Erg links gedacht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:23 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik als moeder kan net zo goed zeggen dat jij niet weet waar je over praat.
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt wordenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:26 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
ik kan me zulke reakties wel voorstellen eerlijk gezegd, al vind ik omleggen ook nogal wat
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, ik zit nu net te lezen dat als de vader bekend is (door eventueel een afgedwongen dna-test), dat hij dan inderdaad verplicht is om alimentatie te betalen. Lullig.
Dat vraag ik niet, en zeker niet aan jou.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Bastian het volgende:
[..]
Erg links gedacht.
Ze kan toch een man vinden die wél voor haar en de kinderen wil zorgen?
Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?
In die situatie zegt mijn gevoel houden.
Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:
[..]
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden.
Trots verdwijnt als sneeuw voor de zon als je alleenstaande ouder bent, geloof mij maar. Heb het vaak zat zien gebeuren in mijn omgeving dat vaders alsnog keihard genaaid werden door iemand die voor de bevalling poeslief was.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
ik hoef niet met mijn handje omhoog hoor .... heb mijn trots ook
Oh het realismequote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:
[..]
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden![]()
Waarom is haar vriend eigenlijk een zak hooi als hij beslist het kind niet op te voeden?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ga voor jezelf na of je de mogelijkheid hebt het alleen te doen. If so, ga er dan voor, desnoods alleen.
Geef je vriend de ruimte, misschien moet hij nog heel erg aan het idee wennen. Misschien wel niet en komt het nooit meer goed, maar dan was het gewoon een zak hooi waar je niets aan hebt
Snap ik. Ik heb het idee dat het van jou geen opzet was. Maar dat je al wel je beslissing hebt gemaakt om de kleine te houden. En daarom succes. Want zoals het nu lijkt moet je het alleen gaan doen...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)
Ging de laatste 2 jaar bijna dagelijks met hem om, maar was nog niet toe aan een intieme relatie. Sinds de laatste 3 maanden wel
Niet echt van de straat geplukt dus
Volgens mij weet je hart allang het antwoord.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Nja, je moet sowieso geen abortus plegen als jij het niet wil, maar je moet ook niet verbaasd zijn als die kerel ervandoor gaat.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.
Maar zoals ook al eerder gezegd, weet wel wat hij dan van jou vraagt/verwacht. En de vraag is natuurlijk of het de relatie nog wel in stand houd op het moment dat jij zo ontzettend verdrietig bent constant, dat jij je kindje weg hebt moeten halen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?
In die situatie zegt mijn gevoel houden.
Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Welnee.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.
Zo simpel is het, dus diegene kunnen niet subjectief beoordelen.
Ik zou niet weten hoe ik zou reageren wanneer ik papa zou worden....
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
ik hoef niet met mijn handje omhoog hoor .... heb mijn trots ook
Terug krabbelen??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Maar we hebben het hier niet over kaalplukken!
Dat zou ik dus sowieso niet doen.
En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.
Mooi is dat he.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Achja, voor moeders en aanstaande moeders kunnen zij alles rechtvaardigen door simpelweg te zeggen dat "het kindje zoveel geluk in hun leven brengt". Dat er daarbij over de ziel van de aanstaande vader wordt getrapt, tja.
En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Welnee.
Ik wil absoluut geen kinderen, echt niet!
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
Is dat nog steeds Conflict die 'we'?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Welnee.
Ik wil absoluut geen kinderen, echt niet!
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
Deze situatie is voor niemand prettig, maar nu zijn het er nog maar twee, over zeven maanden drie die er last van zouden kunnen hebben! Dan kun je het beter samen blijven, een stabiele relatie opbouwen en wellicht over één/twee jaar er samen over besluiten dat jullie een goede thuisbasis zijn voor nieuw leven.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.
Tja, en als anders-denkende kan je ertegenaan blijven lullen wat je wil, dat kind gaat er toch wel komen :'0quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mooi is dat he.
Babies zijn heilig en alles zal en moet er voor wijken....
Dit zie ik dus echt nergens staan??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.
Is ook lullig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef Echo99 het volgende:
[..]
En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?
Ons kind zou hoe dan ook in een warm nest gekomen zijn. Met of zonder vader.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Zie jij ergens staan dat het condoom geknapt is? Nee. Kortom; er is dus een duidelijke afspraak of toestemming geweest niet voor condooms te gaan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dit zie ik dus echt nergens staan??
Dat kerels er gemakshalve maar vanuit gaan dat als je de pil slikt, je zelf (lekker makkelijk) geen maatregelen hoeft te nemen...
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet er als gast gewoon altijd rekening meehouden dat 'de daad' uiteindelijk bedoeld is als voortplantingsmechanisme, hoe leuk en geil het ook kan zijn. En iedereen weet dat de pil niet 100 procent veilig is. Dus als je als man het risico niet wil lopen, of de verantwoordelijkheid niet wil aannemen mocht je onverhoopt een vrouw bevruchten, dan kun je maar beter het lot in eigen hand houden en een rubber gebruiken.
On-topic: ik zou het kind houden, dan maar zonder vader.
Hij heeft me in t begin gevaagd of ik aan de pil ben en ik heb geantwoord ja, en dat ik daar wel beetje laks mee ben/ben geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Dat kerels er gemakshalve maar vanuit gaan dat als je de pil slikt, je zelf (lekker makkelijk) geen maatregelen hoeft te nemen...
Dat was niet de vraag, maar het ontwijken van de vraag geeft mij al het antwoord, bedanktquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ons kind zou hoe dan ook in een warm nest gekomen zijn. Met of zonder vader.
Het gevoel krijgt voorrang boven de verstandelijke machten. Ze weet dat de eitjes rondzwermen en dat het dus echt noodzaak is om pillen te slikken. Die eitjes zijn heus niet de volgende maand verdwenen, al is het met 31 jaar natuurlijk wel een mooie leeftijd en zonde dat het in de vorige relatie niet gelukt is (als die dan nog was blijven bestaan).quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tja, en als anders-denkende kan je ertegenaan blijven lullen wat je wil, dat kind gaat er toch wel komen :'0
Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had er nog wat bij geschreven, maar dit topic is nogal actief hahaha
edit: het is m.i. een beetje een relatiesmorende situatie.... Overleeft een 3 maanden oude relatie een abortus? Of moet je een 3 maanden oude relatie aanvullen met een kind dat 'aan de vroege kant is'.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat was niet de vraag, maar het ontwijken van de vraag geeft mij al het antwoord, bedankt
And there you have it. Je hebt dus impliciet aangegeven dat de pil wel voldoende bescherming was, en hij was helaas zo naief daarin te trappen. Nu heb je de macht; hang je hem aan zijn ballen op en maak je hem ongewenst vader, of doe je jezelf verdriet met een abortus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Hij heeft me in t begin gevaagd of ik aan de pil ben en ik heb geantwoord ja, en dat ik daar wel beetje laks mee ben/ben geweest.
Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat'quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Er staat ook nergens dat er een duidelijke afspraak gemaakt is of dat er toestemmingquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zie jij ergens staan dat het condoom geknapt is? Nee. Kortom; er is dus een duidelijke afspraak of toestemming geweest niet voor condooms te gaan.
Nee klopt, maar goed, als je samen de beslissing neemt om seks te gaan hebben, moet je er ook in je achterhoofd rekening mee houden dat het wel eens een kind zou kunnen opleveren, hoeveel voorzorg je ook neemt. Ik wil alleen maar zeggen: waar er twee neuken, dragen er twee verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ben ik ook wel reëel genoeg om in te zien dat de meerderheid helemaal niet nadenkt over seks met wie en hoe en waar... Dan krijg je dus dit soort problemen. Maar ik vind niet dat hij haar kan dwingen tot abortus..quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef CR0 het volgende:
[..]
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...
we hebben tegenwoordig de mogelijkheid seks te hebben voor het plezier zonder dat daar consequenties
aan vast hangen. en als de dame in kwestie de pil neemt vind ik dat je er als gast wel vanuit mag gaan
dat ze deze ook geregeld en consequent inneemt. de pil is nou eenmaal iets voor de vrouw. ik vind niet
dat de gast erop moet gaan letten elke dag of zijn partner deze wel inneemt.
Hee spekkie, allereerst een dikke knuffelquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:09 schreef Red_Cat het volgende:
Ik zou het houden. Je weet ook nooit wat zo'n abortus teweeg kan brengen.
Vriendlief draait wel bij, en doet hij dat niet en blijft hij weigeren enige verantwoordelijkheid te nemen, wat heb je dan eigenlijk aan zo'n vent? Het is samen schuld in deze, en hij moet van jouw kant ook begrijpen dat je geen abortus wilt plegen. En kijk naar hoeveel alleenstaande moeders er zijn? Die redden het toch ook allemaal prima?
Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat'Dat heet 'communicatie' en daar vertrouw je op. Als je partner zegt een voorbehoedsmiddel te gebruiken dat redelijk goed beschermd, dan vertrouw je daar op.
Mijn vriend attendeerde mij er dus wel dagelijks op...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef CR0 het volgende:
[..]
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...
we hebben tegenwoordig de mogelijkheid seks te hebben voor het plezier zonder dat daar consequenties
aan vast hangen. en als de dame in kwestie de pil neemt vind ik dat je er als gast wel vanuit mag gaan
dat ze deze ook geregeld en consequent inneemt. de pil is nou eenmaal iets voor de vrouw. ik vind niet
dat de gast erop moet gaan letten elke dag of zijn partner deze wel inneemt.
idd, die gast moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef beerten het volgende:
Wat nu niet?
Dan had ie maar een rubber om zijn snikkel moeten doen. Dat het wellicht niet helemaal correct is, moreel, omdat TS de pil vergeten is, OK. Dat neemt niet weg dat vriendje lief wel medeplichtig is.
Wat TS nu moet doen? Tja, heel lullig: dat is aan TS. Aan jou de keus.
Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam benquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Iets wat ik totaal mis is hoe TS van plan is om het kind op te voeden.
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
Mogelijkheden voor kinderopvang?
Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Oh ik heb mijn antwoord aangevuld. Denk je nou nog steeds zo met vooroordelen?
Je laat het overkomen alsof iedere vrouw tegenwoordig maar huisvrouw isquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Jarno het volgende:
Ook echt zo'n topic wat je als kind 16 jaar later met veel plezier zal teruglezen he.
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Mijn vriend attendeerde mij er dus wel dagelijks op...
Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hee spekkie, allereerst een dikke knuffelvoor je. Wat ben je in een vreemde situatie gekomen zeg. Ik kan me heel erg vinden in de bovenstaande post. Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
Uhm, ik zou ze de kost niet willen geven die daar 'zomaar vanuit gaan'.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:43 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat'Dat heet 'communicatie' en daar vertrouw je op. Als je partner zegt een voorbehoedsmiddel te gebruiken dat redelijk goed beschermd, dan vertrouw je daar op.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
Doe niet zo triest johquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
Want?? Het is toch ook jouw verantwoordelijkheid??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
Oh pardon, het was misplaatst 'fancy' taalgebruik. Ik bedoelde wat jij nu zei en wat al eerder wel gezegd. Dat deze situatie sowieso een killer voor de relatie kan beteken. Of ze nou voor abortus gaan of voor zwangerschap.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...
Oh pardon voor mijn attitude. Loop dan niet met zulke 'quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegen
Waar zie je mij iets over je opleiding zeggen?
De vraag was simpel: heb je een betere levensstandaard met zijn 2en of in je 1tje voor het kind. Als je gewoon objectief zou kijken (wat voor jou blijkbaar erg lastig is, gezien je antwoorden) zal je ook merken dat een 2-ouder gezin een betere levensstandaard kan geven voor een kind (al dan niet gewenst).
Dus, als objectieve niet-ouder-willen-zijnde persoon van 26 jaar en HBO opleiding afgerond hebbende, zou ik mezelf niet branden aan deze situatie en mijn partner aanraden het kind weg laten halen.
Owja, en loose the fucking attitude, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen want dat slaat op kaas. Het was een simpele vraag, dus doe ff normaal.
Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.
Dat gaat dus in dit geval niet. Het is ja of nee, hij zegt nee en zij zegt ja. Dan ben je klaar. Je kunt niet een beetje een kind krijgen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef DrD00m het volgende:
Ik zou in ieder geval niet zelf de keuze maken, maar samen.
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.quote:
Handig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam ben
Heb woonruimte, extra slaapkamer ed
Ik heb het over zo'n rubberen ding.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.
Dat jij dat zo ziet zegt meer over jou dan over mij.![]()
En blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
Hey hormonen bom.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Precies... en als jij denkt dat jij - in je eentje - de baby kan opvoeden, dan moet je gewoon geen abortus doen. Ik denk dat je er wel vanuit moet gaan, dat je het alleen moet gaan doen... en dat zal bij tijden zwaar en moeilijk zijn.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegen
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:
[..]
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.
ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.
maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
Pessarium dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ik heb het over zo'n rubberen ding.
Ik ga er niet vanuit dat de man aan de condoom moet denken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:
[..]
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.
ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.
maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
ik vermoed dat dit geen ongeluk is. (imo)quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Jullie weten hier als geen ander dat ik graag een kindje wilde tijdens mijn vorige relatie.
Dit lukte toen niet....
Nu heb ik sinds 3 maanden een nieuwe vriend en het is raar maar waar...... 10 weken zwanger, door het 2 keer vergeten van de pil..
![]()
Uiteraard alles besproken, maar vriendje lief wil nog niet. Heeft nog te veel shit aan zijn hoofd en zit echt niet op een kind te wachten...is hier ook heel duidelijk in! Hij ziet me het liefste een abortus doen en dan sta ik er dus alleen voor.
Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Echo99 het volgende:
[..]
OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hey hormonen bom.
Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.
Reageer nou eens inhoudelijk!
Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En dit dus...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doosquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Hey hormonen bom.
Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef MarMar het volgende:
[..]
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.
Ergo: ookal hebben we krappe tijden gekend, de kindjes hebben altijd alles gehad wat ze nodig hebben en nog veel meer dan dat.
Ja, inderdaad. Zonder handjes.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
[..]
Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??
Daarna loopt het wel los...
En daar moet ik serieus op reageren??
ik leg die verantwoordelijkheid alleenmaar bij de vrouw omdat de pil niet iets is wat de man neemt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
Muts? Als wij in NL meer de ruimte zouden krijgen op alle fronten dan heeft 98 a 99% van de vrouwen gewoon de kans van slagen voor een lange BV periode.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
Ik moest er anders best om lachenquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Red_Cat het volgende:
[..]
Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doos) enz enz. Het leek wel of de mensen blij waren dat ze eindelijk van hun spullen afwaren zeg maar
Met andere woorden, je komt er echt wel Spekkie
Ik hoor hier op de achtergrond een mooie:quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef CR0 het volgende:
een kind krijgen is in mijn ogen een beslissing die je samen neemt.
in de huidige situatie neem jij die beslissing helemaal zelf, en dat vind ik fout.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekeringquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |