quote:
Op maandag 19 september 2005 06:36 schreef lady-wrb het volgende:ja sorry, ik heb me onlangs rot gezocht naar dit topic maar ik kon 'm niet meer vinden
![]()
kan jij ze overzetten bluezz?
![]()
hallo allemaal
weer even een updateje van het kippenfront.
hepie is sinds anderhalve week aan de leg
vandaag lag dr achtste ei in het nachthok, maar dr op zitten vindt ze absoluut niet nodig, al leek het er vanmiddag wel op. ze heeft een paar uur op die enorme berg eieren gezeten, waarbij bleek dat het niet paste. als ze het ene ei onder zicht schoof, schoof aan de andere kant er weer een ei onderuit.
![]()
we hebben ook uitbreiding van de club met 3 dames, waarvan 2 zijdehoenderzusjes en een pleegzus van onbestemd ras.
daar zijn we op een nogal ludieke manier aangekomen.
het begon eigenlijk al wat weken geleden. heep en wim konden het zo goed samen vinden, dat ze eigenlijk altijd samen waren. hendrik viel een beetje buiten de boot. we besloten op zoek te gaan naar een struise zijdehoenderdame, zodat hendrik ook wat te doen had.
het aanbod zijdehoenderdames bleek alleen niet groot
![]()
in een laatste poging om hendrik aan de vrouw te helpen, heb ik een contactadvertentie voor hem geplaatst op marktplaats:
quote:
Gezocht: Hendrik zoekt een eigen kipje Advertentienr.:641760813
Beschrijving:
Sinds zijn eigen kippie geschaakt is door zijn concurrent voelt onze zijdehoender hendrik zich een beetje alleen.
we zijn voor hem op zoek naar een leuke hen die van wanten weet, want hendrik is een beetje hanig. we zoeken iets van zijn leeftijd (hij is van januari dit jaar).
liever wel in de buurt van zaanstad.
we hebben daar een aantal reakties op gekregen met als opvallendste deze:
quote:
We hebben de noodoproep van Hendrik gelezen. Wij hebben voor hem 3 ras echte zijdehoenders in de aanbieding. Het zijn mooie zwarte dames, handtam, daar wij ze als kuiken eerst in huis hebben gehad, daarna zijn ze naar buiten gegaan. De leeftijd van de dames zijn 1 jaar en 3 maanden. Ze leggen redelijk, waar zijdehoenders om bekend staan. Het zijn 2 zussen en 1 pleegzus. De pleegzus is wel iets groter dan de anderen. Als Hendrik interesse heeft dan horen wij het wel. Onze vraagprijs is: wat heeft Hendrik hier voor over? Telefoonnummer **********
deze dames zijn we vandaag wezen halen. ze zijn leuk
![]()
na een enorme rel beginnen ze al een beetje naar elkaar toe te trekken. hendrik heeft er zelfs eentje al bruut verkracht, dus wat hem betreft is het een succes.
foto's heb ik wel, maar die houden jullie nog even tegoed
![]()
wat foto's bij de update
![]()
kijk eens wat een schattig-kleine eitjes
![]()
(wel een slechte foto
![]()
)
![]()
ze heeft er vanmiddag heel zorgzaam op zitten broeden
wel een uur of twee, toen was het over
![]()
onze nieuwe aanwinsten : junior (de grote en overduidelijk geen zijdehoender) en de twee zijdehoenderzusjes, waarvan er een al helemaal voor hendrik is gevallen (en andersom ook trouwens
![]()
)
![]()
dit is junior.
![]()
volgens zijn vorige baasjes ook zijdehoender, maar zoals een blinde kan zien veel hoender maar weinig zijde
![]()
heeft er iemand een vermoeden wat dit voor ras is? of kruising?
vermoeden dat er iets van cochin in zit.
luca mocht van mij de nieuwe kipjes een naam geven en hij heeft zijn best gedaan.
de grote zwarte (voorheen junior dus) heet nu rosa en de twee zijdehoenderzusjes heten nu sandy en liesje (probleem is alleen dat ze niet uit elkaar te houden zijn
![]()
)
ik kreeg vandaag een mailtje van de vorige eigenaars met daarin het advies voor hendrik om vooral voorzichtig toenadering te zoeken. echter, hendrik is meer het "straight to the point"-type, greep een van de zwarte dames in haar nekvel, werkte haar tegen de grond en hoppa, daar ging-ie weer. maar ze begint er aan te wennen geloof ik
![]()
we noemen de nieuwkomers gekscherend de allochtoontjes. de integratie gaat heel voorspoedig. ze hebben vandaag het aardbeienveldje met zijn drietjes omgeploegd. zo grondig dat de onrijpe aardbeitjes rondvlogen. ik maak me er niet eens druk meer om. ik had de strijd om de aardbeien toch al verloren van de slakken
![]()
een ander item is de pikorde. die is duidelijk aanwezig en leidt af en toe tot komische situaties.
zo zijn de nieuwkomers tammer dan onze eigen nuggets en eentje kwam gezellig naar me toe om aangehaald te worden. die werd meteen vakkundig door hepie bij me weggejaagd: hoe haalde die zwarte het in haar hoofd! het is HAAR baas dus als er iemand aangehaald wordt, is dat heep en niemand anders
![]()
andersom wordt er ook gepest. heep dr eieren worden door het hele hok gekegeld, terwijl het eigen ei zorgvuldig apart gelegd wordt. maar goed, hepie maalt er niet om, tis een ontaarde moeder.
gelukkig wordt er niet meer gevochten en slaapt iedereen in een hok. dus we gaan de goede richting op. het is echt een gezellige drukte nu in de achtertuin. ik moet morgen nodig weer eens foto's maken.
[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 16-04-2006 00:17:04 ]