abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 januari 2009 @ 13:07:14 #101
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64642433
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:01 schreef Isabeau het volgende:
En jullie gaan te snel. BJ: wat ongelofelijk kut voor je Ik kan me zo voorstellen hoe rot dat moet voelen. 3 maanden klinkt heel lang, of het is maar een fractie van je leven, maar net hoe je pet staat. Probeer het als 'het is maar een fractie van mijn leven' te bekijken. Verstand op nul, je best doen en voor ogen houden dat het maar 3 maanden zijn.

MoBlo, m'n leven staat een beetje stil en ik weet niet eens waar ik op wacht
j
ja dat probeer ik ook in gedachten te houden, het is idd 3 maandjes, en daar zitten ook nog wat studiedagen in... dus dat zal wel voorbij vliegen... maar ik moet toch echt ff een drempeltje over en de 1e dagen zullen wel wat vervelend zijn vermoed ik..
maaaaar ik mag uiteindelijk gewoon lekker terug naar mijn eigen IC en daar voel ik me fijn en veilig en heb ik toffe collega's

en ik zal mijn verstand maar niet op nul zetten daar zijn ze vast niet blij mee...
maar ik snap wat je bedoelt Isa, ik zal proberen me niet teveel aan te trekken van het cultuurtje en gewoon lekker te werken...
en niet teveel in het wespennest komen....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_64642439
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:01 schreef Isabeau het volgende:
En jullie gaan te snel. BJ: wat ongelofelijk kut voor je Ik kan me zo voorstellen hoe rot dat moet voelen. 3 maanden klinkt heel lang, of het is maar een fractie van je leven, maar net hoe je pet staat. Probeer het als 'het is maar een fractie van mijn leven' te bekijken. Verstand op nul, je best doen en voor ogen houden dat het maar 3 maanden zijn.

MoBlo, m'n leven staat een beetje stil en ik weet niet eens waar ik op wacht
je moet nergens op wachten tut!
Niet op een man, niet op een kind, nergens op.

Ga jezelf eens lekker leven Je hebt leuke mensen om je heen voor zover ik weet, bent een eind met je studie die je er gewoon nog 'even' doorheen moet jassen, en als je dan straks lekker afgestudeerd bent, werkt en je leven (JOUW leven, niet die van een eventuele partner + kind) op de rails hebt, komt de rest ook vanzelf, geloof me
Ja doei.
pi_64642447
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ja, dat vind ik echt Niks zieligs aan hoor. Ik had nu een gezin met kinderen willen hebben, maar op het moment dat we daar mee bezig waren is hij er met een ander vandoor gegaan. Dat was nou niet bepaald goed voor mijn eigenwaarde en voor mijn beeld van mannen. Inmiddels heb ik me er maar half bij neergelegd dat ik nooit kinderen krijg. De andere helft huilt nog. En sterker geworden? Ik ben cynischer en bitterder geworden, maar ik denk dat 'sterker' het woord is dat mensen gebruiken om mensen met veel pech een hart onder de riem te steken.
Ik vind dit echt heel naar om te lezen. Ik ken je niet eens echt, maar ik word er gewoon boos om als ik eraan denk dat iemand je heeft geleerd dat alles wat je leuk en fijn vindt aan het leven ineens niet waar blijkt te zijn. Dat doet iets met je (en ik hoop vurig voor je dat je ooit op het punt komt dat je dat cynische en verbitterde kunt laten varen en gewoon weer vertrouwen krijgt).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:07:55 #104
236335 neen
schone schijn
pi_64642456
quote:
Op zondag 4 januari 2009 12:56 schreef P.F het volgende:

[..]

Haha, ja ik heb een verschrikkelijke jeugd gehad. Ouders die nog bij elkaar zijn en van elkaar houden. Een broertje dat gezond is en nooit problemen heeft gehad net als ik. Ouders die zeggen dat ik ontzettend slim mooi en geweldig ben. Ouders die mijn school en studie betalen en waar ik altijd geld van kan lenen mocht er iets zijn. Elk jaar op vakantie, en soms nog wel vaker eventjes weg. Eten is nooit een probleem geweest, altijd veel en lekker.
Tot hier hetzelfde
quote:
Nooit echt gepest maar ook nooit echt ergens bij gehoord. Wel uitgenodigd op feestjes van leuke mensen etc.
Ik ben vanaf het moment dat ik verhuisde en naar een andere basisschool ging (grp.4) veel gepest op die school. Vanaf de 1e klas niet meer. Als mij iets dwarszit vertel ik het ook niemand, omdat ik gewoon niemand vertrouw met persoonlijke dingen, dat zijn juist de dingen waarmee je gekwetst kan worden en zolang ze die niet weten kan er weinig gebeuren.
Ook ben ik heel wantrouwend als iemand eens een compliment geeft dan zal dat wel een andere reden hebben.
het lijkt niet wat het is
pi_64642480
Ik ben mijn huissleutel kwijt
pi_64642481
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:04 schreef P.F het volgende:

Ik zeg niet dat ik niet leuk ben
maar ik mis een beetje persoonlijkheid..
Ik vind helemaal niet dat jij persoonlijkheid mist. Ik ken je dan wel niet in het echt, maar ik vind je op fok altijd een helder stipje in het donker Je lijkt me een ontzettend leuk mens toe. Je persoonlijkheid bestaat uit meer facetten dan alleen 'ik ben niet gemotiveerd voor mijn studie'. Waarschijnlijk is dit dan niet de juiste studie voor jou en dan is dat helemaal niet gek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 4 januari 2009 @ 13:09:31 #107
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64642499
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:06 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ben 35. Ik heb totaaaal geen behoefte aan een man momenteel en ben dus ook niet op zoek of iets dergelijks. Meestal begin je niet direct aan kinderen, dat lijkt mij in ieder geval niet zo verstandig. Dus je wacht een paar jaar. Ik wil geen oude moeder zijn. Tsja, jammer dan. De aarde is al overbevolkt genoeg zonder mijn nageslacht. (hey, je moet toch iets met die cognitieve dissonantie)
he bah... word hier helemaal sentimenteel van.....vind dit zo NIET leuk....
pi_64642541
Maarr wat ik nu ga doen is vanuit mijzelf redenen
ik hoorde mijn vriendje zeggen: ik wil altijd graag alles voor je doen ook al is dat soms ten koste van mijzelf en dat moet natuurlijk niet.

En toen dacht ik. Dat is het. Ik zit mij op 1, de rest wurmt zich maar tussen mijn leven in in plaats van alle opties open te houden en hopen dat je ergens bij mag en je aanpassen zodat het kan. Dattttt maakt mij een mensch!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:13:04 #109
163650 Greys
pi_64642622
Mogguh

Hier ook vaak verkeerde keuzes gemaakt, maar de gevolgen daarvan maken me wel tot wie ik ben, hoe cliché ook. Het enige jammere er aan is dat ik daardoor op latere leeftijd vaak heel slecht een keuze durfde te maken en geen knopen door kon hakken, bang voor de gevolgen dat ik het weer verkeerd doe.
Maar aan de andere kant ben ik door mijn leeftijd weer meer gaan leren om me bij dingen neer te leggen en er het beste van te maken en er zelfs van te kunnen leren genieten, lekker tegenstrijdig dus
Dat maakt(e) me soms gillend gek en gefrustreerd in mijn hoofd, dat tegenstrijdige. Maar tegenwoordig gaat dat best erg goed en gaat het keuzes maken en tevreden zijn steeds beter
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 januari 2009 @ 13:13:05 #110
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64642626
quote:
Op zondag 4 januari 2009 11:59 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Meer mensen zouden hun leven moeten leiden op zo'n manier dat ze niet alleen nu maar ook later nog blij kunnen zijn met de beslissingen die ze maken. (Daarom vind ik 'leven alsof het je laatste dag is' ook zo'n belachelijk motto.) Als je je gevoel, je hormonen en de stofjes in je hersenen achterna loopt, dan ben je gevangen in een soort eeuwig heden.

Voor mij is het een grote troost dat ik zonder spijt terugkijk op het leven dat ik met mijn vader heb gehad. Dat maakt het draaglijker dat ik een toekomst tegemoet zie waarin ik promoveer zonder dat mijn vader erbij is, waarin ik trouw zonder 'weggegeven' te worden en kinderen krijg die hun opa nooit zullen kennen.
Hm, vat ik dit onvriendelijk op of is het gewoon een k*topmerking?
k heb heus altijd gedaan wat ik dacht dat goed was, heb geen spijt, maar dat wil niet zeggen dat ik nu, terugkijkend op wat voorbij is, altijd de best mogelijke keuze heb gemaakt. Dat betekent niet dat ik me heb laten regeren door hormonen of stofjes in mijn hersenen, dat betekent alleen dat dingen soms anders lopen dan je ze tevoren voor je zag. Dat heeft níets te maken met spijt hebben van mijn keuzes.

Dank u wel.
Prrrrr
pi_64642627
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind helemaal niet dat jij persoonlijkheid mist. Ik ken je dan wel niet in het echt, maar ik vind je op fok altijd een helder stipje in het donker Je lijkt me een ontzettend leuk mens toe. Je persoonlijkheid bestaat uit meer facetten dan alleen 'ik ben niet gemotiveerd voor mijn studie'. Waarschijnlijk is dit dan niet de juiste studie voor jou en dan is dat helemaal niet gek.
En ik weet nooit zo goed wat ik op jou moet zeggen! Omdat je dan 35 bent maar ik heb het idee alsof je nog aan het begin staat van je leven en dat er nog een heel leven op je staat te wachten. Een soort omgekeerde oude ziel.
pi_64642651
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:07 schreef Claudia_x het volgende:

Ik vind dit echt heel naar om te lezen. Ik ken je niet eens echt, maar ik word er gewoon boos om als ik eraan denk dat iemand je heeft geleerd dat alles wat je leuk en fijn vindt aan het leven ineens niet waar blijkt te zijn. Dat doet iets met je (en ik hoop vurig voor je dat je ooit op het punt komt dat je dat cynische en verbitterde kunt laten varen en gewoon weer vertrouwen krijgt).
Ik ben bang dat ik nooit meer de vrije blije ik zal worden. Ik ben een bepaalde onschuld kwijt die ik niet terug zal vinden. Mijn leven is de afgelopen paar jaar zo rap bergafwaarts gegaan dat ik me serieus afvraag of ik ooit nog de moed en de energie weet op te brengen om die berg weer op te klimmen. En een groot deel van dat bergafwaarts gaan is ook nog mijn eigen schuld, ik heb me maar gewoon laten vallen omdat opstaan me te eng leek.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_64642662
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:13 schreef mspoez het volgende:

[..]

Nee, het was niet persoonlijk! Ik zat gewoon hardop te denken.
pi_64642682
quote:

[..]

k heb heus altijd gedaan wat ik dacht dat goed was, heb geen spijt, maar dat wil niet zeggen dat ik nu, terugkijkend op wat voorbij is, altijd de best mogelijke keuze heb gemaakt. Dat betekent niet dat ik me heb laten regeren door hormonen of stofjes in mijn hersenen, dat betekent alleen dat dingen soms anders lopen dan je ze tevoren voor je zag. Dat heeft níets te maken met spijt hebben van mijn keuzes.

Dank u wel.
Nee en het is ook logisch dat jij als hormonen mens daar overvalt omdat je het bent. Diezelfde hormonen zorgen er weer voor dat je zo reageert.

(Nee dit is ook geen kut opmerking)
  zondag 4 januari 2009 @ 13:15:21 #115
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_64642693
quote:
Ik vind het knap als jij er een kutopmerking in kan zien, want ik zie het niet
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  zondag 4 januari 2009 @ 13:15:38 #116
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64642707
Ik word depressief van jullie.

Ik herken ook niks eigenlijk. Ja, ik weet wel wat rockbottom is, ik ben lager dan dat geweest. Niet door anderen hoor, helemaal zelf gedaan. Niets zo mooi als zelfdestructie met een kracht groter dan jij zelf
Ik weet ook wat euforie en intens geluk is.
Ik heb spijt, en ik heb geen spijt.
Ik vind mezelf tof. En ik weet nog wel wat verbeterpuntjes.
Soms wil ik iemand anders zijn. Soms wil ik dat iedereen mij is.

Ik moet vooral vaak lachen om het leven, de mensen die het leven en de dingen die men opzoekt/overkomt. En het hardst om mezelf. Maar ik vind mijn eigen grappen dan ook het grappigst.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:16:11 #117
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64642723
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef P.F het volgende:

[..]

Nee en het is ook logisch dat jij als hormonen mens daar overvalt omdat je het bent. Diezelfde hormonen zorgen er weer voor dat je zo reageert.

(Nee dit is ook geen kut opmerking)
Lol. Okay, duidelijk.
Prrrrr
pi_64642732
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:15 schreef SHE het volgende:

Ik herken ook niks eigenlijk. Ja, ik weet wel wat rockbottom is, ik ben lager dan dat geweest. Niet door anderen hoor, helemaal zelf gedaan. Niets zo mooi als zelfdestructie met een kracht groter dan jij zelf
Ik weet ook wat euforie en intens geluk is.
Ik heb spijt, en ik heb geen spijt.
Ik vind mezelf tof. En ik weet nog wel wat verbeterpuntjes.
Soms wil ik iemand anders zijn. Soms wil ik dat iedereen mij is.

Ik moet vooral vaak lachen om het leven, de mensen die het leven en de dingen die men opzoekt/overkomt. En het hardst om mezelf. Maar ik vind mijn eigen grappen dan ook het grappigst.
Ik zat al te wachten op je post
waarin je tegen iedereen in zou gaan
  zondag 4 januari 2009 @ 13:16:57 #119
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64642753
quote:

Ik herken ook niks eigenlijk.

[...]
Eigenlijk herken je dus alles?
  zondag 4 januari 2009 @ 13:17:20 #120
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64642769
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:16 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik zat al te wachten op je post
waarin je tegen iedereen in zou gaan
Ollie heeft ook beloofd dat hij mijn grafsteen overdwars zet, ipv rechtop.
pi_64642774
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:05 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer een beetje een enge post. Als ik mijn zelfbeeld zou moeten baseren op andermans ervaringen.. nouja, laten we zeggen dat ik dan niet zo gelukkig geweest was . De truc is juist ZELF weten wie je bent. Dat je daarbij bevestiging zoekt is niet verkeerd, net zoals ik verslaafd ben aan de bevestiging van mijn vriend, maar je moet het er natuurlijk niet op gaan baseren. Hoe erg stort je anders in wanneer die je verlaat?
Dat is ook niet helemaal wat ik bedoel. Sommige mensen vinden zichzelf echt waardeloos. Kunnen niet inzien dat ze iets waard zijn. Maar als ánderen wel iets moois in je zien, is dat in mijn ogen een teken dat je niet volledig waardeloos bent. Er móet iets moois in je zijn, dat die anderen wel zien en jij zelf niet.

Omgekeerd vind ik dit niet gelden. Dat er wel wat mis moet zijn als anderen je pesten. Iemand afkraken is gemakkelijk, dat kan je met een blik op iemand te werpen al wel. Maar om het mooie in een persoon te vinden, daarvoor moet je iemand beter kennen.

Wat ik bedoelde te zeggen tegen PF: anderen zien mooie dingen in je. Probeer die zelf ook te zien. Persoonlijkheid is niet afhankelijk van je inzet voor je studie, van knokken voor een toelatingsexamen. Juist ook relaxtheid (als dat een woord is) en tevreden zijn met wat je hebt, is iets waar je naar kan streven. Echt, ik zou willen dat ik niet altijd voor het hoogste (onmogelijke) doel ging, maar net als jij tevreden kon zijn met mn natje en mn droogje ...

En Isa .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zondag 4 januari 2009 @ 13:17:58 #122
33954 ElisaB
pi_64642786
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben bang dat ik nooit meer de vrije blije ik zal worden. Ik ben een bepaalde onschuld kwijt die ik niet terug zal vinden. Mijn leven is de afgelopen paar jaar zo rap bergafwaarts gegaan dat ik me serieus afvraag of ik ooit nog de moed en de energie weet op te brengen om die berg weer op te klimmen. En een groot deel van dat bergafwaarts gaan is ook nog mijn eigen schuld, ik heb me maar gewoon laten vallen omdat opstaan me te eng leek.
Hier zat ik op te wachten (want ik wilde het niet zelf posten). Eng, bang, angst. Met als resultaat een verlangen. Daar heb je 'm, die hele slechte raadgever die maakt dat mensen beslissingen maken waar ze niet beter van worden.

Ik wil jou ook so huggen en kissen. In voor een groepshug?
pi_64642841
PF, ik heb bij jou het idee dat je gewoon nu pas begint aan het analyseren van jezelf? En die twijfels, het bijna absurde verlangen maar eens iets 'heftigs' (a la de jeugd van MoBlo, jezus, dat wens je toch echt niemand toe! Wat een hufters om je heen zeg ) mee te maken, omdat je dan zou weten hoe of wie je bent?

Ik deed ook nooit aan zelfreflectie (en dat zei ik dan ook altijd triomfantelijk tegen vriendjes die eens wilden uitleggen hoe vreselijk het allemaal wel niet was met mij ) en had tot ongeveer mijn 25e zelfs het idee dat ik niet eens een karakter had, alleen een enorme lade met verschillende personages die ik dan maar aanpaste aan de situatie en het gezelschap waar ik op dat moment in verkeerde.
pi_64642872
Oké iemand tips om tijdelijk emoties gevoelens en mensen buiten te sluiten om tot een hogere concentratie te komen? Ik blijf altijd te lang hangen in het vorige onderwerp en ik weet zeker dat ik hier ook nog lang over na ga denken

Nou ja met drugs of alcohol denk ik wel chiller en ben ik meer in het moment maar dat is niet echt een goede oplossing
  zondag 4 januari 2009 @ 13:20:53 #125
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64642876
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:19 schreef Laureline het volgende:
P

Ik deed ook nooit aan zelfreflectie (en dat zei ik dan ook altijd triomfantelijk tegen vriendjes die eens wilden uitleggen hoe vreselijk het allemaal wel niet was met mij ) en had tot ongeveer mijn 25e zelfs het idee dat ik niet eens een karakter had, alleen een enorme lade met verschillende personages die ik dan maar aanpaste aan de situatie en het gezelschap waar ik op dat moment in verkeerde.
Tweeling zeker?
pi_64642932
quote:
gedeelde smart is halve smart

Ik vind mezelf overigens wel tof. Je kan jezelf ook best tof vinden ook al vind je dat je gefaald hebt. Als ik om me heen kijk dan vind ik mezelf gewoon een prima mens, iemand die oprecht om anderen geeft en ik vind mezelf vaak ook leuker dan anderen. Alleen hebben anderen die ik minder leuk dan mezelf vind wèl een gezin en kinderen en vraag ik me af of mijn beeld van de werkelijkheid wel klopt
pi_64642960
ik vind het op de een of andere manier altijd juist fijn om erover te praten, dit helpt mij om alles een plekje te geven en te relativeren
Ja doei.
pi_64642969
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:17 schreef ElisaB het volgende:

Hier zat ik op te wachten (want ik wilde het niet zelf posten). Eng, bang, angst. Met als resultaat een verlangen. Daar heb je 'm, die hele slechte raadgever die maakt dat mensen beslissingen maken waar ze niet beter van worden.

Ik wil jou ook so huggen en kissen. In voor een groepshug?
Als je snel bent kan je je armen nog om me heen doen! Ik groei dicht
(al is dat niet helemaal waar, maar mijn nieuwe weegschaal geeft me dat idee)
  zondag 4 januari 2009 @ 13:24:33 #129
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64642991
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

gedeelde smart is halve smart

Ik vind mezelf overigens wel tof. Je kan jezelf ook best tof vinden ook al vind je dat je gefaald hebt. Als ik om me heen kijk dan vind ik mezelf gewoon een prima mens, iemand die oprecht om anderen geeft en ik vind mezelf vaak ook leuker dan anderen. Alleen hebben anderen die ik minder leuk dan mezelf vind wèl een gezin en kinderen en vraag ik me af of mijn beeld van de werkelijkheid wel klopt
Wees blij dat je een gezin nu bespaart is gebleven. Niemand heeft iets aan een moeder die zichzelf heeft laten gaan.
Ha!

Dus doe maar ff kloten bij elkaar rapen, niet meer achterom kijken en gelukkig zijn. Met 35 ben je nog niet afgeschreven heur. Ik heb gehoord dat het dan pas leuk wordt.
pi_64642994
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:19 schreef Laureline het volgende:
PF, ik heb bij jou het idee dat je gewoon nu pas begint aan het analyseren van jezelf? En die twijfels, het bijna absurde verlangen maar eens iets 'heftigs' (a la de jeugd van MoBlo, jezus, dat wens je toch echt niemand toe! Wat een hufters om je heen zeg ) mee te maken, omdat je dan zou weten hoe of wie je bent?

Ik moet eerlijk zeggen (en vat dit niet verkeerd op!!) dat ik een jaartje of 8-9-10 was en het verschrikkelijk vond dat mijn ouders gewoon mijn ouders waren en mijn familie heel normaal. Ik had altijd de hoop geadopteerd te zijn oid.. Toen ik hoorde dat mijn tante hele zware anorexia heeft gehad met een drankverslaving, dat mijn vader een drankverslaving had o en m'n andere tante ook.. Dat ik eigenlijk uit een hele rijke familie kwam maar doordat een zeker persoon voor een zigeneurmeisje was gevallen hij onterft werd en uit de familie gegooid. Werd ik stiekem een beetje blij, en dat is eigenlijk heel naar en verschrikkelijk
pi_64642995
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het is volkomen begrijpelijk. Je hebt iets traumatisch meegemaakt. Dat schud je niet zomaar even van je af.

Maar hey, je bent er nog en je gaat ook weer leuke ervaringen krijgen. Mijn vader heeft tijdens en na de scheiding met mijn moeder een behoorlijke knak opgelopen. ("Ik behoorde immer tot die groep van mensen voor wie het geluk toch altijd harder liep," werd vaak door hem aangehaald.) Hij had zich erbij neergelegd dat hij nooit meer een leuke vrouw zou vinden, dat hij nooit meer een gezond gewicht zou behalen. Ik bleef hem maar vertellen dat hij het tij nog kon keren en hij bleef mij maar vertellen dat het voor hem te laat was. Hij had nooit voor mogelijk gehouden dat hij zijn vriendin nog zou ontmoeten en daar zo blij en gelukkig mee zou worden. Ik ben op mijn beurt blij dat hij dat nog heeft meegemaakt.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:25:16 #132
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643015
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
om alles een plekje te geven
hou op, dat jeukt
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_64643022
ik ben heeeel even weg

Deadliest Catch kijken
Ja doei.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:26:45 #134
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64643062
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:25 schreef Abbadon het volgende:

[..]

hou op, dat jeukt
Hier heb je een 'rugzakje'
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:27:06 #135
163650 Greys
pi_64643077
Ik kan me het van Isa wel voorstellen met haar 35, dat ze dat moeilijk vindt om 'gewoon maar eens lekker te leven en dan komt de rest vanzelf' als ze eigenlijk gewoon graag een man en kind wil... Bij alles wat je doet, hoe leuk ook, blijft toch in je achterhoofd hangen dat die klok maar door tikt, hoe cru ook. Ik weet er alles van

Wat ik ook zo eng vind (of eigenlijk vond) aan 35 is dat je het gevoel hebt dat je gepushed wordt om nou eindelijk 'de rest van je leven eens uit te stippelen'. Aan de ene kant wilde ik de eeuwige puber blijven die door het leven dwarrelt, aan de andere kant verlangde ik naar het knusserige gezinnetje. Maar als ik voor het ene zou kiezen, zou ik dan geen spijt krijgen en het andere dan juist weer willen?

En dan zijn er ook nog allerlei mensen om je heen die allemaal weer andere adviezen voor je hebben en denken te weten hoe jij het gelukkigst zal zijn. Ga er maar aan staan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 januari 2009 @ 13:27:40 #136
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64643096
Die banner onderaan voor jeugdzorgmedewerkers .
  zondag 4 januari 2009 @ 13:28:14 #137
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643115
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:24 schreef P.F het volgende:

[..]

Ik moet eerlijk zeggen (en vat dit niet verkeerd op!!) dat ik een jaartje of 8-9-10 was en het verschrikkelijk vond dat mijn ouders gewoon mijn ouders waren en mijn familie heel normaal. Ik had altijd de hoop geadopteerd te zijn oid.. Toen ik hoorde dat mijn tante hele zware anorexia heeft gehad met een drankverslaving, dat mijn vader een drankverslaving had o en m'n andere tante ook.. Dat ik eigenlijk uit een hele rijke familie kwam maar doordat een zeker persoon voor een zigeneurmeisje was gevallen hij onterft werd en uit de familie gegooid. Werd ik stiekem een beetje blij, en dat is eigenlijk heel naar en verschrikkelijk
toen ik die leeftijd had wilde ik altijd ontvoerd worden door piraten, of misschien een mysterieuze clan van ninja's....er is zo weinig avontuur in het leven, vind je niet? al zou ik waarschijnlijk geen idee hebben wat ik ermee zou moeten als het ineens in m'n schoot geworpen werd...
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
pi_64643128
Oke, en na het lezen van dit topic niet allemaal gaan emotie-eten he?!
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:28:38 #139
163650 Greys
pi_64643131
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

... tief die nieuwe weegschaal ergens achter in een kast!
Nu!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64643142
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:24 schreef P.F het volgende:

[..]

Oooo, maar dat komt door al die verhalen uit de Tina! (toch, Greys ) Het zijn altijd die weesmeisjes die het beste zijn in turnen, paardrijden of ballet, en eens wekenlang op avontuur door Engeland kunnen zwerven om twee ponnies te redden
Ik begreep ook op die leeftijd trouwens niet dat ik niet met mijn lagereschoolvriendjes alleen in een huifkar op vacantie mocht gaan, of eens midden in de nacht in de Bosjes van Poot mocht spelen. Hoe kon ik dan ooit iets gaan beleven zoals de Vijf?
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:29:25 #141
163650 Greys
pi_64643159
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Whehehehe.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64643164
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Rens_Wilders het volgende:
Ja doei.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:30:19 #143
163650 Greys
pi_64643181
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Laureline het volgende:

[..]

Oooo, maar dat komt door al die verhalen uit de Tina! (toch, Greys ) Het zijn altijd die weesmeisjes die het beste zijn in turnen, paardrijden of ballet, en eens wekenlang op avontuur door Engeland kunnen zwerven om twee ponnies te redden
Ik begreep ook op die leeftijd trouwens niet dat ik niet met mijn lagereschoolvriendjes alleen in een huifkar op vacantie mocht gaan, of eens midden in de nacht in de Bosjes van Poot mocht spelen. Hoe kon ik dan ooit iets gaan beleven zoals de Vijf?
Ja!
Serieus, dat soort boekjes geven je altijd het idee dat je zelf maar een saaie sufkut bent!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64643182
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:20 schreef SHE het volgende:

[..]

Tweeling zeker?
yesyes. En ook married to a boogschutter
Nouja, 't is nooit saai in ieder geval.
pi_64643194
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:28 schreef Laureline het volgende:

[..]

Haha, ja misschien wel, ik las wel heel veel, 10 boeken per week
  zondag 4 januari 2009 @ 13:32:22 #146
33954 ElisaB
pi_64643239
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef Isabeau het volgende:
Daar dan:
  zondag 4 januari 2009 @ 13:32:29 #147
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_64643243
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:24 schreef SHE het volgende:

[..]

Dus doe maar ff kloten bij elkaar rapen, niet meer achterom kijken en gelukkig zijn. Met 35 ben je nog niet afgeschreven heur. Ik heb gehoord dat het dan pas leuk wordt.
Prrrrr
pi_64643245
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja!
Serieus, dat soort boekjes geven je altijd het idee dat je zelf maar een saaie sufkut bent!
Hehe, ja! Ik was gelukkig niet de enige
  zondag 4 januari 2009 @ 13:33:01 #149
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64643258
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:30 schreef Laureline het volgende:

[..]

yesyes. En ook married to a boogschutter
Nouja, 't is nooit saai in ieder geval.
Ik heb trouwens veel aan je tips gehad.
De laatste bonje stelde al niets meer voor. We maken nauwelijks meer ruzie.

Ik word eigenlijk steeds blijer van dat boogschutter volk.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:34:04 #150
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64643290
ik las ook al enorm veel, ging soms 2 keer per week naar de bibliotheek om nieuwe boeken te halen

lees ook erg snel nu nog steeds, is wel erg makkelijk met studiemateriaal enzo

en ik deel ook ff mee aan de groepshug *knuffffffel*
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:34:11 #151
163650 Greys
pi_64643293
Och PF, dat heb ik nu op 35 nog wel eens hoor!
Dan kijk ik naar een film en dan denk ik 'Jezus, kijk MIJ dan met mijn saaie mutsenleven'
En een dag later ben ik weer reuze gelukkig met mijn saaie mutsenleven
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64643310
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:30 schreef P.F het volgende:

[..]

Haha, ja misschien wel, ik las wel heel veel, 10 boeken per week
Ha, hier hetzelfde verhaal . Door al die boeken en verhalen leek je eigen leven maar suf en doodgewoon, dus wat doe je dan? Met je buurmeisje brieven uitwisselen via een touwtje tussen de ramen dat je gevangen wordt gehouden in een vreselijk kasteel omdat je stiekem de dochter van de vorige koning bent en de nieuwe koningin van de troon gestoten zal worden als dat bekend wordt.

En dan komt je moeder binnen: "Nog wat ranja, lieverd" en dan was je er nog heiliger van overtuigd dat je echte familie ergens in een ver spannend land rondzwierf en draken bevocht .
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:35:43 #153
163650 Greys
pi_64643337
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 januari 2009 @ 13:36:22 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64643357
Ik hing mezelf ook altijd heel erg op aan leeftijd en wat je op die leeftijd zou moeten doen. Was (en ben) ook altijd veel te hard voor mezelf daarin. Ik kom ook uit een famillie waarin iedereen alles 'comme il faut' doet. Op je 20ste verkering, opleiding in 4 jaar afronden, vanuit het ouderlijk huis gaan samenwonen, huissie kopen etc. Ik heb niks van dat al, op de geijkte leeftijd gedaan. Te lang over studie gedaan, eentje niet afgemaakt, had nooit een langdurige relatie, etc. Pas nu kan ik inzien dat ik precies heb gedaan wat ik zelf belangrijk vind en behoefte aan had. Voelde ik me van m'n 18de tot 28ste het zwarte schaap, nu ben ik juist blij met mijn keuzes. Het maakt me tot een interessante, leuke en evenwichtige persoon. Het leuke is, dat ik nu een prima relatie heb met een bijbehorende schoonfam. die alles wat ik doe goed en stoer vinden (dat ik onlangs van baan geswitch ben bv, en dat ik zelf een huis kocht op m'n 26ste). Dingen die mijn familie raar vindt en niet begrijpt. Voor mij is op m'n 30ste voor mijn gevoel de cirkel rond na eerst veel geworsteld te hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:36:38 #155
163650 Greys
pi_64643362
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:34 schreef Razztwizzle het volgende:

En dan komt je moeder binnen: "Nog wat ranja, lieverd" en dan was je er nog heiliger van overtuigd dat je echte familie ergens in een ver spannend land rondzwierf en draken bevocht .

En dan komt er inééns een moment dat je beseft dat je toch echt liever die ranja had dan de draken!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_64643363
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:27 schreef Greys het volgende:
Ik kan me het van Isa wel voorstellen met haar 35, dat ze dat moeilijk vindt om 'gewoon maar eens lekker te leven en dan komt de rest vanzelf' als ze eigenlijk gewoon graag een man en kind wil... Bij alles wat je doet, hoe leuk ook, blijft toch in je achterhoofd hangen dat die klok maar door tikt, hoe cru ook. Ik weet er alles van
Het klinkt heel klinisch, maar feitelijk investeer je gewoon in iemand. Als je een lange relatie hebt, dan ga je samen dromen over samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, oud worden. Als de ander dan besluit dat hij zich (ineens!) terugtrekt, dan verlies je niet alleen die ander maar ook de rest. Er is geen contract, geen garantie op een leven zoals je je dat gewenst had.

Als het niet loopt zoals je gehoopt had, dan stel je je doelen en verwachtingen bij en probeer je blij te zijn met andere zaken. Je komt zomaar ineens de ware tegen die al wat koters heeft, je laat het idee achter je dat het niet erg is om op hogere leeftijd moeder te worden, of je vindt bevrediging in andere zaken. Nou ja, dat komt natuurlijk niet aanwaaien, maar de mogelijkheden zijn er wel.
pi_64643407
w00hooo 1337 l4at
pi_64643440
Hey ik las vroeger ook heel veel. Met een kleine pauze rond mijn 11e ofzo, toen had ik zo'n beetje álle boeken voor mijn leeftijd uit, en de rest was ook niet geweldig boeiend. En ik was geen tutje, maar las wel al die paardenboeken en dan dacht ik altijd dat ik het zelf ook kon, paardrijden . Terwijl ik bang voor ze was. Voordeel van veel lezen op basisschool: ik kan het verschrikkelijk snel en dat wil wel eens helpen als ik op het laatste moment nog dingen moet leren.
pi_64643443
Zo kwakkie ook weer blij gemaakt
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 4 januari 2009 @ 13:40:02 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64643471
Hier nog een boekenwurm. Zat elke week in de bieb en nam dan het maximaal aantal boeken (7) mee naar huis Mijn ouders wilden altijd dat ik buiten ging spelen...
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 januari 2009 @ 13:40:32 #161
163650 Greys
pi_64643496
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:39 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Zo kwakkie ook weer blij gemaakt
Keyboard?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 januari 2009 @ 13:41:19 #162
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643520
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:36 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Het klinkt heel klinisch, maar feitelijk investeer je gewoon in iemand. Als je een lange relatie hebt, dan ga je samen dromen over samenwonen, trouwen, kinderen krijgen, oud worden. Als de ander dan besluit dat hij zich (ineens!) terugtrekt, dan verlies je niet alleen die ander maar ook de rest. Er is geen contract, geen garantie op een leven zoals je je dat gewenst had.

Als het niet loopt zoals je gehoopt had, dan stel je je doelen en verwachtingen bij en probeer je blij te zijn met andere zaken. Je komt zomaar ineens de ware tegen die al wat koters heeft, je laat het idee achter je dat het niet erg is om op hogere leeftijd moeder te worden, of je vindt bevrediging in andere zaken. Nou ja, dat komt natuurlijk niet aanwaaien, maar de mogelijkheden zijn er wel.
nooit gedacht nog eens iemand tegen te komen die mogelijk nóg rationeler in het leven staat dan ik
  zondag 4 januari 2009 @ 13:41:38 #163
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64643525
Ondertussen weer even een beetje ontopic .

Ik ben begonnen met een nieuw sportschema! Om de dag hardlopen (met Evy) en dan de dagen ertussen pushups doen. Ik wil gespierdere armen, want die flubberdingen die ik nu heb vind ik niet tof . Dus ik volg dit programma. Dat soort motiverende uitgestippelde schema's werken meestal wel goed voor mij . Nu nog volhouden!

Lijstje:
O: Dubbele volkorenboterham met pindakaas
T: Bagel?
D: Lasagne? .
T: Appel?
pi_64643526
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Keyboard?
Ja en kwak is tof, dat wil ik ook nog even kwijt
The way you rock'n'roll
pi_64643539
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:40 schreef Aventura het volgende:
Hier nog een boekenwurm. Zat elke week in de bieb en nam dan het maximaal aantal boeken (7) mee naar huis Mijn ouders wilden altijd dat ik buiten ging spelen...
De bibliotheekmevrouw wilde van mijn ouders officieel toestemming toen ik de hele jeugdafdeling had gelezen en aan de volwassenenboeken wilde beginnen toen ik 11 was . M'n moeder zag het probleem niet zo, al moest ik wel altijd even laten zien wat ik geleend had als ik thuis kwam.

Ik lees nog veel en graag, alleen nu met m'n baan schiet het er steeds bij in. Goede voornemen: elke dag een half uurtje lezen. Als ik tijd heb om een half uur op Fok rond te neuzen moet ik dat ook in een boek kunnen stoppen .
pi_64643568
Mijn ouders zeiden toen ik een jaartje of 13 was: wordt het geen tijd om eens vrienden te maken je gaat nooit bij iemand spelen en er komt nooit iemand hier. En je bent heel leuk en knap echt waar! En toen dacht ik, no wayy. Want ik ging liever iedere dag huiswerk maken en boeken lezen en elke dag een uur sporten.

En nu... tsjaaa Maar ik weet niet wat ik liever had gewild
  zondag 4 januari 2009 @ 13:43:39 #167
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64643577
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:42 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

De bibliotheekmevrouw wilde van mijn ouders officieel toestemming toen ik de hele jeugdafdeling had gelezen en aan de volwassenenboeken wilde beginnen toen ik 11 was . M'n moeder zag het probleem niet zo, al moest ik wel altijd even laten zien wat ik geleend had als ik thuis kwam.

Ik lees nog veel en graag, alleen nu met m'n baan schiet het er steeds bij in. Goede voornemen: elke dag een half uurtje lezen. Als ik tijd heb om een half uur op Fok rond te neuzen moet ik dat ook in een boek kunnen stoppen .
Ja! Dat is ook mijn voornemen, meer lezen. De leestijd van vroeger steek ik nu in internet. Dat vind ik best zonde.
pi_64643583
Oh man om deze moest ik zo lachen...

The way you rock'n'roll
  zondag 4 januari 2009 @ 13:44:08 #169
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_64643592
Ik las vroeger ook altijd heel veel. Dat is nu met m'n gigantische studieboeken helaas wel veel minder geworden. Als ik al 500 blz pittige stof per week moet lezen, pak ik er 's avonds toch minder snel weer een boek bij. Helaas.
pi_64643594
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:41 schreef Abbadon het volgende:

[..]

nooit gedacht nog eens iemand tegen te komen die mogelijk nóg rationeler in het leven staat dan ik
Compensatie voor mijn irrationele en impulsieve inborst.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:44:14 #171
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64643598
ik herken wel dat je jezelf gaat vergelijken met anderen....

ik kijk ook heel vaak naar mijn zus, die is 29, huismoeder en heeft al 3 kids....
dan denk ik ook wel eens, toen zij 26 was had ze al een kind en moest ze bijna bevallen van haar 2e... en dan vind k mezelf ook laat.... maar ik zou mijn leven toch nooit met dat van haar willen ruilen...

eigenlijk ben ik ook best heel tevreden met het leven dat we hebben mooi huisje samen, goede baan, aantal toffe vrienden, leuk volleybalteam
pi_64643619
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:42 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hehe dat had ik ook! Ik las op m'n 8e boeken voor 13+ maar ik snapte dan natuurlijk niet alles Zoals sex scenes uit het verotte leven van floortje bloem Die snapte ik pas toen ik het boek jaren later herlas
  zondag 4 januari 2009 @ 13:45:59 #173
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64643653
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:41 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Claudia is het boegbeeld van ratio.
Vroeger dacht ik dat ze sigaren rookte en cognac dronk. Als ik een echt goed advies wil, dan PM ik haar.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:46:20 #174
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643664
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:44 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Compensatie voor mijn irrationele en impulsieve inborst.
je bedoelt dat je net een écht mens bent?
  zondag 4 januari 2009 @ 13:46:21 #175
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64643666
Dat is juist goed, dingen lezen die (nog) niet bij je niveau passen. Gewoon lekker buiten de gebaande wegen gaan, dat zegt iets over je karakter!
pi_64643726
Ik denk eigenlijk dat ik prikkels nodig heb, maar niet te veel. En door fok/msn/uitgaan krijg ik al heel veel prikkels binnen zodat ik de rest maar "laat". Duss ik denk dat ik maar even die "prikkels" de deur uit doe en heel zen ga sporten en studeren en andere dingen die mij blij maken
pi_64643731
Toch begrijp ik ook de frustratie als je 'lijstje' van verwachtingen niet zo gaat als je had gepland wel. Het typische vind ik dan weer dat die lijstjes vaak gaan over juist dat onderdeel in je leven dat het moeilijkste loopt! Mijn lijstje ging niet over de liefde maar over werk. Dit was het:

20 jaar- beste van de klas zijn op de kunstacademie
30 jaar- van mijn vak kunnen leven
40 jaar- echt succes hebben

Tsja....de eerste 2 punten heb ik eigenlijk wel gehaald, met 20 jaar mocht ik leuk als uitverkorene van de school naar Praag om te exposeren, met 30 jaar kocht ik zelf mijn 2e huis in een goede buurt, met ruimte genoeg voor een atelier...maar die laatste stap? Dat gaat dus niet zo gemakkelijk. En dat frustreert me toch, als verwend kind. Dan kan ik nog zo gelukkig zijn met man, kind, vrienden, opdrachten die ik allemaal had, toch kan ik midden in de nacht wakker komen te liggen van de zorgen en de frustratie hoe het nu verder moet. Ik ben gewoon nog helemaal niet tevreden met wat ik heb bereikt. Onvolwassen misschien, maar helaas.
pi_64643739
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:43 schreef P.F het volgende:
Mijn ouders zeiden toen ik een jaartje of 13 was: wordt het geen tijd om eens vrienden te maken je gaat nooit bij iemand spelen en er komt nooit iemand hier. En je bent heel leuk en knap echt waar! En toen dacht ik, no wayy. Want ik ging liever iedere dag huiswerk maken en boeken lezen en elke dag een uur sporten.

En nu... tsjaaa Maar ik weet niet wat ik liever had gewild
Ik vond spelen met vriendinnetjes vaak een beetje ... saai. Gezellig hoor, voor op school, maar wat moet je er thuis mee . Zijn momenten geweest dat ik ze gewoon een boek in hun handen drukte en we dan naast elkaar op bed lagen/zaten te lezen . Pas toen ik de stad (winkelen) ontdekte ging ik vaker met mensen afspreken ... maar ook alleen als ik al deo ofzo moest halen, dat kon dan net zo goed samen met iemand ...
  zondag 4 januari 2009 @ 13:48:32 #179
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643740
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:45 schreef SHE het volgende:

[..]

Claudia is het boegbeeld van ratio.
Vroeger dacht ik dat ze sigaren rookte en cognac dronk. Als ik een echt goed advies wil, dan PM ik haar.
hmmz...ik heb meestal meer aan irrationeel advies...het redelijke, logische en verstandige lukt me gemiddels genomen zelf wel vrij redelijk
  zondag 4 januari 2009 @ 13:48:49 #180
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64643750
Was ik weer ff
  zondag 4 januari 2009 @ 13:49:36 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64643779
ik heb ook onwijs veel gelezen, vind het soms wel jammer dat ik dat nu minder doe, maar net als Blaatschaap heb ik ook veel verplicht leeswerk.. en dat schiet het lezen voor de lol er wel eens bij in... best jammer...
heb nog 4 nieuwe boeken liggen.
en ik moet echt zo eens ff wat gaan doen... ben lui vandaag en helemaal geen zin om nuttig te zijn...
pi_64643789
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef TJDoornbos het volgende:
Was ik weer ff
Ja wie ben jij? Ik heb het gemist denk ik.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:49:54 #183
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643792
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef Laureline het volgende:
Toch begrijp ik ook de frustratie als je 'lijstje' van verwachtingen niet zo gaat als je had gepland wel. Het typische vind ik dan weer dat die lijstjes vaak gaan over juist dat onderdeel in je leven dat het moeilijkste loopt! Mijn lijstje ging niet over de liefde maar over werk. Dit was het:

20 jaar- beste van de klas zijn op de kunstacademie
30 jaar- van mijn vak kunnen leven
40 jaar- echt succes hebben

Tsja....de eerste 2 punten heb ik eigenlijk wel gehaald, met 20 jaar mocht ik leuk als uitverkorene van de school naar Praag om te exposeren, met 30 jaar kocht ik zelf mijn 2e huis in een goede buurt, met ruimte genoeg voor een atelier...maar die laatste stap? Dat gaat dus niet zo gemakkelijk. En dat frustreert me toch, als verwend kind. Dan kan ik nog zo gelukkig zijn met man, kind, vrienden, opdrachten die ik allemaal had, toch kan ik midden in de nacht wakker komen te liggen van de zorgen en de frustratie hoe het nu verder moet. Ik ben gewoon nog helemaal niet tevreden met wat ik heb bereikt. Onvolwassen misschien, maar helaas.
wat is 'echt succes'?
  zondag 4 januari 2009 @ 13:49:58 #184
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_64643797
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef Abbadon het volgende:

[..]

hmmz...ik heb meestal meer aan irrationeel advies...het redelijke, logische en verstandige lukt me gemiddels genomen zelf wel vrij redelijk
Dan moet jij mij PM-en!
Irrationeler en impulsiever dan ik, ga je niet vinden.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:51:30 #185
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64643845
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef P.F het volgende:

[..]

vraag aan Greys en DML of als je Isegrim vinden kan vraag je het aan haar
  zondag 4 januari 2009 @ 13:51:59 #186
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_64643862
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef SHE het volgende:

[..]

Dan moet jij mij PM-en!
Irrationeler en impulsiever dan ik, ga je niet vinden.
ik ben niet verbaasd
pi_64643866
OMFG ik kan ook niet een dagje besluiten dat ik echt moet werken. Net nu het mighty intresting is.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:52:25 #188
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_64643880
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef P.F het volgende:

[..]

pi_64643901
Lijstje:

O boterham met pindakaas
T yoghurt
L boterhammen met filet american
D Sperziebonen en kipkerstboompjes
T yoghurt
The way you rock'n'roll
pi_64643932
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:48 schreef Abbadon het volgende:

[..]

Juist, je zoekt het midden. Je kunt ook te veel denken. (Working on it.)

Daarom kun je voor goed advies het beste aankloppen bij de twee grootste praktische denkers die de mensheid heeft gekend: Aristoteles en Dr Phil.
  zondag 4 januari 2009 @ 13:55:03 #191
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64643971
zie er erg goed uit DML keurig lijstje
alleen nog ergens wat fruit tussen persen?
pi_64643974
TJ is uber cool en gezellig.
That's all yas needz ta know
The way you rock'n'roll
  zondag 4 januari 2009 @ 13:55:19 #193
3185 Adelante
To let it go now
pi_64643978
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef Abbadon het volgende:

[..]

wat is 'echt succes'?
Voldoen aan je eigen verwachtingen/doelen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_64643979
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:49 schreef Abbadon het volgende:

[..]

wat is 'echt succes'?
Voor mij: constant genoeg opdrachten om te kunnen kiezen, waardoor je geen opdrachten puur voor het geld (waar je dus niets of weinig aan vindt) hoeft aan te nemen. En daar is wel een zekere mate van 'bekendheid' voor vereist, maar daar gaat het me dus niet zo om.
pi_64643984
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
zie er erg goed uit DML keurig lijstje
alleen nog ergens wat fruit tussen persen?
Ik heb een bloedhekel aan fruit
The way you rock'n'roll
  zondag 4 januari 2009 @ 13:56:50 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_64644030
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik vind het op de een of andere manier altijd juist fijn om erover te praten, dit helpt mij om alles een plekje te geven en te relativeren
Dito.

Die opmerking van Laureline : "Ik [...] had tot ongeveer mijn 25e zelfs het idee dat ik niet eens een karakter had, alleen een enorme lade met verschillende personages die ik dan maar aanpaste aan de situatie en het gezelschap waar ik op dat moment in verkeerde."

Dat heb ik nu nog steeds. Ik bespeur wel iets van een 'kern', maar ik heb vaak het gevoel dat ik een toneelstukje opvoer.

Dank je voor je post, Lau. Turns out that I'm not the only one! .
Niet meer actief op Fok!
pi_64644043
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:53 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Juist, je zoekt het midden. Je kunt ook te veel denken. (Working on it.)

Daarom kun je voor goed advies het beste aankloppen bij de twee grootste praktische denkers die de mensheid heeft gekend: Aristoteles en Dr Phil.
Ik dacht al: waar blijft Phil!
  zondag 4 januari 2009 @ 13:57:40 #198
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_64644072
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik heb een bloedhekel aan fruit
alle soorten??? lastig hoor...

ik ga zo maar eens een sinaasappeltje eten denk ik
pi_64644113
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:57 schreef Laureline het volgende:

[..]

Ik dacht al: waar blijft Phil!
  zondag 4 januari 2009 @ 13:59:37 #200
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_64644133
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:55 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
TJ is uber cool en gezellig.