abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 25 juli 2005 @ 14:47:47 #1
37843 lady-wrb
kortaf
pi_29111721
Uit een geintje ontstaan, heeft het ondertussen toch wat vastere vormen aangenomen:
het wel en wee van 5 koddige kuikentjes die vanuit Halfweg verhuizen naar Koog aan de Zaan.
Leef mee met hun hoogtepunten en dieptepunten, vreugde en verdriet, ruzies en verzoeningen.
er zijn al heel wat real-life-soaps op internet, maar kippensoop is nieuw, vertederend en donzig
pi_29114550
quote:
Op maandag 25 juli 2005 15:47 schreef nweenink het volgende:
Op TV? Op Internet? Waar heb je het over, wees eens duidelijk!
Dat heeft hij toch echt wel aangegeven...

neemt niet weg dat de aankondiging wat amateuristisch aandoet...Doe er dan wat meer mee als je de aandacht wilt! Plaatje, wat meer structuur...willen beiden wel helpen.

Edit: Volgens mij zat ik met "hij" een beetje fout...mijn excuses!
pi_29116139
Dit is ontstaan in het SC topic van F&F.
De TS heeft kippen, die vanalles meemaken. En zij kan daar zo enorm leuk over schrijven dat we haar hebben gevraagd om er een soort Soap over te schrijven.
Dus geduld en cut the bagger
pi_29117557
Toch nog kippensoop!

Lady wanneer begint de uitzending
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_29119951
Ik ben zo vrij geweest om een aantal posts over de kippen van TS op te "scharrelen" en ze alvast hier neer te zetten om er even in te komen

http://img16.echo.cx/my.php?image=imag00013ul.jpg
quote:
bij mijn kippies zie je van de veren de poten niet meer, en ze zijn erger dat grondwerkers.
maar jeeeee, dat hoort bij kippen. en als je dat niet leuk vindt, zou ik toch de aanschaf van een tuinkabouter eens overwegen.
quote:
ze zijn leuk en knettergek. vliegen kunnen ze niet en als ze t proberen vallen ze op hun platte snavel
maar wat dat omploegen betreft: ik heb er hier 4 waarvan er twee volgens mijn in hun vorige leven grondwerker zijn geweest die andere twee vinden graven niet zo boeiend.)
kippen kunnen best krengerig zijn dr komt geen buurtkat de tuin meer in, want die wordt zonder pardon aangevallen. (mijn eigen kat kan er overigens gewoon tussendoor lopen, daar zijn ze mee opgegroeid)
quote:
om half 11 wordt wim bij de dierenarts verwacht.
volgens mij zien ze niet zo vaak pluimvee hier want bij het maken van de afspraak kreeg ik de vraag of wim een kat of een hond was.
toen ik zei dat wim een haan was, lag de assistente meteen onder dr bureau van het lachen
(t is niet te hopen dat hendrik ooit die kant op moet, of ik moet haar vast voor gaan bereiden)
hepie wordt op het ogenblik zo vaak door hendrik onzedelijk betast, dat ze zich uren in het nachthok verstopt. ze overweegt om zich te melden bij een "blijf-van-mijn-lijf-nest".
quote:
toen ik bij de dierenarts wegreed, zei een vrouw tegen mij: zeker een lege kooi? toen ik ontkennend antwoordde vroeg ze wat ik dan wel bij me had. toen ik zei dat ik een haan bij me had, was ze helemaal verbijsterd: ze had van alles verwacht, maar geen haan, zei ze.
ik vroeg of ze wim wilden zien en liet haar (en haar zoontje van een jaar of 3) een blik werpen op wim. even later liepen moeder en kind kukelekuu roepend door de straat
quote:
op het kippenfront hebben we alles onder controle (nou ja.... dat proberen we)
ze vinden het absoluut niet prettig om in de houdgreep genomen te worden, laat staan dat ze spontaan hun snavel openen voor de medicijnen
t is dus een hele strijd, maar ze hebben het weer binnen
nog een paar dagen dan moet het beter zijn.
en wim moet dan nog zijn antibiotica een weekje en dan moet hij genezen zijn.
van het weekend zal ik weer eens een fotootje maken van de pluizebollen.
wim ziet er een beetje verknipt uit omdat we de veren die voor zijn ogen hingen, weggeknipt hebben.
hij kraait nog steeds niet (hoeft ook niet van mij eigenlijk ) en hij en heep hebben dikke vriendschap. ze zitten steeds met elkaar te tutten
hendrik hangt er maar een beetje bij. eigen schuld vind ik, had hij maar meer respect getoond naar hepie, dan had hij nu niet de zielige vrijgezel geweest

[ Bericht 10% gewijzigd door Blues op 25-07-2005 19:58:52 ]
pi_29120346
*wacht met smart*
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_29171318
zit nog steeds te wachten.......
Het enige risico dat je loopt als je een band met katten aangaat is dat je er rijker van wordt.
pi_29171652
Ze heeft haar handen vol aan de kipjes denk ik
pi_30711715
Ontdaan van onzinreakties, en een schopje omdat er alweer 2 verhaaltjes in het SC topic staan, maar eigenlijk hier horen

TT topic wat verduidelijkt voor mensen die geen idee hebben!

† In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 06:36:55 #10
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30717651
ja sorry, ik heb me onlangs rot gezocht naar dit topic maar ik kon 'm niet meer vinden
kan jij ze overzetten bluezz?
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 06:49:48 #11
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30717679
als alles volgens plan verloopt gaat dit najaar de tuin een flink aantal centimeters omhoog. dat dit hoognodig is, was in juli al te merken aan ons pluimvee. na een hele nacht hozen stond de halve tuin onder water, dus ook een flink gedeelte van hun territorium.
Kippig als ze zijn, kijken ze niet of er wel grond is om op te landen, nee hendrikje-ongeduld neemt een sprong uit het nachthok en staat meteen tot aan zijn buik in de prut.
als je ooit een kip (of in dit geval haan) dom hebt willen zien kijken, heb je toen je kans gemist.
maar eerlijk is eerlijk, onze gevederde graafmachientjes werken dapper mee met het ophogen van de tuin. het zand dat ze krijgen woelen ze vol overgave door de tuingrond heen.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 11:17:29 #12
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30721154
hoe krijg je een kip aan het broeden?
vanmorgen lag er een verdwaald ei op de vloer van het nachthok. dr zat geen afzender bij, dus wie het gelegd heeft blijft onduidelijk. ik legde het maar bij de rest, die weer zoals gewoonlijk door het slaapnest gekegeld lag. (dr had er een duidelijk "strike"gehad, want er lag er geen een meer op zijn plaats)
maar een uur geleden zat hepie ineens weer in het nest, druk proberend de hele eierenbende om zich heen onder zich te schuiven. dus vol goede moed snel het hok gesloten en er niet meer op gelet. totdat ik hepie weer bij de deur hoorde scharrelen.
toch maar even stiekem kijken. liggen dr gewoon 11 eieren nu in het nest
het gaat hier harder dan in een legbatterij lijkt het wel.
maar wat moeten we er nou mee? dr is geen kip die ze uit wil broeden en als het zo doorgaat kunnen we volgende week aan de wereldkampioenschappen omeletbakken deelnemen.
ik denk er zelf aan om de hele zooi maar weg te halen en ze opnieuw te laten beginnen en ondertussen iemand met een broedmachine zien te vinden of er eventueel zelf een te fabriceren. (weet iemand misschien of dat mogelijk is? )
t lijkt me zo leuk om eens van die kleine donsjes te hebben. maar op deze manier komt het er natuurlijk nooit van
pi_30723177
hmm misschien kun je je buren regelmatig blij maken met wat eitjes?
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_30723967
quote:
Op maandag 19 september 2005 06:36 schreef lady-wrb het volgende:
ja sorry, ik heb me onlangs rot gezocht naar dit topic maar ik kon 'm niet meer vinden
kan jij ze overzetten bluezz?
hallo allemaal

weer even een updateje van het kippenfront.
hepie is sinds anderhalve week aan de leg
vandaag lag dr achtste ei in het nachthok, maar dr op zitten vindt ze absoluut niet nodig, al leek het er vanmiddag wel op. ze heeft een paar uur op die enorme berg eieren gezeten, waarbij bleek dat het niet paste. als ze het ene ei onder zicht schoof, schoof aan de andere kant er weer een ei onderuit.

we hebben ook uitbreiding van de club met 3 dames, waarvan 2 zijdehoenderzusjes en een pleegzus van onbestemd ras.
daar zijn we op een nogal ludieke manier aangekomen.
het begon eigenlijk al wat weken geleden. heep en wim konden het zo goed samen vinden, dat ze eigenlijk altijd samen waren. hendrik viel een beetje buiten de boot. we besloten op zoek te gaan naar een struise zijdehoenderdame, zodat hendrik ook wat te doen had.
het aanbod zijdehoenderdames bleek alleen niet groot
in een laatste poging om hendrik aan de vrouw te helpen, heb ik een contactadvertentie voor hem geplaatst op marktplaats:
quote:
Gezocht: Hendrik zoekt een eigen kipje Advertentienr.:641760813

Beschrijving:

Sinds zijn eigen kippie geschaakt is door zijn concurrent voelt onze zijdehoender hendrik zich een beetje alleen.
we zijn voor hem op zoek naar een leuke hen die van wanten weet, want hendrik is een beetje hanig. we zoeken iets van zijn leeftijd (hij is van januari dit jaar).
liever wel in de buurt van zaanstad.
we hebben daar een aantal reakties op gekregen met als opvallendste deze:
quote:
We hebben de noodoproep van Hendrik gelezen. Wij hebben voor hem 3 ras echte zijdehoenders in de aanbieding. Het zijn mooie zwarte dames, handtam, daar wij ze als kuiken eerst in huis hebben gehad, daarna zijn ze naar buiten gegaan. De leeftijd van de dames zijn 1 jaar en 3 maanden. Ze leggen redelijk, waar zijdehoenders om bekend staan. Het zijn 2 zussen en 1 pleegzus. De pleegzus is wel iets groter dan de anderen. Als Hendrik interesse heeft dan horen wij het wel. Onze vraagprijs is: wat heeft Hendrik hier voor over? Telefoonnummer **********
deze dames zijn we vandaag wezen halen. ze zijn leuk
na een enorme rel beginnen ze al een beetje naar elkaar toe te trekken. hendrik heeft er zelfs eentje al bruut verkracht, dus wat hem betreft is het een succes.
foto's heb ik wel, maar die houden jullie nog even tegoed

wat foto's bij de update

kijk eens wat een schattig-kleine eitjes (wel een slechte foto )

ze heeft er vanmiddag heel zorgzaam op zitten broeden wel een uur of twee, toen was het over

onze nieuwe aanwinsten : junior (de grote en overduidelijk geen zijdehoender) en de twee zijdehoenderzusjes, waarvan er een al helemaal voor hendrik is gevallen (en andersom ook trouwens )

dit is junior.

volgens zijn vorige baasjes ook zijdehoender, maar zoals een blinde kan zien veel hoender maar weinig zijde
heeft er iemand een vermoeden wat dit voor ras is? of kruising?
vermoeden dat er iets van cochin in zit.

luca mocht van mij de nieuwe kipjes een naam geven en hij heeft zijn best gedaan.
de grote zwarte (voorheen junior dus) heet nu rosa en de twee zijdehoenderzusjes heten nu sandy en liesje (probleem is alleen dat ze niet uit elkaar te houden zijn )

ik kreeg vandaag een mailtje van de vorige eigenaars met daarin het advies voor hendrik om vooral voorzichtig toenadering te zoeken. echter, hendrik is meer het "straight to the point"-type, greep een van de zwarte dames in haar nekvel, werkte haar tegen de grond en hoppa, daar ging-ie weer. maar ze begint er aan te wennen geloof ik

we noemen de nieuwkomers gekscherend de allochtoontjes. de integratie gaat heel voorspoedig. ze hebben vandaag het aardbeienveldje met zijn drietjes omgeploegd. zo grondig dat de onrijpe aardbeitjes rondvlogen. ik maak me er niet eens druk meer om. ik had de strijd om de aardbeien toch al verloren van de slakken

een ander item is de pikorde. die is duidelijk aanwezig en leidt af en toe tot komische situaties.
zo zijn de nieuwkomers tammer dan onze eigen nuggets en eentje kwam gezellig naar me toe om aangehaald te worden. die werd meteen vakkundig door hepie bij me weggejaagd: hoe haalde die zwarte het in haar hoofd! het is HAAR baas dus als er iemand aangehaald wordt, is dat heep en niemand anders
andersom wordt er ook gepest. heep dr eieren worden door het hele hok gekegeld, terwijl het eigen ei zorgvuldig apart gelegd wordt. maar goed, hepie maalt er niet om, tis een ontaarde moeder.

gelukkig wordt er niet meer gevochten en slaapt iedereen in een hok. dus we gaan de goede richting op. het is echt een gezellige drukte nu in de achtertuin. ik moet morgen nodig weer eens foto's maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:17:04 ]
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 13:32:30 #15
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30724454
we hebben een legcommune oftewel een gezamenlijk nest. ik heb er tot nu toe 3 verschillende kippen op zien zitten en het aantal eieren is inmiddels uitgegroeid tot 11 (maar nu zit er weer een op, dus je weet maar nooit )

in tegenstelling tot onze -van de bulldozers afstammende- gravertjes, zijn de zwarte kippen verbijsterend inactief. ze kijken het gespit van de autochtoontjes meewarig aan met een blik die doet denken aan het oud-surinaams spreekwoord: wie een kuil graaft voor een ander wordt moe.
ze eten wat er op de grond zichtbaar is, ernaar graven is voor gekken, schijnen ze te denken.

wim bekijkt het van veilige hoogte, hij houdt het bij hepie, dat is wel zo veilig

maar hendrik loopt zich op te vreten. hij heeft vanmorgen een kwartier in de zandbak opgesloten gezeten omdat die dikke rosa in de deuropening zat en hij er niet langs durfde
hij zint nog op wraak.

wordt vanzelfsprekend binnenkort weer vervolgd

[ Bericht 5% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:31:27 ]
pi_30724846
Geweldig die soop, en ze kennen ook zo goed hun cameraposities en teksten he
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 13:57:14 #17
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30725178
ja ze zijn er echt voor in het nest gelegd
pi_30726942
Leuk lady-wrb

Ehh...webcammetje?
pi_30728324
Wat een geweldig topic
Je schrijft het echt super leuk op, lady-wrb
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 19:29:27 #20
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30735124
quote:
Op maandag 19 september 2005 15:04 schreef kissa het volgende:
Leuk lady-wrb

Ehh...webcammetje?
een webcam kan op het ogenblik niet vanwege de plaats van het kippenhok. als de tuin op de schop gaat komt het hok aan de andere kant te staan. wie weet is het dan mogelijk.
  † In Memoriam † maandag 19 september 2005 @ 20:04:17 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30736263
de buurtsloerie kwam na lange tijd ook weer eens bakje voer bietsen
maar ja, eten doe je bij ons in de tuin nooit alleen: de drie musketiers hebben in no time door dat er wat te eten valt

eh... zeg, kunnen we misschien een vorkje meeprikken?

geirriteerd: waarom denk je dat het kiteKAT heet en niet kiteKIP

kwijl:

buurtsloerie loopt nog nalikkend en luid boerend weg

en snel arriveert de veegploeg
oeeeee hij 's weg, en dr liggen nog kruimeltjes, AANVALLUH

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:34:22 ]
pi_30736537

Geweldig dit!!
De drie musketiers

de lange topictitel gaf wat problemen her en der, heb hem verkort, ok wrb?
pi_30737026
quote:
Op maandag 19 september 2005 20:04 schreef lady-wrb het volgende:
de buurtsloerie kwam na lange tijd ook weer eens bakje voer bietsen
maar ja, eten doe je bij ons in de tuin nooit alleen: de drie musketiers hebben in no time door dat er wat te eten valt
[[url=http://img24.imageshack.us/img24/8050/meeeten11ff.th.jpg]afbeelding][/URL]

eh... zeg, kunnen we misschien een vorkje meeprikken?
[[url=http://img179.imageshack.us/img179/1567/meeeten22ai.th.jpg]afbeelding][/URL]

geirriteerd: waarom denk je dat het kiteKAT heet en niet kiteKIP
[[url=http://img179.imageshack.us/img179/5517/meeeten43bp.th.jpg]afbeelding][/URL]

kwijl:
[[url=http://img179.imageshack.us/img179/416/meeeten34tu.th.jpg]afbeelding][/URL]

buurtsloerie loopt nog nalikkend en luid boerend weg
[[url=http://img179.imageshack.us/img179/3315/meeeten60hk.th.jpg]afbeelding][/URL]

en snel arriveert de veegploeg
oeeeee hij 's weg, en dr liggen nog kruimeltjes, AANVALLUH
[[url=http://img179.imageshack.us/img179/9600/meeeten79gv.th.jpg]afbeelding][/URL]
pi_30739735
Prachtig
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  † In Memoriam † donderdag 22 september 2005 @ 14:52:43 #25
37843 lady-wrb
kortaf
pi_30824919
kippen zijn net mensen (of moet ik zeggen mensen zijn net kippen )
goeie kans dat de apartheid afgekeken is van de kip, ipv ingevoerd door nederlanders.
we hebben 3 überkippen en 3 unterkippen. het is dat ze niet kunnen schrijven, want anders had er op het zandbak een bordje gezeten: voor zwartjes verboden.
hepie spant de kroon, die is groen van jaloezie nu hendrik verkering heeft. tot haar grote ellende heeft haar wim een oogje op het andere zwartje. toen heep de twee betrapte is ze het vrouwtje te lijf gegaan op een manier die niets aan de verbeelding overliet. alleen de deegroller ontbrak.
gelukkig is het meestal gezellig en kunnen ze het best redelijk met elkaar vinden.

vanmorgen heeft hendrik en flink blauwtje gelopen. hij had rosa uitgekozen voor zijn dagelijkse ochtendwip. rosa is echter niet zo gecharmeerd van hendrik en gaf hem een flinke draai om zijn oren, waarna hendrik met de staart tussen zijn benen afdroop.
hij heeft overigens wel wraak genomen door rosa uit het zandbad te jagen toen zij net goed en wel aan het zandbadderen was. dat had ik haar tot heden nog niet zien doen, dus ik vond het wel leuk om eens te kijken. ze heeft in vergelijking tot de kleinere zijdehoenders enorme poten, waarmee ze enorme zandwolken kan maken. ze had het zichtbaar enorm naar haar zin; nadat de deur naar de ren gesloten was, heeft ze nog bijna een uur zitten zandschuiven.
ze maakt zulke grote kuilen dat die van duitsers op het strand wel knikkerputjes lijken, maar goed, dat is weer een kwestie van glad harken en je ziet er niks meer van.

wat me opvalt is dat ze altijd lopen te eten. ze hebben kennelijk een snelle spijsvertering want als ik verhoudingsgewijs hetzelfde naar binnen zou proppen, vermoed ik dat ze me nu hadden kunnen rollen .
wat gaat er zo per week naar binnen?
veel legmix , elke dag een flinke bos paardebloembladeren, 1 pak havermout (500 g) en 500 gr zilvervliesrijst. en dan nog wat ze zelf vinden aan onkruid, ongedierte en steentjes.
en dit wordt weggespoeld met veel water en dan mogen ze af en toe nog de restjes kattenvoer opeten.
het zijn gewoon gevederde veelvraatjes want nog als je met iets eetbaars buiten zit, zitten ze met een smekende blik aan je voeten. gelukkig kwijlen ze er niet bij
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')