Oh ohoh er zitten wel erge bij zo een gozer zit de hele dag aan de drugsquote:Vier gezinnen met een onhandelbaar kind zijn de wanhoop nabij. Met behulp van coach Keith Bakker pakken zij hun problemen aan op een boerderij in de Franse Pyreneeėn en stuiten ze op een hoop onverwerkt leed
We maken kennis met de familie Pereboom en de familie Vos Zij gaan met twee andere gezinnen op een boerderij in de Franse Pyreneeėn, onder leiding van Keith Bakker, aan de slag om hun gezinsproblemen aan te pakken. Abel Pereboom (17) gebruikt zoveel speed dat hij thuis niet meer te handhaven is. Hij leeft 's nachts en slaapt overdag. Door zijn destructieve levenswijze gaat hij niet meer naar school en heeft hij geen werk. Zijn ouders weten zich geen raad meer met hun losgeslagen zoon. Ook bij de familie Vos zorgt hun zoon voor problemen. Davey (17) is agressief naar zijn moeder en zusje Nicole (14) en blijft dagenlang weg. Moeder Diana geeft huilend toe dat ze wanhopig is. Ze is doodsbang dat ze hem kwijtraakt omdat ze nauwelijks nog contact met hem kan maken. De eerste dag op de boerderij in Frankrijk begint meteen keihard. Coach Keith legt een aantal regels op tafel en er moet een contract ondertekend worden. De gemoederen lopen hoog op als blijkt dat er maar vijf sigaretten per dag gerookt mogen worden en er geen alcohol gedronken mag worden. Er wordt dan ook al meteen geprobeerd om de regels te overtreden én de ouders doen net zo hard mee. En alsof het nog niet erg genoeg is wacht de gezinnen nog een verrassing die meteen op veel weerstand stuit...
Gewoon die fles laten doorslikkenquote:Op dinsdag 30 december 2008 20:53 schreef Aoristus het volgende:
Die ene gast die net die fles aan zijn muil zette.Als ik die vader was, dan was dat zo met behulp van een stuk hout afgeleerd
Ik had wel meer van dat breezersletje willen zien eigenlijk. Volgens mij is dat de nachtmerrie van elke vader, dat zijn dochter met een of andere sleazy scumbag zit te flikflooien op internet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:58 schreef donroyco het volgende:
[..]
Gewoon die fles laten doorslikken
Het zijn wel echt probleemkinderen
Die drugsboy is erger denk ik hoorquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:00 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ik had wel meer van dat breezersletje willen zien eigenlijk. Volgens mij is dat de nachtmerrie van elke vader, dat zijn dochter met een of andere sleazy scumbag zit te flikflooien op internet.
Volgens mij is die 'spelleider' een zelfverklaarde ervaringsdeskundige op het gebied van junkachtig gedrag. Dat belooft nog wat, de komende tijdquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:02 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Die drugsboy is erger denk ik hoor
Die ouders hadden btw ook allemaal Herman Brood in de kamer hangen hehe
Gebruiker van speed, wiet en ??quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij is die 'spelleider' een zelfverklaarde ervaringsdeskundige op het gebied van junkachtig gedrag. Dat belooft nog wat, de komende tijd
Die drugsboy zou ik gewoon een paar nachtjes buiten laten slapen. Die is volgens mij veel te lui om iets uit te voeren. Wat een naam ook, Abel Perenboom
Amfetamine, net als die Kiki heeft hij gewoon echt een paar harde klappen nodig.quote:
Niets wat je niet met een stuk hout kan oplossen inderdaad. Lijkt me ook best plezierig als vader, om even je ongenoegen te botvieren op zo'n lamlulquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:06 schreef Specularium het volgende:
[..]
Amfetamine, net als die Kiki heeft hij gewoon echt een paar harde klappen nodig.
Met zijn "Ik ben een kosmonaut".
Die spelleider heb ik wel vaker gezien in programma'squote:Op dinsdag 30 december 2008 21:03 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij is die 'spelleider' een zelfverklaarde ervaringsdeskundige op het gebied van junkachtig gedrag. Dat belooft nog wat, de komende tijd
Die drugsboy zou ik gewoon een paar nachtjes buiten laten slapen. Die is volgens mij veel te lui om iets uit te voeren. Wat een naam ook, Abel Perenboom
Ja, hij is altijd in beeld als het om verslavingsproblematiek gaat enzoquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Die spelleider heb ik wel vaker gezien in programma's
Op RTL 5 met Van Etter tot Engel waarschijnlijk daar was Keith Bakker toen ook bij betrokken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:07 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Die spelleider heb ik wel vaker gezien in programma's
Controle? Die Keith heeft echt 0,0% controle over die kinderen. Ze praten gewoon maar een beetje met hem mee of van hem af te zijn. Volgens mij heeft hij er geen een op het rechte pad kunnen brengen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:53 schreef codemss het volgende:
Ik vind eigenlijk toch wel dat die Keith nog best veel controle heeft, meer dan ik verwachtte, toch zwak van de nederlandse probleemjongeren, dat ze hem niet de baas kunnen
Oh, vast, daar zijn de pillen te krijgen dus logisch.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 21:46 schreef Aoristus het volgende:
volgens mij wordt dat tienerhoertje door Abel Perenboom gegrepen, 't zou me niets verbazen
Volgens mij weet ze het breezerassortiment wel blind te herkennenquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Oh, vast, daar zijn de pillen te krijgen dus logisch.
Nou meer dan ik verwachtte echte probleemkinderen zouden hem al geslagen hebben in de eerste afleveringquote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Controle? Die Keith heeft echt 0,0% controle over die kinderen. Ze praten gewoon maar een beetje met hem mee of van hem af te zijn. Volgens mij heeft hij er geen een op het rechte pad kunnen brengen.
Idd , hij zei tegen die jongen met z'n computerverslaving dat ie goed bezig was maar dat kan ook niet anders als er nergens een pc in de buurt is zodra die er weer is zal die weer willen gaan gamen.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Controle? Die Keith heeft echt 0,0% controle over die kinderen. Ze praten gewoon maar een beetje met hem mee of van hem af te zijn. Volgens mij heeft hij er geen een op het rechte pad kunnen brengen.
Ik heb het idee dat je Keith niet moet slaan. Waar dat beeld vandaan komt weet ik niet maar het lijkt mequote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:20 schreef codemss het volgende:
[..]
Nou meer dan ik verwachtte echte probleemkinderen zouden hem al geslagen hebben in de eerste aflevering.
Misschien is hij te bang om die koters aan te pakken.quote:Op dinsdag 6 januari 2009 22:02 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:30 schreef Aoristus het volgende:
Het wordt tijd dat er eens wat klappen vallen
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:55 schreef Aoristus het volgende:
Abel is de enige die een beetje leuk meedoet
Kiki heeft wat met stoelenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:56 schreef vitessezuid113 het volgende:
Het leek even mooie tv te worden maar daar bracht Abel verandering in![]()
En tussen moeder en Kiki lijkt het ook nog even niet goed te zitten , ben benieuwd volgende week.
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:56 schreef gers het volgende:
wat een baas is dat die de ruiten ingooide
quote:Op dinsdag 13 januari 2009 20:56 schreef gers het volgende:
wat een baas is dat die de ruiten ingooide
De moeder van Kiki heeft altijd wel heel erg haar best gedaan om Kiki te laten weten dat ook *haar vader* haar niet moet...zou mij niet verbazen als die *vader* niet Kiki's vader is.quote:
Ohja zou ze dat gaan zeggenquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De moeder van Kiki heeft altijd wel heel erg haar best gedaan om Kiki te laten weten dat ook *haar vader* haar niet moet...zou mij niet verbazen als die *vader* niet Kiki's vader is.
Ja ze kan er moeilijk op blijven zittenquote:
iddquote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:01 schreef cora4034 het volgende:
jammer dat het zo snel voorbij is, had beter een uur kunnen duren, zodat ze alle vier in beeld komen.
Dat dacht ik ook gelijk.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
De moeder van Kiki heeft altijd wel heel erg haar best gedaan om Kiki te laten weten dat ook *haar vader* haar niet moet...zou mij niet verbazen als die *vader* niet Kiki's vader is.
Die jongen heeft het moeilijk, laat hem!quote:Op dinsdag 13 januari 2009 22:35 schreef DrDentz het volgende:
Wat een ongelofelijke mongool, die gast die ruitjes ingooit.. ik hoop dat hij de schade ook mag bekostigen. (Zal wel niet, dat soort figuren wordt de hand boven het hoofd gehouden)
hier idemdito, dat houd je toch voor je als ouder??? Crisisnogantoe, misschien heeft ze lopen klagen tegen dr ex over dr kids ofso, bah, maar die opmerking kwam zo ontieglijk ezelsdom over...quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:18 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook gelijk.
Verbaast me wel dat die moeder al die kutopmerkingen van die "vader" aan Kiki vertelt. Kan ze dat niet gewoon voor zich houdenToch hartstikke pijnlijk voor dat kind.
En dan na de eerste reactie van Kiki er nog éven een schepje bovenop doen met als toevoeging dat het voor Kiki zo erg is. Hoppa, je jankt toch al, jank maar harder . Liefdeloos mens, ze kijkt vaak we als ze het over *hun vader* heeft en zelf bij het zogenaamd niet weten de strafmaatregelen die haar vriend trof zag je dat ze het wel heeft geweten.quote:Op woensdag 14 januari 2009 00:10 schreef Euridice het volgende:
[..]
hier idemdito, dat houd je toch voor je als ouder??? Crisisnogantoe, misschien heeft ze lopen klagen tegen dr ex over dr kids ofso, bah, maar die opmerking kwam zo ontieglijk ezelsdom over...
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 02:19 schreef Perico het volgende:
Ik vind het geweldige tv, een van de weinige programma's die ik volg. Die verplaatsing naar de Pyreneeėn is ook helemaal top, en zo'n ezel leiden is een goede oefening.
In het begin denk je: ja die kinderen zijn een zootje ongeregeld, hard aanpakken. Maar gaandeweg zie je nu bijv. met die moeder van Kiki dat die best ook fout zit.
Ben benieuwd naar volgende keer, WoW-er Mike die geen contact met anderen wil en eerder autistisch pdd-nos noemt men dat. lijkt.
keith wil graag alles eruit trekken, inclusief alle opmerkingen hoe erg ook.quote:Op dinsdag 13 januari 2009 21:07 schreef Loedertje het volgende:
[..]
staat die daarquote:
Doeiquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:42 schreef Euridice het volgende:
zo onecht, die trainer..bahbahbahbah..
Klopt, maar wel ff belangrijk dat Keith dit ziet.. Dat die Mike zn pa geen eens wil aankijken...quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:43 schreef Mani89 het volgende:
Oh nee geforceerde genegenheid echt tenenkrommend .. ik weet precies hoe die jongen zich voelt
jawel, de link heeft ook in het topic gestaan.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee, we wachten er allemaal nog op.
begin maar met naaktfotos te makenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:44 schreef Jojoortje het volgende:
Ik wil ook zo'n vakantieIk ga me ook misdragen
quote:
quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:53 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
![]()
![]()
was dat het geheim.
op de site van de ncrv zitten ze al de hele week in spanning, net zo als bij een clifhanger van gtst of onm of zo.
Ik doe de deur dicht... Straten lijken te huilen, wolken lijken te vluchten ik stap de bus in...quote:
hehehe had verwacht dat kiki van een andere vader zou zijnquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:53 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
![]()
![]()
was dat het geheim.
op de site van de ncrv zitten ze al de hele week in spanning, net zo als bij een clifhanger van gtst of onm of zo.
wtf zoveel woede omdat een oud lelijk wijf, je msn leest?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:58 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehe had verwacht dat kiki van een andere vader zou zijn
anti climaxquote:Als moeder Anja uiteindelijk opbiecht hoe de vork in de steel zit, wordt dochter Kiki zo razend, dat ze haar moeder aanvliegt.
de msn van haar dochter lezen, gruwel, gruwel, en dan nog eens wat, als ze het leest, noem dat dan ook niet, manoman, wat een opvoedkundige fouten maakt dat wijf elke keer..pfffft, maar ik geef die leipe onechte sjaak hierin het voordeel van de twijfel, hij zegt tenminste een ding tegen dat meiske.. waar kun je altijd terecht?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:50 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
heeft ze al bekend dat ze geneukt heeft met een ander?
die moeder moest wel vertellen dat ze haar msn leest, enerzijds omdat keith een behoorlijke druk uitoefent anderzijds omdat het muurtje op de oude fundering weg moet om een nieuwe fundering te kunnen storten.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:03 schreef Euridice het volgende:
[..]
de msn van haar dochter lezen, gruwel, gruwel, en dan nog eens wat, als ze het leest, noem dat dan ook niet, manoman, wat een opvoedkundige fouten maakt dat wijf elke keer..pfffft, maar ik geef die leipe onechte sjaak hierin het voordeel van de twijfel, hij zegt tenminste een ding tegen dat meiske.. waar kun je altijd terecht?
Bij dr moeder, heel zielig allemaal, hartverscheurende tv wel.
Is het echt? Waar dan?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:45 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
jawel, de link heeft ook in het topic gestaan.
Jammer? Waarom?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:59 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehehe wel echt zo n heerlijke breezer, jammer dat ze 15 is
Hebben de vul-hier-een-getal-in voor je ook niet naar gekekenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:59 schreef ASroma het volgende:
[..]
hehehehe wel echt zo n heerlijke breezer, jammer dat ze 15 is
niet, ik heb hem toch gezien.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:12 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Hoi! Dit is Fok!
En je liegt gewoon
alsof die moeder niet al eerder had verteld tegen dr dochter dat zij haar msn las, kom op zeg, het was een herhaling in zetting van de ruzies thuis, in deze versie probeerde die Kieth de rol van de moeder te verdedigen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:05 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
die moeder moest wel vertellen dat ze haar msn leest, enerzijds omdat keith een behoorlijke druk uitoefent anderzijds omdat het muurtje op de oude fundering weg moet om een nieuwe fundering te kunnen storten.
die moeder ziet eruit alsof ze het inderdaad al die tijd verborgen heeft gehouden, met de gedacten kiki komt daar nooit achter.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:22 schreef Euridice het volgende:
[..]
alsof die moeder niet al eerder had verteld tegen dr dochter dat zij haar msn las, kom op zeg, het was een herhaling in zetting van de ruzies thuis, in deze versie probeerde die Kieth de rol van de moeder te verdedigen.
Mjah, da's de autistische afvalbak als ze het niet echt weten, zelfde spectrum. Hierin schiet Keith dan wel ietsje te kort, kernprobleem is Mike's Asperger syndroom danwel PDD-NOS.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 20:16 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
pdd-nos noemt men dat
Ik doe dat ook niet zomaar, ik draag voldoende argumenten aan. Ben zelf ervaringsdeskundig en herken een boel dingen bij elkaar, vandaar dat ik het opper. Natuurlijk is het leunstoel psychologie.quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:06 schreef fespo het volgende:
belachelijk om die jongen zulke termen aan te smeren.
pdd-nos en asperger syndroom in dezelfde hoek stoppen gaat wel er ver.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:59 schreef Perico het volgende:
[..]
Mjah, da's de autistische afvalbak als ze het niet echt weten, zelfde spectrum. Hierin schiet Keith dan wel ietsje te kort, kernprobleem is Mike's Asperger syndroom danwel PDD-NOS.
Dat wordt niet zo benoemd. Daarom heeft hij zeer veel moeite om mensen aan te kijken, met intimiteit om te gaan in gezinsverband, en om dingen tegen zijn zin te doen.
WoW verslaving is daar dan een uiting van, de rest (mensen) vindt hij niet belangrijk, of hij weet niet hoe hij ermee om moet gaan.
Blijft machtig interessante tv, Keith doet het goed. Die moeder zet Kiki en zichzelf wel steeds voor schut in de groep. Dan ga je die riemfoto nog begrijpen.
mee eens, die jongen heeft gewoon een minderwaardigheidscomplex en net wat keith zegt al die uren die mike zit te gamen ontwikkelt ie zich niet, zowel sociaal als (lichamelijk) nietquote:Op woensdag 21 januari 2009 00:06 schreef fespo het volgende:
belachelijk om die jongen zulke termen aan te smeren.
En jij denkt dat die families zomaar even aan dat programma mee doen zonder dat daar een traject van hulpverlening aan vooraf is gegaan?quote:Op woensdag 21 januari 2009 00:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Ik doe dat ook niet zomaar, ik draag voldoende argumenten aan. Ben zelf ervaringsdeskundig en herken een boel dingen bij elkaar, vandaar dat ik het opper. Natuurlijk is het leunstoel psychologie.
Maar stel een psycholoog stelt zo'n diagnose, komt er juist veel rust in de tent, ook bij de ouders. Dat verklaart juist een heleboel curieus gedrag.
quote:Op woensdag 21 januari 2009 01:14 schreef Pelgrim het volgende:
http://kikidelaurentis.hyves.nl
Ik kan overigens die bepaalde foto niet vinden
Hier de gedetailleerde achtergronden van de deelnemende families:quote:Op woensdag 21 januari 2009 23:17 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Misschien even wat meer aandacht over de situatie, zitten ze op school? Wat doet abel de hele nacht behalve drugs gebruiken? Hebben de gezinnen eerder hulp gehad etc.
quote:Familie Pereboom
Michel (44), Margret (46), Abel (17)
Michel is chauffeur, Margret wijkziekenverzorgster.
Het probleem bij de Perebooms is Abel. Met zusje Isa (11 jaar) gaat alles goed.
Abel gebruikt veel drugs: weed, pep, speed en pillen. Hij leeft volledig langs zijn ouders heen.
Hij leeft ’s nachts en komt thuis als zijn ouders naar hun werk gaan.
Abel en school is nooit een succes geweest. Hij gaat al jaren niet meer naar school, kiest liever het leven van de straat.
Ondanks zijn grote drugsgebruik vindt hij zichzelf niet verslaafd.
Abel moet ook nog vier dagen zitten omdat hij een winkeldiefstal heeft gepleegd.
Toch ziet Abel ook wel in dat zijn levensstijl niet echt gezond voor hem is.
Daarom wil hij wel meewerken aan Family Matters.
Zijn ouders hebben inmiddels alle instanties doorlopen met Abel, dit is hun laatste noodkreet.
Familie Vos
Diana (43), Nicole (14), Davey (17)
Moeder Diana werkt fulltime bij een kringloopbedrijf, dochter Nicole gaat naar school. Davey deed een MBO opleiding in ICT, maar gaat op dit moment niet meer naar school. Davey is het probleem binnen het gezin Vos. Hij kent geen grenzen, heeft verkeerde vrienden, blowt en drinkt veel en is vaak agressief.
Zowel verbaal als fysiek. Zo heeft hij iemand een paar maanden geleden nog een gebroken neus geslagen.
Davey kent zijn biologische vader niet. Hij is een tijd opgevoed door zijn stiefvader (de vader van Nicole), maar die is een paar jaar geleden ineens vertrokken naar Amerika. Daar heeft het hele gezin een flinke knauw van gekregen.
Davey heeft het gevoel dat zijn zusje heel erg is voorgetrokken.
Nicole voelt zich daar heel erg schuldig over.
Er is geen contact meer met de (stief)vader. Niemand wil hem nog zien.
Broer en zus hebben vrijwel altijd ruzie. Als Davey thuis is, loopt iedereen op zijn tenen, omdat ze bang zijn dat hij ontploft.
Nicole zorgt zelfs dat ze weg is als Davey thuis is, ze wil niet alleen met hem zijn.
Door deelname aan Family Matters hoopt de familie Vos de problemen uit het verleden boven tafel te krijgen, al beseffen ze maar al te goed dat het daardoor een pijnlijke periode zal gaan worden.
Familie Rutten
Anja (45), Kiki (15), Saskia (17)
De familie Rutten bestaat uit moeder Anja en haar twee dochters.
Vader is Amerikaans, hij vertrok toen Kiki twee jaar oud was.
Moeder is manager in een sportschool, Kiki zit op een internaat in Belgiė, Saskia doet vijf VWO. Kiki is het probleem. Ze blowt regelmatig, gebruikt ook andere drugs en heeft tijdens schooltijd 'alcoholfeestjes' gegeven.
Daarnaast is haar moeder er ook achtergekomen dat Kiki op haar jonge leeftijd al seksueel overactief is.
Zus Saskia is een modelkind. Goed op school, gaat niet uit en gebruikt geen drugs.
Moeder Anja werkt veel en is dus vaak weg. Ze denkt dan ook dat ze misschien te weinig thuis is geweest op het moment dat Kiki dat nodig had.
Er is veel ruzie thuis en eigenlijk kan Kiki niet alleen worden gelaten.
Maar wat Kiki betreft was ze liever helemaal nooit thuis.
Met haar zus heeft ze niets en haar moeder ziet ze eigenlijk niet meer als haar moeder. Anja is wanhopig en ziet Family Matters als een laatste kans om haar gezin weer bij elkaar te brengen.
Familie Van Walsum
Eef (49), Milli (49), Mike (16)
Vader Eef is taxichauffeur, moeder Milli werkt in de thuiszorg en Mike doet VMBO TL, examenjaar.
Mike is een gamer, verslaafd aan World of Warcraft. De situatie thuis loopt hierdoor volledig uit de hand.
Hij slaat gaten in de muur, de deuren moeten het ontgelden en zijn moeder krijgt de meest vreselijke scheldwoorden naar haar hoofd.
Hij duwt haar en intimideert haar. Zijn zus is bang voor hem en zijn moeder vaak ook. Mike mag van zijn ouders nog maar twee keer twee uur per dag achter de computer.
’s Nachts gaat alles achter slot en grendel zodat hij er niet meer bij kan.
Mike’s ouders zijn inmiddels alle instanties al af geweest, maar ook Jeugdzorg heeft geen oplossing.
Mike interesseert zich nergens meer voor. Hij heeft nog maar één vriend over, met wie hij online zit te gamen. Mike’s ouders zitten met de handen in het haar.
Ze willen dat ze als gezin weer dichter bij elkaar komen en zijn op zoek naar handvatten waarmee ze aan de slag kunnen.
Mike zelf zegt keihard dat hij geen band met zijn ouders heeft.
Sterker nog: hij haat ze!
Aan Keith Bakker de moeilijke taak om van deze gameverslaafde weer een sociale jongen te maken.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 19:53 schreef Jojoortje het volgende:
Bedankt voor de kickWas het anders vergeten!
Inderdaad eerst naaien ze je eraan en dan moet je nog netjes afscheid gaan nemen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef gers het volgende:
Abel![]()
groot gelijk fuck die andere zijn toch je vrienden niet
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:39 schreef gers het volgende:
Abel![]()
groot gelijk fuck die andere zijn toch je vrienden niet
die kinderen zijn toch geen vrienden van hem, waarom zou hij iets om hun moeten gevenquote:
Keith, belachelijk, jaagt enzo...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:44 schreef superjood het volgende:
Die keith maakt zichzelf ook totaal belachlijk, met het advies wat hij nu geeft jaagd hij natuurlijk die kerel de dood in.
Ik denk dat dat nog wel eens kan meevallen, zo overtuigend vond ik Abel niet. Pure onwil tegen beter weten in. Ik vind het wel (ook) eng om zoiets te zeggen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:44 schreef superjood het volgende:
Die keith maakt zichzelf ook totaal belachlijk, met het advies wat hij nu geeft jaagd hij natuurlijk die kerel de dood in.
Ja sorryquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:45 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Keith, belachelijk, jaagt enzo...
Dat is gewoon advies geven om het probleem te verplaatsen en dat lost totaal niets op.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:45 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel eens kan meevallen, zo overtuigend vond ik Abel niet. Pure onwil tegen beter weten in. Ik vind het wel (ook) eng om zoiets te zeggen.
Abel redt het wel, dat denk ik, hij is iig slimmer dan die Keith.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:45 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog wel eens kan meevallen, zo overtuigend vond ik Abel niet. Pure onwil tegen beter weten in. Ik vind het wel (ook) eng om zoiets te zeggen.
Zo gaat dat in elk goed gezinquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:44 schreef Euridice het volgende:
"schop hem er uit" zegt ie tegen zn ouders..ieks
Nou Abel moet het zelf willen en ik denk dat Keith inschat dat hij die kracht wel heeft. Zo kwam het op mij over.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:46 schreef superjood het volgende:
Dat is gewoon advies geven om het probleem te verplaatsen en dat lost totaal niets op.
Dan heb je toch een heel andere Keith gezien dan mij.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:48 schreef elcastel het volgende:
[..]
Nou Abel moet het zelf willen en ik denk dat Keith inschat dat hij die kracht wel heeft. Zo kwam het op mij over.
Ja die gozer ziet er niet uit of hij een probleem heeft.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:49 schreef Euridice het volgende:
en dat gamen is niks mis mee, elk jong gamed, die Keith is een ouwe seniel.
Volgens mij kijken we hetzelfde programma ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:49 schreef superjood het volgende:
Dan heb je toch een heel andere Keith gezien dan mij.
In het onderwijs zie je het ook heel vaakquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:50 schreef Stansfield het volgende:
Blijft toch apart om te zien hoe al die ouders er vaak zo'n puinhoop van maken dat ze ontspoorde kinderen krijgen en dan die kinderen de schuld geven.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:50 schreef elcastel het volgende:
[..]
Volgens mij kijken we hetzelfde programma ?
Heel veel zoiets hoort gewoon bij je opvoeding.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:53 schreef gers het volgende:
wat is er trouwens slecht aan een 16 jarige die niet weet hoe die kleren moet wassen
dan heb ik wat gemist tijdens me opvoedingquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef superjood het volgende:
[..]
Heel veel zoiets hoort gewoon bij je opvoeding.
Is wel zo handig als je weet hoe je zoiets moet doen voor je het huis uitgaat.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef gers het volgende:
[..]
dan heb ik wat gemist tijdens me opvoeding
ja maar op je 16de ga je toch niet het huis uitquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:55 schreef superjood het volgende:
[..]
Is wel zo handig als je weet hoe je zoiets moet doen voor je het huis uitgaat.
Leuk he trollenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:54 schreef gers het volgende:
Alcoholverslaving vergelijken met af en toe een computerspelletje spelen
Ik toch wel op mijn 17de dat ene jaartje maakt dan ook vrij weinig uit.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:56 schreef gers het volgende:
[..]
ja maar op je 16de ga je toch niet het huis uit
Dat doet iedereen in de zorg/hulpverlening toch ?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:03 schreef Euridice het volgende:
.... alleen verdienen aan de ellende van anderen...brrr
...
oeps, dat is ook zo..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:04 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat doet iedereen in de zorg/hulpverlening toch ?
zou jijzelf bijvoorbeeld een abel of een kiki niet allang alle hoeken van de kamer hebben laten zien?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:20 schreef ASroma het volgende:
[..]
zeker in de zorg, met al die schandalig hoge bonussen ook nog enzo![]()
een normaal persoon neemt niet rtlnieuwsrulez als nickname, dus jou kunnen we overslaan, hoop niet dat je kinderen hebt of krijgt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
zou jijzelf bijvoorbeeld een abel of een kiki niet allang alle hoeken van de kamer hebben laten zien?
Of allang weggerend zijn en het eerste vliegtuig naar huis gepakt.
Dit ultra lange geduld hebben maar weinig mensen, een normaal persoon had die kinderen allang verbouwd.
wel als je er werkt.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:57 schreef Euridice het volgende:
[..]
een normaal persoon neemt niet rtlnieuwsrulez als nickname,
Hoe oud ben je als ik vragen mag?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 22:48 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
http://player.omroep.nl/?aflID=8787801
Speciaal voor jou dan.quote:
Nja beetje makkelijk om zijn ouders de schuld te geven.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:55 schreef Cheiron het volgende:
Als het geen gaming zou zijn zou het wel iets anders zijn bij Mike. Die ziet waarschijnlijk zijn ouders constant voor de TV, weinig initiatief..tsja, dan krijg je zo een kind wel denk ik. Zit echt helemaal niets bij.
quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan.
[ afbeelding ]
Nou op die leeftijd mag een beetje bijsturen nog wel hoor. Zoals hierboven al wordt gezegd er gaat ook geen initiatief uit van die ouders. Dat gezin heeft nog wat extra aandacht nodig vrees ik voor ze door hebben dat ze het zelf moeten doen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 12:23 schreef Breekfast het volgende:
Nja beetje makkelijk om zijn ouders de schuld te geven.
Mijn lerenjack abel wat doe jequote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan.
[ afbeelding ]
nou ik zou het wel weten hoor..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:31 schreef rtlnieuwsrulez het volgende:
[..]
een kiki niet allang alle hoeken van de kamer hebben laten zien?
Heb je haar zo-goed-als-naakt-foto al gevonden op inet ?quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:07 schreef inZanity het volgende:
nou ik zou het wel weten hoor..
botergeil wijf die Kiki..
Ik vind die militair ook verschrikkelijk. Voor sommige jongeren werkt zo'n houding misschien wel, maar ik denk dat het bij jongeren zoals Abel echt niet werkt om zo met een jongere te werk te gaan. Je wekt op die manier alleen maar tegenreacties op. Wel jammer dat ze niet beter op Abel in hebben kunnen spelen, want volgens mij wil hij op zich wel veranderen. Ik zou zo'n persoon als die militair ook echt niet trekken...quote:Op dinsdag 27 januari 2009 21:03 schreef Euridice het volgende:
Ik denk dat de hulpverlening wel eens in deze een soort mindtraining mag doormaken, dat ene hulpje van Keith ook, die militair. Nou ja, ik houd het er maar op, dat de opzet goed bedoeld is, alleen verdienen aan de ellende van anderen...brrr
nou ja, dat zag abel ook..haha
super ook met die slaapzak van mikequote:Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik vind die militair ook verschrikkelijk. Voor sommige jongeren werkt zo'n houding misschien wel, maar ik denk dat het bij jongeren zoals Abel echt niet werkt om zo met een jongere te werk te gaan. Je wekt op die manier alleen maar tegenreacties op. Wel jammer dat ze niet beter op Abel in hebben kunnen spelen, want volgens mij wil hij op zich wel veranderen. Ik zou zo'n persoon als die militair ook echt niet trekken...
quote:Op woensdag 28 januari 2009 19:00 schreef ASroma het volgende:
[..]
super ook met die slaapzak van mike
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bring it on!quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:09 schreef elcastel het volgende:
[..]
Heb je haar zo-goed-als-naakt-foto al gevonden op inet ?
quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:02 schreef Specularium het volgende:
Abel.![]()
Beter trappen ze ouders hem echt het huis uit.
Keith had gelijk:
Hij moet op zijn bek, keihard.klopt, zn ouders en Keith zijn al op hun bek gegaan, nu hij nog..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Die jongeren hebben gezag nodig, want veel van die ouders hebben het laten afweten. Ik vind het juist wel goed. Je hebt gewoon standvastige lui nodig die het zooitje ongeregeld juist regelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Ik vind die militair ook verschrikkelijk. Voor sommige jongeren werkt zo'n houding misschien wel, maar ik denk dat het bij jongeren zoals Abel echt niet werkt om zo met een jongere te werk te gaan. Je wekt op die manier alleen maar tegenreacties op. Wel jammer dat ze niet beter op Abel in hebben kunnen spelen, want volgens mij wil hij op zich wel veranderen. Ik zou zo'n persoon als die militair ook echt niet trekken...
Ja, Abel werd veel te hard aangepakt! Ze zien toch wel dat die jongen hebt moeilijk heeft?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:51 schreef Tristessa het volgende:
[..]
Aan de ene kant kan ik het hem ook niet kwalijk nemen hoor. Wat kun je bij zo'n jongen, die het spoor helemaal bijster is, nou aan veranderen in een paar weken?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik las op het forum van de NCRV trouwens nogal wat kritiek op het wegsturen van die Abel. Er zijn wat mensen die mensen dat die jongen bijna 'gebroken' was, maar door Keith dusdanig in een hoek werd gedreven dat hij geen keuze meer had.
Dat betwijfel ik, wat je in de beelden zag was dat hij continu tegen de stroom in aan het gaan was. Nu weet ik niet of dat zo gemonteerd is, maar feit is wel dat hij tegen de regels ingaat...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 12:20 schreef Elfletterig het volgende:
Ik las op het forum van de NCRV trouwens nogal wat kritiek op het wegsturen van die Abel. Er zijn wat mensen die mensen dat die jongen bijna 'gebroken' was, maar door Keith dusdanig in een hoek werd gedreven dat hij geen keuze meer had.
Ach ja.. Die Abel heeft nog nooit in zijn leven aan regels gehouden, dus lijkt me niet dat hij zich nu wel aan de regels houdt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:50 schreef bravo het volgende:
[..]
Dat betwijfel ik, wat je in de beelden zag was dat hij continu tegen de stroom in aan het gaan was. Nu weet ik niet of dat zo gemonteerd is, maar feit is wel dat hij tegen de regels ingaat...
Dat kan, maar het kan ook komen door opgekropte woede. Thuis kan hij die woede kwijt door eventueel drugs of drank te gebruiken, maar hier zit hij vast min of meer. Hij kan geen kant op, dus dan wordt die woede ook versterkt.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:48 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens mij is/was z'n recalcitrante gedrag vooral een manier om aandacht te krijgen of om zichzelf groot te houden.
Ze gaan zijn computerspelletje deleten.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 21:01 schreef Anne het volgende:
Volgens mij gaat Mike het ook niet redden hoor. Hij is nog hetzelfde als in het begin.
Daar heb je een punt. In dat opzicht denk ik ook dat iemand als Mike snel terug zal vallen mochten ze er tijdens de uitzendingen nog uitkomen. Die ouders hebben het niet in zich hun zoon fatsoenlijk op te voeden.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:22 schreef Perico het volgende:
Ik heb zelf ook eens een zomer in zo'n groepsproces gezeten. Je doet het met elkaar, er was een inspirerende leider (net als Keith), dan wil je veranderen.
Eenmaal thuis blijkt echter dat de goede stemming en instelling een paar weken aanhoudt. Daarna verval je weer in oude patronen en comfort zones. Ik hoop voor alle gezinnen dat er bij hun wel blijvend iets verandert en de conflicten die er ongetwijfeld gaan komen niet weer voor het oude liedje zorgen.
Ik zie het niet snel goed komen hoor bij Mike, er zit totaal geen vooruitgang in het gedrag van hem. Als die straks weer thuis is gaat hij gewoon weer achter zijn computertje zitten. En een simpele schop onder de kont gaat dat niet voorkomen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 11:19 schreef ASroma het volgende:
nicolemooi dat ze opkwam voor die moeder, toch denk ik dat die moeder bij thuiskomst wel weer een (fout) zal maken, tikkende tijdbom, niet echt een stabiel iemand. En het is te hopen dat Davey een beetje indimt met dat alpha-male gedrag, maar goed zal bij de leeftijd horen.....
Familie rutten lijkt als enige gezin eigenlijk een goede stap te zetten, en die moeder heeft ook gewoon de capaciteit om die 2 meiden op te voeden. Wel wat hier al werd aangegeven is een goed punt, het feit dat alle aandacht naar kiki uitgaat en niet naar die zus, die dat toch zeker net zo verdient.
Wat betreft de van walsums, denk ik een goede schop onder de kont voor mike en iemand zegt waar het op staat, komt nog wel goed lijkt me....
Hij heeft absoluut geen sociaal leven. Dat maakt het zo moeilijk. Ook hier zie je dat hij niet echt mee lijkt te komen met de andere kinderen. Dat terwijl de mogelijkheid er wel is. Hij weet niet beter dan dat hij zich afsluit voor de rest. Hoe hij ook met Keith praat. Je ziet heel duidelijk dat hij nog een flinke muur om zichzelf heeft staan. Die moet afgebroken worden. Het belangrijkste wat hem betreft is dat hij in gaat zien dat de omgang met mensen ook heel leuk kan zijn. Hij moet vrienden maken.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik zie het niet snel goed komen hoor bij Mike, er zit totaal geen vooruitgang in het gedrag van hem. Als die straks weer thuis is gaat hij gewoon weer achter zijn computertje zitten. En een simpele schop onder de kont gaat dat niet voorkomen.
Is dit voor of na het programma? Als het er na is heeft het programma hem geen goed gedaan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Speciaal voor jou dan.
[ afbeelding ]
kiki wat een jailbaitquote:Op vrijdag 23 januari 2009 12:20 schreef muay-toy het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ][ afbeelding ]
ze doet opzettelijk haar armen over elkaar zodat ze d'r borsten in de goede positie voor de camera te hebben
Bij die gozer ligt het probleem toch ook vooral bij de ouders, en dan vooral die moeder. Een 16 jarige gast maar 2 uur toestaan op de pc te zitten is gewoon bullshit. Moet je je helemaal niet mee bemoeien. Zorg gewoon dat die gozer een andere hobby krijgt en wat meer contacten legt. En elke gozer zit tegenwoordig veel achter de pc. Maar die vader is zeker wel een relaxte gozer, volgens mij is alleen die moeder een beetje een zeikwijf.quote:Op woensdag 4 februari 2009 12:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik zie het niet snel goed komen hoor bij Mike, er zit totaal geen vooruitgang in het gedrag van hem. Als die straks weer thuis is gaat hij gewoon weer achter zijn computertje zitten. En een simpele schop onder de kont gaat dat niet voorkomen.
Je slaat de plank compleet mis (behalve met de laatste alinea dan). Vrienden hebben niet altijd een positieve invloed. Ben benieuwd of Family Matters ook nog een slotaflevering uitzendt met hoe het nu met ze gaat aangezien dit hele verhaal zich al een behoorlijke tijd terug af speelt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 13:38 schreef Karammel het volgende:
[..]
Hij heeft absoluut geen sociaal leven. Dat maakt het zo moeilijk. Ook hier zie je dat hij niet echt mee lijkt te komen met de andere kinderen. Dat terwijl de mogelijkheid er wel is. Hij weet niet beter dan dat hij zich afsluit voor de rest. Hoe hij ook met Keith praat. Je ziet heel duidelijk dat hij nog een flinke muur om zichzelf heeft staan. Die moet afgebroken worden. Het belangrijkste wat hem betreft is dat hij in gaat zien dat de omgang met mensen ook heel leuk kan zijn. Hij moet vrienden maken.
Nu is WOW zijn manier om te ontsnappen van de werkelijkheid. Het is voor hem veel meer dan alleen een spelletje. Eerste moet je hem een alternatief geven om te doen. Vrienden zijn één ding, maar een hobby er bij zou ook mooi zijn. Dan dat spel van de computer gooien en indien mogelijk het account door de shredder gooien.
Mike lijkt me niet iemand die niet geholpen wil of kan worden. Hij heeft alleen een flinke muur om zichzelf opgebouwd die wat hardnekkiger is dan die van de anderen. Die vader die echt totaal geen idee heeft hoe hij zich moet gedragen maakt het er niet makkelijker op. Wel goed van Keith dat hij de link legt tussen vader en zoon. Ook tussen de vader van Mike en zijn vader. Moeten ze zelf ook inzien.
Zijn probleem zal ook wel ooit begonnen zijn omdat hij weinig vrienden heeftquote:Op woensdag 4 februari 2009 16:23 schreef ASroma het volgende:
jammer dat die mike geen goeie vriend, broer, neef heeft of iets. Iemand die hem op sleeptouw neemt, beetje sporten, fitnessen, beetje socialisen met vetrouwde mensen, gewoon aan zijn zelfbeeld werken. Op een gegeven moment loopt dat dan wel los lijkt me....
hoe ben je hieraan gekomen? gewoon zoeken op hyves?quote:
en lid van de Anti Feyenooit hyvequote:
Die hebben een grote...quote:Op vrijdag 6 februari 2009 18:10 schreef Mascleta het volgende:
[..]
en lid van de Anti Feyenooit hyve
[ afbeelding ]
Kiki houd van Negerts![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |