009 13:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja!![]()
Serieus, dat soort boekjes geven je altijd het idee dat je zelf maar een saaie sufkut bent!
Ik heb trouwens veel aan je tips gehad.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:30 schreef Laureline het volgende:
[..]
yesyes. En ook married to a boogschutter![]()
Nouja, 't is nooit saai in ieder geval.
Ha, hier hetzelfde verhaalquote:Op zondag 4 januari 2009 13:30 schreef P.F het volgende:
[..]
Haha, ja misschien wel, ik las wel heel veel, 10 boeken per week
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:
En dan komt je moeder binnen: "Nog wat ranja, lieverd"en dan was je er nog heiliger van overtuigd dat je echte familie ergens in een ver spannend land rondzwierf en draken bevocht
.
Het klinkt heel klinisch, maar feitelijk investeer je gewoon in iemand. Als je een lange relatie hebt, dan ga je samen dromen over samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, oud worden. Als de ander dan besluit dat hij zich (ineens!) terugtrekt, dan verlies je niet alleen die ander maar ook de rest. Er is geen contract, geen garantie op een leven zoals je je dat gewenst had.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:27 schreef Greys het volgende:
Ik kan me het van Isa wel voorstellen met haar 35, dat ze dat moeilijk vindt om 'gewoon maar eens lekker te leven en dan komt de rest vanzelf' als ze eigenlijk gewoon graag een man en kind wil... Bij alles wat je doet, hoe leuk ook, blijft toch in je achterhoofd hangen dat die klok maar door tikt, hoe cru ook. Ik weet er alles van![]()
Keyboard?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo kwakkie ook weer blij gemaakt
nooit gedacht nog eens iemand tegen te komen die mogelijk nóg rationeler in het leven staat dan ikquote:Op zondag 4 januari 2009 13:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het klinkt heel klinisch, maar feitelijk investeer je gewoon in iemand. Als je een lange relatie hebt, dan ga je samen dromen over samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, oud worden. Als de ander dan besluit dat hij zich (ineens!) terugtrekt, dan verlies je niet alleen die ander maar ook de rest. Er is geen contract, geen garantie op een leven zoals je je dat gewenst had.![]()
Als het niet loopt zoals je gehoopt had, dan stel je je doelen en verwachtingen bij en probeer je blij te zijn met andere zaken. Je komt zomaar ineens de ware tegen die al wat koters heeft, je laat het idee achter je dat het niet erg is om op hogere leeftijd moeder te worden, of je vindt bevrediging in andere zaken. Nou ja, dat komt natuurlijk niet aanwaaien, maar de mogelijkheden zijn er wel.
De bibliotheekmevrouw wilde van mijn ouders officieel toestemming toen ik de hele jeugdafdeling had gelezen en aan de volwassenenboeken wilde beginnen toen ik 11 wasquote:Op zondag 4 januari 2009 13:40 schreef Aventura het volgende:
Hier nog een boekenwurm. Zat elke week in de bieb en nam dan het maximaal aantal boeken (7) mee naar huisMijn ouders wilden altijd dat ik buiten ging spelen...
Ja! Dat is ook mijn voornemen, meer lezen. De leestijd van vroeger steek ik nu in internet. Dat vind ik best zonde.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:42 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
De bibliotheekmevrouw wilde van mijn ouders officieel toestemming toen ik de hele jeugdafdeling had gelezen en aan de volwassenenboeken wilde beginnen toen ik 11 was. M'n moeder zag het probleem niet zo, al moest ik wel altijd even laten zien wat ik geleend had als ik thuis kwam.
Ik lees nog veel en graag, alleen nu met m'n baan schiet het er steeds bij in. Goede voornemen: elke dag een half uurtje lezen. Als ik tijd heb om een half uur op Fok rond te neuzen moet ik dat ook in een boek kunnen stoppen.
Compensatie voor mijn irrationele en impulsieve inborst.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nooit gedacht nog eens iemand tegen te komen die mogelijk nóg rationeler in het leven staat dan ik
Hehe dat had ik ook! Ik las op m'n 8e boeken voor 13+ maar ik snapte dan natuurlijk niet allesquote:Op zondag 4 januari 2009 13:42 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
De bibliotheekmevrouw wilde van mijn ouders officieel toestemming toen ik de hele jeugdafdeling had gelezen en aan de volwassenenboeken wilde beginnen toen ik 11 was. M'n moeder zag het probleem niet zo, al moest ik wel altijd even laten zien wat ik geleend had als ik thuis kwam.
Ik lees nog veel en graag, alleen nu met m'n baan schiet het er steeds bij in. Goede voornemen: elke dag een half uurtje lezen. Als ik tijd heb om een half uur op Fok rond te neuzen moet ik dat ook in een boek kunnen stoppen.
Claudia is het boegbeeld van ratio.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:41 schreef Abbadon het volgende:
[..]
nooit gedacht nog eens iemand tegen te komen die mogelijk nóg rationeler in het leven staat dan ik
je bedoelt dat je net een écht mens bent?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:44 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Compensatie voor mijn irrationele en impulsieve inborst.
Ik vond spelen met vriendinnetjes vaak een beetje ... saai. Gezellig hoor, voor op school, maar wat moet je er thuis meequote:Op zondag 4 januari 2009 13:43 schreef P.F het volgende:
Mijn ouders zeiden toen ik een jaartje of 13 was: wordt het geen tijd om eens vrienden te maken je gaat nooit bij iemand spelen en er komt nooit iemand hier. En je bent heel leuk en knap echt waar! En toen dacht ik, no wayy. Want ik ging liever iedere dag huiswerk maken en boeken lezen en elke dag een uur sporten.
En nu... tsjaaaMaar ik weet niet wat ik liever had gewild
hmmz...ik heb meestal meer aan irrationeel advies...het redelijke, logische en verstandige lukt me gemiddels genomen zelf wel vrij redelijkquote:Op zondag 4 januari 2009 13:45 schreef SHE het volgende:
[..]
Claudia is het boegbeeld van ratio.
Vroeger dacht ik dat ze sigaren rookte en cognac dronk. Als ik een echt goed advies wil, dan PM ik haar.
wat is 'echt succes'?quote:Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef Laureline het volgende:
Toch begrijp ik ook de frustratie als je 'lijstje' van verwachtingen niet zo gaat als je had gepland wel. Het typische vind ik dan weer dat die lijstjes vaak gaan over juist dat onderdeel in je leven dat het moeilijkste loopt! Mijn lijstje ging niet over de liefde maar over werk. Dit was het:
20 jaar- beste van de klas zijn op de kunstacademie
30 jaar- van mijn vak kunnen leven
40 jaar- echt succes hebben
Tsja....de eerste 2 punten heb ik eigenlijk wel gehaald, met 20 jaar mocht ik leuk als uitverkorene van de school naar Praag om te exposeren, met 30 jaar kocht ik zelf mijn 2e huis in een goede buurt, met ruimte genoeg voor een atelier...maar die laatste stap? Dat gaat dus niet zo gemakkelijk. En dat frustreert me toch, als verwend kind. Dan kan ik nog zo gelukkig zijn met man, kind, vrienden, opdrachten die ik allemaal had, toch kan ik midden in de nacht wakker komen te liggen van de zorgen en de frustratie hoe het nu verder moet. Ik ben gewoon nog helemaal niet tevreden met wat ik heb bereikt. Onvolwassen misschien, maar helaas.
Dan moet jij mij PM-en!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hmmz...ik heb meestal meer aan irrationeel advies...het redelijke, logische en verstandige lukt me gemiddels genomen zelf wel vrij redelijk
vraag aan Greys en DMLquote:Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja wie ben jij? Ik heb het gemist denk ik.
ik ben niet verbaasdquote:Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef SHE het volgende:
[..]
Dan moet jij mij PM-en!
Irrationeler en impulsiever dan ik, ga je niet vinden.
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef P.F het volgende:
[..]
Ja wie ben jij? Ik heb het gemist denk ik.
Juist, je zoekt het midden. Je kunt ook te veel denken. (Working on it.)quote:Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hmmz...ik heb meestal meer aan irrationeel advies...het redelijke, logische en verstandige lukt me gemiddels genomen zelf wel vrij redelijk
Voldoen aan je eigen verwachtingen/doelen?quote:
Voor mij: constant genoeg opdrachten om te kunnen kiezen, waardoor je geen opdrachten puur voor het geld (waar je dus niets of weinig aan vindt) hoeft aan te nemen. En daar is wel een zekere mate van 'bekendheid' voor vereist, maar daar gaat het me dus niet zo om.quote:
Ik heb een bloedhekel aan fruitquote:Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
zie er erg goed uit DMLkeurig lijstje
alleen nog ergens wat fruit tussen persen?
Dito.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind het op de een of andere manier altijd juist fijn om erover te praten, dit helpt mij om alles een plekje te geven en te relativeren![]()
Ik dacht al: waar blijft Phil!quote:Op zondag 4 januari 2009 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist, je zoekt het midden. Je kunt ook te veel denken. (Working on it.)
Daarom kun je voor goed advies het beste aankloppen bij de twee grootste praktische denkers die de mensheid heeft gekend: Aristoteles en Dr Phil.
alle soorten??? lastig hoor...quote:Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb een bloedhekel aan fruit
quote:Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TJ is uber cool en gezellig.
That's all yas needz ta know
ik probeer ook minder te denken, maar ik kan niet bedenken hoe ik dat zou moeten doen...quote:Op zondag 4 januari 2009 13:53 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Juist, je zoekt het midden. Je kunt ook te veel denken. (Working on it.)
Daarom kun je voor goed advies het beste aankloppen bij de twee grootste praktische denkers die de mensheid heeft gekend: Aristoteles en Dr Phil.
Idd.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:43 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ja! Dat is ook mijn voornemen, meer lezen. De leestijd van vroeger steek ik nu in internet. Dat vind ik best zonde.
Ik zie een manier om calorietjes te verbranden!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:03 schreef SHE het volgende:
Eigenlijk moet ik hem daar nog voor straffen.
Wohoo voor HE!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:03 schreef SHE het volgende:
Eetlijstje:
O: proteine reep + uur wandelen
T: niks
L: bak rode rijst met kip smoor
D: gebakken rode rijst met omelet/prei/lente-ui stukjes
T: glas vit C 1000mg + zink + B complex
Voor meneer heerlijke kippenvleugeltjes van de BBQ, met low fat wedges en salade.
HE is zijn mini buikje bijna kwijt!
Beetje jammer dat het loeder gisteren met een leeg zakje mama mia's terug kwam van het boodschappen doen. Naar eigen zeggen ' omdat ie zo lang moest wachten bij de kassa '![]()
Mijn zus was ook altijd de lieveling in de familie en die had het altijd zo druk met het pleasen van anderen dat ze er uiteindelijk aan onderdoor is gegaan. Nu kiest ze vaker voor zichzelf en dat is heel goed, al wil ik soms de oude zus die altijd voor me klaarstond terugquote:Op zondag 4 januari 2009 14:02 schreef Greys het volgende:
Ben momenteel wel erg tevreden met waar ik sta in het leven. Oke, ik heb geen flitsende carrière en verdien geen bakken met geld, maar er zouden er best veel met me willen ruilen qua soort baan en ik denk dat ik het na 10 jaar soms wel eens als 'te vanzelfsprekend' neem. Er zijn mensen die vinden dat ik maar een saai leven heb verder en anderen zoeken juist dát.
Het enige dat ik echt nog zou moeten leren is om niet constant bezig te zijn met 'wat anderen van me vinden' en of die anderen me dan wel lief en aardig vinden. Dat kost veel energie en dat wat meer loslaten, dat vind ik reuze moeilijk. Ben altijd bezig met het pleasen van anderen en nu moet IK maar eens de belangrijkste worden. Maar dat valt nog niet mee
Had je dat HE dieet al ergens gepost, want ik zocht de link in de OP maar kon hem niet vinden?quote:Op zondag 4 januari 2009 14:03 schreef SHE het volgende:
Eetlijstje:
O: proteine reep + uur wandelen
L: bak rode rijst met kip smoor
D: gebakken rode rijst met omelet/prei/lente-ui stukjes
T: glas vit C 1000mg + zink + B complex
Voor meneer heerlijke kippenvleugeltjes van de BBQ, met low fat wedges en salade.
HE is zijn mini buikje bijna kwijt!
Beetje jammer dat het loeder gisteren met een leeg zakje mama mia's terug kwam van het boodschappen doen. Naar eigen zeggen ' omdat ie zo lang moest wachten bij de kassa '![]()
hmmz....ik heb nooit ook maar enige serieuze poging ondernomen te zijn wie mijn omgeving wilde dat ik was, geloof ikquote:Op zondag 4 januari 2009 14:00 schreef Laureline het volgende:
Leestip voor de lezers die weer eens wat willen lezen: Barend Wels van Theo Thijssen. Beschrijft precies de overgang van diegene zijn die je omgeving (en jouw lijstje) wil dat je bent, en diegene worden die je van nature bent.
buikje komt van bierquote:Op zondag 4 januari 2009 14:05 schreef P.F het volgende:
[..]
Wohoo voor HE!
Mijn hewil aankomen maar hij heeft al een beetje een buikje
(hij weegt 71 @ 1,87 oid) dus ik zeg liever mager en getraind dan zwaar toch. Maar hij is liever iets te zwaar omdat hij altijd vrij licht is geweest en nu eindelijk 70+ is
![]()
Of zou het buikje komen van ongezond eten en is hij nog steeds aan de lichte kant
Ik geloof dat ik opzich ook in aanmerking kom voor knuffels enzo maar heb niet zo'n zin alles te vertellen dus als je het niet erg vindt wil ik alleen de knuffelsquote:Op zondag 4 januari 2009 14:02 schreef MariaEtcetera het volgende:
Jeutje wat een verhalen hiero!(nee greys, niet de pijpsmiley
) *deelt at random knuffels en aaien uit* Er is hier wel een ploeg sterke mensen zeg, als je ziet wat jullie allemaal voor je kiezen hebben gehad
Hij heeft ook een beetje vet bij zijn rug.. En hij drinkt denk ik wel iedere dag 1-2 biertjes of meer... Maar daar stopt ie sowieso niet mee..quote:
Done!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:07 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik opzich ook in aanmerking kom voor knuffels enzo maar heb niet zo'n zin alles te vertellen dus als je het niet erg vindt wil ik alleen de knuffels
Nee, zal 'm vanavond ff in Wiki knallen.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
Had je dat HE dieet al ergens gepost, want ik zocht de link in de OP maar kon hem niet vinden?
Dank!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:09 schreef SHE het volgende:
[..]
Nee, zal 'm vanavond ff in Wiki knallen.
Ja, dat staat er een beetje zwart/wit. Het gaat hierbij meer over doen wat er van je verwacht wordt. Door je omgeving, maar ook door jouzelf.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:06 schreef Abbadon het volgende:
[..]
hmmz....ik heb nooit ook maar enige serieuze poging ondernomen te zijn wie mijn omgeving wilde dat ik was, geloof ik
Hm.. En is daar van af te komen door veel te trainen? Hij fitnesst nu 4 keer per week? Ik krijg hem alleen niet aan de cardio want hij ziet het nut niet in van rennen en fietsen etc. Hij neemt in het dagelijks leven ook altijddd de tram of de lift want waarom fietsen als het niet nodig isquote:
Aardappeltjes kort voorkoken, in wedges snijden ( alles met schil er nog aan )quote:
Thanks! Bakpapier heb ik, dus dat komt goed!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:13 schreef SHE het volgende:
[..]
Aardappeltjes kort voorkoken, in wedges snijden ( alles met schil er nog aan )
Dan in een grote bak met flink paprikapoeder, cajunkruiden , half theelepeltje geperste knof, zout en evt vegeta.
Goed omscheppen met je handen.
Dan in de oven, op de plaat. Zonder vet dus. Evt bakpapier gebruiken.
Yaaaaaayquote:Op zondag 4 januari 2009 14:14 schreef Greys het volgende:
En nu met het hondje wandelen (gaat goed met het hondje!)
Die was een paar dagen geleden meer dood dan levendquote:
Gewoon op m'n telefoon hoorquote:Op zondag 4 januari 2009 14:17 schreef motorbloempje het volgende:
PF! Ik lees terug en zie dat jij ook een pil alarm hebt![]()
![]()
ik had er vroeger in tijden van totale chaos ook eenherkenning! Iedereen vond me altijd maar raar
ik had 'm ook op mn telefoonquote:Op zondag 4 januari 2009 14:20 schreef P.F het volgende:
[..]
Gewoon op m'n telefoon hoorMaar het werkt nog niet super..
Uit de kerstuitverkoop van de AH en in de vriezer gestoptquote:Op zondag 4 januari 2009 14:18 schreef Isabeau het volgende:
DizzyMissLizzy, kerstboomkipstukjes?Zo, dat klinkt heel erg fabriekerig. En waar haal je al die grappige plaatjes vandaan?
Die had ze weer buiten gezet dacht ik.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Hey conleche, is dat aangelopen poesje nog daar of heb je die al buiten gezet?
*klik*!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Uit de kerstuitverkoop van de AH en in de vriezer gestopt![]()
Het zijn gewoon kipnuggets in de vorm van kerstbomen.
www.icanhascheezburger.com
Kloptquote:Op zondag 4 januari 2009 14:21 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die had ze weer buiten gezet dacht ik.
Boerenkool zonder augurk is geen echte boerenkool.quote:
Heb het op de vorige blz getyptquote:Op zondag 4 januari 2009 14:24 schreef motorbloempje het volgende:
mag ik een linkje of een samenvatting over Bink?ik heb 't gemist
Ja, soms ben ik een beetje raar dus denk dat dat grotendeels terug te leiden isquote:Op zondag 4 januari 2009 14:18 schreef Isabeau het volgende:
MariaEtc, wat een akelige jeugd heb jij gehad, kan me voorstellen dat je daar ook zo de sporen van draagt, maar goed, ook dat vormt wie je nu bent.
fijn dat 't nu weer wat beter gaatquote:Op zondag 4 januari 2009 14:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Die was een paar dagen geleden meer dood dan levend
's Nachts er bijna tussenuit gepiept, reageerde nergens meer op.
DA heeft foto's gemaakt en vond hart en lever vergroot, voor nu pijnstillers en antibiotica en woensdag een echo van het hartje en de lever
Ehm...tja...nou...dus..........quote:Op zondag 4 januari 2009 14:18 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: glas vers bosbessensap
O2: kaaspannenkoek
T: -
L: -
T: -
D: 4-schaft (aardappel, appel, wortel, bruine bonen en spek)
Ik rook wel ietsje meer, menthol en gewone door elkaarquote:Op zondag 4 januari 2009 14:25 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik ben gestopt met roken per 1 januari.
Zelf vind ik het niet moeilijk, ik rookte toch maar 10 sigaretten per week ofzo. Vaak nog minder. Ik heb er ook alleen maar trek in als ik ergens ben waar het leuk is en er alcohol is.
quote:Op zondag 4 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
[..]
Ehm...tja...nou...dus..........
DOE NORMAAAAAAAAAAAAAAAL!
Ja! Ik moet er rekening mee houden dat het natuurlijk niet een piepjong hondje meer is (12,5 jaar) maar zo'n kruising kleintje kan meestal best nog wel een paar jaar ouder worden en ik kan Bink helemaal niet missenquote:Op zondag 4 januari 2009 14:27 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
fijn dat 't nu weer wat beter gaat
Works like a charm!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Kijk elke morgen een pagina op icanhascheezburger.com en je begint de dag met een lach
een ziek huisdier is zó naar.. ze kunnen niet zéggen wat er aan dehand is, je kunt alleen maar gissen of ze pijn hebben en als je het wel ziet weet je vaak niet waar of waaromquote:Op zondag 4 januari 2009 14:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja! Ik moet er rekening mee houden dat het natuurlijk niet een piepjong hondje meer is (12,5 jaar) maar zo'n kruising kleintje kan meestal best nog wel een paar jaar ouder worden en ik kan Bink helemaal niet missen
Duimen dus dat er woensdag uit de echo komt dat het allemaal te behandelen is
Dan moet je een keer naar een Slankmeet komen. De rokende vrouwen daar zijn allesbehalve lelijkquote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik vind rokende vrouwen zo godsgruwelijk.. lelijk. Echt een ontzettende afknapper, en ik val niet eens op vrouwen
.
Die zijn er altijd, overbodige toevoeging.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Phaidra het volgende:
En er blijven natuurlijk mensen die veel ergere dingen hebben meegemaakt.
welkom!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:31 schreef Oksel het volgende:
Ik heb geen zin in speciale dieeten, nootjes, frutseltjes, repen, drankjes, etc. etc. Ik denk (hoop) dat niet nodig te hebben.
Het moment dat ze niet roken, zijn ze vast heel mooi hoorquote:Op zondag 4 januari 2009 14:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan moet je een keer naar een Slankmeet komen. De rokende vrouwen daar zijn allesbehalve lelijk.
En roken is idd een afknapper, want het stinkt en zoenen met een rokende vrouw is vies.
nou ja, ik voel het als ik verhalen als die van Maria hoor altijd zo alsof ik geen recht van zeuren hebquote:Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef P.F het volgende:
[..]
Die zijn er altijd, overbodige toevoeging.
Nou kijk, ik wilde vandaag eh...nou ja, niet zoveel eten. Behalve dan die verse bosbessensap. De hele dagquote:Op zondag 4 januari 2009 14:28 schreef SHE het volgende:
Ehm...tja...nou...dus..........
DOE NORMAAAAAAAAAAAAAAAL!
O dat bedoel je. Mja, ik vind het er op zich wel sexeh uitzien, somsquote:Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef BlaatschaaP het volgende:
[..]
Het moment dat ze niet roken, zijn ze vast heel mooi hoor. Maar een vrouw met een sigaret in haar hand/mond. BAH! Ik kan er niet over uit, zo smerig vind ik het er uit zien
.
Werkt het al, dames?
Hehe ik kwam ook een beetje laat binnenvallen met mijn verhaal, Phaidra! Het gaat hier ook best rap, natuurlijkquote:Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef Phaidra het volgende:
en toen ging de discussie alweer heel ergens anders over... Ach ja..
quote:Op zondag 4 januari 2009 14:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
O dat bedoel je. Mja, ik vind het er op zich wel sexeh uitzien, soms.
Wat ik wel a-sexy vind is vrouwen die bier drinken. Vrouwen horen wijn te drinken.
Zegt zij die de laatste dagen rosébiertjes achterover heeft geklokt. Maar dat telt niet echt mee hè
.
Het helpt me wel om te relativeren, op momenten dat ik 'zwelg' in zelfmedelijden. Natuurlijk is een ouder missen niet leuk, maar ik heb verder echt een leuk leven en mensen om me heen die van me houden. Het is niet de bedoeling dat je je hele leven blijft treuren. En hey, iedereen verliest vroeg of laat een ouder (nou ja, de meeste dan)quote:Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou ja, ik voel het als ik verhalen als die van Maria hoor altijd zo alsof ik geen recht van zeuren heb
zo van 'ja, ik heb ouders die nog gezond zijn, van elkaar en mij houden, idem zusje, wat zeik ik eigenlijk?'
Ach. Van puntje vier heb ik ook last en een en drie (al val ik dan weer op vrouwen) ook.quote:Op zondag 4 januari 2009 11:24 schreef kwakveense het volgende:
ik denk dat het komt omdat ik
1. allemaal jongere vrienden heb (tussen de 20 en 23)
2. zo langzamerhand het gevoel krijg dat ik nooit meer voor mn dertigste een kindje kan krijgen, ook al wilde ik dat altijd heel graag - nu wil ik t misschien niet eens meer, maar toch speelt t idee nog ofzo?
3. op jongere mannen val- die allemaal dus in een jongere levensfase zitten, terwijl ik diep van binnen me wel steeds meer naar mn leeftijd wil gaan gedragen
4. ik nog helemaal niet volwassen en verstandig en student-af wil zijn.
dingen die elkaar ook lekker tegenspreken enzo.
heb op zich geen moeite met 26, of 30 of wa dan ook, maar ik heb geen zin om straks 30 en nog steeds partnerloos, in een mini huurwoning met een kutbaantje te zijn...ofzo...
Dat heb ik als ik naar mijn moeder kijkquote:Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
nou ja, ik voel het als ik verhalen als die van Maria hoor altijd zo alsof ik geen recht van zeuren heb
zo van 'ja, ik heb ouders die nog gezond zijn, van elkaar en mij houden, idem zusje, wat zeik ik eigenlijk?'
quote:Op zondag 4 januari 2009 14:32 schreef Phaidra het volgende:
Jeetje, veel van jullie hebben het niet makkelijk gehad (of nog steeds niet)... Het is wat veel om overal op in te gaan, maar hulde voor iedereen die er uit gekomen is! En ook al zit je nog niet goed in je vel, ik vind dat iedereen goed bezig is. Jullie kunnen iig goed omschrijven wat er mist of wat er dwarszit. Dat is volgens mij de belangrijkste stap voor verandering! Go girls / boys!!
Hier ook wel het nodige meegemaakt. Nergens echt bijhoren op de middelbare school vond ik niet leuk. Echt gepest werd ik niet, maar ik had wel altijd het idee dat er over me geroddeld werd zodra ik klasgenoten zag fluisteren en lachen ofzo... Zal wel meegevallen zijn, maar toch. De laatste 2 jaar voelde ik me beter op mijn plek en had ik meer vrienden. Iedereen wilde opeens wél naast me zitten als er een repetitie gemaakt moest worden, daar was ik wel goed voor... Ik was waarschijnlijk ook gewoon te braaf. Ik word ook té graag aardig gevonden, iets dat ik wel probeer te veranderen. Het is gewoon niet realistisch. Toen ik naar de uni ging, paste ik opeens wel in de groep. Wat een fijne ervaring was dat, zeg! Wat dezelfde interesses al niet met een groep kunnen doen!
En op mijn 16e overleed mijn vader, na zeker een jaar in het ziekenhuis gelegen te hebben. Hij had een zeldzame ziekte, komt 1 op de miljoen keer voor. Als het eerder was ontdekt, had hij nog kunnen leven. Dat is iets waar ik wel een tijdje mee heb geworsteld, maar nu heb ik er meer vrede mee. Dokters zijn ook maar mensen. Wat ik nog wel steeds moeilijk vind, is de manier waarop hij gestorven is. Op het laatst was hij al eigenlijk geen mens meer. Alleen nog maar machines, zelfs een speciaal bed omdat hij enorme doorligwonden had. Beademing, allerlei infusen, enz. Bah. En je hield toch hoop, tegen beter weten in, en de klap was echt hard toen hij toch overleed. Maar ik ben zo trots op hem, hoe hij tot het laatst heeft gevochten, het was duidelijk dat hij nog niet wilde sterven.![]()
![]()
Maar goed, het is nu ruim 8 jaar later, en het blijft natuurlijk verdrietig, maar het heeft mij, mijn moeder en zussen wel dichter bij elkaar gebracht. Ik heb geleerd wat wilskracht is en dat het leven waardevol is. En er blijven natuurlijk mensen die veel ergere dingen hebben meegemaakt.
quote:Op zondag 4 januari 2009 14:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou kijk, ik wilde vandaag eh...nou ja, niet zoveel eten. Behalve dan die verse bosbessensap. De hele dagMaar dat was om 6 uur vanmorgen en om half 9 kreeg ik honger (joh) en ik heb niets in huis. Maar wel bloem, melk & eieren en nog 1 plak kaas en dus besloot ik een pannenkoek te maken. Geen stroop in huis, dus dat scheelt.
En nu heb ik al een tijdje geen zin in eten. Heb alleen nog spekjes in de koelkast (dat spul is bijna onbeperkt houdbaar) en die wil ik wel opmaken. Wortel is er altijd (konijn in da house), aardappel heb ik ook nog en ook nog wel een blik bruine bonen. En fruit. Dus dan kan ik 4-schaft maken, maar dat doe ik waarschijnlijk toch niet![]()
En Maria een
Bwaa, geloof mij, zo voelde ik me vroeger ook hoor!quote:Op zondag 4 januari 2009 14:35 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja, maar niet op je 16e terwijl je net aan het ontdekken bent wie je zelf nu eigenlijk bent. Dat lijkt me hartverscheurend en dat verdriet hoef je ook helemaal niet te relativerenquote:Op zondag 4 januari 2009 14:39 schreef Phaidra het volgende:
Het helpt me wel om te relativeren, op momenten dat ik 'zwelg' in zelfmedelijden. Natuurlijk is een ouder missen niet leuk, maar ik heb verder echt een leuk leven en mensen om me heen die van me houden. Het is niet de bedoeling dat je je hele leven blijft treuren. En hey, iedereen verliest vroeg of laat een ouder (nou ja, de meeste dan)
JAWEL!!! *stampvoet* Ik ging alleen bosbessensap en thee en water drinken!! En een appeltje en zo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |