abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 januari 2009 @ 09:39:53 #221
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_64606983
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:25 schreef Montagui het volgende:

[..]

tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.
Hooligans die alleen hun eigen clubhuis slopen heb jij last van? Dus verbied je het slopen van je eigen clubhuis zodat de hooligans de stad moeten slopen, dat is idd logisch. Dan heeft iedereen er last van en heb je een argument om de hooligans zelf te verbieden.

We gaan idd die kant op met de rokers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 3 januari 2009 @ 09:41:57 #222
pi_64606991
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:30 schreef Montagui het volgende:

[..]

70%? Is dat zo? Dan is dat een vrij representatief democratisch gegeven. Bovendien is er een democratisch gekozen regering die deze wet aanneemt. Dat je het er niet mee eens bent, prachtig, dat is ook democratie. dat rechtvaardigt geen burgerlijke ongehoorzaamheid, het zou wat zijn. De stem van de meerderheid telt. Dus het zegt allemaal wél ene reet.
De mening van Nederland is niet van belang over wat er in een kroeg gebeurd.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_64607970
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 02:25 schreef Montagui het volgende:

tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.
De democratische meerderheid zit in de kamer, en die heeft met belastinggeld voor zichzelf een sublieme rookruimte in het restaurant laten aanleggen.

Als ik naar een naakstrand ga dan heb ik ook last van naaktrecreeerders. Ik zoek de last zelf op, als je naar een rookkroeg gaat, zoek jij de last zelf op. Het feit dat je graag bij de kudde hoort maakt nog niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen keuzes.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:02:43 #224
3542 Gia
User under construction
pi_64608040
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De democratische meerderheid zit in de kamer, en die heeft met belastinggeld voor zichzelf een sublieme rookruimte in het restaurant laten aanleggen.

Als ik naar een naakstrand ga dan heb ik ook last van naaktrecreeerders. Ik zoek de last zelf op, als je naar een rookkroeg gaat, zoek jij de last zelf op. Het feit dat je graag bij de kudde hoort maakt nog niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen keuzes.
Er bestaan naaktstranden. Die zijn toegewezen als stranden om naakt te recreëren.
Er bestaan geen rookkroegen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:09:20 #225
pi_64608173
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:02 schreef Gia het volgende:

[..]

Er bestaan naaktstranden. Die zijn toegewezen als stranden om naakt te recreëren.
Er bestaan geen rookkroegen.
Dan maken we die. Opgelost slotje
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:16:22 #226
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64608301

[ Bericht 100% gewijzigd door Qwea op 03-01-2009 11:37:44 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:20:36 #227
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_64608372
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Qwea op 03-01-2009 11:37:53 ]
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 11:25:47 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64608833
quote:
Op vrijdag 2 januari 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet zonder gezichtsverlies, voor Klink in het bijzonder maar feitelijk voor de hele politiek.
Het rookverbod zit er al een jaar of tien aan te komen. Dat het net tijdens de dienst van Ab Klink gebeurt is toeval.
Het typeren van het rookverbod als een speeltje van Klink is een beetje de houding van die kroegbaasjes die 1 week voor het rookverbod ineens om uitstel gingen vragen: Kop in het zand en hopen dat het overwaait.

Wel, het is niet overgewaaid, en Klink gaat kijken wie de langste adem heeft.
Bij de VWA leggen ze inmiddels een interessant adressenlijstje aan. Als je daar op staat als kroeg wordt je extra gecontroleerd. Straks gaat de VWA nog geld opleveren

Ik zet mijn geld op Klink: Volgens mij zijn die kroegbazen (op een enkeling na) totaal niet principieel of loyaal aan hun klantjes of overdreven gastvrij of wat dan ook: Het gaat ze gewoon om de centen. De meeste stoere asbak-kroegen zullen de rekensom doen, en als ze zien dat de buren het 'verzet' ook opgeven is de keuze snel gemaakt.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 11:49:08 #230
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64608859
Ik moet wel zeggen dat ik de sfeer hier in de topic achteruit vindt gaan. Jullie hebben nb je zin, er wordt nog steeds flink gerookt in de kroegen, desondanks zit men hier bedreigingen te uiten. Ondanks het feit dat we van standpunt verschillen is het bij mij nog nimmer opgekomen om op persoonlijke basis aantijgingen en bedreigingen te doen.

Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein. Als er dan al iets duidelijk is, is dat niemand een ander wat gunt pertinent.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 11:52:58 #231
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64609332
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:47 schreef mgerben het volgende:
Het rookverbod zit er al een jaar of tien aan te komen. Dat het net tijdens de dienst van Ab Klink gebeurt is toeval.
Zo doet de overheid dat, sluipend en achterbaks. Eerst moest het web van leugens nog even afgemaakt worden, en de schijn worden opgehouden dat de overheid meewerkte aan alternatieven.
quote:
Het typeren van het rookverbod als een speeltje van Klink is een beetje de houding van die kroegbaasjes die 1 week voor het rookverbod ineens om uitstel gingen vragen: Kop in het zand en hopen dat het overwaait.
Hij heeft er wel veel vaart achter gezet, en hij is verantwoordelijk voor de invoering. Hij zit er dus wel degelijk met zijn politiek prestige in. En in het smoesje dat iedereen verantwoordelijk is en dus niemand trap ik al jaren niet meer. Maar ook daar is kuddegedrag kennelijk de norm.
quote:
Wel, het is niet overgewaaid, en Klink gaat kijken wie de langste adem heeft.
Bij de VWA leggen ze inmiddels een interessant adressenlijstje aan. Als je daar op staat als kroeg wordt je extra gecontroleerd. Straks gaat de VWA nog geld opleveren
De echte handhaving moet nog beginnen. Het zal een teleurstelling zijn voor Klink, maar de rechter heeft ook nog wat te zeggen over al die boetes.
quote:
Ik zet mijn geld op Klink:
Maar goed dat je nu pas begint met inzetten van geld, want als je eerder geld had ingezet op je verwachtingen dan was je dat nu kwijt geweest.
quote:
Volgens mij zijn die kroegbazen (op een enkeling na) totaal niet principieel of loyaal aan hun klantjes of overdreven gastvrij of wat dan ook: Het gaat ze gewoon om de centen. De meeste stoere asbak-kroegen zullen de rekensom doen, en als ze zien dat de buren het 'verzet' ook opgeven is de keuze snel gemaakt.
Die kroeg in Groningen die al zes keer beboet is heeft vanaf het begin gezegd dat ze zo die tent niet kunnen en willen uitbaten. Dat blijkt dan tonnen op te leveren, maar dat wisten ze niet in juli.
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de sfeer hier in de topic achteruit vindt gaan. Jullie hebben nb je zin, er wordt nog steeds flink gerookt in de kroegen, desondanks zit men hier bedreigingen te uiten. Ondanks het feit dat we van standpunt verschillen is het bij mij nog nimmer opgekomen om op persoonlijke basis aantijgingen en bedreigingen te doen.
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.
quote:
Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein. Als er dan al iets duidelijk is, is dat niemand een ander wat gunt pertinent.
Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. Maar jij wil alles voor jezelf en wel met staatsgezag en klikgedrag. En dan nu gaan miepen als je de wind van voren krijgt. Lafjes hoor. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen. Daar is het nu wat laat voor nu je bij de verliezers zit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 12:23:11 #233
pi_64609522
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:

Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein.
Als jij met knokken bedoeld het verbieden van tenten waar wel gerookt word dan is dat niet meer dan terecht.

Als je voor een niet-rook kroeg wilt knokken dan begin je er 1 en maakt het een succes. Zonder de concurrentie te verbieden. Dan ben je een kerel.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:31:26 #234
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_64611200
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:

Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.

Men valt instellingen als stivoro lastig en berokkent ze (financiele) schade. Ongeacht het feit dat Willem van den Oetelaar zelf de publiciteit op zoekt geeft iemand aan zijn signalement in Amsterdamse kroegen te verspreiden. Tilburgse horeca wil VWA-ambenaren gaan initimideren en hier zie ik ook al de eerste tekenen van mensen die actie gaan ondernemen tegen Jan met de Pet die voor het verbod is...
quote:
Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. Maar jij wil alles voor jezelf en wel met staatsgezag en klikgedrag. En dan nu gaan miepen als je de wind van voren krijgt. Lafjes hoor. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen. Daar is het nu wat laat voor nu je bij de verliezers zit.
Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  zaterdag 3 januari 2009 @ 13:59:09 #235
pi_64611939
Die noodkreet van CAN word vet gerecycled op de site van De Volkskrant. Ik ben hem de afgelopen dagen al 3 keer tegengekomen. Volgens mij proberen ze het kabinet te laten vallen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 januari 2009 @ 14:00:37 #236
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_64611976
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet.
Zal het dan toch niet aan jezelf liggen?
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:00:48 #237
pi_64611981
quote:

[..]

Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet.
Blijkbaar doe je iets verkeerd. Ik hou er soms radicale meningen op na, maar ik ben nog nooit bedreigd.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:02:07 #238
pi_64612007
quote:

Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.
Ik ben tegen. Begin zelf een kroeg en laat tevreden rokers met rust. klaar.
pi_64612071
quote:

[..]

Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.
Volgens mij ben je nu een beetje aan het overdrijven. Ik denk niet dat iemand jou te grazen wilt nemen nan deze discussie. Jouw opvattingen staan in groot contrast met de mijne, maar om je nou een pak rammel te geven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 3 januari 2009 @ 14:10:34 #240
pi_64612212
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 14:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Volgens mij ben je nu een beetje aan het overdrijven. Ik denk niet dat iemand jou te grazen wilt nemen nan deze discussie. Jouw opvattingen staan in groot contrast met de mijne, maar om je nou een pak rammel te geven.
We moeten nou eenmaal goedwillende horeca in bescherming nemen tegen NSB-ers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')