Bij mijn konijnen heb ik nu wel zoiets van "geen nieuwe meer" Bij de honden ed was het bij ons altijd zo dat je het aan zag komen, konijnen zijn altijd ineens dood, dat is echt een harde klap. Voor mij dan.quote:Op vrijdag 19 december 2008 02:14 schreef Yi-Long het volgende:
Ik denk dat iedereen daar wel 'last' van heeft, dat we onze oude huisdieren nog erg missen af en toe. Tja... wat kun je er tegen doen!? Aan de ene kant wil je nooit meer een ander, aan de andere kant hou je van dieren....
Wil je dan geen nieuwe meer, omdat je het gevoel hebt dat je ze niet wilt 'vervangen', of omdat ze gewoon te makkelijk en te snel dood gaan?quote:Op vrijdag 19 december 2008 02:16 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij mijn konijnen heb ik nu wel zoiets van "geen nieuwe meer" Bij de honden ed was het bij ons altijd zo dat je het aan zag komen, konijnen zijn altijd ineens dood, dat is echt een harde klap. Voor mij dan.
En daar kun je hier over praten
PCB was sowieso mijn allertofste konijn. Maar vooral omdat de klap te hard is ja. k geef eerlijk toe, ik zou zonder konijnen kunnen, maar nooit zonder hond. Zou ook wel zonder kat kunnen, maar nog steeds nooit zonder hond.quote:Op vrijdag 19 december 2008 02:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Wil je dan geen nieuwe meer, omdat je het gevoel hebt dat je ze niet wilt 'vervangen', of omdat ze gewoon te makkelijk en te snel dood gaan?
Dat is de natuur hè, alleen de sterkere exemplaren overleven.quote:Op zondag 28 december 2008 22:58 schreef Stali het volgende:
Zal er geen topic over openen... maar het is hier op moment van schrijven -12 graden.
En ik vind het echt zo zwaar ruk voor de daklozen en ook alle dieren die buiten zijn..
Jij bent een sterk en groot figuur met reserves en daarom mag jij vannacht best eens buiten slapen.quote:Op zondag 28 december 2008 23:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is de natuur hè, alleen de sterkere exemplaren overleven..
Ik beschik alleen niet over een pels hè. Bovendien mijn soort heeft een beschaving voort gebracht, aan het eind van de lijn tot nu toe waarvan ik leef en die dus naast stenen omhulsels, de cv heeft opgeleverd, een uiterst handige uitvinding als het zo koud is.quote:Op zondag 28 december 2008 23:05 schreef Stali het volgende:
[..]
Jij bent een sterk en groot figuur met reserves en daarom mag jij vannacht best eens buiten slapen..
Superieur aan alles he?quote:Op zondag 28 december 2008 23:08 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik beschik alleen niet over een pels hè. Bovendien mijn soort heeft een beschaving voort gebracht, aan het eind van de lijn tot nu toe waarvan ik leef en die dus naast stenen omhulsels, de cv heeft opgeleverd, een uiterst handige uitvinding als het zo koud is.
Ik denk dat de notie superieur/inferieur niet geheel op zijn plaats is, wel dat de mens idd leerde om dieren en mensen te scheiden, aangezien dieren voor de mens nare parasieten met zich mee konden brengen.quote:Op zondag 28 december 2008 23:11 schreef Stali het volgende:
[..]
Superieur aan alles he?
Maar Ollie zet je niet buiten natuurlijk. Ik mag het toch wel klote vinden voor die arme dieren buiten.
Paarden zonder dek, vogels, katten en ja, ook veldmuizen. Al Gore lijkt ze ook flink in de steek te laten met -12.
Jeezz.quote:Op zondag 28 december 2008 23:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ik denk dat de notie superieur/inferieur niet geheel op zijn plaats is, wel dat de mens idd leerde om dieren en mensen te scheiden, aangezien dieren voor de mens nare parasieten met zich mee konden brengen.
Dankjewel, ik vind deze discussie hier namelijk helemaal niet op z'n plek.quote:Op zondag 28 december 2008 23:22 schreef Stali het volgende:
[..]
Jeezz.
Ik heb toch maar topic geopend. Want dit is in memoriam en gene discussie.
Oh mooie Kayaquote:Op dinsdag 30 december 2008 21:54 schreef P_B het volgende:
Even serieus nu. Precies 2 weken geleden hebben we afscheid moeten nemen van Kaya.
[ afbeelding ]
Wat zieligquote:Op zaterdag 3 januari 2009 11:16 schreef Schunckelstar het volgende:
mijn parkiet is dood![]()
hij was al een hele tijd ziek, een soort van epilepsie, maar volgens de DA kon dat verder lichamelijk geen kwaad![]()
[ afbeelding ]
tja, weet het natuurlijk niet zeker, maar verder was er weinig aan te zien/merken....quote:Op zaterdag 3 januari 2009 18:20 schreef senesta het volgende:
[..]
Wat zielig![]()
Maar is hij echt dood gegaan aan de epilepsie?
quote:Op zondag 4 januari 2009 14:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn lieve Igor.... may he rest in peace
quote:
quote:Op maandag 23 maart 2009 22:16 schreef motorbloempje het volgende:wat sneu en wat mooi en
![]()
sterkte Fha
quote:Op maandag 23 maart 2009 22:12 schreef BarraCupraCuda het volgende:
vreselijk voor je Fha.
gelukkig heeft mopsie een heel fijn leven bij jou gehad!
sterkte de komende tijd!
en wat een lieve foto
quote:Op maandag 23 maart 2009 21:47 schreef Cat22 het volgende:
Wat een mooi verhaal, en dan zo'n verdrietig einde.Tot ziens lieve mooie bananendoospoes.
Dankjulliewel allemaalquote:Op maandag 23 maart 2009 21:20 schreef oh-oh het volgende:Fha , wat een mooi verhaal, wat een mooie foto, heel veel sterkte!
Niet alles hoeft meteen inderdaadquote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:54 schreef Cat22 het volgende:
Dank jullie wel.![]()
Nu ik het zo terug lees is het wel een lel tekst geworden. Ik moet nog een paar spulletjes (vooral voer) opruimen die echt van haar waren. Maar daar wacht ik nog even mee. Niet alles hoeft in een dag.
Ook mijn grote probleem met ratjes helaas...quote:
Is niet echt wat je bedoelt, maar toen wij mijn kat gingen begraven, heb ik er een cirkel met witte vierkante keien bovenop gelegd, met daarin witte ronde kiezelstenen, om de leegte te illustreren die dat beest heeft achtergelaten...quote:Op woensdag 22 juli 2009 19:41 schreef lady-wrb het volgende:
ik ga haar straks begraven in een hoekje in de tuin.
ik wil graag een toepasselijke plant op dr grafje plaatsen, maar ik weet niet zo goed wat.
het moet wel toepasselijk zijn.
ik zat zelf te denken aan een eierplant, maar is dat een vaste plant?
Maar dat mag hier. Wat heeft ze een mooi leven gehad bij jullie. Ik kan me heel goed voorstellen dat je haar heel erg mist.quote:
Heel veel sterkte moppie.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:58 schreef -moppie- het volgende:
Ons Juul is niet meer![]()
Afgelopen vrijdagavond ging ze zoals gewoonlijk rond 23.00 uur op stap om ons 's ochtends als eerste weer te begroeten. Helaas was dit zaterdagochtend niet het geval. Na heel het weekend gezocht en geroepen te hebben wilde ik haar vanochtend aanmelden als vermist op de site van Amivedi... helaas stond daar een melding die ik liever niet wilde zien.
Ze was gisterochtend op de hoek van de straat (kruispunt) gevonden door een lieve mevrouw die haar van de weg heeft gehaald en in de berm heeft gelegd. Ze heeft er vanalles aan gedaan om ons te vinden, dus melding op Amivedi, Marktplaats etc..
Mijn vriend heeft haar vanochtend opgehaald en we hebben haar begraven in de tuin.
Maar god, wat is dit moeilijk![]()
Rust zacht lieve, lieve Juul
Ik heb helemaal waterige ogen bij het zien van de prachtige foto en je verhaal erbijquote:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:53 schreef vosss het volgende:
Wat kon mij die dikke Hazes nou schelen! Mijn hond was dood!!!
Ja ik heb er ook hele verhalen over in mn hoofd zitten, maar ik ben niet zo goed in dat soort dingen vertellen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 23:26 schreef Pippi het volgende:
[..]
Sorry maar ik moest even heel erg lachen! Inderdaad niet boeiend die Hazes.
vosss, natuurlijk is de dood van je trouwe hondemaatje veel belangrijker.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:11 schreef oh-oh het volgende:
Dag lieve Frits.
Mijn Fritsje, mijn kleine blonde dood, mijn eerste eigen hondje, mijn pokkepestchiwallie, onze Frips, Tits is er niet meer. Precies een maand voor zijn 10e verjaardag heb ik mijn mannetje laten gaan. Hij was moe en op en het ging zo niet langer.
Zijn hartje wilde niet meer, dus ik kon niet anders dan hem zijn rust geven.
Het was heerlijk om zijn lijfje voor het eerst sinds tijden te voelen ontspannen , ik heb hem heerlijk vastgehouden en hij is rustig ingeslapen.
Dayelle, Thessa en Karel, Chico, Billy en Kees waren erbij.
De hondjes wisten dat er iets was, ze waren zo rustig.
Ik heb hem naar huis gedragen, lekker tegen me aan.
Hij heeft nog even in zijn mandje op de bank gelegen en ik heb afdrukjes van zijn lieve kleine pootjes gemaakt.
Het was tijd om hem weg te brengen. In de auto lag ie lekker bij me in zijn deken, ontspannen en vredig.
Mijn kleine knorrie knorde niet meer.
In het crematorium kregen we rustig de tijd om afscheid te nemen.
De hondjes kwamen nog even alle 4 aan hem ruiken en liepen tegelijk weg.
Ik heb nog even met hem rondgelopen daar, hij lag zo lekker tegen me aan. En daarna moest ik hem afgeven en naar buiten lopen.
Dayelle was bij me , dat was zo fijn.
En nu zijn we hier zonder Frits.
Nooit meer mijn sleephout achter me aansjorren aan zijn flex…
Nooit meer spelen met Karel…
Nooit meer je gekef…
Nooit meer op je wachten als we naar buiten willen en je 6 keer roepen voor je komt…
Nooit meer blije kindjes die je mogen dragen op wandelingen…
Nooit meer iedereen aan het lachen maken met je gekke streken…
Nooit meer Thessa plagen…
Nooit meer wegkruipen achter Chico of veel te wild met Billy stoeien…
Nooit meer heerlijk op je mopperen…
Wat zal ik je missen vriendje.
Maar oh wat heb ik van je genoten, en veel mensen met mij.
Dag schatje!
Dank je wel dat je alleen maar met mij mee wilde als pup.
[ afbeelding ]
Nee idd...ben achteraf wel "blij" dat ik het gisteren niet pas las.quote:Op zaterdag 5 september 2009 12:49 schreef oh-oh het volgende:Ah Ing thnx.
Eigenlijk ook helemaal niet leuk om zoiets aan iemand die op vakantie is te vertellen.
Maar het is ook niet leuk als je het pas veel later hoort...
Ja echt kut...quote:Op donderdag 17 september 2009 16:41 schreef Greys het volgende:
Jemig Suusje, wat erg, zo twee achter elkaar. Sterkte!
Je foto's zijn bijna een meter groot ongeveer, dat laden duurt wel erg lang!![]()
Ahh wat een supermooie kat! Wij hebben er zelf ook 4. En op moederdag was er eentje doodgereden, niet veel daarvoor was er een overleden aan nierproblemen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:12 schreef Pinkerton het volgende:
Onze kat Bono was begin deze vakantie doodgereden, recht voor ons huis. Degene die het had gedaan was nog doorgereden ook!Hij was pas 3 jaar oud, en echt een familielid. Toen we hem een half jaar hadden hadden ze bij m'n moeder kanker ontdekt en kreeg ze 'n chemokuur. Als ze dan alleen thuis was dan was Bono de enige waar ze troost aan had. Voor haar was het dus extra zwaar. Gelukkig hebben we nu twee kleine katjes gekocht, wat de leegte toch wel opvult.
[ afbeelding ]
Bono toen 'ie pas een paar maanden was.
[ afbeelding ]
Een paar maanden voor z'n dood.
(data op de foto's kloppen niet)
Toevalligquote:Op donderdag 17 september 2009 17:16 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ahh wat een supermooie kat! Wij hebben er zelf ook 4. En op moederdag was er eentje doodgereden, niet veel daarvoor was er een overleden aan nierproblemen.
Veel sterkte, ook voor je moeder!
Edit: op de eerste foto (als jonge kat) lijkt hij echt enorm veel op een katje dat wij vroeger hebben gehad. Bobo![]()
![]()
Hihi oke leuk!quote:Op donderdag 17 september 2009 17:19 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
ToevalligIk zal binnenkort ook eens foto's posten van onze nieuwe katjes Binky en Diesel. Die lijken ook wel op Bono (en Bobo)
Dat is inderdaad wel leuk op zo'n dag. Maar hoeveel katten hebben jullie thuis dan? Als je al die andere knaagdieren nog had dan was het wel een flinke dierenfamilie bij jullie thuis denk ik. Iig nog sterkte met je cavia.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:24 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Hihi oke leuk!
Ik heb trouwens ook wel goed nieuws vandaag. Zaterdag krijgen wij er ook een nieuw katje bij van een paar maanden oud. Die komt van iemand op m'n moeders werk, haar man was er enorm allergisch voor dus moest ze weg doen. En aangezien onze kattenfamilie aardig begint uit te dunnen werd het wel weer 's tijd voor een nieuwe![]()
Toch wel een klein lichtpuntje in deze kutdag
Trouwens wel raar, ik heb nu nog maar 1 gerbil over, terwijl het 2 jaar geleden nog 4 gerbils en 2 cavia's waren!
Ja is ook zo. Eerst hadden we 6 katten, 1 hond, 2 cavia's, 5 gerbils, een ren vol kippen en konijnen en toen m'n zus hier nog woonde een stel ratten. Idd een flinke beestenboel dus!quote:Op donderdag 17 september 2009 17:36 schreef Pinkerton het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel leuk op zo'n dag. Maar hoeveel katten hebben jullie thuis dan? Als je al die andere knaagdieren nog had dan was het wel een flinke dierenfamilie bij jullie thuis denk ik. Iig nog sterkte met je cavia.
Ratten!quote:Op donderdag 17 september 2009 17:44 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Ja is ook zo. Eerst hadden we 6 katten, 1 hond, 2 cavia's, 5 gerbils, een ren vol kippen en konijnen en toen m'n zus hier nog woonde een stel ratten. Idd een flinke beestenboel dus!
Nu zijn er nog maar 2 konijnen, 4 kippen, 4 katten, 1 hond en 1 gerbil.
Leuk! Even kijkenquote:Op donderdag 17 september 2009 17:59 schreef Pinkerton het volgende:
Heb in 'katten met plaatjes' foto's gepost van de twee kittens die we nu hebben
Wat een bijzonder verhaal, dat met die ex enzo.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:56 schreef WRH het volgende:
lief dat je dat vraagt, Balou is nu een échte oude knar, maar gelukkig gewoon een kat met een ziekte en niet een zieke kat zoals Coco op het laatst was.
Vlak voor we in de auto stapten naar het crematorium hebben we hem bij Coco gelaten, zodat hij even aan haar kon ruiken en hopelijk begrijpen wat er gebeurt was, maar hij begreep er niet veel van.
liep om haar heen, snufte overal en snapte volgens mij niet waarom ze niet reageerde.
Hij lijkt het niet echt te merken en dat versterkt bij ons het gevoel dat hij verder aan het dementeren is, er is niet veel dat hem echt boeit.
Alleen vrijdag nacht heeft hij even rondgezocht, elke kamer afgegaan, maar verder merken we in zijn gedrag maar heel weinig.
Hebben zelf nog enorm veel moeite, zitten spontaan zo ongeveer elk uur wel te huilen enzo, maar dat zal nog wel even duren. Op den duur verwacht ik dat we gewoon wel blij zullen zijn met de manier waarop, gewoon thuis in haar eigen plekje, vrij rustig en op tijd, voor ze echt heel ziek kon worden.
Met de dierenarts daar ook over gesproken en de meeste mensen zeggen toch vaak achteraf iets te laat geweest te zijn en een huisdier toch, al is het maar een paar dagen, wat meer hadden willen besparen.
Te vroeg is heel naar voor het baasje, te laat is erg naar voor het beestje, blijft altijd een moeilijke keuze, het wanneer beslissen.
Dat gedicht? Da's de nederlandse versie van iets wat al jaren in het engels circuleert.quote:Op maandag 5 oktober 2009 00:09 schreef ElisaB het volgende:
TR gelezen, maar ik geloof niet dat het lullig bedoeld is
Nee, de post van Vendrisquote:Op maandag 5 oktober 2009 00:54 schreef Cat22 het volgende:
Dat gedicht?
Oh weer een Fritsje minder, heel veel sterkte.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:00 schreef marike77 het volgende:
We moeten onze kat frits vandaag laten inslapen.... Volgens mij het ergste wat ik ooit heb moeten doen. Maar het is het beste voor het beestje![]()
![]()
![]()
![]()
Inderdaad, alweer een Fritsjequote:Op donderdag 15 oktober 2009 08:00 schreef marike77 het volgende:
We moeten onze kat frits vandaag laten inslapen.... Volgens mij het ergste wat ik ooit heb moeten doen. Maar het is het beste voor het beestje![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 19:32 schreef marike77 het volgende:
zijn broertje geniet vooral van de aandacht nu. We gaan over niet al te lange tijd kijken voor een nieuw vriendje voor hem. Hij is vrij jaloers, dus moeten we even zorgvuldig kijken. Wil er wel 1 bij, we zijn vaak weg, dus dan heeft ie gezelschap, bovendien is hij nooit alleen geweest.
Het afscheid was mooi. Hij is in mijn armen in slaap gevallen
RIP fritsie, onze bollie
groet marike
Dat is ook zoquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 19:19 schreef WRH het volgende:
Dat is wel mooi, dat hij lekker bij je in in zijn definitieve slaap is gevallen.
Pffff dikke kus hoor.quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:27 schreef CherryLips het volgende:
Het achterlaten vond ik ook vreselijk. Sanne vond het nooit leuk bij anderen, ze wilde altijd naar huis, naar d'r baasje toe. En dan moet je daar de deur achter je dichttrekken terwijl ze daar zo op een tafeltje ligt, helemaal koud... de tranen springen me weer in de ogen. Het is al bijna acht maanden geleden, maar ik mis haar nog elke dag. Had ik toen maar dat idee over pootafdrukjes gelezen...
Nu zit ik weer zowat te janken, blegh.
M'n vader vond het reuze interessant allemaal, die ging vragen hoe het allemaal in z'n werk ging, en wij zaten daar van: Dit willen we helemaal niet weten! Wij hadden Sanne ook in een oude slaapzak gewikkeld die vroeger ook vaak in haar mand werd gelegd. Ik kwam laatst trouwens in de kledingkast in de garage (met alle winterjassen enzo) Sanne's oude speelsok tegen. Dat was een oude sportsok met een tennisbal erin en dan een knoop erin. Ze wilde helemaal geen dure speeltjes, niks boeide haar, als ze haar sok maar had. Dan riepen we: Zoek de sok! Zoek sok! En da werd ze gek en kwam ze weer als een gek met dat ding aanzetten. Maarja, dan pak je je herfstjas en dan ligt dat ding ineens weer voor je, ongewassen en vies enzo. M'n moeder kon hem dus niet weggooienquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:30 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Pffff dikke kus hoor.
Ja die pootafdrukjes, ik doe dat altijd, vaak op kaarten en zo.
Maar ik had een helder moment en dacht heej nu stribbelt ie niet tegen...
Ik ga er denk ik ooit 1 laten tattoueren, maar dat weet ik niet zeker hoor.
Tis wel een mooi formaatje, zo een piepklein lief chihuahuapootje![]()
Ik vond dat achterlaten ook echt te erg. Ik heb hem zelf in zijn dekentje gelegd en aan die vrouw daar gegeven en gezegd dat ze hem meteen goed weg moest leggen zo, in de koeling.
Ik baalde ook echt dat ik hem niet zelf meteen in de oven mocht leggen daar.
quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 20:36 schreef CherryLips het volgende:
[..]
M'n vader vond het reuze interessant allemaal, die ging vragen hoe het allemaal in z'n werk ging, en wij zaten daar van: Dit willen we helemaal niet weten! Wij hadden Sanne ook in een oude slaapzak gewikkeld die vroeger ook vaak in haar mand werd gelegd. Ik kwam laatst trouwens in de kledingkast in de garage (met alle winterjassen enzo) Sanne's oude speelsok tegen. Dat was een oude sportsok met een tennisbal erin en dan een knoop erin. Ze wilde helemaal geen dure speeltjes, niks boeide haar, als ze haar sok maar had. Dan riepen we: Zoek de sok! Zoek sok! En da werd ze gek en kwam ze weer als een gek met dat ding aanzetten. Maarja, dan pak je je herfstjas en dan ligt dat ding ineens weer voor je, ongewassen en vies enzo. M'n moeder kon hem dus niet weggooien.
quote:Op woensdag 28 oktober 2009 19:54 schreef chocoladedrop het volgende:
Het beestje heeft het allemaal zo dapper ondergaan. Hij heeft nooit een kick gegeven bij de dierenarts, bij geen één behandeling. Hij was zo dapper
twee en n beetjequote:Op donderdag 29 oktober 2009 11:03 schreef WRH het volgende:
wat lief, een ratje met een gebruiksaanwijzing. hoe oud is hij geworden?
quote:
14 geworden, laatste jaar last van een hartruisje, minder zindelijk, doof, slechter zien en nu ook een aantal tumoren erbij.. Moeders belde gisterochtend dat ze langs de DA zou gaan maar dat als er geen echte toekomst meer was dat het dan ook het einde was. 's avonds belde ze terug dat hij in de tuin begraven ligt. Jammer dat ik de afgelopen week niet ff heb kunnen knuffelen, ouders wonen 2 uur reizen van me vandaan, 't was wel mijn hond.. Tis beter zo.quote:Op donderdag 5 november 2009 15:10 schreef tonja het volgende:
Ahgossie, hou oud is Basje geworden?
Sterkte.
Bedankt...kan inderdaad nu nog niet echt het fijne er van inzien maar begrijp wel wat bedoeld...voor haar is dit de beste manier maar ja, je blijft hopen dat ze allemaal 18-20 jaar mogen worden alhoewel ik helaas al genoeg ervaring heb dat dat voor vele katten helaas niet opgaat. Ik heb hier twee katten rondlopen die eerder kandiaat zijn om te gaan...eentje met gevorderd nierfalen...graatmager maar niet kapot te krijgen en zo vrolijk als wat(12 jaar) en eentje(ruim 11 jaar) met een kaakbotonsteking welke erg moeilijk behandelbaar is (wordt al behandeld door specialisten)...valt Murphy waarvan je het niet verwacht dood neer....herhaling van 2005 waarin ik twee katten(8 en 6) had met kanker in de kaak en beide opgegeven door de dierenarts....krijgt een derde(10 jaar) op een zatermorgen onverwacht een longembolie en sterft een paar uur later ondanks ingrijpen van de weekenddierenarts:{ .quote:Op dinsdag 24 november 2009 22:44 schreef oh-oh het volgende:
Trovey, heel veel sterkte.
Voor Murphy is het idd mss wel de fijnste manier om te gaan, ondanks dat het voor jou op dit moment niet de makkelijkste is denk ik wel dat je er straks met een fijn gevoel op terug kan kijken
Jeetje trovey, je hebt geen mazzel met je dieren zeg...quote:Op woensdag 25 november 2009 00:01 schreef trovey het volgende:
[..]
Bedankt...kan inderdaad nu nog niet echt het fijne er van inzien maar begrijp wel wat bedoeld...voor haar is dit de beste manier maar ja, je blijft hopen dat ze allemaal 18-20 jaar mogen worden alhoewel ik helaas al genoeg ervaring heb dat dat voor vele katten helaas niet opgaat. Ik heb hier twee katten rondlopen die eerder kandiaat zijn om te gaan...eentje met gevorderd nierfalen...graatmager maar niet kapot te krijgen en zo vrolijk als wat(12 jaar) en eentje(ruim 11 jaar) met een kaakbotonsteking welke erg moeilijk behandelbaar is (wordt al behandeld door specialisten)...valt Murphy waarvan je het niet verwacht dood neer....herhaling van 2005 waarin ik twee katten(8 en 6) had met kanker in de kaak en beide opgegeven door de dierenarts....krijgt een derde(10 jaar) op een zatermorgen onverwacht een longembolie en sterft een paar uur later ondanks ingrijpen van de weekenddierenarts:{ .
Nee, het wil niet lukken de laatste 5 jaar (en twee katten daarvoor in de 90-er jaren die zeer jong stierven, eentje 1 jaar en eentje 3 maanden)quote:Op woensdag 25 november 2009 00:12 schreef tonja het volgende:
[..]
Jeetje trovey, je hebt geen mazzel met je dieren zeg...
Kom net terug van het crematorium en heb definitief afscheid genomen....volgende week weer ophalen. Ja ik breng ze altijd zelf weg, voor mij ook een soort afronding van het leven en sterven van mijn huisdier. Crematorium is hier zo'n half uurtje-45 minuten met de auto rijden vandaan dus dat wil wel. Tja dat ze eigenlijk naast me is overleden is aan de ene kant zuur maar aan de andere kant weet ik zeker dat het snel en zonder pijn is gegaan omdat ik totaal niet heb gemerkt, heb het helaas wel eens anders meegemaakt en een herhaling daarvan hoop ik nooit meer mee te maken. Iedereen nog bedankt voor jullie fijne woorden, doet een mens goed.quote:Op woensdag 25 november 2009 07:19 schreef WRH het volgende:
wat kun je je dan rot voelen he, dat je zo vlakbij was, het liefste zou je het terugdraaien en er gewoon naast gaan zitten, zodat je er toch bij was.
maar ze heeft je vast gehoord en gevoeld en wist wel dat je in de buurt zat.
ga je haar vandaag zelf wegbrengen naar het dierencrematorium? sterkte daar, vind het zelf altijd een heel moeilijk moment omdat je ze dan terugziet in de vorm die ze daarna voor altijd hebben.
Zeker als ze zo gaan is het moeilijk te verteren dat je afscheid van ze hebt moeten nemen. Ik kan je alleen maar sterkte wensen de komende tijd en voor je hopen dat de fijne tijden die je met Gentoo hebt gehad de slechte tijd van de laatste periode straks gaat overtreffen, hoe moeilijk dat ook zal zijn.quote:Op woensdag 25 november 2009 15:10 schreef chocoladedrop het volgende:
[ afbeelding ]
Lieve Gentoo ik mis je!
Ik snap wel dat je je schuldig voelt tegenover Muddy. Ik heb mijn kat gisternacht in moeten laten slapen en zijn broertje vier weken geleden. Toen zijn broertje overleed heb ik zes dagen later een nieuwe kitten erbij genomen voor de nog levende zodat ze lekker samen konden spelen enzo. Ik voelde me ook erg schuldig toen ik een nieuwe erbij nam. Maar ik weet ook dat de katten zouden vinden dat we het lekker moeten doen. Ze zouden ook niet willen dat we weg zouden kwijnen en nooit meer een nieuwe kat erbij zouden nemen.quote:Op donderdag 26 november 2009 19:51 schreef Phedre77 het volgende:
Wat een herkenbaar verhaal, dat van Trovey. Ons kleine nierkatje Muddy Socks hebben we afgelopen maandag op 17-jarige leeftijd in laten slapen thuis. Ze was donderdag ziek geworden, nog wel wat opgelapt met vocht en medicijnen tegen misselijkheid en vitamines, maar daar ging ze natuurlijk niet meer van genezen. We maakten een afspraak voor maandag en hebben haar nog een heel weekend lang fijn kunnen verzorgen. Warme kruikjes erbij (ze had ondertemperatuur), lekker geprakt eten met hoge voedingswaarde (nierdieet konden we nu wel laten varen). Ze was maandagochtend zo tevreden dat we bijna de afspraak hadden verzet, maar dat gaf hoogstens kans op vervelende momenten als ze wel ziek en beroerd zou worden voor het inslapen. Nu is ze intens tevreden, goed verzorgd en zonder pijn heengegaan en zo hoort het. Mijn vriend en ik zijn er echt helemaal kapot van, ook al weet je dat het eraan komt. In maart ging Minnie (15 jaar, plaveiselcelcarcinomen, kanker in de bek), in juli ging Gizmo (17 jaar, orgaanfalen), en nu in november Muddy Socks. Er rest ons nog slechts Mickey, broer van Minnie, dus nu inmiddels 15,5. Tandeloos schildklierpatientje en uberverwend. Hij heeft zichzelf een snotneus en traanoogjes gegeven door sinds het kouder wordt, te dicht op de verwarming te gaan zitten. Wij bezorgd met hem naar de dierenarts, maar hij is niet ziek, hij irriteert zelf zijn slijmvliezen.
Ik heb na geen enkel overlijden behoefte gehad aan een nieuwe kat (of hond, mijn twee honden overleden in 2006 en 2007), maar na Muddy nu wel heel erg. Is dat omdat Mickey de allerlaatste is en het huis zo leeg is? Ik voel me een beetje schuldig tov Muddy.
Wat een mooierd.quote:Op zondag 4 januari 2009 14:10 schreef tonja het volgende:
Crockett, 18 jaar heb ik van hem mogen genieten. Hij was zeer eenkennig, alleen ik mocht 'm eigenlijk aaien. Ik gaf hem altijd kusjes op zijn kop en dan kopte hij terug.
[ afbeelding ]
In 2004 moest ik hem laten inslapen nadat bleek dat hij maagkanker had. Ik mis hem nog steeds, hoewel ik nu ook alweer bijna 4 jaar erg blij ben met Harry en Loes. Crockett zal altijd een speciaal plekje in mijn hart hebben.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Tv gids moest altijd dood
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een van de laatste foto's die ik van hem gemaakt heb
[ afbeelding ]
Rust zacht lieve Crockett
niet alleen treurig.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:31 schreef Lord Katundro het volgende:
Het is treurig om dit topic door te lezen.
Sterkte aan iedereen die recentelijk een lief huisdier is verloren.
Nee hoor Hara, maar het is fijn dat je er bent.quote:Op vrijdag 19 december 2008 02:35 schreef Harajuku. het volgende:
Vertel vooral wat over jullie dieren, het is niet de bedoeling dat het een Hara topic wordt
Helemaal beroerd als je een dier zo verliest...geen ziekte wat je gewoon moet accepteren maar op een manier die voorkomen had kunnen worden als iemand de ogen had opengehouden..sterkte want het maakt niet uit hoe lang geleden het is je overkomen.quote:Op zondag 29 november 2009 01:23 schreef Strega het volgende:
[..]
Nee hoor Hara, maar het is fijn dat je er bent.
En i.d.d. eergisteren lag onze kleine brits korthaar poes zo maar dood.
En ik denk gelijk weer aan onze Bull, die nog een jaar moest worden, en door een achterlijk hard rijdend wijf, op een plek waar niet gereden mag worden, zo doodgereden werd.
Al die dingen komen dan toch weer boven.
Bedankt voor je begrip. Ik heb echter nog meer frustraties!quote:Op zondag 29 november 2009 17:32 schreef ElisaB het volgende:
Ik snap je helemaal chocoladedrop. Ook ik ben regelmatig de weg kwijt als ik lees of hoor wat mensen wel en niet met hun dieren doen.
Waarom jij? Geen idee. Stom toeval, dom ongeluk. Aan jou heeft het in elk geval niet gelegen
Aaah wat kut! Hij is veel te vroeg gestorvenquote:Op woensdag 2 december 2009 07:02 schreef baniekje het volgende:
Sinds eergisteravond liet onze rode kater Dommel zijn plas lopen(zelfs op schoot). Gisteren is hij een paar keer gevallen en kreeg daarna een epileptische aanval. We hebben hem opgepakt en zijn naar de dierenarts gegaan. Deze herkende het eigenlijk meteen als een levershunt. Ze hebben een foto gemaakt en de lever van Dommel was inderdaad veel te klein. Om het allemaal zeker te weten hebben ze bloed afgenomen om te laten onderzoeken. We kregen ook een paar blikjes dieetvoer mee. Verder was het wachten op de uitslag van het bloedonderzoek. Helaas is dat niet meer nodig. Dommel is vannacht overleden.
Onze kleine rode kater is maar 7 maanden oud mogen worden.
Dag klein rood mannetje we zullen je missen...
Mijn hond was zo dement als een deur, je kon haar wel achter het behang plakken maar je wilde haar vaak nog steeds even knuffelen en ze begroette je nog wel. Ze kreeg medicijnen tegen epilepsie (al sinds ze twee was) en tegen een chronische blaasontsteking en iets voor haar kringspier. En inderdaad moest ik soms wel even spuien dat ze het bloed onder je nagels kon halen. Dat ze 's ochtends om 6 uur begon te blaffen dat ze naar boven wilde en dan de hele ochtend liep te ijsberen, en 's avonds na achten ook. Dat ze buiten niet meer normaal meeliep aan de riem.quote:Op maandag 30 november 2009 07:02 schreef WRH het volgende:
Heel toevallig heb ik net een weekend van dit soort overpeinzingen achter de rug.
hebben vorige maand onze Coco laten inslapen (schildklier, hartruis, begon steeds meer uit te vallen langzaam) op bijna 17 jarige leeftijd en wij hadden zelf heel erg het gevoel dat het iets te vroeg was.
dierenarts vond van niet en zelf zeggen we telkens dat we het liever te vroeg dan de laat doen, want te vroeg is vooral naar voor de baasjes maar te laat is ook naar voor het beestje zelf en dat wil je als goeie baas al die pijn en ellende besparen.
zit ik bij een vriendin en het komt er toevallig op, zegt ze prompt dat ze vind dat ze vindt dat we eigenlijk al te laat waren. was echt flabbergasted (want nog best wel pijnlijk, zo kort geleden) en uiteindelijk bleek dat ze vond dat zodra de poes onzindelijk werd het leven voor ons dus niet draaglijk was en de poes maar naar de dierenarts moest, bovendien kostte ze ons een vermogen als wandelende apotheek.
heb onmiddelijk uitgelegd dat ten eerste onze portemonnee nooit maar dan ook nooit een criterium mag zijn ivm een kat, wat het ook kost, als we ook maar even denken dat iets werkt voor de kat dan krijgt hij of zij dat, als we dat niet zouden kunnen betalen dan hadden we in de eerste plaats de katten niet moeten nemen, vooraf nadenken dus en ten tweede, onzindelijk, ze vergistte zich en liep niet door in de bak, waardoor we inderdaad 4x per dag konden dweilen.
heel vervelend en heel irritant, maar ze kon er niets aan doen omdat ze het gewoon niet doorhad, echt onzindelijk en zichzelf bevuilen was het niet, dus dat was gewoon ook nooit een criterium, je laat een kat toch niet inslapen omdat ze uit ouderdom niet meer snapt hoever ze in de bak moet staan en daarom moet je vaker dweilen?
vond het echt bizar, toch wel even het halve weekend met lief van wakker gelegen, te vroeg, te laat, het is gewoon al niet makkelijk, zeker niet als andere mensen ook nog meningen over je beestjes gaan uiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |