abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:27:46 #101
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_64493421
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Erg links gedacht.
Ze kan toch een man vinden die wél voor haar en de kinderen wil zorgen?
Where the weak are strong, singing their songs!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:27:54 #102
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493428
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:23 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

't Is maar hoe je het bekijkt. Ik als moeder kan net zo goed zeggen dat jij niet weet waar je over praat.
Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.
Zo simpel is het, dus diegene kunnen niet subjectief beoordelen.

Ik zou niet weten hoe ik zou reageren wanneer ik papa zou worden....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64493436
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:26 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

ik kan me zulke reakties wel voorstellen eerlijk gezegd, al vind ik omleggen ook nogal wat
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden
pi_64493440
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oké, ik zit nu net te lezen dat als de vader bekend is (door eventueel een afgedwongen dna-test), dat hij dan inderdaad verplicht is om alimentatie te betalen. Lullig.
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
ik hoef niet met mijn handje omhoog hoor .... heb mijn trots ook
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_64493457
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Bastian het volgende:

[..]

Erg links gedacht.
Ze kan toch een man vinden die wél voor haar en de kinderen wil zorgen?
Dat vraag ik niet, en zeker niet aan jou.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:29:01 #106
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64493468
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?

In die situatie zegt mijn gevoel houden.

Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_64493473
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:

[..]

liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden.

Maar we hebben het hier niet over kaalplukken!
Dat zou ik dus sowieso niet doen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:29:41 #108
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_64493487
Vrouwen met een kinderwens worden wel eens vaker onverwacht zwanger door het vergeten van de pil. Of dat in dit geval ook zo is durf ik niet te zeggen maar het is wel typisch...
Als ik een vent was geweest zou ik er ook niet blij mee zijn want je wordt toch zomaar geconfronteerd met een hoop verantwoordelijkheid terwijl deze relatie net begonnen is. Ik kan me de reactie van die gozer best voorstellen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_64493492
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
Trots verdwijnt als sneeuw voor de zon als je alleenstaande ouder bent, geloof mij maar. Heb het vaak zat zien gebeuren in mijn omgeving dat vaders alsnog keihard genaaid werden door iemand die voor de bevalling poeslief was.
pi_64493494
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:

[..]

liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden
Oh het realisme
pi_64493495
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ga voor jezelf na of je de mogelijkheid hebt het alleen te doen. If so, ga er dan voor, desnoods alleen.
Geef je vriend de ruimte, misschien moet hij nog heel erg aan het idee wennen. Misschien wel niet en komt het nooit meer goed, maar dan was het gewoon een zak hooi waar je niets aan hebt
Waarom is haar vriend eigenlijk een zak hooi als hij beslist het kind niet op te voeden?

Het is een ongewilde situatie, en dan moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen voor een kind waar hij geen liefde voor voelt, en in een relatie blijven die zo onstabiel is als de economie van Ijsland? Dat lijkt me geen ideale situatie, dus weggaan is te rechtvaardigen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:30:03 #112
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493501
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)
Ging de laatste 2 jaar bijna dagelijks met hem om, maar was nog niet toe aan een intieme relatie. Sinds de laatste 3 maanden wel

Niet echt van de straat geplukt dus
Snap ik. Ik heb het idee dat het van jou geen opzet was. Maar dat je al wel je beslissing hebt gemaakt om de kleine te houden. En daarom succes. Want zoals het nu lijkt moet je het alleen gaan doen...
Lang leve mij! *O*
pi_64493515
quote:

[..]
Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
Volgens mij weet je hart allang het antwoord.
Maar je maakt voor HEM een hele hoop kapot? je zet ZIJN leven op zijn kop? Nee, jouw leven blijft hetzelfde zeker? sorry hoor maar: it takes 2... Pil vergeten of niet
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:05 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64493523
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Nja, je moet sowieso geen abortus plegen als jij het niet wil, maar je moet ook niet verbaasd zijn als die kerel ervandoor gaat.
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.

edit: het is m.i. een beetje een relatiesmorende situatie.... Overleeft een 3 maanden oude relatie een abortus? Of moet je een 3 maanden oude relatie aanvullen met een kind dat 'aan de vroege kant is'.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64493528
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.

Achja, voor moeders en aanstaande moeders kunnen zij alles rechtvaardigen door simpelweg te zeggen dat "het kindje zoveel geluk in hun leven brengt". Dat er daarbij over de ziel van de aanstaande vader wordt getrapt, tja.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:33 #116
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64493543
quote:

[..]

Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?

In die situatie zegt mijn gevoel houden.

Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Maar zoals ook al eerder gezegd, weet wel wat hij dan van jou vraagt/verwacht. En de vraag is natuurlijk of het de relatie nog wel in stand houd op het moment dat jij zo ontzettend verdrietig bent constant, dat jij je kindje weg hebt moeten halen?

Het is een moeilijke keuze en ook begrijpbaar voor beide kanten, maar het gaat natuurlijk niet om zomaar iets. Er leeft iets in je buik.
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:38 #117
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_64493544
De kans dat je relatie naar de knoppen is, is iedergeval groot. of je nu wel of geen abortus doet.
Je staat er per definitie alleen voor dan.

Als je dat wil, dan moet je dat zeker doen.
pi_64493545
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.
Zo simpel is het, dus diegene kunnen niet subjectief beoordelen.

Ik zou niet weten hoe ik zou reageren wanneer ik papa zou worden....
Welnee.
Ik wil absoluut geen kinderen, echt niet!
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:43 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493547
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier niet over kaalplukken!
Dat zou ik dus sowieso niet doen.
Terug krabbelen??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:06 #120
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493558
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.
En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:09 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64493561
Ik heb geen kinderen en toch zeg ik dat ze moet kiezen voor het kind...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:44 #122
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493577
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Achja, voor moeders en aanstaande moeders kunnen zij alles rechtvaardigen door simpelweg te zeggen dat "het kindje zoveel geluk in hun leven brengt". Dat er daarbij over de ziel van de aanstaande vader wordt getrapt, tja.
Mooi is dat he.
Babies zijn heilig en alles zal en moet er voor wijken....
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:33:43 #123
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64493602
Je moet er als gast gewoon altijd rekening meehouden dat 'de daad' uiteindelijk bedoeld is als voortplantingsmechanisme, hoe leuk en geil het ook kan zijn. En iedereen weet dat de pil niet 100 procent veilig is. Dus als je als man het risico niet wil lopen, of de verantwoordelijkheid niet wil aannemen mocht je onverhoopt een vrouw bevruchten, dan kun je maar beter het lot in eigen hand houden en een rubber gebruiken.

On-topic: ik zou het kind houden, dan maar zonder vader.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_64493606
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Welnee.
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:34:02 #125
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493612
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Welnee.
Is dat nog steeds Conflict die 'we'?
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:34:48 #126
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64493639
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Deze situatie is voor niemand prettig, maar nu zijn het er nog maar twee, over zeven maanden drie die er last van zouden kunnen hebben! Dan kun je het beter samen blijven, een stabiele relatie opbouwen en wellicht over één/twee jaar er samen over besluiten dat jullie een goede thuisbasis zijn voor nieuw leven.
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
pi_64493679
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mooi is dat he.
Babies zijn heilig en alles zal en moet er voor wijken....
Tja, en als anders-denkende kan je ertegenaan blijven lullen wat je wil, dat kind gaat er toch wel komen :'0
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:37:17 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64493709
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.
Dit zie ik dus echt nergens staan??
Dat kerels er gemakshalve maar vanuit gaan dat als je de pil slikt, je zelf (lekker makkelijk) geen maatregelen hoeft te nemen...
pi_64493726
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:32 schreef Echo99 het volgende:

[..]

En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?
Is ook lullig.

Het punt is dat in geval van kinderen krijgen de vrouw uiteindelijk de beslissende stem heeft.
Dus moet je als man jezelf indekken, zeker als je nog maar net een paar weken een relatie met iemand hebt, door toch maar zelf voor de anticonceptie te zorgen.

Overigens heb ik ook een vriendin die (nog) niet zwanger wilde worden, zelfde verhaal, door de pil heen toch zwanger geraakt. Zij wilde het niet, maar haar vriend wel heel erg graag, dus toch niet weg laten halen.
Nu is het kindje er en natuurlijk is ze gek op die baby, hoewel het niet allemaal meevalt.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:38:15 #130
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_64493741
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Ons kind zou hoe dan ook in een warm nest gekomen zijn. Met of zonder vader.

En ik heb trouwens zelf ook een prima inkomen waar ik met kind alleen ook met gemak van kan rondkomen.

Maar welke van bovenstaande zinnen is het belangrijkst?

ps. ik heb tot mijn 26e gestudeerd, ben geslaagd en heb mijn diploma's. Wat denk je? Dat alleen niet-geschoolden in zo'n situatie terecht kunnen komen?
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_64493748
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:37 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Dat kerels er gemakshalve maar vanuit gaan dat als je de pil slikt, je zelf (lekker makkelijk) geen maatregelen hoeft te nemen...
Zie jij ergens staan dat het condoom geknapt is? Nee. Kortom; er is dus een duidelijke afspraak of toestemming geweest niet voor condooms te gaan.
pi_64493752
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:33 schreef Svyatagor het volgende:
Je moet er als gast gewoon altijd rekening meehouden dat 'de daad' uiteindelijk bedoeld is als voortplantingsmechanisme, hoe leuk en geil het ook kan zijn. En iedereen weet dat de pil niet 100 procent veilig is. Dus als je als man het risico niet wil lopen, of de verantwoordelijkheid niet wil aannemen mocht je onverhoopt een vrouw bevruchten, dan kun je maar beter het lot in eigen hand houden en een rubber gebruiken.

On-topic: ik zou het kind houden, dan maar zonder vader.
ergens geef ik je wel gelijk. MAAR...

we hebben tegenwoordig de mogelijkheid seks te hebben voor het plezier zonder dat daar consequenties
aan vast hangen. en als de dame in kwestie de pil neemt vind ik dat je er als gast wel vanuit mag gaan
dat ze deze ook geregeld en consequent inneemt. de pil is nou eenmaal iets voor de vrouw. ik vind niet
dat de gast erop moet gaan letten elke dag of zijn partner deze wel inneemt.
pi_64493757
quote:

[..]

Hij heeft me in t begin gevaagd of ik aan de pil ben en ik heb geantwoord ja, en dat ik daar wel beetje laks mee ben/ben geweest.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:38:52 #134
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64493759
Ik had er nog wat bij geschreven, maar dit topic is nogal actief hahaha

edit: het is m.i. een beetje een relatiesmorende situatie.... Overleeft een 3 maanden oude relatie een abortus? Of moet je een 3 maanden oude relatie aanvullen met een kind dat 'aan de vroege kant is'.
pi_64493775
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Ons kind zou hoe dan ook in een warm nest gekomen zijn. Met of zonder vader.
Dat was niet de vraag, maar het ontwijken van de vraag geeft mij al het antwoord, bedankt
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:40:06 #136
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64493799
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tja, en als anders-denkende kan je ertegenaan blijven lullen wat je wil, dat kind gaat er toch wel komen :'0
Het gevoel krijgt voorrang boven de verstandelijke machten. Ze weet dat de eitjes rondzwermen en dat het dus echt noodzaak is om pillen te slikken. Die eitjes zijn heus niet de volgende maand verdwenen, al is het met 31 jaar natuurlijk wel een mooie leeftijd en zonde dat het in de vorige relatie niet gelukt is (als die dan nog was blijven bestaan).

Anyway, als man zijnde zou ik er niet op zitten te wachten en als TS als enige die keus wilt maken, betekent dat waarschijnlijk ook het einde van deze relatie (en het is maar de vraag hoe snel je een nieuwe relatie krijgt als je je bezig moet houden met opvoeden).
&lt;a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank"&gt;UTFS!!&lt;/a&gt;
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:41:05 #137
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493824
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik had er nog wat bij geschreven, maar dit topic is nogal actief hahaha

Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:41:20 #138
190853 RockabeIIa
pi_64493835
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat was niet de vraag, maar het ontwijken van de vraag geeft mij al het antwoord, bedankt

Oh ik heb mijn antwoord aangevuld. Denk je nou nog steeds zo met vooroordelen?
pi_64493880
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Hij heeft me in t begin gevaagd of ik aan de pil ben en ik heb geantwoord ja, en dat ik daar wel beetje laks mee ben/ben geweest.
And there you have it. Je hebt dus impliciet aangegeven dat de pil wel voldoende bescherming was, en hij was helaas zo naief daarin te trappen. Nu heb je de macht; hang je hem aan zijn ballen op en maak je hem ongewenst vader, of doe je jezelf verdriet met een abortus.

Either way, je relatie zal zo goed als afgelopen zijn, helaas.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:42:32 #140
190853 RockabeIIa
pi_64493884
Ben erg benieuwd naar het antwoord wat jij dacht te lezen op de vraag die ik niet beantwoord zou hebben, Scorpie.
pi_64493893
Die relatie heeft nu toch al een zodanige breuk opgelopen dat het nooit meer helemaal goed zal komen volgens mij.
Als er geen kindje komt neemt zal zij dat hem altijd kwalijk blijven nemen en als er wel een kindje komt dan zal hij dat haar altijd kwalijk blijven nemen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:42:48 #142
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493894
Iets wat ik totaal mis is hoe TS van plan is om het kind op te voeden.
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
Mogelijkheden voor kinderopvang?
pi_64493902
Goed hoor, zelf "per ongeluk" zwanger raken en dan op een forum excuses gaan zoeken, en medestanders om het gevoel weg te nemen dat je zelf fout zat
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:43:15 #144
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64493904
quote:

[..]

Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat' Dat heet 'communicatie' en daar vertrouw je op. Als je partner zegt een voorbehoedsmiddel te gebruiken dat redelijk goed beschermd, dan vertrouw je daar op.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:43:51 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64493928
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zie jij ergens staan dat het condoom geknapt is? Nee. Kortom; er is dus een duidelijke afspraak of toestemming geweest niet voor condooms te gaan.
Er staat ook nergens dat er een duidelijke afspraak gemaakt is of dat er toestemming was voor het niet gebruiken van condooms.
Mijn huidige vriend ging er ook gewoon vanuit dat 'omdat ik aan de pil was een zwangerschap niet zo'n vaart zou lopen'.
Ik heb nooit een duidelijke afspraak gemaakt hierover.

De enige 'afspraak' die ik uiteindelijk gemaakt heb, is door te zeggen dat ALS ik zwanger zou worden door (verkeerd) gebruik van de pil, dat net zo goed zijn verantwoordelijkheid was als de mijne en dat ik het kindje niet weg zou laten halen.
En dat vond hij zo vanzelfsprekend dat het wat hem betreft niet eens besproken had hoeven worden.
en hij wilde dus de afgelopen 3 jaar absoluut nog geen kinderen
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:44:17 #146
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64493943
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef CR0 het volgende:

[..]

we hebben tegenwoordig de mogelijkheid seks te hebben voor het plezier zonder dat daar consequenties
aan vast hangen. en als de dame in kwestie de pil neemt vind ik dat je er als gast wel vanuit mag gaan
dat ze deze ook geregeld en consequent inneemt. de pil is nou eenmaal iets voor de vrouw. ik vind niet
Nee klopt, maar goed, als je samen de beslissing neemt om seks te gaan hebben, moet je er ook in je achterhoofd rekening mee houden dat het wel eens een kind zou kunnen opleveren, hoeveel voorzorg je ook neemt. Ik wil alleen maar zeggen: waar er twee neuken, dragen er twee verantwoordelijkheid. Tegelijkertijd ben ik ook wel reëel genoeg om in te zien dat de meerderheid helemaal niet nadenkt over seks met wie en hoe en waar... Dan krijg je dus dit soort problemen. Maar ik vind niet dat hij haar kan dwingen tot abortus..
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:44:22 #147
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_64493945
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:09 schreef Red_Cat het volgende:
Ik zou het houden. Je weet ook nooit wat zo'n abortus teweeg kan brengen.
Vriendlief draait wel bij, en doet hij dat niet en blijft hij weigeren enige verantwoordelijkheid te nemen, wat heb je dan eigenlijk aan zo'n vent? Het is samen schuld in deze, en hij moet van jouw kant ook begrijpen dat je geen abortus wilt plegen. En kijk naar hoeveel alleenstaande moeders er zijn? Die redden het toch ook allemaal prima?
Hee spekkie, allereerst een dikke knuffel voor je. Wat ben je in een vreemde situatie gekomen zeg. Ik kan me heel erg vinden in de bovenstaande post. Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
Make love, not war ☮
pi_64493957
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:43 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Alsof iedereen daar zomaar 'vanuit gaat' Dat heet 'communicatie' en daar vertrouw je op. Als je partner zegt een voorbehoedsmiddel te gebruiken dat redelijk goed beschermd, dan vertrouw je daar op.
Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.
pi_64493972
een kind krijgen is in mijn ogen een beslissing die je samen neemt.
in de huidige situatie neem jij die beslissing helemaal zelf, en dat vind ik fout.

nu kan iedereen lopen roepen dat voorbehoedsmiddelen ook iets is waar beide in mee doen, en dat klopt ook,
maar waarom zou je 2 voorbehoedsmiddelen doormekaar gebruiken als je er eigenlijk gewoon vanuit
moet kunnen gaan dat 1 genoeg is?
en dat de pil nou eenmaal een vrouwelijke variant daarvan is, is natuurlijk niet de schuld van de man.
als er een mannenpil zou bestaan zou ik die met alle plezier elke dag nemen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:45:13 #150
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64493974
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:38 schreef CR0 het volgende:

[..]

Mijn vriend attendeerde mij er dus wel dagelijks op...
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:45:15 #151
52513 whosvegas
The Trickster
pi_64493976
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef beerten het volgende:
Wat nu niet?
Dan had ie maar een rubber om zijn snikkel moeten doen. Dat het wellicht niet helemaal correct is, moreel, omdat TS de pil vergeten is, OK. Dat neemt niet weg dat vriendje lief wel medeplichtig is.

Wat TS nu moet doen? Tja, heel lullig: dat is aan TS. Aan jou de keus.
idd, die gast moet gewoon zijn verantwoordelijkheid nemen.
Het is wel heel gemakkelijk bij TS aan te dringen om een abortus
Are you nuts??
pi_64493979
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:42 schreef Netsplitter het volgende:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam ben

Heb woonruimte, extra slaapkamer ed
pi_64493988
Ook echt zo'n topic wat je als kind 16 jaar later met veel plezier zal teruglezen he.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_64493992
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Oh ik heb mijn antwoord aangevuld. Denk je nou nog steeds zo met vooroordelen?
Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegen

Waar zie je mij iets over je opleiding zeggen?

De vraag was simpel: heb je een betere levensstandaard met zijn 2en of in je 1tje voor het kind. Als je gewoon objectief zou kijken (wat voor jou blijkbaar erg lastig is, gezien je antwoorden) zal je ook merken dat een 2-ouder gezin een betere levensstandaard kan geven voor een kind (al dan niet gewenst).

Dus, als objectieve niet-ouder-willen-zijnde persoon van 26 jaar en HBO opleiding afgerond hebbende, zou ik mezelf niet branden aan deze situatie en mijn partner aanraden het kind weg laten halen.

Owja, en loose the fucking attitude, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen want dat slaat op kaas. Het was een simpele vraag, dus doe ff normaal.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:46:05 #155
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64493998
quote:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
Je laat het overkomen alsof iedere vrouw tegenwoordig maar huisvrouw is
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
pi_64494012
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Jarno het volgende:
Ook echt zo'n topic wat je als kind 16 jaar later met veel plezier zal teruglezen he.

Maar waar is mijn papa,

TS topic tevoorschijntoverd......

dinsdag 30 december 2008 @ 11:47:19 #157
190853 RockabeIIa
pi_64494028
quote:
Heeft TS een baan?
Een vast inkomen?
Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
pi_64494035
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Mijn vriend attendeerde mij er dus wel dagelijks op...
ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
pi_64494043
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Hee spekkie, allereerst een dikke knuffel voor je. Wat ben je in een vreemde situatie gekomen zeg. Ik kan me heel erg vinden in de bovenstaande post. Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegen
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:48:18 #160
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64494068
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:43 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Uhm, ik zou ze de kost niet willen geven die daar 'zomaar vanuit gaan'.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:48:29 #161
238372 DrD00m
Hmmpf Hmmpf
pi_64494073
Eerlijk gezegd zou ik stoppen met hier posten

Zo'n beslissing maak je zelf, en je moet je niet door anderen laten beinvloeden. Jij bent uiteindelijk zelf degene die moet leven met de gevolgen van zo'n beslissing (incl. je partner)

Als ik zelf zou moeten kiezen, zou ik kiezen om het weg te laten halen. Je bent nu samen en het is dan ook een beslissing wat je samen neemt. Samen goed praten erover dus

Wanneer je beslist hem te houden en hij gaat bij je weg, dan moet je ook die situatie gaan bekijken. Je wilt hem zelf opvoeden, maar dat betekent dat je dan niet kan werken, en kan je dan met een uitkering wel rondkomen etc etc. of kan je wel enkele dagen werken, en kan bijv. je moeder oppassen. Dat zijn allemaal dingen die je toch helemaal helder moet hebben om een goede beslissing te nemen.

Heeft hij ook gezegd dat hij weggaat op het moment dat je kiest om het niet weg te laten halen?

Ik zou in ieder geval niet zelf de keuze maken, maar samen.
pi_64494081
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:

[..]

ik doe dit persoonlijk ook bij mijn vriendin, maar EIGENLIJK vind ik dat dat niet nodig moet zijn.
Waarom niet?
pi_64494101
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Wat wil je nou? Je loopt te poeren en te zoeken om maar reacties los te krijgen.
Een kind heeft de eerste tijd vrijwel niets nodig. Jouw boterham is de zijne... Ooit eens van borstvoeding gehoord? En daarna loopt het wel los. Er leven in NL geen mensen met babies/peuters/kleuters op straat. Of zie jij die wel eens?
Doe niet zo triest joh Dat zijn toch gewoon hele valide vragen die je jezelf moet stellen als je zwanger wordt

Niet iedereen heeft de "laat maar waaien" mentaliteit van jou overgenomen hoor
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:49:36 #164
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64494110
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Ik heb het gevoel dat je helemaal niet achter een abortus staat en ontzettend twijfelt. Wij hanteren hier thuis altijd het motto: bij twijfel NIET doen!!
OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:49:38 #165
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64494111
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef CR0 het volgende:

[..]

Want?? Het is toch ook jouw verantwoordelijkheid??
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:49:51 #166
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64494117
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:41 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Je bent niet echt objectief. Beter zou het zijn om te schrijven of een 3 maanden oude relatie een abortus of zwangerschap overleefd. Dat is nogal wat anders...
Oh pardon, het was misplaatst 'fancy' taalgebruik. Ik bedoelde wat jij nu zei en wat al eerder wel gezegd. Dat deze situatie sowieso een killer voor de relatie kan beteken. Of ze nou voor abortus gaan of voor zwangerschap.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:50:02 #167
190853 RockabeIIa
pi_64494127
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik merk dat bij jou de hormonen in het rondvliegen

Waar zie je mij iets over je opleiding zeggen?

De vraag was simpel: heb je een betere levensstandaard met zijn 2en of in je 1tje voor het kind. Als je gewoon objectief zou kijken (wat voor jou blijkbaar erg lastig is, gezien je antwoorden) zal je ook merken dat een 2-ouder gezin een betere levensstandaard kan geven voor een kind (al dan niet gewenst).

Dus, als objectieve niet-ouder-willen-zijnde persoon van 26 jaar en HBO opleiding afgerond hebbende, zou ik mezelf niet branden aan deze situatie en mijn partner aanraden het kind weg laten halen.

Owja, en loose the fucking attitude, je hoeft je niet zo aangevallen te voelen want dat slaat op kaas. Het was een simpele vraag, dus doe ff normaal.
Oh pardon voor mijn attitude. Loop dan niet met zulke ' ' smileys te gooien als je opeens toch volwassen wil gaan doen. Je weet duidelijk niet waar je over praat en begint dus maar over mijn hormonen. Ik moest echt lachen.

Je schrijft zelf al 'KAN'. Nou het kan inderdaad een betere levensstandaard bieden maar dat is hier niet aan de orde.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:50:25 #168
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64494141
quote:

[..]

Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.
Dat jij dat zo ziet zegt meer over jou dan over mij.
En blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:50:31 #169
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64494143
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:44 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Als jij geen kinderen wilt, dan moet je niet vertrouwen op iets wat 'redelijk goed' beschermd. Dan neem je extra maatregelen.
Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.

Aan de andere kant hebben we natuurlijk dit: http://www.elsevier.nl/we(...)mkeerbaar-proces.htm
pi_64494160
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef DrD00m het volgende:

Ik zou in ieder geval niet zelf de keuze maken, maar samen.
Dat gaat dus in dit geval niet. Het is ja of nee, hij zegt nee en zij zegt ja. Dan ben je klaar. Je kunt niet een beetje een kind krijgen.
Over zoiets fundamenteels kun je de ander niet overtuigen, dan krijg je altijd verwijten.
pi_64494166
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:48 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Waarom niet?
omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.

ZIJ moet het nemen, niet de man, ZIJ moet eraan denken, niet de man.

maar dat is natuurlijk slechts MIJN mening
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:51:44 #172
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64494178
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Ik heb een baan, een vast inkomen en zelfs de mogelijkheid mijn kind mee te nemen naar mijn werk, daar ik zelf in de kinderopvang werkzaam ben

Heb woonruimte, extra slaapkamer ed
Handig.
De kleine komt dan iig in een gespreid bedje terecht.
pi_64494188
-edit- sorry wrong button
pi_64494196
Wat is wijsheid.. als jij dat kindje wilt, kan je daar voor kiezen.
Je kan alleen hem niet verplichten om er ook voor te kiezen, imho zadel je hem er niet per se mee op als je hem de vrijheid laat in of hij er in meegaat of niet.

Een zwangerschap afbreken is ook niet zomaar iets, zeker niet als je toch al heel lang een zwangerschapswens koesterde.

Mijn advies zou zijn: neem de beslissing voor jezelf en laat je vriend vrij om zijn beslissing te maken. Mocht hij er niets van willen weten, laat hem daar dan ook vrij in en laat dit eventueel officieel vastleggen.

Je kan iemand niet dwingen om het leuk te vinden om een kind te krijgen en of een kindje nu zit te wachten op een vader die eigenlijk geen vader wil zijn is ook nog maar de vraag.

Volgens mij wil je zelf gewoon heel graag en heb je allang nagedacht over hoe je dat zou kunnen regelen. Een eenouder gezin is ook heus zo vreselijk nog niet en een twee-ouder gezin is niet zaligmakend.

Ik wens je veel wijsheid toe bij dit besluit!
pi_64494198
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Afhankelijk van welke week je zit, hoe gezond je bent, etc. maakt de kans op een zwagerschap groter/kleiner. Ik zou het overdreven vinden om een pessarium, spiraaltje, pil en prikpil aan te bieden, dat lijkt me nou ook weer niet zo gezond.
Ik heb het over zo'n rubberen ding.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:53:03 #176
190853 RockabeIIa
pi_64494214
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:50 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik loop helemaal niet te poeren om een reactie uit te lokken.
Dat jij dat zo ziet zegt meer over jou dan over mij.
En blijkbaar ben ik niet de enige die daar zo over denkt.
Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.
Reageer nou eens inhoudelijk!
pi_64494231
quote:

[..]

Hey hormonen bom.

Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:54:09 #178
114177 Diaan73
pi_64494258
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:47 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Jij weet hoe graag ik toen zwanger wilde worden .... ik kan er daarom dus ook niet 100% achterstaan om abortus te plegen
Precies... en als jij denkt dat jij - in je eentje - de baby kan opvoeden, dan moet je gewoon geen abortus doen. Ik denk dat je er wel vanuit moet gaan, dat je het alleen moet gaan doen... en dat zal bij tijden zwaar en moeilijk zijn.
Make love, not war ☮
pi_64494272
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:

[..]

omdat het iets is waar zij aan moet denken. net zoals jullie bijna allemaal vinden dat een condoom iets is waar de MAN aan moet denken.

Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:54:29 #180
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64494275
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:52 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Ik heb het over zo'n rubberen ding.
Pessarium dus.
pi_64494282
Maar goed, waar gaat dit nog over? TS kan niet 100% achter een abortus staan, heeft ook nog eens een lang onvervulde kinderwens en gaat dus no way abortus plegen. Nu moet ze dit alleen nog even tegen haar vriend vertellen en wat hîj dan weer vervolgens met die info gaat doen is dan weer *zijn* keuze. Toch?

Opgelost, slotje. Geen dank.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:54:50 #182
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64494283
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:51 schreef CR0 het volgende:

[..]

Ik ga er niet vanuit dat de man aan de condoom moet denken.
Ik ga er alleen vanuit (zoals ook Biancavia zegt) dat als je als man echt geen kinderen wil, je jezelf ook moet indekken door dan (bij het slikken van de pil) ook een condoom te gebruiken.
Als ik geen pil slik, moeten we samen denken aan een condoom (of iets anders) ter preventie van zwangerschap.
Als ik wel een pil slik en mijn partner wil dat het 'zeker' goed gaat dan zal hij zelf moeten denken aan een condoom of mij 'moeten' helpen denken aan de pil...
pi_64494292
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Jullie weten hier als geen ander dat ik graag een kindje wilde tijdens mijn vorige relatie.
Dit lukte toen niet....

Nu heb ik sinds 3 maanden een nieuwe vriend en het is raar maar waar...... 10 weken zwanger, door het 2 keer vergeten van de pil..

Uiteraard alles besproken, maar vriendje lief wil nog niet. Heeft nog te veel shit aan zijn hoofd en zit echt niet op een kind te wachten...is hier ook heel duidelijk in! Hij ziet me het liefste een abortus doen en dan sta ik er dus alleen voor.

Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
ik vermoed dat dit geen ongeluk is. (imo)
en dat vind ik bijzonder naar en egoistisch.
uiteraard kan je nooit iemand ongevraagd opzadelen met een kind! de grootste verantwoordelijkheid in je leven!!!
of straks gaan zeggen dat hij verantwoordelijkheid moet nemen, terwijl hij dit nooit gewild heeft.

dus straks ben je of met zijn 3-en. of je bent door je eigen keuze alleenstaande moeder... en wat zal je dan afgeven later op de pappa. maar weet dat je dit allemaal zelf hebt gedaan.

is het nou echt een ongelukje, dan neem ik mijn woorden terug.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:55:35 #184
114177 Diaan73
pi_64494316
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:49 schreef Echo99 het volgende:

[..]

OMG! Hoeveel kinderen heb je dan al?
Hier ga ik maar niet op in, omdat je niet weet waar je het over hebt....
Make love, not war ☮
pi_64494327
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hey hormonen bom.

Wij hebben alles, maar dan ook echt alles tweedehands gekocht, en toch zijn wij een klein fortuin kwijt aan de baby. Denken over inkomen en dergelijk en hoe alles te betalen lijkt mij dus niet echt onhandig
Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.
Ergo: ookal hebben we krappe tijden gekend, de kindjes hebben altijd alles gehad wat ze nodig hebben en nog veel meer dan dat.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:56:04 #186
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64494333
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Zie? Je leest niet eens wat ik verder schrijf.
Reageer nou eens inhoudelijk!
quote:

[..]

Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??
Daarna loopt het wel los...

En daar moet ik serieus op reageren??
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:56:45 #187
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64494355
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oké, maar dan leg jij de verantwoording volledig bij de vrouw, en zodra ze zwanger wordt mag ze niet zelf de beslissing nemen over het al dan niet houden van het kindje?
En dit dus...
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:57:48 #188
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64494392
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:53 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Hey hormonen bom.

Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doos ) enz enz. Het leek wel of de mensen blij waren dat ze eindelijk van hun spullen afwaren zeg maar
Met andere woorden, je komt er echt wel Spekkie
pi_64494396
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:55 schreef MarMar het volgende:

[..]

Hmm, wij hebben een soort van systeem waarin mensen gewoon weggeven wat ze niet meer nodig hebben, ik doe dat net zo hard als de mensen om mij heen.
Ergo: ookal hebben we krappe tijden gekend, de kindjes hebben altijd alles gehad wat ze nodig hebben en nog veel meer dan dat.
Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:58:26 #190
190853 RockabeIIa
pi_64494421
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

[..]

Dus een kind stopt met eten en drinken enzo na 1 jaar??
Daarna loopt het wel los...

En daar moet ik serieus op reageren??
Ja, inderdaad. Zonder handjes.
Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
pi_64494436
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:54 schreef Biancavia het volgende:

[..]

ik leg die verantwoordelijkheid alleenmaar bij de vrouw omdat de pil niet iets is wat de man neemt.
waarom moet de man voor iemand anders gaan lopen meedenken iets te nemen? of dat nou de pil
is, of een medicijnkuurtje of wat dan ook.

mocht er een mannelijke variant van de pil bestaan zou ik die met alle plezier innemen, en dan zou ik
uiteraard ook vinden dat IK daar maar aan dien te denken. doe ik dit niet en maak ik mijn vrouwtje
zwanger, tja dan ben ik dat volledig schuld.

catch my drift?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:59:19 #192
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64494446
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

Blijkbaar heb je er nog geen kaas van gegeten. Ik hoop voor jou dat het zo blijft.
Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
pi_64494450
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:58 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

dinsdag 30 december 2008 @ 12:00:19 #194
190853 RockabeIIa
pi_64494485
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Dus? Maakt het het dan goedkoop en makkelijk? Nee die ene muts stelde dat het allemaal wel meeviel "omdat het kind toch aan de borst gaat". Totdat blijkt dat het kind van alles heeft en toch dat ene blik dure voedsel moet hebben á 18 euro de pak, etc etc,.
Muts? Als wij in NL meer de ruimte zouden krijgen op alle fronten dan heeft 98 a 99% van de vrouwen gewoon de kans van slagen voor een lange BV periode.

Als je persoonlijk meent te moeten doen dan ga je lekker in ONZ posten. Ik vind het wel zo zielig om aannames te doen op deze manier.
pi_64494503
Ach, eigenlijk hebben jullie allemaal gelijk, wat moet een kind ook met vader, dat is toch maar gehyped.
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:01:23 #196
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64494529
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:59 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Je maakt je nu behoorlijk belachelijk hiero.
Ik neem aan dat je dat ook wel door hebt, gezien je reactie.
Ik moest er anders best om lachen
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:01:25 #197
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64494531
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Red_Cat het volgende:

[..]

Er zijn altijd mensen om je heen die spullen overhebben (al helemaal als je op een kinderdagverblijf werkt). Toen ik zwanger raakte hebben wij werkelijkwaar alles gekregen. Het enige waar wij nog zelf de zorg voor moesten dragen waren de luiers. We hadden 2 babybedjes, 3 badjes, spenen (nog in de doos ) enz enz. Het leek wel of de mensen blij waren dat ze eindelijk van hun spullen afwaren zeg maar
Met andere woorden, je komt er echt wel Spekkie
Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
  dinsdag 30 december 2008 @ 12:01:49 #198
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64494550
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:45 schreef CR0 het volgende:
een kind krijgen is in mijn ogen een beslissing die je samen neemt.
in de huidige situatie neem jij die beslissing helemaal zelf, en dat vind ik fout.

Ik hoor hier op de achtergrond een mooie:
Een kind nemen doe je samen. Een kind krijgen is wat anders.

En nog iets wat klopt: aborteren is ook iets wat samen doet, met het welbevinden van allebei de 'ouders'.
pi_64494561
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 12:01 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Als je naar het eerste jaar kijkt, zul je er zo nog wel komen. Maar kinderen groeien door, gaan naar school, universiteit, willen reizen, worden zwanger, dat komt echt niet allemaal aanwaaien!
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_64494570
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:57 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Nu praat jij onzin, want als speciale voeding nodig is, wordt dat volledig vergoed door de verzekering

True dat het niet allemaal vanzelf gaat, maar het is ook echt niet zo ontzettend moeilijk als jij nu voorspiegelt.
Je zult prioriteiten moeten stellen, maar je kan je kindje echt wel de noodzakelijke dingen geven en de belangrijkste dingen naast de eerste levensbehoeftes zijn niet te koop.

Opvang = kinderopvangtoeslag
kinderbijslag
kindertoeslag van de belasting bij laag inkomen..

Het is allemaal echt niet zo erg als je denkt, als je je zaakjes normaal goed regelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')