Hooligans die alleen hun eigen clubhuis slopen heb jij last van? Dus verbied je het slopen van je eigen clubhuis zodat de hooligans de stad moeten slopen, dat is idd logisch. Dan heeft iedereen er last van en heb je een argument om de hooligans zelf te verbieden.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:25 schreef Montagui het volgende:
[..]
tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.
De mening van Nederland is niet van belang over wat er in een kroeg gebeurd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
70%? Is dat zo? Dan is dat een vrij representatief democratisch gegeven. Bovendien is er een democratisch gekozen regering die deze wet aanneemt. Dat je het er niet mee eens bent, prachtig, dat is ook democratie. dat rechtvaardigt geen burgerlijke ongehoorzaamheid, het zou wat zijn. De stem van de meerderheid telt. Dus het zegt allemaal wél ene reet.
De democratische meerderheid zit in de kamer, en die heeft met belastinggeld voor zichzelf een sublieme rookruimte in het restaurant laten aanleggen.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 02:25 schreef Montagui het volgende:
tsk tsk, dat een ander naakt recreert heb IK (en m.i. ook de democratische meerderheid) geen last van. Van hooligans die 'hun?/mijn club' duperen en van 'rokers' (heeft de democratische meerderheid) wel last van.
Er bestaan naaktstranden. Die zijn toegewezen als stranden om naakt te recreëren.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 10:58 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De democratische meerderheid zit in de kamer, en die heeft met belastinggeld voor zichzelf een sublieme rookruimte in het restaurant laten aanleggen.
Als ik naar een naakstrand ga dan heb ik ook last van naaktrecreeerders. Ik zoek de last zelf op, als je naar een rookkroeg gaat, zoek jij de last zelf op. Het feit dat je graag bij de kudde hoort maakt nog niet dat je geen verantwoordelijkheid hoeft te nemen voor je eigen keuzes.
Dan maken we die. Opgelost slotjequote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Er bestaan naaktstranden. Die zijn toegewezen als stranden om naakt te recreëren.
Er bestaan geen rookkroegen.
Het rookverbod zit er al een jaar of tien aan te komen. Dat het net tijdens de dienst van Ab Klink gebeurt is toeval.quote:Op vrijdag 2 januari 2009 19:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Niet zonder gezichtsverlies, voor Klink in het bijzonder maar feitelijk voor de hele politiek.
Zo doet de overheid dat, sluipend en achterbaks. Eerst moest het web van leugens nog even afgemaakt worden, en de schijn worden opgehouden dat de overheid meewerkte aan alternatieven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:47 schreef mgerben het volgende:
Het rookverbod zit er al een jaar of tien aan te komen. Dat het net tijdens de dienst van Ab Klink gebeurt is toeval.
Hij heeft er wel veel vaart achter gezet, en hij is verantwoordelijk voor de invoering. Hij zit er dus wel degelijk met zijn politiek prestige in. En in het smoesje dat iedereen verantwoordelijk is en dus niemand trap ik al jaren niet meer. Maar ook daar is kuddegedrag kennelijk de norm.quote:Het typeren van het rookverbod als een speeltje van Klink is een beetje de houding van die kroegbaasjes die 1 week voor het rookverbod ineens om uitstel gingen vragen: Kop in het zand en hopen dat het overwaait.
De echte handhaving moet nog beginnen. Het zal een teleurstelling zijn voor Klink, maar de rechter heeft ook nog wat te zeggen over al die boetes.quote:Wel, het is niet overgewaaid, en Klink gaat kijken wie de langste adem heeft.
Bij de VWA leggen ze inmiddels een interessant adressenlijstje aan. Als je daar op staat als kroeg wordt je extra gecontroleerd. Straks gaat de VWA nog geld opleveren
Maar goed dat je nu pas begint met inzetten van geld, want als je eerder geld had ingezet op je verwachtingen dan was je dat nu kwijt geweest.quote:Ik zet mijn geld op Klink:
Die kroeg in Groningen die al zes keer beboet is heeft vanaf het begin gezegd dat ze zo die tent niet kunnen en willen uitbaten. Dat blijkt dan tonnen op te leveren, maar dat wisten ze niet in juli.quote:Volgens mij zijn die kroegbazen (op een enkeling na) totaal niet principieel of loyaal aan hun klantjes of overdreven gastvrij of wat dan ook: Het gaat ze gewoon om de centen. De meeste stoere asbak-kroegen zullen de rekensom doen, en als ze zien dat de buren het 'verzet' ook opgeven is de keuze snel gemaakt.
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik de sfeer hier in de topic achteruit vindt gaan. Jullie hebben nb je zin, er wordt nog steeds flink gerookt in de kroegen, desondanks zit men hier bedreigingen te uiten. Ondanks het feit dat we van standpunt verschillen is het bij mij nog nimmer opgekomen om op persoonlijke basis aantijgingen en bedreigingen te doen.
Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. Maar jij wil alles voor jezelf en wel met staatsgezag en klikgedrag. En dan nu gaan miepen als je de wind van voren krijgt. Lafjes hoor. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen. Daar is het nu wat laat voor nu je bij de verliezers zit.quote:Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein. Als er dan al iets duidelijk is, is dat niemand een ander wat gunt pertinent.
Als jij met knokken bedoeld het verbieden van tenten waar wel gerookt word dan is dat niet meer dan terecht.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:49 schreef MikeyMo het volgende:
Daarnaast is het wel frappant. Er wordt als argument aangedragen dat de niet-rokers jullie niet je rookkroegen gunnen, maar zodra er een niet-roker knokt voor niet-rokers kroegen in zijn eigen regio, waar jullie niet eens komen, dan is de wereld te klein.
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 12:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Ten eerste ben je niet bedreigd en ten tweede heb je zelf niet bepaald bijgedragen aan de goede sfeer en de discussie.
Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.quote:Jij gunt anderen geen rookkroeg, dat is wat heel duidelijk is. Iedereen gunt jou een rookvrije kroeg. Maar jij wil alles voor jezelf en wel met staatsgezag en klikgedrag. En dan nu gaan miepen als je de wind van voren krijgt. Lafjes hoor. De gedachte dat je anderen dingen moet gunnen had wel een half jaar eerder in je op mogen komen. Daar is het nu wat laat voor nu je bij de verliezers zit.
Zal het dan toch niet aan jezelf liggen?quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet.
Blijkbaar doe je iets verkeerd. Ik hou er soms radicale meningen op na, maar ik ben nog nooit bedreigd.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet.
Ik ben tegen. Begin zelf een kroeg en laat tevreden rokers met rust. klaar.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
Ik gun anderen wel rookkroegen. Die zijn er namelijk ook; kroegen met een speciale rookruimte. Klaar.
Volgens mij ben je nu een beetje aan het overdrijven. Ik denk niet dat iemand jou te grazen wilt nemen nan deze discussie. Jouw opvattingen staan in groot contrast met de mijne, maar om je nou een pak rammel te geven.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 13:31 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Er wordt hier toch duidelijk gesproken over het feit dat men mijn persoonlijke gegevens wil gaan vertrekken aan derden. Ik ben al eerder het onderwerp van geweld geweest nav het internet. Ik heb geen trek in aggressieve kroegbazen danwel klanten die kennelijk alles geoorloofd vinden. Hetgeen een beetje de insteek is geworden de laatste maanden; omdat een bepaalde wetgeving men niet aanstaat acht men zichzelf boven de wet en is kennelijk elk middel geheiligd om mensen die de wet wel accepteren en goedkeuren het leven zuur te maken. Een zorgelijke ontwikkeling.
We moeten nou eenmaal goedwillende horeca in bescherming nemen tegen NSB-ers.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nu een beetje aan het overdrijven. Ik denk niet dat iemand jou te grazen wilt nemen nan deze discussie. Jouw opvattingen staan in groot contrast met de mijne, maar om je nou een pak rammel te geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |