Ik ga jullie weer vervelen met de Elsevierbrigade, mijn excuses alvast:
quote:
Stel even dat het klopt wat de weersvoorspellers zeggen, dat de vorst ook in het begin van het nieuwe jaar aanhoudt. Als dat zo zou zijn – ik hou slagen om de arm, ik vertrouw die tiepjes van het KNMI ietsje meer dan Jomanda maar niet heel veel meer – dan moeten heel wat mensen zich achter de oren gaan krabben.
(...)
In 1963 was het zover. Elf jaar later bijna. Weer elf jaar later was het twee keer achter elkaar raak, opnieuw elf jaar later idem. Als het begin 2009 weer zover is, dan is het niet alleen exact honderd jaar na de eerste Elfstedentocht (100 is 9 keer elf en nog iets), maar ook elf plus nog iets na de laatste Elfstedentocht.
(...)
Maar het begint te kriebelen. Het ijs op mijn singel is inmiddels al een centimeter of vijf dik, het blijft in elk geval tot 1 januari vriezen en misschien wel daarna. In principe zou er dan begin volgende week een Elfstedentocht verreden kunnen worden.
(...)
Lef?
Natuurlijk staan dan niet alle keizers zonder kleren. Natuurlijk gooit een Elfstedentocht in dat vliegenpoepje in het noordwesten van Europa geen zand in de hele machinerie van het IPCC en het KNMI, maar toch zijn er heel wat keizers die tijdens zo’n eventuele Elfstedentocht heel wat minder kleren aan blijken te hebben dan ze dachten: Al Gore, Ivo Opstelten, Wubbo Ockels, Wynand Duyvendak, Jacqueline Cramer, Frans Timmermans, Martijn van Calmthout, Karel Knip, Jan Peter Balkenende, Cees Veerman, Louise Fresco, Rob van Dorland en nog een paar honderd zelfbenoemde keizers.
Zouden ze het lef hebben om daar voor uit te komen?
http://www.elsevier.nl/we(...)j-Elfstedentocht.htmAls er een Elfstedentocht komt, dan heeft Al Gore ongelijk, en dat bewijst Simon middels een getalleninterpretatie die menig astroloog plaatsvervangende schaamte zou geven. Als je tien jaar lang blijft roepen dat er wellícht in 2007 of 2008... óf 2009 een Elfstedentocht komt, dan doe je statistisch geen al te gewaagde gok. Waarbij ik daarnaast denk dat Rozendaal wat dingen verzint, zoals Corbyn die gezegd zou hebben dat het misschien 2009 wordt of dat hij het zelf al zolang beweert. Daarnaast:

,

,

:
"Dan heeft Piers Corbijn - die ik in de herfst van 2007 interviewde en die toen voorspelde dat er in Nederland begin 2008 dan wel begin 2009 een Elfstedentocht verreden kon worden - toch gelijk gekregen." Die man heeft
constant fout gezeten, maar als één voorspelling zou kloppen: Hij heeft gelijk.
Dank u voor uw aandacht, u kunt weer verdergaan.