Nilis cult?quote:
Hoe kom je daar bij? Nilis was wereldklasse, nu zit je 'm met Bombarda en Drent te vergelijkenquote:
Ali Ibrahimquote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef hetgeksteideevan.nl het volgende:
hoe heette die gast ook alweer bij de graafschap. die afrikaan die een keer bijna scoorde met een salto?
is dat er een?
ali ibrahim. die brak zijn nek toch ooit?quote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef hetgeksteideevan.nl het volgende:
hoe heette die gast ook alweer bij de graafschap. die afrikaan die een keer bijna scoorde met een salto?
is dat er een?
Jack de Gier ja, die heeft NEC pas toch nog gesponsord?quote:
Henk Vos ook wel..quote:Op zondag 28 december 2008 15:14 schreef sjimz het volgende:
Hennie Meijer
Bombarda
Ismael Urzaiz
Martin Drent
Gerald Sibon.
Joszef Kiprich
Peter Crouch
Dit zijn toch wel echte culthelden.
Spelers die zeer geliefd zijn maar vaak niet door de kwaliteiten in het veld.
globaal gezien denk ik dat hij voornamelijk bekend was in de belgië en Nederland, dus in kleinere kring.quote:Op zondag 28 december 2008 15:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wat is er in Godensnaams cult aan Nilis?
Sibon cult. Sjesus, dit topic wordt met de minuut gekker.quote:
Maar sponsort NEC, en is hoofdscout van NEC, NEC is zijn club.quote:Op zondag 28 december 2008 15:24 schreef TerroRobbie het volgende:
Jack de Gier kwam van Den Bosch natuurlijk.
Sibon is zeker wel cult hoor!quote:Op zondag 28 december 2008 15:22 schreef pfaf het volgende:
[..]
Sibon cult. Sjesus, dit topic wordt met de minuut gekker.
Het is dat Sjaak Polak geen spits is, maar anders paste hij ook mij in het rijtjequote:Op zondag 28 december 2008 15:30 schreef Prosac het volgende:
Sibon ook inderdaad. Mooie vent, niet een die door mediatraining verpest is.
Nou sorry, maar dat vind ik van niet hoor..quote:Op zondag 28 december 2008 15:31 schreef Kriegel het volgende:
Suarez begint hier en daar cultneigingen te vertonen.
Kotsneigingen misschienquote:Op zondag 28 december 2008 15:31 schreef Kriegel het volgende:
Suarez begint hier en daar cultneigingen te vertonen.
Tuurlijk wel. Een ronduit belachelijk opzichtige schwalbe maken in de laatste minuut bij 2-1 terwijl je al door bent en weet dat je reeds geel hebt staan, en dan doodleuk scoren met een panenka. Smerig, maar dat vind ik best wel cult.quote:Op zondag 28 december 2008 15:32 schreef -SG- het volgende:
[..]
Nou sorry, maar dat vind ik van niet hoor..
Vooral John de Wolf was een goede spitsquote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef IJsblock het volgende:
John De Wolf
Luis Vigo
Johan Cruijff
Willem Van Hanegem
Ja.quote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Als je een keer leuk doet op TV of dronken bent, ben je al cult?
quote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef sjimz het volgende:
Vooral John de Wolf was een goede spits
Inderdaad. Maar hij deed meer dan dat hoorquote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef TerroRobbie het volgende:
Is lazovic ook cult omdat hij de moeder van stevens wil neuken?quote:Op zondag 28 december 2008 15:38 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Een ronduit belachelijk opzichtige schwalbe maken in de laatste minuut bij 2-1 terwijl je al door bent en weet dat je reeds geel hebt staan, en dan doodleuk scoren met een panenka. Smerig, maar dat vind ik best wel cult.
De ultieme inflatie van de cultheld. Dit topic doet pijn.quote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef TerroRobbie het volgende:
en het aanvalsmaatje van hennie meijer dan: milko djurovski!quote:
quote:Op zondag 28 december 2008 15:47 schreef sjimz het volgende:
Maar de echte cultheld is natuurlijk Lee Trundle
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 28 december 2008 15:55 schreef sjimz het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij wordt hier toch ook gewoon gedoogd?
Hij is wel cult.quote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vooral John de Wolf was een goede spits
Die is echt leuk!quote:Op zondag 28 december 2008 15:19 schreef -SG- het volgende:
En Gerald Sibon idd![]()
![]()
"En wat ga je zodadelijk doen?"
"Naar huis!"
Met z'n zatte bakkes.
Onvergelijkbaar, kom op zeg.quote:Op zondag 28 december 2008 15:43 schreef -SG- het volgende:
[..]
Is lazovic ook cult omdat hij de moeder van stevens wil neuken?
Nee.
Niets cult aan Shearer en Romario. Die namen kennen ze over de gehele wereld.quote:Op zondag 28 december 2008 15:40 schreef TheYoung1 het volgende:
Shearer, Romario, Babangida, Ruud Geels, P.Y.Lee...
Dat die inderdaad nog niet genoemd was.quote:Op zondag 28 december 2008 16:29 schreef BB-King het volgende:
[ afbeelding ]
Rene "The Legend" van Rijswijk
Hoogtepunten uit z'n glansrijke carriere:
Tien jaar Newcastle vind ik wel een klein beetje cultquote:Op zondag 28 december 2008 16:35 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Niets cult aan Shearer en Romario. Die namen kennen ze over de gehele wereld.
Cult en Clubliefde zijn niet hetzelfde.quote:Op zondag 28 december 2008 16:40 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Tien jaar Newcastle vind ik wel een klein beetje cult
Groot talent, geflopt bij AZ, doet het aardig in Spanje.quote:Op zondag 28 december 2008 16:44 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Wat kan er in godsnaam cult zijn aan Medunjanin? Zijn naam?
Heeft toch geen reet met cult te maken?quote:Op zondag 28 december 2008 16:44 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Groot talent, geflopt bij AZ, doet het aardig in Spanje.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een cultfiguur inhoudtquote:Op zondag 28 december 2008 16:44 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Groot talent, geflopt bij AZ, doet het aardig in Spanje.
Ach, 90% van de hier genoemde namen niet.quote:Op zondag 28 december 2008 16:45 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heeft toch geen reet met cult te maken?
Je komt zelf met het voorbeeld van Medunjaninquote:Op zondag 28 december 2008 16:31 schreef Asskicker14 het volgende:
Ik vind internationals met 20+ caps (voor een groot voetballand) uberhaupt niet cult, dus Urzaiz en Crouch zijn bij uitstek alles behalve cult
Geliefd onder een schaarse groep aanhangers. Onbekend voor het grote publiek.quote:Op zondag 28 december 2008 16:45 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat een cultfiguur inhoudt
Dat hoeft niet eens. Vaak zijn het gewoon anti-helden.quote:Op zondag 28 december 2008 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
Onbekend voor het grote publiek.
Er komt wel iets meer bij kijken dan dat, dunkt me. Anders is de gehele selectie van pak 'm beet Daggenham ook cult.quote:Op zondag 28 december 2008 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Geliefd onder een schaarse groep aanhangers. Onbekend voor het grote publiek.
Hoeft niet, het kan ook een fantieke aanhang zijn van een bepaald iets. Dat iets kan gaan van bepaalde gedragingen buiten het veld/in het veld. Een Drent bijvoorbeeld is een cultfiguur, omdat je bijna geen simpelere boerenziel op voetbalschoenen kan treffenquote:Op zondag 28 december 2008 16:48 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Geliefd onder een schaarse groep aanhangers. Onbekend voor het grote publiek.
Fout, want bij cult moet er sprake zijn van de ironie van het fan zijn van een bepaalde figuur .quote:Op zondag 28 december 2008 16:49 schreef Blight het volgende:
[..]
Er komt wel iets meer bij kijken dan dat, dunkt me. Anders is de gehele selectie van pak 'm beet Daggenham ook cult.
quote:De uitdrukking cult wordt meestal in verband gebracht met een kleine, maar bijzonder actieve subcultuur van mensen die fan zijn van een bepaalde uiting van cultuur.
Die 'uiting van cultuur' kan van alles zijn, maar wordt vaak gezocht binnen de popcultuur. Te denken valt bijvoorbeeld aan literatuur, beroemdheden, films (derhalve dus cultfilms) en muziek. De aanhang van cultfilms en televisie-series komt meestal voort uit bepaalde genres, waarbij fantasy, sciencefiction en horror vaak voorkomen. Daar hoeft het echter niet tot beperkt te zijn. Bij veel cultfans is vaak sprake van een zekere ironie bij het fan-zijn.
Dan is Urzaiz uit zijn Ajax tijd wel degelijk cultquote:Op zondag 28 december 2008 16:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Fout, want bij cult moet er sprake zijn van de ironie van het fan zijn van een bepaalde figuur .
[..]
Dus komt er inderdaad meer bij kijken dan de twee criteria die jij net aangaf.quote:Op zondag 28 december 2008 16:52 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Fout, want bij cult moet er sprake zijn van de ironie van het fan zijn van een bepaalde figuur .
[..]
Sorry hoor, maar Cruyff wordt over het algemeen tot de 5 beste spelers ooit ter wereld beschouwd, hoe kan hij dan in GODSNAAM cult zijn?quote:Op zondag 28 december 2008 16:50 schreef Superfast het volgende:
Wie kan het woord "cultspits" definiëren?
Een cultheld is toch vooral iemand die door zijn gedrag. mentaliteit en manier van praten bij een bepaalde film, streek of voetbalclub hoort?
Cruyff = Amsterdams schoffie - sierlijke voetballer- technisch zeer begaafd - een bluffertje enz
Kortom het prototype Ajax speler.
De Wolf , Kiprich , Obiku enz zijn weer meer Feyenoord spelers die met een Rotterdamse mentaliteit aan de wedstrijd begonnen.
Mensen met een hart voor de club.
Ik heb nergens gezegd dat die 2 criteria die ik aangaf, de enige 2 criteria zijn om een cultfiguur te kunnen zijn. Ik lichtte alleen de twee belangrijkste criteria uit (En wat ook de reden is dat 90% van de genoemde namen onzin zijn)quote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Blight het volgende:
[..]
Dus komt er inderdaad meer bij kijken dan de twee criteria die jij net aangaf.
Zucht... Pulp Fiction wordt gezien als een van de beste films ooit gemaakt, hoe kan ie dan cult zijn?quote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Cruyff wordt over het algemeen tot de 5 beste spelers ooit ter wereld beschouwd, hoe kan hij dan in GODSNAAM cult zijn?
quote:Op zondag 28 december 2008 16:56 schreef MrDoegewoon het volgende:
[..]
Zucht... Pulp Fiction wordt gezien als een van de beste films ooit gemaakt, hoe kan ie dan cult zijn?
Soms zijn bekende spelers ook gewoon cult door hun gedrag.
Pulp Fiction is de grondlegger van een geheel nieuwe genre maar niet cult.quote:Cult followings most often develop around television shows, films, books or people.
Some comic books, video games, musicians and writers also gain cult followings.
Non-media items may also have what could be considered cult followings, for example the soft drink Tab.
Cult followings are often dedicated enough that many people of similar interest are familiar with one another due to convention gatherings, concerts, message boards, Internet chat rooms, word of mouth, or shops featuring related items.
These dedicated followings are usually relatively small and pertain to items or persons that don't have broad mainstream appeal.
Cantona was een clubheld, niet te verwarren met cultheld.quote:Op zondag 28 december 2008 16:57 schreef Kriegel het volgende:
Onbekend zijn vind ik geen criterium. Cantona was ook een verschrikkelijke cultheld, maar de grote ster van Man U. Het heeft meer met acties, uitspraken en persoonlijkheid te maken.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_filmquote:Op zondag 28 december 2008 17:01 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
[..]
Pulp Fiction is de grondlegger van een geheel nieuwe genre maar niet cult.
