Dat komt omdat de echte schuldige nog niet wordt gestraft. Het zou mij niet verbazen als Klink met een toevoeging komt zodat rokers ook bekeurd worden. En dan is het heel vlug over met de behoeftes van een roker om buiten een rookruimte te roken.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat jammer voor die mensen dat in steeds meer kroegen weer word gerookt. Het verbod is blijkbaar geen goed middel om in hun behoeften te voorzien.
Ja, leuk! Weg met al die kroegen zodat straks niemand meer ergens heen kan.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:29 schreef vipergts het volgende:
aan het einde van het jaar hoor je er vast niet meer over. Neem die kroeg in groningen die als 6 keer de wet heeft overtreden. Die ondernemer is waarschijnlijk de eerste die een bekeuring krijgt op basis van een economisch delict. Los van de hoge boete wordt je waarschijnlijk als bedrijf ook nog doorgelicht. of worden je vergunning niet verleent of verlengd
Net zoals heroinejunks alleen spuiten in de daarvoor aangewezen gebruikersruimten? De behoeften van mensen veranderen niet omdat er een wet tegen is. Ik verwacht molotov coctails en in elkaar geslagen controleurs als de rokers beboet gaan worden.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:29 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat komt omdat de echte schuldige nog niet wordt gestraft. Het zou mij niet verbazen als Klink met een toevoeging komt zodat rokers ook bekeurd worden. En dan is het heel vlug over met de behoeftes van een roker om buiten een rookruimte te roken.
Nu de feestdagen voorbij zijn blijft de incidentele (niet rokende) kroegbezoeker weer thuis en zal er veel minder aangifte gedaan worden. Klink kan dan net doen alsof iedereen zich aan de wet houd.quote:Nu de feestdagen weer voorbij zijn en mensen terugkomen van vakantie zal er vast ook meer gecontroleerd worden. Bij de VWA zal het net zoals bij andere bedrijven zijn dat veel mensen vrij zijn met de feestdagen.
Of we krijgen een gedoogbeleid.quote:aan het einde van het jaar hoor je er vast niet meer over. Neem die kroeg in groningen die als 6 keer de wet heeft overtreden. Die ondernemer is waarschijnlijk de eerste die een bekeuring krijgt op basis van een economisch delict. Los van de hoge boete wordt je waarschijnlijk als bedrijf ook nog doorgelicht. of worden je vergunning niet verleent of verlengd
artikelquote:Clean Air Nederland verlinkt Amsterdamse clubs
In een brief aan Klink heeft de fanatieke antirokers-organisatie Clean Air Nederland (CAN) vandaag drie Amsterdamse clubs verlinkt. CAN-voorzitter Willem van den Oetelaar schrijft de minster dat in de Heineken Musical Hall, Melkweg en Escape in Amsterdam gewoon wordt gerookt.
Ook komt CAN in de brief aan Klink met andere veronderstelde overtreders van het rookverbod, maar laat daar vooralsnog de namen en rugnummers achterwege. CAN zegt te beschikken over een adressenlijst van horecagelegenheden waar nog steeds wordt gerookt.
Dat de antirokers organisatie de drie clubs heeft verlinkt, is opmerkelijk. Recent nog beloofde Van den Oetelaar dat hij overtreders van het rookverbod niet zou doorgeven aan de Voedsel en Warenautoriteit of de minister.
De klachten over het overtreden van het rookverbod in de horeca zijn verzameld via de kliklijn van Clean Air. Inmiddels zouden er zo'n 3000 reacties zijn binnengekomen.
Zowel Heineken Music Hall, Escape als de Melkweg waren nog niet op de hoogte van de brief aan de minister. Een reactie volgt.
Als je wel eens in een kroeg zou komen dan zou je weten dat het geen aanlokkelijk perspectief is om kroegbezoekers te verbaliseren. Zeker als je daar niet de bevoegdheden en uitrusting voor hebt, dat zal de politie moeten doen.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:29 schreef vipergts het volgende:
Dat komt omdat de echte schuldige nog niet wordt gestraft. Het zou mij niet verbazen als Klink met een toevoeging komt zodat rokers ook bekeurd worden. En dan is het heel vlug over met de behoeftes van een roker om buiten een rookruimte te roken.
En 's avonds zijn ze ook vaak vrij, en met carnaval, met festiviteiten, met dorpsfeesten. Dat vind zo'n rechter ook leuk, selectieve handhaving in het nadeel van de kleine kroegen. Die gaat dan meteen de maximale boete opleggen?quote:Nu de feestdagen weer voorbij zijn en mensen terugkomen van vakantie zal er vast ook meer gecontroleerd worden. Bij de VWA zal het net zoals bij andere bedrijven zijn dat veel mensen vrij zijn met de feestdagen.
Denk het niet. Dat is namelijk een strohalm van Klink, een beetje bangmakerij in de hoop dat dat werkt. Die kroeg in Groningen gaat gewoon lekker procederen en dan blijft er van die stoere praatjes heel weinig over.quote:aan het einde van het jaar hoor je er vast niet meer over. Neem die kroeg in groningen die als 6 keer de wet heeft overtreden. Die ondernemer is waarschijnlijk de eerste die een bekeuring krijgt op basis van een economisch delict.
Laat de gemeentes het vuile werk maar weer opknappen. Die gemeentes hebben natuurlijk schijt aan Klink's prestigeprojectje dat op hun bord ligt. Ze hebben al last met omwonenden, krijgen nog last met de gemakkellijk verleende vergunningen voor verbouwingen, en zitten doorgaans niet te wachten op het teloorgaan van economische activiteit en grote groepen uitgaanspubliek die op straat staan.quote:Los van de hoge boete wordt je waarschijnlijk als bedrijf ook nog doorgelicht. of worden je vergunning niet verleent of verlengd
*printing*quote:Op vrijdag 2 januari 2009 00:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het is ook niet moeilijk, zeker aangezien hij netjes een foto van zichzelf heeft op zijn site.
Stel je niet aan, mutsquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:36 schreef Gia het volgende:
Het gaat goed met verslaafd Nederland. Nu beginnen ze al met bedreigingen. Dan ben je echt zielig, hoor!!
Bedreigingen?quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:36 schreef Gia het volgende:
Het gaat goed met verslaafd Nederland. Nu beginnen ze al met bedreigingen. Dan ben je echt zielig, hoor!!
Amenquote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:57 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Bedreigingen?
MikeyMo wil niet in een kroeg zijn waar gerookt wordt, hij heeft alleen het probleem dat als hij ergens naar binnen mág, dat hij dan denkt dat hij er ook naar binnen móet. Een rare vorm van zwakzinnig kuddegedrag wat echter opvallend vaak voorkomt onder antirokers. Aangezien hij eveneens sterke NSB-neigingen vertoont zal hij niet meer naar binnen mogen in krogen waar gerookt mag worden, met enige hand- en spandiensten van een Fokker.
Het effect is dus dat MikeyMo niet meer naar binnen mag in een tent waar hij toch al niet wilde zijn, maar dwangmatig toch naar binnen ging. Dat kan nu niet meer, dus is zijn probleem opgelost. Iedereen blij.
Nee, roken in een kroeg bestempelen als economisch delict omdat de wet niet te handhaven is, dat is heldhaftig.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 17:36 schreef Gia het volgende:
We zullen zien. Je kunt gewoon niet meer terug als regering zijn de vanwege werkgevers rechten. europese wetgeving. Het wordt echt nog wel strenger dat rookbeleid.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je wel eens in een kroeg zou komen dan zou je weten dat het geen aanlokkelijk perspectief is om kroegbezoekers te verbaliseren. Zeker als je daar niet de bevoegdheden en uitrusting voor hebt, dat zal de politie moeten doen.
Het idee om de kroegeigenaar aan te pakken ipv met open vizier te handhaven is nou juist ingegeven door de haalbaarheid. Het is laf, maar die kroegen zijn het meest kwetsbaar.
[..]
En 's avonds zijn ze ook vaak vrij, en met carnaval, met festiviteiten, met dorpsfeesten. Dat vind zo'n rechter ook leuk, selectieve handhaving in het nadeel van de kleine kroegen. Die gaat dan meteen de maximale boete opleggen?
[..]
Denk het niet. Dat is namelijk een strohalm van Klink, een beetje bangmakerij in de hoop dat dat werkt. Die kroeg in Groningen gaat gewoon lekker procederen en dan blijft er van die stoere praatjes heel weinig over.
[..]
Laat de gemeentes het vuile werk maar weer opknappen. Die gemeentes hebben natuurlijk schijt aan Klink's prestigeprojectje dat op hun bord ligt. Ze hebben al last met omwonenden, krijgen nog last met de gemakkellijk verleende vergunningen voor verbouwingen, en zitten doorgaans niet te wachten op het teloorgaan van economische activiteit en grote groepen uitgaanspubliek die op straat staan.
Niet zonder gezichtsverlies, voor Klink in het bijzonder maar feitelijk voor de hele politiek.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:05 schreef vipergts het volgende:
We zullen zien. Je kunt gewoon niet meer terug als regering zijn de vanwege werkgevers rechten.
Het kan altijd nog een graadje autistischer, bedrieglijker, ondemocratischer en verder van de realiteit af dan Den Haag natuurlijk.quote:europese wetgeving. Het wordt echt nog wel strenger dat rookbeleid.
Daarom zullen gemeentes geen vergunningen gaan intrekken. Die hebben te maken met de lokale economie, de buren, ordeverstoringen en brandveiligheid. Die staan nog redelijk dicht op de realiteit, en dan komt Den Haag van bovenaf zijn fictie opdringen die gewoon totaal niet klopt met die aspecten.quote:En wat die vergunningen betreft gemeenten hebben gewoon geen zin in de overlast die rokend publiek buiten veroorzaakt. Mensen gaan klagen over de herrie, bezoekers krijgen ruzie of er gebeurt wat anders. Reden voor een gemeente om moeilijk te gaan doen.
tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 15:21 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het kan ook wel, je kunt langs democratische weg 49% in het gewenste keurslijf dwingen. Als de calvinisten hun comeback doorzetten kunnen ze een waar schrikbewind opleggen alsof het Calvijn zelf is die Geneve regeert.
Maar democratie is niet dat de meerderheid beslist, democratie heeft het sluitstuk dat de meerderheid beslist wanneer je er in de weging en de grootte van de verschillende belangen niet uitkomt wat betreft de invulling van overheidstaken. Dat gaat hier op meerdere fronten fout, en dan krijg je te maken met een sluitstuk van de democratische samenleving, ipv de formele democratische structuur: De burgerlijke ongehoorzaamheid.
[..]
Nee hoor. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan naaktrecreatie. Ik mag graag naakt zijn in het bijzijn van een of meerdere vrouwen mits we regelmatig neuken, zojuist geneukt hebben of op zeer korte termijn gaan neuken. Als het toch aseksueel is, dan heb ik liever dat iedereen gewoon zijn broek aanhoudt. Ik heb geen zin om naar de afgesleten kokosmat van een of andere McDonaldsbezoekster te turen. Dat vind ik normaal, en prettig. Een broek hoort er nou eenmaal bij.
Daarmee behoor ik tot de overgrote meerderheid. Wij vinden dat allemaal normaal. Ga ik dan roepen dat iedereen zijn broek aan moet houden? Ga ik eisen dat ik op elke strandje en elke recreatieplek uitsluitend broekdragers kan tegenkomen? Ga ik zeuren dat er strandjes zijn waar ik niet heen kan? Pleit ik voor wetten die het dragen van een broek overal verplicht stellen? Een dergelijk stuitend egoisme is mij vreemd, ik respecteer andermans belangen en andermans vrijheid. Ik ga het niet eisen uit eigenbelang en al helemaal niet omdat "niemand naaktrecreatie zou moeten willen" of omdat het "met de broek aan ook goed recreeeren is". En dan leugens verzinnen dat het gevaarlijk is.
Mijn norm is niet de norm, ik zoek mensen en omgevingen op die mijn norm delen en mijd mensen en omgevingen die dat niet doen. Het is namelijk mijn norm maar, en ik heb het niet zo hoog in de bol dat ik denk dat die voor iedereen moet gelden. En al helemaal omdat het de norm van de meerderheid is.
Zou je ook eens moeten proberen. Ik geef toe, je moet er je hersens enigzins voor gebruiken, je moet je bemoeizucht enigzins onderdrukken en je kunt je egoisme niet de vrije loop laten. Maar het maakt een samenleving wel zo prettig.
70%? Is dat zo? Dan is dat een vrij representatief democratisch gegeven. Bovendien is er een democratisch gekozen regering die deze wet aanneemt. Dat je het er niet mee eens bent, prachtig, dat is ook democratie. dat rechtvaardigt geen burgerlijke ongehoorzaamheid, het zou wat zijn. De stem van de meerderheid telt. Dus het zegt allemaal wél ene reet.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 13:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De meerderheid? En waaruit maak jij dat op? Omdat 70 % van de bevolking niet-roker is? Dat zegt natuurlijk geen ene reet. In de eerste plaats is slechts een relatief klein deel van ons land kroegbezoeker. Zat mensen zul je nooit in de kroeg aantreffen (en dat heeft niets met roken te maken, maar dat volk houdt daar gewoon niet van). En ten tweede zijn niet alle niet-rokers voor het rookverbod. Ken er zat die dat hele verbod maar niets vinden, puur omdat het een betuttelende maatregels is.
Hooligans die alleen hun eigen clubhuis slopen heb jij last van? Dus verbied je het slopen van je eigen clubhuis zodat de hooligans de stad moeten slopen, dat is idd logisch. Dan heeft iedereen er last van en heb je een argument om de hooligans zelf te verbieden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.
De mening van Nederland is niet van belang over wat er in een kroeg gebeurd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
70%? Is dat zo? Dan is dat een vrij representatief democratisch gegeven. Bovendien is er een democratisch gekozen regering die deze wet aanneemt. Dat je het er niet mee eens bent, prachtig, dat is ook democratie. dat rechtvaardigt geen burgerlijke ongehoorzaamheid, het zou wat zijn. De stem van de meerderheid telt. Dus het zegt allemaal wél ene reet.
De democratische meerderheid zit in de kamer, en die heeft met belastinggeld voor zichzelf een sublieme rookruimte in het restaurant laten aanleggen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:25 schreef Montagui het volgende:
tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.
Er bestaan naaktstranden. Die zijn toegewezen als stranden om naakt te recreëren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De democratische meerderheid zit in de kamer, en die heeft met belastinggeld voor zichzelf een sublieme rookruimte in het restaurant laten aanleggen.
Als ik naar een naakstrand ga dan heb ik ook last van naaktrecreeerders. Ik zoek de last zelf op, als je naar een rookkroeg gaat, zoek jij de last zelf op. Het feit dat je graag bij de kudde hoort maakt nog niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen keuzes.
Dan maken we die. Opgelost slotjequote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Er bestaan naaktstranden. Die zijn toegewezen als stranden om naakt te recreëren.
Er bestaan geen rookkroegen.
Het rookverbod zit er al een jaar of tien aan te komen. Dat het net tijdens de dienst van Ab Klink gebeurt is toeval.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet zonder gezichtsverlies, voor Klink in het bijzonder maar feitelijk voor de hele politiek.
Zo doet de overheid dat, sluipend en achterbaks. Eerst moest het web van leugens nog even afgemaakt worden, en de schijn worden opgehouden dat de overheid meewerkte aan alternatieven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:47 schreef mgerben het volgende:
Het rookverbod zit er al een jaar of tien aan te komen. Dat het net tijdens de dienst van Ab Klink gebeurt is toeval.
Hij heeft er wel veel vaart achter gezet, en hij is verantwoordelijk voor de invoering. Hij zit er dus wel degelijk met zijn politiek prestige in. En in het smoesje dat iedereen verantwoordelijk is en dus niemand trap ik al jaren niet meer. Maar ook daar is kuddegedrag kennelijk de norm.quote:Het typeren van het rookverbod als een speeltje van Klink is een beetje de houding van die kroegbaasjes die 1 week voor het rookverbod ineens om uitstel gingen vragen: Kop in het zand en hopen dat het overwaait.
De echte handhaving moet nog beginnen. Het zal een teleurstelling zijn voor Klink, maar de rechter heeft ook nog wat te zeggen over al die boetes.quote:Wel, het is niet overgewaaid, en Klink gaat kijken wie de langste adem heeft.
Bij de VWA leggen ze inmiddels een interessant adressenlijstje aan. Als je daar op staat als kroeg wordt je extra gecontroleerd. Straks gaat de VWA nog geld opleveren
Maar goed dat je nu pas begint met inzetten van geld, want als je eerder geld had ingezet op je verwachtingen dan was je dat nu kwijt geweest.quote:Ik zet mijn geld op Klink:
Die kroeg in Groningen die al zes keer beboet is heeft vanaf het begin gezegd dat ze zo die tent niet kunnen en willen uitbaten. Dat blijkt dan tonnen op te leveren, maar dat wisten ze niet in juli.quote:Volgens mij zijn die kroegbazen (op een enkeling na) totaal niet principieel of loyaal aan hun klantjes of overdreven gastvrij of wat dan ook: Het gaat ze gewoon om de centen. De meeste stoere asbak-kroegen zullen de rekensom doen, en als ze zien dat de buren het 'verzet' ook opgeven is de keuze snel gemaakt.
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de sfeer hier in de topic achteruit vindt gaan. Jullie hebben nb je zin, er wordt nog steeds flink gerookt in de kroegen, desondanks zit men hier bedreigingen te uiten. Ondanks het feit dat we van standpunt verschillen is het bij mij nog nimmer opgekomen om op persoonlijke basis aantijgingen en bedreigingen te doen.
Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. Maar jij wil alles voor jezelf en wel met staatsgezag en klikgedrag. En dan nu gaan miepen als je de wind van voren krijgt. Lafjes hoor. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen. Daar is het nu wat laat voor nu je bij de verliezers zit.quote:Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein. Als er dan al iets duidelijk is, is dat niemand een ander wat gunt pertinent.
Als jij met knokken bedoeld het verbieden van tenten waar wel gerookt word dan is dat niet meer dan terecht.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein.
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.
Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.quote:Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. Maar jij wil alles voor jezelf en wel met staatsgezag en klikgedrag. En dan nu gaan miepen als je de wind van voren krijgt. Lafjes hoor. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen. Daar is het nu wat laat voor nu je bij de verliezers zit.
Zal het dan toch niet aan jezelf liggen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet.
Blijkbaar doe je iets verkeerd. Ik hou er soms radicale meningen op na, maar ik ben nog nooit bedreigd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet.
Ik ben tegen. Begin zelf een kroeg en laat tevreden rokers met rust. klaar.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.
Volgens mij ben je nu een beetje aan het overdrijven. Ik denk niet dat iemand jou te grazen wilt nemen nan deze discussie. Jouw opvattingen staan in groot contrast met de mijne, maar om je nou een pak rammel te geven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.
We moeten nou eenmaal goedwillende horeca in bescherming nemen tegen NSB-ers.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu een beetje aan het overdrijven. Ik denk niet dat iemand jou te grazen wilt nemen nan deze discussie. Jouw opvattingen staan in groot contrast met de mijne, maar om je nou een pak rammel te geven.
Geweld keur ik absoluut niet goed, maar als jij geweigerd wordt bij een kroeg lijkt me dat zonder meer terecht. Jij kiest voor de gluiperige, stiekeme methode, jij staat niet voor wat je doet met open vizier. Op de lagere school lagen de klikspanen er ook al snel uit.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.
Andersom ook, dat is het spel dat zij willen spelen. Zij maken oorlog, dan is het de vijand, dan moet je niet zeuren als je moet incasseren.quote:Men valt instellingen als stivoro lastig en berokkent ze (financiele) schade.
En? Hij staat toch ergens voor? Hij kan ook binnenkomen en zeggen wie hij is en wat hij komt doen. Maar nee, hij wil stiekem doen, zich vermommen als iemand die gewoon uit wil, terwijl hij bezig is die kroegen erin te luizen. Dat kan niet meer, hij moet het openlijk doen.quote:Ongeacht het feit dat Willem van den Oetelaar zelf de publiciteit op zoekt geeft iemand aan zijn signalement in Amsterdamse kroegen te verspreiden.
Die ambtenare moet zich gewoon bekend maken, terecht, het is het staatsgezag. Alleen politie en de AIVD werken bij uitzondering undercover. De overheid moet staan voor wat het doet, die is niet stiekem. Als die het verkeerde doet, dan maakt dat het werk voor de ambtenaren niet leuker, maar ja, die moeten ook maar staan voor hun werkgever.quote:Tilburgse horeca wil VWA-ambenaren gaan initimideren en hier zie ik ook al de eerste tekenen van mensen die actie gaan ondernemen tegen Jan met de Pet die voor het verbod is...
Dat is jouw niveau van gunnen, als jij maar overal terecht kunt. En daarnaast bestrijdt je actief andersdenkenden. Je bent een handlanger van de antirookmafia, en daar loop je op internet stoer mee te doen, maar in het echte leven wil je dat geheim houden. En dan moeten wij met jou meevoelen omdat dat niet lukt? Kom op zeg, niemand heeft respect voor lafaards en gluiperds, kom daar dan ook niet om zeuren.quote:Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.
...omdat ik niet rook?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.
Hmmm... goed punt. Gun ik anderen een rookkroeg?quote:Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen.
niet-rookkroegen zijn niet verboden. ik heb ook nog nooit gehoord van rokers dat die daar een wet tegen wilden hebben.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 16:07 schreef mgerben het volgende:
[..]
...omdat ik niet rook?
[..]
Hmmm... goed punt. Gun ik anderen een rookkroeg?
Even denken: Ja, ik gun anderen een rookkroeg zoals anderen mij een niet-rookkroeg gunnen.
Het staat je vrij een niet-rrok kroeg te beginnn, maar natuurlijk niet in een bestaande (rook)kroeg, slimpie.quote:Met andere woorden: Het maakt mij niet uit, als het maar niet bij mij is. Precies de houding die rokers hebben over rookvrije kroegen.
Dat kan hier ook.quote:Zo staan er bijvoorbeeld tienduizenden rookkroegen in Polen en Rusland. En ik vind het echt prima als rokers die kroegen opzoeken. Echt, ik gun het ze zelfs van harte. Vooral doen wat je fijn vindt! Persoonlijke vrijheid!
Als ik er totaal geen last van heb, waarom zou ik ze het dan niet gunnen?
Ik gun jou zo veel rook-vrije kroegen als jij mij rook-kroegen gunt.quote:Dus... eerlijkheid, gelijkheid en rechtvaardigheid. Ik gun anderen precies hetzelfde als wat ze mij gunnen.
Je zit hier te verkondigen dat je alle kroegen in Den Helder (weer) gaat verlinken en je bent er zelfs nog ontzettend trots op. Ik zou niet weten waarom die kroegen niet mogen weten dat jij ze verlinkt en daarbij wat informatie verstrekt wordt die je zelf voor de heel de wereld bekend maakt dmv. je eigen website.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden.
Ik had het tegen MM. Een beetje triomfantelijk doen over zijn klikgedrag, eindeloos veel artikeltjes plaatsen en steevast eindigen met dat het de wet is, dan maak je geen vrienden bij de mensen met wie je het niet eens bent. Maar jij staat er wat dat betreft ook niet zo heel erg fraai op.quote:
Mooi dat je eindelijk afstand neemt van het rookverbod.quote:Hmmm... goed punt. Gun ik anderen een rookkroeg?
Even denken: Ja, ik gun anderen een rookkroeg zoals anderen mij een niet-rookkroeg gunnen.
Nee hoor, ik vind het prima als ze er komen. Ik zie ze ook graag slagen. Het probleem zit hem in het verbieden van rookkroegen. Jij wilt een verbod om het naar jouw zin te krijgen, ik wil geen verbod en ik zorg zelf wel dat ik het naar mijn zin krijg. Een enorm verschil in houding.quote:Met andere woorden: Het maakt mij niet uit, als het maar niet bij mij is. Precies de houding die rokers hebben over rookvrije kroegen.
Omdat je een bemoeizieke gereformeerde zeikerd van een egoist bent die vindt dat de staat moet zorgen dat alles naar jouw zin is misschien? Dat het je in Polen niks kan schelen en in Nederland wel is nou niet bepaald een blijk dat je iets anders zou zijn dan bovenstaande.quote:Zo staan er bijvoorbeeld tienduizenden rookkroegen in Polen en Rusland. En ik vind het echt prima als rokers die kroegen opzoeken. Echt, ik gun het ze zelfs van harte. Vooral doen wat je fijn vindt! Persoonlijke vrijheid!
Als ik er totaal geen last van heb, waarom zou ik ze het dan niet gunnen?
En dan?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Volgens mij proberen ze het kabinet te laten vallen.
Hoe zit het dan met de kroegen zonder werknemers? Of waar werknemers zelf roken? Mijn vriend werkt in de horeca en die kan moeilijk naar buiten lopen als hij in ze eentje staat.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:05 schreef vipergts het volgende:
[..]
We zullen zien. Je kunt gewoon niet meer terug als regering zijn de vanwege werkgevers rechten. europese wetgeving. Het wordt echt nog wel strenger dat rookbeleid.
En wat die vergunningen betreft gemeenten hebben gewoon geen zin in de overlast die rokend publiek buiten veroorzaakt. Mensen gaan klagen over de herrie, bezoekers krijgen ruzie of er gebeurt wat anders. Reden voor een gemeente om moeilijk te gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |