abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:27:46 #101
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_64493421
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?
Erg links gedacht.
Ze kan toch een man vinden die wél voor haar en de kinderen wil zorgen?
Where the weak are strong, singing their songs!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:27:54 #102
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493428
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:23 schreef Spuuglokje het volgende:

[..]

't Is maar hoe je het bekijkt. Ik als moeder kan net zo goed zeggen dat jij niet weet waar je over praat.
Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.
Zo simpel is het, dus diegene kunnen niet subjectief beoordelen.

Ik zou niet weten hoe ik zou reageren wanneer ik papa zou worden....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64493436
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:26 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

ik kan me zulke reakties wel voorstellen eerlijk gezegd, al vind ik omleggen ook nogal wat
liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden
pi_64493440
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Oké, ik zit nu net te lezen dat als de vader bekend is (door eventueel een afgedwongen dna-test), dat hij dan inderdaad verplicht is om alimentatie te betalen. Lullig.
dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
ik hoef niet met mijn handje omhoog hoor .... heb mijn trots ook
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
pi_64493457
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Bastian het volgende:

[..]

Erg links gedacht.
Ze kan toch een man vinden die wél voor haar en de kinderen wil zorgen?
Dat vraag ik niet, en zeker niet aan jou.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:29:01 #106
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_64493468
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?

In die situatie zegt mijn gevoel houden.

Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_64493473
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:

[..]

liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden.

Maar we hebben het hier niet over kaalplukken!
Dat zou ik dus sowieso niet doen.
Zoals ma kamper piet zegt:
~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:29:41 #108
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_64493487
Vrouwen met een kinderwens worden wel eens vaker onverwacht zwanger door het vergeten van de pil. Of dat in dit geval ook zo is durf ik niet te zeggen maar het is wel typisch...
Als ik een vent was geweest zou ik er ook niet blij mee zijn want je wordt toch zomaar geconfronteerd met een hoop verantwoordelijkheid terwijl deze relatie net begonnen is. Ik kan me de reactie van die gozer best voorstellen.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_64493492
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

dat is denk ik een afspraak die je onderling maakt en als je je daar dan ook gewoon aan houd .....
Trots verdwijnt als sneeuw voor de zon als je alleenstaande ouder bent, geloof mij maar. Heb het vaak zat zien gebeuren in mijn omgeving dat vaders alsnog keihard genaaid werden door iemand die voor de bevalling poeslief was.
pi_64493494
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef CR0 het volgende:

[..]

liever 3 jaartjes zitten voor doodslag of iets dergelijks dan 18 jaar lang financieel kaal geplukt worden
Oh het realisme
pi_64493495
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ga voor jezelf na of je de mogelijkheid hebt het alleen te doen. If so, ga er dan voor, desnoods alleen.
Geef je vriend de ruimte, misschien moet hij nog heel erg aan het idee wennen. Misschien wel niet en komt het nooit meer goed, maar dan was het gewoon een zak hooi waar je niets aan hebt
Waarom is haar vriend eigenlijk een zak hooi als hij beslist het kind niet op te voeden?

Het is een ongewilde situatie, en dan moet hij zijn verantwoordelijkheid nemen voor een kind waar hij geen liefde voor voelt, en in een relatie blijven die zo onstabiel is als de economie van Ijsland? Dat lijkt me geen ideale situatie, dus weggaan is te rechtvaardigen.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:30:03 #112
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493501
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)
Ging de laatste 2 jaar bijna dagelijks met hem om, maar was nog niet toe aan een intieme relatie. Sinds de laatste 3 maanden wel

Niet echt van de straat geplukt dus
Snap ik. Ik heb het idee dat het van jou geen opzet was. Maar dat je al wel je beslissing hebt gemaakt om de kleine te houden. En daarom succes. Want zoals het nu lijkt moet je het alleen gaan doen...
Lang leve mij! *O*
pi_64493515
quote:

[..]
Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Hem een beetje kennende zal hij het kindje niet negeren, maar denk niet dat hij bij me zal blijven.
Volgens mij weet je hart allang het antwoord.
Maar je maakt voor HEM een hele hoop kapot? je zet ZIJN leven op zijn kop? Nee, jouw leven blijft hetzelfde zeker? sorry hoor maar: it takes 2... Pil vergeten of niet
ti amo più di ieri ma meno di domani
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:05 #114
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_64493523
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 10:52 schreef Wheelgunner het volgende:
Nja, je moet sowieso geen abortus plegen als jij het niet wil, maar je moet ook niet verbaasd zijn als die kerel ervandoor gaat.
Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.

edit: het is m.i. een beetje een relatiesmorende situatie.... Overleeft een 3 maanden oude relatie een abortus? Of moet je een 3 maanden oude relatie aanvullen met een kind dat 'aan de vroege kant is'.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_64493528
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Helaas denken veel vrouwen dat een kind iets van zichzelf is, maar it takes two to tango. Dat je de pil wel had liggen, geeft al aan dat jullie samen de keuze hadden gemaakt om in deze prille relatie voorlopig niet aan kinderen te beginnen. De keuze om al dan niet zwanger te worden hebben jullie dus allang genomen! Het druist nu wellicht tegen alle gevoelens in, maar je bent niet erg standvastig om nu terug te komen op de beslissing die jullie samen hebben genomen.

Achja, voor moeders en aanstaande moeders kunnen zij alles rechtvaardigen door simpelweg te zeggen dat "het kindje zoveel geluk in hun leven brengt". Dat er daarbij over de ziel van de aanstaande vader wordt getrapt, tja.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:33 #116
211347 Red_Cat
Je weet wel...
pi_64493543
quote:

[..]

Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?

In die situatie zegt mijn gevoel houden.

Maar die situatie is het niet. Hij is er gewoon. Is heel lief voor me en wil de eerste jaren geen kinderen. Als ik besluit het kindje te houden maak ik voor hem een hele hoop kapot. Ik zet zijn leven op zijn kop.
Maar zoals ook al eerder gezegd, weet wel wat hij dan van jou vraagt/verwacht. En de vraag is natuurlijk of het de relatie nog wel in stand houd op het moment dat jij zo ontzettend verdrietig bent constant, dat jij je kindje weg hebt moeten halen?

Het is een moeilijke keuze en ook begrijpbaar voor beide kanten, maar het gaat natuurlijk niet om zomaar iets. Er leeft iets in je buik.
Ik kwam, ik zag en ik was pleite...
Rokers maken de keuze per definitie om eerder dood te gaan, dus waar maak jij je druk om
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:38 #117
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_64493544
De kans dat je relatie naar de knoppen is, is iedergeval groot. of je nu wel of geen abortus doet.
Je staat er per definitie alleen voor dan.

Als je dat wil, dan moet je dat zeker doen.
pi_64493545
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Iedereen die brult dat ze het kind moet houden is zelf ouder.
Zo simpel is het, dus diegene kunnen niet subjectief beoordelen.

Ik zou niet weten hoe ik zou reageren wanneer ik papa zou worden....
Welnee.
Ik wil absoluut geen kinderen, echt niet!
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
Ja, die met de ballen in de bek.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:31:43 #119
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493547
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:28 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:29 schreef Spekkiemonster het volgende:

[..]

Maar we hebben het hier niet over kaalplukken!
Dat zou ik dus sowieso niet doen.
Terug krabbelen??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:06 #120
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493558
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Dit dus. Ik zeg niet dat je egoïstisch moet zijn, maar het is wel zo dat het vruchtje in jouw buik zit en dat als jij een abortus pleegt jij het uiteindelijk doet. Hij kan dat wel van jou verlangen, maar weet hij wel wat het met jou doet? Zeker omdat je jarenlang (toch?) geprobeerd hebt om zwanger te raken... En weet hij sowieso wat het met een vrouw doet als ze een abortus "moet" plegen.
En iemand ongewenst vader maken? Wat doet dat met iemand?
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:09 #121
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_64493561
Ik heb geen kinderen en toch zeg ik dat ze moet kiezen voor het kind...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 30 december 2008 @ 11:32:44 #122
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64493577
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Achja, voor moeders en aanstaande moeders kunnen zij alles rechtvaardigen door simpelweg te zeggen dat "het kindje zoveel geluk in hun leven brengt". Dat er daarbij over de ziel van de aanstaande vader wordt getrapt, tja.
Mooi is dat he.
Babies zijn heilig en alles zal en moet er voor wijken....
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:33:43 #123
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_64493602
Je moet er als gast gewoon altijd rekening meehouden dat 'de daad' uiteindelijk bedoeld is als voortplantingsmechanisme, hoe leuk en geil het ook kan zijn. En iedereen weet dat de pil niet 100 procent veilig is. Dus als je als man het risico niet wil lopen, of de verantwoordelijkheid niet wil aannemen mocht je onverhoopt een vrouw bevruchten, dan kun je maar beter het lot in eigen hand houden en een rubber gebruiken.

On-topic: ik zou het kind houden, dan maar zonder vader.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_64493606
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Welnee.
Maar als ik zwanger zou raken zou ik het houden. Omdat ik weet dat ik niet met het schuldgevoel van een abortus zou kunnen leven.
Derhalve doen wij er dan ook alles aan om te voorkomen dat ik in die situatie ga geraken.
En de TS had die afspraak dus ook met haar vent, ZIJ zou er alles aan doen om die situatie te voorkomen door de pil te slikken. Echter, dat is ze 2 keer vergeten, en nu zit hij door een fout van haar met de gebakken peren.
  dinsdag 30 december 2008 @ 11:34:02 #125
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_64493612
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 11:31 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Welnee.
Is dat nog steeds Conflict die 'we'?
Lang leve mij! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')