DE OP IS HIER TE VINDEN! 
We hebben natuurlijk ook wel heel veel blessures gehad. Is 'm niet aan te rekenen vind ik.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
MvB is heel warrig in zijn aan- en verkoopbeleid en selecteren vind ik. Geen lijn in te ontdekken.
Jawel, toch?quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:56 schreef Silaz het volgende:Zit blind wel bij de selectie van morgen?
Nee en Lindgren ook nietquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:57 schreef BB-boy het volgende:
Gabri er morgen weer bij?
Nee, dacht van niet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:57 schreef jna het volgende:
Mocht Ajax Elia halen, dan mag ie niet meer in de uefa cup spelen toch?
Ten dele eens Maar dan nog is hij vaak raar bezig geweest met basisopstellingen, momenten van wisselen (83ste minuut tegen volendamquote:Op dinsdag 16 december 2008 15:57 schreef Nashje het volgende:
[..]
We hebben natuurlijk ook wel heel veel blessures gehad. Is 'm niet aan te rekenen vind ik.
Die ene keer. Ik vind ook dat je dat hem niet aan kunt rekenen hoor. Ten Cate en Koster wel, die deden het elke wedstrijd fout.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ten dele eens Maar dan nog is hij vaak raar bezig geweest met basisopstellingen, momenten van wisselen (83ste minuut tegen volendam).
Achteraf gepraat. Oleguer zou best een nieuwe Gabri kunnen worden, maar helaas. Sno was wel vaag, eens.quote:En dan zijn aankopen Sno en Oleguer, het is echt niet beter dan het halen van Kennedy en Rommedahl zeg maar.
Wanneer spelen we tegen Sparta Praag dan?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:01 schreef Wooldoor het volgende:
Apart dat Anita mag beginnen, logischerwijs zou Sno moeten spelen maar in een wedstrijd tegen Sparta Praag zal je veel snelheid moeten hebben en dat is nou niet bepaald Sno zijn sterkste punt
En Enoh ook niet toch? Zitten we ineens krap in de defensieve middenvelders.quote:
Sno is een onbegrijpelijke aankoop. De komst van Oleguer daarentegen kon wel op meer steun rekenen. Iemand die van Barcelona komt en zoveel ervaring heeft, daarvan mag je verwachten dat die moeiteloos kan meedraaien in de Eredivisie. Dat hij uiteindelijk zoek gespeeld zou worden door Jack Tuyp had niemand durven voorspellen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ten dele eens Maar dan nog is hij vaak raar bezig geweest met basisopstellingen, momenten van wisselen (83ste minuut tegen volendam). En dan zijn aankopen Sno en Oleguer, het is echt niet beter dan het halen van Kennedy en Rommedahl zeg maar.
Nou ja, ik vind dat ik het hem prima aan kan rekenenquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:00 schreef Nashje het volgende:
[..]
Die ene keer. Ik vind ook dat je dat hem niet aan kunt rekenen hoor. Ten Cate en Koster wel, die deden het elke wedstrijd fout.
[..]
Achteraf gepraat. Oleguer zou best een nieuwe Gabri kunnen worden, maar helaas. Sno was wel vaag, eens.
Van Basten is zoekende en tel daar de blessures bij op. Voorlopig staat het verdedigend heel behoorlijk (zie het verschil in tegengoals ten opzichte van een jaar terug) en nu is het zaak om het ook opbouwend in orde te krijgen. Vandaar dat er links en rechts nog wat wordt geschoven, maar over het algemeen zijn de keuzes best wel logisch, al dan niet gezien de omstandigheden. Langzaam maar zeker begint er een ingespeeld team te ontstaan. En dat is een goede zaak.quote:Op dinsdag 16 december 2008 15:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ten dele eens Maar dan nog is hij vaak raar bezig geweest met basisopstellingen, momenten van wisselen (83ste minuut tegen volendam). En dan zijn aankopen Sno en Oleguer, het is echt niet beter dan het halen van Kennedy en Rommedahl zeg maar.
Gewoon lekker laten beginnen, die wedstrijd gaat toch nergens meer om.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:03 schreef Sethje het volgende:
Dat klopt maja, op deze manier krijgt ie nooit een kans
Precies. Er moet iemand bij die de boel vanaf achter kan sturen. Dan is Oleguer wel een vooruitgang tov Heitinga. Onze verdediging heeft nu al meer op buitenspelval gespeeld dan het hele vorige seizoen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:05 schreef Chadi het volgende:
Gaat ie nou een keer met een goede achterhoede spelen? Dat is je basis en ik hoop dat hij dat begrijpt. Elia is een goede voetballer maar ik zie liever een verdediger komen die de boel achterin aan het werk kan krijgen. Wat er staat is kwalitatief niet slechter dan wat er bij AZ staat of dergelijke.
Nou, dan transplanteren ze het brein van Stam maar in die lodderkop van Oleguerquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies. Er moet iemand bij die de boel vanaf achter kan sturen. Dan is Oleguer wel een vooruitgang tov Heitinga. Onze verdediging heeft nu al meer op buitenspelval gespeeld dan het hele vorige seizoen.
Dat is inderdaad mooi om te zien. Maar achterin loop je nu tegen het probleem dat je opbouwend iemand hebt tegenover vertonghen en dat ze die Oleguer gewoon vrij laten al staat ie op rand 16 van de tegenstander. Dus of hij gaat meevoetballen of hij moet eruit. Het maakt niet uit wie je daar neerzet .. ik betwijfel of die persoon het slechter zal doen dan Oleguer nu.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:07 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies. Er moet iemand bij die de boel vanaf achter kan sturen. Dan is Oleguer wel een vooruitgang tov Heitinga. Onze verdediging heeft nu al meer op buitenspelval gespeeld dan het hele vorige seizoen.
quote:Van Basten wil spelers geen rust geven
Geschreven op dinsdag, 16 december om 15:26
Ajax kan woensdagavond in de laatste groepswedstrijd van de UEFA Cup tegen Slavia Praag niet over Rasmus Lindgren beschikken. De Zweed blesseerde zich maandag op de training aan de enkel. De Amsterdammers zijn al zeker van een ticket voor de volgende ronde van de UEFA Cup en strijden tegen de Tsjechische opponent, die al is uitgeschakeld, voor een zo hoog mogelijke klassering in de groep. "Het is niet de insteek spelers rust te geven", vertelt hoofdtrainer Marco van Basten dinsdagmiddag op de clubsite. "We doen er alles aan om deze poule te winnen en een goede wedstrijd te spelen. Het is een goede ploeg. Ze spelen fris voetbal. Ze hebben ons vorig jaar uitgeschakeld in de derde voorronde van de Champions League. Wij willen deze keer winnen en dus wordt het een interessante wedstrijd."
Van Basten beseft dat een goed resultaat tegen de Tsjechen waarschijnlijk de eindzege in de groep oplevert. "En dat levert weer een gunstige loting op. Nogmaals, het is niet onze insteek om spelers rust te geven. We willen deze poule als nummer één afsluiten." Naast Lindgren zullen ook Gabri, Eyong Enoh, Ismaïl Aissati, Maarten Stekelenburg, Jan-Arie van der Heijden en Mitchell Donald niet binnen de lijnen verschijnen.
Van Basten ging ook in op de komende transferperiode. "Voor Vurnon Anita is een verhuur een prima optie. Andere spelers als Kennedy, Dennis Rommedahl en Javier Martina mogen in principe vertrekken. Dat is dezelfde mededeling als aan het begin van het seizoen, maar door de vele blessuregevallen hebben zij toch speelminuten gekregen. Wel moeten zij zelf natuurlijk ook willen vertrekken. Als zij het prima vinden dat ze er maar een beetje bijhangen, dan hebben wij geen drukmiddel."
Mooi. ALLES willen winnenquote:
quote:Na verluidt zou Ajax een bedrag tussen de 5 à 7 miljoen moeten betalen voor Elia.
Ja. Is recent geopereerd aan zijn andere knie. Precies hetzelfde probleem. Zal wel volgend seizoen worden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:18 schreef Trancelocator het volgende:
Trouwens, hoe gaat het eigenlijk met Jan-Arie van der Heijden? Is die nog lang 'out'?
Beter gaat die bron eerst Nederlands leren schrijven, ga ik ze daarna misschien geloven.quote:
quote:Miralem Sulejmani (20, foto) is een verschrikkelijk goede voetballer met een zeer behoorlijk prijskaartje om de hals. Maar de man, die Ajax als de ideale springplank ziet, is bovenal een zeer geanimeerde prater. In Sportweek het hele interview, hieronder een mooie passage.
Ook jij bent een hyver?
“In mijn tijd bij SC Heerenveen was ik daar best fanatiek mee. Het is een makkelijke manier om nieuwe vrienden te maken en contact te onderhouden. Een goede uitvinding.”
Ik ben eens gaan speuren op dat digitale relatienetwerk en kwam twee hyves-pagina’s van je tegen. Ik kwam er alleen niet uit welke van jou is. Is het Sulejmani78.hyves.nl waar voornamelijk jonge Ajax-fans als vrienden zijn toegevoegd? Of MS21vito.hyves.nl waarbij 115 bloedmooie vrouwen onder het kopje ‘vrienden’ staan?
“Die laatste is echt van mij, wat dacht jij dan? Ik ben een jonge vent en als er een mooie vrouw met mij wil chatten, dan zeg ik daar geen nee tegen. Maar dat doe ik allang niet meer… Wel heb ik nu een facebook. Dat werkt veel makkelijker en internationaler.”
Heb je er veel vrienden bij gekregen in 2008?
“Ik keek laatst even op mijn hyves-pagina en had 1200 nieuwe berichten, plus honderden mensen die zich als ‘vriend’ hadden aangemeld. Ik heb alleen de mooie vrouwen toegelaten, haha. Maar serieus: ik heb nieuwe vrienden gemaakt. Het moet nog blijken of het échte vrienden zijn. Dat weet je pas na een tijdje. Vrienden heb je eigenlijk je hele leven. Ik heb er twee in Servië die ik al mijn hele leven ken en met wie ik altijd bevriend zal zijn. En Darko Bodul (spits van Jong Ajax) die met me meekwam van SC Heerenveen is nu ook een goede vriend. We wonen samen in Amsterdam en dat bevalt goed.”
Hoe ziet zo’n Servisch mannenhuishouden eruit?
“Nou ja, er komt drie keer per week een schoonmaakster en laat ik zeggen dat ik altijd maar hoop dat ze niet ziek is, haha.”
Je bent net twintig geworden.
“Jaja, op de dag van Sinterklaas. Hij heeft toen onze Klaas meegenomen naar Madrid, haha. Kennelijk is Klaas stout geweest.”
Zal nog ff doorzeikenquote:
Waar heb je dit vandaan gehaald? Het lijkt me stug maar voor die prijs moet je het meteen doen natuurlijk.quote:
Zeker vergeten dat die andere jeugdspeler in Volendam een impuls aan het elftal gaf?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zal nog ff doorzeiken.
Als je alles wil winnen, en dat aan je spelers wil overdragen, dan moet je tegen Volendam niet met een jeugdspeler beginnen, dan geef je het "we hoeven niet zo hard, we winnen toch wel" signaal af.
Nee, die MvB heeft nog veel te leren.
Jammer, dat wordt inderdaad waarschijnlijk niks meer dit seizoen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:20 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ja. Is recent geopereerd aan zijn andere knie. Precies hetzelfde probleem. Zal wel volgend seizoen worden.
[..]
Beter gaat die bron eerst Nederlands leren schrijven, ga ik ze daarna misschien geloven.
Wie precies?quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:23 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Zeker vergeten dat die andere jeugdspeler in Volendam een impuls aan het elftal gaf?
Daley Blind ofzo. Ken 'm ook niet precies.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:27 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wie precies?
En waar is die hele Zeegelaar eigenlijk gebleven? Nog zo'n voorbeeld...
Die speelde niet tijdens de beker hoorquote:Op dinsdag 16 december 2008 16:29 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Daley Blind ofzo. Ken 'm ook niet precies.
Zeegelaar speelt weer gewoon in de A1/Jong Ajax. Wie weet wat dat nog wordt.
Je snapt best wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:31 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Die speelde niet tijdens de beker hoor.
Ik ook. Maar dat wil niet zeggen dat Ajax heeft verloren om Zeegelaar werd opgesteld.quote:En ja, dat zag ik van te voren aankomen.
Die vriendenlijst... wat een player.quote:
quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die vriendenlijst... wat een player.
quote:• Ajax bereidt bod voor op FC Twente-aanvaller Elia. Moet dat niet Kenneth Perez zijn?
Eerste reactie op sportweek.nl van ene 'ruud14'.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:51 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Die vriendenlijst... wat een player.
quote:Hij heeft meer vrienden dan ik :S
quote:Gentenaar naar Feyenoord (iemand die dicht bij het vuur zit)
quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:00 schreef Silenus het volgende:
[..]
Eerste reactie op sportweek.nl van ene 'ruud14'.
[..]
quote:hello......
you're very good!!!!
good luck tonight!
jasper
Twente weet ook wel dat ze in de zomer nooit meer zo veel voor hem kunnen vangen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:10 schreef Jasza het volgende:
NOS meldt dus dat Twente officieel toestemming geeft om met hem te praten.
10 miljoen ook niet. Maximaal 7 miljoen en anders steekt Munsterman die Elia maar in zn kontgat.quote:Zoals onderhand wel duidelijk is wil Ajax zich in de winterstop versterken met Eljero Elia . Maandagavond werd bekend dat Marco van Basten al met de 21-jarige aanvaller van FC Twente heeft gesproken. De Amsterdamse club is nu naar verluidt een bod aan het voorbereiden om de smaakmaker uit Enschede 'weg te plukken'.
In het AD spreekt Van Basten over de mogelijk nieuwe Amsterdamse aanwinst: "Wij vinden Elia een hele goede voetballer,'' verklaarde de coach dinsdag tegenover de krant. "Daarom hebben we aan FC Twente gevraagd of we met hem mochten praten. We overleggen nu intern hoe we verder moeten handelen."
Van Basten wilde niet zeggen hoe diep Ajax voor Elia in de buidel wil tasten. "Maar bedragen als 15 miljoen euro gaan we zeker niet betalen," doelde hij op het prijskaartje dat directeur Hans Nijland van FC Groningen onlangs aan spits Marcus Berg hing.
Voorzitter Joop Munsterman van FC Twente liet vorige week al weten dat zijn club in de winterstop normaal gesproken geen spelers wil verkopen. Ajax probeerde in de aanloop naar het huidige seizoen al Rob Wielaert naar Amsterdam te halen. Ajax en FC Twente bereikten echter geen overeenstemming over de transfersom.
"Het is toch crisis in de wereld? Ik ben benieuwd wie hem denkt te kunnen betalen. Ik ga er vanuit dat er in de winterstop niemand vertrekt," zegt Munsterman in TC Tubantia.
Mooi. In Enschede beginnen ze 'm nu te knijpen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:10 schreef Jasza het volgende:
NOS meldt dus dat Twente officieel toestemming geeft om met hem te praten.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:19 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Mooi. In Enschede beginnen ze 'm nu te knijpen.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:20 schreef LangzaamSprinten het volgende:
Ook die reacties van voorzitters en directeuren altijdIn de winterstop willen wij normaal gesproken geen spelers verkopen. Maargoed, soms dus ook wel
In dat geval zou Arnautovic in de belangstelling staan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:23 schreef BoNi het volgende:
Vooralsnog zou ik het echt een onbegrijpelijke deal vinden als Ajax Elia gaat kopen, tenzij Suarez al ergens een voorcontract heeft getekend.
Op zich is het wel logisch om Elia te halen als Suarez in de zomer, of in de winter al zou vertrekken. Ook uit voorzorg vind ik het op zich wel verstandig. Maar we hebben verdomme hogere prioriteiten zeg om dat geld aan uit te geven.. Het is niet alsof Ajax alweer zomaar 20 miljoen uit kan geven zonder dat dat effecten heeft op de lange termijn. Kampioen worden is belangrijk ja, maar volgend seizoen wil ik niet half failliet zijn of over 10 jaar in zo'n baggersituatie als Feyenoord zitten ofzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:23 schreef BoNi het volgende:
Vooralsnog zou ik het echt een onbegrijpelijke deal vinden als Ajax Elia gaat kopen, tenzij Suarez al ergens een voorcontract heeft getekend.
Ajax had voor de transfer van Huntelaar een eigen vermogen van rond de zestig miljoen euro. Ajax gaat niet zo snel failliet.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Op zich is het wel logisch om Elia te halen als Suarez in de zomer, of in de winter al zou vertrekken. Ook uit voorzorg vind ik het op zich wel verstandig. Maar we hebben verdomme hogere prioriteiten zeg om dat geld aan uit te geven.. Het is niet alsof Ajax alweer zomaar 20 miljoen uit kan geven zonder dat dat effecten heeft op de lange termijn. Kampioen worden is belangrijk ja, maar volgend seizoen wil ik niet half failliet zijn of over 10 jaar in zo'n baggersituatie als Feyenoord zitten ofzo.
Zolang wij de hoofdprijs ontvangen voor spelers als Zlatan, Chivu, Babel, Sneijder en Huntelaar hebben wij niks te vrezen. Ik denk dat Suarez en Suljemani in de toekomst ook wel 20+ miljoen gaan opleverenquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:29 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Op zich is het wel logisch om Elia te halen als Suarez in de zomer, of in de winter al zou vertrekken. Ook uit voorzorg vind ik het op zich wel verstandig. Maar we hebben verdomme hogere prioriteiten zeg om dat geld aan uit te geven.. Het is niet alsof Ajax alweer zomaar 20 miljoen uit kan geven zonder dat dat effecten heeft op de lange termijn. Kampioen worden is belangrijk ja, maar volgend seizoen wil ik niet half failliet zijn of over 10 jaar in zo'n baggersituatie als Feyenoord zitten ofzo.
Zonder die belangrijke transfers zouden we er verneukt voor staan. Je kan er niet op rekenen dat je elk jaar voor 30 miljoen aan spelers verkoopt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:30 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ajax had voor de transfer van Huntelaar een eigen vermogen van rond de zestig miljoen euro. Ajax gaat niet zo snel failliet.
Voor dertig miljoen investeren is ook wel weer het andere uiterste. Daarnaast zullen er altijd jeugdspelers verkocht blijven worden en die verkoop je in dat geval al helemaal met grote winst.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:31 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Zonder die belangrijke transfers zouden we er verneukt voor staan. Je kan er niet op rekenen dat je elk jaar voor 30 miljoen aan spelers verkoopt.
Maar we geven ook steeds meer aan dat soort spelers uit helaas. Zlatan en Chivu zijn nog goede scouting geweest. Sneijder en Babel zijn eigen jeugd. Huntelaar, Suarez, Sulejmani etc. zijn allemaal - voor steeds hogere bedragen - aangekocht. Dat rigoreuze aankoopbeleid zal echt wel zijn effecten hebben, dat zie je al aan het jaarverslag dat we compleet afhankelijk zijn van de handel in spelers. Die subtoppers gaan steeds meer vragen. Dit soort ongescoute aankopen moeten we alleen doen als we per direct zo'n speler echt nodig hebben, vind ik.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:30 schreef MaxC het volgende:
[..]
Zolang wij de hoofdprijs ontvangen voor spelers als Zlatan, Chivu, Babel, Sneijder en Huntelaar hebben wij niks te vrezen. Ik denk dat Suarez en Suljemani in de toekomst ook wel 20+ miljoen gaan opleveren
Daarom moet je ook zorgen dat je nu kwaliteit hebt zodat je de CL haalt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:31 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Zonder die belangrijke transfers zouden we er verneukt voor staan. Je kan er niet op rekenen dat je elk jaar voor 30 miljoen aan spelers verkoopt.
Maar dit is ook een uitvloeisel van wanbeleid in het verleden. Sulejmani en Elia had je voor twee miljoen binnen kunnen hebben een paar jaar terug. Of wat dacht je van Lindgren? Denk dat dat soort dingen binnenkort wel verleden tijd zijn.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:33 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Maar we geven ook steeds meer aan dat soort spelers uit helaas. Zlatan en Chivu zijn nog goede scouting geweest. Sneijder en Babel zijn eigen jeugd. Huntelaar, Suarez, Sulejmani etc. zijn allemaal aangekocht. Dat rigoreuze aankoopbeleid zal echt wel zijn effecten hebben, dat zie je al aan het jaarverslag dat we compleet afhankelijk zijn van de handel in spelers.
Precies, en dan moet je wel prioriteiten stellen qua aankopen. Als je eenmaal CL haalt, kan je evt de luxe hebben om die aanval met zulkequote:Op dinsdag 16 december 2008 17:34 schreef sjimz het volgende:
[..]
Daarom moet je ook zorgen dat je nu kwaliteit hebt zodat je de CL haalt.
Geeft je weer een hoop inkomsten.
Mee eens. En ik hoop het inderdaad.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:34 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Maar dit is ook een uitvloeisel van wanbeleid in het verleden. Sulejmani en Elia had je voor twee miljoen binnen kunnen hebben een paar jaar terug. Of wat dacht je van Lindgren? Denk dat dat soort dingen binnenkort wel verleden tijd zijn.
Zul je zien dat hij daar weer wel goed speeltquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:35 schreef M0NTANA het volgende:
Elia en Douglas voor Kennedy en een zak met geld!
Perez doet het daar ook best aardigquote:Op dinsdag 16 december 2008 17:37 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Zul je zien dat hij daar weer wel goed speelt
Dan verwelkomen we hem weer met Ajax koffie. .quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:37 schreef BB-boy het volgende:
[..]
Zul je zien dat hij daar weer wel goed speelt
Ik heb zondag Groningen-Twente vrijwel helemaal gezien, maar eigenlijk vond ik Perez helemaal niet zo goed spelen. Precies zoals in zijn tweede periode bij Ajax. Veel balverlies enzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:38 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Perez doet het daar ook best aardig. Echt zo'n speler die niet geschikt is voor een topclub. Als het een paar weken niet meezit raakt 'ie in een negatieve spiraal.
Perez vind ik een heel ander verhaal als Bakkie of Rommedahl.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:38 schreef finsdefis het volgende:
[..]
Perez doet het daar ook best aardig. Echt zo'n speler die niet geschikt is voor een topclub. Als het een paar weken niet meezit raakt 'ie in een negatieve spiraal.
Ja dat bedoel ik dus ook. Zijn mentaliteit is niet geschikt voor een reserverol. En inderdaad ook wat BB-boy zegt, dat hij soms heel goed speelt en vaak onzichtbaar is (zijn laatste seizoen iig).quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:47 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Perez zou bij Ajax zeker niet misstaan, maar zijn persoonlijkheid brengt het groepsproces alleen maar in gevaar.
Als Elia komt en Rommedahl en Kennedy vertrekken heb je het sowieso al goed gedaan.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:07 schreef Urquhart het volgende:
Ze mogen best Elia halen, mits er ook een verdediger bij komt. Halen ze enkel Elia deze winterstop, dan gaat er iets goed mis met het aankoopbeleid
Die twee moeten inderdaad eens weg, geen toegevoegde waarde. Kost alleen maar geld, maar volgensmij zijn ze aan de straatstenen niet te slijten. Ik gok dat Marco dat ook wel weet/merkt. Hij geeft gelukkig nu wel heel wat jeugd de kans.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:11 schreef sjimz het volgende:
[..]
Als Elia komt en Rommedahl en Kennedy vertrekken heb je het sowieso al goed gedaan.
2 ton. Sulejmani bood zichzelf aan en Elia kostte 2 ton. Maar Van Geel was niet overtuigd van beide.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:34 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Maar dit is ook een uitvloeisel van wanbeleid in het verleden. Sulejmani en Elia had je voor twee miljoen binnen kunnen hebben een paar jaar terug. Of wat dacht je van Lindgren? Denk dat dat soort dingen binnenkort wel verleden tijd zijn.
Fout, Ajax heeft met Elia gewoon het juiste gedaan. Ze hebben hem een contract aangeboden, maar hij zal wel eerst 1/2 jaar verhuurd worden aan Den Haag. Elia is toen zelf slim geweest en heeft voor de subtopper Twente gekozen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:29 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
2 ton. Sulejmani bood zichzelf aan en Elia kostte 2 ton. Maar Van Geel was niet overtuigd van beide.
Ajax krijgt elke week 30 spelers aangeboden. Negen van de tien keer zijn het prutsers.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:29 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
2 ton. Sulejmani bood zichzelf aan en Elia kostte 2 ton. Maar Van Geel was niet overtuigd van beide.
Misschien dat Marco van Basten in hem een toekomst ziet als linksback.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:19 schreef S-Two het volgende:
Voor een leuk bedrag is Elia welkom ja, als dat maar niet ten koste gaat van eventuele verdedigende versterkingen.
Piet Keizer zei koop hem en laat hem gewoon bij de selectie rijpen net zoals Babel. Maar Ten Cate zei gelijk nee we verhuren hem eerst 2 jaar. En toen wou Elia niet meer.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:30 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Fout, Ajax heeft met Elia gewoon het juiste gedaan. Ze hebben hem een contract aangeboden, maar hij zal wel eerst 1/2 jaar verhuurd worden aan Den Haag. Elia is toen zelf slim geweest en heeft voor de subtopper Twente gekozen.
Here we go again..quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:30 schreef sergio81 het volgende:
hoop dat ajax gaat winnen tegen slavia, zou een leuke revanche zijn, winst zou ook de groepswinst kunnen opleveren, want ik denk dat de andere wedstrijd in een gelijkspel eindigd. Maar even afwachten wat er gaat gebeuren.
Ik zei twee jaar geleden ook al dat Ajax elia moest kopen. Staat wel ergens in de oude ajax topics.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:31 schreef marp0 het volgende:
Ik zei vorig seizoen al dat Elia goed zou worden.
Delorge wel en Elia niet
Maar ja, ik hoop echt dat ze niet meer dan 7 miljoen gaan betalen voor Elia want dan is Ajax weer dom bezig.
Je kan zeggen wat je wil maar hij is een van de weinige aanvallers die ook goed mee verdedigenquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:33 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Misschien dat Marco van Basten in hem een toekomst ziet als linksback.
Ja, daarom dus. Marco zal wel weer een 'meesterlijk' idee hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wil maar hij is een van de weinige aanvallers die ook goed mee verdedigen![]()
Voor je het weet zet hij hem centraal achterinquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:48 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Ja, daarom dus. Marco zal wel weer een 'meesterlijk' idee hebben.
quote:Ajax treedt woensdagavond tegen Slavia Praag aan met een zeer gehavend elftal. Omdat Eyong Enoh, Rasmus Lindgren, Gabri en Ismail Aissati ontbreken, heeft coach Marco van Basten een nieuw middenveld in elkaar moeten sleutelen.
Lindgren liep maandag tijdens de training een enkelblessure op, terwijl Aissati, Enoh en Gabri ook nog niet helemaal fit zijn. Het middenveld wordt hierdoor vermoedelijk gevormd door Vurnon Anita (foto), Siem de Jong en Urby Emanuelson.
Ajax is al zeker van de volgende ronde. De Amsterdamse club strijdt tegen Slavia Praag, dat al is uitgeschakeld, voor een zo hoog mogelijke klassering in de groep.
Vermoedelijke opstelling Ajax: Vermeer; Van der Wiel, Oleguer, Vertonghen en Vermaelen; Anita, De Jong en Emanuelson; Suarez, Cvitanich en Sulejmani
Nee, er moeten verdedigers BIJ, niet weg.quote:Bruno Silva vertrekt alleen bij miljoenenbod
Bruno Silva lijkt in januari niet te mogen vertrekken bij Ajax. De Uruguayaan is ontevreden in Amsterdam, waar hij naar zijn gevoel te vaak op de reservebank plaats moet nemen.
Volgens technisch directeur Danny Blind hoeft Silva de komende transferperiode echter niet te rekenen op een transfer. De Amsterdammers willen de verdediger niet kwijt. "Silva hebben we gewoon nodig", zegt Blind in gesprek met AD/Sportwereld. "Met Oleguer en Van der Wiel vormt hij een blokje van drie rechtsbenige verdedigers voor twee posities."
Toch is Blind bereid wat water bij de wijn te doen. Wanneer er een goed bod voor de back wordt neergelegd, wil Ajax wellicht toch praten. "Het is uiteraard wel zo dat ook Silva zijn prijs heeft. We zullen ons er ook weer niet voor afsluiten, mocht er een miljoenenbod op Silva worden gedaan."
Silva stapte afgelopen seizoen over van FC Groningen naar Ajax. De back, die in Noord-Nederland een uitstekende indruk achterliet, heeft zich in Amsterdam nog niet weten te onderscheiden. In totaal kwam hij pas achttien keer in actie voor de recordkampioen.
Zo is het maar net.quote:
wie andersquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:58 schreef Chadi het volgende:
Ik begin toch een graf hekel te krijgen aan Van Basten.. dat ie nog steeds vast houdt aan Oleguer..
Weinig power inderdaad.. Maar ja power is ook niet alles, zie Sno bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:03 schreef Pritt het volgende:
Wat een zwak middenveld, ik voorzie daar problemen tegen Slavia.
quote:Ajax hoopt de komende weken zaken te doen met Gregory van der Wiel (foto, links). De verdediger ligt vast tot 2010. Afgelopen maandag stond er een gesprek gepland tussen manager technische zaken Danny Blind en Hakim Slimani, de zaakwaarnemer van Van der Wiel. Maar Slimani was ziek waardoor het werd uitgesteld.
"Dat gesprek zou gaan over mogelijke contractverlenging van Gregory. Dat wil Ajax graag," bevestigt Blind. Ajax overweegt ook Leonardo een contractverlenging te offreren. Het contract van de Braziliaan loopt in de zomer van 2009 af. "We zijn zeer tevreden over hem. Als er een club komt in de winterstop laten we hem zeker niet voor een habbekrats vertrekken. Sterker nog: we beraden ons momenteel of we hem langer aan ons gaan proberen te binden." Leonardo heeft geen haast. "Ik wacht rustig af."
Ook Daley Blind en Toby Alderweireld, die tot 2010 aan de Amsterdamse club verbonden zijn, kunnen aanstonds een aanbieding verwachten. De beide talenten blijven ook na de winterstop bij het eerste meetrainen.
Goede zaak, ook van Leonardoquote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
Ajax wil Van der Wiel, Leonardo, Blind en Alderweireld langer binden:
[..]
Van Basten is dus heus niet blind.quote:Van Basten ging ook nog in op het matige optreden van Oleguer de laatste wedstrijden. Hij wil de Spanjaard echter niet als zondebok aanwijzen. “Het samenspel in de achterhoede moet beter. Dat geldt voor Van der Wiel, Vertonghen, Vermaelen en dus ook Oleguer.”
Goedzo, verdedigers hebben we nodig.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hoe zou dat bij Daley gaan? Gewoon in huize Blind, na het avondeten?quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
Ook Daley Blind en Toby Alderweireld, die tot 2010 aan de Amsterdamse club verbonden zijn, kunnen aanstonds een aanbieding verwachten. De beide talenten blijven ook na de winterstop bij het eerste meetrainen.
[..]
"Ik zat na te denken over zakgeld verhoging, dat heb je ondertussen wel verdiend. En je mag voortaan een half uurtje later naar bed. Maar geen minuut later!"quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:17 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Hoe zou dat bij Daley gaan? Gewoon in huize Blind, na het avondeten?
Martina mag dus definitief vertrekken volgens nu.nlquote:Winterstop
Kennedy Bakircioglü, Dennis Rommedahl en Javier Martina mogen in de winterstop vertrekken bij Ajax. Trainer Marco van Basten heeft het drietal laten weten dat ze weinig toekomst hebben bij de Amsterdamse club. Vurnon Anita mag alleen op huurbasis bij een andere club gaan voetballen.
Van Basten weet nog niet of Bakircioglü, Rommedahl en Martina hun contract bij Ajax ook vroegtijdig willen beëindigen. ''Ik heb ze alleen laten weten dat ze achterin de rij staan. Dat betekent dat ze vaak op de bank of tribune zullen komen te zitten. Ik kan me voorstellen dat ze graag willen voetballen.''
jammer. Bij jong Ajax deed ie het altijd erg goed. Het is misschien slimmer om hem eerst te verhuren dan kun je daarna altijd nog zien of je hem verkoopt of houdt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:23 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Martina mag dus definitief vertrekken volgens nu.nl
Voortbordurend op:quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:17 schreef toma het volgende:
Helemaal geen verkeerd idee om Leonardo een langer contract te geven. Hij is een speler die op alle posities in de voorhoede uit de voeten kan. Zulke spelers moet je er ook bij hebben.
quote:Ajax laat Leonardo niet meer tussentijds vertrekken. "We zijn heel tevreden over Leonardo", zei trainer Marco van Basten. In de zomer stond de Amsterdamse club nog wel open voor een vertrek van de Braziliaanse aanvaller.
Dennis Rommedahl, Kennedy Bakircioglu en Vurnon Anita mogen wel uitkijken naar een andere club. Over Robbert Schilder en Siem de Jong wordt later een beslissing genomen.
Siem de Jong sowieso houden, en nu we amper verdedigers hebben rondlopen lijkt het mij ook wel verstandig om nog een linksback achter de hand te hebben.quote:
Toch raar dat hij in een half jaar tijd bij veel spelers een andere mening heeft gekregen. En Siem de Jong moet gewoon een fatsoenlijke kans krijgen (al hebben we wel veel middenvelders). Misschien 1,5 seizoen verhuren ofzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:30 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Siem de Jong sowieso houden, en nu we amper verdedigers hebben rondlopen lijkt het mij ook wel verstandig om nog een linksback achter de hand te hebben.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant is het ook wel goed dat hij open staat voor ontwikkelingen en dat spelers daadwerkelijk een kans kunnen grijpen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:32 schreef Breach het volgende:
[..]
Toch raar dat hij in een half jaar tijd bij veel spelers een andere mening heeft gekregen. En Siem de Jong moet gewoon een fatsoenlijke kans krijgen (al hebben we wel veel middenvelders). Misschien 1,5 seizoen verhuren ofzo.
Niks verhuren, gewoon wat vaker opstellen. De Jong heeft tegen NAC ook weer prima gespeeld en dat was tegen Twente niet anders.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:32 schreef Breach het volgende:
[..]
Toch raar dat hij in een half jaar tijd bij veel spelers een andere mening heeft gekregen. En Siem de Jong moet gewoon een fatsoenlijke kans krijgen (al hebben we wel veel middenvelders). Misschien 1,5 seizoen verhuren ofzo.
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:43 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Niks verhuren, gewoon wat vaker opstellen. De Jong heeft tegen NAC ook weer prima gespeeld en dat was tegen Twente niet anders.![]()
Zie persoonlijk liever De Jong dan Sarpong.
Sulejmani geeft trouwens best een paar aardige voorzetten. Zoals hij sowieso best wel veel assists geeft enzo.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:51 schreef _Mike_ het volgende:
Ik heb nog steeds die actie van de Jong niet terug gekeken, ff filmpje zoeken.
Edit: 3:00
http://ajax.aegon.nl/index.php?id=1&video=18550
Niet helemaal waar, Elia vond ook dat hij het niet kon maken tegenover de supporters van Ado op dat momentquote:Op dinsdag 16 december 2008 18:34 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Piet Keizer zei koop hem en laat hem gewoon bij de selectie rijpen net zoals Babel. Maar Ten Cate zei gelijk nee we verhuren hem eerst 2 jaar. En toen wou Elia niet meer.
Ten Cate en Van Geel hebben ons heel wat geld gekost.
Doe Rommedahl d'r gewoon ook bij. Voor als ze snel beslissen. En voor als ze laat beslissen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 17:35 schreef M0NTANA het volgende:
Elia en Douglas voor Kennedy en een zak met geld!
quote:Van Basten bevestigt interesse in Elia
Ajax heeft zich bij FC Twente gemeld om Eljero Elia in de winterstop over te kunnen nemen. Dat heeft Marco van Basten dinsdag bevestigd tegenover het ANP. De oefenmeester van de Amsterdammers en de flankspeler hebben zelfs al een eerste onderhoud gehad.
"Wij vinden Elia een hele goede voetballer", verklaarde Van Basten dinsdag. "Daarom hebben we aan FC Twente gevraagd of we met hem mochten praten. We overleggen nu intern hoe we verder moeten handelen."
Ajax zou volgens het ANP nu een bod voorbereiden op dé revelatie in de eredivsie. De 21-jarige aanvaller zou met een transfer terugkeren op het oude nest. Van 2000 tot en met 2002 was Elia actief in de jeugdopleiding van de Amsterdammers (C2 en C1). Na zijn verblijf bij Ajax ging Elia bij ADO Den Haag voetballen, waar FC Twente hem in 2007 wgplukte. Tot dusver kwam Elia tot 45 wedstrijden voor de Tukkers, waarin hij zeven doelpunten wist te maken. Bij FC Twente heeft de buitenspeler nog een contract tot medio 2010.
Waarom vreemd? Ik gun het hem wel en ik hoop van harte dat hij een mooie carrière uitbouwt die hij afsluit bij Ajax.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:46 schreef BB-boy het volgende:
Huntelaar heeft vandaag getraind bij Real les ik net.
Blegh, ik vind het toch een rare situatie.
Tuurlijk gun ik het hem, maar de transferperiode is nog niet aangebroken en hij is al van ons afgepakt (althans zo voel ik het).quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:07 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Waarom vreemd? Ik gun het hem wel en ik hoop van harte dat hij een mooie carrière uitbouwt die hij afsluit bij Ajax.
Zou Seedorf ooit nog terugkomen om ons, net als zijn jeugdidool destijds, de CL te schenken??![]()
![]()
![]()
Een mens mag dromen toch?
quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:18 schreef Black-Death het volgende:
Er moet echt een verdediger bij komen, snap niet dat ze nu met Elia bezig zijn. Als ze dan toch in Enschede zijn moeten ze meteen even Douglas en/of Wielaert meenemen. Als er deze winter wel aanvallers maar geen verdedigers bijkomen vind ik het wanbeleid.
Aissati gaarne met de Jong als backup.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:13 schreef El_Bassie het volgende:
De Jong moet in ieder geval elke week spelen, als hij daarvoor verhuurt moet worden, dan is dat maar zo. Dan zou het wel lekker zijn als v. Basten in ieder geval volledig voor een andere speler als spelverdeler kiest.
Hoe zouden die contractonderhandelingen van Blind met zijn zoon gaan? Zo van "Jongen, als je dit niet tekent ga je vanavond zonder eten vroeg naar bed hoor."quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:13 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik vind niet dat hij nou zo uitzonderlijk getalenteerd is. Jij wel?quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef Mindstate het volgende:
Hoe kun je er nou nog niet zeker van zijn het contract van Siem de Jong te verlengen...
Simpel, hij speelde kut deze seizoenshelft.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef Mindstate het volgende:
Hoe kun je er nou nog niet zeker van zijn het contract van Siem de Jong te verlengen...
Dat weet Ajax ook wel alleen niet alles is openbaar he. Misschien staat er straks een goede verdediger. Zou Aissati / Gabri zondag bij de selectie zitten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 21:18 schreef Black-Death het volgende:
Er moet echt een verdediger bij komen, snap niet dat ze nu met Elia bezig zijn. Als ze dan toch in Enschede zijn moeten ze meteen even Douglas en/of Wielaert meenemen. Als er deze winter wel aanvallers maar geen verdedigers bijkomen vind ik het wanbeleid.
quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:12 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Simpel, hij speelde kut deze seizoenshelft.
quote:Saillant detail is echter dat meneer Vink voorzitter is van de Ajax Business Associates. Zo nam hij onlangs het woord bij het vertrek van algemeen directeur Maarten Fontein bij de Amsterdammers. De ABA is \\\"een onafhankelijke vereniging die nauw betrokken is bij AJAX. De ABA is de business club van Ajax. Zij draagt als zodanig niet alleen AJAX een goed hart toe, maar beoogt ook de zakelijke en persoonlijke banden tussen de leden te bevorderen. De bindende factor is hierbij AJAX.\\\" Er lijkt dus sprake van belangenverstrengeling, wij wensen Ajax en dhr. Vink echter veel succes met een eventueel aan te spannen arbitragezaak. De vorige keer bleken de Amsterdammers echter niet bepaald succesvol.
Als hij echt wat voor ajax voelt moet hij afstand doen van zijn percentage.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:53 schreef Urquhart het volgende:
De zaakwaarnemer van Elia schijnt nogal banden te hebben met Ajax
[..]
quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:53 schreef Urquhart het volgende:
De zaakwaarnemer van Elia schijnt nogal banden te hebben met Ajax
[..]
Omdat hij nog een contract heeft tot 2013.quote:Op dinsdag 16 december 2008 22:09 schreef Mindstate het volgende:
Ben bang dat Emanuelson en Suarez niet zo happig zullen zijn op een nieuw contract.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:22 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Omdat hij nog een contract heeft tot 2013.
Beter verlengen we Enoh (2010) tot 2014. En Emanuelson (2011) tot 2014. En Suarez (2012) tot 2014
Waarschijnlijk jaquote:
vergeet Vermeer, Vermaelen (ook pas net 23), Alderweireld en Jan-Arie vd Heijden niet.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:28 schreef Loserkid het volgende:
Opzich zie ik wel een mooi toekomstbeeld met al die jonge talenten van nu..
Als je die een paar jaar bij ajax hebt.. dan heb je echt een mooi elftal en zou je zomaar weer eens ver kunnen komen in de champions league..
Aissati, Elia misschien, Suarez, Sulejmani, Emanuelson VD Wiel, Vertonghen, Anita, Blind, De Jong, Bodul, Castilion en zelfs Enoh.. als al die spelers groeien tot de potentie die ze hebben dan heb je echt een goed elftal.. verdedigend wat minder.. maar wat heb je dan een aanval + middenveld..
Je zou zeggen dat de wedstrijd tegen Slavia de prima gelegenheid is om dat een kans te geven. Of al is het maar om Oleguer zijn 'welverdiende' rust te geven.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:49 schreef MaxC het volgende:
Vind trouwens de verdediging niet heel slecht hoor, alleen Oleguer valt echt tegen. Ik zeg Vd Wiel centraal en Silva weer rechtsback, volgens mij is die tot op het bot gemotiveerd
quote:Ajax bereid ook Schilder te verhuren
AMSTERDAM - Naast Vurnon Anita is Ajax bereid om in de winterstop ook Robbert Schilder te verhuren aan een geïnteresseerde eredivisieclub. De verdediger mag zelf aangeven of hij het seizoen bij Ajax wil volmaken of tussentijds een overstap wil maken.
afbeelding vergroten Coach Marco van Basten tijdens de training van Ajax. FOTO ANP
Ook met Siem de Jong hebben Ajax-trainer Marco van Basten en technisch manager Danny Blind een gesprek gevoerd.
,,Bij Siem zullen we kijken wat het beste voor de club en voor hemzelf is,’’ stelt Van Basten, die de aanvallende middenvelder op dit moment weer in zijn basisteam heeft staan.
quote:FC Twente knokt voor Eljero Elia
Door EDDY VAN DER LEY & MAARTEN WIJFFELS
AMSTERDAM/ENSCHEDE - Het bestuur van FC Twente is niet van plan mee te werken aan een transfer van Eljero Elia naar Ajax. De Amsterdamse club onderzoekt de mogelijkheid om de aanvaller in de winterstop in te lijven.
afbeelding vergroten Eljero Elia rukt zich los van Ajacied Rasmus Lindgren. FOTO PRO SHOTS
Net als eerder met Robbie Wielaert, zegt de club uit Enschede hem onder geen beding te laten gaan. Sterker, volgende maand staat ‘gewoon’ een gesprek over contractverlenging op de agenda.
De 21-jarige Elia lijkt in de winterstop het meest begeerde transferobject van de eredivisie te worden. Dat gebeurt amper anderhalf jaar nadat Twente het talent in de zomer van 2007 als een dood vogeltje oppikte bij ADO Den Haag.
Ajax onderhandelde nog niet rechtstreeks met Twente. Wel sprak de club via onder anderen trainer Marco van Basten al kort en oriënterend met de aanvaller. Van Bastens opmerking dat Twente daarvoor ‘toestemming’ heeft gegeven, is slecht gevallen in Enschede. ,,Ik heb geen contact met Ajax gehad, dan kan ik moeilijk toestemming hebben gegeven,’’ reageert Twente-voorzitter Joop Munsterman.
Twente gaat binnenkort zelf met het kamp-Elia in gesprek over een tussentijdse verlenging en opwaardering van diens contract, met als interessante voorwaarde de opname van een ‘realistische afkoopsom’ in de nieuwe verbintenis. Een beproefde handelwijze in de strijd tegen kapitaalkrachtige(r) clubs.
In de voorbije zomer wist de club het door Feyenoord begeerde toptalent Marko Arnautovic langer vast te leggen, zoals dat eerder gebeurde met Orlando Engelaar en Karim El Ahmadi. Beide middenvelders vertrokken uiteindelijk pas later voor ruim vijf miljoen euro naar respectievelijk Schalke 04 en Feyenoord.
Voor Elia, die een contract heeft tot de zomer van 2010, kan FC Twente op dit moment in principe vragen wat het wil. Voorzitter Munsterman zal niet schromen een exorbitante afkoopsom te noemen: ,,We willen de selectie koste wat kost bij elkaar houden. We staan er goed voor en willen geen ruis op de lijn. Elia heeft zich opgeworpen tot een belangrijke speler, die ook na de winterstop nog van grote waarde kan zijn.’’
Van Basten gaf gisteren zelf ook aan te beseffen dat het binnenhalen van Elia geen sinecure zal zijn. ,,We zijn intern nog aan het beraadslagen wat te doen. Eljero is een zeer interessante speler voor ons. Maar als Twente vijftien miljoen euro vraagt, gaat het sowieso niet door.’’ Bij Ajax vindt men het aantrekken van één aanvaller van zestien miljoen euro (Sulejmani) wel genoeg.
Elia zelf is zeker gestreeld door de interesse van Ajax, de club die hem in zijn tienerjaren afdankte wegens een gebrek aan perspectief. Maar het is niet waarschijnlijk dat hij nu een breuk gaat forceren, desnoods via een arbitragezaak. Ook Ajax zegt die ultieme stap niet te willen.
Bij Twente zit Elia prima in zijn vel, zowel binnen als buiten de lijnen. De Hagenaar gaat niet zomaar voorbij aan het feit dat hij in Enschede de kans heeft gekregen zich te ontwikkelen tot de speler die hij nu is. Die situatie indachtig, zal hij de houding van Twente respecteren.
,,Iedere voetballer is ambitieus, maar ik zou het geen enkel probleem vinden om in Enschede te blijven,’’ is zijn standpunt. ,,Bovendien staat er na de winterstop iets moois te gebeuren.’’
Niettemin prikkelt de belangstelling van zijn oude club zijn fantasie. Mocht Elia zijn contract in Enschede niet verlengen, dan kan een overgang naar Amsterdam in de zomer ook nog een optie worden. FC Twente zal hem in dat geval zeker verkopen, om het risico tegen te gaan dat hij in 2010 transfervrij de poorten van de Grolsch Veste uitwandelt.
In de schaduw van de kwestie-Elia speelt ook nog de latente interesse van Ajax voor Robbie Wie-
laert. Ajax probeerde de verdediger in augustus los te weken bij Twente, maar beet zich toen stuk op de afkoopsom van vijf miljoen euro.
Wielaert tekent dezer dagen een nieuw contract in Enschede, met daarin een gelimiteerde afkoopsom van ongeveer drie miljoen. Dat maakt de situatie voor Ajax opnieuw interessant.
quote:Op woensdag 17 december 2008 02:29 schreef versteegrob het volgende:
Wie is er beter Suarez of Dembele, wat vinden jullie?
Check http://nl.pokernews.com/poker-forum/topic88117/47.htm
Krijgen ze Kennedy erbij, als Kerstpakket ofzo.quote:Op woensdag 17 december 2008 01:09 schreef _Mike_ het volgende:
10 miljoen voor Wielaert en Elia lijkt mij wel voldoende.
Dat is het juist, de kunst om ze ook een paar jaar te laten voetballen bij ons! Vaak worden er wel 1 of meerdere spelers weg gekocht door een kapitaalkrachtige club waardoor ze gewoon onmogelijk te houden zijn uit financieel oogpunt!quote:Op woensdag 17 december 2008 00:28 schreef Loserkid het volgende:
Opzich zie ik wel een mooi toekomstbeeld met al die jonge talenten van nu..
Als je die een paar jaar bij ajax hebt.. dan heb je echt een mooi elftal en zou je zomaar weer eens ver kunnen komen in de champions league..
Aissati, Elia misschien, Suarez, Sulejmani, Emanuelson VD Wiel, Vertonghen, Anita, Blind, De Jong, Bodul, Castilion en zelfs Enoh.. als al die spelers groeien tot de potentie die ze hebben dan heb je echt een goed elftal.. verdedigend wat minder.. maar wat heb je dan een aanval + middenveld..
Met z'n Engelenhaar....quote:Op woensdag 17 december 2008 07:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Krijgen ze Kennedy erbij, als Kerstpakket ofzo.
Zou je me een link kunnen geven waarin dat staat? Verbinding zuigt hier op school ballen namelijk.quote:Op woensdag 17 december 2008 07:53 schreef Urquhart het volgende:
Ze gaan na Ajax-ADO met Twente om de tafel zitten aldus de Telegraaf.
3 miljoen is een koopje voor Wielaert.
En een topclub onderscheidt zich door juist die ene speler te contracteren die wel het talent heeft. En daar heeft Ajax net als in het gehele scoutingsbeleid, de afgelopen jaren gewoon in gefaald. Enoh is een gelukje, want die werd bij voorbaat al zo'n beetje afgeschreven... En over druk bij een topclub gesproken in vergelijking tot een subtopper, zulke talenten kunnen eerst aan subtoppers verhuurd worden in plaats van ze constant van dezelfde subtoppers voor miljoenen over te kopen.quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:31 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Ajax krijgt elke week 30 spelers aangeboden. Negen van de tien keer zijn het prutsers.
Ik denk dat Sulejmani gewoon op 10 moet. Op rechts komt hij weinig tot zijn recht. Voor een aankoop van 16 miljoen zijn een paar aardige voorzetten simpelweg niet voldoende. Er straalt geen gevaar van af als hij op rechts speelt.quote:Op dinsdag 16 december 2008 20:17 schreef kevin6188 het volgende:
Sulejmani geeft trouwens best een paar aardige voorzetten. Zoals hij sowieso best wel veel assists geeft enzo.
Suarez niet inderdaad. Als we CL spelen moet hij nog een jaar behouden worden, dan kan hij een grote bijdrage leveren en zichzelf in de kijker spelen zodat we hem na het volgend seizoen voor +40 kunnen verkopen. Het seizoen daarop is hij sowieso weg.quote:Op woensdag 17 december 2008 00:25 schreef toma het volgende:
Ben bang dat Emanuelson en Suarez niet zo happig zullen zijn op een nieuw contract.
3 miljoen is niets, maar er zou ook zogenaamd een afkoopsom van 1,5 miljoen in Douglas' contract staan... als je het mij vraagt is dat BS.quote:Op woensdag 17 december 2008 01:15 schreef toma het volgende:
3 miljoen voor Wielaert dat is een koopje.
Lekker kortzichtig... hij is geen prioriteit, maar we kunnen hem zeker (in de toekomst) gebruiken.quote:Op woensdag 17 december 2008 07:59 schreef DeTolk het volgende:
Laat Ajax alsjeblieft Elia niet kopen. Hij doet het leuk bij Twente, maar bij Ajax hebben we hem niet nodig.
Verwacht dat Zuid 2e ring wel aardig vol zit.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:52 schreef Damzkieee het volgende:
Nou, vanavond maar eens een kijkje nemen bij jullie. Zit op vak 428 ofzo, volgens mij zijn wij de enigen op de 2e ring?
Tegenwoordig zie ik dat clubs als Twente, Groningen of Heerenveen echt niet meer doen. Ze helpen Ajax er mee, ze helpen zichzelf een klein beetje. Aan die spelers verdient men niks later. En aangezien bovengenoemde clubs beetje bij beetje aansluiting aan het krijgen zijn met de topclubs in Nederland gaan ze dat echt niet meer doen. Bijkomend feit is ook dat er prima scoutingsapparaten zitten bij de subtop in Nederland. Die halen hun eigen talentjes wel.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:14 schreef Dvm86 het volgende:
En over druk bij een topclub gesproken in vergelijking tot een subtopper, zulke talenten kunnen eerst aan subtoppers verhuurd worden in plaats van ze constant van dezelfde subtoppers voor miljoenen over te kopen.
Was 428 niet dat vak waar half Fok! zat?quote:Op woensdag 17 december 2008 10:52 schreef Damzkieee het volgende:
Nou, vanavond maar eens een kijkje nemen bij jullie. Zit op vak 428 ofzo, volgens mij zijn wij de enigen op de 2e ring?
Ze hoeven ook niet naar Twente of Groningen .. Als ze kiezen voor andere clubs is dat ook goed. Niks mis met NEC RODA Utrecht....quote:Op woensdag 17 december 2008 11:09 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Tegenwoordig zie ik dat clubs als Twente, Groningen of Heerenveen echt niet meer doen. Ze helpen Ajax er mee, ze helpen zichzelf een klein beetje. Aan die spelers verdient men niks later. En aangezien bovengenoemde clubs beetje bij beetje aansluiting aan het krijgen zijn met de topclubs in Nederland gaan ze dat echt niet meer doen. Bijkomend feit is ook dat er prima scoutingsapparaten zitten bij de subtop in Nederland. Die halen hun eigen talentjes wel.
Okay, het komt van Voetbalprimeur, maar het zou mij niets verbazen...quote:Van der Vaart is bezig aan zijn eerste seizoen in dienst van Real
Madrid, maar de middenvelder lijkt zijn krediet nu al te hebben
verspeeld. Komende zomer moet een transfer de uitkomst bieden.
Aan het einde van de het voetbaljaargang staat Van der Vaart op de
transferlijst. De voormalig speler van Ajax en Hamburger SV mag
uitkijken naar een nieuwe club, omdat hij lang niet voldoet aan de
verwachtingen. Real-directeur Pedrag Mijatovic en de rest van het
bestuur hebben het vertrouwen verloren in de international, zo meldt AS.
Volgens de Spaanse sportkrant verwijt Mijatovic zijn aanwinst dat hij af en toe
kampt met overgewicht, daarnaast is de motivatie van Van der Vaart ook
niet altijd hoog genoeg. Mentaal kan Van der Vaart, die bij Ajax en HSV
nog als aanvoerder actief was, zijn oude niveau ook niet halen.
De nieuwbakken trainer Juande Ramos ziet het ook absoluut niet zitten in
Van der Vaart. In het Champions League-duel met Zenit haalde de coach
de Heemskerker na één helft spelen naar de kant. Tijdens de wedstrijd
met FC Barcelona werd echter nog meer duidelijk. Wesley Sneijder
verliet na ruim een half uur spelen geblesseerd het veld, maar Ramos
koos voor debutant Miguel Palance als invaller in plaats van Van der
Vaart.
Bron: Voetbalprimeur
Geen idee, ga met een paar Ajaxfans, die hebben kaarten gekocht. I'm just the driver.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:09 schreef Riro het volgende:
[..]
Was 428 niet dat vak waar half Fok! zat?
Precies. Niet te lang over nadenken en meteen 3 miljoen op tafel leggen. Goede verdediger, kan de boel aansturen, is Nederlands en heeft een mooie leeftijd.quote:Op woensdag 17 december 2008 01:08 schreef BB-boy het volgende:
Hatzee, gelijk halen die Wielaert!
Ik zet mijn geld er nu wel op in dat Elia gewoon bij Ajax speelt na dit seizoen.quote:Ajax heeft van FC Twente toestemming gekregen om met de Eljero Elia te praten. Daarmee is de interesse van Ajax in een overname van de 21-jarige Elia officieel.
In de Spaanse media wordt gemeld dat de jeugdinternational al een 'nee' zou hebben verkocht tegenover Racing Santander, dat zeer concrete belangstelling heeft. Volgens berichten zou de president al op bezoek zijn geweest in Nederland bij de speler en zijn ouders.
De aanvaller in kwestie heeft echter tegenover de Spaanse media laten weten geen trek te hebben in een vertrek naar Racing. "Heel erg bedankt voor uw belangstelling, maar ik kan de kans om bij Ajax te spelen niet laten schieten," aldus de FC Twente-aanvaller tegenover het Spaanse medium El Mundo.
De nieuwbakken trainer Juande Ramos ziet het ook absoluut niet zitten inquote:Op woensdag 17 december 2008 11:31 schreef versteegrob het volgende:
En wat nou als de trainer van het nieuwe seizoen helemaal lof over Van Der Vaart is.
Lekker kortzichtig. Versterk je nu gewoon met aankopen in de defensie zodat je in de zomerstop rustig kan gaan kijken naar aanvallende impulsen.quote:Op woensdag 17 december 2008 10:15 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig... hij is geen prioriteit, maar we kunnen hem zeker (in de toekomst) gebruiken.
Dat is dikke onzin. Ramos heeft in de persconferentie richting de wedstrijd tegen Barcelona al te kennen gegeven dat goede voetballers altijd samen kunnen spelen (doelend op de twijfels die men heeft bij het samenspelen van VdV en Sneijder op het middenveld).quote:Op woensdag 17 december 2008 11:32 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
De nieuwbakken trainer Juande Ramos ziet het ook absoluut niet zitten in
Van der Vaart.
''In het Champions League-duel met Zenit haalde de coachquote:Op woensdag 17 december 2008 11:42 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Dat is dikke onzin. Ramos heeft in de persconferentie richting de wedstrijd tegen Barcelona al te kennen gegeven dat goede voetballers altijd samen kunnen spelen (doelend op de twijfels die men heeft bij het samenspelen van VdV en Sneijder op het middenveld).
Opzich wel eens, als je toch spelers wil hebben, haal ze nu maar en laat ze wennen aan Ajax. Misschien heb je er dan nu niet zoveel aan als je toch Suarez hebt, maar mocht die einde seizoen vertrekken heb je wel iemand staan die min of meer ingespeeld is.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Lekker kortzichtig. Versterk je nu gewoon met aankopen in de defensie zodat je in de zomerstop rustig kan gaan kijken naar aanvallende impulsen.
We hebben al een stel van die droeftoeters rondlopen a la Kennedy / Leo / Rommedahl, laten we er niet nog 1 bij halen svp.
Precies. Hetzelfde geldt voor het aankopen van nieuwe spelers. Je kunt wel stellen dat Elia misschien nu nog niet noodzakelijk is, maar als iemand opeens onverwachts weg gaat moet je snel op zoek naar iemand anders. Beter heb je die speler dan al in huis (zoals Huntelaar - Cvitanich). Daarnaast heeft zo'n speler dan ook genoeg tijd om te wennen. Niet te vergeten dat talenten ook nu al gekocht moeten worden om te voorkomen dat bijvoorbeeld Arsenal er deze zomer mee aan de haal gaat.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Opzich wel eens, als je toch spelers wil hebben, haal ze nu maar en laat ze wennen aan Ajax. Misschien heb je er dan nu niet zoveel aan als je toch Suarez hebt, maar mocht die einde seizoen vertrekken heb je wel iemand staan die min of meer ingespeeld is.
Continuiteit, ze zullen bij Ajax toch anders moeten gaan denken als ze elke keer toch weer klakkeloos de topspeler de deur uit laten lopen. keer op keer....
Van de zomer heb je die gezien: Oleguer. Niemand verwachtte dat hij zo zou tegen vallenquote:Op woensdag 17 december 2008 12:07 schreef Chadi het volgende:
Ik vind het allemaal goede dingen die genoemd wordne maar waar wij nu behoefte aan hebben is godverdomme een verdediger. Die wil ik eerst zien... die wilde ik afgelopen zomer al zien.. en de zomer daarvoor.
Het is juist prima dat die spelers verkocht worden (tegenhouden kun je het namelijk niet). Maar als je zelf talenten scout (zoals Douglas en Sulejmani), deze verhuurt aan subtoppers en later voor miljoenen verkoopt, kun je langzamerhand naar een hoger buget toewerken, waardoor de club er financieel op vooruit gaat en er dus duurdere en betere spelers aangetrokken kunnen worden, gecombineerd met eigen jeugd en buitenland talent (zoals Chivu, Maxwell, Zlatan).quote:Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vertel eens wat Ajax eraan kan doen dat topspelers verkocht worden?
Tegen Zenit haalde hij hem natuurlijk van het veld omdat de wedstrijd tegen Barcelona voor de deur stond. Een begrijpelijke keuze want op dat moment was de inzetbaarheid van Sneijder voor die zaterdag nog twijfelachtig.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:58 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
''In het Champions League-duel met Zenit haalde de coach
de Heemskerker na één helft spelen naar de kant. Tijdens de wedstrijd
met FC Barcelona werd echter nog meer duidelijk. Wesley Sneijder
verliet na ruim een half uur spelen geblesseerd het veld, maar Ramos
koos voor debutant Miguel Palance als invaller in plaats van Van der
Vaart.''
Daar hebben ze die o zo geweldige Giovinco toch al?quote:Op woensdag 17 december 2008 11:42 schreef Pizzakoppo het volgende:
vdVaart gaat eerder naar Juve dan terug naar Ajax.
Ja joh, "haal maar", beroof Twente gewoon in één klap van z'n drie beste spelers zoals Groningen eerst.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:07 schreef Dvm86 het volgende:
Haal maar:
Djiby Fall, Douglas, Wielaert, Elia. Van de zomer nog een aanvallende middenvelder en je selectie is compleet.
Een nummer 9 én een buitenspeler lijkt me haalbaar hoor.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:28 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja joh, "haal maar", beroof Twente gewoon in één klap van z'n drie beste spelers zoals Groningen eerst.![]()
Bord-op-schoot scouting.
Ze niet verkopenquote:Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef Pizzakoppo het volgende:
Vertel eens wat Ajax eraan kan doen dat topspelers verkocht worden?
Dat dus.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:28 schreef Doezelhaar het volgende:
Van der Vaart komt niet.
-over en uit-
Waarom is Elia overbodig? Je zou kunnen stellen dat je daarmee de opvolger voor Suarez in huis haalt (wanneer die ook vertrekt) en dat Urby blijft is ook nog lang niet zeker.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:42 schreef Scorpie het volgende:
Allemaal leuk en aardig, maar stel we kopen een nu overbodige Elia, dan hebben we a) veel geld uitgegeven aan iemand die nog geen rendement oplevert en b) we hebben geen geld meer voor een verdediger.
Slechte zaak dus.
Nou ja Hoax, niet 100% bevestigd.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:48 schreef koningdavid het volgende:
Dat Ajax Huntelaar voor 40 mil kon verkopen was een hoax. Ik vind juist dat Ajax het slim speelt de laatste tijd met het verkopen van topspelers, eindelijk krijgen we er een beetje geld voor. Enige minpunt was dat Sneijder zo vlak voor de deadline verkocht werd en er geen goede vervanger in huis was, waardoor we vorig seizoen een ernstig gebrek aan creativiteit op het middenveld hadden.
Wat een bullshit. Toen Klaas-Jan geblesseerd was, was Dario al een tijdje geblesseerd. Op het moment dat Dario fit raakte (tegen Volendam) was hij meteen eerste keus. MvB heeft meerdere keren gezegd dat Dario al het vertrouwen krijgt. Hij krijgt ook alle kans om zich te bewijzen net zoals alle andere spelers uit de selectie.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ze niet verkopen.
Nee, ik snap je punt. Maar ze doen het niet slim. Verkoop hem dan maar voor 40 in de zomer. Het is niet dat ze dit voor het eerst doen.
Goeie spelers zijn op een gegeven moment niet meer te houden, maar Ajax moet daar slimmer op anticiperen en juist handelen. Nu houden ze altijd stuk bij voet, en laten hem toch gaan en doen weer wat "paniek" aankopen.
Toegegeven, de vervanger van KJH hadden ze opzich al gehaald, maar waarom speelde hij er niet al een jaar? Voor zijn blessure was Cvita nooit een optie, en toen KJH geblesseerd was ook niet, pas toen hij weg ging was hij opeens de eerste keuze van MvB.
Suarez gaat nog niet weg, komende zomer ook niet tenzij er een gruwelijk hoog bod komt. Maar dan praat je over bedragen van 40 miljoen.quote:Wat gaan ze doen als er morgen iemand voor Suarez staat? Dus ja, dan denk ik dat Elia halen wel slim kan zijn op het moment. Maar dit is dan voor het eerst.
Maar de eerste noodzaak ligt achterin..
Toen KJH geblesseerd was, was Cvitanich ook geblesseerd. Remember?quote:Op woensdag 17 december 2008 12:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Voor zijn blessure was Cvita nooit een optie, en toen KJH geblesseerd was ook niet, pas toen hij weg ging was hij opeens de eerste keuze van MvB.
Sterker nog, een heleboel andere spelers die het maar een uurtje zouden volhouden, zoals voor Cvitanich gold, waren misschien niet eens in de selectie opgenomen. Laat staan in de basis gestart.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:52 schreef toma het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Toen Klaas-Jan geblesseerd was, was Dario al een tijdje geblesseerd. Op het moment dat Dario fit raakte (tegen Volendam) was hij meteen eerste keus. MvB heeft meerdere keren gezegd dat Dario al het vertrouwen krijgt. Hij krijgt ook alle kans om zich te bewijzen net zoals alle andere spelers uit de selectie.
[..]
Ik verwachtte dat niet maar er waren hier een hele hoop mensen die hem wel tegen vonden vallen.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:08 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Van de zomer heb je die gezien: Oleguer. Niemand verwachtte dat hij zo zou tegen vallen
En wat nou als Suarez zich dan net zo gaat opstellen als toen bij de mogelijke overgang van Groningen naar Ajax? Zeg niet dat het niet kan..quote:Op woensdag 17 december 2008 12:52 schreef toma het volgende:
[..]
Suarez gaat nog niet weg, komende zomer ook niet tenzij er een gruwelijk hoog bod komt. Maar dan praat je over bedragen van 40 miljoen.
Dan sta je machteloos. Maar dat zal niet zomaar gebeuren, ik denk dat Ajax ook mee zal werken als een Europese topclub zich meld en flink wil betalen.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:01 schreef Breach het volgende:
[..]
En wat nou als Suarez zich dan net zo gaat opstellen als toen bij de mogelijke overgang van Groningen naar Ajax? Zeg niet dat het niet kan..
Denk dat het daar een gelijkspelletje wordquote:Op woensdag 17 december 2008 13:04 schreef Fiskus het volgende:
Gunstig dat HSV en Villa tegen elkaar moeten, als Ajax met een enigszins ruime marge wint, zit groepswinst er dik in![]()
Zolang een van de twee maar niet met 3-0 wint.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:04 schreef Jasza het volgende:
[..]
Denk dat het daar een gelijkspelletje word
Blind zei zelf dat het een hoax was.quote:Op woensdag 17 december 2008 12:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja Hoax, niet 100% bevestigd..
Je kan hem nu toch niet opstellen, als Suarez en Urby gewoon blijven zoals eht er nu naar uitziet?quote:Op woensdag 17 december 2008 12:49 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Waarom is Elia overbodig? Je zou kunnen stellen dat je daarmee de opvolger voor Suarez in huis haalt (wanneer die ook vertrekt) en dat Urby blijft is ook nog lang niet zeker.
quote:Op woensdag 17 december 2008 13:07 schreef koningdavid het volgende:
Voor de liefhebbers:
AjaxTV: Jong Utrecht - Jong Ajax
Nee, lees danquote:Op woensdag 17 december 2008 13:10 schreef Svnn het volgende:
dus ajax moet gewoon met 2-0 winnen?
Wanneer is de loting voor de volgende ronde?
Knappe goals van Bodul.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:07 schreef koningdavid het volgende:
Voor de liefhebbers:
AjaxTV: Jong Utrecht - Jong Ajax
Precies. Urby moet gewoon linksbuiten blijven. Daar is ie duidelijk op z'n best. Lekker laten staan.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je kan hem nu toch niet opstellen, als Suarez en Urby gewoon blijven zoals eht er nu naar uitziet?
Kortom; dure bankzitter.
Elia zou je ook prima op rechts kunnen laten spelen.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:26 schreef Nashje het volgende:
[..]
Precies. Urby moet gewoon linksbuiten blijven. Daar is ie duidelijk op z'n best. Lekker laten staan.
Daarnaast heb je voor op links eigenlijk genoeg opties: Emanuelson, Sulejmani, Leonardo, Suarez evt. Allemaal potentionele basisspelers. Om dan veel geld op tafel te leggen voor Elia lijkt me erg onverstandig. Een speler voor rechts zou logischer zijn.
Maar daar staat momenteel Suarez gewoon. En dus is 6-7-8 miljoen gewoon erg duur voor een speler die je niet nodig hebt.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:32 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Elia zou je ook prima op rechts kunnen laten spelen.
Maar dat kan over een paar weken weer anders zijn door blessures of schorsingen. Elia is zeker met het oog op de toekomst een goede aankoop. Ik kijk er echt niet van op als Suarez en Emanuelson na dit seizoen gewoon vertrekken, en dan kan je een veelzijdige speler als Elia er maar beter bij hebben.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:33 schreef Nashje het volgende:
[..]
Maar daar staat momenteel Suarez gewoon. En dus is 6-7-8 miljoen gewoon erg duur voor een speler die je niet nodig hebt.
Ben het niet vaak met je oneens, maar elk bedrag boven de 7 mil is al teveel voor Pranjic. Dan toch liever Elia.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
Optiefen met Elia. PRANJIC HALEN!!!
Panathinaikos biedt 7 miljoen.. Daar moeten wij toch wel overheen kunnen?
Dat laatste ben ik het met je eens ja, daar moeten we idd voor oppassen.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:49 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ben het niet vaak met je oneens, maar elk bedrag boven de 7 mil is al teveel voor Pranjic. Dan toch liever Elia.
We moeten trouwens ook niet te veel gaan verbuitenlandsen.
ff aanstampen de boelquote:Je ontvangt deze mail als lid van de Ajax.Hyves
De winterstop nadert en Ajax staat er zowel in de competitie als europees gezien goed voor. We hopen dat Ajax in 2009 zijn derde ster op het shirt kan toevoegen!
Om de winterstop te overbruggen hebben we voor leden van de ajax.hyves die 18 jaar of ouder zijn een super leuke actie. In samenwerking met Holland Poker organiseren we van 27 t/m 30 december 4 eindejaars toernooien. De winnaars van deze toernooien ontvangen mooie prijzen waaronder een toegangsticket voor het $250.000 toernooi.
BONUS
Alle nieuwe leden ontvangen nu een extra bonus van $20 naast de standaard bonus (200% tot maximaal $600). Hiervoor dien je tijdens de registratie het woord POKER in te vullen!
Dus wordt nu lid van Holland Poker en speel met ons mee tijdens de feestdagen.
IDEAL
Holland Poker maakt het voor Nederlandse spelers extra makkelijk om mee te doen aan het eindejaars toernooien. Holland Poker heeft namelijk iDEAL toegevoegd als één van de mogelijkheden om geld te storten.
Dus voor iedereen die nog geen account heeft op Holland Poker, of nog geen tegoed heeft. Download de software, maak een account aan en dankzij iDEAL kan je jezelf eenvoudig en snel inschrijven voor het toernooi. Laat deze kans dus niet lopen! Doe mee en maak kans op de prijzenpot!
Ja, dat wel. Ben ook voor een regeling om het aantal buitenlanders te beperken, maar zolang de concurrentie het doet zal Ajax ook moeten. En ik word dan toch liever kampioenquote:Op woensdag 17 december 2008 14:00 schreef Doezelhaar het volgende:
Pluspunt van Elia is natuurlijk wel dat hij Nederlands is he....
mij wel.. ik heb liever lech poznan dan ac milanquote:Op woensdag 17 december 2008 14:16 schreef Doezelhaar het volgende:
30k aan mensen.. opzich best prima voor een wedstrijd die echt nergens meer over gaat. En of we nu groepswinnaar worden of niet.. boeit mij iig helemaal niks.
Dan zou een afkoopsom van 3 miljoen wel eens realistisch kunnen zijn.quote:"Ajax wil Wielaert nog steeds aantrekken"
Woensdag 17 december 14:07 - Omid Kahali
Voetbal - In de schaduw van de nakende interesse van Ajax in Eljero Elia, hebben de Amsterdammers nog een sterkhouder van FC Twente in het vizier. Volgens AD/Sportwereld heeft Ajax hernieuwde interesse in de 29-jarige Robbie Wielaert.
Eerder dit jaar was Ajax ook al geïnteresseerd in de oud-speler van onder meer PSV. Echter vonden de Amsterdammers hem destijds te duur. In de zomer vroeg FC Twente een afkoopsom van meer dan vijf miljoen voor de verdediger, waardoor Ajax dus afhaakte. Wielaert heeft ondertussen zijn contract verlengd in Enschede, maar in de verbintenis zit een clausule die het mogelijk maakt om voor drie miljoen euro te vertrekken, waardoor de speler weer een interessant object is geworden voor Ajax.
Met de naderende transferwindow heeft Marco van Basten kennelijk geconstateerd dat Ajax nog voldoende versterking kan gebruiken. Hoewel hij eerder aangaf tevreden te zijn over de huidige selectie, heeft de transfer van Klaas-Jan Huntelaar naar Real Madrid in financieel opzicht weer mogelijkheden tot aankopen gecreeërd. Het lijkt erop dat de oefenmeester die mogelijkheden ook optimaal wil benutten, gezien de interesse in beide Twentenaren.
Ik niet. Ik zie Ajax liever tegen een betere ploeg loten dan Poznan.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:19 schreef Svnn het volgende:
[..]
mij wel.. ik heb liever lech poznan dan ac milan
Eeeh...quote:Op woensdag 17 december 2008 14:26 schreef Doezelhaar het volgende:
[..]
Ik niet. Ik zie Ajax liever tegen een betere ploeg loten dan Poznan.
Ajax kan in principe die Uefa Cup best winnen. Nou en ik vind het leuker, en het motiveerd ook stukken meer, om tegen een ploeg als AC Milan te spelen of Tottenham H.
Alles kan natuurlijkquote:
Dat klopt inderdaad. Maar Suarez vond ik ook een te groot risico voor dat geld... en kijk nu.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:37 schreef Radegast het volgende:
Wielaert en Elia. Ze lijken me allebei te licht voor Ajax, ik vind het echt weer een ontzettend risico om weer spelers te gaan halen van een goed presterende Eredivisie-subtopper. En in tegenstelling tot Bakircioglu en Leonardo ga je voor deze twee wél de hoofdprijs betalen...
Absoluut, Oleguer tegen de spitsen van Milanquote:Op woensdag 17 december 2008 14:56 schreef Chadi het volgende:
Ajax kan met dit elftal absoluut geen UEFA cup winnen. Die achterhoede zal Ajax nekken!
Feyenoord won hem met Gyan, Van Wonderen, Paauwe en Rzasa. Dat is nou ook niet bepaald denderend. Dus het kan best. De mentaliteit zie ik als een groter struikelblok.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:56 schreef Chadi het volgende:
Ajax kan met dit elftal absoluut geen UEFA cup winnen. Die achterhoede zal Ajax nekken!
Een betere verdediger i.p.v. Oleguer en ik zou niet weten waarom we niet de UEFA Cup zouden winnen. Maar weinig clubs zullen een veel betere aanval hebben dan wij, helemaal als we Elia er nog bij hebben.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:56 schreef Chadi het volgende:
Ik neem de trein van 1855.quote:Op woensdag 17 december 2008 13:55 schreef fathank het volgende:
Zo dalijk in de trein naar Amsterdam
quote:Op woensdag 17 december 2008 15:00 schreef Cyberia18 het volgende:
Yolanthe is inderdaad![]()
![]()
![]()
Feyenoord de beste supporters....Het Legioen is verleden tijd.
Met Elia op de tribune zal de kans dat Ajax de Uef Cup wint niet groter worden denk ik?quote:Op woensdag 17 december 2008 15:00 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Een betere verdediger i.p.v. Oleguer en ik zou niet weten waarom we niet de UEFA Cup zouden winnen. Maar weinig clubs zullen een veel betere aanval hebben dan wij, helemaal als we Elia er nog bij hebben.
Ja, en ik moet zelf voor kolen zorgenquote:
Toch opvallend. Zal wel door die vier jaar Oranje zijn.quote:Op woensdag 17 december 2008 14:52 schreef Silenus het volgende:
De grote profvoetballerenquete is uit, in de kersteditie van de VI van vandaag. Staan wel wat grappige dingen in. Ik beperk me even tot de Ajax-gerelateerde dingen. 440 van de 760 benaderde profvoetballers hebben 'm ingevuld.
Slechts 3% vindt Marco v. Basten de beste hoofdtrainer in de eredivisie. (van Gaal leidt met 48,9%)
Chantal Janzen en Nicolette van Dam of vijf en zes, zouden bij mij één en twee zijn.quote:19,8% van de profvoetballers vindt Yolanthe Cabau van Kasbergen de geilste bitch van het land.
(Op 2 Doutzen Kroes en op 3 Katja Schuurman. En op 4, 7,1%, hun eigen vrouw/vriendin.Lulkoek.)
Nog vrij hoog!quote:9,7% denkt dat Ajax het beste beleid van Nederland voert. (Heerenveen leidt met 26,5%)
Telstar is wel vaag. Had Ajax hoger verwacht. Genoeg spelers die proberen te scoren door te zeggen nooit voor Ajax te willen spelen. Denk aan Danny Buijs en Lex Immers.quote:5,3% zou absoluut nooit voor Ajax willen spelen. (Telstar leidt met 28,6%, Ajax is de enige grote club in dit lijstje, Feyenoord op plek tien met 2,3% die nooit voor de Rotterdammers wil spelen)
Mooi.quote:26,3% vindt dat Ajax het mooiste tenue heeft, en hier leiden we ruim.
Op zich logisch.quote:27,7% zou het liefst voor Ajax willen spelen, ook hier leiden we voor Feyenoord (23%) en PSV (20,3%)
Onzin, ArenA is kut.quote:13,9% vindt de Arena het mooiste stadion van Nederland. (66% De Kuip, Ajax 2e)
Overduidelijk achttien Ajax-supporters dan.quote:4,1% vindt dat Ajax de beste supporters heeft (18 stemmen), bovenaan staat Feyenoord met 40,6%.
(![]()
![]()
)
Het is anoniem ingevuld, dus niemand heeft hier baat bij om te 'scoren'.quote:Op woensdag 17 december 2008 15:07 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Telstar is wel vaag. Had Ajax hoger verwacht. Genoeg spelers die proberen te scoren door te zeggen nooit voor Ajax te willen spelen. Denk aan Danny Buijs en Lex Immers.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |