open een topicquote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef Picchia het volgende:
Momenteel draagt de centrale overheid een aantal taken over naar gemeenten, op het gebied van opvang, zorg, uitkeringen en minderhedenbeleid om beter op de vraag vanuit de bevolking te kunnen inspelen. Maar bij de decentrale organen hoeven de beleidsmakers en verantwoordelijke functionarissen amper verantwoordelijkheid, of slechts indirect verantwoordelijkheid, aan de bevolking af te leggen. Je kan bijna zeggen dat de middelen in de handen van willekeurige personen (ambtenaren) wordt gelegd die vervolgens daarover beleid gaan voeren. Bij wie de financiële verantwoordelijkheid ligt is meestal ook niet geheel duidelijk. Helemaal in Amsterdam kun je goed zien dat onzinnig beleid op gemeentelijk niveau vrijwel nooit wordt afgerekend.
Verdere decentralisatie is een zeer goed idee, maar dan zullen decentrale organen wel verder gedemocratiseerd moeten worden. Anders kan het doel van decentralisatie, inspelen op de wensen van de bevolking, nooit behaald worden.
Dat is maar goed ook, want anders waren ze allang uitgeroeid door de aanhangers van groot-Israël.quote:Op maandag 29 december 2008 15:23 schreef Wheelgunner het volgende:
Wij geven tientallen miljoenen uit aan die troep en die Palestijnen krijgen gratis het duurste vuurwerk
Die paar rotjes die ze af en toe de grens over mieteren maken weinig indruk op de aanhangers van groot-Israel.quote:Op maandag 29 december 2008 15:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is maar goed ook, want anders waren ze allang uitgeroeid door de aanhangers van groot-Israël.
Kennelijk maken die rotjes zo veel uit, dat ze nu zelf heel erg los gaan en weer miljarden euro's aan oorlogsmateriaal inzetten.quote:Op maandag 29 december 2008 15:30 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Die paar rotjes die ze af en toe de grens over mieteren maken weinig indruk op de aanhangers van groot-Israel.
Jij komt toch uit Limburg?quote:
Ja, maar hier zeggen ze geen 'duugste'quote:
Carbid for teh W1N!!!quote:
Is de Fallus een god voor jullie?quote:Op maandag 29 december 2008 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
Westerse toeristen in Marokko
[ afbeelding ]
.....
Blame the Romans.quote:Op maandag 29 december 2008 19:15 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Is de Fallus een god voor jullie?
je moeder op de achtergrond vind het anders wel aardigquote:Op maandag 29 december 2008 19:14 schreef Mutant01 het volgende:
Westerse toeristen in Marokko
[ afbeelding ]
.....
Een piemel op een steen, midden in niemandsland noem jij beschaving?quote:Op maandag 29 december 2008 19:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Een stukje Westerse beschaving in de zandbak dus.
De Romeinen pasten zich aan aan de plaatselijke cultuur, laat dat een voorbeeld zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 19:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Een piemel op een steen, midden in niemandsland noem jij beschaving?
lentequote:Op maandag 29 december 2008 19:51 schreef Aoristus het volgende:
ik wou dat het al april was, dan was die smerige kou tenminste over
In de auto heb ik nergens last van.quote:Op maandag 29 december 2008 19:51 schreef Aoristus het volgende:
ik wou dat het al april was, dan was die smerige kou tenminste over
Ik weet waar jij er geen last van hebt, vies mannetje.quote:Op maandag 29 december 2008 20:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In de auto heb ik nergens last van.
We zijn inderdaad groot geschapen, dus dat klopt.quote:Op maandag 29 december 2008 19:47 schreef Reya het volgende:
[..]
De Romeinen pasten zich aan aan de plaatselijke cultuur, laat dat een voorbeeld zijn.
Volgens mij is het doel over het algemeen het realiseren van bezuinigingen door de centrale overheden.quote:Op maandag 29 december 2008 14:10 schreef Picchia het volgende:
Anders kan het doel van decentralisatie, inspelen op de wensen van de bevolking, nooit behaald worden.
quote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is het doel over het algemeen het realiseren van bezuinigingen door de centrale overheden.
Brinta is een nepoplossing,quote:Op maandag 29 december 2008 20:16 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Lees minder geld en meer eisen. Van die nep oplossingen.
En dan mag meneer wel aangesproken worden op een heel volk.quote:Op maandag 29 december 2008 20:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
We zijn inderdaad groot geschapen, dus dat klopt.
quote:Marijnissen ziet af van nieuwe termijn
HILVERSUM Tweede Kamerlid Jan Marijnissen (SP) denkt niet dat hij na de komende verkiezingen nog deel zal uitmaken van het parlement. Dat zei hij zaterdag in het radioprogramma TROS-Kamerbreed. Marijnissen trad eerder dit jaar om gezondheidsreden terug als fract i e v o o r z i t t e r. Hij zei daarover: ‘Het legt absoluut een enorme druk op iemand. Je bent verantwoordelijk voor je eigen da den en voor de woorden en daden van de hele fractie en je bent verplicht de lijnen uit te zetten, de middellange termijn in de gaten te houden en tegelijkertijd ook de actualiteit.’
ANP
quote:Op maandag 29 december 2008 20:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
En dan mag meneer wel aangesproken worden op een heel volk.
Zeker weer Amerikaanse humor?quote:Op maandag 29 december 2008 20:32 schreef Wheelgunner het volgende:
Grootgeschapen Marokkanen en hun arme schapen
Limburgse Marokkanen. Ik heb daar een ander woord voor. Drugsrunners. En ik mag het lekker zeggen, jij niet.quote:Op maandag 29 december 2008 20:37 schreef du_ke het volgende:
Limburgse Marokkanen daar zou je pas echt medelijden mee krijgen.
Apartheidspolitiek.quote:Op maandag 29 december 2008 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
En ik mag het lekker zeggen, jij niet.
Ik zeg dat gewoon lekker over alle Marokkanenquote:Op maandag 29 december 2008 20:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Limburgse Marokkanen. Ik heb daar een ander woord voor. Drugsrunners. En ik mag het lekker zeggen, jij niet.
Suggestief in de zin van: "Verdorie-de-keiharde-waarheid-past-niet-in-mijn-straatje!" Of in de zin van "altijd-maar-weer-de-linkse-zenders-die-het-voor-de-zielige-palestijnen-opnemen!".quote:Op maandag 29 december 2008 20:52 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom berichten de media altijd zo suggestief als het om Israel gaat. Betrapte zelfs het NRC erop.
De waarheid van de Palestijnse terreur vergeten ze allemaal. Het NRC vermeldde nog dat de tunnels tussen de Palenstijnse gebieden en Israel ook werden aangevallen. Dit terwijl daar wapens hulpgoederen doorheen kwamen.quote:Op maandag 29 december 2008 20:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Suggestief in de zin van: "Verdorie-de-keiharde-waarheid-past-niet-in-mijn-straatje!" Of in de zin van "altijd-maar-weer-de-linkse-zenders-die-het-voor-de-zielige-palestijnen-opnemen!".
Speciaal om jou te irriteren.quote:Op maandag 29 december 2008 20:52 schreef Fastmatti het volgende:
Waarom berichten de media altijd zo suggestief als het om Israel gaat. Betrapte zelfs het NRC erop.
Het is al langer bekend dat jullie wat achterlopen.quote:Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig nieuw jaar trouwens. We zitten officieel in het jaar 1430.
Ik voorzie een grapjesstorm hierover.
Precies, moet nog een hele foutenanalyse afmaken.quote:Op maandag 29 december 2008 21:00 schreef du_ke het volgende:
Pff er moet dit jaar nog veel te veel gebeuren om het nu al over te verklaren
Toen was de wereld tenminste nog verschoond van Ilja Leonard Pfeijffer.quote:Op maandag 29 december 2008 20:58 schreef Mutant01 het volgende:
Gelukkig nieuw jaar trouwens. We zitten officieel in het jaar 1430.
Ik voorzie een grapjesstorm hierover.
Bedankt. En dat terwijl ik nagenoeg niet nadenk over mijn reactiesquote:Op maandag 29 december 2008 21:03 schreef Reya het volgende:
Je bijdrages in het topic over Gaza zijn overigens zeker niet onaardig, Mutant, zover ze in dat topic enige vrucht kunnen dragen.
En waren we nog niet in aanraking gekomen met het vulgaire kapitalisme van de VSquote:Op maandag 29 december 2008 21:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Toen was de wereld tenminste nog verschoond van Ilja Leonard Pfeijffer.
Men dacht nog dat de wereld niet ver na de Canarische Eilanden ophield met bestaanquote:Op maandag 29 december 2008 21:05 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
En waren we nog niet in aanraking gekomen met het vulgaire kapitalisme van de VS
Vooringenomenheid is je inderdaad niet vreemd.quote:Op maandag 29 december 2008 21:04 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Bedankt. En dat terwijl ik nagenoeg niet nadenk over mijn reacties.
Knallend van de wereld afquote:Op maandag 29 december 2008 21:09 schreef MrX1982 het volgende:
Gaza: Knallend het jaar uit.
Vooringenomenheid is een pre bij discussies. Je zet jezelf in de aanvallende positie.quote:Op maandag 29 december 2008 21:07 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Vooringenomenheid is je inderdaad niet vreemd.
Dat hoeft niet noodzakelijk; je kunt ook een twijfelpositie innemen, waarbij je uitsluitend je laat overtuigen, alhoewel dat op FOK! wellicht ongewoon is.quote:Op maandag 29 december 2008 21:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Vooringenomenheid is een pre bij discussies. Je zet jezelf in de aanvallende positie.
In het echte leven werkt dat inderdaad zo. Op Fok is dat anders.quote:Op maandag 29 december 2008 21:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat hoeft niet noodzakelijk; je kunt ook een twijfelpositie innemen, waarbij je uitsluitend je laat overtuigen, alhoewel dat op FOK! wellicht ongewoon is.
Uh....? Whatever.quote:Op maandag 29 december 2008 20:55 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
De waarheid van de Palestijnse terreur vergeten ze allemaal. Het NRC vermeldde nog dat de tunnels tussen de Palenstijnse gebieden en Israel ook werden aangevallen. Dit terwijl daar wapens hulpgoederen doorheen kwamen.
Tsja. Weer aan de whisky?quote:Op maandag 29 december 2008 21:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik voorspel dat jij .... naaah, te makkelijk.
Foei! Dit is van het soort 'een ernstig vliegtuigongeluk zal plaatsvinden', 'een bekende filmster zal sterven'.quote:Op maandag 29 december 2008 21:46 schreef Reya het volgende:
In een aantal olielanden breekt enige onrust uit, maar vermoedelijk nog zonder grote gevolgen.
Oh, het mogen alleen positieve voorspellingen zijn?quote:Op maandag 29 december 2008 21:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Foei! Dit is van het soort 'een ernstig vliegtuigongeluk zal plaatsvinden', 'een bekende filmster zal sterven'.
...quote:Op maandag 29 december 2008 21:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Oh, het mogen alleen positieve voorspellingen zijn?
Goed, ik denk dat in Rusland onrust ontstaat door afgenomen koopkracht, maar dat poetin dat afwimpelt door het ontslaan van ee aantal ondergeschikten, eventueel daarbij nog zijn eigen positie verder versterkend. Chavez weet in het zadel te blijven, maar verliest het 'pitbull'-imago door enkele interne nederlagen en/of schandalen. In Iran probeert men een (buitenlands0 beleid van appeasement te voeren; de rol van Ahmadinejad is min of meer uitgespeeld.quote:Op maandag 29 december 2008 21:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Foei! Dit is van het soort 'een ernstig vliegtuigongeluk zal plaatsvinden', 'een bekende filmster zal sterven'.
In september zijn er verkiezingen, die kans is dan inderdaad wel grootquote:Op maandag 29 december 2008 21:55 schreef du_ke het volgende:
Balkenende blijft gewoon het hele jaar aan en in Duitsland knalt de coalitie.
Dan alweerquote:Op maandag 29 december 2008 21:57 schreef Reya het volgende:
[..]
In september zijn er verkiezingen, die kans is dan inderdaad wel groot
Qua grootte?quote:Op maandag 29 december 2008 22:06 schreef MrX1982 het volgende:
Ik voorspel dat de wereld ten opzichte van dit jaar weinig verandert.
Rijk Gods daalt neer.quote:Op maandag 29 december 2008 21:40 schreef Monidique het volgende:
Volgend jaar wordt een middelmatig jaar. Geen oorlog. Matige economie. Balkenende-IV blijft zitten, Gordon Brown niet. Poetin wordt president van Rusland. Rutte blijft geen leider van de VVD. Strijd in de SP. Osama bin Laden blijkt al drie jaar dood.
Ik mag hopen dat de Marokkanen voor één keer hun maatschappelijke plicht vervullen.quote:Op maandag 29 december 2008 22:22 schreef Reya het volgende:
De route van de Gaypride wordt verlegd en loopt voortaan langs de residentie van Aoristus.
Tegen die tijd ben ik allang verhuisd joh en anders leg ik boobytrapsquote:Op maandag 29 december 2008 22:22 schreef Reya het volgende:
De route van de Gaypride wordt verlegd en loopt voortaan langs de residentie van Aoristus.
Ik vind bezuinigingen als doel op zichzelf sowieso krom. Helemaal wanneer de overheid het simpelweg naar andere balansen verschuift. Onnodige taken hadden nooit aangetrokken mogen worden en gewenste diensten moeten gewoon geleverd worden.quote:Op maandag 29 december 2008 20:14 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is het doel over het algemeen het realiseren van bezuinigingen door de centrale overheden.
Moslims decentraliseren vanuit Marokko.quote:Op maandag 29 december 2008 15:11 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat heeft het met moslims te maken dan?
Ik zou er haast een boek over schrijven. Maar het lijkt me zo'n open deur.quote:
http://www.elsevier.nl/we(...)j-Elfstedentocht.htmquote:Stel even dat het klopt wat de weersvoorspellers zeggen, dat de vorst ook in het begin van het nieuwe jaar aanhoudt. Als dat zo zou zijn – ik hou slagen om de arm, ik vertrouw die tiepjes van het KNMI ietsje meer dan Jomanda maar niet heel veel meer – dan moeten heel wat mensen zich achter de oren gaan krabben.
(...)
In 1963 was het zover. Elf jaar later bijna. Weer elf jaar later was het twee keer achter elkaar raak, opnieuw elf jaar later idem. Als het begin 2009 weer zover is, dan is het niet alleen exact honderd jaar na de eerste Elfstedentocht (100 is 9 keer elf en nog iets), maar ook elf plus nog iets na de laatste Elfstedentocht.
(...)
Maar het begint te kriebelen. Het ijs op mijn singel is inmiddels al een centimeter of vijf dik, het blijft in elk geval tot 1 januari vriezen en misschien wel daarna. In principe zou er dan begin volgende week een Elfstedentocht verreden kunnen worden.
(...)
Lef?
Natuurlijk staan dan niet alle keizers zonder kleren. Natuurlijk gooit een Elfstedentocht in dat vliegenpoepje in het noordwesten van Europa geen zand in de hele machinerie van het IPCC en het KNMI, maar toch zijn er heel wat keizers die tijdens zo’n eventuele Elfstedentocht heel wat minder kleren aan blijken te hebben dan ze dachten: Al Gore, Ivo Opstelten, Wubbo Ockels, Wynand Duyvendak, Jacqueline Cramer, Frans Timmermans, Martijn van Calmthout, Karel Knip, Jan Peter Balkenende, Cees Veerman, Louise Fresco, Rob van Dorland en nog een paar honderd zelfbenoemde keizers.
Zouden ze het lef hebben om daar voor uit te komen?
Daar is het leven voor.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:59 schreef Reya het volgende:
Onnodige zelfkwelling.
Gvd, ga ergens anders depressief zitten te doen.quote:
En toen lijkt het net dat daarna het daarna toen ging, dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
N.B. Je hebt gelijk Monidique, VMBO 4 schrijft nog een beter opstel.
Ik ben niet depressief,quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:14 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Gvd, ga ergens anders depressief zitten te doen.
GroenLinksterrorisme!quote:Aanval op ‘de nacht waarin alles mag’
Van onze verslaggever Jan Hoedeman
Politiek en bestuurlijk Nederland willen einde maken aan trend van toenemend wangedrag rond Oud en Nieuw
Hele land is risicogebied. Grote steden: supersnelrecht.
AMSTERDAM Het moet afgelopen zijn met de ‘nacht waarin alles mag’. Politiek en bestuurlijk Nederland binden de komende jaarwisseling de strijd aan met brand - stichters, vuurwerkvandalen, relschoppers en bedreigers van de hulpverleningsdiensten.
‘Er is echt wat aan de hand’, zegt hoogleraar Otto Adang van de Nederlandse Politieacademie (NPA).
‘Nederland is er veel meer klaar voor dan eerder het geval was.
Waar het eerst werd weggestopt, staat het nu op de agenda.’
Adang onderzocht de laatste twee jaarwisselingen, en volgde de afgelopen maanden de aanloop ernaartoe.
Nederland wordt morgennacht beschouwd als één groot risicogebied, waar op veel plaatsen tegelijk gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
‘Het moment is voorbij dat we het normaal vinden dat het niet rustig is met de jaarwisseling’, zegt Afke van Rijn, directeur veiligheid en bestuur van het ministerie van Binnenlandse Zaken. ‘Gemeenten hebben geluisterd naar onze oproep zich goed voor te bereiden.’
In de meeste regio’s is men al maanden bezig zich te wapenen tegen de traditionele excessen tijdens de jaarwisseling, veelal gepleegd door autochtone mannen tussen de 18 en 30 jaar.
Alleen al door vuurwerk was er vorig jaar bijna 1 miljard euro schade, zo becijferde het Comité Staakt het Vuren.
Uit eigen onderzoek van de Volkskrant blijkt dat er op grote schaal camera’s zijn bevestigd op politiewagens, brandweerwagens, auto’s van gemeentewerken en ambulances.
Ook worden particuliere beveiligers ingezet op kwetsbare plaatsen. Tevens is er extra marechaussee en spoorwegpolitie op de been.
In veel steden is de politie op volle sterkte aanwezig. De algemene lijn is: de raddraaiers hard aanpakken en uit de anonimiteit halen.
Meer dan ooit is er in regio’s overleg tussen allerlei disciplines.
In de vier grote steden zijn er op 2 januari rechtszittingen waarin het supersnelrecht wordt toegepast.
Het beleid van de gezagsdragers in grote steden, maar ook in onrustige plattelandsgebieden, is het stevig aanpakken van de relschoppers op plaatsen waar het eerder fout ging. ‘Wie de fout ingaat, krijgt een weekendarrangement en hoort het vuurwerk vanuit de cel’, zegt Marion van de Voort, woordvoerster van de Utrechtse burgemeester Aleid Wolfsen.
Veel burgemeesters van dorpen en steden die langjarig schade leden, hebben hun burgers aangeschreven, zoals Rotterdam, Nijmegen, Zoetermeer en Tiel. Jongeren die vorig jaar de fout ingingen en zijn veroordeeld, hebben een persoonlijke brief gehad met de mededeling dat ze in de gaten worden gehouden. Hun ouders is per brief aangekondigd dat zij financieel aansprakelijk worden gesteld als het weer mis gaat. En meer dan ooit worden feesten gehouden om te bevorderen dat jongeren zich op een normale manier vermaken.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken inventariseert dit jaar voor het eerst zelf wat er fout gaat.
De afgelopen twee jaar baseerde men zich op materiaal van de NPA.
Vorig jaar gingen 22 scholen in vlammen op, werden tientallen brandweerlieden, ambulancemedewerkers en politieagenten gemolesteerd.
De schade was groot.
Daarom stelde minister van Binnenlandse Zaken Guusje ter Horst de Commissie Overlast Jaarwisseling in, voorgezeten door burgemeester Thom de Graaf van Nijmegen.
Veel gemeenten hebben zijn aanbevelingen opgevolgd.
http://www.nu.nl/algemeen(...)d-om-hondendrol.htmlquote:UTRECHT - Een hondendrol op de stoep voor zijn huis maakte een 61-jarige Utrechter maandagmiddag zo kwaad dat hij de hondeneigenaar bedreigde met een zwaard.
De man becommentarieerde de 25-jarige man en zijn hond omdat het beest zijn behoefte deed op het trottoir. Na een flinke ruzie haalde de man thuis een zwaard en joeg ze daarmee van zijn stoep.
De politie trof later in de woning van de dader een zwaard en een mes aan. De man is opgepakt, maakte de politie dinsdag bekend.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:05 schreef Yildiz het volgende:
Wat moet een hondeneigenaar nu met een zwaard en een mes in huis?
Liefst zitten ze gewoon stil. Nootjes eten.quote:Op dinsdag 30 december 2008 12:31 schreef MrX1982 het volgende:
Marokkanen rijden op (gestolen) scooters.
quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:58 schreef Monidique het volgende:
Ik ga jullie weer vervelen met de Elsevierbrigade, mijn excuses alvast:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)j-Elfstedentocht.htm
Als er een Elfstedentocht komt, dan heeft Al Gore ongelijk, en dat bewijst Simon middels een getalleninterpretatie die menig astroloog plaatsvervangende schaamte zou geven. Als je tien jaar lang blijft roepen dat er wellícht in 2007 of 2008... óf 2009 een Elfstedentocht komt, dan doe je statistisch geen al te gewaagde gok. Waarbij ik daarnaast denk dat Rozendaal wat dingen verzint, zoals Corbyn die gezegd zou hebben dat het misschien 2009 wordt of dat hij het zelf al zolang beweert. Daarnaast:,
,
: "Dan heeft Piers Corbijn - die ik in de herfst van 2007 interviewde en die toen voorspelde dat er in Nederland begin 2008 dan wel begin 2009 een Elfstedentocht verreden kon worden - toch gelijk gekregen." Die man heeft constant fout gezeten, maar als één voorspelling zou kloppen: Hij heeft gelijk.
Dank u voor uw aandacht, u kunt weer verdergaan.
quote:Zeker weten
Simon Rozendaal (1951) houdt in zijn weblog 'Zeker weten!' de wetenschap bij. Rozendaal studeerde scheikunde aan de universiteit van Delft, richtte bij NRC Handelsblad de wetenschapsbijlage op en is sinds 1986 wetenschapsredacteur van Elsevier. Voor zijn journalistieke werk ontving hij in 1979 de Glaxo-award en in 1990 de Van Marum penning. Rozendaal is erelid van de Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging, presenteerde diverse wetenschaps- programma’s op televisie en heeft zo’n vijftien boeken geschreven.
Zo zie je maar dat een naampje ook niet altijd alles zegt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:35 schreef Picchia het volgende:
Ondertussen is hij nog steeds een wetenschapper. En jij niet.
Ik las het. 90% kans op een Elfstedentocht vorig jaar, volgens Corbyn, maar als die dit seizoen komt, dan heeft hij gelijk gekregen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:58 schreef Monidique het volgende:
Ik ga jullie weer vervelen met de Elsevierbrigade, mijn excuses alvast:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)j-Elfstedentocht.htm
Als er een Elfstedentocht komt, dan heeft Al Gore ongelijk, en dat bewijst Simon middels een getalleninterpretatie die menig astroloog plaatsvervangende schaamte zou geven. Als je tien jaar lang blijft roepen dat er wellícht in 2007 of 2008... óf 2009 een Elfstedentocht komt, dan doe je statistisch geen al te gewaagde gok. Waarbij ik daarnaast denk dat Rozendaal wat dingen verzint, zoals Corbyn die gezegd zou hebben dat het misschien 2009 wordt of dat hij het zelf al zolang beweert. Daarnaast:,
,
: "Dan heeft Piers Corbijn - die ik in de herfst van 2007 interviewde en die toen voorspelde dat er in Nederland begin 2008 dan wel begin 2009 een Elfstedentocht verreden kon worden - toch gelijk gekregen." Die man heeft constant fout gezeten, maar als één voorspelling zou kloppen: Hij heeft gelijk.
Dank u voor uw aandacht, u kunt weer verdergaan.
http://www.elsevier.nl/we(...)ou,-Piers-Corbyn.htmquote:Waar blijft die winter nou, Piers Corbyn?
De Engelse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn gelooft nog steeds dat ook deze winter allesbehalve voorbij is. Hij meent op basis van zijn berekeningen (waarin de activiteit van de zon centraal staat) dat de vrieskou nog in januari volledig terug komt. Vooral de laatste week van januari zal volgens hem bitter koud zijn, met poolwinden en nachtelijke temperaturen van min zeventien!
Ik heb natuurlijk geen idee hoe serieus we Corbyn moeten nemen (zijn voorspellingen over stormen in november en december waren niet bepaald overtuigend). Ik heb hem enkele malen ontmoet, zelfs geïnterviewd voor Elsevier, en heb een zwak voor excentrieke en eigenwijze Engelse geleerden maar als hij ongelijk blijkt te hebben met deze voorspelling, heeft hij voor mij afgedaan.
http://www.elsevier.nl/ma(...)3/week/39/index.htmlquote:Omgekeerd,als de gemiddelde temperatuur op aarde de komende jaren blijft stijgen, is het onmiskenbaar dat de mens via het opstoken van fossiele brandstoffen meer effect heeft op het klimaat dan de variaties in zonne-activiteit. Dan zullen de meeste sceptici hun ongelijk moeten bekennen en diverse van hen (in Nederland bijvoorbeeld de bioloog Bas van Geel en de geoloog Salle Kroonenberg) hebbenal aangekondigd dat te zullen doen, mochten ze geen gelijk hebben.Hetzelfde geldt voor Corbyn. 'Ja, natuurlijk, als de temperatuur op aarde blijft stijgen terwijl de activiteit van de zon afneemt,heb ik ongelijk. Dat zal ik dan ook in het openbaar toegeven. Maar maakt u zich geen zorgen, dat zie ik niet gebeuren!'
Wat dat betreft vormt de komende winter een interessante test. Er is in Nederland een redelijk goed verband tussen het tijdstip waarop een Elfstedentocht wordtgereden en de dieptepunten in de zonnecycli, zoals de illustratie bij dit artikel aangeeft. De laatste vier tochtenbevonden zich in elk gevalvrijwel exact in het minimum van een cyclus.Volgens de Amerikaanse ruimtevaart organisatie Nasa valt het komende zonneminimum vermoedelijk in januari 2008.
Min zeventien!quote:Met in De Bilt een gemiddelde maandtemperatuur van 6,5 °C tegen normaal 2,8 °C eindigde januari 2008 op de tweede plaats in de rij van zachtste januarimaanden, sinds het begin van de regelmatige waarnemingen in 1706. Op de eerste plaats in deze lijst staat januari 2007 met een gemiddelde van 7,1 °C.
Vrijwel de gehele maand was er sprake van een krachtige westelijke stroming waarmee zachte lucht van de Atlantische Oceaan naar Europa werd gevoerd. Evenals in januari verleden jaar lag de temperatuur daarbij vaak op een niveau dat normaal is voor begin april.
Op 18, 19 en 20 januari werd het in een flink deel van het land zelfs 12 tot 13 °C. De landelijk hoogste temperatuur werd opgetekend in Westdorpe (Zeeland): 13,5 °C op de 20e.
http://www.knmi.nl/klimat(...)ten/maand/jan08.html
geloosd?quote:
Ach ja. Bij Elsevier nemen ze niet de moeite om enige consistentie in hun mening te hebben. Ze zouden maar eens consequent zijn, wat moeten wij dan?quote:Op dinsdag 30 december 2008 16:23 schreef Montov het volgende:
[..]
Ik las het. 90% kans op een Elfstedentocht vorig jaar, volgens Corbyn, maar als die dit seizoen komt, dan heeft hij gelijk gekregen.
2 seizoenen lang was de zonneactiviteit op zijn laagst maar hebben we de warmste 2 winters gehad van de afgelopen 300 jaar, ja, dan heb je een geweldige theorie in handen.
Dit schreef Roozendaal aan het begin van 2008:
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)ou,-Piers-Corbyn.htm
En daarvoor:
[..]
http://www.elsevier.nl/ma(...)3/week/39/index.html
Wat een opportunistisch zak hooi is het ook zeg.
Voor de volledigheid, wat was het weerbeeld in januari 2008 ook alweer?
[..]
Min zeventien!
Maar nu, ja nu, nu krijgt Corbyn alsnog gelijk. Wat een geweldenaar. Mr Min Zeventien.
Ik zie eigenlijk niets vermeld staan over een promotie onderzoek. Een universitaire studie afronden maakt je natuurlijk nog niet bepaald ´een wetenschapper´.quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:35 schreef Picchia het volgende:
Bron?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:35 schreef Picchia het volgende:
Beetje eentonig lijstje.quote:Op dinsdag 30 december 2008 17:13 schreef Monidique het volgende:
http://www.kinkfm.com/nieuws/394/Deze_week:_de_Kink_1300_non-stop
Hyundai Getz?quote:Op dinsdag 30 december 2008 13:57 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Gvd, lease auto kapot.
Terwijl ik er eind vd week nog naar Den Haag mee wil. Wat een bagger auto. Maar de leenauto is nog een stuk brakker.
Inderdaad, je bent veel te optimistisch.quote:
Sluit me overigens bij je aanquote:
quote:Widespread Female Circumcision Highlights the Plight of Kurdish Women
Kurdistan is the only known part of Iraq --and one of the few places in the world--where female circumcision is widespread. More than 60 percent of women in Kurdish areas of northern Iraq have been circumcised, according to a study conducted this year. In at least one Kurdish territory, 95 percent of women have undergone the practice, which human rights groups call female genital mutilation.
Hebben ze er een paar gevonden tussen die miljoenen?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:33 schreef Aoristus het volgende:
ontspoorde jeugd bij de ncrv op ned 3
breezersletjes, hangjongeren, pauperouders, ervaringsdeskundigen, ze zitten allemaal in de formule.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:50 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hebben ze er een paar gevonden tussen die miljoenen?
quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:44 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Sluit me overigens bij je aanvrouwen
Ah, rondleiding door het Gooi en Wassenaar dus.quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
breezersletjes, hangjongeren, pauperouders, ervaringsdeskundigen, ze zitten allemaal in de formule.
Ja, ze vinden zichzelf heel wat. Ze snappen nog geen ene reet van de wereld, maar dat komt wel, als ze 18 zijn..quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ah, rondleiding door het Gooi en Wassenaar dus.
Is de ellende al voorbij?quote:Op dinsdag 30 december 2008 20:52 schreef Aoristus het volgende:
[..]
breezersletjes, hangjongeren, pauperouders, ervaringsdeskundigen, ze zitten allemaal in de formule.
De ellende is een voortschrijdend proces, het openbaart zich aan ons niet zelden in de vorm van domheid, , traagheid, herhaling en betutteling. Hoezo?quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:18 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Is de ellende al voorbij?
was bijna mijn oud en nieuw verklootquote:
Hier is de lucht weer wat opgeklaard. Ik blijk nog steeds een relatie te hebben.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:41 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
was bijna mijn oud en nieuw verkloot
Als je iets dwarszit kan je het toch ook gewoon zeggen, in plaats van het weken en weken op te kroppen...?quote:
Wellicht moet je de afhandeling van dergelijke situaties ter preventie contractueel vastleggen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je iets dwarszit kan je het toch ook gewoon zeggen, in plaats van het weken en weken op te kroppen...?
Dank je. Hier heb ik wat aan.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:00 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht moet je de afhandeling van dergelijke situaties ter preventie contractueel vastleggen.
Die veredelde kleuterleidster.quote:
Dat zou kunnen ja. Maar vrouwen en enige vorm van logica gaat niet samen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 21:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Als je iets dwarszit kan je het toch ook gewoon zeggen, in plaats van het weken en weken op te kroppen...?
Ik zou relatieconsulent moeten worden.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:04 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dank je. Hier heb ik wat aan.
Waar zouden ze aan denken? Ze eten immers hetzelfde voedsel als wijquote:Op dinsdag 30 december 2008 22:08 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja. Maar vrouwen en enige vorm van logica gaat niet samen.
Denken ze?quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:10 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Waar zouden ze aan denken? Ze eten immers hetzelfde voedsel als wij
Gezellige lui, daar zul je je wel bij thuisvoelenquote:Dierenactivisten eisen aanslag op
AMSTERDAM Dierenactivisten hebben een aanslag opgeëist op twee auto’s van een topman van het beursbedrijf NYSE Euronext in Wassenaar vorige week zondag. Dat meldt de website Bite Back Magazine, waar vaak acties worden opgeëist.
In de verklaring staat dat het Animal Liberation Front explosieven onder de auto’s heeft geplaatst.
In een tweede claim wordt melding gemaakt van het aanbrengen van leuzen op een huis in Noordwijkerhout, op 19 december. Dit huis zou van een andere NYSE-topman zijn.
Eerder deze maand maakte het Openbaar Ministerie in Amsterdam bekend een claim te onderzoeken van activisten op de website animalrights.nl.
Zij beweren verantwoordelijk te zijn voor brandstichting in twee auto’s in Hilversum, begin december.
De activisten zeggen de aanslagen te plegen omdat de beursmaatschappij banden heeft met Huntingdon Life Sci ences (HLS), dat zich bezighoudt met dierproeven.
Novum
In ieder geval geen relatiegeschenk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik zou relatieconsulent moeten worden.
Dat is een juiste observatie.quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:26 schreef Sam_Spade het volgende:
[..]
In ieder geval geen relatiegeschenk.
is dit nou alleen bij de Irakse Koerden het geval of ook in andere gebieden waar veel Koerden wonen, met name Turkije en Iran?quote:
quote:Het Amerikaanse Nationaal Archief heeft tot een noodmaatregel besloten omdat het onzeker is of de organisatie de grote hoeveelheid elektronische data kan verwerken die president Bush na zijn presidentschap achterlaat.
Zegel van de Amerikaanse presidentDe enorme hoeveelheid elektronische data is het gevolg van de explosie in het gebruik van digitale communicatiemiddelen, schrijft The New York Times. Hierdoor zal president Bush ongeveer vijftig keer meer data achterlaten dan president Clinton, die in 2001 het Witte Huis verliet. Volgens de federale wetgeving is de Amerikaanse overheid de eigenaar van alle data die een president en zijn vicepresident achterlaten. Als op 20 januari 2009 Barack Obama president wordt, krijgt het Nationale Archief zeggenschap over het archief van George W. Bush.
Geschat wordt dat Bush en zijn medewerkers in acht jaar ongeveer 100 terabyte aan data geproduceerd hebben. Ongeveer een kwart hiervan bestaat uit e-mail. President Clinton had slechts 2 terabyte aan data geproduceerd, waarvan minder dan 1 terabyte uit e-mail bestond. Al deze data zal gearchiveerd moeten worden, aangezien de wet het Nationaal Archief niet de ruimte biedt om te selecteren.
100 Terabyte. Da's 67 van deze dingen van 139 euro (9313 euro totaal). Ik zie het punt niet.quote:
Dat is het punt vermoedelijk niet; die gegevens moeten sowieso al ergens op gegevensdragers staan, waardoor de benodigde capaciteit hoe dan ook beschikbaar is. Het probleem ligt vermoedelijk eerder bij het zodanig archiveren dat het ook overzichtelijk is voor mensen die in de toekomst die bronnen willen raadplegen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:00 schreef Yildiz het volgende:
[..]
100 Terabyte. Da's 67 van deze dingen van 139 euro (9313 euro totaal). Ik zie het punt niet.
Dat is vaker zo met digitale dataquote:Op dinsdag 30 december 2008 23:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is het punt vermoedelijk niet; die gegevens moeten sowieso al ergens op gegevensdragers staan,
Dat is niet echt een uniek probleem en 100 TB aan data is tegenwoordig echt niets meer.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is het punt vermoedelijk niet; die gegevens moeten sowieso al ergens op gegevensdragers staan, waardoor de benodigde capaciteit hoe dan ook beschikbaar is. Het probleem ligt vermoedelijk eerder bij het zodanig archiveren dat het ook overzichtelijk is voor mensen die in de toekomst die bronnen willen raadplegen.
Het lijkt mij, -maar hey, ik ben geen wetenschapper bij Elsevier, dus wie ben ik- dat je vanaf het begin dat je een mailsysteem opzet, dáár wel rekening houdt.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat is het punt vermoedelijk niet; die gegevens moeten sowieso al ergens op gegevensdragers staan, waardoor de benodigde capaciteit hoe dan ook beschikbaar is. Het probleem ligt vermoedelijk eerder bij het zodanig archiveren dat het ook overzichtelijk is voor mensen die in de toekomst die bronnen willen raadplegen.
Joh, het zijn alleen maar de mailtjes van de machtigste mensen van het land.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het lijkt mij, -maar hey, ik ben geen wetenschapper bij Elsevier, dus wie ben ik- dat je vanaf het begin dat je een mailsysteem opzet, dáár wel rekening houdt.
Hoe gaat dat met de mail flirts met de secretaresse?quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Het lijkt mij, -maar hey, ik ben geen wetenschapper bij Elsevier, dus wie ben ik- dat je vanaf het begin dat je een mailsysteem opzet, dáár wel rekening houdt.
George W B***: 'you want to s*ck now?quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:29 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Hoe gaat dat met de mail flirts met de secretaresse?
Zo vroeg opstaan eind december moet je uitbestedenquote:
Als het even kan zo min mogelijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:54 schreef Picchia het volgende:
Wat doe jij als vrijwilliger du_ke? Ongeveer.![]()
alcoholische versnaperingen nuttigen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:54 schreef Picchia het volgende:
Wat doe jij als vrijwilliger du_ke? Ongeveer.![]()
quote:Op dinsdag 30 december 2008 23:56 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
alcoholische versnaperingen nuttigen.
Die twee gaan goed samenquote:
1000 bier elke vrijdag.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:03 schreef Aoristus het volgende:
O No, waarom zit je bij de padflikkers?
Dat zal je wel nodig hebben om de blijdschap te kunnen dovenquote:
Nee dat is niet genoeg om een lekker vuurtje te dovenquote:Op woensdag 31 december 2008 00:04 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Dat zal je wel nodig hebben om de blijdschap te kunnen doven
Dat kan me vrij weinig schelenquote:Op woensdag 31 december 2008 00:06 schreef One_of_the_few het volgende:
goddome Du_ke. Je zakt in mijn aanzien. Padvinder. Kan je die groet ook? Nepmilitairen die net een knoop in hun zakdoek kunnen leggen zodat ze niet vergeten hoe de tent weer af te breken.
Ja bijnaquote:Op woensdag 31 december 2008 00:07 schreef Picchia het volgende:
Je begeleidt mensen zoals Kwik, Kwek en Kwak.
ach, ik zeik ook maar.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat kan me vrij weinig schelen..
Waar anders kan je in Nederland een mooie fik steken zonder enig gezeik? Of lekker met oud en nieuw de hele dag goed knallen. Of lekker ouwehoeren in het bos bij een relaxed kampvuurtje?
radio 2quote:Op woensdag 31 december 2008 00:12 schreef One_of_the_few het volgende:
ik zit me net druk te maken over hoe interessant mensen lopen te doen bij hun ingezonden verhaaltje bij de top 2000. Alles aandikken, mooi maken en 'leuk' omschrijven. Ik denk dan altijd: als je echt leuk kon schrijven schreef je niet naar de top2000 en kon je er je beroep van maken. Aangezien niet elke keer Grunberg de stukjes instuurt moet er vaak een amateur tussen zitten. Mensen die denken een leuk stukje te schrijven maar eigenlijk hun eigen ego proberen te strelen door zinnen van meer dan zes woorden te verzamelen.
ik weet: kink 1300 is beter.quote:
Gewoon 3 fm of de plaatselijke foute piraatquote:Op woensdag 31 december 2008 00:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik weet: kink 1300 is beter.
maar ja, 1300 omdat kink 13 jaar bestaat is weer erg makkelijk he.
seriuos request aftermath is wel ok.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Gewoon 3 fm of de plaatselijke foute piraat.
Je moet er de lol van inzien. Het is zo slecht dat het bijna weer leuk wordtquote:Op woensdag 31 december 2008 00:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
seriuos request aftermath is wel ok.
aan de lokale piraat doe ik niet. Ik zie daar nergens de lol van in. Feestmuziek is beter te vinden, kwaliteitsmuziek is beter te vinden. waarom in godsnaam: ; ik ging op vakantie naar ibiza, en bestelde daar een pizza; . '
ik kan me normaal om heel veel fouts kapot lachen. Maar zodra er een 'lokaal accent inkomt kan ik ze wel schieten. Daar kan ik heel slecht tegen. De soort muziek is met heel veel alcohol zonder vrouw te tolereren, maar het accent...quote:Op woensdag 31 december 2008 00:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je moet er de lol van inzien. Het is zo slecht dat het bijna weer leuk wordt.
Klok FM 30 en 31 december live in de ether vanaf de boulevard in Staphorst. Voor reacties SMS naar 06-etc. Gewoon zo verschrikkelijk slecht dat ik me er rot om kan lachen op z'n tijd
Ach je moet het heerlijk foute er van inzien, dat scheelt een stuk. Zodra je de boel serieus gaat nemen gaat het misquote:Op woensdag 31 december 2008 00:27 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik kan me normaal om heel veel fouts kapot lachen. Maar zodra er een 'lokaal accent inkomt kan ik ze wel schieten. Daar kan ik heel slecht tegen. De soort muziek is met heel veel alcohol zonder vrouw te tolereren, maar het accent...
quote:Op woensdag 31 december 2008 00:34 schreef Picchia het volgende:
Nederlandse liedjes zijn sowieso wel leuk. Helemaal wanneer ze een twist in het midden hebben. Alleen de ellende is dat er zoveel nostalgisch zijn en over ouderdom gaan. Dat is pure ellende.![]()
Tijd om een sentimentele oude lul te worden.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:40 schreef Picchia het volgende:
Dat ja. Zit je net gezellig vrolijk muziek te luisteren. Opeens! gooien ze er zo'n nostalgisch nummer doorheen. En dan is je stemming weer verpest.
ach, die ene pquote:
De Islamitische omroep.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:16 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
ik weet: kink 1300 is beter.
Asielzoekerscentra? Over een aantal jaar.quote:Op woensdag 31 december 2008 00:12 schreef du_ke het volgende:
Waar anders kan je in Nederland een mooie fik steken zonder enig gezeik?
Je bent gewoon beneveld.quote:
quote:Op woensdag 31 december 2008 11:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
T sneeuwt hier heel licht.
quote:
Doet me aan je zus denken.quote:
Net zo een gekocht.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:24 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hetzelfde, du_ke. Doe je voorzichtig met vuurwerk?
Oja, das waar ook . Groenlinks is tegen vuurwerkquote:Op woensdag 31 december 2008 12:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Net zo een gekocht.
[ afbeelding ]
dus dat komt wel goed.
En met alle winden meewaaien.quote:
En op het pluche.quote:
En niet eens omdat ze gevolgd werden door een Turkenhaterige uitval.quote:Lik me reet mongool! Ik kan mijn tante uittekenen in dat pakje. 'was 900 gulden hoor!'
Maar dat is wel brandgevaarlijk in combinatie met vuurwerk.quote:
Bron?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:40 schreef Sam_Spade het volgende:
Ik moet nu al vijf minuten huilen van het lachen om de volgende zinnen:
[..]
En niet eens omdat ze gevolgd werden door een Turkenhaterige uitval.
Mongolen, die houden van vuurwerk.quote:Op woensdag 31 december 2008 12:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar dat is wel brandgevaarlijk in combinatie met vuurwerk.
Omnidirectioneel?quote:Op woensdag 31 december 2008 12:37 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb deze net gekocht. Voor nog geen 100e.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |