En hij niet met de hare...quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Een kind willen en krijgen is een egoïstische keuze. In dit geval dubbel zo egoïstisch: de ts houdt niet eens rekening met de wensen van haar vriend.
ik heb ontzettend medelijden met hem op dit moment ja. k vind het een vreselijke situatie voor hem.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:17 schreef FictionalFenna het volgende:
Ik heb het echt te doen met die vriend van haar. Ik zou echt pissed worden, als ik hem was.
Ach man, klets niet zo.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:15 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Dan nog zou een kind er niet onder mogen lijden. Dat is een risico dat iedereen altijd loopt, alleen is de vraag hoe groot die kans is. Als je een risico analyse zou doen, dan zul je zien dat deze hoog scoort. Kans x impact = risicofactor. Kans is wellicht niet zo groot, maar de impact kan desastreus wezen!
ik kan nu eenmaal geen planning opstellen voor de rest van mijn leven, dat vind ik eng.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Korte termijn filosofie dus. Maar goed, als je op basis daarvan een kind groot wilt brengen, heb jij die vrijheid om daarmee de toekomst te bepalen. Ben je daar nu nog niet mee bezig, dan zou ik niet de schoenen van jouw kind willen staan.
Je pensioen begin je toch ook met je 20e aan en dat is over ongeveer 45 jaar pas van toepassing??
Ja. Ik vind niet dat je tegenover iemand kan maken, als diegene duidelijk heeft aangegeven geen kinderen te willen, gaat zeggen: hé, ik ben zwanger en ik hou het. Hij zit wel aan dat kind en aan haar "vast", ook al erkent hij het niet. Het is niet zomaar een keuze. En ook al zal zij het in haar eentje prima redden, je kan het niet tegenover die vriend maken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Dus haar eigen wens, die ze met een andere partner niet kon vervullen omdat het niet lukte, moet ze nu het plots wel zo ver is zo maar aan de kant schuiven?![]()
[..]
Als daar open over gedaan wordt lijkt het mij geen probleem. En dan heeft het kind die behoefte ook niet. En misschien krijgt het kind wel een heel goeie vervanger die wel papa wil zijn van het kind.
Eensch.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:19 schreef Swetsenegger het volgende:
NIet alles doorgelezen.
Mijn idee, je relatie is hoe dan ook over. Hij zal je nooit meer vertrouwen. Dus wat dat betreft hoef je het niet meer te laten. Mbt vruchtbaarheid. Dit kan wel een eenmalig luckyshot geweest zijn. Er op vertrouwen dat je nu vruchtbaar ben vind ik redelijk kort door de bocht.
Ik ken je situatie niet, weet dus niet in hoe ver je in staat ben om op eigen benen te staan en de verantwoordelijkheid te hebben voor een kind. Ik weet wel dat een kind opvoeden niet eenvoudig is, en ik had er niet graag alleen voor gestaan. Al was het alleen maar om je twijfels en zorgen die bij de eerste zeker om de hoek komen kijken met iemand te kunnen delen. Daarnaast zal het je in de toekomst ook niet helpen bij het vinden van een eventuele nieuwe relatie. Mannen zijn in de regel niet zo happig op kinderen van een ander.
Maar... als je serieus een kinderwens hebt denk ik dat alle rationele overwegingen nutteloos zijn en je feitelijk maar 1 beslissing kan nemen. Ja hij wordt vader, maar heeft geen verantwoordelijkheid als hij het kind niet erkent. Praktisch veranderd er dus niet veel voor hem behalve het einde van jullie relatie die, zoals gezegd, waarschijnlijk toch al over is ongeacht je beslissing.
De enige verantwoordelijkheid die hij heeft is dat hij zich de rest van zijn leven krom kan betalenquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:19 schreef Swetsenegger het volgende:
NIet alles doorgelezen.
Mijn idee, je relatie is hoe dan ook over. Hij zal je nooit meer vertrouwen. Dus wat dat betreft hoef je het niet meer te laten. Mbt vruchtbaarheid. Dit kan wel een eenmalig luckyshot geweest zijn. Er op vertrouwen dat je nu vruchtbaar ben vind ik redelijk kort door de bocht.
Ik ken je situatie niet, weet dus niet in hoe ver je in staat ben om op eigen benen te staan en de verantwoordelijkheid te hebben voor een kind. Ik weet wel dat een kind opvoeden niet eenvoudig is, en ik had er niet graag alleen voor gestaan. Al was het alleen maar om je twijfels en zorgen die bij de eerste zeker om de hoek komen kijken met iemand te kunnen delen. Daarnaast zal het je in de toekomst ook niet helpen bij het vinden van een eventuele nieuwe relatie. Mannen zijn in de regel niet zo happig op kinderen van een ander.
Maar... als je serieus een kinderwens hebt denk ik dat alle rationele overwegingen nutteloos zijn en je feitelijk maar 1 beslissing kan nemen. Ja hij wordt vader, maar heeft geen verantwoordelijkheid als hij het kind niet erkent. Praktisch veranderd er dus niet veel voor hem behalve het einde van jullie relatie die, zoals gezegd, waarschijnlijk toch al over is ongeacht je beslissing.
Als ik die geitewollensok van baby af aan had gekend was er ook geen enkel probleem geweest of wel?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Over generaliseren gesproken.. Als je die 'geitewollensok' van baby af aan als vader had gekend had je je waarschijnlijke geen andere willen wensen. Om over je laatste zin nog maar te zwijgen.
Er zijn genoeg andere mannen die wel kinderen willen. En haar wens is een wens/beslissing voor het leven. Dat hij geen kinderen wilt, is een wens die tijdelijk is: het blijft bestaan zolang de relatie bestaat.quote:
Jij wilt kinderen niet zo goed opvoeden dat ze als zelfstandige mensen in staat zijn zichzelf te onderhouden later?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:18 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Korte termijn filosofie dus. Maar goed, als je op basis daarvan een kind groot wilt brengen, heb jij die vrijheid om daarmee de toekomst te bepalen. Ben je daar nu nog niet mee bezig, dan zou ik niet de schoenen van jouw kind willen staan.
Je pensioen begin je toch ook met je 20e aan en dat is over ongeveer 45 jaar pas van toepassing??
als hij 't kind niet erkent niet hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
De enige verantwoordelijkheid die hij heeft is dat hij zich de rest van zijn leven krom kan betalen
Maar misschien moet hij dan wel met het idee leven dat er ergens wel een kind van hem rondloopt... Ook fijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:25 schreef bixister het volgende:
[..]
als hij 't kind niet erkent niet hoor.
Ja, precies...logica. Iemand die jarenlang niet zwanger is geworden, verwacht wel dat ze door twee keer de pil te vergeten zwanger kan worden. Zeker als je dan de pil blijft doorslikken, dat is namelijk erg gezond voor een klein vruchtje, ja logisch.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef rival het volgende:
[..]
ik vermoed dat dit geen ongeluk is. (imo)
en dat vind ik bijzonder naar en egoistisch.
uiteraard kan je nooit iemand ongevraagd opzadelen met een kind! de grootste verantwoordelijkheid in je leven!!!
of straks gaan zeggen dat hij verantwoordelijkheid moet nemen, terwijl hij dit nooit gewild heeft.
dus straks ben je of met zijn 3-en. of je bent door je eigen keuze alleenstaande moeder... en wat zal je dan afgeven later op de pappa. maar weet dat je dit allemaal zelf hebt gedaan.
is het nou echt een ongelukje, dan neem ik mijn woorden terug.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:07 schreef rival het volgende:
[..]
als wij mannen een pil krijgen zullen er een hoop minder "ongelukjes" gebeuren gok ik zo
Maar veel mensen kijken niet verder dan dat hun neus lang is. Dus zodra er een kind naar een school gaat, wat zeker gaat gebeuren, moet er 'ineens' schoolgeld, boeken, sport/muziekclub,scouting, etc. betaald worden. Dat zijn allemaal dingen waar je goed over na moet denken of je dat wel kunt bolwerken en wellicht asap voor moet gaan sparen. Dit zegt dus niets over jouw planning, maar wel over degene waar je de verantwoordelijkheid voor draagt! Dit ligt in grote lijnen toch redelijk vast en daar kun je terdege rekening mee houden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:21 schreef placebeau het volgende:
[..]
ik kan nu eenmaal geen planning opstellen voor de rest van mijn leven, dat vind ik eng.
maar als er kineren komen zorg ik wel dat ik werk en dat ze niets te kort komen.
Je hebt duidelijk niet goed gelezen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:23 schreef FictionalFenna het volgende:
- dubbel -
Dat vind ik dan weer klinkklare onzin. Mijn wederhelft staat ook niet 's avonds toe te kijken hoe ik mijn pil inneem, dat zou een beetje belachelijk zijn. Ik was er laatst trouwens zelf ook twee vergeten, en toen heb ik gewoon tegen hem gezegd dat ik ze vergeten was dus dat hij er alleen met condoom op kon. Die mogelijkheid heb je namelijk ook nog, dan kan hij zelf kiezenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:11 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dan had je als "vader" zelf ook maar beter moeten opletten dat je vriendin de pil wel goed ingenomen had.
Ik vind dat je niet kunt zeuren als je er ook niet alles aan gedaan hebt om je vriendin niet zwanger te laten worden.
ik vind ook niet dat hij 't beter niet kan erkennen, maar echo maakte zich kennelijk zo'n zorgen om de kosten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:27 schreef FictionalFenna het volgende:
Maar misschien moet hij dan wel met het idee leven dat er ergens wel een kind van hem rondloopt... Ook fijn.
Dat heb je verkeerd begrepen. Ik vind dat je de verantwoordelijkheid moet kunnen dragen, zowel emotioneel als rationeel. Dit betekent imo dat je er bent voor je kinderen zolang ze dat nodig hebben. Uiteraard betekent niet dat ze alles krijgen wat ze verlangen, maar een degelijke basis in de vorm van een studie en goede gezondheid geeft ze simpelweg betere kansen om iets van hun leven te maken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:25 schreef MarMar het volgende:
[..]
Jij wilt kinderen niet zo goed opvoeden dat ze als zelfstandige mensen in staat zijn zichzelf te onderhouden later?
Daarbij bestaat er ook nog zoiets als studifinanciering...
Godsgeschenkquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:30 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet goed gelezen.
Als iemand al moeite heeft met zwanger raken is dit gewoon een godsgeschenk.
Je argument zou valide zijn als zij in haar eentje besloten had zwanger te worden terwijl hij het niet wilde, dit ziet er echter uit als een gevalletje "ongelukje" en dat is IMHO van een andere orde.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:08 schreef FictionalFenna het volgende:
Een kind willen en krijgen is een egoïstische keuze. In dit geval dubbel zo egoïstisch: de ts houdt niet eens rekening met de wensen van haar vriend.
Dan moeten ze jou het verhaal van de bloemetjes en bijtjes nog maar eens uitleggen, denk ik.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:30 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet goed gelezen.
Als iemand al moeite heeft met zwanger raken is dit gewoon een godsgeschenk.
Ongelukje of niet: haar vriend wil het kind niet en als zij het kind wilt houden, is de keuze dubbel zo egoïstisch.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je argument zou valide zijn als zij in haar eentje besloten had zwanger te worden terwijl hij het niet wilde, dit ziet er echter uit als een gevalletje "ongelukje" en dat is IMHO van een andere orde.
Abortus is een prima optie voor gevallen waarin dat nodig is, het is geen vorm van achteraf anti-conceptie.
Ik vind het ook triest dat in allerlei topics abortus maar even wordt genoemd om een ongewenste situatie op te lossen. Besluiten niet zwanger te worden is iets heel anders dan een bestaande zwangerschap afbreken.
TS is geen 17, vergooit haar leven niet (en waarschijnlijk dat van haar kind ook niet) en of de relatie een abortus wel of niet overleeft is ook de vraag nog maar.
Als je hier al van uit gaat, kan je net zo goed nu zeggen : ik stop ermee en ik neem het kind.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
en of de relatie een abortus wel of niet overleeft is ook de vraag nog maar.
Ehmmm... jawel hoor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:25 schreef bixister het volgende:
[..]
als hij 't kind niet erkent niet hoor.
Relaxt wordt Nutricia AR vergoedt door de verzekering?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef MarMar het volgende:
[..]
Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekering
Ik vind dat ze ook rekening moet houden met zichzelf, wat als ze nu wel abortus laat plegen en vervolgens de rest van haar leven bij ieder kind wat dezelfde leeftijd heeft als het hare zou hebben denkt "zo oud zou die van mij nu ook zijn..." en dat op een gegeven moment niet meer trekt?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:37 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Ongelukje of niet: haar vriend wil het kind niet en als zij het kind wilt houden, is de keuze dubbel zo egoïstisch.
Hoe haar omstandigheden zijn is gewoon niet relevant. Haar vriend wil geen kind en daar moet ze rekening mee houden.
mja als je dan al zo emotioneel zwak bent laat een kind dan sowieso maar helemaal achterwege.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind dat ze ook rekening moet houden met zichzelf, wat als ze nu wel abortus laat plegen en vervolgens de rest van haar leven bij ieder kind wat dezelfde leeftijd heeft als het hare zou hebben denkt "zo oud zou die van mij nu ook zijn..." en dat op een gegeven moment niet meer trekt?
Thnx, ik zal aan mijn zoon doorgeven dat hij er wat jou betreft niet had hoeven zijnquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:45 schreef CR0 het volgende:
[..]
mja als je dan al zo emotioneel zwak bent laat een kind dan sowieso maar helemaal achterwege.
Reactie van jou is ook misselijkmakendquote:Op dinsdag 30 december 2008 12:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
Je hebt al menige tijd geprobeerd om zwanger te worden met je ex. Helaas nooit gelukt tot nu met je huidige relatie waarin je pas 3 maanden samen bent. Wonder boven wonder ben je nu toch zwanger. Je grootste verlangen is werkelijkheid en binnen handbereik. Je partner wil het niet maar wat wil je zelf? En kan je met je zelf leven als je de zwangerschap zou beeindigen? Wie geeft jou de garantie dat je huidige partner bij jou blijft als je abortus pleegt en dat hij over 1 of 2 jaar wel aan kinderen toe is? Het is misschien egoistisch maar ik zou puur en alleen maar kijken naar wat jij zelf wilt. Als hij geen vader wou worden had hij de verantwoordelijkheid moeten nemen om een rubber te gebruiken, dat heeft hij niet gedaan. Persoonlijk vindt ik die mannen die vrouwen tot abortus dwingen misselijk makend. Het is jouw lichaam en het mag dan wel zijn kind zijn gedeeltelijk uiteindelijk als je niet doet wat hij van jou verlangd trekt hij toch zijn handen ervan af. Het is meer de vraag dus wat wil jij? Kan en wil jij een kind in je uppie opvoeden? Heb je een vangnet van familie en vrienden die je op kunnen vangen als het kind geboren is of de maanden die je er naar toe leeft? Wat maakt jouw het gelukkigst? Straks pleeg je abortus en blijft dat je altijd achtervolgen en misschien zal je hem daar wel voor verantwoordelijk houden wat ook geen basis is voor een relatie. Maar daarintegen vind ik het dwingen tot abortus al geen relatie materiaal.
Succes met een ongetwijfeld lastige beslissing. Ik hoop dat je vooral zal kijken naar wat jou gelukkig maakt.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
Je hebt al menige tijd geprobeerd om zwanger te worden met je ex. Helaas nooit gelukt tot nu met je huidige relatie waarin je pas 3 maanden samen bent. Wonder boven wonder ben je nu toch zwanger. Je grootste verlangen is werkelijkheid en binnen handbereik. Je partner wil het niet maar wat wil je zelf? En kan je met je zelf leven als je de zwangerschap zou beeindigen? Wie geeft jou de garantie dat je huidige partner bij jou blijft als je abortus pleegt en dat hij over 1 of 2 jaar wel aan kinderen toe is? Het is misschien egoistisch maar ik zou puur en alleen maar kijken naar wat jij zelf wilt. Als hij geen vader wou worden had hij de verantwoordelijkheid moeten nemen om een rubber te gebruiken, dat heeft hij niet gedaan. Persoonlijk vindt ik die mannen die vrouwen tot abortus dwingen misselijk makend. Het is jouw lichaam en het mag dan wel zijn kind zijn gedeeltelijk uiteindelijk als je niet doet wat hij van jou verlangd trekt hij toch zijn handen ervan af. Het is meer de vraag dus wat wil jij? Kan en wil jij een kind in je uppie opvoeden? Heb je een vangnet van familie en vrienden die je op kunnen vangen als het kind geboren is of de maanden die je er naar toe leeft? Wat maakt jouw het gelukkigst? Straks pleeg je abortus en blijft dat je altijd achtervolgen en misschien zal je hem daar wel voor verantwoordelijk houden wat ook geen basis is voor een relatie. Maar daarintegen vind ik het dwingen tot abortus al geen relatie materiaal.
Succes met een ongetwijfeld lastige beslissing. Ik hoop dat je vooral zal kijken naar wat jou gelukkig maakt.
Zo erg zal het niet zijn. Het is geen Auschwitz waar ze heeft gezeten. En eventueel kan therapie haar daar bovenop helpen. Ze had na twee keer de pil te zijn vergeten hierover kunnen nadenken. Er is toch ook zoiets als morning-afterpil? Maar goed, dit is achteraf gepraat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
[quote]Ik vind dat ze ook rekening moet houden met zichzelf, wat als ze nu wel abortus laat plegen en vervolgens de rest van haar leven bij ieder kind wat dezelfde leeftijd heeft als het hare zou hebben denkt "zo oud zou die van mij nu ook zijn..." en dat op een gegeven moment niet meer trekt?
Dat dus, het is altijd achteraf gepraat, en abortus is nou eenmaal geen achteraf anti-conceptie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:55 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Zo erg zal het niet zijn. Het is geen Auschwitz waar ze heeft gezeten. En eventueel kan therapie haar daar bovenop helpen. Ze had na twee keer de pil te zijn vergeten hierover kunnen nadenken. Er is toch ook zoiets als morning-afterpil? Maar goed, dit is achteraf gepraat.
Wat is abortus dan volgens jou? In geen enkel geval een optie? Wil je dat suggereren?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, het is altijd achteraf gepraat, en abortus is nou eenmaal geen achteraf anti-conceptie.
Ik vind ook dat er soms wel heel gemakkelijk over abortus wordt gepraat en beslist. Het is toch juist goed om het zo goed te overwegen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat dus, het is altijd achteraf gepraat, en abortus is nou eenmaal geen achteraf anti-conceptie.
Abortus is een keuze die je maakt als er geen mogelijkheid is om het kind een fatsoenlijke opvoeding te geven, als je m'n eerdere posts had gelezen dan had je ook kunnen zien dat ik niet tegen ben.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:01 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Wat is abortus dan volgens jou? In geen enkel geval een optie? Wil je dat suggereren?
Zuur voor jou, maar In dit geval wordt het iemand dus wel zomaar in de schoot geworpen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:57 schreef Faja-Lobi het volgende:
Iemand je wil opdringen is in mijn ogen niet samen tot een oplossing komen en hij verlangt van haar een abortus. Persoonlijk houd ik niet van zulke mensen en zou ik toch mooi mijn eigen plan trekken. Maar ik ben dan ook iemand die ontzettend veel moeite hebt moeten doen om zwanger te worden en ik het zie als een geschenk van hogere hand. Het wordt je niet zo maar in je schoot geworpen.
Ow nou als het zo over komt bij mensen dan zou ik inderdaad een abortus doen, stel je voor wat andere mensen ervan denkenquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:08 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Zuur voor jou, maar In dit geval wordt het iemand dus wel zomaar in de schoot geworpen.
Denkt ze dat de jongen die ze net 3 maanden kent de ware is, had ze daar echt kinderen mee gewild ?
Of is het een kwestie van "Nu kan het dus laten we maar profiteren!" ?
Hou er in ieder geval rekening mee dat je de rest van je leven in de ogen van veel mensen die vrouw zult zijn die zo graag een kind wou dat ze er een kerel inluisde - of het nou waar is of niet, zo komt het over als je het kind houdt.
Hey, als je het type bent dat expres 2x de pil vergeet sta ik nergens van versteldquote:Op dinsdag 30 december 2008 13:10 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ow nou als het zo over komt bij mensen dan zou ik inderdaad een abortus doen, stel je voor wat andere mensen ervan denken
Wat is abortus dan volgens jou? Wat denk je dat er allemaal bij komt kijken? En zeker als je eerst door een medische malle molen bent gehaald om zwanger te worden...quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:01 schreef FictionalFenna het volgende:
[..]
Wat is abortus dan volgens jou? In geen enkel geval een optie? Wil je dat suggereren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |