Ow kom op, iedereen kan een paar keer de pil vergeten door wat dan ook.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:43 schreef Echo99 het volgende:
Nee. Zeker niet als JIJ 2x de pil vergeten bent. Jullie wilde het blijkbaar allebei nog niet anders was je niet aan de pil geweest. En omdat je nu toevallig wel zwanger wilde worden is dat misschien wel een wens die in vervulling gaat maar als je alleen maar een kind wilde om het kind (i.p.v. het stichten van een gezin) zou ik me als 'zaaddonor' nogal misbruikt voelen.
Niks TS bashen. Blijkbaar hadden zij er samen voor gekozen om als voorbehoedsmiddel de pil te gebruiken i.p.v. iets anders.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow kom op, iedereen kan een paar keer de pil vergeten door wat dan ook.
Die knakker had ook een regenjas om kunnen doen.
Dus om nou meteen TS te bashen.....
Want van condooms krijg je aids??quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:43 schreef Echo99 het volgende:
Nee. Zeker niet als JIJ 2x de pil vergeten bent. Jullie wilde het blijkbaar allebei nog niet anders was je niet aan de pil geweest. En omdat je nu toevallig wel zwanger wilde worden is dat misschien wel een wens die in vervulling gaat maar als je alleen maar een kind wilde om het kind (i.p.v. het stichten van een gezin) zou ik me als 'zaaddonor' nogal misbruikt voelen.
Want dat is alleen zijn verantwoordelijkheid?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef beerten het volgende:
Dan had ie maar een rubber om zijn snikkel moeten doen.
Tja, andersom bekeken, kun je iemand dwingen tot abortus?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
Zijn lul, zijn verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:49 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Want dat is alleen zijn verantwoordelijkheid?
Misschien nam die gozer dat als vanzelfsprekend aanquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Niks TS bashen. Blijkbaar hadden zij er samen voor gekozen om als voorbehoedsmiddel de pil te gebruiken i.p.v. iets anders.
Nee. Maar ik ga er van uit dat ze oud genoeg is om te snappen dat de pil je niet beschermd tegen SOA'squote:
Zo te horen heb jij je beslissing al gemaakt. Sterkte ermee iig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:50 schreef Spekkiemonster het volgende:
het was zeer zeker niet de bedoeling.... we hebben het er nooit over ehad, we zijn nog maar 3 maanden samen. Ik ben in de 1e maand 2 keer de pil vergeten.
Tuurlijk wil ik het liefste een kind opvoeden in een gezonde gezinssituatie, daarentegen weet je nooit hoe het loopt....
En als je kinderwens dusdanig groot is.....en je bent dan plots zwanger terwijl je eigenlijk dacht na jaren proberen dat het toch nooit zou lukken.....
ik vind het maar moeilijk! Wil mijn vriend niet gebruiken/misbruiken/kwetsen/voor het blok zetten of wat dan ook .... hij is juist zo lief!
Maar er groeit een babytje in mijn buik ..... ik voel mezelf harstikke zwanger, ben moe, misselijk, bijna 2 cupmaten groter en heb zelfs (onverwachts) het hartje zien kloppen omdat ik wou weten hoever ik was...
Daar ben ik dus ook zo bang voor ...quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Als je nu abortus zou laten plegen dan heb je daar de rest van je leven spijt van. Lijkt me in jouw geval gewoon geen optie.
Ja, dat dusquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef k_i_m het volgende:
Je hebt je keus allang gemaakt, wat doe je hier nog.
Maar dat betekend wel dat je je vriend ongevraagd vader laat worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook zo bang voor ...
Nee.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Lieve oud-users,
Hier weer eens een berichtje van spekkie....
Je zal het niet geloven, na jaren proberen kom ik me toch eens melden.
Jullie weten hier als geen ander dat ik graag een kindje wilde tijdens mijn vorige relatie.
Dit lukte toen niet....
Nu heb ik sinds 3 maanden een nieuwe vriend en het is raar maar waar...... 10 weken zwanger, door het 2 keer vergeten van de pil..
![]()
Uiteraard alles besproken, maar vriendje lief wil nog niet. Heeft nog te veel shit aan zijn hoofd en zit echt niet op een kind te wachten...is hier ook heel duidelijk in! Hij ziet me het liefste een abortus doen en dan sta ik er dus alleen voor.
Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
Nou ja, dan sta je er dus in principe alleen voor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook zo bang voor ...
als vent weet je dat het eens raak kan zijn als je er aan begint, zelfs al neemt de vriendin de pil. Abortus is oor hem maar een al te gemakkelijke oplossing, hij zal er geen schade van ondervinden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef eNaSnI het volgende:
Logisch dat jij het graag wilt houden, maar verplaats je eens in zijn situatie. Hoe zou jij je voelen als je binnen 3 maanden hoort dat je een kind krijgt, terwijl je daar overduidelijk niet op zit te wachten? Een stabiele gezinssituatie lijkt me toch een eerste vereiste voordat je een kind gaat opvoeden, waar in dit geval volgens mij niet echt sprake van is. En als het met zoveel antihormonen in je lijf zo makkelijk gaat, dan zal hij het over een jaar ook nog wel voor mekaar krijgen!
Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Kies voor je kind. Je vriend heeft de keus te blijven of niet. Elke beslissing die je neemt is verkeerd dus neem toch je grootste wens...
tsja, ook wel een beetje zijn eigen schuld. Hij had geen pistool tegen zijn hoofd...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Die knakker wordt wel ongevraagd vader, of die het leuk vind of niet.
Dat vond ik ook erg frappant.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Wheelgunner het volgende:
wilde eerder al heel graag een kindje en nu 2 keer de pil 'vergeten'... Jaja..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij laks ben met de pil. Mede doordat ik regelmatig bij hem sliep de 1e maand en daar nog geen pilstrip had liggen. Maar ook vrij laks omdat ik dacht dat ik toch niet zwanger kon worden...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef Aventura het volgende:
Ben je niet gewoon 'per ongeluk expres' de pil vergeten? Je zegt zelf dat je kinderwens heel groot was/is...Hoe weet je dat je 10 weken ver bent trouwens?
Jammer dan, kan gebeuren. Dat wist hij zelf ook toen hij hem erin hing.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
die knakker zit er ook wel voor iets tussen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Hanoying het volgende:
Gewoon houden dat kindje, als vriend van je houdt dan blijft hij wel plakken en als hij niet genoeg van je houdt dan stroop je even je mouwen op en ga je er zelf voor.
Egoïsme kan soms erg prettig wezen, maar in deze lijkt het me toch dat het de wens van papa en mama moet zijn. De sex is ook voor beider genot, toch? Voorlopig wil hij alleen de lusten en niet de lasten, terwijl jij je er al helemaal op ingesteld hebt om ook de lasten te dragen. Zolang dat niet op één lijn zit, lijkt het mij niet verstandig een kind op deze aarde te zetten. Uiteraard druist dit tegen alle gevoelens in, maar ik denk dat je er uiteindelijk gelukkiger van wordt als je samen voor de opvoeding zorgdraagt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:58 schreef Spekkiemonster het volgende:
ik hink constant op 2 gedachten....
persoonlijk als ik puur naar mezelf kijk zou ik het kindje het liefste willen houden.
Maar ik ben niet alleen in deze.
Ik maak iemand papa... vind ik niet niks....
En ik ben me ervan bewust dat ik dan een kindje zonder papa ga krijgen ....
Er zijn dus nog 2 mensen waar ik rekening mee moet houden, dat maakt het zo moeilijk.
Kan/mag ik zo egoistisch zijn en puur naar mezelf kijken?
Dat is dan een goede les in eigen verantwoordelijkheid voor hem geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Zij ook toen ze met der benen wijd ging.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Jammer dan, kan gebeuren. Dat wist hij zelf ook toen hij hem erin hing.
Over het algemeen is de pil een redelijk betrouwbaar voorbehoedsmiddelquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Jammer dan, kan gebeuren. Dat wist hij zelf ook toen hij hem erin hing.
En wat is je punt? Een vader wordt je niet door je geslachtsdeel gebruikt te hebben. Ondanks dat velen dat denken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Dus een baby is heilig??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:07 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En wat is je punt? Een vader wordt je niet door je geslachtsdeel gebruikt te hebben. Ondanks dat velen dat denken.
Iemand geen moeder laten worden terwijl ze al een kind draagt is zo veel erger! Daarbij, een abortus is niet risicoloos.
Het goede nieuws, klinkt beetje cru maar, is idd dat ik dus wel degelijk vruchtbaar ben, ... dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef eNaSnI het volgende:
Logisch dat jij het graag wilt houden, maar verplaats je eens in zijn situatie. Hoe zou jij je voelen als je binnen 3 maanden hoort dat je een kind krijgt, terwijl je daar overduidelijk niet op zit te wachten? Een stabiele gezinssituatie lijkt me toch een eerste vereiste voordat je een kind gaat opvoeden, waar in dit geval volgens mij niet echt sprake van is. En als het met zoveel antihormonen in je lijf zo makkelijk gaat, dan zal hij het over een jaar ook nog wel voor mekaar krijgen!![]()
quote:
Oke. Ik laat het een les voor mijzelf zijn. Ik wil nu echt geen kind, maar ik vergeet zo nu en dan ook een pil. Daar is geen enkel excuus voor...Maar die echo, kan je dat zomaar laten doen dan? Heb je het bij een kiniek gedaan? Met 10 weken kan je nog een overtijdbehandeling laten doen trouwens. Dan heb je geen bedenktijd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:05 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij laks ben met de pil. Mede doordat ik regelmatig bij hem sliep de 1e maand en daar nog geen pilstrip had liggen. Maar ook vrij laks omdat ik dacht dat ik toch niet zwanger kon worden...
Dus niet expres maar jabeetje dom achteraf wel om zo onverantwoordelijk met zoiets om te springen
21 oktober was mijn laatste menstratiedatum en ik heb inmiddels een echo laten doen omdat ik wilde weten hoever ik was en hoeveel bedenktijd ik had.
Zij is bezig om (wellicht al jaren?) zwanger te worden. Dan begint ze aan een nieuwe relatie, en boem, meteen raak. Dat zij dan aan het idee gewend is, is logisch, maar hij wordt bij de start van de prille relatie wel even lomp voor het blok gezet. Uiteraard had hij hier zelf ook op safe kunnen spelen, maar dan nog vind ik niet dat zij hier zelf de keuze in moet maken. Als ze belsuit te houden verwacht ik wel dat ze het kind dan alleen op kan voeden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef placebeau het volgende:
[..]
als vent weet je dat het eens raak kan zijn als je er aan begint, zelfs al neemt de vriendin de pil. Abortus is oor hem maar een al te gemakkelijke oplossing, hij zal er geen schade van ondervinden.
En welke vrouw is nooit eens de pil vergeten?
Om dan zo star nee te roepen is wel heel makkelijk, een beetje begrip mag je wel van hem verwachten.
Dan had je als "vader" zelf ook maar beter moeten opletten dat je vriendin de pil wel goed ingenomen had.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Het is veel te simpel om te zeggen dat ze er dan later 'als hij er wel aan toe is' nog maar eentje moeten maken. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Egoïsme kan soms erg prettig wezen, maar in deze lijkt het me toch dat het de wens van papa en mama moet zijn. De sex is ook voor beider genot, toch? Voorlopig wil hij alleen de lusten en niet de lasten, terwijl jij je er al helemaal op ingesteld hebt om ook de lasten te dragen. Zolang dat niet op één lijn zit, lijkt het mij niet verstandig een kind op deze aarde te zetten. Uiteraard druist dit tegen alle gevoelens in, maar ik denk dat je er uiteindelijk gelukkiger van wordt als je samen voor de opvoeding zorgdraagt.
Dat is vaak zo ja. Er blijft vaak toch een stuk verwijt achter.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Het kind laten wegsnijden is overigens ook totaal geen garantie voor het slagen van je relatie. Ik denk zelfs dat in de meeste gevallen de relatie door zo'n ervaring op de klippen loopt.
Het alternatief is anders ook niet prettig hoor. Ongewenst vader tegen wil en dank met een griet die je net 3maanden kent en die de babykleertjes al uitzoekt na het 'vergeten' van de pil.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Het kind laten wegsnijden is overigens ook totaal geen garantie voor het slagen van je relatie. Ik denk zelfs dat in de meeste gevallen de relatie door zo'n ervaring op de klippen loopt.
En hoe leg je aan je kind later uit waar de pa is?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het is veel te simpel om te zeggen dat ze er dan later 'als hij er wel aan toe is' nog maar eentje moeten maken. Zo werkt het niet.
En ik denk dat Spekkie de rest van haar leven met een enorm ongelukkig schuldgevoel rond zou lopen als ze het kindje weg zou laten halen.
Denk je eens in, je wilt eigenlijk al jarenlang een kindje, zoiets fundamenteels, en je hebt er vreselijk veel verdriet van gehad dat het niet lukte. Uiteindelijk accepteer je het maar en ga je ervan uit dat je nooit zwanger zult raken.
En dan ben je toch zwanger, je voelt je zwanger, het kindje is er en je hebt het hartje al zien kloppen op de echo. Datgene wat jou leven zin kan geven, dat laat je dan toch niet weghalen?
En zeker niet voor zo'n vent die je nog maar net drie maanden kent. Wie zegt dat hij er überhaupt over drie jaar nog in haar leven is?
Ik heb een verloskundige gebeld en die heeft in het echo-centrum een afspraak gemaakt voor me. Ik had haar het verhaal uitgelegd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Oke. Ik laat het een les voor mijzelf zijn. Ik wil nu echt geen kind, maar ik vergeet zo nu en dan ook een pil. Daar is geen enkel excuus voor...Maar die echo, kan je dat zomaar laten doen dan? Heb je het bij een kiniek gedaan? Met 10 weken kan je nog een overtijdbehandeling laten doen trouwens. Dan heb je geen bedenktijd.
Erg egoistisch gedacht. Omdat zij zo nodig een kind moet krijgen zadelt ze een vent ermee op waarmee ze het 3 maanden heeft, om vervolgens alimentatie e.d te krijgen van hem na hun breuk, om een kind op te voeden zonder vader, en dat allemaal omdat ZIJ zonodig kinderen moet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het is veel te simpel om te zeggen dat ze er dan later 'als hij er wel aan toe is' nog maar eentje moeten maken. Zo werkt het niet.
En ik denk dat Spekkie de rest van haar leven met een enorm ongelukkig schuldgevoel rond zou lopen als ze het kindje weg zou laten halen.
Denk je eens in, je wilt eigenlijk al jarenlang een kindje, zoiets fundamenteels, en je hebt er vreselijk veel verdriet van gehad dat het niet lukte. Uiteindelijk accepteer je het maar en ga je ervan uit dat je nooit zwanger zult raken.
En dan ben je toch zwanger, je voelt je zwanger, het kindje is er en je hebt het hartje al zien kloppen op de echo. Datgene wat jou leven zin kan geven, dat laat je dan toch niet weghalen?
En zeker niet voor zo'n vent die je nog maar net drie maanden kent. Wie zegt dat hij er überhaupt over drie jaar nog in haar leven is?
Dat lijkt me de juiste eerlijkste oplossing. Met één aanpassing. Moeder wilde wél een vader in het leven van het kind. Vader wilde dat niet...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En hoe leg je aan je kind later uit waar de pa is?
Gaat ma dan eerlijk vertellen dat ze dom is geweest en dat ze gewoon heeft besloten het kind te houden en daarmee bewust geen pa in dat kind z'n leven heeft gewild?
Als je hem het gevoel van een zaaddonor wilt geven en zelf het 'geluk' van een alleenstaande moeder, dan is dat een keuze. Dat zegt wellicht ook iets over hoe je mannen zietquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Met 1 toevoeging: dus plukte ze maar een vent van de straat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:15 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dat lijkt me de juiste eerlijkste oplossing. Met één aanpassing. Moeder wilde wél een vader in het leven van het kind. Vader wilde dat niet...
Wat is er mis met tegen je kind zeggen dat je ondanks alles zó blij was met hem of haar dat je de opvoeding in je eentje wilde doen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaat ma dan eerlijk vertellen dat ze dom is geweest en dat ze gewoon heeft besloten het kind te houden en daarmee bewust geen pa in dat kind z'n leven heeft gewild?
Jij hebt ook je vent voor het blok gezet met het vergeten van je pil? Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Btw 3 jaar terug zat ik in exact dezelfde situatie. Ik koos voor het kind en eerlijk gezegd heeft die keus me alleen maar goeds gebracht. We zijn zo gelukkig met zijn drietjes
Nee, als ze voor het kind kiest dan moet ze er ook voor kiezen geen alimentatie aan de vader te vragen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Erg egoistisch gedacht. Omdat zij zo nodig een kind moet krijgen zadelt ze een vent ermee op waarmee ze het 3 maanden heeft, om vervolgens alimentatie e.d te krijgen van hem na hun breuk, om een kind op te voeden zonder vader, en dat allemaal omdat ZIJ zonodig kinderen moet.
Je hebt ook nog zoiets als context.
Dat is niet de hele waarheid...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met 1 toevoeging: dus plukte ze maar een vent van de straat.
Ik denk dat dat erg optimistisch gedacht is van je.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, als ze voor het kind kiest dan moet ze er ook voor kiezen geen alimentatie aan de vader te vragen.
Wat jij zegt is ook niet de hele waarheid. De waarheid ligt ergens in het midden denk ik.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dat is niet de hele waarheid...
eens, de relatie is pas 3 maanden, maar misschien had ze wel een lange termijn relatie in gedachten. Misschien wel voor altijd!
Persoonlijk zou ik iets langer wachten dan 3 maanden met sex e.d. maar niet iedereen denk zo.
Hmm, vaak wordt het dan en-en. En wie zegt dat het van hem is?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, als ze voor het kind kiest dan moet ze er ook voor kiezen geen alimentatie aan de vader te vragen.
En het raar vinden dat sommige vrouwen met de nek worden aangekeken...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt ook je vent voor het blok gezet met het vergeten van je pil? Gefeliciteerd
Doe eens normaal, wat een barbaarse taal...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef CR0 het volgende:
als je mijn vriendin was en mij ongevraagd een kind door me strot zou willen duwen zou ik je omleggen.
dat meen ik serieus.
er was blijkbaar gekozen voor de pil als voorbehoedsmiddel en dat jij die nu zomaar eventjes 2x bent
vergeten te nemen is in mijn ogen NIET het probleem van de vriend.
en kom niet aan met dingen als ja hij had best een condoom kunnen gebruiken etc is was nou eenmaal
voor de pil gekozen en die is veilig genoeg. maar blijkbaar ben jij niet te vertrouwen met dergelijke
zeer belangrijke zaken en door jouw onvoorzichtigheid verknal je nu het leven van een jongeman die
nog helemaal niet toe is aan housje boompje beestje en al helemaal niet kindje.
ik zou me als man zijnde niet met zoiets laten opzadelen dat kan ik je vertellen.
wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dat je een vent ongewild vader maakt? Keurt dat het allemaal maar even goed dan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Netsplitter, je gaat volkomen voorbij aan alle goeie en gelukkige momenten waarbij een kind een stevige vertrouwensband onwikkeld met zijn opvoeder. Je zoekt gelijk een meest dramatische situatie uit en redeneert vanuit daar een vraagstelling die wellicht nooit echt ter sprake gaat komen.
En jij hebt een roze bril op omdat je moeder bent.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Netsplitter, je gaat volkomen voorbij aan alle goeie en gelukkige momenten waarbij een kind een stevige vertrouwensband onwikkeld met zijn opvoeder. Je zoekt gelijk een meest dramatische situatie uit en redeneert vanuit daar een vraagstelling die wellicht nooit echt ter sprake gaat komen.
Ik ben geen pil vergeten maar was wel opeens 10 weken zwanger. Shit happens...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt ook je vent voor het blok gezet met het vergeten van je pil? Gefeliciteerd
En toch verwoord hij voor een groot deel wel de gevoelens van veel "nieuwe" vaders die dit zouden overkomen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:21 schreef Bastian het volgende:
[..]
Doe eens normaal, wat een barbaarse taal...
Relatie nu 3 maanden. 10 weken zwanger. Ze heeft een vent van de straat gepluktquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dat is niet de hele waarheid...
eens, de relatie is pas 3 maanden, maar misschien had ze wel een lange termijn relatie in gedachten. Misschien wel voor altijd!
Persoonlijk zou ik iets langer wachten dan 3 maanden met sex e.d. maar niet iedereen denk zo.
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik als moeder kan net zo goed zeggen dat jij niet weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij hebt een roze bril op omdat je moeder bent.![]()
Ik heb geen kids en wil ze voorlopig ook niet.
Ik kan het dus objectiever bekijken dan jij.
Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Red_Cat het volgende:
Spekkie, hoe zit jou gevoel op het moment in elkaar? Waar gaat je hart naar uit? Naar welke keuze?
ik begrijp je wel als je dit zegt. maar ik zet het gewoon exact hier neer zoals het bij het lezen van dit bericht in me boven kwam.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:21 schreef Bastian het volgende:
[..]
Doe eens normaal, wat een barbaarse taal...
Was dit haar intentie?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Relatie nu 3 maanden. 10 weken zwanger. Ze heeft een vent van de straat geplukt
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij hebt een roze bril op omdat je moeder bent.![]()
Ik heb geen kids en wil ze voorlopig ook niet.
Ik kan het dus objectiever bekijken dan jij.
Oké, ik zit nu net te lezen dat als de vader bekend is (door eventueel een afgedwongen dna-test), dat hij dan inderdaad verplicht is om alimentatie te betalen. Lullig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat erg optimistisch gedacht is van je.
Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Relatie nu 3 maanden. 10 weken zwanger. Ze heeft een vent van de straat geplukt
Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik ben geen pil vergeten maar was wel opeens 10 weken zwanger. Shit happens...
En doe es normaal met die smileys, je praat wel met volwassenen.
ik kan me zulke reakties wel voorstellen eerlijk gezegd, al vind ik omleggen ook nogal watquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik begrijp je wel als je dit zegt. maar ik zet het gewoon exact hier neer zoals het bij het lezen van dit bericht in me boven kwam.
Dus je sext al 2 jaar zonder relatie met hem? Of is dat pas iets van de afgelopen 3 maanden min de 10 weken?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)
Ging de laatste 2 jaar bijna dagelijks met hem om, maar was nog niet toe aan een intieme relatie. Sinds de laatste 3 maanden wel
Niet echt van de straat geplukt dus
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef CR0 het volgende:
als je mijn vriendin was en mij ongevraagd een kind door me strot zou willen duwen zou ik je omleggen.
dat meen ik serieus.
er was blijkbaar gekozen voor de pil als voorbehoedsmiddel en dat jij die nu zomaar eventjes 2x bent
vergeten te nemen is in mijn ogen NIET het probleem van de vriend.
en kom niet aan met dingen als ja hij had best een condoom kunnen gebruiken etc. er was nou eenmaal
voor de pil gekozen en die is veilig genoeg. maar blijkbaar ben jij niet te vertrouwen met dergelijke
zeer belangrijke zaken en door jouw onvoorzichtigheid verknal je nu het leven van een jongeman die
nog helemaal niet toe is aan housje boompje beestje en al helemaal niet kindje.
ook geloof ik je totaal niet als je zegt dat je het echt 2x bent vergeten, als je kinderwens zo groot is.
die heb ik vaker gehoord
ik zou me als man zijnde niet met zoiets laten opzadelen dat kan ik je vertellen.
Erg links gedacht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik als moeder kan net zo goed zeggen dat jij niet weet waar je over praat.
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt wordenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:26 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
ik kan me zulke reakties wel voorstellen eerlijk gezegd, al vind ik omleggen ook nogal wat
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, ik zit nu net te lezen dat als de vader bekend is (door eventueel een afgedwongen dna-test), dat hij dan inderdaad verplicht is om alimentatie te betalen. Lullig.
Dat vraag ik niet, en zeker niet aan jou.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Bastian het volgende:
[..]
Erg links gedacht.
Ze kan toch een man vinden die wél voor haar en de kinderen wil zorgen?
Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?
In die situatie zegt mijn gevoel houden.
Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:
[..]
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden.
Trots verdwijnt als sneeuw voor de zon als je alleenstaande ouder bent, geloof mij maar. Heb het vaak zat zien gebeuren in mijn omgeving dat vaders alsnog keihard genaaid werden door iemand die voor de bevalling poeslief was.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
ik hoef niet met mijn handje omhoog hoor .... heb mijn trots ook
Oh het realismequote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:
[..]
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden![]()
Waarom is haar vriend eigenlijk een zak hooi als hij beslist het kind niet op te voeden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ga voor jezelf na of je de mogelijkheid hebt het alleen te doen. If so, ga er dan voor, desnoods alleen.
Geef je vriend de ruimte, misschien moet hij nog heel erg aan het idee wennen. Misschien wel niet en komt het nooit meer goed, maar dan was het gewoon een zak hooi waar je niets aan hebt
Snap ik. Ik heb het idee dat het van jou geen opzet was. Maar dat je al wel je beslissing hebt gemaakt om de kleine te houden. En daarom succes. Want zoals het nu lijkt moet je het alleen gaan doen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)
Ging de laatste 2 jaar bijna dagelijks met hem om, maar was nog niet toe aan een intieme relatie. Sinds de laatste 3 maanden wel
Niet echt van de straat geplukt dus
Volgens mij weet je hart allang het antwoord.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Nja, je moet sowieso geen abortus plegen als jij het niet wil, maar je moet ook niet verbaasd zijn als die kerel ervandoor gaat.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.
Maar zoals ook al eerder gezegd, weet wel wat hij dan van jou vraagt/verwacht. En de vraag is natuurlijk of het de relatie nog wel in stand houd op het moment dat jij zo ontzettend verdrietig bent constant, dat jij je kindje weg hebt moeten halen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?
In die situatie zegt mijn gevoel houden.
Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Welnee.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.
Zo simpel is het, dus diegene kunnen niet subjectief beoordelen.
Ik zou niet weten hoe ik zou reageren wanneer ik papa zou worden....
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
ik hoef niet met mijn handje omhoog hoor .... heb mijn trots ook
Terug krabbelen??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Maar we hebben het hier niet over kaalplukken!
Dat zou ik dus sowieso niet doen.
En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.
Mooi is dat he.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Achja, voor moeders en aanstaande moeders kunnen zij alles rechtvaardigen door simpelweg te zeggen dat "het kindje zoveel geluk in hun leven brengt". Dat er daarbij over de ziel van de aanstaande vader wordt getrapt, tja.
En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Welnee.
Ik wil absoluut geen kinderen, echt niet!
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
Is dat nog steeds Conflict die 'we'?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Welnee.
Ik wil absoluut geen kinderen, echt niet!
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
Deze situatie is voor niemand prettig, maar nu zijn het er nog maar twee, over zeven maanden drie die er last van zouden kunnen hebben! Dan kun je het beter samen blijven, een stabiele relatie opbouwen en wellicht over één/twee jaar er samen over besluiten dat jullie een goede thuisbasis zijn voor nieuw leven.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.
Tja, en als anders-denkende kan je ertegenaan blijven lullen wat je wil, dat kind gaat er toch wel komen :'0quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mooi is dat he.
Babies zijn heilig en alles zal en moet er voor wijken....
Dit zie ik dus echt nergens staan??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.
Is ook lullig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?
Ons kind zou hoe dan ook in een warm nest gekomen zijn. Met of zonder vader.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Zie jij ergens staan dat het condoom geknapt is? Nee. Kortom; er is dus een duidelijke afspraak of toestemming geweest niet voor condooms te gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dit zie ik dus echt nergens staan??
Dat kerels er gemakshalve maar vanuit gaan dat als je de pil slikt, je zelf (lekker makkelijk) geen maatregelen hoeft te nemen...
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet er als gast gewoon altijd rekening meehouden dat 'de daad' uiteindelijk bedoeld is als voortplantingsmechanisme, hoe leuk en geil het ook kan zijn. En iedereen weet dat de pil niet 100 procent veilig is. Dus als je als man het risico niet wil lopen, of de verantwoordelijkheid niet wil aannemen mocht je onverhoopt een vrouw bevruchten, dan kun je maar beter het lot in eigen hand houden en een rubber gebruiken.
On-topic: ik zou het kind houden, dan maar zonder vader.
Hij heeft me in t begin gevaagd of ik aan de pil ben en ik heb geantwoord ja, en dat ik daar wel beetje laks mee ben/ben geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat kerels er gemakshalve maar vanuit gaan dat als je de pil slikt, je zelf (lekker makkelijk) geen maatregelen hoeft te nemen...
Dat was niet de vraag, maar het ontwijken van de vraag geeft mij al het antwoord, bedanktquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ons kind zou hoe dan ook in een warm nest gekomen zijn. Met of zonder vader.
Het gevoel krijgt voorrang boven de verstandelijke machten. Ze weet dat de eitjes rondzwermen en dat het dus echt noodzaak is om pillen te slikken. Die eitjes zijn heus niet de volgende maand verdwenen, al is het met 31 jaar natuurlijk wel een mooie leeftijd en zonde dat het in de vorige relatie niet gelukt is (als die dan nog was blijven bestaan).quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, en als anders-denkende kan je ertegenaan blijven lullen wat je wil, dat kind gaat er toch wel komen :'0
Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had er nog wat bij geschreven, maar dit topic is nogal actief hahaha
edit: het is m.i. een beetje een relatiesmorende situatie.... Overleeft een 3 maanden oude relatie een abortus? Of moet je een 3 maanden oude relatie aanvullen met een kind dat 'aan de vroege kant is'.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was niet de vraag, maar het ontwijken van de vraag geeft mij al het antwoord, bedankt
And there you have it. Je hebt dus impliciet aangegeven dat de pil wel voldoende bescherming was, en hij was helaas zo naief daarin te trappen. Nu heb je de macht; hang je hem aan zijn ballen op en maak je hem ongewenst vader, of doe je jezelf verdriet met een abortus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Hij heeft me in t begin gevaagd of ik aan de pil ben en ik heb geantwoord ja, en dat ik daar wel beetje laks mee ben/ben geweest.
Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat'quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat er een duidelijke afspraak gemaakt is of dat er toestemmingquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie jij ergens staan dat het condoom geknapt is? Nee. Kortom; er is dus een duidelijke afspraak of toestemming geweest niet voor condooms te gaan.
Nee klopt, maar goed, als je samen de beslissing neemt om seks te gaan hebben, moet je er ook in je achterhoofd rekening mee houden dat het wel eens een kind zou kunnen opleveren, hoeveel voorzorg je ook neemt. Ik wil alleen maar zeggen: waar er twee neuken, dragen er twee verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ben ik ook wel reëel genoeg om in te zien dat de meerderheid helemaal niet nadenkt over seks met wie en hoe en waar... Dan krijg je dus dit soort problemen. Maar ik vind niet dat hij haar kan dwingen tot abortus..quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef CR0 het volgende:
[..]
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...
we hebben tegenwoordig de mogelijkheid seks te hebben voor het plezier zonder dat daar consequenties
aan vast hangen. en als de dame in kwestie de pil neemt vind ik dat je er als gast wel vanuit mag gaan
dat ze deze ook geregeld en consequent inneemt. de pil is nou eenmaal iets voor de vrouw. ik vind niet
dat de gast erop moet gaan letten elke dag of zijn partner deze wel inneemt.
Hee spekkie, allereerst een dikke knuffelquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:09 schreef Red_Cat het volgende:
Ik zou het houden. Je weet ook nooit wat zo'n abortus teweeg kan brengen.
Vriendlief draait wel bij, en doet hij dat niet en blijft hij weigeren enige verantwoordelijkheid te nemen, wat heb je dan eigenlijk aan zo'n vent? Het is samen schuld in deze, en hij moet van jouw kant ook begrijpen dat je geen abortus wilt plegen. En kijk naar hoeveel alleenstaande moeders er zijn? Die redden het toch ook allemaal prima?
Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat'Dat heet 'communicatie' en daar vertrouw je op. Als je partner zegt een voorbehoedsmiddel te gebruiken dat redelijk goed beschermd, dan vertrouw je daar op.
Mijn vriend attendeerde mij er dus wel dagelijks op...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef CR0 het volgende:
[..]
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...
we hebben tegenwoordig de mogelijkheid seks te hebben voor het plezier zonder dat daar consequenties
aan vast hangen. en als de dame in kwestie de pil neemt vind ik dat je er als gast wel vanuit mag gaan
dat ze deze ook geregeld en consequent inneemt. de pil is nou eenmaal iets voor de vrouw. ik vind niet
dat de gast erop moet gaan letten elke dag of zijn partner deze wel inneemt.
idd, die gast moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef beerten het volgende:
Wat nu niet?
Dan had ie maar een rubber om zijn snikkel moeten doen. Dat het wellicht niet helemaal correct is, moreel, omdat TS de pil vergeten is, OK. Dat neemt niet weg dat vriendje lief wel medeplichtig is.
Wat TS nu moet doen? Tja, heel lullig: dat is aan TS. Aan jou de keus.
Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam benquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Iets wat ik totaal mis is hoe TS van plan is om het kind op te voeden.
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
Mogelijkheden voor kinderopvang?
Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Oh ik heb mijn antwoord aangevuld. Denk je nou nog steeds zo met vooroordelen?
Je laat het overkomen alsof iedere vrouw tegenwoordig maar huisvrouw isquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Jarno het volgende:
Ook echt zo'n topic wat je als kind 16 jaar later met veel plezier zal teruglezen he.
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mijn vriend attendeerde mij er dus wel dagelijks op...
Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hee spekkie, allereerst een dikke knuffelvoor je. Wat ben je in een vreemde situatie gekomen zeg. Ik kan me heel erg vinden in de bovenstaande post. Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
Uhm, ik zou ze de kost niet willen geven die daar 'zomaar vanuit gaan'.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat'Dat heet 'communicatie' en daar vertrouw je op. Als je partner zegt een voorbehoedsmiddel te gebruiken dat redelijk goed beschermd, dan vertrouw je daar op.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
Doe niet zo triest johquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
Want?? Het is toch ook jouw verantwoordelijkheid??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
Oh pardon, het was misplaatst 'fancy' taalgebruik. Ik bedoelde wat jij nu zei en wat al eerder wel gezegd. Dat deze situatie sowieso een killer voor de relatie kan beteken. Of ze nou voor abortus gaan of voor zwangerschap.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...
Oh pardon voor mijn attitude. Loop dan niet met zulke 'quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegen
Waar zie je mij iets over je opleiding zeggen?
De vraag was simpel: heb je een betere levensstandaard met zijn 2en of in je 1tje voor het kind. Als je gewoon objectief zou kijken (wat voor jou blijkbaar erg lastig is, gezien je antwoorden) zal je ook merken dat een 2-ouder gezin een betere levensstandaard kan geven voor een kind (al dan niet gewenst).
Dus, als objectieve niet-ouder-willen-zijnde persoon van 26 jaar en HBO opleiding afgerond hebbende, zou ik mezelf niet branden aan deze situatie en mijn partner aanraden het kind weg laten halen.
Owja, en loose the fucking attitude, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen want dat slaat op kaas. Het was een simpele vraag, dus doe ff normaal.
Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.
Dat gaat dus in dit geval niet. Het is ja of nee, hij zegt nee en zij zegt ja. Dan ben je klaar. Je kunt niet een beetje een kind krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef DrD00m het volgende:
Ik zou in ieder geval niet zelf de keuze maken, maar samen.
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.quote:
Handig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam ben
Heb woonruimte, extra slaapkamer ed
Ik heb het over zo'n rubberen ding.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.
Dat jij dat zo ziet zegt meer over jou dan over mij.![]()
En blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
Hey hormonen bom.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Precies... en als jij denkt dat jij - in je eentje - de baby kan opvoeden, dan moet je gewoon geen abortus doen. Ik denk dat je er wel vanuit moet gaan, dat je het alleen moet gaan doen... en dat zal bij tijden zwaar en moeilijk zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegen
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:
[..]
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.
ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.
maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
Pessarium dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb het over zo'n rubberen ding.
Ik ga er niet vanuit dat de man aan de condoom moet denken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:
[..]
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.
ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.
maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
ik vermoed dat dit geen ongeluk is. (imo)quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Jullie weten hier als geen ander dat ik graag een kindje wilde tijdens mijn vorige relatie.
Dit lukte toen niet....
Nu heb ik sinds 3 maanden een nieuwe vriend en het is raar maar waar...... 10 weken zwanger, door het 2 keer vergeten van de pil..
![]()
Uiteraard alles besproken, maar vriendje lief wil nog niet. Heeft nog te veel shit aan zijn hoofd en zit echt niet op een kind te wachten...is hier ook heel duidelijk in! Hij ziet me het liefste een abortus doen en dan sta ik er dus alleen voor.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Echo99 het volgende:
[..]
OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hey hormonen bom.
Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.
Reageer nou eens inhoudelijk!
Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En dit dus...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doosquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hey hormonen bom.
Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.
Ergo: ookal hebben we krappe tijden gekend, de kindjes hebben altijd alles gehad wat ze nodig hebben en nog veel meer dan dat.
Ja, inderdaad. Zonder handjes.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??
Daarna loopt het wel los...
En daar moet ik serieus op reageren??
ik leg die verantwoordelijkheid alleenmaar bij de vrouw omdat de pil niet iets is wat de man neemt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
Muts? Als wij in NL meer de ruimte zouden krijgen op alle fronten dan heeft 98 a 99% van de vrouwen gewoon de kans van slagen voor een lange BV periode.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
Ik moest er anders best om lachenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doos) enz enz. Het leek wel of de mensen blij waren dat ze eindelijk van hun spullen afwaren zeg maar
Met andere woorden, je komt er echt wel Spekkie
Ik hoor hier op de achtergrond een mooie:quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef CR0 het volgende:
een kind krijgen is in mijn ogen een beslissing die je samen neemt.
in de huidige situatie neem jij die beslissing helemaal zelf, en dat vind ik fout.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekeringquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
En je deelt de verantwoordelijkheid als je er SAMEN aan denkt dat zij die pil moet innemen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik leg die verantwoordelijkheid alleenmaar bij de vrouw omdat de pil niet iets is wat de man neemt.
waarom moet de man voor iemand anders gaan lopen meedenken iets te nemen? of dat nou de pil
is, of een medicijnkuurtje of wat dan ook.
mocht er een mannelijke variant van de pil bestaan zou ik die met alle plezier innemen, en dan zou ik
uiteraard ook vinden dat IK daar maar aan dien te denken. doe ik dit niet en maak ik mijn vrouwtje
zwanger, tja dan ben ik dat volledig schuld.
catch my drift?
Dat, en het feit dat TS op een KDV werkt maakt het nog niet gratis. Hooguit makkelijker.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
Ow god, een feministe....quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Muts? Als wij in NL meer de ruimte zouden krijgen op alle fronten dan heeft 98 a 99% van de vrouwen gewoon de kans van slagen voor een lange BV periode.
Als je persoonlijk meent te moeten doen dan ga je lekker in ONZ posten. Ik vind het wel zo zielig om aannames te doen op deze manier.
Oh, daar zou ik absoluut nooit op vertrouwen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef Asyniur het volgende:
Kortom: stel er was een mannenpil en ik wilde per se (nog) geen kinderen dan zou ik er op 'toezien' dat mijn vent ze ook innam.
Hoezo? Hij hoeft het kind toch niet te erkennen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:03 schreef FictionalFenna het volgende:
Wat een naaistreek als je dat kind houdt. Die vriend zal er wel lekker blij mee zijn. Voor de rest van z'n leven.
Precies...quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik absoluut nooit op vertrouwen.
Geloof mij, ik ben niet zo rijk. Mijn dochter is nu zeven en als er iets duur is, is het wel de kleding. Maar zelfs dat krijgen wij vaak nu nog van allemaal lieve mensen in de omgeving. Je komt er echt wel. Er zijn altijd oplossingen te vinden. Er is altijd ergens een mouw aan te passen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Om daar nog even op door te gaan, ook vooral omdat het bij mij en mn man erg gevoelig ligt: "een kind nemen" doe je helemaal niet, maar die krijg je en is toch een wonder. Je kunt er wel samen voor kiezen om proberen zwanger te worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Ik hoor hier op de achtergrond een mooie:
Een kind nemen doe je samen. Een kind krijgen is wat anders.
En nog iets wat klopt: aborteren is ook iets wat samen doet, met het welbevinden van allebei de 'ouders'.
Ik vind als je je zaakjes 'normaal goed regelt' dat dus niet betekent dat je je handje(s) op gaat staat houden bij de Belastingdienst en consorten. Zolang je zelf niet een stabiele situatie kunt creëeren zonder hulp van anderen (medische deskundigheid uitgezondert), je niet eens hoeft te overwegen om een kind te proberen op te voeden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekering
True dat het niet allemaal vanzelf gaat, maar het is ook echt niet zo ontzettend moeilijk als jij nu voorspiegelt.
Je zult prioriteiten moeten stellen, maar je kan je kindje echt wel de noodzakelijke dingen geven en de belangrijkste dingen naast de eerste levensbehoeftes zijn niet te koop.
Opvang = kinderopvangtoeslag
kinderbijslag
kindertoeslag van de belasting bij laag inkomen..
Het is allemaal echt niet zo erg als je denkt, als je je zaakjes normaal goed regelt.
Tja, da's een optie. Maar misschien gaat z'n geweten aan hem knagen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:04 schreef Jarno het volgende:
[..]
Hoezo? Hij hoeft het kind toch niet te erkennen?
Wij krijgen al met al bijna 90% vergoed, dan is het best te doen hoor!quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat, en het feit dat TS op een KDV werkt maakt het nog niet gratis. Hooguit makkelijker.
Dat is nogal wat anders dan doen alsof je een kind met 12,50 in je knip door z'n eerste jaar heen sleept.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:04 schreef Red_Cat het volgende:
Er is altijd ergens een mouw aan te passen.
als wij mannen een pil krijgen zullen er een hoop minder "ongelukjes" gebeuren gok ik zoquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oh, daar zou ik absoluut nooit op vertrouwen.
Wij met meer-dan-modaal nog 'maar' iets meer dan de helft. Dat is voor 3 dagen in de week nog steeds een paar honder euro. Als TS fulltime of 4 dagen werkt gaat dat flink in de papieren lopen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:06 schreef MarMar het volgende:
[..]
Wij krijgen al met al bijna 90% vergoed, dan is het best te doen hoor!
Ach kom op, ze heeft een stabiele situatie, ze heeft werk, ruimte in huis, kan het kind op haar kdv inschrijven, vast wel mensen in haar omgeving die kunnen meedenken, helpen en dergelijke.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ik vind als je je zaakjes 'normaal goed regelt' dat dus niet betekent dat je je handje(s) op gaat staat houden bij de Belastingdienst en consorten. Zolang je zelf niet een stabiele situatie kunt creëeren zonder hulp van anderen (medische deskundigheid uitgezondert), je niet eens hoeft te overwegen om een kind te proberen op te voeden.
DIe belastingcenten heb je altijd recht op, tenzij je zo belachelijk veel verdient dat het niet nodig is.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Ik vind als je je zaakjes 'normaal goed regelt' dat dus niet betekent dat je je handje(s) op gaat staat houden bij de Belastingdienst en consorten. Zolang je zelf niet een stabiele situatie kunt creëeren zonder hulp van anderen (medische deskundigheid uitgezondert), je niet eens hoeft te overwegen om een kind te proberen op te voeden.
daar had hij ook aan kunnen denken als hij zijn pielemuis in haar stakquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Tja, da's een optie. Maar misschien gaat z'n geweten aan hem knagen.
als je hulp nodig hebt van de mensen om je heen, kan je het dus beter niet doen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ach kom op, ze heeft een stabiele situatie, ze heeft werk, ruimte in huis, kan het kind op haar kdv inschrijven, vast wel mensen in haar omgeving die kunnen meedenken, helpen en dergelijke.
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Lees ik hier goed dat jij vindt dat als je alles goed geregeld hebt, je geen toeslagen oid hoeft aan te vragen bij de belastingdienst?? Dat zou dan ook betekenen dat je geen hypotheekrente, huurtoeslag, ziektekostentoeslag e.d. hoeft aan te vragen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Nou ik denk dat je precies hetzelfde gezeik krijgt hoorquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
als wij mannen een pil krijgen zullen er een hoop minder "ongelukjes" gebeuren gok ik zo
Ha! Dat geloof ik graag, maar alleen omdat die mannen dan allemaal een vrouw hebben die ze elke avond voor ze naar bed gaan controleren of ze hun pil wel hebben ingenomen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
als wij mannen een pil krijgen zullen er een hoop minder "ongelukjes" gebeuren gok ik zo
Ach ja, beiden in de zorg, dus echt boven modaal komen we niet zo snelquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wij met meer-dan-modaal nog 'maar' iets meer dan de helft. Dat is voor 3 dagen in de week nog steeds een paar honder euro. Als TS fulltime of 4 dagen werkt gaat dat flink in de papieren lopen.
wat je zegtquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
Ja, dat heb je goed begrepenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:09 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Lees ik hier goed dat jij vindt dat als je alles goed geregeld hebt, je geen toeslagen oid hoeft aan te vragen bij de belastingdienst?? Dat zou dan ook betekenen dat je geen hypotheekrente, huurtoeslag, ziektekostentoeslag e.d. hoeft aan te vragen.
Precies, daar gaat het allemaal niet om.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ach kom op, ze heeft een stabiele situatie, ze heeft werk, ruimte in huis, kan het kind op haar kdv inschrijven, vast wel mensen in haar omgeving die kunnen meedenken, helpen en dergelijke.
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Nee, en maar kinderbijslag vangen en kinderen fokken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:09 schreef placebeau het volgende:
[..]
daar had hij ook aan kunnen denken als hij zijn pielemuis in haar stak
De maatschappij tegenwoordig. Als je een kind onverwacht krijgt, abortus, dat moet gepland zijn. Abortus is wel wat meer dan gewoon een wrat wegkrabben...
En als je een kind plant dan moet er een financieel plan zijn voor de rest van het leven van dat kind.
Meen je dit serieus?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:09 schreef placebeau het volgende:
[..]
En als je een kind plant dan moet er een financieel plan zijn voor de rest van het leven van dat kind.
Spekkiemonster, wie probeer je nog voor de gek te houden! Je hebt je keuze allang gemaakt!!!quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het allemaal niet om.
Ik heb een huis, slpkamer, goed inkomen, grote vriendenkring, een moeder die dolgraag oma wil worden, oppas genoeg, vriendinnen zat die met oude baby-kamers zitten en idd contacten zat via mijn werk.... daar zit het hem dus allemaal niet. Dat komt allemaal wel goed, indien nodig...
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
JIj wil dus beweren dat wanneer 1 ouder het wel wenst en er gelukkig mee is, het kind meteen geen stabiele opvoeding meer heeft? Kom op zeg, laat je nakijkenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:11 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Nee, en maar kinderbijslag vangen en kinderen fokken.Abortus zal heus niet fijn zijn, maar er zijn ergere dingen: een kind op de wereld zetten die niet uit liefde is ontstaan, die niet gepland is en misschien zelfs door 1 ouder niet gewenst.
Waar gaat het dan om?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:10 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Precies, daar gaat het allemaal niet om.
Ik heb een huis, slpkamer, goed inkomen, grote vriendenkring, een moeder die dolgraag oma wil worden, oppas genoeg, vriendinnen zat die met oude baby-kamers zitten en idd contacten zat via mijn werk.... daar zit het hem dus allemaal niet. Dat komt allemaal wel goed, indien nodig...
nou jeuj, alsof de kinderbijslag zo'n enorm bedrag is om van te leven.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:11 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Nee, en maar kinderbijslag vangen en kinderen fokken.Abortus zal heus niet fijn zijn, maar er zijn ergere dingen: een kind op de wereld zetten die niet uit liefde is ontstaan, die niet gepland is en misschien zelfs door 1 ouder niet gewenst.
mijn post was net ironisch bedoeld, als reactie op velen hier, die vinden dat je pas een kind kan krijgen als je nu al weet hoe je later zijn studies kan betalen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
Moet je zeggen tegen ouders die nu ontslagen zijn wegens de financiele crisis.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:13 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
JIj wil dus beweren dat wanneer 1 ouder het wel wenst en er gelukkig mee is, het kind meteen geen stabiele opvoeding meer heeft? Kom op zeg, laat je nakijken
Dan nog zou een kind er niet onder mogen lijden. Dat is een risico dat iedereen altijd loopt, alleen is de vraag hoe groot die kans is. Als je een risico analyse zou doen, dan zul je zien dat deze hoog scoort. Kans x impact = risicofactor. Kans is wellicht niet zo groot, maar de impact kan desastreus wezen!quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:12 schreef MarMar het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?
Moet je zeggen tegen ouders die nu ontslagen zijn wegens de financiele crisis.
En nu wil ze tips hoe ze hem alsnog tot het vaderschap kan dwingen ofzo?quote:
Dat hoopte ik alquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
mijn post was net ironisch bedoeld, als reactie op velen hier, die vinden dat je pas een kind kan krijgen als je nu al weet hoe je later zijn studies kan betalen.
idd compleet absurd, zoals je zegt
Al was het alleen maar omdat ze de bevalling niet aankunnenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik ben zelf vaderloos opgevoed en heb zeker tot mijn 18de nooit het gevoel gehad dat ik hem wilde leren kennen. Uiteindelijk heb ik zelf contact opgezocht (mijn moeder heeft mij daar trouwens nooit in tegengehouden) en kwam ik erachter dat het een geitenwollesok was, die ik liever niet als vader wou hebben. Als vriendlief van Spekkie zou besluiten om geen contact meer te willen is het waarschijnlijk net zo'n geitenwollesok.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Het zal altijd naar de vader vragen.
Korte termijn filosofie dus. Maar goed, als je op basis daarvan een kind groot wilt brengen, heb jij die vrijheid om daarmee de toekomst te bepalen. Ben je daar nu nog niet mee bezig, dan zou ik niet de schoenen van jouw kind willen staan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:14 schreef placebeau het volgende:
[..]
mijn post was net ironisch bedoeld, als reactie op velen hier, die vinden dat je pas een kind kan krijgen als je nu al weet hoe je later zijn studies kan betalen.
idd compleet absurd, zoals je zegt
Dus haar eigen wens, die ze met een andere partner niet kon vervullen omdat het niet lukte, moet ze nu het plots wel zo ver is zo maar aan de kant schuiven?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Een kind willen en krijgen is een egoïstische keuze. In dit geval dubbel zo egoïstisch: de ts houdt niet eens rekening met de wensen van haar vriend.
Als daar open over gedaan wordt lijkt het mij geen probleem. En dan heeft het kind die behoefte ook niet. En misschien krijgt het kind wel een heel goeie vervanger die wel papa wil zijn van het kind.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Het zal altijd naar de vader vragen.
Over generaliseren gesproken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Dat is onzin. Ik ben zelf vaderloos opgevoed en heb zeker tot mijn 18de nooit het gevoel gehad dat ik hem wilde leren kennen. Uiteindelijk heb ik zelf contact opgezocht (mijn moeder heeft mij daar trouwens nooit in tegengehouden) en kwam ik erachter dat het een geitenwollesok was, die ik liever niet als vader wou hebben. Als vriendlief van Spekkie zou besluiten om geen contact meer te willen is het waarschijnlijk net zo'n geitenwollesok.
En hij niet met de hare...quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Een kind willen en krijgen is een egoïstische keuze. In dit geval dubbel zo egoïstisch: de ts houdt niet eens rekening met de wensen van haar vriend.
ik heb ontzettend medelijden met hem op dit moment ja. k vind het een vreselijke situatie voor hem.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:17 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb het echt te doen met die vriend van haar. Ik zou echt pissed worden, als ik hem was.
Ach man, klets niet zo.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dan nog zou een kind er niet onder mogen lijden. Dat is een risico dat iedereen altijd loopt, alleen is de vraag hoe groot die kans is. Als je een risico analyse zou doen, dan zul je zien dat deze hoog scoort. Kans x impact = risicofactor. Kans is wellicht niet zo groot, maar de impact kan desastreus wezen!
ik kan nu eenmaal geen planning opstellen voor de rest van mijn leven, dat vind ik eng.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Korte termijn filosofie dus. Maar goed, als je op basis daarvan een kind groot wilt brengen, heb jij die vrijheid om daarmee de toekomst te bepalen. Ben je daar nu nog niet mee bezig, dan zou ik niet de schoenen van jouw kind willen staan.
Je pensioen begin je toch ook met je 20e aan en dat is over ongeveer 45 jaar pas van toepassing??
Ja. Ik vind niet dat je tegenover iemand kan maken, als diegene duidelijk heeft aangegeven geen kinderen te willen, gaat zeggen: hé, ik ben zwanger en ik hou het. Hij zit wel aan dat kind en aan haar "vast", ook al erkent hij het niet. Het is niet zomaar een keuze. En ook al zal zij het in haar eentje prima redden, je kan het niet tegenover die vriend maken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dus haar eigen wens, die ze met een andere partner niet kon vervullen omdat het niet lukte, moet ze nu het plots wel zo ver is zo maar aan de kant schuiven?![]()
[..]
Als daar open over gedaan wordt lijkt het mij geen probleem. En dan heeft het kind die behoefte ook niet. En misschien krijgt het kind wel een heel goeie vervanger die wel papa wil zijn van het kind.
Eensch.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:19 schreef Swetsenegger het volgende:
NIet alles doorgelezen.
Mijn idee, je relatie is hoe dan ook over. Hij zal je nooit meer vertrouwen. Dus wat dat betreft hoef je het niet meer te laten. Mbt vruchtbaarheid. Dit kan wel een eenmalig luckyshot geweest zijn. Er op vertrouwen dat je nu vruchtbaar ben vind ik redelijk kort door de bocht.
Ik ken je situatie niet, weet dus niet in hoe ver je in staat ben om op eigen benen te staan en de verantwoordelijkheid te hebben voor een kind. Ik weet wel dat een kind opvoeden niet eenvoudig is, en ik had er niet graag alleen voor gestaan. Al was het alleen maar om je twijfels en zorgen die bij de eerste zeker om de hoek komen kijken met iemand te kunnen delen. Daarnaast zal het je in de toekomst ook niet helpen bij het vinden van een eventuele nieuwe relatie. Mannen zijn in de regel niet zo happig op kinderen van een ander.
Maar... als je serieus een kinderwens hebt denk ik dat alle rationele overwegingen nutteloos zijn en je feitelijk maar 1 beslissing kan nemen. Ja hij wordt vader, maar heeft geen verantwoordelijkheid als hij het kind niet erkent. Praktisch veranderd er dus niet veel voor hem behalve het einde van jullie relatie die, zoals gezegd, waarschijnlijk toch al over is ongeacht je beslissing.
De enige verantwoordelijkheid die hij heeft is dat hij zich de rest van zijn leven krom kan betalenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:19 schreef Swetsenegger het volgende:
NIet alles doorgelezen.
Mijn idee, je relatie is hoe dan ook over. Hij zal je nooit meer vertrouwen. Dus wat dat betreft hoef je het niet meer te laten. Mbt vruchtbaarheid. Dit kan wel een eenmalig luckyshot geweest zijn. Er op vertrouwen dat je nu vruchtbaar ben vind ik redelijk kort door de bocht.
Ik ken je situatie niet, weet dus niet in hoe ver je in staat ben om op eigen benen te staan en de verantwoordelijkheid te hebben voor een kind. Ik weet wel dat een kind opvoeden niet eenvoudig is, en ik had er niet graag alleen voor gestaan. Al was het alleen maar om je twijfels en zorgen die bij de eerste zeker om de hoek komen kijken met iemand te kunnen delen. Daarnaast zal het je in de toekomst ook niet helpen bij het vinden van een eventuele nieuwe relatie. Mannen zijn in de regel niet zo happig op kinderen van een ander.
Maar... als je serieus een kinderwens hebt denk ik dat alle rationele overwegingen nutteloos zijn en je feitelijk maar 1 beslissing kan nemen. Ja hij wordt vader, maar heeft geen verantwoordelijkheid als hij het kind niet erkent. Praktisch veranderd er dus niet veel voor hem behalve het einde van jullie relatie die, zoals gezegd, waarschijnlijk toch al over is ongeacht je beslissing.
Als ik die geitewollensok van baby af aan had gekend was er ook geen enkel probleem geweest of wel?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Over generaliseren gesproken.. Als je die 'geitewollensok' van baby af aan als vader had gekend had je je waarschijnlijke geen andere willen wensen. Om over je laatste zin nog maar te zwijgen.
Er zijn genoeg andere mannen die wel kinderen willen. En haar wens is een wens/beslissing voor het leven. Dat hij geen kinderen wilt, is een wens die tijdelijk is: het blijft bestaan zolang de relatie bestaat.quote:
Jij wilt kinderen niet zo goed opvoeden dat ze als zelfstandige mensen in staat zijn zichzelf te onderhouden later?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Korte termijn filosofie dus. Maar goed, als je op basis daarvan een kind groot wilt brengen, heb jij die vrijheid om daarmee de toekomst te bepalen. Ben je daar nu nog niet mee bezig, dan zou ik niet de schoenen van jouw kind willen staan.
Je pensioen begin je toch ook met je 20e aan en dat is over ongeveer 45 jaar pas van toepassing??
als hij 't kind niet erkent niet hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De enige verantwoordelijkheid die hij heeft is dat hij zich de rest van zijn leven krom kan betalen
Maar misschien moet hij dan wel met het idee leven dat er ergens wel een kind van hem rondloopt... Ook fijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:25 schreef bixister het volgende:
[..]
als hij 't kind niet erkent niet hoor.
Ja, precies...logica. Iemand die jarenlang niet zwanger is geworden, verwacht wel dat ze door twee keer de pil te vergeten zwanger kan worden. Zeker als je dan de pil blijft doorslikken, dat is namelijk erg gezond voor een klein vruchtje, ja logisch.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef rival het volgende:
[..]
ik vermoed dat dit geen ongeluk is. (imo)
en dat vind ik bijzonder naar en egoistisch.
uiteraard kan je nooit iemand ongevraagd opzadelen met een kind! de grootste verantwoordelijkheid in je leven!!!
of straks gaan zeggen dat hij verantwoordelijkheid moet nemen, terwijl hij dit nooit gewild heeft.
dus straks ben je of met zijn 3-en. of je bent door je eigen keuze alleenstaande moeder... en wat zal je dan afgeven later op de pappa. maar weet dat je dit allemaal zelf hebt gedaan.
is het nou echt een ongelukje, dan neem ik mijn woorden terug.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
Maar veel mensen kijken niet verder dan dat hun neus lang is. Dus zodra er een kind naar een school gaat, wat zeker gaat gebeuren, moet er 'ineens' schoolgeld, boeken, sport/muziekclub,scouting, etc. betaald worden. Dat zijn allemaal dingen waar je goed over na moet denken of je dat wel kunt bolwerken en wellicht asap voor moet gaan sparen. Dit zegt dus niets over jouw planning, maar wel over degene waar je de verantwoordelijkheid voor draagt! Dit ligt in grote lijnen toch redelijk vast en daar kun je terdege rekening mee houden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:21 schreef placebeau het volgende:
[..]
ik kan nu eenmaal geen planning opstellen voor de rest van mijn leven, dat vind ik eng.
maar als er kineren komen zorg ik wel dat ik werk en dat ze niets te kort komen.
Je hebt duidelijk niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:23 schreef FictionalFenna het volgende:
- dubbel -
Dat vind ik dan weer klinkklare onzin. Mijn wederhelft staat ook niet 's avonds toe te kijken hoe ik mijn pil inneem, dat zou een beetje belachelijk zijn. Ik was er laatst trouwens zelf ook twee vergeten, en toen heb ik gewoon tegen hem gezegd dat ik ze vergeten was dus dat hij er alleen met condoom op kon. Die mogelijkheid heb je namelijk ook nog, dan kan hij zelf kiezenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:11 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dan had je als "vader" zelf ook maar beter moeten opletten dat je vriendin de pil wel goed ingenomen had.
Ik vind dat je niet kunt zeuren als je er ook niet alles aan gedaan hebt om je vriendin niet zwanger te laten worden.
ik vind ook niet dat hij 't beter niet kan erkennen, maar echo maakte zich kennelijk zo'n zorgen om de kosten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:27 schreef FictionalFenna het volgende:
Maar misschien moet hij dan wel met het idee leven dat er ergens wel een kind van hem rondloopt... Ook fijn.
Dat heb je verkeerd begrepen. Ik vind dat je de verantwoordelijkheid moet kunnen dragen, zowel emotioneel als rationeel. Dit betekent imo dat je er bent voor je kinderen zolang ze dat nodig hebben. Uiteraard betekent niet dat ze alles krijgen wat ze verlangen, maar een degelijke basis in de vorm van een studie en goede gezondheid geeft ze simpelweg betere kansen om iets van hun leven te maken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jij wilt kinderen niet zo goed opvoeden dat ze als zelfstandige mensen in staat zijn zichzelf te onderhouden later?
Daarbij bestaat er ook nog zoiets als studifinanciering...
Godsgeschenkquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:30 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet goed gelezen.
Als iemand al moeite heeft met zwanger raken is dit gewoon een godsgeschenk.
Je argument zou valide zijn als zij in haar eentje besloten had zwanger te worden terwijl hij het niet wilde, dit ziet er echter uit als een gevalletje "ongelukje" en dat is IMHO van een andere orde.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Dan moeten ze jou het verhaal van de bloemetjes en bijtjes nog maar eens uitleggen, denk ik.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:30 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet goed gelezen.
Als iemand al moeite heeft met zwanger raken is dit gewoon een godsgeschenk.
Ongelukje of niet: haar vriend wil het kind niet en als zij het kind wilt houden, is de keuze dubbel zo egoïstisch.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je argument zou valide zijn als zij in haar eentje besloten had zwanger te worden terwijl hij het niet wilde, dit ziet er echter uit als een gevalletje "ongelukje" en dat is IMHO van een andere orde.
Abortus is een prima optie voor gevallen waarin dat nodig is, het is geen vorm van achteraf anti-conceptie.
Ik vind het ook triest dat in allerlei topics abortus maar even wordt genoemd om een ongewenste situatie op te lossen. Besluiten niet zwanger te worden is iets heel anders dan een bestaande zwangerschap afbreken.
TS is geen 17, vergooit haar leven niet (en waarschijnlijk dat van haar kind ook niet) en of de relatie een abortus wel of niet overleeft is ook de vraag nog maar.
Als je hier al van uit gaat, kan je net zo goed nu zeggen : ik stop ermee en ik neem het kind.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
en of de relatie een abortus wel of niet overleeft is ook de vraag nog maar.
Ehmmm... jawel hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:25 schreef bixister het volgende:
[..]
als hij 't kind niet erkent niet hoor.
Relaxt wordt Nutricia AR vergoedt door de verzekering?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekering
Ik vind dat ze ook rekening moet houden met zichzelf, wat als ze nu wel abortus laat plegen en vervolgens de rest van haar leven bij ieder kind wat dezelfde leeftijd heeft als het hare zou hebben denkt "zo oud zou die van mij nu ook zijn..." en dat op een gegeven moment niet meer trekt?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:37 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Ongelukje of niet: haar vriend wil het kind niet en als zij het kind wilt houden, is de keuze dubbel zo egoïstisch.
Hoe haar omstandigheden zijn is gewoon niet relevant. Haar vriend wil geen kind en daar moet ze rekening mee houden.
mja als je dan al zo emotioneel zwak bent laat een kind dan sowieso maar helemaal achterwege.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat ze ook rekening moet houden met zichzelf, wat als ze nu wel abortus laat plegen en vervolgens de rest van haar leven bij ieder kind wat dezelfde leeftijd heeft als het hare zou hebben denkt "zo oud zou die van mij nu ook zijn..." en dat op een gegeven moment niet meer trekt?
Thnx, ik zal aan mijn zoon doorgeven dat hij er wat jou betreft niet had hoeven zijnquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:45 schreef CR0 het volgende:
[..]
mja als je dan al zo emotioneel zwak bent laat een kind dan sowieso maar helemaal achterwege.
Reactie van jou is ook misselijkmakendquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
Je hebt al menige tijd geprobeerd om zwanger te worden met je ex. Helaas nooit gelukt tot nu met je huidige relatie waarin je pas 3 maanden samen bent. Wonder boven wonder ben je nu toch zwanger. Je grootste verlangen is werkelijkheid en binnen handbereik. Je partner wil het niet maar wat wil je zelf? En kan je met je zelf leven als je de zwangerschap zou beeindigen? Wie geeft jou de garantie dat je huidige partner bij jou blijft als je abortus pleegt en dat hij over 1 of 2 jaar wel aan kinderen toe is? Het is misschien egoistisch maar ik zou puur en alleen maar kijken naar wat jij zelf wilt. Als hij geen vader wou worden had hij de verantwoordelijkheid moeten nemen om een rubber te gebruiken, dat heeft hij niet gedaan. Persoonlijk vindt ik die mannen die vrouwen tot abortus dwingen misselijk makend. Het is jouw lichaam en het mag dan wel zijn kind zijn gedeeltelijk uiteindelijk als je niet doet wat hij van jou verlangd trekt hij toch zijn handen ervan af. Het is meer de vraag dus wat wil jij? Kan en wil jij een kind in je uppie opvoeden? Heb je een vangnet van familie en vrienden die je op kunnen vangen als het kind geboren is of de maanden die je er naar toe leeft? Wat maakt jouw het gelukkigst? Straks pleeg je abortus en blijft dat je altijd achtervolgen en misschien zal je hem daar wel voor verantwoordelijk houden wat ook geen basis is voor een relatie. Maar daarintegen vind ik het dwingen tot abortus al geen relatie materiaal.
Succes met een ongetwijfeld lastige beslissing. Ik hoop dat je vooral zal kijken naar wat jou gelukkig maakt.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
Je hebt al menige tijd geprobeerd om zwanger te worden met je ex. Helaas nooit gelukt tot nu met je huidige relatie waarin je pas 3 maanden samen bent. Wonder boven wonder ben je nu toch zwanger. Je grootste verlangen is werkelijkheid en binnen handbereik. Je partner wil het niet maar wat wil je zelf? En kan je met je zelf leven als je de zwangerschap zou beeindigen? Wie geeft jou de garantie dat je huidige partner bij jou blijft als je abortus pleegt en dat hij over 1 of 2 jaar wel aan kinderen toe is? Het is misschien egoistisch maar ik zou puur en alleen maar kijken naar wat jij zelf wilt. Als hij geen vader wou worden had hij de verantwoordelijkheid moeten nemen om een rubber te gebruiken, dat heeft hij niet gedaan. Persoonlijk vindt ik die mannen die vrouwen tot abortus dwingen misselijk makend. Het is jouw lichaam en het mag dan wel zijn kind zijn gedeeltelijk uiteindelijk als je niet doet wat hij van jou verlangd trekt hij toch zijn handen ervan af. Het is meer de vraag dus wat wil jij? Kan en wil jij een kind in je uppie opvoeden? Heb je een vangnet van familie en vrienden die je op kunnen vangen als het kind geboren is of de maanden die je er naar toe leeft? Wat maakt jouw het gelukkigst? Straks pleeg je abortus en blijft dat je altijd achtervolgen en misschien zal je hem daar wel voor verantwoordelijk houden wat ook geen basis is voor een relatie. Maar daarintegen vind ik het dwingen tot abortus al geen relatie materiaal.
Succes met een ongetwijfeld lastige beslissing. Ik hoop dat je vooral zal kijken naar wat jou gelukkig maakt.
Zo erg zal het niet zijn. Het is geen Auschwitz waar ze heeft gezeten. En eventueel kan therapie haar daar bovenop helpen. Ze had na twee keer de pil te zijn vergeten hierover kunnen nadenken. Er is toch ook zoiets als morning-afterpil? Maar goed, dit is achteraf gepraat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
[quote]Ik vind dat ze ook rekening moet houden met zichzelf, wat als ze nu wel abortus laat plegen en vervolgens de rest van haar leven bij ieder kind wat dezelfde leeftijd heeft als het hare zou hebben denkt "zo oud zou die van mij nu ook zijn..." en dat op een gegeven moment niet meer trekt?
Dat dus, het is altijd achteraf gepraat, en abortus is nou eenmaal geen achteraf anti-conceptie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:55 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Zo erg zal het niet zijn. Het is geen Auschwitz waar ze heeft gezeten. En eventueel kan therapie haar daar bovenop helpen. Ze had na twee keer de pil te zijn vergeten hierover kunnen nadenken. Er is toch ook zoiets als morning-afterpil? Maar goed, dit is achteraf gepraat.
Wat is abortus dan volgens jou? In geen enkel geval een optie? Wil je dat suggereren?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, het is altijd achteraf gepraat, en abortus is nou eenmaal geen achteraf anti-conceptie.
Ik vind ook dat er soms wel heel gemakkelijk over abortus wordt gepraat en beslist. Het is toch juist goed om het zo goed te overwegen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, het is altijd achteraf gepraat, en abortus is nou eenmaal geen achteraf anti-conceptie.
Abortus is een keuze die je maakt als er geen mogelijkheid is om het kind een fatsoenlijke opvoeding te geven, als je m'n eerdere posts had gelezen dan had je ook kunnen zien dat ik niet tegen ben.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:01 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Wat is abortus dan volgens jou? In geen enkel geval een optie? Wil je dat suggereren?
Zuur voor jou, maar In dit geval wordt het iemand dus wel zomaar in de schoot geworpen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
Iemand je wil opdringen is in mijn ogen niet samen tot een oplossing komen en hij verlangt van haar een abortus. Persoonlijk houd ik niet van zulke mensen en zou ik toch mooi mijn eigen plan trekken. Maar ik ben dan ook iemand die ontzettend veel moeite hebt moeten doen om zwanger te worden en ik het zie als een geschenk van hogere hand. Het wordt je niet zo maar in je schoot geworpen.
Ow nou als het zo over komt bij mensen dan zou ik inderdaad een abortus doen, stel je voor wat andere mensen ervan denkenquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zuur voor jou, maar In dit geval wordt het iemand dus wel zomaar in de schoot geworpen.
Denkt ze dat de jongen die ze net 3 maanden kent de ware is, had ze daar echt kinderen mee gewild ?
Of is het een kwestie van "Nu kan het dus laten we maar profiteren!" ?
Hou er in ieder geval rekening mee dat je de rest van je leven in de ogen van veel mensen die vrouw zult zijn die zo graag een kind wou dat ze er een kerel inluisde - of het nou waar is of niet, zo komt het over als je het kind houdt.
Hey, als je het type bent dat expres 2x de pil vergeet sta ik nergens van versteldquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ow nou als het zo over komt bij mensen dan zou ik inderdaad een abortus doen, stel je voor wat andere mensen ervan denken
Wat is abortus dan volgens jou? Wat denk je dat er allemaal bij komt kijken? En zeker als je eerst door een medische malle molen bent gehaald om zwanger te worden...quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:01 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Wat is abortus dan volgens jou? In geen enkel geval een optie? Wil je dat suggereren?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |