Ow kom op, iedereen kan een paar keer de pil vergeten door wat dan ook.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:43 schreef Echo99 het volgende:
Nee. Zeker niet als JIJ 2x de pil vergeten bent. Jullie wilde het blijkbaar allebei nog niet anders was je niet aan de pil geweest. En omdat je nu toevallig wel zwanger wilde worden is dat misschien wel een wens die in vervulling gaat maar als je alleen maar een kind wilde om het kind (i.p.v. het stichten van een gezin) zou ik me als 'zaaddonor' nogal misbruikt voelen.
Niks TS bashen. Blijkbaar hadden zij er samen voor gekozen om als voorbehoedsmiddel de pil te gebruiken i.p.v. iets anders.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ow kom op, iedereen kan een paar keer de pil vergeten door wat dan ook.
Die knakker had ook een regenjas om kunnen doen.
Dus om nou meteen TS te bashen.....
Want van condooms krijg je aids??quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:43 schreef Echo99 het volgende:
Nee. Zeker niet als JIJ 2x de pil vergeten bent. Jullie wilde het blijkbaar allebei nog niet anders was je niet aan de pil geweest. En omdat je nu toevallig wel zwanger wilde worden is dat misschien wel een wens die in vervulling gaat maar als je alleen maar een kind wilde om het kind (i.p.v. het stichten van een gezin) zou ik me als 'zaaddonor' nogal misbruikt voelen.
Want dat is alleen zijn verantwoordelijkheid?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:46 schreef beerten het volgende:
Dan had ie maar een rubber om zijn snikkel moeten doen.
Tja, andersom bekeken, kun je iemand dwingen tot abortus?quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
Zijn lul, zijn verantwoordelijkheid.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:49 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Want dat is alleen zijn verantwoordelijkheid?
Misschien nam die gozer dat als vanzelfsprekend aanquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:48 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Niks TS bashen. Blijkbaar hadden zij er samen voor gekozen om als voorbehoedsmiddel de pil te gebruiken i.p.v. iets anders.
Nee. Maar ik ga er van uit dat ze oud genoeg is om te snappen dat de pil je niet beschermd tegen SOA'squote:
Zo te horen heb jij je beslissing al gemaakt. Sterkte ermee iig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:50 schreef Spekkiemonster het volgende:
het was zeer zeker niet de bedoeling.... we hebben het er nooit over ehad, we zijn nog maar 3 maanden samen. Ik ben in de 1e maand 2 keer de pil vergeten.
Tuurlijk wil ik het liefste een kind opvoeden in een gezonde gezinssituatie, daarentegen weet je nooit hoe het loopt....
En als je kinderwens dusdanig groot is.....en je bent dan plots zwanger terwijl je eigenlijk dacht na jaren proberen dat het toch nooit zou lukken.....
ik vind het maar moeilijk! Wil mijn vriend niet gebruiken/misbruiken/kwetsen/voor het blok zetten of wat dan ook .... hij is juist zo lief!
Maar er groeit een babytje in mijn buik ..... ik voel mezelf harstikke zwanger, ben moe, misselijk, bijna 2 cupmaten groter en heb zelfs (onverwachts) het hartje zien kloppen omdat ik wou weten hoever ik was...
Daar ben ik dus ook zo bang voor ...quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:52 schreef Biancavia het volgende:
Als je nu abortus zou laten plegen dan heb je daar de rest van je leven spijt van. Lijkt me in jouw geval gewoon geen optie.
Ja, dat dusquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef k_i_m het volgende:
Je hebt je keus allang gemaakt, wat doe je hier nog.
Maar dat betekend wel dat je je vriend ongevraagd vader laat worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook zo bang voor ...
Nee.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:40 schreef Spekkiemonster het volgende:
Lieve oud-users,
Hier weer eens een berichtje van spekkie....
Je zal het niet geloven, na jaren proberen kom ik me toch eens melden.
Jullie weten hier als geen ander dat ik graag een kindje wilde tijdens mijn vorige relatie.
Dit lukte toen niet....
Nu heb ik sinds 3 maanden een nieuwe vriend en het is raar maar waar...... 10 weken zwanger, door het 2 keer vergeten van de pil..
![]()
Uiteraard alles besproken, maar vriendje lief wil nog niet. Heeft nog te veel shit aan zijn hoofd en zit echt niet op een kind te wachten...is hier ook heel duidelijk in! Hij ziet me het liefste een abortus doen en dan sta ik er dus alleen voor.
Wat nu? Ik weet wel dat ik deze beslissing zelf moet nemen, maar kan je zomaar iemand ongevraagd met een kind opzadelen???
Nou ja, dan sta je er dus in principe alleen voor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:54 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Daar ben ik dus ook zo bang voor ...
als vent weet je dat het eens raak kan zijn als je er aan begint, zelfs al neemt de vriendin de pil. Abortus is oor hem maar een al te gemakkelijke oplossing, hij zal er geen schade van ondervinden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef eNaSnI het volgende:
Logisch dat jij het graag wilt houden, maar verplaats je eens in zijn situatie. Hoe zou jij je voelen als je binnen 3 maanden hoort dat je een kind krijgt, terwijl je daar overduidelijk niet op zit te wachten? Een stabiele gezinssituatie lijkt me toch een eerste vereiste voordat je een kind gaat opvoeden, waar in dit geval volgens mij niet echt sprake van is. En als het met zoveel antihormonen in je lijf zo makkelijk gaat, dan zal hij het over een jaar ook nog wel voor mekaar krijgen!
Lekker makkelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef RockabeIIa het volgende:
Kies voor je kind. Je vriend heeft de keus te blijven of niet. Elke beslissing die je neemt is verkeerd dus neem toch je grootste wens...
tsja, ook wel een beetje zijn eigen schuld. Hij had geen pistool tegen zijn hoofd...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Die knakker wordt wel ongevraagd vader, of die het leuk vind of niet.
Dat vond ik ook erg frappant.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:47 schreef Wheelgunner het volgende:
wilde eerder al heel graag een kindje en nu 2 keer de pil 'vergeten'... Jaja..
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij laks ben met de pil. Mede doordat ik regelmatig bij hem sliep de 1e maand en daar nog geen pilstrip had liggen. Maar ook vrij laks omdat ik dacht dat ik toch niet zwanger kon worden...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef Aventura het volgende:
Ben je niet gewoon 'per ongeluk expres' de pil vergeten? Je zegt zelf dat je kinderwens heel groot was/is...Hoe weet je dat je 10 weken ver bent trouwens?
Jammer dan, kan gebeuren. Dat wist hij zelf ook toen hij hem erin hing.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
die knakker zit er ook wel voor iets tussen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Hanoying het volgende:
Gewoon houden dat kindje, als vriend van je houdt dan blijft hij wel plakken en als hij niet genoeg van je houdt dan stroop je even je mouwen op en ga je er zelf voor.
Egoďsme kan soms erg prettig wezen, maar in deze lijkt het me toch dat het de wens van papa en mama moet zijn. De sex is ook voor beider genot, toch? Voorlopig wil hij alleen de lusten en niet de lasten, terwijl jij je er al helemaal op ingesteld hebt om ook de lasten te dragen. Zolang dat niet op één lijn zit, lijkt het mij niet verstandig een kind op deze aarde te zetten. Uiteraard druist dit tegen alle gevoelens in, maar ik denk dat je er uiteindelijk gelukkiger van wordt als je samen voor de opvoeding zorgdraagt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:58 schreef Spekkiemonster het volgende:
ik hink constant op 2 gedachten....
persoonlijk als ik puur naar mezelf kijk zou ik het kindje het liefste willen houden.
Maar ik ben niet alleen in deze.
Ik maak iemand papa... vind ik niet niks....
En ik ben me ervan bewust dat ik dan een kindje zonder papa ga krijgen ....
Er zijn dus nog 2 mensen waar ik rekening mee moet houden, dat maakt het zo moeilijk.
Kan/mag ik zo egoistisch zijn en puur naar mezelf kijken?
Dat is dan een goede les in eigen verantwoordelijkheid voor hem geweest.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Zij ook toen ze met der benen wijd ging.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Jammer dan, kan gebeuren. Dat wist hij zelf ook toen hij hem erin hing.
Over het algemeen is de pil een redelijk betrouwbaar voorbehoedsmiddelquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:05 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Jammer dan, kan gebeuren. Dat wist hij zelf ook toen hij hem erin hing.
En wat is je punt? Een vader wordt je niet door je geslachtsdeel gebruikt te hebben. Ondanks dat velen dat denken.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Dus een baby is heilig??quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:07 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
En wat is je punt? Een vader wordt je niet door je geslachtsdeel gebruikt te hebben. Ondanks dat velen dat denken.
Iemand geen moeder laten worden terwijl ze al een kind draagt is zo veel erger! Daarbij, een abortus is niet risicoloos.
Het goede nieuws, klinkt beetje cru maar, is idd dat ik dus wel degelijk vruchtbaar ben, ... dat had ik eerlijk gezegd niet meer verwacht.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:00 schreef eNaSnI het volgende:
Logisch dat jij het graag wilt houden, maar verplaats je eens in zijn situatie. Hoe zou jij je voelen als je binnen 3 maanden hoort dat je een kind krijgt, terwijl je daar overduidelijk niet op zit te wachten? Een stabiele gezinssituatie lijkt me toch een eerste vereiste voordat je een kind gaat opvoeden, waar in dit geval volgens mij niet echt sprake van is. En als het met zoveel antihormonen in je lijf zo makkelijk gaat, dan zal hij het over een jaar ook nog wel voor mekaar krijgen!![]()
quote:
Oke. Ik laat het een les voor mijzelf zijn. Ik wil nu echt geen kind, maar ik vergeet zo nu en dan ook een pil. Daar is geen enkel excuus voor...Maar die echo, kan je dat zomaar laten doen dan? Heb je het bij een kiniek gedaan? Met 10 weken kan je nog een overtijdbehandeling laten doen trouwens. Dan heb je geen bedenktijd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:05 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik vrij laks ben met de pil. Mede doordat ik regelmatig bij hem sliep de 1e maand en daar nog geen pilstrip had liggen. Maar ook vrij laks omdat ik dacht dat ik toch niet zwanger kon worden...
Dus niet expres maar jabeetje dom achteraf wel om zo onverantwoordelijk met zoiets om te springen
21 oktober was mijn laatste menstratiedatum en ik heb inmiddels een echo laten doen omdat ik wilde weten hoever ik was en hoeveel bedenktijd ik had.
Zij is bezig om (wellicht al jaren?) zwanger te worden. Dan begint ze aan een nieuwe relatie, en boem, meteen raak. Dat zij dan aan het idee gewend is, is logisch, maar hij wordt bij de start van de prille relatie wel even lomp voor het blok gezet. Uiteraard had hij hier zelf ook op safe kunnen spelen, maar dan nog vind ik niet dat zij hier zelf de keuze in moet maken. Als ze belsuit te houden verwacht ik wel dat ze het kind dan alleen op kan voeden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef placebeau het volgende:
[..]
als vent weet je dat het eens raak kan zijn als je er aan begint, zelfs al neemt de vriendin de pil. Abortus is oor hem maar een al te gemakkelijke oplossing, hij zal er geen schade van ondervinden.
En welke vrouw is nooit eens de pil vergeten?
Om dan zo star nee te roepen is wel heel makkelijk, een beetje begrip mag je wel van hem verwachten.
Dan had je als "vader" zelf ook maar beter moeten opletten dat je vriendin de pil wel goed ingenomen had.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Lekker makkelijk.
Het is veel te simpel om te zeggen dat ze er dan later 'als hij er wel aan toe is' nog maar eentje moeten maken. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:06 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Egoďsme kan soms erg prettig wezen, maar in deze lijkt het me toch dat het de wens van papa en mama moet zijn. De sex is ook voor beider genot, toch? Voorlopig wil hij alleen de lusten en niet de lasten, terwijl jij je er al helemaal op ingesteld hebt om ook de lasten te dragen. Zolang dat niet op één lijn zit, lijkt het mij niet verstandig een kind op deze aarde te zetten. Uiteraard druist dit tegen alle gevoelens in, maar ik denk dat je er uiteindelijk gelukkiger van wordt als je samen voor de opvoeding zorgdraagt.
Dat is vaak zo ja. Er blijft vaak toch een stuk verwijt achter.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Het kind laten wegsnijden is overigens ook totaal geen garantie voor het slagen van je relatie. Ik denk zelfs dat in de meeste gevallen de relatie door zo'n ervaring op de klippen loopt.
Het alternatief is anders ook niet prettig hoor. Ongewenst vader tegen wil en dank met een griet die je net 3maanden kent en die de babykleertjes al uitzoekt na het 'vergeten' van de pil.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:10 schreef RockabeIIa het volgende:
Het kind laten wegsnijden is overigens ook totaal geen garantie voor het slagen van je relatie. Ik denk zelfs dat in de meeste gevallen de relatie door zo'n ervaring op de klippen loopt.
En hoe leg je aan je kind later uit waar de pa is?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het is veel te simpel om te zeggen dat ze er dan later 'als hij er wel aan toe is' nog maar eentje moeten maken. Zo werkt het niet.
En ik denk dat Spekkie de rest van haar leven met een enorm ongelukkig schuldgevoel rond zou lopen als ze het kindje weg zou laten halen.
Denk je eens in, je wilt eigenlijk al jarenlang een kindje, zoiets fundamenteels, en je hebt er vreselijk veel verdriet van gehad dat het niet lukte. Uiteindelijk accepteer je het maar en ga je ervan uit dat je nooit zwanger zult raken.
En dan ben je toch zwanger, je voelt je zwanger, het kindje is er en je hebt het hartje al zien kloppen op de echo. Datgene wat jou leven zin kan geven, dat laat je dan toch niet weghalen?
En zeker niet voor zo'n vent die je nog maar net drie maanden kent. Wie zegt dat hij er überhaupt over drie jaar nog in haar leven is?
Ik heb een verloskundige gebeld en die heeft in het echo-centrum een afspraak gemaakt voor me. Ik had haar het verhaal uitgelegd.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:10 schreef Aventura het volgende:
[..]
Oke. Ik laat het een les voor mijzelf zijn. Ik wil nu echt geen kind, maar ik vergeet zo nu en dan ook een pil. Daar is geen enkel excuus voor...Maar die echo, kan je dat zomaar laten doen dan? Heb je het bij een kiniek gedaan? Met 10 weken kan je nog een overtijdbehandeling laten doen trouwens. Dan heb je geen bedenktijd.
Erg egoistisch gedacht. Omdat zij zo nodig een kind moet krijgen zadelt ze een vent ermee op waarmee ze het 3 maanden heeft, om vervolgens alimentatie e.d te krijgen van hem na hun breuk, om een kind op te voeden zonder vader, en dat allemaal omdat ZIJ zonodig kinderen moet.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het is veel te simpel om te zeggen dat ze er dan later 'als hij er wel aan toe is' nog maar eentje moeten maken. Zo werkt het niet.
En ik denk dat Spekkie de rest van haar leven met een enorm ongelukkig schuldgevoel rond zou lopen als ze het kindje weg zou laten halen.
Denk je eens in, je wilt eigenlijk al jarenlang een kindje, zoiets fundamenteels, en je hebt er vreselijk veel verdriet van gehad dat het niet lukte. Uiteindelijk accepteer je het maar en ga je ervan uit dat je nooit zwanger zult raken.
En dan ben je toch zwanger, je voelt je zwanger, het kindje is er en je hebt het hartje al zien kloppen op de echo. Datgene wat jou leven zin kan geven, dat laat je dan toch niet weghalen?
En zeker niet voor zo'n vent die je nog maar net drie maanden kent. Wie zegt dat hij er überhaupt over drie jaar nog in haar leven is?
Dat lijkt me de juiste eerlijkste oplossing. Met één aanpassing. Moeder wilde wél een vader in het leven van het kind. Vader wilde dat niet...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En hoe leg je aan je kind later uit waar de pa is?
Gaat ma dan eerlijk vertellen dat ze dom is geweest en dat ze gewoon heeft besloten het kind te houden en daarmee bewust geen pa in dat kind z'n leven heeft gewild?
Als je hem het gevoel van een zaaddonor wilt geven en zelf het 'geluk' van een alleenstaande moeder, dan is dat een keuze. Dat zegt wellicht ook iets over hoe je mannen zietquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:12 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Met 1 toevoeging: dus plukte ze maar een vent van de straat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:15 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dat lijkt me de juiste eerlijkste oplossing. Met één aanpassing. Moeder wilde wél een vader in het leven van het kind. Vader wilde dat niet...
Wat is er mis met tegen je kind zeggen dat je ondanks alles zó blij was met hem of haar dat je de opvoeding in je eentje wilde doen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaat ma dan eerlijk vertellen dat ze dom is geweest en dat ze gewoon heeft besloten het kind te houden en daarmee bewust geen pa in dat kind z'n leven heeft gewild?
Jij hebt ook je vent voor het blok gezet met het vergeten van je pil? Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Btw 3 jaar terug zat ik in exact dezelfde situatie. Ik koos voor het kind en eerlijk gezegd heeft die keus me alleen maar goeds gebracht. We zijn zo gelukkig met zijn drietjes
Nee, als ze voor het kind kiest dan moet ze er ook voor kiezen geen alimentatie aan de vader te vragen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:15 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Erg egoistisch gedacht. Omdat zij zo nodig een kind moet krijgen zadelt ze een vent ermee op waarmee ze het 3 maanden heeft, om vervolgens alimentatie e.d te krijgen van hem na hun breuk, om een kind op te voeden zonder vader, en dat allemaal omdat ZIJ zonodig kinderen moet.
Je hebt ook nog zoiets als context.
Dat is niet de hele waarheid...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Met 1 toevoeging: dus plukte ze maar een vent van de straat.
Ik denk dat dat erg optimistisch gedacht is van je.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, als ze voor het kind kiest dan moet ze er ook voor kiezen geen alimentatie aan de vader te vragen.
Wat jij zegt is ook niet de hele waarheid. De waarheid ligt ergens in het midden denk ik.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dat is niet de hele waarheid...
eens, de relatie is pas 3 maanden, maar misschien had ze wel een lange termijn relatie in gedachten. Misschien wel voor altijd!
Persoonlijk zou ik iets langer wachten dan 3 maanden met sex e.d. maar niet iedereen denk zo.
Hmm, vaak wordt het dan en-en. En wie zegt dat het van hem is?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:18 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Nee, als ze voor het kind kiest dan moet ze er ook voor kiezen geen alimentatie aan de vader te vragen.
En het raar vinden dat sommige vrouwen met de nek worden aangekeken...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt ook je vent voor het blok gezet met het vergeten van je pil? Gefeliciteerd
Doe eens normaal, wat een barbaarse taal...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef CR0 het volgende:
als je mijn vriendin was en mij ongevraagd een kind door me strot zou willen duwen zou ik je omleggen.
dat meen ik serieus.
er was blijkbaar gekozen voor de pil als voorbehoedsmiddel en dat jij die nu zomaar eventjes 2x bent
vergeten te nemen is in mijn ogen NIET het probleem van de vriend.
en kom niet aan met dingen als ja hij had best een condoom kunnen gebruiken etc is was nou eenmaal
voor de pil gekozen en die is veilig genoeg. maar blijkbaar ben jij niet te vertrouwen met dergelijke
zeer belangrijke zaken en door jouw onvoorzichtigheid verknal je nu het leven van een jongeman die
nog helemaal niet toe is aan housje boompje beestje en al helemaal niet kindje.
ik zou me als man zijnde niet met zoiets laten opzadelen dat kan ik je vertellen.
wat is daar mis mee?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:13 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dat je een vent ongewild vader maakt? Keurt dat het allemaal maar even goed dan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Netsplitter, je gaat volkomen voorbij aan alle goeie en gelukkige momenten waarbij een kind een stevige vertrouwensband onwikkeld met zijn opvoeder. Je zoekt gelijk een meest dramatische situatie uit en redeneert vanuit daar een vraagstelling die wellicht nooit echt ter sprake gaat komen.
En jij hebt een roze bril op omdat je moeder bent.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:20 schreef RockabeIIa het volgende:
Netsplitter, je gaat volkomen voorbij aan alle goeie en gelukkige momenten waarbij een kind een stevige vertrouwensband onwikkeld met zijn opvoeder. Je zoekt gelijk een meest dramatische situatie uit en redeneert vanuit daar een vraagstelling die wellicht nooit echt ter sprake gaat komen.
Ik ben geen pil vergeten maar was wel opeens 10 weken zwanger. Shit happens...quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij hebt ook je vent voor het blok gezet met het vergeten van je pil? Gefeliciteerd
En toch verwoord hij voor een groot deel wel de gevoelens van veel "nieuwe" vaders die dit zouden overkomen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:21 schreef Bastian het volgende:
[..]
Doe eens normaal, wat een barbaarse taal...
Relatie nu 3 maanden. 10 weken zwanger. Ze heeft een vent van de straat gepluktquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Bastian het volgende:
[..]
Dat is niet de hele waarheid...
eens, de relatie is pas 3 maanden, maar misschien had ze wel een lange termijn relatie in gedachten. Misschien wel voor altijd!
Persoonlijk zou ik iets langer wachten dan 3 maanden met sex e.d. maar niet iedereen denk zo.
't Is maar hoe je het bekijkt. Ik als moeder kan net zo goed zeggen dat jij niet weet waar je over praat.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij hebt een roze bril op omdat je moeder bent.![]()
Ik heb geen kids en wil ze voorlopig ook niet.
Ik kan het dus objectiever bekijken dan jij.
Iemand vroeg me laatst, stel je vriend zou iets overkomen en en je kan alleen nog maar zelf een keuze maken, en je hoeft niet meer rekening te houden met je vriend...wat zou je dan kiezen ...?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Red_Cat het volgende:
Spekkie, hoe zit jou gevoel op het moment in elkaar? Waar gaat je hart naar uit? Naar welke keuze?
ik begrijp je wel als je dit zegt. maar ik zet het gewoon exact hier neer zoals het bij het lezen van dit bericht in me boven kwam.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:21 schreef Bastian het volgende:
[..]
Doe eens normaal, wat een barbaarse taal...
Was dit haar intentie?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Relatie nu 3 maanden. 10 weken zwanger. Ze heeft een vent van de straat geplukt
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En jij hebt een roze bril op omdat je moeder bent.![]()
Ik heb geen kids en wil ze voorlopig ook niet.
Ik kan het dus objectiever bekijken dan jij.
Oké, ik zit nu net te lezen dat als de vader bekend is (door eventueel een afgedwongen dna-test), dat hij dan inderdaad verplicht is om alimentatie te betalen. Lullig.quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat dat erg optimistisch gedacht is van je.
Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Relatie nu 3 maanden. 10 weken zwanger. Ze heeft een vent van de straat geplukt
Oke, mag ik aan jou eens de vraag stellen he: als je vent weggelopen was na dit nieuws, had je kind dan dezelfde levensstandaard gehad als dat het nu heeft? Of had het er dan veel slechter voorgestaan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:22 schreef RockabeIIa het volgende:
[..]
Ik ben geen pil vergeten maar was wel opeens 10 weken zwanger. Shit happens...
En doe es normaal met die smileys, je praat wel met volwassenen.
ik kan me zulke reakties wel voorstellen eerlijk gezegd, al vind ik omleggen ook nogal watquote:Op dinsdag 30 december 2008 11:24 schreef CR0 het volgende:
[..]
ik begrijp je wel als je dit zegt. maar ik zet het gewoon exact hier neer zoals het bij het lezen van dit bericht in me boven kwam.
Dus je sext al 2 jaar zonder relatie met hem? Of is dat pas iets van de afgelopen 3 maanden min de 10 weken?quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:25 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
Mwoah, ik ken hem al vanaf mijn 15e (ben nu 31)
Ging de laatste 2 jaar bijna dagelijks met hem om, maar was nog niet toe aan een intieme relatie. Sinds de laatste 3 maanden wel
Niet echt van de straat geplukt dus
quote:Op dinsdag 30 december 2008 11:19 schreef CR0 het volgende:
als je mijn vriendin was en mij ongevraagd een kind door me strot zou willen duwen zou ik je omleggen.
dat meen ik serieus.
er was blijkbaar gekozen voor de pil als voorbehoedsmiddel en dat jij die nu zomaar eventjes 2x bent
vergeten te nemen is in mijn ogen NIET het probleem van de vriend.
en kom niet aan met dingen als ja hij had best een condoom kunnen gebruiken etc. er was nou eenmaal
voor de pil gekozen en die is veilig genoeg. maar blijkbaar ben jij niet te vertrouwen met dergelijke
zeer belangrijke zaken en door jouw onvoorzichtigheid verknal je nu het leven van een jongeman die
nog helemaal niet toe is aan housje boompje beestje en al helemaal niet kindje.
ook geloof ik je totaal niet als je zegt dat je het echt 2x bent vergeten, als je kinderwens zo groot is.
die heb ik vaker gehoord
ik zou me als man zijnde niet met zoiets laten opzadelen dat kan ik je vertellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |