![]()
Vandaag heb ik mijn lieve schat Luca in moeten laten slapen

Het beestje was nog geen half jaar oud.
Het begon allemaal twee weken geleden nadat hij en zijn broertje Gentoo de inentingen hadden gekregen. Luca werd vanaf die tijd slaperig en hij hing alleen nog maar. Alles wat hij wilde was bij mij zijn. Ik kon nergens heen zonder dat ie achter mij aanliep.
De dierenarts zei dat we plas op moesten vangen maar het lukte maar niet. Luca plaste gewoon niet toen het moest. We zijn nog een paar keer bij de dierenarts geweest maar telkens was er niks aan de hand en moesten we maar plas opvangen. Afgelopen maandag heb ik de dierenarts maar weer gebeld omdat Luca er niet beter van werd en ik nu wilde dat ze hem goed gingen onderzoeken. Nu was er opeens wel wat aan de hand, zijn vacht was plukkerig, hij was heel mager en hij voelde zich heel beroerd. Ik voelde meteen dat hij dood zou gaan maar de dierenarts wist nog van niks. Afgelopen dinsdag zou de dierenarts bloed bij Luca gaan prikken om het op te sturen naar het lab om te kijken of er iets mis was met zijn lever/nieren. Eerst een prikje in het ene pootje maar daarvan was het bloedvaatje te klein en dus liep het bloed er niet uit. Toen het andere pootje en ook daar was het bloedvaatje te klein. Er was nog één mogelijkheid: hem op laten nemen en dan bloed prikken vanuit zijn halsje. Dat hebben we dan ook gedaan. De uitslag zou vandaag of morgen komen. Zolang wilde ik niet wachten dus heb ik een echo laten maken. Helaas kwam daar uit dat hij VIP had. Een ongeneeslijke ziekte die alle organen in zijn lichaampje aantasten. Het was ongeneeslijk dus hij zou het niet overleven

Ik had hem nog mee naar huis kunnen nemen maar ik heb ervoor gekozen om hem daar te laten en hem meteen te laten inslapen. Eindelijk uit zijn lijden verlossen. Hij zal worden gecremeerd. Over een week krijg ik hem terug maar dan in een potje.
Het beestje heeft het allemaal zo dapper ondergaan. Hij heeft nooit een kick gegeven bij de dierenarts, bij geen één behandeling. Hij was zo dapper, ik zal hem nooit vergeten. Het was een geweldige kat!
Lieve Luca ik mis je verschrikkelijk! Je zal altijd mijn lieve grote schat blijven! Je betekent alles voor me en het zal me heel veel moeite kosten om jouw verlies een plaatsje te kunnen geven.
Je bent geweldig!