Weet je wat usually betekend?quote:Op zondag 28 december 2008 17:01 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
[..]
Pulp Fiction is de grondlegger van een geheel nieuwe genre maar niet cult.
Meestal...wat een hele kleine ruimte geeft voor een andere definitie.quote:
Je hoeft niet zo op dat veel te kleine pikkie van je getrapt te zijn hoor, met dat cynische zwaai smileytje wat je meteen uit de kast trekt.quote:Op zondag 28 december 2008 16:55 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat die 2 criteria die ik aangaf, de enige 2 criteria zijn om een cultfiguur te kunnen zijn. Ik lichtte alleen de twee belangrijkste criteria uit (En wat ook de reden is dat 90% van de genoemde namen onzin zijn)
Pulp Fiction valt niet onder de hoofdzakelijke definitie van het begrip 'cult', maar het artikel zelf geeft aan dat Pulp Fiction één van de exceptionele uitzonderingen is. Want als je de rest van het artikel leest, geeft dat hoofdzakelijk criteria aan die ik al heb aangegeven, kleine groep aanhangers, geen bekendheid etc.quote:Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef methodmich het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/wiki/Cult_film
Ik slaap er vanavond ook niet slechter om, maar het mocht best even gezegd worden.quote:Op zondag 28 december 2008 17:07 schreef sjimz het volgende:
Ach Asskicker slaat zelf de plank ook gruwelijk mis dus zo serieus neem ik hem niet
Maar er zijn dus wel afwijkingen op "alleen bekend bij". Dus je lult je compleet vast :w.quote:Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Meestal...wat een hele kleine ruimte geeft voor een andere definitie.
Waarom zou een cultspeler geen klasbak kunnen zijnquote:Op zondag 28 december 2008 16:53 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar Cruyff wordt over het algemeen tot de 5 beste spelers ooit ter wereld beschouwd, hoe kan hij dan in GODSNAAM cult zijn?
Bizar. Ik dacht dat iedereen juist over mij heen viel nadat ik voorzichtig vroeg of Medunjanin cult is.quote:Op zondag 28 december 2008 17:06 schreef Blight het volgende:
[..]
Je hoeft niet zo op dat veel te kleine pikkie van je getrapt te zijn hoor, met dat cynische zwaai smileytje wat je meteen uit de kast trekt.
Iemand stelt de vraag wat dan wel cult is, jij komt met die twee criteria, ik geef aan dat er nog wel meer criteria zijn. Niets persoonlijks. Hoef je niet meteen zo in de verdedigen te schieten, klaphark.
De enige die hier niet normaal reageert ben jijquote:Op zondag 28 december 2008 17:12 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Bizar. Ik dacht dat iedereen juist over mij heen viel nadat ik voorzichtig vroeg of Medunjanin cult is.
Hij voldoet wel aan de twee hoofdzakelijke criteria, dat is wat ik wilde aangeven.
Maar blijkbaar is normaal reageren teveel gevraagd voor figuren zoals jou.
Zo gek is dat niet.quote:Op zondag 28 december 2008 17:12 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Bizar. Ik dacht dat iedereen juist over mij heen viel nadat ik voorzichtig vroeg of Medunjanin cult is.
Dus de bronnen die ik aanhaal, zijn niet betrouwbaar volgens jou?quote:Op zondag 28 december 2008 17:07 schreef sjimz het volgende:
Ach Asskicker slaat zelf de plank ook gruwelijk mis dus zo serieus neem ik hem niet
Wikipedia als bron aanhalen is overigens nooit juist.quote:Op zondag 28 december 2008 17:15 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dus de bronnen die ik aanhaal, zijn niet betrouwbaar volgens jou?
Jij zegt dat hij niet bekend mag zijn bij het grote publiek. Ik vind dat onzin. Cantona was door zijn gedrag een cultheld. Een niet stereotype voetballer die altijd controversieel was.quote:Op zondag 28 december 2008 17:15 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Dus de bronnen die ik aanhaal, zijn niet betrouwbaar volgens jou?
Jouw opmerkingen zijn in geen enkele referentiekader te plaatsen, misschien behalve in die van jouw eigen belevingswereld.
Die heeft nog een blauwe maandag bij mijn amateurcluppie gevoetbaldquote:
Inderdaad, sta je dan met je in potentie leuke topic.quote:Op zondag 28 december 2008 17:25 schreef koemleit het volgende:
haha die ruzie over wat nu wel of niet een cultheld is.
Nee, Cantona was beiden, een clubheld door zijn kwaliteit en een cultheld door zijn persoonlijkheid en acties. Je hoeft niet het een of het ander te zijn. Als Sjaak Polak ineens zou gaan verdedigen als Ricardo Carvalho, dan zou ie geen cultheld meer zijn met z'n uitspraken?quote:Op zondag 28 december 2008 17:02 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Cantona was een clubheld, niet te verwarren met cultheld.
*kuch*En un momento dado*kuch*quote:Op zondag 28 december 2008 17:25 schreef koemleit het volgende:
verders is cruijff natuurlijk nooit een cultheld mogen dat duidelijk zijn.
Het staat zelfs letterlijk in de TTquote:Op zondag 28 december 2008 17:30 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Inderdaad, sta je dan met je in potentie leuke topic.
Dat is waar, maar er worden namen genoemd en omschrijvingen gegeven die volgens mij nergens op slaan.quote:Op zondag 28 december 2008 17:40 schreef BertMaalderink het volgende:
[..]
Het staat zelfs letterlijk in de TT
Dat vond ik allemaal een beetje te gemaakt overkomen eerlijk gezegd.quote:
Ach, cult is in wezen ook wel een beetje anti-heldquote:Op zondag 28 december 2008 22:53 schreef BertMaalderink het volgende:
Eerder een anit-held.
Harry is overigens een baas van de hoogste orde.
Je haalt me de woorden uit de mond!quote:Op zondag 28 december 2008 15:10 schreef Prosac het volgende:
Ik vind Berg niet echt een cultspits. Bombarda en Drent wel.
Ik heb een ajax-goal van hem gevonden op youtube.quote:Op maandag 29 december 2008 21:53 schreef kevin33 het volgende:
Ivan Gabrich
Die staat in de schaduw van deze.quote:Op maandag 29 december 2008 22:40 schreef Montagui het volgende:
Mark Lawrenson van Liverpool. Meestal geen basisplaats maar dan vaak als invaller scorend. Magisch!
Nee een cultspits is iemand die kan presteren ondanks zijn voorkomen en zichzelf.quote:Op maandag 29 december 2008 23:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Een cult-spits is dus een spits die wat kwaliteit mistte voor de top? :")
Oké:
- Bombarda
- Prince Polly
- Alle spitsen die door Koeman zijn aangekocht²
Dan zeg ik in die categorie:quote:Op maandag 29 december 2008 11:11 schreef Stofje het volgende:
[..]! Godverdomme, in het kader van 'vergeten voetballers', erg goede!
Die heeft het toch niet zo slecht gedaan volgens mij, hoewel ie alleen met Fortuna in de Eredivisie heeft gevoetbald. Als ik me niet vergis heeft ie er in 1 seizoen toch een stuk of 18 gemaakt, en dat bij Fortuna. Das een beste prestatie daht ik zo.quote:Op maandag 29 december 2008 22:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Jullie snappen er niks van.
Ronald Hamming.
99 goals.
Kwam er 1 tekort voor de 100
zat ik idd net aan te denken... Prince Polley ken ik vooral uit zn sparta-tijd, maar was toen al een speciaal figuur; mooie en leuke voetballer, maar schijnt dat werkelijk niemand met hem kon communiceren en precies wist wat hij deed of dacht.quote:
Haha, Viscaal.. Ook zo"n vergeten heldquote:Op maandag 29 december 2008 23:49 schreef xJapser het volgende:
Wel veel van de Graafschap
- Hennie Meijer
- Louis v Schijndel
- Ali Ibrahim
Ik voeg toe denk ik: Eric Viscaal.
Had een gesprek met van Gaal toen ie trainer was bij Ajax. Hij wilde Viscaal halen.quote:Op dinsdag 30 december 2008 09:09 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Haha, Viscaal.. Ook zo"n vergeten held
Klopt.quote:Op zondag 28 december 2008 22:43 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Dat vond ik allemaal een beetje te gemaakt overkomen eerlijk gezegd.
Dat was geen spitsquote:Op dinsdag 30 december 2008 10:23 schreef IJsblock het volgende:
Hans Kraaij jr......
haha hoe cult kun je zijn.quote:Op maandag 29 december 2008 22:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Jullie snappen er niks van.
Ronald Hamming.
99 goals.
Kwam er 1 tekort voor de 100
Piet Likeur inderdaad. Maar wel voorop op de trainingen na een avond doorzakken, dat had wel iets. Had alleen nooit naar Feyenoord moeten gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 december 2008 10:33 schreef Superiyurtjuh het volgende:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piet_Keur
Omdat ie ooit 3 penalties heeft gemist bij ik meen Villareal?quote:
Jaaaquote:Op dinsdag 30 december 2008 18:09 schreef Kopbal het volgende:
Vergeet ik bijna deze held nog.
[ afbeelding ]
SOMALIA![]()
ha wat is dat op zijn hoofd? een deurmatje?quote:Op dinsdag 30 december 2008 22:28 schreef Kriegel het volgende:
[ afbeelding ]
Is deze kikker eigenlijk al genoemd?
HI HA SOMALIAA!!quote:Op dinsdag 30 december 2008 18:09 schreef Kopbal het volgende:
Vergeet ik bijna deze held nog.
[ afbeelding ]
SOMALIA![]()
Europees topscorerquote:
Hij werd al genoemd, ja.quote:
Obiku heldquote:Op maandag 21 september 2009 21:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Hij werd al genoemd, ja.
Grootste cultheld allertijden natuurlijk.
Daarnaast hebben we nog Obiku en Gyan.
Jawel.quote:Op maandag 21 september 2009 23:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Archil Arveladze was -in tegenstelling tot zijn broer- toch ook geen spits
jawel bi NAC in Nederland. Mooie voetballer maar net iets minder dan zijn broer.quote:Op maandag 21 september 2009 23:28 schreef TerroRobbie het volgende:
Archil Arveladze was -in tegenstelling tot zijn broer- toch ook geen spits
Zodra die in de basis mocht was het vrijwel niks meer.quote:Ole Gunnar Solskjaer is de 'supersub' van Manchester United, koploper in de Engelse premier league. De Noor maakte zijn faam zaterdag tegen Nottingham Forest waar. Hij viel twaalf minuten voor tijd in en scoorde nog viermaal.
Willaarts begon te voetballen bij amateurclub Woudenberg. Hier werd hij opgemerkt door Nol de Ruiter, scout van FC Utrecht. Na enkele testwedstrijden werd hem een contract aangeboden. Willaarts, ook in zijn amateurcarrière een veelscorende aanvaller, werd twee keer - in 1987 en 1990 - clubtopscorer. De eerste keer schoot hij er 25 in, de tweede 9. In het seizoen 1986-1987 was hij na Marco van Basten topscorer van de Eredivisie.quote:
Speel overigens nu wel in de Serie A bij Bariquote:Op zondag 28 december 2008 15:44 schreef sjimz het volgende:
Eigenlijk zijn Pedro Kamata en Christopher Wreh ook wel cult
Binnen gehaald als toppers en snel weer vertrokken.
quote:Op maandag 21 september 2009 23:53 schreef Fides het volgende:
[ afbeelding ]
Swansea legende Lee Trundle is wel aardig cult
Aardig wat achtelijke acties maar ook geweldige goals:
Ook deze kom je regelmatig in compilaties tegen:
Hij was overigens de eerste speler Engelse niet-EPL speler die een percentage van de opbrengst van zijn portretrechten kreeg.
Heeft verder liggen palen met een van de blondjes van Atomic Kitten, kortom, een baas.
[ afbeelding ]
Verder is ook Bas Savage een cult held vanwege de wijze waarop hij zijn goals viert
Ja wat een loser die ibrahimovitz. En nou weer een of anderde Suarez.quote:
Hat al eerder van hem gezien.quote:Op dinsdag 22 september 2009 01:15 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Ik had nog nooit van hem gehoord , maar wat een baas zeg
Leg mij dan eens uit hoe hij zo populair komt bij het PSV publiek..quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:53 schreef BertMaalderink het volgende:
Addo vind ik geen cultheld. Wat had hij dan te zeuren? Die knakker kan er geen klote van en toch mag hij dertig seizoenen lang een riant PSV-salaris opstrijken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En na het voetballen meer verdiend dan tijdens hert voetballen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:06 schreef Leatherface het volgende:
Geweldige citaten ook altijd van Ling.
Hij zat eerst in de sportdrankjes en rubber kleding. Is momenteel eigenaar van een club in het oostblok.quote:Op zaterdag 26 september 2009 21:04 schreef popolon het volgende:
Ling heeft toch een soort sport/mediabedrijf?
Nieuw wapenfeit 2009: de winnende goal scoren met een kopbal vanaf 50 meter Video --> http://videos.lanacion.com.ar/video11822-el-gol-de-martin-palemroquote:Op dinsdag 22 september 2009 00:53 schreef reem het volgende:
Martín Palermo
1998: verkozen worden tot beste speler van Zuid-Amerika
1999: Colombia - Argentina ( Copa América) 3 pingels missen, dat is volgens mij een wereldrecord - en het einde van een interlandcarrière.
2000: transfer naar Villareal
2001: Je been breken na het vieren van een doelpunt met je fans
2002-2005: weinig tot niets klaarspelen in Europa
2006: verliest z'n kindje (te vroeg geboren), traint niet, wil wel meespelen en scoort prompt 2 vd 3 goals in de eerstvolgende wedstrijd om daarna bij de verzorger huilend in de armen te vallen
2007/8: met Boca zo'n beetje alles winnen wat er te winnen valt in Zuid-Amerika en clubtopscorer van Boca Juniors worden met meer dan 200 doelpunten.
2009: Voor het eerst in 10(!) jaar weer opgeroepen worden voor de nationale selectie.
Zoals DAM al zei: "als er over het leven van Martín Palermo geen film wordt gemaakt dan weet ik het ook niet meer".
Die zie je niet vaak zo.quote:Op maandag 5 oktober 2009 02:01 schreef reem het volgende:
[..]
Nieuw wapenfeit 2009: de winnende goal scoren met een kopbal vanaf 50 meter Video --> http://videos.lanacion.com.ar/video11822-el-gol-de-martin-palemro
Ali Ibrahimquote:Op zondag 28 december 2008 15:13 schreef hetgeksteideevan.nl het volgende:
is dat er een?
Van Beukering voortgebracht door nec?quote:Op zondag 28 december 2008 15:22 schreef hoM3r het volgende:
Frank Demouge was ook wel redelijk cult bij NEC. NEC brengt louter cultspitsen voort eigenlijk. Jhonny is ook een cultspits in wording.
Die was al geplaatstquote:Op maandag 5 oktober 2009 19:57 schreef Doezelhaar het volgende:
Lee Trundle van Swansea. Speelt er nu weer op huurbasis, is eigendom van Bristol City, maar is bij Swansea echt een cultheld!
Ook echt een fantastische speler, check ff dit filmpje:
Nou je het zegt, de kettingrokende magier uit Macedonie. Ik zie hem nog helemaal voor me met zijn balletachtige beentjes in maillot gestoken. Het enige Nederlands wat ie kon was "hé hé hé", wat ie gebruikte op het veld als ie de bal wou hebben. En kreeg ie hem eenmaal, dan liet ie de gekste en mooiste dingen zien.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:16 schreef nirvana het volgende:
Hoe kan het zijn dat Milko Djurovski hier nog niet is genoemd...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |