Want?? Het is toch ook jouw verantwoordelijkheid??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
Oh pardon, het was misplaatst 'fancy' taalgebruik. Ik bedoelde wat jij nu zei en wat al eerder wel gezegd. Dat deze situatie sowieso een killer voor de relatie kan beteken. Of ze nou voor abortus gaan of voor zwangerschap.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...
Oh pardon voor mijn attitude. Loop dan niet met zulke 'quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegen
Waar zie je mij iets over je opleiding zeggen?
De vraag was simpel: heb je een betere levensstandaard met zijn 2en of in je 1tje voor het kind. Als je gewoon objectief zou kijken (wat voor jou blijkbaar erg lastig is, gezien je antwoorden) zal je ook merken dat een 2-ouder gezin een betere levensstandaard kan geven voor een kind (al dan niet gewenst).
Dus, als objectieve niet-ouder-willen-zijnde persoon van 26 jaar en HBO opleiding afgerond hebbende, zou ik mezelf niet branden aan deze situatie en mijn partner aanraden het kind weg laten halen.
Owja, en loose the fucking attitude, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen want dat slaat op kaas. Het was een simpele vraag, dus doe ff normaal.
Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.
Dat gaat dus in dit geval niet. Het is ja of nee, hij zegt nee en zij zegt ja. Dan ben je klaar. Je kunt niet een beetje een kind krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef DrD00m het volgende:
Ik zou in ieder geval niet zelf de keuze maken, maar samen.
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.quote:
Handig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam ben
Heb woonruimte, extra slaapkamer ed
Ik heb het over zo'n rubberen ding.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.
Dat jij dat zo ziet zegt meer over jou dan over mij.![]()
En blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
Hey hormonen bom.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
Precies... en als jij denkt dat jij - in je eentje - de baby kan opvoeden, dan moet je gewoon geen abortus doen. Ik denk dat je er wel vanuit moet gaan, dat je het alleen moet gaan doen... en dat zal bij tijden zwaar en moeilijk zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegen
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:
[..]
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.
ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.
maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
Pessarium dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb het over zo'n rubberen ding.
Ik ga er niet vanuit dat de man aan de condoom moet denken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:
[..]
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.
ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.
maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
ik vermoed dat dit geen ongeluk is. (imo)quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Jullie weten hier als geen ander dat ik graag een kindje wilde tijdens mijn vorige relatie.
Dit lukte toen niet....
Nu heb ik sinds 3 maanden een nieuwe vriend en het is raar maar waar...... 10 weken zwanger, door het 2 keer vergeten van de pil..
![]()
Uiteraard alles besproken, maar vriendje lief wil nog niet. Heeft nog te veel shit aan zijn hoofd en zit echt niet op een kind te wachten...is hier ook heel duidelijk in! Hij ziet me het liefste een abortus doen en dan sta ik er dus alleen voor.
Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Echo99 het volgende:
[..]
OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hey hormonen bom.
Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.
Reageer nou eens inhoudelijk!
Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En dit dus...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doosquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hey hormonen bom.
Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.
Ergo: ookal hebben we krappe tijden gekend, de kindjes hebben altijd alles gehad wat ze nodig hebben en nog veel meer dan dat.
Ja, inderdaad. Zonder handjes.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??
Daarna loopt het wel los...
En daar moet ik serieus op reageren??
ik leg die verantwoordelijkheid alleenmaar bij de vrouw omdat de pil niet iets is wat de man neemt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
Muts? Als wij in NL meer de ruimte zouden krijgen op alle fronten dan heeft 98 a 99% van de vrouwen gewoon de kans van slagen voor een lange BV periode.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
Ik moest er anders best om lachenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doos) enz enz. Het leek wel of de mensen blij waren dat ze eindelijk van hun spullen afwaren zeg maar
Met andere woorden, je komt er echt wel Spekkie
Ik hoor hier op de achtergrond een mooie:quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef CR0 het volgende:
een kind krijgen is in mijn ogen een beslissing die je samen neemt.
in de huidige situatie neem jij die beslissing helemaal zelf, en dat vind ik fout.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekeringquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
En je deelt de verantwoordelijkheid als je er SAMEN aan denkt dat zij die pil moet innemen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik leg die verantwoordelijkheid alleenmaar bij de vrouw omdat de pil niet iets is wat de man neemt.
waarom moet de man voor iemand anders gaan lopen meedenken iets te nemen? of dat nou de pil
is, of een medicijnkuurtje of wat dan ook.
mocht er een mannelijke variant van de pil bestaan zou ik die met alle plezier innemen, en dan zou ik
uiteraard ook vinden dat IK daar maar aan dien te denken. doe ik dit niet en maak ik mijn vrouwtje
zwanger, tja dan ben ik dat volledig schuld.
catch my drift?
Dat, en het feit dat TS op een KDV werkt maakt het nog niet gratis. Hooguit makkelijker.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
Ow god, een feministe....quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:00 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Muts? Als wij in NL meer de ruimte zouden krijgen op alle fronten dan heeft 98 a 99% van de vrouwen gewoon de kans van slagen voor een lange BV periode.
Als je persoonlijk meent te moeten doen dan ga je lekker in ONZ posten. Ik vind het wel zo zielig om aannames te doen op deze manier.
Oh, daar zou ik absoluut nooit op vertrouwen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:02 schreef Asyniur het volgende:
Kortom: stel er was een mannenpil en ik wilde per se (nog) geen kinderen dan zou ik er op 'toezien' dat mijn vent ze ook innam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |