abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 31 december 2008 @ 18:17:23 #151
3542 Gia
User under construction
pi_64540643
quote:
Op woensdag 31 december 2008 14:26 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, je ontzegt anderen wat je zelf wel hebt gemogen en waar je toen blij mee was. Ik voel best mee met wat je overkomen is, maar dat is geen excuus om je eigen persoonlijke ontwikkeling tot maatschappelijke ontwikkeling te maken door middel van het staatsgezag. Het is jouw lot, het is nogal arrogant en egocentrisch om dat van relevantie voor de samenleving te verklaren.
Ik ontzeg niemand iets. De regering doet dat. Ik ben er blij mee.
quote:
Dat is het probleem van het rookverbod waar jij voorstander van bent.
Nee hoor, dat is het gevolg van de wetsovertreders die zich kroegbaas noemen.
quote:
En ik ben voor stokslagen voor koks die een ossehaas doorbakken, margarine gebruiken voor kruidenboter en van die ellendige salades maken. Als maatschappelijk standpunt is het echter onzinnig om je persoonlijke wensen als uitgangspunt te nemen. Dat je het krijgt zoals je het het liefste ziet is iets waar je zelf voor moet zorgen, zonder het staatsgezag.
Het gaat om een rookvrije werkplek voor horecamedewerkers. Die hebben daar net zoveel recht op als kantoorpersoneel.
quote:
De NS wilde er vooral van af om meer mensen op mekaar te kunnen proppen. Los van de monopoliepositie, deze vervoerder biedt geen rookcoupés meer aan, er is ook niet echt een wezenlijke vraag naar. Dan is dat zo, misschien een andere vervoerder ooit wel.
vliegtuigen, bussen, trams, etc.....hebben allemaal zo'n verbod.
quote:
De staat die voorschrijft hoe wij het gezellig met elkaar moeten hebben went nooit, en zal ook nooit geaccepteerd worden. Een staat die even regelt wat mensen toch al willen kan heel succesvol zijn. Een overheid kan niet zorgen dat mensen krijgen wat ze willen, zie je lunchroom, een overheid kan alleen maar zorgen dat mensen kunnen krijgen wat ze willen. Een overheid die denkt te krijgen wat ze zelf wil door mensen te dwingen dat te laten wat ze willen, krijgt ongehoorzaamheid, minachting, verlies van gezag en uiteindelijk alleen maar ellende.
De staat schrijft niet voor hoe wij het gezellig met elkaar moeten hebben. Jij bent degene die het steeds heeft over gezelligheid. De staat heeft het daar totaal niet over.
Daarbij komt de ongehoorzaamheid van een steeds kleiner wordend groepje. Ik denk niet dat de overheid zich daar nu zo druk over zal maken.

Sterker nog. Er wordt nu al gesproken over het berechten van zaken die stelselmatig het rookverbod overtreden en het beboeten van de rokers zelf.

ik geloof niet dat de staat echt bang is voor burgelijke ongehoorzaamheid.
  woensdag 31 december 2008 @ 18:23:41 #152
3542 Gia
User under construction
pi_64540833
quote:
Op woensdag 31 december 2008 17:25 schreef Revolution-NL het volgende:
En alle niet rokers staan vanavond weer lekker vuurwerk af te steken en kruit te happen met een glas alcohol (lees: Harddrugs) in de hand
Daar heb jij geen last van. Mwa, dat vuurwerk misschien wel, maar van mijn gezuip lijdt jouw gezondheid niet.
quote:
Waarschijnlijk zijn die anti-rokers ook lid van de stichting "verbied vuurwerk"
Nee, dus. Wij steken zelf vuurwerk af.
quote:
VERBOTEN!!! VERBOTEN!!! VERBOTEN!!!
Nur rauchen ist verboten. Aber nicht zu Hause.

Viel spass!!!

Goh, ze moeten vannacht controles gaan houden.
pi_64540880
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Daar heb jij geen last van. Mwa, dat vuurwerk misschien wel, maar van mijn gezuip lijdt jouw gezondheid niet.
[..]

Nee, dus. Wij steken zelf vuurwerk af.
[..]

Nur rauchen ist verboten. Aber nicht zu Hause.

Viel spass!!!

Goh, ze moeten vannacht controles gaan houden.
Door JOU vuurwerk moet ik gore kruit luchten en een verhoogde concentratie fijnstof in ademen wat dus wel slecht is voor mijn gezondheid.

Vervelend he als mensen je een spiegel voorhouden.

Hypocrysie
  woensdag 31 december 2008 @ 18:30:44 #154
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64541027
Ik heb geen vuurwerk, ben ik nou niet hypocriet?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_64541127
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:25 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Door JOU vuurwerk moet ik gore kruit luchten en een verhoogde concentratie fijnstof in ademen wat dus wel slecht is voor mijn gezondheid.
fijnstofhype
  woensdag 31 december 2008 @ 18:35:44 #156
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64541174
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:17 schreef Gia het volgende:
De staat schrijft niet voor hoe wij het gezellig met elkaar moeten hebben..... De staat heeft het daar totaal niet over.
Blijkbaar neemt de staat wel een merkbaar deel van die gezelligheid weg.
quote:
Daarbij komt de ongehoorzaamheid van een steeds kleiner wordend groepje. Ik denk niet dat de overheid zich daar nu zo druk over zal maken.
We zullen zien, de weerstand lijkt wel steeds groter te worden.
quote:
Eens daar geloof ik ook niet in, die doet toch gewoon wat ze wil. En als je dan een halftamme klapjosti als Ab Klink aan het stuur hebt dan komt er gezeik.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_64543039
quote:
Op woensdag 31 december 2008 18:17 schreef Gia het volgende:
Ik ontzeg niemand iets. De regering doet dat. Ik ben er blij mee.
Ben je voor het verbod of niet?
quote:
Nee hoor, dat is het gevolg van de wetsovertreders die zich kroegbaas noemen.
Nee, het waren al kroegbazen en toen kwam die achterlijke wet. Dat die wet overtreden zou worden was te voorzien en het probleem dat je nu niet meer weet waar je aan toe bent was zonder rookverbod niet bestaand.
quote:
Het gaat om een rookvrije werkplek voor horecamedewerkers. Die hebben daar net zoveel recht op als kantoorpersoneel.
Ok, dan mag er dús gerookt worden in kroegen zonder personeel.
quote:
vliegtuigen, bussen, trams, etc.....hebben allemaal zo'n verbod.
Zonder wettelijke verplichting overigens.
quote:
De staat schrijft niet voor hoe wij het gezellig met elkaar moeten hebben. Jij bent degene die het steeds heeft over gezelligheid. De staat heeft het daar totaal niet over.
Ik hoorde laatst nog iemand van de christenrakkers uit dit kabinet vertellen dat het zonder rook ook gezellig kon zijn.
quote:
Ik geeft dat er probleem is dat dit land steeds meer brave domme kuddedieren kent. Maar als 70% van de voor de rest brave burgers die het aangaat graag een wet overtreden ziet en de overheid graag ziet falen, dan is er iets mis in de relatie burger-overheid.
quote:
Sterker nog. Er wordt nu al gesproken over het berechten van zaken die stelselmatig het rookverbod overtreden en het beboeten van de rokers zelf.
Kom maar op. Het berechten van zaken wegens een economisch delict is ook weer een manier waarop de overheid zijn eigen gezag uitholt: De overheid maakt beleid en moet daar na 3 maanden al weer terugkomen in de wijze van handhaving, dat is onbetrouwbaar. Intern zal het ook niet goed vallen bij de lagere overheden. Gemeenten moeten nu soepel zijn met vergunningen en geluidsoverlast. Straks gaan er weer mensen dood vanwege niet werkende nooduitgangen en dan heeft de gemeente het gedaan. Bij omwonenden van kroegen heeft de gemeente al gedaan. En het OM zal ook niet blij zijn dat ze zomaar wat extra werk op hun bord krijgen omdat Klink zijn prestigeprojectje moet redden wat hij slecht gepland heeft, ook al is het alleen voor publiciteit en ter intimidatie.
quote:
Den Haag leeft in zijn eigen wereldje. Dat het gezag van de overheid wordt uitgehold met dit soort onzin hebben niet eens door, en als ze het wel door hebben dan interesseert het hun minder dan hun eigen kortetermijnbelangetjes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 31 december 2008 @ 21:23:32 #158
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64544597
Rookverbod dreigt te mislukken.
quote:
Clean Air Now: 'Rookverbod dreigt te mislukken'

DEN HAAG - Het rookverbod in de horeca dreigt te mislukken. Als minister Ab Klink van Volksgezondheid niet beter gaat handhaven, kan hij het rookverbod beter afschaffen. Dat heeft antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) woensdag gezegd.

De afgelopen maand kwamen bij de organisatie bijna drieduizend klachten binnen van horecabezoekers die last hadden van rook en rokers. Volgens voorzitter Willem van den Oetelaar worden in steeds meer horecazaken de asbakken weer teruggezet. ‘We kennen zelfs restaurants waar na negen uur ‘s avonds weer mag worden gerookt.’

Hij vindt dat de controleurs van minister Klink snel ook rokers zelf moeten gaan beboeten als ze over de schreef gaan. Daarbij zou hij horeca-exploitanten die diverse malen zijn beboet voor schending van het verbod voor de rechter moeten slepen.

‘Wij zeggen tegen de minister: Het is vijf voor twaalf. Doe er iets aan’, aldus Van den Oetelaar.
Dat worden rellen, gemolesteerde controleurs en agenten, molotov coctails op het binnen hof.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_64544651
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Rookverbod dreigt te mislukken.
[..]

Dat worden rellen, gemolesteerde controleurs en agenten, molotov coctails op het binnen hof.
Ach niet alles wat Willem van Oetelaar zegt wordt ook gedaan.
De minister gaat rustig afwachten hoe lang de café's de steeds hoger wordende boetes volhouden. Kan gewoon niet eindeloos lang. Het wordt gewoon te duur.
  woensdag 31 december 2008 @ 21:32:34 #160
pi_64544725
quote:
Op woensdag 31 december 2008 21:27 schreef mgerben het volgende:

[..]

Ach niet alles wat Willem van Oetelaar zegt wordt ook gedaan.
De minister gaat rustig afwachten hoe lang de café's de steeds hoger wordende boetes volhouden. Kan gewoon niet eindeloos lang. Het wordt gewoon te duur.
Illegale horeca en zuipketen houden het al eeuwenlang vol.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 31 december 2008 @ 21:34:52 #161
206170 DrNukey
Science sucks!
pi_64544760
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:08 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zolang er geen onderzoek is dat bewijst dat meeroken niet schadelijk is is een verbod op zijn plaats. Dat is nl ook nog steeds niet onomstotelijk bewezen
Probeer deze eens

Een van de grootste onderzoeken op dit gebied dat ooit gedaan is. En niet via enquêtes, zoals de meeste meeroken-onderzoeken, maar door het 39 jaar lang volgen van 35.000 Californiërs.

[ Bericht 11% gewijzigd door DrNukey op 31-12-2008 21:43:56 ]
  donderdag 1 januari 2009 @ 05:37:40 #162
28033 Pek
je moet wat
pi_64550032
Hebben we die weer
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 1 januari 2009 @ 05:54:05 #163
206170 DrNukey
Science sucks!
pi_64550102
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 05:37 schreef Pek het volgende:
Hebben we die weer
Wat hebben we aan zo'n opmerking? Het zegt alleen dat iemand het er niet mee eens is. Nou, dat recht heb je, Pek. Maar meer zegt het niet. Als je nu met argumenten zou komen, hebben we wat te discussieren.....

Als je meer links naar tegenbewijs wil, vraag het maar. En, als je een vent wil zijn, vraag dan ook naar de achtergronden van waarom tegenbewijs altijd wordt tegengewerkt door de heersende gezondheidsmaffia. En wat ze doen om niet gewenste meningen weg te treiteren. En de intimidatie die in dat wereldje schering en inslag is.

Be my guest. Ik lust je rauw.
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:01:56 #164
3542 Gia
User under construction
pi_64551779
Als het rookverbod zou worden teruggedraaid, al was het maar gedeeltelijk, dan heeft burgelijke ongehoorzaamheid dus zin. Dan krijg je dat met meer wetten.
Gewoon massaal negeren, dan krijg je vanzelf je zin.

Ab, trap er niet in!! Lik op stuk, meer controles, meer boetes. Rokers beboeten enz.... Stug volhouden.

En een gelukkig nieuwjaar, iedereen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:32:56 #165
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64552116
Ik ben het nieuwe jaar begonnen met een reeks aangiftes. Was gisteren uit en overal werd het roken gedoogd. Binnenkort vast weer een artikel over 27 boetes in Den Helder. Op een gegeven moment is het toch niet op te brengen voor welke kroeg dan ook
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:43:22 #166
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64552234
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:01 schreef Gia het volgende:
Ab, trap er niet in!! Lik op stuk, meer controles, meer boetes. Rokers beboeten enz.... Stug volhouden.

En een gelukkig nieuwjaar, iedereen.
Rokers beboeten gaat niet gebeuren, omdat dat niet haalbaar is.
Heeft de VWA eigenlijk de bevoegdheid om burgers te verplichten om hun ID te laten zien?

Jullie ook een happy new year uiteraard.
DeviantArt
pi_64552240
Ze zeggen dat de aanhouder wint, dit komt natuurlijk ook doordat er veel meer kroegen zijn dan controleurs.
Tevens zijn de boetes te laag.

[ Bericht 41% gewijzigd door The_Coach op 01-01-2009 12:49:29 ]
  donderdag 1 januari 2009 @ 12:45:59 #168
pi_64552264
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:32 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben het nieuwe jaar begonnen met een reeks aangiftes. Was gisteren uit en overal werd het roken gedoogd. Binnenkort vast weer een artikel over 27 boetes in Den Helder. Op een gegeven moment is het toch niet op te brengen voor welke kroeg dan ook
Geef ze maar aan, maak ome Klink gek. De wet gaat er aan!
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:00:31 #169
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64552452
en natuurlijk fijn jaar iedereen!
[..]
  donderdag 1 januari 2009 @ 13:00:48 #170
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64552459
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

dat valt nog te bezien. Ik wacht de rechterlijke uitspraken af
[..]
pi_64552794
quote:
Op woensdag 31 december 2008 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als je het niet verbied is het niet strafbaar.
[..]

Je kan gewoon stellen dat in kroegen met het juiste bordje gerookt mag worden en dat klaneten en personeel daar voor kunnen en mogen kiezen als ze dat willen. Het huidige "verbod" is onhoudbaar en niemand s nu tevreden. Ook de antirokers niet. Hoe dan ook, het huidige verbod is geen oplossing voor welk probleem dan ook.
[..]

Afspraken over de openbare weg waar iedereen MOET komen is niet te vergelijken met een aangewezen plek waar mensen kiezen naar toe te gaan om welbewust drugs te gebruiken. Er is ook veel minder weerstand tegen de gemiddelde verkeersregel dan tegen deze belachelijk wet.
[..]

Er zijn idd woonerven waar mensen naartoe kunnen verhuizen die niet van razend verkeer houden. Je kan ook in het centrum van Arnhem gaan wonen. mensen kunnn idd kiezen. Dat heb je heel goed aangetoond.
[..]

Ik wil kunnen kiezen, dat klopt. Er is maar 1 snelweg, maar er zijn meerdere kroegen. Je kan het rookverbod dan ook slecht vergelijken met verkeersregels.

Heb je al bewezen dat je onschuldig bent of mag ik je nu opsluiten?
Je snapt het echt niet he Je kunt geen rookkroeg maken omdat mensen gewoon recht hebben op een rookvrije werkplek. En je mag als werkgever tegen werknemers niet zeggen er gaat hier gerookt worden dus je moet het maar goed vinden of ander werk zoeken. En je mag ook niet zeggen in een contract dat mensen vrijwillig dat recht op hebben gegeven als ze bij je in dienst komen/zijn. Dat mag niet en dat zal waarschijnlijk nooit mogen ook.

Sterker nog je moet zoiets op de lange termijn niet eens willen als werkgever. Wat geeft je als werkgever de garantie dat je in de toekomst niet aangeklaagd kan worden omdat mensen ziek zijn geworden. Ook al staat niet onomstotelijk vast dat meeroken schadelijk is of niet. Je staat als werkgever erg zwak denk ik als het er bij een rechtzaak opaan komt.

Dan kan jij het ermee oneens zijn en ik nooit last hebben gehad van rokers in het verleden. Maar beide dingen geeft een horeca ondernemer geen recht om een uitzondering te zijn op een wet waar andere bedrijven zich wel aan moeten houden.

En dan kunnen beide partijen flink hun propaganda in de media verspreiden dat het wel of niet succesvol is maar de kans is gewoon erg klein dat zo'n soort wet wordt terug gedraaid of wordt aangepast in het voordeel van rokers en werkgevers. Het roken zal waarschijnlijk alleen nog maar meer aan banden worden gelegd
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_64552985
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:01 schreef Gia het volgende:
Als het rookverbod zou worden teruggedraaid, al was het maar gedeeltelijk, dan heeft burgelijke ongehoorzaamheid dus zin. Dan krijg je dat met meer wetten.
Gewoon massaal negeren, dan krijg je vanzelf je zin.
En zo hoort het. Af en toe moet de wetgever gecorrigeerd worden voor het schaamteloos najagen van persoonlijke ambities. Burgerlije ongehoorzaamheid hoort ook bij de democratie.
quote:
De man is met een heilige oorlog bezig, die geeft echt niet op. Hij laat zijn heilsboodschap echt niet alsnog door de feiten verpesten, dat deed hij niet bij de totstandkoming en nu zal hij de feiten zoals ze zijn ontstaan ook verdrigen ten bate van zijn eigen wereldje.
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 13:47:25 #173
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64553290
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 12:32 schreef MikeyMo het volgende:
Ik hoop dat alle kroegen jou een toegangsverbod geven.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 13:48:20 #174
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64553311
quote:

[..]

We kunnen ook alle gegevens die we over hem kunnen vinden naar alle kroegen in Den Helder sturen zodat ze hem niet meer binnen laten.

Mooie foto op de deur: Deze NSB-er is niet gewenst.
Carpe Libertatem
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:22:15 #175
pi_64556640
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:21 schreef vipergts het volgende:

[..]

Je snapt het echt niet he Je kunt geen rookkroeg maken omdat mensen gewoon recht hebben op een rookvrije werkplek.
Dat kan je wel proberen te misbruiken als een religieus dogma, maar daar schiet je niets mee op. Een recht is iets waar je van af kan zien.
quote:
En je mag als werkgever tegen werknemers niet zeggen er gaat hier gerookt worden dus je moet het maar goed vinden of ander werk zoeken. En je mag ook niet zeggen in een contract dat mensen vrijwillig dat recht op hebben gegeven als ze bij je in dienst komen/zijn. Dat mag niet en dat zal waarschijnlijk nooit mogen ook.
Dan stappen we daar van af. Je mag als militair ook kogels koppen, als brandweerman ga je de brand in, als je nachtdiensten draait krijg je extra betaald op bij nacht en ontij je werk te doen. Dat kan in dit geval ook. Dat jij stelt dat het allemaal niet kan omdat het over roken gaat slaat nergens op.
quote:
Sterker nog je moet zoiets op de lange termijn niet eens willen als werkgever.
Alle nachtdiensten en gevaarlijke breoepen afschaffen?
quote:
Wat geeft je als werkgever de garantie dat je in de toekomst niet aangeklaagd kan worden omdat mensen ziek zijn geworden.
Iedereen kent de "gevaren" dus dat is onzin. Je kan net zo goed als millitair de staat aanklagen dat ze je hebben uitgezonden naar een oorlogsgebied.
quote:
Ook al staat niet onomstotelijk vast dat meeroken schadelijk is of niet. Je staat als werkgever erg zwak denk ik als het er bij een rechtzaak opaan komt.
De gasten willen het, werkgevers willen het, en alle rokend personeel wil het. Daar heeft een rechter vast alle begrip voor. Contractje opstellen, et voila, we hebben rook-horeca.
quote:
Dan kan jij het ermee oneens zijn en ik nooit last hebben gehad van rokers in het verleden. Maar beide dingen geeft een horeca ondernemer geen recht om een uitzondering te zijn op een wet waar andere bedrijven zich wel aan moeten houden.
Als je de wet verandert kan het gewoon.
quote:
En dan kunnen beide partijen flink hun propaganda in de media verspreiden dat het wel of niet succesvol is maar de kans is gewoon erg klein dat zo'n soort wet wordt terug gedraaid of wordt aangepast in het voordeel van rokers en werkgevers. Het roken zal waarschijnlijk alleen nog maar meer aan banden worden gelegd
Het roken en rokend uitgaan gaat gewoon door. Nu noemen we het illegaal en gedoogbeleid, maar feitelijk verandert er niets.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 01-01-2009 16:29:57 ]
  donderdag 1 januari 2009 @ 16:44:34 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_64557151
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:21 schreef vipergts het volgende:
Je snapt het echt niet he Je kunt geen rookkroeg maken omdat mensen gewoon recht hebben op een rookvrije werkplek. En je mag als werkgever tegen werknemers niet zeggen er gaat hier gerookt worden dus je moet het maar goed vinden of ander werk zoeken. En je mag ook niet zeggen in een contract dat mensen vrijwillig dat recht op hebben gegeven als ze bij je in dienst komen/zijn. Dat mag niet en dat zal waarschijnlijk nooit mogen ook.
Mensen zijn verplicht om rookvrij te werken, dat is geen recht meer. En in de horeca geeft dat problemen, lijkt me logisch. Een kroegbaas zonder personeel mag niet meer roken? Een kroegbaas met rokend personeel mag niet meer roken?

En dat je bij een sollicitatiegesprek niet mag vragen of iemand rookt is heel mooi, maar werkgevers kiezen toch diegene die het beste bij het bedrijf past. Toen ik een tijd geleden ergens solliciteerde werd me ook gevraagd of ik moslim was, dat het niet mag betekend niet dat het niet gebeurd.
DeviantArt
pi_64560633
quote:

[..]

Klink maak je niet gek, de kroegbaas trekt zich wel de haren uit zijn hoofd mel al die boetefacturen.
pi_64564915
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 19:01 schreef Halcon het volgende:
Klink maak je niet gek, de kroegbaas trekt zich wel de haren uit zijn hoofd mel al die boetefacturen.
Och, als je het laatste half jaar een kwart miljoen aan omzet hebt gered/extra hebt omdat je het roken toestaat, dan kan het best uit om 6 boetes te betalen.
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:06:14 #179
3542 Gia
User under construction
pi_64566586
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

We kunnen ook alle gegevens die we over hem kunnen vinden naar alle kroegen in Den Helder sturen zodat ze hem niet meer binnen laten.

Mooie foto op de deur: Deze NSB-er is niet gewenst.
Man uit Den Helder, heeft Grafisch Lyceum gedaan en heeft een partner.

Tja, da's heel duidelijk.
  donderdag 1 januari 2009 @ 22:35:36 #180
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64567626
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 21:15 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Och, als je het laatste half jaar een kwart miljoen aan omzet hebt gered/extra hebt omdat je het roken toestaat, dan kan het best uit om 6 boetes te betalen.
Een kwart miljoen omzet... die tenten die je hoort janken draaiden voor het verbod al nauwelijks quitte

enne mensen, volgens mij gaat dit topic over het rookverbod, niet over mij
[..]
pi_64568179
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:35 schreef MikeyMo het volgende:
Een kwart miljoen omzet... die tenten die je hoort janken draaiden voor het verbod al nauwelijks quitte
In Groningen was een tent voor de zesde keer geverbaliseerd, ik denk dat ik wel weet welke dat is, en kan wel zien wat die draait en vooral wat die extra draait door het rookverbod.
quote:
enne mensen, volgens mij gaat dit topic over het rookverbod, niet over mij
Het topic gaat over ziekelijke bemoeizucht, dus gaat het ook over jou als grote handlanger van bemoeials.
  † In Memoriam † donderdag 1 januari 2009 @ 23:01:32 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64568427
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 22:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Man uit Den Helder, heeft Grafisch Lyceum gedaan en heeft een partner.

Tja, da's heel duidelijk.
Het gaat om het principe. Als hij stasi-praktijken er op na houdt om kroegen aan te geven zie ik niet in waarom ik zijn informatie niet zou mogen verzamelen en doorgeven aan die kroegen zodat ze hem niet meer toelaten.
Carpe Libertatem
pi_64570041
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:01 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het gaat om het principe. Als hij stasi-praktijken er op na houdt om kroegen aan te geven zie ik niet in waarom ik zijn informatie niet zou mogen verzamelen en doorgeven aan die kroegen zodat ze hem niet meer toelaten.
Das ook niet zo heel moeilijk met een nl domein gelijk aan zijn nick toch?
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 00:33:32 #184
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64570775
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 00:03 schreef Sybesma het volgende:
Das ook niet zo heel moeilijk met een nl domein gelijk aan zijn nick toch?
Het is ook niet moeilijk, zeker aangezien hij netjes een foto van zichzelf heeft op zijn site.
Carpe Libertatem
  vrijdag 2 januari 2009 @ 08:41:51 #185
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64574415
Ik ga naar een kroeg en verwacht rookvrij te zitten, dat is niet het geval. Als je het aankaart bij een barman krijg je een grote smoel van hem en wat gasten er omheen. De VWA luistert wel.

Als hun niet moedwillig de wet overtreden is er niets aan de hand. Zo simpel is het.
[..]
pi_64574910
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat kan je wel proberen te misbruiken als een religieus dogma, maar daar schiet je niets mee op. Een recht is iets waar je van af kan zien.

RE: het probleem is niet iedereen wil daar vanaf zien. En het maken van niet rookkroegen lost dat niet op want er is geen eigenaar die dat begint. En dan sta je als werknemer volledig in jerecht om een rookvrije werkplek te eisen.

[..]

Dan stappen we daar van af. Je mag als militair ook kogels koppen, als brandweerman ga je de brand in, als je nachtdiensten draait krijg je extra betaald op bij nacht en ontij je werk te doen. Dat kan in dit geval ook. Dat jij stelt dat het allemaal niet kan omdat het over roken gaat slaat nergens op.

Zou wat zijn als jouw huis in brand staat en de brandweer mag niet komen omdat het gevaarlijk is moet je zelf aan de gang. Wel of niet roken is niet noodzakelijk voor de uitvoering van een bedrijf tenzij je sigatttenfabrikant bent

[..]

Alle nachtdiensten en gevaarlijke breoepen afschaffen?

RE: En als je die zelf nodig hebt ik noem maar een eerste hulp arts 's-nacht nadat je een ongeluk hebt gehad en in levens gevaar bent
[..]

Iedereen kent de "gevaren" dus dat is onzin. Je kan net zo goed als millitair de staat aanklagen dat ze je hebben uitgezonden naar een oorlogsgebied.

RE: Iedere roker kent ook de gevaren en toch kan een Phillip Morris aangeklaagd worden voor miljarden. Nu is dat in dit land niet het geval maar er is geen garantie dat zoiets in de toekomst ook zo is
[..]

De gasten willen het, werkgevers willen het, en alle rokend personeel wil het. Daar heeft een rechter vast alle begrip voor. Contractje opstellen, et voila, we hebben rook-horeca.

RE: Niet alle werknemers waar het om gaat willen het. En als het in de horeca zou mogen moet het ook op kantoor enz. mogen. Wet gelijke behandeling denk ik zoiets gaat nooit gebeuren ook ivm Eurpese regelgeving
[..]

Als je de wet verandert kan het gewoon.

RE: zie hierboven
[..]

Het roken en rokend uitgaan gaat gewoon door. Nu noemen we het illegaal en gedoogbeleid, maar feitelijk verandert er niets.
Re: de boetes en wetgeving wordt vanzelf strenger Zeg eens eerlijk als jij de kans loopt om een boete van 1000 euro te krijgen neem je dan het risico. Misschien 1 keer maar na een tweede keer laat je dat dure sigaretje wel
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 2 januari 2009 @ 09:44:07 #187
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64574945
quote:
Kroegen niet meer zo braaf

GOES - Langzaamaan roken bezoekers stiekem weer in diverse horecagelegenheden in Goes.
De betrokken café-exploitanten willen niet met naam en toenaam genoemd worden. Verschillende uitbaters ontvingen al een waarschuwingsbrief van de Voedsel en Waren Autoriteit. Zo ook een Ierse pub in Goes, die als eerste het rookverbod negeerde. Nu volgen ook andere cafés. Ze komen er niet openlijk voor uit, maar toch steken de bezoekers en een enkele barmedewerker weer een sigaretje op. Een uitbater van verschillende Goese cafés: "In de winter en zeker met deze kou knijpen we een oogje toe als gasten binnen een sigaretje opsteken, maar het moet niet massaal gebeuren."

Een café aan de Grote Markt waar veel jongeren uit de dorpen rond Goes komen, zette als één van de eerste een paar weken geleden weer de asbakken op tafel. Bij de cafés in de dorpen is roken ook vaak toegestaan. "Deze kroegen vormen concurrentie, vandaar dat wij nu ook volgen", vertelt de barvrouw.

Daarmee is in Goes het hek van de dam. In een café met rookruimte, ook aan de Grote Markt, mag weer gerookt worden. Dit is echter niet in overleg met de eigenaresse. "Het is niet de bedoeling dat in dit café gerookt wordt. We hebben geïnvesteerd in een rookruimte en die moeten de gasten gebruiken."

In de kroeg verderop is geen ruimte voor zo'n rookhok. "De gemeente wil ons geen vergunning verlenen. We moeten nu de andere cafés volgen waar gerookt wordt, want anders raken we klanten kwijt", klaagt de uitbater. En het werkt. Terwijl de exploitant vertelt, komen gasten binnen. "In Pubbles mogen we niet roken, daarom komen we hier."
[..]
pi_64575090
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:44 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Mensen zijn verplicht om rookvrij te werken, dat is geen recht meer. En in de horeca geeft dat problemen, lijkt me logisch. Een kroegbaas zonder personeel mag niet meer roken? Een kroegbaas met rokend personeel mag niet meer roken?

En dat je bij een sollicitatiegesprek niet mag vragen of iemand rookt is heel mooi, maar werkgevers kiezen toch diegene die het beste bij het bedrijf past. Toen ik een tijd geleden ergens solliciteerde werd me ook gevraagd of ik moslim was, dat het niet mag betekend niet dat het niet gebeurd.
Een kroegbaas hoort zich gewoon aan dezelfde wet te houden als andere werkgevers in dit geval het bieden van een rookvrije werkplek. Dat het bij kroegbezoek hoort, dat hij geen personeel heeft of alleen rokend personeel is voor een wetgever geen goede reden om de wet te veranderen.
Het feit dat je ongelijkheid krijgt tegenover andere werkgevers en waarschijnlijk Europese wetgeving is ook al iets dat zo'n wet niet terug gedraaid wordt.

En dat laatste wordt in de toekomst alleen nog maar erger denk ik Wetgevers, werkgevers en verzekeringen gaan alleen nog maar moeilijker doen. Artsen zeggen nu al bij het minste geringste stop eerst maar met roken voordat ze een behandeling starten.
pi_64575210
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 16:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan stappen we daar van af. Je mag als militair ook kogels koppen, als brandweerman ga je de brand in, als je nachtdiensten draait krijg je extra betaald op bij nacht en ontij je werk te doen. Dat kan in dit geval ook.
Tsja... jij blijft maar over die militairen doorgaan... als horecamedewerker ben je niet aangenomen om sigaretten te roken. Staat nergens in je werkomschrijving of je contract.
Dat jij 'vindt' dat het erbij hoort is jouw mening. Het hoort helemaal niet, want als ik uitga doe ik dat zonder rook. En als ik uitga zie ik ook horecamedewerkers die niet roken.
Het hoort er dus helemaal niet bij.
'het hoort zo' is een poging om niet op feiten te discussiëren maar gewoon te zeggen 'we hebben het altijd zo gedaan'.
pi_64575743
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

En zo hoort het. Af en toe moet de wetgever gecorrigeerd worden voor het schaamteloos najagen van persoonlijke ambities. Burgerlije ongehoorzaamheid hoort ook bij de democratie.
[..]

Tja, maar dan ben je in dit geval net zo fout bezig als die paar hooligans die het voor de meerderheid der fans van een voetbalclub verpesten. De meerderheid wil het rookverbod en wil dat dit gehandhaafd blijft en wordt. De minderheid is tegen het rookverbod. Hooligans en burgerlijke ongehoorzaamheid dienen daarom gewoon aangepakt te worden. Dat is ook democratie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_64576080
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:14 schreef Montagui het volgende:

[..]

Tja, maar dan ben je in dit geval net zo fout bezig als die paar hooligans die het voor de meerderheid der fans van een voetbalclub verpesten. De meerderheid wil het rookverbod en wil dat dit gehandhaafd blijft en wordt. De minderheid is tegen het rookverbod. Hooligans en burgerlijke ongehoorzaamheid dienen daarom gewoon aangepakt te worden. Dat is ook democratie.
De meerderheid? En waaruit maak jij dat op? Omdat 70 % van de bevolking niet-roker is? Dat zegt natuurlijk geen ene reet. In de eerste plaats is slechts een relatief klein deel van ons land kroegbezoeker. Zat mensen zul je nooit in de kroeg aantreffen (en dat heeft niets met roken te maken, maar dat volk houdt daar gewoon niet van). En ten tweede zijn niet alle niet-rokers voor het rookverbod. Ken er zat die dat hele verbod maar niets vinden, puur omdat het een betuttelende maatregels is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_64576180
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:14 schreef Montagui het volgende:
Tja, maar dan ben je in dit geval net zo fout bezig als die paar hooligans die het voor de meerderheid der fans van een voetbalclub verpesten.
Nee, hooligans doen dingen waar andere betrokkenen ook last van hebben.
quote:
De meerderheid wil het rookverbod en wil dat dit gehandhaafd blijft en wordt. De minderheid is tegen het rookverbod.
De meerderheid is geen betrokkene. Dat de meerderheid liever recreeert met een broek aan is ook geen reden om naaktrecreatie van overheidswege te verbieden.
quote:
Hooligans en burgerlijke ongehoorzaamheid dienen daarom gewoon aangepakt te worden. Dat is ook democratie.
Zonder burgerlijke ongehoorzaamheid was naaktrecreatie nog steeds verboden, en porno, en abortus, en euthenasie, en skateboarden, en mountainbikes (20cm wit achterspatbord) en led-verlichting op de fiets, en marihuana, en straatmuziek, en vloeken.

De meerderheid mag de minderheid niet zomaar de wet voorschrijven. Het idee dat de meerderheid alles beslist is een door simplisme geperverteerd idee van democratie.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 13:57:27 #193
pi_64577014
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 10:05 schreef mgerben het volgende:

[..]

Tsja... jij blijft maar over die militairen doorgaan... als horecamedewerker ben je niet aangenomen om sigaretten te roken. Staat nergens in je werkomschrijving of je contract.
Dat jij 'vindt' dat het erbij hoort is jouw mening.
Dat jij vind dat het er niet bij hoort is ook alleen maar een mening een geen argument voor een wet.

Het is de uitbater van een kroeg die er voor kiest om zijn klanten terwille te zijn.
pi_64577580
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
De meerderheid mag de minderheid niet zomaar de wet voorschrijven.
Nee???
Met in achtneming van grondrechten mag dit nou juist wel.
Is het een beetje zo dat het jou niet uitmaakt of het een meer- of een minderheid is, zolang het maar jouw mening is?
Voor die staatsvorm is ook een naam.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:16:23 #195
181126 MouzurX
Misschien?
pi_64577651
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meerderheid? En waaruit maak jij dat op? Omdat 70 % van de bevolking niet-roker is? Dat zegt natuurlijk geen ene reet. In de eerste plaats is slechts een relatief klein deel van ons land kroegbezoeker. Zat mensen zul je nooit in de kroeg aantreffen (en dat heeft niets met roken te maken, maar dat volk houdt daar gewoon niet van). En ten tweede zijn niet alle niet-rokers voor het rookverbod. Ken er zat die dat hele verbod maar niets vinden, puur omdat het een betuttelende maatregels is.
Feit is wel dat veel lui die ik ken die nooit in kroegen kwamen nu ineens wel gaan omdat er neit meer wordt gerookt... door bijv astma enz.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:53:21 #196
pi_64578977
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Feit is wel dat veel lui die ik ken die nooit in kroegen kwamen nu ineens wel gaan omdat er neit meer wordt gerookt... door bijv astma enz.
Wat jammer voor die mensen dat in steeds meer kroegen weer word gerookt. Het verbod is blijkbaar geen goed middel om in hun behoeften te voorzien.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 14:56:18 #197
pi_64579085
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:14 schreef mgerben het volgende:

[..]

Nee???
Is het een beetje zo dat het jou niet uitmaakt of het een meer- of een minderheid is, zolang het maar jouw mening is?
Voor die staatsvorm is ook een naam.
We kunnen dus alle automerken behalve VW bij wet verbieden?
pi_64579154
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat jij vind dat het er niet bij hoort is ook alleen maar een mening een geen argument voor een wet.

Het is de uitbater van een kroeg die er voor kiest om zijn klanten terwille te zijn.
Wat dus niet verboden is zolang hij het maar met een afgesloten rookruimte doet. Het recht op een rookvrije werkplek is wel een argument voor een wet. Een mening is trouwens altijd een argument voor een wet iemand is van mening dat meeroken schadelijk is en maakt daar een wet voor iemand is van mening dat stelen niet mag en maakt daar een wet voor. iemand is van mening dat vrouwen rechten hebben en maakt daar een wet voor. Net zoals jij van mening bent dat het rookverbod niet deugt dat is best maar zolang je zo'n wet niet van tafel krijgt ben je dus strafbaar.

En de kans is klein dat je een wet met burgelijke ongehoorzaamheid van tafel krijgt. En aangezien de argumenten voor roken op de werkplek en een uitzondering voor de horeca vast niet goed genoeg zijn is de kans klein dat er iets veranderd.
  † In Memoriam † vrijdag 2 januari 2009 @ 15:21:13 #199
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_64579965
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 08:41 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ga naar een kroeg en verwacht rookvrij te zitten, dat is niet het geval. Als je het aankaart bij een barman krijg je een grote smoel van hem en wat gasten er omheen. De VWA luistert wel.

Als hun niet moedwillig de wet overtreden is er niets aan de hand. Zo simpel is het.
Dan ga je toch lekker naar een kroeg waar jij jezelf in warm gevoel kan wikkelen bij een kroegbaas die zich wel aan zulke onzinnige wetten houdt?

Als die barman zou weten dat jij ze aangeeft krijg je waarschijnlijk meer dan een grote smoel en krijg je een trap onder je hol de tent uit.
Carpe Libertatem
pi_64579968
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 14:14 schreef mgerben het volgende:
Nee???
Het kan ook wel, je kunt langs democratische weg 49% in het gewenste keurslijf dwingen. Als de calvinisten hun comeback doorzetten kunnen ze een waar schrikbewind opleggen alsof het Calvijn zelf is die Geneve regeert.

Maar democratie is niet dat de meerderheid beslist, democratie heeft het sluitstuk dat de meerderheid beslist wanneer je er in de weging en de grootte van de verschillende belangen niet uitkomt wat betreft de invulling van overheidstaken. Dat gaat hier op meerdere fronten fout, en dan krijg je te maken met een sluitstuk van de democratische samenleving, ipv de formele democratische structuur: De burgerlijke ongehoorzaamheid.
quote:
Nee hoor. Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan naaktrecreatie. Ik mag graag naakt zijn in het bijzijn van een of meerdere vrouwen mits we regelmatig neuken, zojuist geneukt hebben of op zeer korte termijn gaan neuken. Als het toch aseksueel is, dan heb ik liever dat iedereen gewoon zijn broek aanhoudt. Ik heb geen zin om naar de afgesleten kokosmat van een of andere McDonaldsbezoekster te turen. Dat vind ik normaal, en prettig. Een broek hoort er nou eenmaal bij.

Daarmee behoor ik tot de overgrote meerderheid. Wij vinden dat allemaal normaal. Ga ik dan roepen dat iedereen zijn broek aan moet houden? Ga ik eisen dat ik op elke strandje en elke recreatieplek uitsluitend broekdragers kan tegenkomen? Ga ik zeuren dat er strandjes zijn waar ik niet heen kan? Pleit ik voor wetten die het dragen van een broek overal verplicht stellen? Een dergelijk stuitend egoisme is mij vreemd, ik respecteer andermans belangen en andermans vrijheid. Ik ga het niet eisen uit eigenbelang en al helemaal niet omdat "niemand naaktrecreatie zou moeten willen" of omdat het "met de broek aan ook goed recreeeren is". En dan leugens verzinnen dat het gevaarlijk is.

Mijn norm is niet de norm, ik zoek mensen en omgevingen op die mijn norm delen en mijd mensen en omgevingen die dat niet doen. Het is namelijk mijn norm maar, en ik heb het niet zo hoog in de bol dat ik denk dat die voor iedereen moet gelden. En al helemaal omdat het de norm van de meerderheid is.

Zou je ook eens moeten proberen. Ik geef toe, je moet er je hersens enigzins voor gebruiken, je moet je bemoeizucht enigzins onderdrukken en je kunt je egoisme niet de vrije loop laten. Maar het maakt een samenleving wel zo prettig.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')